Het grote Cupra Tavascan Topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
twit schreef op maandag 29 september 2025 @ 07:36:
Wat leuk een tavascan topic! Na een rondje langs auto’s op mijn shortlist ter vervanging launch edition Polestar 2 is deze met name door zijn looks toch wel erg interessant.

Helaas door de ps2 awd en overall performance wel aardig verwend geraakt en dus twijfel ik enorm of ik een rwd adrenaline geen achteruitgang ga vinden. De extreme levert dan weer aardig wat range in. Daar moet ik nog wat nachtjes over slapen.

Een andere enorm fijne feature van mijn ps2 vind ik de 360 ‘projectie’ achtige parkeer view. Camera gebruik ik nóoit. Nu lees ik geen super beste verhalen over de camera van de tavascan maar hij heeft toch ook een 360 sensor. Geeft dit dezelfde soort van projectie view als een ps2? Iemand die een foto’tje heeft kan maken toevallig?

Ik zie dat veel mensen toch het winterpack kiezen. Is dat met name voor het bereik? Of heeft de warmtepopmp en verwarmde voorruit zoveel meerwaarde voor jullie? Ik dacht dit pakket eigenlijl wel te kunnen overslaan.
Kan nu even geen foto maken, maar er zit een top down plaatje via die sensoren en camerabeelden als je de parking inschakeld naast de camera.

Maar vooral over Winterpack: wij namen het vooral voor de verwarming achter. De vooruit is mooi meegenomen. Maar in de praktijk gebruiken wij de warmtepomp niet bewust. Ik vergeet het vooral in te schakelen want volgens mij doet hij het alleen als je de navigatie van Cupra gebruikt ipv Android of iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-10 20:37
Wat leuk een tavascan topic! Na een rondje langs auto’s op mijn shortlist ter vervanging launch edition Polestar 2 is deze met name door zijn looks toch wel erg interessant.

Helaas door de ps2 awd en overall performance wel aardig verwend geraakt en dus twijfel ik enorm of ik een rwd adrenaline geen achteruitgang ga vinden. De extreme levert dan weer aardig wat range in. Daar moet ik nog wat nachtjes over slapen.

Een andere enorm fijne feature van mijn ps2 vind ik de 360 ‘projectie’ achtige parkeer view. Camera gebruik ik nóoit. Nu lees ik geen super beste verhalen over de camera van de tavascan maar hij heeft toch ook een 360 sensor. Geeft dit dezelfde soort van projectie view als een ps2? Iemand die een foto’tje heeft kan maken toevallig?

Ik zie dat veel mensen toch het winterpack kiezen. Is dat met name voor het bereik? Of heeft de warmtepopmp en verwarmde voorruit zoveel meerwaarde voor jullie? Ik dacht dit pakket eigenlijl wel te kunnen overslaan.
Als ik voor mezelf mag spreken, ik heb voor het Winterpack gekozen omdat de Essential niet standaard verwarmbare voorstoelen heeft. Dat is in de winter erg prettig. Dat er een warmtepomp bijzit is een fijne plus, maar voor mij niet noodzakelijk. Ook voorruit verwarmbaar is niet echt nodig, omdat ik de auto van afstand altijd al voorverwarm voordat ik vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:51
Het winterpakket zou voor mij niet echt hoeven.. Met de grote batterij heb ik de mogelijk extra range niet nodig, dat is verwaarloosbaar.

Verwarmde voorruit heb ik ook niet nodig, als je van te voren de auto warm laat worden als het koud is. En de verwarmde stoelen heb ik mijn Born ook maar 2 of 3 keer gebruikt.

Maar nu ik op zoek ben naar een voorraadmodel/demo ben ik meer afhankelijk wat er wel op zit :-)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Ik heb de business besteld en voor mij waren de verwarmde stoelen de reden om het winterpack te bestellen, in m'n P2 (ook Launch Edition) gaat die zo ongeveer nu aan en blijft die aan tot ergens eind maart :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holleblok
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 10:34
Zojuist een belletje gehad van de leasemaatschappij dat ik vandaag of morgen een belletje kan verwachten van de Cupra dealer om de auto af te leveren.

In juli besteld en originele afleverdatum stond op 17-10, dus ben erg blij dat dat nog eerder lijkt te gaan lukken. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakel123
  • Laatst online: 08:42
Holleblok schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:47:
Zojuist een belletje gehad van de leasemaatschappij dat ik vandaag of morgen een belletje kan verwachten van de Cupra dealer om de auto af te leveren.

In juli besteld en originele afleverdatum stond op 17-10, dus ben erg blij dat dat nog eerder lijkt te gaan lukken. Kan niet wachten!
Hoi, dat is erg goed nieuws, daar zul je vast blij mee zijn. Weet je toevallig ook wanneer deze in productie is gegaan, of op het schip is gegaan? Mijn bestelling is ook van juli, zou mooi zijn als ik ook een belletje ga ontvangen...

We wachten af.

[ Voor 7% gewijzigd door Brakel123 op 29-09-2025 16:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holleblok
  • Laatst online: 10:34
Brakel123 schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:57:
[...]

Hoi, dat is erg goed nieuws, daar zul je vast blij mee zijn. Weet je toevallig ook wanneer deze in productie is gegaan, of op het schip is gegaan? Mijn bestelling is ook van juli, zou mooi zijn als ik ook een belletje ga ontvangen...

We wachten af.
Nee, dat weet ik eerlijk gezegd niet. De bestelling vanuit de leasemaatschappij is gedaan op 17 juli en het betreft de Tavascan Essential. Meer informatie heb ik helaas niet voor je. Hoop dat die van jou ook snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupra KvG
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12:30

Altijd interessant de discussie over range. Voor iedereen verschillend natuurlijk.

Vraag 1 : hoeveel dagen per jaar rijd je meer dan 400 km?
Vraag 2 : hoeveel dagen per jaar geniet je van het extra vermogen van de Extreme?

Voor mij was het meteen duidelijk 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-10 23:05
Cupra KvG schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:35:
[...]

Altijd interessant de discussie over range. Voor iedereen verschillend natuurlijk.

Vraag 1 : hoeveel dagen per jaar rijd je meer dan 400 km?
Vraag 2 : hoeveel dagen per jaar geniet je van het extra vermogen van de Extreme?

Voor mij was het meteen duidelijk 😊
Eerlijk gezegd is de range de reden dat ik naar een andere wagen ben gaan kijken. Kom van een Skoda Enyaq 60 (helaas). Maar de Cupra is wordt toch wel een verademing. Ik moet regelmatig van Alkmaar naar Vlissingen en ik red met de huidige temperaturen het bijna niet eens heen.
Ik kan niet wachten tot 19 december.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chipie84
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 15:54
Holleblok schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:47:

He leuk man! Mijn bestelling is ook van juli. Ik zie alleen online via een link vanuit Ames/Athlon (leasemaatschappij) dat uitleveren in week 45 zal zijn. Maar volgens Cupra is dat altijd eerder dan wat hun aangeven. Dus ik hoop ook op een belletje op korte termijn.

Ik heb een Business model besteld met winterpack in Atacama Dessert.
Laatste loodjes met wachten. pfffffffffff. heb er zin in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martin_d_b
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:29
Ik heb de mijne besteld eind juni, verwachte losweek was 38, werd daarna 40 en nu nog geen extra info beschikbaar.
Moet eind deze maand geleverd worden was het idee… 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:12
Zoals eerder gezegd is mijn bestelling eind april door Ayvens geaccepteerd. Het gaat om een Adrenaline. Hij stond in de Ayvens portal nog op verwachte leverweek van 13-19 oktober. Zojuist de dealer gesproken en ik kan hem woensdag de 8e in ontvangst nemen. Ik zal tegen die tijd wel een fotootje droppen hier :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:06
Afgelopen week bij de Cupra dealer geweest. Deze wist mij te vertellen dat ze als Cupra Nederland een enorme vloot aan Business + Winter packs besteld zijn op voorraad welke nog voor eind december in Nederland moeten zijn, zodat deze allemaal nog kunnen gaan profiteren van de huidige bijtellingsregels.

Bespaard je dan toch snel 50 euro netto per maand.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste