Er is zojuist een nieuwe test-versie gepubliceerd: 2025.12.0.rc2
Dit staat in de changelog:
Die gelegenheid heb ik ook aangegrepen op "min_run_length" ook te implementeren voor gebruikers met een "power"-regeling (en dat wordt ook toegepast voor gebruikers met een "heating curve adjustment".
Omdat er best veel is aangepast komt er toch eerst nog een test-versie (dit in tegenstelling tot mijn belofte).
Ik zou het fijn vinden als gebruikers met problemen (zoals @sailor_dg) deze versie eens flink testen.
Mochten er nog vragen zijn: hier kun je ze stellen!
Edit:
Ter voorkoming van te lange rekentijden kun je "min run length" het beste op 3, 4 of 5 zetten.
Bijvoorbeeld:
De default-waarde is nu 1 (zal in de volgende productieversie op 3 worden gezet).
Dit staat in de changelog:
- Fixed several issues heatpump and boiler
- Implemented min_run_length heatpump voor power-adjustment
- Configured energytaxes for 2026 in options_start.json and options_example.json
Die gelegenheid heb ik ook aangegrepen op "min_run_length" ook te implementeren voor gebruikers met een "power"-regeling (en dat wordt ook toegepast voor gebruikers met een "heating curve adjustment".
Omdat er best veel is aangepast komt er toch eerst nog een test-versie (dit in tegenstelling tot mijn belofte).
Ik zou het fijn vinden als gebruikers met problemen (zoals @sailor_dg) deze versie eens flink testen.
Mochten er nog vragen zijn: hier kun je ze stellen!
Edit:
Ter voorkoming van te lange rekentijden kun je "min run length" het beste op 3, 4 of 5 zetten.
Bijvoorbeeld:
code:
1
| "min run length" : 3, |
De default-waarde is nu 1 (zal in de volgende productieversie op 3 worden gezet).
[ Voor 11% gewijzigd door KC27 op 10-12-2025 00:24 ]
WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer