Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Steven030 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 13:05:
Zijn er hier eigenlijk al mensen die hun bestelling van Cdiscount binnen hebben? Ik heb er alleen een game besteld, maar nog niks gehoord. Wel woensdag afgeschreven, dus zal wel goedkomen
Hier gisteren besteld voor m’n neefje, scheelde 40 euro en dus de moeite. Maar hij moet wel even geduld hebben. :) Overigens stond er vrijdag nog 15 juni en gisteren stond er 50 voorradig.

Lees wel veel op Pepper over geannuleerde bestellingen, dus het is afwachten of er iets geleverd wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door THE_BASE op 08-06-2025 18:12 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pipton
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-06 16:24
Boermansjo schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:24:
[...]

Rare vraag, maar waarom staat er 29,99€ op die dozen ?
Dat is een screenprotector die de MediaMarkt vantevoren heeft geplaatst. Probeerde nog stennis te schoppen maar helaas... heb besloten het voor gezien te houden en de switch maar ergens anders te gaan kopen zonder dat de doos door hen al is opengemaakt om dingen aan te passen waar niemand op zit te wachten. Pure afzetterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Was eigenlijk niet eens van plan om er al eentje aan te schaffen, maar lijkt me toch wel leuk.
Ik ga morgen eens bij Mediamarkt Maastricht kijken of ze nog iets op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:29
Waarom kun je bij Mario Kart World online eigenlijk wèl met twee players tegelijk online, maar wel maar 1 profiel kiezen? Als ik met mijn vriendin online speel hebben we allebei mijn naam…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
virofi schreef op zondag 8 juni 2025 @ 20:36:
Waarom kun je bij Mario Kart World online eigenlijk wèl met twee players tegelijk online, maar wel maar 1 profiel kiezen? Als ik met mijn vriendin online speel hebben we allebei mijn naam…
Iets voor het Mario Kart World topic. Een Nintendo beperking. Klinkt inderdaad logisch wat je zegt, maar kan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:10

MazeWing

The plot thickens...

Pipton schreef op zondag 8 juni 2025 @ 18:24:
[...]

Dat is een screenprotector die de MediaMarkt vantevoren heeft geplaatst. Probeerde nog stennis te schoppen maar helaas... heb besloten het voor gezien te houden en de switch maar ergens anders te gaan kopen zonder dat de doos door hen al is opengemaakt om dingen aan te passen waar niemand op zit te wachten. Pure afzetterij.
Bij de MM Maastricht hebben ze ook ALLE PS5’s voorzien van zo’n “ik ben startklaar” sticker en mag je €19 extra rekenen. Terwijl als je thuis bent je alsnog de instellingen m.b.t. je tv, internet en psn account mag doorlopen. Echt de meest grote onzin en belachelijk dat zoiets door ACM toegestaan wordt.

En als je zoiets niet wil? Dan moet je ‘m maar online bestellen….

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyDamsco
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18-06 12:57
Mariekeb schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:57:
[...]

Ik heb bericht van Nintendo dat ze een onderzoek gaan instellen,en ik moest een disclaimer tekenen dat ik de waarheid spreek, dat ik bij de bure ngecontroleerd heb etc etc en dat ze eventueel de politie inschakelen on uit te zoeken wast er met mijn pakket is gebeurd en dat ik dan moet meewerken. En uiteraard het gleijk meot melden als mijn pakket alsnog boven water komt.
Klinkt niet heel hoopvol, maar hopelijk in ieder geval mijn geld terug.
Heb dit formulier nu ook gehad. DHL status is nog steeds niet gewijzigd. Ik vermoed dat een handige DHL' er gewoon een heel busje met Switches heeft meegenomen. Nintendo heeft een leveringsplicht, dus je krijgt sowieso OF je switch, of je geld terug. Ben benieuwd wat eerder komt, mijn chargeback via PayPal, of het geld van Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:24
MazeWing schreef op zondag 8 juni 2025 @ 21:01:
[...]

Bij de MM Maastricht hebben ze ook ALLE PS5’s voorzien van zo’n “ik ben startklaar” sticker en mag je €19 extra rekenen. Terwijl als je thuis bent je alsnog de instellingen m.b.t. je tv, internet en psn account mag doorlopen. Echt de meest grote onzin en belachelijk dat zoiets door ACM toegestaan wordt.

Verbaast mij ook dat Nintendo en Sony daar niet tegenop treden. Lijkt mij niet dat je dit soort praktijken met je product wil associëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Intertoys volgens mij gestopt met de illegale koppelverkoop. Mediamarkt daarintegen nog steeds. Had het paar dagen geleden gevraagd, waar kan je dit soort dingen melden? Is toch gewoon verboden?
Wie o wie consumenten markt rechten expert en geen keyboard heroes zoals de meesten van ons?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:14

Sandyman538

SandstorM [148839]

SirLct schreef op zondag 8 juni 2025 @ 23:38:
Intertoys volgens mij gestopt met de illegale koppelverkoop. Mediamarkt daarintegen nog steeds. Had het paar dagen geleden gevraagd, waar kan je dit soort dingen melden? Is toch gewoon verboden?
Zoals ik het lees op de website van de acm is het niet verboden. https://www.acm.nl/nl/con...chtspositie#koppelverkoop

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slone
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-08 14:30
DannyDamsco schreef op zondag 8 juni 2025 @ 21:25:
[...]

Heb dit formulier nu ook gehad. DHL status is nog steeds niet gewijzigd. Ik vermoed dat een handige DHL' er gewoon een heel busje met Switches heeft meegenomen. Nintendo heeft een leveringsplicht, dus je krijgt sowieso OF je switch, of je geld terug. Ben benieuwd wat eerder komt, mijn chargeback via PayPal, of het geld van Nintendo.
Mijn pre order zit in dat zelfde busje :(
Heb nog niet gemaild of gebeld, hoop gewoon dat na pinksterweekend DHL weer gaat rijden.
Er was ook een DHL locatie in Duitsland waar werknemers dit weekend gingen staken. Stond ergens op Reddit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49
MazeWing schreef op zondag 8 juni 2025 @ 21:01:
[...]

Dit, en dan de hele beschikbare voorraad voorzien. Wat valt er in te stellen als je geen account gegevens en aangesloten apparatuur weet. Je loopt zelfs het risico op beschadigingen of krassen door zo’n verpakking te kopen. Prima dat ze het aanbieden, maar dan achteraf en niet vooraf verplichten. Idem voor een screenprotector.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sandyman538 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 23:50:
[...]

Zoals ik het lees op de website van de acm is het niet verboden. https://www.acm.nl/nl/con...chtspositie#koppelverkoop
Hoezo niet? Je komt naar de winkel omdat zij de Switch 2 nog op voorraad hebben. Daarmee zijn ze een belangrijke aanbieder voor product A. Mijn doel van de aankoop is een Switch 2 halen, niet een screenprotector, rommelkit of hoesje mee te nemen (product B ). Maar dat *moet*, anders gaat de deal niet door, terwijl er voor product B talloze varianten en alternatieven voor zijn.

Je zal zien dat zodra hun concurrenten weer voorraad heeft ze ook met deze koppelverkoop stoppen.

Ik vermoed dat ze er op gokken dat er mensen langskomen met kinderen e.d. die helemaal dol gaan op Nintendo spul (want beloofd als cadeau o.i.d.), waarbij niet elke ouder zijn kind wil teleurstellen omdat er een ongewild screenprotectortje o.i.d. bij zit. Als wij niet kopen, dan een ander wel. Men kan niet altijd even principieel blijven..

Ik wacht in ieder geval nog even met mijn Switch 2 jachttocht. Bij voorkeur reserveer ik een unit voor afhalen bij "de buren van MM" (die blauwe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luto
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-08 11:09
Mijn bij Nintendo bestelde S2 ligt ook nog in Duitsland, in Dorsten zo te zien. Heb er inmiddels gewoon eentje bij MM gehaald en ga die van Nintendo terugsturen. Wel vreemd dat hij van Nintendo dus echt dagen later gaat aankomen dan de releasedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyDamsco
  • Laatst online: 18-06 12:57
Luto schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:52:
Mijn bij Nintendo bestelde S2 ligt ook nog in Duitsland, in Dorsten zo te zien. Heb er inmiddels gewoon eentje bij MM gehaald en ga die van Nintendo terugsturen. Wel vreemd dat hij van Nintendo dus echt dagen later gaat aankomen dan de releasedatum.
Goed bezig. Ga er ook gewoon eentje ergens anders halen, maar wil er geen moeite voor doen, if that makes sense? Straks met de kleine naar het videogame museum in Zoetermeer en wellicht naar de mall in Leidschendam. Als ze bij de MM of IT eentje hebben neem ik hem mee

Ik denk overigens dat die Nintendo bestellingen niet meer gaan aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Luto schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:52:
Yup, Dorsten. best een aantal tweakers wiens Switch daar al sinds woensdag ligt. Ben heel benieuwd, maar wacht het onderzoek van Nintendo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
DannyDamsco schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:59:
[...]

Goed bezig. Ga er ook gewoon eentje ergens anders halen, maar wil er geen moeite voor doen, if that makes sense? Straks met de kleine naar het videogame museum in Zoetermeer en wellicht naar de mall in Leidschendam. Als ze bij de MM of IT eentje hebben neem ik hem mee

Ik denk overigens dat die Nintendo bestellingen niet meer gaan aankomen.
Ik denk dat de Nintendo bestellingen dinsdag en woensdag wel binnen zullen sijpelen. Zelf heb ik vrijdag 06-06-2025 besteld bij Nintendo en die ligt nu ook daar, met leverdatum 11-06-2025. Als je nu nog een Nintendo Switch 2 zonder extra's wil kopen, wordt dat een lastige missie, denk ik. De meeste retailers zijn uitverkocht of hebben idiote zelf gemaakte bundels.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 09-06-2025 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:14

Sandyman538

SandstorM [148839]

Hans1990 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:35:
[...]

Hoezo niet? Je komt naar de winkel omdat zij de Switch 2 nog op voorraad hebben. Daarmee zijn ze een belangrijke aanbieder voor product A.
Ik snap de ellende wel, maar zij zijn (als je de voorbeelden ziet) geen belangrijke aanbieder. Omdat je het product ook bij Coolblue/Intertoys/bol kunt halen. Dus geen belangrijke aanbieder waarbij je het product niet op een andere plek kunt kopen. Ik koop principieel ook niet zoiets bij de Mediamarkt, maar ik denk dat je hier juridisch niets aan kunt doen.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:31
Mariekeb schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:12:
[...]

Yup, Dorsten. best een aantal tweakers wiens Switch daar al sinds woensdag ligt. Ben heel benieuwd, maar wacht het onderzoek van Nintendo af.
Mijne lag woensdag ook nog in Dorsten, maar is donderdag wel aangekomen.

Zo vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 16:38
Hans1990 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:35:
[...]
Hoezo niet? Je komt naar de winkel omdat zij de Switch 2 nog op voorraad hebben. Daarmee zijn ze een belangrijke aanbieder voor product A.
Er zijn misschien nog wel andere winkels waar je de Switch 2 kunt krijgen. En zelfs als dat nu niet zo is, is die situatie binnenkort anders. Ik denk dat de lat voor "belangrijke aanbieder" iets hoger ligt.

Ik had bij mijn mm preorder ook zo'n qware pakket, omdat de andere opties toen niet mogelijk waren. Wat een meuk is dat. Eigenlijk zouden we die mm zooi moeten laten liggen. Maar ja, we kopen het toch ... En mm weet dat maar al te goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuse
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-07 22:02
Ik was dus m’n switch 2 kwijt omdat mn vriendin het toch wel heel erg leuk vond. Ben dus nu op pad om er een te fixen voor haar.

Mediamarkt Alkmaar, Hoorn, Heerhugowaard hebben niks meer, althans geen Mario kart bundel. Ik ben nu onderweg naar Amsterdam west, daar schijnen er nog 54 te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:53
Inuse schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:10:
Ik was dus m’n switch 2 kwijt omdat mn vriendin het toch wel heel erg leuk vond. Ben dus nu op pad om er een te fixen voor haar.

Mediamarkt Alkmaar, Hoorn, Heerhugowaard hebben niks meer, althans geen Mario kart bundel. Ik ben nu onderweg naar Amsterdam west, daar schijnen er nog 54 te liggen.
Hoe weet je dat dan? Ik zie alleen dat ze niet bezorgen en dat je niet in de winkel kan afhalen. Nergens dat er een voorraad is van een bepaald aantal ("Dit product is binnenkort weer beschikbaar¨).
Heb hier een kind dat op hete kolen zit en van zijn geld af wil...

[ Voor 3% gewijzigd door Kanseleur op 09-06-2025 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Sandyman538 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:33:
[...]

Ik snap de ellende wel, maar zij zijn (als je de voorbeelden ziet) geen belangrijke aanbieder. Omdat je het product ook bij Coolblue/Intertoys/bol kunt halen. Dus geen belangrijke aanbieder waarbij je het product niet op een andere plek kunt kopen. Ik koop principieel ook niet zoiets bij de Mediamarkt, maar ik denk dat je hier juridisch niets aan kunt doen.
Gewoon de accessoires (ongeopend) terugbrengen en de console niet (als alles los op de factuur staat), dat heb ik ten tijde van de Sony PlayStation 5 ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:08
MallePietje schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:52:
[...]

Er zijn misschien nog wel andere winkels waar je de Switch 2 kunt krijgen. En zelfs als dat nu niet zo is, is die situatie binnenkort anders. Ik denk dat de lat voor "belangrijke aanbieder" iets hoger ligt.

Ik had bij mijn mm preorder ook zo'n qware pakket, omdat de andere opties toen niet mogelijk waren. Wat een meuk is dat. Eigenlijk zouden we die mm zooi moeten laten liggen. Maar ja, we kopen het toch ... En mm weet dat maar al te goed...
Zoals hierboven ook is gevraagd: hoe weet je dit?

En verkopen ze dan alleen de versie die ze zelf al uit de verpakking hebben gehaald voor 19 euro extra? Die 2 tientjes boeien me niet, maar ik wil niet dat ze mijn Switch al uit de verpakking hebben gehaald met hun vieze klauwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Loop ik net de mediamarkt in Groningen (sontplein) binnen, ligt daar nog 1.
Gelijk maar meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slone
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-08 14:30
akatar schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:45:
Loop ik net de mediamarkt in Groningen (sontplein) binnen, ligt daar nog 1.
Gelijk maar meegenomen :)
Ik twijfelde ook om naar sontplein te gaan, ben blij dat je ff een update geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Nu online
Ik was daar om 12 uur, dit was een gewone met mk world voor 509, er log nog 1 doos waarbij je 29,99 extra moest betalen voor een sticker ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Nu online
Misschien de andere mediamarkt in groningen of die speelgoed winkel op sontplein?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inuse
Ik snap wel dat er zoveel voorraad is bij mediamarkt. Ze rekenen gewoon 30 euro om hem “startklaar” te maken. Seal openen, kijken of hij aangaat ofzo… wij zijn boos weggelopen in Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
Inuse schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:05:
Ik snap wel dat er zoveel voorraad is bij mediamarkt. Ze rekenen gewoon 30 euro om hem “startklaar” te maken. Seal openen, kijken of hij aangaat ofzo… wij zijn boos weggelopen in Amsterdam
30 euro? En dan thuis nog je profielen erop zetten en systemtransfer. Wat een bende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Laatst online: 10-09 20:53
Inuse schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:05:
Ah ja, thx voor de update. Ik ga de hysterie thuis maar wat temperen en gewoon afwachten tot Coolblue of Nintendo zelf weer kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuse
Naast de 30 euro voor startklaar ben je ook verplicht 2 nutteloze accessoires erbij te kopen en met geen mogelijkheid krijg je die gasten omgepraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:10
Kanseleur schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:24:
[...]

Hoe weet je dat dan? Ik zie alleen dat ze niet bezorgen en dat je niet in de winkel kan afhalen. Nergens dat er een voorraad is van een bepaald aantal ("Dit product is binnenkort weer beschikbaar¨).
Heb hier een kind dat op hete kolen zit en van zijn geld af wil...
Zelf zojuist bij MM Beverwijk geweest, en ook zij gaven aan dat alleen Amsterdam-West nog voorraad had in de regio. Dus het advies was “als je hem vandaag nog wilt moet je daarheen rijden”. Ze verwachtten zelf pas over een week of 2 weer wat binnen te krijgen, maar dat was niet zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door Tommy-D op 09-06-2025 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik was bij Mediamarkt Leidschendam, en alle consoles stonden gebundeld met een bullshit-product voor veel te veel geld (50 euro voor een case). Ik ben maar gewoon weggelopen. Weet meteen weer waarom ik nooit bij een Mediamarkt meer kom.

Als er geen koppelverkoop was geweest had ik de console en een spel gekocht. Nu niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanbeijnhem
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-07 01:41
Accessoires staan overigens los op de bon bij Amsterdam west en zou je dus terug kunnen brengen. €29 voor startklaar slaat natuurlijk nergens op, maar afgewogen tegen wat ik mijn tijd waard vind maar geslikt ipv meer tijd in een zoektocht stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Nu online
Inuse schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:10:
Naast de 30 euro voor startklaar ben je ook verplicht 2 nutteloze accessoires erbij te kopen en met geen mogelijkheid krijg je die gasten omgepraat
Die ik net bij mm in groningen haalde was gewoon voor 509 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik kreeg ze wel omgepraat, de 2 nutteloze accessoires heb ik mogen ruilen voor 1 kaart van 15 euro te gebruiken in de Nintendo estore.

Ben ik wel nog die 3 tientjes kwijt voor het speelklaar maken van de Switch 2, gaat eigenlijk tegen mijn principes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

outlandos schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:37:
[...]

Ik kreeg ze wel omgepraat, de 2 nutteloze accessoires heb ik mogen ruilen voor 1 kaart van 15 euro te gebruiken in de Nintendo estore.

Ben ik wel nog die 3 tientjes kwijt voor het speelklaar maken van de Switch 2, gaat eigenlijk tegen mijn principes in.
Ja ik wacht wel gewoon, tis niet dat ik *nu* een switch2 *moet* hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
sebastius schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:51:
[...]

Ja ik wacht wel gewoon, tis niet dat ik *nu* een switch2 *moet* hebben :)
Ja heel goed. Het is dat het voor mij een half uur heen (en weer terug) is dat ik voor die 29 euro geen halszaak heb gemaakt. Maar het zijn wel scalperachtige praktijken dit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:09

mwa

Bij MM Leeuwarden lag er ook enkel nog een MK bundel met een extra hoes erbij. Ik heb de ti wraps gewoon met een sleutel “doorgesneden”, hoes verwijderd en de bundel voor 509 afrekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19:47
mwa schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:52:
Bij MM Leeuwarden lag er ook enkel nog een MK bundel met een extra hoes erbij. Ik heb de ti wraps gewoon met een sleutel “doorgesneden”, hoes verwijderd en de bundel voor 509 afrekent.
Dat vind ik wel een bazenactie. Haha.

NSO: SW-7515-1623-5706

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:09

mwa

AreVeeDee schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:55:
[...]

Dat vind ik wel een bazenactie. Haha.
Vervolgens kom ik bij de kassa en begon de cassiere over het op laten maken van een factuur?! De laatste keer dat ik in een MM ben geweest is zonder overdrijven 15 jaar geleden, dus wist hier niks van. Ik heb aangegeven en dat ik gewoon wil betalen, niks geen factuur. Deed ze even moeilijk, maar er stonden 6 mensen achter mij de rij… dus tja toen kon het ineens wel :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mwa schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:52:
Je hebt dus gewoon dat 'Bundled Package' met overbodige accessoires er af gehaald en zo de online prijs welke Nintendo zélf ook rekent mogen betalen? Wil dus zeggen dat het officiële package van Nintendo óók gewoon bekend is in het MM Kassasysteem.

TOP gedaan d:)b _/-\o_

Morgen ook maar eens even met een schaartje terug naar de Mediamarkt rijden..... :*) >:)

Dat Bundled Package was voor mij gisteren de rede om het hele spel gewoon te laten liggen bij de Mediamarkt, wat moet ik met een véél te duur opgedrongen third party 'NON OEM aftermarket package' à €50,- met daarin twee van die 'controller houders' / stuurtjes / opberghoes en een opbergdoosje voor een paar cartridges.... :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 09-06-2025 15:44 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:13
Will_M schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:08:
[...]

Je hebt dus gewoon dat 'Bundled Package' met overbodige accessoires er af gehaald en zo de online prijs welke Nintendo zélf ook rekent mogen betalen? Wil dus zeggen dat het officiële package van Nintendo óók gewoon bekend is in het MM Kassasysteem.

TOP gedaan d:)b _/-\o_

Morgen ook maar eens even met een schaartje terug naar de Mediamarkt rijden..... :*) >:)

Dat Bundled Package was voor mij gisteren de rede om het hele spel gewoon te laten liggen bij de Mediamarkt, wat moet ik met een véél te duur opgedrongen third party 'NON OEM aftermarket package' à €50,- met daarin twee van die 'controller houders' / stuurtjes / opberghoes en een opbergdoosje voor een paar cartridges.... :'(
Yup. De dame bij de kassa bij de MM in Nijmegen Dukenburg zaterdag vroeg zelfs of ik die 19.99 euro bon voor de Nintendo e-shop ook wilde hebben. Trok hen eraf en scande de barcode op de doos en mocht 509 euro afrekeken.

Erg fout bezig Mediamarkt, of dit is allemaal om scalpers af te schrikken.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 16:38
outlandos schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:41:
[...]

Zoals hierboven ook is gevraagd: hoe weet je dit?

En verkopen ze dan alleen de versie die ze zelf al uit de verpakking hebben gehaald voor 19 euro extra? Die 2 tientjes boeien me niet, maar ik wil niet dat ze mijn Switch al uit de verpakking hebben gehaald met hun vieze klauwen.
Hoe weet ik wat? Waar refereer je precies aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Ik vraag me af wat Nintendo er van denkt, want zegel open = niet nieuw uit de fabriek en kan impact hebben op de fabrieksgarantie of hadden ze de doos met met duct tape weer dicht gemaakt ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

loekf2 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:00:
[...]

Yup. De dame bij de kassa bij de MM in Nijmegen Dukenburg zaterdag vroeg zelfs of ik die 19.99 euro bon voor de Nintendo e-shop ook wilde hebben. Trok hen eraf en scande de barcode op de doos en mocht 509 euro afrekeken.

Erg fout bezig Mediamarkt, of dit is allemaal om scalpers af te schrikken.
Scalpers hebben er meestal een hekel aan om ook maar één voet buiten de deur te moeten gaan zetten om zo d'r (vaak virtuele) voorraad op te kunnen bouwen. Dit wat MM nu doet is gewoon opgelegde koppelverkoop waar de ACM iets van moet 'vinden' (en dat ook al doet).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
loekf2 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:03:
[...]

Ik vraag me af wat Nintendo er van denkt, want zegel open = niet nieuw uit de fabriek en kan impact hebben op de fabrieksgarantie of hadden ze de doos met met duct tape weer dicht gemaakt ?
Je garantie loopt toch gewoon via mediamarkt, dus het heeft echt 0 invloed daarop.

Voor de rest moet ik zeggen dat MM Amsterdam West de kroon spant. Die hebben (hadden) dus nog ca 40 Switches toen ik aankwam vertelde de medewerker mij, maar ALLEMAAL voor 29 euro extra ivm "startklaar" maken EN je moest er 2 nutteloze accessoires bijkopen.

Dat laatste heb ik gelukkig kunnen voorkomen en ompraten naar een waardekaart van 15 euro bij de Nintendo e-shop. Die gaat toch wel op :)

Er waren vet veel pissige klanten, dus ik weet niet of MM nou zo slim doet met dergelijke "acties". Oke het levert iets meer marge, maar ook veel ontevreden klanten die - als het even voorkomen kan worden - daar nu niet meer teruggaan voor toekomstige aanschaffen.

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 09-06-2025 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19:47
outlandos schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:08:
[...]

Je garantie loopt toch gewoon via mediamarkt, dus het heeft echt 0 invloed daarop.

Voor de rest moet ik zeggen dat MM Amsterdam West de kroon spant. Die hebben (hadden) dus nog ca 40 Switches toen ik aankwam vertelde de medewerker mij, maar ALLEMAAL voor 29 euro extra ivm "startklaar" maken EN je moest er 2 nutteloze accessoires bijkopen.

Dat laatste heb ik gelukkig kunnen voorkomen en ompraten naar een waardekaart van 15 euro bij de Nintendo e-shop. Die gaat toch wel op :)

Er waren vet veel pissige klanten, dus ik weet niet of MM nou zo slim doet met dergelijke "acties".
Er zit voor retailers gewoon heel weinig marge op de console. Terwijl er heel veel marge zit op Qware accessoires, startklaar service en verzekeringen. Het zijn absoluut shitpraktijken, maar past mijns inziens wel bij de een ‘cowboy’-toko zoals MM.

Zelfde geldt voor Apple producten. Heb onlangs een iPhone besteld bij MM en gekozen voor afhalen. Zat er dus ook een screenprotector op en was de doos dus open. Extra kosten €19,99. Heb gelijk geweigerd en ben naar de blauwe buurman gegaan. Sindsdien koop ik er niet meer.

NSO: SW-7515-1623-5706

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

AreVeeDee schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:13:
[...]

Er zit voor retailers gewoon heel weinig marge op de console. Terwijl er heel veel marge zit op Qware accessoires, startklaar service en verzekeringen. Het zijn absoluut shitpraktijken, maar past mijns inziens wel bij de een ‘cowboy’-toko zoals MM.

Zelfde geldt voor Apple producten. Heb onlangs een iPhone besteld bij MM en gekozen voor afhalen. Zat er dus ook een screenprotector op en was de doos dus open. Extra kosten €19,99. Heb gelijk geweigerd en ben naar de blauwe buurman gegaan. Sindsdien koop ik er niet meer.
Dit dus! Er zitten absurd hoge marge op die Qware crap die ze erbij verkopen en ook het "ik ben startklaar" is iets van 2 minuten werk voor enkele tientjes extra die gevraagd kunnen worden.

Eigenlijk zou een fabrikant dit gewoon contractueel moeten verbieden en MediaMarkt verplichten een product zoals het hoort (dus zonder onzin) te verkopen. Ik vind het een prima service om op "aanvraag" en screenprotector te laten plakken maar dat is dan ook het enige. Startklaar is de grootst mogelijke onzin omdat je thuis alsnog de helft zelf aan het instellen bent en je account moet koppelen, etc.

Maar genoeg over de MM en hun waardeloze business tactics. Ik hoop dat die ballentent nog ooit omvalt en CoolBlue in het gat springt!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuse
Ik heb de laatste bij mediamarkt Alkmaar kunnen bemachtigen voor een vriend van me en toen kreeg ik een whatsapp van een bekende bij mediamarkt Beverwijk, iemand kwam zijn switch 2 terugbrengen. Dus die voor m’n vriendin gehaald.
Beide medewerkers waren stomverbaasd over de praktijken van mediamarkt Amsterdam west.
Ik ben ook niet snel boos, maar ik liep echt witheet die winkel uit.
Besef even, startklaar maken is letterlijk verpakking openmaken en kijken of het werkt. Het enige wat je doet tijdens installatie is inloggen op je account en je oude switch gegevens overnemen.
Iets wat zij al niet kunnen met hun “startklaar” bullshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
Vandaag het laatste exemplaar bij Mediamarkt Maastricht weten te bemachtigen.

Ik liep naar binnen en zag een medewerker met een Switch 2 doos lopen, meteen gevraagd of ze nog op voorraad waren. "Dit is de allerlaatste" zei ie letterlijk.... dus ik was nog net op tijd. Na mij kwamen nog een aantal mensen vragen, maar die gingen teleurgesteld naar buiten.

Helaas was het de kale versie, niet de Mario Kart bundle. Die heb ik voor de volle prijs erbij moeten nemen. Voordeel is wel dat ie fysiek is, mocht Mario Kart me naderhand echt vervelen, kan ik 'm nog alsnog van de hand doen.

Ook zat er de bekende screenprotector op, zonder te vermelden. Daar moeten mensen eigenlijk zelf achter komen door op de rekening te kijken. Voor 30€ dacht ik dat het een glazen zou zijn, maar het is echt zo'n simpel flut plakkertje. Die er bij mij ook nog eens niet helemaal top op zit, ik heb een rare streep op m'n beeld lopen.

Ik denk dat ik er naderhand zelf maar een glazen op doe, en deze voor nu maar even laat zitten.

Maar goed, belachelijk natuurlijk. Maar uiteindelijk had ik er ook voor kunnen kiezen om het niet te doen, m'n eigen bewuste keuze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:44
Wat houdt dat "startklaar maken" nou echt in dan? Heeft iemand dat al gevraagd? Want je zal alsnog zelf moeten inloggen op je accounts enzo, en er valt helemaal niets in te stellen, je zet hem aan, doet een transfer of niet, en dan log je in en kan je spelen. Echt bizar dat ze dat doen, kijkt me dat je gewoon €30,- betaalt voor niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

259tim schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:41:
Wat houdt dat "startklaar maken" nou echt in dan? Heeft iemand dat al gevraagd? Want je zal alsnog zelf moeten inloggen op je accounts enzo, en er valt helemaal niets in te stellen, je zet hem aan, doet een transfer of niet, en dan log je in en kan je spelen. Echt bizar dat ze dat doen, kijkt me dat je gewoon €30,- betaalt voor niets
De medewerker bij de MM zei dat het vooral voor de ouderen zoals opa’s en oma’s waren die er weinig kaas van had gegeten. Toen ik zei dat je toch nog steeds je eigen instellingen moet doorvoeren qua tv, wifi, account, etc. keek ie me stom aan en zei dat het toch handig was voor sommigen.

Maar het is dus de meest nutteloze up-selling ooit. Want als fabrikanten iets gedaan hebben de laatste 10+ jaar is het wel het enorm vereenvoudigen van een apparaat installeren/instellen.

Maar het is dus eigenlijk gewoon misbruik maken van de gebrekkige technische kennis van mensen. Die denken dat ze er goed aan doen een product “startklaar” te kopen terwijl ze zelf thuis alsnog 95% zelf moeten doen. En de mensen die wel over de technische kennis beschikken wordt het onmogelijk gemaakt een product zonder deze onzin te kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door MazeWing op 09-06-2025 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
MazeWing schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:59:
[...]

De medewerker bij de MM zei dat het vooral voor de ouderen zoals opa’s en oma’s waren die er weinig kaas van had gegeten. Toen ik zei dat je toch nog steeds je eigen instellingen moet doorvoeren qua tv, wifi, account, etc. keek ie me stom aan en zei dat het toch handig was voor sommigen.

Maar het is dus de meest nutteloze up-selling ooit. Want als fabrikanten iets gedaan hebben de laatste 10+ jaar is het wel het enorm vereenvoudigen van een apparaat installeren/instellen.
Vroeg me af, hebben die Mediamarkt figuren er dan wel de nieuwste firmware opgezet ? Anders is ie niet start-klaar. Je krijgt die melding als je hem de 1e keer aanzet en de WIFI geconfigureerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
loekf2 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:05:
[...]

Vroeg me af, hebben die Mediamarkt figuren er dan wel de nieuwste firmware opgezet ? Anders is ie niet start-klaar. Je krijgt die melding als je hem de 1e keer aanzet en de WIFI geconfigureerd hebt.
Nee de oude firmware stond er bij mij nog op en de accu was bijna leeg... Ik ga denk ik een klacht indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

loekf2 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:05:
[...]

Ik denk zelf dat ze m niet eens aanzetten. Ze snijden de 2 ronde stickers door en plakken de sticker erop en dat was het.

Ik las een oud topic hier op Tweakers waarbij ze bij de Xbox series X de controller al hadden opgeladen en gepaired met de console. Toch knap als er standaard gewoon 2 AA-batterijen bij zitten….

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
outlandos schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:08:
[...]

Nee de oude firmware stond er bij mij nog op en de accu was bijna leeg... Ik ga denk ik een klacht indienen.
Bespaar je de energie, MediaMarkt en klachten oplossen...

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:13
Momenteel ben ik in Portugal en overweeg ik om er een te kopen, lagen er genoeg bij de fnac. (Maar kom pas over een week weer bij de winkel dus hopelijk dan ook) zitten er eigenlijk nog benoembare nadelen aan kopen in het buitenland?

Verkoopbaarheid maar me niets uit want ik heb alle consoles vanaf de NES nog.
Scalpen zie ik ook niet zitten (ben voorlopig nog niet terug in NL en moreel)
Reparaties zou een probleem kunnen zijn maar heb daar nog nooit mee te maken gehad dus best vertrouwen in. Daarnaast frequent in Portugal dus garantie claimen is ook geen probleem.
Mis ik dan nog iets qua potentieel nadeel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:25
[...]

Bij Radar.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
[...]

Ik zou honderd euro terug eisen, want hij is niet nieuw in de doos verkocht. Idioot dat ze hier mee weg denken te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:07
MazeWing schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:59:
[...]

Maar het is dus eigenlijk gewoon misbruik maken van de gebrekkige technische kennis van mensen. Die denken dat ze er goed aan doen een product “startklaar” te kopen terwijl ze zelf thuis alsnog 95% zelf moeten doen. En de mensen die wel over de technische kennis beschikken wordt het onmogelijk gemaakt een product zonder deze onzin te kopen.
Gekke verhalen... Wat kan je "startklaar" zetten op de switch 2? Bij het opstarten moet je letterlijk je wifi instellen en je nintendo account instellen. Zetten ze al die toestellen in slaapstand zodat deze snel opstarten thuis? Of is het inderdaad puur die screenprotector dat ze er op plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cherrypie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-06 13:16
Je kan ook maar 1x de systeemtransfer doen, en dat is aan het begin. Dus als Mediamarkt die optie doorklikt, lukt een systeemtransfer je niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jethropotter
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-07 10:28
Weet iemand toevallig wanneer MM of Coolblue hun voorraden weer aanvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
jethropotter schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:27:
Weet iemand toevallig wanneer MM of Coolblue hun voorraden weer aanvullen?
Ze zeiden tegen mij dat ze op ze vroegst over twee/twee en halve week pas weer voorraad verwachten, maar niet hoeveel dat was. Ze kunnen nu alleen nog verkopen wat ze nog terugkrijgen uit niet opgehaalde pre-orders.

Ik zou dubbele pre-orders sowieso ophalen of de e-mail aan iemand anders geven, ander liggen ze straks in de winkel met een zelf gemaakte bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Cherrypie schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:22:
Je kan ook maar 1x de systeemtransfer doen, en dat is aan het begin. Dus als Mediamarkt die optie doorklikt, lukt een systeemtransfer je niet meer.
Wel als je een systeem reset volgens mij. Maar dan slaat die startklaar service nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoepert
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 23-07 14:09
Cherrypie schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:22:
Factory reset dan kan het wel weer opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:43
Consumentenbond is ook nog n optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:24
MazeWing schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:24:
[...]

Dit dus! Er zitten absurd hoge marge op die Qware crap die ze erbij verkopen en ook het "ik ben startklaar" is iets van 2 minuten werk voor enkele tientjes extra die gevraagd kunnen worden.

Eigenlijk zou een fabrikant dit gewoon contractueel moeten verbieden en MediaMarkt verplichten een product zoals het hoort (dus zonder onzin) te verkopen. Ik vind het een prima service om op "aanvraag" en screenprotector te laten plakken maar dat is dan ook het enige. Startklaar is de grootst mogelijke onzin omdat je thuis alsnog de helft zelf aan het instellen bent en je account moet koppelen, etc.

Maar genoeg over de MM en hun waardeloze business tactics. Ik hoop dat die ballentent nog ooit omvalt en CoolBlue in het gat springt!
Het hoort ook gewoon bij de ervaring om de eerste te mogen zijn die een doos opent en een apparaat start. Ik kan echt genieten van het installatieproces :)

Foute praktijken van Media Markt en ik mag hopen dat ze hierop afgestraft worden. Ben alleen bang dan veel onwetende klanten het allemaal wel best vinden. Ik blijf er in ieder geval weg.

Jammer, vond Media Markt altijd wel tof, vroeger nog acties met 3 halen 2 betalen op games, dit gold dan ook op de allernieuwste games en de games van Nintendo. Leuke acties waren dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Knoepert schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:47:
[...]

Factory reset dan kan het wel weer opnieuw
Ja ik heb voor de zekerheid gewoon een factory reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapitanKrazy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 09:32
Is het het überhaupt nog waard MediaMarkten binnen te lopen om te checken of de S2 nog voorraadig is? Meerdere Intertoysen opgebeld bij mij in de buurt en alles is uitverkocht... Op de website van de MediaMarkt staat dat ze nergens meer voorraad hebben. Balen...

Misschien dat ik vandaag uit werk toch nog ff naar MM Hoorn rijd.

[ Voor 11% gewijzigd door KapitanKrazy op 10-06-2025 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

KapitanKrazy schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:22:
Is het het überhaupt nog waard MediaMarkten binnen te lopen om te checken of de S2 nog voorraadig is? Meerdere Intertoysen opgebeld bij mij in de buurt en alles is uitverkocht... Op de website van de MediaMarkt staat dat ze nergens meer voorraad hebben. Balen...

Ik weet niet of deze tweaker in de winkel heeft gevraagd naar voorraad, maar MM Groningen had afgelopen donderdag geen Switch 2 in de winkel staan, maar achter wel voorraad. Medewerker zei, we hebben er genoeg maar ze moeten er om vragen.

Mocht de tweaker wel hebben gevraagd, dan zijn ze in Hoorn uitverkocht blijkbaar:
Inuse schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:10:

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 11:46
KapitanKrazy schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:22:

Ben er ook nog naar een op zoek voor een familielid.. maar gisteren in Nieuwegein geweest en daar was de Mediamarkt en de Intertoys helemaal leeg.

Het leek toch allemaal goed op voorraad op de release, maar het was maar voor even.

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuse
Meneer iCy schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:29:
[...]

Ik weet niet of deze tweaker in de winkel heeft gevraagd naar voorraad, maar MM Groningen had afgelopen donderdag geen Switch 2 in de winkel staan, maar achter wel voorraad. Medewerker zei, we hebben er genoeg maar ze moeten er om vragen.

Mocht de tweaker wel hebben gevraagd, dan zijn ze in Hoorn uitverkocht blijkbaar:

[...]
Ik had in Heerhugowaard met de medewerker in de computer gekeken naar voorraad idd.
De voorraad op de website is incorrect, die geeft niet de informatie weer wat er daadwerkelijk in de winkel ligt.

Maar ga vooral niet naar Amsterdam West.
Beverwijk/Alkmaar heeft verder ook niets meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:31
ZicoDon schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:32:
[...]

Ben er ook nog naar een op zoek voor een familielid.. maar gisteren in Nieuwegein geweest en daar was de Mediamarkt en de Intertoys helemaal leeg.

Het leek toch allemaal goed op voorraad op de release, maar het was maar voor even.
Als je nagaat dat er 3m zijn verkocht op release dag, terwijl het vorige record stond op 1m PS5's...

Tsja, ergens zit de rek er toch wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unjooly
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 18:52
Dus zoals ik het nu lees. Is het overal uitverkocht. Online, mm en Intertoys. Behalve als je meer dan €100 extra wilt betalen bij amazon België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 19:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Er zijn vast en zeker al genoeg nieuwe voorraden onderweg voor deze week of volgende week, kan mij niet voorstellen dat het online en in de winkels lang leeg blijft.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Er werd mij verteld dat er over twee á twee en halve week een nieuwe batch binnen kwam. Dit zullen er lang niet zoveel zijn als met de release beschikbaar want dit waren alle batches die Nintendo sinds april verscheept heeft naar Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Sir_Lion schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:47:
[...]

Als je nagaat dat er 3m zijn verkocht op release dag, terwijl het vorige record stond op 1m PS5's...

Tsja, ergens zit de rek er toch wel uit.
Sony die kon het gewoon echt niet aan, Nintendo heeft het slim gedaan door al verschillende batches te produceren en klaar te hebben liggen op release dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Jumpman schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:58:
[...]

Sony die kon het gewoon echt niet aan, Nintendo heeft het slim gedaan door al verschillende batches te produceren en klaar te hebben liggen op release dag.
Heb ergens gelezen dat van de zomer pas weer een grotere voorraad komt en nu inderdaad een kleine batch.

Weet niet wat er waar van is overigens. Just a rumour.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:10
Net meerdere filialen van Intertoys bezocht, met de grote Switch 2 borden bij de ingangen, hier beschikbaar! Nou, nee dus. “Haha, dacht u dat echt? Nee hoor meneer dat is direct uitverkocht. Die borden? Ja dat moet van het management, we hebben al meerdere mensen teleurgesteld. Sorry.”
Telefonisch Intertoys: nee er is nergens in Nederland nog voorraad, en ook niets bekend over nieuwe leveringen. Sorry.

Zucht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revox862
  • Laatst online: 09-09 16:28
Mijn Smyths bestelling via DPD lijkt eindelijk in beweging te komen. Inmiddels in Tynaarlo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LvavLsAG1RgCsi21KeZ81umIWA4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pREqUXDI6CaOR9DWZLEHMysl.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyhouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 17:14
[...]

En dat was in Covid tijd, dus supply moeilijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkkie
  • Laatst online: 02-07 11:33
Net bij MM Barendrecht nog eentje opgehaald, wel met zo’n gare oplaadstation gebundeld. Tijdens het kijken wordt je meteen lastig gevallen voor Essent en een verzekering, zoals vele al eerder aangaven.

Er lag er nog 1 in de bak en een aantal achter waar ze de screenprotector nog op moesten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Dat had toch ook voor een groot deel te maken met corona en de daaropvolgende tekorten aan chips en andere onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
mickeyhouse schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:28:
[...]

En dat was in Covid tijd, dus supply moeilijkheden.
MazeWing schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:58:
[...]

Dat had toch ook voor een groot deel te maken met corona en de daaropvolgende tekorten aan chips en andere onderdelen?
Klopt door materiaal te kort, kon Sony de productie voor de vraag niet aan. Maat dat konden ze zonder Covid ook al niet met de PlayStation 4 en PlayStation 4 Pro.

Maar Nintendo heeft gewoon achter de schermen de release van maart naar juni verplaatst, zodat er veel voorraad (zoals beloofd) was bij de release (want zo lang kost het ongeveer om vijf/zes batches te maken en te transporteren). En nog is het uitverkocht.

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 10-06-2025 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Jumpman schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:03:
[...]

[...]

Klopt door materiaal te kort, kon Sony de productie voor de vraag niet aan. Maat dat konden ze zonder Covid ook al niet met de PlayStation 4 en PlayStation 4 Pro.

Maar Nintendo heeft gewoon achter de schermen de release van maart naar juni verplaatst, zodat er veel voorraad (zoals beloofd) was bij de release (want zo lang kost het ongeveer om vijf/zes batches te maken en te transporteren). En nog is het uitverkocht.
De switch 1 was in het begin ook uitverkocht, de nintendo wii idem. Volgens mij elke console is wel zo'n beetje uitverkocht geweest afgelopen jaren na de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:23
[...]

[...]

Achter de schermen? Ze hebben het toch publiek bekend gemaakt?

En de 3 miljoen sales op dag 1 komt niet echt van een betrouwbare bron, ben benieuwd of nintendo of een betrouwbare bron over verkoopcijfers zal communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
xminator schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:16:
[...]

Achter de schermen? Ze hebben het toch publiek bekend gemaakt?

En de 3 miljoen sales op dag 1 komt niet echt van een betrouwbare bron, ben benieuwd of nintendo of een betrouwbare bron over verkoopcijfers zal communiceren.
Ik bedoel, ze hebben deze tijd genomen om voorraad op te bouwen (met 1 á 2 batches beschikbaar hadden ze in maar de launch kunnen doen). Dat was vorige releases wel anders 1 á 2 batches en in de verkoop. Daardoor verlies je wel momentum en speel je ook nog de wederverkoop voor hoge prijzen in de hand, waardoor je klanten minder tevreden zijn (want slechte beschikbaarheid).

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 10-06-2025 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkkie
Bij MM Barendrecht waren er nog 2 op voorraad om 10:30. Achter hadden ze ook nog wat liggen waar ze de screenprotector nog op moest volgens de medewerker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
[...]

[...]

Ik heb ook ergens gelezen dat het de bedoeling was om het raakvlak van scalpers zo laag mogelijk te maken. Zo kon je als de Switch 2 preorderen als je al een jaar Nintendo online had, wat een scalper niet even met terugwerkende kracht aan kan voldoen. Je krijgt dan wel meer preorders terrecht bij je echte klanten.
Het tweede is natuurlijk een ruime launch voorraad hebben. Ik heb het idee dat andere merken ervoor kiezen om iets eerder uit te moeten brengen dan hun concurrent.

Ik kijk nu rond naar "scalp prijzen", maar het valt mij nog heel erg mee. Ik zie talloze advertenties online staan van de Switch 2 met of zonder bundels die een paar tientjes meer vragen (misschien omdat ze preorders ook nog binnen kregen), maar veel van die advertenties zie ik niet snel schuiven.

Dat is heel wat anders dan videokaarten die met succes voor veelvoud en opbod werden verkocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapitanKrazy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 09:32
Punkkie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:26:
Bij MM Barendrecht waren er nog 2 op voorraad om 10:30. Achter hadden ze ook nog wat liggen waar ze de screenprotector nog op moest volgens de medewerker.
Moest je die screenprotector er verplicht bij kopen soms? Of passen ze nog andere upselling meuk toe als je de S2 wilt aanschaffen?

Als ik vanmiddag naar Hoorn ga, ze voorraad hebben en ik verplicht troep erbij moet kopen dan stop ik met m'n zoektocht en probeer ik het nog wel een keer elders eind van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkkie
KapitanKrazy schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:33:
[...]

Moest je die screenprotector er verplicht bij kopen soms? Of passen ze nog andere upselling meuk toe als je de S2 wilt aanschaffen?

Als ik vanmiddag naar Hoorn ga, ze voorraad hebben en ik verplicht troep erbij moet kopen dan stop ik met m'n zoektocht en probeer ik het nog wel een keer elders eind van de maand.
Ik denk het wel, de andere die er nog lag verkopen ze ook gebundeld met de Qware oplaadstation. Dus gok ook dat ze dan die screenprotector verplicht erbij doen. Daarnaast de vraag over verzekering en energiecontracten, maar niet opdringerig.

[ Voor 6% gewijzigd door Punkkie op 10-06-2025 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

KapitanKrazy schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:33:
[...]

Mediamarkt doet alles met verplichte upsell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Volgens mij heeft Media Markt nergens meer de console alleen, of de set met Mario Kart World zonder andere ellendige praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuse
Punkkie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:35:
[...]

Ik denk het wel, de andere die er nog lag verkopen ze ook gebundeld met de Qware oplaadstation. Dus gok ook dat ze dan die screenprotector verplicht erbij doen. Daarnaast de vraag over verzekering en energiecontracten, maar niet opdringerig.
Wat die screen protector betreft doen ze een deel alvast erop plakken omdat veel mensen dat schijnbaar willen en dat scheelt dan drukte bij de balie.
Dat is wat ik ervan begreep iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Hans1990 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:33:
[...]
Ik kijk nu rond naar "scalp prijzen",
Als ik er op zoek op facebook marketplace, zie ik ze zelfs de prijs aanpassen van hoger naar lager. Ze kunnen ze blijkbaar niet kwijt. :+

Mijn 2e preorder gaat zoals het nu lijkt gewoon retour naar amazon.de. Komt vandaag binnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Meneer iCy op 10-06-2025 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:43
Sinds afgelopen donderdag al aan het wachten op levering. Zegt sinds 4 Junu al dat hij onderweg is naar regio van aflevering (NL)

Als ik geweten had dat Nintendo zelf notabene zoveel shit zou veroorzaken, had ik wel bij bol besteld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robienjo88
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-08 16:31
Gutanoth schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:08:
Sinds afgelopen donderdag al aan het wachten op levering. Zegt sinds 4 Junu al dat hij onderweg is naar regio van aflevering (NL)

Als ik geweten had dat Nintendo zelf notabene zoveel shit zou veroorzaken, had ik wel bij bol besteld :/
Bij Bol gaat het ook niet zo geweldig hoor ;) .

Ik zit ook nog te wachten op mijn levering.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eV2pwDUw-8L5vlWGheMzRc-brJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iRKYZgil6BuzP8cqoibdGQUE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:43
robienjo88 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:10:
[...]

Bij Bol gaat het ook niet zo geweldig hoor ;) .

Ik zit ook nog te wachten op mijn levering.
[Afbeelding]
Had je ook gepre-orderd voor release?
Pagina: 1 ... 49 ... 60 Laatste

Let op:
Vragen of iemand weet of er nog een plek is met voorraad is niet de bedoeling. Het topic wordt er niet leesbaarder op met steeds dezelfde vraag.

Heb je iets besteld en wil je het weer kwijt, plaats het in V&A en niet in dit topic. Ook het pluggen van je advertentie is op het forum verboden, reclame hoort hier niet thuis. Het vragen naar codes etc valt hier ook onder.

Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege.

Ervaringen met de Switch 2 worden besproken in dit topic: [Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1