Intel i7 processor niet geschikt voor Windows 11

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m191600
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-03 18:37
Mijn vraag
PC status controle geeft aan dat mijn Intel17-7700HQ processor niet voldoende is om te upgraden naar Windows 11.

Ik ben een leek. Moet ik de processor vervangen en zo ja door welke?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyJq82S5pR3LtLgDVoaqupSyNO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U3Lj4ykSLHdPSl2sTR7roUuc.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via m191600 op 14-03-2025 18:26)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor Windows 11 heb je officieel een 8e generatie nodig.
Dus officieel wordt het niet ondersteund, maar er zijn genoeg manieren te vinden om hier windows 11 op te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
De processor van een laptop kan je niet zomaar vervangen, dus dat is niet echt een optie.

Er zijn wel manieren om Windows 11 te installeren op processors die officieel niet ondersteund worden. Hier staat bijvoorbeeld een guide: https://www.tomshardware....indows-11-tpm-requirement

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:49
m191600 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:42:
Mijn vraag
PC status controle geeft aan dat mijn Intel17-7700HQ processor niet voldoende is om te upgraden naar Windows 11.

Ik ben een leek. Moet ik de processor vervangen en zo ja door welke?
[Afbeelding]
Je kunt systeemeisen omzeilen hiervoor zijn een tal van filmpjes op YouTube te vinden, Microsoft heeft zelf een tijdje op haar website aangegeven hoe je dit moet doen maar is nu verwijderd, deze methode werkt nog steeds ( ISO 24h2 begin maart ) wat wel belangrijk is maak een backup van je gegevens mocht er iets fout gaan, tevens is de vraag hoe gehecht je bent aan Microsoft producten, zo niet dan is een overstap naar Linux misschien een optie, of anders een andere laptop ( refurbished ) kopen met minimaal een I3-8100 processor , vraag anders een familielid of kennis die handig is als je erzelf niet uitkomt.