Dell XPS 13 9360 - Intel Core i7-7560U @ 2.40 GHz - Win 11

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1984
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 08-09 09:23
Met het einde van de ondersteuning van Windows 10 door Microsoft, ben ik aan het bekijken of ik mijn Dell XPS 13 9360 kan upgraden naar Windows 11.

Jammer genoeg zegt de Microsoft-tool die die compatibiliteit checkt dat mijn processor (Intel Core i7-7560U CPU @ 2.40 GHz) niet compatibel is. Verrassend aangezien dit toch geen zwakke processor is - waar ligt het dan aan?

Mijn laptop werkt nog perfect en snel, dus het zou zonde zijn als ik hem nu hierdoor al zou moeten vervangen (of hem onbeveiligd verder gebruiken). Er zijn ook geen andere compatibiliteitsproblemen.

Is dit dus echt een onoverkomelijk probleem? Is het een goed/slecht idee om Windows 11 toch te installeren (als dit al zou gaan - geen idee of je de optie überhaupt hebt als er compatibiliteitsproblemen zijn gevonden)? Of riskeer ik dan dat mijn laptop onbruikbaar wordt? Of kan ik het proberen en nog terugkeren naar Windows 10 als het niet lukt?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:08
Er is een manier om hier omheen te komen. Deze heb ik recentelijk nog gebruikt.

Alleen schijnt het met de allerlaatste versie van 24H2 ISO niet meer te werken. De ISO die ik heb gebruikt dateert van juni 2025. En daar heb ik eerder deze week een soortgelijke machine als de jouwe mee kunnen upgraden van Windows 10 naar Windows 11 24H2. Nadeel is wel dat je met de 25H2 update een soortgelijke upgrade "truc" uit moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Of een bootable usb stick maken met rufus. Heb ik al 10+ pc's mee gedaan zonder problemen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:42
sig69 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:54:
Of een bootable usb stick maken met rufus. Heb ik al 10+ pc's mee gedaan zonder problemen.
Maar dan doe je dus geen upgrade/update met behoud van je instellingen en programma's.
Zie ook nog recente topics:

Hoe kan ik updaten naar de laatste versie van Windows 11?
[Windows 11] Ervaringen & Discussie (Upgrade via alternatieve mogelijkheden)
Update desktop i.v.m. windows 11
nextware schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:49:
Alleen schijnt het met de allerlaatste versie van 24H2 ISO niet meer te werken. De ISO die ik heb gebruikt dateert van juni 2025. En daar heb ik eerder deze week een soortgelijke machine als de jouwe mee kunnen upgraden van Windows 10 naar Windows 11 24H2. Nadeel is wel dat je met de 25H2 update een soortgelijke upgrade "truc" uit moet halen.
Als je eenmaal op 24H2 zit krijg je 25H2 eigenlijk al automatisch binnen.
De "update" is dan alleen het activeren ven de 25H2 functies:

Google: Windows11.0-KB5054156-x64.msu Enablement Package

Hoe het precies met de officiële 25H2 ISO straks gaat is nog afwachten.

Zie ook:
Tyrian in 'Microsoft brengt Windows 11 25H2 zonder oude PowerShell 2.0 als Preview uit'
Ik kan het nu ook downloaden als reguliere Windows 11 gebruiker, non-insider. Zelfs op niet compatible hardware.

Ik heb al 4 PC's succesvol van 24H2 naar 25H2 geüpgraded op deze manier. Ook op "incompatible hardware" Dit werkt omdat de upgrade net zo als een reguliere update wordt geïnstalleerd. Er is dus geen nieuwe installatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
The_Doman schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:41:
[...]
Maar dan doe je dus geen upgrade/update met behoud van je instellingen en programma's.
[...]
Als je de setup start vanuit Windows 10 wel. Dan gebruik je rufus dus eigenlijk alleen om de Windows 11 check eruit te slopen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Zie ook nog recente topics:
Laatst nog gedaan op een ryzen 5 2400pro based pc... Alle settings gewoon behouden..

USB stick met rufus gemaakt.. En daarna de setup gewoon binnen de oude win11 22hx gestart.. Gewoon geuograde... Niks kwijt..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:42
Als je eenmaal op 24H2 zit krijg je 25H2 eigenlijk al automatisch binnen.
De "update" is dan alleen het activeren ven de 25H2 functies:

Google: Windows11.0-KB5054156-x64.msu Enablement Package

Hoe het precies met de officiële 25H2 ISO straks gaat is nog afwachten.

Zie ook:
Tyrian in 'Microsoft brengt Windows 11 25H2 zonder oude PowerShell 2.0 als Preview uit'
Ondertussen komen de reguliere 25H2 updates ook netjes binnen op de "verouderde hardware" :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Lw9S5h8bFBfwApJjag15r4gG7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K6cEvaP5BKWYNuh95bnlZ2US.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1