Bij ons wordt de HW-S801D soundbar a.s. maandag opgehaald door CE-repair (incl. subwoofer) voor reparatie. Hopelijk hebben ze de benodigde printplaat op voorraad.
Tis maar net hoe de wind waait blijkbaarbullus01 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:32:
[...]
Bij mij staat er wel bij. Creditnota hoort bij order ... op de nieuwe factuur. Ik betwijfel of het volledige nieuwe garantie is omdat dit erbij staat verwijzen ze naar de oude factuur.
Er is ook niks bij betaald eigenlijk blijft het een garantiegeval.
Ik denk dat het niet weer opnieuw 2 jaar garantie is dan toch?
Hier gewoon nieuwe factuur met nieuw ordernummer. Er staat alleen dat er een creditnota is verrekend. Nergens iets over oude order.
Bij ons wordt de HW-S801D soundbar a.s. maandag opgehaald door CE-repair (incl. subwoofer) voor reparatie. Hopelijk hebben ze de benodigde printplaat op voorraad.
Die van mij ligt daar al vanaf 19 maart,en de status is nu onderdelen in bestelling....zonder subwoofer en de rest opgestuurd trouwens werd ook helemaal niet naar gevraagd.
Die van mij ligt daar al vanaf 19 maart,en de status is nu onderdelen in bestelling....zonder subwoofer en de rest opgestuurd trouwens werd ook helemaal niet naar gevraagd.
Ik krijg zojuist bericht dat mijn soundbar a.s. dinsdag teruggebracht zal worden. 27 maart opgehaald, dinsdag terug, dus idd binnen 2 weken, zoals de beste man van CE Repair al zei.
Vanmorgen opgehaald bij ons. De man van CE-repair zei hier ook dat het zeker 2 weken zal duren. Beloofde niets, want onderdelen nodig...
Het gaat in NL om zo`n 1600 stuks en wereldwijd om 400.000 gaf de man aan. Dus begrijpelijk dat onderdelen niet in zulke aantallen voorradig zijn.
Het gaat in NL om zo`n 1600 stuks en wereldwijd om 400.000 gaf de man aan. Dus begrijpelijk dat onderdelen niet in zulke aantallen voorradig zijn.
400k. Lol. Sorry, daar moet ik heel hard mee lachen. Hopelijk kost het Samsung een bom geld, wie weet leren ze er dan wat uit.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Mijn soundbar (990) had ik snel geïsoleerd om automatische updates te voorkomen. Dat werkte prima. Zojuist op mijn telefoon de samsungapp opgestart uit nieuwsgierigheid. Blijkt de app afgelopen dagen een update gehad te hebben en kan ik niet meer met de soundbar te kunnen communiceren zonder dat die een update krijgt. Pffffff. Ze durven wel zeg. Iemand dit al tegengekomen afgelopen dagen? En hoe kan ik zien welke update die app nu naar de soundbar wil pushen.
Ik mag toch hopen dat ze bij samsung die brakke update offline hebben gehaald.
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Kent werkelijk geen grenzen wat die allemaal aan het doen zijn de laatste weken. Mijn soundbar blijft van mijn netwerk. Voor altijd.Dev0o schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:42:
Mijn soundbar (990) had ik snel geïsoleerd om automatische updates te voorkomen. Dat werkte prima. Zojuist op mijn telefoon de samsungapp opgestart uit nieuwsgierigheid. Blijkt de app afgelopen dagen een update gehad te hebben en kan ik niet meer met de soundbar te kunnen communiceren zonder dat die een update krijgt. Pffffff. Ze durven wel zeg. Iemand dit al tegengekomen afgelopen dagen? En hoe kan ik zien welke update die app nu naar de soundbar wil pushen.
Eclipsa mogen ze in hun k... steken.
Ben er vrij zeker van dat ze dit per se willen pushen. Kost wat kost. Niet bij mij in ieder geval.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Maar de bar op router nivo excluden werkt wel toch? Mac adress blocken.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Ik heb mijn soundbar weer terug, meteen aangesloten en alles doet het weer! Ik ben blij!
@TijsZonderH geen idee of je een update wilt posten op het nieuwsartikel? Maar ze zijn dus druk bezig met het omwisselen en/of repareren van de defecte units. Ik heb de mijne inmiddels terug na een kleine 2 weken. CE Repair heeft het voor mij keurig opgelost
Ja dat werkt prima. Maar de app op mijn telefoon is geüpdatet waardoor ik niet meer de settings van de soundbar kan aanpassen.kromme schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:14:
Maar de bar op router nivo excluden werkt wel toch? Mac adress blocken.
Op zich is dat vrij gebruikelijk, dat alles dezelfde software versie moet hebben om met elkaar te kunnen communiceren
In dit geval is het minder gebruikelijk omdat de App voor allerlei zaken is waaronder de Samsung Soundbar. En ik tot een paar dagen geleden prima alles kon instellen met de voorlaatste versie van de App.
Tsja, wat is je advies? Zal ik de soundbar maar updaten dan en hopen dat het goed gaat?
;-)
De melding op de iPhone zodra je de soundbar aantikt in de App is: "a new version of the device controller is available. Update it to continue. <Cancel / download>..
geen idee of dit firmware is voor de soundbar of iets in de app
Tsja, wat is je advies? Zal ik de soundbar maar updaten dan en hopen dat het goed gaat?
;-)
De melding op de iPhone zodra je de soundbar aantikt in de App is: "a new version of the device controller is available. Update it to continue. <Cancel / download>..
[ Voor 28% gewijzigd door Dev0o op 08-04-2025 15:19 ]
Er is eerder gemeld (geen idee of dat echt zo is, op eigen risico!) dat wanneer je de update doet via usb, dit wel goed gaat. Dat zou misschien een optie zijn?
Trouwens misschien wel grappig om te vermelden. Mijn apparaat is dus teruggekomen van CE Repair, met versie 1016 van de firmware
Dat heeft er volgens mij geen bal mee te maken.Dev0o schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:50:
[...]
Ja dat werkt prima. Maar de app op mijn telefoon is geüpdatet waardoor ik niet meer de settings van de soundbar kan aanpassen.
Als je soundbar niet connected is op het internet via Wifi dan kan je überhaupt geen connectie maken met de soundbar via de SmartThings app.
Daarom dat ze ook 400k soundbars lekker mogen repareren, had je maar niet elke gebruiker moeten verplichten om je soundbars online te zetten.
Jaja, je kan via de remote ook dingen instellen maar helaas niet alle instellingen die via SmartThings mogelijk zijn...
Als je soundbar werkelijk correct geblokt is, dan kan die ook niet zien of de firmware geüpgraded moet worden. Hij heeft namelijk geen connectieDev0o schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:07:
Die melding zal dan iets anders zijn. Let op : als hij correct geblokt is. Want je zei ook in een vorige post dat je wel nog instellingen kon aanpassen. Dat kan dus niet als hij werkelijk geblokkeerd is.
[ Voor 33% gewijzigd door daffie82 op 09-04-2025 09:45 ]
Dat is al sinds 1 week na dit debacle de versie die op de samsung website staat.mvds schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:20:
Trouwens misschien wel grappig om te vermelden. Mijn apparaat is dus teruggekomen van CE Repair, met versie 1016 van de firmware
Let op, de samsung smartthings app is zonder apparaten een lege huls. Hij zal voor elk apparaat van samsung een extra module downloaden op je telefoon om dat betreffende apparaat aan te kunnen sturen.Dev0o schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:07:
In dit geval is het minder gebruikelijk omdat de App voor allerlei zaken is waaronder de Samsung Soundbar. En ik tot een paar dagen geleden prima alles kon instellen met de voorlaatste versie van de App.
;-)
Ik denk dat jouw melding dus voornamelijk gaat over de module aan de App kant, en niet over de firmware van de soundbar.
Weet ikGet!em schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:11:
[...]
Dat is al sinds 1 week na dit debacle de versie die op de samsung website staat.
Hier grote schrik gisteren.
Ik had eergisteren de Wifi van de Soundbar weer aangezet, leek me ondertussen wel veilig, gezien de terugkerende gerepareerde soundbars en wilde een setting aanpassen.
Gisteren tv aangezet, soundbar doet t niet. Op TV in de settings klooien, sound over HDMI, werkte niet, foutmelding.
Na nog even klooien, bleek dat mijn vrouw de soundbar hdmi uit de tv had getrokken om Bluray te kijken. Gelukkig...niks aan de hand dus...
(De bluray en de soundbar op onze TV gaat niet goed samen, hij kan dan in zijn geheel geen ARC geluid weergeven, dus moet de hdmi van een van beide eruit als je de andere wilt gebruiken).
Ik had eergisteren de Wifi van de Soundbar weer aangezet, leek me ondertussen wel veilig, gezien de terugkerende gerepareerde soundbars en wilde een setting aanpassen.
Gisteren tv aangezet, soundbar doet t niet. Op TV in de settings klooien, sound over HDMI, werkte niet, foutmelding.
Na nog even klooien, bleek dat mijn vrouw de soundbar hdmi uit de tv had getrokken om Bluray te kijken. Gelukkig...niks aan de hand dus...
(De bluray en de soundbar op onze TV gaat niet goed samen, hij kan dan in zijn geheel geen ARC geluid weergeven, dus moet de hdmi van een van beide eruit als je de andere wilt gebruiken).
Kun je de bluray niet op de soundbar inprikken? Zit nog een extra hdmi op.Get!em schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:16:
Hier grote schrik gisteren.
Zelfde probleem, omdat de TV de bluray dan ook meteen ziet. TV kan het niet aan dat er twee apparaten zijn die zich melden als ARC compatible.ManiacsHouse schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:30:
[...]
Kun je de bluray niet op de soundbar inprikken? Zit nog een extra hdmi op.
Hij was geblokt. Vorige week heb ik de macadres blokkering opgeheven om enkele settings via de app aan ta passen. Dat ging prima. Autoupdate stond/staat uit, dus was een klein gokje. Iig kon ik met de smartthings app de settings op de soundbar aanpassen. Dit weekend is dus de app zelf geupdate waardoor je verplicht bent om ook de soundbar-fw te updaten. Mijn enige vraag is of iemand dit al succesvol heeft gedaan met de nieuwe app.daffie82 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:30:
[...]
Dat heeft er volgens mij geen bal mee te maken.
Als je soundbar niet connected is op het internet via Wifi dan kan je überhaupt geen connectie maken met de soundbar via de SmartThings app.
Daarom dat ze ook 400k soundbars lekker mogen repareren, had je maar niet elke gebruiker moeten verplichten om je soundbars online te zetten.
Jaja, je kan via de remote ook dingen instellen maar helaas niet alle instellingen die via SmartThings mogelijk zijn...
[...]
Als je soundbar werkelijk correct geblokt is, dan kan die ook niet zien of de firmware geüpgraded moet worden. Hij heeft namelijk geen connectie![]()
Die melding zal dan iets anders zijn. Let op : als hij correct geblokt is. Want je zei ook in een vorige post dat je wel nog instellingen kon aanpassen. Dat kan dus niet als hij werkelijk geblokkeerd is.
Sorry, maar dit is onzin.Dev0o schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:23:
Dit weekend is dus de app zelf geupdate waardoor je verplicht bent om ook de soundbar-fw te updaten.
Het 1 heeft geen zak met het andere te maken.
Welke firmware heb je op je soundbar staan dan? Want ik gebruik de nieuwste versie van de app samen met mijn soundbar die op de 1016 firmware draait. Dat gaat goed. Mijn soundbar heeft wel weer volledige toegang tot internet enzo, wellicht dat dat uitmaakt?Dev0o schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:23:
[...]
Hij was geblokt. Vorige week heb ik de macadres blokkering opgeheven om enkele settings via de app aan ta passen. Dat ging prima. Autoupdate stond/staat uit, dus was een klein gokje. Iig kon ik met de smartthings app de settings op de soundbar aanpassen. Dit weekend is dus de app zelf geupdate waardoor je verplicht bent om ook de soundbar-fw te updaten. Mijn enige vraag is of iemand dit al succesvol heeft gedaan met de nieuwe app.
Dat is wel erg kort door de bocht. De fabrikant kan heel eenvoudig bepaalde restricties ingebouwd hebben in de app die voorkomt dat je een nieuwe versie van de app, kan gebruiken met een oude firmware versie van de hardware. Geen idee of dat nu ook zo is, maar dat is niet heel ongebruikelijk.daffie82 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:44:
[...]
Sorry, maar dit is onzin.
Het 1 heeft geen zak met het andere te maken.
Ik spreek niet algemeen. ik spreek over deze soundbar 990D met de SmartThings app.mvds schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:11:
[...]
Dat is wel erg kort door de bocht. De fabrikant kant heel eenvoudig bepaalde restricties ingebouwd hebben in de app die voorkomt dat je een nieuwe versie van de app, kan gebruiken met een oude firmware versie van de hardware. Geen idee of dat nu ook zo is, maar dat is niet heel ongebruikelijk.
Ik ook, maar jij weet toch niet op welke firmware hij zijn soundbar heeft draaien? Als hij een pre 1016 erop heeft staan, kan het best zijn dat de nieuwe versie van de app zegt dat die niet compatible isdaffie82 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:16:
[...]
Ik spreek niet algemeen. ik spreek over deze soundbar 990D met de SmartThings app.
Ik heb eigenlijk een vraag of iemand dit weet, in hoeverre zijn de subwoofer en achter speakers nodig in het herstel? Ik heb namelijk alleen de soundbar naar CE Repair gestuurd(in het begin werden de spullen nog niet thuis opgehaald dat gebeurde pas later,en er werd ook niet naar gevraagd). En de status van mijn reparatie was vorige week nog,onderdelen in bestelling en deze week al 3 dagen in overleg met fabrikant dus mij benieuwen hoe dit gaat aflopen.
Overleg met fabrikant was bij mij uiteindelijk 'u krijgt een nieuwe'.Steeg67 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 17:16:
Ik heb eigenlijk een vraag of iemand dit weet, in hoeverre zijn de subwoofer en achter speakers nodig in het herstel? Ik heb namelijk alleen de soundbar naar CE Repair gestuurd(in het begin werden de spullen nog niet thuis opgehaald dat gebeurde pas later,en er werd ook niet naar gevraagd). En de status van mijn reparatie was vorige week nog,onderdelen in bestelling en deze week al 3 dagen in overleg met fabrikant dus mij benieuwen hoe dit gaat aflopen.
Klopt, ik kan nu dus ook niet meer zien welke fw de soundbar heeft omdat ik er via de nieuwe app niet meer bij kan.mvds schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:22:
[...]
Ik ook, maar jij weet toch niet op welke firmware hij zijn soundbar heeft draaien? Als hij een pre 1016 erop heeft staan, kan het best zijn dat de nieuwe versie van de app zegt dat die niet compatible is
De man van CE Repair verteld mij dat ze de hele set meenemen uit voorzorg. Ze hebben voor de reparatie alleen de soundbar nodig, maar in sommige gevallen werkt het niet direct en om dan te voorkomen dat ze nog een keer langs moeten komen voor de rest, nemen ze alles maar gewoon meteen mee (incl de afstandsbediening)Steeg67 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 17:16:
Ok dankjewel,nou we gaan het zien. Het is wel een beetje saai tv kijken zonder soundbar...kijk ook geen netflix meer enzo geen Spotify,kan alles wel stopzetten scheelt weer een paar centen.
Hahaha, ja he? Hoe makkelijk je went aan het geluid MET soundbar, maar hoe moeilijk als je hem dan weer even kwijt bent. Ik mistte hem echt
Tegen mij werd juist gezegd, bar en speaker maar geen afstandsbediening en kabels mee.mvds schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:17:
[...]
De man van CE Repair verteld mij dat ze de hele set meenemen uit voorzorg. Ze hebben voor de reparatie alleen de soundbar nodig, maar in sommige gevallen werkt het niet direct en om dan te voorkomen dat ze nog een keer langs moeten komen voor de rest, nemen ze alles maar gewoon meteen mee (incl de afstandsbediening)
Kabels nam hij bij mij ook niet mee, maar wel de ab (en dus de soundbar + surroundspeakers)kromme schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:45:
[...]
Tegen mij werd juist gezegd, bar en speaker maar geen afstandsbediening en kabels mee.
Ik heb net info opgevraagd, de mijne komt vandaag of morgen retour naar hellotv
Na afgelopen maandag hetzelfde bericht als hierboven te hebben gehoord kreeg ik vandaag deze mail.
"Hello,
We spraken elkaar op de chat betreft je soundbar.
De reparatiedienst wacht momenteel op parts. We hopen morgen meer informatie hierover te krijgen, we zullen je morgen benaderen met meer hierover.
Met vriendelijke groet,
Maria."
Hier heb ik toch eens op terug gestuurd of ik in de maling werd genomen. Gezien de meerdere berichten hiervoor.
Maat van mij heeft hem vorige week verstuurd en die kan hem deze week alweer terug verwachten.
"Hello,
We spraken elkaar op de chat betreft je soundbar.
De reparatiedienst wacht momenteel op parts. We hopen morgen meer informatie hierover te krijgen, we zullen je morgen benaderen met meer hierover.
Met vriendelijke groet,
Maria."
Hier heb ik toch eens op terug gestuurd of ik in de maling werd genomen. Gezien de meerdere berichten hiervoor.
Maat van mij heeft hem vorige week verstuurd en die kan hem deze week alweer terug verwachten.
Woensdag mail gehad van CE-REPAIR...soundbar is hersteld. Dus heb afspraak gemaakt voor het terugbrengen,de eerste mogelijke datum was 24 april dus 24 april word hij gebracht. 18 maart opgestuurd dus bij elkaar toch 5 weken.
er is weer nieuwe firmware - 1021
U have been warned.
U have been warned.
Ik heb inmiddels meerdere berichten ontvangen van "de reparatie is in uitvoering" tot we hebben aan samsung een "commerciële oplossing" gevraagd.(Nieuwe Soundbar). Het uiteindelijke oordeel is geworden dat hij gerepareerd is en dinsdag word bezorgd bij me thuis. Was hem liever gaan halen maar mijn auto heeft het begeven 1ste paasdag en de garage is 2 weken met vakantie.
Ik vond het al met al een rommelig proces.
Vrij logisch als je 400K soundbars wereldwijd brickt door een FW upgrade.kromme schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:45:

Vandaag soundbar weer gerepareerd binnen gekregen alles weer aangesloten en wat denk je doet gewoon niks. Alles geprobeerd toetsen op soundbar reageren niet afstandsbediening ook niet alleen volume maar blijft op 12 staan. Komt ook geen geluid uit. Wat een waardeloos gedoe allemaal. Moet nu weer retour een hoop werk mee. Hierna nooit een samsung meer.
Ik zou vandaag de track and trace krijgen...maar niks. Als bovenstaand bij mij het geval is ga ik naar eindhoven en vertrek niet uit de winkel voor ik een nieuwe mee krijg. De mijne was 4 weken oud toen hij stuk ging
Lekker dan. Gewoon nog de symptomen van een defecte...Josku schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:34:
Vandaag soundbar weer gerepareerd binnen gekregen alles weer aangesloten en wat denk je doet gewoon niks. Alles geprobeerd toetsen op soundbar reageren niet afstandsbediening ook niet alleen volume maar blijft op 12 staan. Komt ook geen geluid uit. Wat een waardeloos gedoe allemaal. Moet nu weer retour een hoop werk mee. Hierna nooit een samsung meer.
Als hello TV elke soundbar moet gaan testen voor ze hem naar de klant terugsturen, zijn ze een volledige week bezig.Josku schreef op maandag 28 april 2025 @ 23:47:
Ja belachelijk je test hem toch bij retour na klant .
Dit was bij hello tv.
Het is de taak van Samsung om dat te testen. Maar die zullen hun firmware testers de reparaties hebben laten checken...

De winkelier is het aanspreekpunt en de verantwoordelijke voor de garantieverplichting. Dat deze vervolgens weer een beroep doet op de fabrieksgarantie en reparatie door de fabrikant laat uitvoeren doet daar niks aan af.daffie82 schreef op maandag 28 april 2025 @ 23:56:
[...]
Als hello TV elke soundbar moet gaan testen voor ze hem naar de klant terugsturen, zijn ze een volledige week bezig.
Het is de taak van Samsung om dat te testen. Maar die zullen hun firmware testers de reparaties hebben laten checken...
Dat zal best zo zijn maar als je 1600 soundbars in heel Nederland moet laten fixen, is het erg naïf om te denken dat de winkel elke ''gefixte'' soundbar eerst gaat testen alvorens terug naar de klant te sturen.Florimon schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:30:
[...]
De winkelier is het aanspreekpunt en de verantwoordelijke voor de garantieverplichting. Dat deze vervolgens weer een beroep doet op de fabrieksgarantie en reparatie door de fabrikant laat uitvoeren doet daar niks aan af.
De drama gaat verder, ik kreeg geen t&t. Gisteren even contact opgenomen.
In het eerder contact met de winkel had ik in het gesprek aangegeven of die in week 18 retour kon komen ivm vakantie. Nu heb ik in de laatste mail een fout over het hoofd gezien dat ze 29/05 had genoteerd en ik had deze bevestigd als goede datum. Moest 29/04 zijn.
Gisteren maar weer contact opgenomen, meneer ik zet hem op levering morgen...maar nog geen t&t...
benieuwd of ik deze vandaag wel krijg, het is dat mijn auto waar deze in past stuk is gegaan voor mijn vakantie anders was ik hem zelf gaan halen.
In het eerder contact met de winkel had ik in het gesprek aangegeven of die in week 18 retour kon komen ivm vakantie. Nu heb ik in de laatste mail een fout over het hoofd gezien dat ze 29/05 had genoteerd en ik had deze bevestigd als goede datum. Moest 29/04 zijn.
Gisteren maar weer contact opgenomen, meneer ik zet hem op levering morgen...maar nog geen t&t...
benieuwd of ik deze vandaag wel krijg, het is dat mijn auto waar deze in past stuk is gegaan voor mijn vakantie anders was ik hem zelf gaan halen.
En wat denk je, na 2 mails met een T&T code gisteren laat en een tijd, kreeg ik vanmorgen het bericht.Vanochtend hebben wij geconstateerd dat uw order van HelloTV nog niet is ontvangen. Zodra de order is ontvangen zullen wij u een bezorgkalender sturen om een nieuwe afspraak in te plannen. Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met de afzender.
Wederom contact gezocht, wederom excuses, wederom morgen word hij bezorgd. En wederom een dag dat ik moet regelen dat ik thuis moet zijn.
Vanochtend hebben wij geconstateerd dat uw order van HelloTV nog niet is ontvangen. Zodra de order is ontvangen zullen wij u een bezorgkalender sturen om een nieuwe afspraak in te plannen. Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met de afzender.
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
PostNL Extra@Home
Wederom contact gezocht, wederom excuses, wederom morgen word hij bezorgd. En wederom een dag dat ik moet regelen dat ik thuis moet zijn.
hij is binnen!!! en de eerste test is positief....er komt weer geluid uit!
Bij mij komen ze hem weer ophalen maar na paar dagen wachten toch maar weer contact gezocht. Filmpje moeten maken wat het probleem is maar is niks de dilmrn omdat hij weer niks doet. Hoop dat ik meer kom te weten morgen.
Ik denk dat je onderhand gegronde reden hebt om je richting de winkelier op het standpunt te gaan opstellen dat je na deze mislukte reparatie poging alleen nog genoegen neemt met ofwel vervanging door een nieuw exemplaar, of ontbinding van de koop.Josku schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 23:40:
Bij mij komen ze hem weer ophalen maar na paar dagen wachten toch maar weer contact gezocht. Filmpje moeten maken wat het probleem is maar is niks de dilmrn omdat hij weer niks doet. Hoop dat ik meer kom te weten morgen.
Hier is een voorbeeldbrief: https://www.consuwijzer.n...n-vervangen-kapot-product
Ik heb hem geblocked op mac adres op mijn ubiquity. Weet iemand waar ik de auto update uit kan zetten? Lees alleen door hem geen wifi te geven.
Wil dit niet nog eens namelijk.
In de settings van smartthings app. Maar om daar in te geraken heb je wifi nodig. Dus op eigen risico.kromme schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:05:
Ik heb hem geblocked op mac adres op mijn ubiquity. Weet iemand waar ik de auto update uit kan zetten? Lees alleen door hem geen wifi te geven.
Is het eigenlijk weer veilig om smartthings te gaan gebruiken? Heb de soundbar al een tijdje in huis en toevallig gisteren in werking genomen. Maar ben huiverig haha..
Ja hoor. En anders leveren ze vast wel weer een nieuweNileZ_ schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:19:
Is het eigenlijk weer veilig om smartthings te gaan gebruiken? Heb de soundbar al een tijdje in huis en toevallig gisteren in werking genomen. Maar ben huiverig haha..
Smartthings is ok, zolang je de autoupdate uit zet. Of je moet het leuk vinden om als proefkonijn te fungeren. Mij niet gezien, if it ain't broke don't fix it...NileZ_ schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:19:
Ja eens dat was ook de achterliggende gedachte maar ik ga er vanuit dat zodra ik smartthings ga gebruiken dat er natuurlijk een internerverbindingverbinding is en ik zal natuurlijk een update hebben. De soundbar heb ik aangeschaft in maart volgens mij maar door verbouwing woonkamer heb ik hem nog niet eerder aangesloten gehad. Dus ben er zeker van dat er updates zijn.. Is het veilig om die te doen en dan auto update uit zetten?Florimon schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:29:
[...]
Smartthings is ok, zolang je de autoupdate uit zet. Of je moet het leuk vinden om als proefkonijn te fungeren. Mij niet gezien, if it ain't broke don't fix it...
Ik durf het bijna niet te vragen. Maar sinds vandaag geen geluid meer op earc. Anderen ook last hiervan of is die van mijn wer stuk na 3 weken.
Die van mij doet het gewoon nog steeds na de reparatie en heb hem ook gewoon op de WiFi. Ik ga er vanuit dat ze er wat van geleerd hebben daar bij Samsung.
Famous last words haha. Heb je auto-update aan of uit?Steeg67 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:01:
Die van mij doet het gewoon nog steeds na de reparatie en heb hem ook gewoon op de WiFi. Ik ga er vanuit dat ze er wat van geleerd hebben daar bij Samsung.
Zou ik niet doen.Steeg67 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:01:
Ik ga er vanuit dat ze er wat van geleerd hebben daar bij Samsung.
Inmiddels heb ik hem na stroomloos maken weer aan de gang gekregen. Ik heb hem bij het terug krijgen geblocked op het accespoint zodat hij geen internet krijgt. echter kan ik als ik bij mijn schoonvader ben toch gewoon muziek thuis starten dus hij haalt het toch ergens vanaf. (Of ik heb het fout ingesteld). Die auto update vind ik al helemaal niet in die app.
In de settings ergens lekker verborgen zodat een normale mens het niet kan vinden.kromme schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:30:
Inmiddels heb ik hem na stroomloos maken weer aan de gang gekregen. Ik heb hem bij het terug krijgen geblocked op het accespoint zodat hij geen internet krijgt. echter kan ik als ik bij mijn schoonvader ben toch gewoon muziek thuis starten dus hij haalt het toch ergens vanaf. (Of ik heb het fout ingesteld). Die auto update vind ik al helemaal niet in die app.
Ga maar eens alles na.
Ben je bereid te verklappen waar?daffie82 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:19:
[...]
In de settings ergens lekker verborgen zodat een normale mens het niet kan vinden.
Ga maar eens alles na.
Open de SmartThings app,
- ga naar "Menu" (knopje rechts onderin),
- ga naar Settings (wieltje rechts bovenin)
- scroll helemaal naar beneden, en klik op "Auto update devices and services",
- zet "Automatic updates" op "Off".
(bij mij laat ie daar dan ook nog zien "Updates available (1)" met een blauwe Update knop ernaast maar daar blijf ik lekker vanaf
menu rechtsonder
tandwiel rechtsboven
helemaal onderaan :
''apparaten/services aut. bijwerken''
UIT
tandwiel rechtsboven
helemaal onderaan :
''apparaten/services aut. bijwerken''
UIT
Bij mij trouwens niet. Ik zit op 1016 versie en hij zegt dat er geen update available is.Florimon schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:26:
(bij mij laat ie daar dan ook nog zien "Updates available (1)" met een blauwe Update knop ernaast maar daar blijf ik lekker vanaf
Op welke versie zit jij op dit moment?
vandaar, ik zit nog op SAT-MT8532D24WWC-1013.2 - ik 'mis' niks en alles werkt, dus ik zie geen noodzaak om te updaten.daffie82 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:13:
[...]
Bij mij trouwens niet. Ik zit op 1016 versie en hij zegt dat er geen update available is.
Op welke versie zit jij op dit moment?
Hier zit ik ondertussen op 1021.2.
Gevolg was overigens wel dat ik de soundbar geheel opnieuw heb moeten koppelen met de telefoon en met de wifi.
Dat mislukte 10x en heb eerst de stroom eraf moeten halen, de soundbar uit de bluetooth van de telefoon moeten halen (vergeet apparaat bij BT settings). Daarna kreeg ik pas weer verbinding met de soundbar.
In dat half uur met 10x proberen wel even de paniek of de update niet toch dingen stuk had gemaakt. Update was overigens gewoon via OTA binnen gekomen, zelf niks voor gedaan, geen melding gehad.
Gevolg was overigens wel dat ik de soundbar geheel opnieuw heb moeten koppelen met de telefoon en met de wifi.
Dat mislukte 10x en heb eerst de stroom eraf moeten halen, de soundbar uit de bluetooth van de telefoon moeten halen (vergeet apparaat bij BT settings). Daarna kreeg ik pas weer verbinding met de soundbar.
In dat half uur met 10x proberen wel even de paniek of de update niet toch dingen stuk had gemaakt. Update was overigens gewoon via OTA binnen gekomen, zelf niks voor gedaan, geen melding gehad.
Staat auto update bij jou UIT (zoals hierboven beschreven) ?Get!em schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:25:
Hier zit ik ondertussen op 1021.2.
Update was overigens gewoon via OTA binnen gekomen, zelf niks voor gedaan, geen melding gehad.
Die was weer aangegaan in de Smartthings App. Ik had overigens bewust de wifi blokkade weer opgeheven in de router. Ik wilde via de app wat settings aanpassen die niet met de afstandsbediening te doen zijndaffie82 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:01:
[...]
Staat auto update bij jou UIT (zoals hierboven beschreven) ?
(space fit, enhance bass)
---
Net even gecheckt trouwens. De USB downloadable firmware op de samsung website is nu 1,2GB groot. Daarvan is 600MB van de gewraakte 1020.7 en 600MB 1021.2
Ze zitten beide in de zip.
[ Voor 18% gewijzigd door Get!em op 06-06-2025 10:06 ]
Waardeloos bedrijf dat Samsung. Ik blijf het zeggen.
Dat ze vanzelf weer die auto updates in de app aanzwieren, is werkelijk schandalig.
Over de Ambeo van Sennheiser was ik totaal niet tevreden als product an sich. Maar daar had je dit soort epic fails met hun software niet.
Dat ze vanzelf weer die auto updates in de app aanzwieren, is werkelijk schandalig.
Over de Ambeo van Sennheiser was ik totaal niet tevreden als product an sich. Maar daar had je dit soort epic fails met hun software niet.
[ Voor 33% gewijzigd door daffie82 op 06-06-2025 10:14 ]
Of samsung dat vanzelf heeft gedaan is niet helemaal te zeggen bij mij.daffie82 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:09:
Ik ben aan het bugfixen geweest met Smartthings en de wasmachine, omdat de integratie in Home Assistant stuk ging.
De auto-update setting werkt (helaas) niet per apparaat, maar voor alle Samsung apparaten in de Smartthings app.
Laten we ze dan het voordeel van de twijfel geven (in dit geval !)
Waarom zou je auto-update aan willen laten dan? Zelfs als je auto-update uit hebt staan, checkt SmartThings evengoed of er niet toevallig een update beschikbaar is per apparaat (bij mij wel in elk geval). Je behoudt dan zelf de keuze - per apparaat - of je al of niet wilt updaten.Get!em schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:21:
[...]
Of samsung dat vanzelf heeft gedaan is niet helemaal te zeggen bij mij.
Ik ben aan het bugfixen geweest met Smartthings en de wasmachine, omdat de integratie in Home Assistant stuk ging.
De auto-update setting werkt (helaas) niet per apparaat, maar voor alle Samsung apparaten in de Smartthings app.
Samsung heeft voor mij nu een bewezen slecht trackrecord wat betreft soundbar firmware updates - ik ben zelf vorig jaar al 'slachtoffer' geworden van een botched update (lag toen niet eens aan de firmware zelf, maar aan het gebrekkige update-proces en status feedback van de 800D slimline soundbar), soundbar 6 weken lang in reparatie (wel leentoestel gehad uit coulance, maar toch, hoop gedoe weer).
En daar kwam laatst dan dus het debacle met de corrupte firmware bij.
Ik blijf het zeggen - voor een apparaat als een soundbar waarbij firmware updates geen security aspect hebben waarvoor je zou willen updaten, waarom zou je jezelf blootstellen aan het risico van een bricked device?
Sinds gisteren in bezit van een Q990D. werkt tot nu toe goed met 1016.0
Ik heb auto-update meteen uitgezet.
Is het verstandig om met een USB stick te updaten naar 1021? zodat ik zeker weet dat de tussenliggende niet meer wordt geïnstalleerd ?
Is het verstandig om met een USB stick te updaten naar 1021? zodat ik zeker weet dat de tussenliggende niet meer wordt geïnstalleerd ?
Hier 1021.2 en merk de laatste tijd slechte connectie met de tv. Of het toeval is weet ik niet, maar stekker moet er dan uit en weer erin. Ook blijft volume dan hangen, op de tv knippert dan ‘20’ (volumeniveau).
Auto-update stond uit in de app, nu ineens aan. Ik heb niets gedaan. Ik ga eens uitzoeken hoe ik internet kan blokkeren op dat ding, maar we gebruiken ook AirPlay, dus lastig volgens mij.
Auto-update stond uit in de app, nu ineens aan. Ik heb niets gedaan. Ik ga eens uitzoeken hoe ik internet kan blokkeren op dat ding, maar we gebruiken ook AirPlay, dus lastig volgens mij.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Lekker op 1016 blijven.brtkpr schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:59:
Sinds gisteren in bezit van een Q990D. werkt tot nu toe goed met 1016.0
Ik heb de samsung soundbar HW-Q990D sinds november 2024, wat was dat een top ding. Met name WAS.
Er is dus tijdens mijn vakantie in maart 2025 een update geweest -1021.2
Ik wilde s'avonds even een filpje kijken en tv (ook Samsung 55s95c)en had zoites van hé waar is mijn fantastische subwoofer geluid.
Nou deze was weg, ook alle instellingen stonden op 0.
Ik alles weer zo goed als ik mij herinnerde weer ingesteld maar het mooie volle Bass geluid uit de subwoofer bleef uit.
Ik weet nog toen ik de HW-Q990D aansloot er zo een diepe bass uit de sub kwam dat je de luchtdruk gewoon voelde. Dat is nu dus totaal niet meer.
Er is wel wat bass maar dan moet deze op +6 staan en het geluid van de tv aardig dan komt er weer wat bass maar normaal dan valt het eigenlijk nog tegen als je het geluid daar voor gewend was.
Helaas kwam ik er telaat achter dat de auto update aanstond, deze heb ik dus nu uit staan.
Contact gehad met Samsung en die zeggen gewoon doodleuk, ja helaas daar kunnen we niets aan doen.
Je koopt dus voor 1000 euro een soundbar en door een update van hun klikt due gelijk niet meer.
Hopelijk kan de gene waar ik deze soundbar heb aan geschaft meer voor mij doen.
Ik wilde s'avonds even een filpje kijken en tv (ook Samsung 55s95c)en had zoites van hé waar is mijn fantastische subwoofer geluid.
Ik alles weer zo goed als ik mij herinnerde weer ingesteld maar het mooie volle Bass geluid uit de subwoofer bleef uit.
Ik weet nog toen ik de HW-Q990D aansloot er zo een diepe bass uit de sub kwam dat je de luchtdruk gewoon voelde. Dat is nu dus totaal niet meer.
Er is wel wat bass maar dan moet deze op +6 staan en het geluid van de tv aardig dan komt er weer wat bass maar normaal dan valt het eigenlijk nog tegen als je het geluid daar voor gewend was.
Helaas kwam ik er telaat achter dat de auto update aanstond, deze heb ik dus nu uit staan.
Contact gehad met Samsung en die zeggen gewoon doodleuk, ja helaas daar kunnen we niets aan doen.
Je koopt dus voor 1000 euro een soundbar en door een update van hun klikt due gelijk niet meer.
Open de app op je telefoon, zet in Geavanceerde geluidsinstelling de optie aan: Verbeter lage tonen, in combinatie met space-fit pro.Frank-61 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:16:
Ik heb de samsung soundbar HW-Q990D sinds november 2024, wat was dat een top ding. Met name WAS.
Mogelijk geeft dit weer een beetje beter subwoofer geluid
Ik zit nu nog op 1016, beter maar blijven en niet switchen naar -1021.2. als ik het zo lees.
Bij mij is het geluid overigens wel goed, enkel werkt soms bij het aanzetten van de TV de CEC functie niet goed waardoor ik geen geluid hoor.
Bij mij is het geluid overigens wel goed, enkel werkt soms bij het aanzetten van de TV de CEC functie niet goed waardoor ik geen geluid hoor.
Ik heb vandaag een 930D gekocht, en die is domweg vandaag geupdate naar 1020.7 - ik wist van die heke debacle namelijk nog niks 
Alles lijkt te werken. Is het probleem verholpen bij Samsung, of loop ik nog gevaar? Als ik een USB-stick maak met update files van de site flasht ie gewoon "latest firmware".
Alles lijkt te werken. Is het probleem verholpen bij Samsung, of loop ik nog gevaar? Als ik een USB-stick maak met update files van de site flasht ie gewoon "latest firmware".
[ Voor 9% gewijzigd door Forceflow op 03-07-2025 01:31 ]
Apart, die zou ook naar 1021.2 moeten gaan via OTA, hier tenminste wel.Forceflow schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 01:30:
Ik heb vandaag een 930D gekocht, en die is domweg vandaag geupdate naar 1020.7 - ik wist van die heke debacle namelijk nog niks
Nondeju, ondanks dat ik het mac adres geblocked heb heeft hij toch geupdate naar 1021.2 en het vinkje auto update staat ook weer aan.
Klinkt niet alsof je een goed werkende blokkade had op je router.kromme schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:30:
Nondeju, ondanks dat ik het mac adres geblocked heb heeft hij toch geupdate naar 1021.2 en het vinkje auto update staat ook weer aan.
Ik heb het op mijn AP (Ubiquity) geregeld ( dacht ik tenminste ).Get!em schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:10:
[...]
Klinkt niet alsof je een goed werkende blokkade had op je router.
Kijk eens na, heb je een firmware versie die begint met iMX8M24WWC of MT8532D24WWC?Get!em schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:13:
[...]
Apart, die zou ook naar 1021.2 moeten gaan via OTA, hier tenminste wel.
Ik denk dat er twee versies van de Q930D in omloop zijn, eentje met MediaTek chipset, en andere met NXP chipset. Dat verklaart ook de twee folders in de USB update zip.
Ik heb de iMX8M24WWC versie, en die stickt momenteel op 1020.7.
Heb ook een probleem na de update (2021.2)
Alles werkt nog wel maar die super mooie bass die er inzat is niet meer.
Toen ik deze hw-q990d net had staan en aan had gezet kwam er al zonder instellen zo eem mooi bass geluid uit de subwoofer (pathe was er niets bij) dit was het geluid dat je gewoon voelde ook als het volume laag stond.
Nu moet ik hem op +6 zetten en volume op 20 dan komt er pas echt vol grluid uit.
Contact gehad met Samsung en die zeggen doodleuk ja sorry kunnen we niets aan doen.
Hebben jullie ook de ervaring na de update dst de subwoofer minder powervol is dan voor de update.
Je zou toch zeggen zet de oude firmware terug lijkt mij niet zo moeilijk
Toen ik deze hw-q990d net had staan en aan had gezet kwam er al zonder instellen zo eem mooi bass geluid uit de subwoofer (pathe was er niets bij) dit was het geluid dat je gewoon voelde ook als het volume laag stond.
Nu moet ik hem op +6 zetten en volume op 20 dan komt er pas echt vol grluid uit.
Contact gehad met Samsung en die zeggen doodleuk ja sorry kunnen we niets aan doen.
Hebben jullie ook de ervaring na de update dst de subwoofer minder powervol is dan voor de update.
Je zou toch zeggen zet de oude firmware terug lijkt mij niet zo moeilijk
Dat probleem had je al, Frank-61 in "Samsung Soundbar HW Q990D stuk na auto update firmware 1020"Frank-61 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 00:53:
Heb ook een probleem na de update (2021.2)
Geen idee wat de update eventueel allemaal kapot maakt maar alleen de subwoofer missen klinkt als een instelling. Krijgt de soundbar wel het correcte signaal binnen? Mogelijk zijn er meer instellingen scheef gegaan en stuur je nu 2.0 uit in plaats van surround voorheen?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Op mijn Q990D gebruik ik nog steeds firmware 1016. Alles werkt prima.
De mensen die de update naar de nieuwste firmware 1021 hebben uitgevoerd: is er een merkbaar verschil met de 1016-firmware?
Is er een changelog? Waarschijnlijk niet, want Samsung is te lui om er ooit een te publiceren.
Mijn soundbar was niet meer zichtbaar in de SmartThings-app. En ik kon hem niet meer verbinden, dus heb ik de app maar verwijderd. Alles kan sowieso via de afstandsbediening op de soundbar worden ingesteld.
Ik vraag me af of ik de update handmatig via een USB-stick zou uitvoeren of gewoon bij 1016 blijven.
De mensen die de update naar de nieuwste firmware 1021 hebben uitgevoerd: is er een merkbaar verschil met de 1016-firmware?
Is er een changelog? Waarschijnlijk niet, want Samsung is te lui om er ooit een te publiceren.
Mijn soundbar was niet meer zichtbaar in de SmartThings-app. En ik kon hem niet meer verbinden, dus heb ik de app maar verwijderd. Alles kan sowieso via de afstandsbediening op de soundbar worden ingesteld.
Ik vraag me af of ik de update handmatig via een USB-stick zou uitvoeren of gewoon bij 1016 blijven.
Inmiddels is vandaag 1024 uitgebracht probleem van 1021 met de earc opgelost
Laat mij raden, wederom geen chancelog 🤣Alteafr schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:52:
Inmiddels is vandaag 1024 uitgebracht probleem van 1021 met de earc opgelost
Er staat letterlijk wat er aangepast is.
Een zoveelste fuck up van Samsung. Laten we hopen dat deze versie het ook echt oplost want ik heb deze versie nu ook handmatig via USB geïnstalleerd.
Kwam van 1016, dat was de laatste firmware voor ze besloten met de 1020 versie duizenden soundbars te bricken.
Waarna ze dus de 1021 uitbrengen die earc bricked. Echt een stel mongolen daar bij Samsung. Excuses voor het woordgebruik maar ik kan er echt niks anders van maken.
Overigens had de zip file slechts 1 map terwijl hun eigen update instructies over 2 mappen spreken. Voor de zekerheid heb ik die tweede map dan zelf aangemaakt en er dezelfde image ingezet.
Vergeet na de update ook niet om je speakers handmatig te updaten door de down knop op je remote in te houden. Dat duurde bij mij nog wel 10 minuten in totaal.
[ Voor 16% gewijzigd door daffie82 op 12-07-2025 19:49 ]