Samsung Soundbar HW Q990D stuk na auto update firmware 1020

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrape
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12-05 11:17
Hier een defecte Q800d die ik maandag heb aangemeld voor reparatie. Gisteren een verzendlabel ontvangen om hem zelf te verzenden via Post NL naar CE Repair in Mijdrecht. Het is wat het is, vanmorgen dus maar een grote doos omgebouwd en met een berg piepschuim en heel veel plakband de boel zorgvuldig ingepakt, en naar een pakketpunt gebracht.

Zojuist een telefoontje van CE Repair dat ze de instructies hebben gekregen van Samsung om de soundbars op te gaan halen. Helaas net te laat voor mij, maar misschien heeft iemand nog iets aan deze info. Ik begreep dat de verwachting is dat mijn soundbar in de loop van volgende week al hersteld zou moeten zijn en dat er vooralsnog voldoende onderdelen zijn om de reparaties uit te voeren. We wachten het af...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-05 13:07

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

MrGrape schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:14:
Hier een defecte Q800d die ik maandag heb aangemeld voor reparatie. Gisteren een verzendlabel ontvangen om hem zelf te verzenden via Post NL naar CE Repair in Mijdrecht. Het is wat het is, vanmorgen dus maar een grote doos omgebouwd en met een berg piepschuim en heel veel plakband de boel zorgvuldig ingepakt, en naar een pakketpunt gebracht.

Zojuist een telefoontje van CE Repair dat ze de instructies hebben gekregen van Samsung om de soundbars op te gaan halen. Helaas net te laat voor mij, maar misschien heeft iemand nog iets aan deze info. Ik begreep dat de verwachting is dat mijn soundbar in de loop van volgende week al hersteld zou moeten zijn en dat er vooralsnog voldoende onderdelen zijn om de reparaties uit te voeren. We wachten het af...!
Dat ophalen is wel netjes. Ik moet hem naar hellotv sturen met de normale post. Ik breng hem liever zelf wel even omdat ze aangaven dat de sub en rears er ook bij moesten. (Kromme heeft gelukkig de originele doos nog).

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrape
  • Laatst online: 12-05 11:17
kromme schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:26:
...omdat ze aangaven dat de sub en rears er ook bij moesten
Hier heb ik niets over gehoord en daar ben ik ook niet vanuit gegaan. Hebben ze aangegeven waarom dat nodig zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeg67
  • Laatst online: 31-05 16:28
Ik heb mijn q930 gisteren ook naar mijdrecht gestuurd,maar ook alleen de soundbar. Er is bij mij niets bekend dat ik de rest ook mee moest sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 20:44
Hier ook opgehaald incl alle speakers. Ivm totale eind test voor aflevering hadden ze alles nodig begreep ik er een beetje van.
Ben benieuwd hoeveel moederborden dat ze nog hebben liggen dan. Las op de Amerikaanse forums dat er veel borden in bestelling waren nog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullus01
bullus01 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:20:
Hier ook opgehaald incl alle speakers. Ivm totale eind test voor aflevering hadden ze alles nodig begreep ik er een beetje van.
Ben benieuwd hoeveel moederborden dat ze nog hebben liggen dan. Las op de Amerikaanse forums dat er veel borden in bestelling waren nog
Status is aangepast naar "onderdelen besteld" nu hopen dat ivm duizende main PCB bestellingen wereldwijd de voorraad voldoende is. Ik denk dat Samsung nu met spoed 1000+ PCBs aan het maken is...

Mijn ervaring mbt onderdelen en voorraad (algemeen machine bouw) is dat ze niet in elk land 10 borden op stock leggen omdat dit simpelweg nooit nodig is (behalve nu). Ik vrees dat de safety stock ww al op is nadat 1 repair centrum een bestelling uitzet :-)

Laten we hopen dat we niet achteraan in de rij aansluiten en maanden op een bord moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Gelukkig ben ik de dans ontsprongen met de update, maar ik voel mee met iedereen (wereldwijd) die hier de dupe van is, echt heel slecht van Samsung!

Weet iemand of het inmiddels alweer veilig is om het MAC-adres van de Soundbar in het lokale WiFi-netwerk vrij te geven? Oftewel is de gewraakte update offline gehaald door Samsung?

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Vandaag de bar en speakers afgegeven. Verwachte tijd....4 tot 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:55

ManiacsHouse

Scheisse!

kromme schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:55:
Vandaag de bar en speakers afgegeven. Verwachte tijd....4 tot 6 weken.
No shit... Lekker dan. Die van mij worden maandag opgepikt. Afgegeven bij winkel of via Samsung?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:23
Dev0o schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:18:
Weet iemand of het inmiddels alweer veilig is om het MAC-adres van de Soundbar in het lokale WiFi-netwerk vrij te geven? Oftewel is de gewraakte update offline gehaald door Samsung?
Vandaag heb ik de gok gewaagd en de soundbar (Q990D) na een week weer toegang tot internet gegeven. Hij geeft aan op de laatste software te draaien (1016) en auto-updates staan uitgeschakeld in zowel de algemene SmartThings instellingen als die van soundbar specifiek. Hij heeft het vandaag prima gedaan (Spotify Connect, Google Cast en ARC). Fingers crossed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullus01
ManiacsHouse schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:08:
[...]

No shit... Lekker dan. Die van mij worden maandag opgepikt. Afgegeven bij winkel of via Samsung?
Ik lees op andere forums dat de pcb die ze nodig hebben op backorder staat. Dit zou dus ww stock op 0 betekenen wat de verwachting ook is natuurlijk. Ik vrees dus dat we echt moeten wachten tot Samsung de productie van de moederborden weer opgestart heeft. Het lijkt mij niet zo simpel om een pcb productie voorrang te geven in een fabriek die voor vele andere apparaten ook pcb maakt maar wie weet zetten ze de rest stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik las op de homepage over bricked soundbars van Samsung, heb zelf een Q990D en zit nog op versie 1016. Ik heb in Unifi het verkeer geblocked en via onderstaand NETWORK OFF in de soundbar gekozen:

Als je de Wi-Fi wilt uitschakelen in de 990D, zet het apparaat aan en druk voor 30 seconden op CH LEVEL.

Hetzelfde kun je doen om het netwerk t.z.t. weer in te schakelen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
phpn3rd schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:30:
[...]

Vandaag heb ik de gok gewaagd en de soundbar (Q990D) na een week weer toegang tot internet gegeven. Hij geeft aan op de laatste software te draaien (1016) en auto-updates staan uitgeschakeld in zowel de algemene SmartThings instellingen als die van soundbar specifiek. Hij heeft het vandaag prima gedaan (Spotify Connect, Google Cast en ARC). Fingers crossed.
Hier ook geen klachten en zit op softwareversie 1016, SmartThings geeft aan dat ik de meest recente versie heb, dus ik ga er dan ook vanuit dat 1020 is teruggetrokken en er nu geen update is.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florimon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:24
THE_BASE schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:26:
[...]

Hier ook geen klachten en zit op softwareversie 1016, SmartThings geeft aan dat ik de meest recente versie heb, dus ik ga er dan ook vanuit dat 1020 is teruggetrokken en er nu geen update is.
Ik zit met m'n Q930D op 1013.2, SmartThings zegt ook dat 't de laatste is. Nou ik geloof 't allemaal wel, fabrikanten leren consumenten op deze manier aan dat firmware updates riskant zijn en beter vermeden kunnen worden. Net als HP printers, na installatie auto update lekker uitzetten want het enige nut dat dat dient is om 3rd party cartridges te blokkeren. Wat mij betreft is de enige reden om nog een firmware update uit te voeren, dat je anders functionaliteit verliest bv door een verlopen certificaat (zoals met de chromecast dongles laatst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:34

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Op Avsforum las ik vandaag nog een bericht van iemand die een nieuwe 990d had gekocht en waar binnen de paar uur de slechte firmware automatisch via WiFi werd opgezet.

Ik laat hem dus nog lekker geblokkeerd.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

ManiacsHouse schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:08:
[...]

Winkel, hello tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Heb hem direct aangemeld bij Samsung en die halen maandag op. Scheelt waarschijnlijk paar dagen. HellTV stuurt waarschijnlijk ook richting Samsung of eerst naar centraal magazijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme

kromme

ManiacsHouse schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 20:24:
[...]

Heb hem direct aangemeld bij Samsung en die halen maandag op. Scheelt waarschijnlijk paar dagen. HellTV stuurt waarschijnlijk ook richting Samsung of eerst naar centraal magazijn.
Ik had hem 4 weken, dus ik dacht laat de winkel dit maar verder oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTG
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-05 19:54
Zijn er meer mensen die het probleem hebben dat wanneer de tv en soundbar aan gaan deze spontaan op vol volume lijkt te opereren (LG TV, Q990D soundbar). Mijn oplossing is bij het meteen uitschakelen van de soundbar en TV, vervolgens de TV aanzetten en het volume omlaag zetten alvorens soundbar opnieuw in te schakelen dat dit het tijdelijk oplost, tot de volgende dag of voor een paar dagen, hij doet het ook niet structureel.
Ik was van plan te updaten maar heb dit gelukkig nog niet gedaan en wil even polsen of anderen hier ook last van hebben en zo ja welke update dit oplost?

Ik gebruik geen app, hij hangt niet aan wifi en de microfoon is disabled.

[ Voor 6% gewijzigd door JustTG op 23-03-2025 10:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000

mvds

Totally awesome!

JustTG schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:05:
Zijn er meer mensen die het probleem hebben dat wanneer de tv en soundbar aan gaan deze spontaan op vol volume lijkt te opereren (LG TV, Q990D soundbar). Mijn oplossing is bij het meteen uitschakelen van de soundbar en TV, vervolgens de TV aanzetten en het volume omlaag zetten alvorens soundbar opnieuw in te schakelen dat dit het tijdelijk oplost, tot de volgende dag of voor een paar dagen, hij doet het ook niet structureel.
Ik was van plan te updaten maar heb dit gelukkig nog niet gedaan en wil even polsen of anderen hier ook last van hebben en zo ja welke update dit oplost?

Ik gebruik geen app, hij hangt niet aan wifi en de microfoon is disabled.
Dit is het topic rondom de firmwareproblemen van de Samsung soundbars, niet om andere problemen aan te melden ;) Ik zou dus even gaan kijken voor een gebruikerstopic, of zelf een topic openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Die van mij is zojuist opgehaald door CE Repair in opdracht van Samsung. Ze pakken alles helemaal in in bubbeltjesplastic. Chauffeur had een hele lijst met alleen maar soundbars om op te halen. Volgens hem hadden ze al 1600+ reparatieverzoeken binnen voor soundbars van dit type. Handige actie van Samsung... 7(8)7
Ze lossen het nu wel netjes op. :)

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 24-03-2025 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Florimon
ManiacsHouse schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:10:
Die van mij is zojuist opgehaald door CE Repair in opdracht van Samsung. Ze pakken alles helemaal in in bubbeltjesplastic. Chauffeur had een hele lijst met alleen maar soundbars om op te halen. Volgens hem hadden ze al 1600+ reparatieverzoeken binnen voor soundbars van dit type. Handige actie van Samsung... 7(8)7
Ze lossen het nu wel netjes op. :)
1600?? Alleen al in Nederland? Dat gaat ze een hoop geld kosten... Ben benieuwd of ze nu toch eens wat beter gaan nadenken over ofwel hun software update QC, of over het design van nieuwe soundbars...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeg67
Ik ben vandaag ook gebeld door CE Repair of het morgen uitkwam om mijn soundbar op te halen. Ik zeg die heb ik vorige week dinsdag zelf naar jullie toegestuurd met het verzendlabel wat ik per mail had gehad,en volgens de post nl app hebben jullie hem woensdag 19 maart ontvangen. Toen was het ff stil aan de lijn,maar uiteindelijk had ze hem toch gevonden....gelukkig maar. Ja als er al 1600 zijn aangemeld...hopen dat alles goed gaat daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb ook een mail ontvangen van CE Repair. Heb ik wel uit mijn spam folder moeten vissen, maar ach. Gelukkig wist ik dat ik een mail moest hebben omdat ik ook een sms had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Florimon schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:57:
[...]

1600?? Alleen al in Nederland? Dat gaat ze een hoop geld kosten... Ben benieuwd of ze nu toch eens wat beter gaan nadenken over ofwel hun software update QC, of over het design van nieuwe soundbars...
Geloof je het zelf?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
bullus01 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:36:
[...]

Ik lees op andere forums dat de pcb die ze nodig hebben op backorder staat. Dit zou dus ww stock op 0 betekenen wat de verwachting ook is natuurlijk. Ik vrees dus dat we echt moeten wachten tot Samsung de productie van de moederborden weer opgestart heeft. Het lijkt mij niet zo simpel om een pcb productie voorrang te geven in een fabriek die voor vele andere apparaten ook pcb maakt maar wie weet zetten ze de rest stil.
Ah zoals verwacht geen voorraad van de bestelde onderdelen. Ze proberen binnen een week iets anders te regelen met samsung. Waarschijnlijk een nieuwe dus. Denk dat iedereen dit bericht heeft gekregen of gaat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme

kromme

bullus01 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:11:
[...]

Ah zoals verwacht geen voorraad van de bestelde onderdelen. Ze proberen binnen een week iets anders te regelen met samsung. Waarschijnlijk een nieuwe dus. Denk dat iedereen dit bericht heeft gekregen of gaat krijgen.
Ja ja....een "Nieuwe". Ik zou het dus fijn vinden om die van mij terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
kromme schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:15:
[...]

Ja ja....een "Nieuwe". Ik zou het dus fijn vinden om die van mij terug te krijgen.
Ah als ze me een q990f sturen nieuw in de doos is het ook prima voor mij. Ik mis het geluid toch echt wel. Kijk geen films meer nu tot ergernis van mijn gezin omdat ik het zonde vind dat ik die film niet met goed geluid heb gezien haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik vind t gebrek aan communicatie wel een ding van Samsung. Op basis van de nieuwsberichten van Tweakers en dit topic de online functionaliteit uitgezet, maar we moeten maar gaan ervaren wanneer het weer veilig is om online te schakelen.
Ja, het is nu "even" veilig om dat 1016 weer online staat, maar ben toch echt te huiverig en wacht wel tot de updates 10xx (met xx hoger dan de 20) succesvol op de soundbars uit de D serie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Als ze echt een nieuwe sturen dan wel. Maar goed...in hoeverre kun je dat checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Get!em schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:29:
Ik vind t gebrek aan communicatie wel een ding van Samsung. Op basis van de nieuwsberichten van Tweakers en dit topic de online functionaliteit uitgezet, maar we moeten maar gaan ervaren wanneer het weer veilig is om online te schakelen.
Ja, het is nu "even" veilig om dat 1016 weer online staat, maar ben toch echt te huiverig en wacht wel tot de updates 10xx (met xx hoger dan de 20) succesvol op de soundbars uit de D serie komt.
Zeg maar gerust amper tot geen communicatie.
Echt waardeloos van Samsung.
En ik blijf het zeggen, ik ben er van overtuigd dat dit allemaal komt door die Eclipsa rotzooi waar echt werkelijk niemand op zit te wachten. Daar was volgens mij deze update 1020 voor bedoeld.

Maar dat weet ook geen hond want ze communiceren nooit over hun updates.

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 25-03-2025 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

bullus01 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:11:
[...]

Als de reparatietijd onredelijk is, is het niet een probleem van Samsung om jou een nieuwe te 'leveren' maar dat zou in dit geval HelloTV moeten doen. HelloTV moet zich dan niet gaan verschuilen achter Samsung of die dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuickFlow
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-04 14:40
Heyhoi iedereen!

Ik heb net de 990d gekocht voor een koopje, is het nog safe om deze te updaten? Zie op reddit dat ze de slechte update offline hebben gehaald. Is dit waar? Kan ik hem dan gewoon verbinden met mijn smart-app op de gsm?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
QuickFlow schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:23:
Heyhoi iedereen!

Ik heb net de 990d gekocht voor een koopje, is het nog safe om deze te updaten? Zie op reddit dat ze de slechte update offline hebben gehaald. Is dit waar? Kan ik hem dan gewoon verbinden met mijn smart-app op de gsm?
Lees even dit topic door, daar vind je alle antwoorden die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florimon
QuickFlow schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:23:
Heyhoi iedereen!

Waarom zou je überhaupt willen updaten? Is er iets wat nu niet goed werkt dan? Van Samsung ga je niet horen wat er allemaal zit in een update, dus wat is het nut en waarom zou je het risico nemen? Alleen maar omdat je dan in de device information page een hoger nummertje ziet?
(ik heb zelf vorig jaar ook 6 weken zonder soundbar gezeten, al was het bij mij dan omdat ik hoopte dat de update een verbindingsstabiliteit probleem zou verhelpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:28
Hier een 990b, ps5 en switch werken niet meer via de soundbar. Kreeg eerst artifacts te zien en daarna niks meer. Gelukkig werkt het rechtstreeks via de tv wel goed.

En garantie werk, helaas wel de 2e keer dat hij heen moet. Hadden hem van de week retour ontvangen, 2 minuten leek alles goed en daarna weer weg. Dus meteen weer aangemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

G.Scholtens schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:17:
Hier een 990b, ps5 en switch werken niet meer via de soundbar. Kreeg eerst artifacts te zien en daarna niks meer. Gelukkig werkt het rechtstreeks via de tv wel goed.

En garantie werk, helaas wel de 2e keer dat hij heen moet. Hadden hem van de week retour ontvangen, 2 minuten leek alles goed en daarna weer weg. Dus meteen weer aangemeld
En hij was de eerste keer gerepareerd voor de firmware update 1020 waar hij door gebricked werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:28
kromme schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:23:
[...]

En hij was de eerste keer gerepareerd voor de firmware update 1020 waar hij door gebricked werd?
Durf ik je zo niet te zeggen, ik heb nu de 1011.0 in ieder geval. Maarja het is ook niet de q990d, maar wel toevallig nu er overal problemen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme

kromme

G.Scholtens schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:32:
[...]

Durf ik je zo niet te zeggen, ik heb nu de 1011.0 in ieder geval. Maarja het is ook niet de q990d, maar wel toevallig nu er overal problemen zijn
Dan denk ik dat dit niet in dit topic thuis hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Nou, CE Repair heeft de soundbar opgehaald. Leuk dat er in alle communicatie alleen gesproken is over de soundbar, dat deze losgekoppeld moest zijn, enz. Maar dat de beste man op zijn briefje had staan dat hij de gehele set mee moest nemen. Had op zich wel handig en fijn geweest als ze dat even hadden laten weten, dan had ik vast de achterspeakers van de statieven kunnen schroeven. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

mvds schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:57:
Nou, CE Repair heeft de soundbar opgehaald. Leuk dat er in alle communicatie alleen gesproken is over de soundbar, dat deze losgekoppeld moest zijn, enz. Maar dat de beste man op zijn briefje had staan dat hij de gehele set mee moest nemen. Had op zich wel handig en fijn geweest als ze dat even hadden laten weten, dan had ik vast de achterspeakers van de statieven kunnen schroeven. |:(
Bij mij was dit duidelijk gecommuniceerd vanuit de winkel, hoewel de man in de winkel meede dat ik alleen de bar bij had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeg67
Raar bij mij vroegen ze alleen de soundbar,weet nu niet meer of het allemaal wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Met zoveel retouren, markeert iedereen zijn eigen spullen, zodat je weet dat je je unieke spullen terugkrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Get!em schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:38:
Met zoveel retouren, markeert iedereen zijn eigen spullen, zodat je weet dat je je unieke spullen terugkrijgt?
Ik wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Steeg67 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:08:
Raar bij mij vroegen ze alleen de soundbar,weet nu niet meer of het allemaal wel goed gaat.
Ach ja, bij mij in de mail stond tv :+
Maar alles moest mee, behalve de stroomsnoeren.
Heb foto van serienummers.

Status van mijn reparatie: "Huidige status:
In overleg met fabrikant". Vraag me af wat er valt te overleggen :+

[ Voor 17% gewijzigd door ManiacsHouse op 27-03-2025 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

ManiacsHouse schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:55:
[...]

Ach ja, bij mij in de mail stond tv :+
Maar alles moest mee, behalve de stroomsnoeren.

[...]

Heb foto van serienummers.

Status van mijn reparatie: "Huidige status:
In overleg met fabrikant". Vraag me af wat er valt te overleggen :+
Ik heb foto's van de SN en heb ze gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Zoals we al verwachtten...
Wij hebben een update over de reparatie van uw Samsung Soundbar.

Wij zijn met Samsung in overleg gegaan over een mogelijk andere oplossing, gezien op dit moment leveringsproblemen zijn met de benodigde onderdelen. Wij doen vriendelijk beroep op uw geduld om de uitkomst van dit overleg af te wachten. Wij verwachten u hier binnen 7 werkdagen meer over te kunnen vertellen.

Let op:
Mochten de onderdelen toch tijdig leverbaar blijken, dan zullen wij u ofwel per mail, ofwel telefonisch, benaderen om een reparatieafspraak in te plannen.
Uw toestel hoort in uw bezit te blijven totdat wij de uiteindelijke oplossing duidelijk hebben! Is uw toestel al door ons opgehaald, dan is dit niet van toepassing.
Ben dan zeer benieuwd naar die mogelijk andere oplossing. Zijn beperkte opties lijkt mij.
  • Ruilen voor nieuw werkend exemplaar
  • Geld terug (maar ja dan heb je geen soundbar meer)
  • In geval van niet kunnen omruilen van mijn defecte 930D ivm weinig/geen voorraad sta ik natuurlijk open om een 990D ter compensatie te ontvangen :9 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bullus01
ManiacsHouse schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:10:
Zoals we al verwachtten...

[...]

Ben dan zeer benieuwd naar die mogelijk andere oplossing. Zijn beperkte opties lijkt mij.
  • Ruilen voor nieuw werkend exemplaar
  • Geld terug (maar ja dan heb je geen soundbar meer)
  • In geval van niet kunnen omruilen van mijn defecte 930D ivm weinig/geen voorraad sta ik natuurlijk open om een 990D ter compensatie te ontvangen :9 :+
Het wordt dus een nieuwe. Ik krijg hem zaterdag geleverd nieuwe 990D door postnl. Samsung heeft aangegeven dat het niet meer te maken is (vanwege geen voorraad onderdelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

bullus01 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:46:
[...]

Het wordt dus een nieuwe. Ik krijg hem zaterdag geleverd nieuwe 990D door postnl. Samsung heeft aangegeven dat het niet meer te maken is (vanwege geen voorraad onderdelen)
Hoppa. *O* Ze pakken het wel goed op. Kunnen ook niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme

kromme

bullus01 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:46:
[...]

Via winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
Ja inderdaad. Ze sturen een RMA nummer naar de winkels. Daarmee mogen de winkels nieuwe soundbar sturen. Goed geregeld dus maar denk dat ze niet anders kunnen. Maak maar eens een half miljoen of meer moederborden binnen een paar weken dan moet de hele productie on hold dat kost nog meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme

kromme

bullus01 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:18:
[...]

Ja inderdaad. Ze sturen een RMA nummer naar de winkels. Daarmee mogen de winkels nieuwe soundbar sturen. Goed geregeld dus maar denk dat ze niet anders kunnen. Maak maar eens een half miljoen of meer moederborden binnen een paar weken dan moet de hele productie on hold dat kost nog meer.
Dan ben ik benieuwd of ik iets hoor van hellotv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baffel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 12:33
Ik heb denk ik ook een update gekregen: ineens blijft de rode standby led aan, ook als de speaker aanstaat. Nog iemand last van? Betekent blijkbaar dat de mic uit staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Baffel op 28-03-2025 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeg67
Vandaag 10 dagen nadat ze hem binnen hebben gekregen eindelijk een email gehad van CE Repair,de soundbar binnen gekregen met lichte schade😥en bedankt he postnl. Ik heb beantwoord met dat hij door de update van Samsung waarschijnlijk niet meer te herstellen is en dat ik het raar vond dat ik hem zelf moest opsturen terwijl bij een heleboel mensen hij thuis werd opgehaald. 10 lagen bubbel plastic was toch niet genoeg😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik had het niet geaccepteerd als ik bericht zou krijgen dat ik hem zelf moest opsturen. Zeker niet wanneer ze erbij zouden zeggen dat de hele set opgestuurd moest worden.

[ Voor 32% gewijzigd door mvds op 28-03-2025 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeg67
Ook zoiets,ik moest alleen de soundbar opsturen en pas later hoorde ik dat er ook mensen waren waar de rest ook mee moest. Misschien was ik wel te vroeg met alles,ben er eigenlijk al vanaf 13 maart mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschoenen
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 16:27
Ik krijg via Coolblue ook een nieuwe Q800D toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Is het inmiddels veilig genoeg om de nog goed werkende 990D’s weer aan het internet te hangen? Ik mis m’n AirPlay. :)

Ik begreep ergens dat Samsung de foute firmware heeft teruggetrokken, wat op zich ook wel vrij logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
THE_BASE schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 07:37:
Is het inmiddels veilig genoeg om de nog goed werkende 990D’s weer aan het internet te hangen? Ik mis m’n AirPlay. :)

Ik begreep ergens dat Samsung de foute firmware heeft teruggetrokken, wat op zich ook wel vrij logisch is.
Ik zou toch zeggen van wel. Ik krijg de nieuwe ook binnenkort maar ik connect hem wel met de app ivm sound settings die ik graag aanpas. Beetje meer hoogte geluid enz erbij. Denk dat ik wel auto update uitzet. Ik heb geleerd nu als het werkt dan werkt het... heb btw alle apps op telefoon tv shield auto updates uitgezet :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
bullus01 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 08:28:
[...]

Ik zou toch zeggen van wel. Ik krijg de nieuwe ook binnenkort maar ik connect hem wel met de app ivm sound settings die ik graag aanpas. Beetje meer hoogte geluid enz erbij. Denk dat ik wel auto update uitzet. Ik heb geleerd nu als het werkt dan werkt het... heb btw alle apps op telefoon tv shield auto updates uitgezet :-)
Auto Update stond bij velen uit, toch kwam die update er door. Dus vandaar dat ik heb nog offline heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Staat hier ook nog offline via Deco blokkade.

De settings die je had ingesteld, blijven gewoon behouden. Alleen als je ze wil veranderen gaat dat niet meer via de app.

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 29-03-2025 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
daffie82 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:10:
Staat hier ook nog offline via Deco blokkade.

De settings die je had ingesteld, blijven gewoon behouden. Alleen als je ze wil veranderen gaat dat niet meer via de app.
Ah dat is gunstig. Dus eigenlijk 1 keer verbinden zodra hij net staat opgesteld. Settings aanpassen en auto update uit voor de zekerheid, daarna in deco app blokkeren. Ik gebruik verder geen muziek of apps via soundbar dus van mij mag hij offline blijven. Hopelijk werkt dan wel nog de shield afstandsbediening om alles tegelijk uit te schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:10
Vandaag een HW-Q930D mogen ontvangen. Zal hem vanmiddag met de billen dichtgeknepen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

bullus01 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:18:
[...]

Ik krijg je een mail van CE Repair dat Samsung niet gaat repareren en ik met RMA numme contact moet opnemen met de verkoper. In mijn geval HelloTV. Daar chat geopend en die verwijzen weer door naar reparaties@hellotv.nl daar moet ik maar een mailtje naartoe sturen. Ben benieuwd of ze met RMA meteen een nieuwe sturen of dat ik hele verhaal weer opnieuw mag starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Ik heb net nog even contact gehad met de winkel, ze gaven aan dat deze nog steeds in reparatie was en dat ik bij vragen idd even met reparaties@hellotv.nl contact op kon nemen. Dit gaat een lang traject worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

kromme schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:45:
Ik heb net nog even contact gehad met de winkel, ze gaven aan dat deze nog steeds in reparatie was en dat ik bij vragen idd even met reparaties@hellotv.nl contact op kon nemen. Dit gaat een lang traject worden denk ik.
Mag toch hopen dat de n.a.v. RMA-nummer gewoon een nieuwe sturen. Ik heb immers geen soundbar meer hier thuis om naar HelloTV te sturen. Die ligt bij CE Repair en die hebben ook niks gezegd over terugsturen.

Beetje raar verhaal eigenlijk. Samsung zegt we halen hem op en gaan repareren. Vervolgens zeg Samsung ja eh geen reparatie zoek het maar uit met de verkoper. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Vandaag een mail gekregen dat ze die van mij gewoon repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeg67
Bij CE Repair ingelogd en bij mijn reparatie gekeken,en er staat nu in behandeling...onderdelen besteld. Ben heel benieuwd hoe lang dit gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Steeg67 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:07:
Bij CE Repair ingelogd en bij mijn reparatie gekeken,en er staat nu in behandeling...onderdelen besteld. Ben heel benieuwd hoe lang dit gaat duren.
kromme schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:40:
Vandaag een mail gekregen dat ze die van mij gewoon repareren.
Geen peil op te trekken dus...
Bij mij staat inmiddels "Order afgehandeld. Soort reparatie
Omruiling/Creditering"

HelloTV reageert voorlopig doodleuk niet op mijn mail. Ook geen reactie van we hebben uw mail ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

ManiacsHouse schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:55:
[...]

[...]

Geen peil op te trekken dus...
Bij mij staat inmiddels "Order afgehandeld. Soort reparatie
Omruiling/Creditering"

HelloTV reageert voorlopig doodleuk niet op mijn mail. Ook geen reactie van we hebben uw mail ontvangen.
had jij hem door hellotv laten aanmelden of zelf aangemeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

kromme schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:58:
[...]

had jij hem door hellotv laten aanmelden of zelf aangemeld?
Bij Samsung aangemeld. Opgehaald door CE. En die verwijzen nu terug naar de verkoper (in mijn geval dus HelloTV) als ik RMA nummer doorgeef aan de verkoper zou het geregeld moeten worden aldus CE Repair. Eigenlijk niet zo'n behoefte om weer bij HelloTv helemaal een reparatie te moeten gaan aanmelden. Wat overigens ook niet kan want CE stuurt soundbar niet terug naar mij.

Maar even contact gezocht via de chat. Blijkbaar is de reparatie-afdeling gewoon een dag dicht doordeweeks :? ofzo 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V90iCafe1Ibj1BuCOpXdUzaaklo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1jccJHbVvQSKtHs7wXazLBVT.png?f=fotoalbum_large

Nou dat was de laatste keer dat ik iets heb gekocht bij HelloTv. Eerder al gedoe gehad over bestelde tv die de volgende dag geleverd zou worden en pas na 5 dagen kwam en er niks mogelijk was om alsnog zelf ophalen.

Ik dacht gedoe nu te kunnen omzeilen door direct bij Samsung aan te melden. En die gooien het dus terug naar HelloTV en die reageren heeeel traag.
Had ook al discussie met ze in eerste instantie of ik een vervangende soundbar kon krijgen als het lang ging duren en over kosten verzenden defecte soundbar. Nee had ik maar extra verzekering moeten afsluiten dan had ik daar allemaal 'recht' op... Ze nemen wel beetje loopje met rechten die je hebt heb ik het idee.

[ Voor 55% gewijzigd door ManiacsHouse op 01-04-2025 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeg67
Misschien zit er verschil in type soundbar,die van mij is de 930...misschien zijn die wel te maken. Weet het ook niet. Overigens hoor ook niets over de transportschade die mijn soundbar heeft na het zelf opsturen. Word vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Steeg67 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:22:
Misschien zit er verschil in type soundbar,die van mij is de 930...misschien zijn die wel te maken. Weet het ook niet. Overigens hoor ook niets over de transportschade die mijn soundbar heeft na het zelf opsturen. Word vervolgd.
Hier ook een 930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Hier een 990, tot nu toe ben ik wel tevreden over hellotv. Maar goed ik heb mijn soundbar nog niet terug. benieuwd of er schade is. Ik had wel de orginele doos nog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Yes! Die van mij is onderweg. Er een creditnota aangemaakt en een nieuwe factuur met datum van vandaag. Betekent dus dat ik ook weer volledige periode garantie heb :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kromme

kromme

ManiacsHouse schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:51:
Yes! Die van mij is onderweg. Er een creditnota aangemaakt en een nieuwe factuur met datum van vandaag. Betekent dus dat ik ook weer volledige periode garantie heb :)
blijf toch vreemd dat er mensen zijn die een volledig nieuwe krijgen en dat er zijn waar ze repareren. Dit zal wel aan het model liggen dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
ManiacsHouse schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:51:
Bij mij staat er wel bij. Creditnota hoort bij order ... op de nieuwe factuur. Ik betwijfel of het volledige nieuwe garantie is omdat dit erbij staat verwijzen ze naar de oude factuur.
Er is ook niks bij betaald eigenlijk blijft het een garantiegeval.
Ik denk dat het niet weer opnieuw 2 jaar garantie is dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:00
Bij ons wordt de HW-S801D soundbar a.s. maandag opgehaald door CE-repair (incl. subwoofer) voor reparatie. Hopelijk hebben ze de benodigde printplaat op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

bullus01 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:32:
[...]

Bij mij staat er wel bij. Creditnota hoort bij order ... op de nieuwe factuur. Ik betwijfel of het volledige nieuwe garantie is omdat dit erbij staat verwijzen ze naar de oude factuur.
Er is ook niks bij betaald eigenlijk blijft het een garantiegeval.
Ik denk dat het niet weer opnieuw 2 jaar garantie is dan toch?
Tis maar net hoe de wind waait blijkbaar :?
Hier gewoon nieuwe factuur met nieuw ordernummer. Er staat alleen dat er een creditnota is verrekend. Nergens iets over oude order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeg67
Bij ons wordt de HW-S801D soundbar a.s. maandag opgehaald door CE-repair (incl. subwoofer) voor reparatie. Hopelijk hebben ze de benodigde printplaat op voorraad.

Die van mij ligt daar al vanaf 19 maart,en de status is nu onderdelen in bestelling....zonder subwoofer en de rest opgestuurd trouwens werd ook helemaal niet naar gevraagd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik krijg zojuist bericht dat mijn soundbar a.s. dinsdag teruggebracht zal worden. 27 maart opgehaald, dinsdag terug, dus idd binnen 2 weken, zoals de beste man van CE Repair al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:00
Vanmorgen opgehaald bij ons. De man van CE-repair zei hier ook dat het zeker 2 weken zal duren. Beloofde niets, want onderdelen nodig...
Het gaat in NL om zo`n 1600 stuks en wereldwijd om 400.000 gaf de man aan. Dus begrijpelijk dat onderdelen niet in zulke aantallen voorradig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

400k. Lol. Sorry, daar moet ik heel hard mee lachen. Hopelijk kost het Samsung een bom geld, wie weet leren ze er dan wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

Mijn soundbar (990) had ik snel geïsoleerd om automatische updates te voorkomen. Dat werkte prima. Zojuist op mijn telefoon de samsungapp opgestart uit nieuwsgierigheid. Blijkt de app afgelopen dagen een update gehad te hebben en kan ik niet meer met de soundbar te kunnen communiceren zonder dat die een update krijgt. Pffffff. Ze durven wel zeg. Iemand dit al tegengekomen afgelopen dagen? En hoe kan ik zien welke update die app nu naar de soundbar wil pushen.
Ik mag toch hopen dat ze bij samsung die brakke update offline hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dev0o schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:42:
Mijn soundbar (990) had ik snel geïsoleerd om automatische updates te voorkomen. Dat werkte prima. Zojuist op mijn telefoon de samsungapp opgestart uit nieuwsgierigheid. Blijkt de app afgelopen dagen een update gehad te hebben en kan ik niet meer met de soundbar te kunnen communiceren zonder dat die een update krijgt. Pffffff. Ze durven wel zeg. Iemand dit al tegengekomen afgelopen dagen? En hoe kan ik zien welke update die app nu naar de soundbar wil pushen.
Ik mag toch hopen dat ze bij samsung die brakke update offline hebben gehaald.
Kent werkelijk geen grenzen wat die allemaal aan het doen zijn de laatste weken. Mijn soundbar blijft van mijn netwerk. Voor altijd.
Eclipsa mogen ze in hun k... steken.
Ben er vrij zeker van dat ze dit per se willen pushen. Kost wat kost. Niet bij mij in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme

kromme

Maar de bar op router nivo excluden werkt wel toch? Mac adress blocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb mijn soundbar weer terug, meteen aangesloten en alles doet het weer! Ik ben blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

@TijsZonderH geen idee of je een update wilt posten op het nieuwsartikel? Maar ze zijn dus druk bezig met het omwisselen en/of repareren van de defecte units. Ik heb de mijne inmiddels terug na een kleine 2 weken. CE Repair heeft het voor mij keurig opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

kromme schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:14:
Maar de bar op router nivo excluden werkt wel toch? Mac adress blocken.
Ja dat werkt prima. Maar de app op mijn telefoon is geüpdatet waardoor ik niet meer de settings van de soundbar kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op zich is dat vrij gebruikelijk, dat alles dezelfde software versie moet hebben om met elkaar te kunnen communiceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

In dit geval is het minder gebruikelijk omdat de App voor allerlei zaken is waaronder de Samsung Soundbar. En ik tot een paar dagen geleden prima alles kon instellen met de voorlaatste versie van de App.
Tsja, wat is je advies? Zal ik de soundbar maar updaten dan en hopen dat het goed gaat?
;-)

De melding op de iPhone zodra je de soundbar aantikt in de App is: "a new version of the device controller is available. Update it to continue. <Cancel / download>..

geen idee of dit firmware is voor de soundbar of iets in de app

[ Voor 28% gewijzigd door Dev0o op 08-04-2025 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Er is eerder gemeld (geen idee of dat echt zo is, op eigen risico!) dat wanneer je de update doet via usb, dit wel goed gaat. Dat zou misschien een optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Trouwens misschien wel grappig om te vermelden. Mijn apparaat is dus teruggekomen van CE Repair, met versie 1016 van de firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dev0o schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:50:
[...]

Ja dat werkt prima. Maar de app op mijn telefoon is geüpdatet waardoor ik niet meer de settings van de soundbar kan aanpassen.
Dat heeft er volgens mij geen bal mee te maken.

Als je soundbar niet connected is op het internet via Wifi dan kan je überhaupt geen connectie maken met de soundbar via de SmartThings app.

Daarom dat ze ook 400k soundbars lekker mogen repareren, had je maar niet elke gebruiker moeten verplichten om je soundbars online te zetten.

Jaja, je kan via de remote ook dingen instellen maar helaas niet alle instellingen die via SmartThings mogelijk zijn...
Dev0o schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:07:

De melding op de iPhone zodra je de soundbar aantikt in de App is: "a new version of the device controller is available. Update it to continue. <Cancel / download>..

Als je soundbar werkelijk correct geblokt is, dan kan die ook niet zien of de firmware geüpgraded moet worden. Hij heeft namelijk geen connectie ;)
Die melding zal dan iets anders zijn. Let op : als hij correct geblokt is. Want je zei ook in een vorige post dat je wel nog instellingen kon aanpassen. Dat kan dus niet als hij werkelijk geblokkeerd is.

[ Voor 33% gewijzigd door daffie82 op 09-04-2025 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

mvds schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:20:
Trouwens misschien wel grappig om te vermelden. Mijn apparaat is dus teruggekomen van CE Repair, met versie 1016 van de firmware :)
Dat is al sinds 1 week na dit debacle de versie die op de samsung website staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dev0o schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:07:
In dit geval is het minder gebruikelijk omdat de App voor allerlei zaken is waaronder de Samsung Soundbar. En ik tot een paar dagen geleden prima alles kon instellen met de voorlaatste versie van de App.
Tsja, wat is je advies? Zal ik de soundbar maar updaten dan en hopen dat het goed gaat?
;-)

Let op, de samsung smartthings app is zonder apparaten een lege huls. Hij zal voor elk apparaat van samsung een extra module downloaden op je telefoon om dat betreffende apparaat aan te kunnen sturen.
Ik denk dat jouw melding dus voornamelijk gaat over de module aan de App kant, en niet over de firmware van de soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Get!em schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:11:
[...]

Dat is al sinds 1 week na dit debacle de versie die op de samsung website staat.
Weet ik :) Maar het had kunnen zijn dat omdat ze waarschijnlijk nieuwe moederborden plaatsen, deze wel met 1020 (of nog nieuwer) weer uitgeleverd zouden worden. Maar dat is dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier grote schrik gisteren.

Ik had eergisteren de Wifi van de Soundbar weer aangezet, leek me ondertussen wel veilig, gezien de terugkerende gerepareerde soundbars en wilde een setting aanpassen.

Gisteren tv aangezet, soundbar doet t niet. Op TV in de settings klooien, sound over HDMI, werkte niet, foutmelding.

Na nog even klooien, bleek dat mijn vrouw de soundbar hdmi uit de tv had getrokken om Bluray te kijken. Gelukkig...niks aan de hand dus...

(De bluray en de soundbar op onze TV gaat niet goed samen, hij kan dan in zijn geheel geen ARC geluid weergeven, dus moet de hdmi van een van beide eruit als je de andere wilt gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Get!em schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:16:
Hier grote schrik gisteren.

Ik had eergisteren de Wifi van de Soundbar weer aangezet, leek me ondertussen wel veilig, gezien de terugkerende gerepareerde soundbars en wilde een setting aanpassen.

Gisteren tv aangezet, soundbar doet t niet. Op TV in de settings klooien, sound over HDMI, werkte niet, foutmelding.

Na nog even klooien, bleek dat mijn vrouw de soundbar hdmi uit de tv had getrokken om Bluray te kijken. Gelukkig...niks aan de hand dus...

(De bluray en de soundbar op onze TV gaat niet goed samen, hij kan dan in zijn geheel geen ARC geluid weergeven, dus moet de hdmi van een van beide eruit als je de andere wilt gebruiken).
Kun je de bluray niet op de soundbar inprikken? Zit nog een extra hdmi op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

ManiacsHouse schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:30:
[...]

Kun je de bluray niet op de soundbar inprikken? Zit nog een extra hdmi op.
Zelfde probleem, omdat de TV de bluray dan ook meteen ziet. TV kan het niet aan dat er twee apparaten zijn die zich melden als ARC compatible.
Pagina: 1 2 3 Laatste