Samsung Soundbar HW Q990D stuk na auto update firmware 1020

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bullus01
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 20:44
Na het automatisch updaten van mijn soundbar die pas 4 maanden oud is heeft deze helaas nog maar 1 dag gewerkt. Vanmorgen zet ik mijn shield, soundbar en tv aan maar helaas geen hdmi signaal gevonden.
Ik met de laptop geprobeerd je ziet het scherm Knipperen van de laptop meer niet. Alle kabels vervangen geen resultaat. laptop rechtstreeks op de hdmi naar tv werkt gewoon.

Het volume werkt ook niet meer optimaal. Via afstandbediening en bar zelf... Reageerd erg traag omdat display vervuild wordt met hdmi 1 teksts zelfs als ik de hdmi 2 gebruik...

bij uitzetten als dit al werkt staat er 40 sec BYE dit was zeker nooit zo lang... tijdens dit BYE kan ie ook niet meer aan.

Reset met vol knoppen inhouden doet hij niks op... Samsung gebeld. Wordt opgehaald voor reparatie... klinkt als software issue zeggen ze daar. Kan 6 weken duren...

Software update via usb geprobeerd maar er gebeurd niks. Mogelijk omdat hij de 1020.7 firmware al herkend??
Smarthing kan er niks meer mee. Diagnose blijft uur hangen...

Let op met auto updates. Ik weet wel dat ik geen updates meer hoef als ze hem net gemaakt hebben... ik wacht wel even.

Iemand nog tips? Lees elders ook al 3 problemen dus ben niet de eerste enkel in EU lijkt deze update gereleased te zijn... misschien voor een bèta try out? 

Ik laat hem ingestoken zolang het kan en hoop op een fix patch... hopelijk werkt wifi intern wel nog omdat smart things de soundbar niet gevonden krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door bullus01 op 13-03-2025 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschoenen
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-05 21:07
Hey, ik ervaar precies hetzelfde met mijn Q800D. Maandag of dinsdag heeft hij zelf een update gedaan. Gisteren werkte hij nog perfect, vandaag opeens niks meer.

De afstandsbediening doet helemaal niks, ik geen beeld en geluid. Volume kan niet worden aangepast. Ook de fysieke knoppen op de soundbar doen niks.

Ik ga hem inleveren voor reparatie, maar vind het erg vreemd dat hij nu vandaag pas "stuk" gegaan is sinds de update al 2-3 dagen geleden uitgevoerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 16:05

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Hier idem sinds vandaag. Q990D
Maat van me ook, ook de q990d.

Ik heb met samsung contact gehad, ze hebben meerdere meldingen en laen me morgen wat weten.

[ Voor 44% gewijzigd door kromme op 14-03-2025 12:21 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
Oeps dit wordt een leuke schadepost als ik hier ook al 2 andere modellen hoor die het hebben.

Ik heb de soundbar op zijn kant liggen nu met de stick erin omdat ie zo traag is dacht ik laat hem eens een uurtje nadenken en dan her installeerd ie misschien wel maar denk valse hoop...

Ik hoop zelf op een fix patch op korte termijn of dat ze de oude firmware aanbieden op samsung site. Hiermee hoeven ze niet allemaal terug denk ik dan...

Ik heb hem aangemeld voor pick up maar nog geen bevestiging per email ofzo of zou dat nog komen misschien? Heeft 1 van jullie al iets gezien op de mail?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel1130
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22-03 20:05
Hier idem Q990D, werkt plots niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel1130
Hey Bullus01, hoe bedoel je aangemeld voor pickup? Via samsung moet ik ‘m zelf versturen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel1130
Ik zie op de US samsung community ook al een aantal reacties met hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
Michel1130 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 23:30:
Hey Bullus01, hoe bedoel je aangemeld voor pickup? Via samsung moet ik ‘m zelf versturen…
Inderdaad, ik had het fout begrepen. Wachten op de e-mail van extern reparatie bedrijf, zelf inpakken incl de speakers :-( in een grote doos ofzo. Dan komen ze het pakket ophalen. Dus het is gewoon een post bedrijf wat langs komt de dozen ophalen ipv het bedrijf zelf die de reparaties gaat doen....
Ik heb niet zulke dozen of goede bubbel folie dus ik ga hem toch terug brengen naar de winkel waar ik hem heb gekocht denk ik. Zij vermelde me gister dat ik geen doos nodig had dat zij wel wat kunnen zoeken voor mij waar het in past...

Wat een ellende, weer een halve dag kwijt met alles incl speakers door de stad te sleuren en daar in te leveren door een foutje in de software pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkerfrisjes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-05 21:47
Hier hetzelfde. Hwq930d.
Gaat alleen aan en uit. Reset werkt ook niet.
Geen bluetooth verbinding. Tv, smarthings ziet hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
Weet iemand waar we een officieel statement kunnen verwachten van Samsung Europe ofzo? Facebook vind ik nog niks terug. Ik heb net nogmaals gebeld maar de mevrouw wist van niks. Was de eerste melding die ze had gehoord.
Hopelijk ziet het repair bedrijf ook in dat alles maar opsturen niet in hun loods gaat passen :-) en komen ze langs met een monteur en een fix patch (als dit nog kan met wat jumpers op het moederboard misschien??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:12
Bij mij werkt alles gelukkig nog, toen de 1020 FW uit was heb ik hem meteen geüpdate, Q990D
Net even getest en HDMI1,2 en eARC werkt allemaal zoals het hoort.

Smart things kan ik niet proberen omdat ik nu niet thuis ben.

Ik heb Auto update uit staan, ik heb handmatig met de USB geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Equazor_ schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:17:
Bij mij werkt alles gelukkig nog, toen de 1020 FW uit was heb ik hem meteen geüpdate, Q990D

Maar dT is niet dde 1020 wat iedereen erop heeft nu wat alles gesloopt heeft toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
Jawel softwareversie 1020.7

Het lijkt er op dat veel soundbars gebricked zijn door de automaische update?
Zijn er ook al mensen die net zoals ik handmatig hebben geflashed en het probleem niet hebben?

[ Voor 118% gewijzigd door Equazor_ op 14-03-2025 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01

Dit is een interessante bevinding... Dus via usb stick heb je jou soundbar geupdated? Of ook over de WIFI?
Als het update met USB betrof kan ik me voorstellen dat de auto update over air gewoonweg niet helemaal heeft kunnen afronden ofzo en dat daardoor alle soundbars stuk zijn nu.

Op Reddit en Samsung EU nu inmiddels ik denk wel 100 soundbars die het niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
bullus01 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:22:
[...]

Dit is een interessante bevinding... Dus via usb stick heb je jou soundbar geupdated? Of ook over de WIFI?
Als het update met USB betrof kan ik me voorstellen dat de auto update over air gewoonweg niet helemaal heeft kunnen afronden ofzo en dat daardoor alle soundbars stuk zijn nu.

Op Reddit en Samsung EU nu inmiddels ik denk wel 100 soundbars die het niet meer doen.
Ik heb op de 10e toen hij net uit was via een USB stick de update binnen gehaald en toen geflashed via de USB poort aan de onderkant van de soundbar.

[ Voor 4% gewijzigd door Equazor_ op 14-03-2025 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
Equazor_ schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:25:
[...]

Ik heb op de 10e toen hij net uit was via een USB stick de update binnen gehaald en toen geflashed via de USB poort aan de onderkant van de soundbar.
Duidelijk, ik denk dus dat als Samsung er voor zorgt dat iedereen de huidige 1020 kan overschrijven via USB met 1020 dat dit uiteindelijk kan werken. Alleen ik verwacht dat het daarvoor te laat is nu. De USB service port lijkt ook niet meer herkend te worden in de corrupte software nu ;-)
Benieuwd welke workaround ze kunnen doen.

Op Reddit in een discussie zie ik dat tegen iemand is verteld vanuit Samsung dat er een WIFI update komt als fix... Maar ik betwijfel of ik wel nog WIFI heb...Smarthings werkt dat via WIFI of Bluetooth?
Ik kan even kijken of de router de soundbar ziet als deze aangezet wordt. Nog geen tijd voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:14

ManiacsHouse

Scheisse!

Ah ik ben dus niet de enige. :) -O-
Had het ding bijna ingeladen richting HelloTv...

Wat een slechte actie dit van Samsung... :F

Alsnog update draaien via usb werkt dus niet?

[ Voor 15% gewijzigd door ManiacsHouse op 14-03-2025 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullus01
ManiacsHouse schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:25:
Ah ik ben dus niet de enige. :) -O-
Had het ding bijna ingeladen richting HelloTv...

Wat een slechte actie dit van Samsung... :F

Alsnog update draaien via usb werkt dus niet?
Ik heb nog niemand gehoord waar de update start via usb... Ik denk omdat dezelfde er al op staat dat dit niet werkt of dat het systeem zo ver stuk is dat hij de stick niet meer herkend...

Lees wel reacties over down knopje indrukken en loslaten, daarna inhouden voor 20 sec zodat de speakers ook de update krijgen maar helaas doet dit bij mij niks. Bij meer mensen niet en bij de mensen waar dit wel werkt waren de speakers blijkbaar nog wel gesynct. hier is alles rood op de achterkant.
opnieuw sync knopjes lang inhouden moet ik nog eens proberen vanavond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:13

mvds

Totally awesome!

https://us.community.sams...mware-update/td-p/3168571

Ik heb ook al daar aangegeven dat ik het probleem heb. Gisteren heeft ie (Q990D) zelf de update binnengehaald en zichzelf ermee gebricked

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:36

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik volg dit topic even met een schuin oog, ga er zo een bericht over maken voor de FP. Ik heb Samsung-woordvoering om een reactie gevraagd, maar het is vrijdagmiddag dus ik verwacht niet dat die vandaag nog zullen reageren. Als iemand ergens toevallig een officiële reactie van Samsung vindt, let me know!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

TijsZonderH schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:06:
Ik volg dit topic even met een schuin oog, ga er zo een bericht over maken voor de FP. Ik heb Samsung-woordvoering om een reactie gevraagd, maar het is vrijdagmiddag dus ik verwacht niet dat die vandaag nog zullen reageren. Als iemand ergens toevallig een officiële reactie van Samsung vindt, let me know!
Ik had hem net ook al ingestuurd idd, maar ik zal vast niet de eerste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

TijsZonderH schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:06:
Ben benieuwd of ze reageren. Lijkt me geen klein issue dit. In Europa even een hoop apparaten bricken :F Ik zie op de Samsung communities geen enkele officiële reactie behalve iets als 'Ach wat vervelend, doe eens een reset'. Maar ja reset gaat dus niet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Het gaat ook niet over iets waarmee je even bij de MM in de rij gaat staan voor de SmartBar ofzo :o Ik zie het ook echt niet zitten om dat ding helemaal in te moeten pakken om hem op te kunnen sturen. Dat ding is huge man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
mvds schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:18:
Het gaat ook niet over iets waarmee je even bij de MM in de rij gaat staan voor de SmartBar ofzo :o Ik zie het ook echt niet zitten om dat ding helemaal in te moeten pakken om hem op te kunnen sturen. Dat ding is huge man
Ja en het ergste is dat de speakers ook terug moeten werd mij verteld bij het maken van het garantie ticket aan de telefoon. Dat zou ik liever in 3 of 4 dozen doen dan die ik niet heb en verwacht niet dat ze dan naar wens van klant maar meer retour labels ofzo gaan maken want dat wordt te duur natuurlijk :-)
Alles in 1 doos is vragen om problemen en het met schade terug te krijgen natuurlijk, alles gaat schuiven en dan moet je alweer brokken schuim of opvulling hebben, en veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dat ga ik dus ook echt niet doen. Ik heb niet voldoende verpakkingsmateriaal om hem fatsoenlijk te beschermen en ik wil echt geen beschadigde speakers. Ik ben mega zuinig op mijn spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:17

daffie82

Minisforum UM773 Lite

BLOKKEER DE SOUNDBAR VAN JE WIFI
met een Deco of gelijkaardig systeem kan dat makkelijk.

enige manier om deze Samsung fuckup tegen te gaan.

wat een bedrijf... Eerst Eclipsa waar geen hond op zit te wachten door je strot duwen met een automatische update en dan alle soundbars bricken. Waardeloos.

[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 14-03-2025 16:29 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

In dit Reddit draadje staat een link naar de firmware, voor als je wilt proberen hem via USB te forceren. Staat ook bij dat het voor veel mensen niet werkt, maar ach... Een van de mensen daar zegt dat Samsung zegt ervan te weten en ermee bezig te zijn. Geen idee of dat waar is natuurlijk

https://www.reddit.com/r/...icked_only_shows_tv_earc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

op avsforum is nog iemand die handmatig via USB heeft geupdate voordat het automatisch ging - en die heeft ook geen problemen.

Sowieso te belachelijk voor woorden dat apparaten zichzelf zonder je toestemming gaan updaten. Schandalig.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

daffie82 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:32:
op avsforum is nog iemand die handmatig via USB heeft geupdate voordat het automatisch ging - en die heeft ook geen problemen.

Sowieso te belachelijk voor woorden dat apparaten zichzelf zonder je toestemming gaan updaten. Schandalig.
Auto update kun je uitschakelen in de app. En auto update is wat voor te zeggen. Zijn genoeg mensen die hele update gebeuren niet snappen. Maar ja nu zitten ze met een boel mensen die waarschijnlijk niet eens zelf een patch (als die er komt...) kunnen draaien via usb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ManiacsHouse schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:35:
[...]

Auto update kun je uitschakelen in de app. En auto update is wat voor te zeggen. Zijn genoeg mensen die hele update gebeuren niet snappen. Maar ja nu zitten ze met een boel mensen die waarschijnlijk niet eens zelf een patch (als die er komt...) kunnen draaien via usb.
Haha, ja. Dat kan.
Dacht je dat ik dat niet wist ;)

Die setting doet helemaal geen ruk. Er zijn talloze mensen die dat UIT hadden staan en toch de update geforceerd en automatisch kregen.

Op een TV krijg je ook een melding van een update met de vraag of je die wil installeren. Die bevestiging vragen is wel het minste wat ik verwacht. Zeker als ik aangeef dat ik geen automatische update wil.

[ Voor 14% gewijzigd door daffie82 op 14-03-2025 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

daffie82 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:37:
[...]

Haha, ja. Dat kan.
Dacht je dat ik dat niet wist ;)

Die setting doet helemaal geen ruk. Er zijn talloze mensen die dat UIT hadden staan en toch de update geforceerd en automatisch kregen.
Wtf. Nu je het zegt... Ik begon nadat je het over auto update had te twijfelen. Ik zet dat soort dingen dus ook altijd uit...
Hoe is dan alsnog deze update geïnstalleerd???
Way to go Samsung...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ManiacsHouse schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:42:
[...]

Wtf. Nu je het zegt... Ik begon nadat je het over auto update had te twijfelen. Ik zet dat soort dingen dus ook altijd uit...
Hoe is dan alsnog deze update geïnstalleerd???
Way to go Samsung...
vraag eens aan die n00bs van Samsung die per se updates door je strot willen duwen.

Want ja, iedereen moet natuurlijk Eclipsa hebben. Dat format waar geen hond naar gevraagd heeft en wat weer even snel dood en begraven is.

waardeloos dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

daffie82 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:46:
[...]

vraag eens aan die n00bs van Samsung die per se updates door je strot willen duwen.

Want ja, iedereen moet natuurlijk Eclipsa hebben. Dat format waar geen hond naar gevraagd heeft en wat weer even snel dood en begraven is.

waardeloos dit.
Dude, doe eens kalm man, denk aan je hart :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hopelijk komt Samsung snel met een officiële reactie, en nog belangrijker, met een fix. En dan liefst een fix waarvoor we de unit niet hoeven op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

mvds schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:48:
[...]

Oh, was ik wel de eerste inzender? :D
of ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Submitter: mvds staat er bij, dus ik denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

daffie82 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:28:
BLOKKEER DE SOUNDBAR VAN JE WIFI
met een Deco of gelijkaardig systeem kan dat makkelijk.

enige manier om deze Samsung fuckup tegen te gaan.

wat een bedrijf... Eerst Eclipsa waar geen hond op zit te wachten door je strot duwen met een automatische update en dan alle soundbars bricken. Waardeloos.
Heb auto-updates nu uitstaan, maar wil hem voor de zekerheid ook van de WiFi halen. Hoe doe ik dat? Ik zie wel bij Device Settings dat hij connected is met mijn WiDi SSID, maar geen optie om dat te wijzigen, weg te halen of uit te zetten (iOS App van Samsung)

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 22:01
Voor asus kan je het hier lezen: https://www.asus.com/nl/support/faq/1000904/

Hoop dat ik nog op tijd was…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik heb hem inmiddels geblokkeerd op de wifi.

Via de router (Deco) kun je cliënts obv mac-adres blokkeren verbinding te maken met wifi.
Selecteer client, blokkeer , client staat onder naam Samsung bekend bij mij.

Had wel eerst even de wasmachine uitgezet, die is ook Samsung.

Maar ja, mogelijk is de update al gedownload en installeert hij die na herstart, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Get!em schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:25:

Via de router (Deco) kun je cliënts obv mac-adres blokkeren verbinding te maken met wifi.

Maar ja, mogelijk is de update al gedownload en installeert hij die na herstart, we zullen zien.
Neem aan dat hij dan niet meer via de Samsung app te benaderen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaven76
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21-04 18:53
Hier met de HW-800D dezelfde problemen.

Opnieuw proberen updaten maar nu via usb brengt geen oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Get!em schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:25:

Thanks, heb hem nu ook via de Deco op MAC-adres geblokkeerd. In de Smartthings app zie ik hem nog wel, maar bij settings staat de wifi nu op 'disconnected'.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
Dev0o schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:47:
[...]

Thanks, heb hem nu ook via de Deco op MAC-adres geblokkeerd. In de Smartthings app zie ik hem nog wel, maar bij settings staat de wifi nu op 'disconnected'.
Hadden jullie die update nog niet gehad dan? Dat is ook eigenlijk wel raar toch? ik kreeg hem direct 10 Maart. Dacht dat dit tenminste per land wel tegelijk zou gaan? Of zou het per groep serie nummers gepusht worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Hier krijgt mijn gebrickte 930D nog wel ipadres toegewezen.
Maar of Samsung dan nog een ota update kan pushen vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

bullus01 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:49:
[...]

Hadden jullie die update nog niet gehad dan? Dat is ook eigenlijk wel raar toch? ik kreeg hem direct 10 Maart. Dacht dat dit tenminste per land wel tegelijk zou gaan? Of zou het per groep serie nummers gepusht worden?
Ik heb hem al paar dagen terug geblokkeerd na berichten op Avsforum. Toen had ik hem (1020 update) nog niet gekregen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Foutje 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door ManiacsHouse op 14-03-2025 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

ManiacsHouse schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:31:
[...]

Neem aan dat hij dan niet meer via de Samsung app te benaderen is?
Nee niet meer.

Die situatie had ik een maand geleden ook al, kon ik hem niet meer op de wifi krijgen. Ook niet als ik het bewust deed. Toen ook een reset uitgevoerd.
930D hier trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

ManiacsHouse schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:52:
Hier krijgt mijn gebrickte 930D nog wel ipadres toegewezen.
Maar of Samsung dan nog een ota update kan pushen vraag ik me af.
Toen ik hem hier blokkeerde, kreeg ik direct een Wifi disconnect op led display.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:21
Ik zie mijn 3 weken oude q990d helemaal niet terug als verbonden apparaat op mijn wifi en ik zie in smart things ook niks over wifi noch over auto update van de firmware.

App heeft versie 1016 aan en geeft ook aan dat de laatste versie is geïnstalleerd. Ik wil hem graag blocken voor update maar geen idee hoe...

Hopelijk is de update offline gehaald door Samsung

Edit
De soundbar stond blijkbaar als samsung tv in de Ziggo Smartwiffi app. Wifi nu onderbroken en de sb reageert ook niet meer op de Samsung Smart things app input dus hopelijk voorkomt dit de update

[ Voor 29% gewijzigd door FreeMen op 14-03-2025 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier ook 1016 volgens de disconnected SmartThings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zijn het nog specifieke serienummers?
Hier eindigend op 809k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:21
Get!em schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:47:
Zijn het nog specifieke serienummers?
Hier eindigend op 809k
172E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
FreeMen schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:20:
Ik zie mijn 3 weken oude q990d helemaal niet terug als verbonden apparaat op mijn wifi en ik zie in smart things ook niks over wifi noch over auto update van de firmware.

App heeft versie 1016 aan en geeft ook aan dat de laatste versie is geïnstalleerd. Ik wil hem graag blocken voor update maar geen idee hoe...

Hopelijk is de update offline gehaald door Samsung

Edit
De soundbar stond blijkbaar als samsung tv in de Ziggo Smartwiffi app. Wifi nu onderbroken en de sb reageert ook niet meer op de Samsung Smart things app input dus hopelijk voorkomt dit de update
Ik heb in het Ziggo modem bij Beveiliging - Mac Filtering de soundbar opgezocht en deze toegevoegd. Niet vergeten om de instellingen op te slaan. Het is een blacklist, dus je kunt het mac filter op "altijd aan" laten staan.

Hmm, dan doet de Smartthings app het ook niet. Die app werkt dus niet lokaal?

[ Voor 8% gewijzigd door BounceMeister op 14-03-2025 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Klopt. Die werkt niet lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peerkefoep
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-03 23:32
de 930D deed van de week vreemd met uitval van rearboxen en subwoofer. Na het even loskoppelen van stroom, deden ze het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
Helaas naar mijn idee nog nergens een officieel statement van Samsung...
Wel nog een nieuws bericht erbij op:

https://www.theverge.com/...g-bricked-firmware-update

En ik verwacht dat support afdelingen verteld wordt niks te melden over veel voorkomend issue.
Wel vreemd dat ze je niet laten wachten (in NL tenminste) en nog altijd zeggen terug sturen wat ik niet ga doen. Heb nu 3 keer gebeld en 3 verschillende personen houden vol niks gehoord te hebben en dat ik echt nr1 ben...
Als ze me geen vergoeding geven zodat ik fatsoenlijke dozen/vlokken/schuim en bubbelfolie kan kopen...
Ook markeer ik mijn speakers en bar door ze te graveren zodat ik niet opgezadeld wordt met een mogelijke half verkrachte woofer van een ander zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

What a disaster and they continue to push out the broken firmware. I was getting nervous that my soundbar's wifi was still connected to the internet. Just as an FYI, holding down the channel level button on the remote turns off wifi. Fingers crossed I am safe from Samsung's malware.

Ter info voor wie het handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
1 bericht op Samsung forum maar misschien niet de moeite waard en spam of een compleet ander issue... Ik heb voor meer uitleg gevraagd is afwachten of er nog reactie komt maar het proberen waard...

Mithrandir1980

In case it serves you any my bar has been resurrected I have disconnected it where current half an hour, before plugging it I pressed the ignition button of the bar and the plug-in controller and it has worked again in case you want to try.

bullus0

I am currious what the ignition button is? the right one on top of the bar? And what is the "plug-in controller" is that a button because you pressed it?

Did you got exact the same issue that none of the remote buttons except the on/off and only the right button of the soundbar was responding a bit?

Did you also have no sound/screen anymore (no HDMI) and only message HDMI arc or HDMI 1 on the small screen?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

bullus01 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:15:
1 bericht op Samsung forum maar misschien niet de moeite waard en spam of een compleet ander issue... Ik heb voor meer uitleg gevraagd is afwachten of er nog reactie komt maar het proberen waard...

Mithrandir1980

In case it serves you any my bar has been resurrected I have disconnected it where current half an hour, before plugging it I pressed the ignition button of the bar and the plug-in controller and it has worked again in case you want to try.

bullus0

I am currious what the ignition button is? the right one on top of the bar? And what is the "plug-in controller" is that a button because you pressed it?

Did you got exact the same issue that none of the remote buttons except the on/off and only the right button of the soundbar was responding a bit?

Did you also have no sound/screen anymore (no HDMI) and only message HDMI arc or HDMI 1 on the small screen?

Thanks
Ignition button :?
Ik heb inmiddels van alles geprobeerd mbt toetsencombinaties. Ook aan/uit toets vasthouden en dan de stekker er in. Geen enkele combi doet iets. Ja de volumeknop op de remote. Als ik die beweeg komt er 14 op de display te staan. Verder is ding gewoon dood.

Ik had al een verzoek gedaan bij HelloTv voor reparatie. Kom maar brengen of opsturen. Heb nog e.e.a. aan info gestuurd over dat hij gebricked is. En vervolgens blijft het stil vanuit HelloTv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
Of deze met de down button. Maar al mijn speakers geven een rood lampje dus niet meer gesynct en had dit gister al geprobeerd zonder succes:

https://www.reddit.com/r/...share&utm_term=1&sort=new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
ManiacsHouse schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:34:
[...]

Ignition button :?
Ik heb inmiddels van alles geprobeerd mbt toetsencombinaties. Ook aan/uit toets vasthouden en dan de stekker er in. Geen enkele combi doet iets. Ja de volumeknop op de remote. Als ik die beweeg komt er 14 op de display te staan. Verder is ding gewoon dood.

Ik had al een verzoek gedaan bij HelloTv voor reparatie. Kom maar brengen of opsturen. Heb nog e.e.a. aan info gestuurd over dat hij gebricked is. En vervolgens blijft het stil vanuit HelloTv.
Ja ik kon hem ook al komen brengen naar Hello TV. Ze keken wel even of ze nog een oude TV doos hadden staan ofzo om alles in te duwen... Nou dan stuur ik hem eigenlijk liever zelf op als het dan echt moet...
Samsung support heeft mij ook gezegd dat via de aangemelde repair en direct met "CErepair" het bedrijf wat voor Samsung (en andere merken werkt) je meestal de speaker 3-4 weken sneller terug hebt dan de winkels die dit opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hoe heb je dat gedaan? Ik heb hem gedownload maar ik zie 2 update files (+ 2 txt files) in de zip file, maar er staat niks bij hoe je de update moet doen en welke file je moet hebben.

Oh, je moet ook de update guide downloaden zie ik nu. Ik ga even kijken of de update iets doet, ook al is mijn unit al gebricked

[ Voor 9% gewijzigd door mvds op 15-03-2025 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
mvds schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:57:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Ik heb hem gedownload maar ik zie 2 update files (+ 2 txt files) in de zip file, maar er staat niks bij hoe je de update moet doen en welke file je moet hebben.

Oh, je moet ook de update guide downloaden zie ik nu. Ik ga even kijken of de update iets doet, ook al is mijn unit al gebricked
Waarschijnlijk zal dat niet meer lukken omdat hij al gebricked is, maar je kan altijd proberen.
Alles van de stroom afhalen en de USB er in en dan weer alles in pluggen.

Probleem zal denk ik alleen zijn dat hij niet meer reageert op een USb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
Ah ik lees nu op het Samsung forum dat support toch eindelijk erkend dat het een software issue is en dat het moederbord zo ver beschadigd is dat men overgaat tot vervangen.
Enkele mensen hebben dus al een nieuw moederbord gekregen en enkele kregen de melding het moederbord staat in bestelling.

Ik vrees dus dat de wacht tijden ver boven de 4-6 weken repair tijd uit kunnen gaan lopen als ze de 50 moederborden die misschien in WW stock liggen vervangen hebben aan de eerste die terug gestuurd hebben...

Kunnen we eisen dat we een vervangende soundbar krijgen (dus een 1 op 1 wissel en onze eigen weer in de roulatie gaat voor de toekomst of als nieuw verkocht gaat worden in de toekomst na een check ofzo??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florimon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-05 08:19
bullus01 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:48:
Ah ik lees nu op het Samsung forum dat support toch eindelijk erkend dat het een software issue is en dat het moederbord zo ver beschadigd is dat men overgaat tot vervangen.
Enkele mensen hebben dus al een nieuw moederbord gekregen en enkele kregen de melding het moederbord staat in bestelling.

Ik vrees dus dat de wacht tijden ver boven de 4-6 weken repair tijd uit kunnen gaan lopen als ze de 50 moederborden die misschien in WW stock liggen vervangen hebben aan de eerste die terug gestuurd hebben...

Kunnen we eisen dat we een vervangende soundbar krijgen (dus een 1 op 1 wissel en onze eigen weer in de roulatie gaat voor de toekomst of als nieuw verkocht gaat worden in de toekomst na een check ofzo??)
Wat een faal van Samsung zeg, en ik heb sterk de indruk dat het niet de eerste keer is. Vorig jaar heb ik zo'n "slimline" 800D soundbar gekocht, maar die had vanaf het begin al problemen met updaten via de Smartthings app, óf de update startte sowieso niet, óf dan was ie heel lang bezig en liep het uiteindelijk af met 'update failed'. Daarna is het me 1x gelukt om via usb een firmware update te doen. Bij de volgende keer dat er een nieuwe firmware update was, weer via USB heel lang bezig, en uiteindelijk 'update failed' en nergens meer op reageren. En die 800D heeft geen LCD displaytje zoals de Q modellen alleen van die vage ledjes waarvan de nauwelijks te onderscheiden kleurtjes dan via de handleiding een indicatie zouden moeten geven wat ie aan het doen is, en alleen van die vreselijke tiptoetsjes zodat je nooit zeker weet of ie een speciale 'keycombo' nou "gepakt" heeft of niet. Goed, het ding deed het niet meer dus terug ermee naar Naarden, opgestuurd naar Samsung, 5 weken kwijt geweest... Wel een leen-Q990 gehad, en toen de 800D terug was besloten dat ik dat k*t ding niet meer terug hoefde en ingeruild op een Q930D omdat daar wel een LCD displaytje op zit en normale toetsjes. Sindsdien niet meer de behoefte gehad om een firmware update te doen (if it ain't broke don't fix it), en dat is maar goed ook zie ik dus nu.

Ik heb volgens de Smartthings app versie 1013.2 - en ik krijg in datzelfde 'Software information' scherm bovenin de melding "A new version of 1013.2 is available." met een knop "Update device" eronder waar ik dus lekker vanaf blijf. Want echt dat hele update proces van Samsung is zo gaar als het maar zijn kan. Die bovenstaande melding over die nieuwe 1013.2 versie krijg ik namelijk ook niet altijd, vaak staat er alleen een "Check for updates" met een "Check" knop. Die durf ik dan nog net wel in te drukken, en in de helft van de keren staat er dan na een tijdje "Couldn't check for updates" (Try again).

En wat anderen ook al opgemerkt hebben: als je zelf een firmware zip van de Samsung site gaat downloaden, zit er ook nooit iets van release notes bij.
Verder snap ik niet dat een fabrikant anno 2025 nog steeds hardware uit durft te brengen waarbij het mogelijk is een device te bricken met een firmware update. Dan zorg je er toch voor dat je een default known good firmware in ROM hebt zitten, waarnaar met een schakelaartje is om te switchen in geval van nood? Maar hey dat zal wel 1 euro extra ofzo kosten op een device van 900 euro 8)7

OK dank voor het lezen van deze rant d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

bullus01 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:48:

HelloTV begon bij mij op de mail al meteen van nee want u heeft geen extra verzekering afgesloten. Dus dat gaat gezellig touwtrekken worden... Bij voorbaat al afwimpelen ;( Tot zover de service van HelloTV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

ManiacsHouse schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:18:
[...]

HelloTV begon bij mij op de mail al meteen van nee want u heeft geen extra verzekering afgesloten. Dus dat gaat gezellig touwtrekken worden... Bij voorbaat al afwimpelen ;( Tot zover de service van HelloTV...
HelloTV moet gewoon normale garantie leveren. Als hij niet gerepareerd kan worden, dan toch een vervangende.

Mocht die alsnog gebrickt raken, dan ga ik wel op de stoep staan bij Samsung kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Get!em schreef op zondag 16 maart 2025 @ 14:46:
[...]

HelloTV moet gewoon normale garantie leveren. Als hij niet gerepareerd kan worden, dan toch een vervangende.

Mocht die alsnog gebrickt raken, dan ga ik wel op de stoep staan bij Samsung kantoor.
Ja tuurlijk verwacht ik normaal garantie. Maar dingen als omruilen of tijdelijk een ander toestel werd meteen afgewimpeld. Had ik maar extra garantie moeten nemen.

Zojuist mail van HelloTV
Wij krijgen zojuist te horen dat het om een software update lijkt te gaan. Via deze link is hier wat meer uitleg over te vinden: https://www.nu.nl/tweaker...rs-onbruikbaar-maakt.html

Wij zijn hierover in contact met Samsung en gaan er vanuit dat Samsung dit euvel zo snel mogelijk op lost door een nieuwe software update uit te rollen.

Voorlopig zal een reparatie het euvel helaas niet oplossen.
Ik wil vragen om de update van Samsung nog even af te wachten. Zodra wij meer informatie hebben, laten wij het jou ook gelijk weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
Ah dus ze hebben eindelijk nieuws gekregen van Samsung dat het om een update lijkt te gaan. hehe werd tijd dat ze na 6 dagen eindelijk geen zwijgplicht meer hebben... Dan zal ik de garantie service nog eens bellen morgen om te zien of ik nog steeds alles op moet sturen of toch beter even kan wachten op mogelijke firmware.
Wel vreemd dat dit blijkbaar niet in alle landen geld en dat sommige horen dat het moederbord moet vervangen worden en is vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Florimon
ManiacsHouse schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:18:
[...]

Ja de enige reden dat ik daar vorig jaar ipv mijn gebrickte 800D soundbar een leen-Q990 meekreeg, was dat ik die 800D tegelijk met een samsung tv (die wel met verzekering) had gekocht.
Helaas heb je als consument geen recht op een leen apparaat, alleen op reparatie binnen "een redelijke termijn" (waarbij dat natuurlijk weer lekker voor discussie vatbaar is, en afhangt van het soort apparaat), en recht op vervanging of geld terug als de reparatie langer duurt dan de "redelijke termijn".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:09
Mag men hier raden welk model soundbar ik vorige week heb gekocht 😅

Voor nu maar de auto update uitgezet in SmartThings & het mac adres geblokkeerd in mijn modem..

Zag dat ik mazzel had & nog op oude versie draai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

bullus01 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:23:
Ah dus ze hebben eindelijk nieuws gekregen van Samsung dat het om een update lijkt te gaan. hehe werd tijd dat ze na 6 dagen eindelijk geen zwijgplicht meer hebben... Dan zal ik de garantie service nog eens bellen morgen om te zien of ik nog steeds alles op moet sturen of toch beter even kan wachten op mogelijke firmware.
Wel vreemd dat dit blijkbaar niet in alle landen geld en dat sommige horen dat het moederbord moet vervangen worden en is vervangen.
Die hebben geen clue. Lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb ook maar een mailtje gestuurd naar de winkel waar ik de mijne vandaan heb (Apollo.nl) met de vraag of ze hem bij Samsung willen aanmelden. Ik zou graag ook een oplossing willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
Versie 1016 staat weer op de download pagina van Samsung. ivm werk kan ik pas vanmiddag proberen of deze mogelijk via die service port/usb gezien wordt en de 1020 overschrijft...

https://www.samsung.com/nl/support/user-manuals-and-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

bullus01 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 07:41:
Versie 1016 staat weer op de download pagina van Samsung. ivm werk kan ik pas vanmiddag proberen of deze mogelijk via die service port/usb gezien wordt en de 1020 overschrijft...

Ik ben er bang voor, ik merk dat mijn Q990D de usb poort niet eens benaderd als ik mijn stickje erin duw. Lampje gaat heel even aan ter initialisatie, en daarna meteen weer uit en blijft dan uit.

Ik ga het wel proberen overigens, en dan laat ik het stickje er gewoon een half uurtje inzitten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Geen idee of het bij de samsung ook zo is, maar ik heb altijd geleerd om bij dit soort embedded apparaten met software het volgende te doen:

HDMI kabels eruit.
Stroom eraf. 5 minuten laten staan
1 minuut de hoofdknop indrukken (bij de samsung het rondje?) (terwijl stroom eraf is)
knop weer loslaten
knop weer indrukken en ingedrukt houden en dan tegelijkertijd de stroom er weer op
1 minuut ingedrukt houden nadien

En dan zien wat t effect is. Heb al meerdere apparaten daardoor werkend gekregen, waaronder oa een robotstofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

bullus01 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 07:41:

Ik denk dat de halve wereld die update aan het binnen halen is. Die gaat zo traag.
Heeft iemand deze downgrade al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

kromme schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:10:
[...]

Ik denk dat de halve wereld die update aan het binnen halen is. Die gaat zo traag.
Heeft iemand deze downgrade al geprobeerd?
Downloaden gaat hier gewoon met 10mb/s.
Heb hem voor de zekerheid ook maar even gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb mijn soundbar, via de winkel waar ik hem heb gekocht, aangemeld bij Samsung en ik heb een officiële melding gekregen vanuit Samsung dat zij hem bij mij thuis komen ophalen, gaan repareren, en weer bij mij thuis komen afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

@TijsZonderH misschien ook een update waard op het nieuwsitem op de Frontpage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

mvds schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:50:
Ik heb mijn soundbar, via de winkel waar ik hem heb gekocht, aangemeld bij Samsung en ik heb een officiële melding gekregen vanuit Samsung dat zij hem bij mij thuis komen ophalen, gaan repareren, en weer bij mij thuis komen afleveren.
Wanneer heb je dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

kromme schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:09:
[...]
Wanneer heb je dit gedaan?
Aanmelden bij de winkel heb ik gisteren gedaan, ik kreeg eerst vanmorgen van de winkel een melding dat ze mijn soundbar hadden aangemeld bij Samsung, en vanmiddag de melding dat Samsung technische dienst het oppakt en hem dus komt ophalen, repareert en weer terugbrengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

mvds schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:10:
[...]

Aanmelden bij de winkel heb ik gisteren gedaan, ik kreeg eerst vanmorgen van de winkel een melding dat ze mijn soundbar hadden aangemeld bij Samsung, en vanmiddag de melding dat Samsung technische dienst het oppakt en hem dus komt ophalen, repareert en weer terugbrengt
Dan ga ik ook nogmaals met hello.tv contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dit is hoe de winkel het communiceerde aan mij, tevens ook meteen een pluim voor Apollo.nl hoe (snel) ze dit hebben opgepakt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mlgO--uZIJx6Cbt7SFrKFOhYxY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jsFg2ogW3I2w8AXrfMqxvsj7.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik heb een reactie van Samsung, al zegt die erg weinig.
Samsung onderzoekt de oorzaak van deze kwestie en neemt onmiddellijk maatregelen om de firmwarefout te verhelpen.
Ik heb gevraagd welke maatregelen ze bedoelen als je geen internet op het ding hebt, maar daar reageren ze niet op.

Komt zometeen een artikel van op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

TijsZonderH schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:13:
Ik heb een reactie van Samsung, al zegt die erg weinig.

[...]

Ik heb gevraagd welke maatregelen ze bedoelen als je geen internet op het ding hebt, maar daar reageren ze niet op.

Komt zometeen een artikel van op de FP.
Zojuist een reactie van HelloTV
Goedemiddag,

Samsung heeft ons laten weten dat zij uw klacht met betrekking van uw soundbar, helaas niet op afstand kunnen verhelpen.

Zij geven aan dat de gehele audio set fysiek retour moet komen voor reparatie, zodat de klacht verholpen kan worden.

Om de reparatie van uw soundbar in gang te zetten, ontvangen wij graag het serienummer van de soundbar. (deze staat op de onderkant/achterkant van de soundbar)

Ik hoor graag of u in de gelegenheid bent, om uw soundbar in te leveren in één van onze filialen.
Een andere optie is om uw soundbar kosteloos retour te sturen via een PostNL punt naar ons antwoordnummer:

HelloTV T.A.V. (uw ordernummer)
Antwoordnummer 311
7000VB, Doetinchem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinx77
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 21:33
Misschien is de hardware van een bepaalde periode niet getest?

Voor wie wel of niet een gebrickte Q990D heeft, hoe oud is jullie soundbar?

Algoritmes, maar dan supersnel uitgevoerd, dat is zeg maar mijn ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florimon
mvds schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:10:
[...]

ik hoop dat Samsung jouw soundbar en alle andere met dit probleem nu met een beetje voorrang behandelt. Vorig jaar had ik een gebrickte 800D en die was ik dus 6 weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

vinx77 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:24:
Misschien is de hardware van een bepaalde periode niet getest?

Een weekje of 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

vinx77 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:24:
Ongeveer een jaartje oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
Zo die van mij ook aangemeld als defect bij Samsung... Wou eigenlijk wachten tot einde vd week tot een snelle fix voor thuis maar vrees dat die er niet komt. Lees op vele forums dat iedereen die hem terug heeft al een vervangen "main PCB" heeft gehad (in Amerika dan)...

Ben benieuwd of ik hem moet opsturen en hoe lang deze dan weg blijft als Samsung ineens duizenden Main PCB moet gaan maken om de voorraad te blijven houden om alles te fixen...

Ik vrees dat we hem maanden kwijt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hoe kan een main PCB kapot gaan door een firmware upgrade.

kan iemand mij dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

daffie82 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:24:
Hoe kan een main PCB kapot gaan door een firmware upgrade.

kan iemand mij dat uitleggen?
Misschien is het niet de main pcb zelf als geheel, maar wordt er een bios of (memory) chip geflashed gedurende de update. Als die dan misloopt en er is geen fallback, dan zal de gebrickte chip vervangen moeten worden.

Als je je bios flashed, en dat loopt mis, dan boot je PC ook niet meer. Daarom heb je daar vaak een Dual Bios of andere type oplossingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Get!em op 18-03-2025 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Get!em dat klinkt plausibel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullus01
Get!em schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:27:
[...]

Misschien is het niet de main pcb zelf als geheel, maar wordt er een bios of (memory) chip geflashed gedurende de update. Als die dan misloopt en er is geen fallback, dan zal de gebrickte chip vervangen moeten worden.

Als je je bios flashed, en dat loopt mis, dan boot je PC ook niet meer. Daarom heb je daar vaak een Dual Bios of andere type oplossingen.
Yes of gewoon teveel werk om hem opnieuw werkend te krijgen. Vaak is het in de vervang maatschappij velen maken goedkoper en kwaliteit veiliger om een printje om te prikken wat 5 min werk is en 100% succes.

Ga maar eens aan alle reparatie centrums uitleggen hoe ze op de PCB een programmer aansluiten via een test clip en dan de code moeten flashen. Ik denk dat de helft daar net weet wat een microprocessor is en daar al zeker geen materiaal en programma`s voor hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

De mijne bij Hello tv aangemeld. Ga hem vrijdag even brengen. Ben benieuwd hoelang het duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:28
bullus01 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:45:
[...]

Yes of gewoon teveel werk om hem opnieuw werkend te krijgen. Vaak is het in de vervang maatschappij velen maken goedkoper en kwaliteit veiliger om een printje om te prikken wat 5 min werk is en 100% succes.

Ga maar eens aan alle reparatie centrums uitleggen hoe ze op de PCB een programmer aansluiten via een test clip en dan de code moeten flashen. Ik denk dat de helft daar net weet wat een microprocessor is en daar al zeker geen materiaal en programma`s voor hebben...
Maar de meesten kunnen ook niet schadevrij een unit openmaken, print vervangen en weer samenstellen. Veel apparatuur is niet (goed genoeg) ontworpen om gerepareerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaven76
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21-04 18:53
Vandaag info gekregen van de winkel dat hij binnen moet om het moederboard te vervangen.

Wachten op update zal dus geen optie zijn.
Pagina: 1 2 3 Laatste