• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 15:29

jorammeke

Prutser

@jumjum welkom bij de club. Hier rond dezelfde tijd een 8 kW uitvoering geplaatst.
Weet niet hoe handig je al bent met HA, maar als je de HACS store heb kun je de intergratie van joklee installeren. Dan kun je nog veel meer uitlezen.
https://github.com/joklee/ha_daikin_altherma4_modbus

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

• jumjum
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-07 17:58
@jorammeke dankjewel voor de hint. Ben ik erg blij mee, ga het één dezer avonden proberen uit te voeren

• unexpectedEOF
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:49
Gert12 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:58:
Heb aan Daikin gevraagd om de Madoka om te ruilen. Software Madoka 1.5.0 Was geen certificaat bij. Madoka wijst regelmatig een onjuiste temperatuur aan. Calibreren met een gecalibreerde temperatuur meter en correctie op MMI geeft een correctie aan van 0,5 / of 1/ of 1,5 graden dus dat is geen oplossing. Madoka heeft dus niet een stabiele uitlezing. Heeft de Madoka bij jullie een correcte weergave van de omgevings temperatuur? Bestaat er een gelijkwaardige van ander merk?
Ik vind het een beetje een Spartaans ding qua display en mogelijkheden en eigenlijk niet passend bij een Altherma 4. Mocht er van Daikin wat beters op de markt komen dan houd ik me zeker aanbevolen.

Bij mij klopte de temperatuur ook niet en ik had hem -1.5C aangepast via het gebruikers menu op de binnenunit. Eerst dacht ik dat te kunnen doen via Madoka assistent App, maar daarmee kun je blijkbaar alleen de Madoka firmware mee updaten en verder niets. Gelukkig is er nog de Onecta app en Home Assistant om mij wat blijer te maken.

🇳🇱 |🔆3.280Wp ZW, GoodWe 3000D |🏠A++1982 |🔋5.12kWh MT Venus E V2, V158.216, BMS216, app V1.6.71, Elfin+Modbus |🌐FritzBox 4630+VLAN |📱Home Assistant |P1 HW+CT003 |⚡️KAIFA MA304, SMR5.5, 3F |WP, Daikin Altherma 4 HF@ 6kW, 230L+Modbus

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste