Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Klopt, maar 5 dagen accu was heel prettig 😉CLB schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 22:20:
De eerste OnePlus Watch draaide ook niet op Wear OS, dat scheelt heel veel
Hikvision gebruiker
Eens, maar dat haalt mn 46mm OnePlus Watch 3 ook makkelijk.vuurvreter63 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 22:33:
Klopt, maar 5 dagen accu was heel prettig 😉
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dit is juist de reden om de kleinere versie niet cadeau te doen aan mijn liefje.CLB schreef op woensdag 24 december 2025 @ 05:41:
[...]
Eens, maar dat haalt mn 46mm OnePlus Watch 3 ook makkelijk.
Hoewel ze het wel mooier vindt.
Hikvision gebruiker
Ik heb de watch 8 vergeleken met de watch classic en utlra.
De normale watch 8 heeft door het lage gewicht en grote scherm de voorkeur gekregen.
Wat nutoe opvalt is de enorm matige accuduur....dit is natuurlijk een bekend punt bij dit horloge.....maar het valt me toch wel extra tegen.
Dit moet het sterke punt zijn van de Oneplus watch 3.
Wat ik belangrijk vind is dat mijn draadloze oortjes goed werken tijdens het hardlopen, muziek via soundcloud en youtube music gedownload kunnen worden en dat de health op goed werkt.
Hoe verloopt dit in de praktijk bij dit horloge?
Komt er ook nog een update naar WearOS 6?
Ook inclusief reset van het horloge loop ik tegen het volgende aan:
Bij het watchapp koppelen tussen telefoon en smartwatch :
Op Telefoon (oneplus 13) - Blijft hangen op "nieuw apparaat koppelen".
Op smatwatch : chats worden geladen, vervolgens : "er is iets mis gegaan". en daarna :
Whatsapp updaten.
Deze versie van whatsapp is verouderd.
Het is echter de laatste versie van de app.
Ieman die hier een oplossing voor weet?
Alleen het koppelen van rabobank passen gaat nog niet, maar daarvoor moet ik ze nog even op een andere manier toevoegen.
Gisteren whatsapp toegevoegd aan de watch 3 (net nieuw). Ging vlekkeloos. Na het installeren op de watch kreeg ik op de telefoon (samsung S25) van whatsapp de melding, wil je deze watch koppelen. Na akkoord ging het gewoon vlekkeloos.
Blijkbaar kun je je bankpas gewoon scannen en dat werkt gewoon
[ Voor 19% gewijzigd door Lieuwe15 op 06-01-2026 13:33 ]
Wat zou er hier nog mis kunnen gaan?TheFes schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:25:
@pitchdown hier ook net WhatsApp zonder problemen kunnen koppelen
@Lieuwe15 Wat is het issue met de Rabobank dan? Werkt hier prima? ASN (voormalig SNS) helaas nog niet.
Op een Samsung Galaxy kan je met de hardloop-app gesproken audio krijgen van de statistieken per kilometer. Helaas zit dit bij oneplus erin. Iemand die een goed alternatief heeft?
Het ingebouwde alarm kan alleen MET geluid.
Wanneer ik een 3e partij app gebruik, en de smartwatch staat in slaapstand dan worden de trillingen niet geactiveerd. Hoe dit op te lossen?
Heb je goed gekeken bij de geluidsinstellingen, waar je ook alles in kunt stellen voor de vibraties.
Hoe heb je deze staan dan?CLB schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 09:01:
Dan staan je instellingen niet goed, hier trilt m'n horloge prima bij de wekker (zonder geluid).
Heb je goed gekeken bij de geluidsinstellingen, waar je ook alles in kunt stellen voor de vibraties.
Vibraties staan aan, geluid staat uit: easy as that.pitchdown schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 09:20:
Hoe heb je deze staan dan?
En zorgen dat het geluid ook uitstaat als je op het homescreen naar beneden veegt natuurlijk.
bedankt hier kan ik wat mee!CLB schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:04:
[...]
Vibraties staan aan, geluid staat uit: easy as that.
En zorgen dat het geluid ook uitstaat als je op het homescreen naar beneden veegt natuurlijk.
Gebruik jij ook je horloge om hard te lopen?
Op een Galaxy Watch heb je spraakinstructies elke KM over hartslag, tempo etc.
Dit heb ik niet gevonden....weet jij hier een oplossing voor?
Trainingen mee gedaan en nu bijna 3 dagen verder 42% over, dat was bij de Samsung al na 1 dag over het algemeen.
1 ding vind ik wel irritant, is niet perse OP Watch 3 gerelateerd , maar meer WearOS. Op de Samsung had je fatsoenlijke agenda watch app. Maar de Google Calendar Watch app is echt....
Maar goed, ook al zou het werken, dan zie je volgens mij alleen de eerstkomende afspraak en voor de rest moet je op je telefoon kijken. Dat was bij de Samsung app niet, daar zag je gewoon de andere afspraken ook.
Heeft iemand een suggestie voor een goede agenda watch app?
Hikvision gebruiker
Ik zie geen enkele afspraak, dat is dus het gekke, en alles staat goed ingesteld en alles al geprobeerd. Misschien omdat het geen google agenda is, maar een andere, die wel synced met de google calendar. Maar wat ik ook doe, 1 van de 2 of 1, werkt gewoon niet. Maar op de telefoon werkt het feilloos.
En inderdaad @vuurvreter63 die, maar goed dat wil ik niet, heb niet voor niets die watch
In de OnePlus app op je telefoon bij Apparaat/Meer/Agenda afspraken synchroniseren.Stimpy68 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:31:
@Lieuwe15
Ik zie geen enkele afspraak, dat is dus het gekke, en alles staat goed ingesteld en alles al geprobeerd. Misschien omdat het geen google agenda is, maar een andere, die wel synced met de google calendar. Maar wat ik ook doe, 1 van de 2 of 1, werkt gewoon niet. Maar op de telefoon werkt het feilloos.
En inderdaad @vuurvreter63 die, maar goed dat wil ik niet, heb niet voor niets die watch
Heb je daar synchronisatie aan staan en de juiste kalender(s) aangevinkt?
In de OnePlus app op je telefoon bij Apparaat/Training en Gezondheid/Spraakaankondiging en Dubbeltikken voor aankondiging.pitchdown schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:07:
[...]
bedankt hier kan ik wat mee!
Gebruik jij ook je horloge om hard te lopen?
Op een Galaxy Watch heb je spraakinstructies elke KM over hartslag, tempo etc.
Dit heb ik niet gevonden....weet jij hier een oplossing voor?
Deze al gecheckt en geprobeerd?
Deze staat aanhostje schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 23:35:
[...]
In de OnePlus app op je telefoon bij Apparaat/Training en Gezondheid/Spraakaankondiging en Dubbeltikken voor aankondiging.
Deze al gecheckt en geprobeerd?
Kan de horloge (zonder telefoon) meldingen geven bij elke km tijdens het hardlopen?
Ik heb dit zelf nooit gebruikt dus ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik zag het staan toen ik door de instellingen heen aan het gaan was en werd getriggerd door de vraag die jij hierover stelde. De beschrijving die ik zie staan bij 'Spraakaankondiging' suggereert wel dat de watch een spraakaankondiging bij elke km zou moeten geven.pitchdown schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 07:28:
[...]
Deze staat aan
Kan de horloge (zonder telefoon) meldingen geven bij elke km tijdens het hardlopen?
https://www.reddit.com/r/...dio_guidance_for_running/
Hier wordt hetzelfde probleem besproken. Er staat niet bij om welke OnePlus Watch versie het gaat, maar gezien het feit dat het topic 3 dagen oud is zal het om versie 3 gaan. Er wordt daar door verschillende personen aangegeven dat het werkt als je je geluid op je watch aan hebt staan. Check dus even je watch bij instellingen of bij 'Beltoon en meldingen' het volume niet uit staat.
[ Voor 39% gewijzigd door hostje op 15-01-2026 10:32 ]
Met telefoon geeft het horloge netjes een melding bij elke km.pitchdown schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 07:28:
[...]
Deze staat aan
Maar ik loop nooit zonder telefoon dus zonder durf ik je niet te zeggen.
Maar mijn vermoeden is dat dat ook gewoon werkt
Wanneer je hardlopen start via ohealth op de telefoon hoor je direct al aftellen. Dit gebeurt niet als je hardlopen start op de smartwatchRvD86 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:55:
[...]
Met telefoon geeft het horloge netjes een melding bij elke km.
Maar ik loop nooit zonder telefoon dus zonder durf ik je niet te zeggen.
Maar mijn vermoeden is dat dat ook gewoon werkt
Bij mij wel, Telt netjes terug vanaf 3...pitchdown schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:17:
[...]
Wanneer je hardlopen start via ohealth op de telefoon hoor je direct al aftellen. Dit gebeurt niet als je hardlopen start op de smartwatch
Wellicht omdat ik dan de telefoon bij me heb.
Maar deze gebruik ik enkel voor muziek.
Qua hardlopen doe ik alles via het horloge
Hij telt inderdaad wel netjes terug....maar geen audio welke vanuit het horloge komt (naar speaker van horloge of oortjes).RvD86 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 07:44:
[...]
Bij mij wel, Telt netjes terug vanaf 3...
Wellicht omdat ik dan de telefoon bij me heb.
Maar deze gebruik ik enkel voor muziek.
Qua hardlopen doe ik alles via het horloge
Dit gebeurd wel als je de activiteit start op je telefoon.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in: [OnePlus Watch 3] Levertijd & Prijzen