Kan iemand die de "Emerald Titanium" (groene) watch 3 al in bezit heeft mij wat meer vertellen over de precieze kleur van de body? Ik wil er een RVS-achtig bandje bij matchen en het mooiste is natuurlijk als de kleur matcht. Nu heb ik een RVS bandje van Spigen gevonden en een merkloos titanium bandje, maar het is moeilijk te bepalen of één van deze qua kleur met de body matcht. Beide zijn vanuit de fabriek trouwens geen specifieke OnePlus bandjes volgens mij, al heeft de webshop ze wel zodanig gecategoriseerd.
Het is moeilijk op een foto vast te leggen merk ik.mynewacc schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 21:46:
Kan iemand die de "Emerald Titanium" (groene) watch 3 al in bezit heeft mij wat meer vertellen over de precieze kleur van de body? Ik wil er een RVS-achtig bandje bij matchen en het mooiste is natuurlijk als de kleur matcht. Nu heb ik een RVS bandje van Spigen gevonden en een merkloos titanium bandje, maar het is moeilijk te bepalen of één van deze qua kleur met de body matcht. Beide zijn vanuit de fabriek trouwens geen specifieke OnePlus bandjes volgens mij, al heeft de webshop ze wel zodanig gecategoriseerd.
Maar als je naar deze stockfoto van OnePlus zelf kijkt, dan krijg je mogelijk een goed idee:
- het overgrote deel van de body is gepolijst RVS
- de rechter zijkant is bij de knoppen geborsteld (mat) RVS (het deel tussen beide knoppen is gepolijst)
- de linker zijkant is geheel geborsteld (mat) RVS
- de ring bovenop is van een licht geborstelde titanium legering, waarbij de zijkant van deze ring weer gepolijst is.
Ik denk dat er vaak geschermd wordt met RVS, waarbij het dan al snel een geborstelde metaal legering blijkt te zijn. En dan heb je natuurlijk nog verschillende gradaties van geborsteld Zo zal dat bij titanium waarschijnlijk ook vaak het geval zijn. Echt titanium vind ik donkergroen van kleur. Dat zie ik op mijn Watch3 helemaal niet. OnePlus spreekt ook over een titanium legering. Oftewel, er zit wel (wat) titanium in, maar hoeveel dit is en wat de rest dan is? Niemand die het weet.
Ik denk dat je met gepolijst of gematteerd RVS het best uitkomt.
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Voor de vrouwen: https://www.androidauthor...tracking-support-3538621/
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
En hoe bevalt die?huisje89 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:02:
27 februari besteld en vandaag afgeleverd. Ik ben benieuwd!
Tot nu toe ben ik echt onder de indruk. Ik heb geen eerdere ervaringen met smartwatches, dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal. Het enige wat enigszins in de buurt komt, is een Xiaomi Mi Band 3, maar dat valt eigenlijk niet echt te vergelijken. 😄
Het is leuk dat de smartwatch zoveel fysiologische parameters meet. Je krijgt hier ook best wel interessante rapporten over terug.
Haha, nee die zijn in de verste verre niet met elkaar vergelijkbaar. Heb zelf nog een Mi Band 2 gehad. Was ook een geinig dingetje.huisje89 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:45:
[...]
Tot nu toe ben ik echt onder de indruk. Ik heb geen eerdere ervaringen met smartwatches, dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal. Het enige wat enigszins in de buurt komt, is een Xiaomi Mi Band 3, maar dat valt eigenlijk niet echt te vergelijken. 😄
Hier bevalt hij ook goed, heb hem sinds vrijdag in gebruik.
Het enige is dat ik af en toe geen notificaties binnenkrijg en dan opeens de ontbrekende tegelijk.
Is ongetwijfeld ergens een instelling, maar welke kan ik even niet vinden.
Gisteren tijdens de pauze op het werk een ommetje gemaakt: vraagt de Watch na een paar minuten of ik aan het wandelen ben. Toch geinig
Het enige is dat ik af en toe geen notificaties binnenkrijg en dan opeens de ontbrekende tegelijk.
Gisteren tijdens de pauze op het werk een ommetje gemaakt: vraagt de Watch na een paar minuten of ik aan het wandelen ben. Toch geinig
Wellicht batterij besparing van de ohealth app ofzo?Glacier schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:58:
Hier bevalt hij ook goed, heb hem sinds vrijdag in gebruik.
Iemand die weet hoe muziek over te zetten naar de Watch 3?
Will buiten lopen met de hond zonder telefoon maar met Watch 3 en luisteren naar muziek draadloos.
Will buiten lopen met de hond zonder telefoon maar met Watch 3 en luisteren naar muziek draadloos.
Heb je Spotify? Je kan dan muziek offline opslaan.FJVersteeg schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:20:
Met deze app:FJVersteeg schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:20:
https://play.google.com/s...=qubin.de.wearmedia&hl=nl
Op telefoon en watch installeren. Is even klooien met muziek overzetten, maar het werkt wel.
Na lang twijfelen nu toch maar besteld!
Wordt een aardige upgrade.
Nu een Galaxy Watch 4.
Ca. 10 dagen wachten.
Wordt een aardige upgrade.
Nu een Galaxy Watch 4.
Ca. 10 dagen wachten.
1 vraagje betreffende de One Plus Watch 3,komen de whatsapp berichten volledig binnen,of worden ze afgekort.
Heb nu nog een amazfit watch GT 3 pro en daar komen de whatsapp berichten volledig binnen ongeacht hoelang ze zijn.,maar de batterij is op,gaat snel leeg ,dus op zoek naar een andere goede smartwatch
Heb nu nog een amazfit watch GT 3 pro en daar komen de whatsapp berichten volledig binnen ongeacht hoelang ze zijn.,maar de batterij is op,gaat snel leeg ,dus op zoek naar een andere goede smartwatch
Volledig. Inclusief foto's.Joop42 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 07:28:
1 vraagje betreffende de One Plus Watch 3,komen de whatsapp berichten volledig binnen,of worden ze afgekort.
En wanneer je Whatsapp installeert op het horloge, kan je ook de hele geschiedenis ophalen.
[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 05-04-2025 07:35 ]
Sinds 3 dagen heb ik dit horloge nu ook binnen, als eerste smartwatch. Het kost wel even wat tijd om alles in te stellen maar ik ben tot nu toe erg tevreden.
Ik ben ook benieuwd of er via de appstore nog meer compatibel watch faces te vinden zijn. En ik heb de zwarte titanium versie en zoek ook een zwart titanium bandje en vind de keuze tot nu toe moeilijk. Heeft iemand daar ervaring mee?
Over de onderste 2 zit ik te twijfelen:
https://www.smartwatchban...and-sluiting-grafiet.html
https://www.smartwatchban...m-schakel-band-zwart.html
Ik ben ook benieuwd of er via de appstore nog meer compatibel watch faces te vinden zijn. En ik heb de zwarte titanium versie en zoek ook een zwart titanium bandje en vind de keuze tot nu toe moeilijk. Heeft iemand daar ervaring mee?
Over de onderste 2 zit ik te twijfelen:
https://www.smartwatchban...and-sluiting-grafiet.html
https://www.smartwatchban...m-schakel-band-zwart.html
Iemand al Android 15 en UI 7 gekregen?
Op een watch 3? Gelukkig niet.FJVersteeg schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 06:45:
Iemand al Android 15 en UI 7 gekregen?
Wellicht een simpele oplossing maar ik kom er niet uit. Als ik op de telefoon een Whatsapp bericht krijg gaat de Wacht 3 als een malle tekeer met een aantal irritante piepjes. Ik kan dus nergens vinden hoe ik die piepjes kan uitschakelen. Bij de Instellingen op de Watch vind ik geen optie dit te wijzigen .Ik wil wel de berichten kunnen blijven lezen op de Watch.
Heb je WhatsApp geinstalleerd op de watch? Ik had dat eerst ook en die trilde toen echt als een gek elke keer, nu heb ik de app verwijderd en krijg ik alleen de notificaties en dat is een stuk beter.sonsan schreef op donderdag 10 april 2025 @ 23:57:
Wellicht een simpele oplossing maar ik kom er niet uit. Als ik op de telefoon een Whatsapp bericht krijg gaat de Wacht 3 als een malle tekeer met een aantal irritante piepjes. Ik kan dus nergens vinden hoe ik die piepjes kan uitschakelen. Bij de Instellingen op de Watch vind ik geen optie dit te wijzigen .Ik wil wel de berichten kunnen blijven lezen op de Watch.
Ik heb inderdaad Whatsapp ook op het horloge geïnstalleerd. Ik zal deze eens verwijderen. Maar kan je dan ook nog de berichten lezen of krijg je enkel een notificatie?
Je kan dan uiteraard de notificaties lezen, maar hele gesprekken teruglezen is dan niet meer mogelijk.sonsan schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:29:
Ik heb inderdaad Whatsapp ook op het horloge geïnstalleerd. Ik zal deze eens verwijderen. Maar kan je dan ook nog de berichten lezen of krijg je enkel een notificatie?
Het verwijderen van WhatsApp was inderdaad de oplossing. Eindelijk van dat irritante gepingel af....
Sinds Woensdag de Watch 3 ook binnen.
Kom van een Galaxy Watch 4 af.
Maar wil nu al niet meer terug qua schermformaat en zeker niet qua accuduur en snelheid.
Dacht eerst dat ik het niet erg vond elke dag op te laden.
Maar laatste tijd liep ik er toch steeds vaker tegen aan met GW4 dat als ik wilde gaan trainen het horloge bijna leeg was.
Nu 1 a 2 x per week (schatting) opladen is toch wel heel relaxed.
Binnenkort ff stukje hardlopen om te kijken hoe dat is.
Voor nu erg tevreden en blij ermee
Kom van een Galaxy Watch 4 af.
Maar wil nu al niet meer terug qua schermformaat en zeker niet qua accuduur en snelheid.
Dacht eerst dat ik het niet erg vond elke dag op te laden.
Maar laatste tijd liep ik er toch steeds vaker tegen aan met GW4 dat als ik wilde gaan trainen het horloge bijna leeg was.
Nu 1 a 2 x per week (schatting) opladen is toch wel heel relaxed.
Binnenkort ff stukje hardlopen om te kijken hoe dat is.
Voor nu erg tevreden en blij ermee
Meld me ook even hier, net gekocht. Wat een prachtig klokje zeg man man, ben heel benieuwd.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Sinds gisteren in bezit van OPW3, had beide versies besteld maar uiteindelijk toch voor zwarte kast gegaan en niet voor de "rvs".
Mis ik ergens instelling? Puur de melding dat er whatsapp bericht is, is afdoende voor mij, ik hoef niet per se op de watch bericht te zien.
De whatsapp notificaties krijg ik alleen maar binnen als ik de whatsapp app op watch installeer. Als deze niet aanwezig is, dan ontvang ik helemaal geen notificatie.sonsan schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:29:
Mis ik ergens instelling? Puur de melding dat er whatsapp bericht is, is afdoende voor mij, ik hoef niet per se op de watch bericht te zien.
[ Voor 18% gewijzigd door Delirius op 12-04-2025 08:20 ]
In de app OHealth bij meldingen kan je per app aangeven waar je melding van wilt ontvangen.Delirius schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 08:18:
Sinds gisteren in bezit van OPW3, had beide versies besteld maar uiteindelijk toch voor zwarte kast gegaan en niet voor de "rvs".
[...]
De whatsapp notificaties krijg ik alleen maar binnen als ik de whatsapp app op watch installeer. Als deze niet aanwezig is, dan ontvang ik helemaal geen notificatie.
Onderaan in de app "Apparaat" kiezen en dan meldingen.
[ Voor 4% gewijzigd door vuurvreter63 op 12-04-2025 10:38 ]
Hikvision gebruiker
Dank, maar die instelling heb ik al op actief staan. Voor alle andere apps werkt het wel, maar bij Whatsapp niet.vuurvreter63 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:15:
[...]
In de app OHealth bij meldingen kan je per app aangeven waar je melding van wilt ontvangen.
Onderaan in de app "Apparaat" kiezen en dan meldingen.
Dus als iemand nog een tip heeft....
Weet iemand hoe je die automatische 60 secs health check kunt uitzetten?? Zodat hij het alleen op verzoek doet?
Het is wachten op de kleinere versie van de Watch 3, de Oppo-variant is inmiddels gepresenteerd...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik ben nogal privacy bewust. Is het mogelijk om de gegevens alleen local te houden? Dus alleen op Watch 3 en telefoon. Wat ik begrepen heb is dat de OHealth app de gegevens met de cloud synchroniseert. Dat heb ik dus liever niet.
Wellicht is het horloge met zoiets als Gadget Bridge ook aan te sturen.Rob vd Hoeven schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:39:
Ik ben nogal privacy bewust. Is het mogelijk om de gegevens alleen local te houden? Dus alleen op Watch 3 en telefoon. Wat ik begrepen heb is dat de OHealth app de gegevens met de cloud synchroniseert. Dat heb ik dus liever niet.
Gebruik nu GadgetBridge samen met een Huawei Band 9. Dat gaat op zich, maar GadgetBridge is wat functionaliteit en ook kwaliteit niet vergelijkbaar met de officiële app. Als de app van Watch 3 local data ondersteund dan zou dat geweldig zijn...
Offtopic: waarom gebruik je dan je volledige (traceerbare) naam op een openbaar forum?
Wie kan mij helpen? Ik heb sinds kort de OnePlus watch 3. Als ik gebeld word en mijn telefoon opneem hoor ik de beller niet en de beller hoort mij niet. Met mijn horloge een gesprek aannemen lukt wel. Ik kan niet de juiste instelling vinden om gesprekken met mijn telefoon aan te nemen. Wie kan mij helpen?
Alvast hartelijk bedankt!
Tom de Haas
Tom de Haas
Hi plenske,
Heb beiden geïnstalleerd doch kom er nog niet uit. Zou je kunnen zeggen hoe en wat je gedaan hebt om muziek om muziek op de W3 te krijgen? Pls? Dank je alvast vanuit de UK.
Heb beiden geïnstalleerd doch kom er nog niet uit. Zou je kunnen zeggen hoe en wat je gedaan hebt om muziek om muziek op de W3 te krijgen? Pls? Dank je alvast vanuit de UK.
Plenkske schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:21:
[...]
Met deze app:
https://play.google.com/s...=qubin.de.wearmedia&hl=nl
Op telefoon en watch installeren. Is even klooien met muziek overzetten, maar het werkt wel.
Kun je de Ohealth app niet gewoon de netwerktoegang ontnemen?Rob vd Hoeven schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:39:
Volgens mij synchroniseert het klokje met je telefoon en niet in de cloud oid.
Hikvision gebruiker
Welke gesprekken aannemen bedoel je dan? Want als ik ze op mijn telefoon aanneem krijg ik standaard mijn telefoon speaker enzo. Neem ik het gesprek aan op mijn horloge gaat daar het geluid op.tomdehaas schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:22:
Wie kan mij helpen? Ik heb sinds kort de OnePlus watch 3. Als ik gebeld word en mijn telefoon opneem hoor ik de beller niet en de beller hoort mij niet. Met mijn horloge een gesprek aannemen lukt wel. Ik kan niet de juiste instelling vinden om gesprekken met mijn telefoon aan te nemen. Wie kan mij helpen?
Tom de Haas
In beide gevallen kan ik in de dialer op mijn telefoon aangeven of ik wil wisselen naar mijn telefoon, speaker of watch:
:strip_exif()/f/image/ZrnfHvQgtNiPpCsuViff5tVt.jpg?f=fotoalbum_large)
Beste rens-br, als ik gebeld word gaat mijn telefoon slechts 1x over. Dan stopt het. Op mijn horloge en telefoon zie ik wie mij belt. Als ik op mijn telefoon opneem hoor ik niets. Als ik op mijn horloge opneem versta ik de beller wel. Het dialermenu wat jij laat zien ken ik niet maar ik ga dat morgen even testen. Misschien zit daat het probleem. In ieder geval bedankt voor je reactie.
Vriendelijke groet,
Tom
Vriendelijke groet,
Tom
Ik heb de runtastic (adidas running) app op zowel telefoon als watch. Kan op de telefoon de workout starten en stoppen maar er vindt geen sync plaats naar de app op mijn telefoon.
De app op mijn watch voegt nu feitelijk helemaal niets toe.
Iemand een idee wat ik mis, anders kan doen?
Ik neem aan dat je wel ingelogd bent bij runtastic?Delirius schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:36:
Ik heb de runtastic (adidas running) app op zowel telefoon als watch. Kan op de telefoon de workout starten en stoppen maar er vindt geen sync plaats naar de app op mijn telefoon.
Ik doe iets vergelijkbaars met Nike Run Club. Die werkt wel ok. Als ik 'm alleen met mijn watch heb gelopen en in heb (thuis) weer een netwerkconnectie, dan sync die de gegevens naar mijn NRC-account, die vervolgens ook zichtbaar wordt in de NRC-app op mijn telefoon.
Ja ben ingelogd op runtastic. Kan daar ook mijn watch koppelen als hartslag sensor, maar lijkt alsof connectie niet tot stand komt want komt niks door.crashtestdummy schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:39:
[...]
Ik neem aan dat je wel ingelogd bent bij runtastic?
Ik doe iets vergelijkbaars met Nike Run Club. Die werkt wel ok. Als ik 'm alleen met mijn watch heb gelopen en in heb (thuis) weer een netwerkconnectie, dan sync die de gegevens naar mijn NRC-account, die vervolgens ook zichtbaar wordt in de NRC-app op mijn telefoon.
Ga wel eens kijken bij NRC app die jij noemt. Dank.
Wat een geweldig ding die Watch 3 wow, heel gaaf ding. Nog eens goed zoeken naar een leuke stand om hem op te laden. Zijn er hier mensen die zo iets gevonden hebben.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik heb er nog niet naar gezocht. Net zoals dat ik nog niet naar een andere band gezocht heb trouwens.Pierre schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:42:
Wat een geweldig ding die Watch 3 wow, heel gaaf ding. Nog eens goed zoeken naar een leuke stand om hem op te laden. Zijn er hier mensen die zo iets gevonden hebben.
Ik laad hem zelf gewoon elke 4/5 dagen op met de puck. Ligt standaard op mijn nacht kastje.
Heb hier een oplaadstand waar de puck inpast laten 3D printen door mijn zusje. Volgens mij heeft ze hiervoor dit model gebruikt: https://www.printables.co...-watch-2-3-charging-stand. Wel is mijn variant eigenlijk bedoelt voor een Oneplus Watch 2. Bij de 3 zijn de oplaadpins van kant veranderd, dus effectief laad hij ondersteboven op.
Ik heb hier juist al tijden een oplaadstand en een vervangend titanium bandje, alleen nog steeds geen watch om het op te gebruiken. Zit momenteel nog steeds in customer service hell.rens-br schreef op donderdag 17 april 2025 @ 23:10:
[...]
Ik heb er nog niet naar gezocht. Net zoals dat ik nog niet naar een andere band gezocht heb trouwens.
Dat is wel cool! Eens kijken of ik iemand kan vinden met een 3D printer.hollanderr schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:47:
Heb hier een oplaadstand waar de puck inpast laten 3D printen door mijn zusje. Volgens mij heeft ze hiervoor dit model gebruikt: https://www.printables.co...-watch-2-3-charging-stand. Wel is mijn variant eigenlijk bedoelt voor een Oneplus Watch 2. Bij de 3 zijn de oplaadpins van kant veranderd, dus effectief laad hij ondersteboven op.
Welk bandje heb je gekocht?vervangend titanium bandje, alleen nog steeds geen watch om het op te gebruiken.
Ik heb dit bandje: https://www.smartwatchban...schakel-band-grafiet.htmlrens-br schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:52:
Welk bandje heb je gekocht?
Zag later wel exact hetzelfde bandje op Ali Express voor 25 euro ofzo.
@rens-br @hollanderr Die had ik gisteren ook gevonden inderdaad, ik heb zelf geen 3D printer maar een vrind wel heb die even lief aangekeken en die print hem voor mij.
Mijn vrouw denkt erover om een Watch 3 mini te kopen, maar ze is allergisch voor nikkel. Ik kan in de OnePlus handleiding en op internet geen info over de aanwezigheid van nikkel in de Watch en de bandjes (al dan niet van een 3e partij) vinden.
Weet iemand dit?
Weet iemand dit?
De mini? Die gene die nog niet uit is?Glacier schreef op zondag 20 april 2025 @ 18:17:
Mijn vrouw denkt erover om een Watch 3 mini te kopen, maar ze is allergisch voor nikkel. Ik kan in de OnePlus handleiding en op internet geen info over de aanwezigheid van nikkel in de Watch en de bandjes (al dan niet van een 3e partij) vinden.
Weet iemand dit?
Maar om je vraag te beantwoorden, ik heb helaas geen idee. Wellicht weet de klantenservice van OnePlus het.
Vanmorgen kreeg ik melding dat er een update was voor de Watch.
Is er ergens een website ofzo waar je update notes ofzo kan checken?
Denk dat dit alleen beveiligingsupdate was.
Is er ergens een website ofzo waar je update notes ofzo kan checken?
Denk dat dit alleen beveiligingsupdate was.
Hoe kan ik het horloge locken? als ik hem af doe dan locked hij, maar kan dat ook als ik hem draag?
Dat is een goede, even zitten zoeken en heb dat ook niet kunnen vinden.Pierre schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:46:
Hoe kan ik het horloge locken? als ik hem af doe dan locked hij, maar kan dat ook als ik hem draag?
rens-br schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:43:
[...]
Dat is een goede, even zitten zoeken en heb dat ook niet kunnen vinden.
:strip_exif()/f/image/50b6O9kPHoU6CTT06GWeVPHv.png?f=user_large)
Swipe down en dan rechtericoon op bovenste rij.
Dat is toch alleen scherm locken? Niet het horloge.crashtestdummy schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:26:
[...]
[Afbeelding]
Als je hem afdoet moet je de pincode of patroon invoeren en met deze optie is de knop inhouden al genoeg. Handig bij bijvoorbeeld zwemmen.
Dat is het scherm locken, niet het horloge inderdaad.rens-br schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:28:
[...]
Dat is toch alleen scherm locken? Niet het horloge.
BTW. Uit interesse. Heb je dit screenshot zelf gemaakt? Was anders wel benieuwd hoe.crashtestdummy schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:26:
[...]
[Afbeelding]
Dat kan je vanuit de Ohealt app doen, als je naar je toestel gaat (in de app) en dan kan je kiezen voor meer, en daar staat Schermafbeelding maken.rens-br schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:09:
[...]
BTW. Uit interesse. Heb je dit screenshot zelf gemaakt? Was anders wel benieuwd hoe.
Kan iemand zeggen welke de mogelijkheden zijn van de watch 3 ivm golfen?
Geen handleiding gevonden en heb het horloge .nog niet.
Ik begrijp dat er een soort ingebouwde golf app is.
Daarnaast is er ook de mogelijkheid om WearOS app te installeren op het horloge.
Ik veronderstel dat de eerste minder verbruikt maar uitsluitend passief gegevens registreert. Of ben ik verkeerd?
Ik zoek iets dat even krachtig als bvb wat men vindt op een Garmin S42? (horloge specifiek voor het golfen)
Functies die ik zeker zoek:
Afstand tot de vlag
Afstand van laatste slag
Automatische handicap (Aantal strokes) op basis van de kenmerken van het terrein (slope/index)
Stableford berekening in functie van deze handicap.
Een S42 kan ongeveer 2 tot 3x 18 holes aan.
Hoeveel verbruikt een watch 3 voor 18 holes?
Geen handleiding gevonden en heb het horloge .nog niet.
Ik begrijp dat er een soort ingebouwde golf app is.
Daarnaast is er ook de mogelijkheid om WearOS app te installeren op het horloge.
Ik veronderstel dat de eerste minder verbruikt maar uitsluitend passief gegevens registreert. Of ben ik verkeerd?
Ik zoek iets dat even krachtig als bvb wat men vindt op een Garmin S42? (horloge specifiek voor het golfen)
Functies die ik zeker zoek:
Afstand tot de vlag
Afstand van laatste slag
Automatische handicap (Aantal strokes) op basis van de kenmerken van het terrein (slope/index)
Stableford berekening in functie van deze handicap.
Een S42 kan ongeveer 2 tot 3x 18 holes aan.
Hoeveel verbruikt een watch 3 voor 18 holes?
Ik heb het automatisch herkennen van trainingen aanstaan, maar dit geeft soms wat problemen. Als ik Google Maps bijvoorbeeld aan heb staan tijdens het fietsen, wordt deze overruled door de training waardoor ik de app opnieuw moet starten.
Maar ook als ik naar de winkel loop, moet ik in de supermarkt eerst de training wegklikken voordat ik Google Pay kan openen.
Is er een mogelijkheid om deze trainingen op de achtergrond te houden? Of is de enige optie om de automatische training detectie uit te schakelen?
@vheckee Het horloge ondersteund allerlei sporten, maar bij golfen wordt alleen het aantal calorieën en hartslag etc bijgehouden. De ingebouwde app biedt geen specifieke golf informatie.
Daarnaast is WearOS geen optie, maar is dat het standaard besturingssysteem van het horloge. Via de Playstore zijn er verscheidene golf apps die je op het horloge kan installeren, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Het energieverbruik van het horloge is over het algemeen erg goed en het zou me verbazen als ie niet 2x 18 holes aankan, maar ik daar geen ervaring mee.
Maar ook als ik naar de winkel loop, moet ik in de supermarkt eerst de training wegklikken voordat ik Google Pay kan openen.
Is er een mogelijkheid om deze trainingen op de achtergrond te houden? Of is de enige optie om de automatische training detectie uit te schakelen?
@vheckee Het horloge ondersteund allerlei sporten, maar bij golfen wordt alleen het aantal calorieën en hartslag etc bijgehouden. De ingebouwde app biedt geen specifieke golf informatie.
Daarnaast is WearOS geen optie, maar is dat het standaard besturingssysteem van het horloge. Via de Playstore zijn er verscheidene golf apps die je op het horloge kan installeren, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Het energieverbruik van het horloge is over het algemeen erg goed en het zou me verbazen als ie niet 2x 18 holes aankan, maar ik daar geen ervaring mee.
Gisteren mijn Watch 3 ontvangen, mijn eerste Google Wear smartwatch. Nu loop ik er tegenaan dat alle inkomende belletjes, die ik opneem op mijn telefoon, qua audio en microfoon via mijn horloge gaan.
Ik verwacht dat ik die rechten bij de bluetooth instellingen op de telefoon wel kan intrekken, maar ik vind het wel een handige optie om te hebben. Ik zou alleen verwachten dat dit gebeurt wanneer ik het telefoontje aanneem op het horloge. Nu lijkt het horloge te fungeren als bluetooth headset.
Wat is de geadviseerde manier om dit in te regelen? Ik kan het op het horloge niet vinden.
Ik verwacht dat ik die rechten bij de bluetooth instellingen op de telefoon wel kan intrekken, maar ik vind het wel een handige optie om te hebben. Ik zou alleen verwachten dat dit gebeurt wanneer ik het telefoontje aanneem op het horloge. Nu lijkt het horloge te fungeren als bluetooth headset.
Wat is de geadviseerde manier om dit in te regelen? Ik kan het op het horloge niet vinden.
Ben wel benieuwd of het intrekken van de permissie er voor zorgt dat de telefoontjes dan niet meer via je horloge gaan.
Of dat je telefoontjes nog wel steeds zo gaan, de andere kant je echter niet meer kan horen, omdat er geen permissie is.
[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 15-05-2025 13:11 ]
Het staat bij mij inderdaad aan, maar ik krijg geen gesprekken op mijn horloge. Dus of het dit dan is betwijfel ik inderdaad.rens-br schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:11:
[...]
Ben wel benieuwd of het intrekken van de permissie er voor zorgt dat de telefoontjes dan niet meer via je horloge gaan.
Of dat je telefoontjes nog wel steeds zo gaan, de andere kant je echter niet meer kan horen, omdat er geen permissie is.
Bedankt voor de reacties. Zonder iets te wijzigen, was het na een herstart van horloge en telefoon ineens over
Hebben jullie op het horloge de ECG functionaliteit werkend?
Het zou moeten werken in Nederland, maar ik heb de mogelijkheid niet op het horloge. Heb contact met support, die adviseren de "ECG card" te activeren in de Ohealth app, maar een dergelijke kaart heb ik niet. Ze bevestigen dat het in NL zou moeten werken.
Even benieuwd hoe dit bij andere gebruikers is. Voor de duidelijkheid, ik heb het dus niet over de 60 sec gezondheidscontrole en ook niet over de hartslag, vaatleeftijd of het zuurstofgehalte. Er zou een specifieke ECG functie moeten zijn.
Het zou moeten werken in Nederland, maar ik heb de mogelijkheid niet op het horloge. Heb contact met support, die adviseren de "ECG card" te activeren in de Ohealth app, maar een dergelijke kaart heb ik niet. Ze bevestigen dat het in NL zou moeten werken.
Even benieuwd hoe dit bij andere gebruikers is. Voor de duidelijkheid, ik heb het dus niet over de 60 sec gezondheidscontrole en ook niet over de hartslag, vaatleeftijd of het zuurstofgehalte. Er zou een specifieke ECG functie moeten zijn.
Ik heb wel een ECG tegel.Separator schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:35:
Hebben jullie op het horloge de ECG functionaliteit werkend?
![]() | ![]() |
[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 28-05-2025 14:45 ]
Bedankt voor het delen, hopelijk kom ik met support verder.
Zijn er eigenaren hier actief die Signal gebruiken (ipv of icm whatsapp)? En werkt dit 'out-of-the-box' allemaal naar wens.
Het zal mijn eerste smartwatch worden. Helaas als ik google op signal+OnePlus Watch 3 krijg ik meer resultaten over het signaal van de verschillende meet-instrumenten.
Het zal mijn eerste smartwatch worden. Helaas als ik google op signal+OnePlus Watch 3 krijg ik meer resultaten over het signaal van de verschillende meet-instrumenten.
Ik maak ook gebruik van Signal en dat werkt wat mij betreft allemaal prima. Ik heb via de bijbehorende OHealth app ingesteld dat ik van de Signal app notificaties wil ontvangen op mijn Watch en die krijg ik ook netjes.vanhorck schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:29:
Zijn er eigenaren hier actief die Signal gebruiken (ipv of icm whatsapp)? En werkt dit 'out-of-the-box' allemaal naar wens.
Wel is het zo dat er geen aparte Signal app voor WearOS beschikbaar is, hierdoor mis je vooral wat extra functionaliteit qua reageren die Whatsapp bijvoorbeeld wel heeft. Dit wil trouwens niet zeggen dat dit een minpunt is, eerder in deze thread zijn er juist mensen die expres de Whatsapp app willen omzeilen.
Dank voor de reactie! En prettig om te lezen dat de notificaties zonder problemen werken.hollanderr schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 07:16:
[...]
Ik maak ook gebruik van Signal en dat werkt wat mij betreft allemaal prima. Ik heb via de bijbehorende OHealth app ingesteld dat ik van de Signal app notificaties wil ontvangen op mijn Watch en die krijg ik ook netjes.
Wel is het zo dat er geen aparte Signal app voor WearOS beschikbaar is, hierdoor mis je vooral wat extra functionaliteit qua reageren die Whatsapp bijvoorbeeld wel heeft. Dit wil trouwens niet zeggen dat dit een minpunt is, eerder in deze thread zijn er juist mensen die expres de Whatsapp app willen omzeilen.
Maakt mijn keuze makkelijker. Nu alleen nog kiezen tussen zwart of groen.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in: [OnePlus Watch 3] Levertijd & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in: [OnePlus Watch 3] Levertijd & Prijzen