PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik heb ook een goed avondje gehad. iets van 7 HR levels gegrind
Inmiddels op het randje van 21 en dan kan ik ook de 2e eventmob grinden.
Heb gewoon wat van die event assignements blijven grinden om die hele armor set te maken van dat beest.
Ben weer terug bij mijn originele wapens Dual Blade, Bow.
Ik bliijf zo veel wapens echt tof vinden. Tijdje met chargeblade gespeeld en is ook heel cool maar met snellere mobs voor mij te moeilijk om iets te hitten

Invite niet gezien?Ricmaniac schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 22:47:
Nice @Oxigeon geniet er van![]()
Ik heb ook een goed avondje gehad. iets van 7 HR levels gegrind![]()
Inmiddels op het randje van 21 en dan kan ik ook de 2e eventmob grinden.
Heb gewoon wat van die event assignements blijven grinden om die hele armor set te maken van dat beest.
Ben weer terug bij mijn originele wapens Dual Blade, Bow.
Ik bliijf zo veel wapens echt tof vinden. Tijdje met chargeblade gespeeld en is ook heel cool maar met snellere mobs voor mij te moeilijk om iets te hitten
Jawel, maar kapte er precies toen mee en ging offline
Edit: wel een wazig systeem van uitnodigen etc met die friendcode. Of is dit gedaan ivm crossplay? Eenmaal toegevoegd blijf je een vriend? Anders misschien in de topicstart een lijstje maken van de friendcodes? Of wijzigt die friendcode steeds?
Mijn friendcode: SW4EU86K
[ Voor 32% gewijzigd door Oxigeon op 15-03-2025 07:18 ]
Hoop vooral dat er snel master rank komt en wat nieuwe monsters er bij het mag allemaal wel wat moeilijker. Wat ik ook mis is een eigen ruimte die je kan inrichten vond dat grappig aan world
[ Voor 9% gewijzigd door WeAreLegion op 15-03-2025 09:37 ]
Nu een HBG build, maar dat is wel erg verbeterd, veel ammo is unlimited tegenwoordig, erg fijne QoL
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Het is best omslachtig idd maar als je het eenmaal doorhebt werkt het wel simpelOxigeon schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:15:
Robz wilde gisteren ook eventjes met mij spelen. Probleem was dat ik net in de eerste missie zat. Wilde die sowieso eerst afmaken voordat ik de coop in duik. Uiteindelijk unlock je de multiplayer toch pas als je in Base Camp aankomt. Ineens zie je dan ook "100en" andere rondrennen
Edit: wel een wazig systeem van uitnodigen etc met die friendcode. Of is dit gedaan ivm crossplay? Eenmaal toegevoegd blijf je een vriend? Anders misschien in de topicstart een lijstje maken van de friendcodes? Of wijzigt die friendcode steeds?
Mijn friendcode: SW4EU86K
Haha ja dacht ik al. was ook laatRicmaniac schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 06:12:
[...]
Jawel, maar kapte er precies toen mee en ging offline
Ik ben ook van deze mening.Hopelijk brengt title update 1 meer uitdaging, Ik heb op het moment niet meer veel te doen dan weapons en armor craften voor fashion en voor de lol meespelen met de tweakers van de GOT squad en soms random sos quests. Op reddit zeggen ze dan tegen mensen ja je hebt 120u gespeeld in twee weken tijd. Maar ik verwacht van zo een game wel een redelijk robuste endgame.... die is er niet. Het was in de eerdere titels ook zo las ik maar je zou dan toch hopen dat ze daar gelijk verbeteringen in aanbrachten met het nieuwe deel. verder is het een topgameWeAreLegion schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:34:
Nu zo'n 40 uur er in zitten of iets meer en het blijft een briljant spel (net zoals World), maar voor mijn gevoel was World toch completer bij release dan Wilds, het voelt allemaal best basic. Snap natuurlijk dat daar veel updates over heen gegaan zijn plus een DLC, maar toch.
Hoop vooral dat er snel master rank komt en wat nieuwe monsters er bij het mag allemaal wel wat moeilijker. Wat ik ook mis is een eigen ruimte die je kan inrichten vond dat grappig aan world
Het zal nu vooral net als World en Rise zijn dat er over de maanden meer content gaat komen.
Ben zelf vooral benieuwd wat er allemaal in title update 1 naast Mizu allemaal beschikbaar komt.
Toen net een quest gedaan en stond er dat mijn max HR verhoogd was naar 26
Rechts naast de minimap zie je een hartslag. Wanneer het monster bijna dood is, krijgt het ook een doodshoofd naast zijn icoontje op de minimap. Dit is trouwens ook de fase om een monster te vangen.Oxigeon schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:34:
Gisteren heb ik niet kunnen spelen. Vanavond ga ik dus weer spelen. Hebben de monsters die je verslaat eigenlijk ook een healthbalk? Of is het juist de charme dat je niet weet hoe ver een monster dood is?
[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 16-03-2025 13:30 ]
Op 1 of andere manier is dat doodshoofd mij nog nooit opgevallen ookToonen1988 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:30:
[...]
Rechts naast de minimap zie je een hartslag. Wanneer het monster bijna dood is, krijgt het ook een doodshoofd naast zijn icoontje op de minimap. Dit is trouwens ook de fase om een monster te vangen.
Hoe veel damage is het ongeveer nog als die dat doodshoofdje krijgt versus complete dood?
Geen idee eigenlijk, maar je kan het ook aan het gedrag van het monster zien. Ze vallen sneller neer, vallen over hun eigen pootjes heen, doen minder aanvallen maar gooien meer met hun lichaam om schade te doen, soms lopen ze ook wat moeilijker, raken sneller stunned etc.Ricmaniac schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:27:
[...]
Op 1 of andere manier is dat doodshoofd mij nog nooit opgevallen ookmaar soms hoor je aan de audio dat ze zegt dat ze zwak is voor capture.
Hoe veel damage is het ongeveer nog als die dat doodshoofdje krijgt versus complete dood?
[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 16-03-2025 19:33 ]
Ik geloof dat de threshold voor capture rond de 10% ligt. Dus niet super veel verschil kwa tijd. Wel geeft capture andere rewards als kills geloof ik.Ricmaniac schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:27:
[...]
Op 1 of andere manier is dat doodshoofd mij nog nooit opgevallen ookmaar soms hoor je aan de audio dat ze zegt dat ze zwak is voor capture.
Nog wat liggen neuzen in de menu's. Is er al een "The Gathering" squad? Volgens mij zijn dat ingame een beetje de clans. Er kunnen 50 personen in het volgens de beschrijving is het daarmee makkelijker om elkaar te joinen. Indien iemand die al heeft aangemaakt zou ik er graag bij willen. Indien die squad er nog niet is kan ik hem eventueel morgenavond ook wel aanmaken.
Wat ik verder moet doen weet ik nog niet echt. Ik volg een beetje de verhaallijn en doe wat upgraden als ze me dat vragen en meer doe ik eigenlijk (nog) niet.
Ik merk dat als ik een sos rondstuur dat we de monsters vrij gemakkelijk neer krijgen. Pas 1x gehad dat een menselijke speler erbij kwam. De rest was gewoon AI.
Hoe kan ik trouwens andere mensen helpen? Moet je dan echt naar een flare gaan als je die omhoog ziet komen? Kan natuurlijk zijn omdat ik steeds in een quest zit ik die flares niet zie.
[ Voor 40% gewijzigd door Oxigeon op 16-03-2025 23:54 ]
We hebben al een squad aangemaakt, zeg maar wanneer je een invite hebt gestuurd om te joinen.Oxigeon schreef op zondag 16 maart 2025 @ 23:49:
Vandaag weer wat gespeeld en aangekomen in het bos. Zeer mooie omgeving met leuke monsters en katten of wat het ook zijn.
spoiler:die schijtende en boerende aap vond ik wel mooi.
Nog wat liggen neuzen in de menu's. Is er al een "The Gathering" squad? Volgens mij zijn dat ingame een beetje de clans. Er kunnen 50 personen in het volgens de beschrijving is het daarmee makkelijker om elkaar te joinen. Indien iemand die al heeft aangemaakt zou ik er graag bij willen. Indien die squad er nog niet is kan ik hem eventueel morgenavond ook wel aanmaken.
Wat ik verder moet doen weet ik nog niet echt. Ik volg een beetje de verhaallijn en doe wat upgraden als ze me dat vragen en meer doe ik eigenlijk (nog) niet.
Ik merk dat als ik een sos rondstuur dat we de monsters vrij gemakkelijk neer krijgen. Pas 1x gehad dat een menselijke speler erbij kwam. De rest was gewoon AI.
Hoe kan ik trouwens andere mensen helpen? Moet je dan echt naar een flare gaan als je die omhoog ziet komen? Kan natuurlijk zijn omdat ik steeds in een quest zit ik die flares niet zie.
:strip_exif()/f/image/rtSylS70rMiB6EijB12TweWK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 17-03-2025 00:03 ]
Mooi. Morgen zal ik een request doen.Toonen1988 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 00:02:
[...]
We hebben al een squad aangemaakt, zeg maar wanneer je een invite hebt gestuurd om te joinen.We hebben nu geloof ik 17 spelers in onze squad, al is het misschien nu meer. Ben de laatste paar dagen niet meer actief geweest, maar kom zeker weer online.
[Afbeelding]
[ Voor 105% gewijzigd door PonyPony op 17-03-2025 16:47 ]
Was de vrijdag en zaterdag avond weg en gisteravond op de XSX nog wat UFC5 en Chivalry 2 gespeeld, heb in de middagen wel de story kunnen afmaken (of het eerste deel?)PonyPony schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:45:
verkeerde knop @Oxigeon De AI is OP. je moet hem in opties op players only zetten, als je weer online bent join ik wel weer eens. afgelopen dagen niet gespeeld en Kcd2 verder aan het spelen. Maar questen vind ik altijd wel grappig..... waar blijf jij dan @Sipio ?
Maar ik kwam nu ook op een soort van rot moment terecht in de zin van dat mijn huidige quest bestaat uit het vangen van een monster, had al via dit topic geleerd dat dat moet met traps en trang bombs?
Ik heb die dingen iig niet en volgens mij kun je ze ook niet kopen bij een trader?
Ik moet dus eerst de materials hebben om die dingen te craften denk ik en daar had ik nog geen zin in
Of mis ik ergens misschien iets?
Misschien dat ik vanavond nog ff online kom om te gamen, misschien kunnen we een leuk squad met anderen hier samen krijgen of zo.
Is nog niet zeker maar misschien tot later.
Is goed! ik help je wel met dat monster te catchen vanavond als je tijd hebtSipio schreef op maandag 17 maart 2025 @ 17:23:
[...]
Was de vrijdag en zaterdag avond weg en gisteravond op de XSX nog wat UFC5 en Chivalry 2 gespeeld, heb in de middagen wel de story kunnen afmaken (of het eerste deel?)
Maar ik kwam nu ook op een soort van rot moment terecht in de zin van dat mijn huidige quest bestaat uit het vangen van een monster, had al via dit topic geleerd dat dat moet met traps en trang bombs?
Ik heb die dingen iig niet en volgens mij kun je ze ook niet kopen bij een trader?
Ik moet dus eerst de materials hebben om die dingen te craften denk ik en daar had ik nog geen zin in
Misschien dat ik vanavond nog ff online kom om te gamen, misschien kunnen we een leuk squad met anderen hier samen krijgen of zo.
Het is echt zo een goude en indrukwekkende game.... iedereen die m zegt al uitgespeeld te hebben en de sidequests niet doet doet zigzelf echt tekort. Soms fast travel je en komt er gewoon zomaar een gekke quest uit het niet op je pad ben nu al 180u in en nog lang niet klaar!
[ Voor 11% gewijzigd door PonyPony op 17-03-2025 18:15 ]
Je seikret geeft je de items voor deze missie dus ff je pouch bekijken aan het begin van de missieSipio schreef op maandag 17 maart 2025 @ 17:23:
[...]
Was de vrijdag en zaterdag avond weg en gisteravond op de XSX nog wat UFC5 en Chivalry 2 gespeeld, heb in de middagen wel de story kunnen afmaken (of het eerste deel?)
Verder altijd in voor MP zit eraan te denken om een nieuw wapen te leren als afwisseling tijdens de decoration hunt.
Sturen we je later een uitnodiging.... er is weinig te doen nog in de game . heb ook nog wat leuke investigations opgeslagen met goede rewards.Neles7 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:09:
[...]
Je seikret geeft je de items voor deze missie dus ff je pouch bekijken aan het begin van de missie![]()
Verder altijd in voor MP zit eraan te denken om een nieuw wapen te leren als afwisseling tijdens de decoration hunt.
Serieus? Ik dacht alles goed gecheked te hebben maar als ik weer verder ga zal ik nog eens goed kijken.Neles7 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:09:
[...]
Je seikret geeft je de items voor deze missie dus ff je pouch bekijken aan het begin van de missie
@PonyPony Zal kijken of het lukt en zou idd mooi zijn als jij dat beest gewoon vangt kan ik sowieso weer verder.
Ik sla ook nog steeds geen deuk in een pakje boter volgens mij, moet nog eens goed kijken naar de wapen upgrades ook.
Ja als je tijd hebt hebben we het er wel over in de party.moet je even zeggen wat je allemaal equipped hebt.Sipio schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:26:
[...]
Serieus? Ik dacht alles goed gecheked te hebben maar als ik weer verder ga zal ik nog eens goed kijken.
@PonyPony Zal kijken of het lukt en zou idd mooi zijn als jij dat beest gewoon vangt kan ik sowieso weer verder.
Ik sla ook nog steeds geen deuk in een pakje boter volgens mij, moet nog eens goed kijken naar de wapen upgrades ook.
Armor spheres om je armor te upgradenRicmaniac schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:04:
Wat kan je krijgen van dat hogere event van level 21 + ik zie eigenlijk niks bijzonders wat ik daarvan zou moeten kunnen makne.
De aanvraag is ingediendToonen1988 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 00:02:
[...]
We hebben al een squad aangemaakt, zeg maar wanneer je een invite hebt gestuurd om te joinen.We hebben nu geloof ik 17 spelers in onze squad, al is het misschien nu meer. Ben de laatste paar dagen niet meer actief geweest, maar kom zeker weer online.
[Afbeelding]
PonyPony schreef op maandag 17 maart 2025 @ 22:55:
@Sipio @Oxigeon was gezzelig boys! vd week even jou tentacle jurk najagen Mic... Ouwe crossdresser

Was nog met net met de story klaar maar was ook wel weer leuk om die eerdere monsters weer te zien met @Oxigeon
Misschien vanavond weer online ff zien nog.
Ik moet werken tot 20:00, als ik thuis ben zal ik je accepteren, als je nog niet bent geaccepteerd door andere..
Ondertussen zat ik er gisteren een half uur na de aanvraag al inToonen1988 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:12:
[...]
Ik moet werken tot 20:00, als ik thuis ben zal ik je accepteren, als je nog niet bent geaccepteerd door andere..
hahaSipio schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 07:04:
[...]
Was weer ff lachen, ja zal ff kijken wanneer weer verder, wordt tijd voor een meer compleet armor ipv een bij elkaar geraapt zooitje.
Was nog met net met de story klaar maar was ook wel weer leuk om die eerdere monsters weer te zien met @Oxigeon
Misschien vanavond weer online ff zien nog.
Het is ook een beetje lastig in te schatten als je er niet veel ervaring mee hebt.Ricmaniac schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:06:
Het ligt echt aan mij maar ik heb nog steeds moeite om nou te zien wanneer ik een beest kan capturen of niet. ik zie gewoon niet wanneer het goeie moment is.
Wat voor mij vaak de makkelijkste triggers zijn:
- Als het monster begint te hinkelen of uitgeput is
- Als het monster is gaan slapen
- Als je palico aangeeft dat het monster zwak is
Vaak zie je ook dat je de hp lijn vrij vlak is (als het monster niet enraged is).
Minimap in de gaten houden, als je een doodshoofdje ziet kan je capturenRicmaniac schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:06:
Het ligt echt aan mij maar ik heb nog steeds moeite om nou te zien wanneer ik een beest kan capturen of niet. ik zie gewoon niet wanneer het goeie moment is.
Ja dat zegt dus iedereen maar dat valt mij dus nooit op. ik weet niet waar ik moet kijken of het valt me gewoon niet op.Bokkie schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:41:
[...]
Minimap in de gaten houden, als je een doodshoofdje ziet kan je capturen
Snelste die ik kon vinden die redelijk duidelijk isRicmaniac schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:38:
[...]
Ja dat zegt dus iedereen maar dat valt mij dus nooit op. ik weet niet waar ik moet kijken of het valt me gewoon niet op.
https://images.steamuserc...A81DFD75B3134D3830D17FFC/
zo ziet dat er uit
Ik heb het ook nog niet gezien. Al heb ik ook nog geen tutorial gehad voor het vangen van een monster.Ricmaniac schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:54:
Hmm dan ligt het echt aan mij dat ik nooit op het juiste moment daar kijk hahaa
Wat is de reden voor het vangen van een monster? Krijg je dan extra resources?
Het doodshoofdje betekent alleen dat het beest verzwakt en bijna dood is. Deze indicatie kan ook worden gebruiken om te kijken wanneer het de perfecte moment is om te vangen, omdat het beest verzwakt is.Oxigeon schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:17:
[...]
Ik heb het ook nog niet gezien. Al heb ik ook nog geen tutorial gehad voor het vangen van een monster.
Wat is de reden voor het vangen van een monster? Krijg je dan extra resources?
Je kunt beesten ook vrij snel capturen in de storyline, als je de materialen hebt. Er komt niet echt een tutorial.
Wanneer je een monster captured, krijg je meer resources.
[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 18-03-2025 18:55 ]
Bij de derde x wegrennen gegarandeerde capture.... het is op die ene quest na eigenlijk vrij onnodig en meer irritant. uiteindelijk wil je er een mooie hoed of bontjas van makenRicmaniac schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:06:
Ja maar ik had een sidequest dat ik zo'n mega grote hond moest vangenPonyPony schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:33:
[...]
Bij de derde x wegrennen gegarandeerde capture.... het is op die ene quest na eigenlijk vrij onnodig en meer irritant. uiteindelijk wil je er een mooie hoed of bontjas van maken
Ben nu weer bezig met Insect Glaive leren. vind dat een super dik wapen maar is best moeilijk vergeleken met andere wapens vind ik.
Heel vet om steeds te springen en in de lucht mooie combo's te doen.
Damn ik denk dat ik dan wat sidequests heb gemist. waar vond je die?Ricmaniac schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:54:
[...]
Ja maar ik had een sidequest dat ik zo'n mega grote hond moest vangen![]()
Ben nu weer bezig met Insect Glaive leren. vind dat een super dik wapen maar is best moeilijk vergeleken met andere wapens vind ik.
Heel vet om steeds te springen en in de lucht mooie combo's te doen.
Is dat een tof wapen ja? zat er ook naar te kijken man.
Ja vind hem heel tof maar is een heel stuk moeilijk imo om hem goed te gebruiken.PonyPony schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:04:
[...]
Damn ik denk dat ik dan wat sidequests heb gemist. waar vond je die?
Is dat een tof wapen ja? zat er ook naar te kijken man.
Geen idee waar die quest vandaan kwam. ik pak gewoon elk geel uitroeptekendje die ik zie
Het is dat de combat nog redelijk aanvoelt maar met die focus mode moet je je best doen om een combo niet te raken. Daar lag alle uitdaging en skill (wanneer doet een enemy een aanval en kan ik mn combo landen).
Niet dat ik een ervaren MH speler ben. Verhaal kan ik nog begrijpen dat is ook niet echt mijn favoriet, maar MH speel je om de gameplay niet om het verhaallijn volgens mij :d
Dit geldt zeker voor mij. Hou normaliter van story games maar met MH wilds ben ik uiteindelijk gaan skippen en vind de gameplay gewoon heel tof.Vangrance schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:45:
Verhaal kan ik nog begrijpen dat is ook niet echt mijn favoriet, maar MH speel je om de gameplay niet om het verhaallijn volgens mij :d
Een regulier gevecht in MH:W of Iceborne duurde misschien solo 25-30 min. en 4-man multiplayer 15-20m.Vangrance schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:45:
Ik hoor van meerdere mensen (online) dat de uitdaging weg is, maar ik lees ook over al dat het normaal is bij een MH game dat het begin heel erg makkelijk is en dat het pas moeilijk word bij de eerste DLC. dus dat lijkt mij dan niet echt een legit reden om het nou een slechtte game te noemen.
Niet dat ik een ervaren MH speler ben. Verhaal kan ik nog begrijpen dat is ook niet echt mijn favoriet, maar MH speel je om de gameplay niet om het verhaallijn volgens mij :d
Een regulier gevecht in Wilds duurt misschien solo 10-15 min. en 4-man multiplayer soms slechts 6 min.
Er zijn veel meer manieren om de monster te stunnen of te laten flinchen en in de tussentijd ga je door met ongelofelijk veel damage. De eerste quest die een beetje als klassieke MonHun aanvoelde was High Rank Jin Dahaad, zo'n 20 uur in?
De hunts zijn gewoon korter geworden en op zich geen verkeerde stap voor de casuals.
Same! daarom dat ik het ook speel, de gameplay is erg goed.Ricmaniac schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:20:
[...]
Dit geldt zeker voor mij. Hou normaliter van story games maar met MH wilds ben ik uiteindelijk gaan skippen en vind de gameplay gewoon heel tof.
MH:W Iceborn is dan ook een DLC van MH:World, dus ook lastiger. Als Capcom hetzelfde doet als alle andere MH dan gaat de moeilijkheidsgraad ook omhoog bij de eerste betaalde DLC die gaat komen.TrafalgarLaw schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:28:
[...]
Een regulier gevecht in MH:W of Iceborne duurde misschien solo 25-30 min. en 4-man multiplayer 15-20m.
Een regulier gevecht in Wilds duurt misschien solo 10-15 min. en 4-man multiplayer soms slechts 6 min.
De hunts zijn gewoon korter geworden en op zich geen verkeerde stap voor de casuals.
Voor mensen die wat meer uitdaging zoeken ga voor de threat level 5 tempered investigations. De monsters daar doen 1,5x-2,25 x de damage dan een 3 star non tempered monster.
Ik wil ook even als kant tekening plaatsen dat we ook in world korte quests times hadden. In de eerste 4 weken hadden de meeste hunters de elder dragons op farm tussen de 5-10 minuten.
Nu is het gewoon op mijn gemak wat monstertjes jagen en nieuwe hunters helpen.
En ik verwacht weinig verandering hierin gezien wat Capcom heeft gedaan met de gameplay.
Maar dat is een level of gaming efficiency wat zeker niet standaard isMrmonkey schreef op maandag 24 maart 2025 @ 07:31:
Wilds is niet een beetje makkelijker tov World, het verschil is gigantisch. Ik ben World weer gaan spelen nadat ik alle monsters en gear klaar had in Wilds in 40 uur en LR Worlds is uitdagender dan HR Wilds.
En ik verwacht weinig verandering hierin gezien wat Capcom heeft gedaan met de gameplay.
Ik heb nu ook 40 uur er in en heb verre van alle monsters verslagen en al helemaal niet alle gear gehaald.
De gap tussen veteranen en wat meer casual hunters is gewoon heel groot.
Ik vind de moeilijkheids graad van Wilds nu juist heel aantrekkelijk om te spelen wat mij bij Worlds af en toe liet afhaken toen.
En ik kijk dan wel uit en hoop ook dat er moeilijkere content bij komt maar op dit moment is het niet zo dat ik Wilds daardoor geen leuke game kan vinden. Ik heb er super veel plezier in wanneer ik speel.
En zoals mij zullen er heel veel zijn die er zo in staan.
Helaas is gewoon niet iedereen tevreden te stellen en wat wel jammer is opzich is dat bijna elke studio liever op de grotere groep casuals richt dan de kleinere groep hardcore spelers.
Er is weinig over van MH gameplay in wilds, als alles automatisch je schoot in valt, veel plezier ermee als dat je voorkeur heeft, ik ben MH francise af.
Ik speel al sinds 3u en persoonlijk speel ik deze spellen niet voor de difficulty maar voor de fun gameplay. En de gameplay is goed in wilds.
Er zijn ook zaken waar ik het niet mee eens ben en ook heb ik het gevoel dat de basegame niet compleet aanvoelt net zoals wat ik ervaarde met base rise.
Game is toegankelijker in de zin dat je nu een mount hebt die de saaie marathon/chase stukjes laat skippen, over deze mount heb je ook volledige controle en ook een easy recovery na een grote hit. Eigenlijk hebben ze er alles aan gedaan om de game beter te laten flowen.Mrmonkey schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:11:
Ik ben ten eerste geen veteraan, iceborne endgame nooit uitgespeeld, te lastig voor mij.
Er is weinig over van MH gameplay in wilds, als alles automatisch je schoot in valt, veel plezier ermee als dat je voorkeur heeft, ik ben MH francise af.
In World was het soms een doolhof van waar the fuck het monster heen is gegaan, makkelijk 10 min kwijt aan verdwalen.
Monsters hebben wel een lagere HP pool waardoor ze sneller sterven en het moeilijker is hun onderdelen te slopen.
Moeilijk te omschrijven maar in World was het de combinatie verhaal, exploration en vaak monsters die je "eventjes" tegenkwam gedurende het verhaal om ze daarna toch nog te moeten zoeken (of anders sporen zoeken). Het ging allemaal heel natuurlijk. Je was ook druk met farmen van een monster om die betere gear te krijgen, daar is niks meer van over (je krijgt genoeg en rare drops zijn gegarandeerd).Vangrance schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:45:
Ik hoor van meerdere mensen (online) dat de uitdaging weg is, maar ik lees ook over al dat het normaal is bij een MH game dat het begin heel erg makkelijk is en dat het pas moeilijk word bij de eerste DLC. dus dat lijkt mij dan niet echt een legit reden om het nou een slechtte game te noemen.
Ook het grote plein met alle welders, crafters etc. mis ik, het zijn vooral kleine kampjes (of zelfs pop up).
M.a.w. de charme is er ook niet meer.
Ben het helemaal mee eens dat het zonde is dat je niet een "grote" stad heb waar je telkens naar terug kan keren en dat ze nu een keuze hebben gemaakt van kleine base camps. Haalt zijn charme een beetje weg indd.jellybrah schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:52:
[...]
Moeilijk te omschrijven maar in World was het de combinatie verhaal, exploration en vaak monsters die je "eventjes" tegenkwam gedurende het verhaal om ze daarna toch nog te moeten zoeken (of anders sporen zoeken). Het ging allemaal heel natuurlijk. Je was ook druk met farmen van een monster om die betere gear te krijgen, daar is niks meer van over (je krijgt genoeg en rare drops zijn gegarandeerd).
Ook het grote plein met alle welders, crafters etc. mis ik, het zijn vooral kleine kampjes (of zelfs pop up).
M.a.w. de charme is er ook niet meer.
des al niet te min, vind ik het nog steeds een leuk spel om te spelen :d en ieder mag zo zijn mening hebben natuurlijk dat jij het minder vind
[ Voor 7% gewijzigd door Vangrance op 24-03-2025 12:39 ]
Verder speelt wilds lekkerder weg als worlds tenzij je het leuk vond om altijd te moeten tracken voordat je scout flies de weg wezen. Dit alles zorgt voor een snellere gameplay en daarbij horen ook snellere hunts.
Tot nu toe vraag ik mij af of we niets teveel terugkijken naar een complete worlds vs een base wilds. Want zoals Monkrim ook aangaf:
We krijgen nu elke week al event quests (ok ze zijn nog niet heel spannend maar toch, het is extra content), er komen nog grote content updates aan (voor niks) en later een paid DLC. Als je het nu even genoeg vind dat stop lekker met spelen en kom op een later moment terug ipv enkel te lopen klagen.Monkrim schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:52:
Er zijn ook zaken waar ik het niet mee eens ben en ook heb ik het gevoel dat de basegame niet compleet aanvoelt net zoals wat ik ervaarde met base rise.
Ik meen ook een video gezien te hebben (kan hem zo niet terug vinden snel tussendoor op het werk, zal vanavond thuis nog even zoeken) dat het verschil in monsters tussen base world en base wilds 2 was. Even in het midden gelaten wie er meer had.
- Hunter rank 21 kan je de quest beginnen voor het nieuwe toegevoegde monster
- Arch tempered Reydau komt als event quest. HR 50 is daarvoor nodig.
Arch Tempered zijn moeilijker dan Tempered.
- Zoh Shia die je alleen tijdens main quest tegen komt, komt nu ook als HR side objective. ook HR 50 is nodig
Allemaal met bijbekomende wapens en armor natuurlijk.
- Gathering Hub komt terug om met online spelers een beetje interactie te hebben. Waaronder Canteen zoals we kennen uit worlds
Ook komt er een bowling minigame in die hub
- Time trial arena wordt toegevoegd met leaderboards
- Je kan in je kamp nu ook Alma's outfit veranderen
- Wat DLC cosmetis in de store. zowel gratis als een paar betaald
- Camp cosmetic skins
- Seasonal Events komen waarbij limited equipment etc bij komt en met die seasonal events veranderen de looks van de grand hub, cooking recipies etc etc.
2e title update in de zomer
Ben zelf nog maar HR 39, maar ben ook sinds een week begonnen, word nog ff gas geven aankomende dagen haha.
Zin inRicmaniac schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:13:
Even globaal een beetje bijgehouden. 4 april is de title update.
- Hunter rank 21 kan je de quest beginnen voor het nieuwe toegevoegde monster
- Arch tempered Reydau komt als event quest. HR 50 is daarvoor nodig.
Arch Tempered zijn moeilijker dan Tempered.
- Zoh Shia die je alleen tijdens main quest tegen komt, komt nu ook als HR side objective. ook HR 50 is nodig
Allemaal met bijbekomende wapens en armor natuurlijk.
- Gathering Hub komt terug om met online spelers een beetje interactie te hebben. Waaronder Canteen zoals we kennen uit worlds
Ook komt er een bowling minigame in die hub
- Time trial arena wordt toegevoegd met leaderboards
- Je kan in je kamp nu ook Alma's outfit veranderen![]()
- Wat DLC cosmetis in de store. zowel gratis als een paar betaald
- Camp cosmetic skins
- Seasonal Events komen waarbij limited equipment etc bij komt en met die seasonal events veranderen de looks van de grand hub, cooking recipies etc etc.
2e title update in de zomer
Gisteren nog eventjes gespeeld en de grote octopus (Black Flamma) gesloopt. Had hier toch nog wat moeite mee en heb dus flink wat armor geupgrade erna. Inmiddels dus in charter 3 aanbeland.Ricmaniac schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 19:24:
Btw niet alles komt gelijk de 4e. sommige dingen kwamen 1 of 2 weken later.
[Afbeelding]
Nu alleen nog zorgen dat ik het verhaal af heb voor de title update zodat ik kan staan en gaan waar ik wil in de map. Maar daar hebben we dus nog een kleine week voor. Dat moet dus wel lukken
Het verhaal gaat echter tot chapter 6 momenteelOxigeon schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:08:
[...]
Gisteren nog eventjes gespeeld en de grote octopus (Black Flamma) gesloopt. Had hier toch nog wat moeite mee en heb dus flink wat armor geupgrade erna. Inmiddels dus in charter 3 aanbeland.
Nu alleen nog zorgen dat ik het verhaal af heb voor de title update zodat ik kan staan en gaan waar ik wil in de map. Maar daar hebben we dus nog een kleine week voor. Dat moet dus wel lukken
Chapter 1-3 is de low rank
Chapter 3-6 de high rank.
Daarna kun je pas echt volledig doen wat je wilt.
ook lijk ik te ervaren dat wanneer ik wil uithalen met mijn wapen dat die hem opbergt?
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Ik zou sowieso auto sheath even uitzetten in de settings maar ondanks dat heb ik ook af en toe het gevoel dat dat gebeurd.sten123 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:46:
Speel dit spel nu een tijdje maar heb het gevoel dat de combo`s goed worden geregistreed,
ook lijk ik te ervaren dat wanneer ik wil uithalen met mijn wapen dat die hem opbergt?
Zelf weinig tijd gehad om te spelen en zit ook nog maar bijna op HR15 maar volgens mij gaat het daarna meer open.
Hopelijk snel weer eens verder.
Ja maar als ik het goed begrepen heb wordt je na chapter 3 al niet meer de verhaallijn ingepushed.Neles7 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:43:
[...]
Het verhaal gaat echter tot chapter 6 momenteel
Chapter 1-3 is de low rank
Chapter 3-6 de high rank.
Daarna kun je pas echt volledig doen wat je wilt.
Ja en nee. Je bent vrijer maar je HR is beperkt tot je een bepaalde quest (of chapter weet ik even niet) hebt voltooid. En enkele monsters unlock je ook pas via de questline. Net zoals Frenzy en Tempered monsters.Oxigeon schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:10:
[...]
Ja maar als ik het goed begrepen heb wordt je na chapter 3 al niet meer de verhaallijn ingepushed.
Dus hoewel je niet expliciet vast zit aan de story heb je nog wel een aantal limitaties totdat je chapter 6 hebt voltooid.
Je moet sowieso tot HR15 komen voordat je verder kunt want ik zit ook op dat punt nu.Oxigeon schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:10:
[...]
Ja maar als ik het goed begrepen heb wordt je na chapter 3 al niet meer de verhaallijn ingepushed.
Je krijgt dan een melding dat je HR omhoog moet, als het goed is krijg je een melding voor een nieuwe quest zodra je 15 hebt bereikt.
Oeh. Dan duurt dat nog wel eventjes. Nu in chapter 3 heb ik net hr5 aangetikt.Sipio schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 12:02:
[...]
Je moet sowieso tot HR15 komen voordat je verder kunt want ik zit ook op dat punt nu.
Je krijgt dan een melding dat je HR omhoog moet, als het goed is krijg je een melding voor een nieuwe quest zodra je 15 hebt bereikt.
Haha ja idd, ik kan ook nog niet veel meer doen, laats nog met @PonyPony gespeeld en wat optional quest gedaan maar dat leverde ook niet echt veel XP op.Oxigeon schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:59:
[...]
Oeh. Dan duurt dat nog wel eventjes. Nu in chapter 3 heb ik net hr5 aangetikt.
Waar ik wel achter kwam en wellicht een tip als je zover bent, gewoon wat hogere lobby quest van anderen joinen, dan gaat het sneller dan die lagere quest die dan nog open staan.
Het bevalt wel enorm gewoon een beetje lekker hunten en de story line volgen, upgrades en gear vindt ik wel echt heel lastig, ik speel IG en heb nu niet een chaca IG gemaakt maar kwa gear zijn er nog weinig upgrades te maken ? Kan je ook bestaande sets upgraden ofzo ?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Veel plezier en neem je tijdShadowBumble schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 22:01:
Haha vanavond begonnen met de game en het bevalt echt prima, wel het gevoel dat je zoveel mist van sommige zaken ( en wat ga je bizar traag in HR omhoog zeg, ik ben nu in dat forest net na de congalala) maar ben nog maar HR2zal vast in het begin aanzienlijk trager gaan dan daarna maar toch voelt als weinig progressie.
Het bevalt wel enorm gewoon een beetje lekker hunten en de story line volgen, upgrades en gear vindt ik wel echt heel lastig, ik speel IG en heb nu niet een chaca IG gemaakt maar kwa gear zijn er nog weinig upgrades te maken ? Kan je ook bestaande sets upgraden ofzo ?
Wapens hebben een tree die je ontgrendelt naarmate je verder komt. En je krijgt ook meer variatie natuurlijk. Verder kwa armor is er ongeveer een set per monster zonder echte upgrades.
die hogere lobbies joinen etc moet je pas doen na het eerste deel van de main story. voordat je daar bent krijg je namelijk amper xp. de main questline is bedoeld voor level X en iedereen progressed daar hetzelfde.Oxigeon schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:59:
[...]
Oeh. Dan duurt dat nog wel eventjes. Nu in chapter 3 heb ik net hr5 aangetikt.
Daarna hark je de levels een heel stuk sneller binnen.
Arkveld in de beta was leukRicmaniac schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:24:
Ik begin het nu wel echt moeilijk te vinden. Maar dat komt hoogst waarschijnlijk door mijn gearheb al een tijdje geen gear geupgrade en heb nog niks van die jewels toegevoegd haha maar ben nu bezig in chapter 6 bij Arkveld en die vind ik erg pittig. hij klapt mij in principe ook in 2x dood dus ga nu toch maar wat grinden voor een beter setje gear.
Maar verder is arkveld wel een monster wat altijd flinke klappen uitdeelt.
Top thanks, Wapens had ik inmiddels gevonden inderdaad maar de armor is dus niet zo dat je een bepaalde set naar lv2 or lv3 kan brengen. Dat is wel goed om te weten.Neles7 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 23:03:
[...]
Veel plezier en neem je tijd
Wapens hebben een tree die je ontgrendelt naarmate je verder komt. En je krijgt ook meer variatie natuurlijk. Verder kwa armor is er ongeveer een set per monster zonder echte upgrades.
En dat verklaart mijn gevoel van gaat het nu zo traag of lijkt dat maar zoRicmaniac schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 23:07:
[...]
die hogere lobbies joinen etc moet je pas doen na het eerste deel van de main story. voordat je daar bent krijg je namelijk amper xp. de main questline is bedoeld voor level X en iedereen progressed daar hetzelfde.
Daarna hark je de levels een heel stuk sneller binnen.
Niet in de traditionele manier. Je krijgt wel een optie om met armor spheres je armor te reforgen (geloof dat het zo heet) en dan worden de base stats iets beter. Het max level en kosten worden bepaald door de rarity van je armor. Tier 8 is nu de Endgame.ShadowBumble schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:14:
[...]
Top thanks, Wapens had ik inmiddels gevonden inderdaad maar de armor is dus niet zo dat je een bepaalde set naar lv2 or lv3 kan brengen. Dat is wel goed om te weten.
Eigenlijk is dat een opmerkelijke prestatie voor een MH game binnen een maand. Zeker als je naar de vorige edities kijkt en vooral de regio's waar die verkoop plaats vond.
Dus eindelijk door de tutorial heen ( of zo goed als en op naar HR !)
Dus farmen maar gisteren avond laat maar inmiddels heb ik een volledige G Ebony (HighRank) 4set + Rath Pants (HR) + Fiddlebrix kinsect wat een bizar verschil is dat zeg niet enkel de kinsect upgrade maar ook kwa gear zoveel eenvoudiger
Nu op jacht naar artisan parts en betere deco's
Ik start hem toevallig net op na een week niet gespeeld te hebben.
Maar op 1 of andere manier draait het voor geen meter meer.. kan letterlijk niet boven de 20 FPS komen.
Staat wel een GFX card update klaar dus dat even proberen
Na de GFX update draait hij bij mij ook weer gewoon als normaal dus weet niet wat het precies gisteren was
Een kijken hoe de nieuwe dingen zijn
Ah zou kunnen want moest na deze nvidia update sowieso alle shaders opnieuw compilen.TeraMyre schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:51:
Kan met de shader te maken hebben. Las al dat voor meerdere mensen het verwijderen van de shader en die opnieuw te laten compilen de problemen oploste. Door de kaart update zal die bij jouw ook de shaders opnieuw gecompiled hebben.