Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-04 07:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itxfuHOzs3ynHNxxl4BfBXqohCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qixXawIkKjRgVeCC5PK2Mft3.jpg?f=fotoalbum_large

Over dit spel
De ongeremde kracht van de natuur is wild en meedogenloos, met omgevingen die van het ene op het andere moment drastisch veranderen.
Dit is een verhaal over monsters en mensen en hun strijd om in harmonie te leven in een wereld vol tweestrijd.
Vervul je plicht als Hunter door ontzagwekkende monsters op te sporen en te verslaan en sterke nieuwe wapens en pantsers te smeden van de materialen die je vindt tijdens je jacht, terwijl je de band ontdekt tussen de mensen van de Forbidden Lands en hun woonplaatsen.
De ultieme jachtervaring wacht op je in Monster Hunter Wilds.
Verhaal
Een paar jaar geleden werd een jongen genaamd Nata gered aan de grens van de Forbidden Lands, een onontgonnen gebied dat nog niet is verkend door de Guild.
Na het horen van het verhaal van de jongen over zijn eenzame ontsnapping aan een mysterieus monster dat zijn dorp aanviel, organiseerde de Guild een expeditie naar de Forbidden Lands om op onderzoek uit te gaan.
De expeditie om het monster dat de 'White Wraith' wordt genoemd te onderzoeken en de verzorger te redden die wordt aangevallen, begint nu.
Een wereld die leeft
De omgevingen in de Forbidden Lands veranderen op drastische wijze vanwege het weer dat constant en plotseling wisselt. Tijdens de barre Fallow- en de gevaarlijke Inclemency-perioden trekken hongerige monsters erop uit om in groepen te jagen, maar tijdens de Plenty-perioden zijn er wilde dieren in overvloed.
Monsters
De monsters die in deze omgevingen leven, zijn gedwongen om zich aan te passen aan de dynamische veranderingen die zich voordoen, waarbij ze hun unieke eigenschappen gebruiken om te overleven en te gedijen.
Tijdens de Inclemency-periode kun je zelfs een glimp opvangen van krachtige monsters die bovenaan de voedselketen staan.
Jagen
Naarmate de wereld om hen heen verandert, veranderen ook de jagers en hun tactieken. Jagers hebben niet alleen de keuze uit een groot aantal wapens en pantsers, de kunst van het jagen zelf is ook geëvolueerd. Jagers leren namelijk het gedrag van monsters te anticiperen en vertrouwd te raken met hun omgeving.
Focus Mode voegt een nieuwe dimensie toe aan de jacht. Richt je aanvallen of verdedigingen en gebruik Focus Strikes om speciale aanvallen uit te voeren om flinke schade toe te brengen aan wonden en zwakke plekken.
Personages
Je komt talloze personages tegen die je helpen op je reis, van jachtpartners tot expeditiegenoten.

Systeem eisen

Minimum:
Vereist een 64-bitsprocessor en -besturingssysteem
Besturingssysteem: Windows®10 (64-bit Required)/Windows®11 (64-bit Required)
Processor: Intel® Core™ i5-10400 or Intel® Core™ i3-12100 or AMD Ryzen™ 5 3600
Geheugen: 16 GB RAM
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GTX 1660(VRAM 6GB) or AMD Radeon™ RX 5500 XT(VRAM 8GB)
DirectX: Versie 12
Netwerk: Breedband-internetverbinding
Opslagruimte: 75 GB beschikbare ruimte
Aanvullende opmerkingen: SSD required. This game is expected to run at 1080p (upscaled from 720 native resolution) / 30 fps under the "Lowest" graphics setting. DirectStorage supported.

Aanbevolen:
Vereist een 64-bitsprocessor en -besturingssysteem
Besturingssysteem: Windows®10 (64-bit Required)/Windows®11 (64-bit Required)
Processor: Intel® Core™ i5-10400 or Intel® Core™ i3-12100 or AMD Ryzen™ 5 3600
Geheugen: 16 GB RAM
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® RTX 2060 Super(VRAM 8GB) or AMD Radeon™ RX 6600(VRAM 8GB)
DirectX: Versie 12
Netwerk: Breedband-internetverbinding
Opslagruimte: 75 GB beschikbare ruimte
Aanvullende opmerkingen: SSD required. This game is expected to run at 1080p / 60 fps (with Frame Generation enabled) under the "Medium" graphics setting. DirectStorage supported.

Steam
https://store.steampowere...ter_Hunter_Wilds/?l=dutch

Playstation
https://www.playstation.c...mes/monster-hunter-wilds/

Xbox
https://www.xbox.com/nl-N...hunter-wilds/9NMT6XFN0LVD

Beta beschikbaar op Steam
Benchmark is ook beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:23
Ik heb zojuist toegang gekregen tot de beta, ben het nu aan het downloaden. Ik zie wel veel mensen klagen over de "performance" van het spel.

Dit is wat ze posten. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5nSXC381fCyRBXUFtVWoS1ySWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gut9DjYtAK8VDDLh0lHfwBgh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENop46CNHgQK_XA2MIxtxrENF3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aohic6YdqTezm1pjEVnCyFnm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TarWs0Yf1ArF1R8eVbeLtHXe6Tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tUUlDcC8qJoiUXF2YKqvDdJJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heb de benchmark gebruikt voor de settings te tweaken en ga vanavond en dit weekend er eens goed voor zitten. Heb de game besteld want ik heb mij mega goed vermaakt met Worlds (double dip zelfs). Ben benieuwd of ik veel problemen ga ervaren.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
De performance mag op sommige punten inderdaad iets beter, maar ik heb totaal geen problemen met textures, objecten of personen die totaal niet inladen. Het enige probleem dat ik heb, is dat op sommige plekken de FPS ietjes onder de 60FPS zakt, maar nooit onder de 55. En op andere plekken heb ik gewoon netjes +100 FPS. Ik speel dan ook op 4k met alles op het hoogste, behalve bloom heb ik uitgeschakeld.

Even wat screenshotjes gemaakt. Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is de woestijn. Woestijnen zijn altijd leuk, maar kunnen ook nogal snel gaan vervelen. Hoop wel dat er wat variatie in de spelwereld zit.

Heb ook nog een klein minpuntje, wanneer ik een item selecteer (zoals de slijpsteen), moet ik vaker meerderen keren op de toets drukken voordat de item daadwerkelijk wordt gebruikt. Af en toe een kleine irritatie onder het vechten. Dan vind je de juiste opening om je wapen te slijpen, en dan gebeurt er niks. Dan moet ik meerdere keren op de toets rammen, voordat er iets gebeurt.

Verder loopt het spel heerlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fbFU5nwPoRVMX_Ti4tgnWc9vX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nn3RQ0wNLz5XLDuM26HZpy4o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ekjQB69hFDGF-YZhufHvVrcC5Dg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RkuwMFdovKIBv5FDoCmmllJT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03J6EKcRkQpiri-W_WL_JkZQsLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rThWQmF0NHILbjADQouovKrK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoGaOH3u_WZRuhQPEEnElXsCfsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0u9B5tC9uGGnP6mNvpKZ42I6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoBIOuqOoIxIHnAISVPOGrAv7zE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jl3CB3uIx22FHSQ20GVtfV4n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4Im4v8Xym2pzbptQAUphMX3nng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MuSQrVl8IM9pUvtsL6pQzCBx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_IhWrU7qha9ID-kve2McQ6D_nA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E051TrtP0N6cwmBnQ9ak6aZZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGpPiXKV50Eac3NYmCY1p8btTrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFPcihfObebw9eg4U55c3A1L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HIhrmJ0zdE29DwqhjdkX-F_Jjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIsp0NezWXq4Iij6VKWjW5Ia.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Toonen1988 op 07-02-2025 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inviscid
  • Laatst online: 01:08
@Toonen1988 wat voor hardware heb je, als ik vragen mag?

Ik heb zelf een 5700XT (en 5800X3D) en had in de benchmark op "Lowest" preset zonder frame-gen ~50-60 FPS (met een paar uitschieters naar 24-100). Het werkt dus, maar het ziet er erger uit dan World op die manier.

Ik ga van het weekend nog even aan de instellingen tweaken en de beta proberen om te kijken hoe het speelt, maar ik vermoed dat ik een nieuwe GPU nodig heb om het er een beetje mooi uit te laten zien... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik heb een I9 14900kf met een RTX 4080 en 32gb op 6000mhz. In de thuis basis haal ik 55 tot 60 FPS. In de spelwereld schiet het vaker boven de 100fps. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik DLSS aan heb staan, op DLAA settings. Native resolutie zonder enige ghosting effecten, dus daar ben ik blij om.

Kwa atmosfeer en speciale effecten ziet het er allemaal goed uit. Alleen de textures vind ik persoon iets aan de lagere kant. Heb verder geen grafische glitches, maar hier zie je bijv. hoe laag kwaliteit de textures zijn en dit is het hoogste haalbare settings.

Klik op de foto en zoom in op de ton, en stukken doek dat verspreid ligt. Hier hebben ze helaas geen vooruitgang gemaakt. Maar dit is nog een kleine detail. Kwa gameplay zelf speelt het heerlijk weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlwXQbLNsVijXRS5JZ_sFQ88ZJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21bouWogE09XWzbVtC2fFnNn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Toonen1988 op 07-02-2025 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Tussen deze beta build en de benchmark zit wel 7 maand verschil.

Wat je op de benchmark hebt van performance, zal het gene zijn dat je op release mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:02
Wel heel jammer dat er geen fysieke editie voor PC komt. Vaak zijn dit steelbook edities voor de normale prijs. Toch wel iets waardoor ik twijfel om hem day 1 te halen..

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:56
Niet veel monster jagers op GoT? Jammer.

• KBE91
TrafalgarLaw schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:38:
Niet veel monster jagers op GoT? Jammer.
Zal wel beteren met de release.

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:21
Ik heb net de State Of Play teruggekeken. en ik heb zojuist toch maar een Pre order geplaatst op mijn PS5 Pro. Nog nooit echt monster hunter gespeeld maar het ziet er wel vet uit!.

Ben benieuwd

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
sten123 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:47:
Ik heb net de State Of Play teruggekeken. en ik heb zojuist toch maar een Pre order geplaatst op mijn PS5 Pro. Nog nooit echt monster hunter gespeeld maar het ziet er wel vet uit!.

Ben benieuwd
Je kan ook a.s. weekend eerst nog de Open Beta uitproberen alvorens je een pre-order plaatst.

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:32
Ik ga dit weekend ook weer even de Beta doen, ben benieuwd naar de volledige game.
Pre-orderen zal ik niet doen, ik wacht eerst wel even de eerste reviews af. Je weet maar nooit wat uitgevers last-minute nog flikken :P

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:56
Seroczynski schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:52:
[...]

Je kan ook a.s. weekend eerst nog de Open Beta uitproberen alvorens je een pre-order plaatst.
Ik haal het op de PC dit keer, op mijn ultrawide ziet het er erg mooi uit. Wel jammer dat ik de kleine bonussen mis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Laatst online: 20:21
Wat zijn jullie meningen van de Beta.
Spel lijkt me wel heel gaaf. Echter had ik het idee dat de input traag reageerde en of damage wel goed was ?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
sten123 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 22:59:
Wat zijn jullie meningen van de Beta.
Spel lijkt me wel heel gaaf. Echter had ik het idee dat de input traag reageerde en of damage wel goed was ?
Ik had ook dat gevoel, dat mijn hits niet altijd registreerden.
Benieuwd hoe de release gaat zijn van performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb alleen in het eerste Open Beta weekend gespeeld. Arkveld niet meer gedaan, maar dat had voornamelijk te maken met het feit dat de beta te beperkt was en ik daar dus minder lol uit kon halen. Ik speel het spel een deel voor de insane fights, maar zonder bruikbake loot is het mij niet waard.

Ik kijk enorm uit naar de release, ben er klaar voor :+ Heb de beta eerst met een XSX controller gespeeld maar ben later toch overgestapt naar de DS. Ook omdat ik MH World zo veel op PS4 heb gespeeld en later met de DS4 controller op PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-04 18:08
KBE91 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:04:
[...]

Ik had ook dat gevoel, dat mijn hits niet altijd registreerden.
Benieuwd hoe de release gaat zijn van performance.
Dit kan te maken met het feit dat de beta build geen hitstop heeft. Ze hadden initieel achterwege gelaten maar na veel kritiek krijgt de release versie het wel als het goed is.

De benchmark build op Steam zou meer richting de release build moeten gaan en die performed op mijn systeem een stuk beter als de beta. Maar goed die heeft geen gevechten wat nog een flinke dip zou kunnen geven.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:33
Toch de beta weer wat gaan spelen terwijl ik het expres niet wilde doen maar wat voelt het al donders goed aan zeg.

Tyische monster hunter maar toch weer "fresh" aanvoelen.

Heb erg zin in de release.
Met alle games die er net zijn of nog gaan komen dacht ik misschien niet dag 1 aan te sluiten maar zo'n game met online ingebouwd speelt altijd het leukst in het begin als iedereen zo lekker actief en nog "slecht"/"laag" is

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik kan niet bepalen welke wapens ik het leukst vind :P je kan natuurlijk altijd wisselen maar in het begin wil je wel een beetje achter je keus staan denk ik zodat je kan progressen met materials in 1 wapen :P

Twijfel het meest tussen insectglaive, charge blade, twin blades of longsword.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Oke gisteravond nog een tijdje doorgespeeld en ben erg goed te spreken over de Longsword en Twinblades.

Denk dat dat mijn eerste combi word en dan main focus op Twin blades :) vind dat een erg toffe playstyle met het switchen naar Demon Form enzo.

Ik had gisteren ook nog even Sowrd en Shield getest en dat was ook heel vet. Ik deed een block recht voor zo'n mega grote Sint Bernhard monster toen die een Bite attack deed. toen blokte ik echt met mijn shield in zijn bek en was het een soort stagger attack ofzo. Heel tof zulke mechanics die niet echt uitgelegd worden maar je gaande weg ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-04 13:15
Heb gisteren nog even gespeeld en voor de eerste keer Arkveld geprobeerd om te kijken hoe die in het echt is...
Dit ging nou niet echt super, ging al snel dood, kon zijn attacks niet dodgen... met mijn huidig gebrek aan skills lijkt hij onmogelijk :P
Maar voor de rest heb ik me wel vermaakt met de beta, voornamelijk de eerst hunt gedaan om beetje wapens te proberen. Weet nog niet welk wapen het beste voor mij gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ricmaniac schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:15:
Oke gisteravond nog een tijdje doorgespeeld en ben erg goed te spreken over de Longsword en Twinblades.

Denk dat dat mijn eerste combi word en dan main focus op Twin blades :) vind dat een erg toffe playstyle met het switchen naar Demon Form enzo.

Ik had gisteren ook nog even Sowrd en Shield getest en dat was ook heel vet. Ik deed een block recht voor zo'n mega grote Sint Bernhard monster toen die een Bite attack deed. toen blokte ik echt met mijn shield in zijn bek en was het een soort stagger attack ofzo. Heel tof zulke mechanics die niet echt uitgelegd worden maar je gaande weg ontdekt.
Ik heb MH World op de PS4 met Dual Blades gedaan, toen op de PC ben ik Long Sword gaan spelen, en voor Wilds dacht ik deze beide te gaan doen. Maar na het spelen van de beta, denk ik toch dat ik iets anders wil. Dus bij release ga ik Switch Axe en Sword & Shield :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-04 17:21
Reviews zijn er. Hoge cijfers maar Polygon bv is wat minder enthousiast. Benieuwd naar jullie ervaringen.

[ Voor 98% gewijzigd door Timothy3000 op 24-02-2025 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:54

De performance mode is echt niet best qua beeldkwaliteit. FSR1 ook echt :’)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:02
Ik wacht tot deze goedkoper word (PC). Naast dat de game erg versimpeld is -na de beta te hebben gespeeld, en zo te lezen ook de mechanics wacht ik wel even af. Bijna alle delen gespeeld en de beta was dan ook een eitje.

Over het design niets te klagen, monsters zien er gruwelijk uit, armor en wapens tof uitgedacht en de vrouwelijke personages zien er in tegenstelling tot andere AAA weer vrouwelijk uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Timothy3000 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:51:
Reviews zijn er. Hoge cijfers maar Polygon bv is wat minder enthousiast. Benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik ook met full release. Over de beta was ik in ieder geval erg goed te spreken.
De graphical fidelity is van zwak imo. Het is geen hoogstaand grafische game voor 2025. maar lelijk is het zeker niet en Gameplay > Grafisch.

Vond het super weg spelen (als MH kenner) denk dat het wel best moeilijk aan kan voelen als dit een eerste Monster Hunter is voor iemand.

Kijk er erg naar uit :D

Dacht dat ik hem nog niet ging spelen omdat KCD2 en Avowed net uit zijn maar zo'n game als MH met veel (optionele) online play en vooral zo'n hyped release waardoor er lekker veel over de game gebabbeld gaat worden online wil ik daar toch gewoon bij zijn in het begin haha. Dus toch maar aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Mocht er iemand nog interesse hebben in een Steam key voor deze game; ik heb er eentje liggen.

Gekregen bij de aanschaf van mijn nieuwe monitor maar ga deze zelf niet gebruiken.

Edit: verkocht

[ Voor 4% gewijzigd door teupje op 25-02-2025 14:13 ]

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
teupje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:05:
Mocht er iemand nog interesse hebben in een Steam key voor deze game; ik heb er eentje liggen.

Gekregen bij de aanschaf van mijn nieuwe monitor maar ga deze zelf niet gebruiken.
Zeg maar wat je ervoor wilt hebben als de key nog beschikbaar is. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 25-02-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:02
Ik vond de game altijd wat overweldigend, maar ik denk dat ik het nu toch eens een kans gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:25
[PS5 Pro]

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 25-02-2025 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:54

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Hulleman schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:54:
[...]

Qua beeldkwaliteit een heel stuk beter dan de base PS5 versie.
Zeker.Op de base PS5 ben je het beste af met de balanced mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmxB6gjz0OeX0gYKcUqQmOI1rcs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZfjbF6tAaaLhvTECpanzf9Ns.png?f=user_large

Pre-loading is begonnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:44

Oxigeon

En zo is dat!

Monster Hunter heb ik maar een paar uurtjes gespeeld op de ps4/ps5. Ik heb hem wel vaker opgestart maar weet het zo net nog niet. Ik wacht denk ik sowieso tot hij iets goedkoper is. Er komt nog veel aan en helaas zijn de uren in deeltje 1 op de ps4/5 te weinig om deze direct te kopen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Besloten om de game te kopen.Gezien ik nog geen Pro heb gaat het voor mij de balanced mode worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
START HERE! Monster Hunter Wilds BEGINNER'S GUIDE!

De Monster Hunter games kunnen voor nieuwe spelers nog al overweldigend zijn.

• PonyPony
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-03 23:12
jori040 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:29:
Besloten om de game te kopen.Gezien ik nog geen Pro heb gaat het voor mij de balanced mode worden.
Laat even weten wat je ervan vind. Ik heb besloten de aankoop nog even af te houden omdat ik het er zelfs op de pro niet fantastisch uitvind zien + dat alle reviewers zeggen dat het erg gemakkelijk is geworden. Nog druk met Kcd2 maar had eigenlijk deze wel op de planning staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Het is jammergenoeg ondermaats. Had er door Dragons Dogma 2 hoge verwachtingen van. Mss nog wat patches afwachten .

https://pragalicious.com/...-stelt-teleur-op-ps5-pro/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nol_NL
PonyPony schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:23:
[...]

Het is jammergenoeg ondermaats. Had er door Dragons Dogma 2 hoge verwachtingen van. Mss nog wat patches afwachten .

https://pragalicious.com/...-stelt-teleur-op-ps5-pro/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-P2UXC3GFUdunc2fMzAdaTAYO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYC1GiQ4IyeRXAw2qkshEsGk.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien dat de kleine dayone patch al wat problemen oplost ;)

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-04 12:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ken heel deze serie niet, maar ik zag wat voorbij komen en het ziet er tof uit.

Is deze game iets waar je zo in kan stappen?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-04 21:37

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Ik ga deze proberen als complete Monster Hunter beginner. Eens kijken of deze game mij van Rocket League kan afhouden.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Nol_NL schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:49:
[...]

[Afbeelding]

Misschien dat de kleine dayone patch al wat problemen oplost ;)
Zou wel tof zijn. Maar bij Dragons Dogma duurde het ook een heletijd. De Re Engine heeft veel moeite met grote open world games, maar als een day 1 patch gelijk al wat verbeterd is dat altijd mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
PonyPony schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:19:
[...]

Laat even weten wat je ervan vind. Ik heb besloten de aankoop nog even af te houden omdat ik het er zelfs op de pro niet fantastisch uitvind zien + dat alle reviewers zeggen dat het erg gemakkelijk is geworden. Nog druk met Kcd2 maar had eigenlijk deze wel op de planning staan
Die MH games moeten het echt van de gameplay loop hebben.World heb ik detijds in 30fps[PS4] gespeeld en vond ik qua visuals ook niet zo indrukwekkend.

Wel indrukwekkend is hoe die monsters bewegen en hoe die wereld leeft.Zeg ik op basis van de vorige games.

Maar goed ik ben zelf ook benieuwd hoe ik het straks in die balanced mode ga ervaren.

Dat de game nu beter dan ooit solo te ervaren zie ik voor mezelf als een grote plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Mad-Matt schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:59:
Ik ken heel deze serie niet, maar ik zag wat voorbij komen en het ziet er tof uit.

Als dit je 1e MH ervaring gaat zijn dan komt er qua systemen best wel wat op je af.Als ik men moet geloven dan is deze toegankelijker dan World & Rise.

MH is echt wel wat lastiger dan bv een game als Horizon.

Het duurt wel even voor je die klik hebt met de game.Ga er rustig voor zitten en neem er de tijd voor.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 27-02-2025 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

jori040 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:24:
[...]

Als dit je 1e MH ervaring gaat zijn dan komt er qua systemen best wel wat op je af.Als ik men moet geloven dan is deze toegankelijker dan World & Rise.

MH is echt wel wat lastiger dan bv een game als Horizon.

Het duurt wel even voor je die klik hebt met de game.Ga er rustig voor zitten en neem er de tijd voor.
Horizon was ook niet heel uitdagend op een gegeven moment.
Game moet casual zijn (gezien de tijd die ik er achter elkaar in kan steken, maar mag wel uitdagend zijn).

maar het is dan niet beter om eerst met World te beginnen? (Kost nog geen tientje voor de pc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Mad-Matt schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:29:
[...]

Horizon was ook niet heel uitdagend op een gegeven moment.
Game moet casual zijn (gezien de tijd die ik er achter elkaar in kan steken, maar mag wel uitdagend zijn).

maar het is dan niet beter om eerst met World te beginnen? (Kost nog geen tientje voor de pc)
Ja op een gegeven moment heb je in die games een groot monster zo plat.In MH kost het tijd voordat je de wapens goed door hebt.

Slim idee om World voor een 10tje te checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nol_NL
OzzieMann schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:01:
Ik ga deze proberen als complete Monster Hunter beginner. Eens kijken of deze game mij van Rocket League kan afhouden.
Ik stap er ook in als beginner. Voorzover ik begreep moet de instap nu inderdaad wat makkelijker zijn. Al zag ik ook weer wat youtube video’s waar het er op sommige momenten uit ziet als zware kost. We gaan het meemaken…

• NathanJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-04 08:56
Alles is gedownload, controller is aan het opladen en de wekker gaat morgenochtend om 05:45!

• KBE91
NathanJ schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:05:
Alles is gedownload, controller is aan het opladen en de wekker gaat morgenochtend om 05:45!
Mijn wekker gaat elke dag vroeger af, maar niet voor te gamen :'(

Hopelijk een rustige launch morgen 8)

• Ricmaniac
Mad-Matt schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:59:

Als je de reeks niet kent is dit alsnog de beste monsterhunter om in te stappen :P
Het ziet er naar uit dat dit de "makkelijkste" versie van monsterhunter is die we tot nu toe gehad hebben.

Veel zaken zijn wat gebruiksvriendelijker geworden enzo. Het lijkt er op dat ze met MH Wilds een wat grotere audience willen bereiken.

Dat gezegd hebbende is de prijs wel weer hoog natuurlijk als je niet weet of het iets voor je is.
Ik zou wat youtube video's of streams kijken nadat de game morgen uit is (nu zijn er al streamers bezig met early access) om te zien of het je aanspreekt als je er meer van ziet :)

• Ricmaniac
Ik ga beginnen met Sword en Shield en Dual Blades heb ik besloten.

Sword en Shield vind ik gewoon heel vet door de block/stagger mechanic had ik gemerkt in de beta.
En Dual Blades past bij mij in elke game in het straatje haha.

Maargoed je kan altijd wisselen natuurlijk.
Charge Blade en Switch Axe lijken me ook gruwelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ricmaniac schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:40:
[...]

Als je de reeks niet kent is dit alsnog de beste monsterhunter om in te stappen :P
Het ziet er naar uit dat dit de "makkelijkste" versie van monsterhunter is die we tot nu toe gehad hebben.

Veel zaken zijn wat gebruiksvriendelijker geworden enzo. Het lijkt er op dat ze met MH Wilds een wat grotere audience willen bereiken.

Dat gezegd hebbende is de prijs wel weer hoog natuurlijk als je niet weet of het iets voor je is.
Ik zou wat youtube video's of streams kijken nadat de game morgen uit is (nu zijn er al streamers bezig met early access) om te zien of het je aanspreekt als je er meer van ziet :)
Duidelijk verhaal, ik denk ook dat ik hem pas haal als hij voordeliger is. Ik heb mezelf voorgenomen geen games meer te kopen voor de retailprijs, het wordt veel te duur allemaal.

• jori040
NathanJ schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:05:
Hier ook alles gedownload[PS5]
Als ik niet te moe ben probeer in na 00:00 wat te checken.

Dual Blades & Bow. :)

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 27-02-2025 16:14 ]

• Ricmaniac
jori040 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:08:
[...]

Hier ook alles gedownload[PS5]
Als ik niet te moe ben probeer in na 00:00 wat te checken.

Dual Blades & Bow. :)
console hier in NL is 01:00
PC 06:00

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLZ5gGCqt0BGAKMbhwrixEYOok4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7cUnEGLlX3hKNnLR6Y6ftzwJ.png?f=user_large

Flinke day1 patch. gisteren de preload gedaan en nu dit :P

• jori040
@Ricmaniac
De console hier zegt over 07:01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXBWz5QFD46adKcEXUFm3FKChmk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wftqQuHyfZUgLlAltEF628Id.png?f=fotoalbum_large

• Ricmaniac
Oh jullie hebben gelijk.. dan is er 1 van de 2 fout in die afbeelding :P

London of Parijs..

Anders betekend het dat Engeland een uur later de game pas kan spelen.. dat haalt global release weg :P

[ Voor 36% gewijzigd door Ricmaniac op 27-02-2025 18:12 ]

• jori040
Proof of a Hero Trailer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Monster Hunter Wilds PS5 Vs. PS5 Pro Graphics Comparison

Als je de game op je eigen scherm ziet doet meestal ook nog wonderen hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door jori040 op 27-02-2025 20:28 ]

• PonyPony
jori040 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:25:
Monster Hunter Wilds PS5 Vs. PS5 Pro Graphics Comparison

[YouTube: Monster Hunter Wilds PS5 Vs. PS5 Pro Graphics Comparison]

Als je de game op je eigen scherm ziet doet meestal ook nog wonderen hoor.
Ziet er niet al te best uit, Balanced en performance zijn vooralsnog een smudge fest op de pro. resolution 30fps dus niet speelbaar. hopelijk trekken ze dit sneller recht met wat patches dan we op Dragons Dogma 2 hebben moeten wachten voor acceptable performance. de game zelf lijkt me echt heel vet

[ Voor 3% gewijzigd door PonyPony op 27-02-2025 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
PonyPony schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:58:
[...]

Ziet er niet al te best uit, Balanced en performance zijn vooralsnog een smudge fest op de pro. resolution 30fps dus niet speelbaar. hopelijk trekken ze dit sneller recht met wat patches dan we op Dragons Dogma 2 hebben moeten wachten voor acceptable performance. de game zelf lijkt me echt heel vet
Balanced mode: volgens DF zit je met base PS5 rond 40fps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PonyPony
jori040 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:05:
[...]

Balanced mode: volgens DF zit je met base PS5 rond 40fps.
Klopt maar ook df was er niet tevreden over. het gaat vooral over de resolutie en de beeldkwaliteit plus drops. het is gewoon niet up to par voor nu. maar ik weet zeker met DD2 in het hoofd dat ze dit gaan verbeteren. sowieso met een game als wilds die ze jaren gaan supporten net als de voorgangers. maar technisch is het op release met zulke grote openworld games om te janken bij Capcom. DD2 was mn grootste miskoop ooit en heb ik na 10 uur in de hoek gelegd. maar uiteindelijk mega van genoten met de pro patch, maar eigenlijk hoort dat niet en hoort het met deze fidelity zelfs op de base op dag 1 gewoon prima geoptimalizeerd te zijn. jammer

• Neles7
Ricmaniac schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:12:
Oh jullie hebben gelijk.. dan is er 1 van de 2 fout in die afbeelding :P

London of Parijs..

Anders betekend het dat Engeland een uur later de game pas kan spelen.. dat haalt global release weg :P
London is gewoon correct die engelsen lopen een uurtje achter ;)

overigens wel zin in de game weet niet of ik morgenavond al start of dat ik wacht en zaterdag op mijn gemak ga starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
PonyPony schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:08:
[...]

Klopt maar ook df was er niet tevreden over. het gaat vooral over de resolutie en de beeldkwaliteit plus drops. het is gewoon niet up to par voor nu. maar ik weet zeker met DD2 in het hoofd dat ze dit gaan verbeteren. sowieso met een game als wilds die ze jaren gaan supporten net als de voorgangers. maar technisch is het op release met zulke grote openworld games om te janken bij Capcom. DD2 was mn grootste miskoop ooit en heb ik na 10 uur in de hoek gelegd. maar uiteindelijk mega van genoten met de pro patch, maar eigenlijk hoort dat niet en hoort het met deze fidelity zelfs op de base op dag 1 gewoon prima geoptimalizeerd te zijn. jammer
Ben het ook zeker eens dat het beter kan/moet hoor.En ja bij Capcom weet je dat het de komende tijd ook beter gaat worden.

Ik ben nog niet in bezit van een Pro dus ik mag ook niet te hard klagen hé. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PonyPony
jori040 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:19:
[...]

Ben het ook zeker eens dat het beter kan/moet hoor.En ja bij Capcom weet je dat het de komende tijd ook beter gaat worden.

Ik ben nog niet in bezit van een Pro dus ik mag ook niet te hard klagen hé. ;)
Ja dat denk ik ook! laat even jou bevindingen weten op de base. ben erg benieuwd want het blijft maar jeuken maar ivm dat Dragons Dogma 2 toenertijd zo een teleurstelling was en het echt een zeldzame case was dat ik een game gewoon in de hoek gooide. ben ik gewoon voorzichtig met deze ook ivm dezelfde engine etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 27-04 08:54
Als ik op de PlayStation Store kijk kan ik hem al kopen alsof die al uit is.
Dacht dat die pas om 12 uur zou zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-04 21:37

OzzieMann

PSN: OzzieMann

gupfishy schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:23:
Als ik op de PlayStation Store kijk kan ik hem al kopen alsof die al uit is.
Dacht dat die pas om 12 uur zou zijn?
Zo'n 7,5 uur geleden ja.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Op de PC krijgt Monster Hunter Wilds gigantisch veel negatieve reviews. Veel AMD gebruikers kunnen het spel niet spelen, omdat het constant blijft crashen. Nvidia gebruikers melden slechte performance, zelfs slechter dan de beta met veel FPS drops.

Had zelfs een review gezien waarbij iemand beweerde dat hij het spel op low/medium moest spelen met een 4080 super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Toonen1988 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:37:
Op de PC krijgt Monster Hunter Wilds gigantisch veel negatieve reviews. Veel AMD gebruikers kunnen het spel niet spelen, omdat het constant blijft crashen. Nvidia gebruikers melden slechte performance, zelfs slechter dan de beta met veel FPS drops.

Had zelfs een review gezien waarbij iemand beweerde dat hij het spel op low/medium moest spelen met een 4080 super.
Ik speel hem op mijn 3060TI met 90-120 fps (framegeneration on)
Nog geen crashes gehad gelukkig.

En ik heb veel op high staan. Ben benieuwd wat het verschil dan maakt tussen mijn rig of die van hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Ricmaniac schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:53:
[...]

Ik speel hem op mijn 3060TI met 90-120 fps (framegeneration on)
Nog geen crashes gehad gelukkig.

En ik heb veel op high staan. Ben benieuwd wat het verschil dan maakt tussen mijn rig of die van hen.
Dat is gewoon onbegonnen werk, er zijn zoveel variables die kunnen mee spelen.

Beetje het probleem in pc land, zoveel verschillende hardware en combo's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:25
Denk dat die grote patch veel heeft gedaan. Even gespeeld maar Balanced, 40fps op 120hz speelt top en ziet er ook strak uit. Toch ook 60 proberen straks.

Helaas moet ik even mn KCD2 playthrough op pauze zetten hiervoor, maar Wilds valt me tot nu nog niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Daan0s schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:50:
Denk dat die grote patch veel heeft gedaan. Even gespeeld maar Balanced, 40fps op 120hz speelt top en ziet er ook strak uit. Toch ook 60 proberen straks.

Helaas moet ik even mn KCD2 playthrough op pauze zetten hiervoor, maar Wilds valt me tot nu nog niet tegen.
Ik zoek ook wat voor tussendoor omdat ik wat langer over KCD2 kan doen.

Maar jij hebt een Pro?

Ik zou het op de PS5 of XSX moeten spelen, geen vrr hier dus sowieso 60fps voor mij maar het is niet zo best hoor je een beetje her en der.

Ben benieuwd naar ervaringen op de XSX/PS5 performance mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Daan0s schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:50:

Digital foundry had bij review al toegang tot de day 1 patch. Dus beter dan in hun analyze is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:25
Sipio schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:12:
[...]

Ik zoek ook wat voor tussendoor omdat ik wat langer over KCD2 kan doen.

Maar jij hebt een Pro?

Ik zou het op de PS5 of XSX moeten spelen, geen vrr hier dus sowieso 60fps voor mij maar het is niet zo best hoor je een beetje her en der.

Ben benieuwd naar ervaringen op de XSX/PS5 performance mode.
Nee heb geen Pro, gewoon base PS5. Wel een tv met VRR.

Heb het filmpje van DF gezien en dat zag er heel wat dramatischer uit dan wat ik hier zie, ik snap dat compressie van YouTube een hoop kan verpesten maar had heel wat anders verwacht in ieder geval.

@PonyPony Volgens mij hadden zij geen day one patch. Hun video is van 3 dagen geleden en op 26 februari was de day one patch pas te downloaden volgens het officiele X account van Wilds.

[ Voor 12% gewijzigd door Daan0s op 28-02-2025 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
[quote]Daan0s schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:48:
[...]

Ze krijgen vaak van uitgevers early acces tot de patch en hebben dit ook vermeld.

Natuurlijk vergroten ze het uit en ziet het er minder dramatisch uit op je Tv thuis. Maar de game verkeerd zowel op pc als op consoles niet in een al te beste staat.

[ Voor 40% gewijzigd door PonyPony op 28-02-2025 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@Daan0s
Ik speel ook op base PS5.Deze versie heeft geen VRR aan boord of mis ik iets in het MH menu ?
Bij elke game die het wel heeft zie ik op me scherm dat de VRR bij opstarten meteen zijn werk doet.

@PonyPony
Speel net als @Daan0s de Balanced mode.Ook hier oogt en speelt het beter dan verwacht.
Heb ook het idee dat de combat iets vloeiender is dan bij World & Rise.Tuurlijk is er qua tech nog werk maar voor nu ben ik best tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PonyPony
jori040 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:20:
@Daan0s
Ik speel ook op base PS5.Deze versie heeft geen VRR aan boord of mis ik iets in het MH menu ?
Bij elke game die het wel heeft zie ik op me scherm dat de VRR bij opstarten meteen zijn werk doet.

@PonyPony
Speel net als @Daan0s de Balanced mode.Ook hier oogt en speelt het beter dan verwacht.
Heb ook het idee dat de combat iets vloeiender is dan bij World & Rise.Tuurlijk is er qua tech nog werk maar voor nu ben ik best tevreden.
Dan ga ik hem na Kcd2 ook eens proberen. Bedankt voor de info en @Daan0s ook. Zo durf ik het wel aan denk ik😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Uiteindelijk heel erg tegen me initiele ideeën ingegaan en ineens als eerste wapen voor Bow gegaan. Weet niet waarom maar toen ik een wapen moest kiezen sprak dat mij ineens aan om te spelen haha

Ben er alleen nog niet zo goed in. had het idee dat ik veel minder damage deed dan bijv gunlance.
Maar even goed de combo's leren enzo :)

Speelt heerlijk weg in ieder geval. gelukkig heb ik die performance issues niet want kan me voorstellen dat dat heel frustrerend is dan.

Het lijkt wel wat makkelijker te zijn dan MHWorld al moet ik zeggen dat ik monster hunter World van release niet meer echt herinner. die game heeft mega veel content daarna nog gehad natuurlijk en balance patches.

Voor nu in ieder geval heel tof :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-04 17:51
Ricmaniac schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:14:
Uiteindelijk heel erg tegen me initiele ideeën ingegaan en ineens als eerste wapen voor Bow gegaan. Weet niet waarom maar toen ik een wapen moest kiezen sprak dat mij ineens aan om te spelen haha

Ben er alleen nog niet zo goed in. had het idee dat ik veel minder damage deed dan bijv gunlance.
Maar even goed de combo's leren enzo :)
Ik ben altijd Bow met Monster Hunter.
In World en in Rise.
Ze hebben de Bow zelfs sterker gemaakt zodat deze meer damage doet.
Ze hebben wel een ding nerfed.

Als een monster heel veel van de cuts heeft waar je op kan targeten om meer damage te doen als je voorheen met bow schoot dan deed ie dmg over alle cuts, nu moet je met bow kiezen welke cut je wilt targetten en doe je damage daar op.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Spel gedownload op Steam, bijna 70gb. Zag ik toen dat ik de high-res texture pack niet had, weer opnieuwe 70gb moeten downloaden. Gelukkig heb ik snel internet. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Jeroenzer schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:28:
[...]

Ik ben altijd Bow met Monster Hunter.
In World en in Rise.
Ze hebben de Bow zelfs sterker gemaakt zodat deze meer damage doet.
Ze hebben wel een ding nerfed.

Als een monster heel veel van de cuts heeft waar je op kan targeten om meer damage te doen als je voorheen met bow schoot dan deed ie dmg over alle cuts, nu moet je met bow kiezen welke cut je wilt targetten en doe je damage daar op.
Ik ben niet oz handig met die combo's met boog nog. Ben het al gaande aan het uitvogelen. Enige dat ik goed onder de knie heb is die arrow rain attack dat het uit de lucht valt :P

En inderdaad met die wounds die focus modus dat je de wounds selecteerd en die attackt.

Nu toch eventjes een wissel gemaakt naar dual blades though. Heb het idee dat melee wel gewoon makkelijker is in deze game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
De combat voelt veel minder clunky dan voorheen.En de nieuwe wounds mechanic is ook nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
PonyPony schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:46:
[...]

Dan ga ik hem na Kcd2 ook eens proberen. Bedankt voor de info en @Daan0s ook. Zo durf ik het wel aan denk ik😎
Jij gaat met je Pro nog het beste af zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Zie nu dat je ook steam nu een high-res texture pack hebt. maar dan moet je 16gb video memory hebben :P heb maar 8.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Bah, ben al een uur bezig maar ben nog niet voorbij de character customization. _O- Denk dat het zo wel goed genoeg is. Make up nog een beetje aangepast, spel heeft best wel goede customization opties. Nu maar eens aan mijn Palico beginnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNBY0Z3gzLBMqldAfEm2ymC3-I8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DxixtbWvkLn2xjDNWfWNuuK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Toonen1988 op 28-02-2025 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:46
Nu lees ik op steam momenteel wat gemengde reacties.

Niet zozeer over de gameplay, die is wel puik. Maar sommige mensen hebben erg veel last van een slechte PC optimalisatie (artifacts in beeld, schokkerig, moeite met AMD GPU's etc.).

Zo te lezen hebben jullie daar geen last van?

Opzich ook wel een klein minpuntje dat je je poppetje zijn/haar uiterlijk maar 1 keer kan aanpassen. Daarna moet je ervoor betalen mbv een voucher. Beetje Dragons Dogma 2 streken. Aan de andere kant, dan maar zorgen dat je net zoals de post hierboven er wat moois van maakt :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Rickokun schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:36:

Niet zozeer over de gameplay, die is wel puik. Maar sommige mensen hebben erg veel last van een slechte PC optimalisatie (artifacts in beeld, schokkerig, moeite met AMD GPU's etc.).

Opzich ook wel een klein minpuntje dat je je poppetje zijn/haar uiterlijk maar 1 keer kan aanpassen. Daarna moet je ervoor betalen mbv een voucher. Beetje Dragons Dogma 2 streken. Aan de andere kant, dan maar zorgen dat je net zoals de post hierboven er wat moois van maakt :p
De voucher zat ook in de vorige Monster Hunter games. Bij World had je ook een voucher nodig om je personage aan te passen. Je kreeg ook maar 1 voucher gratis, daarna moest je ervoor betalen.

Ik moet eerlijk bekennen, het spel speelt al heerlijk weg. Heb al een aantal monsters afgemaakt. Ben ook alweer in het tweede gebied aangekomen.

EDIT: Paar leuke screenshots die ik heb gemaakt. Helaas heb ik nu ook last van framedrops, maar het is goed speelbaar in 4k, alle settings op het hoogste, de high-res texture pack en ray tracing tot het maximale. DLSS staat op quality, zonder frame generation.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KM2WJbfTUWh-o1U8Th7mTNQqVh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTv1PR3DAQZIoITVbxNWqoq1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g11bLW9YRo0bSONuVUtv725KCXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCNuYxbSFCMhtEnZJBqPaq8O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXetp_GQURIgaw_N-N2co7BLszA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RS9sZjKWLlL0sVUBylKy1PTF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnunkDB6YkESbb7wYH96mj5sWhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6KYgEzZbCGAJgu7ZuiM6ElN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mzv9r_4o7W0q6AmDNaSicBsvTR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JiYoCSgzoTTnak1J3vvBhSq.jpg?f=fotoalbum_large

De laatste zet ik nog even in spoilers voor nu, dit is het tweede gebied. En die ziet er best wel goed uit!

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzCmnrKHrUlC9zmwsJ-DgoHx730=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mm23Bi0lYRepBOgyP977lAu2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Toonen1988 op 28-02-2025 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neles7
Rickokun schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:36:

Heb kort gespeeld enkel tot de base camp maar op mijn full amd rig (5700x3d en 7800XT) so far geen issues. Ga straks nog de high-res texture pack testen maar op ultra met frame gen was het prima en soepel om te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Laatst online: 27-04 00:32
Had gehoopt mooi te kunnen spelen dit weekend, dacht van de AMD actie te profiteren en heb een 7900 XT videokaart gekocht en vandaag binnen gekregen alleen de coupon code die moet dus een keer door Alternate verstuurd worden maar ze zijn het weekend dicht dus dat zal hem wel niet meer worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik heb een Gathering of Tweakers squad aangemaakt. Er kunnen in totaal 50 members joinen en het is cross-platform. Je kunt ook meerdere squads tegelijkertijd joinen.

Voeg mij gerust ook toe of stuur je ID zodat ik je kan toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/al83g0OGjN3ms3ICfxOouPbuX6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtSylS70rMiB6EijB12TweWK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 28-02-2025 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-04 20:25
Toonen1988 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:55:
Ik heb een Gathering of Tweakers squad aangemaakt. Er kunnen in totaal 50 members joinen en het is cross-platform. Je kunt ook meerdere squads tegelijkertijd joinen.

Voeg mij gerust ook toe of stuur je ID zodat ik je kan toevoegen.
Ik heb zojuist een aanvraag gedaan om te joinen. Ik ben wel een complete Monster Hunter noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Simone96 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 00:01:
[...]

Ik heb zojuist een aanvraag gedaan om te joinen. Ik ben wel een complete Monster Hunter noob.
Geaccepteerd en ik denk dat we allemaal nog noobs zijn. :P Tot nu toe gaat het best nog goed, nog geen enkel gevecht opnieuw hoeven te beginnen. Maar het begint nu best wel pittig te worden als ik eerlijk mag zijn.

Heb sommige beesten nu al meerdere keren verslagen, voor de resources. Heb al verschillende armors en wapens gemaakt. Alleen kijken wat het allemaal doet.

Ik heb nu dual blades die 182 attack heeft. Maar Affinity en Element 0. Maar kan bijv. ook dual blades maken die maar 140 attack hebben, maar wel affinity 10% en element paralysis 60. Misschien minder attack, maar je kunt wel beesten paralyzen, en affinity zorgt voor critical strikes.

Dus wat is nu wijsheid om te gebruiken.

[ Voor 57% gewijzigd door Toonen1988 op 01-03-2025 00:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:49
ook maar even een member verzoekje gedaan, ben een complete noob maar dat komt wel goed ;)

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Verderf schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 00:20:
ook maar even een member verzoekje gedaan, ben een complete noob maar dat komt wel goed ;)
Geaccepteerd.

Zou wel grappig zijn als je ook SOS naar squad members kunt sturen.

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 01-03-2025 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ook gejoined :) nice dat die squads er inzitten.

Ben nu verder gaan spelen als dual blade. Vind die playstyle iets makkelijker dan boog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:46
Neles7 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:19:
[...]

Heb kort gespeeld enkel tot de base camp maar op mijn full amd rig (5700x3d en 7800XT) so far geen issues. Ga straks nog de high-res texture pack testen maar op ultra met frame gen was het prima en soepel om te beginnen.
Oh helemaal top man!
Misschien moet ik gewoon maar kopen. Mocht het dan alsnog raar gaan bij mij, dan maar een refund.
Men zat toen ook al zo te klagen bij Dragons Dogma 2, maar ook nooit ergens last van gehad met dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Toonen1988 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:07:
Bah, ben al een uur bezig maar ben nog niet voorbij de character customization. _O- Denk dat het zo wel goed genoeg is. Make up nog een beetje aangepast, spel heeft best wel goede customization opties. Nu maar eens aan mijn Palico beginnen.

[Afbeelding]
Ah ja de character creation puzzel.
Wil hem eigenlijk wel op de PC halen, maar de gemengde performance issues die overal opduiken maken mij nogal huiverig :D

Heb world toen op xbox gehaald, maar mijn pc zou dit op papier op high prima moeten draaien en full crossplay maakt het dat heet niet uitmaakt voor de mensen waar ik worlds op xbox mee speelde.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Iemand interesse om ook sub-leader te worden om ook members te accepteren?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste