Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-03 23:12
Sipio schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:38:
[...]

Jij wil gewoon weer frikadellen gaan halen tijdens de game :P
Nom Nom Nom en bier! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 21:18

Ryada

She/Her

(jarig!)
Ben zelf met wilds eigenlijk 'echt' begonnen met Monster Hunter, in Worlds ben ik nooit heel ver gekomen (de story zelfs niet uitgespeeld).
Ik vermaak me enorm goed met deze game voor alsnog, ik denk alleen dat ik niet bepaald het goede wapen voor mijn skill level heb gekozen.
Ben voor een Greatsword gegaan en ik heb de hele story ermee kunnen completen met geen quest fails en alleen op specifieke monsters gecart. Maar ik kan nu zelfs met relatief goede gear nog steeds niet de rank 8 hunts soloen. Sommige rank 7 hunts zijn al pittig.
Ik snap ook niet waarom mensen klagen over de difficutly, ik heb echt veel potions nodig nog om sommige hunts te completen.

Hopelijk kan ik wel snel wat beter worden, zodat mijn vrienden waar ik soms hunts mee doe mij niet meer op sleeptouw hoeven mee te nemen.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:02
jona32 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:01:
Dank allen, als ik het zo lees is het dus makkelijk om wapens te testen en te wisselen, zonder daarna je hele stats overhoop te hoeven gooien.
Ja sowieso krijg je van alle typen wapens de basis versie trouwens ongeacht welke je in het begin kiest.

Dus je kan hoe dan ook elk wapen op makkelijke vijanden of in je trainingskamp testen voordat je een keuze maakt wat je het leukst vind.

Zoals ik eerder zij ben ik iemand die ook steeds blijf wisselen :P hou van wisselende speelstijlen haha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

PonyPony schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:56:
[...]

Ik hoef niet per se gelijk nieuwe monsters maar er komen geloof ik toch wel event quests en nieuwe quests in de title updates?. dan kan ik er wel een paar 100u in kwijt. kan iemand ook het crown systeem uitleggen?
Monsters hebben soort van gewicht classes, die bepalen volgens mij de hp pool uit de range voor die monsters. Weet niet zeker of dat ook invloed heeft op hun dmg done.

Crowns zijn dacht ik in de hogere regionen van hun mogelijke weightclass als ik mij het goed herinner van World

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Bokkie schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:31:
[...]

Monsters hebben soort van gewicht classes, die bepalen volgens mij de hp pool uit de range voor die monsters. Weet niet zeker of dat ook invloed heeft op hun dmg done.

Crowns zijn dacht ik in de hogere regionen van hun mogelijke weightclass als ik mij het goed herinner van World
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Kan zelfs zo zijn dat de crowned monsters ook iets groter zijn, maar dat weet ik ook niet meer 100% zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeraMyre
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-09 18:14
Crowned monster zijn of veel groter of juist veel kleiner dan gemiddeld. Het heeft verder geen invloed op hoeveel HP ze hebben of damage ze doen. Alleen de hitbox eigenlijk.

In Wilds is het met de verrekijker nu mogelijk om te controleren of een monster erg groot of klein is, de crown wordt dan getoond als je naar een monster door de verrekijker kijkt. Je kunt zelf dan dat monster als investigation registreren zodat je hem later kan delen met anderen in het geval je geïnteresseerd bent om de achievements te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
TeraMyre schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:58:
Crowned monster zijn of veel groter of juist veel kleiner dan gemiddeld. Het heeft verder geen invloed op hoeveel HP ze hebben of damage ze doen. Alleen de hitbox eigenlijk.

In Wilds is het met de verrekijker nu mogelijk om te controleren of een monster erg groot of klein is, de crown wordt dan getoond als je naar een monster door de verrekijker kijkt. Je kunt zelf dan dat monster als investigation registreren zodat je hem later kan delen met anderen in het geval je geïnteresseerd bent om de achievements te halen.
Duidelijk. dat is dan weer iets leuks om na te jagen maar snapte het systeem niet helemaal . _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Ik heb nu zo'n missie dat ik een Kut-ku moet vangen. Nu heb ik twee traps gemaakt, een shock trap en Pitfall trap en ik heb Tranq blades.

Maar telkens als ik aan het vechten ben, komen er wildvreemde in mijn quest terwijl ik geen SOS heb afgeschoten en die maken mij het beest af.

Zojuist zelfs "quest failed" terwijl het beest nog niet eens dood was en ik had nog meer dan een half uur. Vandaag heb ik ook FPS problemen, ik haal nog maar amper 20fps, terwijl ik eerst constant rond de 60 zat. Kan frame generation aanzetten, maar dan krijg ik vage artifacten, ghosting en input lag.

Nu voor de derde keer proberen.

EDIT: Nu alweer, een persoon die joined en probeert gewoon het beest te killen. Maar gelukkig was ik sneller met vangen. Alma zei zelfs, "don't attack the monster anymore, capture it" en die gast bleef maar gewoon door gaan op het beest. Maar gelukkig was ik sneller met vangen.

[ Voor 39% gewijzigd door Toonen1988 op 06-03-2025 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:43
Toonen1988 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:34:
Ik heb nu zo'n missie dat ik een Kut-ku moet vangen. Nu heb ik twee traps gemaakt, een shock trap en Pitfall trap en ik heb Tranq blades.

Maar telkens als ik aan het vechten ben, komen er wildvreemde in mijn quest terwijl ik geen SOS heb afgeschoten en die maken mij het beest af.

Zojuist zelfs "quest failed" terwijl het beest nog niet eens dood was en ik had nog meer dan een half uur. Vandaag heb ik ook FPS problemen, ik haal nog maar amper 20fps, terwijl ik eerst constant rond de 60 zat. Kan frame generation aanzetten, maar dan krijg ik vage artifacten, ghosting en input lag.

EDIT: Nu alweer, een persoon die joined en probeert gewoon het beest te killen. Maar gelukkig was ik sneller met vangen. Alma zei zelfs, "don't attack the monster anymore, capture it" en die gast bleef maar gewoon door gaan op het beest. Maar gelukkig was ik sneller met vangen.
Standaard staan je questen open voor iedereen in de lobby. En met bepaalde event questen zal dat populairder zijn. Of je settings aanpasen of (tijdelijk) een SP lobby joinen. Helaas is dat hoe MP werkt volgens capcom.

Oh en lezen/luisteren naar questen? Daar doen we niet aan gewoon killen die handel :+

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PonyPony
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOBWZZNbZI36q_dQz6y18b0o5i8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dN7Bf87dReqkQcx6ElAntwbP.jpg?f=fotoalbum_large

Dat was m dan na 66u. Maar nu begint de game pas echt en mn wishlist puilt uit🤡.... gellukig hebben ze een goede search functie.

Vakantie goed benut🙄🤔

[ Voor 3% gewijzigd door PonyPony op 06-03-2025 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Toonen1988 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:34:

Wel vreemd, heb je je settings goed gechecked? heb nog nooit meegemaakt dat zomaar mensen joinen en heb SOS op players only staan omdat de AI te OP is en very easy mode is.

Mischien staat perongeluk auto sos aan in je settings?

[ Voor 7% gewijzigd door PonyPony op 06-03-2025 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espresso14
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:37
Ook begonnen met deze game. Maar oef… wat is het allemaal overweldigend zeg. En ook al speel ik op m’n pc met een ps5 controller: ik blijf kloten in die menu’s… Dacht net ook bij een monster die nogal last had van z’n buik zullen we maar zeggen, een sos flare de lucht in te schieten. Maar dat ging op de een of andere manier niet? Kon het wel selecteren maar er gebeurde niks.

Al met al nog wat tutorials kijken op YouTube voordat ik het begrijp. Wil er wel voor gaan want de loop van jagen en upgraden spreekt mij wel aan. Mogelijk in dit topic eens even die tweakers guild opzoeken en aanmelden. Dan kan ik misschien met een ervaren Hunter op pad en zodoende wat leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wat doe je eigenlijk zoal met die guildpoints? geef je dat al gaande een beetje uit of gewoon alles opsparen tot endgame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ricmaniac schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:39:
Wat doe je eigenlijk zoal met die guildpoints? geef je dat al gaande een beetje uit of gewoon alles opsparen tot endgame?
Je kan ze gebruiken voor wat camps, maar later heb je ze nodig voor smelten van wapens en decorations.
Maar je verdient ook gewoon met hunts, maar als je ze te snel/veel uitgeeft kan het zijn dat je later farmhunts moet gaan doen omdat je niet genoeg hebt om te smelten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Ricmaniac schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:39:
En ook belangrijk je kan monsters taggen als quest en opslaan als investigation zodat je ze on demand 3 x kan doen en kan delen met vrienden of randoms. dus als je bv een 8 star tempered tegenkomt kan je deze opslaan als quest en investigation.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8AodHYKOesB8gr2_zWOOgl9nyjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nl488SnES1elbAicg5aeHnel.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door PonyPony op 06-03-2025 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Net voor het eerst een Gunlance gemaakt. Eens gekeken hoe die is. Moet zeggen dat het even inkomen is door de trage movement maar eenmaal beetje ingekomen is het wel een fijn wapen moet ik zeggen hoor :o

Zo veel damage output en dan ook nog best defensive als je Guard goed weet te gebruiken.

Geniet echt van deze Monster Hunter.
Net gevochten met de Ropopulus ofzo.. vreemd wezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrmonkey
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-09 12:45
34 uur played nu, alle HR en tempered monsters solo, beste armor en wapen gemaakt, veel erg goeie deco's al ook. Paar Artian wapens gemaakt naar is zo random en grindy en rank 8 wapens bijna net zo goed.

Goed maar op veel te veel fronten over versimpeld spel, erg jammer, update in April afwachten of er nog wat uitdaging en meer plezier uit te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Mrmonkey schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:39:
34 uur played nu, alle HR en tempered monsters solo, beste armor en wapen gemaakt, veel erg goeie deco's al ook. Paar Artian wapens gemaakt naar is zo random en grindy en rank 8 wapens bijna net zo goed.

Goed maar op veel te veel fronten over versimpeld spel, erg jammer, update in April afwachten of er nog wat uitdaging en meer plezier uit te halen valt.
Ja het is inderdaad wel erg overversimpeld. alle armors in de game duurt geen week meer met die wishlist optie en de sos quests joinen, alles is vreselijk simpel te verkrijgen. wel jammer.... de enige beetje uitdagende tempered vind ik tempered gore magala. Artian wapens zijn wel leuk maar heel erg random inderdaad ook jammer dat ze allemaal maar 1 skin hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door PonyPony op 07-03-2025 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrmonkey
Ja gore magala en arkveld zijn enige uitdagende monsters helaas. Alles wat je nodig hebt dropt ook erg simpel omdat quests vaak een gegarandeerde rare part geven.
Ik snap t gewoon niet, alles wat langdurige doelen gaf zoals in Mhw hebben ze teniet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Denk om zo een grotere audience te bereiken wat lijkt te werken. Er zijn genoeg mensen die het niet te makkelijk vinden.

Maar te moeilijk is voor een casual playerbase niet haalbaar want als een groot deel faalt dan is dat negatief voor je playerbase wanneer je een massa bereikt.

Hoop ook inderdaad dat er wel gauw genoeg echt moeilijke fights komen.
Maarja is monster hunter ooit echt moeilijk geweest? Ik heb niet het idee dat ik ooit bij monster hunter zo veel moeite heb gehad als gemiddelde boss bij Elden Ring of Darksouls 1

Dit is nu op dit moment alleen op steam in de game.. dat is voor een MH game gewoon een insane getal :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ji5f-kgIrJGCYBIuiI2rC4IcvTg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/a5NCklSe7SUh4u5WWDd1T3AN.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Ricmaniac op 07-03-2025 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrmonkey
Mhw heeft het ook enorm goed gedaan qua verkoop en daar was de uitdaging, het hunten, gear verzamelen voor een bijvoorbeeld mid Hr monsters zoals Rathalos, of wat later Kirin veel gebalanceerder ( laat staan richting endgame).

Dat low rank story simpel wordt gehouden ok, maar dat bijna heel HR en Tempered (of Frenzy, ik merk het amprer) neervalt zonder moeite is belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Mrmonkey schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:54:
Mhw heeft het ook enorm goed gedaan qua verkoop en daar was de uitdaging, het hunten, gear verzamelen voor een bijvoorbeeld mid Hr monsters zoals Rathalos, of wat later Kirin veel gebalanceerder ( laat staan richting endgame).

Dat low rank story simpel wordt gehouden ok, maar dat bijna heel HR en Tempered (of Frenzy, ik merk het amprer) neervalt zonder moeite is belachelijk.
Eens en de grind bestaat ook niet meer. Moet alleen nog Arkveld even doen straks ( dat is 4 matches) en dan is de grootste buit binnen. Had allemaal wel wat meer moeite mogen kosten🙄Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hNPu89CzLICVUXOzB-Rc7XXBJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/owUrs7KmqXa5ZG3MCrfEJhL0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44ZJ_Brd22Z6pj_WbjS4KGx_ovg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jQmmWONacrYhRdck3GjIDpv5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Tegen de tijd dat ik aanschuif is straks iedereen al klaar joh haha :P lees ondertussen nog wel mee maar ja soms duurt het ff voordat je de tijd hebt om te beginnen

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Ricmaniac schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:40:
Denk om zo een grotere audience te bereiken wat lijkt te werken. Er zijn genoeg mensen die het niet te makkelijk vinden.

Maar te moeilijk is voor een casual playerbase niet haalbaar want als een groot deel faalt dan is dat negatief voor je playerbase wanneer je een massa bereikt.

Maarja is monster hunter ooit echt moeilijk geweest? Ik heb niet het idee dat ik ooit bij monster hunter zo veel moeite heb gehad als gemiddelde boss bij Elden Ring of Darksouls 1

Dit is nu op dit moment alleen op steam in de game.. dat is voor een MH game gewoon een insane getal :P

[Afbeelding]
Ja maar dit is wel erg casual. Je moet ook wel rekening houden met je core audience. Ik heb het bv niet eens alleen over de difficulty, maar als voorbeeld gister na chapter 6 dacht ik nou leuk nu armors etc grinden....eindstand met het wishlist systeem en de push over monster ( op Tempered Arkveld en Tempered gore magala na ) heb je bijna alles wat je wil in 1 avond en gemiddeld 4 matches per monster.

[ Voor 13% gewijzigd door PonyPony op 07-03-2025 17:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
@Mrmonkey @PonyPony ik ben het helemaal met jullie eens hoor maar denk echt dat je onderschat hoe veel mensen niet zo goed zijn en het wel een challenge vinden. Dat zijn alleen de mensen die uberhaupt al niet echt op fora zitten etc. het feit dat je over de game praat op een forum maakt je al above average :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Ricmaniac schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:02:
@Mrmonkey @PonyPony ik ben het helemaal met jullie eens hoor maar denk echt dat je onderschat hoe veel mensen niet zo goed zijn en het wel een challenge vinden. Dat zijn alleen de mensen die uberhaupt al niet echt op fora zitten etc. het feit dat je over de game praat op een forum maakt je al above average :P
Haha ja daar heb je inderdaad ook wel een punt. allemaal fanatics hier :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Ricmaniac schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:40:

[Afbeelding]
Voor zover ik het begreep, is Monster Hunter Wilds de meeste verkochte MH game op release. Om even de Steam stats (heb geen gegevens van consoles) op een rijtje te zetten.

MH Worlds

334,684 all-time peak 6.6 years ago
2.8m units sold (andere bron geeft 21.3m aan, inclusief Iceborne + console)
$374.5m gross revenue (andere bron $441.5m inclusief Iceborne)

MH Rise

231,360 all-time peak 2.7 years ago
4.4m units sold
$140.7m gross revenue

MH Wilds

1,384,608 all-time peak 6 days ago
5.3m units sold
$297.1m gross revenue

De gross revenue niet al te serieus te nemen. Want Worlds heeft ook nog een boel DLC's and microtransacties. Wat Wilds op dit moment nog niet "veel" heeft. Maar op dit moment heeft Wilds dus 5.3milion games verkocht op Steam in een aantal dagen. Daar heeft Worlds toch iets langer over gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 07-03-2025 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curapica
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-09 19:57
Kanttekening is wel dat zowel Rise als World eerst op console beschikbaar was.
World 6 maanden en rise 9 maanden.

All-Time peak zou dus hoger uitvallen hadden deze ook dezelfde release gekregen als consoles.

Doet niet af van de prestatie wat Wilds heeft neergezet hoor, denk persoonlijk dat het nog steeds ruim eronder zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:49
Curapica schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 07:45:
Kanttekening is wel dat zowel Rise als World eerst op console beschikbaar was.
World 6 maanden en rise 9 maanden.

All-Time peak zou dus hoger uitvallen hadden deze ook dezelfde release gekregen als consoles.

Doet niet af van de prestatie wat Wilds heeft neergezet hoor, denk persoonlijk dat het nog steeds ruim eronder zou zijn.
Rise is op meer consoles uitgekomen.Knap hoe goed Capcom die game op de Switch heeft gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
@Sipio ga jij nog spelen? Deze maand komt die grote Kcd2 update. Dus mooie tijd om deze tussendoor te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
PonyPony schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:15:
@Sipio ga jij nog spelen? Deze maand komt die grote Kcd2 update. Dus mooie tijd om deze tussendoor te doen.
Deze staat wel op mijn radar, de eerdere niet gespeeld dus ben wel benieuwd, las ook al dat er een arachnafobia mode in de game zat dat soort dingen kan ik alleen maar toe juichen.

(heeft dan weer geen uitwerking op 2 monsters in de game las ik maar ok)

Had KCD2 sowieso even op een laag pitje gezet, beetje opgebrand maar ik wil ook gewoon lekker lang doen over dat spel.

Weet nog niet helemaal wanneer maar deze gaat er dus wel komen (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:42:
[...]

Deze staat wel op mijn radar, de eerdere niet gespeeld dus ben wel benieuwd, las ook al dat er een arachnafobia mode in de game zat dat soort dingen kan ik alleen maar toe juichen.

(heeft dan weer geen uitwerking op 2 monsters in de game las ik maar ok)

Had KCD2 sowieso even op een laag pitje gezet, beetje opgebrand maar ik wil ook gewoon lekker lang doen over dat spel.

Weet nog niet helemaal wanneer maar deze gaat er dus wel komen (y)
Klopt die zag ik inderdaad in de options!. Heb zelf Kcd2 ook even op een laag pitje onverwachts .want MHW is echt zoooo verslavend jezus :o :+

Wanneer je m ook heb gekocht laat het even weten,dan kunnen we weer eens samen spelen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@PonyPony Doe ik (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Ik kan geen First-aid Med+ craften omdat ik namelijk First-aid med moet hebben en deze kan ik ook niet craften. Iemand een idee hoe ik aan deze kom?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiE03PSZQXcgUffMLVYR6hxW__I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKdyDGnbxvGJaWFtUWtHO691.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeraMyre
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-09 18:14
First-aid med krijg je alleen via een quest in de supplies die je voor de quest krijgt. De supplies kun je pakken als je op je Seikreit zit (op contrtoller d-pad naar links geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
TeraMyre schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:01:
First-aid med krijg je alleen via een quest in de supplies die je voor de quest krijgt. De supplies kun je pakken als je op je Seikreit zit (op contrtoller d-pad naar links geloof ik).
Ah dankje, was overal aan het zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 01:54
Ik speel op de ps5 pro en ik kan niet online single player selecteren. Kan dit pas na een aantal missies die je moet doen? . Ik ben nog wel in het base camp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Net leuk gefarmed met @Toonen1988 . we dachten eraan om een squad discord te maken, makkelijker kwa communicatie multiplatform etc. ieder die samen wil spelen meld je even aan. @Toonen1988 maak jij de discord?. Ik wil het ook wel doen.maar lijkt me handiger dat jij het doet ivm dat je ook de squad hebt aangemaakt ingame en squad leader bent :)

[ Voor 23% gewijzigd door PonyPony op 08-03-2025 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
Moet je een psn account hebben om monster hunter wilds in online single player mode te kunnen spelen? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
steenbok schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 23:14:
Moet je een psn account hebben om monster hunter wilds in online single player mode te kunnen spelen? .
Nee maar dan kan je alleen offline SP spelen. alle multiplayer functies zijn dan uitgeschakeld.

Will Monster Hunter Wilds require PlayStation Plus?
We hope you enjoy exploring everything the Forbidden Lands has to offer. See you in the Wilds and happy hunting! Online multiplayer in the full version requires a PlayStation Plus subscription. Broadband Internet access is required.

Je mist zo wel een groot deel vd experience :)

[ Voor 4% gewijzigd door PonyPony op 08-03-2025 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
Maar kan je online SP spelen zonder psn account want dat lukt niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
steenbok schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 23:35:
Maar kan je online SP spelen zonder psn account want dat lukt niet bij mij.
je moet wel een account hebben idd. psn plus is niet vereist, maar als je al een psn account hebt zonder actieve abbo, zou dat sowieso moeten lukken.... dus raar.

#Edit.... klopte toch niet want je moet dan online singleplayer selecteren ipv reccomended lobby dus een abbo is wel nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door PonyPony op 09-03-2025 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Toonen1988 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:30:
Ik kan geen First-aid Med+ craften omdat ik namelijk First-aid med moet hebben en deze kan ik ook niet craften. Iemand een idee hoe ik aan deze kom?

[Afbeelding]
Heb deze kit nog niet eens ooit gebruikt :o potion en heel soms mega potion is voldoende,,,,, ook in endgame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Vind m op de Pro beter dan balanced. en na het uitspelen van de main story en de verandering van het weer op alle continenten ziet de game er erg mooi uit!

Al bijna 100u in, Goty contender. Al verdiend Kcd2 wat er ook nog meer uit gaat komen dit jaar,99,5% zeker die titel.... beste RPG ooit
gemaakt!. Maar Wilds is een close contender maar op andere fronten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iB5ElLExTBFDZUt3LYle8I_cazw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KANsmndZMDcYvG1OU54eFKS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door PonyPony op 09-03-2025 01:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
PonyPony schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 22:51:
we dachten eraan om een squad discord te maken, makkelijker kwa communicatie multiplatform etc.
Vind ik een heel goed idee :) is anders bijna niet te doen om op een normale manier iemand te inviten of te vragen om hulp XD

Zie de invite link wel verschijnen dan ben ik er zeker bij :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Ricmaniac schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:33:
[...]

Vind ik een heel goed idee :) is anders bijna niet te doen om op een normale manier iemand te inviten of te vragen om hulp XD

Ik zal er een vandaag aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Ik heb de GoT MH Wilds discord aangemaakt, zal het hier en daar nog wat aanpasen

https://discord.gg/CkXsxpFX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Toonen1988 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 12:44:
Ik heb de GoT MH Wilds discord aangemaakt, zal het hier en daar nog wat aanpasen

https://discord.gg/CkXsxpFX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cIi66VnlGPo5YjqN2gm1QoWvsH8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZK96m4EJLI75REh72R7lqX0r.png?f=user_large

Voglens mij moet je een permanente invitelink creëren en niet die je nu gedeeld hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Ricmaniac schreef op zondag 9 maart 2025 @ 12:58:
[...]

[Afbeelding]

Voglens mij moet je een permanente invitelink creëren en niet die je nu gedeeld hebt :P
Dat heb ik ook gedaan. :D

Probeer het eens met deze https://discord.gg/acn6BszD8A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Ik heb een side mission genaamd "Purrfect Plundering" waarbij mijn Palico een nieuwe move wilt uitproberen op een Ebony Odogaron. Nu heb ik al 10 keer op dat beest gejaagd, heb ondertusen ook al de hele set van high rank + palico set bij elkaar gespaard. Maar nog altijd is die side missie niet compleet.

Dit is de beschrijving,

"You Palico has requested that you hunt a Guardian Ebody Odogaron. They said there's a new support move they want to try out. What is it? The best way to learn is by doing, so get out there!"

Mijn Palico moet dus een nieuwe set of moves uitproberen, maar op een of ander manier gebeurt dit dus niet. Ik heb via Optional quest geprobeerd, maar hier krijg ik het niet. Heb het beest ook al in het wild aangevallen tijdens verkenning en dit werkt ook niet.

Ik zie nu ook dat ik bij sommige ook helemaal geen vinkje meer heb, terwijl ik 100% weet dat ik ze wel gedaan heb. Ik heb nu ook sinds twee dagen tot telkens mijn grafische settings veranderd. Bij elke herstart moet ik alles weer opnieuw instellen.

EDIT: Eindelijk na nog eens twee keer proberen, heb ik het eindelijk gekregen.

[ Voor 15% gewijzigd door Toonen1988 op 09-03-2025 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Toonen1988 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:05:
[...]

Dat heb ik ook gedaan. :D

Probeer het eens met deze https://discord.gg/acn6BszD8A
Werkt nog niet.. ben ik de enige waarbij die het niet doet?
Hoor verder niemand dus miss zit iedereen lekker van de zon te genieten haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neles7
Ricmaniac schreef op zondag 9 maart 2025 @ 16:29:
[...]

Hier werkte de invite perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
[...]

Er zijn ondertussen al twee mensen gejoined. Dus de link werkt gewoon. Misschien een privé uitnodiging proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Ik weet totaal niet wat ik moet kiezen, de waist van de Ebony vind ik niet zo leuk. Maar in combinatie met Hirabami (chest en waist) ziet deze set er ook niet verkeerd uit. Ik dacht eerst dat je alleen onderdelen van een set kon aan en uitzetten, maar je kunt dus ook transmogging. Je hoeft alleen de gear part te craften en dan kan je het uiterlijk op een andere set zetten.

Ebony + Hirabami
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MJiNUh4B5wYUEzeJqLOlNP4oCA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ODxAlDvTqlLBFrI9fxBlYjC1.jpg?f=fotoalbum_large

Ebony full
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U554HlCZ240utnLdwpZLyHwra2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBfpBhs9l6cWta6rQTDGhnrN.jpg?f=fotoalbum_large

Ebony zonder waist.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NFHMQvHxyhsB_hgLJXB5G_aOfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7LLJ7mkUaK9eIVvjKDj5T6w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 09-03-2025 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:07

Oxigeon

En zo is dat!

[...]

Ik heb de game (nog) niet maar zit er wel in. Wacht sowieso een aanbieding af

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ik lees niet :X

Anyway, mensen al artian wapens gecraft?
Beetje in dubio welke 5 upgrades nou het beste zijn voor een IG

[ Voor 94% gewijzigd door Bokkie op 09-03-2025 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Ricmaniac schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:33:
[...]

Ja precies! al werkt dat linken wel best simpel hoor, ging gister best smooth met @Toonen1988 . maar het is ook gewoon veel handiger om via die manier te communiceren idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
[...]

Ik ben ook net gejoined .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Bokkie schreef op zondag 9 maart 2025 @ 17:37:
ik lees niet :X

Anyway, mensen al artian wapens gecraft?
Beetje in dubio welke 5 upgrades nou het beste zijn voor een IG
Al best veel.... het is wel veel RNG. ik gebruik eigenlijk meer rarity 8 dualblades van de normale tree.

Ben nu de hele tree aan het afgrinden heb ze bijna allemaal :+ het is ook best jammer dat al die artians er hetzelfde uitzien. hopelijk snel transmog system ervoor

[ Voor 19% gewijzigd door PonyPony op 09-03-2025 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Oxigeon schreef op zondag 9 maart 2025 @ 16:46:
[...]

Ik heb de game (nog) niet maar zit er wel in. Wacht sowieso een aanbieding af
Dat duurt nog wel even met de populariteit vd game. maar mss kan je er een op marktplaats vinden voor een leuke prijs als iemand de game niet bevalt. degene waar ik hem mee kocht om samen te spelen vind het helemaal niks en stopte al na 9 uur. jammergenoeg heeft hij digital. De game is ook zeker full price waar, gegarandeerd 100den uren speelplezier met vele updates .... ben nu al 100u in.

[ Voor 11% gewijzigd door PonyPony op 09-03-2025 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
PonyPony schreef op zondag 9 maart 2025 @ 18:07:
[...]

Ja precies! al werkt dat linken wel best simpel hoor, ging gister best smooth met @Toonen1988 . maar het is ook gewoon veel handiger om via die manier te communiceren idd.
Klopt, het werkte soepel. Wat wel jammer is dat je eerst een link met iemand moet maken. Had gehoopt dat je ook via de squad mensen kunt joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Toonen1988 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 18:57:
[...]

Klopt, het werkte soepel. Wat wel jammer is dat je eerst een link met iemand moet maken. Had gehoopt dat je ook via de squad mensen kunt joinen.
Ja vind ik ook raar, ook echt apart dat je elke x moet wachten en niet gewoon on the go elkaars quest kan joinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Jin Dahaad zojuist gevochten. Wat een vet gevecht is dat zeg :D super cool beest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
De opeenvolgende story bosses ook nog gekilled.
Die waren redelijk pittig. De laatste helemaal.

Misschien was het ook een combinatie dat ik erg moe was tijdens de fight XD Credits rollen nu. Story vond ik niet heel sterk. Maargoed dat is ook zeker niet waar ik monster hunter voor speel natuurlijk.

De gameplay is gewoon super chill.
Voornamelijk de laatste stukken van de campaign weer met Bow gespeeld waar ik mee begon deze game.
Er zijn gewoon zo veel wapens die ik tof vind wegspelen. Kan geen main kiezen haha.

Nu ik HR in ga moet ik wel wat meer gaan kiezen denk ik. :P

Main story eindbaas spoiler:
spoiler:
Wat een gevecht zeg die Zoh Shia. Heel dik dat die 3 phases heeft eignelijk met andere attacks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

PonyPony schreef op zondag 9 maart 2025 @ 18:41:
[...]

Dat duurt nog wel even met de populariteit vd game. maar mss kan je er een op marktplaats vinden voor een leuke prijs als iemand de game niet bevalt. degene waar ik hem mee kocht om samen te spelen vind het helemaal niks en stopte al na 9 uur. jammergenoeg heeft hij digital. De game is ook zeker full price waar, gegarandeerd 100den uren speelplezier met vele updates .... ben nu al 100u in.
Thanks voor de input. In World heb ik niet zo veel uren zitten. Hoe dat kan weet ik niet. Of dat aan de clunky besturing kwam of doordat ik echt alleen aan de game bezig was. Daarom weet ik voor mezelf niet of ik voor de volle mep deze game kan/wil spelen. Verder kan ik me op het moment nog amuseren met Sea of Thieves en Deadside. Maar als jullie dit topic een beetje actief houden weet ik zeker dat ik een dezer dagen aansluit haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Oxigeon schreef op maandag 10 maart 2025 @ 07:21:
[...]

Thanks voor de input. In World heb ik niet zo veel uren zitten. Hoe dat kan weet ik niet. Of dat aan de clunky besturing kwam of doordat ik echt alleen aan de game bezig was. Daarom weet ik voor mezelf niet of ik voor de volle mep deze game kan/wil spelen. Verder kan ik me op het moment nog amuseren met Sea of Thieves en Deadside. Maar als jullie dit topic een beetje actief houden weet ik zeker dat ik een dezer dagen aansluit haha.
Sommige van ons hebben het einde gehaald, althans wat tot nu toe beschikbaar is.

Wanneer je de eindcredits ziet, gaat het nog een stuk door. Vanaf dat moment gaat de storyline nog gewoon door. Ben je daar mee klaar? Dan zit je pas echt in de end-game. Dan zijn er nog de side missions en allerlei andere dingen die je kan doen en events. Ook resources en gear craften.

Morgen stopt de allereerste event alweer, en dan komen er meteen weer nieuwe. In april komen ze ook met nieuwe content. Dus ik denk dat het spel nog wel even actief gespeeld gaat worden.

De gameplay in Wilds voelt een stuk soepeler aan dan Worlds.

[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 10-03-2025 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PonyPony
https://game8.co/games/Monster-Hunter-Wilds/archives/504257

Monster Hunter Wilds Hotfix 1.000.05.00 patch notes:
Issues that have been addressed as of March 10, 2025:

The “Grill a Meal” and “Ingredient Center” features cannot be unlocked even after meeting the progress criteria.
When heading to Azuz during Main Mission: Chapter 2-1 “Toward Fervent Fields,” players keep falling through the map.
The Monster Field Guide cannot be accessed.
During Main Mission: Chapter 5-2 “A World Turned Upside Down,” an NPC may not appear, preventing further progression.
At the Smithy, an issue may occur where tutorials are repeatedly shown, disabling certain options in the menu.
When guarding a monster’s attack with a lance using Power Guard under certain conditions, the weapon flashes in red but the effect is not activated
When using a mantle, a Weapon Equipment Skill may mistakenly be activated.
Some effects may be displayed continuously when using certain skills, such as Peak Performance and Self-Improvement.
When successfully preforming an Offset Attack with the Insect Glaive’s Descending Slash under certain conditions, the hunter freezes and becomes unresponsive to any controls.
Addressed issues that occurred under certain conditions with screen rendering and causing force quits.
The Meal Invitation feature at Azuz and Sild does not unlock on some occasions.
A notification or an Environment Overview Update may show that you have received a Meal Invitation when it is not available. (Some mitigation measures have been implemented.)
An issue occurring when using Equipment Loadout, causing decorations to be removed from equipment, Bowgun Customization being reverted to default, and Kinsects reverting to the initial rarity.
When cutting off monster parts, the parts change into a monster part from a different monster.
Gravios does not gain resistance to flinches after breaking its parts. (Gravios’s resistance has also been slightly adjusted in Ver. 1.000.05.00.)
An issue which may cause crashes or some monsters to act strangely under certain situations.
Some skills are unintentionally activated under certain conditions.
Some items/rewards can be obtained repeatedly under certain conditions.
When trying to catch a fish with a capture net, the fishes nearby do not swim away from the fishing spot.
Some environmental features such as floating rubbles can be activated multiple times.
During Main Mission: Chapter 5-2 “The Root Cause,” the hunter becomes unresponsive to some controls when talking to a certain NPC.
Palico’s support move “Attract Vigorwasps” may cause the hunter to become unresponsive to some controls.
When scrolling through the quest list, only the first 20 quests are displayed correctly.
An issue which may cause the game to forcefully shut down when starting a game with saved data that encountered a force quit.

[ Voor 95% gewijzigd door PonyPony op 10-03-2025 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ben ik eindelijk rank 9 :P is het nieuwe event er

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8tyJ9jOBW944ce9sJDkvY0-N_I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/y6SgtHLrkYinxkkoeSjIKAtC.png?f=user_large

HR21+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Shit net een capture missie gefaalt.... was bijna 30 minuten bezig en komt er ineens iemand bij en toen was die ineens dood. heb die skull icon niet eens gezien van neardeath

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Spel inmiddels gekocht @PonyPony paar uurtjes erin, PS5 performance performance mode want ook de balanced mode vind ik te choppy en ik heb ook geen VRR tv.

Ziet er op momenten wel ok uit maar op sommige momenten denk ik ook oef wat een matige Graphics maar dat had ik al zo'n beetje verwacht.

Dat gezegd hebbende, de game op zich is wel tof, mijn eerste MH game en man wat is het allemaal uitgebreid zeg met armor etc.

Beetje begonnen met Longsword én SnS maar de combo's onder de knie krijgen is nog wel even een ding :P

De gevecht met de monsters zelf zijn heel mooi gedaan imo.

Ook mooi dat de devs een arachnafobia mode hebben ingebouwd anders was ik al afgeknapt in het begin met al dat slijm die ik nu zie :+

Wist wel dat er een aantal monsters zijn die alsnog geen voordeel hebben van die mode al wist ik niet dat dat gelijk één van de eerste monsters was :X game gelijk afgesloten lol maar toen bedacht dat ik gewoon even anderen kon joinen tijdens die quest en heb zowaar wat damage uit kunnen delen aan die spin :P

Ik speel nog even een stuk door qua Story en eens bekijken hoe lang de game voor mij leuk blijft (ik hop van de een naar de andere game) want wil ook wel weer met KCD2 verder.

Als ik deze game een beetje onder de knie krijg dan zal ik binnenkort zeker eens aansluiten bij jullie (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:04:
Spel inmiddels gekocht @PonyPony paar uurtjes erin, PS5 performance performance mode want ook de balanced mode vind ik te choppy en ik heb ook geen VRR tv.

Ziet er op momenten wel ok uit maar op sommige momenten denk ik ook oef wat een matige Graphics maar dat had ik al zo'n beetje verwacht.

Dat gezegd hebbende, de game op zich is wel tof, mijn eerste MH game en man wat is het allemaal uitgebreid zeg met armor etc.

Beetje begonnen met Longsword én SnS maar de combo's onder de knie krijgen is nog wel even een ding :P

De gevecht met de monsters zelf zijn heel mooi gedaan imo.

Ook mooi dat de devs een arachnafobia mode hebben ingebouwd anders was ik al afgeknapt in het begin met al dat slijm die ik nu zie :+

Wist wel dat er een aantal monsters zijn die alsnog geen voordeel hebben van die mode al wist ik niet dat dat gelijk één van de eerste monsters was :X game gelijk afgesloten lol maar toen bedacht dat ik gewoon even anderen kon joinen tijdens die quest en heb zowaar wat damage uit kunnen delen aan die spin :P

Ik speel nog even een stuk door qua Story en eens bekijken hoe lang de game voor mij leuk blijft (ik hop van de een naar de andere game) want wil ook wel weer met KCD2 verder.

Als ik deze game een beetje onder de knie krijg dan zal ik binnenkort zeker eens aansluiten bij jullie (y)
Goed om te horen! . Ik speel zelf op performance mode op de Pro en ben het met je eens,sommige stukken zien er echt niet uit maar de monster battles en het verkennen van de wereld zijn wel prachtig. Alleen sommige conversaties met text zien er op de pro niet mooi uit. Hopelijk veranderen ze hier nog wat aan.

Er zijn inderdaad megaveel opties en je hebt daarin denk ik ook gelijk een vd moeilijkste wapens gekozen kwa mobiliteit ( ik gebruik zelf eigenlijk alleen de Dualblades tot nu toe)

We kunnen vanavond wel party linken dan moet ik in het kamp wachten tot jij een quest start en krijg ik een melding als het gevecht start en kan ik joinen. Het Got squad is niet mega actief, wel wat potjes gespeeld met @Toonen1988 & @Ricmaniac maar verder vooral Sos quest flares met de search optie om alle dualblades en armors te unlocken.

Ik moet nog wat parts voor een Arkveld armor en nog 2 blades en dan is dat na 115u af. Morgen komt de grote patch voor Kcd2 dus die ga ik ook tussendoor spelen maar zal wel dagelijks nog wat farmen tot de title update in April want decorations heb ik pas tot lvl3 en moet ook nog echt een build gaan maken al is de difficulty nog niet echt in de game.

De game begint pas na het rollen vd credits in chapter 3 en gaat daarna nog door tot chapter 6, en bij afsluiting daarvan zit je in de endgame en is het spullen zoeken die je wil en aan een build werken.

Ik zie je wel online binnenkort😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Ricmaniac schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:23:
Shit net een capture missie gefaalt.... was bijna 30 minuten bezig en komt er ineens iemand bij en toen was die ineens dood. heb die skull icon niet eens gezien van neardeath
Haha ik heb het juist altijd omgedraaid.... Join ik een Sos capturen ze dat beest terwijl ik zn parts wil. toen poste een pc speler capturing is for ladyboys :+ hoe komen jullie aan die costum emotes? is dat een mod ofzo?. Met die event quest mis je niet veel dat is de grootste pinata van de game. hopelijk worden ze binnenkort wat creatiever met de event quests :'(.... Al is het altijd nog beter dan Helldivers waar al een jaar geen meaningful progress te behalen valt.

[ Voor 19% gewijzigd door PonyPony op 12-03-2025 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hier de game ook aangeschaft via marktplaats voor 45euro. Ik dacht voor dat bedrag is het het proberen waard. Is het niks gaat hij gewoon weer marktplaats op. Maar denk dat deze game me wel gaat bekoren. Hoop eigenlijk dat hij vandaag de post op gaat zodat ik hem morgen kan spelen. Maar om de een of andere reden heb ik altijd pech haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTbRQLBVxGpEGfHB3NU3gpWj5Ro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jc2rPucHb1o8uvDZ9kYCCkaM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnWlGuIeSaTWFJ4-8pvNxAbAWdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3MSkFldgq3PyDVAWPrRgGGjt.jpg?f=fotoalbum_large

Die nieuwe event quest is wel een leuke armor sphere farm voor een half uur / uur per dag. Wel saai maar je kan zo wel lekker innen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Ik zal denk ik morgen weer online komen, beetje hectisch de laatste paar dagen en telkens vroeg moe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
ik moet even een goeie tutorial kijken voor het capturen van monsters :P was weer gefaalt ffs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Ricmaniac schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:15:
ik moet even een goeie tutorial kijken voor het capturen van monsters :P was weer gefaalt ffs
Het is vrij makkelijk, wanneer het doodshoofd verschijnt op de minimap, plaatst je een trap neer. Dit kan een shock trap of een pitfall trap zijn. Wanneer het monster erin vast zit, dan moet je tranq bomb op de grond gooien naast de monster of tranq knives te gebruiken, die moet je dan laden op je handbow. Maar ik gebruik altijd de tranq bomb, is makkelijker die gooi je gewoon voor je voeten neer. Ik heb shock trap op F1 - 1 toets, pifall trap op F1 - 2 toets en Tranq bomb op F1 - 3. toets.

Dan hoef je niet door het hele lijstje te scrollen. Althans zo heb ik dat op de PC. Dan druk ik op F1 en dan kom ik vanzelf in de categorie traps en tranq bomb. Lekker snel onder het vechten. Je kunt namelijk op alle F1, F2, F3 etc toetsen een verschillende categorie aanmaken. F1 kan je dan items zetten van 1 t/m 9 dacht ik, als je dan op F2 drukt, kan je weer andere items van 1 t /m 9 gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door Toonen1988 op 12-03-2025 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Ricmaniac schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:15:
Wanneer het monster verzwakt is en onderin het beeld het lijntje rood knippert een shock trap plaatsen en naar het monster toelopen en 2 x tranqbomb gebruiken. Ik wil straks wel helpen als je tijd hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Thanks voor jullie advise. dan was het sowieso niet gelukt want had niks tranq bij me :P nu wat tranq bombs gemaakt.

Vanavond geen tijd nee, ga raiden in WoW.

Maar denk dat het nu wel moet lukken dan maar moet nog even herkennen hoe je ziet dat het monster zwak genoeg is dan want heb dat nog niet gezien. Had verwacht dat er een doodskop naast de naam kwam maar blijkbaar dus ergens bij de minimap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Ricmaniac schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:47:
Thanks voor jullie advise. dan was het sowieso niet gelukt want had niks tranq bij me :P nu wat tranq bombs gemaakt.

Vanavond geen tijd nee, ga raiden in WoW.

Maar denk dat het nu wel moet lukken dan maar moet nog even herkennen hoe je ziet dat het monster zwak genoeg is dan want heb dat nog niet gezien. Had verwacht dat er een doodskop naast de naam kwam maar blijkbaar dus ergens bij de minimap.
Nee je ziet het gewoon links onder in beeld. een kleine cartoon versie van het monster met een kronkelende lijn ( Rood als het bijna zover is) als je helemaal safe wil spelen heb je een 100% op de derde x dat hij wegloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Was weer ouderwets gezzelig man @Sipio lekker questen en ouwehoeren... Hopelijk gaan we dat met de rest vd squad ook nog doen incl mics. zo hoor je een MP game te spelen, heb er van genoten hopelijk tot snel. laten we je zsm de endgame inbrengen voor title update 1 early April hehe :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
PonyPony schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:59:
Was weer ouderwets gezzelig man @Sipio lekker questen en ouwehoeren... Hopelijk gaan we dat met de rest vd squad ook nog doen incl mics. zo hoor je een MP game te spelen, heb er van genoten hopelijk tot snel. laten we je zsm de endgame inbrengen voor title update 1 early April hehe :D.
Was idd weer ff lachen :P (en je kwam ook nog op tijd voor weer zo'n spinnen ding _/-\o_

Het is af en toe nog wel zoeken qua map/inventory en al die dingen want wat is deze game lekker uitgebreid, en hoe slecht sommige cutscenes eruit zien imo, de gevechten met de monsters en die settings maakt alles weer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 23:40:
[...]

Was idd weer ff lachen :P (en je kwam ook nog op tijd voor weer zo'n spinnen ding _/-\o_

Het is af en toe nog wel zoeken qua map/inventory en al die dingen want wat is deze game lekker uitgebreid, en hoe slecht sommige cutscenes eruit zien imo, de gevechten met de monsters en die settings maakt alles weer goed.
Alle aandacht is inderdaad gegaan naar de battles,maar daar draait deze game dan ook 99.9% vd tijd om! heerlijke mp game! als je m nou eenmaal hebt uitgevogeld want sommige dingen zijn nogal omslachtig daarin :> .... To be continued 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 00:08
Shit, heb ik nou de Kut-Ku event gemist? Ik had net de eerste credit roll met HR8 gisteren. Beetje kut dit tegenwoordig dat alles op je FOMO moet inspelen.

Dat wordt waarschijnlijk wachten tot de zomer dat ze events laten terugkeren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Even voor mijn duidelijkheid. Ik krijg als het goed is de game morgen binnen.

Je krijgt pas een rating (om aan de events mee te doen) na het voltooien van de campaign?

Hoe wordt die rating bepaald? Na aanleiding van de armor en wapens wat je hebt of naar aanleiding van de monsters die je hebt verslagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Oxigeon schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:17:

Je krijgt pas een rating (om aan de events mee te doen) na het voltooien van de campaign?

Hoe wordt die rating bepaald? Na aanleiding van de armor en wapens wat je hebt of naar aanleiding van de monsters die je hebt verslagen?
Dat is hunter rank, er zijn wat softlocks, bijv je blijft 8 tot je story afgemaakt hebt, als je voordat je story afmaakt eerst sidequests doet en veel farmt, kan het zijn dat je naar 14+ schiet afhankelijk van hoeveel je farmt.

De fixed progression soft locks zijn er een paar, Maar met wilds hoef je je daar niet echt zorgen over te maken, focus beetje op 1 - 3 wapens max (voor crafting) en een bepaalde gearset en dat komt wel goed. gewoon lekker spelen en genieten.

Allle starter wapens zijn gratis dus die kan je prima uitproberen, als je echter hoger ook meerdere wapens tijdens de story wil gebruiken moet je ook meer farmen.

Met alle story en side missies en minimaal farmen zat ik op lvl 52 ofzo toen ik alle stories en optionals gedaan had, niet alle visquests enzo gedaan, puur de monster hunter missies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Oxigeon schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:17:

Het is geen rating maar rank. (eigenlijk gewoon je hunter level) en in het begin level je eigenlijk alleen door de main story quests dus daar wil je in principe ook je focus op leggen.

Maar het is ook de bedoeling volgens mij want het eerste deel van de story (tot de eerste credits) kan je vrij makkelijk completen zonder echt extra te moeten farmen voor upgrades en crafting enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
TrafalgarLaw schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 00:10:
Shit, heb ik nou de Kut-Ku event gemist? Ik had net de eerste credit roll met HR8 gisteren. Beetje kut dit tegenwoordig dat alles op je FOMO moet inspelen.

De kut-ku event loopt deze week ook nog. De quatermatice (of hoe schrijf je het zonder op te zoeken) voor de kaas is afgelopen. Daar is de pad voor in de plaats gekomen (HR21+) voor amor spheres.

Edit:
Events starten op dinsdagnacht (geloof rond 01:00 voor ons) dus je hebt nog even tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Neles7 op 13-03-2025 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

TrafalgarLaw schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 00:10:

Ach zo erg is het ook allemaal niet het is maar hoe gevoelig je daar zelf voor bent natuurlijk, Als ik voor mijzelf spreek heb ik pas over twee weken tijd om hieraan te beginnen maar ik heb echt niet het idee ( bij geen een game trouwens ) Oh nu moet het want time limited.

Heb er wel heel veel zin in om te beginnen, maar dat terzijde :P

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 00:08
Met World/Iceborne heb ik ook veel tijdelijke niet-terugkerende events gemist. Ik ga voor de volle 1000%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Neles7 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:21:
[...]

De kut-ku event loopt deze week ook nog. De quatermatice (of hoe schrijf je het zonder op te zoeken) voor de kaas is afgelopen. Daar is de pad voor in de plaats gekomen (HR21+) voor amor spheres.

Edit:
Events starten op dinsdagnacht (geloof rond 01:00 voor ons) dus je hebt nog even tijd.
Is die helm die je daarvoor krijgt helemaal event exclusief en moet ik op de rest wachten tot volgende events? zie geen mogelijkheid om de rest van de set te craften.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony

Wel een heel verschil zo met de toch al zeer matige hdr implimentatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neles7
PonyPony schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:04:
[...]

Is die helm die je daarvoor krijgt helemaal event exclusief en moet ik op de rest wachten tot volgende events? zie geen mogelijkheid om de rest van de set te craften.
Zover ik weet wel. Voor nu iig enkel de helm dus verwacht nog wel meer items in de toekomst.

De pagina zelf zegt ook enkel: Gather special materials to obtain the Mimiphyta α headgear!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Neles7 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:23:
[...]

Zover ik weet wel. Voor nu iig enkel de helm dus verwacht nog wel meer items in de toekomst.

De pagina zelf zegt ook enkel: Gather special materials to obtain the Mimiphyta α headgear!
Ok! wel erg leuk bedacht zo. ben benieuwd wat de toekomst nog meer gaat brengen. zeer verslavende game :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Zijn vaak events die een single item enkel geven. zijn al meerdere items ingame standaard die ook enkel 1 ding geven, enkel pants, of belt oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Na die capture missie (die ik nu wel complete had door die tranque bombs waarvoor bedankt) levelt het een stuk sneller inderdaad :P ben nu wat event assignments aan het doen om een setje van die gear te farmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Voor dat Kut-Ku Gone event is alleen die helm dus de must have item toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Ricmaniac schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:26:
Correct enkel de helm.
Ricmaniac schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:03:
Na die capture missie (die ik nu wel complete had door die tranque bombs waarvoor bedankt) levelt het een stuk sneller inderdaad :P ben nu wat event assignments aan het doen om een setje van die gear te farmen :)
Kijk goed bezig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Ricmaniac schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:26:
Ja meer krijg je er niet voor. dus je hebt gewoon je ticket en nu moet je je hunter rank omhoog brengen. dacht dat dat pas na chapter 3 begon ( vergeetachtig) maar blijkbaar moest je dus toch even wat monsters afslachten voor we verder konden met de story. Ik zou daar wel even snel naartoe werken zodat je de echte game kan beginnen te spelen. is maar een paar uur werk

[ Voor 11% gewijzigd door PonyPony op 13-03-2025 23:10 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste