Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakky
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12-09 15:51
Ik heb ook een verzoek ingediend om de squad te joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Fakky schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:15:
Ik heb ook een verzoek ingediend om de squad te joinen.
Geaccepteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:43
Toonen1988 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:13:
Iemand interesse om ook sub-leader te worden om ook members te accepteren?
Sure ik help graag mee.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Toonen1988 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:13:
Iemand interesse om ook sub-leader te worden om ook members te accepteren?
Prima hoor :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
@Neles7 en @Verderf zijn beide sub-leiders. Jullie kunnen nu ook members accepteren.

Hier nog een aantal leuke screenshots.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSTknoihS_3oF8Qii2X-o-KkpAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywh27kySXKR3TMkFALotPp63.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMFaS3j8p3pN4GnCmnZASZTaXA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yLCF5zr7LDXWJvLxn75q3hDU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_kif1uM5lI6eQ4GSlxP9kIJgEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kKAp9mcttjmL1M2ShWU4VmMj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoXMfsyH_pw5ceN58q0aGO2O5CI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7qRExHOWxOmMypKPR3jzFM8a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DW6xi4__ef7DHVHCu15G8r2qRCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urvpfpzGnIQ3uVq6o2pCBsVu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7npwlym4UJiNV9nHMvF8gDGyIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1Dpz0wp6aDOif6HEkgM3nHR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb wel problemen met de fotomode. Deze is echt gigantisch blurry. Zie hier het verschil tussen fotomode en normaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jE2erl8tmy7DVdbQSS1ZSJGR3Hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCbPxCPS2W6KpHKgMBrrlDuO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAuvSPNjcSXpiVHlM3i3_l_Rz8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4qTmzMXbaLTkUmx5rDBhGBP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Toonen1988 op 01-03-2025 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Ricmaniac schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 00:37:
Ook gejoined :) nice dat die squads er inzitten.

Ben nu verder gaan spelen als dual blade. Vind die playstyle iets makkelijker dan boog.
Ik speel altijd dual blade's, ook in worlds. Het is inderdaad makkelijk, maar wacht maar als je straks wat verder komt. :X

Ik zit nu in Hunter Rank 4, en ik moet nu toch wel af en toe een SOS uitzenden. Monsters waar ik nu tegen vecht, doen ongeveer met 1 hit half tot drie kwart mijn level damage. Eens kijken voor een betere defense armor.

[ Voor 22% gewijzigd door Toonen1988 op 01-03-2025 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Toonen1988 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:36:
[...]

Ik speel altijd dual blade's, ook in worlds. Het is inderdaad makkelijk, maar wacht maar als je straks wat verder komt. :X

Ik zit nu in Hunter Rank 4, en ik moet nu toch wel af en toe een SOS uitzenden. Monsters waar ik nu tegen vecht, doen ongeveer met 1 hit half tot drie kwart mijn level damage. Eens kijken voor een betere defense armor.
Upgrade je je armor wel genoeg? Zelf tegen 2* arjakan had ik dat probleem niet. Of is die nog zwak vergeleken met wat er gaat komen in hunter rank 4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertreyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:22
Goed om te lezen dat hij bij jullie goed bevalt, dan ga ik hem ook maar kopen voor de PS5...

Hoop alleen dat multiplayer ook tof is, lijkt me juist leuk om met een vaste groep mensen de game regelmatig te spelen, grinden en steeds sterker worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Neles7 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:06:
[...]

Upgrade je je armor wel genoeg? Zelf tegen 2* arjakan had ik dat probleem niet. Of is die nog zwak vergeleken met wat er gaat komen in hunter rank 4?
Ik heb nu een defense van 156. Ik heb wel ondertussen mijn wapens gewisseld. Had eerst iets van 180 attack, ben nu terug gegaan naar 168 attack maar heb wel 10% affinity (crit damage) en 80 element paralyse gekregen, wat ook erg handig is.

Maar wel fire res -15 en thunder res -10.

Ik wil graag de Uth Duna of Rey Dau armor maken. Maar daar heb ik van elk maar 2 van geunlocked. Ik weet niet hoe ik die andere doe unlocken. Rey Dau heb ik zelfs al twee keer afgemaakt. En die twee monsters doen gigantisch veel damage.

[ Voor 17% gewijzigd door Toonen1988 op 01-03-2025 22:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:49
Wat een toffe game is dit!!!
Er zitten echt prachtige beesten in deze MH.Ben alles solo aan het doen en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Toonen1988 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:49:
[...]

Ik heb nu een defense van 156. Ik heb wel ondertussen mijn wapens gewisseld. Had eerst iets van 180 attack, ben nu terug gegaan naar 168 attack maar heb wel 10% affinity (crit damage) en 80 element paralyse gekregen, wat ook erg handig is.

Maar wel fire res -15 en thunder res -10.

Ik wil graag de Uth Duna of Rey Dau armor maken. Maar daar heb ik van elk maar 2 van geunlocked. Ik weet niet hoe ik die andere doe unlocken. Rey Dau heb ik zelfs al twee keer afgemaakt. En die twee monsters doen gigantisch veel damage.
Dat verklaart wel waarom je zoveel damage kreeg aan het einde van HR4/Rey Dau :P
De armor is locked achter de campaign verwacht ik overigens dus je kunt enkel mats verzamelen om het straks meteen te craften.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:02
Met dualblades blijft die focus strike zoo vet!

Dat je ala attack on titan naar de voorkant van die mob slingert en over zijn gehele ruggengraat spint met je blades. Heerlijke visuals <3

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Ricmaniac schreef op zondag 2 maart 2025 @ 00:31:
Met dualblades blijft die focus strike zoo vet!

Dat je ala attack on titan naar de voorkant van die mob slingert en over zijn gehele ruggengraat spint met je blades. Heerlijke visuals <3
Precies dat. :)
Dat wapen heeft nog nooit zo goed gevoeld als nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verderf
De vorige MH kon ik niet in komen maar deze speelt echt heel lekker weg :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-03 23:12
Toonen1988 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:55:
Ik heb een Gathering of Tweakers squad aangemaakt. Er kunnen in totaal 50 members joinen en het is cross-platform. Je kunt ook meerdere squads tegelijkertijd joinen.

Voeg mij gerust ook toe of stuur je ID zodat ik je kan toevoegen.

[Afbeelding]
Heb n request gestuurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Valt hij goed in de smaak ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Als je Robzzz31 bent, dan heb ik je geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Toonen1988 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:00:
[...]

Als je Robzzz31 bent, dan heb ik je geaccepteerd.
thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
jori040 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:40:
[...]

Valt hij goed in de smaak ?
Ja hij is erg tof! al hoop ik dat ze wel de performance nog wat gaan oppoetsen voor visual clarity. maar echt toffe game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 15:09
Ik ga hem zo eens via Steam proberen, en als het niks is refunden. Nog nooit een MH gespeeld. Hoe is de game solo, of is het echt een game om met vrienden te spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Poulske schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:04:
Ik ga hem zo eens via Steam proberen, en als het niks is refunden. Nog nooit een MH gespeeld. Hoe is de game solo, of is het echt een game om met vrienden te spelen?
Beide is het leuk.Om de systemen een beetje te leren kennen raad ik aan om een groot deel van de game eerst solo te doen.

Niet te snel refunden want het kan even duren voor je die klik er mee krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 02-03-2025 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:14
Toonen1988 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:55:
Ik heb een Gathering of Tweakers squad aangemaakt. Er kunnen in totaal 50 members joinen en het is cross-platform. Je kunt ook meerdere squads tegelijkertijd joinen.

Voeg mij gerust ook toe of stuur je ID zodat ik je kan toevoegen.
Verzoek gestuurd om te joinen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
jlena schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:46:
[...]

Verzoek gestuurd om te joinen
Geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
moet je eerst zaken afgerond hebben voor je een squad kan joinen?
Spreek met felicita maar dat schiet (nog) niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
richards3 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:03:
moet je eerst zaken afgerond hebben voor je een squad kan joinen?
Spreek met felicita maar dat schiet (nog) niet op
Je krijgt even later een soort van quest waarbij je met een NPC moet praten. Ze legt uit wat een squad is en vanaf dat moment kan je een squad aanmaken of joinen.

Hou er rekening mee dat als je midden in een storyline quest zit, dat squads op dat moment gelocked zijn.

Zo heb ik soms het probleem dat ik niemand kan accepteren, terwijl ik buiten een gevecht ben. Dan kan ik bijv. ook niet meer van map wisselen. Op het moment dat ik dan de quest afheb, is alles weer geunlocked.

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 02-03-2025 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neles7
Vanmiddag na een uurtje of 13 de storyline uitgespeeld. Zat goed in elkaar overal, beter als worlds iig :P

Nu lekker genieten van High Rank hunts, merk wel een enorm verschil tussen sommige monsters maar vooralsnog is alles in 1 poging gelukt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Nu een tijdje insectglaive gespeeld. Vind ik ook een heel tof wapen. Ik snap alleen niet zo goed nog hoe ik die kinsect buffs ermee moet gebruiken. Weet wel dat je die nodig hebt voor de combo's maar daar ga ik denk ik even een guide van opzoeken.

Kan nog niet uitvogelen welke ik het tofst vind haha. Misschien master ik ze uiteindelijk allemaal wel als het spel boeiend genoeg blijft XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:43
de performance is wel erg triest..
7800X3D en 4070 en in oilwell basin ofzo een dip tot 13fps in cutscenes.. en overal vage blurry textures.
En dat op DLSS 4 quality en hi res textures en al de rest op het hoogste -_-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DrMacabr3 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:18:
7800X3D en 4070 en in oilwell basin ofzo een dip tot 13fps in cutscenes.. en overal vage blurry textures.
vreemd met een 5800x3d en en 4080s alles op hoogst loopt het prima met rond de 80 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertreyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:22
Request gestuurd om Squad te joins, character name: Dante Jaeger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Robertreyez schreef op zondag 2 maart 2025 @ 22:40:
Request gestuurd om Squad te joins, character name: Dante Jaeger
Approved
Ik heb een 3080 kaart en ik vond op reddit een tip om FSR 3 te gebruiken met frame regen, werkt bizar goed.
High res textures red ik ook niet, alles laad veel te langzaam in dus gok dat ik niet genoeg VRAM heb.

[ Voor 61% gewijzigd door Verderf op 02-03-2025 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrmonkey
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-09 12:45
Ps5 balanced mode performance is prima en ziet best goed uit over het algemeen, valt zeker niet tegen.

Maar gvd wat is alles makkelijk gemaakt.

Ik zit op rank30, redelijk wat HR monsters gedaan en paar tempered, maar de uitdaging is er gewoon niet, nergens. Aanvallen van monsters zijn makelijk te ontwijken en je eigen hits raken veeeel makkelijker dan in bijv. Mhw. Dit in combo met de wounds mechanics maakt elk gevecht gewoon te simpel.

De gameplay is echt wel goed, maar Capcom is veel te ver doorgeschoten met de game toegankelijker te maken voor een groter publiek. Het zal best wel dat de eerste dlc in april meer uitdaging zal brengen, maar hoe het spel nu is afgeleverd is voor mij een grote teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ipv DLSS4 eens FSR met framegen proberen. Draait daarmee super en ik persoonlijk erger mij totaal niet aan framegen.

Ik heb een 7800x3d met maar een 3060TI en ik heb nooit een dip naar echt lage FPS.

Zet ik framegen uit dan wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-09 12:42
Mrmonkey schreef op zondag 2 maart 2025 @ 23:28:
Ps5 balanced mode performance is prima en ziet best goed uit over het algemeen, valt zeker niet tegen.

Maar gvd wat is alles makkelijk gemaakt.

Ik zit op rank30, redelijk wat HR monsters gedaan en paar tempered, maar de uitdaging is er gewoon niet, nergens. Aanvallen van monsters zijn makelijk te ontwijken en je eigen hits raken veeeel makkelijker dan in bijv. Mhw. Dit in combo met de wounds mechanics maakt elk gevecht gewoon te simpel.

De gameplay is echt wel goed, maar Capcom is veel te ver doorgeschoten met de game toegankelijker te maken voor een groter publiek. Het zal best wel dat de eerste dlc in april meer uitdaging zal brengen, maar hoe het spel nu is afgeleverd is voor mij een grote teleurstelling.
Ik ben pas HR4, maar het is inderdaad echt bizar makkelijk (ik heb 500+ uren in world). De monsters hebben een geweldig design en hebben allen unieke aanvallen maar de damage en aanvallen zorgen in geen geval voor een knockout.

Ik heb een ratjetoe aan gear, maak gewoon alles wat ik vrij speel en daar knal ik mee door de MQ. In world moest je echt wel even de juiste anti element gear maken, zelfs voor normal rank monsters. Wat ook opvalt is dat de health en staminabar nu al gigantisch zijn.

Verder hebben ze helaas de slow walk simulators overgenomen van RDR2 (op de meest slome loopanimatie van je beest pratend tegen NPCs in quests). Je word altijd middenin een gevecht gegooid, die je toch wel wint waar in World er eerst verwacht werd dat je wat prep deed (ook versimpeling). Het verhaal vind ik dikke MEH en skip alle cutscenes eigenlijk (dat het nu kan is een dikke + :p )

De gameplay zit verder wel prima in elkaar maar ik mag hopen -zoals je zegt, dat het bij High rank een stuk moeilijker word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
De enige monsters die wat schade uitdelen en beetje uitdagend zijn, zijn zo'n beesten als Nu Udra en Rey Dau. Maar niet dat je zegt super moeilijk. Tot nu toe alle beesten neergekregen in mijn eerste try.

Zover ik had begrepen zou de storyline makkelijker zijn gemaakt, voor een breder publiek. Dadelijk in end-game events en future content zou het juist moeilijker gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
De story is ook enkel low rank en zeker als je al ervaring hebt met world ben je bekend met patronen van monsters zoeken waardoor het nog wat makkelijker aanvoelt. Maar de story is idd bedoeld voor een breder publiek te trekken en iets makkelijker gemaakt.

In high-rank worden de gevechten al wat uitdagender. En dan moeten de dlcs en master-rank nog uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Neles7 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:26:
De story is ook enkel low rank en zeker als je al ervaring hebt met world ben je bekend met patronen van monsters zoeken waardoor het nog wat makkelijker aanvoelt. Maar de story is idd bedoeld voor een breder publiek te trekken en iets makkelijker gemaakt.

In high-rank worden de gevechten al wat uitdagender. En dan moeten de dlcs en master-rank nog uitkomen.
Ik weet ook niet of de moeilijkheidsgraad van de lobby invloed heeft. Ik zie meestal bij mijn lobby, skill level "veteran" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrmonkey
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-09 12:45
Neles7 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:26:

Als LR (story) alleen zo simpel was dan had ik er niet zoveel problemen mee, maar ook HR en zelfs tempered monsters zijn amper een uitdaging. En ik ben echt niet een geweldige speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Mrmonkey schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:32:
[...]

Als LR (story) alleen zo simpel was dan had ik er niet zoveel problemen mee, maar ook HR en zelfs tempered monsters zijn amper een uitdaging. En ik ben echt niet een geweldige speler.
Dan verschillen onze ervaringen toch echt. Ik vind de high rank monsters een goede challenge, tempered nog niet gedaan dus geen ervaring mee. Ik denk dat hoe meer je vorige monster hunter games hebt gespeeld hoe anders de ervaring is.
Toonen1988 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:32:
[...]

Ik weet ook niet of de moeilijkheidsgraad van de lobby invloed heeft. Ik zie meestal bij mijn lobby, skill level "veteran" staan.
Volgens mij is er geen verschil maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkrim
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08:18
Ik ben nu hunter rank 38 en ik merk ook dat het spel niet erg uitdagend is. Het is voor mij tot nu toe vergelijkbaar met de moeilijkheidsgraad van base Rise. World was een klein beetje moeilijker.

De gameplay voelt voor mij wel beter aan als world maar ik moet wel zeggen dat ik de combat iets beter vond in Rise/Sunbreak. (Zal wel een van de weinigen zijn)

Waar ik ook heel erg over te spreken ben is de endgame loop. Vele malen beter als wat we hadden in base World en Rise.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Die lobby aanduiding is puur om aan te geven dat ze geen first time MH spelers willen, dus dat ze spelers zoeken die snappen hoe en wat met monsters.

Moet zeggen dat ik het wound systeem wel goed vind, vele malen beter dan de clutch claw met clagger :r :r

Maar de manier waarop de dmg schaalt met de wounds maakt het relatief makkelijker.
Merk wel dat ik er een tijd uit geweest ben, Rise niet gespeeld omdat de artstyle mij niet kon bekoren.
Ging er vol goede moet in met de charge blade... maar ben maar terug gegaan naar gunlance en lbg als secondary :$ kreeg in sommige fights echt gewoon slaag met met de CB >_<

OP high rank wel weer terug naar CB

de secondary mogelijkheid met de mount is wel erg nice moet ik zeggen.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jellybrah
Bokkie schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:56:
Die lobby aanduiding is puur om aan te geven dat ze geen first time MH spelers willen, dus dat ze spelers zoeken die snappen hoe en wat met monsters.

Moet zeggen dat ik het wound systeem wel goed vind, vele malen beter dan de clutch claw met clagger :r :r

Maar de manier waarop de dmg schaalt met de wounds maakt het relatief makkelijker.
Merk wel dat ik er een tijd uit geweest ben, Rise niet gespeeld omdat de artstyle mij niet kon bekoren.
Ging er vol goede moet in met de charge blade... maar ben maar terug gegaan naar gunlance en lbg als secondary :$ kreeg in sommige fights echt gewoon slaag met met de CB >_<

OP high rank wel weer terug naar CB

de secondary mogelijkheid met de mount is wel erg nice moet ik zeggen.
Haha ik heb die 300 uur bij Worlds in de charge blade zitten :p. Hij voelt hier nog beter aan en ik blaas ook door de low rank monsters heen. Wat een geweldig leuk wapen blijft het toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb me net aangemeld voor de squad van GoT nick op PS5 is KuriosHades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ik vraag me af of de SOS functie werkt? Ik krijg echt nooit medespelers, altijd support hunters. Dit terwijl hij wel goed staat ingesteld. Als ik hem alleen op spelers zet dan joined er nooit iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
FrankoNL schreef op maandag 3 maart 2025 @ 22:42:
Ik vraag me af of de SOS functie werkt? Ik krijg echt nooit medespelers, altijd support hunters. Dit terwijl hij wel goed staat ingesteld. Als ik hem alleen op spelers zet dan joined er nooit iemand.
Werkt echt heel slecht. heel soms joined er iemand. zelf Sos beacons joinen via Alma werkt wel redelijk goed. Maar vind de interactivteit tussen spelers in deze game maar matig. ook is het veel te makkelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:47
jellybrah schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:50:
[...]

Ik ben pas HR4, maar het is inderdaad echt bizar makkelijk (ik heb 500+ uren in world). De monsters hebben een geweldig design en hebben allen unieke aanvallen maar de damage en aanvallen zorgen in geen geval voor een knockout.

Ik heb een ratjetoe aan gear, maak gewoon alles wat ik vrij speel en daar knal ik mee door de MQ. In world moest je echt wel even de juiste anti element gear maken, zelfs voor normal rank monsters. Wat ook opvalt is dat de health en staminabar nu al gigantisch zijn.

Verder hebben ze helaas de slow walk simulators overgenomen van RDR2 (op de meest slome loopanimatie van je beest pratend tegen NPCs in quests). Je word altijd middenin een gevecht gegooid, die je toch wel wint waar in World er eerst verwacht werd dat je wat prep deed (ook versimpeling). Het verhaal vind ik dikke MEH en skip alle cutscenes eigenlijk (dat het nu kan is een dikke + :p )

De gameplay zit verder wel prima in elkaar maar ik mag hopen -zoals je zegt, dat het bij High rank een stuk moeilijker word.
Ik denk dat het vooral erg makkelijk is omdat je al 500+ uren in world hebt zitten, dan stelt het natuurlijk niks meer voor allemaal.
Speel zelf Monster Hunter sinds MH:Freedom, dus ook ik blaas in elke Monster Hunter game alles aan het begin weg.
Alles story tot high ranks is de tutorial van het spel en kunnen ze ook niet té moeilijk maken. Als dit voor ons uitdagend had geweest, zou de hele new playerbase het spel links laten liggen.

Net zoals in de vorige monster hunters zal 't spel aankomende maanden nog 'n hoop moeilijker gaan worden.

Zelf vind ik dit denk ik de beste Monster Hunter van de series tot dusver. Ik ben écht blij met alle QoL veranderingen t.o.v. de vorige delen.
De negatieve reacties van de old skool MH'ers begrijp ik wel, omdat alles toch een stuk meer casual is geworden, maar het speelt zo lekker en vloeiend weg.

Inmiddels de Greatsword, Longsword, SnS, Dual Blades, Hammer, Gunlance en Switch Axe in Wilds lang uitgetest, ze spelen allemaal een stuk lekkerder dan ooit. Die focus mode redirect is met de spirit helm breaker op longsword een game changer, idem op de TCS op de GS.

Performance is wel dramatisch. Ik speel met een 9800X3D en RTX5080 op 4k met DLSS-Balanced én frame generation. Dan tik ik wel nét de 110 FPS aan, daar ligt het niet aan, maar de frame drops zijn verschrikkelijk. Komt behoorlijk vaak voor dat ik random drops heb waar ik ~10sec 25-30FPS heb voordat 't weer naar boven schiet. (En moet ik die 110 FPS eigenlijk ook zonder frame generation halen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Valandin schreef op maandag 3 maart 2025 @ 23:51:
[...]

Ik denk dat het vooral erg makkelijk is omdat je al 500+ uren in world hebt zitten, dan stelt het natuurlijk niks meer voor allemaal.
Dit denk ik ook. en het is een gegeven dat tot nu toe deze game makkelijker is dan World omdat ze ook een bredere audience willen bereiken. Jammer voor de veteranen. Maargoed daar si natuurlijk genoeg voor uit te brengen ik vrees alleen dat ze niet te lang moeten wachten om dan de echt moeilijke content te releasen.

Ik kan er alleen nog niks over zeggen zelf want zit nog niet in high rank.

Maar je hoort het van iedereen die MH al kent dat deze vrij makkelijk is.
Desondanks vind ik hem rete vet.
FrankoNL schreef op maandag 3 maart 2025 @ 22:42:
De functie werkt maar niet veel mensen die low level SOS joinen. Joinen lukt inderdaad prima omdat er genoeg SOS uitgestuurd wordt. maar andersom zijn het weinig mensen die andere gaan helpen momenteel :P

Dat squads mag imo ook wel wat verbeteren of ik snap het nog niet zo goed :P
Maar je kan niet leuk een venster met squad chat open hebben o.i.d. volgens mij.

Of dat je squad messages ziet van: member called for SOS on X or Y.

Daar zit denk ik veel verbetering voor groupplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@PonyPony
Misschien is de game nu ook wel makkelijker omdat de besturing minder clunky is.Voor mij persoonlijk is dit de eerste MH game die lekker weg speelt.

Heb van vorige MH games ook wel plezier gehad maar ging toch altijd wat stroef naar mijn idee.Puur visueel ziet de combat er nu ook beter uit.

Bij Rise had ik de hoop dat de besturing beter werd dan World maar toen kwam Capcom met de Wirebug mechaniek.Dat maakte alles nog complexer.

Als ik hier zo lees ben ik blij dat ik er solo van kan genieten

[ Voor 116% gewijzigd door jori040 op 04-03-2025 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Ricmaniac schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:11:
Dat squads mag imo ook wel wat verbeteren of ik snap het nog niet zo goed :P
Maar je kan niet leuk een venster met squad chat open hebben o.i.d. volgens mij.

Of dat je squad messages ziet van: member called for SOS on X or Y.

Daar zit denk ik veel verbetering voor groupplay.
Van Squads snap ik ook nog niet veel van. Je krijgt inderdaad geen bericht te zien als een squad member een SOS afvuurt. Ik heb zelfs nog geen manier gevonden om een squad member SOS te joinen. Wel van vrienden maar dan moet je wel eerst in een link party zitten. Dan kan je via Link Member Quest (bij Alma) een SOS van een vriend joinen.

Ik zie dan ook alleen SOS Flare Quests (randoms), Link Member Quests (vrienden in een link part), Lobby Member Quests (iedereen in je lobby) en dan komen de Event Quests (die nog niet actief zijn), Optional Quests, Assignments en settings.

Voor de rest zie ik geen enkele squad optie. Ook bij het squad menu vind ik nergens een manier om een SOS van een squad member te joinen.

Ook het joinen van vrienden is best apart. Eerst moet je een link party aanmaken. Als je aan elkaar bent gelinked, zit je nog niet bij elkaar. Je zit dan nog altijd in aparte sessies. Maar je krijgt wel de mogelijkheid om een side/optionele quest te starten. Dan kan iedereen in die link party joinen en worden samen in een lobby gegooid. Wanneer de quest af is, gaat iedereen weer terug naar zijn eigen lobby. Je kunt ook elkaars SOS zien zelfs de storyline SOS. Maar ook hier ga je terug naar je eigen lobby als de monster gedood is.

Om echt langdurig elkaar te joinen en samen een gebied te verkennen, moet je environment link gebruiken. Dan kan je onbeperkt samen een gebied verkennen en tegen alle monsters vechten. Maar bepaalde content zoals de storyline is dan gelocked.

[ Voor 55% gewijzigd door Toonen1988 op 04-03-2025 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkrim
Ik denk dat er wel potentie in het spel zit voor moeilijkere hunts. De title update lijkt daarop te hinten.

Monster hunter is in bepaalde opzichten hetzelfde als de souls series. Als je er een hebt gespeeld dan heb je veel minder moeite met de andere delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik blijf wisselen van wapens de hele tijd haha. Ik vind zo veel wapens leuk dat ik niet kan kiezen wat ik als main wapen wil XD

Best een waste van materials haha maar hoe ik het nu doe is dat ik ze maar een beetje afwissel qua element. Bijv normal damage met dual blades, insect glaive met bonus fire damage, gunlance met blast etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Monster Hunter Wilds sales top eight million in three days: https://www.gematsu.com/2...ght-million-in-three-days

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
jori040 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:47:
@PonyPony
Misschien is de game nu ook wel makkelijker omdat de besturing minder clunky is.Voor mij persoonlijk is dit de eerste MH game die lekker weg speelt.

Heb van vorige MH games ook wel plezier gehad maar ging toch altijd wat stroef naar mijn idee.Puur visueel ziet de combat er nu ook beter uit.

Bij Rise had ik de hoop dat de besturing beter werd dan World maar toen kwam Capcom met de Wirebug mechaniek.Dat maakte alles nog complexer.

Als ik hier zo lees ben ik blij dat ik er solo van kan genieten
Dit is mijn eerste MH game ( wel veel souls gespeeld) had inderdaad gelezen dat de conrols van de vorige games nogal clunky waren. Maar dat dat tegelijkertijd ook zeer satisfieng was als het eenmaal klikte.

Visueel zien de monster battles er inderdaad waanzinnig uit!. maar de difficulty valt toch wel echt tegen ben nu 40u in Hunter lvl 33 en tempered & frenzy high rank hunts aan het doen maar het is niet echt uitdagend, ook niet solo. Daarbij vind ik MP wel zn charmes hebben , al best wat leuke potjes met random hunters gespeeld.

Hopelijk voegen ze wat difficulty en uitdaging toe in de event quests die eraankomen en title update 1 in April.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
PonyPony schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:47:
[...]

Dit is mijn eerste MH game ( wel veel souls gespeeld) had inderdaad gelezen dat de conrols van de vorige games nogal clunky waren. Maar dat dat tegelijkertijd ook zeer satisfieng was als het eenmaal klikte.

Visueel zien de monster battles er inderdaad waanzinnig uit!. maar de difficulty valt toch wel echt tegen ben nu 40u in Hunter lvl 33 en tempered & frenzy high rank hunts aan het doen maar het is niet echt uitdagend, ook niet solo. Daarbij vind ik MP wel zn charmes hebben , al best wat leuke potjes met random hunters gespeeld.

Hopelijk voegen ze wat difficulty en uitdaging toe in de event quests die eraankomen en title update 1 in April.
Soulsgames heb ik altijd al een stuk moeilijker gevonden dan Monster Hunter games. Denk dat daar ook jou antwoord is waarom het "heel" makkelijk voor je is. Als je een gewinterde soulsgamer bent dan heb je met MH echt geen moeite nee. of in ieder geval om het snel onder de knie te krijgen hoe je een specifiek monster moet verslaan.

En deze is inderdaad makkelijker dan zijn voorgangers. Maar heel eerlijk vind ik persoonlijk deze lekkerder spelen. De flow is veel fijner en beter van attack patterns en je eigen combo's enzo.

Ik heb meer plezier met deze base game dan base world. Maar ik zou als ik jou was en je dit tof vind wel World gewoon nog proberen als je de tijd hebt :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PonyPony
Ricmaniac schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:16:
[...]

Soulsgames heb ik altijd al een stuk moeilijker gevonden dan Monster Hunter games. Denk dat daar ook jou antwoord is waarom het "heel" makkelijk voor je is. Als je een gewinterde soulsgamer bent dan heb je met MH echt geen moeite nee. of in ieder geval om het snel onder de knie te krijgen hoe je een specifiek monster moet verslaan.

En deze is inderdaad makkelijker dan zijn voorgangers. Maar heel eerlijk vind ik persoonlijk deze lekkerder spelen. De flow is veel fijner en beter van attack patterns en je eigen combo's enzo.

Ik heb meer plezier met deze base game dan base world. Maar ik zou als ik jou was en je dit tof vind wel World gewoon nog proberen als je de tijd hebt :D
Ja daar heb je inderdaad wel een punt met wat je zegt over doorgewinterde soulsgamer :)

Ik heb er ook heel veel plezier aan en de gevechten zijn echt heel tof en spectaculair! Ik hoop dat ze de endgame constant blijven supporten dan kan ik hier wel een paar 100 uur in kwijt denk ik zo. Toffe armours ook!

Ik zou World zeker wel eens willen proberen maar heb hier denk ik voorlopig mn handen vol aan.... Moet ook Kcd2 nog afmaken en had tegen mezelf gezegd nergens anders aan te beginnen voor ik dat had gedaan...maar hier zijn we dan :+ ben best wel hooked de afgelopen dagen hehe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UItyeTTbmm5rYPK-A3g1alLocLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTZHG2IaMav8jK85pjoewuoi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWsqhfm5uOAZqoK7dqICU7hnqhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfbqEpZGDMDvu66GIG0Ly3Qh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door PonyPony op 04-03-2025 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
PonyPony schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:47:
[...]

Qua difficulty ga je met updates nog zeker aan je trekken komen.Denk zelfs dat er net als bij World ook nog een uitbreiding op de planning staat.

Souls games:Tja dat maakt dit voor jou al een stuk makkelijker.Zelf heb ik meer ervaring met de Devil May Cry en Bayonetta games.

Kcd2:die staat hier ook op pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
jori040 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:09:
[...]

Qua difficulty ga je met updates nog zeker aan je trekken komen.Denk zelfs dat er net als bij World ook nog een uitbreiding op de planning staat.

Souls games:Tja dat maakt dit voor jou al een stuk makkelijker.Zelf heb ik meer ervaring met de Devil May Cry en Bayonetta games.

Kcd2:die staat hier ook op pauze.
Ik ben dan weer heel slecht in combos hehe die laatste 2 die je noemt zijn echt de king of combo games, dus kom jij zeker goed aan je trekken.

Ik ben helemaal into the dualblades en de heavy bowgun.

Wat gebruik jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
PonyPony schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:33:
[...]

Ik ben dan weer heel slecht in combos hehe die laatste 2 die noemt zijn echt de king of combo games, dus kom jij zeker goed aan je trekken.

Wat gebruik jij?
Dualblades & Bow.Ga andere wapens straks ook zeker checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
jori040 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:48:
[...]

Dualblades & Bow.Ga andere wapens straks ook zeker checken.
Als je het eenmaal in de vingers hebt is het ook wel heel dik om die chain combos te maken met de dualblades op al die wounds.

Ik speel soms ook voor de uitdaging wel eens met een greatsword.... dan krijg ik best een pak slaag terug meestal :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wat een dikke armor set is dat heey! ik heb nog erg veel te unlocken en craften :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Ricmaniac schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:33:
[...]

Wat een dikke armor set is dat heey! ik heb nog erg veel te unlocken en craften :P
Thx! best tof he...was eigenlijk opzoek naar een helm van een andere armor die ik voor de rest compleet had, maar omdat ik geen helm had droeg ik altijd deze helm en kon net de hele set maken.

Mega veel te unlocken nog en er komt alleen maar meer bij :o je kan straks ook layeren. daar ben ik nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Moet wel zeggen, het nummer in de eind credits is echt een verdomd goed nummer. Ondanks dat het spel kritiek op het verhaal krijgt, heb ik er toch wel van genoten. De gevechten op het einde waren echt goed. Misschien iets te makkelijk, maar wel goed.

Ik kijk nu al uit naar april.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57ZwfpKEMsm_AgZWn2RtPFm1jpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tp48anM1sxbCDuxeJ2XJV3BU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24bmAhLKzBCkBq-FdrIVhm2B3O0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/76NeWbWLeF4XcwdQpDyFNkIb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oic5szUhm7p8UFB1B7dQDAcF2dM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fy8r1SEv1fNnkInp7Nufqtyb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExebxW5XsLNB9DLNNkKy1Geva-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbbOgla7UwTIFbblPhoUJj0P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pofhgv58_5NWHTLpnDKLMQ_5nEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yeWV2GMwUNitI2vaIYRF1mWv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0Sc5F-gZ2teWp7dpBuoinUiE_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHzLKlUyfFoOWSyBTjnx1ZmO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 04-03-2025 23:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Mooi om te zien XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Dit is een interessante guide. Als dual blade moet je wounds zien als een utility en niet als damage. Wanneer je namelijk een wound vernietigd, krijg je niet alleen al je stamina terug, je krijgt ook de demon gauge terug en je blijft langer in demon mode. De wonden moet je dus strategisch gebruiken.

Hij gebruikt ook dezelfde wapens als wat ik heb. Maar dan een hogere tier + een talisman komt hij uit op 125 paralysis en dan krijgt hij ook nog een bonus wanneer hij crit doet. Ziekelijke build.

Ik doe nu al twee tot drie keer een monster stun locken. En dan heeft hij dubbel zo meer kans als wat ik heb.

Als je deze build goed onder de knie krijgt, blijf je bijna het hele gevecht in demon mode met een aantal keer stun locks.

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 05-03-2025 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Zo'n baan lijkt me echt geweldig. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 05-03-2025 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Toonen1988 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 23:05:
Moet wel zeggen, het nummer in de eind credits is echt een verdomd goed nummer. Ondanks dat het spel kritiek op het verhaal krijgt, heb ik er toch wel van genoten. De gevechten op het einde waren echt goed. Misschien iets te makkelijk, maar wel goed.

Ik kijk nu al uit naar april.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is in chapter 3 na de credits nog niet afgelopen hoor. Dan begint pas high rank en nog 2 chapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
PonyPony schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:45:
[...]

Het is in chapter 3 na de credits nog niet afgelopen hoor. Dan begint pas high rank en nog 2 chapters.
Ik weet het, uiteindelijk gaan ook events komen en allerlei andere dingen. Ik verwacht dat we nog genoeg content gaan krijgen voor de komende jaren.

Ik vermoed ook dat we straks ook een DLC zoals Iceborn gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
[quote]Toonen1988 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:47:
[...]

Ik weet het, uiteindelijk gaan ook events komen en allerlei andere dingen. Ik verwacht dat we nog genoeg content gaan krijgen voor de komende jaren.

Dlc duurt nog wel een jaar of 2 jammergenoeg. Ik ben alweer 40u bezig na het rollen vd credits maar denk dat ik ook stop na chapter 5. Gister zijn er 2 event quests uitgekomen maar vond ik maar mwa, ik hoop dat in April de endgame echt kan beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
PonyPony schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:58:
[quote]Toonen1988 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:47:
[...]

Dlc duurt nog wel een jaar of 2 jammergenoeg. Ik ben alweer 40u bezig na het rollen vd credits maar denk dat ik ook stop na chapter 5. Gister zijn er 2 event quests uitgekomen maar vond ik maar mwa, ik hoop dat in April de endgame echt kan beginnen.
Mocht je meer MH willen dan kan je Rise of World nog checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
jori040 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:24:
[...]

Mocht je meer MH willen dan kan je Rise of World nog checken.
World heb ik ook gespeeld, jaren geleden. Heb nooit de DLC Iceborn gekocht, waar ik veel positieve verhalen over heb gelezen. Wilde het wel altijd wel spelen, misschien dat ik het loop nadat ik alles ver heb gezien in Wilds.

Rise heb ik nog nooit gespeeld. Had begrepen dat die iets anders dan World zou zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 05-03-2025 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Toonen1988 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:32:
[...]

World heb ik ook gespeeld, jaren geleden. Heb nooit de DLC Iceborn gekocht, waar ik veel positieve verhalen over heb gelezen.

Rise heb ik nog nooit gespeeld. Had begrepen dat die iets anders dan World zou zijn.
In de periode van Iceborn was ik met andere games bezig dus die heb ik ook nooit gespeeld.

Rise heb ik op de Switch gespeeld.Los van de de wirebug mechaniek waar ik geen fan van ben was het wel een prima game.Mijn ervaring is dat die moeilijker dan Wilds is.

Wilds voelt echt als een vervolg op World.

Jammer dat ik de MH games tijdens de PSP periode niet zo zag te staan.

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 05-03-2025 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:33
1e event is live: Kut-Ku Gone Cuckold

En ik vond Kuttenberg al vreemd ;)

https://x.com/monsterhunter/status/1897082499362087353?s=46

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Nol_NL schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:55:
1e event is live: Kut-Ku Gone Cuckold

En ik vond Kuttenberg al vreemd ;)

https://x.com/monsterhunter/status/1897082499362087353?s=46
Het is toch Kut-ku Gone Cuckoo? Staat Cuckold toevallig voor je voorgeschreven in je auto correct software. _O-

Grappen even opzei gezet, het is inderdaad wel een beetje een rare naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Toonen1988 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:47:
[...]

Dat denk ik ook ja.

Edit: oh had eerst het topic verder moeten lezen voordat ik antwoorde 8)7

Het eerste event is nu al

Current Event Quests (March 4 – March 11, 2025)

Kut-ku Gone Cuckoo
For this quest, you simply have to collect special materials to then get the Mimiphyta α headgear!
When: March 4 – March 11, 2025
Hunt: Yian Kut-ku
Reward: Mimiphyta α headgear
Locale: Scarlet Forest
HR Requirement: 9+

Stalking Supper
The second event quest requires you to hunt a Quematrice in return for some great Kunafa Cheese, which you can use as an additional ingredient when cooking on the BBQ Grill!
When: March 4 – March 11, 2025
Hunt: Quematrice
Reward: Kunafa Cheese
Locale: Windward Plains
HR Requirement: 9+
Again, keep in mind that these are limited-time quests that provide exclusive materials and interesting rewards, so make sure to complete them before they disappear!

Two new Event Quests will also go live on March 11, followed by another set on March 18. Of course, we will keep you updated with all the details before the next event quests are live!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkrim
jori040 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:41:
[...]

In de periode van Iceborn was ik met andere games bezig dus die heb ik ook nooit gespeeld.

Rise heb ik op de Switch gespeeld.Los van de de wirebug mechaniek waar ik geen fan van ben was het wel een prima game.Mijn ervaring is dat die moeilijker dan Wilds is.

Wilds voelt echt als een vervolg op World.

Jammer dat ik de MH games tijdens de PSP periode niet zo zag te staan.
Mocht je willen ervaren hoe de oudere games waren dan kan ik ook MH Generations Ultimate aanraden op de switch. Dat spel is af en toe in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Monkrim schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:42:
[...]

Mocht je willen ervaren hoe de oudere games waren dan kan ik ook MH Generations Ultimate aanraden op de switch. Dat spel is af en toe in de aanbieding.
Oh ja die is er ook nog voor de Switch.Thnx voor de tip. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
@jori040 vanaf chapter 5 en rank 6 en 7 word het wel uitdagend en leuk.... pfff net bijna een boss neer fainten mn twee team mates grrrr.

Vind het in multiplayer toch wel beter tot zn recht komen. ook al hebben we een squad op tweakers heb m nog niet zo actief gezien. zijn er nog tweakers die actief MP gaan spelen met partychat ps5 of discord pc?. met randoms is ook wel leuk alleen met tweakers leuker.

[ Voor 50% gewijzigd door PonyPony op 05-03-2025 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wel leuk gedaan ook met die popup camps dat je ze kan editen enzo :) Heel overbodig maar toch een leuk extra'tje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
PonyPony schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:53:
@jori040 vanaf chapter 5 en rank 6 en 7 word het wel uitdagend en leuk.... pfff net bijna een boss neer fainten mn twee team mates grrrr.

Vind het in multiplayer toch wel beter tot zn recht komen. ook al hebben we een squad op tweakers heb m nog niet zo actief gezien. zijn er nog tweakers die actief MP gaan spelen met partychat ps5 of discord pc?. met randoms is ook wel leuk alleen met tweakers leuker.
Is wel mijn intentie maar ik vind dat dus totaal niet handig gedaan. Denk sowieso pas dat het beter tot zijn recht komt wanneer iedereen in je party in ieder geval de main story klaar heeft etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Ricmaniac schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:08:
[...]

Is wel mijn intentie maar ik vind dat dus totaal niet handig gedaan. Denk sowieso pas dat het beter tot zijn recht komt wanneer iedereen in je party in ieder geval de main story klaar heeft etc.
Het valt redelijk mee. je voegt elkaars friendcode toe linked worlds en dan gaan met die banaan. je kan ook redelijk makkelijk elkaars Sos beacons joinen. Ik vind het best leuk om andermans story te joinen voor de lol en materials. Ik ben bijna klaar net Gore Magala neer.

Ik had beter onderzoek moeten doen maar las dat er niet echt een endgame inzit en dat vind ik wel jammer. Dus als ik nog missies kan joinen check ik je wel een x online zag je al in de lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Ik vind het gewoon jammer dat squad members geen notificatie krijgen als iemand binnen de groep een SOS afschiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Toonen1988 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:14:
Ik vind het gewoon jammer dat squad members geen notificatie krijgen als iemand binnen de groep een SOS afschiet.
Ja dit 100% dus.
Het zou makkelijk zijn als je gewoon een SOS beacon dropt en er 3 man uit je squad je komen helpen.
Of dat je een SOS beacon hebt en dan apart een Squad becon ofzo dat je alleen je squad notified.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
PonyPony schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:33:
[...]

Ik ben dan weer heel slecht in combos hehe die laatste 2 die noemt zijn echt de king of combo games, dus kom jij zeker goed aan je trekken.

Wat gebruik jij?
Haha DMC5 is ook echt mijn game, persoonlijke nummer 1 ooit eigenlijk :p en ik game al vanaf 1995. Charge blade in MH wilds is dan ook echt mijn ding. Zoveel variaties mogelijk, prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
jellybrah schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:32:
[...]

Haha DMC5 is ook echt mijn game, persoonlijke nummer 1 ooit eigenlijk :p en ik game al vanaf 1995. Charge blade in MH wilds is dan ook echt mijn ding. Zoveel variaties mogelijk, prachtig.
Hele toffe game is dat idd! Dmc5. Ik speel zelf al de hele game met de Dual blades en soms eens greatsword geprobeerd. ga later zeker de charge blade eens proberen! de gunlance ziet er ook goed uit.... zoveel opties. ben benieuwd hoe ik het ga ervaren als ik chapter 6 heb afgerond. heb al wel veel te grinden gezien ook voor het layer system maar vooral de artian weapons. hoop dat ze meer difficulty 8 monsters en varianten gaan toevoegen in de eerste title update, dat houd de grind dan weer intressant. de game heeft in iedergeval veel potentie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
@Ricmaniac Mischien kunnen we hier zo een lijst in het begin van het topic maken die eerder bij Helldivers 2 was? samen met @G_Dragon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
PonyPony schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:40:
@Ricmaniac Mischien kunnen we hier zo een lijst in het begin van het topic maken die eerder bij Helldivers 2 was?
zoiets? :P

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

@KBE91 Kan je het in de TS te zetten :)

@PonyPony even je quotebericht aanpassen zodat de membersonly tag goed staat :P
Kan je hem ook editen btw? niet zeker of rechten goed staan

[ Voor 25% gewijzigd door Ricmaniac op 06-03-2025 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Ricmaniac schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:25:
[...]

[membersonly]https://docs.google.com/spreadsheets/d/1QMqWgIvh9tVhK2DAbb_cz7pC5xIBV8a2Zo5P7tpDtLU/edit?usp=sharing [/member]

even @KBE91 vragen het in de TS te zetten :)
Ja juist! bedankt :D . bij Hd2 liep dat ook als een trein, kunnen we hier ook lekker met zn allen samen spelen

[ Voor 11% gewijzigd door PonyPony op 06-03-2025 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Ricmaniac schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:25:
[...]

***members only***

even @KBE91 vragen het in de TS te zetten :)

@PonyPony even je quotebericht aanpassen zodat de membersonly tag goed staat :P
Kan je hem ook editen btw? niet zeker of rechten goed staan
Volgens mij klopt alles? ik zie de members only tag wel in link blauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Nu online
Aangezien Monster Hunter Wilds tijdelijke events heeft, zou het misschien ook leuk zijn om een dag of dagen en tijd te kiezen om dit gezamelijk te gaan doen. De event is van 4 t/m 11 maart. Als we nu zeggen dat we twee of drie dagen uitzoeken, met een tijd, zodat we de events samen kunnen doen.

Dit hoeft ook geen uren te duren, het gaat nu om twee event monsters.

[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 06-03-2025 00:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
PonyPony schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:26:
[...]

Ja juist! bedankt :D . bij Hd2 liep dat ook als een trein, kunnen we hier ook lekker met zn allen samen spelen
Jij wil gewoon weer frikadellen gaan halen tijdens de game :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik moet zeggen dat ik dat weather systeem ook best tof vind. Besefte me niet dat dit gewoon echt effect had in de game. Misschien niet goed opgelet op de dialogen toen :P

Er zijn 3 catogoriën. Je hebt:
  • Fallow
  • Plenty
  • Inclemency
Fallow vindt plaats vlak voor de storm. resources zijn schaars, er is geen voedsel en monsters vechten vaker met elkaar. Je herkent Fallow aan een grauwe omgeving, zware regenval of een stormachtige sfeer.

Plenty is de heropleving na de storm. Het leven keert terug en er zijn weer meer wildlife en resources te vinden. De omgeving is dan weer mooi helder en zonnig.

Inclemency is wanneer extreme stormen, sneeuwstormen en hittegolven optreden. Dit gebeurt na Fallow en vlak voor Plenty. Vaak is dit het enige moment waarop Apex Monsters beschikbaar zijn om te hunten.

Het weer kan ook invloed hebben op je character. Als je vastzit in een hevige sneeuwstorm zonder voorwerpen die tegen de kou helpen, kun je in de problemen komen.

Je kan op de map zien welk weertype er in een gebied is.

Open je kaart en selecteer de omgevingsdetails. Hierdoor opent een klein venster aan de zijkant, waar je bovenaan de tijd van de dag en het huidige weer kunt zien.
In hetzelfde venster kun je ook de beschikbare monsters, resources en wildlife bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Zhbec6uDzrxhLFAitE7GxUKPNA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z7GHdQs8SyEXUEfknVJ8jxW4.png?f=fotoalbum_large

Het is niet altijd mogelijk om de grote kaart te bekijken, Het wordt ook weergegeven links naast je Mini-Map in de zone.
  • Een draaiend paars icoon geeft Fallow aan.
  • Een groene cirkel geeft Plenty aan.
  • Een rood icoontje geeft Inclemency aan.
Dacht misschien handig om even te delen want ik kom er pas zo laat achter haha maar kan aan mij liggen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 06-03-2025 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

PonyPony schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:37:
[...]

Het valt redelijk mee. je voegt elkaars friendcode toe linked worlds en dan gaan met die banaan. je kan ook redelijk makkelijk elkaars Sos beacons joinen. Ik vind het best leuk om andermans story te joinen voor de lol en materials. Ik ben bijna klaar net Gore Magala neer.

Ik had beter onderzoek moeten doen maar las dat er niet echt een endgame inzit en dat vind ik wel jammer. Dus als ik nog missies kan joinen check ik je wel een x online zag je al in de lijst.
De endgame is alle armors gemaakt hebben en alle endgame wapens gemaakt hebben en er mee kunnen spelen :P

(en af en toe nieuwe monsters)

op zich heeft de game redelijk wat herspeelbaarheid/variatie, omdat elke wapen gewoon viable is/ Merk dat ze redelijk wat dingen verbeterd hebben tov Worlds (rise niet gespeeld) Meer nog dan world is het voor mij wat richting open world setting gegaan, zo voelt. MP/coop is verbeterd, maar toch ook weer niet 8)7 Dat blijft jammer.

Beste coop is denk ik een squad session maken volgens mij, de SOS flare is namelijk session linked en niet squad linked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona32
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 08:01
Hi allen,

Ik ben helemaal nieuw in de Monster Hunter hype en na wat reviews en gameplay beelden wil ik deze game toch gaan halen. Nu ben ik benieuwd in hoeverre je wapens en skills kan veranderen tijdens het spel. Kun je bijvoorbeeld beginnen met sword/shield, maar overstappen naar double blade of een ranged weapon? Of moet je dan bijvoorbeeld al je skills en armour vervangen om weer een beetje mee te kunnen? Ik ben bang dat ik misschien te snel uitgekeken ben op een wapen en dat het spel me dan tegen gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkrim
jona32 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:22:
Hi allen,

Ik ben helemaal nieuw in de Monster Hunter hype en na wat reviews en gameplay beelden wil ik deze game toch gaan halen. Nu ben ik benieuwd in hoeverre je wapens en skills kan veranderen tijdens het spel. Kun je bijvoorbeeld beginnen met sword/shield, maar overstappen naar double blade of een ranged weapon? Of moet je dan bijvoorbeeld al je skills en armour vervangen om weer een beetje mee te kunnen? Ik ben bang dat ik misschien te snel uitgekeken ben op een wapen en dat het spel me dan tegen gaat staan.
Je kan van wapen switchen wanneer je wilt. Als het spel begint kan je zelf kiezen welke van de 14 wapens je wilt spelen en kan je ze uitproberen. Later kan je ook twee wapens meenemen op een hunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Hi allen,

Wisselen van wapen(s) is zo simpel als een andere craften en die gaan gebruiken :) Daarnaast kun je alle wapens testen en er later 2 gebruiken zoals ook door Monkrim gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Hi allen,

Je hebt geen skills.

Armor is voornamelijk defensief en je maakt uiteindelijk meerdere soorten armor met verschillende resistances.
Je wapen bepaald hoe je speelt. Je skills zijn zeg maar wapen combo's en je kan altijd wisselen wanneer je wilt mits je in een camp of dropje bent.

Ik craft bijv soms ook verschillende wapens voor verscihllende damage types. Dat houd het varierend voor mij en omdat ik heel veel weapons leuk vind. Zo gebruik ik over het algemeen nu dual blades.
Maar mijn Bow die ik als 2e wapen bij me heb craft ik een speciale fire damage variant.
Als ik dan een monster hunt die weak is voor firedamage gebruik ik die boog bijv.

Uiteindelijk is het dus ook dat je meerdere wapens craft voor verschillende monsters en speelstijlen.

Je hoeft niks te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Niet helemaal correct.

De "skills" zitten aan de wapens en de gear vast (en de decorations)
Moet zeggen van wat ik gezien heb is dat het in wilds minder nodig is om te mix en matchen zoals in world wel veel voordeel gaf. Maar meeste full sets zijn voor zover ik kan zien best ok voor de verschillende wapens

edit: om verwarring te volkomen, want tijdens combat krijg je wel de meldingen te zien van: skill .... activated etc.

Maar in Low rank is dat niet echt iets om al in te verdiepen, belangrijkste in low rank is eerst je defense, dan naar gelang kan je kijken naar de sklills op de gear/amulets (decorations komen pas in High Rank)

[ Voor 26% gewijzigd door Bokkie op 06-03-2025 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona32
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 08:01
Dank allen, als ik het zo lees is het dus makkelijk om wapens te testen en te wisselen, zonder daarna je hele stats overhoop te hoeven gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

jona32 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:01:
Dank allen, als ik het zo lees is het dus makkelijk om wapens te testen en te wisselen, zonder daarna je hele stats overhoop te hoeven gooien.
Jup, zoals gezegd, gewoon ander wapen craften en gaan, enige is dat he mogelijk wel weer wat monsters moet hunten voor je de materialen hebt.

Wel zullen sommige armorsets beter zijn voor bepaalde wapens dan andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Bokkie schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:32:
[...]

De endgame is alle armors gemaakt hebben en alle endgame wapens gemaakt hebben en er mee kunnen spelen :P

(en af en toe nieuwe monsters)

op zich heeft de game redelijk wat herspeelbaarheid/variatie, omdat elke wapen gewoon viable is/ Merk dat ze redelijk wat dingen verbeterd hebben tov Worlds (rise niet gespeeld) Meer nog dan world is het voor mij wat richting open world setting gegaan, zo voelt. MP/coop is verbeterd, maar toch ook weer niet 8)7 Dat blijft jammer.

Beste coop is denk ik een squad session maken volgens mij, de SOS flare is namelijk session linked en niet squad linked
Ik hoef niet per se gelijk nieuwe monsters maar er komen geloof ik toch wel event quests en nieuwe quests in de title updates?. dan kan ik er wel een paar 100u in kwijt. kan iemand ook het crown systeem uitleggen?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste