Garage rijdt 43 te hard in bebouwde kom.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 11:36

Liberteh

All your base belong to me

Thalaron schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:51:
Hoewel het zeer kwalijk is wat hier allemaal is gebeurd, kan je niet stellen dat ‘omdat er reden is voor ontslag, moet monteur ontslagen worden’.

Er zijn personeelstekorten… moet die garage dan maar failliet omdat het personeel daar zich niet weet te gedragen? Dat de eigenaar hier een lastige casus heeft en je als klant best wat mag vinden, blijft deze keuze aan de dealer.

Ben je het er niet mee eens met hoe het opgelost gaat worden? Dat kan en mag, maar om dan dergelijke filmpjes online te gooien? Dat komt mijns inziens over als chantage (ontslaan die monteur, of anders brand ik je toko online af).

Ik zou het dan gewoon aankaarten bij je verzekering (rechtsbijstand?) of het juridisch loket om te vragen naar advies wat je hier mee kan.

Hoe dan ook kan je ervoor kiezen een eerlijke review te plaatsen. Ook zouden ze mij kwijt zijn als klant incl. Al mijn vrienden/ familie en diens kennissen. Iets met mond op mond reclame.
Ja agent, zeer kwalijk wat hier gebeurd is maar je kan me niet arresteren want dan krijgt mijn bedrijf een personeelstekort. Wanneer gaat dit naar de politie OP?

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
Wat een ongelooflijk verhaal dat een merkdealer zo met je auto omgaat. En dan gaat het nog niet eens om wat zo'n auto kost. Dat doe je niet met andermans eigendommen.

Ik zou per direct geen klant meer (willen) zijn, en zou dit ook zeker voorleggen bij de rechtsbijstand. Die kunnen daar juridisch vast wel wat van vinden, misschien wel optie aangifte politie. Daarnaast bij overkoepelende organisaties als klacht melden (merk, bovag etc.).

Vanuit de dealer zou er een heel goed verhaal moeten komen, op z'n minst.
Dit gedrag moet bestraft worden, op welk niveau dat ook is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:41
jeroen3 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:26:
[...]

Als het goed is rijden ze met groene platen, dus krijg je geen boete.
Jij denkt dat garages waar de monteur niet-noodzakelijke proefritten maakt netjes iedere keer de groene platen monteert?

Ik zou daar niet teveel op vertrouwen...

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:56
Reptielenbrein schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:29:
[...]

Filmpje online? waarom niet.. Kom op zeg dit is niet recht te praten ontslag is het minste. Er is ook nergens gezegd dat er een filmpje online komt? dat maak jij er van.
Lees anders even de reactie boven mijn bericht. Ik maak nergens iets van… hier direct dan maar het stuk waar ik naar refereer;
Technofreakz schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:45:
Ik zou de beelden doorsturen naar de betreffende manager.

Mochten ze geen ontslag krijgen, de beelden mooi online plaatsen met de naam van de vestiging erbij.
En nee, ontslag is niet het minste. Dat bepaald de eigenaar van de garage en niet TS. Of TS het daar dan bij laat of niet is dan weer aan TS. En al zou de eigenaar de monteur en/ of hoofd verkoop ontslaan. Is TS san tevreden en blijft hij dan klant? Ik zou hoe dan ook weg gaan en de wijkagent uitnodigen om het filmpje te komen bekijken. Verder zou ik het daarbij laten naast een evt. pittige waarheidsgetrouwe review.
Liberteh schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:58:
[...]

Ja agent, zeer kwalijk wat hier gebeurd is maar je kan me niet arresteren want dan krijgt mijn bedrijf een personeelstekort. Wanneer gaat dit naar de politie OP?
De politie zal met de beelden van de dashcam wellicht iets kunnen. Of dat ze dat doen of niet..

Aangeven dat je ontslag op zijn plek zou vinden ook. Ontslag eisen dat is niet aan TS. Maar de politie inschakelen of juridische stappen nemen staat TS geheel vrij. Video’s online knallen (iets dat ik TS niet heb zien aangeven voor de duidelijkheid, maar het kwam dus boven mijn bericht voorbij) zou ik even mee uitkijken. Dat kan zomaar tegen TS zijn veste interesse werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Thalaron op 05-02-2025 23:12 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:12
Thom.Seagal schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:55:
Wat veel reacties! Ik heb 90% kunnen lezen tot nu toe.

Vanmiddag de auto opgehaald.
Ik heb om een gesprek gevraagd aan de manager.
Ik heb hem al het bewijs laten zien. Ook aantoonbaar dat de auto niet warm was. Hij was hier niet blij mee en heeft het gisteren ook al besproken met de monteur.

Hij heeft de monteur erbij gehaald zodat hij zich kan verantwoorden. Ik heb een stevig gesprek gehad met hem en had het gevoel dat hij spijt had en al op zijn flikker gekregen heeft. Hij gaf toe dat de olie niet volledig warm was en paar keer gas gegeven heeft. Ik ben met een tevreden gevoel weggegaan wetende dat hij op zijn gedrag is aangesproken en dat de filiaal manager ervan weet.

Echter, nu komt het. Wat ik tot nu toe in ieder gesprek heb weggelaten is dat ik een dashcam heb die ook binnen in de auto beeld en geluid opneemt.

De volledige rit was dus gefilmd. En mijn vermoeden werd bevestigd. Niet warm rijden en vol gas testen.

uiteindelijk draait de monteur om rii de dealer. Daar trapt hij het gas maximaal in. Je hoor hem zeggen "Dit is vol gas, zo hey". Tijdens het kijken kon ik de versnelling tellen tot mijn schrik. "Dit was al meer dan 180" hoor ik de monteur zeggen terwijl hij op een 80 weg rijd. Vervolgens: "Zou hij dit kunnen zien in de audi app? Straks krijgen we gezeik". Waarop de bijrijder (Hoofd verkoop antwoord): "Hij zal vast niet veel anders rijden dus mooi laten gaan." Waarna hij uitlegt aan de monteur hoe hij de auto in werkplaatsmodus kan zetten zodat ik niks kan zien. Niet wetende dat ik losstaande system heb geïnstalleerd met hun eigen accu.
Vervolgens verteld de monteur dat hij al eerder gezeik gehad heeft voor het maken van een proefrit zonder toestemming.

Bij terugkomst bij de dealer ziet hij de dashcam pas. "Oh kut een dashcam, kunnen we het nog wissen, we gingen veelste hard". Waarna hij 2minuten later probeert de sd kaart eruit te halen. Dit lukt echter niet dus hij drukt op wat knopjes. Niet wetende dat de camera vanzelf weer activeert bij het op contact zetten. Een uur later hoor ik een collega zeggen: "Er zit ook een dashcam in." Waarop de monteur antwoord: "Ja dat weet ik, heb hem al gereset met dat sd kaartje."

Na dit gezien te hebben heb ik de manager opgebeld. Deze was nogmaals zeer boos erover. Hij gaat het morgen met de medewerker bespreken want hij moest dit zelf ook even beseffen.
Ik heb aangegeven dat ik graag hoor wat de consequenties zijn voor de medewerker.

Ik vind dat ik vrij coulant ben geweest. Deed dit ook omdat ik altijd top ben geholpen door de manager. Ik wacht even af wat de consequenties worden. Als dit niet bevalt, of ze zijn er niet, dan zal ik zelf maatregelen nemen zowel juridisch als strafrechtelijk.
Rest niets anders dan juridisch advies inwinnen en aangifte/melding maken bij de politie. Als het een merkdealer betreft zou ik het ook voorleggen aan het hoofdkantoor en een nette review schrijven waarin je de gang van zaken beschrijft. Een monteur als deze is een merkdealer onwaardig. Echt te gek voor woorden dat er zelfs nog mensen hier zijn die het de normaalste zaak van de wereld lijken te vinden door te zeggen dat het erbij hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-09 21:04
Thalaron schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 23:09:
[...]

Lees anders even de reactie boven mijn bericht. Ik maak nergens iets van… hier direct dan maar het stuk waar ik naar refereer;

[...]

En nee, ontslag is niet het minste. Dat bepaald de eigenaar van de garage en niet TS. Of TS het daar dan bij laat of niet is dan weer aan TS. En al zou de eigenaar de monteur en/ of hoofd verkoop ontslaan. Is TS san tevreden en blijft hij dan klant? Ik zou hoe dan ook weg gaan en de wijkagent uitnodigen om het filmpje te komen bekijken. Verder zou ik het daarbij laten naast een evt. pittige waarheidsgetrouwe review.

[...]

De politie zal met de beelden van de dashcam wellicht iets kunnen. Of dat ze dat doen of niet..

Aangeven dat je ontslag op zijn plek zou vinden ook. Ontslag eisen dat is niet aan TS. Maar de politie inschakelen of juridische stappen nemen staat TS geheel vrij. Video’s online knallen (iets dat ik TS niet heb zien aangeven voor de duidelijkheid, maar het kwam dus boven mijn bericht voorbij) zou ik even mee uitkijken. Dat kan zomaar tegen TS zijn veste interesse werken.
Ik bedoelde ook dat de TS nergens had gezegd beelden online te zetten, ook al zou ik het kunnen begrijpen. Een andere gebruiker had dat gezegd,verder ben ik het wel met je eens.

[ Voor 21% gewijzigd door Reptielenbrein op 06-02-2025 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:19
Thalaron schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 23:09:
[...]

[...]

[...]

Ik zou meer verwachten van een manager dan een wijkagent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
Technofreakz schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 06:17:
[...]
Ik zou meer verwachten van een manager dan een wijkagent.
Dat ligt er natuurlijk aan hoe de manager er daadwerkelijk in staat. Als de manager oprecht boos en verontwaardigd is op de monteur ( en verkoopadviseur) kan en zal hij de nodige stappen ondernemen door met de beide personen in gesprek te gaan en op zijn minste een schriftelijke "laatste waarschuwing" geven. Als er niet direct tot ontslag wordt overgegaan.

Maar als de manager nu de boosheid en verontreiniging slechts acteert en geen actie onderneemt, dan is het heel goed om melding te doen bij de wijkagent. Die zal vervolgens met één melding waarschijnlijk helemaal niets doen. Maar bij een reeks meldingen van meerdere klanten kan er wel degelijk door de politie wat gedaan worden.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:05

Yucon

*broem*

Als je een escalatiemiddel zoekt kun je altijd nog richting importeur stappen. Dit is immers niet heel goed voor de merkervaring.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:13
Over het ontkoppelen van de dashcam, mijn garagist is een vriend van me en die ontkoppelt altijd alle dashcams. Hij heeft geen zin in gezeur als hij eens wat fout doet in een testrit, maar hij heeft vooral ook geen zin om continu gefilmd te worden als hij werkt (contact aan=opnemen, of parking modus=alles opnemen). Iets met zijn privacy en zo. Het is overigens een eenmanszaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat een verhaal. Vind wel dat je je buiten uitlatingen moet laten als 'ontslag op staande voet eisen', want dat kun je helemaal niet eisen en we leven hier ook niet in een oog om oog, tand om tand samenleving waarbij het slachtoffer de straf van de dader mag uitkiezen ;) Wat jouw belang is is dat dit niet meer gebeurt en daar zal de manager voor moeten zorgen. Ook zou er een verklaring op papier kunnen worden gezet dat dit is gebeurd, zodat er bij evt boetes geen discussie volgt.

Dashcam die ook binnen opneemt vind ik overigens wel enigszins discutabel. Moet je niet van te voren melden dat je ze aan het opnemen bent? Ik zou het ook niet op prijs stellen dat er tijdens mijn werk een verborgen camera meekijkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Palomar op 06-02-2025 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:23
MoiZie schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 07:34:
Over het ontkoppelen van de dashcam, mijn garagist is een vriend van me en die ontkoppelt altijd alle dashcams. Hij heeft geen zin in gezeur als hij eens wat fout doet in een testrit, maar hij heeft vooral ook geen zin om continu gefilmd te worden als hij werkt (contact aan=opnemen, of parking modus=alles opnemen). Iets met zijn privacy en zo. Het is overigens een eenmanszaak.
Ik denk ook dat je officieel niet mag filmen tijdens zijn werk in de garage. Een testrit is wat anders, want die vindt meestal plaatst op de openbare weg. En terecht dat hij dat doet in de garage, ik wil ook op mijn werk niet de hele dag gefilmd worden.

Voor dit topic zit het waarschijnlijk iets anders in elkaar, het ene bewijs versterkt het andere bewijs. En de dashcam opname is gemaakt tijdens de testrit, dus op de openbare weg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reptielenbrein
Palomar schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 07:48:
Wat een verhaal. Vind wel dat je je buiten uitlatingen moet laten als 'ontslag op staande voet eisen', want dat kun je helemaal niet eisen en we leven hier ook niet in een oog om oog, tand om tand samenleving waarbij het slachtoffer de straf van de dader mag uitkiezen ;) Wat jouw belang is is dat dit niet meer gebeurt en daar zal de manager voor moeten zorgen. Ook zou er een verklaring op papier kunnen worden gezet dat dit is gebeurd, zodat er bij evt boetes geen discussie volgt.

Dashcam die ook binnen opneemt vind ik overigens wel enigszins discutabel. Moet je niet van te voren melden dat je ze aan het opnemen bent? Ik zou het ook niet op prijs stellen dat er tijdens mijn werk een verborgen camera meekijkt.
Stel je voor dat je wordt betrapt dat je ergens 180+ rijdt waar je 80 mag met een klant zijn auto waar je niet niets in te zoeken hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Laatst online: 20:56
peter-rm schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:58:
met de nodige bewijsmiddelen kun je altijd een aangifte doen bij de politie tegen de monteur vanwege gevaarlijk verkeersgedrag.
Als het OM er wat mee doet is hij een tijdje z'n rijbewijs kwijt, met een forse boete
Welke bewijsmiddelen? Een dashcamfilmpje waarop iemand zegt 180 te rijden en een gps tracker die max 93 aangeeft?

Het is allemaal niet heel netjes, maar het word hier wel heel groot gemaakt zegt....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Bouke-p schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:14:
[...]

Welke bewijsmiddelen? Een dashcamfilmpje waarop iemand zegt 180 te rijden en een gps tracker die max 93 aangeeft?

Het is allemaal niet heel netjes, maar het word hier wel heel groot gemaakt zegt....
Het is allemaal niet heel netjes? Mooi eufemisme. Het is gewoon ronduit belachelijk dat ze zo met een klantauto omgaan, niet meer en niet minder.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

peter-rm schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:58:
met de nodige bewijsmiddelen kun je altijd een aangifte doen bij de politie tegen de monteur vanwege gevaarlijk verkeersgedrag.
Als het OM er wat mee doet is hij een tijdje z'n rijbewijs kwijt, met een forse boete
Kan je bewijzen dan dat de monteur reed?
Echt, er wordt flink overdreven hier. Ontslag op staande voet :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:23

Smoonshine

Feyenoord!!

Palomar schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 07:48:

Ik vind niet dat het iets is dat je als klant moet eisen, laten we dat voorop stellen. Ik vind dat de garage-eigenaar geen andere keus heeft.

180 op een 80 weg is geen snelheidsovertreding, dat komt op je strafblad en dikke kans dat de auto en het rijbewijs worden ingevorderd. Buiten dat is het simpelweg levensgevaarlijk en zwaar onverantwoord. Daar mag je niet mee wegkomen.

Ik heb wel eens gelezen dat de politie naar aanleiding van filmpjes op X tot actie overgaat. En eigenlijk vind ik ook dat TS de beelden aan de politie moet laten zien. Mocht diezelfde monteur de volgende keer wel een kind de dood in jagen met de auto van die klant die nou eenmaal bij de secundaire arbeidsvoorwaarden hoort volgens sommigen, dan neem je jezelf dat de rest van je leven kwalijk.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
Smoonshine schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:19:
[...]

Ik vind niet dat het iets is dat je als klant moet eisen, laten we dat voorop stellen. Ik vind dat de garage-eigenaar geen andere keus heeft.

180 op een 80 weg is geen snelheidsovertreding, dat komt op je strafblad en dikke kans dat de auto en het rijbewijs worden ingevorderd. Buiten dat is het simpelweg levensgevaarlijk en zwaar onverantwoord. Daar mag je niet mee wegkomen.

Ik heb wel eens gelezen dat de politie naar aanleiding van filmpjes op X tot actie overgaat. En eigenlijk vind ik ook dat TS de beelden aan de politie moet laten zien. Mocht diezelfde monteur de volgende keer wel een kind de dood in jagen met de auto van die klant die nou eenmaal bij de secundaire arbeidsvoorwaarden hoort volgens sommigen, dan neem je jezelf dat de rest van je leven kwalijk.
Het artikel kan ik niet meer zo vinden, maar klopt inderdaad. Volgens mij was dat vorig jaar dat er iemand na aanleiding van beelden is veroordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002

Vliegvlug

Flight Simple

Maar gaat dat niet over als een maniac door het verkeer heen rijden?
Tuurlijk is 100Km te hard ook hartstikke onverantwoord en gevaarlijk maar op een lege en rechte weg en er is verder niets mis gegaan vraag ik me af of er werkelijk wat mee gebeurt.
Politie en OM is al druk genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Vliegvlug op 06-02-2025 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:36
Reptielenbrein schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:21:
[...]

Het artikel kan ik niet meer zo vinden, maar klopt inderdaad. Volgens mij was dat vorig jaar dat er iemand na aanleiding van beelden is veroordeeld.
Dat gaat doorgaans om gevaarlijk rijgedrag zoals rechts inhalen, bumperkleven, door rood of allerhande verkeersruzies. Snelheidsovertredingen worden zelden bekeurd obv beelden door derden want geen bewijs van de behaalde snelheid.

Ik vermoed dat de politie dan ook weinig doet. Je kunt geen aangifte doen van hard rijden door een ander. Je kunt melding maken en aan de politie/OM om er wat mee te doen, ik zou daar niet al te veel van verwachten. Je kunt hoogstens dreigen bij de garage met het doen van aangifte van het opzettelijk schade aanbrengen aan je eigendommen, maar geef dat ook weinig kans gezien het gebrek aan bewijs. Rest de vraag: wat wil TS exact bereiken? Ik zou ook pissed off zijn en nooit meer naar deze garage gaan en een review achter laten op de betreffende review sites. Verder zou ik het factuurtje ook niet betalen maar daar blijft het dan ook wel bij?

Zou ontslag van de medewerker(s) je een goed gevoel geven dan?
Heerlijk topic trouwens!

[ Voor 42% gewijzigd door wibblemoo op 06-02-2025 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 09:50
-tom-562 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:17:
[...]

Kan je bewijzen dan dat de monteur reed?
Echt, er wordt flink overdreven hier. Ontslag op staande voet :')
Volgens TS zit er een dashcam in, die ook de binnenkant opneemt.

Het ontslag discussie gaat inderdaad nergens over, dat is lekker aan de dealer zelf.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Christoxz schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:27:
[...]

Het ontslag discussie gaat inderdaad nergens over, dat is lekker aan de dealer zelf.
Als ik het zo lees gaat het om geluidsopnamen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoxz
-tom-562 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:29:
[...]

Als ik het zo lees gaat het om geluidsopnamen.
Ik lees wat anders.
Echter, nu komt het. Wat ik tot nu toe in ieder gesprek heb weggelaten is dat ik een dashcam heb die ook binnen in de auto beeld en geluid opneemt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reptielenbrein
Toch wel grappig dat mensen gewoon het topic totaal niet lezen, ''factuur niet betalen'' etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Roel1966 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 23:43:
Probleem waar je denk ik tegenaan gaat lopen is dat de garage zal beweren dat het een proefrit was en ze zich daarmee dan proberen in te dekken. Zal dan denk ik een heel getouwtrek worden om te bewijzen dat het een niet noodzakelijke proefrit was.

En tja mocht je een bon krijgen zal het ook heel moeilijk gaan worden om b.v. iets als joyriding aan te kunnen tonen, dit omdat je vrijwillig de auto afgeleverd hebt bij die garage. Enigste wat je dan wel kan doen is toch dit aan de garage voor leggen en als ze het negeren, ja dan actie ondernemen op b.v. social media.
Ik denk dat je wel meer kan doen, als het niet strafrechtelijk is omdat je de auto daar hebt afgegeven dan wel civiel rechtelijk. Want een garage hoort dat niet te doen en je mag verwachten dat ze professioneel met je auto omgaan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:40
Vliegvlug schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:24:
Tuurlijk is 100Km te hard ook hartstikke onverantwoord en gevaarlijk maar op een lege en rechte weg en er is verder niets mis gegaan vraag ik me af of er werkelijk wat mee gebeurt.
'Politie is al druk genoeg' is niet echt een argument. Laten we daarom maar gewoon verzaken om dingen aan te geven. Nee tuurlijk niet. Je kunt in ieder geval advies inwinnen, wie weet wat daar uit gaat komen. We betalen genoeg belasting om de politie en het OM te kunnen betalen, door niet meer naar de politie te gaan maak je het 'tuig' alleen maar makkelijker.......
Christoxz schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:27:
[...]

Dat is perfect. Aan de hand van beeld en geluid kun je precies zien hoe ze gereden hebben...

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 08:20

3raser

⚜️ Premium member

Bouke-p schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:14:
Dashcams registreren vaak zelf ook de snelheid. Daar heb ik nog niets over gelezen maar dat zou wel eens doorslaggevend bewijs kunnen geven. Zelfs als de snelheid niet nauwkeurig is geeft 180km/h wel de indicatie dat er veel te hard is gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Reptielenbrein schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 07:58:
[...]

Stel je voor dat je wordt betrapt dat je ergens 180+ rijdt waar je 80 mag met een klant zijn auto waar je niet niets in te zoeken hebt.
wat een monteur met mijn auto doet als ik de sleutels heb afgegeven interesseert me eigenlijk helemaal niet zoveel. Als ie het nodig acht om 180 te gaan rijden dan doet ie dat maar... Evt. bekeuringen en schades zijn natuurlijk voor eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

SgtElPotato schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:46:
[...]

'Politie is al druk genoeg' is niet echt een argument. Laten we daarom maar gewoon verzaken om dingen aan te geven.
Jij leest het verkeerd.
Ik heb nergens gezegd dat je het niet kan of moet melden bij de politie maar dat is een keuze die de TS moet maken.

Gaat me erom dat de verwachtingen niet te hoog moeten zijn dat er daadwerkelijk wat mee gebeurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
3raser schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:56:
[...]

Dashcams registreren vaak zelf ook de snelheid. Daar heb ik nog niets over gelezen maar dat zou wel eens doorslaggevend bewijs kunnen geven. Zelfs als de snelheid niet nauwkeurig is geeft 180km/h wel de indicatie dat er veel te hard is gereden.
Ook met de beelden zelf kan je een indicatie van de snelheid 'berekenen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
[...]

Dan gaat ie een boete krijgen omdat er een indicatie is dat ie ongeveer 180 heeft gereden. Of 93.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:34
[...]

Aan het aantal schakelmomenten en het geproduceerde gelijk kan je natuurlijk op de kilometer precies de snelheid afleiden. Als het geluid degelijk genoeg is in ieder geval.

Maar als de TS hier echt een dusdanig punt van wil maken dat er met zulke zaken geschermd gaat worden, zou ik echt eerst eens even bij de rechtsbijstand aankloppen. Anders heb jij straks een gesprek met een manager die jou er op wijst dat hij er niet van gediend is dat zijn personeel gefilmd wordt onder hun werktijd, iets wat voor hem als werkgever sowieso verboden is en ook vanuit de positie van de TS hoogst discutabel met betrekking tot het recht op privacy op de werkvloer.

Rechtsbijstand zou je ook kunnen adviseren of het de moeite waard is er voor te zorgen dat je enige vorm van schriftelijke bevestiging hebt.

https://www.audi.nl/nl/au...-jaar-reparatie-garantie/
Aangezien het hier om een Audi gaat, heb je dus met PON te maken. Nu geloof ik niet dat een enkel ritje met een koude motor meteen de boel doet springen, anders zou iedereen met z'n auto die binnen een paar kilometer van de snelweg woont toch wel een probleem hebben. Maar feit is wel dat PON er nogal schrale voorwaarden op nahoudt. Een kilometerbegrenzing van 100.000km getuigt sowieso niet bepaald van vertrouwen in je producten :X

Als TS zich dus oprecht zorgen maakt daarover, zou ik dus meteen professionele ondersteuning inschakelen. Niet dat je achteraf denkt het netjes afgehandeld te hebben terwijl blijkt dat de eigenaar van de tent vaker met het bijltje heeft gehakt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 15:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik ben even benieuwd wat TS nu verdrer wil. Zijn originele vraag is wat hij kan als hij een bekeuring binnenkrijgt, die lijkt al beantwoord te zijn aangezien de garage al aangegeven heeft "schuldig'" te zijn.

Voor de rest heeft de monteur al "op zijn flikker gekregen" en excuses aangeboden.

Ik wil totaal niet goedpraten wat er gebeurd is (absoluut niet zelf), maar het heeft ook geen zin om wrok te blijven koesteren. TS kan in mijn ogen drie dingen doen:
  1. Een andere garage zoeken
  2. Eisen dat bij een volgende beurt niet deze monteur zijn auto aanraakt
  3. Het laten rusten, en er vanuit gaan dat garage/monteur flink geleerd heeft van dit moment.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:40
Cid Highwind schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:12:
[...]

Aan het aantal schakelmomenten en het geproduceerde gelijk kan je natuurlijk op de kilometer precies de snelheid afleiden. Als het geluid degelijk genoeg is in ieder geval.

Maar als de TS hier echt een dusdanig punt van wil maken dat er met zulke zaken geschermd gaat worden, zou ik echt eerst eens even bij de rechtsbijstand aankloppen. Anders heb jij straks een gesprek met een manager die jou er op wijst dat hij er niet van gediend is dat zijn personeel gefilmd wordt onder hun werktijd, iets wat voor hem als werkgever sowieso verboden is en ook vanuit de positie van de TS hoogst discutabel met betrekking tot het recht op privacy op de werkvloer.
Als het duidelijk is aangegeven is dat geen probleem. Wel moet er een goede reden zijn om het te doen, en je mag werknemers niet beoordelen op videobeelden op hun prestaties. Wel bijvoorbeeld als er veel gejat wordt in je garage, dan mag je prima camera's ophangen mits duidelijk aangegeven...
Rechtsbijstand zou je ook kunnen adviseren of het de moeite waard is er voor te zorgen dat je enige vorm van schriftelijke bevestiging hebt.

https://www.audi.nl/nl/au...-jaar-reparatie-garantie/
Aangezien het hier om een Audi gaat, heb je dus met PON te maken. Nu geloof ik niet dat een enkel ritje met een koude motor meteen de boel doet springen, anders zou iedereen met z'n auto die binnen een paar kilometer van de snelweg woont toch wel een probleem hebben. Maar feit is wel dat PON er nogal schrale voorwaarden op nahoudt. Een kilometerbegrenzing van 100.000km getuigt sowieso niet bepaald van vertrouwen in je producten :X
Dit soort type auto's zijn geen auto's waar men over het algemeen 50+k km per jaar mee rijdt. Het zijn in essentie nog steeds high-end performance auto's. Daarbij horen andere intervallen, hebben de onderdelen andere marges (om het vermogen te halen) etc etc.

Zeker een PON dealer hoort dit te weten en in dit geval hebben ze er lak aan gehad. Zegt imo genoeg.
Als TS zich dus oprecht zorgen maakt daarover, zou ik dus meteen professionele ondersteuning inschakelen. Niet dat je achteraf denkt het netjes afgehandeld te hebben terwijl blijkt dat de eigenaar van de tent vaker met het bijltje heeft gehakt.
Daarnaast is het gewoon algemeen bekend dat je sportauto's warm moet rijden. De olie zit bij koude temps nog lang niet overal in het blok, metalen hebben nog niet hun optimale bedrijfstemp (qua uitzetting etc). Het is geen Polo waar je mee kunt raggen (ook al is dat ook niet optimaal om te doen bij een koude motor).

Je carbonsteel of gietijzeren pan moet je ook inbranden (en dat 1x per jaar herhalen). En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te vinden waarbij onderhoud en goed omgaan met je spullen ervoor zorgen dat ze jaren langer meegaan.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:14
@Thom.Seagal Afgezien van het goede? gesprek wat je hebt gehad met de manager en dat de monteur spijt lijkt te hebben (Al betwijfel ik dat aangezien hij het al eerder heeft gedaan lees ik) is er ook gesproken over enige compensatie jouw kant op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
@SgtElPotato Je hebt zeker gelijk, op alle fronten eigenlijk. Hetgeen eigenlijk des te meer bevestigt dat je, als je hier werkelijk een zaak van wilt maken en iets schriftelijks wilt hebben voor het geval er op een later tijdsstip dus motorische problemen vastgesteld kunnen worden, toch echt eerst even een professional meeneemt.

Het zou me namelijk verbazen als de tegenpartij niet hetzelfde doet voordat ze TS überhaupt ook maar iets schriftelijks zouden toekennen. En voor je het weet spint men het zo dat jij degene bent die hier een fout is begaan, waardoor jouw bewijsmiddelen ongeldig zijn en er gedreigd wordt met een tegenclaim tenzij je alle eisen laat vallen. Om er maar even een worst-case bij te pakken.

Het is geen buurtgarage, maar een merkdealer onder een groot concern met een toch al niet al te beste reputatie op dat vlak.

Alle andere alternatieven zijn denk ik al goed opgesomd door @Question Mark.

offtopic:
Die 100.000 km geldt ook gewoon voor een reguliere Audi A4 diesel. Dat is de standaardregeling even snel van hun site, niet iets specifiek voor RS-modellen. Dus weldegelijk erg schraal. Voor een RS-model zou ik namelijk eerder het tegenovergestelde beweren namelijk, precies volgens jouw redenatie :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cid Highwind op 06-02-2025 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53

Vanmiddag de auto opgehaald.
Ik heb om een gesprek gevraagd aan de manager.
Ik heb hem al het bewijs laten zien. Ook aantoonbaar dat de auto niet warm was. Hij was hier niet blij mee en heeft het gisteren ook al besproken met de monteur.

Hij heeft de monteur erbij gehaald zodat hij zich kan verantwoorden. Ik heb een stevig gesprek gehad met hem en had het gevoel dat hij spijt had en al op zijn flikker gekregen heeft. Hij gaf toe dat de olie niet volledig warm was en paar keer gas gegeven heeft. Ik ben met een tevreden gevoel weggegaan wetende dat hij op zijn gedrag is aangesproken en dat de filiaal manager ervan weet.

De volledige rit was dus gefilmd. En mijn vermoeden werd bevestigd. Niet warm rijden en vol gas testen.

uiteindelijk draait de monteur om rii de dealer. Daar trapt hij het gas maximaal in. Je hoor hem zeggen "Dit is vol gas, zo hey". Tijdens het kijken kon ik de versnelling tellen tot mijn schrik. "Dit was al meer dan 180" hoor ik de monteur zeggen terwijl hij op een 80 weg rijd. Vervolgens: "Zou hij dit kunnen zien in de audi app? Straks krijgen we gezeik". Waarop de bijrijder (Hoofd verkoop antwoord): "Hij zal vast niet veel anders rijden dus mooi laten gaan." Waarna hij uitlegt aan de monteur hoe hij de auto in werkplaatsmodus kan zetten zodat ik niks kan zien. Niet wetende dat ik losstaande system heb geïnstalleerd met hun eigen accu.
Vervolgens verteld de monteur dat hij al eerder gezeik gehad heeft voor het maken van een proefrit zonder toestemming.

Bij terugkomst bij de dealer ziet hij de dashcam pas. "Oh kut een dashcam, kunnen we het nog wissen, we gingen veelste hard". Waarna hij 2minuten later probeert de sd kaart eruit te halen. Dit lukt echter niet dus hij drukt op wat knopjes. Niet wetende dat de camera vanzelf weer activeert bij het op contact zetten. Een uur later hoor ik een collega zeggen: "Er zit ook een dashcam in." Waarop de monteur antwoord: "Ja dat weet ik, heb hem al gereset met dat sd kaartje."

Na dit gezien te hebben heb ik de manager opgebeld. Deze was nogmaals zeer boos erover. Hij gaat het morgen met de medewerker bespreken want hij moest dit zelf ook even beseffen.
Ik heb aangegeven dat ik graag hoor wat de consequenties zijn voor de medewerker.

Ik vind dat ik vrij coulant ben geweest. Deed dit ook omdat ik altijd top ben geholpen door de manager. Ik wacht even af wat de consequenties worden. Als dit niet bevalt, of ze zijn er niet, dan zal ik zelf maatregelen nemen zowel juridisch als strafrechtelijk.
Ik zou mij vooral afvragen wat je zelf wilt?

Het leed is al geschied en ik denk dat ze goed geschrokken zijn.

Ik denk dat als je dit bij Audi Nederland meldt dat ze nog een groter probleem hebben.

Wellicht kunnen ze iets doen met de prijs van de volgende onderhoudsbeurt. Ik zou daarop mikken als je verder geen schade hebt.

Zelf dit een keer met een lease auto gehad (was ook een speciale uitvoering, werkte bij een klein IT bedrijf in opkomst en bijna alles mocht geleased worden). Zag mijn eigen auto door de stad rijden met een medewerker van de dealer, terwijl ik hun leen auto had. Twee velgen beschadigd, kilometers gereden, een heel gedoe. Echter heeft de lease maatschappij toen geschikt met de dealer en zat ik achteraf nog met beschadigde velgen. Terwijl ik zelf heel zuinig ben. Baalde stevig toen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-06 00:19
Video blurren, insturen op lokale News medium, naam van dealer erbij. Klaar.

SD willen resetten, wat n praktijken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:50

Sharky

Skamn Dippy!

bmwgozer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:39:
Video blurren, insturen op lokale News medium, naam van dealer erbij. Klaar.

SD willen resetten, wat n praktijken.
Ah leuk man. Dealer door het slijk halen omdat hij 1 (of 2) medewerkers heeft die zich niet kunnen gedragen. Je stapt naar het nieuws als het structureel is en je er niet uitkomt met de dealer, en zelfs dan moet het een laatste redmiddel zijn. Laten we asjeblieft geen ouderwetse, Amerikaanse praktijken doorvoeren en dit soort dingen gewoon als grote mensen oplossen.

This too shall pass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-06 00:19
Sharky schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:46:
[...]

Ah leuk man. Dealer door het slijk halen omdat hij 1 (of 2) medewerkers heeft die zich niet kunnen gedragen. Je stapt naar het nieuws als het structureel is en je er niet uitkomt met de dealer, en zelfs dan moet het een laatste redmiddel zijn. Laten we asjeblieft geen ouderwetse, Amerikaanse praktijken doorvoeren en dit soort dingen gewoon als grote mensen oplossen.
Er zit echt enorm verschil in praktijken en praktijken. Als je terug had gelezen, zag je dat mijn initiële reactie enorm mild en terughoudend was.

De nieuwe informatie en de initiële reactie van de dealer zijn echter totaal niet op maat naar wat er gebeurd is.

Dit ga je niet structureel veranderen, doe ons allemaal dus een plezier en zorg dat geen enkele dealer dit meer in z’n hoofd haalt.

Ze hebben zat stock auto’s waarmee ze dit soort onzin kunnen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door bmwgozer op 06-02-2025 09:53 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Ik pak de popcorn erbij want dit topic ontaard in een soort gevecht tussen 'ach het is maar een kleinigheidje' en 'aan de hoogste boom, ontslag, doodstraf etc'.

Wat mij betreft zit het er ergens tussenin. Dat de monteur en hoofd verkoop het proberen te verdoezelen maakt het wel een stukje erger. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

Ik ben vooral benieuwd wat er uit het gesprek verder gaat komen tussen TS en de manager. Laat ons vooral weten hoe dit afloopt TS. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:39

Theo

moederbord

@Thom.Seagal Vraag je ook nog om een schadeloosstelling voor de gereden kilometers? Al is het maar enkel voor die 5 euro aan benzine die ze verbruikt hebben...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:50

Herman

FP ProMod
.

[ Voor 99% gewijzigd door Herman op 06-02-2025 11:21 . Reden: Nvm ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:13
Wauw, na dat hele verhaal zijn er hier nog mensen die dit proberen goed te praten voor de monteur?! " Even een hartig woordje spreken en weer door " ...?

Hij heeft zich enorm schuldig gemaakt een flinke verkeersovertredingen die levensgevaarlijk zijn, en bewust zijn acties willen verdoezelen door aan je dashcam te pielen. Die hoofd-verkoop is net zo'n idioot trouwens.

Zou me sowieso al heel naar voelen als iemand ongevraagd zou joyriden in mijn auto.
Ik zou een ontslag op staande voet echt nog enorm mild vinden.

100% aangifte doen.

En dan nog mensen die de dashcam discutabel vinden? :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Inverted_World op 06-02-2025 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 14:20

DataGhost

iPL dev

Theo schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:09:
@Thom.Seagal Vraag je ook nog om een schadeloosstelling voor de gereden kilometers? Al is het maar enkel voor die 5 euro aan benzine die ze verbruikt hebben...
Dat is echt het meest nutteloze wat je in heel dit verhaal kan verzinnen. Je geeft het zelf al aan, aan benzine is het 5 euro. Wauw. Het enige wat dat doet is dat de rest van je eventuele claim (mogelijke motorschade of verhoogde slijtage, mogelijke boetes of zelfs rechtszaken + rompslomp als er geflitst is) een stuk minder serieus wordt genomen.

[ Voor 8% gewijzigd door DataGhost op 06-02-2025 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Vliegvlug schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:24:
Het aantal snelheidsovertredingen staat volledig niet in verhouding met het aantal keren dat er iets mis is gegaan vanwege een snelheidsovertreding. Is dit echt je bezwaar als je een boete op de mat krijgt?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Thom.Seagal
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 31-08 17:04
Question Mark schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:18:
Ik ben even benieuwd wat TS nu verdrer wil. Zijn originele vraag is wat hij kan als hij een bekeuring binnenkrijgt, die lijkt al beantwoord te zijn aangezien de garage al aangegeven heeft "schuldig'" te zijn.

Voor de rest heeft de monteur al "op zijn flikker gekregen" en excuses aangeboden.

Ik wil totaal niet goedpraten wat er gebeurd is (absoluut niet zelf), maar het heeft ook geen zin om wrok te blijven koesteren. TS kan in mijn ogen drie dingen doen:
  1. Een andere garage zoeken
  2. Eisen dat bij een volgende beurt niet deze monteur zijn auto aanraakt
  3. Het laten rusten, en er vanuit gaan dat garage/monteur flink geleerd heeft van dit moment.
Momenteel ben ik al opzoek naar een andere garage.
De reden dat ik het netjes wil oplossen is dat ik hier vaker geweest ben en altijd top ben geholpen door de manager.

De 43 te hard was ik boos over. En dit is besproken. Echter vind ik 100 te hard nog heftiger. En vervolgens bewijs willen verwijderen. Ik heb het geluid van de beelden verhoogt en hoor de monteur zeggen dat hij het kaartje gereset heeft.

Ik vind dat je als merkdealer dit niet kunt accepteren. En aan de klant moet laten zien dat het niet acceptabel is.
Ontslag zou ik prima vinden. Maar ga ik niet eisen.

Heb ook al contact gehad met de politie. Puur informatie inwinnen. Ze geven aan dat dankzij de dashcambeelden + gps de zaak al vrijwel rond is voor joyriding.

Maar idd een vraag waar ik mee worstel. Wat heb je eraan?

Ik vind het zelf een lastig verhaal. Ik was de afgelopen 2 dagen vrij boos erover. Maar inmiddels heb ik het even laten rusten.

Ik vind eigenlijk een gratis beurt wel op zijn plek. Deze staat in april gepland (€305). Maar dan wel bij een andere vestiging. Het is aan de garage om dit intern op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:28
Ik zou sowieso door de dealer op papier laten zetten dat op x datum en tijd een eventuele boete door hun betaald gaat worden.

Verder is dit dus mijn grote angst bij onderhoud werkzaamheden aan mijn auto.

Heb mijn auto een tijd geleden bij een merkdealer een onderhoudsbeurt laten uitvoeren en bij thuiskomst kwam ik erachter dat er flinke schade aan een deur was ontstaan, complete lak was van de deur.

Meteen de dealer gebeld maar dat was zeker niet bij hun gebeurd bla bla bla.. ik meteen terug gereden en aan de servicebalie nog net niet uitgelachen. Toch even de monteur kunnen spreken die met een rolmaat de hoogte van de schade op kwam meten, door naar de brug waar de auto had gestaan tijdens onderhoud en daar lagen letterlijk de zwarte lak krullen. De hoogte van de schade kwam overeen met een steun van de brug.

De monteur vertelde nog, 10 min later had ik de brug schoongemaakt en dan had ik alles zelf kunnen betalen…. Nu gelukkig opgelost door de dealer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

DataGhost schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:25:
[...]

Het aantal snelheidsovertredingen staat volledig niet in verhouding met het aantal keren dat er iets mis is gegaan vanwege een snelheidsovertreding. Is dit echt je bezwaar als je een boete op de mat krijgt?
Huh, waar heb je het over?

Dit was een reactie op hetgeen er recht boven stond:
(En daarom niet gequote heb maar zal dat de volgende keer wel doen om deze onduidelijk te voorkomen.)
Reptielenbrein schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:21:
[...]

Dus dat de politie op basis van ieder filmpje maar actie gaat ondernemen, maakt echt wel uit wat erop te zien is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:44
Ik denk dat het uiteindelijk je eigen keuze is @Thom.Seagal. Het is je eigen auto en als jij blij bent met een kleine beurt of wat dan ook voor vergoeding EN je het duidelijk afgekaart hebt dat enige bekeuringen (als die komen) goed afgehandeld worden en geen effect hebben op je rijbewijs, DAN ligt de keuze bij jezelf hoe het af te handelen.

Ik vind het uitermate respectloos hoe er omgegaan is met je auto, moeten daar mensen voor boeten, tja, ik vind van wel, maar ik ben niet Thom haha.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 23:50

Herman

FP ProMod
Thom.Seagal schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:07:
(...).

Heb ook al contact gehad met de politie. Puur informatie inwinnen. Ze geven aan dat dankzij de dashcambeelden + gps de zaak al vrijwel rond is voor joyriding.

(...)
Jijzelf helemaal niks, schat ik zo in. Het zal je hooguit tijd en negatieve energie kosten.
Máár... als dit hoog wordt gespeeld en het krijgt serieuze gevolgen (en publiciteit?) dan kan dit in de branche mogelijk wel voor een verandering zorgen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Het joyriden als strafbaar feit zou gerechtvaardigd zijn, maar ik begrijp je terughoudendheid. Ik denk dat ik ook niet zo ver zou gaan. Die gratis beurt lijkt me een heel redelijke vergoeding.

Ik zou wel al je bewijsmateriaal aan de manager voorleggen (voor zover je dit nog niet had gedaan) zodat die zelf ook weet met wat voor personeel hij te maken heeft. Dus inclusief je opname dat ze proberen je camera te wissen. Dan staat in ieder geval de situatie op scherp voor de betreffende medewerkers zodat ze dit niet volgende maand nog eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
[...]

Jij niks, maar als hij wordt ontslagen zit die volgende week weer bij een andere garage. Wellicht flikt die daar weer hetzelfde geintje of rijd die ook gewoon zo in zijn eigen auto.

Ik zou hier zeker werk van maken, al is het maar om te voorkomen dat die doorgaat met dit gedrag en wellicht een ernstig/dodelijk ongeluk veroorzaakt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou een verplichte donatie van beide werknemers voorstellen aan een goed doel voor de slachtoffers van joyriding en te hard rijden. Dan wordt er wat goeds gedaan en raakt het de beide eikeltjes.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Afhankelijk van hoe hard hij op z'n werk op z'n flikker krijgt gaat hij waarschijnlijk beter opletten op dashcams en trackers. Als het ook daadwerkelijk gevolgen heeft voor z'n rijbewijs brengt het misschien ook een gedragsverandering op de weg teweeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:35

Mad-Matt

TheDoctor#2181

gambieter schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:23:
Ik zou een verplichte donatie van beide werknemers voorstellen aan een goed doel voor de slachtoffers van joyriding en te hard rijden. Dan wordt er wat goeds gedaan en raakt het de beide eikeltjes.
Vind ik niet eens een gek voorstel.

Maar ik moet er niet aan denken dat dit met mijn auto zou gebeuren en dan helemaal wat je vervolgens hoort op de dashcam.
Schofterig gedrag van zowel monteur als verkoop (hoofd verkoop zelfs). Moet zeggen dat ik sowieso een broertje dood heb aan Audi verkopers, wat een arrogante balletjes zijn dat doorgaans zeg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 15:10
[...]

Momenteel ben ik al opzoek naar een andere garage.
De reden dat ik het netjes wil oplossen is dat ik hier vaker geweest ben en altijd top ben geholpen door de manager.

De 43 te hard was ik boos over. En dit is besproken. Echter vind ik 100 te hard nog heftiger. En vervolgens bewijs willen verwijderen. Ik heb het geluid van de beelden verhoogt en hoor de monteur zeggen dat hij het kaartje gereset heeft.

Ik vind dat je als merkdealer dit niet kunt accepteren. En aan de klant moet laten zien dat het niet acceptabel is.
Ontslag zou ik prima vinden. Maar ga ik niet eisen.

Ik vind het zelf een lastig verhaal. Ik was de afgelopen 2 dagen vrij boos erover. Maar inmiddels heb ik het even laten rusten.

Ik vind eigenlijk een gratis beurt wel op zijn plek. Deze staat in april gepland (€305). Maar dan wel bij een andere vestiging. Het is aan de garage om dit intern op te lossen.
Ik snap je overweging, maar maak het ook niet te klein.
Als wat je zegt klopt: 180 in een 80 zonde dan is dat echt heel ernstig. Als dat fout was gegaan hadden die 2 inzittenden niet eens meer terug gekomen. Dat is echt heel erg hard.

Dat mensen dit doen is tot daar aan toe (als je een snelle auto hebt rij je ook snel). Maar niet in iemand anders zijn bezit zonder dat diegene het wist. Dit voelt een beetje alsof iemand je auto voor je deur heeft gepakt, rondje heeft gereden en hem weer terug heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
[...]

Een eventuele aangifte doe je vooral om vergelijkbare gevallen in de toekomst te voorkomen. Niet perse bij jezelf/jouw auto. Maar ook om (nieuwe) slachtoffers te voorkomen.
Nu is alleen je auto zonder jouw toestemming mishandeld. Maar als dit soort rijgedrag met auto's van klanten "gebruikelijk" is voor deze monteur en het vaker gedaan wordt, dan kan een aanklacht en/of veroordeling voor joyriding er mogelijk aan bijdragen dat zijn gedrag in de toekomst verandert.
Want laten we wel wezen: met de gereden snelheden is er een reële kans op ernstige ongevallen waarbij ook derden betrokken zijn.

Acties:
  • +107 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Hoi allen,

Zojuist gebeld door de dealer. De monteur krijgt een officiële waarschuwing in zijn dossier en het word doorgespeeld naar HR.
De volgende beurt word volledig door hun betaald. En ik mag naast de auto blijven staan als ik dat wil.
Heb wel vermeld dat een aangifte mogelijk was maar dat ik dat niet ga doen.

De monteur is nu hopelijk wel zo erg geschrokken dat hij de volgende keer 2x zal nadenken.

Wat mij betreft is het prima zo. Ik kan er wel dagen over doorgaan maar het is al gebeurd.

Goed gesprek gehad met de manager die zijn verantwoordelijkheid nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:39
. Overbodig.

Gezien laatste post van TS.

[ Voor 97% gewijzigd door Eric H op 06-02-2025 12:57 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:04
Thom.Seagal schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:51:
Hoi allen,

Zojuist gebeld door de dealer. De monteur krijgt een officiële waarschuwing in zijn dossier en het word doorgespeeld naar HR.
De volgende beurt word volledig door hun betaald. En ik mag naast de auto blijven staan als ik dat wil.

De monteur is nu hopelijk wel zo erg geschrokken dat hij de volgende keer 2x zal nadenken.

Wat mij betreft is het prima zo. Ik kan er wel dagen over doorgaan maar het is al gebeurd.

Goede en slimme oplossing d:)b

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mooi opgelost toch, dit lijkt mij de beste oplossing

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Laatst online: 23:35
Hoi allen,

Zeggen ze. ;)

Heb ooit stage gelopen bij een auto bedrijf en de kans is groter dat ze even foei hebben geroepen en gevraagd het niet meer te doen bij autos die te tracken zijn.

Maakt onder de streep niet uit. Ze gaan door het stof en iedereen is weer blij.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Hoi allen,

Goede oplossing lijkt mij, goed gedaan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Laatst online: 21:44
Hoi allen,

Dat lijkt mij inderdaad ook wel het minste dat ze hadden kunnen doen in deze situatie.
Mag ook hopen dat die monteur nooit meer bij de auto in de buurt mag komen?

Als deze oplossing voldoende is, dan lekker genieten van die heerlijke 5 cilinder nu het nog mag en kan.

Juist om deze situaties ga ik naar een garage die te vertrouwen is, en die geen problemen maakt als je erbij staat tijdens de werkzaamheden. Zie je ook nog een periodiek de auto aan de onderkant, plus je krijg gelijk te zien wat er eventueel speelt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Hoi allen,

en die bijrijder dan? ze waren toch met z'n tweeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Laatst online: 20:56
Smoonshine schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:19:
[...]

En wat ga je dan laten zien? Hoe bewijs je wie er heeft gereden? Klopt de snelheid die genoemd word wel met de werkelijkheid? De tracker liet maar 93 zien, geen 180.

En al die wat als scenario's zijn al helemaal niet relevant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Bouke-p schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:25:
[...]

En wat ga je dan laten zien? Hoe bewijs je wie er heeft gereden? Klopt de snelheid die genoemd word wel met de werkelijkheid? De tracker liet maar 93 zien, geen 180.

En al die wat als scenario's zijn al helemaal niet relevant.
Anders lees je het topic even terug voor je gaat zeuren. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:48
Frieda schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:58:
[...]

Sinds wanneer zitten er 2 sturen en gaspedalen in een auto dan?

Prima oplossing geboden toch zo? Officiële waarschuwing, dealer door het stof, gratis onderhoud. Waarom dan het aller onderste uit de kan proberen te halen? TS is hier al druk genoeg mee geweest.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:53
Frieda schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:58:
[...]
Inderdaad, de bijrijder (hoofd verkoop) heeft m.i. ook recht op een officiële waarschuwing. Hij heeft aan de joyriding net zo goed meegedaan en geprobeerd bewijzen te verdoezelen.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:19

ViezeVis

Sample Text

Hoi allen,

Netjes. Het doen van aangifte kan verregaande consequenties hebben voor de monteur. Begrijp me niet verkeerd; dat hoeft zijn gedrag niet goed te praten. Het is alleen een middel waarvan je je ook moet afvragen of die keuze zelf zou willen dragen voor de komende tijd. Hopelijk heeft het nu zijn nodige effect. Laten weten dat die mogelijkheid er ook was, heeft volgens mij de ogen ook wel doen openen van de manager.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Vind het op een of andere manier toch weer jammer dat dit onder het tapijt verdwijnt.

Ik zou graag willen weten bij welke garage ik niet moet zijn en omdat je dus toevallig een goeie band met de manager hebt, gaan wij rustig onze auto's blijven brengen bij dergelijke toko's.

Een publieke review zou veel meer doen. Maar goed.

Fijn dat het voor jezelf in ieder geval opgelost is. Rust is heel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 23:00
Ik beng bang dat dit niet de enige garage is waar het mis gaat. De naam weten/mijden is dan leuk maar uiteindelijk schijnzekerheid.

Enige wat je kunt doen dan is logger installeren

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Dit topic heeft alle ingrediënten om snel te ontsporen, terwijl de vraag van de TS valide is. Daarom:

- Reageer constructief: one liners zonder inhoud heeft de TS niks aan
- Reageer op de inhoud en niet op de man. Niet reageren is ook een optie :)
- Zie je iets wat niet door de beugel kan: graag een TR en niet reageren.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Thom.Seagal
graceful schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:12:
Vind het op een of andere manier toch weer jammer dat dit onder het tapijt verdwijnt.

Ik zou graag willen weten bij welke garage ik niet moet zijn en omdat je dus toevallig een goeie band met de manager hebt, gaan wij rustig onze auto's blijven brengen bij dergelijke toko's.

Een publieke review zou veel meer doen. Maar goed.

Fijn dat het voor jezelf in ieder geval opgelost is. Rust is heel wat waard.
Deze manager is tegen iedereen netjes en behulpzaam. Precies iemand die je nodig hebt voor je bedrijf. Als je er 1 a 2x per jaar komt noem ik dat nou niet meteen een goede band.

En het verdwijnt intern niet onder het tapijt. Het is doorgezet naar HR. Die zal er ook wat van vinden.

Ik ben tevreden zo. Volgende beurt voor niks en ben uitgenodigd om bij de auto te blijven zodat ik alles kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
offtopic

[ Voor 92% gewijzigd door We Are Borg op 06-02-2025 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:38:
[...]

Ik denk dat je wel meer kan doen, als het niet strafrechtelijk is omdat je de auto daar hebt afgegeven dan wel civiel rechtelijk. Want een garage hoort dat niet te doen en je mag verwachten dat ze professioneel met je auto omgaan.
Dat staat als een paal boven water dat wat die garage gedaan heeft gewoon absoluut niet door de beugel kan en ik het persoonlijk ook gewoon schandalig vind. Maar ik bedoel meer dat bedrijven er heel handig in zijn om wel weer wat te verzinnen om dan dit soort dingen 'goed' te praten.

Garage waar ik altijd ga bellen zelfs als een reparatie dan net wat hoger uit valt en die dus nooit zomaar zullen gaan proefrijden met onze auto. En als dat nodig is dan doen ze dat altijd wanneer je er zelf bij zit en nooit zomaar op eigen houtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
Hoi allen,

Goede oplossing.

En als je echt stappen had gezet moet je altijd in het achterhoofd houden tegen wie en wat er eventueel aan backfire kan zijn, figuren in de autowereld zijn niet altijd even zuiver. Ik ken deze monteur niet en kan dus niks inschatten, maar zo'n persoon kan bij je adres en weet wat voor auto je hebt. Hij hoeft er maar een Cobra 20 onder te gooien en wie weet wat de gevolgen zijn. Mensen kunnen je eigen leven echt heel zuur maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:28
Goed dat je die volgende beurt krijgt, ik zou er zeker bij blijven.. zodat je ook zeker weet dat de filters wel vervangen worden..

Verder zie ik het niet echt gebeuren dat die hoofd monteur echt op z’n vingers wordt getikt.. het is namelijk extreem lastig om bekwaam technisch personeel te vinden, als deze monteur besluit om op de stappen zit de garage echt met een groot probleem.

Ik ben er inmiddels wel achter dat wanneer je echt zuinig bent op je (speciale) auto je beter naar een garage kunt gaan die echt liefde voor het vak heeft en dat is zelden een merk dealer..ik kan jou bijvoorbeeld John van der rijt echt aanbevelen. Dat hele team werkt met passie aan auto’s en hebben extreem veel ervaring met RS modellen.

John van der rijt maakt ook elke week samen met het team hele gave video’s op YouTube waardoor je een goed beeld krijgt hoe gepassioneerd en zorgvuldig hun met je auto omgaan.

[ Voor 11% gewijzigd door schumi1986 op 06-02-2025 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Laatst online: 17-09 14:14
madbwr schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:02:
toevallig juist een zelfde gevalletje aan de haak,

Auto naar garage gebracht voor kleine beurt en APK
Dag later een mail van de ANWB waar ik mee bezig ben omdat er ruim 50 km te hard is gereden op een locatie waar men 50 mag (heb verzekering via ANWB die me rijgedrag in de gaten houd en me daar voor beloond in de vorm van lagere premies). Tevens in de mail gelijk een bevestiging dan me polis voor de komende periode met 10% omhoog zal gaan en mochten ze daar verder aanleiding toe zien zal ik direct de verzekering worden ontnomen, notie rijdgedrag krijgen en geen verzekering bij de ANWB mogen afsluiten voor 8 jaar (geen idee hoe andere maatschappijen hier mee omgaan als je deze notitie krijgt).

Op de dag van de melding voor de zekerheid maar even met ANWB gebeld om uit te leggen dat de auto op dat moment niet in mijn bezit was en dus bij de garage stond voor APK en onderhoud.
kreeg gelijk te horen dat dit helaas vaker gebeurd en of ik de mogelijkheid had om dat via mail te kunnen bewijzen.
Had gelukkig dit keer afspraak gemaakt en bevestiging via mail dat ik auto om 9 uur zou brengen.
En op het keuringsrapport staat gelukkig netjes een tijd waarop de garage de auto heeft afgemeld.
Al het "bewijs" vandaag maar opgestuurd en afwachten hoe dit verders afgehandeld gaat worden, anders word het een dure grap.

Arwin
Vandaag bericht van ANWB verkeringen ontvangen.

Aangeleverde bewijs goed gekeurd.
Dus melding weg en blijf op de extra kwartaal korting staan die ik al had.

Arwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Laatst online: 17-09 14:14
gerritjan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:10:
[...]

En wat zei de garage toen je ze hiermee confronteerde?
Hopelijk niet zoiets: "U hebt zo'n mooie wagen, ik wilde er graag een stukje mee rijden samen met het hoofd verkoop, daar hebt u toch wel begrip voor?"
Die garage zou op z'n minst z'n nederige excuses moeten aanbieden en de ANWB bellen om jou vrij te pleiten.

Ruim 50 te hard is trouwens ontzegging van de rijbevoegdheid en een dikke boete. De garage mag jou even vertellen wie er achter het stuur zat, inclusief het rijbewijsnummer van die persoon, voor het geval je hier problemen mee krijgt.
Van de garage niets meer vernomen, maar om eerlijk te zijn is mijn auto niet zo heel speciaal.
Betreft een simple Yaris TS.

Niet staande gehouden en niet geconstateerd door oom agent.
Alleen terug te zien in log voor de verzekering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000

Destruction

(ex-)Automonteur

jeroen3 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:26:
[...]

Als het goed is rijden ze met groene platen, dus krijg je geen boete.
Het rijden met groene platen is voorbehouden aan auto's uit de handelsvoorraad, en nadrukkelijk NIET voor gebruik op auto's van klanten. Dus nee, die rit is gewoon met de normale platen gedaan.

In mijn tijd als monteur namen we wel eens een auto van een klant mee, maar dat was vooral om een bijgeluid/defect te reproduceren of de technische staat te controleren na een grote(re) reparatie. En hard rijden kwam daarbij niet voor. De ouderwetse diesels moesten we wel eens warm rijden en dan eens flink gassen voor de roetmeting (APK), maar dan ging het vooral om pittig optrekken, en niet om hard rijden. Zomaar voor de flauwekul met de auto van een klant gaan rijden zat er niet bij. En nee "ik vond het een mooie auto en was benieuwd hoe zo'n auto rijdt" viel ook niet onder geldige redenen.

Als ze er dan ook nog 43km/u harder dan toegestaan mee rijden is dat wel een hele duidelijke hint dat die garage van hun klanten af wil. Ik zou ze daar dan ook een handje bij helpen. Vooral als hier geen excuses, het betalen van een evt. boete en het ontslag van de betreffende monteur op volgt.
[...]

Ik zou de garage (en de betreffende monteur) wel heel duidelijk maken dat je geen andere keuze hebt dan aangifte doen van joyriding als je een boete op de mat krijgt. Anders zit je zelf met de gevolgen van het gedrag van een ander.

[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 08-02-2025 21:58 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:35
Destruction schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:51:
[...]

Het rijden met groene platen is voorbehouden aan auto's uit de handelsvoorraad, en nadrukkelijk NIET voor gebruik op auto's van klanten. Dus nee, die rit is gewoon met de normale platen gedaan.
Op de website van de RDW staat:

Met groene kentekenplaten (handelaarskenteken) mag u met een voertuig uit uw bedrijfsvoorraad op de openbare weg rijden voor bijvoorbeeld een proefrit. Dit mag ook als u in opdracht van een klant een voertuig haalt, brengt of test bij bijvoorbeeld een reparatie of poetsbeurt. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000

Destruction

(ex-)Automonteur

morritz34 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:09:
[...]

Met groene kentekenplaten (handelaarskenteken) mag u met een voertuig uit uw bedrijfsvoorraad op de openbare weg rijden voor bijvoorbeeld een proefrit. Dit mag ook als u in opdracht van een klant een voertuig haalt, brengt of test bij bijvoorbeeld een reparatie of poetsbeurt. .
Ik heb zelf de RDW erkenningen Bedrijfsvoorraad en Handelaarskentekenplaten gehad, ik weet wat de regels zijn. Je mag die platen toch echt niet zomaar overal voor gebruiken en in de praktijk gebeurd dat dus ook niet.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:20
morritz34 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:09:
[...]

Ja klopt, een dealer mag met auto's uit de handelsvoorraad bijvoorbeeld ook met groene platen naar de bandenboer of wasstraat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:35
Destruction schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:14:
[...]

Ik heb zelf de RDW erkenningen Bedrijfsvoorraad en Handelaarskentekenplaten gehad, ik weet wat de regels zijn. Je mag die platen toch echt niet zomaar overal voor gebruiken en in de praktijk gebeurd dat dus ook niet.
Ik citeer enkel de website van de RDW. Die zegt wat anders dan wat jij zegt maar jij hebt de praktijkervaring dus ga er vanuit dat wat je aangeeft dan klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raling
  • Laatst online: 20:09
morritz34 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:36:
[...]

Ik citeer enkel de website van de RDW. Die zegt wat anders dan wat jij zegt maar jij hebt de praktijkervaring dus ga er vanuit dat wat je aangeeft dan klopt.
Zoals ik het lees spreekt @Destruction de RDW site niet tegen.

In het geciteerde staat namelijk dat je ook voor klanten groene platen mag gebruiken. Een ‘klant’ kan namelijk ook een auto hebben zonder kenteken/verzekering, bijvoorbeeld een auto uit een collega dealer zijn handelsvoorraad of een auto met geschorst kenteken. Het lijkt er niet op dat ‘klant’ refereert naar de gewone consument die een auto met verzekering heeft.

Voor zover ik het handelaars kenteken begrijp is het alleen een methode om verzekerd rond te kunnen rijden zonder elke auto in de handelsvoorraad apart te moeten verzekeren. Dat zou namelijk flink in de papieren lopen. Is een auto al verzekerd, zoals bij elke consument die een auto bij de garage langs brengt voor een beur of onderhoud, dan is het dus niet nodig om de groene platen erop te doen.

@Thom.Seagal Fijn dat het management van de vestiging het idee geeft dat er adequaat gehandeld wordt. Toch vind ik het kwalijk dat de hoofd verkoop erbij betrokken was en het lijkt alsof deze geen aantekening krijgt. Dat geeft mij het idee dat men er toch gewoon mee weg komt. Een melding maken bij de importeur lijkt mij hier zeker op z’n plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Weet niet meer zeker of dit ook op Tweakers was, maar heb paar jaar geleden keer een soort zelfde verhaal gelezen over iemand die een zeldzame (ik dacht) Golf GTI Clubsport had weggebracht bij de dealer die vervolgens op mysterieuze wijze was verdwenen. Bleek ook een medewerker die even ging joyriden, maar uiteindelijk de auto volledig kort gereden.

Je mag tegenwoordig niks moois meer hebben lijkt het. Ik houd ook altijd mijn hart vast als ik mijn auto af moet geven bij de dealer oid.

Mooi dat je uiteindelijk 'rond' bent gekomen met de betreffende dealer. Ik weet niet of ik zelf genoegen zou nemen met het 'standje', maar dit zegt ook iets over jou als mens. Vergeten en vergeven is soms voor alle partijen het beste.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
virtualJac schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:43:

Je mag tegenwoordig niks moois meer hebben lijkt het. Ik houd ook altijd mijn hart vast als ik mijn auto af moet geven bij de dealer oid.
Dat lijkt me echt de motivatie voor dat joyriden. Ik gun die klant zijn auto niet, dus rijd ik hem maar total loss 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Laatst online: 18-09 10:26
Wat een schoften zijn er ook he. Puur om deze reden zou ik een auto met een hoog fun gehalte niet bij een normale garage/dealer achter laten. En dat heeft jouw RS3 zeker.

Dat er zo wordt gevist naar het type auto in dit topic is logisch en ook relevant voor het meedenken en wat voor een impact het belasten met koude motor kan hebben. een 2.5 heb je immers in verschillende soorten. Voor een ouder atmosferische motor is het niet goed, maar niet direct schadelijk.

Een 2.5 TFSI is uitgerust met een turbo. En wat je eigenlijk niet wil is deze turbo aanspreken met een koude motor. Hoe goed en dun de olie ook is, nu in de koude maanden is de olie echt te dik om te turbo juist te kunnen smeren. Het direct wegrijden met koude motor kan dus van invloed zijn geweest op de verdere levensduur van de turbo.

Echter denk ik niet dat je de auto al van nieuw af aan hebt gekocht, ik las ergens dat je hem nog niet zo lang hebt. Je weet dus ook niet hoe de eerste jaren met de auto om is gegaan. Is hij altijd wel netjes warm gereden en heeft de auto even tot rust kunnen komen alvorens deze werd uitgeschakeld na een stuk snelweg. Als dit nooit het geval is geweest is het trappen van de monteur te verwaarlozen. Los van het feit dat het natuurlijk onacceptabel is hij zichtbaar op de camera wist dat hij fout bezig is. Ik zou me kapot schamen als ik hem was.

Maar de enige is hij echt niet, dit is dagelijkse kost. Ik heb het tijdens mijn korte loopbaan als monteur ook zien gebeuren bij Impreza's en 911's die door de eigenaar naar de plaatselijke garage werden gebracht. En daar gebeuren nog veel meer dingen die nietsvermoedende klanten extra geld kosten.

Mijn Mazda 2 en 5 durf ik prima naar de garage te brengen. Maar de Mustang die krijgen ze niet :P

Nu snel je rot ervaring vergeten, een goede garage/liefhebber vinden en genieten van je auto!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
jeroenkb schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:26:
[...]

Dat lijkt me echt de motivatie voor dat joyriden. Ik gun die klant zijn auto niet, dus rijd ik hem maar total loss 8)7
Je neemt het wel erg letterlijk. Ik bedoel meer te zeggen dat je tegenwoordig geen mooie snelle auto kan hebben of er is altijd wel iets om voor op te passen. Of hij wordt leeggehaald op de oprit, gejat of een of andere stuntpiloot bij de dealer die hem lekker even aftrapt voor je. Sommigen beseffen niet dat je ook een liefhebber bent en zuinig op je spulletjes. Om nog maar even niet te spreken over kosten.

De motivatie voor het joyriden is denk ik meer; 'ik krijg eindelijk gelegenheid om in zo'n auto te rijden, dus ik ga eens even goed gassen'. Zonder na te denken over eventuele gevolgen zoals de controle verliezen.

[ Voor 13% gewijzigd door virtualJac op 13-02-2025 07:37 ]

there's no tweak without the tweaker

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-09 13:44
glaerox schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:07:
Een 2.5 TFSI is uitgerust met een turbo. En wat je eigenlijk niet wil is deze turbo aanspreken met een koude motor. Hoe goed en dun de olie ook is, nu in de koude maanden is de olie echt te dik om te turbo juist te kunnen smeren. Het direct wegrijden met koude motor kan dus van invloed zijn geweest op de verdere levensduur van de turbo.
Het is niet goed te praten, maar bij de wat nieuwere auto's zit er gelukkig wel een foolproof systeem in dat je die bijvoorbeeld koud niet over de 4000toeren kunt gaan. Had ooit een een collega, die eigenlijk niets van autos wist klaagde dat zijn nieuwe snelle Megane GT in de ochtend altijd inhield bij 4k toeren met het invoegen op de snelweg, maar na een paar minuten snelweg cruisen hij wel doortrok :+

Daarbij zal van 1x koud gassen de motor niet direct in de soep lopen, hoeveel lease wagens krijgen elke dag met ijskoud motor flink op hun flikker?

• twowheeler
  • Laatst online: 18-09 15:10
targaryanwolf schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:16:
[...]

Het is niet goed te praten, maar bij de wat nieuwere auto's zit er gelukkig wel een foolproof systeem in dat je die bijvoorbeeld koud niet over de 4000toeren kunt gaan. Had ooit een een collega, die eigenlijk niets van autos wist klaagde dat zijn nieuwe snelle Megane GT in de ochtend altijd inhield bij 4k toeren met het invoegen op de snelweg, maar na een paar minuten snelweg cruisen hij wel doortrok :+

Daarbij zal van 1x koud gassen de motor niet direct in de soep lopen, hoeveel lease wagens krijgen elke dag met ijskoud motor flink op hun flikker?
Gelukkig hebben we in nieuwe auto's allemaal nannys die hierbij helpen. 90% van de mensen heeft echt nul mechanische sympathie.

• glaerox
  • Laatst online: 18-09 10:26
twowheeler schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:21:
[...]

Gelukkig hebben we in nieuwe auto's allemaal nannys die hierbij helpen. 90% van de mensen heeft echt nul mechanische sympathie.
Wederom een bevestiging dat moderne auto's niet mijn cup of tea zijn :+
Mechaniek is het mooiste wat er is.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:49
Thom.Seagal schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:58:
[...]

Deze manager is tegen iedereen netjes en behulpzaam. Precies iemand die je nodig hebt voor je bedrijf. Als je er 1 a 2x per jaar komt noem ik dat nou niet meteen een goede band.

En het verdwijnt intern niet onder het tapijt. Het is doorgezet naar HR. Die zal er ook wat van vinden.

Ik ben tevreden zo. Volgende beurt voor niks en ben uitgenodigd om bij de auto te blijven zodat ik alles kan zien.
Ik mis nog wel even of de bijrijder (verkoper) ook is aangesproken. Je eerdere opmerkingen suggereren dat die actief medeplichtig is geweest (werkplaatsmodus etc.).

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

virtualJac schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 07:35:
[...]

De motivatie voor het joyriden is denk ik meer; 'ik krijg eindelijk gelegenheid om in zo'n auto te rijden, dus ik ga eens even goed gassen'. Zonder na te denken over eventuele gevolgen zoals de controle verliezen.
Dat is typisch adolescenten gedrag. ;)
Het onvolgroeide brein (en bij sommigen duurt die periode nog ver voorbij de puber leeftijd), zeker bij mannen, vertoont dit gedrag.

Niet (na)denken over de gevolgen voor anderen en/of op de langere termijn... :|

Mooie Plaatjes   

• beyazz06
  • Niet online

..

..
Hier ben ik wel benieuwd naar, mag eventueel ook in PM als je het niet vrij wilt delen :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

Smoonshine schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:12:
Met dat verhaal van die dashcam erbij kan er maar één conclusie zijn voor beide medewerkers: ontslag op staande voet. Dat kan wat mij betreft echt niet anders. En ik zou zelf die aangifte nog maar eens goed overwegen.

Ik vind het echt stuitend om te lezen hoe het er tijdens die rit aan toe is gegaan. Bizar!
En dan ook nog proberen het materiaal te wissen, oeii

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:19
Roderiktweaker schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 00:00:
Dit schijnt inderdaad vaker voor te komen, weet niet waar ik dat ook gehoord/gelezen had. Soms rijden ze er hele stukken mee.

[..]
https://www.geenstijl.nl/...ealer-koenen-sloopt-uw-au

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:03
Ja dat ook. Maar ik had me vergist met een item over die valet parking bedrijven bij schiphol, die gaan er ook met je auto vandoor...
Pagina: 1 2 3 4 Laatste