Garage rijdt 43 te hard in bebouwde kom.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Thom.Seagal
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-06 14:57
Afgelopen maandag heb ik mijn auto bij de dealer achtergelaten om een panorama dak module te laten vervangen.

Vanmorgen zat ik op de bank en was ik benieuwd of ze al begonnen waren. Tot mijn verbazing zag ik dat er werd gereden met mijn auto. Iets wat naar mijn mening niet nodig is. In de app zag ik staan dat er 10km gereden was met een verbruik van 22l per 100km. Flink lopen gassen dus.

De auto heeft daar dus de hele nacht gestaan. En vervolgens stapt er iemand in en gaat flink gas geven.
Voor wat meer details van de rit heb ik mijn gps tracker data bekeken. Tot mijn verbazing zag ik dat de bestuurder het garage terrein is afgereden. En vervolgens binnen 20 seconden met 93 door een 50 zonde is gereden. En vervolgens structureel te hard heeft gereden (10 tot 25 op moment van de ping)

Vervolgens heb ik de garage boos opgebeld. De monteur legde uit dat hij het een mooie wagen vond en vroeg om mijn begrip. Toen ik zei die krijg je niet werd er overheen gepraat. Volgens de monteur was het motorblok al warm en was het te hard rijden op de terugweg. Terwijl ik aantoonbaar kan zien dat het dat niet zo was.

Ik ben eigenlijk zwaar over de zeik omdat ik zelf netjes rijd met de auto. En altijd zorg dat hij goed warm is voordat ik gas geef.

Wat kan ik doen als ik een bekeuring binnenkrijg? Kan ik deze van naam laten veranderen naar de garage?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• PrimaPlan
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-06 21:18
De bekeuring gaat natuurlijk gewoon op kenteken en ik vermoed dat het CJIB je hierin niet gaat helpen. Je kan natuurlijk de boete wel doorsturen als je die krijgt maar het blijft wel een zaak tussen jou en de garage.

Omtrent het andere deel zou ik me persoonlijk eerder pissig maken. Ze gaan dus met een hartstikke koud motorblok veel te hard rijden en ook nog eens binnen de bebouwde kom.

Zou persoonlijk op een druk moment er heen gaan en even flink stennis schoppen maar je moet je ook afvragen wat je ermee wint. Volgende keer in ieder geval naar een andere garage en een mooie review achterlaten.

Acties:
  • +84 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02:04

NMH

Moderator General Chat
Als je het hard wilt spelen zou je kunnen overwegen om bij de politie aangifte te doen van joyriding. Dan heb je wellicht ook een verweer als er onverhoopt een bon uit voortkomt, maar ik heb daar verder (gelukkig) geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Probleem waar je denk ik tegenaan gaat lopen is dat de garage zal beweren dat het een proefrit was en ze zich daarmee dan proberen in te dekken. Zal dan denk ik een heel getouwtrek worden om te bewijzen dat het een niet noodzakelijke proefrit was.

En tja mocht je een bon krijgen zal het ook heel moeilijk gaan worden om b.v. iets als joyriding aan te kunnen tonen, dit omdat je vrijwillig de auto afgeleverd hebt bij die garage. Enigste wat je dan wel kan doen is toch dit aan de garage voor leggen en als ze het negeren, ja dan actie ondernemen op b.v. social media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Als je een bon krijgt met deze snelheden mag je de naam van de bestuurder opgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:12
Oef, daar zou ik ook echt flink van uit mijn panty schieten.

Vraagje, je sprak de monteur. Is dat ook de eigenaar? Zo nee, zou ik dit zeker ook opnemen met de eigenaar. Dit kan echt niet en kan zelfs een grond zijn voor ontslag. Los van dat het levensgevaarlijk is, zoveel te hard rijden, had hij ook jouw eigendom kunnen slopen en dan was de garage daar aansprakelijk voor geweest. Verder adviseer ik de documentatie uit de app te bewaren en stuur ze ook een e-mail met die gegevens en dat elke schade die eruit voortvloeit, of dat nou schade aan de auto of een boete is, voor hen is omdat je ze daar aansprakelijk voor stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Roel1966 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 23:43:
Probleem waar je denk ik tegenaan gaat lopen is dat de garage zal beweren dat het een proefrit was en ze zich daarmee dan proberen in te dekken. Zal dan denk ik een heel getouwtrek worden om te bewijzen dat het een niet noodzakelijke proefrit was.

En tja mocht je een bon krijgen zal het ook heel moeilijk gaan worden om b.v. iets als joyriding aan te kunnen tonen, dit omdat je vrijwillig de auto afgeleverd hebt bij die garage. Enigste wat je dan wel kan doen is toch dit aan de garage voor leggen en als ze het negeren, ja dan actie ondernemen op b.v. social media.
Monteur zei aan de telefoon dat hii het zon mooie auto vond dat hii graag een stukje wou rijden samen met de hoofd verkoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:58
Dit schijnt inderdaad vaker voor te komen, weet niet waar ik dat ook gehoord/gelezen had. Soms rijden ze er hele stukken mee.

Als de garage een nette proefrit maakt is dat positief maar dat was in dit geval geen eens nodig.

Ik zou dit echt niet zomaar accepteren, zeker een andere garage uitzoeken. Schade aan de auto is er waarschijnlijk niet toch? Een keer flink gasgeven met koude motor moet kunnen lijkt mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Roderiktweaker op 05-02-2025 00:11 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MisterX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-06 06:42
Volgens mij is het aantoonbaar te maken dat voor vervanging van een panoramadak module géén proefrit noodzakelijk is. Kan je hier makkelijk inderdaad eventueel voor informeren bij de politie of aangifte te doen is al is het maar om jezelf in te dekken. En inderdaad een goede review aan spenderen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:03
Zou een goed gesprek gaan voeren met de baas in plaats van de monteur. Dit lijkt toch nergens op. Mooie auto, maar niet die van hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:48
22l/100km betekent dat het niet over een 1.0 driepitter gaat. Om 93 te rijden hoeft de motor dan niet echt hard te werken. En bovendien zit er tegenwoordig in veel auto's zulke dunne olie dat het blok inwendig altijd wel goed gesmeerd wordt.

Het vertrouwen is natuurlijk wel geschaad, en daar zou ik ook pissed over zijn. Over de techniek zou ik me persoonlijk niet zo snel zorgen maken, als het bij dat ene incident blijft.

Snel afhandelen maar zodat je weer kan genieten van je auto.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Skynett schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 00:29:
22l/100km betekent dat het niet over een 1.0 driepitter gaat. Om 93 te rijden hoeft de motor dan niet echt hard te werken. En bovendien zit er tegenwoordig in veel auto's zulke dunne olie dat het blok inwendig altijd wel goed gesmeerd wordt.

Het vertrouwen is natuurlijk wel geschaad, en daar zou ik ook pissed over zijn. Over de techniek zou ik me persoonlijk niet zo snel zorgen maken, als het bij dat ene incident blijft.

Snel afhandelen maar zodat je weer kan genieten van je auto.
Het gaat om een 2.5 5 cillinder.
Het gaat mij niet alleen om die 93. Maar aan het verbruik te zien is er letterlijk alleen maar mee gestrapt. Remmen en weer optrekken.
Dat verbruik herken ik uit ervaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:44
Zijn ze ook aangesloten bij van dingen als bovag enzo? Je kan het daar ook aankaarten. Verder gewoon zo veel mogelijk verslaglegging hebben van wat er gebeurd is en naar de politie gaan.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:07

-tom-562

Oliesjeik

Thom.Seagal schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 01:02:
[...]

Het gaat mij niet alleen om die 93. Maar aan het verbruik te zien is er letterlijk alleen maar mee gestrapt. Remmen en weer optrekken.
Dat 22/100km zegt natuurlijk niet veel. Mijn 2.5 5 cilinder liep als die nog koud was 50L/100km tijdens oprekken :P en dan trok ik niet hard op (iig de maximale waarde die de BC kon aangeven).
Over welke auto hebben we het? Een Volvo of een Ford Focus/Mondeo?

[ Voor 10% gewijzigd door -tom-562 op 05-02-2025 07:18 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:57
Thom.Seagal schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 23:05:
Wat kan ik doen als ik een bekeuring binnenkrijg? Kan ik deze van naam laten veranderen naar de garage?
Als het goed is rijden ze met groene platen, dus krijg je geen boete.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:15
jeroen3 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:26:
[...]

Ik heb míjn garage dit nog nooit zien doen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:56

Aganim

I have a cunning plan..

[...]

Voor een 'proefrit' met een voertuig dat daar ter reparatie staat? Ik moet de eerste garage nog tegenkomen die daar een set groene platen voor regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 23:14

Herman

FP ProMod
-tom-562 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:16:
[...]

Dat 22/100km zegt natuurlijk niet veel. Mijn 2.5 5 cilinder liep als die nog koud was 50L/100km tijdens oprekken :P en dan trok ik niet hard op (iig de maximale waarde die de BC kon aangeven).
Wat maakt het type auto uit? Voor de reparatie was geen proefrit nodig. De monteur gaf in feite al toe dat hij voor de lol een dollemansrit heeft gedaan.

@Thom.Seagal Ik heb vaker van dit soort 'ritjes' gehoord, maar ik zou het zeker niet OK vinden. Ik zou de gegevens van de rit even vastleggen en hier iets mee doen (zoals hierboven is gesuggereerd). Volgende keer zou ik een andere dealer kiezen.
M.b.t. de boete, wellicht hebben ze platen van de dealer gebruikt?
edit:
In je OP noem je zowel dealer als garage. Uit nieuwsgierigheid, gaat het om een merkdealer? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Herman op 05-02-2025 07:50 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:10
[...]

Groene platen gebruik je omdat er verzekering op die platen zit en niet op elke auto in de bedrijfsvoorraad. Een auto die voor reparatie binnen wordt gebracht is gewoon verzekerd en hoeft dus zeker geen groene platen te krijgen voof een inspectieritje.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:29
Wat een irrelevant gevis naar het type auto. Bovenin topic start geeft tweaker aan dat het een reparatie van panoramadak module betreft.

Dan is het toch niet logisch dat er een ritje met een auto gemaakt wordt, of het nu een Fiat panda of Ferrari is?

Ik zou ook zeer over de flos zijn dat de auto ongevraagd gebruikt wordt, laat staan op zo'n onverantwoordelijke manier. Dat de vraag van TS enkel over een mogelijke bekeuring gaat vind ik nog erg coulant, maar laten we hem daarmee proberen te helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nitrorcr op 05-02-2025 07:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 18:24

_Apache_

For life.

Bewaar het bewijs (screenshots, afspraakbevestiging, etc)
Stuur alvast een aangetekende brief met dat je deze waarnemingen hebt gedaan, dat dit - ongeacht warme motor, of hoe gaaf je de auto vindt - onacceptabel gedrag is in de auto van een klant.
En dat ALS er een boete binnenkomt, je alle kosten door gaat rekenen, al dan niet met hulp van rechtsbijstand.

Voor mij zou dit een onherstelbare vertrouwensbreuk zijn. Ga op zoek naar een andere garage.

40+ te hard in bebouwde kom gaat al gauw richting de500eu en rijbewijs kwijt :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als garage zouden ze natuurlijk nog kunnen opvoeren dat ze even moesten testen of het panoramadak ook bij hogere snelheid geen suisende geluiden oid ging geven. Neemt niet weg dat dat volgens de wet niet mag (maar zolang jij daar geen bekeuring voor krijgt is dat niet jouw probleem).

De kans is natuurlijk groter dat ze het gewoon voor de fun hebben gedaan. Maar wat je daar verder tegen kan doen weet ik niet, zolang de auto geen merkbare motorschade heeft. Ik zou verder gaan met leven en in het vervolg naar een andere garage gaan ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Palomar schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:53:
Als garage zouden ze natuurlijk nog kunnen opvoeren dat ze even moesten testen of het panoramadak ook bij hogere snelheid geen suisende geluiden oid ging geven. Neemt niet weg dat dat volgens de wet niet mag (maar zolang jij daar geen bekeuring voor krijgt is dat niet jouw probleem).

De kans is natuurlijk groter dat ze het gewoon voor de fun hebben gedaan. Maar wat je daar verder tegen kan doen weet ik niet, zolang de auto geen merkbare motorschade heeft. Ik zou verder gaan met leven en in het vervolg naar een andere garage gaan ;)
Nog steeds onacceptabel, dna ga je naar de snelweg. ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk is dit de enige dealer in de buurt, maar wanneer je opties hebt, zou ik de order gelijk annuleren vanwege deze reden en je auto ophalen. Laat ze het werk maar in een garage doen met personeel met verantwoordelijkheidsgevoel. En natuurlijk gelijk een klacht indienen bij het hoofdkantoor.
Het vertrouwen is toch al weg nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Honesty

kattenneus!

Is die gps wel betrouwbaar?
Wij hebben ook verplicht gps op ons werk maar werkt zeker niet overal even betrouwbaar.
Verder natuurlijk slecht dat ze er inrijden bij een dakprobleem

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Thom.Seagal er zijn vragen gesteld in dit topic waar je nog geen antwoord hebt gegeven.

Om het/een doel te bereiken met dit topic is het wel handig om die te beantwoorden ;)

- Was dit de eigenaar van de garage?
- Is dit je eerste bezoek bij dit bedrijf? Zo nee, kan je terugkijken in de data of ze dit vaker hebben gedaan?
- Ga je aangifte doen en heb je dan nog info/ervaring nodig?

2.5 5 cylinder, wanneer kan ik een proefrit boeken? :+

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Thom.Seagal schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 01:02:
[...]

Als eerst de motor een tijdje stationair heeft staan draaien en er vervolgens mee gereden wordt is je verbruik toch ook super hoog? Dat betekend dat het niet per se 'remmen en weer optrekken' is.
Dat heb ik als ik 's ochtends mijn auto een tijdje laat warm draaien (ruiten ontdooien, interieur op temperatuur laat komen) wel in elk geval, dan is mijn verbruik ook hoog - zeker op een kort stukje van een paar minuten. Maar zelfs na een uur rijden zie ik nog dat mijn verbruik hoger is als ik de auto eerst een paar minuten stationair laat warm draaien.

Desalniettemin mag je hier best wat van vinden, ik zou hier in elk geval wel een klacht van maken. Laat hun maar bewijzen dat jouw data niet juist is en dat de 'proefrit' heel normaal is. Wat lastig gaat worden aangezien de monteur verbaal heeft toegegeven dat het m.n. was omdat het een mooie auto was.

Gaat het hier om een merkdealer of een lokale garage? Bij een merkdealer heeft stennis schoppen iets meer nut dan bij een lokale garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-06 13:31
Roel1966 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 23:43:

Waren ze het dakraam aan het proefrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 15:33

Agent47

I always close my contracts.

Ze mogen je wel tegemoet komen dan voor dat panorama dak. Die proefrit is nergens voor nodig.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 23:14

Herman

FP ProMod
Falcon schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:09:
@Thom.Seagal er zijn vragen gesteld in dit topic waar je nog geen antwoord hebt gegeven.

(...)
Dit topic is nog geen halve dag oud 8)7 :>

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:05

Om het/een doel te bereiken met dit topic is het wel handig om die te beantwoorden ;)

- Is dit je eerste bezoek bij dit bedrijf? Zo nee, kan je terugkijken in de data of ze dit vaker hebben gedaan?

Mag iemand uitslapen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
XelaRetak schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:15:
[...]

Waren ze het dakraam aan het proefrijden?
Ja? Dat lijkt mij heel goed te beargumenteren? Even rondje ermee rijden om te kijken of de handel goed vast zit, niet dat er een vervelende tik bijvoorbeeld komt als hij toch ergens wat kit mist.

Ik zou een stuk liever hebben dat ze een rondje ermee rijden, dan dat ik hem ophaal, en de volgende dag terug kan komen omdat er bijvoorbeeld een tikkend geluid vanaf komt.

Uiteraard is dat geen reden om te hard te rijden, en in dit geval lijkt het dus al gezegd te zijn dat hij er alleen een rondje mee ging rijden omdat het een mooie auto was. Dat hoort natuurlijk niet. Dus tja, als er boete komt doorsturen. En ik zou nog contact opnemen met de eigenaar, en gaat die er niet fatsoenlijk mee om, dan stem je met je portemonnee.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-06 13:31
Sissors schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:33:
[...]

Ja? Dat lijkt mij heel goed te beargumenteren? Even rondje ermee rijden om te kijken of de handel goed vast zit, niet dat er een vervelende tik bijvoorbeeld komt als hij toch ergens wat kit mist.

Ik zou een stuk liever hebben dat ze een rondje ermee rijden, dan dat ik hem ophaal, en de volgende dag terug kan komen omdat er bijvoorbeeld een tikkend geluid vanaf komt.

Uiteraard is dat geen reden om te hard te rijden, en in dit geval lijkt het dus al gezegd te zijn dat hij er alleen een rondje mee ging rijden omdat het een mooie auto was. Dat hoort natuurlijk niet. Dus tja, als er boete komt doorsturen. En ik zou nog contact opnemen met de eigenaar, en gaat die er niet fatsoenlijk mee om, dan stem je met je portemonnee.
Ah, ik zie dat het begrip dakraam module hier niet bekend is.

Dit is hoe een dakraam module er uit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OOcPZu6xKLc6dVMY7Ma7306KcY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iRbY4LfxsqnB8HlbDUkMyoBv.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom.Seagal

Dit was niet de eigenaar. Dit was de hoofdmonteur. Het gaat hier om een merkdealer voor een fabrieksgarantie claim.

Ik ben wel eens eerder geweest maar nooit echt voor zon reperatie. Heb nu voor het eerst zon nieuwe auto dat ik fabrieksgarantie heb :*)
[...]

Het ging om de besturing van het dakraam. Dat is een module in de auto die vervangen word.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:42
Een dealer? Of de vakgarage op de hoek? Als het een echte dealer is, dan kan je het natuurlijk hoger op de ladder opzoeken bij de importeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Honesty schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:09:
Is die gps wel betrouwbaar?
Wij hebben ook verplicht gps op ons werk maar werkt zeker niet overal even betrouwbaar.
Verder natuurlijk slecht dat ze er inrijden bij een dakprobleem
Deze gps is wel betrouwbaar. Heb dit al vaker getest. Het enige nadeel is dat hij niet de hoogste snelheid registreert maar alleen tijdens een vaste interval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
O085105116N schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:39:
Een dealer? Of de vakgarage op de hoek? Als het een echte dealer is, dan kan je het natuurlijk hoger op de ladder opzoeken bij de importeur.
Het is echt de merkdealer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thom.Seagal
-tom-562 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:16:
[...]

Gaat om een rs3 8y ;)

Ik heb 2 apps om de auto te monitoren. De audi app en mijn gps tracker.
Ik zie dat de motor 14min aan heeft gestaan. De totale rit was bijna 14min. Hij is dus ingestapt en weggereden. In die 14min heeft hij 10.4km gerden met een gemiddeld verbuik van 22l/100km. Als ik rustig rijd dan zit ik op zon 12 a 13l per 100km in stadsverkeerd.
Pas als ik telkens ga optrekken en remmen kom ik boven de 20l/100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-06 15:35
[...]

Prima te beargumenteren ja. Als het panoramadak vervangen zou worden. Het gaat, zoals @XelaRetak al aangeeft, om een module voor de besturing..... Vervangen en klaar is kees. Monteur heeft al aangegeven dat hij het een mooie auto vond en graag erin wou rijden, het was dus NIET om te testen (wat dus ook overbodig was). Maar goed, lezen is inderdaad een vak apart weer...

En gezien de motor gaat het zeer waarschijnlijk om een Audi, of een RS3 of een TT RS (maar die laatste heeft geen panoramadak).

Ik zou alles goed documenteren, wellicht alvast het e.e.a. op papier zetten en naar ze sturen al dan niet aangetekend.

Zucht...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik zou dit oprecht wel bij de eigenaar aankaarten en eventueel het woordje rechtsbijstand in de mond nemen, afhankelijk van hoe hoog je het op wilt spelen. Er wordt onverantwoord omgesprongen met jouw eigendom op een plek waarvan je mag verwachten dat dat niet gebeurt. De kans op een bekeuring is natuurlijk niet groot en alles is gelukkig goed gegaan, maar ook al levert het je zelf niets op, dan is het in ieder geval voor degene na jou.

Zelf zou ik er ook enorm pissig om zijn. Prima dat je het een mooie wagen vind en mocht je dan echt graag een stukje willen rijden, vraag het dan op zijn minst aan de eigenaar.

Een flnke bos bloemen en een gemeend excuus is wel het minste dat je mag verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Smoonshine op 05-02-2025 08:46 ]

uhm...

Acties:
  • +19 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Mijn mening: Hard aanpakken in alle mogelijke vormen, en sowieso aangifte doen van Joyriding. Dit soort gedrag is onacceptabel voor een merkdealer. De monteur in kwestie mag wmb ontslagen worden, of degene die het heeft goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jknevel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-06 11:14
Herman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:43:
[...]

Wat maakt het type auto uit? Voor de reparatie was geen proefrit nodig. De monteur gaf in feite al toe dat hij voor de lol een dollemansrit heeft gedaan.

@Thom.Seagal Ik heb vaker van dit soort 'ritjes' gehoord, maar ik zou het zeker niet OK vinden. Ik zou de gegevens van de rit even vastleggen en hier iets mee doen (zoals hierboven is gesuggereerd). Volgende keer zou ik een andere dealer kiezen.
M.b.t. de boete, wellicht hebben ze platen van de dealer gebruikt?
edit:
In je OP noem je zowel dealer als garage. Uit nieuwsgierigheid, gaat het om een merkdealer? :)
Wat een irritante reacties zijn dit zeg... er zijn er hier meerdere die het blijkbaar vervelend vinden dat er gevraagd word welke auto?
Dat is net zo relevant als in dit geval gevraagd word of het een merkdealer is?

Eveneens uit nieuwsgierigheid zou ik willen weten welke auto dit is, blij voor TS en ik kan ook genieten van mooie auto's van anderen.

Ook ik zou pissed off zijn, als je zuinig bent op je auto verwacht je dat zeer zeker ook van je garage... slap excuus en met die reactie zou ik eigenlijk alleen maar witheet naar de garage gegaan zijn.

Het is aan TS om op (irrelevante) vragen wel of niet te antwoorden laat de rest aub niet zo druk om maken zeg...

EDIT: ondertussen heeft TS gereageerd iets hierboven: Prachtige auto veel plezier ermee want je hebt hem vrij kort begrijp ik! je frustratie is gegrond en zeker wat mee doen!

[ Voor 6% gewijzigd door Jknevel op 05-02-2025 08:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Wij hebben vergelijkbare zaken gehad met leasewagens. Zat bij een consultancy club, en hadden 50+ wagens in de vloot. Diverse Tesla's (met Tesla mate) en diverse gps trackers.

Daar zijn na de 3e waarnemingen gesprekken gevoerd op hoog niveau, en nadat nieuw wagens via een andere maatschappij gingen komen kwam het pas onder controle. Het gebeurde toch wel een paar keer per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:41
Hoofdmonteur bij een merkdealer. Dan is het toch simpel? Gesprek eisen met de eigenaar/directeur en een dikke klacht indienen in dat gesprek.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

morritz34 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:50:
[...]

Ieder zijn mening maar wat is dit zwaar overtrokken zeg. Jij hebt nog nooit iets stoms op je werk gedaan? En toen ben je ook gelijk ontslagen?
Een flinke tik op de vingers of een officiële waarschuwing is toch wel op zijn minst op zijn plek als je het mij vraagt. Als ik iets stoms doe op mijn werk is dat vaak uit onwetendheid en met de juiste intenties. Dit is willens en wetens het eigendom van een ander gebruiken om daar ook nog eens als een idioot mee over de straten te scheuren.

Als jij met zo'n snelheidsovertreding aan de kant wordt gezet, krijg je een strafbeschikking op je strafblad, dus ik persoonlijk vind dit wel wat zwaarder dan een stommiteit.

uhm...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

morritz34 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:50:
[...]

Ieder zijn mening maar wat is dit zwaar overtrokken zeg. Jij hebt nog nooit iets stoms op je werk gedaan? En toen ben je ook gelijk ontslagen?
Dit is niet iets stoms. Dit is gewoon ongeschiktheid en onbekwaamheid. Joyriden is gewoon strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En uiteraard niet acceptabel, zoals anderen ook al stellen.

Ik zou hier naast een goed gesprek met de eigenaar/filiaalhouder ook her en der wat reviews plaatsen.

Het lijkt alsof zo’n monteur nog niet eerder zo’n mooie auto in z’n werkplaats heeft gehad, wat me een beetje vreemd in de oren klinkt voor een Audi dealer.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Iedereen bedankt voor de reacties. Vanmiddag haal ik mijn auto op en ga ik een stevig gesprek aan.
Aan de telefoon probeerde de hoofdmonteur er vooral overheen te praten en vroeg hij om mijn begrip omdat hij het zon mooie auto vond.

Hij gaf ook aan dat de auto warm was en dat hij pas op de terugweg een keer gas gegeven heeft.

Dit is aantoonbaar niet waar. Ik heb 2 databronnen die hem tegenspreken. Hij heeft de auto gestart, en is het terrein afgereden. Meteen is hij volgas opgetrokken. Als ik de satelietweergave van de tracker bekijk ook nog eens met 93 over een oversteekplaats. Wat als hier een kind was overgestoken en zijn snelheid verkeerd had ingeschat? 43 te hard in bebouwde kom betekend je rijbewijs kwijt als je gepakt word (30 te hard = inleveren).

Het vervelende vind ik dat ik door de service medewerker altijd goed geholpen ben. En ik nu "ruzie" moet gaan maken door deze actie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thom.Seagal
sypie schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:09:
En uiteraard niet acceptabel, zoals anderen ook al stellen.

Ik zou hier naast een goed gesprek met de eigenaar/filiaalhouder ook her en der wat reviews plaatsen.

Het lijkt alsof zo’n monteur nog niet eerder zo’n mooie auto in z’n werkplaats heeft gehad, wat me een beetje vreemd in de oren klinkt voor een Audi dealer.
Het is een speciale ABT versie. Zijn er een handjevol van in NL :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Monteurs moeten een snelweg opzoeken en ik weet het van iemand bij een Duits merk. Die reden altijd een standaard rondje waar zo de snelweg op te rijden was een paar kilometer verder de snelweg te verlaten was. De meeste monteurs waren echt niet netjes met auto’s. Je moest geld en snoep uit de auto halen.
Ik stond laatst bij BMW en toen was ik met mijn bus aan het laden en zag bij de wasstraat en garage hoe monteurs rijden. Ik twijfelde heel erg om daar iets over te zeggen. Hard optrekken en laatste moment remmen, hard bochten nemen, snel optrekken bij verlaten, etc. Het is helaas hoe monteur ermee omgaan.

[ Voor 3% gewijzigd door itsalex op 05-02-2025 09:12 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:58
Smoonshine schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:57:
[...]

Een flinke tik op de vingers of een officiële waarschuwing is toch wel op zijn minst op zijn plek als je het mij vraagt. Als ik iets stoms doe op mijn werk is dat vaak uit onwetendheid en met de juiste intenties. Dit is willens en wetens het eigendom van een ander gebruiken om daar ook nog eens als een idioot mee over de straten te scheuren.

Als jij met zo'n snelheidsovertreding aan de kant wordt gezet, krijg je een strafbeschikking op je strafblad, dus ik persoonlijk vind dit wel wat zwaarder dan een stommiteit.
Mee eens. Dit gedrag is al onacceptabel voor een "garage op de hoek", laat staan bij een merkdealer waar je waarschijnlijk een uurloon van minimaal 120 ex betaalt onder het mom van "getraind en professioneel" personeel. Daar valt dit niet onder.

Zelfs als een klant als klacht aangeeft dat de auto trilt bij 200km/uur mag een monteur dit niet gaan uitproberen met een proefrit. Een stevig gesprek lijkt me hier op z'n plaats.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 22:44
Ben benieuwd hoe het gesprek verloopt - succes.

En je kan altijd de importeur op de hoogte stellen; die wil zijn goede merk-naam zeker houden en dus wat voor je kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:47
Mijn garagist heeft met mijn auto ook regelmatig een proefritje gemaakt. Dat had er mee te maken dat er roest op de remmen zit. Daarvoor moet je een paar keer heel hard rijden en krachtig remmen. Ik ga er vanuit dat hij dat gewoon op de openbare weg doet. Dat zal als je de snelheids- en verbruiks-gegevens uitleest er ook niet zo best uit hebben gezien.

Monteurs en verkopers hebben natuurlijk sowieso specifieke rijstijl. Dat hoort er een beetje bij.

Maar goed ik vertrouw mijn garagist verder wel.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

BovenHond schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:17:
Mijn garagist heeft met mijn auto ook regelmatig een proefritje gemaakt. Dat had er mee te maken dat er roest op de remmen zit. Daarvoor moet je een paar keer heel hard rijden en krachtig remmen. Ik ga er vanuit dat hij dat gewoon op de openbare weg doet. Dat zal als je de snelheids- en verbruiks-gegevens uitleest er ook niet zo best uit hebben gezien.

Monteurs en verkopers hebben natuurlijk sowieso specifieke rijstijl. Dat hoort er een beetje bij.

Heb je het topic uberhaupt gelezen? Monteur in kwestie heeft toegegeven dat het gewoon joyriding was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-06 17:23
Daarvoor moet je een paar keer heel hard rijden en krachtig remmen.
Daarvoor mag je alsnog niet de wet overtreden.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:20

SomerenV

It's something!

Stelselmatig fors te hard rijden binnen de bebouwde kom is gewoon levensgevaarlijk. Kunnen monteurs en verkopers blijkbaar wel een specifieke rijstijl hebben, maar dat mag gevaarlijk weggedrag nooit goedpraten. Ik heb ook collega's die idiote dingen doen als het gaat om autorijden, omdat ze het gewend zijn en altijd zo doen. Dus dan is het opeens oké om je als een volslagen idioot te gedragen in het verkeer? 8)7

Als garage moet je gewoon netjes met andermans spullen om gaan. De klant vertrouwt je en dat vertrouwen heb je te respecteren.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Mooi die nieuwe technieken waarmee je op de luie bank kunt zien wat er met je auto gebeurt. En nee, het is zeker niet ok maar denk maar niet dat je de enige bent waarbij dit gebeurt.

Ons kantoor staat op een industrieterrein en er zitten een paar garages hier. De auto's worden soms vol opengetrokken om even te testen. Paar honderd meter verderop kan je de A4 op dus laat ze die auto's lekker daar testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 10:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zou sowieso dreigen met aangifte, een officiele brief met excuses en verklaring wat ze gedaan hebben. Dan heb je in ieder geval op papier wat staan mocht er een boete komen, dan kan je dat altijd als verklaring afgeven.

Vroeger ging je naar een merkdealer vanwege de expertise, nu ga je er heen om k*t behandeld te worden. Ik ga hier altijd naar zo'n kleine buurt garage, super aardige mensen, zijn begripvol en naaien je geen poot aan.

(In dit geval geen optie voor je) Maar succes met de afhandeling en ik ben benieuwd (samen met de rest) hoe het gesprek is gegaan.

Oh ja, post eens een foto van je auto :9

[ Voor 3% gewijzigd door Mad-Matt op 05-02-2025 09:24 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 23:33
Iemand moet de broodjes halen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato

:'( :'(

Dat vliegroest rem je er zo weer af. Als jij 2 weken op vakantie bent en je auto staat stil roesten de remmen ook, of laat je iemand in de tussentijd ook even hard rijden en krachtig remmen? :+

Die specifieke rijstijl hoort er niet bij. Het is eigendom van iemand anders, dan ga je er netjes mee om. Of het nou een Renault Clio is of een Audi RS3 of een Ferrari.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Thom.Seagal voor een volgende keer (en ja, helaas een extra investering): er zijn een aantal opties / alarm-systemen die de mogelijk hebben voor "Garage" of "Valet"; hierdoor kan een auto maar x kilometer per uur rijden om inderdaad te voorkomen dat men te snel optrekt of te hard rijdt.

Vanzelfsprekend is het voor sommige werkzaamheden / klachten en proefritten wel uit te schakelen maar allicht een overweging waard.

Vind het overigens heel vreemd dat ook het hoofd verkoop zo nodig mee moest rijden; het draagt absoluut niets bij aan hun professionele werkwijze of enige vorm van informatie om een aankomend klant ook zo'n auto aan te praten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:47
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:19:
[...]

Heb je het topic überhaupt gelezen? Monteur in kwestie heeft toegegeven dat het gewoon joyriding was.
Natuurlijk heb ik het topic gelezen. Het is toch geen Duits of zo. Deze situatie is duidelijk, de monteur en verkoper waren ondeugend, en hebben gevaarlijk gedaan, en andermans bezit slecht behandeld. Daar is genoeg over geschreven.

Dat neemt niet weg dat er soms wel een reden is om even hard met een auto te rijden door een garage. En ja, daarbij mag ook de garage de wet niet overtreden. Gewoon om aan te geven dat niet iedere monteur die hard rijd en sterk afremt meteen aan het joyriden is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Wat je ook kan doen.. naar binnenlopen als het lekker druk is bij de balie, zeg, zaterdagmiddag iets na de lunch oid.

En dan hard op vragen - schreeuwen hoeft niet - waarom er ruim 40kmh te hard is gereden.

Moet jij eens kijken hoe snel ze met een oplossing gaan komen >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Heb dit ook een keer aan de hand gehad alleen had ik geen gps in de auto maar een bon in de bus van 200+ euro, flink te hard gereden. Eerst thuis discussie gehad wie er had gereden op dat moment, gelukkig was er een foto van de flitspaal en konden we achterhalen dat hij op dat moment bij de garage stond. Na veel gezeik hebben ze de boete vergoed maar hij blijft wel op mijn naam staan. Dat was overigens de laatste keer dat ik bij die merk dealer mijn auto had gebracht.

Je doet er dus niks aan, enige advies zoek een andere garage.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:19:
[...]

Heb je het topic uberhaupt gelezen? Monteur in kwestie heeft toegegeven dat het gewoon joyriding was.
Waar staat dat? Ik lees alleen dat de monteur het een mooie auto vond en een stukje is gaan rijden met een collega.

Wettelijk zal het geen joyriding zijn, de eigenaar heeft immers zelf de sleutel afgegeven zodat de garage ermee kon rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wolly schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:34:
[...]

Waar staat dat? Ik lees alleen dat de monteur het een mooie auto vond en een stukje is gaan rijden met een collega.

Wettelijk zal het geen joyriding zijn, de eigenaar heeft immers zelf de sleutel afgegeven zodat de garage ermee kon rijden.
Volgens mij heeft hij de sleutel afgegeven om een reparatie uit te voeren en niet om een eindje te gaan rijden.
Voor het vervangen van een module mag je toch aannemen dat hij van het parkeerterrein de brug op gereden wordt en weer terug. Geen reden om het terrein af te gaan en een stukje te gaan toeren

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 10:41
[...]

Onzin, de sleutels zijn gegeven om een dakraam te maken niet om rondjes te gaan rijden. Of het joyriding is of niet is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dracula schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:36:
[...]

Onzin, de sleutels zijn gegeven om een dakraam te maken niet om rondjes te gaan rijden.
Wat is precies onzin?
Of het joyriding is of niet is een andere discussie.
Dat is exact wat ik zeg, wettelijk zal het geen joyriding zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

[...]

De eigenaar heeft de sleutel afgegeven, zodat de garage de auto kon openen om de werkzaamheden te verrichten. Denk dat dat een belangrijk verschil is. Als ik jou mijn autosleutels geef om iets uit de kofferbak te halen, betekent het ook niet dat ik bedoel dat je er een stukje mee mag gaan rijden.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Mad-Matt schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:36:
[...]

Volgens mij heeft hij de sleutel afgegeven om een reparatie uit te voeren en niet om een eindje te gaan rijden.
Voor het vervangen van een module mag je toch aannemen dat hij van het parkeerterrein de brug op gereden wordt en weer terug. Geen reden om het terrein af te gaan en een stukje te gaan toeren
Gaat om de term 'joyriding', juridisch zal het moeilijk zijn om iemand te betichten van joyriding als je zelf de spullen ervoor hebt geleverd.

Onverantwoordelijk er mee omgaan is niet automatisch joyriding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wolly schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:38:
[...]

Gaat om de term 'joyriding', juridisch zal het moeilijk zijn om iemand te betichten van joyriding als je zelf de spullen ervoor hebt geleverd.

Onverantwoordelijk er mee omgaan is niet automatisch joyriding.
Ja, daar heb je een punt, zo had ik het niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Smoonshine schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:37:
[...]

De eigenaar heeft de sleutel afgegeven, zodat de garage de auto kon openen om de werkzaamheden te verrichten. Denk dat dat een belangrijk verschil is. Als ik jou mijn autosleutels geef om iets uit de kofferbak te halen, betekent het ook niet dat ik bedoel dat je er een stukje mee mag gaan rijden.
Mijn garage gebruikt de sleutel altijd om naar de werkplaats te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Wolly schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:39:
[...]

Mijn garage gebruikt de sleutel altijd om naar de werkplaats te rijden.
Dan nog zal het voor de garage lastig uitleggen zijn waarom ze met 90km/u door een woonwijk moesten om de werkplaats te bereiken. Ik denk dat er zeker wel grondslag en bewijslast ligt voor joy riding.

Persoonlijk zou ik het niet zo ver laten komen en eerst eens kijken waar de garage zelf mee komt. Ik neem aan dat die op zijn minst de woede kunnen begrijpen en iets ter compensatie zullen bieden. Mochten ze alsnog de vermoorde onschuld spelen, dan lekker een paar slechte reviews achterlaten op Google en consorten en op zoek naar een andere garage.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Smoonshine schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:42:
[...]

Dan nog zal het voor de garage lastig uitleggen zijn waarom ze met 90km/u door een woonwijk moesten om de werkplaats te bereiken. Ik denk dat er zeker wel grondslag en bewijslast ligt voor joy riding.
Onderstaand artikel 11 van de wegenverkeerswet die over joyriding gaat.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/435xmwJG/screenshot-422.png

Wat is er precies aan de hand in deze situatie die deze regel schendt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wolly schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:44:
[...]

Onderstaand artikel 11 van de wegenverkeerswet die over joyriding gaat.
[Afbeelding]

Wat is er precies aan de hand in deze situatie die deze regel schendt?
Te hard rijden met een auto die aan een ander toebehoord zonder toestemming van gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Mad-Matt schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:46:
[...]

Te hard rijden met een auto die aan een ander toebehoord zonder toestemming van gebruik.
Dus als ik de auto leen van de buurman "om even naar de bouwmarkt om de hoek te gaan" maar onderweg besluit ik een stukje te rijden op de snelweg en langs de boulevard van Scheveningen is het volgens jou joyriding? Of moet ik er iets te hard bij rijden?

Zo werkt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wolly schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:49:
[...]

Dus als ik de auto leen van de buurman "om even naar de bouwmarkt om de hoek te gaan" maar onderweg besluit ik een stukje te rijden op de snelweg en langs de boulevard van Scheveningen is het volgens jou joyriding? Of moet ik er iets te hard bij rijden?

Zo werkt het niet.
het woord wederrechtelijk is volgens mij een belangrijke.
Wat jij omschrijft is niet wederrechtelijk, maar wat de monteur heeft gedaan wel, bewust en opzettelijk veel te hard gereden binnen de bebouwde kom met een voertuig die niet van hem is. En daarom valt het denk ik onder joyriding, maar dat is puur mijn idee. (Heb geen rechtenstudie gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Dat gevoel deel ik ook. Vooral het veel te hard rijden en het feit dat de sleutels wel zijn afgegeven, maar met een heel ander doel. Hoe dat strafrechtelijk in elkaar zit weet ik echter ook niet precies. Daar kan een rechtsbijstand je vast wel over adviseren.

uhm...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 16:40
Op het moment dat je de schikking binnenkrijgt, netjes aangeven dat je niet de bestuurder was, en de gegevens van de garage doorgeven.
Als het via het CJIB binnenkomt kan dit ook maar dat moet je in bezwaar gaan geloof ik. dan kan je alsnog aangeven dat jij niet de bestuurder was en de gegevens van de garage doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
Smoonshine schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:55:
Dat gevoel deel ik ook. Vooral het veel te hard rijden en het feit dat de sleutels wel zijn afgegeven, maar met een heel ander doel. Hoe dat strafrechtelijk in elkaar zit weet ik echter ook niet precies. Daar kan een rechtsbijstand je vast wel over adviseren.
Ik heb alleen rechtsbijstand voor verkeer en consumenten recht. Geen idee waar dit onder valt.
Door alle reacties hier ga ik vanmiddag wel even informeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 07:45
Super lomp maar ergens ook wel weer interessant dat de monteur eerlijk was erover.

Ze hadden ook lulverhaal kunnen ophangen dat ze eerst moeten testen, hoe de bediening het doet als auto opgewarmd is na paar km rijden/weet ik veel.
Stel je was daar in getrapt, hoe had je dan gereageerd?

Mijn punt is: ja het is lomp, nee dat had die absoluut niet moeten doen maar hij was wel eerlijk….
Als we met zn allen mensen zo hard gaan afbranden op hun eerlijkheid, dan liegen ze de volgende keer (en trekken ze alle logging los)

For the record: NEE, dat betekent niet dat ik zn actie goedpraat. Absoluut niet!! Ook niet als die eerlijk is, dit mag niet en zou ik zeker stevig gesprek met hem over hebben!

Ik zou goed nadenken over je doel. Wil je dat hij sorry zegt? Wil je compensatie? Wil je dat hij zn baan verliest?

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 05-02-2025 10:03 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

(RSH) schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:59:
Op het moment dat je de schikking binnenkrijgt, netjes aangeven dat je niet de bestuurder was, en de gegevens van de garage doorgeven.
Als het via het CJIB binnenkomt kan dit ook maar dat moet je in bezwaar gaan geloof ik. dan kan je alsnog aangeven dat jij niet de bestuurder was en de gegevens van de garage doorgeven.
Zo werkt het in Duitsland, maar in NL is de eigenaar gewoon verantwoordelijk.
Hoe jij dit verder regelt met de daadwerkelijke bestuurder zal het CJIB niets interesseren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thom.Seagal
laurens0619 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:00:
Super lomp maar ergens ook wel weer interessant dat de monteur eerlijk was erover.

Ze hadden ook lulverhaal kunnen ophangen dat ze eerst moeten testen, hoe de bediening het doet als auto opgewarmd is na paar km rijden/weet ik veel.
Stel je was daar in getrapt, hoe had je dan gereageerd?

Mijn punt is: ja het is lomp, nee dat had die absoluut niet moeten doen maar hij was wel eerlijk….
Als we met zn allen mensen zo hard gaan afbranden op hun eerlijkheid, dan liegen ze de volgende keer (en trekken ze alle logging los)

Ik zou goed nadenken over je doel. Wil je dat hij sorry zegt? Wil je compensatie? Wil je dat hik zn baan verliest?
Dat is ook het enige waar hij eerlijk over was. Hij is met een koude motor van de parkeerplaats gereden de weg op en meteen volgas naar 93 opgetrokken. Ik kan de gps en auto data naast elkaar leggen en zie dan dat hij de auto niet stationair heeft laten opwarmen en de auto dus ook niet warm was. Hij heeft 10km gereden. Uit ervaring weet ik dat de auto dan niet warm kan zijn. En als ik dan het verbruik van 22l /100 ernaast leg is dat 10km lang volgas.

Volgens de monteur was het blok warm. "Want hij is een serieuze jongen die erg netjes is.". En was het te hard rijden op de terugweg. Maar dat maakte verder niet uit zei die. En toen praatte hij eroverheen.

Ik vind ontslag een te heftige maatregel. Maar ik wil op zijn minst een excuses. En ik zit zelf te denken aan korting op mijn volgende beurt.
Maar het belangrijkste. Ik wil niet meer dat deze monteur aan mijn auto werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 16:40
_Apache_ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:02:
[...]

Zo werkt het in Duitsland, maar in NL is de eigenaar gewoon verantwoordelijk.
Hoe jij dit verder regelt met de daadwerkelijke bestuurder zal het CJIB niets interesseren.
Ik denk dat je te weinig ervaring hebt :+

O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 07:45
Thom.Seagal schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:04:
[...]

Dat is ook het enige waar hij eerlijk over was. Hij is met een koude motor van de parkeerplaats gereden de weg op en meteen volgas naar 93 opgetrokken. Ik kan de gps en auto data naast elkaar leggen en zie dan dat hij de auto niet stationair heeft laten opwarmen en de auto dus ook niet warm was. Hij heeft 10km gereden. Uit ervaring weet ik dat de auto dan niet warm kan zijn. En als ik dan het verbruik van 22l /100 ernaast leg is dat 10km lang volgas.

Volgens de monteur was het blok warm. "Want hij is een serieuze jongen die erg netjes is.". En was het te hard rijden op de terugweg. Maar dat maakte verder niet uit zei die. En toen praatte hij eroverheen.

Ik vind ontslag een te heftige maatregel. Maar ik wil op zijn minst een excuses. En ik zit zelf te denken aan korting op mijn volgende beurt.
Maar het belangrijkste. Ik wil niet meer dat deze monteur aan mijn auto werkt.
Dat blok warm zou ik ook niet geloven nee.
Maar als iemand merkt dat het begrip (terecht!!!) niet komt dan volgt automatisch plan B en de leugens….

Denk dat je vanaf nu in gesprek ook niet meer dan dat gaat krijgen.
Sturen op excuses en korting lijkt mij mooi streven.

De monteur op de blacklist voor jouw auto vind ik lastig, waarschijnlijk zijn die andere monteurs niet veel beter.
Persoonlijk zou ik nooit meer naar de dealer gaan, vertrouwen is weg.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:24

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

De dealer gaat, neem ik aan, ook de brandstof betalen?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 07-06 15:05

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Wolly schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:49:
[...]

Zo werkt het niet.
De vraag is of een OvJ hier wat mee wil doen, en het uiteindelijke oordeel ligt uiteraard bij de rechter, maar het beoogde doel waarmee je iets uitleent maakt natuurlijk wel uit. Als je een auto leent in de buurt van Scheveningen dan is een stukje omrijden langs de boulevard wel even wat anders dan als je bij wijze van spreken uit Groningen moet komen.

Hier is sprake van het ter beschikking stellen van de auto zodat er een dakraam gerepareerd kon worden en de monteur heeft al te kennen gegeven dat het rondje rijden daar niets mee te maken heeft gehad. Het is echt niet zo gek om dat onder joyriding te scharen als jij het nu voor doet komen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 15:59
1: Nooit meer naar die garage gaan (Merkdealer of niet)
Vertrouwensrelatie is verstoord. Er is gebruik gemaakt van jouw auto op een wijze die niet past bij de uit te voeren werkzaamheden.
En geloof me, als ze het met jouw auto doen, doen ze het ook met auto's van andere klanten.
Het feit dat er een collega mee gaat, geeft mij aan dat het dus algemeen geaccepteerd is binnen dit bedrijf.

Ver weg blijven bij dit soort bedrijven, dat is de enige manier waarop ze er van leren.

2: Beschikking/boete van CJIB die je over de post ontvangt is op kenteken uitgegeven.
Ze mogen best vragen wie de bestuurder was, maar je bent niet verplicht om deze vraag te beantwoorden.
( je kunt niet verplicht worden mee te werken aan je eigen veroordeling, bewijslast dat jij de bestuurder was ligt bij CJIB)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 23:08
De vraag is inderdaad of je zaken wilt blijven doen met deze club. Zo ja, dan zou ik de gouden zin op tafel leggen:

'Ik ben benieuwd hoe jullie het goed gaan maken'.

En dan maar zien waar ze mee komen. Kun je later altijd nog gaan dreigen/eisen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
XelaRetak schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:35:
[...]

Ah, ik zie dat het begrip dakraam module hier niet bekend is.

Dit is hoe een dakraam module er uit ziet:

[Afbeelding]
Ah, dan kan ik in dit geval eerlijk zeggen dat ik er compleet naast zat :) . Dan is er inderdaad absoluut nul reden waarom hiermee gereden moet worden.

Overigens zou ik verder dezelfde stappen aanhouden. Ja je kan aangifte gaan doen, maar wat schiet jij er mee op? Overleg met de eigenaar, geeft die geen fatsoenljike reactie laat een 1-ster review achter op eg Google / Trustpilot, en zoek een andere garage.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchGrenade
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-06 15:41
Ik wil TS aanraden aangifte te doen van Joyriding. Als je het nu niet doet krijg je straks weer gezeur als er tóch geflitst is.

Het is toch van de zotte dat garagehouders en monteurs dit soort gedrag maar acceptabel vinden. Dat komt natuurlijk ook juist omdat iedereen het uiteindelijk maar slikt. Keer sorry zeggen en hop naar de volgende.
Koop je een mooie bijzondere auto waar je zuinig mee om gaat, gaat de eerste beste monteur even racen op de openbare weg...

Aanpakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ik vind het overigens nog zorgelijker dat de GPS doorgaans gemiddelden meet over afstand (nu weet ik de interval niet, dat kan jij beter zien), maar het kan zo maar zijn dat de piek nog behoorlijk hoger lag.
(RSH) schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:08:
[...]
Ik denk dat je te weinig ervaring hebt :+

O-)
Gelukkig maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-06 11:37

Sharky

Skamn Dippy!

Gaat de politie een aangifte van joyriding serieus nemen als je de auto zelf bij de garage hebt achtergelaten? Oprechte vraag, ik kan me voorstellen dat de politie je met een kluitje het riet in stuurt.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
_Apache_ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:28:
Ik vind het overigens nog zorgelijker dat de GPS doorgaans gemiddelden meet over afstand (nu weet ik de interval niet, dat kan jij beter zien), maar het kan zo maar zijn dat de piek nog behoorlijk hoger lag.

[...]

Gelukkig maar.
Gezien het een vrij nieuwe RS3 betreft is dat zeker aannemelijk dat er pieken waren die stukken hoger zijn geweest. Een paar seconde het gaspedaal indrukken en je zit er zo aan namelijk. Helemaal met koude motor is dat vragen om problemen.

Dus wie weet is er ook nog interne schade ontstaan die zich laten gaat uiten, maar dat is nu meer speculatie.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:46
Sharky schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:28:
Gaat de politie een aangifte van joyriding serieus nemen als je de auto zelf bij de garage hebt achtergelaten?
Nee.
Aangezien TS de sleutel heeft afgegeven, en de politie niet weten kan wat er afgesproken is tussen de TS en de garage is strafrechtelijke vervolging kansloos.
Het zou fijn zijn als we de discussie hierover achter ons kunnen laten.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-06 09:00
Mensen waar hebben we het over? Aangifte doen, hou toch op. Politie heeft echt wel wat anders te doen dan dit. Wat wil je er verder uithalen? Het kwaad is al geschied, en er gaat echt geen vervolging plaatsvinden omdat een garage met een auto gaat rijden waarvan de eigenaar zelf de sleutels heeft achtergelaten.

Je maakt een afspraak met de eigenaar van de garage of dealer organisatie en laat in duidelijke bewoordingen weten dat je het gedrag onacceptabel vind en dat dit de laatste keer is dat jij daar komt. Blijkbaar is het niet vertrouwd om je eigendommen bij hun achter te laten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:45
Ik zou sowieso even een praatje willen met de eigenaar/manager van deze dealer. Daarnaast excuses en zien hoe ze dit willen goedmaken en vervolgens er nooit meer terugkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 13:45
Aangifte van joyriding heeft hier toch wel kans van slagen. Zoals hierboven door @Mad-Matt ook al is aangegeven gaat het om de vraag of er sprake is van wederrechtelijkheid in de zin van art. 11 Wegenverkeerswet 1994. Wederrechtelijk houdt in dit verband in: zonder toestemming van de rechthebbende (= TS). Met het afgeven van de sleutel zou je kunnen zeggen dat dat hiermee impliciet toestemming is gegeven om de auto te gebruiken, maar gezien de werkzaamheden is een proefrit op de openbare weg helemaal niet nodig, dus zou ik zeggen dat het afgeven van de sleutels deze toestemming niet impliceert. Er is dan hoogstens toestemming om de auto van de parkeerplaats naar de werkplaats te rijden. Er is in elk geval geen toestemming gegeven om te rijden zoals in casu is gebeurd.

De vraag of de politie het gaat oppakken en of je dat zou willen is een tweede, maar ik zou het zeker benoemen in het gesprek. Misschien dat ze er van leren.

[ Voor 9% gewijzigd door Ken Wood op 05-02-2025 10:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-06 00:19
Besef even dat als je niet naar de GPS data gekeken had, je dit nooit geweten had en dit nooit een probleem geweest was.

Wat een rust kun je soms hebben in je leven als je niet over elke centimeter druk maakt. Wow.

Als er boete komt, stuur je die door. Dat gebeurd wel vaker. Daar hebben leasemaatschappijen hele afdelingen voor die dit de hele dag doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Twardt schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:37:
Mensen waar hebben we het over? Aangifte doen, hou toch op. Politie heeft echt wel wat anders te doen dan dit. Wat wil je er verder uithalen? Het kwaad is al geschied, en er gaat echt geen vervolging plaatsvinden omdat een garage met een auto gaat rijden waarvan de eigenaar zelf de sleutels heeft achtergelaten.

Je maakt een afspraak met de eigenaar van de garage of dealer organisatie en laat in duidelijke bewoordingen weten dat je het gedrag onacceptabel vind en dat dit de laatste keer is dat jij daar komt. Blijkbaar is het niet vertrouwd om je eigendommen bij hun achter te laten.
Inderdaad dit :') er kan wel van alles worden aangehaald, maar uiteindelijk is er helemaal niks gebeurd. Enige wat je kunt doen is het aankaarten en aangeven dat je daar nooit meer komt. Al moet je jezelf daarmee niet in de vingers snijden, want als die garage de enige merkdealer in de buurt is zul je er misschien toch op aangewezen zijn als er weer iets gerepareerd moet worden.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste