@bmwgozer Dat klopt niet helemaal wat je zegt. Ik heb een soort gelijke ervaring met mijn auto bij het vliegveld achter laten. Foto van de km stand en het verbruik en ik wist genoeg. 35km mee gereden en giga verbruik. Dus ook met koude motor lopen blazen! Succes met de afhandeling. Ik zou in alle staten zijn!
Tja, sommige mensen zijn zuinig op hun spullen. En wanneer ik mijn auto in vertrouwen achterlaat bij een dealer. Dan verwacht ik dat er netjes mee omgegaan word.bmwgozer schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:43:
Besef even dat als je niet naar de GPS data gekeken had, je dit nooit geweten had en dit nooit een probleem geweest was.
Wat een rust kun je soms hebben in je leven als je niet over elke centimeter druk maakt. Wow.
Als er boete komt, stuur je die door. Dat gebeurd wel vaker. Daar hebben leasemaatschappijen hele afdelingen voor die dit de hele dag doen.
En het gaat mij niet alleen om een eventuele boette. Maar het motorblok was koud. Dit kan schade veroorzaken.
Hoe heb jij dit afgehandeld?Zwollenaar88 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:45:
@bmwgozer Dat klopt niet helemaal wat je zegt. Ik heb een soort gelijke ervaring met mijn auto bij het vliegveld achter laten. Foto van de km stand en het verbruik en ik wist genoeg. 35km mee gereden en giga verbruik. Dus ook met koude motor lopen blazen! Succes met de afhandeling. Ik zou in alle staten zijn!
Zeker. Hetzelfde als je auto achterlaten bij een valet-parking. Er is geen toestemming om de auto anders te gebruiken dan waarvoor hij is achtergelaten.Sharky schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:28:
Gaat de politie een aangifte van joyriding serieus nemen als je de auto zelf bij de garage hebt achtergelaten? Oprechte vraag, ik kan me voorstellen dat de politie je met een kluitje het riet in stuurt.
De afstand van het ritje maakt ook weinig uit. Onder het mom "dit is geen joyriding" kan je op die manier elke auto die bij de garage is achtergelaten gaan gebruiken om 2 weken op wintersport te gaan. De eigenaar heeft immers de sleutel achtergelaten.
[ Voor 21% gewijzigd door XelaRetak op 05-02-2025 10:50 ]
Nee, het is kansloos.Ken Wood schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:38:
Aangifte van joyriding heeft hier toch wel kans van slagen. Zoals hierboven door @Mad-Matt ook al is aangegeven gaat het om de vraag of er sprake is van wederrechtelijkheid in de zin van art. 11 Wegenverkeerswet 1994.
Niet omdat er geen sprake is/kan zijn van wederrechtelijk gebruik, maar omdat bij voorbaat al duidelijk is dat dit niet bewezen kan worden.
Joyriding is strafrecht geen bestuursrecht. Aannemelijk maken is dus niet goed genoeg voor een veroordeling, daarvoor is sluitend bewijs zonder twijfel nodig en je weet nu al dat je dat niet leveren kunt.
Ik moet er niet aan denken dat iemand zo lomp met mijn auto om gaat. Vooral niet als je zelf ook nog eens goed op let op het warm rijden van je motor etc. Sterkte en succes met de afhandeling. Ik lees graag wat de uitkomst is!
Ik neem aan dat je voortaan naar een andere garage gaat? Hebben we het hier over een merkdealer? En wat voor auto rijd je?
Ik neem aan dat je voortaan naar een andere garage gaat? Hebben we het hier over een merkdealer? En wat voor auto rijd je?
prima maar niet zo hard door de bebouwde kom, hij had ook iemand kunnen aan of nog erger dood kunnen rijden.Thom.Seagal schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 23:53:
[...]
Monteur zei aan de telefoon dat hii het zon mooie auto vond dat hii graag een stukje wou rijden samen met de hoofd verkoop
bizar dit, waar zit het verstand bij deze mensen. werk van maken en ze het lesje laten leren zou ik zeggen
A wise man's life is based around fuck you
Jij vindt het dus prima dat jouw monteur je auto 10km lang als een raceauto misbruikt?bmwgozer schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:43:
Besef even dat als je niet naar de GPS data gekeken had, je dit nooit geweten had en dit nooit een probleem geweest was.
Wat een rust kun je soms hebben in je leven als je niet over elke centimeter druk maakt. Wow.
Als er boete komt, stuur je die door. Dat gebeurd wel vaker. Daar hebben leasemaatschappijen hele afdelingen voor die dit de hele dag doen.
Als je zelf altijd voorzichtig bent, dan ga je er vanuit dat je servicemonteur dat ook is. Nog even los van de extra slijtage van je banden, remmen etc. etc.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Hm, dus GPS gegevens van gebruik van de auto tijdens het achterlaten bij de garage en een bekentenis van het wederrechtelijk gebruik vindt jij niet als sluitend bewijs?ASW1 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:50:
[...]
Nee, het is kansloos.
Niet omdat er geen sprake is/kan zijn van wederrechtelijk gebruik, maar omdat bij voorbaat al duidelijk is dat dit niet bewezen kan worden.
Joyriding is strafrecht geen bestuursrecht. Aannemelijk maken is dus niet goed genoeg voor een veroordeling, daarvoor is sluitend bewijs zonder twijfel nodig en je weet nu al dat je dat niet leveren kunt.
Wat wil je nog meer dan? Lijkt me appeltje eitje. Even heimelijk het gesprek opnemen dat bij de garage plaats gaat vinden als de huidige bekentenis nog niet opgenomen danwel schriftelijk vastgelegd is.
Of ik er zo ver mee zou gaan is een 2e. Maar een gratis grote servicebeurt zou wel mijn ondergrens zijn.
@Thom.Seagal Het was in Dusseldorf en ik kwam er op de weg terug pas achter. Buiten een hele slechte review om en wat liefde voor mijn auto het er bij gelaten. Moet wel zeggen dat ik een Megane station rij die licht getuned is maar niet zo'n beest is als jouw auto. In jouw geval zou ik persoonlijk verhaal halen!
Nee.XelaRetak schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:54:
[...]
Hm, dus GPS gegevens van gebruik van de auto tijdens het achterlaten bij de garage en een bekentenis van het wederrechtelijk gebruik vindt jij niet als sluitend bewijs?
Een verdachte kun je niet alleen veroordelen op zijn eigen verklaring, zeker niet aangezien die verklaring ook weer kan wijzigen. Je kunt niet eens bewijzen wie er gereden heeft.
Ik tel al twee bewijsmiddelen: de aangifte, de data uit twee verschillende bronnen. Politie hoeft alleen de verdachte te horen en als hij opnieuw verklaart zoals hij tegenover TS heeft gedaan heb je genoeg. Misschien nog camerabeelden, maar wordt wel lastig opvragen gezien de strafmaat. TS zou daarin natuurlijk zelf wel een rol kunnen spelen. Qua bewijs is het helemaal niet zo'n lastige zaak hoor.ASW1 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:50:
[...]
Nee, het is kansloos.
[ Voor 6% gewijzigd door Ken Wood op 05-02-2025 11:00 ]
Het motorblok was koud discussie heb ik opzettelijk geskipt. Daar heb je immers geen bewijs voor dus daar kunnen we allemaal niks over zeggen.Thom.Seagal schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:46:
[...]
Tja, sommige mensen zijn zuinig op hun spullen. En wanneer ik mijn auto in vertrouwen achterlaat bij een dealer. Dan verwacht ik dat er netjes mee omgegaan word.
En het gaat mij niet alleen om een eventuele boette. Maar het motorblok was koud. Dit kan schade veroorzaken.
Tenzij de tracker de motor temperatuur met je gedeeld heeft, wat mij sterk lijkt gezien je over gemiddelde meet punten hebt en niet over CAN data.
Zullen we de bestuurder moeten geloven, die meteen eerlijk was over het feit dat hij of zij de auto voor een rit meegenomen had. Er is dus weinig reden om deze verklaring in wantrouw te nemen, buiten jouw persoonlijk gevoel dat je het schandalig vind.
Als buitenstaander, die zo zuinig op z’n spullen is dat elke persoon die instapt zegt “wow de auto lijkt alsof hij gister uit de showroom kwam”
Buiten dat, stel de auto was koud. Dan moet het verschil in temperatuur zo heftig zijn geweest, voor dat er echt schade zal ontstaan.
Ik leef inderdaad niet in de illusie dat als ik een auto uitleen, dat mensen zich zoals mij zullen gedragen. Maar gelukkig gaat deze discussie niet over mij.Herman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:54:
[...]
Jij vindt het dus prima dat jouw monteur je auto 10km lang als een raceauto misbruikt?
Als je zelf altijd voorzichtig bent, dan ga je er vanuit dat je servicemonteur dat ook is. Nog even los van de extra slijtage van je banden, remmen etc. etc.
[ Voor 17% gewijzigd door bmwgozer op 05-02-2025 11:03 ]
No offence maar ik hoop toch echt dat de politie zich met nuttigere zaken bezig houdt dan zoiets als ditKen Wood schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:59:
[...]
Ik tel al twee bewijsmiddelen: de aangifte, de data uit twee verschillende bronnen. Politie hoeft alleen de verdachte te horen en als hij opnieuw verklaart zoals hij tegenover TS heeft gedaan heb je genoeg. Misschien nog camerabeelden, maar wordt wel lastig opvragen gezien de strafmaat.
Vaak bu'j te bang!
Zorg in ieder geval zsm dat je een kopietje van alle gegevens hebt; screenshots uit beide apps, exports uit de tracker, alles dat je maar kunt verzamelen. Sla die veilig op, maak een tweede kopie op een USB-stick oid en bewaar die ergens. Mocht dit een zaak worden dan zijn deze gegevens je belangrijkste bewijs van wat er heeft gespeeld.
Daarnaast zal de garage zeggen dat het een testrit was, maar een testrit is niet nodig als het om een reparatie aan het dak gaat. Tenzij je het telefoongesprek hebt opgenomen (wat gewoon mag in Nederland zolang je zelf onderdeel van het gesprek bent) heb je geen bewijs dat de monteur zei dat het om een plezierritje ging.
Zo gauw je je auto weer thuis hebt meteen aangifte doen en je verzekering bellen. Je verzekering kan je exact vertellen wat je volgende stappen zijn, maar die aangifte wil je op papier hebben.
De kans dat ze duizenden euro's aan schade hebben veroorzaakt is klein, maar als je dit goed aanpakt ben je in ieder geval ingedekt als er ooit iets mee zou zijn. Dit kan een héél duur ritje voor ze worden.
Daarnaast zal de garage zeggen dat het een testrit was, maar een testrit is niet nodig als het om een reparatie aan het dak gaat. Tenzij je het telefoongesprek hebt opgenomen (wat gewoon mag in Nederland zolang je zelf onderdeel van het gesprek bent) heb je geen bewijs dat de monteur zei dat het om een plezierritje ging.
Zo gauw je je auto weer thuis hebt meteen aangifte doen en je verzekering bellen. Je verzekering kan je exact vertellen wat je volgende stappen zijn, maar die aangifte wil je op papier hebben.
De kans dat ze duizenden euro's aan schade hebben veroorzaakt is klein, maar als je dit goed aanpakt ben je in ieder geval ingedekt als er ooit iets mee zou zijn. Dit kan een héél duur ritje voor ze worden.
Nee niet prima. Maar 'You win some, you lose some' .Herman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:54:
[...]
Jij vindt het dus prima dat jouw monteur je auto 10km lang als een raceauto misbruikt?
Alle energie die TS er nu nog meer in stopt is verspild.
Hoe ik dit zou aanpakken:
- Melden + korte negative review
- Volgende keer naar andere garage
- En door met je leven..
Dit zou mij de frustratie / tijd nooit waard zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door evmmb op 05-02-2025 11:02 ]
Ben het wel met je eens en ik denk ook niet dat de politie hier werk in gaat steken, maar het kan TS wel helpen in het gesprek. Dat aangifte ook nog een mogelijkheid is, als de garage het allemaal wegbagataliseert.-tom-562 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:00:
[...]
No offence maar ik hoop toch echt dat de politie zich met nuttigere zaken bezig houdt dan zoiets als dit
Mocht je doel zijn om er wat voor jezelf uit te halen dan zijn termen als rechtsbijstand en aangifte vaak wel genoeg om te laten merken dat je het serieus opneemt, of je het nou van plan bent of niet. Kan me niet voorstellen dat de garagehouder het aandurft om het op bluf te gooien.evmmb schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:01:
[...]
Nee niet prima. Maar 'You win some, you lose some' .
Alle energie die TS er nu nog meer in stopt is verspild.
Hoe ik dit zou aanpakken:
- Melden + korte negative review
- Volgende keer naar andere garage
- En door met je leven..
Dit zou mij de frustratie / tijd nooit waard zijn.
Zelf zou ik er ook geen aangifte om doen, maar een stok hebben om mee te slaan kan altijd helpen.
uhm...
Ik rij een corolla station van 20 jaar oud én ben vrij conflictvermijdend maar zelfs ik zou deze ochtend op hoge poten verhaal zijn gaan halen bij de directeur/eigenaar van deze garage en sowieso alles opnemen. Ongelooflijk!
Ik plaats bij het plannen van een beurt de opmerking dat een bepaalde monteur niet aan mijn auto mag werken.Thom.Seagal schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:04:
[...]
Ik vind ontslag een te heftige maatregel. Maar ik wil op zijn minst een excuses. En ik zit zelf te denken aan korting op mijn volgende beurt.
Maar het belangrijkste. Ik wil niet meer dat deze monteur aan mijn auto werkt.
Mocht je een dashcam overwegen, daar trekken ze de stekker er van uit en stoppen ze daarna weer terug.
Voordeel is wel dat deze garage niet met een Corolla station zou rijden.Nikeo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:11:
Ik rij een corolla station van 20 jaar oud én ben vrij conflictvermijdend maar zelfs ik zou deze ochtend op hoge poten verhaal zijn gaan halen bij de directeur/eigenaar van deze garage en sowieso alles opnemen. Ongelooflijk!
Ik zou de auto ophalen, met de melding dat de factuur verscheurd mag worden i.v.m. misbruik van de auto. En vervolgens een andere garage gaan zoeken die met iets meer respect voor andermans spul omgaat.
Anoniem: 36835
Ah, dus als ik met jouw vrouw het bed deel, zonder dat jij het weet, vind je dat ook prima? Wat niet weet wat niet deert toch?bmwgozer schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:43:
Heel bijzonder hoe slecht mensen lezen....
1: het gaat om een Audi RS3
2: het gaat om een merkdealer
3: het gaat om het vervangen van een module waarvoor een proefrit niet noodzakelijk is
4: er is geen sprake van een factuur, het gaat om garantiewerkzaamheden
Zucht....lezen blijft moeilijk voor sommigen
3: het gaat om het vervangen van een module waarvoor een proefrit niet noodzakelijk is
Eric, Signing off !!
Ik rijd zelf in een Skoda Fabia Combi uit 2011 dus ik zal dit probleem niet snel hebben, maar zelfs al zouden ze dat met mijn auto doen zou ik pissig zijn. Zwaar asociaal en onprofessioneel gedrag. Zij moeten jou auto maken en er verder van afblijven.
Ik zou dit ook opdrijven en op zijn minst erkenning en excuses/bloemen/korting verwachten. Als ze je niet tegemoet komen zou ik ook een aangifte overwegen. Heel eerlijk, ik hoop niet dat de politie er iets mee gaat doen maar als dit soort dingen nooit 'in de boeken' komen verandert er ook niks. Eikels.
Ik zou dit ook opdrijven en op zijn minst erkenning en excuses/bloemen/korting verwachten. Als ze je niet tegemoet komen zou ik ook een aangifte overwegen. Heel eerlijk, ik hoop niet dat de politie er iets mee gaat doen maar als dit soort dingen nooit 'in de boeken' komen verandert er ook niks. Eikels.
Als het geen blok uit 1970 is zo ik me daar niet al te veel zorgen over maken. Moderne motoren kunnen best wel wat hebben en echt schade bij vermogen leveren met een koude motor is iets wat ik nog nooit gezien heb. Een verhoogde slijtage voor een paar minuten is het ergste wat je is overkomen. Big deal.[b]Thom.Seagal schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:46:En het gaat mij niet alleen om een eventuele boette. Maar het motorblok was koud. Dit kan schade veroorzaken.
Afspraak met de eigenaar maken. Het is zijn probleem en hij zal iets moeten doen. Nu loopt het maar te malen in je hoofd. Boos zijn is begrijpelijk maar je kan er niets mee.
En niet luisteren naar Tweakers over aangifte doen. Tweakers roepen dat te pas en te onpas.
Al was het een ferrari die je bij een beunhaas liet fixen. Zo dien je niet met spullen van klanten om te gaan. period.Eric H schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:17:
Klopt, maar dat was niet het punt wat ik probeerde te makenstylezzz schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:25:
[...]
Al was het een ferrari die je bij een beunhaas liet fixen. Zo dien je niet met spullen van klanten om te gaan. period.
Ik zie hier vragen en opmerkingen voorbij komen waaruit duidelijk blijkt dat men niet leest.
Een opmerking maken over een factuur die verscheurt moet worden....
Het ging hier om garantiewerkzaamheden, dan is er geen factuur te verscheuren
[ Voor 15% gewijzigd door Eric H op 05-02-2025 11:29 ]
Eric, Signing off !!
Die kan je wel uit je gedachte halenThom.Seagal schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:46:
[...]
Tja, sommige mensen zijn zuinig op hun spullen. En wanneer ik mijn auto in vertrouwen achterlaat bij een dealer. Dan verwacht ik dat er netjes mee omgegaan word.
Het is lang geleden maar mijn broer werkte bij BMW in het verleden. Ging net zo.. Sterker nog, soms vloog er nog weleens 1 uit de bocht.. Niet fraai maar dat doen ze allemaal. Denken dat dat niet gebeurt omdat het een dealer is, is een illusie
Gelukkig maar dat niet iedereen meteen bukt als ie genaaid wordt. Dat het jouw keuze is allaaaMathijs Kok schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:22:
[...]
En niet luisteren naar Tweakers over aangifte doen. Tweakers roepen dat te pas en te onpas.
Met inmiddels 100+ reacties kun je daar op rekenen. TS had wat dat betreft beter zijn startpost kunnen aanpassen.Eric H schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:27:
[...]
Klopt, maar dat was niet het punt wat ik probeerde te maken![]()
Ik zie hier vragen en opmerkingen voorbij komen waaruit duidelijk blijkt dat men niet leest.
Persoonlijk zou ik per mail een klacht indienen bij het bedrijf. Daarin een verslag van het telefoongesprek opnemen! Als dat vervolgens niet tegengesproken wordt heb je volgens mij al redelijk goed aanvullend bewijs.
Ik zou ook proberen om vooral geen 'ruzie' te maken, maar hier zakelijk mee om te gaan. Maar wel heel duidelijk maken dat dit niet door de beugel kan!
Ik zou ook proberen om vooral geen 'ruzie' te maken, maar hier zakelijk mee om te gaan. Maar wel heel duidelijk maken dat dit niet door de beugel kan!
Het is hier offtopic, maar een goede dealer geeft na de werkzaamheden wel een 0-factuur uit aan de eigenaar / berijder waarop de garantiewerkzaamheden beschreven staan. Ook wel prettig om aan te kunnen tonen bij doorverkoop van de auto.Eric H schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:27:
[...]
Klopt, maar dat was niet het punt wat ik probeerde te maken![]()
Of het veel zin heeft om deze te verscheuren is een andere vraag
Ik kan me een proefrit na vervanging panoramadak nog wel voorstellen.
Dat je rijdend wilt testen of het goed dicht is en geen extra geluid geeft.
Maar niet zo natuurlijk en met die uitleg.
Dit dus, topic wat gevolgd zonder te reageren...Eric H schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:17:
Hoe dan ook heb je gewoon enorm veel kans dat je hierdoor binnen x-termijn olielekkages krijgt of dat krukaslagers flink op hun donder hebben gehad hierdoor.
Probeer het eens via Audi Nederland of Audi Duitsland.
Meest optimale zou gewoon zijn dat je x-termijn garantie erbij krijgt.
Asus Zenbook i7 256gb
Aangezien de auto een vrij hoge investering / uitgave is (70+k voor een net model in prima staat). Lijkt me niet gek dat je dat even controleert en in de gaten houdt. Het is immers geen nieuwe VW Touran (die ook een stuk langzamer is) maar een vrij vlotte auto die bijbehorende zorg nodig heeft zoals je motor warm laten draaien voordat je het gas vol indrukt en gezien TS hier dus ook met zorg mee omgaat mag je er vanuit gaan dat de garage dit ook doet.......bmwgozer schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:43:
Zucht...
Mmmm, en nu maar hopen dat hij nu niet hier verschijnt..... Of misschien wel, als bewijs
https://www.autogespot.nl...country=Netherlands&city=
Klote gevoel moet dat zijn, als mij dit zou overkomen zou ik toch ook "lichtelijk overstuur" zijn als ik zo'n gesprek zou hebben als de TS
https://www.autogespot.nl...country=Netherlands&city=
Klote gevoel moet dat zijn, als mij dit zou overkomen zou ik toch ook "lichtelijk overstuur" zijn als ik zo'n gesprek zou hebben als de TS
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Ik zou wel trouwens voorzichtig zijn qua interpretatie van je data en dr niet 100% vanuit gaan dat alle snelheden kloppen.
Daarvoor zou je alles eerst een keer goed moeten valideren hoe de data er normaal uit ziet.
Bv, heeft de auto in garage gestaan? Dan kunnen de eerste meters bij een logger soms wat afwijkend zijn omdat hij nog bezig is met gps fix.
Daarvoor zou je alles eerst een keer goed moeten valideren hoe de data er normaal uit ziet.
Bv, heeft de auto in garage gestaan? Dan kunnen de eerste meters bij een logger soms wat afwijkend zijn omdat hij nog bezig is met gps fix.
CISSP! Drop your encryption keys!
Maak dat maar een minieme kans. Het is niet slim om zo te rijden en zeker niet als het om een ander zijn auto gaat, maar de kans dat er nu iets kapot is/gaat is gewoon te verwaarlozen.Ghostrider schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:46:
[...]
Dit dus, topic wat gevolgd zonder te reageren...
Hoe dan ook heb je gewoon enorm veel kans dat je hierdoor binnen x-termijn olielekkages krijgt of dat krukaslagers flink op hun donder hebben gehad hierdoor.
Probeer het eens via Audi Nederland of Audi Duitsland.
Meest optimale zou gewoon zijn dat je x-termijn garantie erbij krijgt.
Wel blijft het gewoon slecht van de garage dat ze dit doen en mogen ze wel iets als compensatie bieden. Alleen is dat met een garantie-gevalletje nogal lastig.
[removed]
Lezen!sambalbaj schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:45:
Ik kan me een proefrit na vervanging panoramadak nog wel voorstellen.
Ging om vervanging van module, niet een compleet panoramadak
Eric, Signing off !!
Een module kan van alles zijn, ook een glaspaneel. Dus het daarna gewenst zijn om een proefrit te maken om te horen of er geen windgeruis optreedt.Eric H schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:02:
[...]
Lezen!
Ging om vervanging van module, niet een compleet panoramadak
Het is totaal relevant om welke auto het gaat en wat zijn power is.
- Er hoefde geen proefrit gemaakt te worden.
- Er hoefde zeker niet zo hard mee gereden te worden.
- Je rijd onverantwoord binnen bebouwde kom met iemand anders zijn eigendom, niet nodig.
Ik zou een zware klacht maken bij de eigenaar/dealer. En bevestiging vragen dat het ook zo gelopen is.
- Er hoefde geen proefrit gemaakt te worden.
- Er hoefde zeker niet zo hard mee gereden te worden.
- Je rijd onverantwoord binnen bebouwde kom met iemand anders zijn eigendom, niet nodig.
Ik zou een zware klacht maken bij de eigenaar/dealer. En bevestiging vragen dat het ook zo gelopen is.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Niet als je het topic gelezen hebt...Twardt schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:06:
[...]
Een module kan van alles zijn, ook een glaspaneel. Dus het daarna gewenst zijn om een proefrit te maken om te horen of er geen windgeruis optreedt.
Het is onzin dat de sleutels afgegeven zijn voor een proefrit, het ging om het maken van een dakraam. Dus enige wat de garage wel kan / zou / mogen doen is auto de garage in en uit rijden. Niks meer en niks minder.Wolly schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:37:
[...]
Wat is precies onzin?
[...]
Dat is exact wat ik zeg, wettelijk zal het geen joyriding zijn.
Jongens lees nou eens
De hele speculatie of het wel/niet nodig is maakt niet uit.
Monteur heeft zelf al toegegeven dat hij moedwillig ritje wilde maken en daarom de auto weg was.
Niet omdat t nodig was vanwege reparatie
De hele speculatie of het wel/niet nodig is maakt niet uit.
Monteur heeft zelf al toegegeven dat hij moedwillig ritje wilde maken en daarom de auto weg was.
Niet omdat t nodig was vanwege reparatie
[ Voor 21% gewijzigd door laurens0619 op 05-02-2025 12:22 ]
huiskamer is iets verder
[ Voor 81% gewijzigd door We Are Borg op 05-02-2025 12:55 ]
Minieme kans? Gezien de zuigers en het blok 2 andere materiaalsamenstellingen zijn (en dus anders uitzetten en krimpen bij verhitten en afkoelen) kan er prima al schade zijn ontstaan door hem op zijn staat te trappen.redwing schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:54:
[...]
Maak dat maar een minieme kans. Het is niet slim om zo te rijden en zeker niet als het om een ander zijn auto gaat, maar de kans dat er nu iets kapot is/gaat is gewoon te verwaarlozen.
Wel blijft het gewoon slecht van de garage dat ze dit doen en mogen ze wel iets als compensatie bieden. Alleen is dat met een garantie-gevalletje nogal lastig.
Ja bij een 1.6 FSI of een 2.0FSI is het allemaal niet zo spannend, daar komt niet zoveel vermogen uit en heeft het allemaal een stuk minder te lijden. Bij een 2.5T met aardig wat pk's (al dan niet gekieteld wat ook nog prima kan) mag je wel iets zuiniger zijn wil je er lang plezier van hebben..
Zucht...
Neem een geprinte formulier mee, waarin de betreffende monteur erkend dat er onnodig een proefrit gemaakt is en hard mee gereden is.
Laat deze door hem tekenen in bijzijn van zijn baas, en vraag ook even als de auto nu compleet met de hand gepoetst is en een volle tank heeft ontvangen.
Laat deze door hem tekenen in bijzijn van zijn baas, en vraag ook even als de auto nu compleet met de hand gepoetst is en een volle tank heeft ontvangen.
Helemaal waar hoor. Er is echter niet bewezen dat er ook daadwerkelijk hoog in de toeren mee is gereden (tenzij het toerental gelogd wordt). Je kunt ook met lage toerentallen 95km/u halen... De garage gaat je nu ook echt niet een extra garantie oid geven op motorproblemen die over x jaar optreden misschien veroorzaakt door te hoog in de toeren rijden met koude motor door deze monteur, omdat dat nooit te bewijzen is.SgtElPotato schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:29:
[...]
Minieme kans? Gezien de zuigers en het blok 2 andere materiaalsamenstellingen zijn (en dus anders uitzetten en krimpen bij verhitten en afkoelen) kan er prima al schade zijn ontstaan door hem op zijn staat te trappen.
Ja bij een 1.6 FSI of een 2.0FSI is het allemaal niet zo spannend, daar komt niet zoveel vermogen uit en heeft het allemaal een stuk minder te lijden. Bij een 2.5T met aardig wat pk's (al dan niet gekieteld wat ook nog prima kan) mag je wel iets zuiniger zijn wil je er lang plezier van hebben..
Ik zou ook goed p#ssed zijn omdat je het vermoeden hebt dat er toch wel even gescheurd is met de auto waar jij zuinig op bent en dat zeker laten weten, maar ik zou het daar verder bij laten denk ik
Ook zo'n 2.5 blok kan wel wat hebben. Zou dat niet het geval zijn zou 3/4 binnen een jaar bij het oud schroot staan want uiteindelijk zijn er maar weinig mensen die hier echt op letten.SgtElPotato schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:29:
[...]
Minieme kans? Gezien de zuigers en het blok 2 andere materiaalsamenstellingen zijn (en dus anders uitzetten en krimpen bij verhitten en afkoelen) kan er prima al schade zijn ontstaan door hem op zijn staat te trappen.
En goed is het natuurlijk niet, maar doen alsog na 1 keer gas geven de motor snel kapot zal gaan is wel het andere uiterste. Dat je goed pissed bent dat zoiets gebeurd snap ik en ik zou er ook zeker iets van zeggen, maar je moet het ook weer niet overdrijven. Als ie niet op de app had gekeken zou die dit nooit gemerkt of geweten hebben.
[removed]
Het is niet alleen de auto dat misbruikt is voor een joyrit, het is ook het vertrouwen dat stuk gaat.
Ik zou naast politie aangifte ook reviews geven (google, trustpilot e.d.).
Dat de monteur voor begrip vraagt is helemaal te bizar voor woorden.
Ik zou naast politie aangifte ook reviews geven (google, trustpilot e.d.).
Dat de monteur voor begrip vraagt is helemaal te bizar voor woorden.
Laag in de toeren plankgas geven met een koude motor is wél lekker voor de motor? Wat maakt het toerental uit in deze discussie?Palomar schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:04:
[...]
Helemaal waar hoor. Er is echter niet bewezen dat er ook daadwerkelijk hoog in de toeren mee is gereden (tenzij het toerental gelogd wordt). Je kunt ook met lage toerentallen 95km/u halen..(...)
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
De factuur van een garantie reparatie verscheuren, daar zullen ze inderdaad bijzonder van onder de indruk zijn.stylezzz schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:14:
Ik zou de auto ophalen, met de melding dat de factuur verscheurd mag worden i.v.m. misbruik van de auto. En vervolgens een andere garage gaan zoeken die met iets meer respect voor andermans spul omgaat.
Er zijn zat degelijke dashcams waar je zonder demontage van de auto niet bij de stekker komt 👍Jaer288 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:12:
[...]
Mocht je een dashcam overwegen, daar trekken ze de stekker er van uit en stoppen ze daarna weer terug.
Overigens zou het in dit geval een afschrikwekkende functie hebben. Misschien heeft de auto een stikker "Ik deel GPS en OBD gegevens met mijn baasje" nodig voor hetzelfde effect.
Zeker, maar bevordelijk is het niet. En aangezien het geen nieuw model is en TS er zuinig op is zou het je maar overkomen.redwing schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:16:
[...]
Ook zo'n 2.5 blok kan wel wat hebben. Zou dat niet het geval zijn zou 3/4 binnen een jaar bij het oud schroot staan want uiteindelijk zijn er maar weinig mensen die hier echt op letten.
En goed is het natuurlijk niet, maar doen alsog na 1 keer gas geven de motor snel kapot zal gaan is wel het andere uiterste. Dat je goed pissed bent dat zoiets gebeurd snap ik en ik zou er ook zeker iets van zeggen, maar je moet het ook weer niet overdrijven. Als ie niet op de app had gekeken zou die dit nooit gemerkt of geweten hebben.
Als ik mijn Renault naar de garage breng zou het me niks interesseren, ding kan niet hard en is niet spannend. Als ik mijn RS6 naar de garage breng kijk ik wel wat vaker denk ik. Het liefst zou ik erop wachten op het onderhoud op locatie maar goed.
Zit aardig wat turbodruk (ook op lage toeren) dus ook met lage toeren kun je zeker dingen slopen.Herman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:23:
[...]
Laag in de toeren plankgas geven met een koude motor is wél lekker voor de motor? Wat maakt het toerental uit in deze discussie?
Zucht...
misschien heb ik ergens overheen gelezen, maar is er inderdaad ergens geregistreerd dat er plankgas is gegeven?Herman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:23:
[...]
Laag in de toeren plankgas geven met een koude motor is wél lekker voor de motor? Wat maakt het toerental uit in deze discussie?
Dat zal wel meevallen, op de werkbon staat gewoon 'module panorama dak vervangen'. Daar is geen stevige proefrit voor nodig.Roel1966 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 23:43:
Zal dan denk ik een heel getouwtrek worden om te bewijzen dat het een niet noodzakelijke proefrit was.
Mij waren ze in ieder geval kwijt geweest als klant daar. Ik was diezelfde dag de auto nog op komen halen. Die module vervangen laat ik dan wel ergens anders doen.
[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 05-02-2025 14:48 ]
Nee, die groene platen zijn voor auto's die te koop staan en dus geen verzekering op hun eigen kenteken hebben, met die groene plaat kan een potentiele koper dus een proefritje maken. Een auto die ter reparatie binnen komt is verzekerd door de eigenaar van de auto.jeroen3 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:26:
[...]
Als het goed is rijden ze met groene platen, dus krijg je geen boete.
[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 05-02-2025 14:53 ]
Je kan ook gewoon een melding maken bij de politie, dit hoeft niet meteen een aangifte te zijn.Sharky schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:28:
Gaat de politie een aangifte van joyriding serieus nemen als je de auto zelf bij de garage hebt achtergelaten? Oprechte vraag, ik kan me voorstellen dat de politie je met een kluitje het riet in stuurt.
Dan staat het tenminste geregistreerd
Je kunt hier alle posts van de TS in dit topic zien:Palomar schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:44:
[...]
misschien heb ik ergens overheen gelezen, maar is er inderdaad ergens geregistreerd dat er plankgas is gegeven?
Garage rijdt 43 te hard in bebouwde kom.
Ja, dus? Dan gaat die lampenkap zelf sparen voor zo’n auto. Ik zou hier heel veel stennis maken. Eigenaar erop aan spreken en flinke korting bedingen. Zo niet of zelfs ook, potente review achterlaten over deze garage en er nooit meer komen.Thom.Seagal schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 23:53:
[...]
Monteur zei aan de telefoon dat hii het zon mooie auto vond dat hii graag een stukje wou rijden samen met de hoofd verkoop
Dit soort gedrag is geen incident. Dit is blijkbaar normaal daar, anders zou de interne governance wel werken.
Ik spreek altijd af dat de auto het terrein niet verlaat en bij proefrit ik meega.
Divide and conquer.
Bedenk wat je drijft en wat je wilt, voordat je naar de garage of rechtsbijstand gaat. Daarna wat je ermee opschiet.
Wil je een schadevergoeding (afgezien van de paar liter benzine lastig te bewijzen)? Wraak? Je emoties uiten? De monteur opvoeden, zodat je bij deze dealer kan blijven? Profiteren en er geld of gratis onderhoud uit slepen?
Wil je een schadevergoeding (afgezien van de paar liter benzine lastig te bewijzen)? Wraak? Je emoties uiten? De monteur opvoeden, zodat je bij deze dealer kan blijven? Profiteren en er geld of gratis onderhoud uit slepen?
[ Voor 5% gewijzigd door TBTL op 05-02-2025 15:34 ]
Duidelijk maken dat iemand gewoon heel zuinig met andermans spullen om moet gaan, en dat je dat wel mag verwachten van iemand die dat nota bene zijn beroep heeft gemaakt.TBTL schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:28:
Bedenk wat je drijft en wat je wilt, voordat je naar de garage of rechtsbijstand gaat. Daarna wat je ermee opschiet.
Nergens proef ik dat TS uit is op compensatie, en dat is lastig te kwantificeren. Maar de boodschap moet wel duidelijk zijn bij monteur / supervisor / garage.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Wow, de reactie van sommige mensen.. jealous much?
TS heeft een auto waarvan er maar een paar in NL zijn in goed vertrouwen achtergelaten bij een dealer. TS is erg zuinig op zijn spullen, en terecht.
Vervolgens is de dealer zonder geldige reden (dit geeft hij zelf toe) een rondje gaan rijden, heeft hierbij veel te hard gereden en ook nog met een koude motor.
Ik snap wel dat TS hier niet blij mee is en dat zou ik zelf zéker ook niet zijn: wat als er schade is ontstaan in het blok? Zie maar te bewijzen dat het door de dealer komt en met zo'n auto is reparatie aan je blok niet goedkoop. Of nog erger: de dealer rijdt de auto total-loss. Dan kan je fluiten naar je auto en een groot deel van de centen die je er in hebt geïnvesteerd, nog los van het juridisch getouwtrek wat je met de dealer daarover gaat krijgen.
Ik ben benieuwd wat de reactie van de dealer was TS!
Het had echt zo makkelijk geweest kunnen zijn:
- Dealer: TS mag ik een rondje meerijden in je auto?
- TS: Ja natuurlijk.
TS heeft een auto waarvan er maar een paar in NL zijn in goed vertrouwen achtergelaten bij een dealer. TS is erg zuinig op zijn spullen, en terecht.
Vervolgens is de dealer zonder geldige reden (dit geeft hij zelf toe) een rondje gaan rijden, heeft hierbij veel te hard gereden en ook nog met een koude motor.
Ik snap wel dat TS hier niet blij mee is en dat zou ik zelf zéker ook niet zijn: wat als er schade is ontstaan in het blok? Zie maar te bewijzen dat het door de dealer komt en met zo'n auto is reparatie aan je blok niet goedkoop. Of nog erger: de dealer rijdt de auto total-loss. Dan kan je fluiten naar je auto en een groot deel van de centen die je er in hebt geïnvesteerd, nog los van het juridisch getouwtrek wat je met de dealer daarover gaat krijgen.
Ik ben benieuwd wat de reactie van de dealer was TS!
Het had echt zo makkelijk geweest kunnen zijn:
- Dealer: TS mag ik een rondje meerijden in je auto?
- TS: Ja natuurlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Sito op 05-02-2025 15:43 ]
Ik weet niet in hoe verre TS met deze dealer zaken doet, maar als ik in zijn schoenen stond was mijn vertrouwen onherstelbaar geschaad en had ik een andere dealer / vagspecialist gezocht die vaker dit soort autos heeft om dit soort joyriding te voorkomen.
Ik zou die factuur niet eens betalen
Of je gaat ook maar even crossen met de auto van de monteur, kijken hoe hij dan reageert...
Of je gaat ook maar even crossen met de auto van de monteur, kijken hoe hij dan reageert...
Valt wel mee toch?Sito schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:41:
Wow, de reactie van sommige mensen.. jealous much?
Lekker hypothetisch. Monteur is gewoon onbeschoft geweest.Of nog erger: de dealer rijdt de auto total-loss.
This too shall pass
welke factuur?Beloki schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:56:
Ik zou die factuur niet eens betalen
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Dit hoort niet, zeker niet bij een merkgarage. Sowieso zou ik mijn auto nooit meer toevertrouwen aan zo een locatie en het levert uiteraard ook gewoon reputatieschade op. Aangezien het een merkgarage is, zeker ook contact opnemen met het merk zelf en daar je beklag doen, met de bewijzen in hand. Laatste wat zulke bedrijven nodig hebben is een negatieve markering bij het merk waarvoor ze werken.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
toevallig juist een zelfde gevalletje aan de haak,
Auto naar garage gebracht voor kleine beurt en APK
Dag later een mail van de ANWB waar ik mee bezig ben omdat er ruim 50 km te hard is gereden op een locatie waar men 50 mag (heb verzekering via ANWB die me rijgedrag in de gaten houd en me daar voor beloond in de vorm van lagere premies). Tevens in de mail gelijk een bevestiging dan me polis voor de komende periode met 10% omhoog zal gaan en mochten ze daar verder aanleiding toe zien zal ik direct de verzekering worden ontnomen, notie rijdgedrag krijgen en geen verzekering bij de ANWB mogen afsluiten voor 8 jaar (geen idee hoe andere maatschappijen hier mee omgaan als je deze notitie krijgt).
Op de dag van de melding voor de zekerheid maar even met ANWB gebeld om uit te leggen dat de auto op dat moment niet in mijn bezit was en dus bij de garage stond voor APK en onderhoud.
kreeg gelijk te horen dat dit helaas vaker gebeurd en of ik de mogelijkheid had om dat via mail te kunnen bewijzen.
Had gelukkig dit keer afspraak gemaakt en bevestiging via mail dat ik auto om 9 uur zou brengen.
En op het keuringsrapport staat gelukkig netjes een tijd waarop de garage de auto heeft afgemeld.
Al het "bewijs" vandaag maar opgestuurd en afwachten hoe dit verders afgehandeld gaat worden, anders word het een dure grap.
Arwin
Dag later een mail van de ANWB waar ik mee bezig ben omdat er ruim 50 km te hard is gereden op een locatie waar men 50 mag (heb verzekering via ANWB die me rijgedrag in de gaten houd en me daar voor beloond in de vorm van lagere premies). Tevens in de mail gelijk een bevestiging dan me polis voor de komende periode met 10% omhoog zal gaan en mochten ze daar verder aanleiding toe zien zal ik direct de verzekering worden ontnomen, notie rijdgedrag krijgen en geen verzekering bij de ANWB mogen afsluiten voor 8 jaar (geen idee hoe andere maatschappijen hier mee omgaan als je deze notitie krijgt).
Op de dag van de melding voor de zekerheid maar even met ANWB gebeld om uit te leggen dat de auto op dat moment niet in mijn bezit was en dus bij de garage stond voor APK en onderhoud.
kreeg gelijk te horen dat dit helaas vaker gebeurd en of ik de mogelijkheid had om dat via mail te kunnen bewijzen.
Had gelukkig dit keer afspraak gemaakt en bevestiging via mail dat ik auto om 9 uur zou brengen.
En op het keuringsrapport staat gelukkig netjes een tijd waarop de garage de auto heeft afgemeld.
Al het "bewijs" vandaag maar opgestuurd en afwachten hoe dit verders afgehandeld gaat worden, anders word het een dure grap.
Arwin
Ik zou garantie op de motor eisen zo lang jij de auto bezit. En anders aangifte van joyriden. Dit is echt buiten alle fatsoensnormen van een merk dealer.
En wat zei de garage toen je ze hiermee confronteerde?madbwr schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:02:
toevallig juist een zelfde gevalletje aan de haak,
Dag later een mail van de ANWB waar ik mee bezig ben omdat er ruim 50 km te hard is gereden op een locatie waar men 50 mag (heb verzekering via ANWB die me rijgedrag in de gaten houd en me daar voor beloond in de vorm van lagere premies).
Hopelijk niet zoiets: "U hebt zo'n mooie wagen, ik wilde er graag een stukje mee rijden samen met het hoofd verkoop, daar hebt u toch wel begrip voor?"
Die garage zou op z'n minst z'n nederige excuses moeten aanbieden en de ANWB bellen om jou vrij te pleiten.
Ruim 50 te hard is trouwens ontzegging van de rijbevoegdheid en een dikke boete. De garage mag jou even vertellen wie er achter het stuur zat, inclusief het rijbewijsnummer van die persoon, voor het geval je hier problemen mee krijgt.
[ Voor 17% gewijzigd door gerritjan op 05-02-2025 17:33 ]
Begrijp ik nu goed dat je die nog niet gekregen hebt? En dat er alleen maar begrip gevraagd is?Thom.Seagal schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:04:
[...]
Maar ik wil op zijn minst een excuses.
Alsjeblieft zeg. Hou die onzin voor je.mortal schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:10:
Ik zou garantie op de motor eisen zo lang jij de auto bezit. En anders aangifte van joyriden. Dit is echt buiten alle fatsoensnormen van een merk dealer.
Garantie op wat? Hoe ga je aantonen dat het door dit komt?
Die dealer moet gewoon netjes zijn excuses aanbieden en daar mag best wel wat compensatie tegen over staan. Kratje bier of bos bloemen kan natuurlijk ook. En een gesprek met de medewerker mag er ook wel bij.
Edit: en ook eventuele problemen met boetes/verzekeringen hoort de dealer gewoon op te lossen. Volledige medewerking.
[ Voor 9% gewijzigd door basjuuhhh op 05-02-2025 17:54 ]
Daar weten ze wel wat op te vinden zoals b.v. dat ze even wilden checken of het dakraam goed afsloot en geen rijwind in de auto kwam. Is natuurlijk onzin maar bedoel meer te zeggen van dat ze altijd wel iets weten te verzinnen.XelaRetak schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:15:
[...]
Waren ze het dakraam aan het proefrijden?
Je kan dit ook melden bij de BOVAG, daar kan je een klacht indienen over het bedrijf.
Met screenshots erbij van de gegevens uit de app.
Met screenshots erbij van de gegevens uit de app.
@Thom.Seagal zou toch de auto vanmiddag gaan ophalen en verhaal halen?
Ben nu toch wel nieuwschierig geworden…
Is het uit de hand gelopen of zit hij nu samen met de monteur in een audi shirtje een biertje te drinken?
Laat ons niet langer in spanning
Is het uit de hand gelopen of zit hij nu samen met de monteur in een audi shirtje een biertje te drinken?
ik zet in op dat hij excuses heeft gekregen, een Audi schaalmodel heeft meegekregen en een kortingsbon.laurens0619 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:32:
@Thom.Seagal zou de auto vanmiddag gaan ophalen toch en verhaal halen?
Niet om er een ervaringentopic van te maken, deel ik desondanks toch mijn ervaring.
Niet dat ze met mijn (vorige) auto hebben lopen blazen, maar kwamen wel, terwijl de auto bij de garage was op moment dat de foto's zijn gemaakt, aardig wat boetes binnen (een lange weg met veel flitspalen, ze hebben er geen een gemist), ook behoorlijk stuk van de betreffende garage af ook.
Nu was dit omdat ze een nieuw dashboard (de tellers) hadden geplaatst onder (BOVAG-garage) garantie. Boetes zijn allemaal keurig afgehandeld/betaald door de garage zonder morren. Wel toen contact gehad ook met de betreffende instanties, omdat een collega dus aangaf dat de boetes mogelijk op mijn naam zouden komen te staan, en dat bij een potentieel, toekomstig ongeval best eens nadelig kan uitpakken voor het roze pasje.
Weet even niet meer of het de RDW of het CJIB of wie dan ook was, maar navraag leverde op dat pas als het een boete betreft waar een Officier van Justitie over moet beslissen, wordt die pas in je dossier geregistreerd. Dit waren 'eenvoudige (onder de 30 te hard) boetes, dus werden niet geregistreerd verder. Hier hoefde ik dus niks voor te doen. Bij hogere overtredingen zou het wel een dingetje worden om het op de juiste naam te kunnen krijgen, omdat je daarin mede afhankelijk bent van de tegenpartij, en jij in principe kentekenhouder bent. Als zij ontkennen, ben je de sjaak.
Rijbewijs ben je overigens niet bij 30+ te hard kwijt, maar bij 50+. Bij 30+ is het aan de OvJ om er wat van te vinden (en bij veel overtredingen bestaat er dan dacht ik ook kans dat je het pasje voor een tijdje moet inleveren). BIj wegwerkzaamheden ligt die lat dacht ik lager, dan dacht ik wel 30+, maar dat weet ik niet zeker. Bij een 30-zone is het wel bij 30 te hard het pasje inleveren, en kans dat je je bolide moet inleveren (bij dubbele-dan-toegestane snelheid loop je dat risico).
Ben in ieder geval erg benieuwd hoe het gesprek vanmiddag is verlopen en wat ze erover te zeggen hadden. Hoe bijzonder de auto ook is, dit gedrag, zeker van een merkdealer, is mijns inziens onacceptabel.
Niet dat ze met mijn (vorige) auto hebben lopen blazen, maar kwamen wel, terwijl de auto bij de garage was op moment dat de foto's zijn gemaakt, aardig wat boetes binnen (een lange weg met veel flitspalen, ze hebben er geen een gemist), ook behoorlijk stuk van de betreffende garage af ook.
Nu was dit omdat ze een nieuw dashboard (de tellers) hadden geplaatst onder (BOVAG-garage) garantie. Boetes zijn allemaal keurig afgehandeld/betaald door de garage zonder morren. Wel toen contact gehad ook met de betreffende instanties, omdat een collega dus aangaf dat de boetes mogelijk op mijn naam zouden komen te staan, en dat bij een potentieel, toekomstig ongeval best eens nadelig kan uitpakken voor het roze pasje.
Weet even niet meer of het de RDW of het CJIB of wie dan ook was, maar navraag leverde op dat pas als het een boete betreft waar een Officier van Justitie over moet beslissen, wordt die pas in je dossier geregistreerd. Dit waren 'eenvoudige (onder de 30 te hard) boetes, dus werden niet geregistreerd verder. Hier hoefde ik dus niks voor te doen. Bij hogere overtredingen zou het wel een dingetje worden om het op de juiste naam te kunnen krijgen, omdat je daarin mede afhankelijk bent van de tegenpartij, en jij in principe kentekenhouder bent. Als zij ontkennen, ben je de sjaak.
Rijbewijs ben je overigens niet bij 30+ te hard kwijt, maar bij 50+. Bij 30+ is het aan de OvJ om er wat van te vinden (en bij veel overtredingen bestaat er dan dacht ik ook kans dat je het pasje voor een tijdje moet inleveren). BIj wegwerkzaamheden ligt die lat dacht ik lager, dan dacht ik wel 30+, maar dat weet ik niet zeker. Bij een 30-zone is het wel bij 30 te hard het pasje inleveren, en kans dat je je bolide moet inleveren (bij dubbele-dan-toegestane snelheid loop je dat risico).
Ben in ieder geval erg benieuwd hoe het gesprek vanmiddag is verlopen en wat ze erover te zeggen hadden. Hoe bijzonder de auto ook is, dit gedrag, zeker van een merkdealer, is mijns inziens onacceptabel.
Mijn reviews al gezien?
Kan bij garages 2 kanten op gaanTwardt schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:38:
[...]
ik zet in op dat hij excuses heeft gekregen, een Audi schaalmodel heeft meegekregen en een kortingsbon.
Of netjes excuses met kadootje of totale ontkenning inclusief dreigementen dat die nooit meer terug hoeft te komen #aanvallendeverdediging
Ik ben verpest genoeg dat ik niet zou opkijken van het laatste, zelfs na dat eerste telefoontje
Edit:
Ik zal nog te denken, ik vind 10km wel echt behoorlijk lang voor de typische “kijken wat die auto kan” rit. Het zou kunnen betekenen dat het toch was om warm te rijden. (Of ze gingen er toch iets mee ophalen/wilde naar snelweg oid)
[ Voor 19% gewijzigd door laurens0619 op 05-02-2025 19:32 ]
Direct schade aan een motorblok na één zo'n actie? Dan moeten er ontzettend veel auto's total loss zijn van mensen die bij een bedrijf werken dat kort bij de afrit van een snelweg zit..
Wat hoopt de TS te bereiken bij de dealer?
Het gaat hier om verhoogde slijtage. Het resultaat is niet binair, wel of niet stuk. Dit heeft zeker verhoogde slijtage (en dus schade) teweeggebracht. Het kwantificeren hiervan is wel heel lastig.Anton2610 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:34:
Direct schade aan een motorblok na één zo'n actie? Dan moeten er ontzettend veel auto's total loss zijn van mensen die bij een bedrijf werken dat kort bij de afrit van een snelweg zit..
Wat veel reacties! Ik heb 90% kunnen lezen tot nu toe.
Vanmiddag de auto opgehaald.
Ik heb om een gesprek gevraagd aan de manager.
Ik heb hem al het bewijs laten zien. Ook aantoonbaar dat de auto niet warm was. Hij was hier niet blij mee en heeft het gisteren ook al besproken met de monteur.
Hij heeft de monteur erbij gehaald zodat hij zich kan verantwoorden. Ik heb een stevig gesprek gehad met hem en had het gevoel dat hij spijt had en al op zijn flikker gekregen heeft. Hij gaf toe dat de olie niet volledig warm was en paar keer gas gegeven heeft. Ik ben met een tevreden gevoel weggegaan wetende dat hij op zijn gedrag is aangesproken en dat de filiaal manager ervan weet.
Echter, nu komt het. Wat ik tot nu toe in ieder gesprek heb weggelaten is dat ik een dashcam heb die ook binnen in de auto beeld en geluid opneemt.
De volledige rit was dus gefilmd. En mijn vermoeden werd bevestigd. Niet warm rijden en vol gas testen.
uiteindelijk draait de monteur om rii de dealer. Daar trapt hij het gas maximaal in. Je hoor hem zeggen "Dit is vol gas, zo hey". Tijdens het kijken kon ik de versnelling tellen tot mijn schrik. "Dit was al meer dan 180" hoor ik de monteur zeggen terwijl hij op een 80 weg rijd. Vervolgens: "Zou hij dit kunnen zien in de audi app? Straks krijgen we gezeik". Waarop de bijrijder (Hoofd verkoop antwoord): "Hij zal vast niet veel anders rijden dus mooi laten gaan." Waarna hij uitlegt aan de monteur hoe hij de auto in werkplaatsmodus kan zetten zodat ik niks kan zien. Niet wetende dat ik losstaande system heb geïnstalleerd met hun eigen accu.
Vervolgens verteld de monteur dat hij al eerder gezeik gehad heeft voor het maken van een proefrit zonder toestemming.
Bij terugkomst bij de dealer ziet hij de dashcam pas. "Oh kut een dashcam, kunnen we het nog wissen, we gingen veelste hard". Waarna hij 2minuten later probeert de sd kaart eruit te halen. Dit lukt echter niet dus hij drukt op wat knopjes. Niet wetende dat de camera vanzelf weer activeert bij het op contact zetten. Een uur later hoor ik een collega zeggen: "Er zit ook een dashcam in." Waarop de monteur antwoord: "Ja dat weet ik, heb hem al gereset met dat sd kaartje."
Na dit gezien te hebben heb ik de manager opgebeld. Deze was nogmaals zeer boos erover. Hij gaat het morgen met de medewerker bespreken want hij moest dit zelf ook even beseffen.
Ik heb aangegeven dat ik graag hoor wat de consequenties zijn voor de medewerker.
Ik vind dat ik vrij coulant ben geweest. Deed dit ook omdat ik altijd top ben geholpen door de manager. Ik wacht even af wat de consequenties worden. Als dit niet bevalt, of ze zijn er niet, dan zal ik zelf maatregelen nemen zowel juridisch als strafrechtelijk.
Vanmiddag de auto opgehaald.
Ik heb om een gesprek gevraagd aan de manager.
Ik heb hem al het bewijs laten zien. Ook aantoonbaar dat de auto niet warm was. Hij was hier niet blij mee en heeft het gisteren ook al besproken met de monteur.
Hij heeft de monteur erbij gehaald zodat hij zich kan verantwoorden. Ik heb een stevig gesprek gehad met hem en had het gevoel dat hij spijt had en al op zijn flikker gekregen heeft. Hij gaf toe dat de olie niet volledig warm was en paar keer gas gegeven heeft. Ik ben met een tevreden gevoel weggegaan wetende dat hij op zijn gedrag is aangesproken en dat de filiaal manager ervan weet.
Echter, nu komt het. Wat ik tot nu toe in ieder gesprek heb weggelaten is dat ik een dashcam heb die ook binnen in de auto beeld en geluid opneemt.
De volledige rit was dus gefilmd. En mijn vermoeden werd bevestigd. Niet warm rijden en vol gas testen.
uiteindelijk draait de monteur om rii de dealer. Daar trapt hij het gas maximaal in. Je hoor hem zeggen "Dit is vol gas, zo hey". Tijdens het kijken kon ik de versnelling tellen tot mijn schrik. "Dit was al meer dan 180" hoor ik de monteur zeggen terwijl hij op een 80 weg rijd. Vervolgens: "Zou hij dit kunnen zien in de audi app? Straks krijgen we gezeik". Waarop de bijrijder (Hoofd verkoop antwoord): "Hij zal vast niet veel anders rijden dus mooi laten gaan." Waarna hij uitlegt aan de monteur hoe hij de auto in werkplaatsmodus kan zetten zodat ik niks kan zien. Niet wetende dat ik losstaande system heb geïnstalleerd met hun eigen accu.
Vervolgens verteld de monteur dat hij al eerder gezeik gehad heeft voor het maken van een proefrit zonder toestemming.
Bij terugkomst bij de dealer ziet hij de dashcam pas. "Oh kut een dashcam, kunnen we het nog wissen, we gingen veelste hard". Waarna hij 2minuten later probeert de sd kaart eruit te halen. Dit lukt echter niet dus hij drukt op wat knopjes. Niet wetende dat de camera vanzelf weer activeert bij het op contact zetten. Een uur later hoor ik een collega zeggen: "Er zit ook een dashcam in." Waarop de monteur antwoord: "Ja dat weet ik, heb hem al gereset met dat sd kaartje."
Na dit gezien te hebben heb ik de manager opgebeld. Deze was nogmaals zeer boos erover. Hij gaat het morgen met de medewerker bespreken want hij moest dit zelf ook even beseffen.
Ik heb aangegeven dat ik graag hoor wat de consequenties zijn voor de medewerker.
Ik vind dat ik vrij coulant ben geweest. Deed dit ook omdat ik altijd top ben geholpen door de manager. Ik wacht even af wat de consequenties worden. Als dit niet bevalt, of ze zijn er niet, dan zal ik zelf maatregelen nemen zowel juridisch als strafrechtelijk.
voegt niks toe
[ Voor 84% gewijzigd door We Are Borg op 06-02-2025 18:27 ]
Wow wat een verhaal @Thom.Seagal
Ik kon me al niet voorstellen dat je geen dashcam had maar dit bevestigd wel je vermoeden.
Wat verschrikkelijk naar dit. Respect dat je zo kalm bent gebleven. Ik was eerst nog wat mild maar deze gasten mogen wel echt flink aangepakt worden imho
Ik kon me al niet voorstellen dat je geen dashcam had maar dit bevestigd wel je vermoeden.
Wat verschrikkelijk naar dit. Respect dat je zo kalm bent gebleven. Ik was eerst nog wat mild maar deze gasten mogen wel echt flink aangepakt worden imho
[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 05-02-2025 20:03 ]
Wat een bizarre ervaring! Na zoiets wil je inderdaad nooit meer terug naar die garage. Bij de volgende dealer zou ik meteen aangeven dat er een camera en GPS in de auto zitten—dan laten ze het waarschijnlijk wel uit hun hoofd om geintjes uit te halen.
Ik heb zelf iets vergelijkbaars meegemaakt bij een merkdealer. Mijn bumper had schade doordat iemand er tegenaan was gereden, en het was een heel gedoe met de verzekering om te bepalen wie schuldig was. Daarom had ik een dashcam in de auto geplaatst, om in de toekomst dit soort dingen te voorkomen. Die zat er dus ook al in toen de auto naar de garage ging voor reparatie.
Toen ik later de beelden terugkeek om de kwaliteit te checken, zag ik dat er ook opnames waren gemaakt bij de dealer. Wat ik toen zag, maakte me woest: een monteur startte de auto en begon direct keihard gas te geven om knallen uit de uitlaat te krijgen. Ik heb meteen de manager aangesproken, maar zijn reactie was ongelooflijk laks: "Wat gebeurd is, kunnen we niet terugdraaien."
Later moest ik nog een keer terug omdat de bumper gepolijst moest worden. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet meer daar terug naar wilde, maar de manager had aangegeven dat hij hoogstpersoonlijk zelf bij het poliijsten aanwezig zou zijn en zou zorgen dat het goed kwam. Polijsten was goed. Maar wat bleek? Ze hadden deze keer zelf de dashcam ontkoppeld. Dat was voor mij de druppel—ik ben daar nooit meer heen gegaan.
In eerste instantie was ik juist blij dat deze dealer de reparatie zou uitvoeren, omdat ik dacht dat ze een goede reputatie hadden. Maar daar heb ik me echt in vergist. Het idee dat iemand zo met jouw auto omgaat, waar je hard voor hebt gewerkt, is frustrerend en respectloos. Nooit meer!
Ik heb zelf iets vergelijkbaars meegemaakt bij een merkdealer. Mijn bumper had schade doordat iemand er tegenaan was gereden, en het was een heel gedoe met de verzekering om te bepalen wie schuldig was. Daarom had ik een dashcam in de auto geplaatst, om in de toekomst dit soort dingen te voorkomen. Die zat er dus ook al in toen de auto naar de garage ging voor reparatie.
Toen ik later de beelden terugkeek om de kwaliteit te checken, zag ik dat er ook opnames waren gemaakt bij de dealer. Wat ik toen zag, maakte me woest: een monteur startte de auto en begon direct keihard gas te geven om knallen uit de uitlaat te krijgen. Ik heb meteen de manager aangesproken, maar zijn reactie was ongelooflijk laks: "Wat gebeurd is, kunnen we niet terugdraaien."
Later moest ik nog een keer terug omdat de bumper gepolijst moest worden. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet meer daar terug naar wilde, maar de manager had aangegeven dat hij hoogstpersoonlijk zelf bij het poliijsten aanwezig zou zijn en zou zorgen dat het goed kwam. Polijsten was goed. Maar wat bleek? Ze hadden deze keer zelf de dashcam ontkoppeld. Dat was voor mij de druppel—ik ben daar nooit meer heen gegaan.
In eerste instantie was ik juist blij dat deze dealer de reparatie zou uitvoeren, omdat ik dacht dat ze een goede reputatie hadden. Maar daar heb ik me echt in vergist. Het idee dat iemand zo met jouw auto omgaat, waar je hard voor hebt gewerkt, is frustrerend en respectloos. Nooit meer!
According to my calculations the problem doesn't exist.
Met dat verhaal van die dashcam erbij kan er maar één conclusie zijn voor beide medewerkers: ontslag op staande voet. Dat kan wat mij betreft echt niet anders. En ik zou zelf die aangifte nog maar eens goed overwegen.
Ik vind het echt stuitend om te lezen hoe het er tijdens die rit aan toe is gegaan. Bizar!
Ik vind het echt stuitend om te lezen hoe het er tijdens die rit aan toe is gegaan. Bizar!
uhm...
Dat Hoofd Verkoop gaat wat mij betreft ook niet volledig vrijuit en draagt m.i. ook een deel van de verantwoordelijkheid.
Wel veel minder dan de monteur uiteraard maar uitleggen hoe het bewijs gewist kan worden is niet bepaald passief er naast zitten en duidt er toch op dat ze het blijkbaar vaker doen.
Wel veel minder dan de monteur uiteraard maar uitleggen hoe het bewijs gewist kan worden is niet bepaald passief er naast zitten en duidt er toch op dat ze het blijkbaar vaker doen.
Ik vind die hoofd verkoop minstens net zo schuldig. Hij is er willens en wetens bij en doet niets om de rit af te breken of überhaupt de monteur aan te spreken op de snelheid. Als klap op de vuurpijl helpt hij ook nog het bewijs te verdoezelen. Echt waanzinnig.Vliegvlug schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:14:
Dat Hoofd Verkoop gaat wat mij betreft ook niet volledig vrijuit en draagt m.i. ook een deel van de verantwoordelijkheid.
uhm...
Dit lijkt me inderdaad wel reden genoeg voor ontslag van de monteur en wellicht ook de verkoper. Ten eerste 180kmh rijden op een 80kmh weg met een auto van een klant. Daarna proberen het bewijsmateriaal te vernietigen. En hij zegt zelf dat hij er al eerder gezeik mee heeft gehad, dus blijkbaar is hij nogal hardleers.
Ik zou de beelden doorsturen naar de betreffende manager.
Mochten ze geen ontslag krijgen, de beelden mooi online plaatsen met de naam van de vestiging erbij.
Mochten ze geen ontslag krijgen, de beelden mooi online plaatsen met de naam van de vestiging erbij.
Hoewel het zeer kwalijk is wat hier allemaal is gebeurd, kan je niet stellen dat ‘omdat er reden is voor ontslag, moet monteur ontslagen worden’.
Er zijn personeelstekorten… moet die garage dan maar failliet omdat het personeel daar zich niet weet te gedragen? Dat de eigenaar hier een lastige casus heeft en je als klant best wat mag vinden, blijft deze keuze aan de dealer.
Ben je het er niet mee eens met hoe het opgelost gaat worden? Dat kan en mag, maar om dan dergelijke filmpjes online te gooien? Dat komt mijns inziens over als chantage (ontslaan die monteur, of anders brand ik je toko online af).
Ik zou het dan gewoon aankaarten bij je verzekering (rechtsbijstand?) of het juridisch loket om te vragen naar advies wat je hier mee kan.
Hoe dan ook kan je ervoor kiezen een eerlijke review te plaatsen. Ook zouden ze mij kwijt zijn als klant incl. Al mijn vrienden/ familie en diens kennissen. Iets met mond op mond reclame.
Er zijn personeelstekorten… moet die garage dan maar failliet omdat het personeel daar zich niet weet te gedragen? Dat de eigenaar hier een lastige casus heeft en je als klant best wat mag vinden, blijft deze keuze aan de dealer.
Ben je het er niet mee eens met hoe het opgelost gaat worden? Dat kan en mag, maar om dan dergelijke filmpjes online te gooien? Dat komt mijns inziens over als chantage (ontslaan die monteur, of anders brand ik je toko online af).
Ik zou het dan gewoon aankaarten bij je verzekering (rechtsbijstand?) of het juridisch loket om te vragen naar advies wat je hier mee kan.
Hoe dan ook kan je ervoor kiezen een eerlijke review te plaatsen. Ook zouden ze mij kwijt zijn als klant incl. Al mijn vrienden/ familie en diens kennissen. Iets met mond op mond reclame.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
lol,
Twee jaar geleden kwam ik met een groep mensen het terrein van een crematorium afgelopen (i shit you not). Komt er opeens een medewerker van een autopoetsbedrijf in een Maserati van een klant aangevlogen.
Ramt links en rechts een hoop auto’s, Maserati total loss. Ook richting de 100 in een bebouwde kom.
Reacties van buurtbewoners: “ja dat doen zij vaker met mooie auto’s. Even rijden”
Twee jaar geleden kwam ik met een groep mensen het terrein van een crematorium afgelopen (i shit you not). Komt er opeens een medewerker van een autopoetsbedrijf in een Maserati van een klant aangevlogen.
Ramt links en rechts een hoop auto’s, Maserati total loss. Ook richting de 100 in een bebouwde kom.
Reacties van buurtbewoners: “ja dat doen zij vaker met mooie auto’s. Even rijden”
Een telefoontje naar de wijkagent van de omgeving van het adres van de garage kan geen kwaad?Thom.Seagal schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:55: Als dit niet bevalt, of ze zijn er niet, dan zal ik zelf maatregelen nemen zowel juridisch als strafrechtelijk.
Als dealer moet je je klanten aan je binden, maar je personeel ook.
(Het zou niet zo moeten zijn, maar het kunnen raggen in snelle auto's van klanten hoort van oudsher bij de secundaire arbeidsvoorwaarden van de autobranche.)
(Het zou niet zo moeten zijn, maar het kunnen raggen in snelle auto's van klanten hoort van oudsher bij de secundaire arbeidsvoorwaarden van de autobranche.)
Filmpje online? waarom niet.. Kom op zeg dit is niet recht te praten ontslag is het minste. Er is ook nergens gezegd dat er een filmpje online komt? dat maak jij er van.Thalaron schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:51:
Hoewel het zeer kwalijk is wat hier allemaal is gebeurd, kan je niet stellen dat ‘omdat er reden is voor ontslag, moet monteur ontslagen worden’.
[ Voor 3% gewijzigd door Reptielenbrein op 05-02-2025 21:36 ]
reactie op verwijderde reactie
[ Voor 88% gewijzigd door We Are Borg op 06-02-2025 18:28 ]
reactie op verwijderde reactie
[ Voor 91% gewijzigd door We Are Borg op 06-02-2025 18:29 ]
met de nodige bewijsmiddelen kun je altijd een aangifte doen bij de politie tegen de monteur vanwege gevaarlijk verkeersgedrag.
Als het OM er wat mee doet is hij een tijdje z'n rijbewijs kwijt, met een forse boete
Als het OM er wat mee doet is hij een tijdje z'n rijbewijs kwijt, met een forse boete