AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Ik kwam daar gister ook achter. zowel secure boot als tpm2.spartacusNLD schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:33:
[...]
Alleen hiervoor is het goed dat die beta test is.. hoeveel mensen gaan erachter komen wat secure boot is
Had eigenlijk ook de verwachting dat mijn moederbord het niet had. Heb ooit nl daarom een aangepaste Windows 11 geïnstalleerd. Maar met goed zoeken vond ik het op mijn b450 mortar.
Ik voldoe met deze pc ook nog net aan de minimale systeem eisen. Dus kan mooi even testen hoe low speelt.
Als het bevalt een goede reden voor nieuwe pc of een muis en toetsenbord aan de ps5 knopen. (Geen idee of er crossplay is)
Ik ben al vele jaren geleden overgestapt naar de console omdat ik het eeuwige upgraden gewoon zat was maar ook alle toestand er omheen de vastlopers en wat dan ook.
Vandaag bo6 op de laptop van mijn dochter opnieuw moeten installeren omdat deze gewoon stopte met een error, uiteraard opgelost met update's maar jonge wat een geëmmer is dat toch en niet om de console nu op een voetstuk te zetten maar wat draait het allemaal veel makkelijker en soepel, tja en die prijs... das natuurlijk pinuts vergeleken met de gemiddelde gamepc met en deftige gpu, tja maar goed ik ben benieuwd naar de graphics maar deze waren met de laatste bf's al dik in orde.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Als het geen BF-theme heeft is het geen BF. Voor mij is het in iedere trailer wel weer een kippenvelmomentje:spartacusNLD schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:31:
voor de hype zeg maar. had hem nier nog niet voorbij zien komen.
[YouTube: Battlefield 6 - Main Theme (Original Video Game Soundtrack)]
heel eerlijk.. beetje meh![]()
laten we hopen dat de game op release niet het niveau heeft van deze theme.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
En zo heeft iedereen totaal andere prioriteiten. Graphics interesseren mij geen ene fluit, daar zie je na 20 minuten op dit tempo niets meer van. Bij mij staan de settings weer ouderwets zo laag mogelijk of uit, afgezien van mesh op ultra. Maximale visibility, zo hoog en stabiel mogelijke framerate en laagste frametimes.merlin1201 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:15:
Nou vind ik dat dat meestal de BF grafisch echt bizar mooi is op de pc zeker als deze op de hoogste setting staat.
Ik ben al vele jaren geleden overgestapt naar de console omdat ik het eeuwige upgraden gewoon zat was maar ook alle toestand er omheen de vastlopers en wat dan ook.
Vandaag bo6 op de laptop van mijn dochter opnieuw moeten installeren omdat deze gewoon stopte met een error, uiteraard opgelost met update's maar jonge wat een geëmmer is dat toch en niet om de console nu op een voetstuk te zetten maar wat draait het allemaal veel makkelijker en soepel, tja en die prijs... das natuurlijk pinuts vergeleken met de gemiddelde gamepc met en deftige gpu, tja maar goed ik ben benieuwd naar de graphics maar deze waren met de laatste bf's al dik in orde.
Gezien de totale chaos die we tot nu toe gezien hebben, close quarters en alle destruction, geloof ik er helemaal geen moer van dat de PS5 native 60 fps stabiel vast kan houden zonder allerlei grafische trucjes/framegen/motion blur etc.
Sowieso denk ik dat de controller gebruikers het heel pittig gaan krijgen op de kleine ruimte met zulk snelle movement, slides, destruction en verticaliteit.
Denk dat je je dan aardig vergist met console spelers, je kunt namelijk veel sneller bewegen met een controller tov kb/muis tenminste dat begrijp ik van blackops 6 speler want die klagen de de console spelers te snel kunnen bewegen.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:26:
[...]
En zo heeft iedereen totaal andere prioriteiten. Graphics interesseren mij geen ene fluit, daar zie je na 20 minuten op dit tempo niets meer van. Bij mij staan de settings weer ouderwets zo laag mogelijk of uit, afgezien van mesh op ultra. Maximale visibility, zo hoog en stabiel mogelijke framerate en laagste frametimes.
Gezien de totale chaos die we tot nu toe gezien hebben, close quarters en alle destruction, geloof ik er helemaal geen moer van dat de PS5 native 60 fps stabiel vast kan houden zonder allerlei grafische trucjes/framegen/motion blur etc.
Sowieso denk ik dat de controller gebruikers het heel pittig gaan krijgen op de kleine ruimte met zulk snelle movement, slides, destruction en verticaliteit.
Maar de insteek die ik bedoelde was dat je als console speler nagenoeg niets kan aanpassen en dat en game in principe altijd zal werken.
Maar dat ik het lastig gaat krijgen , tja daar heb ik al jaren last van ;-)
[ Voor 3% gewijzigd door merlin1201 op 05-08-2025 17:40 ]
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Het is vrij lastig om verschillende inputmethoden tegen/met elkaar te balanceren zonder concessies te maken en/of bepaalde handicaps toe te passen. Zeker nu steeds meer games controller en MKB gebruikers tegen elkaar laten spelen. (of ze dat nu willen of niet..)
Edit: Exact wat ik verwachte. 5 seconden op Google: AA op standje 100, en hardware welke volautomatisch misbruik maakt van aim smoothing.
[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 05-08-2025 18:11 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Al gevonden? Ben wel benieuwd :-)Wolverine9000 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:22:
[...]
Werkt dit op ps5 ook. Mss stomme vraag.
Yup, mits gekoppeld aan je EA account.Rivanov schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:42:
Nice. Game schijnt cross-platform progress te hebben.
Al m’n accounts zijn gelinked.
Nog niet gekeken. Moet werken tot half tien
:strip_exif()/f/image/LQXmTtbz7L6zT6QDDoukTPRc.jpg?f=fotoalbum_large)
Mocht je de items willen verdienen, kijk dan naar de challenges.
Weekend 1 challenges:
- Challenge: Reach L10 // Reward: Lights Out Player Card
- Challenge: Reach L15 // Reward: Rising Star Character Skin
- Challenge: Reach L20 // Reward: Night Terror Weapon Charm
- Challenge: Assault: Get 50 Close Quarter Kills (within 10m) // Reward: Striking Distance Weapon Package
- Challenge: Support: Revive 100 teammates // Reward: Own the Night Weapon Sticker
- Challenge: Engineer: Repair 3000 health to vehicles // Reward: After Dark Weapon Sticker
- Challenge: Recon: Spot 300 Enemies // Reward: Seeker Character Skin
- Challenge: Capture 42 flags in Conquest, Domination or King of the Hill // Reward: War Machine Vehicle Skin
- Challenge: Get 200 kills or assists // Reward: Bat Company Dog Tag
- Challenge: Capture 10 sectors in Breakthrough or Rush // Reward: Dominion Weapon Package
/f/image/tHDiagzhNRvUyvUPw79pdV3F.png?f=fotoalbum_large)
WATCH & EARN during both weekends of the Open Beta
Watch for 1 Hour and earn the Mimic Weapons Package
Watch for 2 Hours and earn the Landslide Soldier Skin
Watch for 3 Hours and earn the Shattered Vehicle Skin
Watch for 4 Hours and earn the Imperial Soldier Skin
[ Voor 16% gewijzigd door RobinNL op 05-08-2025 19:44 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Mwah, ik vind deze versie niet echt geweldig. Begin is best goed, daarna gaat het voor mijn smaak wat achteruit. Vanaf 0:29 gaat het bij mij wat achteruit, ik mis het "wow" gevoel.spartacusNLD schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:31:
Had wat meer van dit soort style verwacht. Wat beetje zwaarder, of zelfs riching de donkere kant van soort van electro/techno.
[ Voor 17% gewijzigd door Toonen1988 op 05-08-2025 19:48 ]
Ik heb dus standaard secure boot ingeschakeld. UEFI in bios en GPT op desbetreffende schijf en ik krijg die error nog. Ook in windows zegt m'n systeem dat secure boot uitstaat en m'n bios zegt precies het tegenovergestelde.spartacusNLD schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:33:
[...]
Alleen hiervoor is het goed dat die beta test is.. hoeveel mensen gaan erachter komen wat secure boot is
yinx84 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:45:
Ik heb zojuist voor 0.64 euro (centen ja) een Early Access key gekocht via Kinguin. Was op vakantie tijdens de Twitch give away actie, maar voor die paar cent kun je niet tobben
Heb hem verzilverd, dus het is legit. Weet niet of het toegestaan is, maar hierbij de link:
https://www.kinguin.net/c...-early-beta-access-cd-key
Lijkt wel codRobinNL schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:37:
[Afbeelding]
Mocht je de items willen verdienen, kijk dan naar de challenges.
Weekend 1 challenges:Weekend 2 challenges:
- Challenge: Reach L10 // Reward: Lights Out Player Card
- Challenge: Reach L15 // Reward: Rising Star Character Skin
- Challenge: Assault: Get 50 Close Quarter Kills (within 10m) // Reward: Striking Distance Weapon Package
- Challenge: Support: Revive 100 teammates // Reward: Own the Night Weapon Sticker
- Challenge: Engineer: Repair 3000 health to vehicles // Reward: After Dark Weapon Sticker
- Challenge: Recon: Spot 300 Enemies // Reward: Seeker Character Skin
[Afbeelding]
- Challenge: Capture 42 flags in Conquest, Domination or King of the Hill // Reward: War Machine Vehicle Skin
- Challenge: Get 200 kills or assists // Reward: Bat Company Dog Tag
- Challenge: Capture 10 sectors in Breakthrough or Rush // Reward: Dominion Weapon Package
WATCH & EARN during both weekends of the Open Beta
Watch for 1 Hour and earn the Mimic Weapons Package
Watch for 2 Hours and earn the Landslide Soldier Skin
Watch for 3 Hours and earn the Shattered Vehicle Skin
Watch for 4 Hours and earn the Imperial Soldier Skin

Die andere Discord is overzichtelijkerProfoundValue schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:41:
[...]
Overigens, ik heb een BF6-thread aangemaakt op de officiële GoT Discord zodat we daar een centraal ‘meeting point’ hebben: https://discord.com/chann...51808/1401550852187099299![]()
Eens. Daarop zal ik me donderdag ook melden mochten mensen wat squats willen vullen
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Inmiddels is deze verplaatst en direct zichtbaar onder SpielerijProfoundValue schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:41:
[...]
Overigens, ik heb een BF6-thread aangemaakt op de officiële GoT Discord zodat we daar een centraal ‘meeting point’ hebben: https://discord.com/chann...51808/1401550852187099299![]()
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Welke Discord?spartacusNLD schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:52:
[...]
Eens. Daarop zal ik me donderdag ook melden mochten mensen wat squats willen vullen
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Ik zal ze voor de zekerheid allebei monitoren 😉.spartacusNLD schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:52:
[...]
En dank @RobinNL, ik was vergeten dat hier te vermelden!
In Steam zelf? Ik heb dan wel een beheer optie maar dan moet ik iets kiezen.varzgul schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:01:
Om te zien of je early beta access hebt, druk je op[ de knop Manage op de Battlefield 6 Open Beta pagina van je installed games. In mijn geval zie ik dan dit:
[Afbeelding]
Krijg dit er iig niet voor
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
PatRamon schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 20:14:
[...]
https://discord.gg/zfeG8Tr
Via~ PC - Battlefield "Platoon Page"
Ofwel de echte oude GoT tweakers discord van battlefield van vroeger...
Weet niet of het nog "actief" is maar zag wel spelers actief net.
Maar of bf6 actief wordt..
Nee. In EA App.RawChild schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:45:
[...]
In Steam zelf? Ik heb dan wel een beheer optie maar dan moet ik iets kiezen.
Krijg dit er iig niet voor
Eerst maar is zien of het op release ook nog zo isRobinNL schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:16:
Vergelijkingsvideo van BF2042 en BF6
[YouTube: Battlefield 6 vs Battlefield 2042 - Destruction Comparison]
Maar dit ziet er al heeel veel beter uit zeg!
[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 05-08-2025 22:44 ]
Framegen gaat niet helpen hier want dat verhoogt de input lag. Dat is niet prettig in een shooter.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:26:
[...]
En motion blur helpt hooguit een lage fps wat minder erg te doen lijken, maar dat is eerder nuttig voor 30fps.
Daarnaast gaat het om resolutie; Dit gaat nooit draaien op native 4K.
Ik denk dat ze rekenen op een combinatie van TAA, dynamic resolution scaling, checkerboard+FSR upscaling en gewoon verminderen van grafische poespas zoals schaduwen en effecten. Plus lage tickrate (30Hz) servers voor consoles. Daar kom je echt een heel eind mee, als je performance wil rekken.
Ook hebben de devs het gehad over destruction en dat dat enigszins voorspelbaar moet zijn voor goede gameplay. Er kan veel kapot, maar verwacht dus geen volwaardige simulaties. Dan win je ook performance.
Als de game zelf goed goed draait plus alle bovengenoemde dingen dan krijg je deze game wel op 60fps.
Erg leuk om te lezen! Ik zit duidelijk niet zo goed in de materie haha, maar ik hoop oprecht dat ze het gaat lukken. Ik vind crossplay een enorme aanwinst van de afgelopen jaren, zo veel meer vrienden om mee te spelen die of de pc gedag hebben gezegd, of altijd console gamers zijn geweest. Een aantal console gamers kunnen ook nog behoorlijk meekomen in bf 2042 bv, uiteindelijk blijven de kills achter met infantry logischerwijs, maar in een BF boeit dat ook niet zoveel, die kunnen weer beestachtig scoren met vehicles of andere support acties/flanks/etc. Competitive gaat BF toch nooit meer worden en dat is ook echt niet nodig, als we onze heerlijke zandbak maar terugkrijgen.Tk55 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:39:
[...]
Framegen gaat niet helpen hier want dat verhoogt de input lag. Dat is niet prettig in een shooter.
En motion blur helpt hooguit een lage fps wat minder erg te doen lijken, maar dat is eerder nuttig voor 30fps.
Daarnaast gaat het om resolutie; Dit gaat nooit draaien op native 4K.
Ik denk dat ze rekenen op een combinatie van TAA, dynamic resolution scaling, checkerboard+FSR upscaling en gewoon verminderen van grafische poespas zoals schaduwen en effecten. Plus lage tickrate (30Hz) servers voor consoles. Daar kom je echt een heel eind mee, als je performance wil rekken.
Ook hebben de devs het gehad over destruction en dat dat enigszins voorspelbaar moet zijn voor goede gameplay. Er kan veel kapot, maar verwacht dus geen volwaardige simulaties. Dan win je ook performance.
Als de game zelf goed goed draait plus alle bovengenoemde dingen dan krijg je deze game wel op 60fps.
Zoals al gezegd maak ik me wel wat zorgen om de level-playingfield op basis wat ik tot nu toe gezien heb. Aim assist is toch altijd of te zwak of juist te sterk om echt parity te krijgen zoals @D4NG3R ook perfect uitlegd.
Ja dat is de bottlenek, hij wil hem niet starten
Nickname KasPlantje.
Hier moest ik om lachen. Ik denk dat hij alleen aan wilde geven dat dit een voorwaarde is voor cross-platform progress
Meh, vind hem erg tam. Weet je zeker dat dit echt de soundtrack is en niet gewoon 1 of andere gozer die een eigen remix heeft gemaakt?spartacusNLD schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:31:
Wat een verschil, 2042 ziet er grafisch zo slecht uit zeg.RobinNL schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:16:
Maar je moet de game wel opnieuw kopen voor elk platform?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Daar mag je wel van uit gaan ja.fsfikke schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 08:08:
[...]
Maar je moet de game wel opnieuw kopen voor elk platform?
/f/image/RQ51aq8bJ50nzrB2KwzJG8wj.png?f=fotoalbum_large)
https://www.youtube.com/p..._xmfDXqvJqu3V79d2rmqgfJIv
[ Voor 69% gewijzigd door Rivanov op 06-08-2025 09:12 ]
Ik las idd van meerdere Battlefield content creaters dat ze zo'n 1,5 jaar hebben getest en feedback hebben gegeven.
EA and DICE plan on using AI bots to fill Battlefield 6 servers if there aren’t enough players for a game.
As part of a multiplayer event in Hong Kong (per Taiwanese outlet GNN and spotted by Battlefield Bulletin), DICE said AI soldiers will “backfill” servers if they’re unpopulated.
Leuk! Kom ik morgen even op buurten om te kijken of mensen nog een potje willen doen
/f/image/yTWH0LRe4Gpx1KR86WLwtLdn.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 78% gewijzigd door Rivanov op 06-08-2025 10:20 ]
En wat is er op PC beter, Steam of via de EA App?
[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 06-08-2025 10:45 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Op de EA app ook.. maar na een error zie ik de update niet meerRivanov schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:19:
Beta heeft een patch. Op Steam is deze 6.8GB.
[Afbeelding]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ben benieuwd of er op consoles ook al een patch is.Rivanov schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:19:
Beta heeft een patch. Op Steam is deze 6.8GB.
[Afbeelding]
Ja, die is er.Wolverine9000 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:50:
[...]
Ben benieuwd of er op consoles ook al een patch is.
Jumpman schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:25:
Veel op twee plaatsen komende twee weken, daar beide beschikking over een Sony PlayStation 5 of laptop AMD Ryzen 7 7840HS + nVidia RTX 4070 Mobile + 32GB RAM. Nu in dilemma waar ik de Beta op ga spelen.
:strip_exif()/f/image/yl1y8quefuVDU6GX4fP4Lgys.png?f=user_large)
Puur om de beta te spelen zal het geen drol uit maken, maar Steam bied buiten dat om verreweg de prettigste ervaring als gebruiker. En sowieso hebben de meeste PC gamers daar het gros van hun bibliotheek (al) staan.En wat is er op PC beter, Steam of via de EA App?
Niet vergeten om je Steam/Console accounts ff te linken aan je EA account, zeker als je het op meerdere platformen wil gaan proberen: https://help.ea.com/en/ar...count/ea-account-linking/
[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 06-08-2025 10:56 ]
Thx. Zal deze avond wel eens zien na het werk.
Slinger komende donderdag ff een Twitch stream aan voor 30 minuten en je hebt gratis een code.The Jackel schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:57:
Is er nog een manier om aan een early acces coede te komen voor de ps5?
/f/image/VOwbcAQBTfpyYbRe8xtjQf5A.png?f=fotoalbum_large)
Ah top! Dan zet ik die even op de achtergrond aan morgen 😀D4NG3R schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:59:
[...]
Slinger komende donderdag ff een Twitch stream aan voor 30 minuten en je hebt gratis een code.
[Afbeelding]
Deze gaat best wel heel ver voor een beta. Maar toch goed om wat uitleg te krijgen over de verschillende settings
[ Voor 46% gewijzigd door spartacusNLD op 06-08-2025 11:01 ]
De code welke je krijgt kan je verzilveren op je EA account, die moet gekoppeld zijn aan je PS account.The Jackel schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:00:
[...]
Ah top! Dan zet ik die even op de achtergrond aan morgen 😀
Account linken:
https://help.ea.com/en/ar...count/ea-account-linking/
Verzilveren:
https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/redeem
Dan krijg je dit als alles geliukt is.D4NG3R schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:02:
[...]
De code welke je krijgt kan je verzilveren op je EA account, die moet gekoppeld zijn aan je PS account.
Account linken:
Verzilveren:
:strip_exif()/f/image/sgwasdRvkAEScTIih29rjjMH.jpg?f=fotoalbum_large)
geldt dat ook voor je steam acc? of omdat deze alweer aan een EA account is gelinkt maakt dat dan niet uit?D4NG3R schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:02:
[...]
De code welke je krijgt kan je verzilveren op je EA account, die moet gekoppeld zijn aan je PS account.
Account linken:
Verzilveren:
Ik zou zeggen check ff of je je Steam account er bij ziet staan: https://myaccount.ea.com/am/ui/connected-accountstillietom schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:04:
[...]
geldt dat ook voor je steam acc? of omdat deze alweer aan een EA account is gelinkt maakt dat dan niet uit?
Mijn account was al gekoppeld. Morgen even testen 😊👍D4NG3R schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:02:
[...]
Account linken:
Verzilveren:
Heb dit gedaan inderdaad en de EA App helemaal verwijderd. Ik had toch geen games uit de EA Store geïnstalleerd staan. Hoe minder ballast, hoe beter.D4NG3R schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:55:
[...]
[Afbeelding]
[...]
Puur om de beta te spelen zal het geen drol uit maken, maar Steam bied buiten dat om verreweg de prettigste ervaring als gebruiker. En sowieso hebben de meeste PC gamers daar het gros van hun bibliotheek (al) staan.
Niet vergeten om je Steam/Console accounts ff te linken aan je EA account, zeker als je het op meerdere platformen wil gaan proberen: https://help.ea.com/en/ar...count/ea-account-linking/
aahhh wist niet dat je dat zo kon checken haha. thnx!D4NG3R schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:06:
[...]
Ik zou zeggen check ff of je je Steam account er bij ziet staan: https://myaccount.ea.com/am/ui/connected-accounts
En ik snap de filtertjes niet zo goed. Midden-Oosten = zandkleurige filter, en in de bergen = blauw filter.
Is dit niet gewoon BF4.5?
Als het een 4.5 remastered is ben ik wel blij :-D beter dan een 5, 1 of 2042Rub3s schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:16:
Ik heb het zelf nog niet gespeeld, maar als ik de beelden bekijk: Dit is toch gewoon Battlefield 4, maar dan met andere voertuigen en wapens? Ook van de destruction wordt ik nou niet echt warm van, zulke dingen leken ook in BF4 mogelijk te zijn.
En ik snap de filtertjes niet zo goed. Midden-Oosten = zandkleurige filter, en in de bergen = blauw filter.
Is dit niet gewoon BF4.5?

Balanced of performance mode. Wat zouden jullie kiezen?
Maar je kan dat toch zo omschakelen? Probeer beide en zie wat je prettig(er) vind.
Prestaties voor grafisch.Wolverine9000 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:26:
Ben nog aan het twijfelen voor 1 instelling op ps5.
Balanced of performance mode. Wat zouden jullie kiezen?
Hoe hoger de grafische instellingen/opsmuk, hoe minder goed je je tegenstander ziet.
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 06-08-2025 11:31 ]
Iemand een idee of je op de PS5 ook een muis en toetsenbord kan aansluiten bij BF6?Lekker Ventje schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 20:59:
Ik hoop dat je BF6 op de PC ook met controller kunt spelen. Ik heb mijn PC naast de tv staan en voornamelijk voor WoW gekocht en op de bank zittend is muis en toetsenbord voor WoW prima te doen maar shooters gaat 'm niet worden. En op console heb ik mindere graphics, dus liever op de PC.
Ja dat kan. Heb het zien staan bij de inatellingen.dieselb0y schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:14:
[...]
Iemand een idee of je op de PS5 ook een muis en toetsenbord kan aansluiten bij BF6?
Het staat wel in de instellingen op de PS5, maar of het werkt weet ik niet.dieselb0y schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:14:
[...]
Iemand een idee of je op de PS5 ook een muis en toetsenbord kan aansluiten bij BF6?
Edit:
Yes, you can play Battlefield 6 with a keyboard and mouse on the PlayStation 5. This has been officially confirmed by both EA/DICE and producer Alexia Christofi, who stated that PS5 and Xbox Series versions of Battlefield 6 will support keyboard and mouse controls.
Support for this input method has been highly requested, and it is now a confirmed feature at launch. Reports from pre-release playtests indicated some functionality issues, but final release confirmation means you should expect full support on PS5.
Battlefield 6’s keyboard and mouse support will allow console players similar precision and flexibility to PC, especially important for cross-play. Input-based matchmaking is expected so that controller users will not be at a disadvantage against keyboard and mouse users
[ Voor 58% gewijzigd door Jumpman op 06-08-2025 12:39 ]
Framegen werkt alleen als je al een hogere FPS hebt om toch nog een iets vloeiender gameplay te krijgen. Ga je framegen op een lagere FPS gebruiken (oudere hardware), dan krijg je inderdaad die input lag.Tk55 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:39:
[...]
Framegen gaat niet helpen hier want dat verhoogt de input lag. Dat is niet prettig in een shooter.
Toen ik een nieuwe PC had besteld, moest ik iets langer op mijn CPU wachten. Dus had ik mijn RTX 4080 in een oude pc gebouwd met een Ryzen 7 1800x.
Cyberpunk 2077 had gigantisch veel last van input lag wanneer ik framgen gebruikte. Toen eenmaal mijn nieuwe CPU binnen was, had ik totaal geen last meer van input lag.
Upscaling technieken is bedoelt om games naar een hogere FPS te brengen. Framgen is alleen voor mid/top hardware die games al op een hogere fps kunnen draaien, en is bedoelt om foch nog een iets meer vloeiender ervaring te krijgen. Framegen op een lagere FPS gebruiken of oudere hardware = input lag.
Dit zal denk ik niet anders zijn op een console.
[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 06-08-2025 12:44 ]
Het heeft inderdaad meer detail dan BF 2042 en gaat meer terug naar de oudere Battlefield. Maar wat mij weer een beetje stoort is dat sommige dingen weer een beetje te overdreven zijn. Airco's die na een kogel meteen van de muur vallen of in stukjes vliegen. Maar ook een gebouw dat instort en meteen alle puin verdwijnt voordat het de grond raakt. Dat vind ik juist weer jammer, had gehoopt dat alle puin bleef liggen. Nu is het me toch nog allemaal te schoon zeg maar.RobinNL schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:16:
Was leuker als je dan ook echt door de puin moest rennen.
Lekker met zijn alle wattages verbruiken voor de "Queue" (gewoon wachtrij voor dat de servers vrij worden gegeven)
Mot toch werken morgen, dus geen haast.
:strip_exif()/f/image/rT7uUorTkhO8ai787QoYc1X4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door Clashmaster op 06-08-2025 14:22 . Reden: discord gevonden:) ]
Toevallig werk ik thuis. En aangezien ik tester ben, moet ik die game ook even testen.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Stuit ik hier tegenaan.
:strip_exif()/f/image/bA5XfmBpFVi3o0gs1cRaM3sD.png?f=user_large)
Ga er eventjes van uit dat het alleen een login server betreft en niet daadwerkelijk de servers al online zijn
Ik bereid me vast voor voor als de beta echt live gaat, dan gaat dit getal nog x10 en zitten we met z'n alle de hele avond onze kamer op te warmen met gpu warmte van een queue.Ricmaniac schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:38:
Lol ik denk start de game even op om met wat settings te kloten![]()
Stuit ik hier tegenaan.
[Afbeelding]
Ga er eventjes van uit dat het alleen een login server betreft en niet daadwerkelijk de servers al online zijn
Laat me wat weten, dan hoef ik die laatste 260 in queue niet af te wachten.Ricmaniac schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:38:
Lol ik denk start de game even op om met wat settings te kloten![]()
Stuit ik hier tegenaan.
[Afbeelding]

:strip_exif()/f/image/uvmtgYfSxq2GVTAbxP2aRmvu.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker met zijn alle in de queue staan en om 09:50 komt er een update via EA/Stream dat je moet updaten.Toonen1988 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:42:
[...]
Laat me wat weten, dan hoef ik die laatste 260 in queue niet af te wachten.![]()
[Afbeelding]
Heb je voor niks alles aangehad

Eindelijk de queue voorbij, krijg je als melding "Thank you for testing out the queue, so we can deliver the best queue expierence tomorrow when the early access beta launches. You have now access to the settings".PatRamon schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:45:
[...]
Lekker met zijn alle in de queue staan en om 09:50 komt er een update via EA/Stream dat je moet updaten.
Heb je voor niks alles aangehad
Nu weer even serieus. Er zijn mensen die al hebben gepost dat als je voorbij de queue bent, krijg je een error message met een QR code die je moet scannen. Als je deze scant, kom je uit opeen pagina die 404 error weergeeft.
[ Voor 20% gewijzigd door Toonen1988 op 06-08-2025 14:56 ]
Ik ook pas morgen avond vanaf 22uur beginnen.Demonslayer schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:05:
Huh het zou vandaag toch niet al beginnen? Ik kreeg een update melding dus wou ik even in het game menu kijken.
[Afbeelding]
Volgens mij wel. Ik zou pas zondag kunnen proberen, maar krijg net de melding dat mijn teamoverleg niet doorgaat. Ik werk ook thuis morgen.RawChild schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:28:
Morgenochtend 10 uur toch?
Toevallig werk ik thuis. En aangezien ik tester ben, moet ik die game ook even testen.
En, ik kan de game nu wel al installeren via Steam, maar dan komt hij niet verder dan het splash-screen. Is dat omdat ik nog niet 'in' de beta zit, of is er iets anders dat ik misschien moet debuggen (verify'en via Steam werkte iig niet, maar meer heb ik nog niet geprobeerd
Ja, morgen even 30 minuten een Twitch stream kijken is genoeg voor een code.Patriot schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:46:
Als iemand die deze game eigenlijk alleen een beetje in z'n ooghoeken had, en pas vandaag echt is gaan kijken: Klopt het als ik zeg dat ik de game morgen zou moeten kunnen spelen als ik de game nog niet heb gekocht, maar is het genoeg om morgen 30 minuten een Twitch-stream aan te hebben?
En, ik kan de game nu wel al installeren via Steam, maar dan komt hij niet verder dan het splash-screen. Is dat omdat ik nog niet 'in' de beta zit, of is er iets anders dat ik misschien moet debuggen (verify'en via Steam werkte iig niet, maar meer heb ik nog niet geprobeerd)?
En je ziet inderdaad niets meer dan een splashscreen op dit moment.
Dus het is nu alweer een shitshow. Mag toch hopen dat ze morgen ruim voldoende servers inboeken. Pff.PatRamon schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:08:
Er is een update geweest idd @Demonslayer
Lekker met zijn alle wattages verbruiken voor de "Queue" (gewoon wachtrij voor dat de servers vrij worden gegeven)
Mot toch werken morgen, dus geen haast.
[Afbeelding]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Top, thanks!Rivanov schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:47:
[...]
Ja, morgen even 30 minuten een Twitch stream kijken is genoeg voor een code.
Ahh ok, duidelijk. Ik had wat dingen gezien die suggereerden dat je wel in het main menu zou moeten kunnen komen, maar dat kan ook best op een ander platform zijn oid. Iig goed om te weten, dan ga ik daar nu geen moeite aan verspillen.En je ziet inderdaad niets meer dan een splashscreen op dit moment.
Ik zelf doe er niets mee, als er mensen zijn die ik blij kan maken met deze code stuur maar een PB.
Het is wel wie het eerst komt wie het eerst maalt natuurlijk.
De code is al vergeven.
[ Voor 4% gewijzigd door wth op 06-08-2025 16:05 ]
Klopt. Je kon bij de Settings komen. Maar ook dat hebben ze nu uitgeschakeld en kom je in een queue.Patriot schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:49:
[...]
Top, thanks!
[...]
Ahh ok, duidelijk. Ik had wat dingen gezien die suggereerden dat je wel in het main menu zou moeten kunnen komen, maar dat kan ook best op een ander platform zijn oid. Iig goed om te weten, dan ga ik daar nu geen moeite aan verspillen.
Haha leuk om te zien.Toonen1988 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:52:
Dit is wat je krijgt als de queue voorbij is, en dan wordt je meteen weer opnieuw in de queue gezet.
[Afbeelding]
Update was bij EA rond de 7gb.Help!!!! schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:48:
[...]
Dus het is nu alweer een shitshow. Mag toch hopen dat ze morgen ruim voldoende servers inboeken. Pff.
En morgen zal die wellicht een paar mb zijn om de servers niet te overbelasten. om spel vrij te geven.
Niet echt een shit show maar wellicht betere voor bereiding,
Wees blij dat je gratis de beta kunt testen, deze is wel beperkt uiteraard.
Hier geen hype en ik zie wel of ik kan joinen morgen, anders volgende dag of weekend of week er op.
Oh, hmm, maar er hoort dus wel *iets* te starten (PC Steam)? Bij mij zie ik een splash screen met een laadbalkje, en daarna sluit de boel weer. Geen queue o.i.d.Rivanov schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:56:
[...]
Klopt. Je kon bij de Settings komen. Maar ook dat hebben ze nu uitgeschakeld en kom je in een queue.
Het is niet de eerste keer dat EA games dingen vrijgeeft om 00:00/01:00 CEST.
[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 06-08-2025 16:01 ]
Ohh, zie je enkel dat. Dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat je dus ook geen Early Access hebt. Je moet namelijk je Steam account aan je EA account koppelen. De code redeem je vervolgens op je EA account en daardoor weet Steam dat jij de game hebt.Patriot schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:59:
[...]
Oh, hmm, maar er hoort dus wel *iets* te starten (PC Steam)? Bij mij zie ik een splash screen met een laadbalkje, en daarna sluit de boel weer. Geen queue o.i.d.
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers