Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mahmudov
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:59
Serieus dit is wel een goed Battlefield weer! Het heeft even mogen duren maar we hebben eindelijk weer wat! Mijn battlefield gevoel vanaf BF1942 en Vietnam is weer helemaal terug.

Ben benieuwd wat alle toekomstige updates/patches ons nog gaan brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:09
Gameplay top, maps doen niet aan battlefield denken (meeste te klein en niet goed doordacht). UI waardeloos. Te weinig vehicles, battlefield 4 had meer dan het dubbele tijdens launch. Maar de core is gewoon goed, denk dat we daar gewoon blij mee moeten zijn na 2042..

Ze kunnen hier een mooie battlefield van maken met de nieuwe seasons en echte all-out warfare.

Paar bugs tegen gekomen.

- Borderless = full hz op monitor, fullscreen capped op 120hz.
- Sprinten werkt niet altijd. Dan ben ik aan het rondlopen als een sitting duck en even later werkt het weer. Dit gebeurt meestal in het begin van de game.

Performance is gewoon heel goed vergeleken met UE5 games. Alles op ultra (sommige settings max high mogelijk) 4k 175fps met DLSS Balanced. Vandaag even wat settings tweaken want sommige grafische settings zorgen ervoor dat het grafisch wat minder is (low resolution reflections bv, kan beter uit).

Wat visibility betreft, DICE devs hebben er echt voor gezorgd dat het verschil tussen LOW en Ultra/Overkill miniem is.

https://www.reddit.com/r/...eld_6_optimized_settings/

https://www.reddit.com/r/Battlefield6/s/aKrmah0IMz

Al met al heel tevreden met de core. Belooft wat voor de toekomst.

[ Voor 31% gewijzigd door Adel_F16 op 11-10-2025 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:49
Weet iemand of de fout in de EA app al opgelost is? Dat de game zegt dat de multiplayer nog niet geinstalleerd is? Kan er verder niks over vinden online…
Weet ik of ik straks nog een uurtje kan gamen of niet 😆

[ Voor 16% gewijzigd door Korkss op 11-10-2025 11:47 ]

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:39
vinom schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 10:30:
Iemand al een Portal map geprobeerd? Ik kom er niet helemaal uit, zijn dat de zaken onder 'Community'? Ik wilde bijvoorbeeld Shipment spelen, maar nog niet kunnen vinden :P
Je kan zoeken tussen de Portal servers. Als je "Shipment" invult dan vind je er echt heeeeel veel.
Donstil schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 10:40:
[...]
Haha dat lijkt mij ook wel tof, dan heb ik het beste van twee werelden.
Shipment en Nuketown erin, let’s go!
Is leuk voor even, maar je unlocked weinig want het heeft invloed op je XP/challenges.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:51

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Die bug is gisteren, of heel vroeg vanmorgen gefixed, squadmember had er ook last van, zodra hij de party joinde was het voor iedereen, op een gegeven moment, toen het hier gemeld werd, heeft EA het als een fix doorgevoerd en kon hij ook weer MP kiezen, ipv enkel de portal servers

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:32
Respawnen is bij mij redelijk ruk. Telkens verspringt dat kruis zodat het lastig is daar te komen waar ik wil. Ik ben nu ook bezig met de sidearm challenge maar dat valt niet mee. Het lijkt alsof ik met watjes sta te gooien.
Behalve dit bevalt het erg goed.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
GerardHenninger schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:06:
Is leuk voor even, maar je unlocked weinig want het heeft invloed op je XP/challenges.
Ooh echt, dat is wel jammer ja.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:13
Het instellingen menu blijft wel een gedrocht zeg. Zoveel mogelijkheden maar zo onduidelijk allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:24

Christiano007

Ich bin der champion

Ik vind het spel erg goed voor op de PS5, maar zoveel menu's etc. Dat mocht van mij wel iets minder.

Nog tips voor een fijne FOV op de PS5?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog even los van het feit dat die launch via de EA app echt het nieuwe dieptepunt is van die stumpers bij EA, de verbeteringen sinds de beta zijn minimaal of negatief te noemen, dat is best telerustellend.

-UI is zo niet nog een grotere draak dan het al was
-Settings all over the place, sterkte als dit je eerste BF is....
-Ritsen aan bugs gezien, vooral met player models/in beweging
-De bloom als je naar buiten kijkt is insane, al zet je alles uit/low
-De jump/slide/prone is nog steeds te misbruiken
-TTK en KTD zijn nog best inconsistent
-De map layout verbeteringen die ze hadden aangekondigd, ik heb ze nog niet gezien
-Basis unlocks achter challenges, welke klaphark verzint zoiets in godsnaam

Ja het speelt en klinkt nog steeds lekker, maar als je even de tijd neemt om op de details te letten/alleen speelt, had ik beduidend meer verwacht na de beta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:36:
Nog even los van het feit dat die launch via de EA app echt het nieuwe dieptepunt is van die stumpers bij EA, de verbeteringen sinds de beta zijn minimaal of negatief te noemen, dat is best telerustellend.

-UI is zo niet nog een grotere draak dan het al was
-Settings all over the place, sterkte als dit je eerste BF is....
-Ritsen aan bugs gezien, vooral met player models/in beweging
-De bloom als je naar buiten kijkt is insane, al zet je alles uit/low
-De jump/slide/prone is nog steeds te misbruiken
-TTK en KTD zijn nog best inconsistent
-De map layout verbeteringen die ze hadden aangekondigd, ik heb ze nog niet gezien
-Basis unlocks achter challenges, welke klaphark verzint zoiets in godsnaam

Ja het speelt en klinkt nog steeds lekker, maar als je even de tijd neemt om op de details te letten/alleen speelt, had ik beduidend meer verwacht na de beta.
De TTK is nog altijd erg wisselend. Vandaag heb ik wat meer problemen dan bijv. gisteren. Maar het is gelukkig nog altijd niet zo erg dan de beta, dus er zit wel een vooruitgang in. Ik heb ondertussen 3 uur en 12 minuten met assault gespeeld en KDA van 1.81 en 2 uur en 9 minuten recon met een KDA van 2.87. Ik krijg nog altijd meer kills dan dood. In de beta was dit echt andersom, daar haalde ik vanaf de tweede a derde dag van de beta nog geen 5 kills meer per match met 20 keer dood te gaan, omdat ik gewoon geen schade meer uitdeelde. Zo erg is het gelukkig in de 1.0 versie niet meer. Maar af en toe kom je inderdaad nog in een server waar je iets meer kogels nodig hebt om iemand uit te schakelen.

De "bloom" als je naar buiten gaat, is makkelijk op te lossen door "world brightness" onder "grahpics" naar 30 of 35 te brengen. Het spel ziet dan ook veel beter uit, maar zet niet te laag want anders zijn binnen omgevingen weer te donker. Probeer tussen de 30 a 40. 50 is gewoon te fel. Battlefield 6 ziet echt vele malen beter uit als je de world brightness wat lager zet.

Film grain en Chromatic Aberration staan allebei op "off" terwijl Recude spring camera bobbing en Vignette allebei op "on" staan. Ik vind Vignette wel iets hebben in dit spel, en dat maakt het "felle" ook wat minder.

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 11-10-2025 12:52 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Wel een beetje anti Battlefield mappen. Gewoon te klein en te druk. De enig die enigszins in de buurt komt van een Battlefield map, is Firestorm al hebben ze die ook aardig verkracht.

Die New York mappen is gewoon COD. Verder het ene potje met zo lijkt 1 kogel naar de grond en het andere potje zelf weer een heel magazijn nodig om iemand neer te knallen.

Rush op die ene Tjazikistan map als verdediger is niet te doen. Aanvallende team heeft elke sectie tanks en Bradley's, de verdedigende partij heeft niks. Ging weer nergens over.

De game speelt wel redelijk weg maar haalt het niet bij BF5. Het voelt allemaal wat zompige aan. Stoepranden waar je achter blijft hangen, bullet sponges etc.

Gelukkig maakt het spelen met wat Xbox oldies het nog enigszins goed :)

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Campaign bijna uutgespeeld. Mp level 8 ondertussen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:36:
Dieptepunt en stumpers van EA...sorry hoor
Nou nou zeg, maar wel kopen na al die negativiteit.
Dat een aantal zaken niet gefixt zijn naar jou zin, maakt dat dan een slechte game?

Knap om al negatieve zaken te noemen die niet naar je zin zijn, maar dan is het wel zo netjes om de zaken te benoemen die wel gefixt zijn.

Maar goed neem aan dat je inmiddels refund hebt ingediend, bij die stumpers van EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je de weekly challenges nog doen als de week gepasseerd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Layumi schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:59:
[...]

Dieptepunt en stumpers van EA...sorry hoor
Nou nou zeg, maar wel kopen na al die negativiteit.
Dat een aantal zaken niet gefixt zijn naar jou zin, maakt dat dan een slechte game?

Knap om al negatieve zaken te noemen die niet naar je zin zijn, maar dan is het wel zo netjes om de zaken te benoemen die wel gefixt zijn.

Maar goed neem aan dat je inmiddels refund hebt ingediend, bij die stumpers van EA
Waar maak jij je in godsnaam druk om en waarom neem je de moeite om zoiets kinderachtigs te plaatsen? Er lezen hier meer dan genoeg mensen mee om te kijken wat er wel/niet verbeterd of anders is ten opzichte van de beta. Ervaringen uitwisselen enzo op een forum. Doe eens een voorzet, wat is er allemaal verbeterd ten opzichte van de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:52

The_Worst

Unox

K/D van 0.2 in huidige potje. Vandaag nog niet echt een lekkere dag. :+ :'(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Worst schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:05:
Zit ook maar aan 1.23. Begin er wel.beter in te komen. Map kennis etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

@Wolverine9000 wat een vergelijking. Jij zit 6 keer hoger. :P

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Worst schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:10:
@Wolverine9000 wat een vergelijking. Jij zit 6 keer hoger. :P
Gemiddeld e. Heb ook al heel slechte potjes gehad hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:38
raiders schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 03:37:
Ben me prima aan het vermaken op het moment. Net een potje 40 kills in de helicopter op de Manhattan Bridge map... gaaf hoe je lekker achter alle gebouwen kunt duiken als iemand een raket op je locked 8)

Grootste kritiek punt is het hoofdmenu... hoeveel tabs en knopjes en verschillende namen voor dezelfde gamemode wil je hebben? Ik heb oprecht moeite om een potje Rush te vinden...

EDIT: Spelers die niet konden inloggen via de EA app krijgen een compensatie... 24 XP boosters en een gratis battle pass... :o
[Afbeelding]
Dat is wel heel netjes opgelost hoor. Eens kijken hoeveel mensen spijt hebben van de refund :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:30
Level 13 nu. Vermaak me er echt goed mee. Lange tijd geleden dat ik me (tot zover) echt vermaak met een BF game.

Vanavond weer verder. Nu helaas sociale verplichtingen. :p

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Laatst online: 15:52
raiders schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 03:37:

EDIT: Spelers die niet konden inloggen via de EA app krijgen een compensatie... 24 XP boosters en een gratis battle pass... :o
[Afbeelding]
Da's wel noice. Wanneer kunnen we die verwachten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
  • Laatst online: 21:25
The_Worst schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:05:
ik had in het begin hetzelfde, maar toen heb ik de settings ingesteld zoals in dit filmpje, daar na was het probleem voor mij compleet over.

Andere tip: in die laatste mode Close Quarter Combat speel je alleen TDM en domination en king of the hill. Ik weet bijna wel zeker dat daar de aim assist een stuk hoger dan in Breakthrough en Conquest, dus zo kun je dan goed oefenen met je wapens tot je een goede wapen setup hebt waarin je de precision (anti recoil) wat hoger instelt door de juiste perks op het wapen te zetten, dan zul je zien dat daarna je KD (mocht je dat echt belangrijk vinden) een stuk hoger gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:57
Weet iemand of er een manier is om wat te testen met de Heli / Jet? Ik kan die dingen voor geen meter besturen en zit constant te klooien met de input controls. Helaas worden die dingen enorm gespawncampt of word ik direct neergeknald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

vinom schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 10:30:
Iemand al een Portal map geprobeerd? Ik kom er niet helemaal uit, zijn dat de zaken onder 'Community'? Ik wilde bijvoorbeeld Shipment spelen, maar nog niet kunnen vinden :P
Nog niet. was het niet zo dat portal pas iets later uit kwam?
Dat je wel al de maps kon maken enzo maar ze nu nog niet te spelen zijn. Miss heb ik dat fout hoor.

Ik was zelf ook bezig met iets soortgelijks wat je nu zei :P
Wilde een close quarter sniper only instagib game maken haha :D

Had CoD United Offense Harbor only in gedachten toen ik het aan het "bouwen" was :P
Maar volgens mij om ze te spelen moet je nog even wachten.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
zal wel nog tof zijn om enkele remakes van counter strike mappen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
BartStaal98 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:51:
Weet iemand of er een manier is om wat te testen met de Heli / Jet? Ik kan die dingen voor geen meter besturen en zit constant te klooien met de input controls. Helaas worden die dingen enorm gespawncampt of word ik direct neergeknald.
in portal heb je oefen maps tegen bots, daarin kun je het wel leren. Als ik het me goed herinner heten die iets als Training helicopters en training jets kwa mapnamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wolverine9000 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:58:
Campaign bijna uutgespeeld. Mp level 8 ondertussen
Slapen is bijzaak of niet? hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:54:
[...]

Slapen is bijzaak of niet? hahaha
Zoiets ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartStaal98
robinez schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:54:
[...]

in portal heb je oefen maps tegen bots, daarin kun je het wel leren. Als ik het me goed herinner heten die iets als Training helicopters en training jets kwa mapnamen
Top dankjewel! Ga ik dat vanmiddag even proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik mis een beetje een map zoals Operation Métro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Martinspire schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 10:21:
[...]
Bazooka en Assault argumenten
Ja ik dacht eerst hetzelfde en opzich heb je gelijk hoor die RPG is vele malen beter en krijg je best laat.
Maar ik ben inmiddels al redelijk gewent aan die eerste bazooka en gaat wel goed nu.

Het is voornamelijk toch gewoon wennen en dat vind ik juist wel iets leuks hebben dat je het gevoel het dat je beter wordt en ik speel ook bijna alleen maar closed weapons playlist omdat ik een statement richting dice wil maken ondanks dat die bijna verstopt zit :P Maar vind het ook een nice idee fgewoon dat je een class "mastered"

En wat je zei van assault ben ik het juist mee on eens haha. Aantal potjes assault gespeeld en juist die shotgun die hij nog er bij heeft maakt hem erg goed en heb al meerdere flank plays kunnen doen DOOR die ladder juist. Als ik die niet had was ik er niet gekomen. vind het vooral een leuke toevoeging en hij is goed uit gewerkt moet ik zeggen trouwens met hoe je hem kan plaatsen en oppakken etc.

Maar het is uiteraard niet zo nuttig als de dingen van de andere classes.

En helemaal eens met je Battlefield 2042 statement. Laatst heb ik dat veel gespeeld omdat ik die battlepass uit wilde grinden en gedaan maar heb nu al meer plezier gehad met deze battlefield heb ik het idee XD ondanks dat die 2042 gewoon goed speelde inmiddels.

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 11-10-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Met recon nu ook die scout drone unlocked. die is heeel nice om enemies te spotten voor je team als je een beetje vast zit in een choke point.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
Ricmaniac schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:59:
[...]

Ja ik dacht eerst hetzelfde en opzich heb je gelijk hoor die RPG is vele malen beter en krijg je best laat.
Maar ik ben inmiddels al redelijk gewent aan die eerste bazooka en gaat wel goed nu.
Die RPG krijg je op rank 13, dat ding is echt geweldig, die eerste bazooka is niks, maar zo'n RPG is echt multi inzetbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dat vind ik ook wel trouwens ..deze battlefield heeft echt super veel content! als je kijkt naar alle unlocks en challenges etc etc. Ik vind dat leuk om te halen dus heb ik altijd weer nieuwe doelen en is er echt super veel te doen als je alles zou willen unlocken.

Boeit je dat niets en wil je alleen gewoon knallen is het uiteraard een heel stuk minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:09
BartStaal98 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:51:
Portal: ysr7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En jawel hoor, het hele gezeik is weer terug in Battlefield 6. Vanmorgen ging alles nog redelijk goed, even een pauze genomen, nog wat dingetjes opgeruimd. Kom terug, wil Battlefield 6 weer spelen, en tot mijn verbazing join ik weer alleen potjes al zeker meer dan de helft voorbij zijn en telkens aan de heftige verliezende kant. De ene naar de ander en weer krijg ik geen enkele kill. Gister en vanmorgen mooi K/D boven de 2.0, nu haal ik nog maar iets van 2 á 3 kills met 25 dood gaan in elke potje. Ik krijg maar weer geen kills, hoeveel ik ze ook raak, ze gaan niet dood.

Het gezeik is weer begonnen, net als in de beta. Het kan gewoon geen toeval meer zijn dat ik weer de heletijd in potjes wordt gegooid die bezig zijn en weer TTK helemaal fucked is. Nog net geen 24 uur is het goed gedaan, het spel voelt weer helemaal anders aan.

Ik ga nu de volgende potjes eens customs servers proberen. Als het dan vervolgens weg is, weet ik gewoon dat het toch aan de matchmaking ligt. Ik krijg ook geen gevoel dat mijn kogels ook niet "connecten" of vijand "raken".

[ Voor 32% gewijzigd door Toonen1988 op 11-10-2025 14:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:26
Toonen1988 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:25:
En jawel hoor, het hele gezeik is weer terug in Battlefield 6. Vanmorgen ging alles nog redelijk goed, even een pauze genomen, nog wat dingetjes opgeruimd. Kom terug, wil Battlefield 6 weer spelen, en tot mijn verbazing join ik weer alleen potjes al zeker meer dan de helft voorbij zijn en telkens aan de heftige verliezende kant. De ene naar de ander en weer krijg ik geen enkele kill. Gister en vanmorgen mooi K/D boven de 2.0, nu haal ik nog maar iets van 2 á 3 kills met 25 dood gegaan in elke potje. Ik krijg maar weer geen kills, hoeveel ik ze ook raak, ze gaan niet dood.

Het gezeik is weer begonnen, net als in de beta. Het kan gewoon geen toeval meer zijn dat ik weer de heletijd in potjes wordt gegooid die bezig zijn en weer TTK helemaal fucked is. Nog net geen 24 uur is het goed gedaan, het spel voelt weer helemaal anders aan.
Haha ja ik ervaar momenteel hetzelfde net als beta dag 2.
Ik denk dat we dit gewoon moeten uitzitten tot de game zich stabiliseer qua spelers en servers.
Ook denk ik dat je nu al speler tegenkom die gewoon alle camp plekken kennen want kijk maar eens naar de bovenste spelers, die hebben echt ongekend veel kills.
Tja ik ben een oudere gamer en vind het steeds lastiger worden om mee te kunnen met die snelheid, ding is dat ik het te leuk vind maar ik ook steeds slechter word.. tja
Merk dat ik nog wel zoekende ben naar wat te spelen assault, medic of support tis lastig.

Moet ook zeggen dat ik ook echt wel hele mooie momenten ken, dat je een hele Squad kill omdat je toevallig lekker staat. Ik moet er ook aan wennen dat die K/D gewoon bullshit is.

Dus senior gamer.. join PSN Merlin1201 zodat de jeugd ook wat kanonnen voer hebben ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door merlin1201 op 11-10-2025 14:47 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

DoubleDutch schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 09:32:
[...]

Kun je een beetje vergelijken wat je ongeveer kunt verwachten.

[Afbeelding]
Kijk dank!
Dan gok ik beetje op high/DLSS

In elk geval zal ik hem wel gaan kopen haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:19
De roze wolk lost langzaam op.

Ik vind het gros van de maps niet zo heel goed of leuk. Cairo en brooklyn zijn ok, maar de rest…

Balancing is weer ouderwets ruk, potjes zijn zelden spannend.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:11
En jawel hoor, het hele gezeik is weer terug in Battlefield 6. Vanmorgen ging alles nog redelijk goed, even een pauze genomen, nog wat dingetjes opgeruimd. Kom terug, wil Battlefield 6 weer spelen, en tot mijn verbazing join ik weer alleen potjes al zeker meer dan de helft voorbij zijn en telkens aan de heftige verliezende kant. De ene naar de ander en weer krijg ik geen enkele kill. Gister en vanmorgen mooi K/D boven de 2.0, nu haal ik nog maar iets van 2 á 3 kills met 25 dood gaan in elke potje. Ik krijg maar weer geen kills, hoeveel ik ze ook raak, ze gaan niet dood.

Ik ga nu de volgende potjes eens customs servers proberen. Als het dan vervolgens weg is, weet ik gewoon dat het toch aan de matchmaking ligt. Ik krijg ook geen gevoel dat mijn kogels ook niet "connecten" of vijand "raken".
Klinkt als een groot complot tegen jou. Geef t een plekje

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 16:05
Ligt het aan de muis of hoort het zo, waneer je schiet en mee beweegt (soms tijdens lopen), dat je wapen blijft hangen en niet gericht op de vijand kunt houden?

[ Voor 24% gewijzigd door Demonslayer op 11-10-2025 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:21

ErA

Voor wie tegen de AMD Driver error aanloopt 25.10.13.1 heb ik een fix.

Ik gebruik zelf oudere drivers ivm een andere game. Maar hiermee was het probleem verholpen:

Ga naar regedit
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\ en zoek hier naar een \0000 folder.

Dat was bij mij: \{D4F0AF3D-7785-11F0-B8BC-806E6F6E6963}\0000

Open de sleutel "Releaseversion" en verander deze naar 25.10.13.1
(voor de zekerheid heb ik de oude sleutelwaarde opgeslagen)

Problem solved.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

robinez schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:51:
[...]

ik had in het begin hetzelfde, maar toen heb ik de settings ingesteld zoals in dit filmpje, daar na was het probleem voor mij compleet over.

[YouTube: BEST Battlefield 6 CONTROLLER settings to give INSANE Aim Assist...]
Thanks. Ik ga straks eens kijken. KD boeit mij niet echt maar als ik aanval is het wel fijn als ik af en toe wel een 1-op-1 win. Het heeft ook nog grotendeels te maken met de maplayout die ik totaal niet ken.

Ik ga in elk geval even die video bekijken. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:56

Oxigeon

En zo is dat!

Speel je in Portal eigenlijk ook unlocks etc vrij? Ga er zelf vanuit dat dit niet mogelijk is. Maar level je daar überhaupt wel?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 15:25:
Speel je in Portal eigenlijk ook unlocks etc vrij? Ga er zelf vanuit dat dit niet mogelijk is. Maar level je daar überhaupt wel?
Geloof het niet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ligt aan de portal server. Je kan als je hem aan klikt zien wat aangevinkt is (career exp, weapon unlocks) etc.
Sommige zijn ook gewoon fullXP andere weer Moderate XP wat dus minder geeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBtoRPzknSqe_Amj8X7Xxmc5tlI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1VzavXwZgbYbjjxGhdW708Op.png?f=fotoalbum_large

En dit is ook een portal server bijv,, die heeft alles gewoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qe0Ya4IaBTaQjPUa841q_ZOtuSE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oEA7R9KVQjTYcCzUqTwHlOf5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Ricmaniac op 11-10-2025 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
ChrisLNFF schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 15:03:

Ik vind het gros van de maps niet zo heel goed of leuk. Cairo en brooklyn zijn ok, maar de rest…

Ik ervaar dat juist helemaal niet. Heb meerdere spannende potjes gehad die echt werden gewonnen door teamplay. Zelfs een paar kunnen winnen vanuit een flinke achterstand.

Daarnaast ben ik echt onder de indruk van de optimalisatie. Met mijn inmiddels oude RX6750XT kan ik alles makkelijk op high spelen op 1440p. Zelden zo'n goede launch mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:27
Iemand toevallig een pc aanbieding gevonden voor een steam code? Loaded heeft hem niet, dus anders wordt het vanavond gewoon via steam kopen. Ook geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:53
Ik merk inmiddels wel dat je beter niet kunt ALT-TAB'ben tijdens het spelen. Het is me nu al twee keer overkomen dat de game dan in een hoekje van het scherm komt te staan en nergens meer op reageert. Hard killen via de task manager is dan de enige optie.

En toch blijf ik het bijzonder vinden dat als ik beelden zie van bijv. een JackFrags of Westie, dat de game zo soepel lijkt te spelen. Terwijl als ik zelf speel, het voelt alsof je op een vloer met stroop loopt. Zelfs draaien en gewoon ADS'en gaat zo langzaam. Als ik geen 124fps in beeld zag staan zou ik bijna denken dat mijn PC het er moeilijk mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Laatst online: 17:48

CerandoX.nl

Vides

De overkill setting zorgt er wel nu voor dat de game er goed uitziet. Ik vond de bèta qua graphics niet best, het was een blurry mess op Ultra, al helemaal met TAA. Ze hebben geluisterd naar de klachten uit de bèta en het is nu lekker scherp. Voor de release wilde ik nog beweren dat zelfs BO7 in beta nog betere textures had dan BF6, nu ziet de game er echt goed uit. Ik vind alleen alsnog dat de grafische settings niet allemaal doen wat ik er van verwacht. Wil ik mijn fps een kleine bump geven door Dynamic Resolution aan te zetten en zet ik hem op een vaste fps, dan schiet hij door en locked hij hem op een hogere fps dan ik heb gezet. Ik kan het corrigeren door dan weer aan de max % te gaan lopen draaien, maar dat zou niet moeten hoeven. Niet dat ik Dynamic Resolution hoef te gebruiken, maar het viel mij op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Laatst online: 17:48

CerandoX.nl

Vides

eborn schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 15:52:
Ik merk inmiddels wel dat je beter niet kunt ALT-TAB'ben tijdens het spelen. Het is me nu al twee keer overkomen dat de game dan in een hoekje van het scherm komt te staan en nergens meer op reageert. Hard killen via de task manager is dan de enige optie.

En toch blijf ik het bijzonder vinden dat als ik beelden zie van bijv. een JackFrags of Westie, dat de game zo soepel lijkt te spelen. Terwijl als ik zelf speel, het voelt alsof je op een vloer met stroop loopt. Zelfs draaien en gewoon ADS'en gaat zo langzaam. Als ik geen 124fps in beeld zag staan zou ik bijna denken dat mijn PC het er moeilijk mee heeft.
Fullscreen borderless aanpassen
FOV verhogen naar 105-110 (hierdoor lijkt de game sneller)
Vignette, Chromattic abbreviation en Film grain uitzetten
Alle motion blur op 0, dus weapon, world.
Screen shake op de laagste stand, geloof 50 ofzo.

Daarnaast was het voor mij ook zoeken welke grafische instellingen voor mij het beste eruit zagen en het beste ook werkte.

[ Voor 6% gewijzigd door CerandoX.nl op 11-10-2025 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker wel, je moet alleen even kijken bij de XP modifier. Hoe dichterbij de standaard settings, dan heb je 100% xp.

Je blijft ook op de server met dezelfde lui, het is haast klassiek battlefield, behalve dan dat die server browser niet minimaler kan, al zou je het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:59
ChrisLNFF schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 15:03:

Ik geef het de tijd. Je hebt nu een hele influx van CoD spelers, veel mensen hebben nog lang niet alle unlocks of gadgets, mapkennis, etc. De voertuigen behoeven ook weer wat wenning.
De basis is goed, het speelt prima. Het haal nog niet het niveau van BF3, BF4 of BF1, ben ik met je eens.

Veel hangt ook af van hun live service, ben benieuwd hoe dat gaat uitzien, net als het tweaken van de balans enzo.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 16:05
Ik heb de Battlepass maar wat kan ik daar nu eigenlijk mee nu op het moment? Ben totaal niet bekend met de battlepass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
CerandoX.nl schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 15:56:
Fullscreen borderless aanpassen
FOV verhogen naar 105-110 (hierdoor lijkt de game sneller)
Vignette, Chromattic abbreviation en Film grain uitzetten
Alle motion blur op 0, dus weapon, world.
Screen shake op de laagste stand, geloof 50 ofzo.
FOV had ik op 95 staan, borderless ook weer aangezet. Het enige wat bij mij in het rood staat is mp/s. Ik heb het vermoeden dat dit ook een soort lagging gevoel geeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
steefje schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 15:03:
[...]

Klinkt als een groot complot tegen jou. Geef t een plekje
Makkelijk antwoord om het probleem weg te stoppen of niet te erkennen. Ik ben niet de enige met dit probleem, dus waarom moet ik dit zien als een "groot complot" tegen mij?

Je bent dan ook totaal niet op de hoogte hoe matchmaking precies werk, als ik je antwoord lees. Nu gaan mensen zeggen "EA heeft al bekend gemaakt hoe Matchmaking precies werkt." Inderdaad, je wordt ook gematched op basis van "skill" en daar zijn ze verder niet op in gegaan.

Dit is al de derde keer dat dit gebeurt in de tweede dag, met precies dezelfde problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 11-10-2025 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eborn schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 15:52:

De standaard mouse sensitivity van 20 is ook erg traag. Zet deze maar eens op minimaal 40. Scheelt ook al qua “snelheidsbeleving”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Rivanov schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 16:17:
[...]

De standaard mouse sensitivity van 20 is ook erg traag. Zet deze maar eens op minimaal 40. Scheelt ook al qua “snelheidsbeleving”.
Het scheelt inderdaad een beetje. Ik merk wel dat mijn CPU op 100% usage zit (5600x). Ik heb het idee dat hierdoor de totale performance ook gewoon slechter is. Nu zeg ik bij een server altijd: hij kan beter 100% gebruiken dan 90%, want dan mis je 10% performance. Maar ik vraag me af of dat hier ook zo werkt?

Welke aantallen zien jullie bij de mp/s waarde als je de simpele performance overlay aanzet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:30

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ricmaniac schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 23:13:
@spartacusNLD @jagermeister ja je kan bij loadouts in de lobby rechts naast de classes Appearances selecteren. daar kan je je skins, characters, weapon en vehicle skins etc allemaal instellen.
Zo ook dus welke medic je gebruikt.

[Afbeelding]
Ja, maar de stem van de medic blijft altijd vrouwelijk. Ook als je een man als skin hebt :+

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:52
[quote]eborn schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 16:20:
[...]

Het scheelt inderdaad een beetje. Ik merk wel dat mijn CPU op 100% usage zit (5600x). Ik heb het idee dat hierdoor de totale performance ook gewoon slechter is. Nu zeg ik bij een server altijd: hij kan beter 100% gebruiken dan 90%, want dan mis je 10% performance. Maar ik vraag me af of dat hier ook zo werkt?

Volgens mij is het niet goed als je cpu 100% aangeeft, das dan een bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:16
eborn schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 16:20:
[...]

Welke aantallen zien jullie bij de mp/s waarde als je de simpele performance overlay aanzet?
100% cpu is altijd slecht,gevolgen zijn bv,stutter,laag gpu gebruik ect

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:59

Format-C

Tracing Rays

Zit wat MP streams te kijken... (Stodeh, TheBrokenMachine) Maar twijfel of ik nog wel snel genoeg ben als 48 jarige "bejaarde". :P 😭 de game ziet er snel uit. Sneller dan bf5 of bf1???

Zijn er hier meer gamers van deze leeftijd die nog een beetje "mee kunnen komen"?

Bf5 ging nog redelijk maar we zijn inmiddels weer een paar jaar (7) verder en heb al best lang (2 a 3 jaar ongeveer) geen fps games meer online gespeeld. 😬 Toen BF5 uitkwam heb ik dat zeker 3 a 4 jaar héel veel gespeeld... Daarna dus niet meer. Door persoonlijke omstandigheden.

Lees ook dat dingen unlocken echt heel veel tijd kost en een flinke grind is... En weet eigenlijk niet of ik daar wel zin in heb. Te makkelijk is niet leuk, maar teveel moeten grinden ook niet. En zonder unlocks of attachments is het allemaal nóg lastiger.

Moet zeggen ook dat ik de graphics van games tegenwoordig niet echt heel veel beter vind dan hoe dat 7 tot 10 jaar geleden was op max settings. Ben er niet echt meer van onder de indruk en dat was ik "vroeger" vaak wel.

[ Voor 66% gewijzigd door Format-C op 11-10-2025 17:08 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Same ouwe, ben 52 en was juist weer flink BF5 aan t spelen de laatste weken, en daar is allemaal wat wijdser en trager, maar tis gewoon ook hier even de maps leren kennen, die trosjes mijnen hebben me al heel wat multikills opgeleverd ,wel apart dat ze ineens zover uit elkaar moeten, in de beta kon je ze nog bij elkaar leggen, nu 1,5mtr uit elkaar ofzo

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtua
Keek gisteren naar shrout of zo iets,dan zakt de moed ook in je schoenen,die gast speelt zo snel dat je eigenlijk al denkt waar begin ik aan 🫣
Tot het vorige deel kwam ik redelijk mee maar nu ik hem gezien hebt ga ik toch twijfelen om die game te kopen.
Duidelijk een leeftijd dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:16
Vandaag wat traag en moe, en voor het eerst Battlefield op de PC aangezet. Kom totaal niet mee in het tempo, dus ik denk dat ik het wat tijd moet geven. Battlefield 4 heb ik destijds helemaal grijs gespeeld.

Heb nu 70-95 fps met geoptimaliseerde settings op mijn RTX 3080 op 1440p. Je merkt toch dat de GPU ouder begint te worden. Wil ergens volgend jaar een nieuw systeem bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:17
Hoe kan ik alleen conquest doen op grote maps (met heli/jets?). Het is nu constant kleine maps CoD style...

Tevens krijg ik M niet gekeybind aan de Scoreboard en TAB aan de map. Hij zegt dat keybind al in gebruik is, terwijl dat niet zo is. Als ik het dan ingame indruk krijg ik beide te zien? bug?

Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eborn schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 16:20:
[...]

100% CPU is zeker niet goed. Check de graphic settings en zet diegene die een hoge impact op CPU hebben wat lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
replica17 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 17:01:
Hoe kan ik alleen conquest doen op grote maps (met heli/jets?). Het is nu constant kleine maps CoD style...

Tevens krijg ik M niet gekeybind aan de Scoreboard en TAB aan de map. Hij zegt dat keybind al in gebruik is, terwijl dat niet zo is. Als ik het dan ingame indruk krijg ik beide te zien? bug?
Custom Search gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Je kan ook proces lasso gebruiken voor de achtergrond taken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:16
Format-C schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 16:53:
Zit wat MP streams te kijken... Maar twijfel of ik nog wel snel genoeg ben als 48 jarige "bejaarde". :P

Zijn er hier meer gamers van deze leeftijd die nog een beetje "mee kunnen komen"?

Bf5 ging nog redelijk maar we zijn inmiddels weer een paar jaar (7) verder en heb al best lang (2 a 3 jaar ongeveer) geen fps games meer online gespeeld. 😬 Toen BF5 uitkwam heb ik dat zeker 3 a 4 jaar héel veel gespeeld... Daarna dus niet meer. Door persoonlijke omstandigheden.

Lees ook dat dingen unlocken echt heel veel tijd kost en een flinke grind is... En weet eigenlijk niet of ik daar wel zin in heb. Te makkelijk is niet leuk, maar teveel moeten grinden ook niet. En zonder unlocks of attachments is het allemaal nóg lastiger.

Moet zeggen dat ik graphics van games tegenwoordig niet echt heel veel beter vind dan hoe dat 7 tot 10 jaar geleden was op max settings. Ben er niet echt meer van onder de indruk en dat was ik "vroeger" vaak wel.
haha ik ben 46,ik merk dat ik er langer vooral over die om de lmaps te leren kennen en wat trager bent met schieten,maa rgoed ik leer bij en heb er veel lol mee daargaat het mij om ,je hebt gelijk qua grafics trouwens,deze game lijkt enorm veel vind ik op bf4 qua grafics,maar dan met hogere detail level.

Ik moet zeggen de game is echt heel goed geoptimaliseerd,speelt erg vloeiend,zeker voor een release game

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

freaky35 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 17:09:
[...]

haha ik ben 46,ik merk dat ik er langer vooral over die om de lmaps te leren kennen en wat trager bent met schieten,maa rgoed ik leer bij en heb er veel lol mee daargaat het mij om ,je hebt gelijk qua grafics trouwens,deze game lijkt enorm veel vind ik op bf4 qua grafics,maar dan met hogere detail level.

Ik moet zeggen de game is echt heel goed geoptimaliseerd,speelt erg vloeiend,zeker voor een release game
Moet zeggen dat ik wel een aardig "slimme en sneaky" speler ben... Dus misschien dat ik hem ergens volgende week aanschaf. Ik kijk het eerst nog even een weekje aan. :p Even kijken hoe groot de maps zijn. en idd is lol hebben het belangrijkste.
SAiN ONeZ schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 16:59:
Same ouwe, ben 52 en was juist weer flink BF5 aan t spelen de laatste weken, en daar is allemaal wat wijdser en trager, maar tis gewoon ook hier even de maps leren kennen, die trosjes mijnen hebben me al heel wat multikills opgeleverd ,wel apart dat ze ineens zover uit elkaar moeten, in de beta kon je ze nog bij elkaar leggen, nu 1,5mtr uit elkaar ofzo
Dat die maps relatief groot waren in BF5 vond ik juist zo geweldig aan dat spel..

Je kon eventueel lekker van een relatief grote afstand bijv snipen. En je hoefde niet "aan de front line" te zitten maar kon ook ergens een beetje buiten de drukte om meespelen. Zonder dat je elke seconde werd afgeknald. (Zoals soms ook in breakthrough in BF5 met de verschuivende frontlines)

Edit; moet ook zeggen dat ik die oude wapens van BF5 echt leuker vond dan deze moderne wapens... Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Vond die 2e Wereldoorlog sfeer heerlijk.

Toch ben ik lang maar dan ook láng niet meer zo "hyped" als een aantal jaar geleden als er een nieuwe game uitkomt.

--->> Men zegt dat het een erg leuke game is... Dus denk dat ik hem uiteindelijk toch wel ga proberen.

[ Voor 57% gewijzigd door Format-C op 11-10-2025 17:33 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartStaal98
Helaas heb ik mijn oud Battlefield kameraden nog niet over kunnen halen deze game te kopen. Zal wel aan de leeftijd liggen :). Zijn er mede tweakers die op PC een squad willen vormen? Mijn Steam is: OP Rev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

BartStaal98 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 17:29:
Helaas heb ik mijn oud Battlefield kameraden nog niet over kunnen halen deze game te kopen. Zal wel aan de leeftijd liggen :). Zijn er mede tweakers die op PC een squad willen vormen? Mijn Steam is: OP Rev
Heb een screenshot gemaakt van je steam naam. Als ik hem gekocht heb laat ik t je weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:04
Het valt me trouwens wel op hoe bizar weinig recoil en bloom deze battlefield heeft vergeleken met voorgaande games. Er lijkt haast wel geen penalty te zijn voor mikken en je linker muisknop maar ingedrukt te houden. De wapens zijn net lasers.

Idempotent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Laatst online: 20:36
Zit wat MP streams te kijken... (Stodeh, TheBrokenMachine) Maar twijfel of ik nog wel snel genoeg ben als 48 jarige "bejaarde". :P 😭 de game ziet er snel uit. Sneller dan bf5 of bf1???

Moet zeggen ook dat ik de graphics van games tegenwoordig niet echt heel veel beter vind dan hoe dat 7 tot 10 jaar geleden was op max settings. Ben er niet echt meer van onder de indruk en dat was ik "vroeger" vaak wel.
Ik ben 49 en begonnen met BF2 toen ik de demo zag in de winkel van CD-ROMLAND.
Na BF4 gestopt voor een aantal jaar en toch maar eens BF2042 een kans gegeven. In het begin, als je de maps niet kent dan ben je echt een sitting duck. Ik moest echt even doorzetten om wat mee te kunnen spelen op een normaal niveau.

Gisteren 2 rondes gespeeld en ik kon aardig mee. Vanmiddag nog even geprobeerd en toen ging het veel slechter. Ik vermoed omdat de diehards al meer unlocks hebben want ik had geen schijn van kans.

Het is dus even doorzetten in het begin :)
Maar ik ben geen echte gamer meer en speel af en toe.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Virtua
Lol,ben zelf 57 en speel meestal met me pa(84).
Hou me hart vast voor dit deel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Virtua schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 17:42:
Lol,ben zelf 57 en speel meestal met me pa(84).
Hou me hart vast voor dit deel
Quote of the day, daar zou ik een arm voor over hebben, om dat ook nog te kunnen.
Maar dat kan ik alleen nog maar rondlopen, en niet meer schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartStaal98
Format-C schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 17:30:
[...]

Heb een screenshot gemaakt van je steam naam. Als ik hem gekocht heb laat ik t je weten.
Tot morgen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtua
Ha ha, en meneertje speelt nog met een 5090 astral ook.
Meestal lift die mee met een voertuig of hij ligt op een sneaky plekje.
Belangrijkste is dat die er altijd veel lol in heeft , het is dan ook een vlotte man voor zijn leeftijd met
een setup om van te watertanden.

[ Voor 10% gewijzigd door Virtua op 11-10-2025 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Rivanov schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 17:01:
[...]

100% CPU is zeker niet goed. Check de graphic settings en zet diegene die een hoge impact op CPU hebben wat lager.
Helaas blijft alles op 100% staan. Alle 12 cores staan eigenlijk continu te blazen. Gek genoeg wordt het ook niet lager als ik de FPS limiteer op 80FPS (mijn CPU zegt nu dat hij 100 FPS levert). Je zou verwachten dat hij het dan rustiger krijgt. GPU zit eigenlijk continue op 150+

Ik zag wel dat mijn geheugen weer teruggesprongen was naar stock 2133Mhz na mijn laatste BIOS aanpassingen, dus die heb ik wel weer op 3000Mhz gezet. Maar ook dat levert niet echt wat op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:55

Dit is toch een beetje een BF probleem, als je wordt overlopen is er geen redden aan. Ben geen die-hard BF fan in tegenstelling tot mijn vrienden en dit is daar een van de redenen van.

Wat mij betreft is deze editie beter dan de vorige, maar vind het nog steeds een net niet-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21:14
@Toonen1988 speel je op PC? Anders zin om vanavond ff samen te spelen? Ik ben vrij beroerd, maar kwestie van: biertje of wijntje erbij, lachen dingen proberen en: BOEIEND. Maat van me gaat zo tukken, die is de hele nacht en dag doorgegaan (25u lol!) en haakt vanavond af :+

Fyi:
KDA is ‘interessant’ voor je scoreboard.
Flagcaps zijn interessant voor je victory screen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartStaal98
rekeewt schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:08:
@Toonen1988 speel je op PC? Anders zin om vanavond ff samen te spelen? Ik ben vrij beroerd, maar kwestie van: biertje of wijntje erbij, lachen dingen proberen en: BOEIEND. Maat van me gaat zo tukken, die is de hele nacht en dag doorgegaan (25u lol!) en haakt vanavond af :+

Fyi:
Wat is je gamertag en welk platform? Toevallig net een speciaalbiertje koud gezet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:46
Het heeft echt een stamina niveau nodig (dat snel daalt) om al dat rondrennen te stoppen.
Na 1 dag heb ik het wel zo'n beetje gezien, sommige maps zijn mooi, de meeste veel te klein.
De SP heeft veel meer sfeer (uitzichten van Gibraltar 😍) maar de vijanden en het verhaal is niet echt boeiend na 30 jaar shooters spelen.
En dan de graphieken, zelfs op Overkill niet veel van te zeggen, behalve ze lopen lekker vloeiend.
Ten einde, na elke spel in je oren gebombardeerd te worden met "stats" hoeft voor mij ook niet, kan me geen bal interesseren, het is geen Formule Een spel.
Dus ideaal om af en toe tussendoor te spelen. 🤪
Back to Hell Let Loose, veel en veel spannender.

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:11
Ik ben meer bezig om mijn settings goed te hebben, dan dat ik bezig ben om een game te spelen. :'(
Ik heb een excel gemaakt met settings in de beta, maar de instellingen zijn allemaal alweer veranderd.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21:14
BartStaal98 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:09:
[...]

Wat is je gamertag en welk platform? Toevallig net een speciaalbiertje koud gezet ;)
https://steamcommunity.com/id/johnbattlefield/
Ik ben er rond 8u, ff sporten en eten zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hé, dan ben ik jou vanmiddag tegengekomen toen ik met m'n vrienden aan het spelen was 😂

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:46
Buizerd__NL schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:17:
Ik ben meer bezig om mijn settings goed te hebben, dan dat ik bezig ben om een game te spelen. :'(
Ik heb een excel gemaakt met settings in de beta, maar de instellingen zijn allemaal alweer veranderd.
Ik heb zowel een 4090 en en Arc B en op beide PC's zet ik een standaard instelling (de ene op ultra, de andre op lage details) en dan doe ik motion blur en wapen zwanken uit, dat is alles.

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rekeewt schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:08:

Fyi:
Ik gebruik KDA hoofdzakelijk om te zien hoe ik zelf presteer met ook allerlei andere stats waaronder EXP per minuut, headshot %, hoeveel % objective etc.

Mijn naam op EA is Toonen1988.

Ik vind het ook vreemd dat niet elke match wordt meegenomen in de history, andere stats zijn wel vrij accuraat en up to date. Moment van schrijven heb ik bijna 40% van mijn kills gedood met een headshot.

https://tracker.gg/bf6/profile/2991966308/overview

[ Voor 15% gewijzigd door Toonen1988 op 11-10-2025 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:51
Virtua schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 16:27:
[quote]eborn schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 16:20:
[...]

Volgens mij is het niet goed als je cpu 100% aangeeft, das dan een bottleneck.
Als je hem op steam hebt gekocht kun je in de map van battlefield 6 (bijv: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Battlefield 6) een user.cfg file aanmaken met deze inhoud:
code:
1
2
3
4
5
Thread.ProcessorCount 6
Thread.MaxProcessorCount 6
Thread.MinFreeProcessorCount 0
Thread.JobThreadPriority 0
GstRender.Thread.MaxProcessorCount 12

Ik heb een 5600 dus 6 cores en 12 threads, daarmee verlaag je de CPU load. Ik zat ook constant op 100% en ben nu naar 75 a 80% gegaan. In game merk ik trouwens weinig verschil.
Ik heb dit niet zelf bedacht maar werd op discord gedeeld.
Weet niet of R3bel ook op tweakers actief is maar dank hiervoor. _/-\o_

iracing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002

jagermeister

Artillerie magneet :-(

47 hier en ik bak er weinig van. Zo nu en dan sta ik in de top 10 maar meestal lager. KD is om te huilen. Merk wel dat het steeds weer wat beter gaat. Maar maakt me niet uit.... het is gewoon errrrug leuk. :*)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Nu online

Nah valt mee,kom nog steeds prima mee met 44.
Misschien een 40+ Portal server aanmaken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gratis 2XP te verdienen via Discord!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2L7qimtq0aPBTSzgF9rmYjTgmOA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vuacdImsPkYASJ8jnPrNljkQ.png?f=user_large

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• degriek
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:58
DoubleDutch schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:56:
[...]

Nah valt mee,kom nog steeds prima mee met 44.
Misschien een 40+ Portal server aanmaken. :P
Idd zou leuk zijn ,hier ook een 50+ ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 19:04

Turfschipper

Hup NAC

Gister bij een maat gespeeld op ps5. Alles werkte goed. Ziet er vet uit schieten is goed, weinig op aan te merken. Maar toch mis ik iets. Het is als een potje paintball. Zit geen gevoel achter. NAVO tegen pax zegt me niks.

1942 en Vietnam, en Battlefield 1 hadden dit wel. Je kent de historische battles, de muziek er bij in Vietnam, de wapens, de voertuigen, de taal die de soldaten spreken, etc etc, allemaal heel herkenbaar.

Dat mist deze game. En dat vind ik zo jammer. Hoop zo dat ze deze serieuze toon doorzetten en weer met een Battlefield Vietnam komen volgende keer. Dan ben ik al wel bijna 60 denk haha.

Nu vind ik 80 piek wel veel voor deze game. Ga hem wel halen want het is gewoon een goede game. Maar vrees dat ik hem zo beu ben helaas, Alles voelt zo generiek aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Nu online
Turfschipper schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 19:00:
Gister bij een maat gespeeld op ps5. Alles werkte goed. Ziet er vet uit schieten is goed, weinig op aan te merken. Maar toch mis ik iets. Het is als een potje paintball. Zit geen gevoel achter. NAVO tegen pax zegt me niks.

1942 en Vietnam, en Battlefield 1 hadden dit wel. Je kent de historische battles, de muziek er bij in Vietnam, de wapens, de voertuigen, de taal die de soldaten spreken, etc etc, allemaal heel herkenbaar.

Dat mist deze game. En dat vind ik zo jammer. Hoop zo dat ze deze serieuze toon doorzetten en weer met een Battlefield Vietnam komen volgende keer. Dan ben ik al wel bijna 60 denk haha.

Nu vind ik 80 piek wel veel voor deze game. Ga hem wel halen want het is gewoon een goede game. Maar vrees dat ik hem zo beu ben helaas, Alles voelt zo generiek aan.
Ik hoop ook stiekum op een BFBC3 (Vietnam) en dan wat oude BFBC2 Rush maps. 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:12
Speelt toch wel echt prima. Chaos alom zoals alleen BF dat kan. Een grote puinhoop. Mis alleen echt grote maps? Of nog niet gespeeld misschien
Pagina: 1 ... 44 45 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.

Om makkelijker samen te gamen, heeft The_Worst een Excel bestand gemaakt om zo makkelijk elkaar toe te voegen. klik hier voor de lijst.

Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.