@brecht_vb toch blijft het mij verbazen hoe weinig alternatieven er op staan, met name voor bijv. chat. Een goede, gebruiksvriendelijke en intuïtieve chat app hoeft echt niet veel te doen. Je wil berichtjes heen en weer kunnen sturen, er moeten wat smilies en gifjes bij kunnen, en goede groepschat support. (video)bellen is wellicht qua server etc wat ingewikkelder, maar dat is het dan. Al die andere dingen als kanalen enz zijn ook maar pogingen van whatsapp de service uit te breiden, ergens wordt het daardoor een enorme janboel.
Je wil eigenlijk 1 goede tool voor je socials die 4 knoppen hebben
1. chatten doet op je telefoon = whatsapp
2. bellen / videobellen
3. filmpjes scrollen doet op je telefoon (tiktok/instagram)
4. een facebook wall achtige pagina om dingen met mensen te delen, pagina's te maken, groepen te volgen (substack/facebook)
En dan op je smartphone zitten die 4 knoppen onderin en ligt het accent iets meer op 1, 2 en 3, en op je laptop/desktop/tablet is de landing page 4 en zitten die knoppen links in het scherm. Dan heb je 1 totaalpakket en heb je verder niks meer nodig, kunnen al die apps van je telefoon af
.
Moet toch met de fediverse / vibecoding mogelijkheden van vandaag de dag niet al te ingewikkeld zijn. Mochten er hier devvers zijn die eens zin hebben ermee te gaan rommelen samen lijkt mij leuk projectje :)
Je wil eigenlijk 1 goede tool voor je socials die 4 knoppen hebben
1. chatten doet op je telefoon = whatsapp
2. bellen / videobellen
3. filmpjes scrollen doet op je telefoon (tiktok/instagram)
4. een facebook wall achtige pagina om dingen met mensen te delen, pagina's te maken, groepen te volgen (substack/facebook)
En dan op je smartphone zitten die 4 knoppen onderin en ligt het accent iets meer op 1, 2 en 3, en op je laptop/desktop/tablet is de landing page 4 en zitten die knoppen links in het scherm. Dan heb je 1 totaalpakket en heb je verder niks meer nodig, kunnen al die apps van je telefoon af
Moet toch met de fediverse / vibecoding mogelijkheden van vandaag de dag niet al te ingewikkeld zijn. Mochten er hier devvers zijn die eens zin hebben ermee te gaan rommelen samen lijkt mij leuk projectje :)
[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-02-2026 12:02 ]
youtube.com/@hisrep