Op zaterdag 15 september 2001 19:28 schreef JT het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, er moet rekening worden gehouden met emoties met dit soort gebeurtenissen.
Was dat niet precies wat Revolution naliet?
Dan wil ik natuurlijk niet zeggen, dat wij dan dezelfde fout moeten gaan maken, maar ik vind dit argument niet echt sterk.
Door emoties kun je een keer een foute uitspraak doen, maar je herhaaldelijk zwaar discriminerend uitlaten is gewoon niet goed te praten.
Op zaterdag 15 september 2001 19:20 schreef JT het volgende:
Ban voor Revolution ? Sorry, maar das pure bullshit. ik heb het idee dat dit gebeurd omdat de adjes/modjes gefrustreerd zijn dat iemand negatief over ze is. Als je hem een 7 of 14 dagen temp ban geeft, dan heeft ie genoeg tijd om na te denken, en heeftie nog een kans.
Door sommig gedrag komt het ertoe dat je iemand helemaal niet meer op je forum wilt hebben.
Als iemand zich heel erg misdraagt in je huis laat je hem ook nooit meer binnen.
Wil niet zeggen dat we deze thread niet nauwlettend volgen en intern ook deze ban, net als alle andere, grondig evalueren.
Net zoals al eerder is gezegd, emoties mogen niet meetellen, ik interpreteer dit als een lichte flame zelfs.
Emoties mogen zeer zeker niet meetellen in zo'n beslissing en hebben dat ook niet gedaan.
Er is vooraf voldoende overleg gevoerd.
En wat ik volledig fout vind is dit : denk is aan de emoties die je krijgt bij zo een ramp. Ik vind het 200 % fout dat hier geen rekening mee is gehouden.
Zoals ik eerder al aangeef, is er geen sprake van een emotionele uitspatting, waar hij meteen later fout van had, nee, hij blijft keihard doorgaan, reply na reply, sorry, maar dan is
hij degene die geen rekening houdt met de emoties van anderen.
Wat ik helemaal ziek vind (ja dames en heren, een mening die niet gebasseerd is op discriminatie, dus geen ban waardig) : die kindjes die niet de normen en waarden kennen van 'veraad je medemens niet'.
Dat geldt in zekere zin, maar dat is geen absoluut iets, als jij iemand gekrenkt ziet worden, moet je daar iets aan doen, op dit forum doe je dat door het bij de crew te melden.
Op zaterdag 15 september 2001 19:30 schreef JT het volgende:
[..]
Het enigste verschil is, vind ik, hoe je er een ander mee schaad. Maak je iemand kwaad, dan vind ik het de moeite niet waard. Sla je iemand het ziekenhuis in, dan is het logisch. Als MJ zich er echt zo aan ergerde had hij het ook wel even gewoon kunnen zeggen en was rev er nu nog.
Revolution is
niet gebanned naar aanleiding van deze thread of alleen zijn signature.
Moge dat duidelijk zijn.
Ik zal zo even tijden spieken, maar ik dacht zelfs dat MJ pas deze thread gestart is nadat Rev al gebanned was.
Op zaterdag 15 september 2001 19:33 schreef Captain Pervert het volgende:
De crew zou eens wat minder strikt volgens de policy moeten modden en wat meer rekeningen houden met omstandigheden. Het beleid an sich zit goed in elkaar, maar de naleving soms niet.
Qua bans is er een strikter beleid opgezet om de users meer duidelijkheid te verschaffen.
Voor een permban wordt echter altijd overleg gevoerd, dat is bij deze ook gebeur, wij zijn van mening dat "emotie" geen excuus is hiervoor.
Dat iemand extreme uitlatingen doet is reden voor een ban, dat diegene een gerespecteerd user is, die uitlatingen doet die gefundeerd zijn, dat die uitlatingen een exponent zijn van een gespannen tijd waarin iedereen gefrustreerd is, etc. etc. (en de redenen die hij zelfs noemt: Ede, TV-uitzending, etc.)
Sommige dingen kunnen nou eenmaal niet, nooit, dit is er een van.
Het is een beetje het idee van "wij laten met ons fokken, ga over de schreef, en je kunt nokken." Hey, dat rijmt

"Zelfs Revolution heeft een ban. Bring it on!" Beetje middeleeuws is dat, iemands hoofd afhakken en in je tuin hangen, om mensen af te schrikken.
Deze ban is geenszins bedoeld om een voorbeeld te stellen, als je dat soms dacht.
Maatregelen zijn wel op hun plaats, maar een tempban was ook genoeg geweest.
Dan verschillen we daarin van mening. Ik zal deze thread in ieder geval, en ik denk de rest van de crew, zeker nog een aantal keren lezen, maar vooralsnog sta ik nog geheel achter deze ban.
[edit] ergens een woordje vergeten