Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:18
Pasman schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:11:
[...]

Mag ik vragen waar dit was? Dit maakt het allemaal een stuk interessanter
Via een garage dat via mijn nieuwe werkgever aangeraden is met een “tussengarage”

De offerte kwam via Audi in Oudenaarde, maar wil mijn eigen niet in de problemen brengen

[ Voor 13% gewijzigd door Naafets88 op 24-07-2025 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theran
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-10 16:57
Vandaag 610 km gereden. 18.6 kWh per 100KM. Dat is een bak beter dan mijn oude Volvo XC40 p8

Van NL naar Frankrijk, van 80km tot 130 en regen.

Ik reed met een Audi A6 Avant e-tron 210 kW

[ Voor 13% gewijzigd door theran op 25-07-2025 11:01 ]

Audi A6 Avant e-tron 210kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:03
theran schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:31:
Vandaag 610 km gereden. 18.6 kWh per 100KM. Dat is een bak beter dan mijn oude Volvo XC40 p8

Van NL naar Frankrijk, van 80km tot 130 en regen.
Met wat voor auto? (Tip: zet dat in je signature)

[ Voor 5% gewijzigd door Andrehj op 24-07-2025 19:48 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theran
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-10 16:57
Andrehj schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:48:
[...]

Met wat voor auto? (Tip: zet dat in je signature)
Aangepast en dank je wel,

Audi A6 Avant e-tron 210kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:52
Let's talk about noise:
(A6 , 81 kW. Accoustische ramen voor, geen-luchtvering, wielen 20")
Gemeten met app (sound meter) waarbij telefoon op het glossy middenconsole ligt.
Omstandigheden; langdurig gelijkwaardige waardes. Zowel 80 Km/u als 100 Km/u.. Geen airco. Wind redelijk beperkt. Licht vochtig op de weg.

Ik ben een beetje underwhelmed. Hebben jullie dit ook?
Constatering: Als de auto wordt gestart zonder te rijden, geeft de meter ook al 50 dB aan.Als de auto uit staat rond de 20 dB.... Geen airco/geen muziek e.d.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ufz2GHiRGD3VoGXOCMpD-JjXx08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chAqE5foxyJ1jvQk5KH9dvXY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Laatst online: 22:03
@metalpro2021 Geen idee wat je wilt zeggen, maar het meten van geluidsniveaus is echt een vak, en klopt alleen met gecalibreerde meters in combinatie met een precies vastgelegde opstelling.
Met jouw "meting" kun je hooguit het verschil tussen vandaag en morgen, of verschillende wegdekken vastleggen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Andrehj schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:33:
@metalpro2021 Geen idee wat je wilt zeggen, maar het meten van geluidsniveaus is echt een vak, en klopt alleen met gecalibreerde meters in combinatie met een precies vastgelegde opstelling.
Met jouw "meting" kun je hooguit het verschil tussen vandaag en morgen, of verschillende wegdekken vastleggen.
Dat weet ik. Het zijn datapunten en niet genormaliseerd en daarom.onderling niet te vergelijken. Maar... de basiswaarden zweggen wel iets. (Niet alles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40
metalpro2021 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:51:
[...]

Dat weet ik. Het zijn datapunten en niet genormaliseerd en daarom.onderling niet te vergelijken. Maar... de basiswaarden zweggen wel iets. (Niet alles)
Stap eens in een willekeurige benzine en schrik niet als je daar 85dB + voorbij ziet komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
GeeMoney schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:14:
[...]

Stap eens in een willekeurige benzine en schrik niet als je daar 85dB + voorbij ziet komen ;).
Ik rijd al 10+ jaren EV. (Huurauto's daargelaten).
High standaards op dat gebied zijn zeker ontwikkeld. (Qua comfort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrisoV
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-10 12:47
Vraag over de optie "Opberg- en bagageruimtepakket en een frunk" (Q6 e-tron)

Ik heb deze niet aangevinkt (kon ook niet door beperkingen bij mijn leaseregeling). Kan iemand bevestigen of de onderstaande onderdelen dan ook daadwerkelijk niet in de auto zitten? Ik kan me dat van een aantal items bijna niet voorstellen. Netten achter de voorstoelen is toch een standaard dingetje?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYOsM9LibM7hJnTfxRkh2AdHZvk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3vg1fDHNMFkdpR3AAOWyNtCn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
FrisoV schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:23:
Vraag over de optie "Opberg- en bagageruimtepakket en een frunk"

Ik heb deze niet aangevinkt (kon ook niet door beperkingen bij mijn leaseregeling). Kan iemand bevestigen of de onderstaande onderdelen dan ook daadwerkelijk niet in de auto zitten? Ik kan me dat van een aantal items bijna niet voorstellen. Netten achter de voorstoelen is toch een standaard dingetje?
[Afbeelding]
Ik heb de optie ook niet.
Maar heb wel een frunk. Ook opbergvakken voorin, maar niet de extra opbergplekjes die hier beschreven worden.Ook de netten zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07:25
metalpro2021 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:32:
[...]

Ik heb de optie ook niet.
Maar heb wel een frunk. Ook opbergvakken voorin, maar niet de extra opbergplekjes die hier beschreven worden.Ook de netten zijn er niet.
Je hebt wel een frunk? En je hebt een Q6? Dat is wel apart want die is zeer zeker niet standaard. Hoe onbegrijpelijk ook. Als je geen frunk hebt heb je alleen een groot gat onder de motorkap. Die frunk is wel als accessoire te koop bij Audi voor veel geld en kan later extreem simpel worden ingebouwd.

Bij een A6 e tron is het wel een standaard item maar dan is de frunk ook veel kleiner dan bij de Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
JTHZZ schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:47:
[...]

Je hebt wel een frunk? En je hebt een Q6? Dat is wel apart want die is zeer zeker niet standaard. Hoe onbegrijpelijk ook. Als je geen frunk hebt heb je alleen een groot gat onder de motorkap. Die frunk is wel als accessoire te koop bij Audi voor veel geld en kan later extreem simpel worden ingebouwd.

Bij een A6 e tron is het wel een standaard item maar dan is de frunk ook veel kleiner dan bij de Q.
Ah sorry. De A6.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• woutsorgeloos
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:09
fwinters schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:08:
[...]

Ik heb vandaag contact genomen met zowel de concessie als de importeur (d'Ieteren). Ze zitten heel verveeld met het feit dat mijn wagen gepland stond om overhandigd te worden op 6 juni. De importeur kon me zeggen dat de wagen voor het einde van de maand wordt vrijgegeven en de brandblusser omgebouwd is. Dit betekent dat ik de wagen niet voor 4 augustus zal in ontvangst nemen, het is hoogstwaarschijnlijk tijdens die week. Er zitten dus 2 maanden vertraging op iedere Belgische levering van de A6 e-tron.
Daarstraks eindelijk het verlossende bericht gekregen dat onze a6 e tron, na meer dan twee maanden op de parking van d’Ieteren stof te hebben staan vangen, donderdag afgeleverd wordt 🥳.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schryvers
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:28
Heeft iemand ervaring met standaard vering vs de adaptieve luchtvering? Is dit een groot verschil? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-10 16:06

[Afbeelding]
Zou dat zeker nemen - en nee dat is allemaal niet standaard. Ik heb daar bij mijn huidige Q4 spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBossie
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23-10 14:15
c.schryvers schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:36:
Heeft iemand ervaring met standaard vering vs de adaptieve luchtvering? Is dit een groot verschil? :-)
Die vraag heb/had ik eigenlijk ook..

We hebben recent een proefrit gemaakt in een A6 e-tron Avant met luchtvering. Ik vond dat minder prettig dan de luchtvering in onze huidige e-tron 55. Bij het afrijden van een verkeersdrempel vond ik het wat zacht. Een beetje deinen, wat te ver doorzakken. Maar of dat in de traditionele vering beter is, dat weet ik niet..

Ik las ergens een test, geen idee meer waar/zoveel gelezen, waarbij de mening was dat luchtvering in sport pas okay-ish was. Ik meen dat iemand in dit topic schreef dat een A6 met luchtvering zo laag staat dat hoge verkeersdrempels soms een "probleem" zijn. Dat zal met een Q6 niet zo zijn.

De bestelling is nog niet geplaatst maar ik zit nu op de lijn dat een besparing van 40 euro per maand door het skippen van een niet geweldige luchtvering en voorkomen van "problemen" bij verkeersdrempels prima te verantwoorden is.

In dit kader: ik heb ooit bijna de voorbumper van onze oude 5 serie achtergelaten op een parkeerplaats. Bij inparkeren met de bumper over een omhooggedrukte klinker gereden. Bij het achteruit uitrijden hield die klinker fijn de onderkant van de bumper vast. Gelukkig was het plastic en scheurde de bumper alleen maar een stukje open..

Welke auto heb je op het oog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c.schryvers
Ik heb proefgereden met een A6 zonder luchtvering en die vond ik zelf veel te hard afgeveerd. :-/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-10 20:02
Hier proefgereden in een Q6 met luchtvering en zonder. Ik vond het verschil te groot; luchtvering voelde veel comfortabeler. Het prijsverschil is ook dermate klein (tech pro ipv tech plus) dat het eigenlijk een no-brainer was.

Vanochtend mijn Q6 op mogen halen. Ontzettend blij mee, rijdt heerlijk.
Ook erg blij met de sportstoelen en het S-Line pakket; ik vond die 'stoffen' dashboard strook niet zo mooi en lijkt me erg vlek gevoelig. We hebben nu (kunst)leer, dat ziet er erg chique uit.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBossie
Hammetje schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:10:

Vanochtend mijn Q6 op mogen halen. Ontzettend blij mee, rijdt heerlijk.
Ook erg blij met de sportstoelen en het S-Line pakket; ik vond die 'stoffen' dashboard strook niet zo mooi en lijkt me erg vlek gevoelig. We hebben nu (kunst)leer, dat ziet er erg chique uit.
Proficiat, ook een hele mooie auto!! Welke kleur heb je genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBossie
c.schryvers schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:38:
Ik heb proefgereden met een A6 zonder luchtvering en die vond ik zelf veel te hard afgeveerd. :-/
Hmm, misschien toch nog een exemplaar zoeken met een regulier onderstel voor een proefrit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PADIpro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 08:47
c.schryvers schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:36:
Dat is een wereld van verschil. Heb nu een Q6 met lucht vering wat ideaal is. Hiervoor een Tesla Model Y gehad en dat rijdt veel minder comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PADIpro
Sinds juli rij ik in een Audi Q6 met advanced adaptieve cruisecontrol. Ik merk iets opvallends tijdens het rijden met rijassistentie: wanneer ik mijn linkerhand links op het stuur hou, begint de auto licht te zwabberen, blijft niet echt recht rijden. Maar zodra ik mijn rechterhand op het stuur leg aan de rechterkant rijdt hij gewoon netjes recht.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Ben benieuwd of dit herkenbaar is voor andere Q6-rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
PADIpro schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:41:
Sinds juli rij ik in een Audi Q6 met advanced adaptieve cruisecontrol. Ik merk iets opvallends tijdens het rijden met rijassistentie: wanneer ik mijn linkerhand links op het stuur hou, begint de auto licht te zwabberen, blijft niet echt recht rijden. Maar zodra ik mijn rechterhand op het stuur leg aan de rechterkant rijdt hij gewoon netjes recht.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Ben benieuwd of dit herkenbaar is voor andere Q6-rijders.
Nog niet opgevallen en ik rijd veel met rij assistentie, vind hem fijner dan die van Tesla. Ik zal morgen is testen onderweg naar het werk. Dus alleen linkerhand op linkerkant stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
PADIpro schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:41:

Ik heb het de heenrit geprobeerd na te bootsen maar ik merk persoonlijk geen verschil tussen de beide kanten. Vind hem sowieso wel goed werken. Heb zowel op 80 als op snelweg geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 24-10 08:54
MBossie schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:37:
[...]

Hmm, misschien toch nog een exemplaar zoeken met een regulier onderstel voor een proefrit..
Als je in Brabant woont kan je een rondje met de mijne komen rijden. Standaard onderstel met 21".
Bij de dealers hebben de meeste demo's luchtvering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
MBossie schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:36:
[...]

Proficiat, ook een hele mooie auto!! Welke kleur heb je genomen?
Dank! Ik heb de Mythos zwart genomen. I.v.m. S-Line exterieur, ook de voorkant helemaal zwart.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:18
Bij MIG in Gent hebben ze de Q6 zonder luchtvering, heb hem daar getest.

De A6 daar is ook zonder luchtvering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBossie
Hammetje schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:08:
[...]

Dank! Ik heb de Mythos zwart genomen. I.v.m. S-Line exterieur, ook de voorkant helemaal zwart.
Chique!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-10 09:28
Vandaag eindelijk telefoon ontvangen, dinsdag kan ik de wagen gaan afhalen bij de concessie!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hammetje
De eerste 500km zit er alweer op; (gepland) tripje naar Texel, (ongepland) met de Q6 omdat deze eerder kwam dan verwacht.

Aantal eerste indrukken:
- Het rijdt echt belachelijk comfortabel. Het zit lekker, het rijdt lekker, de luchtvering maakt het rijden echt heel relaxed
- De stoelen (sportstoelen, kunstleer) zijn mooi en zitten erg prettig. Zijn ook goed te verstellen.
- Audi MMI systeem werkt mooi, wel héél veel opties die verstopt zitten in (sub) menu's. Bijrijdersscherm wordt erg warm
- Het was wat gedoe om mijn telefoon als digitale (comfort) sleutel ingesteld te krijgen - ineens werkte het (Hammieee grote blij)
- Rijstrookassistentie is een trut. Gebruik je niet op tijd knipperlicht, stuurt de auto je gewoon terug naar midden van de rijstrook. Dat rijdt eigenlijk alleen lekker als je echt lange stukken op een rustige snelweg rijdt.
- Cruise control werkt erg intuitief; wel jammer dat verkeersbordherkenning soms erg onhandig is. Ik reed gisteren 120km/u (na 19.00 uur, waar het mocht....). Bij het voorbij rijden van een willekeurige afrit, had de Q6 een bord 50km/u gezien - waar de cruise control zich dus direct op aanpaste. De auto gaat niet in de ankers, maar onprettig (en schrikken) is het wel.
- Ik gebruik de frunk voor opbergen laadkabel; het dichtdoen van de frunk vraagt wat 'voorkennis'. Tip is om op de sluitingspunten onder de motorkap goed te duwen tot je een klik hoort.

Komende maandag 2 weken naar Oostenrijk, weer wat KM's. Zal mijn ervaringen blijven delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:17
Hammetje schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:36:

- Cruise control werkt erg intuitief; wel jammer dat verkeersbordherkenning soms erg onhandig is. Ik reed gisteren 120km/u (na 19.00 uur, waar het mocht....). Bij het voorbij rijden van een willekeurige afrit, had de Q6 een bord 50km/u gezien - waar de cruise control zich dus direct op aanpaste. De auto gaat niet in de ankers, maar onprettig (en schrikken) is het wel.
Deze optie is wel uit te schakelen overigens; dat de cruise control zich aanpast aan de snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMEG
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-10 15:11
Torrentus schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:09:
[...]

Deze optie is wel uit te schakelen overigens; dat de cruise control zich aanpast aan de snelheid. :)
Dat klopt helemaal, je hebt hierin 3 opties: Automatisch aanpassen, aanpassen na bevestiging (1x trekken aan de cruisecontrol hendel) ofwel uit. Ik heb hem op aanpassen na bevestiging staan en dat werkt goed (maar alleen als de cruisecontrol de snelheid goed heeft afgelezen).

Wel merk ik dat de auto blijkbaar een functie heeft dat hij afremt voor kruispunten en afslagen, maar daarmee houdt hij ook in bij afslagen die ik helemaal niet neem. Ik ben er nog niet achter hoe ik dit uit kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weet iemand uit ervaring of de standard lederen zetels (pack interior Luxury leder/kunstleder) een lenden steun hebben? Volgens de garage wel, maar ik zie het niet op de website staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40
SMEG schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:25:
[...]

Dat klopt helemaal, je hebt hierin 3 opties: Automatisch aanpassen, aanpassen na bevestiging (1x trekken aan de cruisecontrol hendel) ofwel uit. Ik heb hem op aanpassen na bevestiging staan en dat werkt goed (maar alleen als de cruisecontrol de snelheid goed heeft afgelezen).

Wel merk ik dat de auto blijkbaar een functie heeft dat hij afremt voor kruispunten en afslagen, maar daarmee houdt hij ook in bij afslagen die ik helemaal niet neem. Ik ben er nog niet achter hoe ik dit uit kan schakelen.
Dit laatste kan niet uit en heeft te maken met de kaart informatie. Hij doet dit na 5,5 jaar rijden in mijn E-tron puur op de kaart.
Bij nieuwe rontondes die nog niet op de kaart staan namelijk heeft hij het niet met een ingestelde route.
Wat je kan doen om de pijn wat te verzachten is onthouden waar hij dit doet en gas geven, of je bochtensnelheid op hoog zetten in je settings. Dan remt hij het minste af als dit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PADIpro
Teknix1982 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:59:
[...]

Nog niet opgevallen en ik rijd veel met rij assistentie, vind hem fijner dan die van Tesla. Ik zal morgen is testen onderweg naar het werk. Dus alleen linkerhand op linkerkant stuur?
Ja dat is de combi. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
  • Laatst online: 20:35
Ik sta op het punt een A6 E-tron te bestellen, echter mijn enige twijfel is het MMI. Nu hoop ik dat jullie uit ervaring deze onzekerheid kunnen wegnemen. Voor de dealer is het allemaal lastige materie en zij weten het mij niet exact uit te leggen.

Om te beginnen, MMI Pro staat in de bestelling. Ik had begrepen dat het systeem gebaseerd is op android automotive. Momenteel rij ik nog een Polestar 2 en die draait dat ook. Ik neem dus even aan dat ik gewoon apps als Spotify kan instaleren, maar hoe zit dat nu met een internet verbinding in de auto? Bij de Polestar is dit naar mijn weten altijd gratis en onbeperkt geweest. Echter begreep ik dat ik daar bij Audi na 3 jaar voor moet betalen?
Ook las ik ergens dat de standaard internet bundel alleen gebruikt kon worden voor navigatie en dan je voor "app data" nog een losse bundel nodig hebt?
Dan betreft de navigatie, hiervan begreep ik ook dat het de eerste 3 jaar gratis was en dat je vervolgens (€240??) per jaar moet gaan betalen (of iig voor live data), klopt dat?

Deze punten waren allemaal vrij standaard op de Polestar en overigens ook op de ex30 van mijn vrouw, dus hoop ik te horen dat het allemaal wel meevalt, maar het voelt als een stap terug in de tijd.

Graag hoor ik jullie ervaringen en of kennis omtrent bovenstaande vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBossie
Na 3 jaar valt een en ander weg inderdaad. Ik vind het ook bizar maar het is wel de realiteit (in mijn e-tron uit 2020 althans).

Ik gebruik de originele Navi niet meer en doe alles via CarPlay. Ook Spotify. Je kunt een extra data abbo nemen en dan spotify installeren uit een App Store. Ik heb dat nooit gedaan en die App Store nooit gemist. Lokale navigatie via TomTom amigo, vakantieritten via ABRP. Werkt beter dan de Audi app..

Laat je niets aanpraten, veel is via functions on demand ook achteraf te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ja klopt, ik maak voor spotify bij mijn Q6 gebruik van een extra data abonnement. De navigatie zit er inderdaad 3 jaar bij maar voor spotify en youtube bijvoorbeeld niet. Ik gebruik het liefst alles van de auto zelf omdat dat ook met de HUD werkt en dat doet volgens mij carplay niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
PADIpro schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 19:17:
[...]

Ja dat is de combi. Ben benieuwd
Ik heb het de heenrit geprobeerd na te bootsen maar ik merk persoonlijk geen verschil tussen de beide kanten. Vind hem sowieso wel goed werken. Heb zowel op 80 als op snelweg geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBossie
CarPlay kon 1 scherm aansturen. Sinds een tijdje kan dat ook anders, dacht ik. En heel recent is CarPlay ultra aangekondigd. Maar dat is (nog) niet voor Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
Teknix1982 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 20:51:
Ja klopt, ik maak voor spotify bij mijn Q6 gebruik van een extra data abonnement. De navigatie zit er inderdaad 3 jaar bij maar voor spotify en youtube bijvoorbeeld niet. Ik gebruik het liefst alles van de auto zelf omdat dat ook met de HUD werkt en dat doet volgens mij carplay niet zo goed.
Mag ik vragen wat hier de kosten van zijn?

Ik heb ook het liefst alles in de UI van audi zelf. Heel eerlijk, carplay/android auto voelt voor mij als een stap terug.

Weet je toevallig ook hoe het zit met de navi, wat hier de kosten van (gaan) zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBossie
18 euro per maand of 179 per jaar.

Wist je dat je kunt inloggen op andere FOD stores en dan andere prijzen en andere periodes beschikbaar krijgt. Ik dacht dat je in de Duitste FoD store ook 3 jaar of permanent kunt kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schryvers
Wat mij verteld is geweest: je krijgt standaard een data abo van 3GB/maand, die je moet activeren.
Zou kosteloos zijn zolang je niet over die 3GB gaat. Alternatief is de auto koppelen aan de hotspot van de gsm. Dan is data volledig gratis.

Verder niks gezegd over dit data abo dat niet gratis zou zijn na 3 jaar, of kosten voor Spotify/Youtube of navi.

Zal bij de garage eens horen. Hoe is dit nu bij jullie? Voor data? Voor navi? Voor youtube / ...?

Wat ik ook graag zou weten: kan apple carplay de HUD bedienen of niet? Het bestuurders display wel dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
MBossie schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 22:33:
18 euro per maand of 179 per jaar.

Wist je dat je kunt inloggen op andere FOD stores en dan andere prijzen en andere periodes beschikbaar krijgt. Ik dacht dat je in de Duitste FoD store ook 3 jaar of permanent kunt kopen
Het is dus lekker onduidelijk, mij is namelijk vertelt dat ik de eerste 3 jaar, 25gb per jaar krijg, in tegenstelling tot de 3gb per maand. Vervolgens zou ik 25gb bij kunnen kopen, à €35.

Net als de live navigatie, hierover is mij verteld dat dit €240 per jaar gaat kosten. Kan iemand die kosten bevestigen?
c.schryvers schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 00:05:
Wat ik ook graag zou weten: kan apple carplay de HUD bedienen of niet? Het bestuurders display wel dacht ik.
Voor zover ik heb gelezen (en gezien in demo auto) komt de navigatie van carplay/AA niet op de HUD.

[ Voor 54% gewijzigd door Pasman op 02-08-2025 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBossie
Geen idee wat je er vandaag bij krijgt, ik heb nog geen knoop doorgehakt en het ook niet besproken met de dealer, maar.. als ik nu kijk in de Audi app vanwege onze bijna 5 jaar oude e-tron dan kan ik wifi pakketten bijkopen bij Cubic. Dat is de partner van Audi blijkbaar.

Een jaar kost 35 euro en daar krijg je dan 25 gb voor. Totaal, niet per maand.

Ik kreeg een maand gratis, heb dat ooit geactiveerd en nooit gebruikt, of gemist. Wat mij betreft een zinloze functie maar misschien weet ik niet wat ik gemist heb...

Die aansluiting op Cubic doet niets aan/voor het langer actief houden van de Audi navi/file meldingen etc.

Die navi vond ik niet geweldig. Nadat ik een aantal keer naar een Porsche dealer werd genavigeerd om te laden terwijl de lader achter een gesloten hek stond ben ik een beetje afgehaakt. Ik gebruik nu ABRP en neem een abbo in de zomer.

Maar ik heb geen HUD in mijn auto. Als ik dat had zou ik misschien een andere keuze maken maar nu vind ik 180 euro per jaar voor een niet zo goede navi geen goede deal. Met een nieuwe A6/Q6 kan dat weer helemaal anders zijn, de techniek staat niet stil..

Per saldo hebben "alle" merken dit abonnementsmodel tegenwoordig, doet het voor mij zeker afbreuk aan de merkbeleving maar laat ik het mijn keuze niet hierdoor leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderooij
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:13
Ik heb gekozen voor de Audi A6 e-torn Sportback S-edition, komt in november dus moet het nog even doen met lezen van jullie ervaringen.

Ik heb wel een vraag, heb ik het goed begrepen dat het bijrijders scherm geen aparte koptelefoon / oortjes gekoppeld kunnen worden, dat klinkt een beetje onlogisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
MBossie schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:39:
Die navi vond ik niet geweldig. Nadat ik een aantal keer naar een Porsche dealer werd genavigeerd om te laden terwijl de lader achter een gesloten hek stond ben ik een beetje afgehaakt. Ik gebruik nu ABRP en neem een abbo in de zomer.
Spijtig dat je dit zo hebt ervaren, maar hier lopen we helaas vaker tegaan. De HERE map kwaliteit is niet altijd even geweldig, wat afbreuk doet aan de volledige ervaring. Want de navigatie an sich is best goed imho. In de originele software zat de functie er nog niet in, maar er komt software aan waarbij je zulke chargers kan avoiden. Wanneer Audi die uitrolt weet ik niet.

Naast de Q6 e-tron nu ook een A6 Avant e-tron performance :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F60zaDCrkf0BUehmBInec66CB0k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/75Dp6ZD3k17QZX6t32JzRWsh.jpg?f=user_large

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
c.schryvers schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:38:
Maakt uit welke rijtstand je gebruikt. Comfort is acceptabel. (Ik rijd er nu dagelijks mee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
Pasman schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 07:53:
[...]
Voor zover ik heb gelezen (en gezien in demo auto) komt de navigatie van carplay/AA niet op de HUD.
Niet de AR functies in de HUD (dus die geprojecteerd pijlen) wel de 'normale' nvaigatiepijltjes.
Snap je wat ik bedoel ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Korte checkvraag; gebruiken jullie hier meerdere gebruikersprofielen (voor bijvoorbeeld jouw partner)? Mijn dealer vertelde me dat dit nogal buggy zou werken en raadde ons aan dat mijn vrouw met mijn credentials ook op de app op haar telefoon inlogde. Bijzonder voor een auto van 86k, maar goed. Nadeel is dat als ze dit doet, ze niet haar eigen telefoon als telefoonsleutel kan instellen.

Dus; wie gebruiken hier meerdere gebruikersprofielen? Werkt dat naar behoren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QWW
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23:05

QWW

Hammetje schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 22:50:
Korte checkvraag; gebruiken jullie hier meerdere gebruikersprofielen (voor bijvoorbeeld jouw partner)? Mijn dealer vertelde me dat dit nogal buggy zou werken en raadde ons aan dat mijn vrouw met mijn credentials ook op de app op haar telefoon inlogde. Bijzonder voor een auto van 86k, maar goed. Nadeel is dat als ze dit doet, ze niet haar eigen telefoon als telefoonsleutel kan instellen.

Dus; wie gebruiken hier meerdere gebruikersprofielen? Werkt dat naar behoren?
Dit is bij mijn Q6 een redelijk groot drama. Je kunt sowieso maar met 1 set aan credentials werken. Dat heb ik ervaren en is ook door de dealer bevestigd.

Meer in het algemeen werkt het niet bepaald probleemloos met profielen en telefoon als sleutel. Na de laatste update werkt de connectie met mijn telefoon in zijn geheel niet meer. Ik gebruik nu al weer een paar weken de sleutel. Over 2 weken gaat hij voor de zoveelste keer naar de garage. Niet alleen de telefoon connectie, maar ook problemen met het alarm dat steeds afgaat en software uitval van diverse systemen.

De auto rijdt heerlijk, maar alle software is schandalig slecht. Tot de grote kwartaal 4 update verwacht de dealer geen grote verbeteringen.

Voor mij is het mijn eerste maar direct ook laatste Audi. Had minimaal een werkende auto verwacht…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schryvers
metalpro2021 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:31:
[...]

Maakt uit welke rijtstand je gebruikt. Comfort is acceptabel. (Ik rijd er nu dagelijks mee)
Dus de versie zonder luchtophanging heeft ook modi? Die had ik dan beter geprobeerd 🤦‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:44
Iemand bekend met de melding “fout laadsysteem” en daardoor niet kunnen laden?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PADIpro
VidaR-9 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:36:
Iemand bekend met de melding “fout laadsysteem” en daardoor niet kunnen laden?
Ja, paar keer gehad bij Ionity. Heeft te maken als de laadpaal niet kan communiceren met de auto. Ligt niet altijd aan de auto. Melding verdwijnt als je op een andere locatie wel kan laden. Blijven wel aparte meldingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fwinters
c.schryvers schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 14:42:
[...]

Dus de versie zonder luchtophanging heeft ook modi? Die had ik dan beter geprobeerd 🤦‍♂️
Klopt volgens de specs inderdaad, ook de standaard ophanging is adaptief. Niet in hoogte instelbaar en op basis van veren ipv lucht maar wel qua hardheid aanpasbaar:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbJFB2aKR0c6k0U5V95nC3l-orw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SGvoBmCPuhvEZFYgfzur5162.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
PADIpro schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 20:24:
[...]

Ja, paar keer gehad bij Ionity. Heeft te maken als de laadpaal niet kan communiceren met de auto. Ligt niet altijd aan de auto. Melding verdwijnt als je op een andere locatie wel kan laden. Blijven wel aparte meldingen.
Probleem is bij AC laden. Meerdere palen en passen gebruikt.

Vriend van me die de auto net heeft en voor het eerst wil laden en over paar dagen op vakantie gaat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
poing schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:29:
Weet iemand uit ervaring of de standard lederen zetels (pack interior Luxury leder/kunstleder) een lenden steun hebben? Volgens de garage wel, maar ik zie het niet op de website staan.
Jawel, deze hebben lendensteun indien je een pakket genomen hebt waardoor de stoelen beide elektrisch verstelbaar zijn met memory functie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZ3_6hPdFcKKpN2nICrNhGWWKRU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/20m8SHRLMH9oR3SNyfMjffOO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
cderooij schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:15:
Ik heb gekozen voor de Audi A6 e-torn Sportback S-edition, komt in november dus moet het nog even doen met lezen van jullie ervaringen.

Ik heb wel een vraag, heb ik het goed begrepen dat het bijrijders scherm geen aparte koptelefoon / oortjes gekoppeld kunnen worden, dat klinkt een beetje onlogisch.
Klopt inderdaad, er is geen tweede bluetooth module ingebouwd specifiek voor het bijrijdersscherm. Jammer maar helaas. Dit zal er dus ook niet bij komen via een latere software update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
fwinters schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:28:
[...]
Jawel, deze hebben lendensteun indien je een pakket genomen hebt waardoor de stoelen beide elektrisch verstelbaar zijn met memory functie:
Je was me net voor, ging het posten want ik heb het uiteindelijk gevonden in de configurator door onderaan "configuratie bekijken" te kiezen en dan naar "standaard uitrusting" te gaan. Daar staat Elektrisch verstelbare lendensteun (de rest van de zetel is manueel), zelfs zonder een pack.

[ Voor 4% gewijzigd door poing op 04-08-2025 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
PADIpro schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 20:24:
[...]

Volgens de dealer is het enkel bij AC laden en dan bij sommige palen. Toevallig dus ook de thuislader en dichtstbijzijnde laadpaal van die vriend van me. Software update zou in Q4 komen. Wel bijzonder want kan er verder niets over vinden - ook hier niet.

In ieder geval blij dat ik toch niet voor de Q6 ben gegaan 😜

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Hammetje
Vandaag met de (nieuwe)Q6 naar Oostenrijk gereden. Tripje van net geen 1000km. Vorige week dinsdag opgehaald, dus dit was de eerste echt lange reis met dat ding. Van 2020 tot 2024 heb ik in een Model 3 SR+ gereden. Totaal andere auto, maar toch ga je vergelijken. Tot nu toe:
- Q6 rijdt echt een berg comfortabeler dan wat ik tot nu toe gewend ben. Ik weet niet goed of het de luchtvering is, of de stoelen ofzo, maar de auto stuurt en rijdt geweldig.
- Hulpsystemen zijn kut. Dat vond ik met de Tesla ook al, met phantom breaks en de helft van alle veiligheidsopties uit. Bij de Q6 heb ik op het * stuurwielknopje de snelheidsmelding gekoppeld, de verkeersbordherkenning in relatie tot cruise control uitgezet en ben ik er nog niet uit wat ik van rijstrookbegeleiding vind. Op een drukke snelweg is het echt kut, de Q6 stuurt je gewoon terug als je niet op tijd je pijl aanzet of als er wat in je dode hoek zou komen aanzeilen. Op een rustige weg rijdt het heerlijk, dan hoef je eigenlijk weinig meer zelf te doen. Ik denk dat de conclusie wordt om mijn rijstijl aan te passen aan de veiligheidssystemen in de Audi, maar daar ben ik wellicht nog een tikkeltje te assertief voor in het verkeer.
- Laden ging erg goed. Ondanks dat het erg druk op de route was, hoefden we nergens te wachten. De eerste stop koos ik daar wel voor, omdat alleen de EON 50KW laders vrij waren. Ik heb toen denk ik 5 minuten gewacht tot een Ionity lader vrij kwam. Daarna nog een keer geladen in de buurt van München, daar kon ik zo aan koppelen (was trouwens ook de plek waar de Tesla superchargers stonden). De 800v laadtechniek is wel echt bizar fijn; we hebben de eerste keer 18 minuten geladen, de 2e keer 15 minuten. Respectievelijk 57,09 en 58,59KWH geladen. Fijne is; we hebben niet zitten wachten; het was gewoon even kort naar het toilet lopen, een hapje en drankje uit de koelbox halen en vervolgens weer onderweg. Toch 1 nadeel; over het algemeen (iig in NL) staan de superchargers bij hotels en zien de parkeerterreinen er keurig uit. Met wat ik vandaag heb gezien was dat wel anders. Uitpuilende containers, allemaal zooi ernaast - wat kunnen we als mensheid ons gedragen als een stel varkens. Oplossing; met een Tesla account gaan laden bij de SuC; dan wel accepteren dat laden langzamer gaat. Ik ga er nog een nachtje over slapen ;-).
- software kan ik kort over zijn; van de app tot de menu’s heeft Tesla dit veel beter op orde. De myAudi app doet er regelmatig wel eern seconde of 7-10 over om de laatste status van bijvoorbeeld de acculading op te halen, zitten in de menu’s en submenu’s allemaal opties ver weggestopt, terwijl Tesla dit al jaren geleden goed op orde had. Ook dingen zoals accu voorverwarmen zie je bij Tesla heel duidelijk; ik hoop maar dat de Audi navigatie dit vandaag ook goed heeft gedaan. Ik heb geen flauw idee hoe ik dat kan zien of controleren. Desondanks had Tesla ook nukken met zijn software; mijn model 3 was minimaal 1 x per maand vastgelopen, dan moest ik echt de boordcomputer opnieuw opstarten. Ik hoop niet dat Audi hetzelfde euvel heeft, met een week in bezit is dat nu te kort om te zeggen.

Waarom schrijf ik dit? Geen idee. Wellicht heeft iemand er wat aan. Anders hanteer ik dit wel gewoon als dagboek bericht ofzo 😂.
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 24-10 08:54
fwinters schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:21:
[...]

Klopt volgens de specs inderdaad, ook de standaard ophanging is adaptief. Niet in hoogte instelbaar en op basis van veren ipv lucht maar wel qua hardheid aanpasbaar:[Afbeelding]
Hier heb ik nooit iets van gemerkt. Toch maar eens gaan spelen met de Drive Select ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:55

Snow_King

Konijn is stoer!

Hammetje schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:13:
Vandaag met de (nieuwe)Q6 naar Oostenrijk gereden. Tripje van net geen 1000km. Vorige week dinsdag opgehaald, dus dit was de eerste echt lange reis met dat ding. Van 2020 tot 2024 heb ik in een Model 3 SR+ gereden. Totaal andere auto, maar toch ga je vergelijken. Tot nu toe:
- Q6 rijdt echt een berg comfortabeler dan wat ik tot nu toe gewend ben. Ik weet niet goed of het de luchtvering is, of de stoelen ofzo, maar de auto stuurt en rijdt geweldig.
- Hulpsystemen zijn kut. Dat vond ik met de Tesla ook al, met phantom breaks en de helft van alle veiligheidsopties uit. Bij de Q6 heb ik op het * stuurwielknopje de snelheidsmelding gekoppeld, de verkeersbordherkenning in relatie tot cruise control uitgezet en ben ik er nog niet uit wat ik van rijstrookbegeleiding vind. Op een drukke snelweg is het echt kut, de Q6 stuurt je gewoon terug als je niet op tijd je pijl aanzet of als er wat in je dode hoek zou komen aanzeilen. Op een rustige weg rijdt het heerlijk, dan hoef je eigenlijk weinig meer zelf te doen. Ik denk dat de conclusie wordt om mijn rijstijl aan te passen aan de veiligheidssystemen in de Audi, maar daar ben ik wellicht nog een tikkeltje te assertief voor in het verkeer.
- Laden ging erg goed. Ondanks dat het erg druk op de route was, hoefden we nergens te wachten. De eerste stop koos ik daar wel voor, omdat alleen de EON 50KW laders vrij waren. Ik heb toen denk ik 5 minuten gewacht tot een Ionity lader vrij kwam. Daarna nog een keer geladen in de buurt van München, daar kon ik zo aan koppelen (was trouwens ook de plek waar de Tesla superchargers stonden). De 800v laadtechniek is wel echt bizar fijn; we hebben de eerste keer 18 minuten geladen, de 2e keer 15 minuten. Respectievelijk 57,09 en 58,59KWH geladen. Fijne is; we hebben niet zitten wachten; het was gewoon even kort naar het toilet lopen, een hapje en drankje uit de koelbox halen en vervolgens weer onderweg. Toch 1 nadeel; over het algemeen (iig in NL) staan de superchargers bij hotels en zien de parkeerterreinen er keurig uit. Met wat ik vandaag heb gezien was dat wel anders. Uitpuilende containers, allemaal zooi ernaast - wat kunnen we als mensheid ons gedragen als een stel varkens. Oplossing; met een Tesla account gaan laden bij de SuC; dan wel accepteren dat laden langzamer gaat. Ik ga er nog een nachtje over slapen ;-).
- software kan ik kort over zijn; van de app tot de menu’s heeft Tesla dit veel beter op orde. De myAudi app doet er regelmatig wel eern seconde of 7-10 over om de laatste status van bijvoorbeeld de acculading op te halen, zitten in de menu’s en submenu’s allemaal opties ver weggestopt, terwijl Tesla dit al jaren geleden goed op orde had. Ook dingen zoals accu voorverwarmen zie je bij Tesla heel duidelijk; ik hoop maar dat de Audi navigatie dit vandaag ook goed heeft gedaan. Ik heb geen flauw idee hoe ik dat kan zien of controleren. Desondanks had Tesla ook nukken met zijn software; mijn model 3 was minimaal 1 x per maand vastgelopen, dan moest ik echt de boordcomputer opnieuw opstarten. Ik hoop niet dat Audi hetzelfde euvel heeft, met een week in bezit is dat nu te kort om te zeggen.

Waarom schrijf ik dit? Geen idee. Wellicht heeft iemand er wat aan. Anders hanteer ik dit wel gewoon als dagboek bericht ofzo 😂.
-
De software van Audi doet mij toch echt nog wel een keer nadenken of ik een Audi zou kopen. Ik vermoed dat er in 2026 een nieuwe Model S komt met ook een 800V accu. Ja, Elon is een gekkie, maar Tesla blijft op software wel gewoon heel ver voor lopen op VAG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
Snow_King schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:22:
[...]

De software van Audi doet mij toch echt nog wel een keer nadenken of ik een Audi zou kopen. Ik vermoed dat er in 2026 een nieuwe Model S komt met ook een 800V accu. Ja, Elon is een gekkie, maar Tesla blijft op software wel gewoon heel ver voor lopen op VAG.
Het is wat je verwacht. Ik ben de hele dag al met architectuur en goede software bezig. Ik wil een apparaat dat leuk stuurt , er leuk uitziet, ergonomie ok is, veilig is en oh ja zo min mogelijk last heeft van de software. Als dat andersom was, had ik wel een ipad gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
Vandaag de wagen eindelijk kunnen gaan afhalen!
Wat een schitterende fijn rijdende wagen, heerlijk!

Ik heb al heel wat rondgespeeld met de software, er zijn echter 2 problemen die ik niet opgelost krijg:
- ik krijg het data pakket van 3 gb maandelijks maar niet geactiveerd, telkens ik me registreer krijg ik een sms code ter verificatie, maar als ik die invul blijft de knop 'doorgaan' uitgegrijsd??? Ik ben dus 'stuck'... Iemand die kan helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TENM4DA7-yLBhviFvHlz4fUvCKY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CKroqweZmLzpm9JYbgb1tbY8.png?f=fotoalbum_large

- in de app krijg ik overal update foutmeldingen en missende waardes, terwijl openen en sluiten enz via de app gewoon goed werken... Wat kan ik doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vW5ScTlCFk2W0NCIm0NqQRoWfk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LOodRRYum0FNd6CD1tRE17Yj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutsorgeloos
fwinters schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:41:

Ik heb al heel wat rondgespeeld met de software, er zijn echter 2 problemen die ik niet opgelost krijg:
- ik krijg het data pakket van 3 gb maandelijks maar niet geactiveerd, telkens ik me registreer krijg ik een sms code ter verificatie, maar als ik die invul blijft de knop 'doorgaan' uitgegrijsd??? Ik ben dus 'stuck'... Iemand die kan helpen?

[Afbeelding]

- in de app krijg ik overal update foutmeldingen en missende waardes, terwijl openen en sluiten enz via de app gewoon goed werken... Wat kan ik doen?

[Afbeelding]
Over je vraag i.v.m. data heb ik vandaag contact gehad met de dealer, want mij lukt het ook niet om dit te activeren. Blijkbaar is het een gekend probleem bij Proximus en wordt er gewerkt aan een oplossing.
Ik geraak wel niet voorbij de stap ‘persoonsgegevens’.

De foutmeldingen die je krijgt heb ik niet. Bij mij werkt de app goed…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutsorgeloos
QWW schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 04:20:
[...]

Dit is bij mijn Q6 een redelijk groot drama. Je kunt sowieso maar met 1 set aan credentials werken. Dat heb ik ervaren en is ook door de dealer bevestigd.

Meer in het algemeen werkt het niet bepaald probleemloos met profielen en telefoon als sleutel. Na de laatste update werkt de connectie met mijn telefoon in zijn geheel niet meer. Ik gebruik nu al weer een paar weken de sleutel. Over 2 weken gaat hij voor de zoveelste keer naar de garage. Niet alleen de telefoon connectie, maar ook problemen met het alarm dat steeds afgaat en software uitval van diverse systemen.

De auto rijdt heerlijk, maar alle software is schandalig slecht. Tot de grote kwartaal 4 update verwacht de dealer geen grote verbeteringen.

Voor mij is het mijn eerste maar direct ook laatste Audi. Had minimaal een werkende auto verwacht…..
Bij mij werken de gebruikersprofielen wel zoals het zou moeten. Ben er via trail and error achter gekomen, want er kan wel slechts één hoofdgebruiker zijn, maar door mijn vrouw toe te voegen als gewone gebruiker in gebruikersbeheer, kan zij met haar eigen account op de app inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scott223
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15-10 20:12
Hallo allemaal, vraag: heeft iemand ervaring met een goede (universele) set dakdragers die op de 2025 Audi a6 avant- etron past? Ik heb een glad dak. Die van Audi zelf kosten 300 euro… suggesties welkom en veel dank alvast, Scott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreuter
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-10 20:58

[Afbeelding]
De meest handige functie in dit pakket is het verlagen van de bagageruimte vloer. Dit is geen standaard optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:47
Ik zou het pakket ook aanraden voor de a6, ik had 't niet gedaan en mis op zich wel de netten en opbergvakken in de achterbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online

Ik kan me dat van een aantal items bijna niet voorstellen. Netten achter de voorstoelen is toch een standaard dingetje?
Ik zou mooie lederen "enveloppen" verwachten, anders heb ik liever niets, geen netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipsel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:29
Een paar weken geleden is mijn auto van een update voorzien echter heb ik nog steeds last van een spontaan afgaand alarm. Over 3 weken gaat de auto weer naar de dealer. Ik denk dat het te maken heeft met diverse sensoren op de achterbank. Iedere keer als ik in de auto stap (en er zit niemand of ligt niets) dan krijg ik de melding "achterinzittenden gedetecteerd".

Lukt het bij jullie om de datapakketten te activeren (in Nederland)? Bij het activeren via de app word ik naar Cubic doorverwezen. Daar staat de landcode op Duitsland en dat kan ik niet wijzigen. Audi Nederland verwijst mij naar de dealer, de dealer verwijst naar Audi Nederland. Rechtstreeks contact met Cubic leidt tot de suggestie om een nieuw myAudi account aan te maken (omdat dit op Duitsland staat ingesteld). Ik geloof dat niet en daarom de vraag of er meer mensen last van hebben? En of zij een oplossing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Kipsel schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:20:
Een paar weken geleden is mijn auto van een update voorzien echter heb ik nog steeds last van een spontaan afgaand alarm. Over 3 weken gaat de auto weer naar de dealer. Ik denk dat het te maken heeft met diverse sensoren op de achterbank. Iedere keer als ik in de auto stap (en er zit niemand of ligt niets) dan krijg ik de melding "achterinzittenden gedetecteerd".

Lukt het bij jullie om de datapakketten te activeren (in Nederland)? Bij het activeren via de app word ik naar Cubic doorverwezen. Daar staat de landcode op Duitsland en dat kan ik niet wijzigen. Audi Nederland verwijst mij naar de dealer, de dealer verwijst naar Audi Nederland. Rechtstreeks contact met Cubic leidt tot de suggestie om een nieuw myAudi account aan te maken (omdat dit op Duitsland staat ingesteld). Ik geloof dat niet en daarom de vraag of er meer mensen last van hebben? En of zij een oplossing hebben?
Die functie kun je wel uitschakelen (heb ik ook gedaan); is dat nog het proberen waard om het in ieder geval te verifiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipsel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:29
Torrentus schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:29:
[...]

Die functie kun je wel uitschakelen (heb ik ook gedaan); is dat nog het proberen waard om het in ieder geval te verifiëren?
Dat interieurdetectie moet je iedere keer apart uitzetten toch als je de auto vergrendelt? Ik heb het wel een aantal keren gedaan (voor een goede nachtrust zonder alarm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb het probleem ook met het activeren van het datapakket. Die knop doorgaan werkt gewoon niet waardoor je niet verder geraakt.

Het probleem is NIET gekend. Ik heb dit gisteren bij qubic gemeld en die vielen uit de lucht. Geen idee wanneer het opgelost geraakt maar misschien als er meerdere meldingen komen dat het wat hoger op de prioriteitenlijst komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
fwinters schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:41:

Ondertussen werkt de app ongeveer perfect, ik heb nog slechts 1 foutmelding maar de "Klimaatregeling" instellingen kan ik pushen naar de wagen dus de app is eigenlijk volledig operationeel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyKqWbFvSr9MZsYTA8RMoSggeOo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vFP0GWYh7qvBwD9sDtV0Oble.png?f=fotoalbum_large

De data activeren lukt nog altijd niet, ik heb gebeld naar Cubic3, ze "gaan me de guideline sturen" alsof ik niet weet hoe het moet. Ze gaan "onderzoeken wat er misloopt". Ook op de MyAudi site (alternatief voor de app) is het niet mogelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLQn9VkGEcXatHROPA3P6wbJTWE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SBVQmrgodBfXnmuYIgAE2e5p.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door fwinters op 07-08-2025 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
De binnenverlichting krijg ik enkel op de kleur wit. Waarschijnlijk een optie vergeten te nemen maar dat is toch wel wat karig voor zo’n auto.

Ik heb het Corporate S model en ik dacht toch dat je wat meer lichtjes zou zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torrentus
Kipsel schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:48:
[...]

Dat interieurdetectie moet je iedere keer apart uitzetten toch als je de auto vergrendelt? Ik heb het wel een aantal keren gedaan (voor een goede nachtrust zonder alarm).
Nee, het kan ook permanent. Zal even opzoeken straks voor je waar.

Edit: @Kipsel Het zit onder Wagen > Meer en dan onderin 'Detectie inzittenden achterin'

[ Voor 11% gewijzigd door Torrentus op 08-08-2025 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
Pwain schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:37:
De binnenverlichting krijg ik enkel op de kleur wit. Waarschijnlijk een optie vergeten te nemen maar dat is toch wel wat karig voor zo’n auto.

Ik heb het Corporate S model en ik dacht toch dat je wat meer lichtjes zou zien.
Is in België onderdeel van het pakket MMI Experience Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Ik heb mijn Q6 Sportback nog maar enkele dagen en begin hem. meer en mee te appreciëren.

Maar ik heb wat vraagjes voor de ervaren Audi Q6 rijders.

- Gebruiken jullie eigenlijk de Start/Stop knop? Ik ga in de auto zitten, zet hem in D/B en ik vertrek.

- Is er een mogelijkheid om de adaptieve cruisecontrol in te stellen zodat de snelheid zich altijd aanpast aan hetgeen er gereden mag worden? Ik vind wel de optie LIM functie, deze past zich wel aan de snelheid dan moet je nog steeds het gaspedaal ingedrukt houden.

- Bestaat er een mogelijkheid dat wanneer je naar de wagen wandelt deze zich automatisch ontgrendelt. Ik weet het met Keyless is dit een beetje absurd maar andersom zou het toch handig zijn. Dus wanneer je van de wagen wegwandelt deze zich vergrendelt.

- Een beetje jammer dat je de ingebouwde navigatie app niet samen met een navigatie app van CarPlay kan gebruiken. Telkens gaat er eentje uit dienst als je er twee gebruikt. Ik vind namelijk de ingebouwde navigatie slecht. Ik zie geen rijstrook begeleiding en dit heeft me al diverse frustraties opgeleverd. Ik gebruik liever een andere navigatie via CarPlay maar doordat de Q6 zijn batterij status niet deelt kunnen deze apps er geen rekening mee houden. Vandaar dat ik heel soms de ingebouwde navigatie gebruik voor de laadpunten en de preconditionering van de batterij.

Verder heb ik nog steeds een probleem met het activeren van het datapakket. Maar gisteren liet Qubic me weten dat het probleem is geëscaleerd naar de technische dienst. Want hoe zorgen jullie ervoor dat de apps data verkrijgen? Je kan bijvoorbeeld draadloze CarPlay en je persoonlijke hotspot van de iPhone niet samen gebruiken. Anders was dit niet zo'n issue voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 13:13
Ik heb een Audi A6 e-tron met softwareversie 03.01.00/C.

2 weken terug (nadat ik auto 3 weken had) kon ik de auto niet meer vergrendelen en ontgrendelen. Niet met de normale sleutel, niet met de app en niet met Apple carkey.

Audi support gebeld (echt wat een drama was dat) die stuurde de anwb, waarvan ik al dacht wat gaan die doen, maar die konden het ook niet oplossen uiteraard. Heb de auto naar pechhulp depot gereden omdat ik hem niet open achter kon laten in Amsterdam. Volgende dag is hij naar Audi Amsterdam gereden, daar kondigen ze doodleuk aan dat ze over 3 weken tijd hadden om er überhaupt naar te kijken. (dus moest ik volgens hun maar 3 weken de auto laten staan bij de dealer)

Na contact met een andere dealer bleek hij hetzelfde probleem te hebben gehad met een klant en een Q6. Het probleem wordt veroorzaakt door de digitale sleutel. En inderdaad toen ik die wiste op mn telefoon, kon ik de fysieke sleutel weer gebruiken.

Na lang aandringen bleek er dus wel een brief te zijn vanuit Audi Duitsland met de instructie om inderdaad de digitale sleutel te deactiveren. (referentie: 2076449)

Overigens, het wissen van de digitale sleutel (mijn iphone dus) lukt met geen mogelijkheid, zelfs niet na fabrieksinstellingen en pogingen van de Audi tech expert (die uiteindelijk zo vriendelijk was met me naar de auto te lopen en even te kijken).

Had het iig fijn gevonden als Audi support mij de tijdelijk oplossing meteen had verteld en Audi Amsterdam ook op de hoogte was of iets verder had gezocht (en dan ook die brief had gevonden).

Tot zover mijn frustratie 😊

Meer mensen met dit probleem?
Of aan een ieder die dit ervaart: Digitale sleutel deactiveren en je gewone sleutel gebruiken totdat Audi met een software update komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
Het activeren van het datapakket is echt dramatisch, lukt niet en zij kunnen het niet in onze plaats doen. Ik heb zonet opnieuw geprobeerd en het gehele proces via de app en de mislukking opgenomen op video en hen bezorgd. Dit moet immédiate opgelost worden. Dit is geen Audi probleem, maar ligt bij Cubic3, als die basis nog niet werkt om u aan te melden... Mannekes toch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Afgelopen week een datapakket in Nederland geactiveerd, via Vodafone/ Ziggo. Ging gelukkig probleemloos.

Overigens; ik vind de Audi navigatie prima. Rijstrookbegeleiding heb ik tot nu toe wel gezien op de snelwegen en met wat tweaken, zie je ook de alternatieve route opties. Naar- en in Oostenrijk wel gecontroleerd of de navigatie vergelijkbare routes en aankomsttijden aangeeft als Google Maps, dat lijkt inderdaad elke keer het geval.

Ook een mooie constatering; mijn Model 3SR+ liep leeg, ook bij een aantal dagen niet gebruiken. Bij de Q6 heb ik het idee dat deze veel minder stroom verliest bij stil staan. Toch een fijne bijkomstigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Ik krijg in mijn budget mits een beetje opleg een A6 Sportback Corporate met kleinste batterij, daarbij nog 20" velgen, Leder Sport zetels en trekhaak.

Mijn groot probleem is dat ik nergens een A6 e-tron zie en dus niet weet of ik deze configuratie mooi vind. Ik ben er op reis 1 tegen gekomen, maar dat was een Avant S-Line met grote velgen. De garage heeft enkel Avant S-Lines met grote velgen, op internet vind ik amper echte foto's van de advanced met 20" velgen.

Volgens de verkoper scheelt de sport ophanging niet veel met de standaard ophanging, slechts een 2 a 3cm lager en wat zachter.

Heel frustrerend want 2 a 3 cm met grotere velgen geeft toch een ander beeld. Deze wagen reed al heel neutraal, klinisch perfect, zacht.... wat moet ik nu denken van de standaard ophanging? Idem met audio, nergens eentje te vinden zonder B&O.

Eén ding is zeker, de lederen sport zetels zijn fantastisch!

Ik ga dus nog wat verder zoeken naar dit zeldzaam exemplaar in het wild.
fwinters schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:21:
[...]
Klopt volgens de specs inderdaad, ook de standaard ophanging is adaptief. Niet in hoogte instelbaar en op basis van veren ipv lucht maar wel qua hardheid aanpasbaar:[Afbeelding]
Volgens de verkoper zijn er 3 ophangingen:
  1. Standaard met veren
  2. Sport met veren (verlaagd), bij de s-line
  3. Op basis van lucht (adaptief)
Die met veren is niet aanpasbaar d.m.v knopjes, maar is wel "adaptief" op basis van het wegdek. Ik heb de test gedaan met de Sport versie op basis van veren en 21" velgen; kasseien doet die heel goed en de rij modus knopjes doen inderdaad helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
poing schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:15:
Ik krijg in mijn budget mits een beetje opleg een A6 Sportback Corporate met kleinste batterij, daarbij nog 20" velgen, Leder Sport zetels en trekhaak.

Mijn groot probleem is dat ik nergens een A6 e-tron zie en dus niet weet of ik deze configuratie mooi vind. Ik ben er op reis 1 tegen gekomen, maar dat was een Avant S-Line met grote velgen. De garage heeft enkel Avant S-Lines met grote velgen, op internet vind ik amper echte foto's van de advanced met 20" velgen.

Volgens de verkoper scheelt de sport ophanging niet veel met de standaard ophanging, slechts een 2 a 3cm lager en wat zachter.

Heel frustrerend want 2 a 3 cm met grotere velgen geeft toch een ander beeld. Deze wagen reed al heel neutraal, klinisch perfect, zacht.... wat moet ik nu denken van de standaard ophanging? Idem met audio, nergens eentje te vinden zonder B&O.

[...]

1. Standaard met veren
Die met veren is niet aanpasbaar d.m.v knopjes, maar is wel "adaptief" op basis van het wegdek. Ik heb de test gedaan met de Sport versie op basis van veren en 21" velgen; kasseien doet die heel goed en de rij modus knopjes doen inderdaad helemaal niets.
Klopt, is adaptief maar niet manueel aanpasbaar.
Het standaard onderstel vind ik persoonlijk magnifiek, zeer mooi in balans. Ik heb al met het sportonderstel gereden in de A5 sportback, dat was toch een stuk stugger. Ik rijd deze keer ook wel bewust met de 19" wielen, scheelt weer een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
In de online configurator zie ik echter geen verschil tussen de s-line & advanced versie, ze hebben beide Dynamische ophanging en verder heb ik bij de S-line nergens een verwijzing gevonden naar verlaagde ophanging.

S-line (in Belgie) lijkt enkel cosmetisch te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pasman
Hier is de bestelling inmiddels geplaatst, A6 Avant S-edition in het Siam Beige. Nu kan het wachten gaan beginnen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martijn77
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08:18
Tijd meegelezen op het forum. Dit jaar tijd voor een andere auto.

Momenteel in het bezit van een Polestar 2 Launch edition. Afgelopen weken proefgereden in een Zeekr 7x en een Polestar 4. Dat was het, voor mij, allemaal net niet.

Op aanraden van een collega een proefrit gemaakt in de A6 e-tron avant. En dat was een verademing. Uiteindelijk gekozen voor de A6 e-tron avant s-edition in de kleur mythoszwart metallic. Levering week 48.

Polestar 2 Launch edition 2021 | Audi A6 E-tron Avant in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
poing schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:15:

[...]

1. Standaard met veren
Een S-Line vind ik al hoog op de poten staan vergeleken met een ICE, hoe hoog staat een standaard dan wel niet..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c.schryvers
In België zou de s line idd cosmetisch zijn volgens garage. Dus niet verlaagd/harder Zij hebben dit gechecked met Audi.

Kan Apple CarPlay de SOC van de wagen niet lezen? Ik dacht dat dit recent toegevoegd was aan CarPlay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pasman
Martijn77 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:12:
Tijd meegelezen op het forum. Dit jaar tijd voor een andere auto.

Momenteel in het bezit van een Polestar 2 Launch edition. Afgelopen weken proefgereden in een Zeekr 7x en een Polestar 4. Dat was het, voor mij, allemaal net niet.

Op aanraden van een collega een proefrit gemaakt in de A6 e-tron avant. En dat was een verademing. Uiteindelijk gekozen voor de A6 e-tron avant s-edition in de kleur mythoszwart metallic. Levering week 48.
Dan zitten wij in precies hetzelfde schuitje (ook letterlijk) ik rij nu ook een PS2 en heb ook de 7x en PS4 proefgereden. Ik heb nog getwijfeld of ik zou wachten op de 7gt, maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt voor levering dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
c.schryvers schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:59:
In België zou de s line idd cosmetisch zijn volgens garage. Dus niet verlaagd/harder Zij hebben dit gechecked met Audi.
Ik heb nog een garage bezocht, ook hier enkel modellen met 21" velgen en adaptieve lucht ophanging (die zijn wel verlaagd) :( Maar met jou feedback ben ik wel wat, het model dat ik getest heb had een goeie ophanging en met 20" velgen mogelijks nog iets zachter (maar dat hoefde niet). Optisch ben ik nu ook gerust want die s-line stond inderdaad al "hoog".

Twijfel tussen een i4 edrive40, sportief vs meer plaats.Opties zijn ongeveer hetzelfde, range ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
Ter referentie: sline zonder luchtvering
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrZEl_t6iyy6jR71QvrTMYJ9IHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBkgHzFzftZBTybEbyiNjoAz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:59
Woensdag onze Q6 performance S-line opgehaald met MMI Experience Pro,Tech Pro pakket, luchtvering en nog wat zaken :-)

Hier 1e ervaringen.

Auto rijdt prima.
Prachtig om te zien (vanbinnen en buiten).
Stoelen ((S line zwart leer/kunstleer), zitten heerlijk

Soms lijkt verbinding met mobile telefoon tot stand brengen wat lang te duren.
Op (IPhone 12) is er verbinding met bluetooth met de audi.
Dealer heeft ook hotspot aangemaakt.
Als hotspot uitgezet wordt lijkt de carplay ook uitgeschakeld te zijn.
Afijn eea moet ik nog beter bekijken.

Active front assist komt altijd even in het begin dat deze aan het inleren oid is.

Verbinding met garagedeur.
Audi ziet de zender wel (moet bij installeren op knop drukken richting binnenspiegel).
Daarna moet je hem “inleren door voor de garagedeur te gaan staan en instructies volgen.
Afijn dat is nog niet gelukt.

Bij wegrijden dealer (zo’n 160km) naar huis rijden.
2 foutmeldingen op display.
Frunk kleurde rood (die was door dealer in ons bijzijn toch echt goed dichtgedaan).
Melding dat verkeersbord herkenning niet goed leek te werken (middels icoon dat oplichtte).
Thuis frunk open/dicht gedaan en die meldingen niet meer gezien.

Maar, dan vandaag
Starten, en……
9 (!) waarschuwings meldingen in display (zie foto’s)
Lekker dan.
Dealer gebeld.
Advies. Uit auto stappen. Op slot doen, paar min wachten en weer open doen.
Dat gedaan (10 min gewacht).
Meldingen zijn weg………..

Hangt nu aan de lader.
Even tot 10 tellen.
Benieuwd hoe het de komende weken gaat.

Tips/adviezen zijn welkom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXb9raSYHEU29sy_xWZ3xwmafDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abrZmEkDQcxOseA5syoBXZO2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDhp8ouMgxUMzD8gQErSe1tvM3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QOzc7hJoSk7wXT2XpMcmhuHq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCCedPr9k-2cyw6vH1hJvUvoX6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGby7b0o20ZjuJDSBgVxqYGv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn77
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08:18
Pasman schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 10:05:
[...]

Dan zitten wij in precies hetzelfde schuitje (ook letterlijk) ik rij nu ook een PS2 en heb ook de 7x en PS4 proefgereden. Ik heb nog getwijfeld of ik zou wachten op de 7gt, maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt voor levering dit jaar.
En dus ook niet gekozen voor de PS4 en de 7X……Wat waren bij jou de overwegingen?

Polestar 2 Launch edition 2021 | Audi A6 E-tron Avant in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
Martijn77 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:25:
[...]

En dus ook niet gekozen voor de PS4 en de 7X……Wat waren bij jou de overwegingen?
Bij de 7x het rijgedrag, heb nog getwijfeld te wachten op de 7gt, maar daar is nog te weinig over bekend en had liever nog levering dit jaar.
De ps4 was de ruimte, hij heeft niet veel meer praktische ruimte dan de ps2. Qua rijgedrag vond ik die best fijn trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Pasman op 10-08-2025 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daapiedo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-10 12:47
Is er iemand die inzicht kan gegeven in het reële verbruik/range van de A6 83 kWh versie?
Ik moet op korte termijn de keuze maken voor een leaseauto maar kan er online nog niet veel over terug vinden.
Wij gaan ongeveer 2 tot 3 keer per jaar op vakantie met de auto (minimaal 1000 km enkele reis) en zou het vervelend vinden als er met 10-80% laden minder dan 200km range over blijft bij snelwegkilometers. Helaas is er onvoldoende budget voor de 100 kWh versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:47
Naar Normandie gereden met 't volgende verbruik
Heen: 16.2kwh/100km, 675km (2x laden, 2e laadstop was doel maar laatste snellaad mogelijkheid)
Terug: 17.1kmh/100km, 672km (1x laden onderweg, was binnen 15mins naar 80%)

Deze week een stuk van 150km snelweg gereden met 15.3kwh/100km verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daapiedo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-10 12:47
Glorix Jim schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 21:40:
Naar Normandie gereden met 't volgende verbruik
Heen: 16.2kwh/100km, 675km (2x laden, 2e laadstop was doel maar laatste snellaad mogelijkheid)
Terug: 17.1kmh/100km, 672km (1x laden onderweg, was binnen 15mins naar 80%)

Deze week een stuk van 150km snelweg gereden met 15.3kwh/100km verbruik.
Kan je nog iets zeggen over de gemiddelde snelheid?
Zo niet, hoe was het verkeersaanbod?
Gaat het om een sportback of avant?
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste