MK_ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:44:
[...]
Ik zal binnenkort eens verder in deze gevallen kijken waar het aan ligt: kaart data, routing, of nog iets anders, en indien nodig een ticket indienen
[...]
Vernieuwde HMI komt er aan, wanneer die in productie komt weet ik niet
Vandaag met de A6 e-tron performance iets gezien wat ik nog niet eerder had gezien: hij ging over het maximale opgegeven laadvermogen heen! 285kW bij Fastned.

Voorheen had ik enkel de opgegeven 270kW gezien.
Vertel vooral geen dingen die je niet mag/wil vertellen, maar ik ben (ook vanuit m'n werkachtergrond) wel geïnteresseerd in hoe dat proces dan zo'n beetje loopt bij een OEM; werk(te) je direct bij/in Audi of bij een toeleverancier? En je bouwt dus iets, levert het getest op maar hebt dan geen enkel zicht meer op wanneer het in productie genomen wordt? Gaan daar typisch maanden/kwartalen overheen?
Ook wel interessant om te weten hoe ze intern bepalen of iets dusdanig urgent is dat het een OTA verdient of dat het moet wachten op de 'grote OTA' in het najaar.
Afgelopen weekend had ik mijn eerste volledige crash in de Audi te pakken; ik bediende het passagiersdisplay (nieuw navigatiedoel); dat werd nog wel berekend en de route getoond, maar toen bevroor mijn passagiersdisplay en kon ik er niets meer op. Een paar minuten later bevroor ook het main display en nog iets later crashte het hele systeem en werd alles zwart, ook het info-display achter het stuur en de heads-up display.
Ik heb in mijn Polestar in het begin ook nog wel eens een crashje meegemaakt, maar daar bleef de HUD met snelheid/knipperlicht e.d.
altijd zichtbaar; dat stond los van het infotainmentsysteem. De kaart erachter viel weg, maar die info bleef altijd staan. Die scheiding is bij Audi duidelijk niet aangebracht

. Mijn vrouw heeft nog enkele kilometers door moeten rijden zonder snelheidsinformatie, knipperlichtindicators en met alle rode/gele waarschuwingslampjes die hij heeft. Na een herstart niets meer aan de hand.
Twijfel een beetje of ik dat ergens zou moeten melden (en waar), of dat de diagnostiek wel verstuurd/verzameld zal worden en het er 'waarschijnlijk' gewoon uit is in de volgende OTA. Terug naar bovenstaande; wat zou dan de typische cycle zijn om zoiets te fixen en te deployen.