WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Ik ken de gevaren van een nieuw model, had een van de eerste hybride Volvo’s en daarna een van de eerste elektrische Volvo’s. Daar waren ook issues mee maar die waren van de categorie hinderlijk, niet ernstig. En werden redelijk snel opgelost met updates (of gewoon nooit, zoals draadloze CarPlay).Andrehj schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:04:
@Montalbano Als je nu een A6/Q6 gaat kopen ben je gewoon betatester. Een weldenkend mens koopt een model pas als dat minimaal een jaar of drie op de markt is.
Laat iemand anders maar betatesten.
Ik had gehoopt dat het met de Q6 beter gesteld zou zijn, of dat de meeste issues inmiddels opgelost zouden zijn door een update. Maar kan daar verder weinig over vinden, vandaar mijn vraag.
P8
Ik heb mijn Q6 nu ca. 2 maanden en ben 12.000 km verder. Probleemloos tot zaterdag. Toen kreeg ik allerlei meldingen. Adaptive cruisecontrol viel uit (ook geen cruisecontrol) en laden ging maar tot 3.7 kWh. Sensoren voor en achter kregen kuren. Probleem nog steeds niet opgelost. Gaat morgen naar de garage.Montalbano schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:19:
[...]
Ik ken de gevaren van een nieuw model, had een van de eerste hybride Volvo’s en daarna een van de eerste elektrische Volvo’s. Daar waren ook issues mee maar die waren van de categorie hinderlijk, niet ernstig. En werden redelijk snel opgelost met updates (of gewoon nooit, zoals draadloze CarPlay).
Ik had gehoopt dat het met de Q6 beter gesteld zou zijn, of dat de meeste issues inmiddels opgelost zouden zijn door een update. Maar kan daar verder weinig over vinden, vandaar mijn vraag.
Update: software problemen waarvoor in Q3 of Q4-2025 een update komt. Pleister op de wond is dat de problemen voorlopig zijn opgelost door achter de schermen iets aan te passen. Met dank aan Van den Udenhout Den Bosch.
[ Voor 10% gewijzigd door Jope3 op 13-05-2025 18:12 ]
In de bijlage een csv bestand met gemiddelde verbruik van afgelopen tijd, voor de geïnteresseerde.
https://filebin.net/0o8kgngj3jjiih2d
240kw, gek want die staat nergens vermeld. Maar uiteindelijk wil ik graag een elektrische station en die zijn dun gezaaid. Ik hoop dat het wel echt 240kw is… beetje power is wel lekker.
Uiteindelijk weinig echte opties. De zeekr is in de performance variant te duur, polestar 4 is wel een grote accu maar toch wat kleiner.
Benieuwd of ik net zo kritisch ben als jullie hier. Ik ben de saaie Skoda echt wel zat. Hiervoor een heel goed uitgeruste xc40 p8… die kan ik op zich weer krijgen, maar die is qua range etc ook niet direct beter.
Kortom: morgen testrijden en daarna beslissen of ik het wat vind.
Veel plezier met de proefit! Volgens mij heeft de 240 kW betrekking op het vermogen met launch control. De niet performance (dus kleinere accu) heeft 210 kW en dat zal dus iets hoger zijn met launch control.Spanky79 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:47:
Nou, ik ga morgen de a6 s edition e-tron proefrijden.
240kw, gek want die staat nergens vermeld. Maar uiteindelijk wil ik graag een elektrische station en die zijn dun gezaaid. Ik hoop dat het wel echt 240kw is… beetje power is wel lekker.
Hebben meer mensen er last van dat het alarm spontaan afgaat? Mogelijk dat er een kat op de auto springt maar ik heb nu al meerdere keren gehad dat het alarm is afgegaan (op verschillende locaties).
Nee, nog niet meegemaakt hier.Kipsel schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:22:
[...]
Veel plezier met de proefit! Volgens mij heeft de 240 kW betrekking op het vermogen met launch control. De niet performance (dus kleinere accu) heeft 210 kW en dat zal dus iets hoger zijn met launch control.
Hebben meer mensen er last van dat het alarm spontaan afgaat? Mogelijk dat er een kat op de auto springt maar ik heb nu al meerdere keren gehad dat het alarm is afgegaan (op verschillende locaties).
Heb je een vlieg in de cabineKipsel schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:22:
[...]
Veel plezier met de proefit! Volgens mij heeft de 240 kW betrekking op het vermogen met launch control. De niet performance (dus kleinere accu) heeft 210 kW en dat zal dus iets hoger zijn met launch control.
The best is yet to come
Ik heb sinds 2 weken de Audi A6 E-tron in de 210 kw versie. Heerlijke auto. Ik kom van een Xc40 P8 af, maar het zeer matige bereik was een probleem voor ons. Je probeert toch een baksteen door de lucht te duwen. Verbruik en bereik en comfort zijn een stuk beter in de Audi. Ik vind het vlot genoeg. Ook al is het niet zo snel als de P8. 7 seconden vs 4.5 uit mijn hoofd.Spanky79 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:47:
Nou, ik ga morgen de a6 s edition e-tron proefrijden.
Uiteindelijk weinig echte opties. De zeekr is in de performance variant te duur, polestar 4 is wel een grote accu maar toch wat kleiner.
Benieuwd of ik net zo kritisch ben als jullie hier. Ik ben de saaie Skoda echt wel zat. Hiervoor een heel goed uitgeruste xc40 p8… die kan ik op zich weer krijgen, maar die is qua range etc ook niet direct beter.
Kortom: morgen testrijden en daarna beslissen of ik het wat vind.
Is dat de kleine of grote accu? Ik overweeg ook een Q6 ter vervanging van de XC40 P8 en vroeg me af of de versie met de kleine accu ook minstens vergelijkbaar zou zijn met het bereik van de P8.theran schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:27:
[...]
Ik heb sinds 2 weken de Audi A6 E-tron in de 210 kw versie. Heerlijke auto. Ik kom van een Xc40 P8 af, maar het zeer matige bereik was een probleem voor ons. Je probeert toch een baksteen door de lucht te duwen. Verbruik en bereik en comfort zijn een stuk beter in de Audi. Ik vind het vlot genoeg. Ook al is het niet zo snel als de P8. 7 seconden vs 4.5 uit mijn hoofd.
P8
Ja, ik heb dat ook al twee keer gehad.Kipsel schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:22:
[...]
Bedankt! Het is inderdaad de kleinere accu maar wel iets meer pk’s. Alsnog in mijn situatie het hoogst haalbare. En in vergelijking met andere mogelijkheden echt de fijnste auto met veel ruimte. En geen suv (ik wil een station!).Kipsel schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:22:
[...]
Sowieso kies ik voor meer luxe boven pk’s. En dat is in de s-line echt prima voor elkaar. Ik mis alleen een glazen dak en die onhandige spiegels. Misschien de boxen in de hoofdsteunen, maar dat heb ik echt niet nodig.
Heel fijne auto om te rijden. Absoluut beter dan mijn Volvo xc40 p8 (full options, 408 pk). Het wordt hem in daytona grijs.
Ik werd heel blij van het rijgedrag, de rust en stilte + de hud was echt cool. Ik krijg dus wel techplus enz.
Kortom: over een maand of 4? Rijd ik er in rond
[ Voor 4% gewijzigd door Spanky79 op 16-05-2025 20:04 ]
Ja, dat zou wel moeten. Zit rond de 460 geloof ik. Ik dacht dat wltp 625 is. Dus het is ruim meer dan de p8. Laadsnelueid is ook hoger.Montalbano schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:50:
[...]
Is dat de kleine of grote accu? Ik overweeg ook een Q6 ter vervanging van de XC40 P8 en vroeg me af of de versie met de kleine accu ook minstens vergelijkbaar zou zijn met het bereik van de P8.
P. S. Ik was met de p8 ook betatester. Echt prima auto, ondanks wat kleine gebreken. Ev-technologie wordt nu wel langzaam volwassen en de systemen n de auto’s ook. Dat was aan de proefrit ook wel te merken. Echt fijne auto. Niet zo razendsnel als de Volvo, maar toch snel genoeg.
[ Voor 23% gewijzigd door Spanky79 op 16-05-2025 20:05 ]
De kleine (75kw) versie. 100% is circa 440 km, maar ik heb nog maar 700km gereden. Mijn P8 deed zomers 290 - 320 maximaalMontalbano schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:50:
[...]
Is dat de kleine of grote accu? Ik overweeg ook een Q6 ter vervanging van de XC40 P8 en vroeg me af of de versie met de kleine accu ook minstens vergelijkbaar zou zijn met het bereik van de P8.
Ik heb inmiddels iets meer dan 2.200 km gereden (gemiddeld verbruik 18 kWh per 100 km) maar ik herken de range van 440 km bij 100%. Ik heb ook de versie met de kleine accu.theran schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 11:30:
[...]
De kleine (75kw) versie. 100% is circa 440 km, maar ik heb nog maar 700km gereden. Mijn P8 deed zomers 290 - 320 maximaal
Van den Udenhout heeft niet veel meer gedaan dan de 12v batterij los halen voor een hard reset. Deze storing lijkt hardnekkig te zijn en ze hebben geen oplossing. De "oplossing" komt op z'n vroegst in Q4, bizar.Jope3 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:42:
[...]
Ik heb mijn Q6 nu ca. 2 maanden en ben 12.000 km verder. Probleemloos tot zaterdag. Toen kreeg ik allerlei meldingen. Adaptive cruisecontrol viel uit (ook geen cruisecontrol) en laden ging maar tot 3.7 kWh. Sensoren voor en achter kregen kuren. Probleem nog steeds niet opgelost. Gaat morgen naar de garage.
Update: software problemen waarvoor in Q3 of Q4-2025 een update komt. Pleister op de wond is dat de problemen voorlopig zijn opgelost door achter de schermen iets aan te passen. Met dank aan Van den Udenhout Den Bosch.
Je hebt gelukt, want bij mij is de storing herhaaldelijk terug gekomen en ook binnen 2000km na zo'n reset. Het gevolg is dat de auto nu al sinds 19 maart bij de dealer staat.
De hoeveelheid schermen en de info erop is initieel overweldigend, maar dat zal wel wennen.
De leuning van de achterbank zat los en rammelde hierdoor, dat voelde niet heel premium. En het glimmend zwarte plastic in de middenconsole is erg besmettelijk voor vingers.
P8
Wij zijn ook naar een Q6 S-Edition performance aan het kijken.Hammetje schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:10:
Proefrit is inderdaad goed bevallen, de ervaring bij de dealer erna wat minder.
Heb nu een offerte liggen voor Q6 S-Edition Performance. Ondanks dat de verkoper erna behoorlijk een hork was, uiteindelijk een mooie prijs weten te onderhandelen. Kleine 7,5% korting was het meest haalbare.
Ik toets dit nog even bij 2 andere dealers, maandag hak ik de knoop door.
Mag ik vragen of de korting inclusief de EURO 2000 premie is.
Bvd
Martin
Die 7,5% is inderdaad inclusief 2000,- E-days korting.MartindM schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 22:51:
[...]
Wij zijn ook naar een Q6 S-Edition performance aan het kijken.
Mag ik vragen of de korting inclusief de EURO 2000 premie is.
Bvd
Martin
Hier trouwens afgelopen maandag besteld. Komt vermoedelijk eind augustus bij de dealer, levering waarschijnlijk 2e week september. Er zit momenteel wat vertraging op doordat ik het panorama dak wil. We wachten af.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Dan hoop ik dat mij deze elende bespaard blijft (alleen is hoop vaak uitgestelde teleurstellingBashy schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 12:04:
[...]
Van den Udenhout heeft niet veel meer gedaan dan de 12v batterij los halen voor een hard reset. Deze storing lijkt hardnekkig te zijn en ze hebben geen oplossing. De "oplossing" komt op z'n vroegst in Q4, bizar.
Je hebt gelukt, want bij mij is de storing herhaaldelijk terug gekomen en ook binnen 2000km na zo'n reset. Het gevolg is dat de auto nu al sinds 19 maart bij de dealer staat.
De a6 heb ik als volgt samengesteld:
- S edition (non-performance dus de kleine batterij)
- Hierin zit al van alles incl Tech Plus, 20" velgen
- Siam Beige
- Sportstoelen leder/kunstleder
Redelijk compleet, maar ik twijfel over twee opties:
- Winterpakket. Stoelverwarming achter boeit me niet en stuurverwarming is leuk maar kan ik zonder, maar hoe handig/noodzakelijk is die "uitgebreide interieurvoorverwarming en -ventilatie". Ik heb dit mijn huidige auto (volvo v60 t6) en vind ik wel heel handig. Lijkt me ook handig om te doen voor vertrek aan de laadpaal zodat je met warm interieur en batterij vertrekt. Wat zijn jullie keuzes/ ervaringen hierbij?
- Telefoonvak met inductielader. Is dit nou serieus een aparte optie? Krijg je dus geen draadloos opladen en CarPlay/ Android auto zonder deze optie? Hoor graag of men deze aantikt of niet.
Verder, mijn gedachtes bij de keuze tussen deze twee is:
- De P4 is completer (bijv panoramadak, premium audio, HUD) tegen een scherpere prijs (ik zou de LRSM plus/pilot kiezen), heeft meer ruimte achterin en lijkt hoger afwerkingsniveau interieur te hebben. Spannender ontwerp. Daarentegen 400v en minder 'established' merk
- De Audi is wat conservatiever qua uiterlijk, maar wel mooi. Makkelijker laadruim. 800v en dus sneller laden (20 min 10-80% versus 30 min bij de P4). Meer overall premium merk met dito service.
Hoor graag jullie feedback op mijn keuzes en overwegingen!
Ik zat met dezelfde overweging (maar dan A6 e-tron Sportback Advanced, vanwege leasebudget) en heb de P4 gekozen. Kon de meerkosten van A6 voor mezelf niet verantwoorden met het (veel) mooiere interieur van de P4. Heb beide proefgereden en de A6 komt pas op zelfde niveau met dikke 10k aan opties. Moest dus teveel concessies doen om Audi te (blijven) rijden, komende van een Q4.FrisoV schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:53:
Ik ben een nieuwe auto aan het uitzoeken (lease) en het wordt de Audi A6 etron avant of een Polestar 4.
- Siam Beige
- Winterpakket. Stoelverwarming achter boeit me niet en stuurverwarming is leuk maar kan ik zonder, maar hoe handig/noodzakelijk is die "uitgebreide interieurvoorverwarming en -ventilatie". Ik heb dit mijn huidige auto (volvo v60 t6) en vind ik wel heel handig. Lijkt me ook handig om te doen voor vertrek aan de laadpaal zodat je met warm interieur en batterij vertrekt. Wat zijn jullie keuzes/ ervaringen hierbij?
- Telefoonvak met inductielader. Is dit nou serieus een aparte optie? Krijg je dus geen draadloos opladen en CarPlay/ Android auto zonder deze optie? Hoor graag of men deze aantikt of niet.
- De P4 is completer (bijv panoramadak, premium audio, HUD) tegen een scherpere prijs (ik zou de LRSM plus/pilot kiezen), heeft meer ruimte achterin en lijkt hoger afwerkingsniveau interieur te hebben. Spannender ontwerp. Daarentegen 400v en minder 'established' merk
- De Audi is wat conservatiever qua uiterlijk, maar wel mooi. Makkelijker laadruim. 800v en dus sneller laden (20 min 10-80% versus 30 min bij de P4). Meer overall premium merk met dito service.
P4 rijdt mi zeker zo goed als de A6. 400V vs 800V is mi niet zo'n issue. Is alleen relevant voor die paar x per jaar dat je meer dan 400 km moet rijden (in mijn geval). En dan nog zit je met compatibiliteitsissues van 800V systeem op 400V palen (zie Kia/Hyundai). Die 10 minuten extra wachten opvakantie boeit me niet zo.
P4 had software issues in begin, maar zijn nu grotendeels gefixt. Autopilot is beter in Audi, maar gebruik ik niet, dus niet gekozen. P4 heeft 100kWh batterij vs 78(?) van A6 wanneer je kleine batterij kiest. A6 is zuiniger/efficienter, maar de extra kWh's van de P4 geven hem toch grotere range..
YMMV uiteraard
Mooie auto. Ik heb ook een Q6 besteld. Hoe lang heb jij moeten wachten?MK_ schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:37:
Afgelopen week in ontvangst genomen:
[Afbeelding]
Audi Q6 e-tron quattro S Edition in het Daytonagrijs met o.a:En mogelijks vergeet ik nog wat.
- Tech Pro
- MMI experience pro
- S-interieur met sportstoelen plus en Dinamica-microvezel
- B&O hoofdsteunluidsprekers
- Glazen panoramadak
- Akoestisch glas
- Rode remklauwen
Ik heb hem half maart besteld met leverweek 19. Echter, volgens Audi staat hij nog steeds in Duitsland en hebben ze problemen met het transport naar NL.
[ Voor 59% gewijzigd door PADIpro op 21-05-2025 11:15 ]
Was heel geïnteresseerd in deze als alternatief voor de BMW i5.. maar ook hier niet het interieur dat je verwacht en wTf is er met die achterbank aan de hand?? Die vw polo ruimte is echt een dealbreaker voor mij, ben 1.93m en heb 2 hard groeiende puberzoons. hoe kan dit bij een hogere middenklasse auto van 5m? Duitsers zijn toch ook geen dwergen??
Q6 ruimer lees ik, maar ik doe niet aan SUV's, auto's graag zo laag en strak mogelijk.
De autoblog review van Wouter was wel weer grappig "beste elektrische BMW van dit moment, drift als een malle!" lol
[ Voor 7% gewijzigd door _Anvil_ op 21-05-2025 11:20 ]
Dit betrof een demo-auto dus de auto was reeds in voorraadPADIpro schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:17:
[...]
Mooie auto. Ik heb ook een Q6 besteld. Hoe lang heb jij moeten wachten?
Ik heb hem half maart besteld met leverweek 19. Echter, volgens Audi staat hij nog steeds in Duitsland en hebben ze problemen met het transport naar NL.
PPE laadt gewoon prima aan 400V palensbin schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:41:
[...]
400V vs 800V is mi niet zo'n issue. Is alleen relevant voor die paar x per jaar dat je meer dan 400 km moet rijden (in mijn geval). En dan nog zit je met compatibiliteitsissues van 800V systeem op 400V palen (zie Kia/Hyundai).
Het is geen CLA die gewoon niet kan laden bij een 400V paal
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Dank je, ik ga dit weekend in beide auto's een proefrit doen. Ben benieuwd!sbin schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:41:
[...]
Ik zat met dezelfde overweging (maar dan A6 e-tron Sportback Advanced, vanwege leasebudget) en heb de P4 gekozen. Kon de meerkosten van A6 voor mezelf niet verantwoorden met het (veel) mooiere interieur van de P4. Heb beide proefgereden en de A6 komt pas op zelfde niveau met dikke 10k aan opties. Moest dus teveel concessies doen om Audi te (blijven) rijden, komende van een Q4.
P4 rijdt mi zeker zo goed als de A6. 400V vs 800V is mi niet zo'n issue. Is alleen relevant voor die paar x per jaar dat je meer dan 400 km moet rijden (in mijn geval). En dan nog zit je met compatibiliteitsissues van 800V systeem op 400V palen (zie Kia/Hyundai). Die 10 minuten extra wachten opvakantie boeit me niet zo.
P4 had software issues in begin, maar zijn nu grotendeels gefixt. Autopilot is beter in Audi, maar gebruik ik niet, dus niet gekozen. P4 heeft 100kWh batterij vs 78(?) van A6 wanneer je kleine batterij kiest. A6 is zuiniger/efficienter, maar de extra kWh's van de P4 geven hem toch grotere range..
YMMV uiteraard
Ik heb trouwens gebeld met de dealer over het winterpakket en de telefoonbox. Hij vertelde me dat je ook zonder winterpakket de auto kunt voorverwarmen. En ook draadloos opladen en draadloos carplay / android auto zit er standaard op. De telefoonbox zou vooral het signaal van de antenne versterken.
Als dit klopt vind ik beide opties niet veel toevoegen, maar ergens twijfel ik nog aan dit verhaal. Zijn er mensen hier die weten hoe dit zit?
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Ik heb Advanced en kan ook de auto 'voorverwarmen' dus geen idee wat hiervan de toegevoegde waarde gaat zijn.FrisoV schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:53:
Ik ben een nieuwe auto aan het uitzoeken (lease) en het wordt de Audi A6 etron avant of een Polestar 4.
- Siam Beige
"Telefoonvak met inductielader. Is dit nou serieus een aparte optie? Krijg je dus geen draadloos opladen en CarPlay/ Android auto zonder deze optie? Hoor graag of men deze aantikt of niet."
Deze optie is een extra tov de standaard draadloos oplader icm carplay (zoals die standaard op de Advanced zit en neem ik aan op de S-line. Check anders de standaard config van de s-line, 't zal je verbazen wat er tegenwoordig standaard bij zit.
Enige tip die ik heb, neem het "Opberg- en bagageruimtepakket", te gek voor woorden dat niet standaard erbij zit.
Ik rij nu een aantal maanden rond en prima bereik in NL, BE en FR tot nu toe. Ook Apple Carplay en Android Auto werken prima. Daarnaast wordt de telefoon zelfs gekoeld tijdens het opladen. Daarmee ben ik tevreden dat ik deze optie niet genomen heb.
Het geavanceerd voorverwarmen zat bij mij in en pakket en kan ik daarmee niet beoordelen of de auto zonder ook voor te verwarmen is.
P8
Ik ook Q4, bijna 4 jaar en alleen in het begin wat kleine issues, opgelost met een software update na enkele maanden. Verder geen problemen gehad, op vastzittende laadklep na :-)Torrentus schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:33:
We rijden een Q4 (al ca. 5 jaar) en een A6 en hebben in beiden geen noemenswaardige softwareproblemen of stabiliteitsproblemen überhaupt gehad.
Q6 rijder hier sinds midden februari. In het begin ook wat foutmeldingen mogen ondervinden, maar deze waren gelinkt aan een slechte gordelspanner. Nadat deze vervangen werd, geen enkel probleem meer ondervonden.Montalbano schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 07:37:
De Q6 staat nog steeds op mijn shortlist, maar ik schrik wel van de berichten (hier, maar ook op internationale fora) van mensen met serieuze problemen (veel meldingen over uitvallende systemen) en de melding dat Audi op zijn vroegst aan het eind van het jaar daar een software update voor zal hebben. Het versterkt een beetje het gevoel dat ik heb dat Audi heel goed is in mooie auto's maken, maar dat het software stuk gewoon niet op orde is. Bij de Q4 regent het 5 jaar na introductie ook nog steeds software klachten. Zit je mooi een half jaar of langer te kijken met een niet betrouwbare auto van pak'm beet 80k...
Ondertussen al iets meer dan 8000 KM gereden, voornamelijk snelweg, merk ik toch dat ik het verbruik met moeite onder de 23Kw krijg.
Over het algemeen kan ik enkel maar tevreden zijn van deze wagen, die mij toch wel wat rijplezier verschaft.
:strip_exif()/f/image/QVUfUK1Pz5AC6XYkgBVKwBf9.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren mijn eerste Audi besteld, komende vanuit een Ford Mustang Mach-e.
A6 Sportback e-tron s-edition 83 kWh:
Siam beige
Kaskade interieur
MMI Experience Pro
B&O Premium Sound
Driespaaks lederen sportstuur
Klimaatpakket winter
Rode remzadels
5-spaaks tripod 20"
Warmtewerend privacy glas
Audi phone box met koppelantenne
Vraagje: de verkoper waar ik een testrit heb gedaan, gaf aan dat er geen one-pedal-drive tot stilstand mogelijk is. Nu hoor ik in een review van Kris Rifa, dat one-pedal tot stilstand wel mogelijk zou zijn. Kunnen jullie uit ervaring vertellen wat wel/niet mogelijk is?
Wat wel vervelend is is dat je bij elke start weer dubbel moet trekken aan de schakelknop om in de 'B'-stand te komen, wat de one-pedal-drive is, en je dat niet 'vast' kan instellen, maar daar wen je snel aan.
Kom van een onepedal auto af. Het werkt in de D stand anders. Je laat het pedaal los en dan rolt de auto door, maar als er voorliggers gedetecteerd worden gaat de auto remmen. Zet je de adaptive cruise control aan dan rijdt de auto met het verkeer mee als het ware. Ik ben er na 500Km al aan gewend. Niet beter of slechter, maar anders.Vraagje: de verkoper waar ik een testrit heb gedaan, gaf aan dat er geen one-pedal-drive tot stilstand mogelijk is. Nu hoor ik in een review van Kris Rifa, dat one-pedal tot stilstand wel mogelijk zou zijn. Kunnen jullie uit ervaring vertellen wat wel/niet mogelijk is?
/f/image/vfaAE83DNMFge7C5tp3JwFvb.png?f=fotoalbum_large)
Vandaag lees ik deze krantenkop van HLN.be... Ik ben dus ook reeds even aan het wachten, mijn A6 e-tron Sportback staat al weken in Kortenberg bij de importeur voor de inbouw van deze brandblusser... Die er meteen weer uit moet want ik heb 3 kinderen! Ze *boren* die domweg midden de vloer van de achterbank vast!
snip
[ Voor 13% gewijzigd door We Are Borg op 23-05-2025 21:31 . Reden: Dat verzoek is tegen de huisregels ]
En/of wordt er geremd als de wegsituatie (verkeersborden/rotontes/kruisingen) zich er voor leent.theran schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:57:
[...]
Kom van een onepedal auto af. Het werkt in de D stand anders. Je laat het pedaal los en dan rolt de auto door, maar als er voorliggers gedetecteerd worden gaat de auto remmen. Zet je de adaptive cruise control aan dan rijdt de auto met het verkeer mee als het ware. Ik ben er na 500Km al aan gewend. Niet beter of slechter, maar anders.
En idd, in B stand, is het onepedal drive geloof ik toch?
Ik rijd altijd in B en dat is inderdaad one pedal. Ik heb het stuurwiel zonder flippers en daardoor kan je nergens de mate van regeneratie instellen. Wat mij betreft een tekortkoming in de software.Glorix Jim schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 11:56:
[...]
En/of wordt er geremd als de wegsituatie (verkeersborden/rotontes/kruisingen) zich er voor leent.
En idd, in B stand, is het onepedal drive geloof ik toch?
Hij is nu dik 10 week in bestelling en nog geen enkele ETA kunnen ze afgeven. Wat zijn de levertijden van de mensen hier geweest? Wordt een beetje ongeduldig als een klein kind haha.Teknix1982 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:01:
Ik heb vorige maand de Q6 e-tron quattro black besteld. Ben als een kind los gegaan op de opties.
MMI Pro, Comfort Pro, Tech pro, B&O, S-line in/ex, 21” velgen met rode remklauw, Pano dak. De proefrit was heerlijk dus ben heel benieuwd. Kom na 7 jaar van verschillende tesla’s dus zal hier sowieso blij van worden.
Bij mij bestelling in september levering eind februari, destijds nog een launch edition kunnen bestellen met ook bijna alle opties (panoramadak, MMI Pro, lederen stoelen, zwart exterieur, B&O hoofdsteun speakers etc.). De informatie tot levering was bij mij minimaal en nog 2x uitgesteld.Teknix1982 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 18:28:
[...]
Hij is nu dik 10 week in bestelling en nog geen enkele ETA kunnen ze afgeven. Wat zijn de levertijden van de mensen hier geweest? Wordt een beetje ongeduldig als een klein kind haha.
Hmm de leasemaatschappij geeft ook aan dat ze helaas weinig over levering kunnen zeggen en dat er weinig over los gelaten wordt… naja, gewoon weer wachten dus.SMEG schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:50:
[...]
Bij mij bestelling in september levering eind februari, destijds nog een launch edition kunnen bestellen met ook bijna alle opties (panoramadak, MMI Pro, lederen stoelen, zwart exterieur, B&O hoofdsteun speakers etc.). De informatie tot levering was bij mij minimaal en nog 2x uitgesteld.
Bevalt hij goed? Heb zelf maar 1 testrit gedaan en die beviel goed.
Is er iemand die ervaring heeft met de standaardstoelen van de A6/Q6? Hoe zijn die?
Ik heb dat geprobeerd, wereld van verschil.FrisoV schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:12:.
Is er iemand die ervaring heeft met de standaardstoelen van de A6/Q6? Hoe zijn die?
Kan je bijbetalen voor de stoelen? Dat is echt aan te raden.
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Benieuwd wanneer ik hem kan verwachten.
[ Voor 97% gewijzigd door Spanky79 op 28-05-2025 22:26 ]
Heb jij al nieuws over je levering? Mijn a6 e-tron staat om dezelfde reden geblokkeerd bij d’Ieteren en voorlopig kan men mij geen timing geven.fwinters schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:57:
[Afbeelding]
Vandaag lees ik deze krantenkop van HLN.be... Ik ben dus ook reeds even aan het wachten, mijn A6 e-tron Sportback staat al weken in Kortenberg bij de importeur voor de inbouw van deze brandblusser... Die er meteen weer uit moet want ik heb 3 kinderen! Ze *boren* die domweg midden de vloer van de achterbank vast!
[mbr]snip[/]
Ik heb wel begrepen dat ze op zoek zijn naar een oplossing waarbij de blusser op een andere plaats dan in de vloer van de achterbank geboord wordt. Maar daar stopt het goede nieuws 😅
Mijne auto is gisteren besteld en ik ben benieuwd naar de extra’s die achteraf erbij kunnen
In-car Office vanaf 1 maand €2,25, Sound upgrade pakket vanaf 1 maand €3,00 en Virtual Surround Sound vanaf 1 maand € 3,00. Meer kan ik met mijn Q6 Launch Edition niet bestellen.zorgeloosict schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:46:
Weet iemand misschien alle functies en prijzen van de extra opties die je kan bijkopen via de FOD shop in de Audi app voor de a6 etron
Mijne auto is gisteren besteld en ik ben benieuwd naar de extra’s die achteraf erbij kunnen
Maar ik zou 10x nadenken voordat ik software matig iets bij Audi zou bijkopen. Audi heeft de standaard software nog niet op orde en zolang dit niet geregeld is koop ik niets bij. De problemen met mijn vorige Q4 waren groter maar deze Q6 van februari 2025 is helaas niet geheel gevrijwaard hiervan.
Ik heb het gehele artikel gelezen, het gaat over een vertraging die men heel actief aan het wegwerken is. Vorige week is de achterstand van 500 naar 300 uitleveringen teruggedrongen.woutsorgeloos schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 07:34:
[...]
Heb jij al nieuws over je levering? Mijn a6 e-tron staat om dezelfde reden geblokkeerd bij d’Ieteren en voorlopig kan men mij geen timing geven.
Ik heb wel begrepen dat ze op zoek zijn naar een oplossing waarbij de blusser op een andere plaats dan in de vloer van de achterbank geboord wordt. Maar daar stopt het goede nieuws 😅
Blijkbaar plaatst Audi Duitsland ofwel de brandblusser midden op de vloer bij de achterbank, ofwel is er simpelweg helemaal geen brandblusser meegeleverd. Dit is in België verplicht waardoor d'Ieteren een hele massa brandblussers heeft moeten bestellen, die maar liefst 8 weken op zich hebben laten wachten.
De brandblussers worden allemaal onder de stoel van de passagier gemonteerd (of hermonteerd indien reeds op de vloer).
Zelf heb ik nog geen update ontvangen over mijn wagen, maar mij was reeds eerder verteld dat het begin juni zou zijn dus ik heb er goede hoop in deze sowieso in juni te mogen ontvangen.
Bedankt voor deze bijkomende info. Als de garage met nieuws komt, laat ik het zeker nog even weten. Veel succes met het wachten!fwinters schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 12:22:
[...]
Ik heb het gehele artikel gelezen, het gaat over een vertraging die men heel actief aan het wegwerken is. Vorige week is de achterstand van 500 naar 300 uitleveringen teruggedrongen.
Blijkbaar plaatst Audi Duitsland ofwel de brandblusser midden op de vloer bij de achterbank, ofwel is er simpelweg helemaal geen brandblusser meegeleverd. Dit is in België verplicht waardoor d'Ieteren een hele massa brandblussers heeft moeten bestellen, die maar liefst 8 weken op zich hebben laten wachten.
De brandblussers worden allemaal onder de stoel van de passagier gemonteerd (of hermonteerd indien reeds op de vloer).
Zelf heb ik nog geen update ontvangen over mijn wagen, maar mij was reeds eerder verteld dat het begin juni zou zijn dus ik heb er goede hoop in deze sowieso in juni te mogen ontvangen.
Vanochtend een update ontvangen van de concessie. Alle wagens die nu nog bij d'Ieteren staan gaan versneld worden geleverd aan de dealers. Concreet zou dit betekenen dat de brandblussers verder NIET meer gemonteerd worden.woutsorgeloos schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 17:37:
[...]
Bedankt voor deze bijkomende info. Als de garage met nieuws komt, laat ik het zeker nog even weten. Veel succes met het wachten!
Blijft allemaal wat vaag en de dealer kan geen concretere beloftes doen…
In mijn Q6 is dit niet mogelijk, waar audio wordt afgespeeld gebeurd dit altijd via alle speakers.Audia6etron schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:31:
Wie weet of je aan het derde bijrijdersscherm een draadloze koptelefoon kan koppelen?
Nee, ik denk dat ze weg zijn uit het interieur.Vee4 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:33:
Wat bedoel je? Dat ze deze gaan laten zitten aan de voeten op de middenplaats vanachter? Ik heb te horen gekregen dat de brandblussers nu “eindelijk” waren toegekomen (vorige keer waren het de tapijten), dus ik weet niet wat ik ervan moet denken. Er kon ook niks gezegd worden over welke auto wanneer zou geleverd worden aan de garages…
Klopt, toch maar vreemd dat het allemaal zo vaag blijft...woutsorgeloos schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:31:
Wij kregen gisteren bericht dat er een ‘oplossing’ gevonden werd en dat de wagens normaal in de komende weken in verschillende batchen vrijgegeven zullen worden.
Blijft allemaal wat vaag en de dealer kan geen concretere beloftes doen…
En als er voor de dealer bijna geen moeite voor nodig is (auto bestellen aan de hand van Audi code, en ik regel zelf transport en import wel) is er misschien ook nog wel een nette korting te bedingen.
Wat mis ik hier?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Wat is "behoorlijk veel"? Maar je mist niets. Je zou hem in Zweden moeten kopen en dan laten afleveren zonder daar op kenteken laten zetten en dan zelf importeren Nederland in.SeatRider schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:01:
Ik overweeg de aanschaf van een Q6. Eerder in dit topic schreef iemand dat deze in Zweden behoorlijk veel goedkoper is te verkrijgen. Nu is de BPM voor een BEV fixed op € 667, waardoor het al gauw loont de auto uit een ander EU land te halen.
En als er voor de dealer bijna geen moeite voor nodig is (auto bestellen aan de hand van Audi code, en ik regel zelf transport en import wel) is er misschien ook nog wel een nette korting te bedingen.
Wat mis ik hier?
Snow_King schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:49:
[...]
Wat is "behoorlijk veel"? Maar je mist niets. Je zou hem in Zweden moeten kopen en dan laten afleveren zonder daar op kenteken laten zetten en dan zelf importeren Nederland in.
Dit gaat dan over de A6, maar een verschil van 88k - 72,5k = 15,5k (= bijna 18%) lijkt me de moeite waard. Ik heb overigens nu via-via een dealer in Duitsland benaderd met de vraag of ze bereid zijn een hoge(re) korting te geven in ruil voor verder geen gezeik.Passat1 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 12:02:
Wat mij overigens ook opviel, is dat de Nederlandse prijs relatief vrij hoog lijkt te zijn. In NL kost de avant, advanced edition, performance, tech plus, sportstoelen, trekhaak 88.000 EUR. Als ik op audi.se kijk, hebben ze in Zweden een Proline-versie met deze opties (komt niet helemaal overeen, want geen lederen bekleding, maar wel grotendeels) voor 819.000 SEK, ofwel ca. 72.500 EUR. Dit is zonder de 667 EUR BPM, maar wel met 25% btw ipv 21% btw. Wellicht wordt de Proline binnenkort ook hier geintroduceerd, dat zou de wagen dan wel weer wat aantrekkelijker maken
Blijft over de optie om tegen een jong gebruikte aan te lopen die toevallig helemaal naar mijn zin is, of schimmigere constructies met lokale tussenhandelaren.
Dat verklaart iig waarom dit niet massaal wordt gedaan
Dank voor het terugkoppelen! Dat zal dan hetzelfde zijn in Zweden, ze willen de blijkbaar hogere marge in Nederland behouden.SeatRider schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 07:36:
Inmiddels reactie van een Audi dealer in DE: Zij hebben instructies om geen auto's te verkopen bestemd voor export, die jonger zijn dan 6 mnd of minder dan 6000 km hebben gereden. Dat is geen Europees beleid (sterker, dat gaat in tegen de principes van vrije handel) maar een regel die Audi aan de dealers oplegt. Dit blokkadebeleid wordt door veel premium merken gevoerd, in veel EU landen.
Blijft over de optie om tegen een jong gebruikte aan te lopen die toevallig helemaal naar mijn zin is, of schimmigere constructies met lokale tussenhandelaren.
Ik vond het teveel gedoe om de wagen te importeren (door Denemarken en Duitsland heen op een oplegger). Ik heb besloten een (vrijwel full options) VW ID7 PRO S Limited Edition Tourer te bestellen. Toegegeven, lang niet zo fraai als de A6, mijn autohart gaat er niet sneller van kloppen, maar wel een stuk beter voor de persoonlijke financien.
Kan ik me voorstellen, ik werk bij een dochterbedrijf van een groot LT transportbedrijf en met trucks werkt dit net zo. Anders zou je wel heel makkelijk kunnen handelen... Kan je de dealers hier passeren en zo een grijze stoet hier importeren en doorverkopenSeatRider schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 07:36:
Inmiddels reactie van een Audi dealer in DE: Zij hebben instructies om geen auto's te verkopen bestemd voor export, die jonger zijn dan 6 mnd of minder dan 6000 km hebben gereden. Dat is geen Europees beleid (sterker, dat gaat in tegen de principes van vrije handel) maar een regel die Audi aan de dealers oplegt. Dit blokkadebeleid wordt door veel premium merken gevoerd, in veel EU landen.
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting
Mijn dealer wist me te vertellen dat dit met een toekomstige update mogelijk zou zijn.Audia6etron schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:31:
Wie weet of je aan het derde bijrijdersscherm een draadloze koptelefoon kan koppelen?
Geen idee of hij mij gewoon iets wou wijsmaken om toch zeker te verkopen. 🤷🏻♂️
Zijn het überhaupt schroefveren?Remmyveen schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:51:
Ik heb inmiddels ook de basisversie van de A6 besteld. Wat ik als autofiel eigenlijk een beetje jammer vind is dat de auto op stalen veren hoger staat dan op luchtvering. Weten jullie of er een mogelijkheid is deze bij te stellen naar beneden? (Met de huidige schroefveren)
The best is yet to come
Dat gaat natuurlijk niet. Dan moet je de auto voor en achter zwaarder beladen (niet aan te raden), of verlagingsveren (met bijbehorende schokdempers!) monteren.Remmyveen schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:51:
Ik heb inmiddels ook de basisversie van de A6 besteld. Wat ik als autofiel eigenlijk een beetje jammer vind is dat de auto op stalen veren hoger staat dan op luchtvering. Weten jullie of er een mogelijkheid is deze bij te stellen naar beneden? (Met de huidige schroefveren)
Overigens zou ik de auto mooi op de standaard hoogte laten. Dat is veel praktischer. Denk aan inritten van parkeergarages, het nemen van verkeersdrempels of het oprijden van een veerpont.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Ja dit inderdaad. Ik heb de versie met luchtvering en mijn grootste irritatie is hoe laag hij staat bij drempels en parkeergarages. Ja je kunt hem 'liften' in het menu, maar dat is veel te traag om tijdens een rit (net) voor een drempel te doen. Helaas ook geen slimmigheidjes ontdekt om hem te laten onthouden op sommige veelbezochte plekken te liften, en ook geen sensor die het aan ziet komen en automatisch lift. Ik moet echt héél langzaam over drempels om de grond niet te raken, dat was bij m'n vorige auto (Polestar 2) echt anders.Andrehj schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:50:
[...]
Dat gaat natuurlijk niet. Dan moet je de auto voor en achter zwaarder beladen (niet aan te raden), of verlagingsveren (met bijbehorende schokdempers!) monteren.
Overigens zou ik de auto mooi op de standaard hoogte laten. Dat is veel praktischer. Denk aan inritten van parkeergarages, het nemen van verkeersdrempels of het oprijden van een veerpont.
Kan je de luchtvering niet standaard al op verschillende hoogtes zetten dan?Torrentus schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:49:
[...]
Ja dit inderdaad. Ik heb de versie met luchtvering en mijn grootste irritatie is hoe laag hij staat bij drempels en parkeergarages. Ja je kunt hem 'liften' in het menu, maar dat is veel te traag om tijdens een rit (net) voor een drempel te doen. Helaas ook geen slimmigheidjes ontdekt om hem te laten onthouden op sommige veelbezochte plekken te liften, en ook geen sensor die het aan ziet komen en automatisch lift. Ik moet echt héél langzaam over drempels om de grond niet te raken, dat was bij m'n vorige auto (Polestar 2) echt anders.
Mijn Taycan stel ik in op normaal (wat al redelijk laag is voor vervelende drempels), laag of nog lager. En daarnaast een lift functie (met geheugen gelukkig, want heb zo'n vervelende drempel in de straat). Daarnaast merk ik dat de demping ook verschil maakt. Op normaal zachter, dus raak je eerder een drempel dan als je hem op sport hebt staan.
Het is hoe dan ook oppassen, want de Polestar 2 ligt juist relatief hoog vanwege het ontwerp en daarmee hoef je nooit op te letten.
Ik ben er desondanks wel blij mee, vind die hoog op de poten EV look helemaal niets bij een normale auto - de i4 heeft daar ook zo'n last van.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Deze schroefveren zijn niet in hoogte instelbaar, maar buiten dat zijn ook deze adaptief en de hoogte is eigenlijk ideaal qua instap en uitstap. De site https://electrichasgoneaudi.net/ is heel interessant, bevat zeer veel details over alle E-tron modellen van Audi.Remmyveen schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:51:
De ophangingen:
/f/image/QWb7dKGF7fCWZz7Hl7WY0xMx.png?f=fotoalbum_large)
Omdat ik zelf wil bepalen op welk tijdstip de auto mag gaan laden aan mijn thuis laadpaal, gebruik ik de 'laadlocatie' functie. Daar stel ik een voorkeurstijdstip in en verbind de auto aan de lader.
Daar komt het probleem, ik heb het idee dat dit soms niet werkt. Gisteren kwam ik met 5% accupercentage over thuis en stelde in dat de auto de volgende ochtend moest gaan laden en niet op het piekmoment. De tijd stelde ik in de auto in en niet via de app (die trouwens ook niet echt lekker werkt)
Na een uur zag ik dat de auto gewoon was gaan laden terwijl alle instellingen goed staan. Ik heb de stekker maar uit de auto gehaald maar dit is verre van ideaal. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen en eventueel een oplossing hebben? Alvast dank!
Ah, je kan zelf op de animatie knop drukken in de configurator - als je dan de achtergrond aanpast naar nacht krijg je een goed beeld hoe de LED pro optie eruit ziet (dus niet OLED).delorean7 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:03:
Heeft er iemand een filmpje of beeld van een A6 met 'normale' LED verlichting zoals in het advanced pakket? Uiteraard alleen maar OLED/full option beelden te zien - maar ik heb ruzie met de CFO hier, dus zit even te bedenken of ik iets moet besparen of op de blaren moet gaan zitten
7k extra voor stoel ventilatie en OLED achterlichten ga ik er niet doorheen krijgen.
Mooi zat!
Voorkant of achterkant?delorean7 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:03:
Heeft er iemand een filmpje of beeld van een A6 met 'normale' LED verlichting zoals in het advanced pakket? Uiteraard alleen maar OLED/full option beelden te zien - maar ik heb ruzie met de CFO hier, dus zit even te bedenken of ik iets moet besparen of op de blaren moet gaan zitten
Nog steeds geen zicht op een nieuwe leveringsdatum hier. De brandblusser zou speciaal ontworpen zijn om onder de passagiersstoel te passen en het is wachten tot deze specifieke blusser bij de importeur geleverd wordt. Men kan onmogelijk een concrete datum geven.fwinters schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:56:
[...]
Klopt, toch maar vreemd dat het allemaal zo vaag blijft...
Hier hetzelfde. De wagen staat ondertussen al meer dan een maand vast in Kortenberg. Triestig. Ik heb gisteren de vraag gesteld naar meer info; de reactie blijft uit... Ik vrees dat een uitlevering in juni niet meer realistisch is. Dit is geen reclame voor Audi, wat een amateurisme.woutsorgeloos schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 06:42:
[...]
Nog steeds geen zicht op een nieuwe leveringsdatum hier. De brandblusser zou speciaal ontworpen zijn om onder de passagiersstoel te passen en het is wachten tot deze specifieke blusser bij de importeur geleverd wordt. Men kan onmogelijk een concrete datum geven.
Eerste helft maart.Audia6e schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:21:
Wanneer hebben jullie besteld? Tegen mij vertelden ze dat er elke week leveringen gingen zijn met first in first out principe dus eerder besteld is eerder dat de auto wordt geleverd
Wij hebben besteld in de eerste week van april.Audia6e schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:21:
Wanneer hebben jullie besteld? Tegen mij vertelden ze dat er elke week leveringen gingen zijn met first in first out principe dus eerder besteld is eerder dat de auto wordt geleverd
Als particulier kan je terugvallen op artikels 2.2 en 2.3 van de algemene voorwaarden, waarin opgenomen is dat de leveringsdatum op de bestelbon van strikte toepassing is.fwinters schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:11:
[...]
Hier hetzelfde. De wagen staat ondertussen al meer dan een maand vast in Kortenberg. Triestig. Ik heb gisteren de vraag gesteld naar meer info; de reactie blijft uit... Ik vrees dat een uitlevering in juni niet meer realistisch is. Dit is geen reclame voor Audi, wat een amateurisme.
Verderop in de voorwaarden wordt dit aangepast voor professionele klanten. Die lijken dus net wat minder klant te zijn voor Audi en worden zo dan ook behandeld gezien men zelfs weigert om een nieuwe datum op te geven…
Of zijn er onder jullie particuliere kopers die dezelfde ‘premium’ behandeling krijgen? 😉
Ik heb in januari besteld en hij zou komende week geleverd moeten wordenwoutsorgeloos schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:21:
[...]
Wij hebben besteld in de eerste week van april.
Dat klinkt goed voor je! Als ik dan de lijn doortrek, zal juni voor mij alleszins hoogstwaarschijnlijk niet meer lukken. 2 maanden later besteld, zal wel betekenen dat de wagen weken later dan de jouwe uitgeleverd wordt.Audia6e schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:05:
[...]
Ik heb in januari besteld en hij zou komende week geleverd moeten worden
[Update]: vandaag nog gebeld met de dealer, ze weten zelfs niet meteen wanneer de wagen arriveert in de concessie. Dit wordt door D'Ieteren pas enkele dagen voor aankomst gecommuniceerd door het dossier van de wagen op te sturen.
Meteen na het bellen volgende een communicatie per mail: "Deze wagen staat nog geblokkeerd op EK omwille van de brandblusser. Deze zal normaal in de volgende batch vrijgegeven worden, afhankelijk van wanneer de volgende lading brandblussers aan ons bezorgd wordt vanuit Audi AG. Bedankt voor je begrip."
[ Voor 41% gewijzigd door fwinters op 17-06-2025 20:57 ]
Is levering komende week bevestigd door de dealer of de leveringsdatum op je bestelbon?Audia6e schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:05:
[...]
Ik heb in januari besteld en hij zou komende week geleverd moeten worden
Dit is wat dealer vorige week kon vertellen.woutsorgeloos schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:57:
[...]
Is levering komende week bevestigd door de dealer of de leveringsdatum op je bestelbon?
als je mij je 06 nummer Dm't dan stuur ik je een filmpje
Mij hadden ze verteld dat het lithium-brandblussers moeten zijn en dat het probleem was. Mijn wagen "zou" onderweg zijn naar de garage. Maar dat is ook al een week dat ze elke dag "morgen" zeggen (d'ieteren tegen de garage)woutsorgeloos schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 06:42:
[...]
Nog steeds geen zicht op een nieuwe leveringsdatum hier. De brandblusser zou speciaal ontworpen zijn om onder de passagiersstoel te passen en het is wachten tot deze specifieke blusser bij de importeur geleverd wordt. Men kan onmogelijk een concrete datum geven.
De onze is mondeling besteld voorlaatste week van maart (vermoedelijk dan reeds door de dealer doorgegeven aan Audi) en ondertekend eerste week van april. Uiterste leveringsdatum was 12 juni. Op 22 mei was hij bij d’Ieteren, dus zonder brandblusser-saga hadden ze deze datum netjes gehaald…Vee4 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:08:
[...]
Besteld eerste helft maart en die was al gepland voor een maand geleden? Mijn wagen is besteld in november en was gepland voor begin mei. De auto "zou" nu onderweg zijn naar de garage, maar er wordt al sinds het begin gezegd "volgende week"
Als een aantal onder jullie nu melding krijgen dat de levering volgende week zou plaatsvinden, neem ik aan dat de oplossing er is en het ‘gewoon’ kwestie is van de achterstand weg te werken… Op hoop van zegen.
Ja besteld eerste helft maart en levering zou toen vastgelegd zijn op eerste week juni. De wagen is al sinds 18 mei bij D'Ieteren.Vee4 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:08:
[...]
Besteld eerste helft maart en die was al gepland voor een maand geleden? Mijn wagen is besteld in november en was gepland voor begin mei. De auto "zou" nu onderweg zijn naar de garage, maar er wordt al sinds het begin gezegd "volgende week"
Net nog bericht gekregen dat onze wagen bij de volgende batch zou zitten die wordt vrijgegeven, maar ze wachten nog op een nieuwe lading brandblussers die van bij Audi zouden moeten komen. Wanneer deze lading verwacht wordt, weet men niet…woutsorgeloos schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 22:21:
[...]
De onze is mondeling besteld voorlaatste week van maart (vermoedelijk dan reeds door de dealer doorgegeven aan Audi) en ondertekend eerste week van april. Uiterste leveringsdatum was 12 juni. Op 22 mei was hij bij d’Ieteren, dus zonder brandblusser-saga hadden ze deze datum netjes gehaald…
Als een aantal onder jullie nu melding krijgen dat de levering volgende week zou plaatsvinden, neem ik aan dat de oplossing er is en het ‘gewoon’ kwestie is van de achterstand weg te werken… Op hoop van zegen.
Ik lees tussen de regels dat er dus al een lading brandblussers tot bij d’Ieteren geraakt is en (vermoedelijk) ook al geïnstalleerd werd. Dit maakt dat een eerste batch toch al vrijgegeven zou moeten zijn… iemand die dat kan bevestigen?
Enkel België. Een belgenmop dus 😅JTHZZ schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:41:
Dat met die brandblussers is toch alleen een Belgisch probleem, of is dat ook in Nederland ?
[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 21-06-2025 22:55 ]