Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:50
Kipsel schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:49:
Mooi om de Sportback nu ook al te zien. Ik begreep van de dealer dat eerst Avants geproduceerd zouden worden en later (week 14?) pas gestart zou worden met de productie van de Sportback. Heeft iemand de Sportback al bij de dealer zien staan?

Ik heb in november een A6 Sportback e-tron S edition in Daytonagrijs besteld. Opties:
- 21 inch velgen
- Winterpakket
- Tech pro
- Privacy glas
- Phone box

Net als anderen hier had ik graag B&O pakket gehad maar het totale pakket werd me net even te gek.
Gefeliciteerd. Wat was je overweging voor het privacyglas? Het privacy-aspect? Of zonwering? Iets anders?

Ben zelf bang dat het een beetje een donkere bedoening wordt achterin, maar m'n huidige auto heeft geen privacyglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipsel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:50
Alamo schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:27:
[...]

Gefeliciteerd. Wat was je overweging voor het privacyglas? Het privacy-aspect? Of zonwering? Iets anders?

Ben zelf bang dat het een beetje een donkere bedoening wordt achterin, maar m'n huidige auto heeft geen privacyglas.
Dank! Ik vind het mooi staan en ook qua zonwering is het handig. Het zal mogelijk wel donker zijn (ook zonder glazen dak en met aflopend dak). Gelukkig zit ik voorin :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 14:49
Ik heb vorige week de A6 e-tron Sportback besteld.
Ik heb het bij de standaard batterij gehouden, want met mijn configuratie komt die WLTP nog steeds 610 km ver. De wagen is enorm efficiënt vormgegeven en uiterst zuinig in verbruik.

Mijn configuratie:

Corporate edition
Plasma blue
Beige luxury interieur
Technology plus pack
MMI pro experience
Pack comfort and safety
Pano dak
Privacy glas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWT2XYb5ZOqdT0AnbIFaj9SZQ34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHK4KDQ80oGTO3DScqXKPUzn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMDncFxQJMKXnHkfUp0w6U0iwgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tln2DUln1y9xWVIsqdMdXalA.jpg?f=fotoalbum_large

De brandblussers zouden bij nieuwe uitlevering al niet meer op de vloer bij de achterbank (uiterst onhandige plaats) gemonteerd worden, zowat alle Belgische dealers hebben meteen op D'Ieteren gereageerd.

Levering zou juni zijn. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:34
fwinters schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:44:
Ik heb het bij de standaard batterij gehouden, want met mijn configuratie komt die WLTP nog steeds 610 km ver. De wagen is enorm efficiënt vormgegeven en uiterst zuinig in verbruik.

Mijn configuratie:

Corporate edition
Plasma blue
Beige luxury interieur
Technology plus pack
MMI pro experience
Pack comfort and safety
Pano dak
Privacy glas

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De brandblussers zouden bij nieuwe uitlevering al niet meer op de vloer bij de achterbank (uiterst onhandige plaats) gemonteerd worden, zowat alle Belgische dealers hebben meteen op D'Ieteren gereageerd.

Goed bezig! Eindelijk eens een bestelling zonder veel te grote pooierbakwielen die ten koste gaan van efficiëntie en comfort, maar met deze 18" 19" wielen.
Jammer dat er in 18" 19" totaal geen alternatieve wielen zijn, terwijl 18" 19" voor zo'n auto toch echt meer dan groot genoeg is.
Die veel te grote alternatieve hebben behalve de reeds genoemde nadelen ook de nadelen van de gemakkelijke stoeprandschade en het lekrijden door potgaten en andere oneffenheden in het wegdek. En dat ook nog zonder een reservewiel aan boord. ;w

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
Andrehj schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:01:
[...]

Goed bezig! Eindelijk eens een bestelling zonder veel te grote pooierbakwielen die ten koste gaan van efficiëntie en comfort, maar met deze 18" wielen.
Jammer dat er in 18" totaal geen alternatieve wielen zijn, terwijl 18" voor zo'n auto toch echt meer dan groot genoeg is.
Die veel te grote alternatieve hebben behalve de reeds genoemde nadelen ook de nadelen van de gemakkelijke stoeprandschade en het lekrijden door potgaten en andere oneffenheden in het wegdek. En dat ook nog zonder een reservewiel aan boord. ;w
Hoi, op de A6 zijn het geen 18 maar 19 duims alu velgen als standaard. 18 duims liggen wel standaard onder de Q6 e-tron, daar zou ik thans ook altijd voor 19 duims gaan. Inderdaad niet groter wegens de nadelen die dan ontstaan zoals je vernoemt, voornamelijk het verlies aan comfort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhWDTvs8UvbqcPWB_Wz7rjNyJ2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MO4djkQE0lMUI4OlvyHAsatf.png?f=fotoalbum_large

Ze zien er ook best mooi uit vind ik, je ziet dat ze echt ontworpen zijn met het doel maximale aerodynamische eigenschappen te hebben. Dat past in de context van deze wagen.

[ Voor 4% gewijzigd door fwinters op 15-03-2025 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
fwinters schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 11:25:
Hoi, op de A6 zijn het geen 18 maar 19 duims alu velgen als standaard. 18 duims liggen wel standaard onder de Q6 e-tron, daar zou ik thans ook altijd voor 19 duims gaan.
Je hebt helemaal gelijk. Gecorrigeerd.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:59
Sinds 3,5 week gelukkige bezitter van een Q6 Launch Edition. Auto heeft S line binnen en buiten. Schuifdak, trekhaak, tech plus en zwart optiek pakket. Daytona grijs.
Kwam uit een Q4 uit oktober 2021. 185k mee gereden en dat waren niet de gelukkigste kilometers. Het rijden was prima alleen de rest eromheen was Audi onwaardig.
Nu dus de Q6 en deze is echt wel een aanzienlijke verbetering.
Het stof/leer S line van de Q4 was echter mooier dan dat van de Q6. Is even wennen.
Helaas moeten kiezen voor de standaard 19 inch lichtmetalen velgen. Ik wilde graag zwarte velgen maar via Audi en Ayvens redelijk “onbetaalbaar”. Nu ben ik op het idee gekomen om de standaard 19 inch velgen zwart te laten spuiten of poedercoaten. Lever ik deze Q6 op enig moment in dan koop ik wel dezelfde velgen op Marktplaats. Worden nu al best veel aangeboden en zullen alleen maar goedkoper worden. Maar hier zit ook gelijk een uitdaging. Poedercoaten duurt normaal een paar dagen. En ik heb geen vervangende velgen. Weet iemand hoe ze dit aanpakken? Op de Q6 liggen geen gangbare velgen (5x130). Ook after sales geen Audi dedicated velgen in zwart 19” beschikbaar. Anders zou ik deze kopen. 19 inch rijdt overigens wel comfortabeler dan de standaard 20 inch onder mijn Q4. Maar dat is dan ook het enige voordeel. Verder niets te klagen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
Jope3 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:34:
19 inch rijdt overigens wel comfortabeler dan de standaard 20 inch onder mijn Q4. Maar dat is dan ook het enige voordeel.
Euh, nee.

19" heeft behalve het betere comfort veel meer voordelen:
  • Minder kans op stoeprandschade
  • Zuiniger
  • Minder kans op lekrijden en kapotte band+velg door gaten in het wegdek, of gefreesde randen bij wegwerkzaamheden.
  • Minder slijtage aan onderstel doordat de band al veel trillingen dempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
Andrehj schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:38:
[...]

Euh, nee.

19" heeft behalve het betere comfort veel meer voordelen:
  • Minder kans op stoeprandschade
  • Zuiniger
  • Minder kans op lekrijden en kapotte band+velg door gaten in het wegdek, of gefreesde randen bij wegwerkzaamheden.
  • Minder slijtage aan onderstel doordat de band al veel trillingen dempt.
Klopt maar deze voordelen zou ik graag voor lief hebben genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
Zijn er al mensen die ervaring hebben met snelladen op 400v laders? Wat is de hoogste snelheid die je hebt gezien?

Ik lees over dat "bankladen" en vraag me af wat dat nou concreet oplevert. Stel je gaat naar een verouderde Tesla Supercharger die maximaal 150kW levert op 400v... dan zou normaal gesproken met een 800v auto maximaal 75kW haalbaar zijn toch? Maar met "bankladen" kom je alsnog tot (tegen de) 150kW?

Heeft iemand dit al in de praktijk gecheckt? Ik vind er maar bar weinig over op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Jope3 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:34:
Sinds 3,5 week gelukkige bezitter van een Q6 Launch Edition. Auto heeft S line binnen en buiten. Schuifdak, trekhaak, tech plus en zwart optiek pakket. Daytona grijs.
Kwam uit een Q4 uit oktober 2021. 185k mee gereden en dat waren niet de gelukkigste kilometers. Het rijden was prima alleen de rest eromheen was Audi onwaardig.
Nu dus de Q6 en deze is echt wel een aanzienlijke verbetering.
Het stof/leer S line van de Q4 was echter mooier dan dat van de Q6. Is even wennen.
Helaas moeten kiezen voor de standaard 19 inch lichtmetalen velgen. Ik wilde graag zwarte velgen maar via Audi en Ayvens redelijk “onbetaalbaar”. Nu ben ik op het idee gekomen om de standaard 19 inch velgen zwart te laten spuiten of poedercoaten. Lever ik deze Q6 op enig moment in dan koop ik wel dezelfde velgen op Marktplaats. Worden nu al best veel aangeboden en zullen alleen maar goedkoper worden. Maar hier zit ook gelijk een uitdaging. Poedercoaten duurt normaal een paar dagen. En ik heb geen vervangende velgen. Weet iemand hoe ze dit aanpakken? Op de Q6 liggen geen gangbare velgen (5x130). Ook after sales geen Audi dedicated velgen in zwart 19” beschikbaar. Anders zou ik deze kopen. 19 inch rijdt overigens wel comfortabeler dan de standaard 20 inch onder mijn Q4. Maar dat is dan ook het enige voordeel. Verder niets te klagen. :)
Dan koop je de originele velgen toch alvast? die heb je uiteindelijk toch nodig bij het inleveren.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:58
Alamo schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:25:
Zijn er al mensen die ervaring hebben met snelladen op 400v laders? Wat is de hoogste snelheid die je hebt gezien?

Ik lees over dat "bankladen" en vraag me af wat dat nou concreet oplevert. Stel je gaat naar een verouderde Tesla Supercharger die maximaal 150kW levert op 400v... dan zou normaal gesproken met een 800v auto maximaal 75kW haalbaar zijn toch? Maar met "bankladen" kom je alsnog tot (tegen de) 150kW?

Heeft iemand dit al in de praktijk gecheckt? Ik vind er maar bar weinig over op internet.
Torrentus in "Het grote Audi A6 & Q6 e-tron topic" Staat in deze grafiek, gele lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 00:00
[quote]Torrentus schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:01:
[...]

Torrentus in "Het grote Audi A6 & Q6 e-tron topic" Staat in deze grafiek, gele lijn.
[/quote

Wel met de 100Kwh batterij, zou dat anders zijn met de kleine batterij optie? Is dat een andere batterij techniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:26
JustTrying schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:29:

Wel met de 100Kwh batterij, zou dat anders zijn met de kleine batterij optie? Is dat een andere batterij techniek?
Een link naar die curve staat er 2 posts onder. Het is dezelfde techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
Dank je, had ik gezien idd. Maar was benieuwd of mensen hier zelf ook al ervaringen hadden. En concreet: als je bij een Tesla Supercharger aansluit van 250kW, wat betekent dat dan? Werd me niet 100% duidelijk uit die grafiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torrentus
Alamo schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:48:
[...]

Dank je, had ik gezien idd. Maar was benieuwd of mensen hier zelf ook al ervaringen hadden. En concreet: als je bij een Tesla Supercharger aansluit van 250kW, wat betekent dat dan? Werd me niet 100% duidelijk uit die grafiek.
Dit is op zich een (audi-onafhankelijke) 'praktijk'-test, maar snap je vraag naar ervaringen van rijders uit dit topic. Bij de Tesla Supercharger van 250kW kun je de oranje lijn verwachten, omdat dat een 400V lader is. Tesla's kunnen sneller omdat er meer amperage in gaat dan de standaard normaal toelaat, maar dat zal de Audi niet afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40
Alamo schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:48:
[...]

Dan krijg je dus dit:
Komt ook overeen met die gele lijn in de eerdere grafiek, ergens tussen 120-140 kW.
Is hij gemaxed op zo’n 340A?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jope3
Puppetmaster schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 22:00:
[...]

Dan krijg je dus dit:

[...]

Komt ook overeen met die gele lijn in de eerdere grafiek, ergens tussen 120-140 kW.
Is hij gemaxed op zo’n 340A?
Vandaag met mijn Q6 83 kWh met ca. 20% accu gaan laden bij Fastned 400v. Ik kwam uit op ruim 180 kW snelheid in begin. Vond ik niet slecht. Was bij de Q4 veel langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40
Dat is hoopgevend! 👍🏼
Was het niet toevallig een 400kW paal? 😉

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
Puppetmaster schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:13:
Dat is hoopgevend! 👍🏼
Was het niet toevallig een 400kW paal? 😉
Dan zal het dat wel zijn geweest :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinv147
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 24-04 15:53
Goedemiddag,

Ik wil graag de A6 Etron Avant gaan leasen maar ik heb een vraag over het lichtpakker voor de interieurverlichting. Standaard is alleen wit (wellicht dimbaar) en heeft deze ook niet de "verlichtingsbogen" langs het voorraam. Als je dit in kleur naar wens wilt moet je het lichtpakket plus nemen, echter dan zit je meteen ook gebonden aan het prijzige MMI experience pro pakket.

Ik vroeg me af of dit lichtpakket plus in Nederland beschikbaar komt of reeds is bij de Functions on Demand (FOD).

Ik heb hier een draadje vanuit Duitsland dat lijkt aan te geven, dat het daar tegen meerkosten achteraf te activeren is:

https://www.motor-talk.de...chtung-plus-t8174475.html

Zijn er reeds berijders in Nederland die dit in hun app kunnen zien?

Ik vraag me tevens af, welke andere functies er zijn. Ik heb het idee dat de website van audi niet volledig / actueel is wat betreft de FOD functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinv147
SDal schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:33:
Ik ben sinds een kleine 2 weken in het bezit van een Audi A6 etron Avant. Na 5 jaar in de (Q8) etron was het tijd voor een nieuwe lease auto. De auto’s zijn totaal anders in wegligging, rijgedrag maar ook het infotainment is compleet nieuw. Tot op heden ben ik erg content met de keuze.

Mijn belangrijkste overwegingen voor een Audi A6 etron avant zijn range (efficiency) en snelladen (800v).

Andere auto’s op het lijstje:

BMW I5 Touring mooie auto maar voor mij een te beperkte accu grote (range) en snelladen van 10-80% 30min+
Zeekr oo1 afgevallen omdat ik het nog niet aandurfde qua merk, service, storingen e.d
KIA EV9, grote auto, veel ruimte maar zoals ook met de etron verwacht ik een hoog verbruik dus ook met grote accu bereik beperkt, met name vakantie ritten.
Volvo EX90, is ook net nieuwe maar uitvoering in RWD niet heel vlot en ook hierbij een hoog verbruik. Auto weegt geloof ik 2750 kg.

Op dit moment zit het verbruik van de auto rond de 19 á 20kWh en ik denk in de zomer dat 16-17kWh realistisch is wat een bereik van circa 560-600 km moet geven.
Verder ligt de auto strak op de weg. Vering is wel wat stug, zeker in vergelijking met de luchtvering in de etron maar voor mij niet storend. Eerste Audi met achterwiel aandrijving wat hem we een stukje dynamischer maakt. Nogmaals tot nu toe zeer tevreden en geen storingen.

Uitvoering:
S edition Performance
Magneetgrijs
Leer (wit/grijs)
Tech Plus
21 inch
Winterpakket
Trekhaak
e.d.

[Afbeelding][Afbeelding]
Prachtige wagen, gefeliciteerd.

Ik twijfel nog steeds over de kleur magneetgrijs, maar deze foto's zijn prachtig.

Ik ben ook benieuwd naar het rijcomfort met de 21 inch wielen. Als ik je gekozen opties bekijk dan heb je niet de luchtvering en ik las, dat de auto op de standaard veren vrij stevig geveerd is. Hoe ervaar je dit in praktijk?

Als je nog wat foto's kunt plaatsen in het buitenlicht, dat zou helemaal geweldig zijn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinv147
Avant met 21 inch velgen, plasma blauw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_WvAFV1RlrQb5Li2hjg9fzoOAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PoI4w3nxuFgYuHwyEQPTFzoA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustTrying
robinv147 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:34:
Avant met 21 inch velgen, plasma blauw

[Afbeelding]
Echt een hele mooie kleur dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWallet
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-05 20:00
Ik ben ook in de markt voor de A6 e-tron Avant. Specificaties: s edition, sportstoel leder zwart, winterpakket, trekhaak.Ik rij nu in een Q4, navarro blauw.
Het enige waar ik nog over twijfel is de kleur. Siambeige vind ik erg mooi, vooral icm de zwarte accenten. De plasmablauwe variant heb ik nog niet in het echt kunnen zien maar spreekt me ook erg aan. Meer foto’s meer dan welkom. Weet iemand waar ik deze kleur kan bekijken? Bij voorkeur in de noordelijke helft van Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
fwinters schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:44:

Mijn configuratie:

Corporate edition
Plasma blue
Beige luxury interieur
Technology plus pack
MMI pro experience
Pack comfort and safety
Pano dak
Privacy glas

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Corporate edition? Dat zou in Nederland de business edition zijn, zou die er op termijn ook weer gaan komen, zal dan ook wel een betere propositie zijn dan de huidige edition/advanced edition..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evertvb
  • Laatst online: 11-04 11:25
Hoi, ik heb sinds kort een Audi Q6 en een laadpaal thuis die ik ingesteld heb op loadbalancing aan 5,7 kWh. Leert de software van de Audi de laadsnelheid van mijn paal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
evertvb schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:54:
Hoi, ik heb sinds kort een Audi Q6 en een laadpaal thuis die ik ingesteld heb op loadbalancing aan 5,7 kWh. Leert de software van de Audi de laadsnelheid van mijn paal?
Dat hoort elke EV te doen (en is ongeveer het enige wat een laadpaal doet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torrentus
TheWallet schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:36:
Ik ben ook in de markt voor de A6 e-tron Avant. Specificaties: s edition, sportstoel leder zwart, winterpakket, trekhaak.Ik rij nu in een Q4, navarro blauw.
Het enige waar ik nog over twijfel is de kleur. Siambeige vind ik erg mooi, vooral icm de zwarte accenten. De plasmablauwe variant heb ik nog niet in het echt kunnen zien maar spreekt me ook erg aan. Meer foto’s meer dan welkom. Weet iemand waar ik deze kleur kan bekijken? Bij voorkeur in de noordelijke helft van Nederland?
Ik heb voordat ik hem bestelde Plasmablauw kunnen bekijken op een Q6 bij van den Brug in Drachten. Hier vind je wat snelle foto's en twee filmpjes: https://photos.app.goo.gl/pv9yK18MQ2c1zswz7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
JustTrying schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:46:
[...]

Corporate edition? Dat zou in Nederland de business edition zijn, zou die er op termijn ook weer gaan komen, zal dan ook wel een betere propositie zijn dan de huidige edition/advanced edition..
De Corporate edition is de Advanced edition met Business pack. Is geen euro goedkoper dan de combinatie van die 2, kan enkel onder vennootschappen besteld worden en valt dan voordelig uit qua prijs door de fleet kortingen. Voor particulieren is deze edition dus irrelevant.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• robinv147
Hier nog wat afbeeldingen, allemaal plasma blauw. Er zitten ook 2 foto's bij van een niet S line exterieur. De foto's met de 21" sportieve velgen zijn van een A6 Etron bij Audi in Hengelo. De kleur is sterk afhankelijk van de lichtinval. Showroom foto was in vol zonlicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFk1oBxwDCDoCyuUwmqHqX1xlLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rmkE9REBQ7M311JNjHX6JiHB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kdwJyYNuapExONWimKOZDeH2H8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/74yMeiXCu5cGzgrOkqUohHTE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gx48FgA3H5oVbGK0s_9RGtyO9aA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g8VSnVXOGLSxpejGep9lIWCB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kohaQyEFDlesX2ylCmPxk7ko9rc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RXfCUmd0Bc8yEvgq6F6PHiQo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4ZvXk1CZUtVBqUCUJKY_neCh-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYfakwNjZeCIGsnVrBlLaE1G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2d9zRPxzZWZROTuHDa5-Ku7VLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VP4TkMnep9HMYEJXdbuphbYq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 11:02
Toevallig dit filmpje al gezien YouTube: This is the all-new Audi A6 Sportback & Avant! PREMIERE REVIEW A6 e-... .. hierdoor ben ik gezwicht voor de Malpelo kleur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 11-05 14:20
Afgelopen week mijn Audi A6 e-tron Avant opgehaald in onderstaande spec:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLUwywD1YZ93pR08-F_U5yDa5kY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iBKgv6BtBW7bHVmig6GsP6oD.png?f=fotoalbum_large
  • 83kWh versie
    Advanced edition
    Mythoszwart
    Sportstoelen met zwart (kunst)leder
    21 inch
    Getint en warmtewerend glas
Qua uiterlijk toch voor zwart gekozen omdat ik anders het front te druk vond. Daarnaast geen black pack genomen, want dat vind ik een beetje 2024. Met deze wielen krijg je een mooie match met de grijze roosters en de alu strip bovenlangs.

Ik vind het om te zien echt een geweldige auto, het rijdt ook echt goed. Strak op de weg, powerdelivery is mooi lineair en niet abrupt, drempels en dwarsrichels worden mooi gefilterd in het onderstel.
De cockpit voelt echt om je heen en in het donker is het helemaal gaaf met de lichtstrip onder de voorruit langs. De koplampen (Led koplampen plus bij mij) zijn ook echt heel goed.
Het uitschakelen van de verplichte ADAS systemen is best handig te doen met een * op het stuur en de ADAS knop op de middentunnel.
In veel reviews zie ik geklaag over het stuurwiel, met name de knoppen. Ik vind het eigenlijk wel fijn werken.
Verbruik is best goed. Gisteren had ik een rit van 150km snelweg met een verbruik van 17kWh/100km met een gemiddelde snelheid van 94km/u.

Qua binnenruimte vind ik het echt wel een beetje tegenvallen in vergelijk met het formaat buiten. Ook zie je op sommige plekken echt besparing. Met name het display achter het stuur. Waar de Audi Virtual Cockpit in vorige Audi's haarschep full map satelliet navi kon tonen krijg je nu alleen pijltjes en wat informatie. Daarnaast vind ik de resolutie van het nieuwe scherm ook echt niet van deze tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SDal
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10-05 17:17
robinv147 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:26:
Goedemiddag,

Ik wil graag de A6 Etron Avant gaan leasen maar ik heb een vraag over het lichtpakker voor de interieurverlichting. Standaard is alleen wit (wellicht dimbaar) en heeft deze ook niet de "verlichtingsbogen" langs het voorraam. Als je dit in kleur naar wens wilt moet je het lichtpakket plus nemen, echter dan zit je meteen ook gebonden aan het prijzige MMI experience pro pakket.

Ik vroeg me af of dit lichtpakket plus in Nederland beschikbaar komt of reeds is bij de Functions on Demand (FOD).

Ik heb hier een draadje vanuit Duitsland dat lijkt aan te geven, dat het daar tegen meerkosten achteraf te activeren is:

https://www.motor-talk.de...chtung-plus-t8174475.html

Zijn er reeds berijders in Nederland die dit in hun app kunnen zien?

Ik vraag me tevens af, welke andere functies er zijn. Ik heb het idee dat de website van audi niet volledig / actueel is wat betreft de FOD functies.
Klopt bij FOD kan je voor €1095 het ambient verlichting pakket plus kopen. Hierbij ook nog wat foto’s van buiten met magneet grijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sz9VwB4uWtakul7pgA79YWuFCE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/me4IRaDt6lRpOBMB0G8sMGCP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EdTUb_c8NTHgpyOzmbG-ExypT9E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZvZUQ9L9wMxDwWmQWwMB4Fm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zD6oRp4Az5ENhVsSxijlBy1w_Cs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIZrSlTUSS7FfJqc0f4Kv768.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

2 weken geleden een A6 Etronnetje ;) besteld. Levertijd wordt nu doorgegeven op week 22.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
robinv147 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:26:
Goedemiddag,

Ik heb het interieurpakket met witte verlichting en deze heeft wel de boog onderlangs het gehele voorraam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brechtdk
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:44
Nemen jullie ook een elektrisch gezoem waar uit de ‘overhead console’? Sinds begin stoort er mij een elektrisch gezoem dat lijkt te komen van de passagierskant, maar ik vond niet exact terug van waar. Bij verwarmen wordt het ‘erger’.

Nu kwam het mij duidelijk voor dat er een gezoem uit dit onderdeel komt, dat hangt natuurlijk vlak bij mijn rechter oor. Ik ha er vanuit dat daar de temperatuurmeting van het interieur gebeurt met een kleine fan. Alhoewel het vreemd is dat verwarmen er een invloed op heeft en het niet gewoon de hele tijd hetzelfde geluid vormt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FqqYNDDKVRjqlh4S_SEOeo7cKHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/He9brM518IhrPnCFXYca9p4O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
brechtdk schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:39:
Nemen jullie ook een elektrisch gezoem waar uit de ‘overhead console’? Sinds begin stoort er mij een elektrisch gezoem dat lijkt te komen van de passagierskant, maar ik vond niet exact terug van waar. Bij verwarmen wordt het ‘erger’.

Nu kwam het mij duidelijk voor dat er een gezoem uit dit onderdeel komt, dat hangt natuurlijk vlak bij mijn rechter oor. Ik ha er vanuit dat daar de temperatuurmeting van het interieur gebeurt met een kleine fan. Alhoewel het vreemd is dat verwarmen er een invloed op heeft en het niet gewoon de hele tijd hetzelfde geluid vormt.
Dat treft, ik heb dit ook nog elders gelezen, een man die dit ook gemeld had. Hij merkte het wel enkel op wanneer hij geen muziek luisterde in de wagen. Maar ik vind het niet meer terug, ik dacht dat het een Engelstalige gebruikersreview was. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brechtdk
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:44
fwinters schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:54:
[...]

Dat treft, ik heb dit ook nog elders gelezen, een man die dit ook gemeld had. Hij merkte het wel enkel op wanneer hij geen muziek luisterde in de wagen. Maar ik vind het niet meer terug, ik dacht dat het een Engelstalige gebruikersreview was. |:(
Gevonden 😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Rui5jXI72QUrItTRX7t4L-9lO8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pJz2XZN5hJ6hWgZE9FanPspv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
brechtdk schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:39:

[Afbeelding]
Ik hoor hier niks, maar ik heb ook niet het panoramadak. Wellicht dat de besturingsmodule daarvan geluid maakt.

Vraag: Ik heb het standaard stuurwiel maar kan nergens in de software de recuperatiestand aanpassen. Ik weet dat dit normaal kan met de flippers aan het stuur, maar ik ging er vanuiit dat dit ook wel in de software zou kunnen. De adaptieve recuperatie vind ik onprettig dus ik rijd nu de hele tijd in de B stand. Opzich prima, maar gek dat je het nergens kan instellen.
Overigens zit de software ook vol met vertaalfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-05 11:07

Superflip

*pwiet*

Ik rij momenteel een ID.7 Tourer en ben in de markt voor een A6 Avant of Q6. Ik neig momenteel serieus naar de Q6 vanwege de beschikbare binnenruimte. Het verschil tussen de ID.7 en de A6 is immens.

Ik geraak er maar niet uit welke ik moet nemen, het prijsverschil in beide configuraties is 1000 euro, dus daar ga ik het verschil niet maken. Mijn grootste argument is momenteel binnenruimte, die is bij de Q6 een fractie groter. Daar tegenover staat dan weer een lager verbruik bij de A6.

Bij de Q6 zou ik de performance nemen, bij de A6 de standaard batterij.

Zijn er dus nog mensen die voor dezelfde keuze hebben gestaan? En waarom hebben jullie voor de ene of andere gekozen?

Weet er iemand of je de modellen ook fabriek-af met All Season banden kan bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWallet
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, rij nu een Q4. Voor mij is een Q6 meer van hetzelfde, alleen iets groter. De A6 vind ik erg mooi vorm gegeven. Van binnen maakt het niet uit. Ik vind de A6 wel fijner en strakker rijden. De binnenruimte van beide auto’s valt ons tegen, is niet ruimer dan de Q4. Wij hebben hierin geen verschil gemerkt tussen de Q6 en de A6.

Het lijkt er overigens op dat er een prijsverlaging aankomt. Mijn bestelling is in ieder geval even ‘on hold’ gezet door de dealer tot duidelijk is wat dit betekent. In zijn aanbieding is de auto (A6 e-tron s edition) zo’n 3.5k goedkoper dan via de online configurator. Kan er online echter niets over vinden. Lijkt me zelf een beetje veel maar ik zal niet klagen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torrentus
De Audi e-days: https://www.audi.nl/nl/au...b-nav=a6%20avant%20e-tron

[ Voor 15% gewijzigd door Torrentus op 03-04-2025 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWallet
Zojuist bevestiging van de dealer. De A6 avant e-tron s edition is precies €4.000 goedkoper geworden. Is vanochtend in een dealeroverleg meegedeeld. De inruilpremie van 2.000,- is vervangen door de Audi e-days van €2.000,- dus dat blijft hetzelfde. Mooie meevaller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:03
Vandaag bij de Audi dealer langsgeweest om te kijken naar een Q6 E-tron. Ook nog even gekeken naar de A6 - ook een prachtige auto, maar mijn vrouw en ik vinden de Q6 toch een stukje mooier.

Wordt waarschijnlijk de S-Edition, Perfomance, Tech pro, met panorama dak in magneetgrijs. Stoelen in volledig kunstleer, dat lijkt me op lange termijn wat robuuster. Uitvoering komt dan net niet op 85k. Vanwege de E-days gaat daar nog 2k af.

Ik ben erg slecht in onderhandelen, dus ben even benieuwd of iemand een (recente) ervaring heeft en wat 'gebruikelijk' is qua korting.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
TheWallet schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:37:
Zojuist bevestiging van de dealer. De A6 avant e-tron s edition is precies €4.000 goedkoper geworden. Is vanochtend in een dealeroverleg meegedeeld. De inruilpremie van 2.000,- is vervangen door de Audi e-days van €2.000,- dus dat blijft hetzelfde. Mooie meevaller!
Nu ook in de configurator op Audi.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Glorix Jim
Sinds vandaag is dit m'n nieuwe bolide ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36P7zS2SyuE1ph1e7GQ8QHa_ItI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GViYg0V8jOjPJDK0arP966if.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8423nEoS3HsEhyMUjlBuifQ2aYM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2o4XxYzOkMVihrTcgmoSMidn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w410GUWd5iZGPba50dJ6I9IsMtM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVREvQj2eFDvZUMdBcvyTSFf.jpg?f=fotoalbum_tile

A6 etron Sportback Advanced Edition in Malpelo blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torrentus
Glorix Jim schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:36:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Heel mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Ik heb vandaag via de Audi Functions Store het "Sound Upgrade Pakket" gekocht voor de testmaand a EUR 1,05. Echt een significant verschil qua inzet van de subwoofer op Audi Sound Systeem. Vind het nog steeds wel een beetje raar dat je bij een auto van ruim 70k dit soort dingen bij kan kopen die klaarblijkelijk gewoon technisch al in de auto zitten.

Ik zal ook de testmaand voor de Matrix LED koplampen eens proberen om het verschil te zien met LED verlichting Plus.

[ Voor 14% gewijzigd door T7D_Sneezy op 08-04-2025 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipsel
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:30:
Ik heb vandaag via de Audi Functions Store het "Sound Upgrade Pakket" gekocht voor de testmaand a EUR 1,05. Echt een significant verschil qua inzet van de subwoofer op Audi Sound Systeem. Vind het nog steeds wel een beetje raar dat je bij een auto van ruim 70k dit soort dingen bij kan kopen die klaarblijkelijk gewoon technisch al in de auto zitten.

Ik zal ook de testmaand voor de Matrix LED koplampen eens proberen om het verschil te zien met LED verlichting Plus.
Merk je veel verschil? Is dat bij het standaard audio pakket of bij de B&O? Inderdaad bijzonder dat je hiervoor maandelijks bij moet betalen.

Ik lees dat alle A6 e-tron modellen in prijs zijn gedaald:
https://www.autoweek.nl/a...e-tron-met-e4-000-omlaag/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:19:
[...]

Nu ook in de configurator op Audi.nl
Is het dan nu zo dat er deze week dan naast de 4000 euro korting op de A6 e-tron die de cataloguswaarde omlaag brengt, daarnaast een tijdelijke korting van 2000 euro geld (tot 30 juni) die geen invloed heeft op de cataloguswaarde maar wel op de maandelijkse kosten/leaseprijs? Die in totaal 6000 euro korting zal best wat schelen dan in de maandelijkse kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audia6etron
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12-05 13:32
Ik heb ook gebruik gemaakt van de 4k korting op de A6. Volgens de verkoper willen ze hiermee het verschil aangeven tussen de Q6 en A6. De Q5 is ook duurder dan de A5. Fine for me :) In november staat er een A6 S-line op de oprit, kijk er erg naar uit.

Vraagje; de hond gaat regelmatig mee op stap. Heeft iemand al een goede rubberen mat gevonden voor in de achterbak? Ben benieuwd. Dankjewel alvast voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:01
Audia6etron schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:26:
Ik heb ook gebruik gemaakt van de 4k korting op de A6. Volgens de verkoper willen ze hiermee het verschil aangeven tussen de Q6 en A6. De Q5 is ook duurder dan de A5. Fine for me :) In november staat er een A6 S-line op de oprit, kijk er erg naar uit.
Zit wat in, want toen ik ging configureren zat er onderaan de streep neen opvallend klein verschil tussen de A6 en Q6 - mede ook doordat bepaalde opties/pakketten gunstiger vielen als ik het me goed herinner.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Tsja, het zijn ook grotendeels gelijkwaardige auto's toch? Andere carrosserie en daardoor andere range. Voor mij genoeg reden om voor de A6 te kiezen in plaats van de Q6. Maar goed, als hetzelfde voor minder kan, dan hoor je mij natuurlijk niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
JustTrying schreef op woensdag 9 april 2025 @ 07:41:
[...]

Is het dan nu zo dat er deze week dan naast de 4000 euro korting op de A6 e-tron die de cataloguswaarde omlaag brengt, daarnaast een tijdelijke korting van 2000 euro geld (tot 30 juni) die geen invloed heeft op de cataloguswaarde maar wel op de maandelijkse kosten/leaseprijs? Die in totaal 6000 euro korting zal best wat schelen dan in de maandelijkse kosten..
Volgens mij is dit zoals het is.
Torrentus schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:08:
Tsja, het zijn ook grotendeels gelijkwaardige auto's toch? Andere carrosserie en daardoor andere range. Voor mij genoeg reden om voor de A6 te kiezen in plaats van de Q6. Maar goed, als hetzelfde voor minder kan, dan hoor je mij natuurlijk niet klagen :)
De Q6 heeft standaard ongeveer 30pk minder, maar dat is verwaarloosbaar.

[ Voor 29% gewijzigd door T7D_Sneezy op 10-04-2025 09:46 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Torrentus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xEGfDf6RH7_TVmKgXfw4s8DrCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KdaEG1rAPPZfuOTe2gCGF7Pv.png?f=fotoalbum_large

Wellicht voor andere kopers hier die de auto in de afgelopen maanden besteld hebben maar nog niet opgehaald. Ik had deze clausule in mijn koopovereenkomst zitten. Er was wat discussie voor nodig, maar de 4000 euro wordt gecrediteerd; is namelijk een prijsverlaging van de importeur en die moet doorberekend worden, dat deden ze dus echter niet 'vanzelf'. Lijkt een vrij standaard clausule, dus kijk er even naar voordat je 'm ophaalt of betaalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Heb nu een advanced edition A6 etron avant in elkaar gezet met

exterieur pakket zwart
winterpakket
21" velgen (255E meerprijs slechts?)
panoromadak
sportstoelen met kunstleer
die zou dan op 71380 uitkomen

wanneer ik nu de s-line als basis pak vervalt het zwarte exterieurpakket, zijn de velgen nog iets goedkoper, zijn de sportstoelen opeens wel weer 2x zo duur (geen idee precies waarom, het middenvlak is geribbeld zag ik met sline logo) en heb ik het techplus pakket, ik kom dan op 73800 uit, ongeveer 2500 euro meer dus.

Met alle systemen die assisteren/ingrijpen bij het autorijden heb ik niet zoveel .. Het enige wat voor mij enige meerwaarde zou hebben van dat tech plus pakket zou wellicht het mmi bijrijderscherm zijn .. wat ik qua design behoorlijk stom vind, voor 71k een auto hebben met een kunststof vlak op het dashboard wat niets doet. Heeft iemand dit bijrijderscherm, en is dat ook handig/fijn of gewoon puur een gadget?

[ Voor 17% gewijzigd door JustTrying op 13-04-2025 19:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torrentus
Grappig, bij mij is het andersom; ik vind de rijhulpsystemen fantastisch, maar kon ze dus niet krijgen zonder dat bijrijdersscherm, waarvan ik persoonlijk de meerwaarde boven een tablet niet zie. Ik heb de auto opgehaald en het scherm is zeker functioneel, maar had van mij dus niet gehoeven en blijf het een gadget vinden.

Misschien verander ik van mening na wat meer gebruik, keep you posted.

Andere vraag; zijn er al rijders die het gelukt is de sleutel in de wallet op Android aan de praat te krijgen? Bij mij faalt het met een networkerror..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Glorix Jim schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:36:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Mooie wagen, mooie kleur & velgen.
Mag ik weten wat de afweging was om niet voor de 21" velgen te gaan die maar een hele kleine meerprijs hadden? Rijcomfort en wellicht ook betere range als ik mag gokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMEG
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-05 15:35
Mooie combinatie, ik heb zelf nu enkele maanden het bijrijdersscherm en het wordt alleen gebruikt om een Spotify nummer op te zoeken. En een navigatie bestemming in te vullen wanneer ik aan het uitparkeren ben (handig om tegelijkertijd de bestemming door de passagier in te laten vullen, en de 360 cameras te gebruiken bij het uitparkeren).
Daarmee nodig zeker niet en een groot gadget gehalte. Aan de andere kant vind ik de assistentiesystemen heerlijk.
JustTrying schreef op zondag 13 april 2025 @ 10:32:
Heb nu een advanced edition A6 etron avant in elkaar gezet met

exterieur pakket zwart
winterpakket
21" velgen (255E meerprijs slechts?)
panoromadak
sportstoelen met kunstleer
die zou dan op 71380 uitkomen

wanneer ik nu de s-line als basis pak vervalt het zwarte exterieurpakket, zijn de velgen nog iets goedkoper, zijn de sportstoelen opeens wel weer 2x zo duur (geen idee precies waarom, het middenvlak is geribbeld zag ik met sline logo) en heb ik het techplus pakket, ik kom dan op 73800 uit, ongeveer 2500 euro meer dus.

Met alle systemen die assisteren/ingrijpen bij het autorijden heb ik niet zoveel .. Het enige wat voor mij enige meerwaarde zou hebben van dat tech plus pakket zou wellicht het mmi bijrijderscherm zijn .. wat ik qua design behoorlijk stom vind, voor 71k een auto hebben met een kunststof vlak op het dashboard wat niets doet. Heeft iemand dit bijrijderscherm, en is dat ook handig/fijn of gewoon puur een gadget?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Ik heb nu via de Audi Store de Matrix lampen voor een maandje op proef op mijn A6 Advanced edition.
Leuk om te zien hoe hij de lichten om overig verkeer en verkeersborden heen stuurt, maar na de proefperiode ga ik gewoon terug naar de Led Verlichting Plus. Ik vind het de EUR 19 per maand niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Ik heb nog een vraag : tijdens de proefrit in de A6 Avant vond ik het gaspedaal response best wat indirect, er ging even wat tijd overheen voordat de auto reageerde in vergelijking met wanneer ik dat doe in de Skoda Enyaq, weet iemand of dat een instelling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipsel
JustTrying schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 07:31:
Ik heb nog een vraag : tijdens de proefrit in de A6 Avant vond ik het gaspedaal response best wat indirect, er ging even wat tijd overheen voordat de auto reageerde in vergelijking met wanneer ik dat doe in de Skoda Enyaq, weet iemand of dat een instelling is?
Weet je nog in welke modus de drive select stond? Mogelijk dat deze in de comfort setting stond en het daardoor minder direct was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
JustTrying schreef op zondag 13 april 2025 @ 14:11:
[...]

Mooie wagen, mooie kleur & velgen.
Mag ik weten wat de afweging was om niet voor de 21" velgen te gaan die maar een hele kleine meerprijs hadden? Rijcomfort en wellicht ook betere range als ik mag gokken?
Dank :)

En ja natuurlijk, de afweging was de leaserpijs. Deze ging enorm omhoog na een 'goedkope' optie van E255,- voor de 21" variant, wat niet te rechtvaardigen viel (alsof ik een optie van 5k had aangetikt).
Dat gezegd hebbende, rijd het prima met deze velgen (vond ze ook mooier dan de S-line uitvoering velgen tbh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Torrentus schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:17:
[Afbeelding]

Wellicht voor andere kopers hier die de auto in de afgelopen maanden besteld hebben maar nog niet opgehaald. Ik had deze clausule in mijn koopovereenkomst zitten. Er was wat discussie voor nodig, maar de 4000 euro wordt gecrediteerd; is namelijk een prijsverlaging van de importeur en die moet doorberekend worden, dat deden ze dus echter niet 'vanzelf'. Lijkt een vrij standaard clausule, dus kijk er even naar voordat je 'm ophaalt of betaalt. :)
Zeer interessant, ik heb 'm opgehaald in de week van de prijsverlaging, zou het nog zin hebben om met de lease maatschappij het hier nog te over hebben denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kipsel
Glorix Jim schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:05:
[...]

Zeer interessant, ik heb 'm opgehaald in de week van de prijsverlaging, zou het nog zin hebben om met de lease maatschappij het hier nog te over hebben denk je?
Je kunt aan de hand van je kenteken zien wat de fiscale waarde van de auto is en of die gewijzigd is (ten opzichte van het moment van bestellen/offerte). Ik mag mijn auto zaterdag ophalen en ik begreep dat de prijs vorige week is aangepast (dus lagere fiscale waarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Thanks, volgens RDW staat de catalogus waarde nog op de 'oude' waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 00:33
Superflip schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:51:
Ik rij momenteel een ID.7 Tourer en ben in de markt voor een A6 Avant of Q6. Ik neig momenteel serieus naar de Q6 vanwege de beschikbare binnenruimte. Het verschil tussen de ID.7 en de A6 is immens.

Ik geraak er maar niet uit welke ik moet nemen, het prijsverschil in beide configuraties is 1000 euro, dus daar ga ik het verschil niet maken. Mijn grootste argument is momenteel binnenruimte, die is bij de Q6 een fractie groter. Daar tegenover staat dan weer een lager verbruik bij de A6.

Bij de Q6 zou ik de performance nemen, bij de A6 de standaard batterij.

Zijn er dus nog mensen die voor dezelfde keuze hebben gestaan? En waarom hebben jullie voor de ene of andere gekozen?

Weet er iemand of je de modellen ook fabriek-af met All Season banden kan bestellen?
En ben je al uit de keuze voor een performance Q6 of een non performance A6? Benieuwd naar je rationale.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fwinters
Er staat eindelijk een heel sterke en uitgebreide review van de A6 Sportback online. 2 reviewers hebben de wagen getest over 1800 km gedurende 2 dagen. De conclusie: de Sportback is mooi, efficiënt, en dat zelfs op hoge snelheden, ruim en comfortabel en laadt dankzij de 800 volt techniek zo snel op dat het in de praktijk even snel grote afstanden afleggen is vergeleken met een brandstofwagen. De A6 Sportback is volgens hen de ideale mix en de top van dit moment.

https://youtu.be/9fmp5QTHmD8?si=fBTEcDaownD2574B

Tip: zet de automatische vertaling van de ondertiteling aan.

[ Voor 5% gewijzigd door fwinters op 19-04-2025 10:31 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• timonatornl
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-05 21:48
Nou heb hem nu 1 week. Pracht auto de A6 avant- advanced 83kwh op 20 inch velgen.

Vandaag bij een gemiddelde snelheid van 34kmph 15.6 kWh/100km in 54 minuten stadsverkeer.

Kom van een Tesla Y maar dit is echt een wereld van verschil kwa comfort. Heb geen luchtvering, is wat mij betreft ook niet perse nodig.

Het is fijn dat het aantal geschatte kilometers links onderin beeld ook overeenkomt met de werkelijkheid dat was bij Tesla niet het geval.

De digitale sleutel werkt goed(iPhone) ik ga altijd zonder fysieke autosleutel de deur uit, wat alleen jammer is, is dat je hem nog wel zelf moet op slot drukken op het portier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
timonatornl schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:37:
Nou heb hem nu 1 week. Pracht auto de A6 avant- advanced 83kwh op 20 inch velgen.

Vandaag bij een gemiddelde snelheid van 34kmph 15.6 kWh/100km in 54 minuten stadsverkeer.

Kom van een Tesla Y maar dit is echt een wereld van verschil kwa comfort. Heb geen luchtvering, is wat mij betreft ook niet perse nodig.

Het is fijn dat het aantal geschatte kilometers links onderin beeld ook overeenkomt met de werkelijkheid dat was bij Tesla niet het geval.

De digitale sleutel werkt goed(iPhone) ik ga altijd zonder fysieke autosleutel de deur uit, wat alleen jammer is, is dat je hem nog wel zelf moet op slot drukken op het portier.
Ik ben wel benieuwd wat je nu aan echte kilometers op 1 lading haalt. Op vakantie met een enyaq 80 is het na 100% laden ongeveer 325 op snelweg met 130 en daarna 275 na 80% laden.. zou fijn zijn om op bereik met een niet-suv er iig op vooruit te gaan. Na 4 jaar is gemiddeld verbruik overigen 17.5/100 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scott223
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 05-05 22:36
JustTrying schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:58:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat je nu aan echte kilometers op 1 lading haalt. Op vakantie met een enyaq 80 is het na 100% laden ongeveer 325 op snelweg met 130 en daarna 275 na 80% laden.. zou fijn zijn om op bereik met een niet-suv er iig op vooruit te gaan. Na 4 jaar is gemiddeld verbruik overigen 17.5/100 ..
Vorige week met a6 avant advanced naar Toscane gereden, en op een afstand van 550km Duitse snelweg met 119kmh gemiddeld deed ie net iets minder dan 19kwh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipsel
Ik heb de auto nu 2 weken, wat een heerlijke comfortabele auto!

Ik vind alleen wel het verbruik iets tegen vallen, het zal ongetwijfeld door de 21 inch wielen komen (en de rechtervoet). Vooral korte ritjes zitten (dik) boven 20 kWh. Ik vind het wel fijn dat de range relatief accuraat wordt weergegeven (en niet bij iedere start een theoretische 600 km).

Ik heb nu bijna 1.500 kilometer gereden met een gemiddeld verbruik van 18,1 kWh per 100 km (gemiddelde snelheid 58 km/u). Zaterdagochtend heb ik 300 km gereden (verbruik 17,2 kWh/100 km (gemiddelde snelheid 82 km/u), waarbij ook 2x kort de 200 km/u aangetikt. Je merkt dat de auto is begrenst op 210 km/u. Ik voelde het vermogen teruggeschroefd worden rondom die snelheid. Bij iets terugkomst gaf de auto (iets meer dan 30% acculading) een range van 130 km aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamclose
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:19
Ik overweeg om de A6 etron avant te bestellen, maar vind net als velen hier de B&O upgrade te prijzig. Hoe is de standaard audio volgens jullie? Is die voldoende? Thanks..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
@iamclose dat is echt heel persoonlijk, dus ik zou zeker proberen zelf te luisteren. Bjørn doet hier (2:56) een review.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Afgelopen week in ontvangst genomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePlu6AB-8z9XJXieGuCzpar5YrA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zCVzb6szVv8Y0II1mc26z7vi.jpg?f=user_large
Audi Q6 e-tron quattro S Edition in het Daytonagrijs met o.a:
  • Tech Pro
  • MMI experience pro
  • S-interieur met sportstoelen plus en Dinamica-microvezel
  • B&O hoofdsteunluidsprekers
  • Glazen panoramadak
  • Akoestisch glas
  • Rode remklauwen
En mogelijks vergeet ik nog wat.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
iamclose schreef op maandag 5 mei 2025 @ 18:57:
Ik overweeg om de A6 etron avant te bestellen, maar vind net als velen hier de B&O upgrade te prijzig. Hoe is de standaard audio volgens jullie? Is die voldoende? Thanks..
Misschien is dit niet een helemaal terechte quote overigens.

Als je de A6 afzet tegen de i5 of EQE is 'ie een behoorlijk stukje goedkoper.

Ik kom bij de basis motor/batterij full option op €76k uit. Bij zowel de i5 als EQE kom ik zo'n €10k hoger uit.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamclose
@Joni Dank voor de link!

@Dean Martin Ja als je het vergelijkt met de concurrenten is de prijs zeker goed, maar het blijft ruim 4200 euro wel of niet uitgeven. Er zit natuurlijk veel meer in dat pakket, maar als je alleen de audio upgrade zou willen blijft dat toch veel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
iamclose schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:36:
@Joni Dank voor de link!

@Dean Martin Ja als je het vergelijkt met de concurrenten is de prijs zeker goed, maar het blijft ruim 4200 euro wel of niet uitgeven. Er zit natuurlijk veel meer in dat pakket, maar als je alleen de audio upgrade zou willen blijft dat toch veel geld
Eens hoor. Voor mij is het wel een must vrees ik.
Als ik het goed begrijp heb je daarna echter nog steeds een maandelijks betaalde optie voor 'premium sound'. Is dat echt zo?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipsel
iamclose schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:36:
@Joni Dank voor de link!

De standaard audio is goed en mag er zeker wezen maar het is niet te vergelijken met de B&O upgrade. Ik heb geen B&O maar de auto waarin ik heb proef gereden wel. Je merkt het verschil wel, veel voller en helderder. Je merkt waar je voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamclose
Kipsel schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:10:
[...]

De standaard audio is goed en mag er zeker wezen maar het is niet te vergelijken met de B&O upgrade. Ik heb geen B&O maar de auto waarin ik heb proef gereden wel. Je merkt het verschil wel, veel voller en helderder. Je merkt waar je voor betaalt.
Dank! Als de standaard audio 'gewoon' goed is, is dat voor mij voldoende. Zeker met de opmerking van de video van Bjørn waar @Joni naar refereert dat de standaard audio eigenlijk 'verassend goed' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:54
Toch een Q6 draadje! Ik rijd nu een tijdje een Q6 Etron adv. performance. Ik moet zeggen, valt me wat tegen. De vering is mhwa. Audio is mhwa. Multimedia interface bagger. Updates en service van de dealer matig.

Het is dat er nog 10k afging anders had ik het nooit gedaan. Een tesla 3 of de nieuwe Y zijn veel meer waard voor je geld.

Zijn er rijders met tips om er het beste van te maken? Lagere bandenspanning wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Kipsel schreef op maandag 5 mei 2025 @ 16:28:
Ik heb de auto nu 2 weken, wat een heerlijke comfortabele auto!

Ik vind alleen wel het verbruik iets tegen vallen, het zal ongetwijfeld door de 21 inch wielen komen (en de rechtervoet). Vooral korte ritjes zitten (dik) boven 20 kWh. Ik vind het wel fijn dat de range relatief accuraat wordt weergegeven (en niet bij iedere start een theoretische 600 km).

Ik heb nu bijna 1.500 kilometer gereden met een gemiddeld verbruik van 18,1 kWh per 100 km (gemiddelde snelheid 58 km/u). Zaterdagochtend heb ik 300 km gereden (verbruik 17,2 kWh/100 km (gemiddelde snelheid 82 km/u), waarbij ook 2x kort de 200 km/u aangetikt. Je merkt dat de auto is begrenst op 210 km/u. Ik voelde het vermogen teruggeschroefd worden rondom die snelheid. Bij iets terugkomst gaf de auto (iets meer dan 30% acculading) een range van 130 km aan.
Ik ben wel benieuwd wat je zou winnen aan range wanneer je idd voor de 20" velgen gaat (die bij de advanced editie zitten zijn echtwel fraai, de 21 inch upgrade is relatief goedkoop en zorgt voor net een tikje mooiere velgen.

Het lijkt er een beetje op dat de range niet heel veel gaat afwijken van een 77kw bruikbare accu die ik nu heb in mijn Enyaq met 20" velgen, waarbij de Enyaq wel wat forser/minder gestroomlijnd lijkt. Dan is hetgeen wat ik met deze A6 ga winnen modernere accutechniek dus kortere laadtijden. Ik doe overigens even de aanname dat je ook de 'kleine' accu hebt en niet de 100..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Torrentus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J55Nk0ZcWfFpWf5f7Tcl3sSnefY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGLxNbZ5ogewPb5t4yueYuPw.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste lange rit naar Denemarken achter de rug inmiddels. Rijdt fantastisch. Iets minder zuinig dan ik gehoopt had, maar met de grote batterij toch nog steeds een flinke stap omhoog van de Polestar 2. Het 800-V snelladen is heerlijk. Plug & Charge geprobeerd aan de praat gekregen maar ik geloof een Ionity getroffen die het nog niet ondersteunde. Op de terugweg nog een poging.

In de audi app krijg je trouwens het duurste Audi Charging plan, normaal 14 euro per maand, voor in ieder geval een jaar gratis. Daarmee krijg je korting bij Ionity en Plug&Charge.

Helaas ondersteund Audi (nog) geen third party Plug&Charge, in hoop dat dat nog gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Ik heb inmiddels de 7000 kilometer aangetikt met mijn A6 e-Tron.
Echt een ontzettend fijne auto, verbruik met warmer weer zakt echt mooi naar beneden.
Met 21 inch echt nog prima comfort i.c.m. de sportstoelen. Audio is ok, het abo op de Sound Upgrade Pack via de Audi functions store maakt het wel echt wat beter, maar het is geen topsysteem. Daarvoor zal je echt naar de B&O moeten upgraden.
Ruimte op de achterbank vind ik echt tegenvallen. Ik ben zelf 2 meter lang, en achter mij kan je alleen echt heel krap zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-05 03:46

MLLL

Palm Treo 650

iamclose schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:44:
[...]

Dank! Als de standaard audio 'gewoon' goed is, is dat voor mij voldoende. Zeker met de opmerking van de video van Bjørn waar @Joni naar refereert dat de standaard audio eigenlijk 'verassend goed' is.
Kortsluiting in een audiosysteem klinkt mij niet zo goed in de oren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Torrentus schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:36:
[Afbeelding]

Eerste lange rit naar Denemarken achter de rug inmiddels. Rijdt fantastisch. Iets minder zuinig dan ik gehoopt had, maar met de grote batterij toch nog steeds een flinke stap omhoog van de Polestar 2. Het 800-V snelladen is heerlijk. Plug & Charge geprobeerd aan de praat gekregen maar ik geloof een Ionity getroffen die het nog niet ondersteunde. Op de terugweg nog een poging.

In de audi app krijg je trouwens het duurste Audi Charging plan, normaal 14 euro per maand, voor in ieder geval een jaar gratis. Daarmee krijg je korting bij Ionity en Plug&Charge.

Helaas ondersteund Audi (nog) geen third party Plug&Charge, in hoop dat dat nog gaat gebeuren.
Ziet ook meer dan prima uit op die 20” velgen van de advanced uitvoering, en wellicht iets meer range en comfort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb vorige maand de Q6 e-tron quattro black besteld. Ben als een kind los gegaan op de opties.
MMI Pro, Comfort Pro, Tech pro, B&O, S-line in/ex, 21” velgen met rode remklauw, Pano dak. De proefrit was heerlijk dus ben heel benieuwd. Kom na 7 jaar van verschillende tesla’s dus zal hier sowieso blij van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:27
Vandaag kreeg ik bericht dat mijn a6 sportsback klaar is in de fabriek.

Kan iemand mij vertellen hoelang het duurt voordat hij van de fabriek bij de dealer aankomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
metalpro2021 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:34:

Kan iemand mij vertellen hoelang het duurt voordat hij van de fabriek bij de dealer aankomt?
Bij mij duurde dag ongeveer 3 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
metalpro2021 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:34:

Ik denk dat je sportback klaar is dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Teknix1982 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:01:
Ik heb vorige maand de Q6 e-tron quattro black besteld. Ben als een kind los gegaan op de opties.
MMI Pro, Comfort Pro, Tech pro, B&O, S-line in/ex, 21” velgen met rode remklauw, Pano dak. De proefrit was heerlijk dus ben heel benieuwd. Kom na 7 jaar van verschillende tesla’s dus zal hier sowieso blij van worden.
Gefeliciteerd! Ik heb vrijdag een proefrit gepland staan, als ie bevalt ga ik hem ook bestellen.
Twijfel nog wel of ik een voorraad model wil of custom laat bestellen. Heb jij nog wat weten te doen qua prijs?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hammetje schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:33:
[...]

Gefeliciteerd! Ik heb vrijdag een proefrit gepland staan, als ie bevalt ga ik hem ook bestellen.
Twijfel nog wel of ik een voorraad model wil of custom laat bestellen. Heb jij nog wat weten te doen qua prijs?
Hij gaat je vast goed bevallen!

Heb hem geleased, ik ken de eigenaar van de leasemaatschappij goed en die heeft de auto nieuw besteld voor me bij zijn relatie in het buitenland en geïmporteerd. Ik heb de offerte doorgestuurd gekregen, bij de aankoop is er een kortingsbedrag van 20,67% korting overeengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmyveen
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 12-05 18:29
Hi, een snelle vraag van iemand die nu nog aan het zoeken is naar een leaseauto. Is het met een A6 Etron mogelijk om het amperage waarmee de auto laadt naar beneden bij te stellen? Dit vooral om zoveel mogelijk eigen opgewekte stroom te gebruiken, iets wat met mijn huidige Tesla erg goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Remmyveen schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:35:
Hi, een snelle vraag van iemand die nu nog aan het zoeken is naar een leaseauto. Is het met een A6 Etron mogelijk om het amperage waarmee de auto laadt naar beneden bij te stellen? Dit vooral om zoveel mogelijk eigen opgewekte stroom te gebruiken, iets wat met mijn huidige Tesla erg goed gaat.
Volgens mij kun je dat normaliter in de laadpaal instellen. Die communiceert met de auto over het maximaal haalbare en zal met die snelheid gaan laden.
Dat is ook de manier waarop load balancing werkt. Je auto weet immers niet hoeveel stroom er al door de rest van het huis wordt verbruikt. En daar is dan weer een eigen topic voor: Thuisladen van je EV deel 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-05 15:36
Andrehj schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:27:
[...]

Volgens mij kun je dat normaliter in de laadpaal instellen. Die communiceert met de auto over het maximaal haalbare en zal met die snelheid gaan laden.
Dat is ook de manier waarop load balancing werkt. Je auto weet immers niet hoeveel stroom er al door de rest van het huis wordt verbruikt. En daar is dan weer een eigen topic voor: Thuisladen van je EV deel 2
Bij vrijwel alle moderne EVs kun je dat in de auto instellen, los van load balancing modules in laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmyveen
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 12-05 18:29
Ik heb zojuist met mijn vraag de Audi garage gebeld en na een tijdje uitzoeken kreeg ik het antwoord dat het vanuit de A6 Etron niet mogelijk is de laadsnelheid handmatig te verlagen. Verder heb ik een laadpaal via de werkgever, ik zie in de app hiervoor geen optie maar heb hier een vraag voor neergelegd.

Zijn er wellicht mensen die nu al een dergelijk mooie bolide hebben die het antwoord van de dealer kan bevestigen/ontkrachtigen? Bij de Q4 werd mij er ook op gewezen dat dit niet mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Proefrit is inderdaad goed bevallen, de ervaring bij de dealer erna wat minder.
Heb nu een offerte liggen voor Q6 S-Edition Performance. Ondanks dat de verkoper erna behoorlijk een hork was, uiteindelijk een mooie prijs weten te onderhandelen. Kleine 7,5% korting was het meest haalbare.

Ik toets dit nog even bij 2 andere dealers, maandag hak ik de knoop door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torrentus
Remmyveen schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:59:
Ik heb zojuist met mijn vraag de Audi garage gebeld en na een tijdje uitzoeken kreeg ik het antwoord dat het vanuit de A6 Etron niet mogelijk is de laadsnelheid handmatig te verlagen. Verder heb ik een laadpaal via de werkgever, ik zie in de app hiervoor geen optie maar heb hier een vraag voor neergelegd.

Zijn er wellicht mensen die nu al een dergelijk mooie bolide hebben die het antwoord van de dealer kan bevestigen/ontkrachtigen? Bij de Q4 werd mij er ook op gewezen dat dit niet mogelijk is.
Het kan wel; maar niet zo flexibel. Er is een optie om de laadsnelheid met 50% te verlagen. Ik zal er later nog even een foto voor je van maken.

Ik vind het vooral handig bij gebruik van een 'normaal' stopcontact, dat mag maar tot 10A, en met deze optie laadt hij dus op 8A ipv 16A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik overweeg de Q6 als nieuwe auto, maar schrik een beetje van een aantal behoorlijk negatieve reviews en meldingen over storingen. Is dit iets dat met recente updates al grotendeels is opgelost? Ervaren Q6 rijders hier nog veelvuldig storingen of andere negatieve zaken?

P8

Pagina: 1 2 3 Laatste