Afgelopen week mijn Audi A6 e-tron Avant opgehaald in onderstaande spec:
/f/image/iBKgv6BtBW7bHVmig6GsP6oD.png?f=fotoalbum_large)
- 83kWh versie
Advanced edition
Mythoszwart
Sportstoelen met zwart (kunst)leder
21 inch
Getint en warmtewerend glas
Qua uiterlijk toch voor zwart gekozen omdat ik anders het front te druk vond. Daarnaast geen black pack genomen, want dat vind ik een beetje 2024. Met deze wielen krijg je een mooie match met de grijze roosters en de alu strip bovenlangs.
Ik vind het om te zien echt een geweldige auto, het rijdt ook echt goed. Strak op de weg, powerdelivery is mooi lineair en niet abrupt, drempels en dwarsrichels worden mooi gefilterd in het onderstel.
De cockpit voelt echt om je heen en in het donker is het helemaal gaaf met de lichtstrip onder de voorruit langs. De koplampen (Led koplampen plus bij mij) zijn ook echt heel goed.
Het uitschakelen van de verplichte ADAS systemen is best handig te doen met een * op het stuur en de ADAS knop op de middentunnel.
In veel reviews zie ik geklaag over het stuurwiel, met name de knoppen. Ik vind het eigenlijk wel fijn werken.
Verbruik is best goed. Gisteren had ik een rit van 150km snelweg met een verbruik van 17kWh/100km met een gemiddelde snelheid van 94km/u.
Qua binnenruimte vind ik het echt wel een beetje tegenvallen in vergelijk met het formaat buiten. Ook zie je op sommige plekken echt besparing. Met name het display achter het stuur. Waar de Audi Virtual Cockpit in vorige Audi's haarschep full map satelliet navi kon tonen krijg je nu alleen pijltjes en wat informatie. Daarnaast vind ik de resolutie van het nieuwe scherm ook echt niet van deze tijd.