Welke auto heb je? Het maakt voor het verbruik nogal wat uit of je een gestroomde A6 hatchback hebt, of een Q6 met de luchtweerstand van een bushokje...Naafets88 schreef op zondag 28 december 2025 @ 20:25:
Gisteren de terugrit van Valloire naar huis gedaan!
Een kleine 1000km, tegenwind, koud, 3 personen en vol met skimateriaal, zie verbruik onderstaand.
Het “frustrerende” was dat veel laadpalen 400V zijn, waardoor de laadtijd toch wat oploopt! Ook hoe kan ik de voorgestelde laadstop weigeren? In mijn BMW was dit vrij simpel, ook zou er een optie zijn om te kiezen of er korte of lange laadstops zouden moeten zijn! Ipv stops van minder dan 10min.
Voor de rest zeer aangename en comfortabele rit, had het verbruik lager verwacht, maar de huidige omstandigheden waren alles behalve ideaal.
[Afbeelding]
Geldt ook voor de anderen in dit topic die verbruikscijfers noemen. Als je niet in je post of signature vermeldt welke auto je hebt zegt het precies niks...
[ Voor 7% gewijzigd door Andrehj op 29-12-2025 11:17 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
:strip_exif()/f/image/Lrqy5NblNDjPdzZ1K4NznbUK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZXtB4wYGcYrLLdeSTj17fUzG.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/RYkxurDwSH3AezsSSOLSiLh1.png?f=fotoalbum_large)