• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Wasbeer2006 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:14:
[...]

https://nl.aliexpress.com...25vN&gatewayAdapt=glo2nld

en dat ziet er dan zo uit

Links is bij mij door het knopje wat lastiger, rechts iets ingeknipt en zit prima. Klittenband is heel goed.
Origineel is netter, maar bij vergeten is dit voor een paar euro prima!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kunnen we de originele onderdeelnummers niet achterhalen?

Vooral het bakje bij de je linkerknie ben ik in geïnteresseerd.

.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
AkroBatik schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 19:16:
[...]

Laat de sleutel in de auto liggen en dan zijn je problemen opgelost ;)
Dat maakt voor mij geen verschil. Ik laat mijn sleutel in de auto en dan nog gaat de kofferbak open. Iets minder hoog sinds 3.10 maar nog steeds open

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-12 19:57
Zal het eens proberen de volgende keer maar het is natuurlijk tamelijk bizar dat een hogedrukspuit ervoor zorgt dat de kofferbak opengaat

Zit trouwens te denken wellicht zorgt de sensor aan de onderkant ervoor waar je normaal gesproken handsfree de kofferbak mee kunt openen. Zal die ook de volgende keer eens uitzetten van tevoren.

[ Voor 41% gewijzigd door rickjehh op 19-12-2025 21:33 ]

• Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20-12 13:32
rickjehh schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 21:26:
Zal het eens proberen de volgende keer maar het is natuurlijk tamelijk bizar dat een hogedrukspuit ervoor zorgt dat de kofferbak opengaat

Zit trouwens te denken wellicht zorgt de sensor aan de onderkant ervoor waar je normaal gesproken handsfree de kofferbak mee kunt openen. Zal die ook de volgende keer eens uitzetten van tevoren.
Ik heb de auto al een keer of drie/vier gewassen met de hogedruk en helemaal niets van dit
Mijn manier (bij elke auto)
-Open drukken met de sleutel;
-1 deur open en dicht doen;
-Sleutel in de garage leggen een meter of vijf is dat.

De sleutel binnen een meter van de auto geeft iig problemen, dat lijkt me logisch,

• Wasbeer2006
AkroBatik schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 19:17:
[...]

Kunnen we de originele onderdeelnummers niet achterhalen?

Vooral het bakje bij de je linkerknie ben ik in geïnteresseerd.
Ik heb dat gevraagd kreeg een raar verhaal, dit ging om de kofferbak, die netjes zouden niet achteraf kunnen omdat er pluggen in de bekleding zitten. Ik vroeg toen en als het dan kapot is/gaat? Geen antwoord meer.

Het bakje zou ik ook in geintreseerd zijn, simpel tuurlijk moet dat kunnen maar dan moet je dus die hele linkerplaat hebben en het bakje. Dat hoeft van dit action plastic toch niet veel te kosten :)

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-12 19:57
Wasbeer2006 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 09:23:
[...]

Ik heb de auto al een keer of drie/vier gewassen met de hogedruk en helemaal niets van dit
Mijn manier (bij elke auto)
-Open drukken met de sleutel;
-1 deur open en dicht doen;
-Sleutel in de garage leggen een meter of vijf is dat.

De sleutel binnen een meter van de auto geeft iig problemen, dat lijkt me logisch,
Nogmaals, als ik een wasbox sta kan ik moeilijk m’n sleutel 30m verderop neerleggen dus ik blijf erbij dat het tamelijk bizar is dat zowel de kofferbak als de frunk opengaat door een waterstraal.

• Wasbeer2006
MMM mijn volvo ging ook compleet over de kling als ik met mijn sleutel in mijn zak de auto ging wassen. Bij mijn vrouw dr mini precies zo, dus dat is echt geen Audi ding.

Dan moet je hem echt even vergrendelen in de instellingen. En dan gaan we weer, die gui zit veel te ingewikkeld in elkaar, mijn Volvo had gewoon een wasstand.

Het blijft wel software he, het is 1 of 0. Als er een vlieg op je regensensor komt gaat ie ook aan.
Een CLA maakt ook een volle noodstop met een fotograaf in de auto ervoor, dacht even dat het een voetganger was.

Het grootste probleem van deze auto zit hem in de compelxiteit van het menu en als ik @MK_ hoor gaat dat niet beter worden, ja gebruiksgemak gaat iets omhoog, maar de problemen gaan blijven. Het wordt allemaal bekeken met de IT kennis van 2005. Een auto zijn tegenwoordig twee dingen een IT systeem en een auto en als je dat niet integraal met een heel team afstemt waar iedereen weet wat het eidndoel is gaat het mis.

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20-12 16:21
Audi Q6 performance, vanacht opgeladen tot 85%.
Range die aangegeven werd was 385 km
Auto uit garage op garagepad gezet en later weer terug in garage.
Dus zo’n 20 meter ! Gereden.
Kijk ik zojuist 16:00 op de app is de range 347km.
Hoe dan ?

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:57
Volgens mij gewoon omdat dat hoge verbruik van die paar meter wordt geëxtrapoleerd. Waarom staren veel mensen zich zo blind op die guess o meter? Ik kan die 85% in 250km leegrijden en ik kan er 400km van maken. Alles hangt af van rijsnelheid, windrichting, temperatuur en eventuele hoogteverschillen.

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 20-12-2025 16:17 ]

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:32
Voor degenen die net als ik benieuwd waren/zijn naar ervaringen met het verbruik van de Q6 met Dakkoffer en winterbanden hierbij mijn (beknopte) ervaring.

Ik heb afgelopen week twee keer dezelfde route gereden naar mijn schoonouders, de eerste keer op zomerbanden en zonder dakkoffer en de tweede met winterbanden én dakkoffer.

Afstand is +/- 220 kilometer, van Enschede tot iets voorbij Keulen. Auto zat vol met het gezin (2 puberende dochters, mijn vrouw en ik). Ik rijd altijd 130 waar het kan, maar met de diverse wegwerkzaamheden kwam het gemiddelde behoorlijk lager uit, +/- 84 km/u beide keren.

Rit 1 (Zomer editie): Verbruik 22,7
Rit 2 (Winter editie): Verbruik 25,1
Iets meer dan 10% verschil, wat mij eerlijk gezegd nog wel meeviel.

Daarna zijn we 's nachts doorgereden naar Oostenrijk. Hierbij lag het gemiddelde tempo bij tijd en wijle een heel stuk hoger.
Het eerste stuk van +/- 250 kilometer kwam dat neer op 115 km/u , dan gaat vanzelfsprekend het verbruik direct behoorlijk omhoog. Kwam uiteindelijk uit op 29,2.
De gehele rit, inclusief files en de berg op resulteerde in een vergelijkbare 29,1.

Ja, een stuk hoger dan in de zomer cruisend op de Nederlandse snelwegen te halen is, maar al met al is het voor mij prima. Ik stop sowieso altijd elke twee uur om even fatsoenlijk de benen te strekken, iets te drinken halen en weer te lozen. In de tussentijd is de Audi toch wel opgeladen, dus de reistijd is nauwelijks langer dan ik gewend was.

Als ze die software nou eens op orde krijgen is het wat mij betreft echt een uitstekende auto :)

[ Voor 2% gewijzigd door amontillado op 20-12-2025 22:26 . Reden: punt,komma,etc. ]

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:09
Hier gisteren de rit gedaan naar Valloire, 135km/u gemiddeld gereden en haalde met de A6 83kWh een gemiddelde van 24kWh/100 km, toch veel regen gehad en ook wel wat wind. (Met de BMW I5 was dit vorig jaar in droog weer en bijna windstil 23kWh/100km)

3 personen en vrij goed volgeladen.

Delaatste 450km zonder cruise control wat het verbruik wel niet ten goede kwam (De kerstboom in de auto ging aan, dus geen ondersteuningsystemen, na aankomst resette dit zijn eigen)

Wat mij wel opviel is dat mijn spiegel zeer snel vuil werden van het opspattend water van onder de spiegel. Nog mensen hier last van? Iemand een oplossing?

Voor de rest was de wagen top! Zeer comfortabel, zachte ophanging en stilte in de cabine! Echt van genoten!

Het laden ook altijd vlot tot 220-225kWH

Enkel jammer dat je bepaalde laadstops niet kan weigeren
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste