• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:59
Ik ben sinds een week in bezig van A6 Avant en heb software versie 0.3.10.00/C mijn buurman heeft ook een A6 Avant met deze versie en heeft OOK de problemen met de kofferbak die een eigen leven lijkt te hebben. Mede door die storing kon hij ook geen cruise control aanzetten. Er schijnt een GROTE update aan te komen welke ze al aan het testen zijn en die je vanaf januari dmv. een terugroepactie geinstalleerd krijgen. Ook mijn dealder bevestigde dat!

Ik had deze morgen bij het starten een hele rits aan meldingen en storingen. Ik heb na een korte rit de auto 10 min de auto uitgezet en weer aan gezet en de meldingen waren verdwenen. Enige issue wat ik heb is dat ik ook de digitale sleutel niet gekoppeld krijg. Network error krijg ik constant in de app. enfin weet niet of ik uberhaupt daar erg fan van ben maar vreemd is het allemaal wel.

Ik ben ook early adopter geweest van de KIA EV6 destijds en dat was ook een drama op het begin met de software. Ik hoop alleen maar dat ze hun software snel netjes op orde hebben want aan de rijervaring ligt het iig niet. Die vind ik fantastisch!

• bobloblaw
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:32
Wat is het issue juist met de kofferbak? A6 avant net geleverd met 0.3.10.00/C, enige dat ik merk is dat de koffer terug sluiten door met je voet te zwaaien niet lijkt te werken.

Digitale sleutel werkt zoals het moet tot nu toe.

Ben benieuwd wat het in januari geeft, en of dat dan ook meteen de nieuwe visuele interface wordt van de 2026 modellen. Hopelijk wel. Heel veel tegenstrijdige info hierover online. Heb het ook even aan de dealer gevraagd.

• Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 16:10
JustTrying schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:46:
[...]

Dat lijkt inderdaad niet gunstig in BE, wat ook opvalt is dat het verschil tussen de grote en kleine accu voor de A6 etron nog 12k euro lijkt, en voor de Q6 nog 'maar' 5k, dat krijg je toch niet verkocht als Audi zijnde? Waarom is de grote accu zoveel duurder in de A6, is toch hetzelfde ding, de Q6 is nu een stuk aantrekkelijker, of volgt er nog een prijscorrectie op de A6 binnenkort (en wordt de grote accu op termijn wellicht standaard?)
Dat denk ik wel echter is de Q6 in de meeste specificatie minimaal een 4 a 5K goedkoper geworden en de upgrade dus ook al. De A6 is duurder geworden in mijn confi van net 74 naar 78 en de perfomance blijft 12K duurder, dat is ook een belachelijk bedrag voor 20Kw. Een accu is duur maar niet zo duur. 5K klink heel logisch dat is het bij andere merken ook. Dan had ik de perfomance wel overwogen.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:20

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Wasbeer2006 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 16:10:
[...]

Dat denk ik wel echter is de Q6 in de meeste specificatie minimaal een 4 a 5K goedkoper geworden en de upgrade dus ook al. De A6 is duurder geworden in mijn confi van net 74 naar 78 en de perfomance blijft 12K duurder, dat is ook een belachelijk bedrag voor 20Kw. Een accu is duur maar niet zo duur. 5K klink heel logisch dat is het bij andere merken ook. Dan had ik de perfomance wel overwogen.
De a6 sportback met kleine accu uit voorraad die ik nu besteld heb is maar 2k minder dan een q6 met vergelijkbare specs (ex virtuele spiegels) in performance uitvoering. Als ik had dat had geweten en dat de bijtellingsregels zouden blijven, had ik waarschijnlijk niet een a6 uit voorraad genomen, maar eerder gewacht op een q6 performance :/

.

• iX3-2022
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:28
Heb nu opeens iets vreemds met de navigatie. Sinds een paar dagen stuurt die me een andere route naar huis vanaf mijn werk. Is ook een irritant onlogische weg. Wanneer ik negeer blijft die tot ver in de route aangeven dat ik moet keren (omweg van meer dan 20 minuten op een rit van 10). Ik kan niet zien waarom die deze weg niet meer wil volgen en daarnaast valt me op dat je ook nergens kunt kiezen voor snelle, korte of eco route. Iemand ideeën? De Google maps in CarPlay volgt de normale route overigens wel. Ben bang dat die straks via Moskou naar de wintersport locatie in Italië gaat rijden.

• fuchs
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:59
Wel zuur die prijsverlaging, heb net een paar weken een Q6 in bestelling staan. Tijdens configureren bij de dealer gekozen voor de 83 kWH (range niet belangrijk voor mij, rijd weinig lange stukken) zodat er ruimte overbleef voor (veel) opties. Denk dat ik nu voor een fractie meer een Performance had gehad en wellicht tegen een gunstiger leasetarief. Maar goed, het is wat het is. Wordt wel een mooie auto met alle opties, weliswaar met minder pk’s en range. Levering half januari. Prijsverlaging zal ook wel geen effect hebben op de fiscale waarde neem ik aan.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
iX3-2022 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:38:
Heb nu opeens iets vreemds met de navigatie. Sinds een paar dagen stuurt die me een andere route naar huis vanaf mijn werk. Is ook een irritant onlogische weg. Wanneer ik negeer blijft die tot ver in de route aangeven dat ik moet keren (omweg van meer dan 20 minuten op een rit van 10). Ik kan niet zien waarom die deze weg niet meer wil volgen en daarnaast valt me op dat je ook nergens kunt kiezen voor snelle, korte of eco route. Iemand ideeën? De Google maps in CarPlay volgt de normale route overigens wel. Ben bang dat die straks via Moskou naar de wintersport locatie in Italië gaat rijden.
Als je me eventueel een DM wilt sturen met een route van waar naar waar, en het punt wat hij probeert te vermijden, kan ik daar waarschijnlijk morgen wel naar kijken :)

Ik vermoed dat er in de kaart iets is gewijzigd. Die wordt iedere maand geupdate, zowel on-board als voor online routing.
fuchs schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:39:
Wel zuur die prijsverlaging, heb net een paar weken een Q6 in bestelling staan. Tijdens configureren bij de dealer gekozen voor de 83 kWH (range niet belangrijk voor mij, rijd weinig lange stukken) zodat er ruimte overbleef voor (veel) opties. Denk dat ik nu voor een fractie meer een Performance had gehad en wellicht tegen een gunstiger leasetarief. Maar goed, het is wat het is. Wordt wel een mooie auto met alle opties, weliswaar met minder pk’s en range. Levering half januari. Prijsverlaging zal ook wel geen effect hebben op de fiscale waarde neem ik aan.
De fiscale waarde op het moment van registratie geldt, dus als dezelfde samenstelling nu goedkoper is zou dat bij registratie de dan geldende waarde moeten zijn.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• pvdveen1
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Vorige week was mijn auto naar de dealer voor de update naar 3.10 ivm de nodige foutmeldingen. De update bleek niet beschikbaar te zijn voor mijn auto BJ 07-24 en rij dus nog steeds met versie 3.01.
Maar de monteur heeft net keurig gebeld met de mededeling dat er een patch is uitgekomen voor de 3.10 software en dat deze software nu wel beschikbaar is voor mijn auto.
Ook vertelde hij dat voor de A5 of A6 de 3.10 software een terugroep actie is. En dat dit voor de Q6 er ook aan zit te komen.

• pvdveen1
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Nieuwe versie van de mijn audi app voor ios is beschikbaar.
Meer logische icoontje op het start scherm
Helaas nog steeds geen start en stop knop opladen en mogelijkheid voor het begrenzen van de laadstroom
Maar er is ontwikkeling
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste