[AMD Radeon RX9000 series] Levertijden & Prijzen Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:20
CAPS blijft voorop lopen. €799 XT.

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:26:
Handig om een linkje te posten voor mogelijk geinteresseerde / Type / Merk / ect.
Caps is een behoorlijke trage & onoverzichtelijke website uit het jaar 0.....

**

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 11:37
!mark schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:20:
[...]

Tijdens de RTX30/RX6000 reeks zijn de prijzen juist na de eerste 1-2 maanden alleen maar omhoog geschoten. Tijdens die launch heb ik ruim een jaar gewacht en alsnog uit ellende voor ruim 1.6x MSRP toch maar iets gekocht, huidige kaart trok toen veel niet meer namelijk. Vermoed zomaar dat veel mensen die nu weer in de markt zijn voor een nieuwe kaart momenteel op die generatie zitten en zich dat nog zeker kunnen herinneren. Dan snap ik best wel dat ze zodra er ook maar iets voor MSRP voorbij komt wat een klein beetje aansluit bij de wensen ze direct toeslaan, dat heeft bij mijzelf onbewust ook zeker meegespeeld denk ik. Nu is het wel zo dat hogere powerlimits mij totaal niet interesseren en ik qua zelf tunen ongeveer stock prestaties met minder stroom/warmte veel interessanter vindt. M.a.w. vrijwel alle instapmodellen zijn dan prima tenzij het verschil echt maar een paar tientjes is.
Dat had toen wel een heel specifieke reden, de cryptomining hype.. Die reden is er nu niet.. Ik heb destijds eind 2020 gelukkig nog een RTX 3080 kunnen kopen voor een redelijke prijs (€749) en heb daar inderdaad flink wat moeite voor moeten doen toen om eraan te komen.. Ik had daar toen wel haast mee omdat ik de enorme prijsstijgingen al een beetje zag aankomen.. Dat was toen infeite de omgekeerde wereld, waar je in de eerste 1-2 maanden na launch nog voor normale prijzen kon kopen en de boel daarna enorm veel duurder werd omdat cryptominers massaal videokaarten opkochten.. Die ellende, samen met de Covid19 periode waardoor de vraag naar thuis-PC hardware ook flink steeg heeft er helaas voor gezorgd dat de GPU markt flink verstoord is geraakt.. Dat prijzen daarna structureel veel hoger zijn gebleven, dat een Nvidia RTX 4080 en nu 5080 bijna het dubbele kosten van wat een 3080 in 2020 kostte, waarbij de enorme vraag naar AI chips nu ook weer niet helpt.. AMD hobbelt daar een beetje achteraan met ook gewoon hogere prijzen.. Bijna 900 euro voor wat infeite een midrange AMD videokaart is kijken we nu naar.. Leuk die adviesprijs van €695, maar verkoop ze dan ook daarvoor aub..

• HugoBoss1985
PatRamon schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:34:
[...]

Handig om een linkje te posten voor mogelijk geinteresseerde / Type / Merk / ect.
Caps is een behoorlijke trage & onoverzichtelijke website uit het jaar 0.....
Pricewatch 9070XT filter, laagste prijs bovenaan. Et voila.

Kaart is nu weg/weer duurder.

[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-03-2025 17:49 ]

• Inflatable
HugoBoss1985 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:26:
Van dat soort webshops moeten we het hebben.. Winkels die bereidt zijn op prijs te concurreren door waarschijnlijk hun marges naar bijna 0 te reduceren.. Helaas zijn het vaak de kleine shops die dat doen i.p.v. de grote jongens die het financieel makkelijker kunnen dragen omdat ze nog genoeg winst maken op andere omzet.. Al zijn het nu wel Azerty, Alternate en Megekko die afentoe aan adviesprijs-drops doen.. Dat soort dripfeeden is leuk voor de mensen die op dat moment toevallig online zijn en kunnen profiteren van die paar videokaarten die zo aangeboden worden, ik zie liever dat de prijzen structureel flink zakken..

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:00
Inflatable schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:56:
[...]

Van dat soort webshops moeten we het hebben.. Winkels die bereidt zijn op prijs te concurreren door waarschijnlijk hun marges naar bijna 0 te reduceren.. Helaas zijn het vaak de kleine shops die dat doen i.p.v. de grote jongens die het financieel makkelijker kunnen dragen omdat ze nog genoeg winst maken op andere omzet..
CAPS is het voormalige SIComputers, weliswaar niet zo groot als de bekende 3, maar voor NL zeker geen kleine speler met ~de helft van het aantal shopreviews t.o.v. een Azerty. ;)
Inflatable schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:43:
[...]
Dat had toen wel een heel specifieke reden, de cryptomining hype.. Die reden is er nu niet.
...waarbij de enorme vraag naar AI chips nu ook weer niet helpt..
Juist vanwege AI zie ik het als niet geheel onwaarschijnlijk dat ook deze generatie de prijzen juist weer gaan oplopen. Als je ziet hoeveel meer omzet ze uit AI chips halen dan kan ik me niet anders voorstellen dan dat de productie van het consumentenspul op middellange termijn gewoon teruggaat richting een soort van minimum om de klant te bedienen maar er wel schaarste zal blijven t.o.v. de vraag.

Ik hoop van harte dat het over een maand allemaal is afgekoeld en je een ruime keuze aam MSRP kaarten van elke boardpartner hebt met de luxere modellen er een paar tientjes tot 50,- erboven die niet steeds met een halfuur weg zijn. Maar of dat ook gaat gebeuren is echt afwachten, ik twijfelde daaraan in ieder geval genoeg om direct de eerste de beste MSRP kaart te halen en nu rustig de bedenktijd af te wachten of er nog iets beters voorbij komt. Worst case heb ik dan ~50-100 euro te veel uitgegeven als de AMD (XT) prijzen een paar maanden toch op MSRP komen, vind ik te overzien om het risico op een tweede 2021 'af te kopen' plus dat de verkoop van het oude spul nu nog iets meer oplevert.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:05

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

!mark schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:48:
[...]

CAPS is het voormalige SIComputers, weliswaar niet zo groot als de bekende 3, maar voor NL zeker geen kleine speler met ~de helft van het aantal shopreviews t.o.v. een Azerty. ;)

[...]

Juist vanwege AI zie ik het als niet geheel onwaarschijnlijk dat ook deze generatie de prijzen juist weer gaan oplopen. Als je ziet hoeveel meer omzet ze uit AI chips halen dan kan ik me niet anders voorstellen dan dat de productie van het consumentenspul op middellange termijn gewoon teruggaat richting een soort van minimum om de klant te bedienen maar er wel schaarste zal blijven t.o.v. de vraag.

Ik hoop van harte dat het over een maand allemaal is afgekoeld en je een ruime keuze aam MSRP kaarten van elke boardpartner hebt met de luxere modellen er een paar tientjes tot 50,- erboven die niet steeds met een halfuur weg zijn. Maar of dat ook gaat gebeuren is echt afwachten, ik twijfelde daaraan in ieder geval genoeg om direct de eerste de beste MSRP kaart te halen en nu rustig de bedenktijd af te wachten of er nog iets beters voorbij komt. Worst case heb ik dan ~50-100 euro te veel uitgegeven als de AMD (XT) prijzen een paar maanden toch op MSRP komen, vind ik te overzien om het risico op een tweede 2021 'af te kopen' plus dat de verkoop van het oude spul nu nog iets meer oplevert.
Exact wat ik ook dacht... Hoezo hebben we nu niet een vergelijkbare situatie. De hele reden waarom kamp groen niks geeft om gamers is de AI boom. Ik zie de prijzen voorlopig niet zomaar dalen nu de vraag naar record hoogte is. Veel oud NVIDIA gebruikers zijn het bedrijf ook helemaal spuugzat en zijn / waren geïnteresseerd in de 9000 series. Ook dat zorgt voor veel meer vraag naar het product.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Inflatable schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:12:
[...]

Niet als er infeite geen concurrentie op prijs kan plaatsvinden omdat ze allemaal te duur moeten inkopen, of omdat er prijsafspraken gemaakt worden.. Nou geloof ik niet echt in (illegale) prijsafspraken dus dan blijft alleen distributeur/importeur of producent zelf over waar iedereen moet inkopen.. Het is namelijk wel opvallend dat bij de meeste winkels de prijzen allemaal ongeveer hetzelfde zijn.. Allemaal net zoveel hoger dan dat ze zouden moeten zijn kijkend naar de adviesprijzen..
De webwinkels kijken allemaal (automatisch) naar de adviesprijzen van elkaar, er worden geen prijsafspraken gemaakt... beetje hetzelfde als het spel tussen Vodafone, KPN en Odido.
Men heeft een vraagprijs in het hoofd zitten, zijn 1 a 2 winkels duurder, dan gaat die ene ook omhoog, zijn ze net iets goedkoper dan gaat de prijs omlaag of gelijk.

Op dit moment is er geen noodzaak om te concurreren, omdat ze toch wel verkopen.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Inflatable
ArcticWolf schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 19:18:
[...]

Op dit moment is er geen noodzaak om te concurreren, omdat ze toch wel verkopen.
Niet aan mij in ieder geval tot nu toe, ik wacht het rustig nog even af tot de prijzen meer richting adviesprijs zakken.. Maar ik zal misschien meer geduld hebben dan de gemiddelede consument die een nieuwe videokaart zoekt.. Het feit dat je veel modellen nu wel al uit voorraad kan kopen is een goed teken.. Nu alleen de prijzen nog naar beneden.. Richting de zomer gaat de vraag naar PC hardware sowieso traditioneel wel weer zakken wat hopelijk ook een positief effect heeft op de prijzen..

[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 26-03-2025 19:49 ]

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Vandaag een PowerColor Hellhound XT ontvangen van CAPS.
Ik had deze een kleine 2 weken geleden besteld, maar kreeg de dag na de bestelling dat deze niet meer beschikbaar was en een onbekende leverijd had. Ik kreeg het advies om te annuleren of een alternatief te kiezen, maar ben daar verder niet op ingegaan.

Gisterenavond kreeg ik ineens een verzendbericht van UPS en vanochtend de verzendbevestiging van CAPS.
Dus mocht je een bestelling hebben lopen, dan bestaat de kans dat je alsnog je kaart toegestuurd krijgt.

-

• Sjonniebwoi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:19
Asus Tuf 9070XT OC gescoord voor 760. Wel via via.

Levertijd een maand, kan niet wachten!

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17:59
HugoBoss1985 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 04:33:
[...]

Tweakers.net prijzen ontwikkeling geeft een vertekend beeld.
Deze Red Devil kaarten waren op dag 1 voor €849 te vinden.
Nog veel voor een XT als een 5070ti met voucher voor msrp te koop is.

9070 voor €679 is geen verkeerde, met laag verbruik. Met undervolt doen ze allemaal wel 27-28k Timespy graphics.
Er zijn al aantallen 9070 op de schappen.
Mensen sturen Nitro+ retour Wkoa.
Ik heb de 9070 Nitro+ ook terug gestuurd nadat Azerty het prijsverschil niet wou terug geven. De kaart was nog gewoon binnen wkoa termijn.

• HugoBoss1985
kyrillajax schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:26:
[...]

Ik heb de 9070 Nitro+ ook terug gestuurd nadat Azerty het prijsverschil niet wou terug geven. De kaart was nog gewoon binnen wkoa termijn.
Niet leuk voor ze maar ook niet slim om het prijsverschil niet te compenseren...
Ging dat over een verschil n.a.v. een prijsdaling of het verschil met CAPS?

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 28-03-2025 09:45 ]

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:30
Bij Alternate wordt nu een 5070 aangeboden voor 629.....plus een voucher van 60 euro.

Goedkoper dan een 9070 nu dus en de kaarten zijn erg vergelijkbaar (behalve vram). Als dit vaker voor gaat komen verwacht ik nog flinke prijsdalingen voor de 9070.

• HugoBoss1985
meljor schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:54:
Bij Alternate wordt nu een 5070 aangeboden voor 629.....plus een voucher van 60 euro.

Goedkoper dan een 9070 nu dus en de kaarten zijn erg vergelijkbaar (behalve vram). Als dit vaker voor gaat komen verwacht ik nog flinke prijsdalingen voor de 9070.
Alles is al aan het dalen, eigenlijk gaat er dagelijks geld af.
Het moet gewoon op MSRP niveau komen.
Van een medetweaker begreep dat ik Azerty in ieder geval 3 ABC (A-keuze) Pulse 9070 kaartjes voor €629 per stuk had verkocht gisteren.
Daar wilden ze dus heel graag vanaf als ze gloednieuw €699 kosten.
Iets zegt mij dan ook dat die prijsdalingen doorzetten.

Versus de 5070 en 5070ti is het soms gewoon niet aantrekkelijk om een 9070 of 9070xt te kopen, omdat die te duur (duurder dan Nvidia) zijn.
Lijkt nog steeds niet echt een situatie zoals AMD had aangekondigd/zou willen.
Het is dat ik geen Nvidia wil en geen 12vhpwr stekker maar zelfs een basic (Asus Prime) 5070ti is naar mijn mening beter (sneller in RT in ieder geval) voor MSRP + voucher dan een te dure 9070xt die nog vrijwel allemaal €800 of meer kosten.

Die 5070 12gb vind ik geen interessante kaart, heel krom qua vram... ik zou op een leuke 9070 prijs wachten.
GZW geeft op 1080p medium preset settings al een melding dat er vram tekort (icoontje verschijnt na een poosje gamen) is met een 8gb kaart... textures moeten op low.

[ Voor 14% gewijzigd door HugoBoss1985 op 28-03-2025 10:08 ]

• Tatteredhat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-05 13:27
Daling van de 9070 XT blijft nog een beetje uit maar de 9070 non-XT gaat best rap richting de msrp van 639 toe, de goedkoopste is momenteel ~675. Ziet er goed uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Tatteredhat op 28-03-2025 10:07 ]

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-10 22:47
Woop, de levertijd van mijn Sapphire 9070 XT Nitro+ van Amazon is zonet versprongen van 10 mei naar 7 april. Mooi zo! Ben weer benieuwd naar AMD, had vroeger nog de HD5850, dan team groen met de GTX970 en RTX2070S, en nu de 9070XT.

[ Voor 33% gewijzigd door Pana op 28-03-2025 10:35 ]

• HugoBoss1985
Pana schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:30:
Woop, de levertijd van mijn Sapphire 9070 Nitro+ van Amazon is zonet versprongen van 10 mei naar 7 april. Mooi zo!
Wat heb je daar ervoor betaald?
Je hebt hem hier in NL voor een leuk bedrag en dan 29 maart in huis.

• Pana
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:31:
[...]

Wat heb je daar ervoor betaald?
Je hebt hem hier in NL voor een leuk bedrag en dan 29 maart in huis.
Wat is een leuk bedrag? Heb er zelf 844 voor betaald.

• HugoBoss1985
Pana schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:33:
[...]

Wat is een leuk bedrag? Heb er zelf 844 voor betaald.
Dan ga er even vanuit dat het een 9070XT is en niet een 9070 zoals je aangaf?

• Pana
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:34:
[...]

Dan ga er even vanuit dat het een 9070XT is en niet een 9070 zoals je aangaf?
Owja, klopt! Mea Culpa en aangepast.

• kyrillajax
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:45:
[...]

Niet leuk voor ze maar ook niet slim om het prijsverschil niet te compenseren...
Ging dat over een verschil n.a.v. een prijsdaling of het verschil met CAPS?
Dat is ook wat ik dacht, ik zei ook dat ik het product ook kan terugsturen, maar daar schiet niemand mee op.

• kyrillajax
Ik heb het idee dat de prijs van de nitro 9070 nog iets verder gaat zakken, al niet veel meer. Ging de afgelopen paar weken van 780 naar 700 en 660 voor een retourtje.

• Tatteredhat
Ik vind het wel typisch dat de Nitro+ variant van de 9070 momenteel juist de goedkoopste is terwijl dat de 'beste' kaart van Sapphire zou moeten zijn, men heeft blijkbaar toch weinig behoefte aan de 12v2x6 connector.

[ Voor 5% gewijzigd door Tatteredhat op 28-03-2025 17:49 ]

• HugoBoss1985
Tatteredhat schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:45:
Ik vind het wel typisch dat de Nitro+ variant van de 9070 momenteel juist de goedkoopste is terwijl dat de 'beste' kaart van Sapphire zou moeten zijn, men heeft blijkbaar toch weinig behoefte aan de 12v2x6 connector.
Dat vind ik ook.
Om die reden hoef ik er geen ;)

• kyrillajax
@Tatteredhat Voor mij is het een droom die uitkomt. Ik weet dat de connector geen top design is, maar met het vermogen van de kaart en dat het goed in de connector vast blijft zitten, maak ik me daar verder geen zorgen om.

[ Voor 3% gewijzigd door kyrillajax op 28-03-2025 23:43 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Het blijft qua prijzen erg stil laatste paar dagen, ook bij de 5000 serie zit er bijna geen beweging in behalve enkele drops voor MSRP. Beetje jammer

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:00
Inflatable schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 05:17:
[...]

Weer bijna een week verder en Azerty heeft er 10 verkocht (als er tenminste niks bijgevuld is).. Van de 67 vorige week nu nog 57 op voorraad.. Het verkoopt dus niet echt heel snel.. Maar kennelijk helaas nog geen reden om de prijs te verlagen want die is nog steeds €866.. 171 euro oftewel 25% boven de adviesprijs (€695) van de 9070XT..
5 dagen verder, teller staat nu op 52; gaat echt niet snel meer he :+
Ofwel er komt gewoon geen nieuw voorraad meer van dit model en de winkel vindt het prima ze met ~1 per dag langzaam op te maken, ofwel die prijzen moeten nu toch wel een keer naar beneden gezien de voorraden die blijven ligen.

• Tatteredhat
!mark schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:18:
[...]

5 dagen verder, teller staat nu op 52; gaat echt niet snel meer he :+
Ofwel er komt gewoon geen nieuw voorraad meer van dit model en de winkel vindt het prima ze met ~1 per dag langzaam op te maken, ofwel die prijzen moeten nu toch wel een keer naar beneden gezien de voorraden die blijven ligen.
Ik verwacht inderdaad dat er gewoon nog geen nieuwe voorraad is geleverd, na April zal dat waarschijnlijk wel weer gebeuren en dan zullen de prijzen ook weer vallen.

• Roderick24
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08 16:58

Roderick24

XPS M1710

Amazon heeft de Sapphire Pulse 9700 XT staan voor omgerekend 739 + 16 euro oid verzend.

Maar bij het toevoegen aan je winkelmandje gaat het fout.

https://www.amazon.co.uk/dp/B0DRPRZMK2?smid=A3P5ROKL5A1OLE

• ebuzola
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:13
Roderick24 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:50:
Amazon heeft de Sapphire Pulse 9700 XT staan voor omgerekend 739 + 16 euro oid verzend.

Maar bij het toevoegen aan je winkelmandje gaat het fout.

https://www.amazon.co.uk/dp/B0DRPRZMK2?smid=A3P5ROKL5A1OLE
Klopt, bij betaling kom je uit op : 1.170,82 EUR incl verzending.

• Inflatable
Tatteredhat schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:21:
[...]

Ik verwacht inderdaad dat er gewoon nog geen nieuwe voorraad is geleverd, na April zal dat waarschijnlijk wel weer gebeuren en dan zullen de prijzen ook weer vallen.
Ik heb geen idee hoe het gaat en wat de contracten zijn etc, maar zou ook kunnen natuurlijk dat ze zelf gewoon niks meer inkopen als het niet verkoopt en blijft liggen.. Weet iemand hier daar mee van?

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 25-10 20:26
*knip* offtopic

[ Voor 91% gewijzigd door br00ky op 31-03-2025 19:46 ]

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36
*knip* offtopic reacties gewoon laten gaan aub, dat scheelt modwerk

[ Voor 87% gewijzigd door br00ky op 31-03-2025 19:47 ]

• PatRamon
  • Niet online
*knip* offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door br00ky op 31-03-2025 19:47 ]

**

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

In Duitsland kan een 9070 XT XFX Swift OC op 779 euro meer dan een uur blijven liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Syr4YSdawvx156KCp5j_eNNSsyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eeYpUyDlo6ZuREDdoCbrJOWO.jpg?f=fotoalbum_large

Op 789 of 790 euro blijven ze urenlang liggen. Voor een OC kaart willen de kopers wel over 800 euro gaan.

790 euro is niet meer aantrekkelijk en op 779 euro happen de kopers niet toe. De prijsonderhandelingen tussen 749 en 779 euro zijn nu bezig en we zijn nog niet een volledige maand na de release.

• Steffie94
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 08-04 13:54
Precies niet de indruk dat prijzen dalende zijn, eigenlijk integendeel.

Je ziet vaak enkel XFX kaarten aan laagste prijzen.
Er zijn ook paar lagere tier kaarten bijgekomen zoals Acer, Zwift, Challenger.

• Tatteredhat
Inflatable schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:04:
[...]

Ik heb geen idee hoe het gaat en wat de contracten zijn etc, maar zou ook kunnen natuurlijk dat ze zelf gewoon niks meer inkopen als het niet verkoopt en blijft liggen.. Weet iemand hier daar mee van?
Dat weet ik niet zeker, maar ik neem aan dat er tussen AMD en retailers wel afspraken zijn gemaakt voor doorlopend inkoop van producten. Anders krijg je natuurlijk de situatie waarbij de retailers alles keihard scalpen en AMD nul winst maakt.

• Inflatable
Tatteredhat schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:10:
[...]

Dat weet ik niet zeker, maar ik neem aan dat er tussen AMD en retailers wel afspraken zijn gemaakt voor doorlopend inkoop van producten. Anders krijg je natuurlijk de situatie waarbij de retailers alles keihard scalpen en AMD nul winst maakt.
Dat zouden dan wel behoorlijke wurgcontracten zijn dan waarbij het risico van niet verkopen bij de winkels ligt.. Ligt je magazijn straks vol met videokaarten die niet verkopen omdat ze te duur zijn.. Ik vermoed daarom dat winkels nog altijd grotendeels zelf bepalen wat en hoeveel ze inkopen..

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-10 10:53
Tatteredhat schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:10:
[...]

Toch denk ik ook dat dit gebeurt hoor. De steel legend bij Azerty bijvoorbeeld loopt de voorraad heel mondjes maat naar beneden. Vanwege de prijs is het geen hardloper en er komt geen voorraad bij zover ik heb kunnen zien.

Krijg zeker wel het gevoel dat ze allemaal de prijs hoog houden simpelweg omdat de andere het doen en er wel iets verkoopt, als het een tijdelijk houdbaar product was geweest dan had marktwerking er wel voor gezorgd dat het lager was inmiddels. Maar we blijven een beetje aanmodderen terwijl er overal zat voorraad lijkt te zijn. Je kan makkelijk tussen allerlei versies kiezen bij zo'n beetje elke winkel, ze zijn alleen allemaal te duur.

• Tatteredhat
Inflatable schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:37:
[...]

Dat zouden dan wel behoorlijke wurgcontracten zijn dan waarbij het risico van niet verkopen bij de winkels ligt.. Ligt je magazijn straks vol met videokaarten die niet verkopen omdat ze te duur zijn.. Ik vermoed daarom dat winkels nog altijd grotendeels zelf bepalen wat en hoeveel ze inkopen..
Het helpt uiteindelijk ook niet dat AMD geen FE kaart heeft die ze verkopen, ze hebben huidig weinig tot geen invloed op de retail prijzen van hun product. Maar goed, we kunnen verder weinig doen dan afwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Tatteredhat op 31-03-2025 20:46 ]

• Inflatable
Tatteredhat schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:41:
[...]

Het helpt uiteindelijk ook niet dat AMD geen FE kaart heeft die ze verkopen, ze hebben huidig weinig tot geen invloed op de retail prijzen van hun product. Maar goed, we kunnen verder weinig doen dan afwachten.
https://www.acm.nl/nl/pub...elier-niet-de-leverancier

Klopt, maar als de retail dus ook AMD producten langdurig gaat lopen verkopen ver boven de adviesprijs (lees: scalpen) dan kost AMD dit dus gewoon verkopen en imago.. Op deze manier kunnen ze ook wel vergeten een groot gedeelte marktaandeel op Nvidia terug te pakken.. Paar % misschien, maar meer ook niet..

Enige oplossing is zelf rechtstreeks aan de consument verkopen.. De zogenaamde FE of reference modellen dus die je alleen bij AMD zelf kan kopen.. En dat dan ook in grote aantallen doen.. Weg met die weinig tot niks toevoegende keten van dozenschuivers ertussen.. 3rd party merken mogen custom AIB versies blijven verkopen voor iets hogere prijzen..

• DannyHrmnns
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-06 12:56
*knip* offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door br00ky op 02-04-2025 18:43 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
*knip* niet reageren op offtopic berichten

[ Voor 90% gewijzigd door br00ky op 02-04-2025 18:44 ]

• Pana
Pana schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:30:
Woop, de levertijd van mijn Sapphire 9070 XT Nitro+ van Amazon is zonet versprongen van 10 mei naar 7 april. Mooi zo! Ben weer benieuwd naar AMD, had vroeger nog de HD5850, dan team groen met de GTX970 en RTX2070S, en nu de 9070XT.
En deze is alweer opgeschoven, komt morgen binnen, op de thuiswerkdag *O*

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-10 21:20
Inflatable schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:28:
[...]Klopt, maar als de retail dus ook AMD producten langdurig gaat lopen verkopen ver boven de adviesprijs (lees: scalpen) dan kost AMD dit dus gewoon verkopen en imago.. Op deze manier kunnen ze ook wel vergeten een groot gedeelte marktaandeel op Nvidia terug te pakken...
Als AMD een groter marktaandeel wil zal de eerste stap erin moeten bestaan meer kaarten te produceren

• scramados
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-10 09:43
Ik zag vanochtend een powercolor hellhound langs komen op CAPS voor 820. 10 minuten later was de kaart 880. Ik ben wel benieuwd wat daar aan de hand is.

• ebuzola
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:13
De Gigabyte Radeon RX 9070 XT Gaming OC voor 848 incl. verzending .

https://www.amazon.de/-/n...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

• Inflatable
Orky Rulez schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:01:
[...]

Als AMD een groter marktaandeel wil zal de eerste stap erin moeten bestaan meer kaarten te produceren
En dat kunnen ze wat ik er zo over gelezen heb dus maar zeer beperkt, want TSMC.. Dat ze nu bij de 9070 (XT) launch meer voorraad dan normaal hadden kwam vermoed ik vooral omdat ze de launch een paar maanden hebben uitgesteld.. De vraag is nu dus, hoe zal het gaan met vervolgleveringen? Komt er daarna ook nog genoeg binnen om aan de hogere vraag te blijven voldoen? Zoniet dan vliegen de prijzen straks weer omhoog en zijn we weer terug bij af..

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-10 21:40
ARLT biedt de Zotac 5090 AMP een stukje goedkoper aan dan NBB met 3050, scheelt toch weer 350 euro: https://www.arlt.com/Hard...d9ev9fo1n74vaj82s21f6t5rb

Edit: verkeerde draadje.

[ Voor 6% gewijzigd door Degrader op 03-04-2025 21:28 ]

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:32

• Steffie94

• Steffie94
16GB PowerColor Radeon RX 9070 XT Reaper retail* (759,00 €, Mindfactory)

Redelijk price drop zal precies toch eerst in DE gaan gebeuren.
Toch maar al een DHL packstation account aangevraagd.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:29

Nox

Noxiuz

Steffie94 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:41:
16GB PowerColor Radeon RX 9070 XT Reaper retail* (759,00 €, Mindfactory)

Redelijk price drop zal precies toch eerst in DE gaan gebeuren.
Toch maar al een DHL packstation account aangevraagd.
Kijk, dat zijn goede drops, nog geen msrp maar het komt in de buurt en gaat de goede kant op. Ik wacht nog wel een paar dagen tot ze in .nl zo duur zijn. De extra shipping en handling levert ook de nodige kosten op denk.

[ Voor 13% gewijzigd door Nox op 04-04-2025 10:55 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• HugoBoss1985
https://www.notebooksbill...+swift+gaming+16gb+881767

Nog een MSRP model voor een leukere prijs.
XFX Swift 9070XT voor €769 bij NBB.

Bijna €790 met onze btw en verzendkosten erbij.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:40
Goed gespot. Mijn Swift was 799 op 19 maart.
Zodra er XT's verkocht worden rond de 750 verwacht ik dat de non-XT's ook snel een flinke hap in de prijs krijgen.

• HugoBoss1985
Tomino schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:57:
Goed gespot. Mijn Swift was 799 op 19 maart.
Zodra er XT's verkocht worden rond de 750 verwacht ik dat de non-XT's ook snel een flinke hap in de prijs krijgen.
De non-XT's zitten voor mijn gevoel al aardig dicht bij MSRP.
Vaak hele hoge/dure modellen voor hooguit €50-75 meer dan MSRP.
Bijvoorbeeld de XFX Quicksilver 9070, dat is een stapje hoger dan een MSRP Swift maar dat is wel de laagst geprijsde non-XT.

Bij de XT's zit er vaak nog zo'n €100 of meer bovenop MSRP.

Ik denk ook de hele tijd dat dit gedaan wordt om nu de non-XT veel aantrekkelijker (prijs/prestatie verhouding) te maken.

De non-XT lijkt voor nu vaak de betere deal, vind ik.
Als je kijkt naar het verbruik (warmte afgifte), de prestaties en de prijs.
Het blijven toch beide 16gb kaartjes.

[ Voor 15% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-04-2025 13:03 ]

• Steffie94
abnormaal dat die in BE/NL nog € 929 staan.
reichelt prijs BE:

Sapphire Radeon RX 9070 XT PULSE
802,26 €

PowerColor Radeon RX 9070 XT Hellhound 16 GB
812,43 €

+6,95 € verzend België

[ Voor 16% gewijzigd door Steffie94 op 04-04-2025 14:00 ]

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:05

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Kleine gedachtespinsel op de vrijdag: mede door de invoerrechten in Amerika: zou de voorraad hier in Europa kunnen stijgen doordat de prijzen in de US States met x procent omhoog gaan? En daarmee indirect dat de prijs in Europa zal zakken met minder schaarste?

Of denken jullie dat AMD dan de globale prijs omhoog gooit en wij alsnog flink genaaid zullen worden met onderdelen uit Azie naar Europa?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-10 22:08
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:01:
[...]

De non-XT's zitten voor mijn gevoel al aardig dicht bij MSRP.
Vaak hele hoge/dure modellen voor hooguit €50-75 meer dan MSRP.
Bijvoorbeeld de XFX Quicksilver 9070, dat is een stapje hoger dan een MSRP Swift maar dat is wel de laagst geprijsde non-XT.

Bij de XT's zit er vaak nog zo'n €100 of meer bovenop MSRP.

Ik denk ook de hele tijd dat dit gedaan wordt om nu de non-XT veel aantrekkelijker (prijs/prestatie verhouding) te maken.

De non-XT lijkt voor nu vaak de betere deal, vind ik.
Als je kijkt naar het verbruik (warmte afgifte), de prestaties en de prijs.
Het blijven toch beide 16gb kaartjes.
Grappig, Gamer's Nexus beargumenteert juist dat de non-XT alleen maar bestaat om de XT te upsellen.
Vandaar ook de msrp die zo dicht bijelkaar liggen, voor 50 dollar meer krijg je veel meer kaart.

• Pepperoni
Yariva schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:36:
Kleine gedachtespinsel op de vrijdag: mede door de invoerrechten in Amerika: zou de voorraad hier in Europa kunnen stijgen doordat de prijzen in de US States met x procent omhoog gaan? En daarmee indirect dat de prijs in Europa zal zakken met minder schaarste?

Of denken jullie dat AMD dan de globale prijs omhoog gooit en wij alsnog flink genaaid zullen worden met onderdelen uit Azie naar Europa?
Zat hier ook over te denken, in theorie zal de vraag in Amerika inzakken want mensen kunnen minder betalen dus zal er productie over zijn, die dan elders verkocht kan worden. De fabrikanten verdienen uiteindelijk niks aan de import kosten dus het maakt hen niet uit. Daarentegen kan het ook dat via via hun inloop wellicht ook duurder worden en onder het mom van inflatie op de prijs worden gegooid. Dat hebben we ook al vaker gezien de afgelopen jaren, inflatie is een makkelijk excuus om wat extra marges te nemen. Uiteindelijk probeert elk bedrijf elke laatste Euro uit je te trekken wat ze denken te kunnen.

• HugoBoss1985
Dauthi schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:43:
[...]

Grappig, Gamer's Nexus beargumenteert juist dat de non-XT alleen maar bestaat om de XT te upsellen.
Vandaar ook de msrp die zo dicht bijelkaar liggen, voor 50 dollar meer krijg je veel meer kaart.
Het verschil is nu toch vaak €100.
Daar baseerde ik mij op.

• Tatteredhat
Dauthi schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:43:
[...]

Je krijg ongeveer 12% meer kaart voor 8% meer geld als het echt 50 euro verschil zou zijn, maar tussen de non-XT en XT (hetzelfde model) zit momenteel gemiddeld 150-200 euro. :+ Dus dan zit je op 12% meer kaart voor 25% meer geld.

[ Voor 6% gewijzigd door Tatteredhat op 04-04-2025 22:33 ]

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:15
Dit is een mooie kaart, voor een redelijke prijs:
https://www.reichelt.com/...m=tweakers.nl&PROVID=2845

• scramados
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-10 09:43
Ik las een aantal slechte reviews en artikels over reichelt. Is er hier ook iemand die goede ervaringen heeft met 9070 kaarten bij ze kopen?

• ArcticWolf
  • Niet online
scramados schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:29:
[...]

Ik las een aantal slechte reviews en artikels over reichelt. Is er hier ook iemand die goede ervaringen heeft met 9070 kaarten bij ze kopen?
Met CC betalen als je het niet vertrouwt?

• Steffie94
Sapphire PULSE AMD RADEON™ RX 9070 XT GAMING 16GB DUAL HDMI/DUAL DP
Deze vastgelegd voor 750€, just in case de dalende trend niet blijvend dalend is.. Voordeel is het is Amazon dus kan altijd cancelen.

https://www.amazon.co.uk/...smid=A3P5ROKL5A1OLE&psc=1

Reichelt al dingen gekocht sinds 2019, nooit issue gehad.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:26
kyrillajax schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:01:
Ik heb het idee dat de prijs van de nitro 9070 nog iets verder gaat zakken, al niet veel meer. Ging de afgelopen paar weken van 780 naar 700 en 660 voor een retourtje.
Waar zijn die retourtjes?

• DannyHrmnns
Steffie94 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:47:
Deze vastgelegd voor 750€, just in case de dalende trend niet blijvend dalend is.. Voordeel is het is Amazon dus kan altijd cancelen.

Kun je dan niet beter deze kopen? Nitro+ voor 799 euro.

https://www.amazon.de/-/n...k_typ_quicklook_titleToDp

• Santee
Niet te zien voor die prijs?

• DannyHrmnns
Santee schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:24:
[...]

Niet te zien voor die prijs?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvtW3dphgmDE8Bb-9D8d2k6-L7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LBZLS2JvzUDZFcaTCTGlFoCj.jpg?f=fotoalbum_large

• Santee
Je link is de duitse amazon en via uk is het 845

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
Er komt toch nog 21% btw bij als het vanuit Amazon UK komt?

• DannyHrmnns
Santee schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:32:
[...]

Je link is de duitse amazon en via uk is het 845
Omdat het op amazon.de aangeboden wordt en het wordt verstuurd door amazon.co.uk

• DannyHrmnns
TheBrut3 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:51:
Er komt toch nog 21% btw bij als het vanuit Amazon UK komt?
Als het goed is zit dat al in de prijs. Dat staat apart vermeld in de screenshot.

• Santee
DannyHrmnns schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:01:
[...]

Omdat het op amazon.de aangeboden wordt en het wordt verstuurd door amazon.co.uk
Je linkje is uitverkocht iig

• DannyHrmnns
Santee schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:09:
[...]

Je linkje is uitverkocht iig
Mijn betaling was geannuleerd maar ik kan nog steeds bestellen.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
DannyHrmnns schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:02:
Als het goed is zit dat al in de prijs. Dat staat apart vermeld in de screenshot.
Het kan zijn dat ze daar inderdaad ook de btw mee bedoelen, maar in principe zijn invoerrechten en btw losstaande bedragen.
https://www.belastingdien...akket-bestel-buiten-de-eu

• kyrillajax
Santee schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:27:
[...]

Waar zijn die retourtjes?
Ze zijn allemaal weg, Azerty wou die kaarten kennelijk snel kwijt.

• DannyHrmnns
TheBrut3 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:25:
[...]

Het kan zijn dat ze daar inderdaad ook de btw mee bedoelen, maar in principe zijn invoerrechten en btw losstaande bedragen.
https://www.belastingdien...akket-bestel-buiten-de-eu
Ik laat het naar een Duits adres sturen. Het lijkt erop dat er geen btw is gerekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8FZX5nIZuBfXi0ErhZdQLY4MRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bg8zAWrbyPS4IYPqhstSlhDL.jpg?f=fotoalbum_large

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:02
Steffie94 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:47:

Ik zou als ik jou was toch even heel goed kijken wat de bijkomende kosten kunnen zijn, oa invoerrechten en inklaringskosten. Ik kan zo snel heb tarieven vinden voor electronica/pc onderdelen.

Ik heb inmiddels al 2x keer mijn neus flink gestoten en ik koop niks meer uit de UK.

• Steffie94
JappieR schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:25:
[...]

Ik zou als ik jou was toch even heel goed kijken wat de bijkomende kosten kunnen zijn, oa invoerrechten en inklaringskosten. Ik kan zo snel heb tarieven vinden voor electronica/pc onderdelen.

Ik heb inmiddels al 2x keer mijn neus flink gestoten en ik koop niks meer uit de UK.
Ik heb dat zeker nagekeken, en het is allemaal door Amazon op voorhand betaald.

Een truk als je niet zeker bent of als het misloopt, is betalen met Paypal of mastercard. Als er dan plots hoge fees bijkomen kan je de zending gewoon weigeren. Non delivery is onmiddellijke terugbetaling door Paypal.
Mastercard kan pas als de shop niet terugbetaald. Lees zeker de algemene voorwaarden van je kaart.

• DannyHrmnns
Ik heb net met amazon.de gebeld en zij zeggen dat de prijs hetzelfde blijft alleen dat je daarna een btw aanslag krijgt. Dus dan krijg je een aparte rekening achteraf. Alleen zolang het product door amazon zelf wordt aanboden kun je de 20% die je extra moet betalen weer terugvragen. Dus uiteindelijk betaal gewoon alleen het bedrag wat je ziet. Dus voor mij is dat 799 euro.

• PatRamon
  • Niet online
https://www.notebooksbill...gaming+grafikkarte+881360
€ 789,00 - SAPPHIRE PULSE AMD RADEON RX 9070 XT

**

• gamefreakin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10 07:16
Amazon UK is inderdaad een partij die import fees e.d. naar de EU al vooraf doorberekend en voor je betaald.
Als je productpagina's vanuit een Nederlands(/EU) IP adres bekijkt worden deze import fees meestal al in de getoonde prijs verwerkt.

Dit zie je ook terug in het betaaloverzicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPdNKFRGIk4F4nbo7i0ScVxrM-I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mTgW4uKqJ9Y9JXELm1tuFIte.png?f=user_large

Update: Krijg net een bericht dat de bestelling niet voltooid kon worden omdat de kaart alweer uitverkocht is. Is nu alleen nog te krijgen via third party sellers en gelijk gestegen naar 899 pond (1057 euro)

[ Voor 34% gewijzigd door gamefreakin op 06-04-2025 11:53 ]

• kyrillajax

• Roderick24
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08 16:58

Roderick24

XPS M1710

Voor hetzelde geld heb je nu een Asrock Steel Legend bij CAPS.

uitvoering: ASRock AMD Radeon RX 9070 XT Steel Legend

789,-

• HugoBoss1985
Roderick24 schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:16:
Voor hetzelde geld heb je nu een Asrock Steel Legend bij CAPS.

uitvoering: ASRock AMD Radeon RX 9070 XT Steel Legend

789,-
Of een XFX Quicksilver bij hun, zit PTM TIM tussen.
Toch nog wel bijna €100 teveel voor een model iets boven een MSRP XT, vind ik.

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-04-2025 13:36 ]

• Lord_Dain
  • Laatst online: 29-10 21:50
Ik kan me uit het verleden herinneren een PS5 ooit bij amazon via UK te hebben besteld.
Amazon heeft de BTW kosten op later tijdstip gecrediteerd. Volgens mij hoef je dat niet te vragen maar kan het ook geen kwaad om dat te vragen.

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-10 22:08
Tatteredhat schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:59:
[...]

Je krijg ongeveer 12% meer kaart voor 8% meer geld als het echt 50 euro verschil zou zijn, maar tussen de non-XT en XT (hetzelfde model) zit momenteel gemiddeld 150-200 euro. :+ Dus dan zit je op 12% meer kaart voor 25% meer geld.
De crux is hoe dingen in de markt worden gezet door de producent en welke psychologische truukjes worden gebruikt om consumenten meer te laten betalen, oftewel behavioral economics. Dat is wat Gamer's Nexus aanstipte.

Momenteel zijn de prijzen zoveel hoger, omdat een groep consumenten ongeduldig zijn, aan FOMO leiden tot zelfs dwangmatige drang om iets nieuws te moeten kopen. Verkopende partijen maken daar logischerwijs gretig gebruik van.

Het is zeer interessant om te aanschouwen hoe het in zijn werk gaat en hoe consumenten en verkopende partijen zich gedragen.

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-10 21:30
*knip* offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 07-04-2025 14:52 ]

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:12

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

*knip* offtopic

[ Voor 91% gewijzigd door br00ky op 07-04-2025 19:38 ]

• BlueBird022
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09 02:05
https://www.notebooksbill...+xt+gaming+edition+884115

De XFX Mercury RX 9070 XT nu te krijgen voor 789,- bij NBB in Duitsland. Prijzen worden al iets beter, maar nog steeds veel geld voor een 16GB 'top mid range' kaart.

• DannyHrmnns
Ik heb de Sapphire nitro+ nog kunnen kopen en volgens support blijft de prijs 799 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQvQuSr46tLzPlDqipsb15xckHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxxFL3dJzabCTOvRxqGrAFDh.jpg?f=fotoalbum_large

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dauthi schreef op zondag 6 april 2025 @ 23:21:
[...]

De crux is hoe dingen in de markt worden gezet door de producent en welke psychologische truukjes worden gebruikt om consumenten meer te laten betalen, oftewel behavioral economics. Dat is wat Gamer's Nexus aanstipte.

Momenteel zijn de prijzen zoveel hoger, omdat een groep consumenten ongeduldig zijn, aan FOMO leiden tot zelfs dwangmatige drang om iets nieuws te moeten kopen. Verkopende partijen maken daar logischerwijs gretig gebruik van.

Het is zeer interessant om te aanschouwen hoe het in zijn werk gaat en hoe consumenten en verkopende partijen zich gedragen.
Market psychology indeed en zonder de onpersoonlijke candle sticks op de beursgrafieken.

De kopers en verkopers kunnen posten op een forum, op Twitter,... en uiten hun gevoelens, sentiment,... dat je normaal gezien kan ontcijferen aan de hand van de data in een grafiek.

De verkopers zetten de vraagprijzen alsof dat er nog genoeg kopers tussen 800 en 900 euro toehappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HBCjFkGdJOSTv9h4iLdTzM1gss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqwgqSqqPtqJuOWTJFreAZNY.jpg?f=fotoalbum_large

• HugoBoss1985
Gigabyte 9070 Gaming OC is nu €679,- bij Azerty met nog €20 Steam tegoed erbij.

Komt in de buurt van MSRP.
Helaas niets voor mij i.v.m. geen PTM.

Dezelfde ABC-keuze kaart vragen ze €40 meer voor 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door HugoBoss1985 op 08-04-2025 12:10 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:29

Nox

Noxiuz

Sapphire Pure voor 801 euro:
https://www.mymediacenter...1170.html?source=tweakers

En op voorraad; het begint een tikkeltje richting acceptabel te komen, al zou er zeker nog 50 euro van af moeten om het echt netjes te maken. :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• hanzzz104
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-10 17:43
Heeft iemand ervaring met het afrekenen via Paypal bij nbb.com (Duitsland)? Het lijkt erop dat je dan de Duitse prijs krijgt maar leveren ze het dan ook? Bij normaal afrekenen zetten ze ineens 20 euro bij de prijs erop.

• Pepperoni
hanzzz104 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:19:
Heeft iemand ervaring met het afrekenen via Paypal bij nbb.com (Duitsland)? Het lijkt erop dat je dan de Duitse prijs krijgt maar leveren ze het dan ook? Bij normaal afrekenen zetten ze ineens 20 euro bij de prijs erop.
Die 20 euro is wellicht het BTW verschil, dat zijn ze verplicht te doen. Amazon doet het ook zo.

• hanzzz104
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-10 17:43
(EU-lid).
Pepperoni schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:08:
[...]

Die 20 euro is wellicht het BTW verschil, dat zijn ze verplicht te doen. Amazon doet het ook zo.
Nee is niet BTW, dat hebben ze ook in Duitsland (EU-lid) en dan zou het veel meer moeten zijn.

[ Voor 78% gewijzigd door hanzzz104 op 09-04-2025 10:04 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 39 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Voor achtergrondinformatie over de prijzen bij release en de mechanismen daarachter, check review: Wat ging er mis bij de AMD RX 9070 (XT)-release?.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Ranten is niet toegestaan.
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
  • Scalping bespreken is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord