[AMD Radeon RX9000 series] Levertijden & Prijzen Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Talhanl3
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-08 20:30
UPS zegt pakketje wel geleverd.... maar ik heb niks ontvangen.

Lekker man. Notebooksbilliger moest per se fcking UPS gebruiken

Gelukkig heb ik met Paypal betaald

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 17:40
Talhanl3 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:40:

En je was wel thuis neem ik aan? Want dat heb ik ook al een paar keer gehad (bij DHL en Post NL) om er daarna achter te komen dat ze het ergens in de straat hebben afgegeven zonder briefje of notitie online. Gelukkig woon ik in een straat met goudeerlijke mensen :o

• Thommuz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 14:42
Tweede groep is mensen met oude kaart, beredeneerde mensen die sinds mining hype al uitstellen (bv 1000 serie pascal, 2000 turing, 3000 serie (Ampere), die nu plots allemaal '1000-1500€ performance' in het 600-800€ bracket zien als moment om up te graden.
:w thats me. Ik loop al 10 jaar met een gtx 970 te gamen. Destijds echt een value for money beast, maar zn 3,5g vram begint nu wel te knellen haha.

Eerste keer dat ik keek naar upgraden had je de 2000 rtx serie. Dat leek me meer een gimmick toen en niet waard. Daarna kwam alle ellende met mining, corona en AI. Dus nu is gevoelsmatig eindelijk een moment om voor onder de 800 (ok een Xfx Merc voor 790 voldoet net aan) een flinke upgrade te scoren!

Kaart alsnog bij amazon.de besteld want de Nederlandse webshops hebben blijkbaar nog steeds last van bovengenoemde hypes.... Maar voelde wel beetje als nu of nooit moment met de inflatie en wereldspanningen. Liever had ik iets van 700 max maarja, t.o.v. de 970 zal het het wel waard zijn :P

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:53

OMD

Dit is zoooo naar. Succes!

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Talhanl3
Beakzz schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:46:
[...]

En je was wel thuis neem ik aan? Want dat heb ik ook al een paar keer gehad (bij DHL en Post NL) om er daarna achter te komen dat ze het ergens in de straat hebben afgegeven zonder briefje of notitie online. Gelukkig woon ik in een straat met goudeerlijke mensen :o
Ja ik was thuis

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 21:25

Nessuno

io sono nessuno

Zou zelf graag upgraden van een 3080ti.
Maar kijk momenteel de kat uit de boom.
Zie wel waar het heen gaat en anders gewoon heel simpel "dan maar niet"

Als de hype voor bij is, de kaarten die onderweg kwijt geraakt zijn weer boven komen drijven etc etc kan ik altijd nog kijken wat het kost.
Ik gok er nu op dat het rev design dan gewoon naar msrp prijs gaat.
En de rest ook wel zal zakken.
Iedereen heeft straks het zelfde aanbod.
En het grootste gedeelte is al voor zien.
En ik neem aan dat bepaalde bedrijven als Alternate dan ook weer de normale versies voor normale prijzen gaan verkopen.

Na rose e cient spin

• Talhanl3

Vermoedelijk hebben ze het naar een 'UPS acces point' gestuurd. Want de naam van de 'ontvanger' verwijst naar een UPS acces point.

Wat nog steeds stom is, want ik was gewoon thuis

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:39
Talhanl3 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:59:
[...]

Vermoedelijk hebben ze het naar een 'UPS acces point' gestuurd. Want de naam van de 'ontvanger' verwijst naar een UPS acces point.

Weet je wel niet hoeveel tijd dat kost. uitstappen, pakje zoeken, naar de deur lopen, wachten, afgeven en weer terug de auto in. >:)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-11 23:46
Talhanl3 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:40:
https://www.bpm-power.com/it/ricerca?k=Rx+9070

Hier kan je een Powercolor Reaper 9070 XT vinden voor €720. Alleen is verzendkosten helaas wel €30. Dis totaal €750.

Best wel duur, maar voor de liefhebber toch gedeeld.
Ik vind dit redelijk, vergeleken met waar we in Nederland mee te maken hebben. MSRP is 695, ze vragen 720 dus dat is absoluut redelijk te noemen.

Als ik zelf probeer te bestellen hier, dan krijg ik een melding dat je deze kaart niet via de webshop kan kopen, dus houdt het helaas op voor mij :) Ik zie trouwens dat hij inmiddels is uitverkocht.

Ik ben zelf op zoek naar de PowerColor Reaper, ASRock Steel Legend of Gigabyte aangezien dit de enige kaarten zijn die passen in mijn systeem :o

[ Voor 13% gewijzigd door w0ndersp00n op 08-03-2025 16:18 . Reden: Uitverkocht :( ]

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-11 14:30
w0ndersp00n schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:14:
[...]

Ik vind dit redelijk, vergeleken met waar we in Nederland mee te maken hebben. MSRP is 695, ze vragen 720 dus dat is absoluut redelijk te noemen.

Als ik zelf probeer te bestellen hier, dan krijg ik een melding dat je deze kaart niet via de webshop kan kopen, dus houdt het helaas op voor mij :) Ik zie trouwens dat hij inmiddels is uitverkocht.

Ik ben zelf op zoek naar de PowerColor Reaper, ASRock Steel Legend of Gigabyte aangezien dit de enige kaarten zijn die passen in mijn systeem :o
Same.... :O Heb op die site nu de hellhound in winkelmandje voor 740, maar die is 2mm te lang voor mijn kast... |:(

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-11 17:38
!GN!T!ON schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:27:
[...]

Same.... :O Heb op die site nu de hellhound in winkelmandje voor 740, maar die is 2mm te lang voor mijn kast... |:(
Kopen en ruilen via V&A met kortere

• !GN!T!ON
Santee schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:28:
[...]

Kopen en ruilen via V&A met kortere
Misschien ook een idee, inderdaad. Zit eigenlijk te wachten tot twee vrienden die ook een kaart willen eens reageren of zij interesse hebben :9

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:36
!GN!T!ON schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:31:
[...]

Misschien ook een idee, inderdaad. Zit eigenlijk te wachten tot twee vrienden die ook een kaart willen eens reageren of zij interesse hebben :9
Hey, vriend hier!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

!GN!T!ON schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:27:
[...]

Welke.shop dan?

Na rose e cient spin

• !GN!T!ON
bpm-power.com, zoals hierboven genoemd, nadeel is wel 30 euro verzendkosten.

https://www.bpm-power.com...rca?d=Schede+Video&k=9070

• Eradico
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 02-07 12:51
Ze zijn in de Benelux volledig het noorden kwijt. Er is hier geen kaart te vinden onder de 900 euro en de meeste hangen zelfs rond de 1000. Al die winkels hier hebben nog stock door die dwaze prijzen.

Ze zullen het pas snappen als ze geen klanten meer over hebben en de hobby volledig hebben vernield.. Al acht jaar huilen met de pet op terwijl ik normaal elke 3 jaar wel iets upgrade Het einde van mijn GTX980 is wel stilaan bereikt. :(

• Tatteredhat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-05 13:27
Eradico schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:36:
Ze zijn in de Benelux volledig het noorden kwijt. Er is hier geen kaart te vinden onder de 900 euro en de meeste hangen zelfs rond de 1000. Al die winkels hier hebben nog stock door die dwaze prijzen.

Ze zullen het pas snappen als ze geen klanten meer over hebben en de hobby volledig hebben vernield.. Al acht jaar huilen met de pet op terwijl ik normaal elke 3 jaar wel iets upgrade Het einde van mijn GTX980 is wel stilaan bereikt. :(
Ik zit hier ook nog met een 1070 ti, maar vertik het om mee te spelen met de flapdrollen die de prijzen in de benelux zo hoog zetten. Dan maar bestellen vanuit duitsland. :>

• !GN!T!ON
Eradico schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:36:

Ik heb tientallen shops in DE, IT, en FR langsgelopen, en daar is het ook grotendeels allemaal 875 tot 1200 euro, helaas niet alleen in de benelux dus.

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:14
!GN!T!ON schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:38:
[...]

Ik heb tientallen shops in DE, IT, en FR langsgelopen, en daar is het ook grotendeels allemaal 875 tot 1200 euro, helaas niet alleen in de benelux dus.
Hier kun je de PowerColor Reaper RX 9070 XT voor € 750,- inclusief verzendkosten bemachtigen. Ken deze partij overigens niet, dus misschien wil je eerst nog wat research doen.

https://www.bpm-power.com...owercolor-reaper-b2265371

Edit: zie inderdaad nu uitverkocht. Was vandaag nog goed beschikbaar. Dus mogelijk hun website in de gaten blijven houden.

[ Voor 11% gewijzigd door NokiaFan op 08-03-2025 16:46 ]

• Oldy
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-11 01:13
!GN!T!ON schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:36:
[...]

bpm-power.com, zoals hierboven genoemd, nadeel is wel 30 euro verzendkosten.

https://www.bpm-power.com...rca?d=Schede+Video&k=9070
Heb reaper besteld. Je kan wel kiezen uit 5 international deliveries. 4 daarvan aan 30 euro en 1 aan 20. Geen uitleg van verschil. Alleen bij laatste staat dhl

• !GN!T!ON
NokiaFan schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:41:
[...]

Hier kun je de Reaper 9070 XT voor € 750,- inclusief verzendkosten bemachtigen. Ken deze partij overigens niet, dus misschien wil je eerst nog wat research doen.

De reaper is helaas al uitverkocht, alleen hun website doet er een beetje raar mee. Als je in overzicht kijkt is hij uitverkocht, als dan naar product page gaat beschikbaar, maar als je daarna op kopen drukt krijg je een error. De Hellhound en Red Devil zijn daar nog wel beschikbaar voor 750 en 785 resp. (excl. 30 euro verzend).

Zit nu nog dus te twijfelen met een hellhound in m'n mandje daar.
Oldy schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:42:
[...]

Heb reaper besteld. Je kan wel kiezen uit 5 international deliveries. 4 daarvan aan 30 euro en 1 aan 20. Geen uitleg van verschil. Alleen bij laatste staat dhl
Fijn dathet je gelukt is, ik visde (helaas voor de 5de keer al :p) net achter het net voor die versie.

[ Voor 19% gewijzigd door !GN!T!ON op 08-03-2025 16:46 ]

• Oldy
!GN!T!ON schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:44:
[...]

De reaper is helaas al uitverkocht, alleen hun website doet er een beetje raar mee. Als je in overzicht kijkt is hij uitverkocht, als dan naar product page gaat beschikbaar, maar als je daarna op kopen drukt krijg je een error. De Hellhound en Red Devil zijn daar nog wel beschikbaar voor 750 en 785 resp. (excl. 30 euro verzend).

Zit nu nog dus te twijfelen met een hellhound in m'n mandje daar.
Heb toch beslist om te kopen want
1. Vrij dicht bij msrp
2. Tariffs kan voor allerlei redenen zorgen om prijzen hoog te houden of zelfs amd kan msrp aanpassen met dit als excuus

• Xachena
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22-06 01:37
Volgens mij heeft die website de prijzen omgedraaid. De 9070 varianten liggen rond de 900, en de XT variant een stuk lager. En vrij consistent over de verschillende modellen.

• Luuk.u
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 15:24
Voor de gene met verouderde PC (ik heb zelf een 1070ti) die geen kaart hebben kunnen vinden voor een degelijke prijs: hoe lang zijn jullie bereid nog te wachten? Op tempo dit ga ik ervan uit dat ik het misschien wel tot 2026 kan geen duren voor ik een nieuwe kaart kan kopen.

Ik hoop echt dat AMD voldoende voorraad blijft zenden, ik doe het liever niet maar als het nodig is betaal ik wel +100 boven op MSRP

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Talhanl3 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:59:
[...]

UPS is echt slecht... een keer week lang gehad dat het pakketje van Utrecht naar Amersfoort en weer terug ging om wat voor reden dan ook. Toen ik had na 5 dagen eindelijk in handen had stonden er 10 verzend en retourstikkers op |:(

Beste is even contact opnemen via FB chat, dat ging bij mij het snelste.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Eradico
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 02-07 12:51
Luuk.u schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:52:
Voor de gene met verouderde PC (ik heb zelf een 1070ti) die geen kaart hebben kunnen vinden voor een degelijke prijs: hoe lang zijn jullie bereid nog te wachten? Op tempo dit ga ik ervan uit dat ik het misschien wel tot 2026 kan geen duren voor ik een nieuwe kaart kan kopen.

Ik hoop echt dat AMD voldoende voorraad blijft zenden, ik doe het liever niet maar als het nodig is betaal ik wel +100 boven op MSRP
Ik sta eerder op het punt PC volledig links te laten liggen en met console verder te gaan. Ik wil een hele nieuwe pc kopen in onderdelen, maar ga dat niet via amazon etc.. doen. Ik wil dat zelf afhalen (noem me gerust old school). Nu met deze prijzen in Benelux voel ik me echt in het zak gezet en gun ik de winkels ook de rest van de pc niet buiten de GPU. Oh wat ik mis de Lenovo en Tones van de beginjaren.

• Talhanl3
ArcticWolf schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:52:
[...]

UPS is echt slecht... een keer week lang gehad dat het pakketje van Utrecht naar Amersfoort en weer terug ging om wat voor reden dan ook. Toen ik had na 5 dagen eindelijk in handen had stonden er 10 verzend en retourstikkers op |:(

Beste is even contact opnemen via FB chat, dat ging bij mij het snelste.
Ik heb geluk. Ik het UPS-servicepunt gebeld en ze bevestigden dat mijn pakketje er is. Ik ga het zometeen ophalen.

Het enige wat ik op mijn trackingcode zag, was: Pakket is afgeleverd. Er staat niet waar naar toe, en ook niet dat het een UPS servicepunt is. Ik wist alleen dat het de servicepunt was omdat de naam van de 'ontvanger' overeenkwam met de naam van de winkel die een UPS servicepunt is.

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Talhanl3 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:03:
[...]

Ik heb geluk. Ik het UPS-servicepunt gebeld en ze bevestigden dat mijn pakketje er is. Ik ga het zometeen ophalen.

Het enige wat ik op mijn trackingcode zag, was: Pakket is afgeleverd. Er staat niet waar naar toe, en ook niet dat het een UPS servicepunt is. Ik wist alleen dat het de servicepunt was omdat de naam van de 'ontvanger' overeenkwam met de naam van de winkel die een UPS servicepunt is.
Lekker man!

Na rose e cient spin

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:43
Voor diegene die blijven klagen over de prijzen, het is in de US exact hetzelfde of erger.
Alle kaarten die voor MSRP zijn verkocht zijn in principe "gesponsord" door AMD.

De echte prijs van een kaart ligt meer rond de 739,- tel daar wat geld voor de luxere kaarten op en 800,- is dan gewoon een normaal bedrag voor deze kaart.
Als het je dat niet waard is, prima maar ik zie hier mensen klagen dat ze nu al 8 jaar doen met kaart X en dat het ze het allemaal niet waard vinden.

8 jaar gamen op dezelfde kaart is 0.0001ct per minuut. (Ik roep maar wat)
Hoe kun je dat niet verdedigen voor een aankoop van 120+ euro "boven" de niet correcte MSRP.
Iedereen is oud en wijs genoeg om zelf deze keuze te maken, maar ik begrijp het niet.

Dat je geen 1100,- wil betalen snap ik heel goed ( 8)7 Megekko )
En geen 1400,- voor een 5070Ti betaald, maar de 9070 XT is dan zeer redelijk geprijsd.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• !GN!T!ON
Toch maar de op de knop gedrukt en een Hellhound besteld bij bpm-power.com voor 779,- incl. verzending.

Mocht iemand hier een Reaper hebben besteld en deze wel wil ruilen voor een Hellhound laat het me weten :P

• wchen
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 04-11 21:22
Oldy schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:46:
[...]

Heb toch beslist om te kopen want
1. Vrij dicht bij msrp
2. Tariffs kan voor allerlei redenen zorgen om prijzen hoog te houden of zelfs amd kan msrp aanpassen met dit als excuus
Heeft iemand ervaring met bpm-power?

• Tatteredhat
Bad Brains schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:16:
Voor diegene die blijven klagen over de prijzen, het is in de US exact hetzelfde of erger.
Alle kaarten die voor MSRP zijn verkocht zijn in principe "gesponsord" door AMD.

De echte prijs van een kaart ligt meer rond de 739,- tel daar wat geld voor de luxere kaarten op en 800,- is dan gewoon een normaal bedrag voor deze kaart.
Als het je dat niet waard is, prima maar ik zie hier mensen klagen dat ze nu al 8 jaar doen met kaart X en dat het ze het allemaal niet waard vinden.

Hoe kun je dat niet verdedigen voor een aankoop van 120+ euro "boven" de niet correcte MSRP.
Iedereen is oud en wijs genoeg om zelf deze keuze te maken, maar ik begrijp het niet.

En geen 1400,- voor een 5070Ti betaald, maar de 9070 XT is dan zeer redelijk geprijsd.
Ik maak het mezelf ook niet makkelijker door specifiek een Sapphire Pure aan te willen schaffen. :'(

• !GN!T!ON
wchen schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:21:
[...]

Heeft iemand ervaring met bpm-power?
Ze hebben bijna 4K reviews op Google Maps 4,5 sterren, en een 4,5 op trustpilot. Dus is denk ik wel betrouwbare club. Meende in dit topic te hebben gelezen dat er eerder is besteld daar bij de 50 launch en dat dat ook goed was gegaan.

Heb er net zelf een kaart besteld i.c.m. met paypal. We gaan het zien.

• Luuk.u
Bad Brains schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:16:

Als ik er een kan vinden voor rond de 739 ben ik tevreden maar betwijfel het.

• ArcticWolf
  • Niet online
!GN!T!ON schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:20:
Toch maar de op de knop gedrukt en een Hellhound besteld bij bpm-power.com voor 779,- incl. verzending.

Mocht iemand hier een Reaper hebben besteld en deze wel wil ruilen voor een Hellhound laat het me weten :P
Hellhound is beter dan de Pulse/Reaper toch?

Enige wat ik vreemd vind bij bpm-power is dat de non-XT duurder is dan de XT variant... }:O

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:39

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Voor iedereen die nog met een RX 580 of 1070/80 kaart zit of eronder zou ik aanbevelen op te kijken naar de volgende opties :

-wachten en prachtige indies spelen die wel draaien
-een 5700xt/1080ti/2070s voor 1080p tweede hands voor max €160.
-de RX6800 is voor 1440p met !16GB Vram! desnoods tweede hands voor ~€375 een killer keuze, dat alle 8GB vram gpu's maar heineken mogen krijgen via hun kabels als voeding.
-de 7800xt zal voor 500 ook niet slecht zijn
-wachten en prachtige indies spelen die wel draaien

ik ben gecharmeerd van de 9070 om zijn stroomverbruik en het idee dat ie 1080p60 kan met RT behalve wukong.

Misschien word het tijd voor een topic voor 'stop-gap-gpus' als je gpu boem gedaan heeft.
mijn 4870 en 5970 liggen er gratis voor klaar.

ik geef mijn 5700xt nog zijn biertje en mijn steam deck zijn glaasje melk. gaat goed jongens.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• !GN!T!ON
ArcticWolf schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:27:
[...]

Hellhound is beter dan de Pulse/Reaper toch?

Enige wat ik vreemd vind bij bpm-power is dat de non-XT duurder is dan de XT variant... }:O
Klopt volgens mij ging het Reaper -> Hellhound -> Red Devil. Reaper is de enige die in m'n kast past dus of ander kassie halen, of iemand vinden die wil ruilen.

Geen idee waarom die prijzen zo verschillen inderdaad, de Gaming OC is ook een lage klasse kaart, maar die moet weer 1100 kosten om de een of andere reden...

• Harbinger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-06 17:54
Net een non-XT 9070 besteld op Amazon.de bij de XFX reseller (NR Info) voor €699. Ben benieuwd of het aankomt. Anders natuurlijk claim bij Amazon indienen.
Ik was sowieso wel gecharmeerd van de non-XT, vanwege het lage stroomgebruik. Ik speel toch geen AAA titels, dus dan is het ook geen issue.
Ben benieuwd hoe deze presteert tov mijn 6700 non-XT.

• ArcticWolf
  • Niet online
!GN!T!ON schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:31:
[...]

Klopt volgens mij ging het Reaper -> Hellhound -> Red Devil. Reaper is de enige die in m'n kast past dus of ander kassie halen, of iemand vinden die wil ruilen.

Geen idee waarom die prijzen zo verschillen inderdaad, de Gaming OC is ook een lage klasse kaart, maar die moet weer 1100 kosten om de een of andere reden...
Is er een mogelijkheid om die website op Engels te zetten of heb jij gewoon alles zo (met Italiaans) ingevuld?

• !GN!T!ON
ArcticWolf schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:36:
[...]

Is er een mogelijkheid om die website op Engels te zetten of heb jij gewoon alles zo (met Italiaans) ingevuld?
Meeste spreekt wel voor zichzelf, maar heb de Google Translate addon voor Chrome, dan kan ik rechts klikken op een pagina en dan translate to english, dan vertaald ie alle tekst op de pagina.

• ArcticWolf
  • Niet online
!GN!T!ON schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:38:
[...]

Meeste spreekt wel voor zichzelf, maar heb de Google Translate addon voor Chrome, dan kan ik rechts klikken op een pagina en dan translate to english, dan vertaald ie alle tekst op de pagina.
Ah kan blijkbaar met Edge ook haha

• Chiyeko
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-10 15:45
Net de Red devil XT besteld bij BPM-power, 814 incl verzenden.

Zullen het mee maken :)

• Oldy
Ik zit hier nog met 1060 ti en wou dus effectief een goeie combi price/value. Voor de msrp vond ik hey een goeie. 5070 ti voor msrp vond ik ook goed - als die er was, was het een nvidia geworden. Hopelijk wordt mijn order niet geannuleerd.

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:46

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Chiyeko schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:43:

Ik ben ook maar overstag gegaan voor die 814 euro, een reaper was voldoende geweest maar het extra OC potentieel is altijd leuk. Ik kom van een RX 6800 dus die gaat binnenkort in de verkoop.

HANDTEKENING!!!

• AViCED
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:16
Chiyeko schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:43:

Het lijkt wel alsof de non-XT en de XT versies hebben verwisseld. Qua prijs in ieder geval.

• GTX404
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-10 00:24

GTX404

Hi

Leeghoofd21 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:02:
[...]

Ik ben ook maar overstag gegaan voor die 814 euro, een reaper was voldoende geweest maar het extra OC potentieel is altijd leuk. Ik kom van een RX 6800 dus die gaat binnenkort in de verkoop.
ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze webshop, ziet er prima uit. Ik wacht nog even op de Reaper, want ik wil een kleinere GPU zodat ik binnenkort naar mAtx / itx kan gaan. (uiteindelijk doel is 5090 FE, maar daar wacht ik nog mee)

[ Voor 5% gewijzigd door GTX404 op 08-03-2025 18:05 ]

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

• ArcticWolf
  • Niet online
GTX404 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:04:
[...]

ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze webshop, ziet er prima uit. Ik wacht nog even op de Reaper, want ik wil een kleinere GPU zodat ik binnenkort naar mAtx / itx kan gaan. (uiteindelijk doel is 5090 FE, maar daar wacht ik nog mee)
Zo te zien is het een 3rd party verkoper. BPM-power lijkt op een Italiaanse bol.com

Toen ik wilde afrekenen stond de naam van de verkoper erbij en dat BPM-power de verzender was.

De Hellhound is nu weer uitverkocht dus kan het niet meer checken.

• !GN!T!ON
ArcticWolf schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:10:
[...]

Zo te zien is het een 3rd party verkoper. BPM-power lijkt op een Italiaanse bol.com

Toen ik wilde afrekenen stond de naam van de verkoper erbij en dat BPM-power de verzender was.

De Hellhound is nu weer uitverkocht dus kan het niet meer checken.
Volgens mij heb je gelijk, ik denk dat daarom sommige kaart types er ook 2x opstonden met 200 euro prijsverschil voor dezelfde kaart.

Edit de Red Devil is nog beschikbaar daar voor 784,- https://www.bpm-power.com...d-powercolor-red-b2265373

[ Voor 20% gewijzigd door !GN!T!ON op 08-03-2025 18:27 ]

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Pure XT van CAPS binnen via PostNL, is logeerpartijtje hier dus probeer vanavond laat nog wel een stukje boxart te delen, maar is voor mij dan wonderwel gunstig verlopen. @Beakzz en anderen: ik blijf voor jullie duimen dat er ook binnenkort iets moois op de deurmat mag staan, of voor nog weer anderen dat er toch nog ergens een koopje voorbij mag komen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Okax9Rp5oyxiOhcjSAGQBvhEoRA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D0awLViTVFqMYkuL6iDhaLzN.png?f=fotoalbum_large

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• ArcticWolf
  • Niet online
!GN!T!ON schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:23:
[...]

Volgens mij heb je gelijk, ik denk dat daarom sommige kaart types er ook 2x opstonden met 200 euro prijsverschil voor dezelfde kaart.

Edit de Red Devil is nog beschikbaar daar voor 784,- https://www.bpm-power.com...d-powercolor-red-b2265373
Dit staat er:
Spedizione in: 1-4 giorni lavorativi
Venduto da: Ellegi Group srl
Spedito e garantito da: Bpm-power.com

Vertaald: Verkocht door: Ellegi Group srl

• !GN!T!ON
De Reaper is weer beschikbaar, maar de prijs is van 720 naar 988,- gegaan :'(

[ Voor 40% gewijzigd door !GN!T!ON op 08-03-2025 18:30 ]

• Beakzz
OruBLMsFrl schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:27:
Pure XT van CAPS binnen via PostNL, is logeerpartijtje hier dus probeer vanavond laat nog wel een stukje boxart te delen, maar is voor mij dan wonderwel gunstig verlopen. @Beakzz en anderen: ik blijf voor jullie duimen dat er ook binnenkort iets moois op de deurmat mag staan, of voor nog weer anderen dat er toch nog ergens een koopje voorbij mag komen!
[Afbeelding]
Lekker hoor en geniet er van. Mijn achternaam zit aan het eind van het alfabet dus zal daar wel mee te maken hebben. Beetje jammer dat het niet op volgorde van binnenkomst gaat, maar aan de andere kant heb ik toch pas volgend weekend tijd om er mee aan de gang te gaan.

Ze hebben aangegeven dat ze maandag de rest versturen dus kijken of ze zich daar aan houden.

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
OruBLMsFrl schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:27:
[Afbeelding]
Mooi om te zien, verwacht een status update op mijn bestelling op maandag wel te krijgen anders Dinsdag.
Zo niet dan ga ik eens een belletje wagen.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

• Talhanl3
Sapphire PURE AMD RADEON™ RX 9070 GAMING OC 16GB DUAL HDMI/DUAL DP https://amzn.eu/d/58IcsXK

Voor €710

Duur... maarja wel een OC versie van de 9070

• Talhanl3
Talhanl3 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:14:
Sapphire PURE AMD RADEON™ RX 9070 GAMING OC 16GB DUAL HDMI/DUAL DP https://amzn.eu/d/58IcsXK

Voor €710

Duur... maarja wel een OC versie van de 9070
Aand it's gone :)

• Colin038
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 02-07 10:43
Ik mag toch hopen dat niemand deze kaarten voor 1.000 euro koopt.

• Santee
Luuk.u schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:52:

Je kan ook hopen op een 7800XT voor 400-450, best goede value. Kijk je over 1-2j weer voor een upgrade.

• mrShady
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10 15:45
Colin038 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:29:
Ik mag toch hopen dat niemand deze kaarten voor 1.000 euro koopt.
Het gebeurt helaas wel, de Asus prime versie op azerty is uitverkocht terwijl er gisteren nog 2/3 waren en dat terwijl ze de kaart voor €985,- aanbieden(ruwweg €296,- boven MSRP). Kan natuurlijk dat ze de kaarten in een build proppen maar toch.

• Bad Brains
Santee schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:41:
[...]

Je kan ook hopen op een 7800XT voor 400-450, best goede value. Kijk je over 1-2j weer voor een upgrade.
6800XT of 7800XT, in principe dezelfde performance.
En ja, toevallig van de week opgezocht.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• MyXboxGotBanned
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-11 16:25
Ik heb vanmiddag voor €720,- de Reaper besteld ook bij BPM, benieuwd of ie binnen komt. Thanks voor het delen van de link.

• Luc77z
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Harbinger schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:36:
Net een non-XT 9070 besteld op Amazon.de bij de XFX reseller (NR Info) voor €699. Ben benieuwd of het aankomt. Anders natuurlijk claim bij Amazon indienen.
Ik was sowieso wel gecharmeerd van de non-XT, vanwege het lage stroomgebruik. Ik speel toch geen AAA titels, dus dan is het ook geen issue.
Ik heb de zelfde kaart besteld, ook bij NR Info via Amazon. Mijn huidige kaart, XFX RX 5700, komt ook bij die verkoper vandaan, dat was okt 2019, voor 349 euro. Ik heb volste vertrouwen dat die verkoper na 5,5 jaar weer levert. De 9700 in combinatie met mijn 7600x3d cpu wordt het een efficiënte game pc. Ik ben toevallig nu 2* zoveel kwijt aan een gpu.

[ Voor 3% gewijzigd door Luc77z op 08-03-2025 19:58 ]

• Talhanl3
XFX Quicksilver AMD Radeon RX 9070 OC Gaming Edition voor €680

https://maxict.nl/xfx-xfx...ng-edition-p35080769.html

Zelfs een miezerig klein Maxict lukt het wel om voor MSRP te verkopen.

En de super trieste Megekko met 100x meer voorraad niet.

• ArcticWolf
  • Niet online
Talhanl3 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:00:

Dit is de gewone 9070... dus niet voor MSRP ;)

• ECP0WERS
  • Niet online
Die gaat binnenkomen. NR-info is officieel reseller van XFX. Heb daar zelf destijds bij launch ook een 7900XTX gekocht :)

AMD Ryzen 7 7700 | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

• Talhanl3
ArcticWolf schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:01:
[...]

Het is de OC versie, die zijn iets meer jap

[ Voor 5% gewijzigd door Talhanl3 op 08-03-2025 20:02 ]

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-10 22:54
Talhanl3 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:00:

Megekko is een verspilling van al die kaarten. Ben wel erg blij om te zien dat het een mooie gpu is en de jacht naar een goede prijs hier veel mensen bezighoudt.

• iMouze
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-11 11:15
ArcticWolf schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:01:
[...]

De Pulse is MSRP van $599,99 en de XFX Quicksilver is $649,99 MSRP. Dus dikke 50 dollar boven MSRP, zou dus in euro's ongeveer hetzelfde zijn :)

• glydoscoop
  • Laatst online: 05-11 13:30
Op zich een prima deal toch:

Lukt mij niet om te zoeken of zij ook de XT verkopen… site werkt niet lekker met filters.

• Tatteredhat
glydoscoop schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:36:
Op zich een prima deal toch:

Lukt mij niet om te zoeken of zij ook de XT verkopen… site werkt niet lekker met filters.
50e boven MSRP lijkt me gezien omstandigheden prima, als je op zoek bent naar een non-XT.

• Bad Brains
MAXict, zou ik persoonlijk ver van weg blijven.

• maertenr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-10 22:59
Ik heb daar donderdag voor 800 euro de XFX Mercury 9070 XT OC (niet magnetic) besteld en volgens UPS is hij onderweg :)

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Net in Denhaag een 9070xt Reaper opgehaald voor 800, geen zin meer om te wachten.
Persoon had zelf 695 betaald bij alternarte.
factuur er bij.
Hij is zelf voor een duurdere kaart gegaan.

Die 100 euro is het mij inmiddels meer dan waard als ik kijk na hoeveel tijd ik inmiddels heb uitgegeven aan zoeken naar websites en buttons klikken etc.
vind het wel prima zo!

Na rose e cient spin

• Chiyeko
  • Laatst online: 17-10 15:45
Leeghoofd21 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:02:
[...]

Hopen dat ze nettjes aankomen :)

• Luuk.u
Santee schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:41:
[...]

Ja zat ik ook aan te denken, maar ik moet een hele nieuwe PC bouwen en liever had ik meteen iets wat meer future proof zodat ik er niet meer over hoef te denken voor de komende 5 jaar ofzo. Zal over paar maanden kijken voor een prebuild oid.

Blijf ondertussen webshops in de gaten houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk.u op 08-03-2025 21:36 ]

• Bad Brains
Future proof en PC's bestaat niet.

• ArcticWolf
  • Niet online
Luuk.u schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:36:
[...]

Ja zat ik ook aan te denken, maar ik moet een hele nieuwe PC bouwen en liever had ik meteen iets wat meer future proof zodat ik er niet meer over hoef te denken voor de komende 5 jaar ofzo. Zal over paar maanden kijken voor een prebuild oid.

Blijf ondertussen webshops in de gaten houden.
Ik heb 6 maanden geleden een 7800XT Hellhound gekocht (komende van een GTX1080), echt een goede kaart, geen spijt van gehad. Ding was 529 bij Megekko (:+ ) met 2 games en is echt MEGA stil @ max load. De kaart kan spellen met RT draaien, maar is niet aan te raden... verder echt een prima kaart. Draait Cyberpunk 1440p @ Ultra (RT uit) op 90fps bv.

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Nessuno schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:51:
Zou zelf graag upgraden van een 3080ti.
Maar kijk momenteel de kat uit de boom.
Zie wel waar het heen gaat en anders gewoon heel simpel "dan maar niet"

Als de hype voor bij is, de kaarten die onderweg kwijt geraakt zijn weer boven komen drijven etc etc kan ik altijd nog kijken wat het kost.
Ik gok er nu op dat het rev design dan gewoon naar msrp prijs gaat.
En de rest ook wel zal zakken.
Iedereen heeft straks het zelfde aanbod.
En het grootste gedeelte is al voor zien.
En ik neem aan dat bepaalde bedrijven als Alternate dan ook weer de normale versies voor normale prijzen gaan verkopen.
Zoals eerder te lezen was, kreeg ik toch een mooie deal aangeboden dus ben nu toch voorzien van een powercolor reaper

Na rose e cient spin

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-10 11:28
Nessuno schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:06:
[...]

Enkel als mensen niet kopen, maar je ziet ook hier in het topic dat mensen toch kaarten blijven kopen.

Ja maar is deze versie of die versie.
Heeft deze optie of die optie.
Dat blijf je houden!
Wel goud dat mensen op amazone en in het buitenland kaarten kopen.
Elke kaart die buiten nl gekocht word is er 1 die hier nu op de plank blijft liggen en dat bied perspectief
Ik ook net xfx quicksilver 9070xt voor 782 op amazon.fr gekocht

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Boxart hadden jullie nog tegoed van de vandaag via PostNL ontvangen Sapphire Pure 9070XT vanuit CAPS. Bij deze en succes iedereen met de zoektocht!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxMKGT_ajDRPCWu3-VsNQUeVmDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9iV5ckl7IdH7ySLbYTYtlV9.jpg?f=fotoalbum_large

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• glydoscoop
ArcticWolf schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:49:
[...]

Ik heb 6 maanden geleden een 7800XT Hellhound gekocht (komende van een GTX1080), echt een goede kaart, geen spijt van gehad. Ding was 529 bij Megekko (:+ ) met 2 games en is echt MEGA stil @ max load. De kaart kan spellen met RT draaien, maar is niet aan te raden... verder echt een prima kaart. Draait Cyberpunk 1440p @ Ultra (RT uit) op 90fps bv.
Neig ook naar deze oplossing, hoop stiekem dat ze nog wat zakken richting de 450/400.. maar dar zal niet

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 20:33

MazeWing

The plot thickens...

Bad Brains schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:39:
Future proof en PC's bestaat niet.
Nee maar je kunt soms wel geluk hebben dat er een product komt met een enorme performance boost t.o.v. de vorige generatie en de generaties daarna de sprongen veel kleiner zijn.

Het beste voorbeeld is misschien nog wel de Sandy Bridge CPU's uit 2011. Wat hebben die het (naar verhouding) lang uitgehouden.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Hypergunk
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-06 23:30
https://maxict.nl/xfx-rx-...ddr6-3-fan-p35080162.html

Blijkbaar 60 op voorraat bij MAX ICT?

XFX RX 9070 XT 16GB XFX Mercury Gaming RGB OC GDDR6 3 Fan 815 euro

edit: typo en extra info

[ Voor 27% gewijzigd door Hypergunk op 09-03-2025 08:26 ]

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Bij de leverancier van MaxICT, op het moment dat ze dat erop gezet hebben. Als je besteld en betaald hebt is de kans groot dat je een mail krijgt van MaxICT dat ze toch niet kunnen leveren.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:32

Nox

Noxiuz

Nessuno schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:01:
Net in Denhaag een 9070xt Reaper opgehaald voor 800, geen zin meer om te wachten.
Persoon had zelf 695 betaald bij alternarte.
factuur er bij.
Hij is zelf voor een duurdere kaart gegaan.

Die 100 euro is het mij inmiddels meer dan waard als ik kijk na hoeveel tijd ik inmiddels heb uitgegeven aan zoeken naar websites en buttons klikken etc.
vind het wel prima zo!
Valt voor mij in de categorie losgeld betalen aan ransomware. Zolang men scalpers blijft betalen blijft het gebeuren. Veel plezier ermee iig. Ik wacht wel tot winkels hem voor rond msrp verkopen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Nox schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:37:
[...]

Valt voor mij in de categorie losgeld betalen aan ransomware. Zolang men scalpers blijft betalen blijft het gebeuren. Veel plezier ermee iig. Ik wacht wel tot winkels hem voor rond msrp verkopen.
Ik snap je!
Maar was nu bijna een week aan het klooien.
En dit vind ik nog wel acceptabel.
De uren die ik rond hing achter de pc om een kaart te bemachtigen wegen hier niet tegen op. (Tijd is geld)
En tijd is me kostbaarder dan die 100€
Tijd kan je maar 1x uit geven die 100€ verdien ik wel weer links of rechts om terug.

Al was dit wel de max wat ik wou betalen zeg maar.

Na rose e cient spin

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-10 21:05
*knip* laten we ons hier focussen op drops en prijzen

[ Voor 79% gewijzigd door br00ky op 09-03-2025 09:52 ]

• Talhanl3
Als wij toekomstige prijzen 'op prijs willen stellen', dan raad ik aan om niks te kopen van Megekko die momenteel van elke kaart honderden op voorraad heeft.

• Rookii
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-11 16:21
OruBLMsFrl schreef op zondag 9 maart 2025 @ 00:04:
Boxart hadden jullie nog tegoed van de vandaag via PostNL ontvangen Sapphire Pure 9070XT vanuit CAPS. Bij deze en succes iedereen met de zoektocht!
[Afbeelding]
Tof! Wanneer heb je deze besteld? Ik heb vrijdagochtend een Pure kunnen bestellen bij CAPS maar heb hier naast de bestellingsmail met factuur niks meer over vernomen.

In ieder geval heel veel plezier met de kaart!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:19
Talhanl3 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:23:
Als wij toekomstige prijzen 'op prijs willen stellen', dan raad ik aan om niks te kopen van Megekko die momenteel van elke kaart honderden op voorraad heeft.
Het ding is dat Megekko veel meer geduld heeft dan de meeste mensen. Als ze 1 maand later voor een hogere prijs verkopen is dat nog gewoon gunstig geweest voor ze. Wanneer we met z'n allen pertinent geen enkele kaart meer boven msrp gaan kopen gaat dit effect hebben. Maar zoals je hierboven hebt kunnen lezen (en ook in het RTX 50xx draadje) hebben mensen veel meer geld over voor een kaart dan MSRP, de prijzen zullen dus ook hoog blijven.

• glydoscoop
NON XT vind je wek regelmatig nu voor circa 740.

Niet de beste deal maar beter dan MP en V&A

• Talhanl3
glydoscoop schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:43:

740 voor rx 9070 is gewoon teveel

Wat nou als ik nu zeg dat rx 7800 xt nu €480 kost? Dan klinkt het toch een stuk vreselijker om €260 extra te betalen voor 9070 gekeken naar hoeveel extra performance het oplevert

Best selling point voor RX 9070 series kaarten is raytracing en FSR 4. Dat is een significant verschil met FSR 3. Nu zie ik mensen veel klagen over 'nep frames', maar als je daar niet om geeft, is de RX 9070 serie minder zinvol.

RX 7800 XT = €480 met 20% minder raw performance (je bespaart €260)
RX 7900 GRE = €600 met 10% minder raw performance (je bespaart €140)

Om het dan nog logisch te maken, moet je FSR4 willen. In principe is RX 7800 XT performance voor meeste mensen voldoende.

[ Voor 37% gewijzigd door Talhanl3 op 09-03-2025 11:12 ]

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:37
Powercolor Reaper 9700XT wordt de opvolger van mijn GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G. Qua lengte past hij het beste. Nu begint het wachten om hem voor een redelijke prijs te krijgen 8). Gelukkig geen haast. Max rond de 800 euro.

• Tatteredhat
glydoscoop schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:43:

Voor de non-XT zou ik echt niet meer dan 700 neerleggen, misschien een tientje meer als het een high-end model is.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:01
Ik heb in het Radeon nieuws topic nog even gelinkt naar wat 'ramblings' van Buildzoid over de prijzen en supply momenteel. Misschien dat mensen zijn analyse hier ook interessant vinden: Dennism in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 144"

• Santee
Talhanl3 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:53:
[...]

740 voor rx 9070 is gewoon teveel

Wat nou als ik nu zeg dat rx 7800 xt nu €480 kost? Dan klinkt het toch een stuk vreselijker om €260 extra te betalen voor 9070 gekeken naar hoeveel extra performance het oplevert

Best selling point voor RX 9070 series kaarten is raytracing en FSR 4. Dat is een significant verschil met FSR 3. Nu zie ik mensen veel klagen over 'nep frames', maar als je daar niet om geeft, is de RX 9070 serie minder zinvol.

RX 7800 XT = €480 met 20% minder raw performance (je bespaart €260)
RX 7900 GRE = €600 met 10% minder raw performance (je bespaart €140)

Om het dan nog logisch te maken, moet je FSR4 willen. In principe is RX 7800 XT performance voor meeste mensen voldoende.
In aardig wat benchmarks is de 9070xt soms 50% sneller dan de 7800xt. De non XT 9070 heeft geen goede prijs/perm zoals velen al zeiden, $499 was een betere prijs geweest.

Wel mooi dat de 7800XT wat waarde behoudt, kan ik mijn TUF fijn doorverkopen als mn 9070XT binnen is. Ik zie op dr V&A tussen de €425-475 en de nieuwprijs is niet meer relevant want die is keihard omhoog gegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Santee op 09-03-2025 11:18 ]

• Santee
Dennism schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:16:
Ik heb in het Radeon nieuws topic nog even gelinkt naar wat 'ramblings' van Buildzoid over de prijzen en supply momenteel. Misschien dat mensen zijn analyse hier ook interessant vinden: Dennism in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 144"
Ik heb deel 1 en 2 ook geluisterd en TLDR is: TMSC heeft te weinig capaciteit, alles gaat op 4/5nm, gaming dies zijn gigantisch groot en leveren relatief weinig op, alles gaat naar AI. Waarom een RTX5070 met €200 winst verkopen als een AI kaart €10k kost?

Ook vechten Nvidia, AMD en Intel om dezelfde productiecapaciteit dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Santee op 09-03-2025 11:20 ]

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 21:16

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Hypergunk schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:23:
https://maxict.nl/xfx-rx-...ddr6-3-fan-p35080162.html

Blijkbaar 60 op voorraat bij MAX ICT?

XFX RX 9070 XT 16GB XFX Mercury Gaming RGB OC GDDR6 3 Fan 815 euro

edit: typo en extra info
Had bijna besteld / het geprobeerd maar die kaarten zijn 360mm / 4 slots / 72mm width. Was van plan een Fractal North te pakken maar is wel een erg dikke kaart :)

edit: Omdat ik geen enorme haast heb gewoon alsnog besteld. (Geen enorme haast..maar ik stel al een jaar het bouwen van een nieuwe pc uit dus wil wel eens beginnen ..huidige pc is 10 jaar oud!) Ik ga wel voor een North XL kast...staat toch onder het bureau :) Ik vind 818 op het randje maar aangezien Mercury een meer high end model is vind ik het nog net kunnen. De reviews waren positief m.b.t. geluid, temps, clocking. Benieuwd of ze gaan leveren. Thanks ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Max|Burn op 09-03-2025 12:08 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Beakzz
Rookii schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:24:
[...]

Tof! Wanneer heb je deze besteld? Ik heb vrijdagochtend een Pure kunnen bestellen bij CAPS maar heb hier naast de bestellingsmail met factuur niks meer over vernomen.

In ieder geval heel veel plezier met de kaart!
Hij (off iig iemand in dit topic) had hem nog later besteld dan mij dus wat hij ook zegt, je zal er niks aan hebben voor je eigen inschatting. Misschien doen ze het op alfabet en dan zit ik achteraan, maar dus niet op volgorde van bestelling blijkbaar.

Ze hebben aangegeven dat het druk is en dat maandag de rest er uit zou moeten gaan.

• Tatteredhat
Max|Burn schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:35:
[...]
Had bijna besteld / het geprobeerd maar die kaarten zijn 360mm / 4 slots / 72mm width. Was van plan een Fractal North te pakken maar is wel een erg dikke kaart :)

edit: Omdat ik geen haast heb gewoon alsnog besteld. Ik ga wel voor een North XL kast...staat toch onder het bureau :) Ik vind 818 op het randje maar aangezien Mercury een meer high end model is vind ik het nog net kunnen. De reviews waren positief m.b.t. geluid, temps, clocking. Benieuwd of ze gaan leveren. Thanks ;)
North XL is een prima case, zeker geen slechte keuze om die te nemen ipv de normale North. :)

• BlueBird022
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09 02:05
Ik zit echt te wachten op een XFX Mercury RX 9070 XT Magnetic Air edition white voor de juiste prijs. Wat is een normale prijs ? 750 ?
Pagina: 1 ... 24 ... 39 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Voor achtergrondinformatie over de prijzen bij release en de mechanismen daarachter, check review: Wat ging er mis bij de AMD RX 9070 (XT)-release?.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Ranten is niet toegestaan.
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
  • Scalping bespreken is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord