[AMD Radeon RX9000 series] Levertijden & Prijzen Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Via cashbackxl ook geld terug met amazon nl

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-06 00:49
p.w schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:16:
[...]

Even een update krijg een 1 min geleden mail binnen en track en trace van DHL :)
Jaa ik gelukkig ook. Denk dat ie er maandag of dinsdag is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivalo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:27
Nou de uiteindelijke score is een Reaper voor €695, en nu dus hopelijk een XFX Quicksilver Magnetic White voor 799€. Kom ik gemiddeld op ~€750 pp. in huize Rivalo. Daar ben ik in deze hectische markt tevreden mee. Nu nog uitvechten wie de witte en wie de smalle krijgt. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Rivalo op 07-03-2025 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:14

Martinspire

Awesomeness

Zo te zien komt de bestelling van Caps.nl helaas via duitsland. De tracking code werkt nu, maar geeft aan dat ze 10 maart langskomen en dat ie in Keulen, Duitsland is (Koeln volgens de app). Dat UPS dat niet in 1 dag kan bezorgen is wel weer erg zwak trouwens. Maar goed, wel weer beetje aanfluiting. In ieder geval een reden om Caps ook maar door te laten strepen op de pricewatch want dat soort trage leveringen heb ik weinig zin in verder. Bij DHL was ie wel morgen geweest, want UPS is in Nederland sowieso echt de brakste van allemaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 07-03-2025 21:35 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1971
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 20:03
UPS bezorgd niet op zaterdag, dus dat is balen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoddie
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 26-05 23:03
Bedankt voor de tip, heb de zwarte besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-06 14:58
https://www.amazon.de/-/e...t%2Ccomputers%2C73&sr=1-9

Helaas niet met thermal pads en de magnetic fans. Deze de moeite waard?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Netbox
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-06 21:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
Thanks! Niet met de magnetics maar prima ik heb er 1. Deze stond er net nog niet op bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:38
Martinspire schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:34:
Zo te zien komt de bestelling van Caps.nl helaas via duitsland. De tracking code werkt nu, maar geeft aan dat ze 10 maart langskomen en dat ie in Keulen, Duitsland is (Koeln volgens de app). Dat UPS dat niet in 1 dag kan bezorgen is wel weer erg zwak trouwens. Maar goed, wel weer beetje aanfluiting. In ieder geval een reden om Caps ook maar door te laten strepen op de pricewatch want dat soort trage leveringen heb ik weinig zin in verder. Bij DHL was ie wel morgen geweest, want UPS is in Nederland sowieso echt de brakste van allemaal.
Hier is UPS juist altijd super betrouwbaar en snel. Had gisteren nog iets met spoed besteld in Frankrijk en het was er vanmorgen al. Maar zoiets moet je niet in het weekend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brozef
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online
Menno1971 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:38:
UPS bezorgd niet op zaterdag, dus dat is balen.
Zeker wel, mijn nbb.de zending die via UPS gaat staat op verwachte bezorging zaterdag. En via eBay wel vaker op zaterdag ontvangen via UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
Damn it bestel ik toch de quicksilver.... Had 2 schermen open staan meh maar geannuleerd en de Mercury ook besteld. Wordt wachten tot Amazon het bedrag weer terug stort dan. Stom stom stom. Maar goed de mercury moet volgende week aankomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_vd_Wijk
  • Laatst online: 12-03 16:20
Joenino schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:52:
Damn it bestel ik toch de quicksilver.... Had 2 schermen open staan meh maar geannuleerd en de Mercury ook besteld. Wordt wachten tot Amazon het bedrag weer terug stort dan. Stom stom stom. Maar goed de mercury moet volgende week aankomen. :)
Zelfde verhaal hier ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:14

rzn

https://www.amazon.it/gp/product/B0DRPRN49L/

Deze kaart komt zo weer beschikbaar voor ca. 700,--

Zojuist geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_vd_Wijk
Joenino schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:46:
[...]

Thanks! Niet met de magnetics maar prima ik heb er 1. Deze stond er net nog niet op bij mij.
Op de site van XFX staat: Thermal Solution: 3 Fan Magnetic Air

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
Die gelinkt is de gaming versie.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_vd_Wijk
Bad Brains schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:15:
Die gelinkt is de gaming versie.
https://www.xfxforce.com/...-rx-9070xt-gaming-edition

Yup maar er staat gewoon: Thermal Solution: 3 Fan Magnetic Air onder kopje Specifications

[ Voor 4% gewijzigd door R_vd_Wijk op 07-03-2025 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivalo
Ik ben nu toch een beetje nerveus over die NR INFO als verkoper bij Amazon. Op Duitse discord kanalen worden ze baksteen verkopers genoemd, maar of dat klopt... Ze hebben wel een goede Amazon beoordeling en ik hoor hier meer positieve verhalen?
Ik moest gewoon verder zoeken op Tweakers, voldoende positieve verhalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Rivalo op 07-03-2025 22:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Colin038
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 05-06 22:20
Het feit dat de voorraden met de huidige prijzen niet opraken, stemt mij wel positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rzn
  • Laatst online: 12:14

rzn

Rivalo schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:24:
Ik ben nu toch een beetje nerveus over die NR INFO als verkoper bij Amazon. Op Duitse discord kanalen worden ze baksteen verkopers genoemd, maar of dat klopt... Ze hebben wel een goede Amazon beoordeling en ik hoor hier meer positieve verhalen?
CTRL+F NR INFO en dat stemt positief.

https://tweakers.net/shop...-marketplace/shopreviews/

[ Voor 9% gewijzigd door rzn op 07-03-2025 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:39
Amazon NL komen regelmatig modellen voor rond de 700 online.. mij teveel maar het is iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noeller
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-06 16:35
glydoscoop schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:35:
Amazon NL komen regelmatig modellen voor rond de 700 online.. mij teveel maar het is iets.
XT modellen? Heb je een link toevallig? De zoekfunctie werkt niet super goed op amazon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-06 21:12
Ik heb bij Amazon NL geen XT modellen voor rond de 700 voorbij zien komen. Wel non-XT, maar die kan je dan nog steeds beter in DE bestellen:

Linkje DE: https://www.amazon.de/dp/B0DW4GPX5Q?psc=1
Linkje NL: https://www.amazon.nl/dp/B0DW4GPX5Q?psc=1

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivalo
Ja en op het forum staan er ook genoeg positieve verhalen over eerdere series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
noeller schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:38:
[...]

XT modellen? Heb je een link toevallig? De zoekfunctie werkt niet super goed op amazon
NON-XT alleen maar nu, vanmiddag wel wat XT modellen. Telkens wel snel weg of lange verzendtijden..

https://www.amazon.nl/XFX...8&s=merchant-items&sr=1-1

https://www.amazon.nl/XFX...8&s=merchant-items&sr=1-9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06 00:36
Rivalo schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:24:
Ik moest gewoon verder zoeken op Tweakers, voldoende positieve verhalen.
Heb daar al eens een XFX RX7900XT Ref van ze gekocht.
Ging opzicht wel prima. Alleen je moet soms beetje achter hun kont aan zitten.

Gratis games erbij krijg je alleen niet. Heb daar toen voor starfield deluxe edition speciaal voor moeten vragen.
Uiteraard naar mislukte poging 1 (waarvan de code al gebruikt was een 2de gehad die het wel direct deed)

[ Voor 16% gewijzigd door Robin4 op 07-03-2025 22:49 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:17

ilm

De winkel zal wel goed zijn. Vraag me enkel af of die xfx mercury non-oc (vapor chamber maar geen pmc?) stil genoeg zijn. De xfx OC versies zijn 35 db onder load tov 25 db van de sapphires, maar de xfx was wel koeler.

Daarnaast ook wel 360mm lang. Past niet in een ncase n2 zeker (of een mini itx build)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 23:04
ilm schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:54:
De winkel zal wel goed zijn. Vraag me enkel af of die xfx mercury non-oc (vapor chamber maar geen pmc?) still genoeg zijn. De xfx OC versies zijn 35 db onder load tov 25 db van de sapphires, maar de xfx was wel koeler.

Daarnaast ook wel 360mm lang. Past niet in een ncase n2 zeker (of een mini itx build)?
Past helaas niet in mijn DAN A4-H2O. Max diepte 2,5 slot (deze is 3,5) en max lengte 32,2cm. Anders had ik 'm opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17:57
De verleiding is real, maar 800 is mij toch te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:17

ilm

!GN!T!ON schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:56:
[...]

Past helaas niet in mijn DAN A4-H2O. Max diepte 2,5 slot (deze is 3,5) en max lengte 32,2cm. Anders had ik 'm opgehaald.
Spijtig, ik moet nog een build samenstellen, dus ik heb nog de keuze. Normaal neem ik altijd matx maar die ncase m2 ziet er wel mooi uit.

De meerprijs voor mini itx wil ik nog wel betalen (een kleine build is een deel van het plezier) maar het moet wel stil (en mooi / sober) genoeg zijn voor bij de tv.

Edit: ik zie dat zelfs de fractal north geen 360mm gpus aankan. Hmm

[ Voor 6% gewijzigd door ilm op 07-03-2025 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin038
Heb er eentje in mijn mandje gekregen op Amazon.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uaSIzKQkKhzlkTfReM1n27nUMEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OcyRmnzkFGPlgXo1DgkKzEWM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
Techkeizer schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:06:
[...]

Dat is 100,- boven MSRP voor een premium/midrange versie.
Wat wil je dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• griffz
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-03 19:19
Matti7950 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:39:
[...]

Price performance is ook zeer belangrijk voor mij, daarom al sinds 1080 gtx geen upgrades. Maar die 1080 heeft me ook aan het nadenken gezet, gaat al 7 jaar en half mee, zot, mijn vorige kaarten braken of verving ik na 4 jaar. Huidige gpu markt zo verziekt dat ik opnieuw 7 jaar wil.

Daarom dat ik bv reaper koeling (zonder underclocking) niet veilig vind (wel perfect voor 9070 met z'n laag energieverbruik).

Ben ook gehecht geraakt aan rode LEDS, sure 100€ is veel, maar je krijgt betere capacitors (zegt powercolour toch), PTM 7950 koelpasta (op hellhound en red devil, denk dat reaper dit niet krijgt), grotere koeler, en toch wel bad ass design, m'n kast is ook volledige in glas aan linkerkant, dus puur metallic look (zonder led) is wat saai.

Maar jah de meeste kaarten (amd) zijn goedkoopste 6 maanden na launch om dan op die prijs te blijven, dan weer te verduren (zelden piek naar beneden bij uitverkoop door beperkte voorraad). Als de vraag en aanbod dan zwak is, zie ik Red Devil voor 775€ zelfs in de schappen liggen, ik speculeer daar wel op :D nauwelijks meer dan instapkaart nu van 695€.

Achteraf gezien was 7900 gre misschien betere koop zelfs beste modellen nauwelijks meer dan 600€op die kaart, die kaart was zotte prijs/kwaliteit.

Kan heus nog wel wachten, maar heb vele grafische moeilijk titels klaarliggen om te spelen vanaf ik nieuwe kaart heb :D mag ook wel eens, bv Witcher 3.
Ik heb de Asus Prime OC nu draaien op 3300mhz met -125mv. 47c met 50% fanspeed. Wel hoorbaar dan, maar dit kan nog wel wat minder met finesse. Geen OC op het geheugen gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bad Brains schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:09:
[...]

Dat is 100,- boven MSRP voor een premium/midrange versie.
Wat wil je dan.
Iets minder azijnzeiken mag wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-06 16:49
Techkeizer schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:06:
[...]

Is dat niet msrp voor deze versie? Maar snap dat het nog veel is als een pulse je 700 kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
Martinspire schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:12:
[...]

Iets minder azijnzeiken mag wel...
Waar heb je het over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aktuvor
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-04 23:22
Matti7950 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:29:
[...]

Heel nuttige info die 849€ heb die prijs nooit gezien. (zat op alternate.be die later was en duurder). Dus ik vermoed dat dit alternate.nl was?

Met dat zelfs bij launch het topmodel voor 849€ beschibaar was, wordt dat m'n absolute limiet, geen haar die er aan denkt meer te betalen :D ik wacht geduldig. PS wat foto's van draaiende Red Devil in kast kan je me altijd plezier me doen :D
Woops excuus voor de zeer late reply zat de hele dag te stoeien met een undervolt op de cpu die niet wilde slagen, althans tot nu.

Ben niet een geweldige pc bouwer of fotograaf dus let niet op de rommel in de kast.

Build is eigenlijk dark mode bedoeld maar voor de gelegenheid het licht aangezet en emerald ingesteld voor de gem die op de voorkant van de kaart zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWg3fBD7rn34a5sibCPuGxS0UrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XSYfBOa2yD08zbyXzIffNHH8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• griffz
EDIT: Verwijderd vanwege offtopic.

[ Voor 95% gewijzigd door griffz op 07-03-2025 23:47 . Reden: Offtopic ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 14:47
Gelieve ervaringen met de kaart te delen in het daarvoor bestemde topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• griffz
Game_overrr schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:45:
Gelieve ervaringen met de kaart te delen in het daarvoor bestemde topic.
Sorry, werd even enthousiast. Ik ga de post weghalen en plaatsen in het andere draadje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:39
Ik ben net een uur thuis, mijn buurman heeft de pakket aangenomen, dus ben net klaar met inbouwen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tP_jGLZ-kpnXBUUODSBfDOmYVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hS5FYKITvGPP1pQKlrGG3vXi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ol4aa0qwiGWsZ0ulOJtehTgcPEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPS1kZSRdQzWhcbpG1V4MNPq.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb voor de reaper gekozen, ik had de asus prime ook in het winkelwagen (ja luxeprobleem) maar heb voor de reaper gekozen omdat het een 2 slot kaart is ivm matx build, achteraf had de prime prima gepast. Maar ik ben blij

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-05 15:20

GTX404

Hi

Aktuvor schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:31:
[...]

Woops excuus voor de zeer late reply zat de hele dag te stoeien met een undervolt op de cpu die niet wilde slagen, althans tot nu.

Ben niet een geweldige pc bouwer of fotograaf dus let niet op de rommel in de kast.

Build is eigenlijk dark mode bedoeld maar voor de gelegenheid het licht aangezet en emerald ingesteld voor de gem die op de voorkant van de kaart zit.

[Afbeelding]
Sweet, is dit de Red Devil (limited ed.)? En is deze 3 slots of 2.5?

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matti7950
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-06 18:15
Betwijfel of het limited edition is, die wou ik heel graag, maar alleen megekko heeft hem voor 1149€ Er zijn blijkbaar maar 1000 van (als de nummering niet herhaald word).

Keycap (met mini 3 fan design), sticker en nog wat kleins is bonus (doos ook lichtjes anders). Voor de rest identieke kaarten, dus ga me niet blind op staren.

@ Super Cow

Haha je hebt Rode (default) led naar groen gezet :D Wel handig, nu weet ik zeker waar alle leds zitten, daar er geen conflict met dat groen is van andere Leds. Je kast stoort niet hoor :)

En qua late post, ik heb geduld hoor, hoef geen instant gratification, jij bent alvast sneller dan ik een 9070 xt voor goede prijs kan bemachtigen, dus we kennen geduld al :) Heb al 6950xt geskipped (door verbruik) en 7900 xt was nipt, maar prijs target met 50€ niet gehaald en verbruik ook niet, achteraf gezien misschien betere keus, maar FSR 4 en RT zijn nu wel de max.

[ Voor 46% gewijzigd door Matti7950 op 08-03-2025 02:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:28
YouTube: 9070/XT Launch | RTX 5060/TI, 5050 Leak | Fake 5090 Recall | FSR 4 v...

Deze video geeft een pausibele verklaring waarom er maar een relatief kleine hoeveelheid 9070(XT)'s zijn aangeboden voor de adviesprijs.. Het verklaart echter niet waarom in Nederland alleen Alternate dit gedaan heeft..

Hoe dan ook, met de huidige prijzen van €900+ voor een 9070XT kan AMD het vrees ik wel vergeten dat ze een noemenswaardige hoeveelheid marktaandeel gaan terugpakken van Nvidia.. Richting de €1000 kom je in een prijsklasse terecht waar mensen alsnog voor een Nvidia videokaart (RTX 5070Ti) kiezen voor een paar honderd euro meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Inflatable schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 02:18:
YouTube: 9070/XT Launch | RTX 5060/TI, 5050 Leak | Fake 5090 Recall | FSR 4 v...

Deze video geeft een pausibele verklaring waarom er maar een relatief kleine hoeveelheid 9070(XT)'s zijn aangeboden voor de adviesprijs.. Het verklaart echter niet waarom in Nederland alleen Alternate dit gedaan heeft..

Hoe dan ook, met de huidige prijzen van €900+ voor een 9070XT kan AMD het vrees ik wel vergeten dat ze een noemenswaardige hoeveelheid marktaandeel gaan terugpakken van Nvidia.. Richting de €1000 kom je in een prijsklasse terecht waar mensen alsnog voor een Nvidia videokaart (RTX 5070Ti) kiezen voor een paar honderd euro meer..
Yup en de 5070 TI is al weer aan het zakken in prijs (tientjes tegelijk) dus verwacht die over een paar maanden weer dicht bij MSRP, maar AMD (of de winkels) kunnen net zo hard mee zakken en nu gewoon maximaliseren. Als ik zie hoe veel mensen makkelijk 950 euro voor de 9070 XT neer leggen 8)7 (niet perse hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin_venken
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-06 22:54
Zijn er ook telegram groepen of websites met notifications voor webshops in BE/FR/NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:34
Voor wie wil, NR Info heeft nog 1 XFX Quicksilver 9070 XT:

https://www.amazon.de/dp/B0DXVPZDL5

Edit: Aaaand she's gone

[ Voor 12% gewijzigd door IceBlackz op 08-03-2025 07:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Colin038

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Colin038
https://www.amazon.nl/s?i...41415558&ref=aa_sbox_sort

Deze link is ook handig om in de gaten te houden en af en toe te refreshen, er staat momenteel een 9070 XT voor 800 euro op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Colin038 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 07:50:
https://www.amazon.nl/s?i...41415558&ref=aa_sbox_sort

Deze link is ook handig om in de gaten te houden en af en toe te refreshen, er staat momenteel een 9070 XT voor 800 euro op.
Bedankt!

Ik ga deze cancellen, dus let even op: https://amzn.eu/d/6EQwfJ0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-06 22:33

Nessuno

io sono nessuno

SAPPHIRE PULSE AMD RADEON RX 9070 XT GAMING OC Grafikkarte op nbb maar komt op 875 uit met verzenden

https://www.notebooksbill...ing+oc+grafikkarte+881360

[ Voor 33% gewijzigd door Nessuno op 08-03-2025 08:25 ]

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Nessuno schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:24:
SAPPHIRE PULSE AMD RADEON RX 9070 XT GAMING OC Grafikkarte op nbb maar komt op 875 uit met verzenden
Ja veel te duur voor een MSRP model dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Santee schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:24:
[...]

Ja veel te duur voor een MSRP model dus.
Ik denk zelf dat we die prijs van 6xx voorlopig niet meer gaan zien ;w

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Nessuno schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:26:
[...]

Die xfx mercury hierboven is rond de 800-830, 3,6 slots dik en 360mm lang, geen msrp model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Nessuno schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:26:
[...]

Het hangt af van hoeveel kaarten AMD kan leveren. Zodra kaarten blijven liggen omdat de initiele vraag is voldaan, zal de prijs dalen. Ik verwacht dat als ze nog een beetje productie hebben, ze binnen een maand wel weer op normaal niveau zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
  • Laatst online: 20-06 10:42
Martinspire schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:33:
[...]

Het hangt af van hoeveel kaarten AMD kan leveren. Zodra kaarten blijven liggen omdat de initiele vraag is voldaan, zal de prijs dalen. Ik verwacht dat als ze nog een beetje productie hebben, ze binnen een maand wel weer op normaal niveau zullen zijn.
Gelukkig is het in het belang van AMD om snel meer te leveren. Ze hebben de laatste jaren nooit een betere kans gehad om marktaandeel te pakken dan nu. Alles wat ze produceren wordt verkocht.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-06 21:55
Tricolores schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:37:
[...]

Gelukkig is het in het belang van AMD om snel meer te leveren. Ze hebben de laatste jaren nooit een betere kans gehad om marktaandeel te pakken dan nu. Alles wat ze produceren wordt verkocht.
Ja gelukkig is t niet in t belang aan Nvidia om snel te leveren. Die willen natuurlijk niet zoveel mogelijk verkopen. De webshops verhogen de prijzen he, niet Nvidia.

Signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tatteredhat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-05 13:27
mouzetc schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:45:
[...]

Ja gelukkig is t niet in t belang aan Nvidia om snel te leveren. Die willen natuurlijk niet zoveel mogelijk verkopen. De webshops verhogen de prijzen he, niet Nvidia.
Nvidia is voornamelijk bezig hun silicon in blackwell AI kaarten te verkopen voor 10 x de prijs van een 5090. Dus nee, die zijn er niet heel erg mee bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
[...]

En ze gaan als warme broodjes!!

Zo lang de consument koop zal de shop aanbieden, vraag en aanbod. Tijdens COVID waren de mondkapjes en zelftesten ook duurder dan ik ze nu vind (in het begin). Al moet ik zeggen dat Megekko nu wel lang voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Beakzz schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:49:
[...]

Hier is UPS juist altijd super betrouwbaar en snel. Had gisteren nog iets met spoed besteld in Frankrijk en het was er vanmorgen al. Maar zoiets moet je niet in het weekend hebben.
Mja ik zie dat ie vannacht in Eindhoven is aangekomen, maar er komt vandaag geen levering. Vind het vreemd. En als het extra geld kost, geef mij dan gewoon die mogelijkheid...

Verder is UPS hier echt flut. Ook bij mijn ouders en ook bij mijn zus. Vaak rijden ze door en de pakketpunten waar ze het dan neerdumpen zijn echt bizar amateuristisch. Dat je alleen tussen 16u en 20u langs kunt komen bv en geen sorteersysteem om een beetje vlot je pakket te pakken.

[ Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 08-03-2025 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniace
  • Laatst online: 13-06 10:32
glydoscoop schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:50:
[...]

En ze gaan als warme broodjes!!

Zo lang de consument koop zal de shop aanbieden, vraag en aanbod. Tijdens COVID waren de mondkapjes en zelftesten ook duurder dan ik ze nu vind (in het begin). Al moet ik zeggen dat Megekko nu wel lang voorraad heeft.
Niet zo vreemd met de prijzen die ze willen hebben. Megekko zal met voorraad blijven zitten netzo als andere tot ze de prijs gaan corrigeren naar msrp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

maniace schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:03:
[...]

Niet zo vreemd met de prijzen die ze willen hebben. Megekko zal met voorraad blijven zitten netzo als andere tot ze de prijs gaan corrigeren naar msrp.
Enkel als mensen niet kopen, maar je ziet ook hier in het topic dat mensen toch kaarten blijven kopen.

Ja maar is deze versie of die versie.
Heeft deze optie of die optie.
Dat blijf je houden!
Wel goud dat mensen op amazone en in het buitenland kaarten kopen.
Elke kaart die buiten nl gekocht word is er 1 die hier nu op de plank blijft liggen en dat bied perspectief

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
Nessuno schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:06:
[...]

Enkel als mensen niet kopen, maar je ziet ook hier in het topic dat mensen toch kaarten blijven kopen.

Ja maar is deze versie of die versie.
Heeft deze optie of die optie.
Dat blijf je houden!
Wel goud dat mensen op amazone en in het buitenland kaarten kopen.
Elke kaart die buiten nl gekocht word is er 1 die hier nu op de plank blijft liggen en dat bied perspectief
Als ik in het buitenland een XFX Mercury RX9070XT Gaming edition kan kopen voor 800 inclusief verzending waar ze hier allemaal 900+ zijn dan ben je toch dief van je eigen portemonnee als je het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Joenino schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:18:
[...]

Als ik in het buitenland een XFX Mercury RX9070XT Gaming edition kan kopen voor 800 inclusief verzending waar ze hier allemaal 900+ zijn dan ben je toch dief van je eigen portemonnee als je het niet doet?
Absoluut.
Alleen vraag ik me soms wel af hoe het zit met garantie enzo.
Goed nu lees ik ook niet hele geweldige dingen over bepaalde Nederlandse winkels kwa afhandeling van rma en garantie.
Maar toch.
Zal makkelijker zijn dan in Fr of De denk ik

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatteredhat
Joenino schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:18:
[...]

Sowieso, en de nederlandse retailers zijn er ook allemaal op ingesteld dat je dat niet doet met deze onzinnige prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
[...]

Nvidia boeit het niet zo veel meer, die hebben andere zaken waarmee ze de grote centen verdienen nu. Voor AMD is dit nog meer core business.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
glydoscoop schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:50:
[...]
Al moet ik zeggen dat Megekko nu wel lang voorraad heeft.
Dat is natuurlijk ook niet zo vreemd als je ze voor anderhalf keer de adviesprijs te koop zet. Op een bepaald punt is de bovengrens ook wel bereikt.

edit: ik moet eerst ff refreshen voordat ik reageer :F

[ Voor 8% gewijzigd door spone op 08-03-2025 10:01 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Laatst online: 22-06 21:55
Tricolores schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:51:
[...]

Nvidia boeit het niet zo veel meer, die hebben andere zaken waarmee ze de grote centen verdienen nu. Voor AMD is dit nog meer core business.
Nee zeker, t boeit ze niet en dus innoveren ze niet met de snelste kaart op de markt B) Beetje overdreven he. Zijn genoeg kaarten op de markt (gekomen). Net als AMD dus helaas niet genoeg.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talhanl3
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-06 17:45
*knip* offtopic. Verder stel ik voor dat dat je toon aanpast. Je stelt je erg aan

[ Voor 86% gewijzigd door br00ky op 08-03-2025 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Als niemand het koopt daalt het vanzelf. Mocht AMD in volgende shippings voor +$50 kaarten leveren dan heb je voor €749 een kaart. Ik las elders dat ze de -$50 out of pocket korting willen verlengen.

Mijn inschatting is dat AMD ooit de msrp op $649 had staan en naar $599 heeft verlaagd wegens de Nvidia 5000 launch en alle issues. Simpelweg betere reviews harken voor een tijdelijk lagere MSRP.

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 08-03-2025 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
Voorraad is zeker een issue. Elke kaart die aan MSRP beschikbaar komt is in no-time uitverkocht. Dus Megekko voert de prijzen op om er het maximale uit te halen. Dat ze voorlopig maar matig verkopen maakt weinig uit, ze zijn zowat de enigen met stock.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Talhanl3
Toon aanpassen, sure.

Maar even voor de duidelijkheid; voorraad is nooit een probleem geweest. Er is veel voorraad. Het is onmogelijk dat de grootste tech webshop van Nederland minder voorraad heeft gekregen dan de andere webshops.

Megekko heeft geen voorraad probleem. Ze maken prijsafspraken in hun eigen voordeel.

Dit moet je toch niet editen of wel??? Mag toch gezegd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 16:21

Louw Post

Cerenas

Moet zeggen dat als ik op Marktplaats en V&A kijk dat het aantal scalpers wel meevalt. Zouden er dan echt zoveel mensen toe zijn geweest aan een nieuwe videokaart of is er uiteindelijk misschien nog niet heel veel verkocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
Talhanl3 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:30:
Toon aanpassen, sure.

Maar even voor de duidelijkheid; voorraad is nooit een probleem geweest. Er is veel voorraad. Het is onmogelijk dat de grootste tech webshop van Nederland minder voorraad heeft gekregen dan de andere webshops.

Megekko heeft geen voorraad probleem. Ze maken prijsafspraken in hun eigen voordeel.

Dit moet je toch niet editen of wel??? Mag toch gezegd worden?
Ik denk dat het handig is om het even te relativeren en je caps lock uit te zetten. Het is helaas hoe vraag en aanbod werkt, er is geen wet die dit tegenhoudt en een videokaart is maar een videokaart. Dus simpelweg, is het te duur? Koop het niet, wacht gewoon of houd dit topic goed in de gaten. Ik kon vanochtend een 9070XT bestellen op Amazon via die link. Wel boven msrp maar het is ook geen msrp model.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Santee
Louw Post schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:32:
Moet zeggen dat als ik op Marktplaats en V&A kijk dat het aantal scalpers wel meevalt. Zouden er dan echt zoveel mensen toe zijn geweest aan een nieuwe videokaart of is er uiteindelijk misschien nog niet heel veel verkocht?
Heel veel mensen zitten nog op de 3000 serie en hebben de 4000 overgeslagen. Je kan momenteel eigenlijk geen Nvidia 4000/5000 krijgen voor een normale prijs dus die wijken uit naar AMD die nu relatief iets heel sterks neerzet, ook ivm RT en FSR4. RT is on par met een 5070 en FSR4 zit gemiddeld tussen DLSS3 en 4 in. Plus je krijgt 5070ti raster performance en vram.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Talhanl3
Santee schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:34:
[...]

Ik denk dat het handig is om het even te relativeren en je caps lock uit te zetten. Het is helaas hoe vraag en aanbod werkt, er is geen wet die dit tegenhoudt en een videokaart is maar een videokaart. Dus simpelweg, is het te duur? Koop het niet, wacht gewoon of houd dit topic goed in de gaten. Ik kon vanochtend een 9070XT bestellen op Amazon via die link. Wel boven msrp maar het is ook geen msrp model.
Ja maar de website platgooien terwijl ik bezig ben met betaling, en dan zeggen dat de item is uitverkocht...

En daarna diezelfde item een uur later weer te koop zetten voor €200 extra. (Uitverkocht toch???)

Wtf?

En daarna zeggen ze dat ik pech heb. Oke cool Megekko. Heel cool.

[ Voor 3% gewijzigd door Talhanl3 op 08-03-2025 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:32

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Tricolores schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:51:
[...]
AMD heeft net zo goed hun INSTINCT datacenter kaarten, maar die krijgen toch veel meer kaarten geproduceerd. Ik denk achter de schermen ook nog iets met NVidia yields of GDDR7 dat ze in de weg zit, anders haast onverklaarbaar dat ze veel te weinig produceren in verhouding tot hun normale marktaandeel.
https://www.amd.com/en/products/accelerators/instinct.html

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:47
OruBLMsFrl schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:39:
[...]

AMD heeft net zo goed hun INSTINCT datacenter kaarten, maar die krijgen toch veel meer kaarten geproduceerd. Ik denk achter de schermen ook nog iets met NVidia yields of GDDR7 dat ze in de weg zit, anders haast onverklaarbaar dat ze veel te weinig produceren in verhouding tot hun normale marktaandeel.
https://www.amd.com/en/products/accelerators/instinct.html
Nvidia heeft nog mega orders liggen voor hun professionele kaarten die VEEL meer opbrengen. Ik denk dat dat sowieso de voorkeur heeft qua productie.

Amd wil meer marktaandeel maar heeft OOK veel vraag in verhouding naar professionele kaarten die veel meer opleveren.....EN maken cpu's met veel meer marge dan gpu's.

En tsmc maakt alle wafers die ze kunnen. Vraag is hierdoor hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satan_cat
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-06 14:46
PatRamon schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:41:
[...]

Laatste bestelling ook voorgekomen bij mij van alternate.
*Laatste bestelling was met blackfriday, en verwachte al vertraging.

Grof vermeld:
Vrachtwagen vol bij Alternate van DHL ----> Volgende trailer = Next day.
*Vroeger ook dit werk gedaan bezorgen/afhalen wel meer dan 10 jaar geleden.

Tis vervelend, maar wel onderweg.
Overmacht.
Ik hoop dat dit het geval is. Paar dagen wachten is geen probleem, maar heb wat nare ervaringen met DHL die pakketjes kwijt is (in distributiecentrum niemandsland) en onze bezorger die alles direct in 1 van de 5 appartement complexen in de entree dumpt.

Wordt dus nog even billen knijpen, maar de 7700XT hier doet het ook nog perfect dus echt klagen kan ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aktuvor
  • Laatst online: 24-04 23:22
GTX404 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 01:26:
[...]

Sweet, is dit de Red Devil (limited ed.)? En is deze 3 slots of 2.5?
3 slots groot, maar kan laatste slot dicht laten.

Nee is normale versie, limited edition ziet er dacht ik niet anders uit komt alleen met meer goodies zoals een extra anti sag bracket en een hele vette miniatuur gpu met draaiende fans.

Deze normale versie komt met een branded aluminium anti sag stick, argb cable en een aluminium sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakzer
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-06 17:10
*knip* offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door br00ky op 08-03-2025 13:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Santee
Jumped the gun:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDzLDhp68dhl4qK2ghBSpm6L9Kk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irU36WqssQq0Rfg12ddiSPxO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind de lineup van XFX wel vrij verwarrend, maar qua Mercury hebben ze dus de 'normale' (deze), de OC en de magnetic air. Dit is de enige op stock clocks, de andere zijn OC modellen op 3100MHz. Ik ga zelf toch undervolten en ik wil iets beter op die curve zitten, liever 280W met 2950MHz dan 400W met 3200MHz zeg maar. Qua prijs vind ik het nog wel een hele hap, had liever MSRP. Aan de andere kant bekostig ik het voor ruim 50% met mijn 7800XT, in meeste games +50% performance, FSR4 en betere RT. Uiteindelijk kan je niet verwachten dat de prijs/prestatie lineair omhoog gaat. Ook zit ik op 3440x1440p en is de 7800XT daar relatief zwak en de 9070XT relatief sterk. Nu zit ik toch mijn veels te dure aankoop goed te praten met copium :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matti7950
Louw Post schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:32:
Ik moet zeggen dat ik al zeker 1000 reacties gelezen heb op youtube enzovoort sinds launch.

Het is enorm verbazend hoe divers maar ook hoeveel mensen er een willen. Ik heb vooral 2 groepen onderschat. Nvidia overlopers naar Amd, ik wist dat er zouden zijn, maar dit voelt als véél groter dan 6000 of 7000 serie. Is nattevinger werk, maar voelt als 28-45% van kopers zijn Nvidia mensen, die willen upgraden en de hele hetze bij Nvidia beu zijn (vooral prijs).

Tweede groep is mensen met oude kaart, beredeneerde mensen die sinds mining hype al uitstellen (bv 1000 serie pascal, 2000 turing, 3000 serie (Ampere), die nu plots allemaal '1000-1500€ performance' in het 600-800€ bracket zien als moment om up te graden. Ergens logisch. Maar man het aanval oude (7 jaar+ met 1000 serie pascal) kaarten die mensen gewoon laten draaien is écht hoog. Al die mensen lijken voor RDNA4 te kiezen.

Ik blijf er bij, sind die hele Minin, AI, corona gedoe, is er een gigantische achterstand in gpu's. Mensen blijven gewoon op oude. Maar dit maakt dat elke kaart die breekt ook demand veroorzaakt, vaak zwakt dat af tot bv 4060 omdat mensen niet meer willen betalen. Om de hele resem mensen die vroeger vaker upgrade allemaal 'in het nieuw' te steken (welke prijsklassen dan ook), hebben we minstens 50 miljoen gpu's nodig.

En Nvidia die slechtste 'oude + nieuwe generatie'-voorraad ooit heeft help dit zelfs in de hand. Amd heeft zeker 100 000 gpu's voor launch geleverd, is heel duidelijk. Op zich is dat veel, en het is helemaal zeker geen paper launch. Maar dus door die gigantische tekorten (bij beredeneerde wachters), kan zelfs 10 miljoen amd kaarten te weinig zijn (zeker als 600€ gewoon de norm was voor 9070xt.

Er is een lichtpuntje er zijn minstens 3 zaken die er op duiden dat Amd minstens zoveel RDNA 4 kaarten als RDNA 3 kaarten gaat maken en zelfs 2 dat ze meer gaan maken.

1) AMD hoge baas (niet van gpu's, maar onder Lisa) zei in interview dat om dev goodwill te krijgen heb je meer marktaandeel nodig en dat is hoge prioriteit. Zie niet in waarom niet. Extra reden: Halo strix achtige apu's doen het extreem goed met handhelds, als daar de combinatie van FSR adoptie + bij RDNA 4 samen komt heb je een bomb op het vlak van adoptie en kunnen devs niet meer achterblijven.
2)Amd marketshare is laag, bij 'goede 5000 serie launch' en slechte 9000 ging het hun weinig kunnen schelen (door AI inkomsten), maar nu ze zo'n extreem momentum hebben (Nvidia 6000 serie word zekerweten moeilijker te bekampen), is het de makkelijkste zaak ooit om marktaandeel terug te winnen. Ook bazen weten dat.
3) Frank azor zei dat ze blijven produceren en msrp aanmodigen. Is geen uitgemaakt zaak hiermee, maar heb al sind de 'fakelaunch' en later launch het gevoel dat het voor RDNA 4 echt menens is, je voelt dat Amd heel hard probeer, veel meer dan bij 7000 launch.

reden voor meer supply nog dan Rdna3.

Minder gpu's in gamma, geen high end 7900xtx die die space eten. Hoewel niet extreem kleiner, is de 9070 xt chip ook nog eens kleiner dan verwacht (hoge density op dezelfde node). Dit maakt dat het gewoon poepsimpel is om alle wafer op 9070 xt te gebruiken (binnen maand denk ik 9060).

Maar we gaan van 3 dies (of 4) en 7 modellen, naar 2 dies en 4 modellen. Ook voor dit soort situaties 'launch is uitverkocht' is dit veel handiger dan 7000 serie omdat je geen grote silicon aan high-end moet leveren, en gewoon een prijs/kwaliteit populair product heel efficient op extreem veel wafers kan printen.

kanttekening: Amd mag geen enkele wafer (zoals Nvidia duidelijk nu doet) die bij 7000 serie voor gpu's was, naar AI versluizen, dus minstens evenveel wafers voor gpu's.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Talhanl3
https://www.bpm-power.com/it/ricerca?k=Rx+9070

Hier kan je een Powercolor Reaper 9070 XT vinden voor €720. Alleen is verzendkosten helaas wel €30. Dis totaal €750.

Best wel duur, maar voor de liefhebber toch gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Laatst online: 02:11

R.G

vereist de kaart echt 3x8 pin power pci e kabels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatteredhat
R.G schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:43:
De kaarten die 3x8 pin power connectors hebben wel ja. :) Er zijn ook wat uitvoeringen die 2x8 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matti7950
In grote tabel van die youtuber die ik nog openstaan heb:

Alle XFX 3 kabel, ook Asus prime en tuf 3 kabel

Asrock steel legend 2, Taichi 3.

Zowel reaper als hellhound 2 kabels (twijfel wel bij hellhound daar dat iets meer high-end kaart is). Red devil natuurlijk 3.

Sapphire pulse 2 en pure 2 kabels, Nitro + speciale 'Nvidia' kabel (2x 6 pin of hoe dit ook heet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruno091004
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02-04 23:31
R.G schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:43:
hier een sheet met alles, van een reddit post gecopied

https://docs.google.com/s...gFw1Qs2N7f6qQQs3kXx4/edit

https://www.reddit.com/r/...u14k/9070_xt_cheat_sheet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldy
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 20:05
Talhanl3 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:40:
https://www.bpm-power.com/it/ricerca?k=Rx+9070

Hier kan je een Powercolor Reaper 9070 XT vinden voor €720. Alleen is verzendkosten helaas wel €30. Dis totaal €750.

Best wel duur, maar voor de liefhebber toch gedeeld.
is het een betrouwbare site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatteredhat
Matti7950 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:48:
In grote tabel van die youtuber die ik nog openstaan heb:

Alle XFX 3 kabel, ook Asus prime en tuf 3 kabel

Asrock steel legend 2, Taichi 3.

Zowel reaper als hellhound 2 kabels (twijfel wel bij hellhound daar dat iets meer high-end kaart is). Red devil natuurlijk 3.

Sapphire pulse 2 en pure 2 kabels, Nitro + speciale 'Nvidia' kabel (2x 6 pin of hoe dit ook heet).
De Taichi heeft blijkbaar ook een 12v 2x6 connector zoals de Sapphire Nitro.

Ander belangrijk puntje is welke kaarten wel en niet PTM 7950 koeling hebben, dat is ook een beetje 50/50.

[ Voor 8% gewijzigd door Tatteredhat op 08-03-2025 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:43
Ik heb dus echt een belachelijk grote kaart besteld. De XFX zijn de enige kaarten die 36 cm lang zijn en ook nog eens 3,6 slots dik. Poah. Nou ja, we doen het ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatteredhat
DannyXP1600 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:56:
[...]

Ik heb dus echt een belachelijk grote kaart besteld. De XFX zijn de enige kaarten die 36 cm lang zijn en ook nog eens 3,6 slots dik. Poah. Nou ja, we doen het ermee
Ja eens, daarnaast moet ik zeggen dat de XFX benamingen ook een beetje een rommeltje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talhanl3
Oldy schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:51:
[...]

is het een betrouwbare site?
Verwacht van wel. Anders gewoon chargeback via Paypal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
[...]

Wij kunnen elkaar high fiven, ik heb een O11XL waar die gelukkig niet misstaat, alleen wellicht moet ik in mn custom loop wat verplaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LennartVork
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-04 19:13
Hij is binnen! XFX Mercury 9070 XT OC Magnetic Air. Eerste indrukken zijn goed, maar jeetje, wat hij is enorm! Besteld bij Notebooksbilliger.de op 6 maart om 15:22. Snel geleverd vanuit Duitsland! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xe_RmjYz2N00BzNbMTiwhPj1S-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWlVt64NttmBCVWsp7K7EylA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Matti7950 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Het is enorm verbazend hoe divers maar ook hoeveel mensen er een willen. Ik heb vooral 2 groepen onderschat. Nvidia overlopers naar Amd, ik wist dat er zouden zijn, maar dit voelt als véél groter dan 6000 of 7000 serie. Is nattevinger werk, maar voelt als 28-45% van kopers zijn Nvidia mensen, die willen upgraden en de hele hetze bij Nvidia beu zijn (vooral prijs).

Tweede groep is mensen met oude kaart, beredeneerde mensen die sinds mining hype al uitstellen (bv 1000 serie pascal, 2000 turing, 3000 serie (Ampere), die nu plots allemaal '1000-1500€ performance' in het 600-800€ bracket zien als moment om up te graden. Ergens logisch. Maar man het aanval oude (7 jaar+ met 1000 serie pascal) kaarten die mensen gewoon laten draaien is écht hoog. Al die mensen lijken voor RDNA4 te kiezen.
Ik heb een RTX 2080 en ooit een 3080 besteld die nooit kwam en toen een 4080 proberen te scoren en dat lukte niet en ik ben enkel hyped bij release en wil niet dezelfde prijs (laat staan hoger) voor een kaart betalen die al 6+ maanden uit is.

En ik zat altijd in het groene kamp omdat het gewoon handiger was en natuurlijk de betere prestaties voor high end. Mijn ultrawide heeft nog hardware g-sync, maar verder erg goed dus dat was ook een horde. Maar voor mij is het grootste struikelblok in mijn relatie met Nvidia hoe ze liegen en bedriegen (zoals de 5070 met 4090 prestaties) en duidelijk geen liefde hebben voor hun consumer GPU gebruikers. Komt een beetje over alsof ze het er nog bij doen.

Maar zelfs met al die negativiteit had ik waarschijnlijk een 5070TI gekocht als die onder de 1000 euro te verkrijgen was ipv de 9070 XT die ik nu binnen zou moeten krijgen voor onder de 800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:27

rapture

Zelfs daar netwerken?

[...]

Daarom dat ik in de voorbije nacht niet toehap.

Mijn RX 6800 XT XFX Merc is al halve centimeter te lang voor mijn 22 liter behuizing en om de kaart erin te wringen, moet de voeding, CPU-koeler, geheugenlatjes,... eruit.

Nu is de RX 9079 XT XFX Merc nog 2 centimeter langer gemaakt en ik zou een gat in de voorkant van de behuizing kunnen maken. Of een andere behuizing halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakjePatatje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16:25

ZakjePatatje

Met mayonaise

LennartVork schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:40:
Hij is binnen! XFX Mercury 9070 XT OC Magnetic Air. Eerste indrukken zijn goed, maar jeetje, wat hij is enorm! Besteld bij Notebooksbilliger.de op 6 maart om 15:22. Snel geleverd vanuit Duitsland! [Afbeelding]
Lekker hoor, ik heb m (in het zwart) daar een kwartiertje later besteld en moet wachten tot maandag :'( Had ook gehoopt op vandaag, maar heb ook geen enorme haast ofzo.
Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Voor achtergrondinformatie over de prijzen bij release en de mechanismen daarachter, check review: Wat ging er mis bij de AMD RX 9070 (XT)-release?.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Ranten is niet toegestaan.
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
  • Scalping bespreken is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord