[AMD Radeon RX9000 series] Levertijden & Prijzen Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mag ik opmerken dat dit een midrange chip is? Deze gaan echt niet zomaar opeens opraken.
Er waren in januari al voorraden en die zijn waarschijnlijk alleen maar groter geworden. Dit is immers een volumeproduct.

Als je nu een MSRP model hebt gemist om wat voor reden dan ook, tja wacht even totdat voorraden stabiliseren en daarmee de prijzen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Lijkt erop dat op Megekko de "prijs onbekend/vanaf vandaag(of morgen) beschikbaar" kaarten een prijs gegeven heeft, geen MSRP modellen voorlopig.. Maar wel b.v. een Nitro+ voor 1099, of nog beter, een Pulse voor 99999
Edit: Pulse voor 899, was 650 toen ik hem in m'n winkelmandje deed |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Lockon op 06-03-2025 17:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:02
WoW, megekko heeft voorraad!

Wel allemaal boven de 1000 euro :+

Wat een smerig volk daar zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansjoh
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 16:13
SeaMMG schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:05:
Ik zie dat Megekko ook alle prijzen weer heeft open gegooid en aangepast? Jezus wat een dieven.
Volgende batch zo te zien, 100 euro er bovenop haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fevole
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-09 09:00
De Sapphire Pulse is intussen terug beschikbaar op Megekko, 695 -> 899 Euro... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

Nopheros schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:06:
WoW, megekko heeft voorraad!

Wel allemaal boven de 1000 euro :+

Wat een smerig volk daar zeg.
899 nu bij meerdere XT kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelkamen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 21:14
Talhanl3 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:48:
Ik heb de rx 9070 Sapphire Pusle gekocht voor €660 (€20 aan bezorgkosten) via onze oosterburen die wel werkende websites hebben.

Maar ik hoop eigenlijk nog ergens een Powercolor Reaper 9700 XT te vinden voor €700.
Kan je vertellen bij welke website? Ik was hoopvol gestemd door de website van Alternate, maar als je doorklikt is alsnog alles uitverkocht..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchGamer1982
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:01
man wat een prijzen...

noem me old fashioned... maar...

een 970 was in 2014 350 euro een normale prijs voor een midend kaart
350 euro gecorrigeerd voor inflatie is 460 euro..

de mrsp van 529 euro voor een 9070 is daarmee al belachelijk.
en een mrsp van 549 voor een 5070 ook.

en dat is ALS je ze voor dat geld inclusief vat zou kunnen krijgen.. wat dus duidelijk niet zo is..
we zien dubbel die mrsp prijzen..
1100 euro voor een 9070 en 1000 euro voor een 5070 is wat we zien..

**komt nog bij een normale midend kaart verbruikte altijd 150 watt
bij gewoon verbruik van 8 uur per dag.. kun je al rap 2 euro per watt per jaar aftikken
-een 5070 met 300w tdp kost dus +600 euro per jaar in het onderhoud, 300 teveel
-een 9070 met 200w kost dus +400 euro per jaar in het onderhoud, 100 teveel

***het gegraai is enorm..
-at mrsp is een 9070 15% duurder in aanschaf dan hij zou moeten zijn inclusief vat +je betaald ook nog eens 22% per jaar extra in je stroomrekening
over 5 jaar gebruik betaal je zo 2.25 keer wat je zou moeten betalen.
tel daar in dit geval dus nog eens +1.15x bij op door de woekerprijs maakt het 3.4 keer

-at mrsp is een 5070 20% duurder dan hij zou moeten zijn inclusief vat + je betaald ook nog eens 66% per jaar extra in de stroomrekening.
over 5 jaar gebruik betaal je zo 3.2 keer wat je zou moeten betalen
tel daar in dit geval nog eens +1.2x bij op door de woekerprijs, maart het 4.4 keer

maar das nog niks alks je high end vergelijkt.. daar word je pas echt genaaid.

1050-1100 euro was de prijs van de meeste titans/topmodellen (niet elke serie had er een)
-en hoewel vroegere x90 kaarten vaak 2x80 in sli op een kaart waren, waren ook die rond die prijs

1100 euro in 2015 is gecorrigeerd voor inflatie 1440 euro nu

-> een 5090 heeft een mrsp van 1999 euro
**maar kost wederom in praktijk het dubbele (als nier meer)

maar pas echt schokkend is de belachtelijke tdp van 575W..
zet daar de titan x's 250W tegenover.. een normal gemiddeld wattage voor highend kaarten voor decennia.

130% toename van het stroomverbruik & rekening!!
(nog los van dat in 2015 je nog geen 20 cent per kwh betaalde en nu het dubbele)
**dit betekend een idiote 1150 euro per jaar stroomrekening.. 650 euro meer dan de 400 euro die highendkaarten horen te kosten in stroomverbruik

-met de mrsp betaal je 40% teveel
-met stroomverbruik per jaar +45% teveel
over 5 jaar betaal je dus 2.65 keer wat je zou moeten betalen.
tel daar in dit geval nog eens +1.4x bij op door de woekerprijs, maart het 4.05 kee

achterlijke prijzen & wattages!! nou ik blijf wel bij mijn 2080ti.. tot er weer eens kaarten komen met een normaal stroomverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeni
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 11-07 11:36

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jari401
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OoTvVc1AVnM9fNxtt2Id8EcCBI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3QHl8ZTPANXgCL0OzHAFHHBX.jpg?f=fotoalbum_large
Van geen voorraad meer naar morgen in huis, maar daarbij wel even 200 euro erbovenop. Ratten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 16:54
MazeWing schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:04:
Sneu voor de mensen die de goede hoop hadden onder de €700 gewoon een goede midrange kaart te bemachtigen. Helaas leven we in een wereld waarbij winkels dynamisch de prijs bepalen n.a.v. populariteit en niet zozeer n.a.v. voorraad.

Ik zou wel eens willen zien hoeveel voorraad er (nog) daadwerkelijk is bij Megekko, Azerty, etc. Ze maken gewoon misbruik van de situatie met de 5000-serie. Wat ze doen is vanuit kapitalistisch oogpunt natuurlijk hartstikke slim. Ze verhogen de prijs van de 9070 XT flink maar bieden nog altijd een waardig alternatief voor honderden euro’s minder dan de 5070ti.

De gehele keten maakt weer misbruik van de situatie waarbij Megekko, Azerty, etc. er nog meer misbruik van maken doordat ze meer vragen dan veel andere buitenlandse winkels. Hierdoor is het waarschijnlijk dat de prijs van AIB’s naar de groothandels gewoon “normaal” is. Dan is het de vraag of Nederlandse groothandels er meer dan gebruikelijke marge op plakken en hierna de winkels de “populariteitspremie” er ook nog eens opgooien.

Hoe dan ook is het een zeer verziekt en ongezond klimaat. Er zijn echt wel mogelijkheden om de MSRP te handhaven, kijk maar naar populaire Apple producten. Soms weken tot maanden slecht leverbaar maar je betaald geen euro meer dan de MSRP.

Mijn advies is dan ook gewoon de middelvinger naar pc gaming te steken en uit te wijken naar iets anders. Dat is het enige dat mogelijk helpt de markt weer enigszins te herstellen. Door het “toch maar” te kopen schep je enkel een klimaat dat generatie na generatie erger lijkt te worden….
Als het werkt is er weinig reden om vrijwillig minder winst te willen maken. If there is Demand there will be Supply. Ook de reden dat exorbitante mtx nog steeds een ding is in videogames.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivalo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 01:28
https://www.megekko.nl/pr...XT-Gaming-16GB-Videokaart

Hij is terug, opeens van de MSRP nooit op 'voorraad' gestaan naar 900€. Stelletje huichelaars daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:47

OMD

DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:06:
Mag ik opmerken dat dit een midrange chip is? Deze gaan echt niet zomaar opeens opraken.
Er waren in januari al voorraden en die zijn waarschijnlijk alleen maar groter geworden. Dit is immers een volumeproduct.

Als je nu een MSRP model hebt gemist om wat voor reden dan ook, tja wacht even totdat voorraden stabiliseren en daarmee de prijzen. :)
https://videocardz.com/ne...ice-set-to-increase-later

Zal voor NL niet anders zijn. Dus boot gemist? Jammer, meer betalen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treganz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 20:07
Matti7950 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:05:
[...]

Reaper? Zie geen submodel op doos. Als het Red Devil is wil ik heel graag foto's zien, nog liever in kast (nergens te vinden op internet), maar mag ook van andere power colour modellen zijn, dan kan ik bepalen of ik misschien toch voor de goedkopere ga.
Het is de reaper yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Louw Post schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:07:
[...]

Vreemd, goedkoopste hier is 960 euro.

999 euro voor een Asus prime waar ik net bij nbb.de 695 euro voor heb betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griffz
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-03 19:19
DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:06:

Ik hoop echt zooo dat je gelijkt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Louw Post schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:07:
[...]

Gewoon express gedaan. Marketing.
Zorgen dat je site offline gaat en maar X aantal verkopen, daarna soort van 2e "Batch" voor meer verkopen.
Massa is Kassaaaaaaaa

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lnterceptor
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 28-06 15:32
OruBLMsFrl schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:35:
[...]

Vooral de verkrijgbaarheid is schandalig, want met genoeg aanbod heb je deze ellende niet.

En twee, er moet toch echt iets van een registratie gaan komen van één per adres voor de eerste maand van een nieuwe productintroductie, hoewel ik eerlijk betwijfel of die shops eraan willen. Zou dan echt vanuit AMD/NVidia moeten komen.

Vanavond maar gewoon weer gamen op de 3080 en de tweede pc de 2080. Is niet verkeerd hier, we houden het wel even vol om te wachten, honderden euro's teveel betalen gun ik niemand. Dank voor alle tips en updates hier, maar het was alweer voorbij voor ik er wat mee kon helaas, werk en zo, schijnt ook te moeten gebeuren ;)
Er zijn genoeg fotos van gigantische wachtrijen buiten Microcenter. Een beetje zoals de oldschool wachtrijen en queues voor concerten. Deze launch was zeer geanticipeert en ik weet zeker dat AMD heeft lopen stockpilen als een maloot. Dit is de eerste normaal geprijsde launch geweest in een hele, hele lange tijd geweest dus de demand is gigantisch hoog. Het is jammer dat de webshops nu misbruik maken hiervan en over de rug van AMDs reputatie nu misbruik maken en de consumenten lopen te naaien voor hun eigen gretigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansjoh
Ik heb de Red Devil morgen binnen, kan wel foto's er op zetten.

EDIT: aan de verkeerde gericht

[ Voor 7% gewijzigd door Hansjoh op 06-03-2025 17:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04:55

Eren

Boss of this gym

Horatius schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:04:
[...]

Enige bron? Of is dit emotioneel copy paste poep van reddit?
Nee, ik ken een persoon die scalpen als bijverdienste doet: videokaarten, iPhones, prijsfouten, bots en van alles en nog wat waar je maar iets kunt kopen en direct met winst kunt doorverkopen door een prijsfout of te veel vraag. Die heeft veel zitten scalpen met de 3000-series, 3090 etc. en zit in een grote private scalping-groep. Ze hebben gewoon een bot voor webwinkels om via de back-end meteen te kopen zodra het mogelijk is, en als tip moet je Apple Pay gebruiken als je dat kunt. En ze hebben gewoon massaal de front-end geDDoSt en via de back-end gewoon alles ingekocht. Ik weet niet of webshops hiervoor maatregelen hebben genomen, denk van niet aangezien de meeste alleen een 502 foutmelding zien en het product alsnog uitverkocht is.

Maar goed, ik kan niet zo 1 2 3 een legitieme bron sturen, dus je mag me geloven of niet

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:41
Het was leuk voor zo lang het duurde.

Of nee, het was eigenlijk helemaal niet leuk voor de meesten :) 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
Ik snap het principe van vraag en aanbod, maar wat Megekko nu uitspookt met die Pulse van 695 -> 899 euro, dat is echt een rattenstreek :r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robi
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:21
Die had ik net nog in mijn winkelmandje voor 695,- echter gaf die toen aan bij betalen "Niet meer op voorraad"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PizzaFunghi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-04 23:03
Fevole schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:07:
De Sapphire Pulse is intussen terug beschikbaar op Megekko, 695 -> 899 Euro... :|
Holy shit ik zag het net ook, 2 uur verder en €200 verder. Schandalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brozef
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-07 15:47
Robi schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:11:
[...]

Die had ik net nog in mijn winkelmandje voor 695,- echter gaf die toen aan bij betalen "Niet meer op voorraad"
Ja hij was niet meer op voorraad voor 695, even bij de les blijven he 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeni
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 11-07 11:36
[...]

het was bij mijn vriendin ook zo, zij had het in haar winkelmandje maar kon het niet kopen... ratten echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:04

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

tegekko prijzen voor een tegekko marge :S ofwel next.....

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
[...]

"Niet meer op voorraad" LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeaMMG
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 21:07
Dit zou echt verboden moeten zijn. Dit kunnen ze toch niet maken zo? Dit is een dikke middelvinger naar iedereen die al jaren bij Megekko koopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 15:41
Achterlijk idd en gewoon op voorraad.

-- Geen goede reclame voor Megekko --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-09 02:31

GTX404

Hi

Ik weet nu vrijwel zeker dat Megekko heeft gedaan alsof ze voor MSRP verkochten, daarna website offline gehaald, even op uitverkocht gezet en nu de echte verkoop gestart. Wat een zakkenwassers, daar koop ik dus niet meer :P

Wilde iig tijdelijk voor dit jaar een 9070 XT kopen, maar nope.

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:36
TumTum schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:12:
[...]

Achterlijk idd en gewoon op voorraad.

-- Geen goede reclame voor Megekko --
Interesseert ons Adri niks aaaij!

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DannyHrmnns
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-06 12:56
Zoals ik net al zei. We hadden allemaal een leuke kaart voor een leuke prijs kunnen hebben. Er is genoeg voorraad maar Megekko en andere retailers naaien ons waar we bij staan. Dit is geen AMD of Nvidia probleem maar een retail probleem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Saekerhett
Ik bestelde nog wel eens wat bij Megekko, maar deze zaak komt echt op mijn rode lijst terecht.

Dit is echt te schofterig voor woorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fifanoob
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-09 10:13
Wacht toch allemaal nog ff een maandje.. Snap ook niet waarom iedereen meteen vanaf dag1 het product meteen wilt kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
Wat een actie met die Pulse bij Megekko. Goed, zij gaan voorlopig op de no-no lijst bij mij voor aankopen :+

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroRoel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-03 06:23
MazeWing schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:04:
Sneu voor de mensen die de goede hoop hadden onder de €700 gewoon een goede midrange kaart te bemachtigen. Helaas leven we in een wereld waarbij winkels dynamisch de prijs bepalen n.a.v. populariteit en niet zozeer n.a.v. voorraad.
Jup ik zat daar zeker op te hopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talhanl3
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-08 20:30
michaelkamen schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:07:
[...]

Kan je vertellen bij welke website? Ik was hoopvol gestemd door de website van Alternate, maar als je doorklikt is alsnog alles uitverkocht..
Notebooksbilliger

Maar ze hebben nu geen voorraad meer natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:42
SeaMMG schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:12:
Dit zou echt verboden moeten zijn. Dit kunnen ze toch niet maken zo? Dit is een dikke middelvinger naar iedereen die al jaren bij Megekko koopt..
Duidelijk wel, want ik zie nog steeds veel mensen hier zich druk maken om de Megekko site terwijl ze dit al uitgebreid hebben geflikt bij de 50 launch. Daarom kom ik niet eens meer op hun site zelfs al hadden ze alle voorraad van de wereld voor normale prijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Eren schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:10:
[...]

En ze hebben gewoon massaal de front-end geDDoSt en via de back-end gewoon alles ingekocht. Ik weet niet of webshops hiervoor maatregelen hebben genomen, denk van niet aangezien de meeste alleen een 502 foutmelding zien en het product alsnog uitverkocht is.
Dit is een heel mooi en plausibel verhaal als je niet weet hoe websites en webshops over het algemeen in elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Beakzz schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:14:
[...]

Duidelijk wel, want ik zie nog steeds veel mensen hier zich druk maken om de Megekko site terwijl ze dit al uitgebreid hebben geflikt bij de 50 launch. Daarom kom ik niet eens meer op hun site zelfs al hadden ze alle voorraad van de wereld voor normale prijzen.
Enige probleem is dat, althans voor zover ik zie, zij de enige zijn die de Sapphire Pulse verkopen. Nou is het verschil met een reaper niet gigantisch, maar ik heb toch wel liever dat model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevole
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-09 09:00
Is dit een nieuwe recordprijs voor de 9070 XT? :>

https://www.amazon.nl/ASU...-TUF-GAMING/dp/B0DSWJL78F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2bIjv0PjtCmooG6jq7i5pIKThg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HTpB0IZXVbR5KZ6vlbHkHOtP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Fevole op 06-03-2025 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DannyHrmnns schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:13:
Zoals ik net al zei. We hadden allemaal een leuke kaart voor een leuke prijs kunnen hebben. Er is genoeg voorraad maar Megekko en andere retailers naaien ons waar we bij staan. Dit is geen AMD of Nvidia probleem maar een retail probleem.
Dan gewoon dus even paar weken geduld hebben, en prijzen worden normaal.

Ik heb persoonlijk Megekko al heel lang op mijn eigen zwarte lijst staan, maar als nu gewoon meer vraag dan aanbod is, liever dat hun er wat aan verdienen dan de scalpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansjoh
fifanoob schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:13:
Wacht toch allemaal nog ff een maandje.. Snap ook niet waarom iedereen meteen vanaf dag1 het product meteen wilt kopen..
Een maandje? :D De 5070 ti is nog steeds 1500 euro..

Zeg maar gerust een maand of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdzso
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-04 10:48
Maar wie koopt voor zulke prijzen? 9070 voor €640 is een redelijke deal, maar €840 maakt geen zin. Je kunt nog een 4070 Super voor €720 kopen (wat nog steeds te duur is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Waar gaan jullie allemaal jullie hardware nu kopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik wou na 10 jaar geen nieuwe pc gekocht te hebben weer instappen en een pc bouwen. Wetende van de woekerprijzen had ik de hoop gevestigd op een 9070 XT voor 700-749 of 799 mits een beter model (eg Nitro+). Ik ga maar weer even in slaapstand voor nu 😬

Blijf wel bij de GTX 1070 😂

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
[...]

Ik denk niet perse druk maken. Het is gewoon asociaal. Je hebt scalpers op marktplaats. Maar winkels doen het zelf ook. AMD zou dit op een of andere manier moeten afdwingen. Dat we 699 moeten betalen vind ik geen ramp. Maar de prijzen verhogen met voorraad naar 899,- is schandalig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:05
ZeroRoel schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:14:
[...]

Jup ik zat daar zeker op te hopen....
Ik ook, het idee was om voor +- 700 een 9070XT te kopen + een 5700X3D als laatste CPU-upgrade op het AM4 platform, dus onder de 1000euro voor gpu en cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hansjoh schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:15:
[...]

Een maandje? :D De 5070 ti is nog steeds 1500 euro..

Zeg maar gerust een maand of 3.
Maar de vraag is dus: Is dit tijdelijk omdat iedereen vandaag aan het f5'en is, of zijn er ook gewoon hiervan te weinig voorraden en productie? In het eerste geval wacht je een paar weken, in het tweede geval een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

DannyHrmnns schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:13:
Ja maar hebben ze wel echt "genoeg voorraad"? De prijzen waren om 15:15 ineens een stuk hoger toen de voorraad slonk en een kwartier later gingen de prijzen weer omhoog. En ja dit blijft een "retail probleem", kwestie van misbruik maken van de markt. :-(

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:15

flessuh

Set sail for fail!

[...]

Volgende keer screen record aan..contact opnemen met ze. Je hebt bewijs

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DannyHrmnns
Sissors schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:15:
[...]

Dan gewoon dus even paar weken geduld hebben, en prijzen worden normaal.

Ik heb persoonlijk Megekko al heel lang op mijn eigen zwarte lijst staan, maar als nu gewoon meer vraag dan aanbod is, liever dat hun er wat aan verdienen dan de scalpers.
Ja ik heb geen haast. Deze kaart is alleen leuk voor rond de 700 750 euro. Ik heb geen videokaart dus het was leuk geweest als ik er eentje had kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Nee, daarvoor moeten ze hun eigen prijs van een uur geleden overtreffen, dus hetzelfde blijven telt niet: PatRamon in "[AMD Radeon RX9000 series] Levertijden & Prijzen"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:47

OMD

HugoBoss1985 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:16:
Waar gaan jullie allemaal jullie hardware nu kopen dan?
Duitsland.

Vooral Megekko kan in de stront zakken. Alternate en Azerty mogen nog even zwemmen in de stront, die geef ik nog een kans.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosterdpot
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-07 01:13
Satan_cat schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:00:
Hier is een gewone 9070 reaper voor 640 euries: https://www.alternate.nl/...16G-/html/product/1935820
Denk toch een stuk beter dan al die 850+ prijzen voor een minimaal geoverclockte XT
Is dat nog een goede prijs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TumTum
Inmiddels is de Sapphire Pulse AMD Radeon RX 9070 XT Gaming uitverkocht bij Megekko voor 899,-
Koekoek. Er zijn dus mensen die dit neerleggen voor zo'n kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

Ik vermoed dat er velen zijn zoals ik. Omdat dag 1 waarschijnlijk de enige dag is dat je heel misschien tegen msrp kunt kopen.

Wellicht dat na een paar maanden de prijs stabiliseert maar als je niet zo lang wilt wachten dan is dag 1 een poging waard.

Moet je natuurlijk wel je aan je gameplan houden en niet alsnog een dikke plus betalen ;)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

flessuh schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:17:
[...]

En dan? Bewijs dat de kaart er nog was, maar dat je niet op tijd was met betalen? Dat ding is niet gereserveerd zolang jij je bestelling niet afgerond hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:50
[...]

Ik vraag mij af of we op basis van dit huftergedrag van Megekko ook shopreviews mogen plaatsen? Ik bedoel, zodoende wijs je wel toekomstige klanten op de praktijken van de betreffende webwinkel.

Zo'n webwinkel vind zijn reputatie op Tweakers best belangrijk. Dan mag dat best als middels gebruikt worden. Slechte praktijken? Gecancelled door de Tweakers community! Ik verwacht niet dat Tweakers zelf als middelpunt van de Nederlandse techcommunity zich zal uitten, Megekko is een sponser.

[ Voor 20% gewijzigd door JeroenNietDoen op 06-03-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
flessuh schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:17:
[...]

Bewijs voor wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk.u
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 20:25
Demand lijkt ook gewoon echt bizar hoog te zijn voor alle producten. Steam gebruikers zijn dan ook verdubbeld in de laatste 5 jaar, PC gamen groeit gewoon enorm ondanks de prijzen enzo (en AI helpt ook niet natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matti7950
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-09 20:34
DutchGamer1982 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:07:

130% toename van het stroomverbruik & rekening!!
(nog los van dat in 2015 je nog geen 20 cent per kwh betaalde en nu het dubbele)
**dit betekend een idiote 1150 euro per jaar stroomrekening.. 650 euro meer dan de 400 euro die highendkaarten horen te kosten in stroomverbruik

-met de mrsp betaal je 40% teveel
-met stroomverbruik per jaar +45% teveel
over 5 jaar betaal je dus 2.65 keer wat je zou moeten betalen.
tel daar in dit geval nog eens +1.4x bij op door de woekerprijs, maart het 4.05 kee
Ja ik heb onlangs een 'kosten tabel gemaakt en inflatie berekening (3% per jaar want minder is droom).

Mensen willen dezelfde levenstandaard, dan kan je niet zoiets basis als elektriciteit (met hoge inflatiefactor), laten uit de pan reizen zonder reden. Zelfs als je 1000€ waard vind voor 9070xt, moet je de kloks 15% omlaag zetten om er terug 250watt kaart van te maken, snel zat, maar hierdoor zal je verbruik niet steigen, alleen de kaart in prijs

Nog iets, ik heb mezelf al vaak gevraagd 'wat als ik 4090 had gekocht, die is nu toch nog snel zat, en duurder geworden dus toen betere koop'. Probleem is... ik verwachte vroeger dat kaart 4 jaar meegaat, maar in huidige inflatie 7 jaar (1080 gtx bijna 7.5 jaar oud), Dat will zeggen dat als kaart stukgaat na 3 jaar (geen garantie), dan ik ik me echt geen 1000-3000€ kaart (maal 2) verloorloven. Daarom heb ik limiet op 650€ gezet (voor m'n favoriete model misschien kan ik wel pushen naa 770) maar das de limiet, anders had ik 7900xt wel al gekocht.

Ik probeer mezelf ook sterk FOMO af te houden, aan andere kant 600€ voor 4080 prestaties is wel sterk, als dat lukt koop ik meteen.

Qua vooraad: 2 scenario's.

1) Nvidia blijft lang extreem slecht, dus zelfs Nvidia fans blijven met tegenzin naar Amd kijken, zelfs kopen en dus prijs opdrijven, zelfs met 'deftig' leveringsschema van AMD (zeker binnen huidige kleine wafers die voor gpu's zijn ), niet echt opschieten en de prijs corrigeren.
2) Nvidia levert wel, de groenen kopen terug groen, de twijfelaars misschien amd, en de amd fans hebben hier vandaag als een zot al gekocht, dus die zijn ook weg, dit maakt dat tenzij prijs omlaag gaat, de hype helemaal weg is van 9070 xt (1000€ daar word niemand warm van), dus zelfs retailers zijn verplicht prijs te verlagen. Maar ja in zieke markt (geen voorraad 4000 series, 5000 series, 7000 series (amd) droogt op, en 9070 is 'ok', tjah dan kan er nooit vraag/aanbod balans komen voor de consument.

Ik had misschien nog 800€ voor top model willen leggen, maar de 950-1030€ maakt dat ik wacht op scenario 2 met risico dat het er niet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Lockon schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:15:
[...]

Enige probleem is dat, althans voor zover ik zie, zij de enige zijn die de Sapphire Pulse verkopen. Nou is het verschil met een reaper niet gigantisch, maar ik heb toch wel liever dat model.
Ah ja ik heb gelukkig geen idee welke van deze kaarten beter is of minder. Ik heb de Powercolor genegeerd omdat ik geen idee had of dat een betrouwbaar merk was, maar dat had ik achteraf gezien gewoon moeten doen. Uiteindelijk per ongeluk een te dure non XT Asus gekocht dus FML :o

Gelukkig kan ik hem aan de deur weigeren volgens de Azerty helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 06:35
Tja nu koopt iedereen eindelijk AMD, is het wéér niet goed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

griffz schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:08:
[...]

Ik hoop echt zooo dat je gelijkt hebt.
OMD schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:07:
[...]

https://videocardz.com/ne...ice-set-to-increase-later

Zal voor NL niet anders zijn. Dus boot gemist? Jammer, meer betalen.
Misschien niet meteen, maar uiteindelijk raakt de hele keten vanaf AMD tot de winkels verzadigd. En als ze denken dat ze dit soort prijzen kunnen vragen en iedereen dat gaat betalen, dan zijn ze echt knettergek.

Dit is nu gewoon FOMO terrein. Geloof me, ik ken het gevoel van "oh shiny" echt wel, maar ik zou absoluut niet meer gaan betalen voor een MSRP model. D

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matti7950
Hansjoh schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:10:
[...]

Ik heb de Red Devil morgen binnen, kan wel foto's er op zetten.

EDIT: aan de verkeerde gericht
Alsnog bedankt, is het de limited edition? De lijkt in EU slecht verkrijgbaar. Ben benieuwd naast die grote lamp waar de andere rode accenten liggen, en hoe goed je alles ziet in standaard positie in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:20:
[...]

[...]

Misschien niet meteen, maar uiteindelijk raakt de hele keten vanaf AMD tot de winkels verzadigd. En als ze denken dat ze dit soort prijzen kunnen vragen en iedereen dat gaat betalen, dan zijn ze echt knettergek.

Dit is nu gewoon FOMO terrein. Geloof me, ik ken het gevoel van "oh shiny" echt wel, maar ik zou absoluut niet meer gaan betalen voor een MSRP model. D
Je zou toch denken dat het met zo'n 3 maanden verzadigd is/was?
Zijn er nu 1000'en kaarten weg ineens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-09 19:13
DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:20:
[...]

[...]

Tja hetzelfde zou je kunnen zeggen voor de 30 en 40 series. Een 4090 is gebruikt net zo duur als 2 jaar geleden.
Wafers zijn momenteel gewoon enorm duur omdat de vraag zo hoog is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:04

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

TumTum schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:18:
Inmiddels is de Sapphire Pulse AMD Radeon RX 9070 XT Gaming uitverkocht bij Megekko voor 899,-
Koekoek. Er zijn dus mensen die dit neerleggen voor zo'n kaart.
óf ze gooien hem straks weer online voor 999.....

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyHrmnns
Het enige positieve wat ik zie is dat scalpers moeite hebben op marktplaats met de 5070 ti. Dus dat is meestal een goed teken en dat ze binnenkort gaan zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
https://www.megekko.nl/pr...XT-Gaming-16GB-Videokaart

Megekko is er maar druk mee, pagina bestaat nu niet meer :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroRoel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-03 06:23
DannyHrmnns schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:23:
Het enige positieve wat ik zie is dat scalpers moeite hebben op marktplaats met de 5070 ti. Dus dat is meestal een goed teken en dat ze binnenkort gaan zakken.
Ja misschien voor de mid range 40 en 50 serie dat de prijzen weer wat dalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Horatius schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:22:
[...]

Tja hetzelfde zou je kunnen zeggen voor de 30 en 40 series. Een 4090 is gebruikt net zo duur als 2 jaar geleden.
Wafers zijn momenteel gewoon enorm duur omdat de vraag zo hoog is.
Een RTX4090 is in enorme vraag voor AI applicaties. Daarnaast zijn er op zijn minst vermoedens dat heel veel van die videokaarten naar China terug gesmokkeld zijn voor AI doeleinden.

Dit is een midrange model zonder CUDA of dat extra geheugen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zafer94
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:17
Pure en Pulse van 9070 XT zijn beschikbaar bij Caps:

https://www.caps.nl/227-s...hdmi-2x-dp-id-999199.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-09 15:34
Matti7950 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:21:
[...]

Alsnog bedankt, is het de limited edition? De lijkt in EU slecht verkrijgbaar. Ben benieuwd naast die grote lamp waar de andere rode accenten liggen, en hoe goed je alles ziet in standaard positie in case.
YouTube: RTX 50 Series Failed Me : I Bought A PowerColor RX 9070 XT Red Devil
heb deze ook besteld, is gewoon mooi smokey zwart transparant lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Nou. Met die prijzen en mark-ups ga ik pc gaming waarschijnlijk opgeven.

Ik zou mijn in 2010 gebouwde pc graag willen vervangen met een andere. Maar ik ga niet mee in die prijzen. Dan maar een basic gpu in mn nieuwe build en een console.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
Kan je net zo goed een 7900xtx kopen voor 900 of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Een Pulse non-XT voor de prijs waar ik net een Pure XT voor haalde bij dezelfde zaak. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk.u
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 20:25
aicaramba schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:27:
Nou. Met die prijzen en mark-ups ga ik pc gaming waarschijnlijk opgeven.

Ik zou mijn in 2010 gebouwde pc graag willen vervangen met een andere. Maar ik ga niet mee in die prijzen. Dan maar een basic gpu in mn nieuwe build en een console.
Zit ik ook aan te denken.. Game al m'n hele leven op PC maar ben best hard uit de hobby gepriced. Koop liever een Switch 2 en een PS5 voor de prijs van een GPU dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMouze
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-06 15:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkoqca4QIrYiDajykxMdkZY51Ks=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hSqd6jZRhQBeZjIckcsidrEc.png?f=user_large

De XT goedkoper dan de non-XT :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 10:36
Edmin schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:28:
[...]

Een Pulse non-XT voor de prijs waar ik net een Pure XT voor haalde bij dezelfde zaak. :N
is toch echt een XT hoor?!
edit: ow wacht... ik snap nu wat je bedoelt

[ Voor 8% gewijzigd door SuperCrisz op 06-03-2025 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griffz
  • Laatst online: 31-03 19:19
iMouze schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:29:
[...]

[Afbeelding]

De XT goedkoper dan de non-XT :+
Nog nooit van gehoord...Caps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
wat was ook alweer de MSRP prijs van de Pure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
Edmin schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:28:
[...]

Het is een XT??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

griffz schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:30:
[...]

Nog nooit van gehoord...Caps
Was voorheen SiComputers als ik me niet vergis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PizzaFunghi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-04 23:03
Voor iemand die nog wat ''oudere'' prijzen wilt zien --> https://imgur.com/a/k9iL97B.

Weet niet meer precies van hoe laat dit tabblad open stond, maar toen ik zag dat ze met de prijzen aan de slag gingen heb ik een aantal screenshots gemaakt.

De ASRock Radeon RX 9070 XT Steel Legend stond/staat op Alternate overigens voor €695, Megekko had daar al een filnke schep bovenop gedaan.

Ze zijn de prijzen constant omhoog aan het gooien, bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die link wel, maar ze verkopen ook een Pulse non-XT voor 800+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matti7950
Normaal kan het mij niet schelen, en ook nu loop ik op twee benen qua gedacht, maar...

Deze situatie is helemaal anders dan bv 7000 serie launch. Die hadden massale 6000 kaarten in uitverkoop mocht je 7000 prijzen niet aanstaan, en er was ook dubbele Nvidia serie in voorraad! 2 x2 generaties kaarten.

Nu is het 1 generaties kaarten, misschien 2 als Nvidia eindelijk 5000 series levert. 7000 series is nog 'half beschikbaar' (in USA al uitverkocht). Dit will zeggen 1.5 generaties te koop, en met kleinere capaciteit als vroeger (afgesnoept door AI).

Komt nog bij. Trump & cashback systeem amd. MLID (moore's law is dead op youtube), heeft qua voorraad al laatste tijd goede bronnen bij retailers. Hij zegt dat de EERSTE amd kaarten 50$ cashback krijgen (naar retailer,) maar daar na veel kleiner kans. Dit will zeggen +50€, dan is er ook de logica van MLID dat tarifs niet 'elke amerikaan betaald volle pot, en wij blijven lekker met lagere prijzen' niet uitkomt maar dat wij de helft en amerika helft van tarif prijsverhoging betaald (binnen 2 maand ofzo). Ik zie dat wel niet standhouden vroeg of laat zegt iemand/amd/retailer 'fuck this i wanna sell more cards, since no tarif i buy cheaper and sell cheaper', maar in begin (zeker bij retailers) and amd zelf, lijkt dit strategie.

Zal het waar zijn? Zal het niet? Eigenlijk is de vraag (nog meer dan aanbod) belangrijkste in heel deze prijzengedoe, kalmeert EINDELIJk de (fomo achtige) vraag, dan moeten deze kaarten zakken, iedereen die beredeneert koopt, wil deze voor 650-800, zeker niet meer. Maar daarvoor? Moeilijk te zeggen, in worst case scenario, is blackwell de slechtst beschikbare kaart ooit (zie het Nvidia wel doen voor AI winsten), en dit forceert mensen naar amd, wat op zijn beurt AMD MSRP kapot trekt door vraag en aanbod probleem.

Als Nvidia plots 1 miljoen blackwell kaarten in EU levert (of wereld), dan kan Megekko onmogelijk 1000€ voor 9070 xt vragen, onmogelijk :D ze gaan zelfs onder 700€ moeten duiken op bepaald moment (tenzij Nvidia na 1000 000 leveringen, +600€ per kaart blijft, maar ook dat zou raar zijn :d).

Belangrijskte mensen NOOIT aan fomo doen, maak een plan, bekijk voorgaande generaties (bv 7000 series en 6000 van amd tijdens corona), je leert veel over gedrag van kaart in prijs, focus je daarop, zet realistische prijs (bv 6 maanden na launch bijna altijd dichtbij 'all time laagste' prijs, dus dat is goede manier om te bepalen hoeveel je betaalt. Maar hou wel rekening met situatie. Als bv vraag hoog blijft, stel je verwachtingen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:30
Megekko heeft net een gigantische dump kaarten gedropped, maar wat een prijzen weer....

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Nu online

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik heb hem besteld voor die 799, dank. Het staat er echt 9070 XT, in deze gekte beter een foutje van de webschop riskeren dan zelf spijt hebben achteraf als het toch klopte. YOLO :o

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Deze vind ik toch weer verleidelijk ondanks dat het 100 teveel is. Eigenlijk had ik al 789 afgetikt voor een Asus OC edition wat een non XT bleek te zijn dus dan is een 10tje meer niet gek meer. Koop hem ff snel allemaal dan kan ik lang genoeg twijfelen tot die uitverkocht is en weer mijn verstand gebruiken.

Dit is een instap kaart toch?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zt0FHVqIgjHvVo3emphBsE3lt_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YnrEXINf0Av6MpbzjWakpRNZ.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is hoe scalping eruit ziet, jongens en meisjes.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:29
Ja dit gaat hem niet worden. 8)7

Ook deze voor nu NEVER MIND!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperCrisz
Beakzz schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:35:
[...]

Deze vind ik toch weer verleidelijk ondanks dat het 100 teveel is. Eigenlijk had ik al 789 afgetikt voor een Asus OC edition wat een non XT bleek te zijn dus dan is een 10tje meer niet gek meer. Koop hem ff snel allemaal dan kan ik lang genoeg twijfelen tot die uitverkocht is en weer mijn verstand gebruiken.

nee, zeker niet , dit is de middelste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zafer94
OruBLMsFrl schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:35:
[...]

Ik heb hem besteld voor die 799, dank. Het staat er echt 9070 XT, in deze gekte beter een foutje van de webschop riskeren dan zelf spijt hebben achteraf als het toch klopte. YOLO :o
Ja ik zelf werd gek door de listings van Caps. Zonder foto's en eerst stond er alleen Sapphire RX 9070 XT Gaming OC voor alle drie de varianten (Nitro, Pure en Pulse). Ik ging zelf de EAN nummers google Searchen en zo achterhaalde ik welk model het t exact was. Het moet gewoon kloppen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubmifer
  • Laatst online: 14-08 10:33
1179€ voor een 9070XT? 1179€???

Rot een eind op man. Walgelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Duitse versie van nbb.com heeft zojuist mijn order van een uur geleden bevestigd, asus prime voor 695 euro.

Ik zou de webwinkel af en toe even in de gaten houden.

[ Voor 59% gewijzigd door Nopheros op 06-03-2025 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:12
Dit is geen slechte deal. Het is een paar tientjes boven de 'MSRP' prijs. (de hogere modellen hebben altijd een iets hogere prijs. Volgens zat de Pure variant zon 50-70euro boven Pulse prijs.
Edit: Je moet hem zeg maar vergelijken met de Power Color Hellhound. Dat is ook een middenmodel tussen de reaper en Red Devil in.

[ Voor 12% gewijzigd door K-Wulf op 06-03-2025 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
Beakzz schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:35:
[...]

Neen, zijn mid range kaarten vind ik. Pulse en Pure hebben zelfde koeler, alleen is de Pure wit en heeft RGB logo. Koelers zijn wel echt groot en uit eerste reviews blijken ze goed te koelen.
Pagina: 1 ... 13 ... 38 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Voor achtergrondinformatie over de prijzen bij release en de mechanismen daarachter, check review: Wat ging er mis bij de AMD RX 9070 (XT)-release?.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Ranten is niet toegestaan.
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
  • Scalping bespreken is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord