[Switch 2] Mario Kart World

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
jori040 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:37:
[...]

De Gamecube versie ziet er vandaag de dag nog best goed uit.
Dat was inderdaad de versie die ik me in mijn verbeelding voorstelde, haha. Het was echt een mooie en leuke game.

En inderdaad, nu je in Mario Kart vaak over water racet, word je wel aan Wave Race herinnerd. Ik in ieder geval wel.

Ik hoop echt dat ze daar ooit nog eens een nieuwe game van maken. Wave Race was toch door Nintendo zelf ontwikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:05
Gisteravond maar eens wat potjes online geprobeerd en dat was echt één en al chaos. :D Weet niet of ik daar plezier uit ga halen. :P

Trouwens, inmiddels heb ik wat meer van het spel gezien en moet ik toegeven dat ik de banen van MK8 wel beter vind. Daar heeft elke baan écht een unieke stijl en bij World vind ik elke baan toch op elkaar lijken. Jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USDMNeKRcxzDa7G4FwYd1QN_8MI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZmcArN6TG1lTfPPveZ7RBKf4.png?f=fotoalbum_large

Oef... Ouderwets succes hier. Met de zoon van 16 heerlijke potjes tot schreeuwen en schelden. Times are good. Tot de jongste van 10 welke lekker rond toured en pakjes spaart tot papa welke online in de afval modus geniet van deze momenten.

Oo oo oo dank je wel Nintendo.

Vanmiddag met de drie kids en papa. Woop!

De VS. Mode valt wat tegen en vrij rijden met 4 personen zou wel heel leuk zijn geweest.

Hack! Met twee personen kan je vrij rijden. Even naar 2 players online, dan een lobby maken voor vrienden en je kan samen vrij rijden. Iets beperkter maar t werkt.

Fijn weekend!

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:03
Yonix schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:28:
Gisteravond maar eens wat potjes online geprobeerd en dat was echt één en al chaos. :D Weet niet of ik daar plezier uit ga halen. :P

Trouwens, inmiddels heb ik wat meer van het spel gezien en moet ik toegeven dat ik de banen van MK8 wel beter vind. Daar heeft elke baan écht een unieke stijl en bij World vind ik elke baan toch op elkaar lijken. Jammer.
Op elkaar lijken vind ik wel meevallen, maar omdat alles op een wereld is geplaatst en je in een cup van circuit naar circuit rijdt heb je wel dat de 4 circuits in een cup gauw hetzelfde thema hebben. Dat wordt ook versterkt doordat je in bepaalde gevallen tweederde van de race onderweg bent naar het volgende circuit.

Verder zie ik een aantal oude circuits waarvan ik het origineel toch wel mooier/leuker vond. Bijvoorbeeld Dino Dino Jungle. Gek genoeg spreekt Moo Moo Meadows me ook iets meer aan in Mario Kart 8 Deluxe, maar weet niet precies waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:45
Ik heb alle banen inmiddels gereden, maar ik moet zeggen dat ik het tot nu wat vind tegenvallen. Van de graphics had ik meer verwacht, zeker als je het vergelijkt met MK8. De banen zijn ook erg breed, wat de skills er een beetje af haalt...
Knock-out vind ik wel een leuke toevoeging. De openwereld is prima voor even, maar de skins verzamelen voelt erg als grinden.
Ik had meer gehoopt van de "systemseller" van Nintendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
@Stefan1987 Hoe heb je alle banen gereden? De brede banen verwijt ik grotendeels aan de routes waar je van circuit naar circuit rijd. Haalt inderdaad de skills en de snelheid er een beetje uit. De circuits zelf lijken net zo breed of ietsje breder in het algemeen, al zijn er inderdaad uitzonderingen. Het helpt alleen niet dat je bij Grand Prix veel van de circuits maar in 1 rondje afsluit. In VS Race komen de meeste van de 32 circuits een stuk beter uit de verf.

Mario Kart 8 Deluxe had oorspronkelijk al meer circuits, maar vindt ze inderdaad beter. Bij Mario Kart World zijn circuits zoals Rainbow Road te ambitieus als je het mij vraagt. Mooi gepresenteerd, maar dan vind ik die van Mario Kart 8 Deluxe toch wel een stuk leuker en vlotter spelen.

Graphics vind ik zelf er wel mooi uitzien, toch allemaal iets levendiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:00
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door jori040 op 07-06-2025 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
GovertNL schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:02:
[...]

Dat was inderdaad de versie die ik me in mijn verbeelding voorstelde, haha. Het was echt een mooie en leuke game.

En inderdaad, nu je in Mario Kart vaak over water racet, word je wel aan Wave Race herinnerd. Ik in ieder geval wel.

Ik hoop echt dat ze daar ooit nog eens een nieuwe game van maken. Wave Race was toch door Nintendo zelf ontwikkeld?
Wave Race64 is gedaan door Nintendo Japan en Wave Race Blue Storm door Nintendo Amerika.De physics in die games waren destijds top.

Water is in deze MK ook mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gisterenavond met de Pro controller gestart maar dat lijkt mij nu slechter af te gaan dan met de gewone controller.

Iemand tips/best practises voor mij? Vanavond weer nieuwe ronde nieuwe kansen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
D-Ed schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:15:
Gisterenavond met de Pro controller gestart maar dat lijkt mij nu slechter af te gaan dan met de gewone versie.

Iemand tips/best practises voor mij? Vanavond weer nieuwe ronde nieuwe kansen _/-\o_
Wat bedoel je met de gewone versie? Heb je het dan over een bepaalde controller of over een andere Mario Kart game?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Gisterenavond met de Pro controller gestart maar dat lijkt mij nu slechter af te gaan dan met de gewone versie.

Ga ervaring op doen in de open-wereld-mode.Probeer dat rails gebeuren onder de knie te krijgen.
Zelf speel ik in deze game een beetje alles door elkaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
L23 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:17:
[...]

Wat bedoel je met de gewone versie? Heb je het dan over een bepaalde controller of over een andere Mario Kart game?
De gewone controller die bij de Switch zit ;) Heb mijn bericht aangepast.

Op dag één had ik de pro controller nog niet, nu wel en die gebruik ik liever zoals je begrijpt maar daar heb ik nog niet de handigheid in voor Mario Kart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:48

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Gisterenavond met de Pro controller gestart maar dat lijkt mij nu slechter af te gaan dan met de gewone controller.

Ik had hetzelfde. De pro controller is veel gevoeliger. Dat is even wennen maar je hebt wel uiteindelijk meer controle. Ik krijg alleen dat jumpen en grinden niet onder de kie. Zeker van muur naar een rail bijvoorbeeld. Spring er altijd naast.

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Boely schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:21:
[...]

Ik had hetzelfde. De pro controller is veel gevoeliger. Dat is even wennen maar je hebt wel uiteindelijk meer controle. Ik krijg alleen dat jumpen en grinden niet onder de kie. Zeker van muur naar een rail bijvoorbeeld. Spring er altijd naast.
Nog geen wall-rides gedaan eigenlijk. Of per ongeluk misschien :+

Heb je de buttons op standaard staan of nog custom mapping toegepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
D-Ed schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:19:
[...]

De gewone controller die bij de Switch zit ;) Heb mijn bericht aangepast.

Op dag één had ik de pro controller nog niet, nu wel en die gebruik ik liever zoals je begrijpt maar daar heb ik nog niet de handigheid in voor Mario Kart.
Wat anderen ook zeggen, ik kan me voorstellen dat de joystick accurater, maar ook gevoeliger is. Dus sturen zal in het begin even wennen zijn. Verder weet ik niet hoe bekend je al bent met Mario Kart. De open wereld verkennen lijkt me inderdaad ook geschikt om het een en ander on de knie te krijgen.
Zelf heb ik het driften en springen op randjes destijds geleerd bij Mario Kart 8 Deluxe op het Excitebike Arena circuit, maar weet voor Mario Kart World geen vergelijkbaar simpel circuit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
D-Ed schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:27:
Zag ik je eerder al benoemen. Raad ik zelf af. Het is inderdaad anders dan bij andere race games, maar voor een arcade racer zoals Mario Kart werkt deze standaard goed.

Kwestie van even wennen. Ga je wel knoppen aanpassen zoals A gas geven naar een trigger veranderen, dan moet je de trigger ook gebruiken om door menu's heen te werken gezien je daar normaal A voor gebruikt. Niet handig.

[ Voor 24% gewijzigd door L23 op 07-06-2025 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boely

Boely

D-Ed schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:27:
[...]

Nog geen wall-rides gedaan eigenlijk. Of per ongeluk misschien :+

Ik speel Mario Kart al vanaf de snes dus ik ben de standaard lay-out gewent en dit mijn eerste controller met de twee extra buttons. Ik heb dus eigenlijk geen idee of het makkelijker zou maken. Ben zo gewend en de normale lay-out.

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:31

zwelgh

-**-

Waar vind ik deze speelactviteit? Of werkt dat alleen met parental control?
DukeN schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:39:
[Afbeelding]

Oef... Ouderwets succes hier. Met de zoon van 16 heerlijke potjes tot schreeuwen en schelden. Times are good. Tot de jongste van 10 welke lekker rond toured en pakjes spaart tot papa welke online in de afval modus geniet van deze momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
zwelgh schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:51:
Waar vind ik deze speelactviteit? Of werkt dat alleen met parental control?
Alleen met parental control inderdaad.

Bij de Switch zelf zie je het per 5 uur staan. Geen idee of het een Switch 2 feature is of dat het tijdens een Switch systeemupdate veranderd is, maar ik zag dat ik Mario Kart World al 15 uur of meer gespeeld heb :P Normaal zie je eerst First played 2 days ago en pas na de 10e dag de uren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:26

joeri1

Cloud Engineer

Nu ik alle GPs gereden heb ben ik toch wel onder de indruk, zeker de laatste GP. Spelen tegen de CPU is daarentegen wel een enorm contrastverschil met online. Daar gaan alle 'regels' overboord en is het complete chaos. Dan merk je niks meer van de 'saaie' grote wereld waar 'niks' gebeurd.

Random weetje: als je de screenshot knop lang inhoudt slaat die de laatste 30 seconden op in een filmpje.

[ Voor 15% gewijzigd door joeri1 op 07-06-2025 12:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDwZkOxJlYGGn4lvdST6lXjlU8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73vljtDNZgESP834Bu1AZnct.jpg?f=fotoalbum_large

En heerlijk doe automatisch uploads van screenshots en videos direct vanaf de switch naar de switch app op je telefoon 👍

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-09 10:29
Houd je de opgeraapte coins als je de grand prix cups niet uit rijdt?

Wil nu overal 3 sterren gaan halen en vraag me af of als ik in de 3e race niet 1es ben, het zin heeft om de cup nog af te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boely

Boely

Best handige info wat het snelst is

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
TheMaxMan schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 13:13:
Houd je de opgeraapte coins als je de grand prix cups niet uit rijdt?

Wil nu overal 3 sterren gaan halen en vraag me af of als ik in de 3e race niet 1es ben, het zin heeft om de cup nog af te werken.
Ik denk dat als je een circuit uitgereden hebt die opgeraapte muntjes behoud. Alleen moeilijk te controleren of het zo is omdat deze game geen menu heeft met statistieken. Los daarvan verwacht ik dat je de game nog wel even blijft spelen en uiteindelijk ruimschoots muntjes verzameld hebt om alle voertuigen vrij te spelen. Dus als je voor goud 3 sterren gaat zou ik niet een Cup gaan uitrijden als dit niet meer mogelijk is. Dan wordt het wel erg snel frustrerend.

Ik ben begonnen bij 50 CC. Bij 50 CC en 100 CC ging het halen van goud 3 sterren in een keer goed. Inmiddels ook alles 150 CC gedaan, maar daar zit toch wel een uitdaging in. Hier en daar brons en volgens mij maar twee keer goud 3 sterren behaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Boely schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 13:15:
Best handige info wat het snelst is

[Video: title]
Ik zie nu voor het eerst dat er charge jumps zijn :P Was me nog niet opgevallen, maar maakt je dus ook niet sneller.

Muntjes verzamelen bij time trials viel me ook al op. Bij Mario Kart 8 Deluxe is 10 muntjes verzamelen echt noodzakelijk. Als je nu 20 muntjes moet verzamelen voor hetzelfde effect kan ik me inderdaad voorstellen dat dit maximum aantal niet meer wordt bereikt, zeker als je zou moeten uitwijken van de kortste route. Minder noodzakelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door L23 op 07-06-2025 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik mis echt audiosettings, vind de geluid / muziekbalans niet helemaal fijn.

Ik wil meer van de ambience horen zodat je je meer in die wereld waant, de muziek overstemt teveel.

[ Voor 40% gewijzigd door flugelisoke op 07-06-2025 13:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:12

Esumontere

Floep, banaan.

Mocht iemand hier het nog niet ontdekt hebben, als je "gewoon" 3 laps per circuit wilt rijden moet je kiezen voor VS race. Dan kan je kiezen welk circuit je rijdt en krijg je geen saaie tussenstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Daarnet bij een vriend van me met drie anderen gespeeld, dat is dan (jammer genoeg) 4K/30fps. Had dan liever 1440p/60fps gehad ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boely

Boely

Oké de GameCube controller is niet gemaakt voor MK world. De analoge triggers zorgen ervoor dat je een fractie te laat bent…

Wint mijn vrouw ook eens een race *O*

Welk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Boely schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:16:
Oké de GameCube controller is niet gemaakt voor MK world. De analoge triggers zorgen ervoor dat je een fractie te laat bent…

Wint mijn vrouw ook eens een race *O*
Fractie te laat voor wat? Ik vind het op zich prima spelen, maar als je beter wil timen qua driften en jumps dan is de Z button boven de trigger inderdaad sneller. de linker trigger gebruiken voor items vind ik een minder probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boely

Boely

L23 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:19:
[...]

Fractie te laat voor wat? Ik vind het op zich prima spelen, maar als je beter wil timen qua driften en jumps dan is de Z button boven de trigger inderdaad sneller. de linker trigger gebruiken voor items vind ik een minder probleem.
Verrek.. de Z button… helemaal vergeten. Dan zal zeker helpen

Welk?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:23

RawChild

PSN: Rawchild

Nou eindelijk weet ik waar die Peach coins voor zijn, bij 10 stuks unlock je mirror mode.
Update: ook 40p switches en alle cups

Die vraagteken vlakken geven stickers voor op je kart.

Er zijn 151 P switches
Edit: klopt ook niet. Ze hebben nu al meer dan 170, info wordt telkens geupdate.

Voor meer handige info en overzichtjes check deze site:
https://game8.co/games/Mario-Kart-World/archives/524223

[ Voor 17% gewijzigd door RawChild op 07-06-2025 19:28 ]

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:17
Oh wat is de nieuwe rainbowroad geweldig...
Met de nieuwe joycons wel wat lastig rijden omdat ze groter zijn. Of moeilijk bij de 4 knoppen of bij de stick. Even wennen en anders komt er een pro controller...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boely

Boely

Boely schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:34:
[...]

Verrek.. de Z button… helemaal vergeten. Dan zal zeker helpen
Een aantal potjes online gespeeld met de vrouw (Jammer dat je niet met twee accounts ingelogd kan zijn) en zelf met de Z button is het, net niet voor mij. Jammer want op NSO GameCube is hij geweldig.

[ Voor 8% gewijzigd door Boely op 07-06-2025 21:55 ]

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

TF

bla bla

Pff wat krijg ik veel blauwe schilden. Soms wel 3 per race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

daveytje schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:03:
Oh wat is de nieuwe rainbowroad geweldig...
Met de nieuwe joycons wel wat lastig rijden omdat ze groter zijn. Of moeilijk bij de 4 knoppen of bij de stick. Even wennen en anders komt er een pro controller...
Heb hem net pas voor het eerst gehad.
Ik vond de race leuk, helemaal rainbow is ie niet. Maar wel leuk om te racen. Heb alles nu op 100cv gedaan. Vond gek genoeg de laatste (extra) cup het makkelijkst.

Moet zeggen nu ik alle banen heb gehad dat ik sommigen echt heel goed vind, maar met dat racen op die lange stukken heb ik soms niet helemaal door of ik nou op een track zit of er naar toe ga. Moet echt naar het overzicht van de race kijken in je beeld onderin. Ff wennen denk ik.
Vroeger in de eerdere edities was alles overzichtelijk op de baan, ook qua shortcuts. Nu zie ik er velen, maar vaak moet ik dan tegen de muur aan zitten of op een rail, waar je soms enkel met een sprongetje op komt (opladen wat je langzamer maakt) heb het nog niet allemaal onder de knie.
Net Fortnite, ik kan wel schieten, maar alles er omheen kost deze ouwe lul wat meer moeite dan vroeger. Online word ik vast ingemaakt. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Rainbow Road vind ik qua uitstraling en presentie er mooi uitzien, maar niet geweldig om te racen. Dan vind ik Rainbow Road van Mario Kart 8 Deluxe en zelfs die van de SNES leuker. Ik mis sowieso de wat kleinschalige circuits.

Grand Prix gaf mij duidelijk een verkeerde indruk van de game. Het racen van circuit naar circuit spreekt mij niet aan en gaat ten koste van de circuits zelf. Hopelijk komt er in de toekomst een update waarmee je Grand Prix weer op de klassieke manier kan spelen (elke circuit zijn eigen 3 rondjes).

Nu de eerste drie Knockout Tours op 100CC gespeeld en dat bevalt goed. Bij deze game modus is het racen van circuit naar circuit gewoon logisch gezien het een lange rit is zonder onderbrekingen. Ben benieuwd naar de overige vijf rally's. Je zou verwachten dat je hier random rally's kan genereren of eigen routes kan uitstippelen voor eindeloos vermaak. Vast een feature die later nog uitkomt.

Nog genoeg te doen in de game. Free roam heb ik nog weinig tijd aan besteed en überhaupt nog niet online gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-08 17:49
Ik vond het ook jammer dat je met grand prix maar 1 lap rijdt over het circuit. Het zou fijn zijn als er een optie komt met meer laps op de circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb tot nu toe alleen nog 2player versie gedaan.

Maar voorheen kon ik een map "leren kennen", ik heb het idee dat elk rondje wat ik rijdt nu anders is.
En soms moet je er 3 soms ineens 8. Maar dan nog heb ik het idee dat ik 8 andere rondjes aan het rijden ben.

Misschien nog een beetje inkomen.
Aankomende week maar eens de single player uitproberen als mijn vrouw aan het werk is en de kinderen op school.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:04

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

TF schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 22:56:
Pff wat krijg ik veel blauwe schilden. Soms wel 3 per race.
Nou, daar is wat aan te doen. 2e rijden >:).

Las eerder hier dat iemand de rewind functie gebruikte om de blauwe schilden te ontwijken, maar nog niet verder naar gezocht/bekeken. Dat klinkt wel intressant though.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Ja heel de opzet is ff wat anders dan we gewend zijn van MK.Merk aan mezelf wel dat ik hem steeds leuker begin te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Nu online
Merk dat ik zelf het meest succes heb met Toad en de Sprinter kart. Nu al een paar cups 150CC met drie sterren gehaald die eerder nog niet lukte. Iemand anders nog tips voor een goede personage/kart combo?

NSO: SW-7515-1623-5706

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 09-09 03:36
Is het iemand opgevallen dat de game een player 2 bug heeft.

Ik heb de controllers al eens omgewisseld om te zien of het daar aan lag. Dus ik vermoed dat de controllers niks mee aan de hand is.

Ga je naar 2-4 players game en van Versus vs Versus mode..

Je kan allebei de character kiezen en het voertuig.

Wanneer het spel start, kan player 1 netjes bedient worden.

Als ik de controller van player 2 niet aanraak, gaat de kart uit zich zelf rijden.

Heb de controllers al opnieuw gechroniseerd, maar blijft het doen..

Kan wel sturen ect, maar het voertuig van player 2 lijkt altijd gas te geven.. Heel vreemd dit.

Afremmen gaat overigens ook niet voor player 2.

[ Voor 3% gewijzigd door Robin4 op 08-06-2025 16:27 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
@Robin4 Geen bug. Even de game pauzeren en dan naar controller/settings door op X te drukken. Daar kan je het uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Wat moet ik precies uitzetten, want dat is niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Robin4 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 16:33:
Wat moet ik precies uitzetten, want dat is niet helemaal duidelijk.
Ik heb de Switch 2 even niet bij me...

Bij het voertuig kiezen kan je voor de betreffende speler ook op X drukken. Wat staat daar nu allemaal uit en aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin4
Bedankt, ik heb het al gevonden.

Snap alleen niet waarom Nintendo dit standaard heeft aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Robin4 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 16:43:
Bedankt, ik heb het al gevonden.

Snap alleen niet waarom Nintendo dit standaard heeft aangezet.
Waarschijnlijk moet je dit bij multiplayer dus elke keer opnieuw uitzetten als je met 2-4 man een potje gaat Mario Karten... Zo werkte het in ieder geval bij Mario Kart 8 Deluxe. Inderdaad irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
AreVeeDee schreef op zondag 8 juni 2025 @ 16:17:
Merk dat ik zelf het meest succes heb met Toad en de Sprinter kart. Nu al een paar cups 150CC met drie sterren gehaald die eerder nog niet lukte. Iemand anders nog tips voor een goede personage/kart combo?
Ik ben 150CC // 3 sterren met Boo en de Robhog bike aan het doen, kwestie van veel acceleratie te hebben 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICBqWrSrjw0RBVImbW7S_hwq3_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/80xidPqAxCeSqpIA4nTBFjHg.jpg?f=fotoalbum_large

Vierde plaats in m’n eerste knock out. Wat een hectiek. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
RawChild schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 17:37:
Nou eindelijk weet ik waar die Peach coins voor zijn, bij 10 stuks unlock je mirror mode.

Er zijn 151 P switches
Edit: klopt ook niet. Ze hebben nu al meer dan 170, info wordt telkens geupdate.

Klopt idd niet allemaal. Mirror mode kan je ook zelf triggeren in Freeroam zag ik. Was wel leuk gedaan
Peentje schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:20:
[...]

Nou, daar is wat aan te doen. 2e rijden >:).

Las eerder hier dat iemand de rewind functie gebruikte om de blauwe schilden te ontwijken, maar nog niet verder naar gezocht/bekeken. Dat klinkt wel intressant though.
Dit werkt opzich wel goed. Of het heel "netjes" is? Mwa :D

[ Voor 24% gewijzigd door MrGizMo op 08-06-2025 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Er zijn 151 P switches

Je hebt Mirror Mode en Mirror Freeroam.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:25
Yonix schreef op zondag 8 juni 2025 @ 21:17:
[Afbeelding]

Vierde plaats in m’n eerste knock out. Wat een hectiek. 8)7
Hier eerste knock-out online gewonnen, de race daarna 21e 8)7

Ongelooflijk hectisch inderdaad

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:46

MazeWing

The plot thickens...

Yonix schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:07:
Daarnet bij een vriend van me met drie anderen gespeeld, dat is dan (jammer genoeg) 4K/30fps. Had dan liever 1440p/60fps gehad ofzo.
Vandaag ook voor het eerst met het hele gezin 4 player split screen gespeeld en 30 fps is dan echt minder. Geef dan de mogelijkheid voor 1080p en 60 fps. Dat zou zeker moeten lukken!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:35
Alsnog leuk Mirror Mode, maar het verliest in deze Mario Kart wel wat aan waarde. In eerdere MK’s, met relatief kleine parcoursen die je vaak meerdere rondes achter elkaar reed en dus uit je hoofd kon leren, is dit spel zo groot en de parcoursen zo breed dat het weinig uitmaakt of een bocht wat naar links of naar rechts helt. Hopelijk komen ze nog met 200cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:04

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

YouTube: 11 Ways to DODGE the Blue Shell in Mario Kart World!

Vanaf minuut 5 beetje intressant, de rewind werkt overigens niet online. Van de track afrijden had ik nog niet bedacht. Maar hoe dan ook verlies je tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
Ben ik nou zo slecht of werkt het combineren van grinds en walljumps niet fijn? Ben nu al een half uur bezig met een P-challenge in Shy Guy Bazaar. 8)7 Maar krijg het niet consistent onder de knie. Vaak ga ik te snel of te langzaam waardoor die de volgende grind niet goed pakt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Jixreme schreef op maandag 9 juni 2025 @ 08:23:
[...]

Alsnog leuk Mirror Mode, maar het verliest in deze Mario Kart wel wat aan waarde. In eerdere MK’s, met relatief kleine parcoursen die je vaak meerdere rondes achter elkaar reed en dus uit je hoofd kon leren, is dit spel zo groot en de parcoursen zo breed dat het weinig uitmaakt of een bocht wat naar links of naar rechts helt. Hopelijk komen ze nog met 200cc.
Ben ik het niet mee eens. Bepaalde shortcuts en dergelijke kan wel het verschil maken om iemand in te kunnen halen of niet. Of om je voorsprong te vergroten. Als je die mist, omdat je de baan niet goed kent in Mirror Mode is dat toch vervelend.
Peentje schreef op maandag 9 juni 2025 @ 08:25:
YouTube: 11 Ways to DODGE the Blue Shell in Mario Kart World!

Vanaf minuut 5 beetje intressant, de rewind werkt overigens niet online. Van de track afrijden had ik nog niet bedacht. Maar hoe dan ook verlies je tijd.
Nou ik vond die Mushrooms ook wel handig om te weten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:25
Heeft iemand al kunnen ontdekken wat het nut is van die 'fee' / dat je character tijdelijk wisselt voor een andere character?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Gynnad schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:17:
Heeft iemand al kunnen ontdekken wat het nut is van die 'fee' / dat je character tijdelijk wisselt voor een andere character?
Ik merk daar ook niet echt een verschil, maar je rijdt dan mogelijk wel met een andere gewichtsklasse wat het rijgedrag beïnvloed? Als er een nadeel is dan is het in ieder geval vrij minimaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:55
Als je dat character nog niet hebt dan unlock je die. Zijn er geloof ik een paar die je alleen op die manier unlocked.

Zelf net begonnen, zo zonde van Grand Prix dat je tussen tracks rijdt en daar maar 1 rondje doet.
Hoop snel dat ze een update maken dat je echt alleen de track hoeft te doen. Zie wel wie ik ga mainen, eerst even dingetjes doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:12

Esumontere

Floep, banaan.

Akaendra schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:27:
[...]

Als je dat character nog niet hebt dan unlock je die. Zijn er geloof ik een paar die je alleen op die manier unlocked.

Zelf net begonnen, zo zonde van Grand Prix dat je tussen tracks rijdt en daar maar 1 rondje doet.
Hoop snel dat ze een update maken dat je echt alleen de track hoeft te doen. Zie wel wie ik ga mainen, eerst even dingetjes doen :)
Dat kan nog steeds via VS race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
Esumontere schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:47:
[...]

Dat kan nog steeds via VS race.
Niet helemaal. Elke keer de circuit los selecteren. Komt dan wel beter uit de verf gelukkig, maar zie toch wel heel graag een klassieke Grand Prix waarbij je een Cup kiest en gewoon 4 circuits kan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeri1

joeri1

Cloud Engineer

De 'fee' veranderd iedereen in hetzelfde karakter, dit heeft mogelijk invloed op de wegligging en haalt je uit balans (lees: voldoende afleiding om je van de racelijn te halen). Eenmaal vooraan, bij de nummer 1, komen er op basis van het karakter 'wezens' op de weg. Deze wezens blokkeren de weg wat racen bemoeilijkt.

[ Voor 5% gewijzigd door joeri1 op 09-06-2025 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overdoseh
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-06 14:58
Nou daar gaat mijn hype. Was druk bezig een Switch 2 te bemachtigen, voornamelijk voor Mario Kart. Kom er net achter dat je 2e speler on online split screen geen eigen profiel en dus ook geen eigen punten heeft. Dat is nu net waarvoor ik mk8 samen met mijn vriendin speelde.

Nintendo kennende zal het of nooit toegevoegd worden of jaren duren. Grrr onbegrijpelijk om die feature weg te halen. Classic Nintendo move weer.

Gelukkig kom ik er nu achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem

Er zijn 151 P switches

Waar kun je mirror mode kiezen? Ik heb 64 P-switches en 11 Peach coins, maar zie het nergens staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nattekat
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:35
Jixreme schreef op maandag 9 juni 2025 @ 08:23:
[...]

Het hele unlocksysteem is ook echt waardeloos. In de vroegere Mario Karts was elke cup wel iets waard, je werd aangemoedigd om door alles heen te gaan. Nu krijg je de deelnametrofee voor elke cup ongeacht cc en moet je ook nog even via via horen dat mirror ergens achter verstopt zit waar je met normale gameplay nooit achter was gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
overdoseh schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:11:
Nou daar gaat mijn hype. Was druk bezig een Switch 2 te bemachtigen, voornamelijk voor Mario Kart. Kom er net achter dat je 2e speler on online split screen geen eigen profiel en dus ook geen eigen punten heeft. Dat is nu net waarvoor ik mk8 samen met mijn vriendin speelde.

Nintendo kennende zal het of nooit toegevoegd worden of jaren duren. Grrr onbegrijpelijk om die feature weg te halen. Classic Nintendo move weer.

Gelukkig kom ik er nu achter...
Mario Kart 8 op de Wii U? Op de Wii U kon dat wel? Bij Mario Kart 8 Deluxe was het ook niet mogelijk namelijk. Het lijkt me niet de grootste ramp. Denk niet dat ze het nog gaan toevoegen anders hadden ze het gelijk wel gedaan. Bij Super Mario Party Jamboree wel mogelijk zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Nattekat schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:22:
[...]

Het hele unlocksysteem is ook echt waardeloos. In de vroegere Mario Karts was elke cup wel iets waard, je werd aangemoedigd om door alles heen te gaan. Nu krijg je de deelnametrofee voor elke cup ongeacht cc en moet je ook nog even via via horen dat mirror ergens achter verstopt zit waar je met normale gameplay nooit achter was gekomen.
Ik vind het dan wel weer jammer dat ik het hier al half gelezen heb. Lijkt me dat als je voor 100% gaat Mirror mode vanzelf vrij speelt. In ieder geval leuk om alles zelf te ontdekken.

Beker voor elke CC dat lager is dan degene die je hebt gewonnen is al een tijdje zo. Zie het nadeel niet. Je kan alsnog vanaf 50 CC beginnen als je ze allemaal stap voor stap wil winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overdoseh
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-06 14:58
L23 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:25:
[...]

Mario Kart 8 op de Wii U? Op de Wii U kon dat wel? Bij Mario Kart 8 Deluxe was het ook niet mogelijk namelijk. Het lijkt me niet de grootste ramp. Denk niet dat ze het nog gaan toevoegen anders hadden ze het gelijk wel gedaan. Bij Super Mario Party Jamboree wel mogelijk zag ik.
Bij zowel mk 8 op de wiiu als op de Switch (deluxe). Geloof me, dat was zeker mogelijk. Ik speelde altijd als 2e speler mee met het hoofdaccount van mijn vriendin en had mijn eigen rating.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
overdoseh schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:28:
[...]

Bij zowel mk 8 op de wiiu als op de Switch (deluxe). Geloof me, dat was zeker mogelijk. Ik speelde altijd als 2e speler mee met het hoofdaccount van mijn vriendin en had mijn eigen rating.
Dan heb ik dat bij Mario Kart 8 Deluxe over het hoofd gezien. Jammer dat het hier ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Raem schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:16:
[...]

Waar kun je mirror mode kiezen? Ik heb 64 P-switches en 11 Peach coins, maar zie het nergens staan.
spoiler:
Ook alle races gedaan? Geloof gp en knock-out?
Zag meende ik ergens dat je dan nogmaals de laatste cup moest doen en dan krijg je cut scène

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
RawChild schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:04:
[...]

spoiler:
Ook alle races gedaan? Geloof gp en knock-out?
Zag meende ik ergens dat je dan nogmaals de laatste cup moest doen en dan krijg je cut scène
Knock out nog niet, dus dat zal het zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoe nemen jullie de scherpe bochten? gaan jullie weleens op de rem of drukken of drukken jullie op het achterste knopje (drift)?

en wat kun je met de gouden munten die telkens uit de vraagtekenboxjes komen? en de munten die op de weg liggen? heeft dat verder toegevoegde waarde?

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 09-06-2025 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Farabi schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:19:
hoe nemen jullie de scherpe bochten? gaan jullie weleens op de rem of drukken of drukken jullie op het achterste knopje (drift)?

en wat kun je met de gouden munten die telkens uit de vraagtekenboxjes komen? en de munten die op de weg liggen? heeft dat verder toegevoegde waarde?
Driften is echt wel noodzakelijk als je een beetje goed in de game wil worden, dus in principe drift je elke bocht. Remmen doe ik heel soms in 150 CC, maar vrijwel niet nodig. Remmen zonder driften is zonde.

Muntjes speel je voertuigen mee vrij, net zoals je kart onderdelen vrij speelt in Mario Kart 8. En met meer muntjes, max 20, is je kart wat sneller.

[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 09-06-2025 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nattekat
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:35
L23 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:28:
[...]

Ik vind het dan wel weer jammer dat ik het hier al half gelezen heb. Lijkt me dat als je voor 100% gaat Mirror mode vanzelf vrij speelt. In ieder geval leuk om alles zelf te ontdekken.

Beker voor elke CC dat lager is dan degene die je hebt gewonnen is al een tijdje zo. Zie het nadeel niet. Je kan alsnog vanaf 50 CC beginnen als je ze allemaal stap voor stap wil winnen.
Dat het al een tijdje zo is maakt het nog niet minder slecht design. Ik ben opgegroeid met Double Dash en Wii, twee spellen waar je aangemoedigd werd om dingen te finishen omdat je voor elk nieuw onderdeel een nieuwe prijs kreeg. Als ik nu voor mijn eerste KO-mode race een kart had vrijgespeeld, was ik 100% zeker ook meteen aan de slag gegaan met de andere 6. Nu is daar geen andere reden toe dan oefenen voor online.

Het is toch wel leuk om een prijs te krijgen naarmate je stappen zet naar de gouden 100% in de offline campagne. Die prijzen zitten tegenwoordig verscholen achter een grind om coins te verzamelen. Nou, leuk joh. Toen ik Rainbow Road had unlocked was het ook meteen klaar met mijn motivatie om GP te spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nattekat op 09-06-2025 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Nattekat schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:35:
[...]

Dat het al een tijdje zo is maakt het nog niet minder slecht design. Ik ben opgegroeid met Double Dash en Wii, twee spellen waar je aangemoedigd werd om dingen te finishen omdat je voor elk nieuw onderdeel een nieuwe prijs kreeg. Als ik nu voor mijn eerste KO-mode race een kart had vrijgespeeld, was ik 100% zeker ook meteen aan de slag gegaan met de andere 6. Nu is daar geen andere reden toe dan oefenen voor online.

Het is toch wel leuk om een prijs te krijgen naarmate je stappen zet naar de gouden 100% in de offline campagne. Die prijzen zitten tegenwoordig verscholen achter een grind om coins te verzamelen. Nou, leuk joh. Toen ik Rainbow Road had unlocked was het ook meteen klaar met mijn motivatie om GP te spelen.
Dat zeg ik ook niet. Ik vond het bij Mario Kart 8 Deluxe ook al jammer dat all cups gelijk beschikbaar zijn inplaats van dat je ze moet vrij spelen. Je had bij Mario Kart 8 Deluxe naast het muntjes grinden voor kart onderdelen ook de mogelijkheid om een goede Mario Kart en gouden kart onderdelen vrij te spelen. Geen idee hoe dat bij Mario Kart World is. Verder kan ik me bij Mario Kart 8 Deluxe ook goed vermaken met de time trials tijden verslaan.
Grand Prix vind ik sowieso matig uitgewerkt in Mario Kart World. Ga daar nog wel voor goud 3 sterren op 150CC, maar Knockout Tour en Free Roam zijn dan leuker als je de Rainbow Road hebt vrijgespeeld. De stickers vrij spelen vind ik verder ook niet een extra motivatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Raem schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:12:
[...]

Knock out nog niet, dus dat zal het zijn! :)
Check anders dit:

https://game8.co/games/Mario-Kart-World/archives/527375

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Blijft overigens wel jammer en eigenlijk idioot dat in 2025 ik niet samen met een vriend online kan racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:07
L23 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:23:
[...]

Driften is echt wel noodzakelijk als je een beetje goed in de game wil worden, dus in principe drift je elke bocht. Remmen doe ik heel soms in 150 CC, maar vrijwel niet nodig. Remmen zonder driften is zonde.

Muntjes speel je voertuigen mee vrij, net zoals je kart onderdelen vrij speelt in Mario Kart 8. En met meer muntjes, max 20, is je kart wat sneller.
Toch zijn er kleine dingen die ik nog niet onder de knie heb. Bij de start boost durft de kart wel eens totaal geen boost geven. Daarnet gezien dat grinden en springen je elke keer een boost geeft.
Driften duurt soms lang om een boost te geven.
De knock-out mode is wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Boermansjo schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:03:
[...]

Toch zijn er kleine dingen die ik nog niet onder de knie heb. Bij de start boost durft de kart wel eens totaal geen boost geven. Daarnet gezien dat grinden en springen je elke keer een boost geeft.
Driften duurt soms lang om een boost te geven.
De knock-out mode is wel leuk.
Het starten gaat hetzelfde als bij Mario Kart 8 Deluxe, het kan wel eens verschillen per Mario Kart game. Totaal geen boost heb ik niet gehad, wel is het zo dat als je te laat gas geeft dat de boost minder sterk is. Geef je te vroeg gas dan valt je voertuig volledig stil. Voor een perfecte boost start geef je gas zodra het tweede licht/ nummer 2 volledig in beeld komt.

Grinden op rails geeft inderdaad een snelheid boost. Een boost tijdens springen (charge jump) maakt je niet sneller en heeft dus geen zin op rechte stukken, wel handig om op een rail te springen of om over een muur te rijden.

Hoe snel je een boost opbouwt tijdens het driften heeft ook te maken met hoe scherp je instuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Toch wel even wat uurtjes gespeeld en toch wat puntjes aan mijn kant.

- Het rijden van course naar course vind ik persoonlijk helemaal niets. Het doet wat mij betreft teveel afbreuk aan de identiteit van sommige tracks en dat is imo echt zonde. Ja ik kan VS mode doen maar Online is die optie er helaas niet tenzij je random kiest en dan maar hoopt dat je op een random picker uitkomt.

- Het unlocken van de 'npc/enemy' characters is op zijn zachts gezegd ontzettend raar. Freeroam had hier ideaal voor kunnen zijn door ze tegen te komen in de open wereld en een challenge te volbrengen om ze te unlocken. Ipv daarvan zit het achter een item die redelijk zeldzaam is en daarnaast ook baan specifiek is uit welke pool characters je vist. Ja je kunt het cheesen dmv 2p vs zonder computer maar dat is imo ontzettend frustrerend. Ik heb niets tegen het unlocken van characters maar dit had zoveel beter gekund.

Hopelijk dat Nintendo hier snel met wat verbeteringen komt, maar we gaan het zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Splitscreen Free Roam is geen standaard optie in het spel, maar via een omweg kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
toch even iets wat MK World wel ontzettend goe dheeft en dat is de OST:

YouTube: Title Theme - Mario Kart World (OST)

de hele playlist voor zover denk dat er wellicht 1 of 2 tracks missen, maar een hoop oude MK nummers geremixed, met wat nummers van oude mario games er ook bij (zelfs Mario Paint!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
@Jumpman wilde graag dat ik het hier ook even zou posten:

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Donstil schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:28:

[...]
Wordt inderdaad niet gewaardeerd in het Switch 2 topic :P Zoveel launch games zijn er ook niet...

Die ervaring heb ik ook vaak gehad in Mario Kart 8 Deluxe (vooral bij 150CC). Irritant als je voor goud 3 sterren gaat en dit in een soortgelijke situatie niet lukt in de laatste bocht van de laatste race...
Ik schrik meer van de dynamische moeilijkheidsgraad in Mario Kart World bij Grand Prix en Knockout Tour en dat je het jezelf makkelijker kan maken door minder goed te rijden. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:07
Donstil schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:28:

[...]
Ik ken dit... Al eens blauw, rood, rood gekregen. Risico van eerst te zijn zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 14:52
Er zit een ‘verborgen’ LAN optie in Mario Kart World!

Als je wireless selecteert en dan L + R ingedrukt houdt en vervolgens de linker stick (L3) induwt zou LAN moeten verschijnen.

Dit is ook officieel gedocumenteerd op de website van Nintendo.

https://en-americas-suppo...o-update-mario-kart-world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06:59
Evernote schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:55:
Er zit een ‘verborgen’ LAN optie in Mario Kart World!

Als je wireless selecteert en dan L + R ingedrukt houdt en vervolgens de linker stick (L3) induwt zou LAN moeten verschijnen.

Dit is ook officieel gedocumenteerd op de website van Nintendo.

https://en-americas-suppo...o-update-mario-kart-world
Dit is in mario kart 8 op de switch ook al zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
Vanavond nog wat gespeeld maar ik vind de powers ook wel echt wat overtuned in deze game... Misschien omdat er meer spelers zijn, maar het is af en toe echt absurd. Misschien zou je een korte onkwetsbaarheid moeten hebben nadat je geraakt bent want aan de lopende band afgeschoten worden tot je helemaal achteraan ligt is gewoon echt niet leuk.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Finraziel schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:04:
Vanavond nog wat gespeeld maar ik vind de powers ook wel echt wat overtuned in deze game... Misschien omdat er meer spelers zijn, maar het is af en toe echt absurd. Misschien zou je een korte onkwetsbaarheid moeten hebben nadat je geraakt bent want aan de lopende band afgeschoten worden tot je helemaal achteraan ligt is gewoon echt niet leuk.
Dit^ Knock Out voelt hierdoor als een grote loterij. Heb daarnet nog vier potjes gespeeld en de Switch uiteindelijk maar weggelegd, want echt leuk was het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1

joeri1

Cloud Engineer

Yonix schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:38:
[...]

Dit^ Knock Out voelt hierdoor als een grote loterij. Heb daarnet nog vier potjes gespeeld en de Switch uiteindelijk maar weggelegd, want echt leuk was het niet.
Er zit een soort strategie achter door achter te blijven en te wachten tot je goede items hebt. Vooraan willen liggen of een poging tot geeft een grotere kans dat je voor de gate alsnog wordt ingehaald. Zorg ook dat je items hebt als je een gate nadert zodat je snel kunt herstellen. Heb nu al een paar keer gewonnen en dat voelt best lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
Is er een 3rd party controller die jullie aanraden en qua comfort en kwaliteit vergelijkbaar is met de Switch 2 Pro Controller maar op andere systemen wel gevoeligheid op de triggers heeft?

Oeps, verkeerd topic

[ Voor 12% gewijzigd door TheMaxMan op 11-06-2025 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Nu online
Ik ben nu al meerdere dagen bezig om de gouden beker te halen in de knock-out-out rally, maar lukt niet. Word steeds 2e. Grootste deel van de rally sta ik op 1, maar tegen het einde gaat het steeds mis. :X De GP’s heb ik redelijk eenvoudig uitgespeeld (150cc / drie sterren)…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSSCDmTzHyfpHBBsqK8NEK_27Bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K03X0sEtJT7oq8AaRHdIuY0L.jpg?f=fotoalbum_large

NSO: SW-7515-1623-5706

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1

joeri1

Cloud Engineer

AreVeeDee schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 14:02:
Ik ben nu al meerdere dagen bezig om de gouden beker te halen in de knock-out-out rally, maar lukt niet. Word steeds 2e. Grootste deel van de rally sta ik op 1, maar tegen het einde gaat het steeds mis. :X De GP’s heb ik redelijk eenvoudig uitgespeeld (150cc / drie sterren)…

[Afbeelding]
Blue shell?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:15

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnivOJZue2q9WgIfzC5SYFu6yU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9uOYtJfSVcO0cVqBcyeuZq9B.jpg?f=fotoalbum_large
Mario Kart World Reviews:
  • Guardian - 10
  • Vooks - 10
  • Areajugones - 9.5
  • The Games Machine - 9.5
  • Vandal - 9.4
  • Destructoid - 9
  • GameReactor - 9
  • Stevivor - 9
  • Pocket Tactics - 9
  • Cubed3 - 9
  • Gameliner - 9
  • Game Rant - 9
  • Forbes - 9
  • Siliconera - 9
  • PCMag - 9
  • GameSpot - 9
  • Video Chums - 9
  • Checkpoint - 9
  • Metro - 9
  • Critical Hits - 8.5
  • But Why Tho? - 8.5
  • MGG - 8.5
  • My Nintendo News - 8.5
  • Dexerto - 8
  • GAMINGbible - 8
  • GameSpew - 8
  • Well Played - 6.5

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tel2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 06:43
Kun je ergens zien welke P switches je al behaald hebt? Ik zie alleen het aantal staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:17
tel2 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:21:
Kun je ergens zien welke P switches je al behaald hebt? Ik zie alleen het aantal staan.
Ze worden grijs als je hem behaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:24
Ja, dat is niet de meest charmante oplossing. En een beetje terug in de tijd naar de 90’s. Maar misschien was dat Ninty’s bedoeling ? 😅
Pagina: 1 2 3 4 Laatste