[Switch 2] Mario Kart World

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:36
RawChild schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:53:
Erg vermakelijk, tot nu toe alleen aan het rondrijden in de open wereld. Beetje outfits verzamelen.
Kan je ook nog wat met die muntjes? Of zijn die net zo nutteloos als altijd
Is het niet altijd zo geweest dat meer muntjes zorgt voor een iets hogere topsnelheid?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:29
Deze game valt me eigenlijk behoorlijk tegen.
- Ik merk weinig tot niets van die open wereld.
- Er gebeurd van alles op het scherm maar het heeft weinig impact op de race zelf.
- De game kent geen vernieuwing tov Mario kart 8. Speelt hetzelfde en de knockout is grappig maar veranderd de game niet.

Zie mezelf dit niet veel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:25
Eerste indrukken: mooi spel, zeer goede soundtrack, free roam is chill. Ik ben niet de grootste MK fan dus deze is sowieso voor tussendoor. Wel benieuwd hoeveel tijd ik in deze ga steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:46
Phusebox schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 06:39:
[...]

Is het niet altijd zo geweest dat meer muntjes zorgt voor een iets hogere topsnelheid?
Moet ie ze wel tellen. Dus counter in beeld nodig. Bij MK8 kreeg je ook unlocks door muntjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cj1181
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-06 18:16
Ik ben niet de grootste Mario kart fan maar heb wel bijna alle versies gespeeld.
Deze maakt op mij weinig indruk. Ik kan me herinneren dat ik mk8 op Wii u speelde en echt enorm onder de indruk was van de graphics en vooral ook de tracks. Die waren echt heel divers en spectaculair. Dat laatste mis ik een beetje in deze game. Voor mij zijn de tracks saaier dan mk8 en ik vind graphics los van de hogere resolutie op sommige vlakken een downgrade. Het oogt ook regelmatig flets (HDR is goed ingesteld en speel op een LG oled). Ik kan me haast niet voorstellen dat de nieuwe switch met deze game gepusht wordt. Daarnaast voelt de game traag aan op 150 cc. Positief punt is de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Kan je ook gewoon kiezen voor Grand Prix en de open wereld niet spelen. Zoals we van Mario Kart 8 gewend zijn? :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:12
G_Dragon schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 07:56:
Kan je ook gewoon kiezen voor Grand Prix en de open wereld niet spelen. Zoals we van Mario Kart 8 gewend zijn? :)
Ja, is mogelijk. Ik heb tot nu toe alleen een paar GPs gespeeld en nog geen free roam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Zeara schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:26:
[...]

Ja, is mogelijk. Ik heb tot nu toe alleen een paar GPs gespeeld en nog geen free roam :)
Oh gelukkig! :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:10

The Legend

*Plop*

Ik zit met het tegenovergestelde: hoe speel je überhaupt free roam? Ik mis die hele optie in het menu :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:27
Free Roam kan je spelen door in het hoofdmenu op + te drukken dan kom je in de free roam lokatie van het titelscherm.

Je kan ook via het menu naar free roam. Onder aan heb je 3 icoontjes waarvan 1 Map is. Dat is ook free roam, maar kan je dus een lokatie kiezen.

Als je P switches doet en het lukt niet kan je dmv de linker joystick in te drukken opnieuw proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:35

Esumontere

Floep, banaan.

The Legend schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:38:
Ik zit met het tegenovergestelde: hoe speel je überhaupt free roam? Ik mis die hele optie in het menu :?
Staat een klein berichtje rechtsonderin je scherm dat je op + moet drukken in het hoofdmenu. Het valt inderdaad niet echt op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:35

Esumontere

Floep, banaan.

Gezien de discussie over vernieuwing en dergelijke:

Ik ben een nieuwe MK speler, laatste MK die ik gespeeld heb is MK Wii. Ik heb 1x MK8DX gespeeld bij mn zwager op de Switch, maar dat mag geen naam hebben.

Na gisteren een paar uur gespeeld te hebben vind ik MKW een fantastisch spel. Heerlijk arcade racen zonder stress. Mooie kleuren, goed vormgegeven racetracks. En ook belangrijk: mijn niet-gamende vrouw vindt het prachtig en kan zelfs regelmatig races winnen.

Mensen die roepen dat het spel geen 80 euro waard is zijn biased omdat ze vaak honderden uren in MK8 hebben zitten. Net als bij bijvoorbeeld de F1 games, zelfde spel in een mooier jasje. Maar voor een nieuwe speler maakt dat geen reet uit.

Ik heb er lol in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:11
L23 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:56:
[...]

Geen idee, maar muntjes waren in Mario Kart 8 niet zinloos. Toen kon je er kart onderdelen mee vrijspelen.
En belangrijker nog, hoe meer muntjes je hebt, hoe sneller je bent. Met 10 muntjes ben je zo'n 6,6% sneller dan zonder muntjes, toch een aardig verschil.
Geen idee of dit in Mario Kart World weer het geval is, ik wacht nog even met een Switch 2 bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:48
The Legend schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:38:
Het zit inderdaad een beetje verborgen, zie eerlijk gezegd ook nog niet echt de toegevoegde waarde van free roam. Volgens mij kun je door free roam geen karts of personages vrijspelen, wel stickers verdienen maar weet eigenlijk niet echt wat daar het nu van is.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:38
Is het mogelijk om de tilt controls definitief uit te zetten?
En zo ja, hoe doe je dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:56
Ik heb de eerste 4 Grand Prix cups nu gedaan, maar vind de banen nog niet heel fantastisch. Je rijdt voor m'n gevoel ontzettend veel op lange rechte stukken.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:04
So_Surreal schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:24:
Is het mogelijk om de tilt controls definitief uit te zetten?
En zo ja, hoe doe je dit?
Pauze menu en dan op X drukken voor de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
hotymoty schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 06:28:
Ik moet zeggen dat het niet echt voelt als een next gen Mario Kart. Ik zie simpelweg te weinig vernieuwing. Het is leuk, maar vrees dat dit snel gaat vervelen. Alle gamemodes, op KO na, zijn precies hetzelfde als in MK8. Geen verhaallijn of iets dergelijks.
Geldt dat niet voor de Switch 2 in het algemeen? Weinig next gen, weinig vernieuwing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Raem schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:25:
Ik heb de eerste 4 Grand Prix cups nu gedaan, maar vind de banen nog niet heel fantastisch. Je rijdt voor m'n gevoel ontzettend veel op lange rechte stukken.
Ja dat is ook mijn conclusie. Het zijn vrijwel geheel allemaal enorme racebanen inplaats van de strakke kartbanen zoals in Mario Kart 8 Deluxe. Ik heb nu alle cups een keer gereden, weliswaar 50CC, en er springen bij mij nog niet echt favoriete banen uit zoals ik bij MK8D wel heb. Eerste cup inmiddels ook op 100 en 150CC uitgespeeld en dat speelt wel beter, maar ik blijf erbij dat de banen te groot en teveel rechte stukken hebben.
Is het bekend of er een 200CC vrij te spelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
MaZo schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:42:
[...]
Geldt dat niet voor de Switch 2 in het algemeen? Weinig next gen, weinig vernieuwing?
Dan zou ik het gelijk doortrekken naar de hele console markt. De Switch 2 heeft nog veel te winnen ten opzichte van de Switch 1 qua games. Dat vind ik bij de PS5 en Xbox Series X/S een stuk minder. Switch 2 vind ik toch wel behoorlijk next gen. Qua vernieuwing zou ik niet weten wat er dan allemaal vernieuwd zou moeten worden, maar ik verlangde gewoon naar een vertrouwde handheld/console waarop ik een nieuwe generatie games kan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:47
hotymoty schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 06:28:
Ik moet zeggen dat het niet echt voelt als een next gen Mario Kart. Ik zie simpelweg te weinig vernieuwing. Het is leuk, maar vrees dat dit snel gaat vervelen. Alle gamemodes, op KO na, zijn precies hetzelfde als in MK8. Geen verhaallijn of iets dergelijks.
Sorry, maar wat had je dan verwacht? Vanaf de allereerste Mario Kart gaat het toch gewoon om de cups? Ze hebben er nu weer een paar nieuwe modes in gegooid en onder water weer een paar gameplay vernieuwingen met de wall riders, jumpen en het grinden.

Persoonlijk ziet ik niet te wachten op al te veel vernieuwing, dit vind ik de juiste mix, puur lekker chaotisch racen met split screen racing en toch een aantal nieuwe dingen. Ik speel geen Mario Kart voor het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:38
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:39:
[...]

Is dit dan blijvend, of dient dit elke sessie opnieuw gedaan te worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:09
Gistermiddag samen met mijn zoontje begonnen aan het spel en het is weer genieten! :D

Ik vind wel dat de UI op sommige punten een stap terug is, bijv. het selecteren van personage en voertuig, maar dat zijn kleine punten. Het is gewoon een leuk, vermakelijk spel en het brengt ons enorm veel plezier. Dan is het, in mijn ogen, een geslaagde game. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
So_Surreal schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:01:
[...]

Is dit dan blijvend, of dient dit elke sessie opnieuw gedaan te worden?
Blijvend. Echter geen idee of het blijvend is bij overige spelers als je met 2 a 4 man op dezelfde Switch samen speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:58
Ik heb bijna 800u inzitten in Mario Kart 8 Deluxe, en gisteravond meteen in 150cc gedoken en...... ik werd gewrecked door de CPU ;(

AI is veel slimmer, ze pakken zelfs shortcuts, je slipstreams. Het is even wennen, maar het ziet er visueel stuk gelikter uit. Perfect score halen op 150cc is niet meer zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Er is een item waarbij Kamek langs komt en je tijdelijk verandert in een ander character. Doet dit nog iets? Heb niet het idee dat er dan iets aan de speelstijl verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 14:36
Raem schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:32:
Er is een item waarbij Kamek langs komt en je tijdelijk verandert in een ander character. Doet dit nog iets? Heb niet het idee dat er dan iets aan de speelstijl verandert.
Die heb ik nog niet gehad, maar dan krijg je dat character erbij in je lijst.

Wel andere outfits gehad.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:49
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:49:
[...]

Dan zou ik het gelijk doortrekken naar de hele console markt. De Switch 2 heeft nog veel te winnen ten opzichte van de Switch 1 qua games. Dat vind ik bij de PS5 en Xbox Series X/S een stuk minder. Switch 2 vind ik toch wel behoorlijk next gen. Qua vernieuwing zou ik niet weten wat er dan allemaal vernieuwd zou moeten worden, maar ik verlangde gewoon naar een vertrouwde handheld/console waarop ik een nieuwe generatie games kan spelen.
Mee eens, maar je zou toch verwachten dat er veel meer content meegeleverd kan worden? De SD kaartjes kunnen ook meer geheugen opslaan. Ik vind de mate van content/lengte van het spel vaak erg minimaal bij Nintendo games (op Zelda na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:40

joeri1

Cloud Engineer

Gister voor het eerste gespeeld, solo en online (met vrienden + gamechat). Meteen 150cc gepakt en om eerste te worden tegen de CPU is niet makkelijk. Online was chaotisch zoals verwacht, zeker met 24 spelers. Met vrienden kun je overigens samen een room maken of iemand zijn game joinen. Je kunt dus samen tegen andere online racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Zeror

Ik Henk 'm!

Raem schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:32:
Alleen als de weight class van het character mee veranderd. Geen idee of dat gebeurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 06-06-2025 10:59 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
hotymoty schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:55:
[...]

Mee eens, maar je zou toch verwachten dat er veel meer content meegeleverd kan worden? De SD kaartjes kunnen ook meer geheugen opslaan. Ik vind de mate van content/lengte van het spel vaak erg minimaal bij Nintendo games (op Zelda na).
Nintendo games is wel een heel ruim begrip hoor. Herken niet dat die vaak erg minimaal zijn qua content/lengte, maar heb ze ook niet allemaal gespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aesop
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-06 19:35
Ik heb Mario kart 7 als laatste echt intensief gespeeld, en Mario Kart 8 sporadisch. De laatste vond ik teveel van hetzelfde. Ik ben over MKW wel heel enthousiast: vertrouwd qua mechanics maar leuke toevoegingen zoals dat grinden en de powerjump. 50cc is vertrouwd traag en een beetje klerkenarbeid maar verder weinig klagen. Banen zijn (nog) niet echt herkenbaar en ik vermoed dat er heel veel shortcuts en verschillende routes te ontdekken zijn. Free roam heb ik eventjes gedaan en lijkt me heerlijk om even bij te ontspannen. Knockout daarentegen...briljante toevoeging, diep frustrerend maar puntje van je stoel.

Enige echte kritiek? De procontroller, wellicht kwestie van wennen maar bij MKW krijg ik last van kramp in mijn handen. Ik ga straks eens oefenen met de vorige pro controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21:18
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:39:
[...]

Dam krijg ik geen menu

Weird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
hotymoty schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:55:
[...]
Ik vind de mate van content/lengte van het spel vaak erg minimaal bij Nintendo games (op Zelda na).
Ik zat door mijn lijst te kijken (games van Nintendo zelf) en gemiddeld zal het rond de 25-30 uur liggen. Met uitschieters naar de 100 - 200 uur met Zelda en Animal Crossing. Mario Odyssey 65 uur.
Vind ik eigenlijk wel prima. Zit er totaal niet op te wachten dat ik met iedere game 50-100 uur bezig ben. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-06 17:25

RawChild

PSN: Rawchild

Rbb-lwdn schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:09:
[...]

Dam krijg ik geen menu

Weird
Dat is raar. Met plusje kom je in een menu en dan staat rechts onderin x voor instellingen.

Als je naar de map kijkt (free roam) zie je in mijn geval 18 van die P
7 keer het vraagteken
0 x een soort muntje.
Edit, net eerste Peach munt, benieuwd wat ik er aan heb

Iemand enig idee waar die vraagtekens voor zijn?
En hoe ik aan dat munt ding kom?

[ Voor 5% gewijzigd door RawChild op 06-06-2025 11:20 ]

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
[...]

Dam krijg ik geen menu

Weird
Vreemd. Ik bedoel tijdens een race de game pauzeren. Rechtsonder in beeld zie je X Settings/Controller. Kan ook op het moment dat je voertuig kiest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
[...]

Dam krijg ik geen menu

Weird
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/La9cFMBWR6kqnjwMfW8tKAGDjN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztDefjOK0XZ8JDCp8G2k5LOs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xldNn_H6YBB7cP9L9cin_FVUqyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2C8Jgipze50ucXcUJRdActa.jpg?f=fotoalbum_large

Wat zie jij daar dan?

Het uploaden van screenshots naar je mobiel is echt een verademing ten opzichte van de Switch 1. :P

[ Voor 22% gewijzigd door Raem op 06-06-2025 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
Raem schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:16:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat zie jij daar dan?

Het uploaden van screenshots naar je mobiel is echt een verademing ten opzichte van de Switch 1. :P
Top gevonden
Werkt dus alleen tijdens een race.
Anderen ook bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Rbb-lwdn schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:18:
[...]

Top gevonden
Werkt dus alleen tijdens een race.
Anderen ook bedankt
Wellicht was ik niet duidelijk, maar waar heb je nog meer een pauze menu buiten de race? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:21:
[...]

Wellicht was ik niet duidelijk, maar waar heb je nog meer een pauze menu buiten de race? :P
Buiten de race niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Pauzeren kan toch ook alleen maar tijdens een race? Of is dat in free mode waar het niet verschijnt?

[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 06-06-2025 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

Moet wel even wennen dat een voorwerp nu standaard al achter je hangt en je daar niet een knop voor ingedrukt hoeft te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:28:
[...]

Pauzeren kan toch ook alleen maar tijdens een race? Of is dat in free mode waar het niet verschijnt?
Idd , maar dit soort instellingen verwacht je normaal gesproken toch in het hoofdmenu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Rbb-lwdn schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:32:
[...]

Idd , maar dit soort instellingen verwacht je normaal gesproken toch in het hoofdmenu.
Kan ook waar je de voertuig kiest.

Ik ben het er mee eens dat er veel mist in het hoofdmenu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHLhFHWDg_5IrwPhmFVxzOshbUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M84Ho6xRDv4TKJnDP12CFNB1.jpg?f=fotoalbum_large

Op 50cc alles uitgespeeld. Nu door naar 100cc. De laatste Grand Prix is heel bijzonder. Vooral de laatste track.

spoiler:
Nog nooit zo’n mooie Rainbow Road gezien <3

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
chengbondkwok schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:26:
Ik heb bijna 800u inzitten in Mario Kart 8 Deluxe, en gisteravond meteen in 150cc gedoken en...... ik werd gewrecked door de CPU ;(

AI is veel slimmer, ze pakken zelfs shortcuts, je slipstreams. Het is even wennen, maar het ziet er visueel stuk gelikter uit. Perfect score halen op 150cc is niet meer zo makkelijk.
Ik heb het gevoel dat de rubberbanding effect ook hoger ligt. Ik heb enkel 50cc geprobeerd. Maar de CPU blijft op 2-3 seconden achter je aan lopen. Een keer per ongeluk de rewind functie geprobeerd en zat direct op de 3 plek. (Had nochtans een goeie voorsprong)
Het blijft wel leuk.
De open wereld is leuk om te verkennen, jammer dat je niet de random npc's die je ziet racen kan uitdagen of een race starten vanuit deze mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Boermansjo schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:39:
[...]

Ik heb het gevoel dat de rubberbanding effect ook hoger ligt. Ik heb enkel 50cc geprobeerd. Maar de CPU blijft op 2-3 seconden achter je aan lopen. Een keer per ongeluk de rewind functie geprobeerd en zat direct op de 3 plek. (Had nochtans een goeie voorsprong)
Het blijft wel leuk.
De open wereld is leuk om te verkennen, jammer dat je niet de random npc's die je ziet racen kan uitdagen of een race starten vanuit deze mode.
Heb veel 100CC gedaan en ik kan toch zeker wel meer dan 2 a 3 seconden uitlopen op de CPU. En ik ben helemaal niet zo goed in Mario Kart (nooit heel veel gespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
Brummetje schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:43:
[...]

Heb veel 100CC gedaan en ik kan toch zeker wel meer dan 2 a 3 seconden uitlopen op de CPU. En ik ben helemaal niet zo goed in Mario Kart (nooit heel veel gespeeld).
Deze avond eens 100CC proberen. 50 gaat ook best wel traag en je kan niet veel shortcuts pakken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chengbondkwok
Mog schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:16:
[Afbeelding]

Op 50cc alles uitgespeeld. Nu door naar 100cc. De laatste Grand Prix is heel bijzonder. Vooral de laatste track.

spoiler:
Nog nooit zo’n mooie Rainbow Road gezien <3
Wist je dat als je alles op 150cc speelt, je ook alles voor 50 en 100cc unlocked? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
chengbondkwok schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:06:
[...]

Wist je dat als je alles op 150cc speelt, je ook alles voor 50 en 100cc unlocked? :P
Zeker. Maar wat is daar leuk aan? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

chengbondkwok schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:06:
[...]

Meen je niet? Ik was van plan eerst 50/100 te doen maar dat is dus niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Mog schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:08:
[...]

Dat is juist leuk en verlengd de gameduur :P Zo heb ik het ook gedaan bij Mario Kart 8 Deluxe. Echter vind ik de banen van Mario Kart World niet geschikt voor 50 CC, ze zijn te groot en teveel rechte stukken. Vanaf 100 CC rijdt leuker wat mij betreft.

Al bekend of er wel of geen 200 CC in de game zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Brummetje schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:08:
[...]

Klopt :)
Mog schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:08:
[...]

Ik speel voornamelijk online, maar fair point :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:16:
[...]

Dat is juist leuk en verlengd de gameduur :P Zo heb ik het ook gedaan bij Mario Kart 8 Deluxe. Echter vind ik de banen van Mario Kart World niet geschikt voor 50 CC, ze zijn te groot en teveel rechte stukken. Vanaf 100 CC rijdt leuker wat mij betreft.

Er zit tot mijn grote verbazing geen 200cc in :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
G_Dragon schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:30:
[...]

Er zit tot mijn grote verbazing geen 200cc in :X
Normaal unlock je 200cc toch pas als je 150cc hebt uitgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Mog schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:30:
[...]

Normaal wel inderdaad. Weet even niet meer hoe dat bij Mario Kart 8 Deluxe ging. Of dat per cup was of dat je eerst alle cups op 150 CC uitgespeeld moet hebben. Ik las echter ook vage verhalen dat 200 CC er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mog schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:30:
[...]

Klopt, maar toen ik het net opzocht via Google kwam ik meerdere artikelen tegen over dat 200cc er nog niet in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
G_Dragon schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:38:
[...]

Klopt, maar toen ik het net opzocht via Google kwam ik meerdere artikelen tegen over dat 200cc er nog niet in zit.
Nintendo heeft inderdaad bevestigd dat 200cc nog niet in de game zit, maar volgens mij was dat bij MK8 hetzelfde. Ik weet even niet of deluxe meteen met 200cc kwam of niet, maar ik weet in elk geval wel dat 200cc pater is toegevoegd aan MK8.
Dus wie weet komt dat nog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
G_Dragon schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:38:
[...]

Ah zo. Misschien nog via DLC?

Ik vind die open wereld een beetje gek. Ik speel gewoon single player Grand Prix' en Knockout's. En geen een keer kom ik die open wereld in. Ik weet dat je via het menu de open wereld in kan. Maar ik had verwacht dat er een soort story element aan zat net zoals Forza Horizon. Het lijkt erop dat je de hele open wereld kan skippen als je daar geen zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Wel fijn dat je nu met wat timing makkelijk een blauw schild kunt ontwijken met de rewind functie. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
evil_lemon schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:46:
[...]

Nintendo heeft inderdaad bevestigd dat 200cc nog niet in de game zit, maar volgens mij was dat bij MK8 hetzelfde. Ik weet even niet of deluxe meteen met 200cc kwam of niet, maar ik weet in elk geval wel dat 200cc pater is toegevoegd aan MK8.
Dus wie weet komt dat nog :)
Bij MK8 (WiiU) was 200cc een jaar na release via een update toegevoegd, bij MK8 deluxe (Switch) zat 200cc er al standaard in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Is het mogelijk om bij GP (+ splitscreen) mode het rijden naar de volgende baan/race over te slaan en ouderwets de race volledig op de volgende baan te doen?

Ik vindt het wel "geinig" maar merk toch dat ik het wat eentonig vindt worden om steeds naar de volgende baan te rijden en eenmaal aangekomen je met geluk meer dan één rondje mag rijden.

De open wereld zelf vindt ik dan wel weer leuk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:39
Brummetje schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:08:
[...]

Ik kan dan beter alles op 100cc doen, 150cc heb ik al niet meer op 3 sterren gehaald sinds de SNES. :+
Maar 50cc is echt traaaaaaaaagggg!!! :D

Was gisteren een vreemde gewaarwording. Verloren van mijn vrouw met een grandprix... Dat is iets wat ik eigenlijk nog nooit heb meegemaakt. Behalve de laatste race van dat grandprix.
Overigens vind ik het een verademing om eens te verliezen en kan daar echt nooit mee zitten.

Moet alleen wel wennen aan de feeling van de karts. Of eigenlijk aan dat ze geanimeerd overhellen in bochten en dat soort dingen. Ze leuken ook wel anders te reageren dan de oudere spellen.
Daarnaast dingen die kapot gingen, maar je kart wel op reageert. En ineens lanceert door weet ik veel een bugje? Was veelal bij free roam dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:36
Online knockout is wel echt heel gaaf, super chaotisch heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-06 22:42
joeri1 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:58:
Gister voor het eerste gespeeld, solo en online (met vrienden + gamechat). Meteen 150cc gepakt en om eerste te worden tegen de CPU is niet makkelijk. Online was chaotisch zoals verwacht, zeker met 24 spelers. Met vrienden kun je overigens samen een room maken of iemand zijn game joinen. Je kunt dus samen tegen andere online racen.
Bedoel je daar ook een Grand Prix mee? Het is mij wel gelukt met een vriend (die thuis dus ook zijn eigen Switch 2 zit) een kamer te openen en muntengevecht te doen, ballon en VS alleen daar waren de rest van de kartwagens dus computers zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:09
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:16:
[...]

Daarom was die 24 spelers ook geen must voor mij.Dat is de reden dat die banen zo groot/breed zijn.
Verder denk ik dat Nintendo met die open-wereld echt nog wel wat leuke dingen gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:40

joeri1

Cloud Engineer

GovertNL schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:05:
[...]

Bedoel je daar ook een Grand Prix mee? Het is mij wel gelukt met een vriend (die thuis dus ook zijn eigen Switch 2 zit) een kamer te openen en muntengevecht te doen, ballon en VS alleen daar waren de rest van de kartwagens dus computers zeg maar.
Yes, was even uitzoeken maar in het menu waar je een kamer/room kunt aanmaken kun je ook iemand joinen. Deze persoon moet dan wel al in een race zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
jori040 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:24:
[...]

Daarom was die 24 spelers ook geen must voor mij.Dat is de reden dat die banen zo groot/breed zijn.
Verder denk ik dat Nintendo met die open-wereld echt nog wel wat leuke dingen gaat doen.
Ik verwacht ook dat ze met de open-wereld nog veel leuke dingen gaan doen inderdaad. Er komen in ieder geval nog een boel updates uit voor de game de komende jaren.
Vermaak me verder ook wel met Mario Kart World. Echter ben ik wel wat teleurgesteld in de brede/grote banen. Het ziet er allemaal heel mooi en levendig uit, maar ze zijn minder leuk om te rijden. Als dat komt door 24 spelers of omdat het open wereld is ingericht dan vind ik het zeker geen goede keuze.
Zo ervaar ik het in ieder geval. Ik verwacht dat ik nog wel vaak Mario Kart 8 Deluxe blijf spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:44:
[...]

Ik verwacht ook dat ze met de open-wereld nog veel leuke dingen gaan doen inderdaad. Er komen in ieder geval nog een boel updates uit voor de game de komende jaren.
Vermaak me verder ook wel met Mario Kart World. Echter ben ik wel wat teleurgesteld in de brede/grote banen. Het ziet er allemaal heel mooi en levendig uit, maar ze zijn minder leuk om te rijden. Als dat komt door 24 spelers of omdat het open wereld is ingericht dan vind ik het zeker geen goede keuze.
Zo ervaar ik het in ieder geval. Ik verwacht dat ik nog wel vaak Mario Kart 8 Deluxe blijf spelen.
Op hoeveel cc speel je? Ik herken dit gevoel heel erg op 50cc. Op 100cc wordt het al een stuk leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:39
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:44:
[...]

Die openwereld lijkt eerder er later omheen gezet, dan dat eerst de wereld gebouwd is en dan de banen daar in gezet. Maar dat is mijn gedachte erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Los van wat minputen vermaak ik me top.De rails mechaniek had er voor mij nog wel wat meer in mogen zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nattekat
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-06 14:17
jori040 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:55:
Los van wat minputen vermaak ik me top.De rails mechaniek had er voor mij nog wel wat meer in mogen zitten
Als mijn ervaring van twee banen een beetje grinden in TT ook voor de andere 30 relevant is, ga je nog opkijken van hoe veel diepte er nou eigenlijk in die banen zit nog. Zelfs het ogenschijnlijk doodsimpele Mario Bros Circuit heeft wat verrassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Mog schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:51:
[...]

Op hoeveel cc speel je? Ik herken dit gevoel heel erg op 50cc. Op 100cc wordt het al een stuk leuker.
Ja die conclusie heb ik zelf ook al gemaakt. Inderdaad begonnen met 50cc alle cups. Nu werk ik alles af op 100cc. Van de eerste cup ook al de 150cc voltooid. Het maakt het inderdaad leuker, het gevoel blijft echter dat de banen te breed, te groot en te lange rechte stukken bevat :P

DK Spaceport, de laatste baan van de Mushroom Cup ziet er mooi en herkenbaar uit, maar is dat laatste stuk met die tonnen die op je af komen nou echt leuk? Het hoeft van mij ook geen Baby Park te zijn, maar het mag van mij wel kleinschaliger.

50cc is sowieso echt voor beginners, maar ook dat speelt toch wel leuker op de banen van Mario Kart 8 Deluxe naar mijn mening.

Hoe bevalt jou de game ten opzichte van Mario Kart 8 Deluxe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:51
Raem schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:51:
Wel fijn dat je nu met wat timing makkelijk een blauw schild kunt ontwijken met de rewind functie. :D
Maarrr, aangezien de rest gewoon doorrijdt, is dit dan wel rendabel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Nattekat schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:04:
[...]

Als mijn ervaring van twee banen een beetje grinden in TT ook voor de andere 30 relevant is, ga je nog opkijken van hoe veel diepte er nou eigenlijk in die banen zit nog. Zelfs het ogenschijnlijk doodsimpele Mario Bros Circuit heeft wat verrassingen.
Bepaalde banen zij zo saai dat ik wens dat er meer rails was.Maar goed elke MK game heeft wat mindere banen.

Ben ook zeker niet negatief over deze MK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Arunia schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:53:
[...]

Die openwereld lijkt eerder er later omheen gezet, dan dat eerst de wereld gebouwd is en dan de banen daar in gezet. Maar dat is mijn gedachte erover.
Zou kunnen hoor, dan is het te verwijten aan de 24 spelers dat de banen breder en groter zijn. Wel heb je bij de Grand Prix single player dat je van baan naar baan rijdt, dat doet het ook geen goed wat mij betreft.
Over het algemeen ben ik wel van mening dat een open wereld bij een race game de creativiteit van de banen zelf beperkt, zo vond ik race tracks van 3 rondjes bij de eerste Need For Speed games ook een stuk leuker dan wat later volgde met games zoals Underground.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Die P switches zijn echt niet allemaal easy _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:40
MrGizMo schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:15:
Die P switches zijn echt niet allemaal easy _/-\o_
Wat mij is opgevallen bij de P switches, die eerste coin zorgt voor de meeste issues. Ik pak die meestal als laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
DCNY schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:11:
[...]

Maarrr, aangezien de rest gewoon doorrijdt, is dit dan wel rendabel? ;)
Dat is inderdaad nog wel de vraag. Voor m'n gevoel is de vertraging van een rewind korter dan de vertraging van het spinnen en opnieuw wegrijden. Maar ik heb het niet gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-06 17:25

RawChild

PSN: Rawchild

Ik vind die open wereld echt super leuk, net een grote Mario wereld game waar je doorheen gaat op je voertuig ipv te voet. op zoek naar die vraagtekens, P switches, outfits, Peachcoins.
Vind het echt een hele vermakelijke toevoeging.
Als je over de kaart navigeert met de rechter stick kan je overigens wel zien hoeveel vraagteken vlakken je per gebied hebt(en nog moet).
Hoeveel P switches en Peach coins er zijn weet ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door RawChild op 06-06-2025 16:38 ]

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:51
Eigenlijk droom ik al sinds rondrijden bij Royal Raceway op de N64 bij Peach Castle van een open world Mariokart :D

Toch maar eens gaan ontdekken zo. Eerste GP’s zitten er op. Op 150cc toch best pittig soms. Mooie finale bij het laatste deel van de Mushroom cup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:57
Wat is de meta op dit moment? Goede websites om dit te volgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:55

Handig voor als je zowel online als offline alleen de track wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mog schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:46:
[...]

Ah zo. Misschien nog via DLC?

Ik vind die open wereld een beetje gek. Ik speel gewoon single player Grand Prix' en Knockout's. En geen een keer kom ik die open wereld in. Ik weet dat je via het menu de open wereld in kan. Maar ik had verwacht dat er een soort story element aan zat net zoals Forza Horizon. Het lijkt erop dat je de hele open wereld kan skippen als je daar geen zin in hebt.
Ik had dit ook verwacht. Zelf nu ook met de GP’s bezig. Ik mis ook wel wat tutorial-achtige elementen om je wegwijs te maken met wall rides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:02

Dennis1812

Amateur prutser

Zo ben ik er nog niet achter wat dat veertje doet als extra. Behalve dat ik een keer spring. Ja leuk..?

En zo sommige nieuwe extras ook.
En hoe ik Rewind doe ben ik nog niet achter. Kan wel leuk zijn soms denk ik.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sinds jaren helaas weer eens last van Motion sickness. En waarom nou precies bij deze game….
Gisteren op de TV al na een 3 races. Vandaag in handheld na een race of 6-7. Maar daarna moet ik hem wegleggen. Super irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 10:23
Echt een tof spel, vandaag wat meer gespeelt met mijn zoontje. Alleen heb ik nu heel veel zin in WaveRace, hoop dat die ooit uitkomt voor de Switch 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Dennis1812 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:51:
Zo ben ik er nog niet achter wat dat veertje doet als extra. Behalve dat ik een keer spring. Ja leuk..?

Rewind is op je d-pad naar beneden drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Thomas schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:49:
[...]

Ik had dit ook verwacht. Zelf nu ook met de GP’s bezig. Ik mis ook wel wat tutorial-achtige elementen om je wegwijs te maken met wall rides.
In het hoofdmenu staat een knop naar de handleiding. Onder "techniques" staat het een en ander uitgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GovertNL
joeri1 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:42:
[...]

Yes, was even uitzoeken maar in het menu waar je een kamer/room kunt aanmaken kun je ook iemand joinen. Deze persoon moet dan wel al in een race zitten.
Lekker omslachtig haha. Maar nu inderdaad gelukt. Thanks 🙏

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Locaties van alle unlockbare outfits:

https://docs.google.com/s...f4QqZjzGXQ/htmlview?pli=1

Via: Work-Procrastinator op Reddit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
X-t-r-e-m-e schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:58:
Echt een tof spel, vandaag wat meer gespeelt met mijn zoontje. Alleen heb ik nu heel veel zin in WaveRace, hoop dat die ooit uitkomt voor de Switch 2 :)
Dit hoop ik echt al jaren! Vanmiddag via de N64 “emulator” dus Wave Race opgestart. Maar dat ziet er echt niet uit haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
Dennis1812 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:51:

O.a. Rood schild ontwijken, shortcut bereiken.

[ Voor 3% gewijzigd door BurnsMM op 06-06-2025 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
[quote]BurnsMM schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:24:
[...]

Nvt

[ Voor 26% gewijzigd door BurnsMM op 06-06-2025 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
X-t-r-e-m-e schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:58:
Als ik die banen met water speel moet ik ook aan die game denken.De volgende race achtige Nintendo game gaat Kirby Air Riders[2025] worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Even terug komen op mijn ervaring met de Grand Prix. Elke Cup heeft 4 circuits. Als ik het goed zeg is de eerste circuit van de cup altijd een gesloten circuit van standaard 3 rondjes. Zoals we Mario Kart kennen. Als je daarna het circuit voltooid hebt vertrek je van dat circuit geleid door de open wereld naar het volgende circuit. Het komt dan vaak voor dat de race voornamelijk bestaat uit het onderweg zijn door de open wereld (grote, brede, lange rechte stukken...) om vervolgens aan te komen bij de circuit waar het om gaat en die maar in 1 rondje af te ronden.

@rudyman85 geeft ook al de oplossing met het GameXplain filmpje. In VS Race kan je wel alle circuits apart spelen zonder dat je onder weg bent. Je kan er wel voor kiezen als je het leuk vind. Je hebt dan ook de mogelijkheid tot andere routes dan in de Grand Prix. Ook kan je zo routes en circuits in de andere richting rijden.

Ik vind VS Race en ook Time Trials wel onoverzichtelijk omdat je de circuits op de map moet aanklikken. Ik vind het Grand Prix menu overzichtelijker, dat je net als bij Mario Kart 8 Deluxe een Cup kiest en daarin een van de 4 circuits kan kiezen

De Grand Prix zou ik het liefst op de klassieke manier kunnen spelen. Ik merk dat circuits apart met elke 3 rondes een stuk beter uit de verf komen en er dus toch wel wat favoriete circuits voor mij beginnen te ontstaan.
Het onderweg zijn van circuit naar circuit is op zich leuk bedacht, maar hadden ze ook enkel bij Knockout Tour kunnen toepassen. Het komt daar veel beter tot zijn recht.

Ik zie in ieder geval weer leuke circuits als ik ze via VS Race speel. In de basis ook belangrijk dat een Mario Kart uitstekende circuits heeft en die zijn er dus gelukkig wel. Er is veel potentie met toekomstige updates, maar verbaas me toch wel in de staat waarin Mario Kart World momenteel is uitgebracht. Voor een game waar ze al sinds 2017 mee bezig zijn vind ik het nog niet de 80 euro waard :P Mario Kart 8 Deluxe vond ik destijds een betere deal en dan ook voornamelijk omdat de Grand prix beter speelt en de game meer opties heeft. Knockout Tour is wel een leuke vernieuwing. Rond rijden door de open wereld is ook erg vermakelijk, maar er komt een moment dat je dat wel gezien hebt. Grand Prix blijf je de komende jaren opstarten en dat mag wat mij betreft dus beter uitgewerkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
GovertNL schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:12:
[...]

Dit hoop ik echt al jaren! Vanmiddag via de N64 “emulator” dus Wave Race opgestart. Maar dat ziet er echt niet uit haha.
De Gamecube versie ziet er vandaag de dag nog best goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 17:11

Peentje

MAC / Windows i don't care

Is er een ideale karakter met voertuig combinatie?

Of maakt het eigenlijk niks uit?

Dell Latitude E7450

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
Peentje schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 23:25:
Is er een ideale karakter met voertuig combinatie?

Of maakt het eigenlijk niks uit?
Dat maakt wel iets uit, maar is ook wat je fijn vind qua gewichtsklasse van de karakter. Weet niet of ze dat nu al uitgevogeld hebben. Bij Mario Kart 8 Deluxe zag je online veel mensen dezelfde kart gebruiken. Je zou kunnen kijken bij de Time Trials wie daar de beste tijd heeft neergezet en wat voor karakter met voertuig combinatie daarvoor gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Mog schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:11:
Locaties van alle unlockbare outfits:

https://docs.google.com/s...f4QqZjzGXQ/htmlview?pli=1

Via: Work-Procrastinator op Reddit
Wel handig dit. Alleen wel gek, ben nog helemaal niet bij cinema geweest en heb wel al bepaalde outfits daarvan.
Komt misschien door die random lunchzakjes (toch?) die je soms op de weg ziet
Pagina: 1 2 3 4 Laatste