[NVIDIA GeForce RTX 50XX] Levertijden & Prijzen Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 71 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
nzall schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:44:
[YouTube: Why We WON’T Be Selling RTX 5090 PCs 🤣]

Een Amerikaanse YouTuber met zijn eigen gaming PC boutique laat weten dat hij geen PCs zal aanbieden met een 5090, omdat hij zelfs bij een aankoop van 100 5090s 3000 dollar PER STUK zou moeten betalen. En dit is dus de groothandelprijs, de prijs voor mensen die ineens een volledig pallet kopen... Moet je nagaan hoeveel ze voor ons gewone stervelingen zouden kosten.
Jij denkt dat zo'n kleine gast direct kan inkopen bij de grote jongens (lees: Nvidia / importeur)? Natuurlijk niet. Hij koopt via via (etailers of grotere OEM manufacturers), dus hij betaald gewoon retail.

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 27-01-2025 00:22 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yelop
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16-09 13:33
Waar kun je die founder editions kaarten kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

nzall schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:44:
[YouTube: Why We WON’T Be Selling RTX 5090 PCs 🤣]

Een Amerikaanse YouTuber met zijn eigen gaming PC boutique laat weten dat hij geen PCs zal aanbieden met een 5090, omdat hij zelfs bij een aankoop van 100 5090s 3000 dollar PER STUK zou moeten betalen. En dit is dus de groothandelprijs, de prijs voor mensen die ineens een volledig pallet kopen... Moet je nagaan hoeveel ze voor ons gewone stervelingen zouden kosten.
Een YouTube kanaal met 1+ miljoen subscribers en best wel wat video’s met clickbait titels of goedkope builds die kennelijk fantastisch zijn voor het geld.

Iets zegt me dat hij die 5090 video post om kijkers te trekken…. 8)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:06
De eerste campers scalpers liggen al voor de Microcenter in USA. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6emCCJZdqpzJL7hXRBGu5HZ9KGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HV2WLvdOPQd9U1wBAYK6OdjF.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.reddit.com/r/...campers_already_appeared/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JustRickvD
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-08 16:31
Megekko meldt het volgende:
Update 27-1-2025 11:40
Het lijkt ons verstandig op dit forum te vermelden dat we de verwachte aantallen videokaarten op de releasedatum naar beneden moeten bijstellen.

Volgens de informatie die we nu hebben over beschikbaarheid en het aantal geïnteresseerden denken we dat we maar 1 tot 2% van onze klanten op de eerste dag kunnen helpen aan een nieuwe videokaart.
Wordt dus bizar krap... Ik stel me er al mentaal op in dat 't m niet gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBMO
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-02 19:39
JustRickvD schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:00:

[...]

Wordt dus bizar krap... Ik stel me er al mentaal op in dat 't m niet gaat worden.
Jeetje, ik denk dat het percentage zo extreem laag is door de waarschijnlijk enkele 5090 kaarten die ze gaan krijgen. Maar met 1 tot 2 % zal de 5080 ook een mega probleem worden. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:05
JustRickvD schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:00:

[...]

Zo fijn dat ik gisteren een jong gebruikte 4090 tuf heb gekocht voor 1500.... Ik zag de prijzen al naar 3000(+) gaan. Ben benieuwd hoe weinig 5080 er verkocht gaan worden. Eerste batch zal snel weg zijn maar daarna verwacht ik hetzelfde als bij de 4080. Nu is de msrp wel beter maar alsnog gaat men 1500+ proberen te vragen denk ik.
Gaat echt bizar worden dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik zet er gewoon een paar in backorder bij m’n favoriete shops, en dan zien we wel wanneer hij binnen komt.

Ik mik meer op een vroege backorder dan daadwerkelijk de voorraad 🤣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:44
_eLMo_ schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:49:
Ik zet er gewoon een paar in backorder bij m’n favoriete shops, en dan zien we wel wanneer hij binnen komt.

Ik mik meer op een vroege backorder dan daadwerkelijk de voorraad 🤣
Dit is iets wat absoluut af te raden valt. Als iedereen het zo zou doen, dan krijg je uiteindelijk situaties waar 1 persoon er 5 heeft van verschillende winkels terwijl 4 andere mensen er geen hebben...

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienJClyde
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-02 19:22
Ik baal inmiddels wel flink dat mijn 3080 de geest heeft gegeven. Anders had ik waarschijnlijk nog wel gewacht tot een eventuele 5080 Ti oid. Maar het lijkt er toch op dat de 5080 nergens te vinden zal zijn komende donderdag terwijl ik mijn 1070 inmiddels toch wel graag wil vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisMaarten
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-06 23:24
nzall schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:52:
[...]

Dit is iets wat absoluut af te raden valt. Als iedereen het zo zou doen, dan krijg je uiteindelijk situaties waar 1 persoon er 5 heeft van verschillende winkels terwijl 4 andere mensen er geen hebben...
Voor zover ik weet bieden veel webshops waaronder Azerty ook geen mogelijkheid om een backorder te plaatsen, juist vanwege de lage voorraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:55
RienJClyde schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:53:
Ik baal inmiddels wel flink dat mijn 3080 de geest heeft gegeven. Anders had ik waarschijnlijk nog wel gewacht tot een eventuele 5080 Ti oid. Maar het lijkt er toch op dat de 5080 nergens te vinden zal zijn komende donderdag terwijl ik mijn 1070 inmiddels toch wel graag wil vervangen.
offtopic:
Geen garantie (meer) op die 3080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 21:27
Weet iemand hier eigenlijk waar de founders editions van de 5080 straks worden verkocht? Ik heb wel een Duitse site gevonden waar ze naar alle waarschijnlijkheid verkocht gaan worden. Verder geen Nederlandse verkopers tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienJClyde
HugoBoss1985 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:56:
[...]

offtopic:
Geen garantie (meer) op die 3080?
Helaas al ruim een jaar over de 3 jaar garantie heen, dus dat ging 'm niet worden.

Om het toch nog een beetje on-topic te houden; m'n vriendin gaat gelukkig meehelpen de 30e om er een te kunnen krijgen, dus in die zin verdubbel ik m'n kans toch nog een beetje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:54
bownbreaker schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:59:
Weet iemand hier eigenlijk waar de founders editions van de 5080 straks worden verkocht? Ik heb wel een Duitse site gevonden waar ze naar alle waarschijnlijkheid verkocht gaan worden. Verder geen Nederlandse verkopers tegengekomen.
een paar jaar geleden was ik in de race voor mijn huidige 3080. en toen was het idd die website die ik regelmatig aan het checken was.

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-04 19:28
RienJClyde schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:00:
[...]

Helaas al ruim een jaar over de 3 jaar garantie heen, dus dat ging 'm niet worden.

Om het toch nog een beetje on-topic te houden; m'n vriendin gaat gelukkig meehelpen de 30e om er een te kunnen krijgen, dus in die zin verdubbel ik m'n kans toch nog een beetje O+
0 kans + 0 kans is nog steeds 0 kans in mijn berekening. :P
Nee grapje... ik ga het zelfde doen. Samen met mijn broer proberen een 5080 te bemachtigen. Ik zie alle doom verhalen in dit topic maar ik zie het allemaal wel. Als het niet lukt, koop ik hem later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
[...]

Heel vraag en aanbod weer vol. 'Per ongeluk dubbel besteld'.... Maar wel 200 euro bovenop de aankoopprijs vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienJClyde
Daar maak ik me in mijn geval niet zo heel veel zorgen om. Heb geen zin in de moeite die het kost om een 2e kaart te verkopen dus samen in een discord call en dan oppassen dat de één niet een bestelling probeert te plaatsen terwijl de ander er net een af aan het ronden is.

En buiten dat, het heeft er alle schijn van dat je toch wel behoorlijk veel geluk moet gaan hebben om er één te krijgen, laat staan meerdere.

Voelt naar mijn mening nog altijd een stuk eerlijker dan mensen die bots hebben draaien om de hele bestelling maar te automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:05
MSI has officially confirmed that its upcoming GeForce RTX 50 series graphics cards will face limited availability when they launch on January 30, coinciding with the second day of the Lunar New Year. According to MSI's official account, the constrained supply originates from an insufficient allocation of GPU cores provided by NVIDIA, making it difficult for the manufacturer to meet the expected high demand. Some retailers even claimed they only receive single-digit quantities of these cards, leading to a dramatic price hike in certain regions. In extreme cases, prices have been observed at nearly twice the official MSRP, leaving many potential buyers concerned about availability and affordability. Taiwanese media outlet BenchLife.info previously indicated that "communication issues" between NVIDIA and its board partners contributed to the limited supply. These complications and holiday-related manufacturing and shipping disruptions have constrained how many units can be delivered to stores by launch day.

As a result, enthusiasts aiming to purchase a new GPU at MSRP—or even at slightly higher prices—might face an uphill battle. Despite the rocky start, supply levels will gradually improve in February. The precise rate of this improvement is unclear, but many anticipate that more stock will arrive as production normalizes and communication between NVIDIA and its partners recovers. For now, consumers should prepare for limited stock and potentially inflated prices, especially on day one of the launch. Those hoping to upgrade immediately may need to secure a pre-order or wait until supply becomes more stable in the coming weeks. Scalpers are already reserving "guaranteed" slots for RTX 5090 GPU at up to $7000 per GPU, indicating that supply is tight. However, we must wait for the official launch day to see if the situation improves.
Bron: https://www.techpowerup.c...on-to-improve-in-february

Een klein lichtpuntje, al verwacht ik er zelf niet veel van. Bij de 4090 duurde het iets van 5 maanden voordat de prijs genormaliseerd was en daarbij was niet echt sprake van een kunstmatige schaarste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 01:49
Als het echt zo beroerd is in de eerste batch, is het dan aannemelijk dat de AIBs voornamelijk flagship varianten zullen zijn. Daar ze op deze modellen het meeste winst kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

RienJClyde schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:16:
Daar maak ik me in mijn geval niet zo heel veel zorgen om. Heb geen zin in de moeite die het kost om een 2e kaart te verkopen dus samen in een discord call en dan oppassen dat de één niet een bestelling probeert te plaatsen terwijl de ander er net een af aan het ronden is.

En buiten dat, het heeft er alle schijn van dat je toch wel behoorlijk veel geluk moet gaan hebben om er één te krijgen, laat staan meerdere.

Voelt naar mijn mening nog altijd een stuk eerlijker dan mensen die bots hebben draaien om de hele bestelling maar te automatiseren.
Ik verwacht eigenlijk dat het zo lukt om een 5080 te kopen. Misschien geen FE, maar een AIB lijkt me niet zo'n probleem. Was het destijds met de 4080S ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skurt2k
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-02 13:53
De prijzen van de paper launch zullen waarschijnlijk ver boven de advies prijs liggen. Ik wacht liever nog even als dat weer zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:23
Begin nu ook wel beetje spijt te krijgen dat ik m’n 3090 al van de hand heb gedaan. Had eerst wel echt goede hoop en vertrouwen gezien volksstammen hier op Tweakers absoluut geen 50x0 serie wilde kopen. Ergens vraag ik mij af hoe Megekko het heeft gemeten. Door bijv te kijken hoe vaak iemand z’n videokaart in zijn verlanglijstje heeft gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBMO
FireBladeX schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:02:
Begin nu ook wel beetje spijt te krijgen dat ik m’n 3090 al van de hand heb gedaan. Had eerst wel echt goede hoop en vertrouwen gezien volksstammen hier op Tweakers absoluut geen 50x0 serie wilde kopen. Ergens vraag ik mij af hoe Megekko het heeft gemeten. Door bijv te kijken hoe vaak iemand z’n videokaart in zijn verlanglijstje heeft gedaan?
Van wat ik kan opmaken uit hun bericht hebben ze een estimate gemaakt met verlanglijsten en views op hun topic. Hoe accuraat dit is is natuurlijk te betwijfelen, megekko is immers het enige nederlandse bedrijf dat updates geeft over de lancering van de nieuwe gpu's.
Van de andere kant, gezien het feit dat ze al langer Nvidia partner zijn en dit niet hun eerste verkoop is tijdens de lancering van nieuwe gpu's kan je er ook wel vanuit gaan dat ze zo'n disclaimer niet voor niets geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yelop
Zijn er 5090 RTX kaarten die op MRSP verkocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
[...]

Tja B)

Sowieso heb ik geen geld over om er 5 te bestellen (€12.500), maar 2-3 moet wel lukken. Als er 1 geleverd word annuleer ik de andere gewoon, geen probleem hoor, lijkt mij volstrekt normale manier van handelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Grafische kaarten gaan goedkoper worden met meer available slots bij TSMC en consorten wanneer AI wat gaat inkakken?

Of is dat teveel speculatie?
Nvidia could soon take a serious hit, too, for two reasons. First, the DeepSeek results suggest that large language models might be trained far more efficiently going forward. Nvidia has basically been getting rich selling (exceptionally well-designed) shovels in the midst of gold rush, but may suddenly face a world in which people suddenly require far fewer shovels.

Second, the DeepSeek results suggest that it is possible to get by without NVidia's top-of-the-line chips. Devices shipped in armored cars and traded on the black market might suddenly seem "nice-to-haves" rather than must-haves.

Building $500B worth of power and data centers in the service of enormous collections of those chips isn't looking so sensible, either.
https://garymarcus.substa...-for-ai-supremacy-is-over

[ Voor 63% gewijzigd door _eLMo_ op 27-01-2025 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:48
yelop schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:17:
Zijn er 5090 RTX kaarten die op MRSP verkocht worden?
In ieder geval de FE, de rest is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
_eLMo_ schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:28:
[...]

Tja B)

Sowieso heb ik geen geld over om er 5 te bestellen (€12.500), maar 2-3 moet wel lukken. Als er 1 geleverd word annuleer ik de andere gewoon, geen probleem hoor, lijkt mij volstrekt normale manier van handelen.
En wat als je die niet op tijd kunt annuleren?

[ Voor 9% gewijzigd door nzall op 27-01-2025 16:00 ]

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
Toch mooi. Iedereen roept moord en brand over de prijzen van de 5090 en dat het beláchelijk is en niemand deze GPU gaat kopen.

En hetzelfde moment is iedereen bang dat er een enorme run op de 5090 komt en overal binnen no-time uitverkocht zal zijn.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustRickvD
Rivanov schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:59:
Toch mooi. Iedereen roept moord en brand over de prijzen van de 5090 en dat het beláchelijk is en niemand deze GPU gaat kopen.

En hetzelfde moment is iedereen bang dat er een enorme run op de 5090 komt en overal binnen no-time uitverkocht zal zijn.
Beide kan waar zijn. Er is heel weinig beschikbaarheid, waardoor de happy few die deze kaart kunnen kopen/verantwoorden de kaart hierdoor niet kunnen krijgen.
Dat terwijl de grote massa de prijzen belachelijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
nzall schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:59:
[...]

En wat als je die niet op tijd kunt annuleren?
Owh, STEL ze komen allemaal tegelijk binnen, dan heb je 14 dagen recht op terugsturen toch? Ik zie het probleem niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ik vraag me oprecht af of dit geen kunstmatig gecreëerde schaarste is door nvidia. Het is toch te gek voor woorden dat producten die, volgens alle geruchten, matig at best zijn, überhaupt schaarste kennen….

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBMO
MazeWing schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:37:
Ik vraag me oprecht af of dit geen kunstmatig gecreëerde schaarste is door nvidia. Het is toch te gek voor woorden dat producten die, volgens alle geruchten, matig at best zijn, überhaupt schaarste kennen….
Welk voordeel zouden ze dan halen uit het creëren van schaarste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustRickvD
Ze verdienen momenteel gewoon heel veel aan kaarten voor AI datacenters. Dus waarom capaciteit vrijmaken voor consumenten kaarten waar minder marge op zit?

Als het goed is maakt de schaarste voor Nvidia niet uit. Zij krijgen van de AIB een vaste prijs voor de onderdelen die Nvidia levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yelop
Dennism schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:55:
[...]

In ieder geval de FE, de rest is afwachten.
Afwachten hoezo dat? als consument moet ik toch van te voren mijn keuzes kunnen afwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
bownbreaker schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:59:
Gaat het via de nvidia site dan effectief niet? (vanuit BE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 14:14
yelop schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:10:
[...]

Afwachten hoezo dat? als consument moet ik toch van te voren mijn keuzes kunnen afwegen?
Afwachten omdat die informatie niet beschikbaar is, geduld…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
yelop schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:10:
[...]

Heel simpel omdat niemand de prijzen van de AIB kaarten zeker weet op dit moment en het door Nvidia gestelde MSRP is immers alleen zeker voor hun eigen kaarten omdat ze daar van begin tot einde het verkoopproces in de hand hebben. AIB kaarten hebben allemaal eigen MSRP's, waarbij vaak iedere AIB een kaart heeft die in principe op het door Nvidia gestelde MSRP verkocht gaat worden, let wel goed op het 'in principe'. De shops deze tot het laatste moment natuurlijk kunnen aanpassen, dus alles wat je eventueel van te voren opvangt over AIB prijstelling kan bij lancering alweer achterhaald zijn. En na lancering ook nog natuurlijk, als de vraag (flink) groter is dan het aanbod zou ik niet snel rekenen op veel kaarten die op MSRP verkocht worden.

Wil je dus zeker een kaart op MSRP, probeer een FE te bemachtigen, de overige prijsstellingen zullen vrijwel zeker pas om 15:00 op de 30ste te vergelijken zijn met een grote kans dat als je langer dan een paar tellen na denkt, de boel nog eens weg is ook nog als de populariteit echt zo hoog gaat zijn als men verwacht in combinatie met een dag 1 voorraad die eigenlijk altijd wel uitverkoopt bij de lancering van de eerste Sku's van een generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
lapino schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:24:
[...]

Voorheen geloof ik niet, meende dat Belgen bij LDLC ofzo moesten zijn (een Franse shop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09 20:49

ViezeVis

Sample Text

JustRickvD schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:53:
[...]

Ze verdienen momenteel gewoon heel veel aan kaarten voor AI datacenters. Dus waarom capaciteit vrijmaken voor consumenten kaarten waar minder marge op zit?

Als het goed is maakt de schaarste voor Nvidia niet uit. Zij krijgen van de AIB een vaste prijs voor de onderdelen die Nvidia levert.
Omdat NVIDIA ook een heel groot marktaandeel heeft in de consumentenmarkt, die ze niet willen kwijtraken :).

nieuws: Nvidia had vorig kwartaal recordmarktaandeel van 88 procent op gpu-le...

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Rivanov schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:59:

Het is ook belachelijk. Maar ik zit 30 januari wel klaar hoor :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 11:30

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Matig at best zeg je, maar de reviews zeggen 5090 heeft op 100% power limit vaker 35% meer performance dan 4090, en op 70% power limit heeft de 5090 een verbruik van 400W net als dat de 4090 standaard zo rond 400W verbruikt en dan biedt de 5090 nog altijd rond 25% meer performance.
Dus die 5090 schaarste komt alvast van alle verschillende mensen die:
- verwachten de kaart snel weer te kunnen verkopen voor iets meer geld
- de hoogst mogelijke gaming performance willen
- simpelweg het nieuwste/duurste/brag factor willen
- de consumentenkaart met het meeste VRAM willen (32GB)
- de consumentenkaart met de grootste geheugenbandbreedte willen (1,8TB/s)
- het in jaren technologisch meest innovatieve GPU koeler design willen
- de printplaat variant van een van de dichtst bebouwde landen ter wereld willen
- onweerstaanbaar worden aangetrokken door een videokaart die uit drie losse printplaten bestaat

In grofweg aflopende volgorde van waarschijnlijkheid. Dan is het verder aan NVidia en partners hoeveel van deze chips ze beschikbaar willen maken voor een eindproduct van $ 1.999 als ze diezelfde chipproductie capaciteit ook kunnen aanwenden voor eindproducten van grofweg 20x hogere verkoopprijs als datacenter (AI/GPU) accelerator...
ik weet niet waar het door komt, misschien is het ook dat er niet maar een jaar tussen generaties zat de afgelopen tijd maar soms wel 2-3 jaar, maar met maar een klein beetje aanbod snap ik die schaarste wel. Tegelijk is iedereen die afhaakt weer meer kans voor mij, dus erg vinden doe ik het niet, kom ik misschien toch nog van die 3080 naar een 5090 als ik bij de happy 2% eindig, en dan wel omwille van redenen 2, 4, 5 en 6 uit het lijstje hierboven :o

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
JustRickvD schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:53:
[...]

Lijkt erop dat die ai bubble deze dagen gebarsten is.

https://www.bnr.nl/nieuws...aire-komst-chinese-ai-bot

Ook de koers van NV is spectaculair aan het dalen.

https://www.investing.com/equities/nvidia-corp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-09 19:18
TBMO schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:52:
[...]

Creert een kunstmatige hype want ondanks dat iedereen roep dat we ze niet gaan kopen zijn ze dan toch uitverkocht dus dan zulllen ze toch wel goed zijn volgens de kenners ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 21:27
lapino schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:24:
[...]

Ik heb zitten zoeken, maar volgens mij gaat het alleen in de US via de Nvidia shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
stylezzz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:02:
[...]

Lijkt erop dat die ai bubble deze dagen gebarsten is.

https://www.bnr.nl/nieuws...aire-komst-chinese-ai-bot

Ook de koers van NV is spectaculair aan het dalen.

https://www.investing.com/equities/nvidia-corp
Ik zou nog wel even wachten met conclusies, kan inderdaad zijn dat dit een gamechanger is, maar het kan ook zo maar zijn dat men in China niet helemaal eerlijk is over hoe dat model getrained is en nog van allerlei opties er tussen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 13:58
TBMO schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:52:
[...]

prijs opdrijven. hallo? enig idee hoe vraag en aanbod werkt? kijk eens op marktplaats wat 4090 nu doen...

en de techniek van de 5000 serie is nou ook niet zo dat het productieproces in eens tegenvalt.

ik houd het ook op gecreëerde schaarste en ja ik wil heel graag een 5090 en ga er waarschijnlijk veel te veel voor dokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBMO
hully schreef op maandag 27 januari 2025 @ 23:06:
[...]

prijs opdrijven. hallo? enig idee hoe vraag en aanbod werkt? kijk eens op marktplaats wat 4090 nu doen...

en de techniek van de 5000 serie is nou ook niet zo dat het productieproces in eens tegenvalt.

ik houd het ook op gecreëerde schaarste en ja ik wil heel graag een 5090 en ga er waarschijnlijk veel te veel voor dokken.
Je weet dat nvidia gewoon voor een vast bedrag chips verkoopt aan AIB's? De enige mensen die baat hebben bij een lage beschikbaarheid zijn de uiteindelijke webwinkels en scalpers ;).

Dat ze proberen met schaarste een hype zou nog kunnen maar lijkt me ook sterk. Een grotere kans is dat ze gewoon veel inzetten op het verkopen aan bedrijven aangezien dat op dit moment veel meer geld opleverd.

Jammer als gamer is het zeker, maar een bedrijf wil natuurlijk zoveel mogelijk geld verdienen/groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

TBMO schreef op maandag 27 januari 2025 @ 23:55:
[...]

Je weet dat nvidia gewoon voor een vast bedrag chips verkoopt aan AIB's? De enige mensen die baat hebben bij een lage beschikbaarheid zijn de uiteindelijke webwinkels en scalpers ;).

Dat ze proberen met schaarste een hype zou nog kunnen maar lijkt me ook sterk. Een grotere kans is dat ze gewoon veel inzetten op het verkopen aan bedrijven aangezien dat op dit moment veel meer geld opleverd.

Jammer als gamer is het zeker, maar een bedrijf wil natuurlijk zoveel mogelijk geld verdienen/groeien.
Het zal tweeledig zijn. Aan de ene kant zal de grootste hoeveelheid gewoon beschikbaar zijn voor AI kaarten en aan de andere kant een kleiner deel voor videokaarten. En dat kleinere deel zal mooi afgewogen worden dat er geen grote hoeveelheden 5000-serie kaarten op de plank blijven liggen.

Voor nvidia is het beter als de 5000 overal uitverkocht is vanwege populariteit (en dus makkelijk te realiseren als je schaarste creëert) dan dat ze onverkocht in de schappen blijven liggen. Met in je achterhoofd dat nvidia op dit moment aanzienlijk meer verdient met kaarten voor AI en datacenters dan aan videokaarten. Maar ze willen natuurlijk ook niet hun voormalig grootste afzetmarkt tegen zich in het harnas willen jagen door deze markt (op het moment) maar helemaal links te laten liggen.

Dus hoe dan ook een win-win situatie voor nvidia….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:34
Google leverde volgende linkjes op, realistische prijzen?

Gigabyte Gigabyte GeForce RTX 5080 Gaming OC 16G, 16384 MB GDDR7
1.632,69 incl. BTW
https://maxict.nl/gigabyt...4-mb-gddr7-p34965692.html

Gigabyte Gigabyte Aorus GeForce RTX 5080 Master 16G, 16384 MB GDDR7
1.722,39 incl. BTW
https://maxict.nl/gigabyt...4-mb-gddr7-p34965680.html

Of gewoon de prijzen die MAXICT gaat hanteren, of placeholders (hoewel..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skurt2k
DoubleDot schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:09:

1.632,69 incl. BTW

1.722,39 incl. BTW

De 4080 super gaming OC was rond de 1200 euro. Dit is gewoon scam, ik wacht wel tot de prijzen normaliseren...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 12:43
Skurt2k schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:41:
[...]

De 4080 super gaming OC was rond de 1200 euro. Dit is gewoon scam, ik wacht wel tot de prijzen normaliseren...
Op basis van 1 (onbetrouwbare) winkel?

Overigens zijn hoge prijzen gewoon een gevolg van vraag en aanbod, plus de 5080 is gewoon duurder al vanuit Nvidia, dus hoezo scam? Je weet toch precies wat je krijgt voor het geld?
Dat je het duur vindt okay kan ik begrijpen, maar oplichting is het niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Arjant2 op 28-01-2025 11:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustRickvD
Wel weer relevant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QupU_mTM8r3DdRaiQqf-qXnmO2w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/96ifpglBYqe0ogyfpYh6w8Fu.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Skurt2k schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:41:
[...]

De gaming OC is praktisch hetzelfde als de Windforce, en adverteert zelfs met het 'windforce koelsysteem'. Nu is de Gaming OC wel een stukje groter, waarschijnlijk wat meer heatsink, maar je betaalt dus een paar honderd euro extra voor een klein beetje heatsink en RGB ledjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• themash360
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-08 20:03
*knip* offtopic

[ Voor 114% gewijzigd door br00ky op 28-01-2025 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:06
Thomas schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:57:
[...]

De gaming OC is praktisch hetzelfde als de Windforce, en adverteert zelfs met het 'windforce koelsysteem'. Nu is de Gaming OC wel een stukje groter, waarschijnlijk wat meer heatsink, maar je betaalt dus een paar honderd euro extra voor een klein beetje heatsink en RGB ledjes.
Dit was bij de 4090 niet anders. Daar werd voor de Gaming-model geadverteerd met windforce-koelsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Alza.de Preise:

RTX 5090:

MSI Ventus 3X OC: 2399 EUR
MSI Gaming Trio OC: 2929 EUR
MSI Vanguard SOC: 2949 EUR
MSI Suprim SOC: 2979 EUR
MSI Suprim Liquid SOC: 3009 EUR

RTX 5080:

Gigabyte Windforce OC SFF: 1449 EUR
Gigabyte Gaming OC: 1689 EUR
Gigabyte AERO OC SFF (weiß): 1689 EUR
Gigabyte AORUS Master (schwarz + weiß auch): 1769 EUR
Gigabyte AORUS (AIO): 1959 EUR
Gigabyte AORUS (custom loop): 1959 EUR

Asus Prime O16G: 1459 EUR
Asus TUF O16G: 1719 EUR
Asus ROG Astral O16G: 1849 EUR

Gainward Phantom: 1329,90 EUR
Palit Gamerock: 1349,90 EUR
Gainward Phantom GS: 1369,90 EUR

MSI Ventus 3X OC Plus: 1409 EUR
MSI Ventus 3X OC White: 1709 EUR
MSI Vanguard SOC: 1779 EUR
MSI Gaming TRIO OC White: 1749 EUR
MSI Suprim SOC: 1849 EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Die 5080 prijzen lijken mij eerlijk gezegd aan de hoge kant, zelfs voor de adviesprijs modellen. Was de adviesprijs van de 5080 in Euro niet iets van 1190 EUR? dan lijkt 13-1400 EUR mij wel een stevige meerprijs...

[ Voor 28% gewijzigd door nzall op 28-01-2025 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themash360
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-08 20:03
nzall schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:28:
Die 5080 prijzen lijken mij eerlijk gezegd aan de hoge kant, zelfs voor de adviesprijs modellen. Was de adviesprijs van de 5080 in Euro niet iets van 1190 EUR? dan lijkt 13-1400 EUR mij wel een stevige meerprijs...
FE vs 3rd party modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneshot1tkil
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-01 13:02
oof, die suprim. Zeer goeie kaart, voor die prijs persoonlijk nooit waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
https://videocardz.com/ne...-reviews-drop-february-19 Nvidia heeft overigens net aangekondigd dat de 5070 Ti verkrijgbaar zal zijn vanaf 20 februari. De reviews zullen de dag ervoor verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfnz
oneshot1tkil schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:39:
[...]

Daar keek ik idd naar uit. En wou daar ook best wel extra voor betalen, maar 3k is belachelijk. De prijs hier wordt nog hover want dit is natuurlijk 19% BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Weet iemand hoe laat Caseking.de begint te verkopen? Is dat 2PM in de middag aanstaande donderdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Als ik dat zo lees, is een 4080 Super zelfs aan 1.200 euro nog niet zo'n slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 14-09 17:57
Hmm en ik vond dit al stevige prijzen:

https://www.reddit.com/r/...rtx_5080_cards_listed_in/

Maar blijkbaar zijn de prijzen nog veel hoger.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneshot1tkil
lapino schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:11:
[...]

Als ik dat zo lees, is een 4080 Super zelfs aan 1.200 euro nog niet zo'n slechte deal.
Je betaald max 600 euro meer voor 8% increased performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Ik snap niet zo goed hoe een Suprim van 2400$ op 3000 EUR komt en een Astral van 2800$ op 3100EUR. Maar goed, geen flagship dus.

Helaas wordt het moeilijk kiezen tussen de goedkopere varianten van de AIBs, aangezien deze allemaal geen review hebben gekregen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:45

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Modbreak:Ik heb net een hele zwik reacties naar de prullenbak gemikt. Ik stel voor dat we ons puur concentreren op de prijs aankondigingen. Al het andere wordt zonder bericht weggegooid om het overzichtelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diLLa88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-03 13:30
Ik hield rekening met circa €2,5k voor de 5090, €3k is wel echt bizar he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Hoe kan het dat de MSRP prijs van de 5080 hetzelfde is als die van de 4080 super maar vervolgens alle leaks een prijs laten zien die honderden euro’s boven de 4080 super kaarten (Strix, Suprim, etc.)van de verschillende fabrikanten ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Omdat er zotten zijn die het willen/kunnen betalen, en de AIB's én shops lekker zotte marges nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Dan hebben ze hele hoge marges want de 4080 super suprim was €1199-1299 en nu betaald je gewoon €600+ meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
MazeWing schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:14:
Dan hebben ze hele hoge marges want de 4080 super suprim was €1199-1299 en nu betaald je gewoon €600+ meer.
Zo verdienen ze flink wat centjes aan mensen die persé een 5000 series willen kopen en het ervoor over hebben.
Men kiest er zelf voor om het te betalen, of niet.
Betalen doe je pas als je tot koop over gaat... of tegenwoordig kan je ook achteraf betalen.

En zo blijft de 4000 series prijs in stand gehouden en raken ze die dus ook nog kwijt zonder al te veel verlies.
Dit is misschien zo onderhand wel meer iets voor het RTX 40XX levertijden & prijzen topic.

[ Voor 21% gewijzigd door HugoBoss1985 op 28-01-2025 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 08:34

1.632,69 incl. BTW

1.722,39 incl. BTW

Hoop het niet, zeker 300 euro te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resouled
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15-05 23:50
Als ik een 5080 kan scoren voor 1200-1300eu dan leuk, zo niet jammer dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
  • Laatst online: 23-05 22:04
diLLa88 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:10:
Ik hield rekening met circa €2,5k voor de 5090, €3k is wel echt bizar he.
nou dit idd...... 2.5K is al bizar he.... 3 is waanzin man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20

1.632,69 incl. BTW

1.722,39 incl. BTW

Als het geen placeholders zijn, is de voorraad ook erg minimaal...
11 stuks op voorraad bij leverancier

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
  • Laatst online: 23-05 22:04

1.632,69 incl. BTW

1.722,39 incl. BTW

Lijkt er op dat je ze gewoon hier al kunt bestellen...? Dat kan/mag toch helemaal niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:06
gaudio. schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:18:
[...]

Lijkt er op dat je ze gewoon hier al kunt bestellen...? Dat kan/mag toch helemaal niet....
Dat lijkt inderdaad te kloppen, je kunt gewoon afrekenen. Dat mag inderdaad nog niet. Pas donderdagmiddag vanaf 15.00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
*knip* offtopic

[ Voor 87% gewijzigd door br00ky op 28-01-2025 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Degrader schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:31:
[...]

Dat lijkt inderdaad te kloppen, je kunt gewoon afrekenen. Dat mag inderdaad nog niet. Pas donderdagmiddag vanaf 15.00 uur.
Ook dus hierbij weer de waarschuwing (lees ook eens de shopreviews) aan iedereen: laat je niet gek maken en trap er niet in.
Grote kans dat je teleurgesteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:11
gaudio. schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:18:
[...]

Nu is het wel zo dat deze partij heel negatief in de pricewatch staat, en vaak ook in het Shopping Forum negatiever naar voren komt dan je zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Tim_O schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:59:
[...]

Nu is het wel zo dat deze partij heel negatief in de pricewatch staat, en vaak ook in het Shopping Forum negatiever naar voren komt dan je zou willen.
Max ICT is anders een vrij grote speler op de zakelijke markt als distributeur/leverancier. Particulier geen ervaring mee though.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Rivanov schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:39:
[...]

Max ICT is anders een vrij grote speler op de zakelijke markt als distributeur/leverancier. Particulier geen ervaring mee though.
@Tim_O
MaxICT waarom mag dit nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-vvv
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-04 17:36
Ik zie buiten megekko nog steeds geen 5090’s opduiken bij bv alternate en azerty.

Azerty toont wel 5080’s en dat aanbod wisselt ook nog wel eens maar geen enkele 5090, en alternate heeft alleen 5090 laptops in de preorder.

Hoop dat ze voor de drop wat neerzetten zodat het iets makkelijker f5’en is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:01
Help mij even. Waarom zou iemand ruim 1700 voor een 5080 betalen? Ik heb 4090's voor 1900 voorbij zien komen. Dan laat je jezelf toch gewoon kaalplukken met een slechte deal? I dont get it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oneshot1tkil
Ambition88 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:22:
Help mij even. Waarom zou iemand ruim 1700 voor een 5080 betalen? Ik heb 4090's voor 1900 voorbij zien komen. Dan laat je jezelf toch gewoon kaalplukken met een slechte deal? I dont get it.
Het zou me oprecht verbazen als de 5080 series allemaal uitverkocht raken, een slechtere videokaart deal dan de 5080 bestaat momenteel niet voor die prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
https://www.nvidia.com/en...x-50-series-availability/
We expect significant demand for the GeForce RTX 5090 and 5080 and believe stock-outs may happen. NVIDIA & our partners are shipping more stock to retail every day to help get GPUs into the hands of gamers.
Nvidia bevestigt dat er mogelijk wat voorraad problemen komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:13
oneshot1tkil schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:25:
[...]

Het zou me oprecht verbazen als de 5080 series allemaal uitverkocht raken, een slechtere videokaart deal dan de 5080 bestaat momenteel niet voor die prijs.
100% zeker dat de 5090 en 5080 FE kaarten binnen het eerste uur volledig uitverkocht zijn.

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stfnz
https://x.com/i/status/1884275160800432238
We're being told by the MSI Team that the MSI RTX 5090 Variants are now being pushed back until February 6th for launch.
Dat gaat lekker zo

[ Voor 49% gewijzigd door stfnz op 28-01-2025 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vissa66 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:00:
[...]

100% zeker dat de 5090 en 5080 FE kaarten binnen het eerste uur volledig uitverkocht zijn.
Die FE kaarten gaan voor MSRP weg en zijn doorgaans mooier, kleiner en daarom gewilder dan de AIB kaarten. Ja, die zullen wel weggaan. Ik hoop inderdaad dat die 1722 euro voor een Gigabyte Aorus 5080 een grapje/placeholder is, een premium van meer dan 44% gaat wel heel ver. Je kunt er bijna een 9800X3D van kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

oneshot1tkil schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:39:
[...]

De prijs bevestigd dat ik goede smaak heb. ;) Ik vond MSI Suprim SOC bij de cardgrab van Hardware unboxed waar de Tweakers cast een cameo had ook de mooiste. Veel geld maar ben niet verbaast. Hopelijk kan ik er 1 bemachtigen.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Laatst online: 16-09 23:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEFR82TrwZXCjNU3saCm8axbhZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZmMllA94jWfZCKISTix7p3s.jpg?f=fotoalbum_large

Megekko heeft iig al wat 5080s binnen

[ Voor 7% gewijzigd door Tjona100 op 29-01-2025 07:46 ]

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Ik weet niet of deze update van Megekko al voorbij was gekomen.
Update 27-1-2025 11:40
Het lijkt ons verstandig op dit forum te vermelden dat we de verwachte aantallen videokaarten op de releasedatum naar beneden moeten bijstellen.

Volgens de informatie die we nu hebben over beschikbaarheid en het aantal geïnteresseerden denken we dat we maar 1 tot 2% van onze klanten op de eerste dag kunnen helpen aan een nieuwe videokaart.
Ze krijgen kennelijk heel weinig binnen en er is onduidelijkheid bij hunzelf over wat onderweg is.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jody2k
  • Laatst online: 03-09 00:20
Heb ook vernomen via discord chat dat de webshop enkel over US gaat van europa is dus nog geen sprake _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie66
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:47
jmk schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:12:
Ik weet niet of deze update van Megekko al voorbij was gekomen.

[...]

Ze krijgen kennelijk heel weinig binnen en er is onduidelijkheid bij hunzelf over wat onderweg is.
30xx all over, niets nieuws helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Betaling bij Megekko ook enkel via iDeal en Bancontact. Slim..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Weer geen 5090 te bekennen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnTpU5Izeu7uuN06lUhrWKBKLjA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cKvImq26BrpIjRZSzxKMXNWE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skurt2k
*knip* offtopic

[ Voor 93% gewijzigd door br00ky op 29-01-2025 10:03 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 71 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Ranten is niet toegestaan.
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
  • Scalping bespreken is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
  • Voor discussie over de kaarten zelf: [NVIDIA GeForce RTX 50XX] Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord