MaxICT waarom mag dit nog?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:11
Een topic om de situatie MaxICT te bespreken. Er is al veel besproken over de shop, voor een overzicht zie:

Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Maar, nu blijkt dat het bedrijf vrolijk door kan gaan met de foute praktijken. Zie:

Aankoop bij webshop nergens terug te vinden

Wat kan er nu concreet gedaan worden aan dit soort zaken? Waarom mogen ze elke keer blijven bestaan?

En laat me duidelijk zijn, dit is niet als beschuldiging, maar als een "Hoe kunnen we zorgen dat dit niet voorkomt". Een filter in een pricewatch is geen oplossing. Dan laat je ze alsnog toe en worden mensen alsnog de dupe van dit soort zaken

[ Voor 6% gewijzigd door corset op 23-12-2024 15:29 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:18
corset schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:28:
Waarom mogen ze elke keer blijven bestaan?
Omdat de pricewatch voor Tweakers een grote bron van inkomsten is.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:08
Dat vorige topic wat je aanhaalt heeft ruim 5 jaar lang gelopen en had 1500+ reacties, met weinig tot geen gevolgen voor MaxICT.

We zijn inmiddels bijna 3 jaar verder, maar ik geef je weinig kans dat er deze keer wel een bevredigend antwoord komt, dan wel actie ondernomen wordt.

The devil is in the details.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:38
Zolang Tweakers centjes kan verdienen door bezoekers in de val te laten lopen die dit bedrijfs is zal er weinig veranderen. Altijd zelf even de populariteit van een shop checken. Ander voorbeeld is de Mediamarkt webshop: een mooie grote naam maar een waardeloos bedrijf. Zie de boze modjes wel weer in de DM verschijnen, afhankelijk van hoe mooi de goodies van dit bedrijf in hun kerstpakket waren :+ .

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:28
Een topic om de situatie MaxICT te bespreken. Er is al veel besproken over de shop, voor een overzicht zie:

Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Maar, nu blijkt dat het bedrijf vrolijk door kan gaan met de foute praktijken. Zie:

Aankoop bij webshop nergens terug te vinden

Wat kan er nu concreet gedaan worden aan dit soort zaken? Waarom mogen ze elke keer blijven bestaan?

En laat me duidelijk zijn, dit is niet als beschuldiging, maar als een "Hoe kunnen we zorgen dat dit niet voorkomt". Een filter in een pricewatch is geen oplossing. Dan laat je ze alsnog toe en worden mensen alsnog de dupe van dit soort zaken
Ik weet eigenlijk niet waar je naartoe wil. De shopreviews zijn al niet te mals. Waarom heb je dan alsnog besteld? Het bedrijf scoort 2,5 sterren. Dit zie je meteen achter de naam van het bedrijf.
In wat voor opzicht laat Tweakers iets toe?

Het is toch juist handig dat je bedrijven kan vinden met negatieve scores? Als die worden geweerd kun je dus nooit zien wat de ervaringen zijn.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:54
SacreBleu schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:51:
[...]

Ik weet eigenlijk niet waar je naartoe wil. De shopreviews zijn al niet te mals. Waarom heb je dan alsnog besteld? Het bedrijf scoort 2,5 sterren. Dit zie je meteen achter de naam van het bedrijf.

Het is toch juist handig dat je bedrijven kan vinden met negatieve scores? Als die worden geweerd kun je dus nooit zien wat de ervaringen zijn.
Hoeveel mensen gaan uitgebreid reviews lezen? Tweakers / DPG adverteert vol trots met hun PW overal en legio Nederlanders (ook geen techneuten) gebruiken het. Die zoeken een product, klikken de goedkoopste aan en zitten dan met de gebakken peren.

Is het Tweakers de omzet meer waard dan een shop weren uit de PW? Blijkbaar helaas wel.. Ik vind het, nog steeds, vrij kwalijk dat ze er niks aan doen..

Dit onderwerp bestaat al jaren en er zijn al zoveel custom CSS dingetjes gemaakt om ze te 'blokkeren' maar ze bestaan nog steeds.

Zucht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:51
[...]

Ik ben het met je eens dat enig zelf onderzoek altijd handig is, maar niet iedereen is even bedreven met computers en internet. Omdat veel van deze mensen Tweakers (terecht) als kennisbank, begrip en tech entiteit zien, komen ze ook MaxICT tegen in de Pricewatch. En hebben ze dus ook kans om hierop te klikken. En in die zin laat Tweakers dat toe. Ik zou dus liever zien dat een shop die al zo lang bewezen abominabel opereert gewoon helemaal geweerd wordt.

Maar ja... moneys boven community.

Zo lang Tweakers geen actie onderneemt heb ik zelf de shopfilter aangezet en MaxICT als enige winkel aangevinkt om niet te tonen. Een ander alternatief is Custom CSS.
Omdat een heleboel bezoekers dit niet kunnen of weten ben ik bang dat deze praktijken nog wel even aanhouden...

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:13
[...]

Er zijn ook mensen die voor de laagste prijs gaan en die niet kijken naar shopreviews.
Notoire afzetters moeten geweerd worden uit de pricewatch!

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• SgtElPotato
Ik ben bang dat we nooit iets te horen krijgen, dit topic straks dicht gegooid wordt onder het mom ‘we hebben al een topic als deze’ en done.

Als de community zo belangrijk is wil je toch geen bedrijf als MaxICT in je Pricewatch….

Zucht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Speedster schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:04:
[...]

Er zijn ook mensen die voor de laagste prijs gaan en die niet kijken naar shopreviews.
Je ziet het aantal sterren in dezelfde regel staan als de winkel en prijs. Dan ga je toch even verder kijken bij minder dan 4/5 :?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:00
evilution schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:06:
[...]

Je ziet het aantal sterren in dezelfde regel staan als de winkel en prijs. Dan ga je toch even verder kijken bij minder dan 4/5 :?
Mensen komen bij Tweakers terecht vanwege de reputatie van de pricewatch.
Deze betrouwbare site linkt naar deze site dus dan zal dat ook wel snor zitten. klikkerdeklik
Iedereen klaagt erover maar MaxICT betaalt ervoor dus vergeet het maar. En in de tussentijd verneukt tweakers zijn eigen reputatie maar dat is niet in euro`s uit te drukken dus dan slaat de weegschaal snel door.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:56

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik heb zo vaak een pricewatch notificatie met iets dat ik al een tijd graag wil hebben.. denk ik YES, met daarna meteen een Oh.. jammer, het is MaxICT laat maar.

Heb het een paar keer geprobeerd maar was iedere keer weer een teleurstelling door verkeerd adverteren/prijzen of niet kunnen leveren als beloofd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

__R__ schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:12:
[...]

Mensen komen bij Tweakers terecht vanwege de reputatie van de pricewatch.

[...]
De shop review is daar toch onderdeel van?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:47
Wat kan er nu concreet gedaan worden aan dit soort zaken?
Een systeem waarbij mensen hun ervaringen met een waardering kunnen doorgeven, zodat anderen op basis van die ervaringen kunnen kiezen wel of niet daar te kopen.

Wat vind je zelf dat t.net nog meer kan doen dan juist die review-score weergeven? Je kunt nota bene ook filteren op de beoordeling.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Hahn
evilution schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:06:
[...]

Ratings zijn lang niet altijd geloofwaardig, soms geven mensen ook een lage rating omdat ze een bedrijf gewoon niet mogen of daar zin in hebben.

Neem bijvoorbeeld Amazon.nl, die heeft 3 sterren gemiddeld, wat best een belabberde score is. Maar in de afgelopen paar jaar heb ik er letterlijk honderden bestellingen geplaatst, en nog nooit problemen gehad (in tegendeel zelfs, ze zijn vaak de goedkoopste, het is vrijwel altijd op tijd of eerder dan beloofd, retouren doen ze niet moeilijk over, etc).

Een lage score hoeft dus helemaal niet te betekenen dat een winkel niet te vertrouwen is. Maar soms wel...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 16:38
Misschien ben ik een van de weinige die met MaxICT alleen maar goeie ervaringen heb gehad?

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Ik heb er ook al 3x besteld zonder problemen. Maar goed, door de reviews bestel ik er niks wat ik niet kan missen, en betaal ik met credit card/paypal.

Mensen zijn nogal van de censuur blijkbaar. Je leest natuurlijk alleen de problemen, en de customer service is onder de maat.

Laten we de discussie nog eens een keer doen O-)

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 23-12-2024 20:46 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:48
evilution schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:27:
[...]

Een voorwaarde daarvan is dat de shopreviews betrouwbaar zijn. in het verleden is er specifiek bij dit bedrijf, zacht uitgedrukt, wel eens vraagtekens bij gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Scorekaart voor Algemeen/Klantenservice/Verzending allen 2,5 ster van 5, dit betekend rapportcijfer 5!
En Prijsindex Nederland 97,9 (2,1% onder gemiddeld)

Ik mag toch hopen dat 70%+ wel begrijpt dat dit geen geweldige score (rapportcijfer) is. Ik zou er bij voorkeur niet bestellen. Minimaal 3,5 à 4 sterren voor mij, en daarna eigen onderzoek webwinkel.

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:56
StevenK schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:35:
[...]

Een systeem waarbij mensen hun ervaringen met een waardering kunnen doorgeven, zodat anderen op basis van die ervaringen kunnen kiezen wel of niet daar te kopen.

Wat vind je zelf dat t.net nog meer kan doen dan juist die review-score weergeven? Je kunt nota bene ook filteren op de beoordeling.
Tja het tweakers shopreview systeem is nou niet echt een oplossing in deze situatie,

De reviews tellen na een jaar niet meer mee voor de score, prima voor een bedrijf wat kijkt naar de kritiek en zich daarop verbeterd maar dat is niet iets wat MaxICT in mijn mening de afgelopen jaren heeft gedaan of geprobeert (Ook eigen ervaring over de jaren heen bevestigd dat)

Daarnaast laten/kunnen mensen die een shopreview achterlaten op tweakers dat niet opnieuw doen en zullen mensen met negatieve ervaringen niet zo snel weer een kans wagen, uiteindelijk heb je ook minder feedback.

Oh en daarnaast kunnen er gewoon betaalde reviews gepost worden door het bedrijf zelf of werknemers of bots etc. Is ook al veel vaker gebeurt bij de shopreviews

MaxICT doet al jaren aan bar slechte service, scammy/scummy tactieken, veel producten waarvan ze zeggen dat ze op voorraad zijn maar dat nooit zijn. Spullen die niet geleverd worden, lange wachttijden voordat je je geld terugkrijgt al is er nooit iets verstuurd. Moeilijke communicatie en slechte klantenservice.

Dat alles en meer over de jaren wat bij zoveel mensen gebeurt, geen ongelukje of tijdelijke dip maar een systematisch iets. Zo'n shop zou gewoon geweerd worden van tweakers.

Het lijkt de afgelopen jaren dat zolang je maar geld betaald aan tweakers voor de pricewatch je de meeste scummy praktijken mag doorvoeren, MaxICT is niet de enige bar-slechte winkel die op tweakers opereert maar zeker weten de meest beruchte.

[ Voor 4% gewijzigd door iCore op 23-12-2024 21:06 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-04 08:49
_eLMo_ schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:45:
Ik heb er ook al 3x besteld zonder problemen. Maar goed, door de reviews bestel ik er niks wat ik niet kan missen, en betaal ik met credit card/paypal.

Mensen zijn nogal van de censuur blijkbaar. Je leest natuurlijk alleen de problemen, en de customer service is onder de maat.

Laten we de discussie nog eens een keer doen O-)
Precies, heb er ook al enkele keren zonder problemen besteld. Zelfs een keer een prijsfout, zo'n 30% lager dan gebruikelijk, en zelfs die bestelling is gewoon geleverd.

Zie dus ook het nut van de censuur niet zo. Genoeg info te vinden om te weten waar je koopt.
Betaal met een cc en koop er wat je ergens anders niet kan krijgen of als het prijstechnisch de moeite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:00
evilution schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:27:
[...]

De shopreview is twijfelachtig. Maar dat maakt niet zoveel uit. Als reputabele site verwijs je naar niet reputabele andere sites. Daarmee zet je jezelf niet alleen in een kwaad daglicht maar verleng je ook de discutabele praktijken van de sites die je aanprijst door ze op je eigen site te vermelden.

Het is gewoon betaald je kop in het zand steken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SacreBleu
SgtElPotato schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:00:
[...]

Hoeveel mensen gaan uitgebreid reviews lezen? Tweakers / DPG adverteert vol trots met hun PW overal en legio Nederlanders (ook geen techneuten) gebruiken het. Die zoeken een product, klikken de goedkoopste aan en zitten dan met de gebakken peren.

Is het Tweakers de omzet meer waard dan een shop weren uit de PW? Blijkbaar helaas wel.. Ik vind het, nog steeds, vrij kwalijk dat ze er niks aan doen..

Dit onderwerp bestaat al jaren en er zijn al zoveel custom CSS dingetjes gemaakt om ze te 'blokkeren' maar ze bestaan nog steeds.
Er is toch ook helemaal niets mis met de 'price watch'? Die doet het gewoon. Er hangen zelfs shopreviews achter. Er staat een score achter de naam van de winkelier. Sorry, maar als je dat allemaal negeert en gewoon afrekent - dan is het leergeld.

De vraag is alleen, in wat voor opzicht is Tweakers in gebreke? De tools worden aangeboden.
Als iemand dan alsog voorbij de score kijkt - die naast de naam van het bedrijf staat - en geen reviews leest.
Dan valt dat wat mij betreft onder dezelfde categorie mens als degene die op de Nigeriaanse Prins reageert en zijn banggegevens deelt.

Het is op Tweakers al laagdrempelig genoeg om een conclusie te kunnen trekken. En uitgebreid naar een score van 2,5 kijken is mijns inziens een kleine, noodzakelijke investering voordat je ergens iets koopt waar je niet bekend bij bent.

Ik ben ervan overtuigd dat als we Max ICT gaan weren er nóg meer mensen intuinen want nergens krijg je dan meer reviews te zien. Daarnaast als ik "Max ICT reviews" Google, dan vind ik amper iets positiefs. Laagdrempelig kan mijn inziens niet.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
SacreBleu schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 07:55:
[...]

Er is toch ook helemaal niets mis met de 'price watch'? Die doet het gewoon. Er hangen zelfs shopreviews achter. Er staat een score achter de naam van de winkelier. Sorry, maar als je dat allemaal negeert en gewoon afrekent - dan is het leergeld.

De vraag is alleen, in wat voor opzicht is Tweakers in gebreke? De tools worden aangeboden.
Als iemand dan alsog voorbij de score kijkt - die naast de naam van het bedrijf staat - en geen reviews leest.
Dan valt dat wat mij betreft onder dezelfde categorie mens als degene die op de Nigeriaanse Prins reageert en zijn banggegevens deelt.

Het is op Tweakers al laagdrempelig genoeg om een conclusie te kunnen trekken. En uitgebreid naar een score van 2,5 kijken is mijns inziens een kleine, noodzakelijke investering voordat je ergens iets koopt waar je niet bekend bij bent.

Ik ben ervan overtuigd dat als we Max ICT gaan weren er nóg meer mensen intuinen want nergens krijg je dan meer reviews te zien. Daarnaast als ik "Max ICT reviews" Google, dan vind ik amper iets positiefs. Laagdrempelig kan mijn inziens niet.
MaxICT heeft alsnog 3/3,5 sterren. Is vaak een van de laagst geprijsde, heeft vaak spullen op voorraad staan die niet op voorraad blijken. Als je vervolgens doorklikt naar de website ziet het er prima uit.

Ik denk dat je dat niet kunt vergelijken. Tweakers adverteert immers door het hele land met hun Pricewatch. Ik vind dat je dan wel mag verwachten dat ze de onwetende consumenten een beetje kunnen beschermen, maar nog steeds niet. Als je dat vergelijkt met het reageren op een mail van een Nigeriaanse prins dan ben je denk ik de realiteit een beetje kwijt.

Ik ben er van overtuigd dat als we MaxICT weren dat we MaxICT gezeik kunnen voorkomen. Maar goed, dit is een verloren discussie die al jaren loopt. Geld > betrouwbare partners in de Pricewatch.

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
Wel grappig dat mensen schermen met reviews, terwijl al tijden bekend is dat bedrijven als MaxICT gewoon reviews verzinnen. Ik kende zelf iemand die zo goed heeft bijverdiend voor onder andere MaxICT. Wat fake reviews schrijven.

Ik ben zelf ook bang dat hier geen reactie van Tweakers van komt. Het andere topic was ook gesloten met "Laten we hopen dat het nooit meer open gaat". Terwijl MaxICT gewoon door mag gaan met hun shady praktijken.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:53

Fanta

FordPerformance™️

corset schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:37:
Wel grappig dat mensen schermen met reviews, terwijl al tijden bekend is dat bedrijven als MaxICT gewoon reviews verzinnen. Ik kende zelf iemand die zo goed heeft bijverdiend voor onder andere MaxICT. Wat fake reviews schrijven.
Maar ze hebben juist een enorme berg negatieve reviews, hebben ze die ook zelf geschreven denk je?

Ik sluit me aan bij de meesten hier, in de PW kan je duidelijk zien dat MaxICT veel negatieve reviews krijgt en een beroerde reputatie heeft. Als je er dan toch gaat bestellen, neem je zelf een risico.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:38:
[...]

Ratings zijn lang niet altijd geloofwaardig, soms geven mensen ook een lage rating omdat ze een bedrijf gewoon niet mogen of daar zin in hebben.

Neem bijvoorbeeld Amazon.nl, die heeft 3 sterren gemiddeld, wat best een belabberde score is. Maar in de afgelopen paar jaar heb ik er letterlijk honderden bestellingen geplaatst, en nog nooit problemen gehad (in tegendeel zelfs, ze zijn vaak de goedkoopste, het is vrijwel altijd op tijd of eerder dan beloofd, retouren doen ze niet moeilijk over, etc).

Een lage score hoeft dus helemaal niet te betekenen dat een winkel niet te vertrouwen is. Maar soms wel...
Maar is dat omdat ze gewoon Amazon niet mogen, of omdat Amazon gewoon een hele hoop twijfelachtige verkopers met twijfelachtige producten op hun platform toelaat? Je ziet hetzelfde bij bol.com, alleen die is gesplitst in de PW tussen hun eigen producten en die van derde partijen. Die van derde partijen heeft ook een veel slechtere ranking.

Dus moet dan Amazon uit de PW gegooid worden, of moeten mensen zelf de keuze krijgen, waarbij een gewaarschuwd mens voor twee telt? En natuurlijk, als het echt oplichting is dan moet zo eentje er gewoon uit. Maar is dat bij MaxICT, dat ze bewust lage prijzen tonen en niet leveren, of is hun voorraadsysteem gewoon een puinhoop?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik denk dat als jij bewijs hebt dat MaxICT mensen betaald om nep reviews te schrijven, je een heel goede reden hebt om ze daadwerkelijk te verbannen uit de PW! Maar dan moet je wel bewijs hebben natuurlijk.

En praktisch is het grotere 'probleem' dat bedrijven wat verloten onder mensen die een review achter laten: Als dan 20% van je bestellingen nooit geleverd worden, en de overige 80% alsnog een goede review achterlaat, want ze willen wel wat winnen, dan heb je 4 sterren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
Fanta schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:42:
[...]

Maar ze hebben juist een enorme berg negatieve reviews, hebben ze die ook zelf geschreven denk je?

Ik sluit me aan bij de meesten hier, in de PW kan je duidelijk zien dat MaxICT veel negatieve reviews krijgt en een beroerde reputatie heeft. Als je er dan toch gaat bestellen, neem je zelf een risico.
Zoek ik een random 4080 op als voorbeeld, kijk ik naar de prijzen zie ik MaxICT bovenaan staan, qua prijs en qua levertijd. Zie ik 2,5 sterren. Klik ik erop zie ik alsnog de eerste reviews allemaal positief. En dat terwijl de algemene tendens is dat het een slecht bedrijf is...

Dusja, wie houdt wie voor de gek. Toch typisch dat de Custom CSS van 'Streep Max ICT door' in de top 3 staat... Dat zegt imo al genoeg.

De CPC van MaxICT zal genoeg zijn om geen actie te ondernemen hiermee.

Wil je als bedrijf samenwerken met een vrij matig tot slecht bedrijf? Waar vervolgens alleen maar klachten en discussies uit voort komen? Om 'mensen te weren daar te bestellen'?

Tweakers adverteert zijn PW ook bij non-tech mensen die wellicht de ballen ervan snappen en waar vergelijken op prijs belangrijker is. Beetje verantwoordelijkheid mag daar wel bij komen kijken imo.

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:17
Ben benieuwd wat er trouwens van de score overblijft als je een karmafilter toepast op de reviewers, zeg op zijn minst 1k of nog wat hoger.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Montaner schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:55:
Ben benieuwd wat er trouwens van de score overblijft als je een karmafilter toepast op de reviewers, zeg op zijn minst 1k of nog wat hoger.. ;)
Genoeg positieve reviews blijven bestaan bovenaan en niemand gaat ze allemaal lezen.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 27-04 15:51
Van mij staat er volgens mij nog een 5 ster tussen, ik had de gok genomen en alles ging goed. En zo zullen er vermoedelijk meer zijn. De Pricewatch is een VERGELIJKER, geen baken van alles dat goed is. Onafhankelijk, zonder oordeel. Dan zou ik eerder beginnen over Bol/Amazon plaza. Daar zijn letterlijk dagelijks 100% scam aanbiedingen tussen.
En Tweakers heeft, wat mij betreft voorbij hun rol, al actie ondernomen en helaas heeft dat tot niks geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zebby schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:14:

De Pricewatch is een VERGELIJKER, geen baken van alles dat goed is. Onafhankelijk, zonder oordeel.
De Pricewatch is voornamelijk een vergelijker, maar doordat ze ook shopreviews aanbieden, en die tonen binnen de Pricewatch, gaat je 'zonder oordeel' stukje niet op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 27-04 15:51
Hahn schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:16:
[...]

De Pricewatch is voornamelijk een vergelijker, maar doordat ze ook shopreviews aanbieden, en die tonen binnen de Pricewatch, gaat je 'zonder oordeel' stukje niet op ;)
Reviews van gebruikers, niet van 'Tweakers' (de aanbieder), dus dat is toch juist een mooi compromis?
Ik kijk er zelf ook altijd naar, zeker als de webshop me niet bekend is. En bij V&A natuurlijk, nog belangrijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:41
Ik denk niet dat je shops moet weren, maar juist laten zien hoe 'slecht' een shop is. Wat ik nog niet eerder gelezen heb, is dat het misschien handig is om reviewers enigszins te 'leren' hoe je beoordeelt. Natuurlijk is alles erg persoonlijk en we hebben de 'slider' al in plaats van sterren... Maar als ik bijvoorbeeld de laatste review lees, is de koper "al met al gematigd tevreden", spreekt hij of zij uit dat hij vermoed dat de order pas is doorgezet toen hij of zij zelf ging klagen, maar beoordeelt de winkel wel op alle fronten met 4 van de 5 sterren, wat volgens mij neer komt op een goede ervaring.

En aangezien niet iedereen zaken hetzelfde interpreteert... Zouden voorbeelden wellicht helpen:

Bij verzending: "Werd je op de hoogte gehouden van het bestelproces?" of "Is het product binnen de beloofde verzendtermijn geleverd?"
Bij klantenservice "Reageerde de webshop binnen 24u?" of "Werd je retour juist en tijdig afgehandeld?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Als voorbeeld, een MaxICT kom ik vrijwel niet tegen bij zoekopdracht op Google, dus daar is het probleem al een stuk kleiner. Ik zie de grotere shops voorbij komen die imo betrouwbaarder zijn dan dit bedrijf.

In de PW staat MaxICT vaak bovenaan met snelle levertijden en laagste prijs.

Ik begrijp niet dat je wilt samenwerken met een bedrijf als dit. Maar goed, blijkbaar zit ik verkeerd en moeten we juist shops als deze houden. Ook al maken nog steeds mensen de fout om hier te bestellen (en dat is dan volledig hun eigen schuld). Wat mij betreft mogen we rekening houden met alle mensen en niet alleen met de 'slimme' Tweakers...

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SacreBleu
SgtElPotato schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:00:
[...]

MaxICT heeft alsnog 3/3,5 sterren. Is vaak een van de laagst geprijsde, heeft vaak spullen op voorraad staan die niet op voorraad blijken. Als je vervolgens doorklikt naar de website ziet het er prima uit.

Ik denk dat je dat niet kunt vergelijken. Tweakers adverteert immers door het hele land met hun Pricewatch. Ik vind dat je dan wel mag verwachten dat ze de onwetende consumenten een beetje kunnen beschermen, maar nog steeds niet. Als je dat vergelijkt met het reageren op een mail van een Nigeriaanse prins dan ben je denk ik de realiteit een beetje kwijt.

Ik ben er van overtuigd dat als we MaxICT weren dat we MaxICT gezeik kunnen voorkomen. Maar goed, dit is een verloren discussie die al jaren loopt. Geld > betrouwbare partners in de Pricewatch.
Ze hebben 2,5 ster. De Pricewatch is een prijsvergelijker, geen kwaliteitskeurmerk voor webshops.
Het is niet aan Tweakers om de 'ontwetende' consument te beschermen. Net als Google Mail - of jouw bank - je niet hoeven te bescheremen tegen die Nigeriaanse prins. Wat je mag vinden van mijn realiteitsbesef zal ik naast mij liggen. Als je verwacht dat elk bedrijf je aan de hand meeneemt, zodat je zelf geen verantwoording af hoeft te nemen, lijkt mij dat je de realiteit ook niet meer goed op het oog hebt.

Ik ben er *niet* van overtuigd dat alles maar opgelost is als Max ICT niet meer in de PW te zien is.
Ik denk dat we Max ICT gezeik kunnen voorkomen, als de consument zelf hun 'due diligence' doet en niet blind doorklikt voor de beste deal. De informatie omtrent Max ICT is écht niet onder stoelen of banken geschoven.
SgtElPotato schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:31:
Wat mij betreft mogen we rekening houden met alle mensen en niet alleen met de 'slimme' Tweakers...
Dit is iets wat elk persoon moet doen, voordat ze een verkoopovereenkomst sluiten en is echt niet iets wat alleen voor 'slimme' Tweakers is weggelegd. Je wordt al beschermd, je kunt de reviews lezen - die liegen er niet om. Dus ja, als je hier iets koopt, dan ga ik ervanuit dat je dat risico bewust heb overwogen.
De middelen worden je gewoon aangeboden.

[ Voor 14% gewijzigd door SacreBleu op 24-12-2024 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:11
Speedster schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:04:
[...]

Meteen een les geleerd dus wat er gebeurt als je enkel naar prijs kijkt en niet naar reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
SacreBleu schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:31:
[...]

Ze hebben 2,5 ster. De Pricewatch is een prijsvergelijker, geen kwaliteitskeurmerk voor webshops.
Het is niet aan Tweakers om de 'ontwetende' consument te beschermen. Net als Google Mail - of jouw bank - je niet hoeven te bescheremen tegen die Nigeriaanse prins. Wat je mag vinden van mijn realiteitsbesef zal ik naast mij liggen. Als je verwacht dat elk bedrijf je aan de hand meeneemt, zodat je zelf geen verantwoording af hoeft te nemen, lijkt mij dat je de realiteit ook niet meer goed op het oog hebt.

Ik ben er *niet* van overtuigd dat alles maar opgelost is als Max ICT niet meer in de PW te zien is.
Ik denk dat we Max ICT gezeik kunnen voorkomen, als de consument zelf hun 'due diligence' doet en niet blind doorklikt voor de beste deal. De informatie omtrent Max ICT is écht niet onder stoelen of banken geschoven.
Ze hebben 2,5 ster, je klikt erop, zit de laatste reviews die toch aardig positief zijn, maar een vertekend beeld geven en daar ga je. Maar goed, we moeten verwachten dat men oneindig onderzoek gaat doen ipv deze shops weren in de vergelijker.

Ze mogen prima als shopreview blijven bestaan, maar haal ze dan uit de vergelijkingstool.
Dit is iets wat elk persoon moet doen, voordat ze een verkoopovereenkomst sluiten en is echt niet iets wat alleen voor 'slimme' Tweakers is weggelegd. Je wordt al beschermd, je kunt de reviews lezen - die liegen er niet om. Dus ja, als je hier iets koopt, dan ga ik ervanuit dat je dat risico bewust heb overwogen.
De middelen worden je gewoon aangeboden.
Tja, als ik wat moet kopen in alle haast, even snel Google, wat reviews lees (waarbij de laatste reviews positief zijn) en vervolgens een slechte ervaring krijg meld ik dat ook. Zelfs een Google doet er dan iets mee als er veel meldingen komen, maar Tweakers niet...

Maar goed. Blijkbaar is de bestelknop laten staan bij een shop die notaire slechte reviews krijgt DE oplossing. Ondertussen kunnen ze door blijven gaan met oplichten en mensen voor de gek houden want Tweakers faciliteert het gewoon allemaal nog!!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
SgtElPotato schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:44:
[...]

Ze hebben 2,5 ster, je klikt erop, zit de laatste reviews die toch aardig positief zijn, maar een vertekend beeld geven en daar ga je. Maar goed, we moeten verwachten dat men oneindig onderzoek gaat doen ipv deze shops weren in de vergelijker.

Ze mogen prima als shopreview blijven bestaan, maar haal ze dan uit de vergelijkingstool.
[
2,5 ster over het gemiddelde van een jaar. Maarja, de laatste paar reviews zijn positief, hoppah, kopuh. :+
SgtElPotato schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:44:
Maar goed. Blijkbaar is de bestelknop laten staan bij een shop die notaire slechte reviews krijgt DE oplossing. Ondertussen kunnen ze door blijven gaan met oplichten en mensen voor de gek houden want Tweakers faciliteert het gewoon allemaal nog!!
De pricewatch heeft géén bestelknop. Daarnaast spreek je jezelf tegen - ze hadden toch onlangs goede reviews? Wat is dan het probleem? Kennelijk is die 2,5 ster niet duidelijk genoeg als 3 positieve reviews al genoeg is om dat naast je neer te leggen. }:O

[ Voor 4% gewijzigd door SacreBleu op 24-12-2024 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
SacreBleu schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:51:
[...]

2,5 ster over het gemiddelde van een jaar. Maarja, de laatste paar reviews zijn positief, hoppah, kopuh. :+
Achja, lekker dit soort shops blijven houden in je vergelijkingstool terwijl je gewoon weet dat het een slechte shop is!
De pricewatch heeft géén bestelknop. Daarnaast spreek je jezelf tegen - ze hadden toch onlangs goede reviews? Wat is dan het probleem? Kennelijk is die 2,5 ster niet duidelijk genoeg als 3 positieve reviews al genoeg is om dat naast je neer te leggen. }:O
Een bekijkknop dan, excuses voor de verkeerde bewoording. Met een druk op de knop sturen ze je door naar de site. Niet iedere bezoeker is een autistische Tweaker die alles uit gaat pluizen. Voor Tweakers geld één ding en dat is de klik van de bezoeker en de 50 cent die ze hiervoor ontvangen. MaxICT is denk ik een goede melkkoe wat dat betreft want ze staan vaak bovenaan en leveren dus wat geld op.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacreBleu
SgtElPotato schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:09:
Niet iedere bezoeker is een autistische Tweaker die alles uit gaat pluizen.
Eigen schuld dus. Als je er geen moeite voor neemt - en echt, een score aflezen is géén moeite - dan ligt die verantwoordelijkheid bij jezelf en niet bij een ander.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• WouterdR
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 24-04 07:06

WouterdR

Manager Pricewatch
Hoi Allemaal,

Ik ben sinds eind augustus werkzaam voor de Tweakers pricewatch en (nog) niet heel actief op het forum maar wil wel graag reageren.

We streven ernaar om een zo compleet mogelijk aanbod van producten en webshops in de Pricewatch aan te bieden. Op die manier kan je als gebruiker de laagste prijs van een product bij ons vinden en dat vinden we belangrijk. We zijn niet van plan om winkels waar (af en toe) klachten over binnenkomen te weren, daar zijn de shopreviews voor. Door resultaten te filteren op bijvoorbeeld de review score kan je als gebruiker een voor jou optimale selectie creëren.

MaxICT is een grote speler onder de webshops (op basis van het aantal klikken vanuit de Pricewatch (net geen top 10 in 2024). Hoewel hun reviewscore voor verbetering vatbaar is, blijven gebruikers geïnteresseerd in hun aanbod. Na de feestdagen zullen we MaxICT attenderen op dit topic en waar nodig in gesprek gaan om de ervaring te verbeteren.

[ Voor 1% gewijzigd door WoutF op 24-12-2024 12:35 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

WouterdR schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:30:
We zijn niet van plan om winkels waar (af en toe) klachten over binnenkomen te weren, daar zijn de shopreviews voor.
Dan kan het topic dicht toch en kunnen we over op de orde van de dag? Dat in de tussentijd de toegevoegde waarde van de PW omlaag gaat voor gebruikers is natuurlijk niet erg zolang de business er niet direct onder lijdt.

Mijn werkgever heeft naast bepaalde commerciële doelstellingen ook bepaalde kernwaardes en ethische regels, met dit in het achterhoofd doen wij niet alleen zaken die goed zijn voor directe omzet en winst, maar ook die in het algemeen belang zijn.
Soms moet je concessies willen doen, jammer dat die concessies wederom bij de gebruikers worden opgedwongen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SgtElPotato
True schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:37:
[...]

Dan kan het topic dicht toch en kunnen we over op de orde van de dag? Dat in de tussentijd de toegevoegde waarde van de PW omlaag gaat voor gebruikers is natuurlijk niet erg zolang de business er niet direct onder lijdt.

Mijn werkgever heeft naast bepaalde commerciële doelstellingen ook bepaalde kernwaardes en ethische regels, met dit in het achterhoofd doen wij niet alleen zaken die goed zijn voor directe omzet en winst, maar ook die in het algemeen belang zijn.
Soms moet je concessies willen doen, jammer dat die concessies wederom bij de gebruikers worden opgedwongen.
Lijkt me ook prettig zaken doen als je daar rekening mee aan het houden bent. Het blijven faciliteren en het gooien op ‘eigen schuld’ is lekker makkelijk, past helaas wel een beetje bij de huidige tijd…

Maar (sidenote) een techsite die hun cookiewall niet super op orde heeft en niet voorop loopt is toch afgelopen zaak.

MaxICT staat in de top 10 van meeste clicks. Dus het draait om geld hier :)

[ Voor 6% gewijzigd door SgtElPotato op 24-12-2024 12:50 ]

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:07

MsG

Forumzwerver

Xanquezer schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:38:
Misschien ben ik een van de weinige die met MaxICT alleen maar goeie ervaringen heb gehad?
Dat mag hier blijkbaar niet. Wat is er niet genoeg aan al een vinkje om te filteren, zoals vorige keer gehonoreerd is?

Ik zou er totaal niet voor zijn dat de community wel even voor mij bepaald waar ik wel en niet zou mogen bestellen. Als er alleen maar slechte ervaringen mee bestonden dan was het bedrijf er niet zo lang als het er nu is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
SgtElPotato schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:39:
[...]

Lijkt me ook prettig zaken doen als je daar rekening mee aan het houden bent. Het blijven faciliteren en het gooien op ‘eigen schuld’ is lekker makkelijk, past helaas wel een beetje bij de huidige tijd…

Maar (sidenote) een techsite die hun cookiewall niet super op orde heeft en niet voorop loopt is toch afgelopen zaak.

MaxICT staat in de top 10 van meeste clicks. Dus het draait om geld hier :)
DPG Media is geen liefdadigheid, nee.
Maar, je hebt nu het antwoord. De site is heel populair. Dus misschien moet je jouw relaas naar de community doen, die blijft maar op die site doorklikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04 10:05

World Citizen

FreeReef.nl

SgtElPotato schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:09:
MaxICT is denk ik een goede melkkoe wat dat betreft want ze staan vaak bovenaan en leveren dus wat geld op.
Ja dat aanbod is ook ongekend. Ik heb er regelmatig besteld en het gaat altijd goed. Fijne winkel.

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axewi
  • Laatst online: 24-04 15:40
MsG schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:49:
[...]
Dat mag hier blijkbaar niet. Wat is er niet genoeg aan al een vinkje om te filteren, zoals vorige keer gehonoreerd is?

Ik zou er totaal niet voor zijn dat de community wel even voor mij bepaald waar ik wel en niet zou mogen bestellen. Als er alleen maar slechte ervaringen mee bestonden dan was het bedrijf er niet zo lang als het er nu is.
Waarom zou dat niet mogen? Waar het hier om gaat is dat MaxICT al jaren voor een groot aantal negatieve ervaringen zorgt en dat zowel tweakers als MaxICT daar meerdere keren op aangesproken is maar geen van beide partijen (voldoende) actie onderneemt.

En zoals nu de reactie van Wouter laat zien gaat er ook nu niets mee gebeuren. Terwijl Tweakers in mijn ogen wel de winkel aanprijst en dus best haar community mag beschermen tegen dit soort praktijken.
Als het nou een enkele keer mis ging of de winkel in kwestie druk bezig is om te verbeteren dan snap ik dat Tweakers zich er niet mee wil bemoeien maar het is keer op keer raak en dan is het wat mij betreft niet gepast om je te verschuilen achter het reviewsysteem.

Zie ook: zoeken naar 'maxict'

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
World Citizen schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:17:
[...]

Ja dat aanbod is ook ongekend. Ik heb er regelmatig besteld en het gaat altijd goed. Fijne winkel.
Klopt. En tuurlijk niet iedereen heeft slechte ervaringen. Maar het feit blijft dat een MaxICT vaker dan gemiddeld naar boven komt met dit soort problemen. Er is zelfs een Custom CSS die in de top 3 staat van geinstalleerd. Het laat in ieder geval zien dat er iets speelt ;)
SacreBleu schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:54:
[...]

DPG Media is geen liefdadigheid, nee.
Maar, je hebt nu het antwoord. De site is heel populair. Dus misschien moet je jouw relaas naar de community doen, die blijft maar op die site doorklikken.
Hoe bereik ik als buitenstaander de mensen die puur en alleen de pricewatch gebruiken als vergelijker om snel producten te vinden? Juist, niet :)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:11
MaxICT, Altijd wel een excuus bij ze waarom de levering zo lang duurt terwijl het op voorraad binnen 1 a 2 dagen zou zijn en het toch een maand duurt met tussentijdse leugens.

Goedkoop van ebay geroggeld of uit het grijze circuit, zet het er dan bij ipv een voorgelogen levertijd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 16:49
SgtElPotato schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:57:
[...]

Genoeg positieve reviews blijven bestaan bovenaan en niemand gaat ze allemaal lezen.
Het filteren van de shopreviews is wel iets wat Tweakers zou kunnen verbeteren. Je hebt nu een platte lijst met reviews zonder filter mogelijkheden. Wat ik zelf vaak doe op andere sites is filteren op de 1-ster reviews en daarvan de top 5 of 10 doorkijken om te zien wat er misgaat.
Dat is in de shopreviews op dit moment, voor zover ik kan zien, niet mogelijk.
Zoals je zegt er zijn 132 pagina's met reviews, maar die gaat niet iedereen volledig doorlezen. Wat filter mogelijkheden zouden daar wel van pas komen.

[ Voor 11% gewijzigd door urk_forever op 24-12-2024 14:15 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:13
Mirved schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:35:
[...]

Meteen een les geleerd dus wat er gebeurt als je enkel naar prijs kijkt en niet naar reviews
De reviews die eenvoudig gemanipuleerd kunnen worden.
Iedereen kan een anonieme account aanmaken op tweakers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 13:05
GerardVanAfoort schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:52:
Scorekaart voor Algemeen/Klantenservice/Verzending allen 2,5 ster van 5, dit betekend rapportcijfer 5!
En Prijsindex Nederland 97,9 (2,1% onder gemiddeld)

Ik mag toch hopen dat 70%+ wel begrijpt dat dit geen geweldige score (rapportcijfer) is. Ik zou er bij voorkeur niet bestellen. Minimaal 3,5 à 4 sterren voor mij, en daarna eigen onderzoek webwinkel.
Nee... het klopt volgens mij niet wat je schrijft, je berekening is te positief. Je mag niet zomaar het aantal sterren verdubbelen, want 1 ster moet een rapportcijfer 1 blijven. Dus met interpolatie kom ik hier op (en er zal vast een nette formule voor te bedenken zijn):
SterrenCijfer
11.000
1.52.125
2.03.250
2.54.375
3.05.500
3.56.625
4.07.750
4.58.875
5.010

Dus nee, MaxICT heeft geen rapportcijfer 5, maar minder net iets meer dan 4. Wat dat betreft is het sterren-systeem van Tweakers dus flatterend.

Edit: formule voor omrekenen van sterren naar rapportcijfer:
Cijfer = 1 + 2.25*(sterren-1)

...Zou er met CSS iets mogelijk zijn om een rapportcijfer ipv aantal sterren te laten zien?

edit: correctie van het rapportcijfer van 2,5 ster. Tsssk, niemand die m'n getallen controleert?!?

[ Voor 9% gewijzigd door vanaalten op 25-12-2024 13:53 . Reden: 2,5 ster = 4.375 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• corset

MaxICT is een grote speler onder de webshops (op basis van het aantal klikken vanuit de Pricewatch (net geen top 10 in 2024). Hoewel hun reviewscore voor verbetering vatbaar is, blijven gebruikers geïnteresseerd in hun aanbod. Na de feestdagen zullen we MaxICT attenderen op dit topic en waar nodig in gesprek gaan om de ervaring te verbeteren.
Ik snap dat je sinds Augustus werkzaam bent. Maar ik zou je willen adviseren het andere topic ook even door te lezen. Al dat attenderen en bespreken gaat niks oplossen. Ze halen hun schouders op en gaan door.

We krijgen nu een herhaling van stappen, en ik denk zelf dat er dan niks gaat veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:50

Herman

FP ProMod
(...) We zijn niet van plan om winkels waar (af en toe) klachten over binnenkomen te weren, daar zijn de shopreviews voor. (...)
Fijn dat je hier reageert en jullie standpunt is heel goed te begrijpen en uiteraard jullie volste recht. :)

Ik vind echter wel dat je in bovenstaande quote het probleem m.i. onnodig bagatelliseert. Dat doet m.i. geen recht aan de vele topics en de vele honderden reacties in die topics waarin users hun ongenoegen en hun ergernis m.b.t. hun ervaringen met deze webshop bij het gebruik van de Pricewatch hebben geuit.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Maarten2212 schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:46:
[...]

Een voorwaarde daarvan is dat de shopreviews betrouwbaar zijn. in het verleden is er specifiek bij dit bedrijf, zacht uitgedrukt, wel eens vraagtekens bij gezet.
En desondanks scoren ze gemiddeld belabberd met 100 reviews. Dus het punt blijft staan: doe gewoon enig onderzoek. PW heeft gewoon die mogelijkheid dus om hier nou te komen klagen als je die mogelijkheid niet gebruikt 8)7

Je gaat toch ook niet eten bij een restaurant met 2,5/5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
evilution schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:40:
[...]

En desondanks scoren ze gemiddeld belabberd met 100 reviews. Dus het punt blijft staan: doe gewoon enig onderzoek. PW heeft gewoon die mogelijkheid dus om hier nou te komen klagen als je die mogelijkheid niet gebruikt 8)7

Je gaat toch ook niet eten bij een restaurant met 2,5/5?
Als de laatste twee reviews vijf sterren zijn wel. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04 10:05

World Citizen

FreeReef.nl

SgtElPotato schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:53:
[...]

Klopt. En tuurlijk niet iedereen heeft slechte ervaringen. Maar het feit blijft dat een MaxICT vaker dan gemiddeld naar boven komt met dit soort problemen. Er is zelfs een Custom CSS die in de top 3 staat van geinstalleerd. Het laat in ieder geval zien dat er iets speelt ;)
Je schrijft redelijk stellig dat MaxICT weg moet.

Overal op elke pagina is duidelijk te zien dat MaxICT iets lager scoort in sterren dan wat je meestal ziet. De sterren lijken me meer dan helder.

Het triggert me een beetje dat je ze weg wilt hebben. Want ik wil dat niet. Ik koop er wel eens en vind ze dan via de PW. Je wilt iets voor elkaar krijgen waar ik last van ga hebben.

Die sterren werken prima. Laat het daarbij.
Als iemand verwachtingen heeft dat bij die score de service altijd perfect is dan is dat wellicht het probleem.

FreeReef.nl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 17:53
Voor mij is het grootste probleem dat ze regelmatig aanbiedingen hebben waardoor ze bovenaan staan, maar die dan niet leverbaar blijken te zijn. En dat lijkt me iets waar tweakers wel iets mee zou moeten doen, want dat vertroebelt de pricewatch. En het is ook niet iets dat de sterrenscore echt aanpakt.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:47
redwing schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:53:
Voor mij is het grootste probleem dat ze regelmatig aanbiedingen hebben waardoor ze bovenaan staan, maar die dan niet leverbaar blijken te zijn. En dat lijkt me iets waar tweakers wel iets mee zou moeten doen, want dat vertroebelt de pricewatch. En het is ook niet iets dat de sterrenscore echt aanpakt.
Helemaal mee eens. Het zou T.net sieren als er daadwerkelijk maatregelen getroffen zouden worden wanneer (te) vaak foutieve prijzen of prijzen voor niet leverbare artikelen gepost worden. Die maatregel zou dan niet een verwijderen uit de pricewatch moeten zijn, maar iets waarmee bezoekers juist gewaarschuwd worden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb zakelijk vrij veel zaken gedaan met MaxICT de afgelopen 2,5 jaar.
Echter, sinds een maand of 2 krijgen we vaak niets meer geleverd van wat we bestellen. De orders blijven veelal op "afwachting" staan en ik denk dat ze van bepaalde leveranciers niets meer geleverd krijgen.

Ik wil geen geruchten of onrust zaaien, maar ik weet niet wat de financiële positie is van MaxICT. Ik zou in ieder geval hooguit op rekening kopen en met een retour zending zou ik voorzichtig zijn.

Lange tijd had ik ze gewoon een voldoende gegeven (prima leveringen, prima prijs), maar dit is van 4/5 sterren de laatste tijd echt naar 1 ster gegaan voor alles (service, leveringen).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• jensvde
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-01 18:25
Helaas ook altijd problemen met MaxICT. Normaal reageert de klantendienst en komt het wel goed (na weken mailen en wachten) maar nu lijkt het gewoon oplichting. Elke mail die je stuurt negeren ze. Ik kocht SAS disks en kreeg refurbished, SMART faulty disks die ook nog eens 4J oud waren.!

Meteen als DOA gemeld maar sindsdien krijg ik geen reactie meer, anderhalve maand geleden al. 4 emails later en nog steeds niets. Maar blijkbaar ben ik niet alleen als ik het hier zo lees.

Ik sta op het punt om klacht in te dienen bij de politie als men mij blijft negeren. Het gaat om een aanzienlijk bedrag, 18TB SAS disks zijn niet goedkoop.

Maar hoe kan het dat ze nog steeds op Tweakers staan dat begrijp ik echt niet. Ze zetten zelfs het Tweakers logo op hun site terwijl mensen hier niet anders doen dan klagen over de service. De meest recente reviews zeggen toch genoeg?

Met dit soort zaakjes wil je als Tweakers niets met te maken hebben denk ik dan? Zo haal je je eigen naam toch ook een beetje door het slijk als consumentenplatform. Ik ging er vanuit dat de shops in de pricewatch betrouwbaar zijn, zeker als ze zo vaak als 1ste resultaat komen. Jammer dat ik er zo moet achterkomen dat dit niet het geval is.

Ik denk dat het zeker een goed idee is om een soort waarschuwingsbanner te plaatsen bij MaxICT (of de shop gewoon volledig van de pricewatch halen). Dat had mij enkele honderden euros kunnen besparen :D

[ Voor 9% gewijzigd door jensvde op 11-01-2025 08:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TweakGP
jensvde schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:27:
Helaas ook altijd problemen met MaxICT.
En dat weet je en dan ga je er toch gewoon bestellen? En komt dan hier vervolgens klagen dat het verboden zou moeten worden?

Niet heel logisch toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensvde
TweakGP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:41:
[...]

En dat weet je en dan ga je er toch gewoon bestellen? En komt dan hier vervolgens klagen dat het verboden zou moeten worden?

Tja soms wil je iemand een 2de kans geven? Het was uiteindelijk de vorige keren ook altijd in orde gekomen, dacht oprecht dat het nog ging om 'een foutje'. Maar nu lees ik dat het systematisch wel fout zit en voor velen.

Beter dat we dat melden he :)

Ze zijn uiteindelijk toch partner met Tweakers, het logo staat op hun site.

[ Voor 9% gewijzigd door jensvde op 11-01-2025 08:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
jensvde schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:43:
[...]
Ze zijn uiteindelijk toch partner met Tweakers, het logo staat op hun site.
Partners.... niet overdrijven. Ze leven prijzen aan aan de pricewatch, zoals iedere shop.
En je ervaringen kan je gewoon kwijt in de shopreviews, op basis daarvan kan iedereen zelf prima bepalen of ze er wat kopen.
Maar hoe kan het dat ze nog steeds op Tweakers staan dat begrijp ik echt niet.
Je hebt even de reviewscore gemist maar wist eigenlijk al voor je bestelling dat ze slechte service boden... maar je vond het verder prima om te bestellen omdat het goedkoper was? En nu moeten ze er maar helemaal af?

Je kiest gewoon bewust voor een shop met relatief slechte service en goedkope prijzen.

[ Voor 47% gewijzigd door TweakGP op 11-01-2025 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:46
TweakGP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:41:
[...]

Misschien niet selectief quoten maar ook de volgende zin meenemen: "Normaal reageert de klantendienst en komt het wel goed"

En daar heb je dan gelijk je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
morritz34 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:55:
[...]

Misschien niet selectief quoten maar ook de volgende zin meenemen: "Normaal reageert de klantendienst en komt het wel goed"

En daar heb je dan gelijk je antwoord.
Iets met gewaarschuwd mens enzo.... maar een koopje is blijkbaar belangrijker.

Ieder weldenkend mens koopt ergens anders of neemt bewust de gok voor een voordeeltje. En dan betaal je op een manier dat je zo min mogelijk risico loopt, zoals met een creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensvde
TweakGP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:51:
[...]

Partners.... niet overdrijven. Ze leven prijzen aan aan de pricewatch, zoals iedere shop.
En je ervaringen kan je gewoon kwijt in de shopreviews, op basis daarvan kan iedereen zelf prima bepalen of ze er wat kopen.

[...]

Je hebt even de reviewscore gemist maar wist eigenlijk al voor je bestelling dat ze slechte service boden... maar je vond het verder prima om te bestellen omdat het goedkoper was? En nu moeten ze er maar helemaal af?

Je kiest gewoon bewust voor een shop met relatief slechte service en goedkope prijzen.
[...]

En je ervaringen kan je gewoon kwijt in de shopreviews.

[...]

Je hebt even de reviewscore gemist maar wist eigenlijk al voor je bestelling dat ze slechte service boden... maar je vond het verder prima om te bestellen omdat het wat goedkoper was?

En nu moeten ze er maar helemaal af?
Tja kijk als je aangesloten bent bij Tweakers, telkens bovenaan de pricewatch komt, het logo adverteert op de webshop..

Ik bestel bij Max enkel als ik het elders niet vind. Gaat vaak om (iets ouder) enterprise server gear.

Bon ieders zijn mening natuurlijk maar die van mij is dat Tweakers zeker ook moeite mag doen om de consument een beetje te beschermen. Een kleine banner bij een score lager als de helft is toch een kleine moeite?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
jensvde schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:04:
[...]
Tja kijk als je aangesloten bent bij Tweakers, telkens bovenaan de pricewatch komt, het logo adverteert op de webshop..

Ik bestel bij Max enkel als ik het elders niet vind. Gaat vaak om (iets ouder) enterprise server gear.
Je kiest bewust voor kopen bij een webshop met een wat bedenkelijke reputatie........

Ik snap oprecht je insteek niet. Je bent gewaarschuwd door de lage reviewscore (hier en eigenlijk op alle reviewsites) en je eigen ervaringen in het verleden. Toch kies je er met volle verstand voor om hier regelmatig aankopen te doen en nu kom je met allerlei overdrijvingen als "aangesloten bij Tweakers". "bovenaan in Pricewatch". (zou dat met het aanbod/prijs te maken hebben?) en eist dan dat je met een melding beter geïnformeerd zou zijn terwijl je dat gewoon al lang bent maar toch bewust de gok neemt?

Dat is toch niet heel logisch?

En ja, het lijkt erop dat ze de laatste weken/maanden er een nog iets grotere puinhoop van maken. Maar je handelt toch altijd met zo'n webshop vanuit de gedachte dat ze elk moment failliet kunnen gaan..... doe je dat niet dan ligt vooral daar je eigen probleem in mijn optiek.

Waarom heb je iemand nodig om je te beschermen terwijl je vooraf al weet dat je met een enigszins onbetrouwbare shop zaken gaat doen? Wat had een extra melding voor jou dan toegevoegd, je wist exact dezelfde informatie nu ook al voor je weer ging bestellen?

[ Voor 10% gewijzigd door TweakGP op 11-01-2025 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jensvde
TweakGP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:19:
[...]

Je kiest bewust voor kopen bij een webshop met een bedenkelijke reputatie........

Ik snap oprecht je insteek niet. Je bent gewaarschuwd door de lage reviewscore en je eigen ervaringen in het verleden. Toch kies je er met volle verstand voor om hier regelmatig aankopen te doen en nu kom je met allerlei overdrijvingen als "aangesloten bij Tweakers". "bovenaan in Pricewatch". (zou dat met het aanbod/prijs te maken hebben?) en eist dan dat je met een melding beter geïnformeerd zou zijn terwijl je dat gewoon al lang bent maar toch bewust de gok neemt?

Dat is toch niet heel logisch?

En ja, het lijkt erop dat ze de laatste weken/maanden er een nog iets grotere pijnhoop van maken. Maar je handelt toch altijd met zo'n webshop vanuit de gedachte dat ze elk moment failliet kunnen gaan..... doe je dat niet dan ligt vooral daar je eigen probleem in mijn optiek.

Waarom heb je iemand nodig om je te beschermen terwijl je vooraf al weet dat je met een enigszins onbetrouwbare shop zaken gaat doen?
toon volledige bericht
Maar onbetrouwbaar, dat weten we pas sinds deze bestelling? Zoals eerder gezegd is het altijd in orde gekomen. Het is nu dat het niet in orde komt, en daarom deze reactie. Anders had ik die op het vorige topic wel geplaatst he :)

En zoals eerder ook gezegd, ik bestel enkel op Max als ik het elders niet kan vinden. Natuurlijk probeer ik ze zo vaak mogelijk te vermijden maar soms zijn ze de enigste die een bepaald product op voorraad hebben (denk bv aan Samsung SAS SSDs, HP certified replacements, etc). Dat soort zaken vind je niet op Bol.com of Alternate :D

Ik snap jouw reactie niet zo goed. Jij vind het dus oke dat de pricewatch vervuild wordt door een bedrijf waar je niets goed meer over hoort? Volgens jou moeten we hier dus niets aan doen?

Wat betreft 'aangesloten bij', dat is niet overdreven, dat is een letterlijke quote van MaxICT.nl. Neem zelf misschien een kijkje op hun website

[ Voor 3% gewijzigd door jensvde op 11-01-2025 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
jensvde schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:29:
[...]
Maar onbetrouwbaar, dat weten we pas sinds deze bestelling?
Volgens velen die hier posten weten we dat al jaren :-).

Het gaat er toch gewoon om dat je, met alle redenen die je voor jezelf als rechtvaardiging kan bedenken, bewust besteld bij een webshop met slechte klantenservice en een bedenkelijke reputatie.

En als het dan misgaat, of je tegen die slechte klantenservice aanloopt, zo'n beetje (een deel van) de schuld bij Tweakers probeert te leggen? Terwijl je zelf alle informatie zelf al voor je aankoop wist en toch gewoon zaken met ze hebt gedaan? Daar veranderd zo'n melding/banner of zelfs een verwijdering uit de pricewatch helemaal niets aan. In jouw optiek moet je er nog steeds bestellen want ergens anders is het niet te krijgen.

Daar snap ik dus niets van.....

[ Voor 72% gewijzigd door TweakGP op 11-01-2025 09:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:48

dragonhaertt

@_'.'

[...]

[...]

Ik vind de review score ook niet een al te beste maatstaf.
Je kan maar 1-5 sterren geven (geen 0) waardoor een rating gemiddeld al snel 1.5-2 sterren is.
Max ict heeft bijvoorbeeld 2.5 sterren.

Om te vergelijken: bol.com heeft hetzelfde, en Amazon heeft maar een halve ster meer.
Ik vind dat verschil niet heel significant gezien de absolute criminele acties van maxict.

Een paar goede ervaringen (tegen vergoeding/extra korting) trekken de gemiddelde scores snel naar een, voor veel mensen, acceptabel niveau.

Niet iedereen neemt de tijd om alle reviews te lezen helaas.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensvde
TweakGP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:34:
[...]

Volgens velen die hier posten weten we dat al jaren :-).

Het gaat er toch gewoon om dat je, met alle redenen die je voor jezelf als rechtvaardiging kan bedenken, bewust besteld bij een webshop met slechte klantenservice en een bedenkelijke reputatie.

En als het dan misgaat, of je tegen die slechte klantenservice aanloopt, zo'n beetje (een deel van) de schuld bij Tweakers probeert te leggen? Terwijl je zelf alle informatie zelf al voor je aankoop wist en toch gewoon zaken et ze hebt gedaan?

Daar snap ik dus niets van.....
Waar heb ik ooit Tweakers schuld gegeven haha? Suggestie was om een banner te voorzien of de shop te verwijderen zodat andere mensen niet hetzelfde voor zouden hebben. Waar heb ik ooit gezegd dat dit Tweakers hun fout was? Dat zei ik toch niet :D

En daar gaat het toch ook helemaal niet om, wiens schuld? Die van MaxICT natuurlijk die de levering niet nakomt, en mezelf die er bestelde wetende dat het soms wat langer kan duren. Maar dit heb ik daar ook nog nooit meegemaakt.

Ik zou het gewoon jammer vinden als anderen hier nog geld verliezen :D Zo'n banner lijkt me een uitstekende oplossing. Een hele hoop mensen klikken waarschijnlijk blindelings op het eerste (en goedkoopste) resultaat

[ Voor 5% gewijzigd door jensvde op 11-01-2025 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
jensvde schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:45:
[...]
Waar heb ik ooit Tweakers schuld gegeven haha?
Hier bijvoorbeeld.....
Maar hoe kan het dat ze nog steeds op Tweakers staan dat begrijp ik echt niet.
Maar wordt nou eens concreet, je wist voor je bestelde al dat ze een slechte reviewscore hadden en je besteld toch. Waarom zou dan een extra melding " let op slechte reviewscore (net zoals zoveel andere webshops)" enig verschil hebben gemaakt?

Om dan te zeggen dat je anderen wil beschermen die niet nadenken bij het bestellen is wel een heel zwak excuus in mijn optiek.

En natuurlijk snap ik dat je niet blij bent, maar daar gaat het niet om. Je was nu ook al gewaarschuwd en had zelf maatregelen kunnen nemen zoals gewoon niet bestellen, betalen met een creditcard, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensvde
TweakGP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:57:
[...]

Hier bijvoorbeeld.....

[...]

Maar wordt nou eens concreet, je wist voor je bestelde al dat ze een slechte reviewscore hadden en je besteld toch. Waarom zou dan een extra melding " let op slechte reviewscore (net zoals zoveel andere webshops)" enig verschil hebben gemaakt?

Om dan te zeggen dat je anderen wil beschermen die niet nadenken bij het bestellen is wel een heel zwak excuus in mijn optiek.

En natuurlijk snap ik dat je niet blij bent, maar daar gaat het niet om. Je was nu ook al gewaarschuwd en had zelf maatregelen kunnen nemen zoals gewoon niet bestellen, betalen met een creditcard, enz.
toon volledige bericht
Ja exact, ik snap niet als zoveel mensen problemen hebben met deze shop, we er hier aan Tweakers dat zomaar laten gebeuren.

Dat is toch niet de schuld van Tweakers dat ik mijn geld kwijt ben?

Ik vind gewoon dat we er iets aan moeten doen als een shop zich niet gedraagd. En zeker als die shop dan ook de Tweakers logo's adverteert. We mogen dat toch niet zomaar toestaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
dragonhaertt schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:42:
[...]
Ik vind dat verschil niet heel significant gezien de absolute criminele acties van maxict.
Harde woorden.... je hebt vast wel wat links naar eerdere veroordelingen van ze?

Ik snap echt die haat en verzoeken om censuur niet. Bestel er gewoon niet, gaan ze van zelf verdwijnen en is het klaar.

Maar oproepen tot censuur voor bedrijven met (mega) slechte service, dan is de lijst toch bijna oneindig. Probeer maar eens tot een fatsoenlijke oplossing te komen bij Ziggo, KPN of Telenet als er echt iets misgaat. Exact hetzelfde eigenlijk. Ook daar zijn hordes te vinden die zich bedrogen voelen....

Maar vooruit, ik ben er wel klaar mee..... Het is tenslotte Tweakers zelf die bepaalt wie voor de Pricewatch mag betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakGP op 11-01-2025 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensvde
TweakGP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:02:
[...]

Harde woorden.... je hebt vast wel wat links naar eerdere veroordelingen van ze?

Ik snap echt die haat en verzoeken om censuur niet. Bestel er gewoon niet, gaan ze van zelf verdwijnen en is het klaar.

Maar oproepen tot censuur voor bedrijven met (mega) slechte service, dan is de lijst toch bijna oneindig. Probeer maar eens tot een fatsoenlijke oplossing te komen bij Ziggo, KPN of Telenet als er echt iets misgaat. Exact hetzelfde eigenlijk. Ook daar zijn hordes te vinden die zich bedrogen voelen....
Ik snap jou punt ook wel maar het probleem is dat de meesten pas doorhebben dat de shop niet deugd nadat ze de bestelling plaatsen. Een gewaarschuwd mens is er twee waard :D

En akkoord, alle shops oplijsten is geen haalbaar doel. Maar als het de spuigaten uitloopt zoals bij Max moeten we toch 'iets' doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:45
Moet zeggen dat de beloofde levertijden met een schep zout moeten worden genomen maar dat je verder over het algemeen wel prima geleverd krijgt. Soms zie je niet dat er verzonden is omdat veel met drop shipment lijkt te gaan vanuit een andere leverancier. Wat er mogelijk gebeurt is dat er af en toe een rotte appel tussen de leveranciers lijkt te zitten die zorgt voor vervelende ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:51
"Het is een grote speler, veel clicks"

Oftewel, het levert tweakers een hoop geld op. Dat (naïve) mensen dan toch nog weer wat bestellen bij deze tent maakt dan inderdaad niet uit. Dit is inderdaad een passief agressieve reactie maar men stelt zich ook passief op tegen maxict. Want hen attenderen op de reviews is hetzelfde als niet acteren (ze doen er niks mee) Het is gewoon pijnlijk duidelijk dat tweakers veel geld aan hen verdiend en stellen de bezoekers/community daaraan ondergeschikt door te stellen: je kan toch lezen? Eigen schuld. Hulde tweakers, hulde.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:28
jensvde schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:06:
[...]

Ik snap jou punt ook wel maar het probleem is dat de meesten pas doorhebben dat de shop niet deugd nadat ze de bestelling plaatsen. Een gewaarschuwd mens is er twee waard :D

En akkoord, alle shops oplijsten is geen haalbaar doel. Maar als het de spuigaten uitloopt zoals bij Max moeten we toch 'iets' doen?
Je kunt in de PW shops uitsluiten. Je hoeft er niet te kopen en je hoeft niet voor de laagste prijs te gaan.

Zeker bij enterprise producten zijn er ook leveranciers buiten de PW om en soms hebben die zeker zo goeie prijzen want die hoeven niet aan allerlei prijsvergelijkers te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003

Blokker_1999

Full steam ahead

Jelle Brolnir schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:17:
"Het is een grote speler, veel clicks"

Oftewel, het levert tweakers een hoop geld op. Dat (naïve) mensen dan toch nog weer wat bestellen bij deze tent maakt dan inderdaad niet uit. Dit is inderdaad een passief agressieve reactie maar men stelt zich ook passief op tegen maxict. Want hen attenderen op de reviews is hetzelfde als niet acteren (ze doen er niks mee) Het is gewoon pijnlijk duidelijk dat tweakers veel geld aan hen verdiend en stellen de bezoekers/community daaraan ondergeschikt door te stellen: je kan toch lezen? Eigen schuld. Hulde tweakers, hulde.
Hoe levert het Tweakers geld op? Voor hen maakt het echt niet uit of je nu doorklikt naar de ene of de andere webshop. En als jij gewoon klikt op de goedkoopste zonder zelf maar de reputatie van die shop in acht te nemen, die je vlak naast de prijs ziet staan, dan moet je toch ook eens bij jezelf terade gaan. Het enige wat Tweakers van mij zou kunnen en misschien moeten verbeteren is een kleurgradatie op die sterren zetten. Van rood voor 1 ster over geel tot groen voor 5 sterren. Dan zou het misschien weer wat meer opvallen dat er shops zijn met een slechtere reputatie bij de community.

Want als je puur naar de reputatiescore kijkt, is MaxICT niet eens de slechtst scorende, maar wel de enige waarover telkens geklaagd wordt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Blokker_1999 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:25:
[...]

Hoe levert het Tweakers geld op? Voor hen maakt het echt niet uit of je nu doorklikt naar de ene of de andere webshop. En als jij gewoon klikt op de goedkoopste zonder zelf maar de reputatie van die shop in acht te nemen, die je vlak naast de prijs ziet staan, dan moet je toch ook eens bij jezelf terade gaan.
Als Max ICT vaak de goedkoopste, of überhaupt de enige is bij een product (ze hebben meer dan 55.000 producten in de PW), en ze aangeven voorraad te hebben, dan is het logisch dat mensen doorklikken en het Tweakers geld oplevert, om antwoord te geven op je 'Hoe levert het Tweakers geld op?'-vraag.

Of dat slim is, als er duidelijk staat dat ze maar 3 sterren scoren, is een tweede, maar doet niks af aan dat antwoord.
Het enige wat Tweakers van mij zou kunnen en misschien moeten verbeteren is een kleurgradatie op die sterren zetten. Van rood voor 1 ster over geel tot groen voor 5 sterren. Dan zou het misschien weer wat meer opvallen dat er shops zijn met een slechtere reputatie bij de community.

Want als je puur naar de reputatiescore kijkt, is MaxICT niet eens de slechtst scorende, maar wel de enige waarover telkens geklaagd wordt.
Het lijkt me zéér sterk dat ze ooit verschillende gekleurde sterren gaan introduceren, want daarmee zou Tweakers ook expliciet(er) aangeven dat 1 tot 3 sterren een slechte score is, en dat vinden bedrijven, die betalen voor de Pricewatch, natuurlijk niet leuk.

Nu is het enkel een ongeschreven regel dat 3 sterren geen al te beste score is, en laat Tweakers het in het midden, door de sterren altijd groen te laten.

Wat Tweakers wel zou kunnen doen, is de sterren niet altijd groen maken, maar bijvoorbeeld standaard geel (wat je sowieso vaker ziet bij ratings).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:51
Vind het bijzonder dat blokker zich afvraagt hoe het tweakers geld oplevert...Aangezien ze registreren hoeveel clicks er gedaan worden lijkt mij het niet lastig om daar een verdiendmodel aan vast te hangen. Mij dunkt dat het tarief anders is voor een bedrijf met weinig engagement als voor 1 met veel. Ik betwijfel dus ook dat dat er niet is. Zou niet weten welk incentief er anders is om deze gasten erin te laten. Maar goed blokker, zoals zo vaak ben ik het niet met je eens. Wel vreemd dat je het normaal acht dat mensen de score zien (en dus dit moeten interpreteren als "beter niet hier bestellen") maar vervolgens blijkbaar wel vind dat deze verbeterd moet worden, je spreekt jezelf tegen.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
Waarom kan niemand van tweakers hier niet (opnieuw) uitspraak ove doen? Volgens mij worden oude discussies weer herhaalt en in het verleden deed Tweakers hier niks aan. Het zal mij dan ook benieuwen of ze dat nu wel gaan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

morritz34 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:54:
Waarom kan niemand van tweakers hier niet (opnieuw) uitspraak ove doen? Volgens mij worden oude discussies weer herhaalt en in het verleden deed Tweakers hier niks aan. Het zal mij dan ook benieuwen of ze dat nu wel gaan doen.
Dat is binnen 24u na het openen van dit topic toch gedaan? WouterdR in "MaxICT waarom mag dit nog?"

Dat men hier niet tevreden mee is, is wat anders. De argumenten zijn grotendeels hetzelfde:
  • weinig zichtbaar verschil tussen ratings in sterren waardoor MaxICT het goed lijkt te doen;
  • prijzen in de PW zijn incorrect;
  • product kan niet geleverd worden voor geadverteerde prijs
Nu komen daar enkele verdwaalde: "ze zijn de laatste tijd veel slechter, want .." posts bij.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
True schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:02:
[...]

Dat is binnen 24u na het openen van dit topic toch gedaan? WouterdR in "MaxICT waarom mag dit nog?"

Dat men hier niet tevreden mee is, is wat anders. De argumenten zijn grotendeels hetzelfde:
  • weinig zichtbaar verschil tussen ratings in sterren waardoor MaxICT het goed lijkt te doen;
  • prijzen in de PW zijn incorrect;
  • product kan niet geleverd worden voor geadverteerde prijs
Nu komen daar enkele verdwaalde: "ze zijn de laatste tijd veel slechter, want .." posts bij.
Omdat "Na de feestdagen zullen we MaxICT attenderen op dit topic en waar nodig in gesprek gaan om de ervaring te verbeteren."

Hierna is geen reactie geweest. Als het is wat het is dan heeft dit topic niet echt zin meer om de redenen die jij aangeeft en welke tot in den treure herhaalt worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:08
... Het enige wat Tweakers van mij zou kunnen en misschien moeten verbeteren is een kleurgradatie op die sterren zetten. Van rood voor 1 ster over geel tot groen voor 5 sterren. Dan zou het misschien weer wat meer opvallen dat er shops zijn met een slechtere reputatie bij de community.
Ik gebruik dit al jaren.

Review sterrenkleurtjes (rood/geel/oranje/groen/donkergroen) FIXED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten Blom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 22:10
6 jaar geleden iets besteld. Mooi meer. Verpakking was open geweest miste kabels en maak je een melding bij het bedrijf, krijg je kik op stuk beleid. En dit was een zakelijke order.
Ik hoop dat ze failliet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Het zou helpen als er een (duidelijk zichtbaar) standaard filter op de review score zou staan. Niet alleen voor de gebruikers, maar ook voor de reputatie van de price watch, en de webshops die hun zaakjes wel op orde hebben.
En dat betreft meerdere webshops, maar die vanuit TS en de vele eerdere topics in het bijzonder.

Nu weet ik het ondertussen wel welke shops ik minder kan vertrouwen, maar Tweakers hoopt natuurlijk op nieuwe aanwaa, en die gaan na één of twee dergelijke ervaringen het platform wel wantrouwen.

De PW is een goed verdienmodel voor tweakers (en daar is niets mis mee) maar ga er dan ook wel zo mee om.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bennoid
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-02 14:46
Waar ligt Tweakers hun lijn tussen plaatsen en niet plaatsen op PW?

Als ik een webshop online zwier, een aantal populaire items zet ik aan de beste prijs online. 1 op 5 verstuur ik en de rest dat zie ik nog wel hoe ik het regel. Lekker veel klikt op mijn website in PW, 50 cent per keer voor Tweakers. Lijkt mij een succesvol business model. Mijn website is populair op de PW!

Waar ligt de lijn tussen een slechte webshop en oplichting? Is het echt aan de casual gebruiker op Tweakers om zich vooraf te informeren en eerst een slechte ervaring te ondergaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen31
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-04 06:27
Het zijn grote oplichters,heb behuizing besteld nooit omtvangen,en reageren totaal niet op mailtjes.
Ongehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
Bennoid schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:26:
....
Is het echt aan de casual gebruiker op Tweakers om zich vooraf te informeren
....
Ja. Zoals altijd: Buyer beware. Eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Hoi Allemaal,

Ik ben sinds eind augustus werkzaam voor de Tweakers pricewatch en (nog) niet heel actief op het forum maar wil wel graag reageren.

We streven ernaar om een zo compleet mogelijk aanbod van producten en webshops in de Pricewatch aan te bieden. Op die manier kan je als gebruiker de laagste prijs van een product bij ons vinden en dat vinden we belangrijk. We zijn niet van plan om winkels waar (af en toe) klachten over binnenkomen te weren, daar zijn de shopreviews voor. Door resultaten te filteren op bijvoorbeeld de review score kan je als gebruiker een voor jou optimale selectie creëren.

Is hier al wat meer over bekend? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Late quote maargoed.

Gelukkig kun je ook de karma zien en welke user de review geplaatst heeft. Lage karma en nieuw account is voor mij al instant ongeloofwaardig.
Vrijwel niemand gaat speciaal een account hier aanmaken om een enkele positieve review te plaatsen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 17:53
sapphire schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:25:
[...]

Late quote maargoed.

Gelukkig kun je ook de karma zien en welke user de review geplaatst heeft. Lage karma en nieuw account is voor mij al instant ongeloofwaardig.
Vrijwel niemand gaat speciaal een account hier aanmaken om een enkele positieve review te plaatsen.
Maar dan verwacht je wel heel veel van de gebruikers zelf. Want wie gaat er naast de reviewscores nog tijd spenderen om de reviews 1 voor 1 door te kijken om te bepalen welke review nu wel/niet echt is?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:01

Kheos

FP ProMod
sapphire schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:25:
[...]

Late quote maargoed.

Beetje vreemde instelling: genoeg webshops met een 'hey, laat een review en krijg korting op je volgende bestelling'-programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

redwing schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:38:
[...]

Maar dan verwacht je wel heel veel van de gebruikers zelf. Want wie gaat er naast de reviewscores nog tijd spenderen om de reviews 1 voor 1 door te kijken om te bepalen welke review nu wel/niet echt is?
Nouja de karma staat naast de gebruikersnaam bij de review.
Je hoeft er geen hele studie voor te doen maar een beetje eigen inzet mag wel toch en even kijken en begrijpen wat je leest is wel redelijk basic lijkt me :?
Kheos schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:38:
[...]

Beetje vreemde instelling: genoeg webshops met een 'hey, laat een review en krijg korting op je volgende bestelling'-programma.
Dat zijn toch indirect gesponsorde reviews, imho dus ook niet heel geloofwaardig.

Begrijp me niet verkeerd, ik hang de vlag uit als MaxICT uit de PW gegooid word want ik vind het schandalige praktijken maar een beetje eigen inzet in de vorm van even de reviews bekijken is toch niet teveel gevraagd van iemand die potentieel veel geld aan een product uit gaat geven lijkt me.

Edit: Voorbeeld van deze user: Lucrativity
Account bestaat al even, 0 activiteit behalve één positieve review voor MaxICT waarbij hij zelf nog aangeeft kans te maken op een prijs. En het mooiste is dat je overal leest dat de voorraad en levertijd indicaties niet kloppen en deze review roemt de voorraad indicatie. Ja heel geloofwaardig allemaal :+

[ Voor 28% gewijzigd door sapphire op 27-01-2025 10:55 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:51
Kheos schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:38:
[...]

Sterker nog; op pagina 1 van de reviews zie ik al meerdere personen onder "motivatie" benoemen dat diegene een prijs kan winnen. Het zal niet toevallig zijn dat deze reviews opvallen door 3 sterren of meer, omringd door 1 sterren reviews van personen die de review "uit eigen beweging" doen.

Natuurlijk is het zo dat een negatieve review over het algemeen eerder geplaatst wordt dan een positieve, maar hier is toch een duidelijke tendens te zien.

Maar waarom zou een webwinkel graag zien dat mensen reviews achterlaten? Nou, ik heb dit even bij Thuiswinkel.org nagekeken:
Reviews spelen een belangrijke rol bij online winkelen
Ze signaleren naar potentiële kopers dat jouw reviews authentiek zijn, wat bijdraagt aan het vertrouwen in jouw merk. Bovendien geven ze je de kans om te laten zien hoe je met klachten omgaat, wat kan resulteren in verbeterde klanttevredenheid en loyaliteit.
Het lijkt me evident dat het vertrouwen en de loyaliteit niet groeiende is, gezien het aantal topics en klachten hier op GoT. Eerder het tegenovergestelde. Het lijkt er dus sterk op dat MaxICT de reviews vooral wil "manipuleren" (ja ik zet het maar even in het heel negatieve) om de slechte score nog enigszins naar de 3 sterren te bewegen.

Ik ben dan ook zeer benieuwd wat er uit het gesprek tussen MaxICT en @WouterdR is gekomen :)

Join het GoT Pulse-Team!

Pagina: 1 2 Laatste