Aankoop bij webshop nergens terug te vinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennoid
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-02 14:46
Hallo allemaal, jarenlange lurker hier.

Ik hou van Tweakers en maak zeer veel gebruik van de pricewatch, veel minder van het forum. Oh had ik maar meer het forum gebruikt...
In ieder geval zit ik hier misschien fout met mijn topic maar misschien ook niet, want wat ik overal op het forum kan vinden over mijn onderwerp, krijgt een slotje?

Ik heb vrijdag een melding gekregen van Tweakers over een harde schijf waarvoor ik wachtte op een price drop. Deze was er nu op een webshop dat Tweakers in acht neemt, ik koop met mijn account, ik betaal met ApplePay en dan.....niks

Ik heb geen mails gekregen rond de aankoop, nergens in mijn webshop account is er een teken van de aankoop, de harde schijf / link is niet meer aanwezig van wat ik heb gekocht.
Ik heb een mail naar de webshop gestuurd, geen antwoord. Ik ben naar de telefoonnummer, deze correspondent bestaat niet. Ik zoek naar reviews; overvloedig negatief.... topics over de webshop worden over het volledige forum gesloten. Enige dat gelukt lijkt, is dat het geld van mijn kaart is...
Kan het iets anders zijn dan oplichting? Faillissement? In ieder geval; er is al gevraagd of deze webshop nog op Tweakers hoort, zonder gehoor...

Help? Anyone?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:06
Gaat dit om
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
of een andere foutieve verkoper? Normaal is Tweakers er vrij goed in, alleen
Members only:
laten ze vaak schieten helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 23-12-2024 14:50 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:41

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Bennoid schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:16:

Ik heb geen mails gekregen rond de aankoop, nergens in mijn webshop account is er een teken van de aankoop, de harde schijf / link is niet meer aanwezig van wat ik heb gekocht.
Ik heb een mail naar de webshop gestuurd, geen antwoord. Ik ben naar de telefoonnummer, deze correspondent bestaat niet. Ik zoek naar reviews; overvloedig negatief.... topics over de webshop worden over het volledige forum gesloten. Enige dat gelukt lijkt, is dat het geld van mijn kaart is...
Kan het iets anders zijn dan oplichting? Faillissement? In ieder geval; er is al gevraagd of deze webshop nog op Tweakers hoort, zonder gehoor...

Help? Anyone?
Allereerst: wat voor een kaart? Credit card? Dan kun je het later nog terug laten boeken als inderdaad blijkt dat de bestelling niet goed is gegaan.

Ik zou nog niet meteen uitgaan van oplichting. Mogelijk is er een storing opgetreden en heb je de mail(s) daardoor niet gehad. Door de tijd van het jaar kan ik me ook prima voorstellen dat een (kleine) webshop even wat moeilijker bereikbaar is - die zullen het flink druk hebben.

Kortom, probeer in contact te komen met de webshop. Als het echt niet lukt langs digitale weg, dan is er ook altijd nog analoge post waar een aangetekende brief naartoe kan.

[ Voor 17% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 23-12-2024 14:31 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennoid
@corset Ik denk dat ik geen naam mag noemen als ik zowat het forum doorschuim, it seems frowned upon. Maar het is duidelijk dat ik geen naam hoef te noemen.

@Heroic_Nonsense Is met CC gedaan, ik dacht ook dat het gemakkelijk terug te boeken viel, maar duidelijk dus niet, ik moet dus een dossier indienen bij Worldline en dit pas 15 dagen na de aankoop. Hopelijk gaat dit mocht het zijn dat dit bedrijf op punt staat om failliet te gaan. Het gaat over €436. Het is in ieder geval geen kleine webshop. En als ik naar de telefoonnummer bel krijg ik antwoord dat het nummer dat ik gevormd heb, niet in gebruik is...

[ Voor 1% gewijzigd door Bennoid op 23-12-2024 14:36 . Reden: Bedrag geplaatst voor context ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Bennoid schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:34:
@corset Ik denk dat ik geen naam mag noemen als ik zowat het forum doorschuim, it seems frowned upon. Maar het is duidelijk dat ik geen naam hoef te noemen.
Het probleem is dat deze naam weer op te zoeken is via Google, dus de regel is dat je een naam mag noemen wanneer relevant mits je die binnen [mo] tags plaatst. Staat uitgelegd in Shopping Forum Beleid

Als het dus inderdaad over
Members only:
gaat dan is dat de manier om dat te bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:41

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

[...]
@Heroic_Nonsense Is met CC gedaan, ik dacht ook dat het gemakkelijk terug te boeken viel, maar duidelijk dus niet, ik moet dus een dossier indienen bij Worldline en dit pas 15 dagen na de aankoop. Hopelijk gaat dit mocht het zijn dat dit bedrijf op punt staat om failliet te gaan. Het is in ieder geval geen kleine webshop. En als ik naar de telefoonnummer bel krijg ik antwoord dat het nummer dat ik gevormd heb, niet in gebruik is...
Dat klopt - het is niet een kwestie van een druk op de knop. Je moet eerst een dossier aanmaken, en men zal je ook vragen gaan stellen en om bewijs vragen (o.a. of je de vendor hebt geprobeerd te benaderen en wat hun response was).

Maar als je aangeeft dat je een betaling hebt verricht en geen enkele response krijgt vanuit de vendor, waarbij je aantoont dat je gemaild, gebeld en aangetekend geschreven hebt, dan zal men niet moeilijk doen en het bedrag weer bijschrijven op je kaart. Ook als de vendor ondertussen failliet zou zijn gegaan overigens, zolang jij jouw dossier maar eerder startte dan de faillissementsdatum van de vendor.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:33
Check je icloud.com mailadres eens.

En een faillissement kun je opzoeken in het ineolventieregister.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bennoid
@jeroen3 Al mijn mailboxen controleer ik, niks te vinden. En je kan gerust paar maand op bijna failliet staan voor je in een register komt :).

@Heroic_Nonsense dan hoop ik dat het niet binnen 15 dagen zover is want zolang moet ik dus wachten voor een dossier te starten :(

@Oon bedankt

Dus mijn ding is, als
Members only:
wel geld kan nemen, maar geen mails sturen of de bestelling kan laten verschijnen in de account. Als ze geen werkend telefoonnummer meer hebben. Is het niet tijd dat Tweakers de inclusie van deze webshop (opnieuw) herziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:31

Perkouw

Moderator General Chat
Even de titel wat minder schreeuwerig gemaakt en wat meer sluitend met het issue van de TS

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 18:34

Felyrion

goodgoan!

Ik weet ook niet precies waarom, maar Tweakers steekt een beetje hun kop in het zand als het gaat om deze webshop.

Niet voor niks is er een (vrij populaire) CSS snippet (soort plugin zeg maar) gemaakt die deze webshop voor je doorstreept in de overzichten.

hier te vinden:
https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/zoeken/

[ Voor 9% gewijzigd door Felyrion op 23-12-2024 14:57 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Daarnaast mag discussie over of een winkel wel of niet thuishoort in de Pricewatch in Pricewatch worden gevoerd. Die discussie hoort niet in het Shopping Forum thuis, gezien wij er niet veel mee kunnen hier.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:09
Net geprobeerd te bellen, gaat gewoon over. 'welkom bij **** etc.'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:49

Jorissie87

No diggity

Zelf ooit tegen beter weten in bij deze webshop besteld, liep ook tegen de nodige issues aan. In mijn geval met lange levertijd ondanks "op voorraad". Kreeg telefonisch echter wel gewoon (snel) iemand te spreken die mij vertelde dat "op voorraad" betekent dat het nog bij de leverancier is. Bijzonder dat het jou dan niet lukt om iemand te pakken te krijgen. Ik zou gewoon proberen te annuleren via CC of nogmaals proberen contact op te nemen. Ik gok dat in de omschrijving van de betaling wel iets van een ordernummer staat. En anders kunnen ze op basis van het betaalmoment, bedrag en adres vast wel e.e.a. terugvinden. Het is niet de meest klantvriendelijke winkel maar ze leveren (uiteindelijk) wel gewoon

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ja ik hier
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
Beste Bennoid

Soms is het verstandig om reviews op meerdere websites te lezen voordat je iets besteld bij een webwinkel
En niet klik en betaal de prijs is soms aantrekkelijk om snel iets te bestellen maar de laagste prijs is niet altijd de beste keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie2488
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 07-01 11:19
deze partij is alleen goed als je absoluut geen haast hebt, uiteindelijk komt het er wel maar kan vaak erg lang duren en hun systemen zijn vaak nogal onoverzichtelijk. Overigens reactie op mail en telefonisch vind ik dat ze dat nog wel redelijk netjes voor elkaar hebben.

Niet toevallig een typfout gemaakt in je email adres? En staat er bij het betaalbewijs niet iets van een order of referentie nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

bassie2488 schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:42:
[...]

Niet toevallig een typfout gemaakt in je email adres? En staat er bij het betaalbewijs niet iets van een order of referentie nummer.
Een typfout in een mailadres maakt toch geen verschil of een order in zijn account staat of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassie2488
als je niet kan inloggen op je account door die typfout? of mogelijk twee accounts nu hebt 1 met typfout en 1 zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-06 17:35
bassie2488 schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:21:
als je niet kan inloggen op je account door die typfout?
Het inloggen lukt dus wel, getuige dit stukje uit de openingspost:
Bennoid schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:16:
nergens in mijn webshop account is er een teken van de aankoop, de harde schijf / link is niet meer aanwezig van wat ik heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie2488
Misschien mijn bericht even volledig lezen? ;)
of mogelijk twee accounts nu hebt 1 met typfout en 1 zonder?

[ Voor 3% gewijzigd door bassie2488 op 24-12-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:25

Qwerty-273

Meukposter

En als ik naar de telefoonnummer bel krijg ik antwoord dat het nummer dat ik gevormd heb, niet in gebruik is...
Uit welk land bel je, en welk nummer bel je?
Als het om de bewuste webshop gaat en je belt uit België, dan zou dat 0031135....... moeten zijn. Eventueel op een mobiel dan +31135....... (afhankelijk hoe die 00 of een + behandelen).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-07 17:24
@Bennoid Het is eind december, mogelijk dat ze met vakantie zijn of minder werknemers werken waardoor de orderadministratie achterloopt. Verder heb je aankoopbescherming via je creditcard. Niet teveel over nadenken en lekker kerst gaan vieren. Denk namelijk dat dit ook het geval is bij Naam winkel .

[ Voor 43% gewijzigd door Yorinn op 24-12-2024 11:51 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe is dit afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennoid
Op 27 december geraakte ik ineens wel telefonisch binnen (echt geen andere nummer gebeld want ik kon gewoon bereiken via 'recente nummers'). Ze konden mij niet helpen want ik had niks van bestelnummer of zelf productnummer omdat de schijf niet meer te vinden was op de website. Enkele uren later kreeg ik ineens een e-mail dat mijn bestelling (met nummer) in behandeling was genomen. Ineens kon ik dan ook de bestelling zien in mijn account.

De bestelling kwam toen te staan op "Je order is in afwachting van uitlevering". En op 4 januari kreeg ik 1 van mijn 2 schijven in de bus (bestelling stond nog steeds op "Je order is in afwachting van uitlevering" en het was dus een verrassing dat deze dus in de bus zat. Hier zag ik dus dat het om een refurbished drive ging (wat dus niet op de listing stond en waarschijnlijk dus waarom hij zo betaalbaar was).

Ondertussen ben ik al 3 weken wekelijks aan het bellen naar de webshop met de vraag van waar mijn andere harde schijf blijft. Ze zien mijn verschillende communicaties met de klantendienst en ze hebben elke keer de vraag gesteld aan hun leverancier uit Denemarken en verwachten steeds een antwoord diezelfde dag.

Ik heb ze van nu woensdag nog tijd gegeven tot vrijdag en heb dan gemaild om te annuleren (ze konden niet annuleren via de telefoon hoewel op hun website staat dat dit wel mogelijk is), maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen. Ik zou graag de schijf kopen op
Members only:
nu dat ik weet dat het om refurbished gaat. Op die webshop staat dezelfde schijf voor €13 meer maar lijkt mij dus veel betrouwbaarder hen ik hoop dus die schijf toch wat sneller te krijgen. Ondertussen moet ik wel eerst nog wachten tot ik mijn geld terug heb (zal ook nog zeker 10 werkdagen duren :( )

In essentie is hoe het gelopen is, relatief mijn eigen fout. Deze thread gaat imho niet over mijn lijdensweg in tegenstelling tot de door de moderator gewijzigde titel, maar over het feit dat Tweakers actief blijft promoten en werken van/met
Members only:
. Mijn vertrouwen in Tweakers heeft een gigantische dip genomen na al deze jaren door deze ervaring en het ontdekken wat Tweakers allemaal toedekt over deze shop kan ik echt niet plaatsen en vind ik een schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Bennoid schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 15:12:
[...]
. Mijn vertrouwen in Tweakers heeft een gigantische dip genomen na al deze jaren door deze ervaring en het ontdekken wat Tweakers allemaal toedekt over deze shop kan ik echt niet plaatsen en vind ik een schande.
Deze discussie mag verder in Pricewatch worden gevoerd. Zij hebben meer zicht op de Pricewatch dan wij als moderators.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 25-01-2025 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:09
*knip* Zie modbreak hierboven.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 25-01-2025 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-07 21:56
Preventief verwijderd voordat de modbreak komt...

[ Voor 88% gewijzigd door S-te-fan op 28-01-2025 06:24 ]

Pagina: 1