MaxICT waarom mag dit nog?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb zakelijk vrij veel zaken gedaan met MaxICT de afgelopen 2,5 jaar.
Echter, sinds een maand of 2 krijgen we vaak niets meer geleverd van wat we bestellen. De orders blijven veelal op "afwachting" staan en ik denk dat ze van bepaalde leveranciers niets meer geleverd krijgen.

Ik wil geen geruchten of onrust zaaien, maar ik weet niet wat de financiële positie is van MaxICT. Ik zou in ieder geval hooguit op rekening kopen en met een retour zending zou ik voorzichtig zijn.

Lange tijd had ik ze gewoon een voldoende gegeven (prima leveringen, prima prijs), maar dit is van 4/5 sterren de laatste tijd echt naar 1 ster gegaan voor alles (service, leveringen).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• jensvde
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-01 18:25
Helaas ook altijd problemen met MaxICT. Normaal reageert de klantendienst en komt het wel goed (na weken mailen en wachten) maar nu lijkt het gewoon oplichting. Elke mail die je stuurt negeren ze. Ik kocht SAS disks en kreeg refurbished, SMART faulty disks die ook nog eens 4J oud waren.!

Meteen als DOA gemeld maar sindsdien krijg ik geen reactie meer, anderhalve maand geleden al. 4 emails later en nog steeds niets. Maar blijkbaar ben ik niet alleen als ik het hier zo lees.

Ik sta op het punt om klacht in te dienen bij de politie als men mij blijft negeren. Het gaat om een aanzienlijk bedrag, 18TB SAS disks zijn niet goedkoop.

Maar hoe kan het dat ze nog steeds op Tweakers staan dat begrijp ik echt niet. Ze zetten zelfs het Tweakers logo op hun site terwijl mensen hier niet anders doen dan klagen over de service. De meest recente reviews zeggen toch genoeg?

Met dit soort zaakjes wil je als Tweakers niets met te maken hebben denk ik dan? Zo haal je je eigen naam toch ook een beetje door het slijk als consumentenplatform. Ik ging er vanuit dat de shops in de pricewatch betrouwbaar zijn, zeker als ze zo vaak als 1ste resultaat komen. Jammer dat ik er zo moet achterkomen dat dit niet het geval is.

Ik denk dat het zeker een goed idee is om een soort waarschuwingsbanner te plaatsen bij MaxICT (of de shop gewoon volledig van de pricewatch halen). Dat had mij enkele honderden euros kunnen besparen :D

[ Voor 9% gewijzigd door jensvde op 11-01-2025 08:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 05-06 15:31
jensvde schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:27:
Helaas ook altijd problemen met MaxICT.
En dat weet je en dan ga je er toch gewoon bestellen? En komt dan hier vervolgens klagen dat het verboden zou moeten worden?

Niet heel logisch toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensvde
TweakGP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:41:
[...]

En dat weet je en dan ga je er toch gewoon bestellen? En komt dan hier vervolgens klagen dat het verboden zou moeten worden?

Tja soms wil je iemand een 2de kans geven? Het was uiteindelijk de vorige keren ook altijd in orde gekomen, dacht oprecht dat het nog ging om 'een foutje'. Maar nu lees ik dat het systematisch wel fout zit en voor velen.

Beter dat we dat melden he :)

Ze zijn uiteindelijk toch partner met Tweakers, het logo staat op hun site.

[ Voor 9% gewijzigd door jensvde op 11-01-2025 08:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
jensvde schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:43:
[...]
Ze zijn uiteindelijk toch partner met Tweakers, het logo staat op hun site.
Partners.... niet overdrijven. Ze leven prijzen aan aan de pricewatch, zoals iedere shop.
En je ervaringen kan je gewoon kwijt in de shopreviews, op basis daarvan kan iedereen zelf prima bepalen of ze er wat kopen.
Maar hoe kan het dat ze nog steeds op Tweakers staan dat begrijp ik echt niet.
Je hebt even de reviewscore gemist maar wist eigenlijk al voor je bestelling dat ze slechte service boden... maar je vond het verder prima om te bestellen omdat het goedkoper was? En nu moeten ze er maar helemaal af?

Je kiest gewoon bewust voor een shop met relatief slechte service en goedkope prijzen.

[ Voor 47% gewijzigd door TweakGP op 11-01-2025 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:08
TweakGP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:41:
[...]

Misschien niet selectief quoten maar ook de volgende zin meenemen: "Normaal reageert de klantendienst en komt het wel goed"

En daar heb je dan gelijk je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
morritz34 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:55:
[...]

Misschien niet selectief quoten maar ook de volgende zin meenemen: "Normaal reageert de klantendienst en komt het wel goed"

En daar heb je dan gelijk je antwoord.
Iets met gewaarschuwd mens enzo.... maar een koopje is blijkbaar belangrijker.

Ieder weldenkend mens koopt ergens anders of neemt bewust de gok voor een voordeeltje. En dan betaal je op een manier dat je zo min mogelijk risico loopt, zoals met een creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensvde
TweakGP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:51:
[...]

Partners.... niet overdrijven. Ze leven prijzen aan aan de pricewatch, zoals iedere shop.
En je ervaringen kan je gewoon kwijt in de shopreviews, op basis daarvan kan iedereen zelf prima bepalen of ze er wat kopen.

[...]

Je hebt even de reviewscore gemist maar wist eigenlijk al voor je bestelling dat ze slechte service boden... maar je vond het verder prima om te bestellen omdat het goedkoper was? En nu moeten ze er maar helemaal af?

Je kiest gewoon bewust voor een shop met relatief slechte service en goedkope prijzen.
[...]

En je ervaringen kan je gewoon kwijt in de shopreviews.

[...]

Je hebt even de reviewscore gemist maar wist eigenlijk al voor je bestelling dat ze slechte service boden... maar je vond het verder prima om te bestellen omdat het wat goedkoper was?

En nu moeten ze er maar helemaal af?
Tja kijk als je aangesloten bent bij Tweakers, telkens bovenaan de pricewatch komt, het logo adverteert op de webshop..

Ik bestel bij Max enkel als ik het elders niet vind. Gaat vaak om (iets ouder) enterprise server gear.

Bon ieders zijn mening natuurlijk maar die van mij is dat Tweakers zeker ook moeite mag doen om de consument een beetje te beschermen. Een kleine banner bij een score lager als de helft is toch een kleine moeite?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
jensvde schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:04:
[...]
Tja kijk als je aangesloten bent bij Tweakers, telkens bovenaan de pricewatch komt, het logo adverteert op de webshop..

Ik bestel bij Max enkel als ik het elders niet vind. Gaat vaak om (iets ouder) enterprise server gear.
Je kiest bewust voor kopen bij een webshop met een wat bedenkelijke reputatie........

Ik snap oprecht je insteek niet. Je bent gewaarschuwd door de lage reviewscore (hier en eigenlijk op alle reviewsites) en je eigen ervaringen in het verleden. Toch kies je er met volle verstand voor om hier regelmatig aankopen te doen en nu kom je met allerlei overdrijvingen als "aangesloten bij Tweakers". "bovenaan in Pricewatch". (zou dat met het aanbod/prijs te maken hebben?) en eist dan dat je met een melding beter geïnformeerd zou zijn terwijl je dat gewoon al lang bent maar toch bewust de gok neemt?

Dat is toch niet heel logisch?

En ja, het lijkt erop dat ze de laatste weken/maanden er een nog iets grotere puinhoop van maken. Maar je handelt toch altijd met zo'n webshop vanuit de gedachte dat ze elk moment failliet kunnen gaan..... doe je dat niet dan ligt vooral daar je eigen probleem in mijn optiek.

Waarom heb je iemand nodig om je te beschermen terwijl je vooraf al weet dat je met een enigszins onbetrouwbare shop zaken gaat doen? Wat had een extra melding voor jou dan toegevoegd, je wist exact dezelfde informatie nu ook al voor je weer ging bestellen?

[ Voor 10% gewijzigd door TweakGP op 11-01-2025 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jensvde
TweakGP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:19:
[...]

Je kiest bewust voor kopen bij een webshop met een bedenkelijke reputatie........

Ik snap oprecht je insteek niet. Je bent gewaarschuwd door de lage reviewscore en je eigen ervaringen in het verleden. Toch kies je er met volle verstand voor om hier regelmatig aankopen te doen en nu kom je met allerlei overdrijvingen als "aangesloten bij Tweakers". "bovenaan in Pricewatch". (zou dat met het aanbod/prijs te maken hebben?) en eist dan dat je met een melding beter geïnformeerd zou zijn terwijl je dat gewoon al lang bent maar toch bewust de gok neemt?

Dat is toch niet heel logisch?

En ja, het lijkt erop dat ze de laatste weken/maanden er een nog iets grotere pijnhoop van maken. Maar je handelt toch altijd met zo'n webshop vanuit de gedachte dat ze elk moment failliet kunnen gaan..... doe je dat niet dan ligt vooral daar je eigen probleem in mijn optiek.

Waarom heb je iemand nodig om je te beschermen terwijl je vooraf al weet dat je met een enigszins onbetrouwbare shop zaken gaat doen?
Maar onbetrouwbaar, dat weten we pas sinds deze bestelling? Zoals eerder gezegd is het altijd in orde gekomen. Het is nu dat het niet in orde komt, en daarom deze reactie. Anders had ik die op het vorige topic wel geplaatst he :)

En zoals eerder ook gezegd, ik bestel enkel op Max als ik het elders niet kan vinden. Natuurlijk probeer ik ze zo vaak mogelijk te vermijden maar soms zijn ze de enigste die een bepaald product op voorraad hebben (denk bv aan Samsung SAS SSDs, HP certified replacements, etc). Dat soort zaken vind je niet op Bol.com of Alternate :D

Ik snap jouw reactie niet zo goed. Jij vind het dus oke dat de pricewatch vervuild wordt door een bedrijf waar je niets goed meer over hoort? Volgens jou moeten we hier dus niets aan doen?

Wat betreft 'aangesloten bij', dat is niet overdreven, dat is een letterlijke quote van MaxICT.nl. Neem zelf misschien een kijkje op hun website

[ Voor 3% gewijzigd door jensvde op 11-01-2025 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
jensvde schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:29:
[...]
Maar onbetrouwbaar, dat weten we pas sinds deze bestelling?
Volgens velen die hier posten weten we dat al jaren :-).

Het gaat er toch gewoon om dat je, met alle redenen die je voor jezelf als rechtvaardiging kan bedenken, bewust besteld bij een webshop met slechte klantenservice en een bedenkelijke reputatie.

En als het dan misgaat, of je tegen die slechte klantenservice aanloopt, zo'n beetje (een deel van) de schuld bij Tweakers probeert te leggen? Terwijl je zelf alle informatie zelf al voor je aankoop wist en toch gewoon zaken met ze hebt gedaan? Daar veranderd zo'n melding/banner of zelfs een verwijdering uit de pricewatch helemaal niets aan. In jouw optiek moet je er nog steeds bestellen want ergens anders is het niet te krijgen.

Daar snap ik dus niets van.....

[ Voor 72% gewijzigd door TweakGP op 11-01-2025 09:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:16

dragonhaertt

@_'.'

[...]

[...]

Ik vind de review score ook niet een al te beste maatstaf.
Je kan maar 1-5 sterren geven (geen 0) waardoor een rating gemiddeld al snel 1.5-2 sterren is.
Max ict heeft bijvoorbeeld 2.5 sterren.

Om te vergelijken: bol.com heeft hetzelfde, en Amazon heeft maar een halve ster meer.
Ik vind dat verschil niet heel significant gezien de absolute criminele acties van maxict.

Een paar goede ervaringen (tegen vergoeding/extra korting) trekken de gemiddelde scores snel naar een, voor veel mensen, acceptabel niveau.

Niet iedereen neemt de tijd om alle reviews te lezen helaas.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensvde
TweakGP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:34:
[...]

Volgens velen die hier posten weten we dat al jaren :-).

Het gaat er toch gewoon om dat je, met alle redenen die je voor jezelf als rechtvaardiging kan bedenken, bewust besteld bij een webshop met slechte klantenservice en een bedenkelijke reputatie.

En als het dan misgaat, of je tegen die slechte klantenservice aanloopt, zo'n beetje (een deel van) de schuld bij Tweakers probeert te leggen? Terwijl je zelf alle informatie zelf al voor je aankoop wist en toch gewoon zaken et ze hebt gedaan?

Daar snap ik dus niets van.....
Waar heb ik ooit Tweakers schuld gegeven haha? Suggestie was om een banner te voorzien of de shop te verwijderen zodat andere mensen niet hetzelfde voor zouden hebben. Waar heb ik ooit gezegd dat dit Tweakers hun fout was? Dat zei ik toch niet :D

En daar gaat het toch ook helemaal niet om, wiens schuld? Die van MaxICT natuurlijk die de levering niet nakomt, en mezelf die er bestelde wetende dat het soms wat langer kan duren. Maar dit heb ik daar ook nog nooit meegemaakt.

Ik zou het gewoon jammer vinden als anderen hier nog geld verliezen :D Zo'n banner lijkt me een uitstekende oplossing. Een hele hoop mensen klikken waarschijnlijk blindelings op het eerste (en goedkoopste) resultaat

[ Voor 5% gewijzigd door jensvde op 11-01-2025 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
jensvde schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:45:
[...]
Waar heb ik ooit Tweakers schuld gegeven haha?
Hier bijvoorbeeld.....
Maar hoe kan het dat ze nog steeds op Tweakers staan dat begrijp ik echt niet.
Maar wordt nou eens concreet, je wist voor je bestelde al dat ze een slechte reviewscore hadden en je besteld toch. Waarom zou dan een extra melding " let op slechte reviewscore (net zoals zoveel andere webshops)" enig verschil hebben gemaakt?

Om dan te zeggen dat je anderen wil beschermen die niet nadenken bij het bestellen is wel een heel zwak excuus in mijn optiek.

En natuurlijk snap ik dat je niet blij bent, maar daar gaat het niet om. Je was nu ook al gewaarschuwd en had zelf maatregelen kunnen nemen zoals gewoon niet bestellen, betalen met een creditcard, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensvde
TweakGP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:57:
[...]

Hier bijvoorbeeld.....

[...]

Maar wordt nou eens concreet, je wist voor je bestelde al dat ze een slechte reviewscore hadden en je besteld toch. Waarom zou dan een extra melding " let op slechte reviewscore (net zoals zoveel andere webshops)" enig verschil hebben gemaakt?

Om dan te zeggen dat je anderen wil beschermen die niet nadenken bij het bestellen is wel een heel zwak excuus in mijn optiek.

En natuurlijk snap ik dat je niet blij bent, maar daar gaat het niet om. Je was nu ook al gewaarschuwd en had zelf maatregelen kunnen nemen zoals gewoon niet bestellen, betalen met een creditcard, enz.
Ja exact, ik snap niet als zoveel mensen problemen hebben met deze shop, we er hier aan Tweakers dat zomaar laten gebeuren.

Dat is toch niet de schuld van Tweakers dat ik mijn geld kwijt ben?

Ik vind gewoon dat we er iets aan moeten doen als een shop zich niet gedraagd. En zeker als die shop dan ook de Tweakers logo's adverteert. We mogen dat toch niet zomaar toestaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
dragonhaertt schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:42:
[...]
Ik vind dat verschil niet heel significant gezien de absolute criminele acties van maxict.
Harde woorden.... je hebt vast wel wat links naar eerdere veroordelingen van ze?

Ik snap echt die haat en verzoeken om censuur niet. Bestel er gewoon niet, gaan ze van zelf verdwijnen en is het klaar.

Maar oproepen tot censuur voor bedrijven met (mega) slechte service, dan is de lijst toch bijna oneindig. Probeer maar eens tot een fatsoenlijke oplossing te komen bij Ziggo, KPN of Telenet als er echt iets misgaat. Exact hetzelfde eigenlijk. Ook daar zijn hordes te vinden die zich bedrogen voelen....

Maar vooruit, ik ben er wel klaar mee..... Het is tenslotte Tweakers zelf die bepaalt wie voor de Pricewatch mag betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakGP op 11-01-2025 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensvde
TweakGP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:02:
[...]

Harde woorden.... je hebt vast wel wat links naar eerdere veroordelingen van ze?

Ik snap echt die haat en verzoeken om censuur niet. Bestel er gewoon niet, gaan ze van zelf verdwijnen en is het klaar.

Maar oproepen tot censuur voor bedrijven met (mega) slechte service, dan is de lijst toch bijna oneindig. Probeer maar eens tot een fatsoenlijke oplossing te komen bij Ziggo, KPN of Telenet als er echt iets misgaat. Exact hetzelfde eigenlijk. Ook daar zijn hordes te vinden die zich bedrogen voelen....
Ik snap jou punt ook wel maar het probleem is dat de meesten pas doorhebben dat de shop niet deugd nadat ze de bestelling plaatsen. Een gewaarschuwd mens is er twee waard :D

En akkoord, alle shops oplijsten is geen haalbaar doel. Maar als het de spuigaten uitloopt zoals bij Max moeten we toch 'iets' doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 17:10
Moet zeggen dat de beloofde levertijden met een schep zout moeten worden genomen maar dat je verder over het algemeen wel prima geleverd krijgt. Soms zie je niet dat er verzonden is omdat veel met drop shipment lijkt te gaan vanuit een andere leverancier. Wat er mogelijk gebeurt is dat er af en toe een rotte appel tussen de leveranciers lijkt te zitten die zorgt voor vervelende ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 06:39
"Het is een grote speler, veel clicks"

Oftewel, het levert tweakers een hoop geld op. Dat (naïve) mensen dan toch nog weer wat bestellen bij deze tent maakt dan inderdaad niet uit. Dit is inderdaad een passief agressieve reactie maar men stelt zich ook passief op tegen maxict. Want hen attenderen op de reviews is hetzelfde als niet acteren (ze doen er niks mee) Het is gewoon pijnlijk duidelijk dat tweakers veel geld aan hen verdiend en stellen de bezoekers/community daaraan ondergeschikt door te stellen: je kan toch lezen? Eigen schuld. Hulde tweakers, hulde.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-06 22:14
jensvde schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:06:
[...]

Ik snap jou punt ook wel maar het probleem is dat de meesten pas doorhebben dat de shop niet deugd nadat ze de bestelling plaatsen. Een gewaarschuwd mens is er twee waard :D

En akkoord, alle shops oplijsten is geen haalbaar doel. Maar als het de spuigaten uitloopt zoals bij Max moeten we toch 'iets' doen?
Je kunt in de PW shops uitsluiten. Je hoeft er niet te kopen en je hoeft niet voor de laagste prijs te gaan.

Zeker bij enterprise producten zijn er ook leveranciers buiten de PW om en soms hebben die zeker zo goeie prijzen want die hoeven niet aan allerlei prijsvergelijkers te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:11

Blokker_1999

Full steam ahead

Jelle Brolnir schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:17:
"Het is een grote speler, veel clicks"

Oftewel, het levert tweakers een hoop geld op. Dat (naïve) mensen dan toch nog weer wat bestellen bij deze tent maakt dan inderdaad niet uit. Dit is inderdaad een passief agressieve reactie maar men stelt zich ook passief op tegen maxict. Want hen attenderen op de reviews is hetzelfde als niet acteren (ze doen er niks mee) Het is gewoon pijnlijk duidelijk dat tweakers veel geld aan hen verdiend en stellen de bezoekers/community daaraan ondergeschikt door te stellen: je kan toch lezen? Eigen schuld. Hulde tweakers, hulde.
Hoe levert het Tweakers geld op? Voor hen maakt het echt niet uit of je nu doorklikt naar de ene of de andere webshop. En als jij gewoon klikt op de goedkoopste zonder zelf maar de reputatie van die shop in acht te nemen, die je vlak naast de prijs ziet staan, dan moet je toch ook eens bij jezelf terade gaan. Het enige wat Tweakers van mij zou kunnen en misschien moeten verbeteren is een kleurgradatie op die sterren zetten. Van rood voor 1 ster over geel tot groen voor 5 sterren. Dan zou het misschien weer wat meer opvallen dat er shops zijn met een slechtere reputatie bij de community.

Want als je puur naar de reputatiescore kijkt, is MaxICT niet eens de slechtst scorende, maar wel de enige waarover telkens geklaagd wordt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 21:08
Blokker_1999 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:25:
[...]

Hoe levert het Tweakers geld op? Voor hen maakt het echt niet uit of je nu doorklikt naar de ene of de andere webshop. En als jij gewoon klikt op de goedkoopste zonder zelf maar de reputatie van die shop in acht te nemen, die je vlak naast de prijs ziet staan, dan moet je toch ook eens bij jezelf terade gaan.
Als Max ICT vaak de goedkoopste, of überhaupt de enige is bij een product (ze hebben meer dan 55.000 producten in de PW), en ze aangeven voorraad te hebben, dan is het logisch dat mensen doorklikken en het Tweakers geld oplevert, om antwoord te geven op je 'Hoe levert het Tweakers geld op?'-vraag.

Of dat slim is, als er duidelijk staat dat ze maar 3 sterren scoren, is een tweede, maar doet niks af aan dat antwoord.
Het enige wat Tweakers van mij zou kunnen en misschien moeten verbeteren is een kleurgradatie op die sterren zetten. Van rood voor 1 ster over geel tot groen voor 5 sterren. Dan zou het misschien weer wat meer opvallen dat er shops zijn met een slechtere reputatie bij de community.

Want als je puur naar de reputatiescore kijkt, is MaxICT niet eens de slechtst scorende, maar wel de enige waarover telkens geklaagd wordt.
Het lijkt me zéér sterk dat ze ooit verschillende gekleurde sterren gaan introduceren, want daarmee zou Tweakers ook expliciet(er) aangeven dat 1 tot 3 sterren een slechte score is, en dat vinden bedrijven, die betalen voor de Pricewatch, natuurlijk niet leuk.

Nu is het enkel een ongeschreven regel dat 3 sterren geen al te beste score is, en laat Tweakers het in het midden, door de sterren altijd groen te laten.

Wat Tweakers wel zou kunnen doen, is de sterren niet altijd groen maken, maar bijvoorbeeld standaard geel (wat je sowieso vaker ziet bij ratings).

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 06:39
Vind het bijzonder dat blokker zich afvraagt hoe het tweakers geld oplevert...Aangezien ze registreren hoeveel clicks er gedaan worden lijkt mij het niet lastig om daar een verdiendmodel aan vast te hangen. Mij dunkt dat het tarief anders is voor een bedrijf met weinig engagement als voor 1 met veel. Ik betwijfel dus ook dat dat er niet is. Zou niet weten welk incentief er anders is om deze gasten erin te laten. Maar goed blokker, zoals zo vaak ben ik het niet met je eens. Wel vreemd dat je het normaal acht dat mensen de score zien (en dus dit moeten interpreteren als "beter niet hier bestellen") maar vervolgens blijkbaar wel vind dat deze verbeterd moet worden, je spreekt jezelf tegen.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
Waarom kan niemand van tweakers hier niet (opnieuw) uitspraak ove doen? Volgens mij worden oude discussies weer herhaalt en in het verleden deed Tweakers hier niks aan. Het zal mij dan ook benieuwen of ze dat nu wel gaan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

morritz34 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:54:
Waarom kan niemand van tweakers hier niet (opnieuw) uitspraak ove doen? Volgens mij worden oude discussies weer herhaalt en in het verleden deed Tweakers hier niks aan. Het zal mij dan ook benieuwen of ze dat nu wel gaan doen.
Dat is binnen 24u na het openen van dit topic toch gedaan? WouterdR in "MaxICT waarom mag dit nog?"

Dat men hier niet tevreden mee is, is wat anders. De argumenten zijn grotendeels hetzelfde:
  • weinig zichtbaar verschil tussen ratings in sterren waardoor MaxICT het goed lijkt te doen;
  • prijzen in de PW zijn incorrect;
  • product kan niet geleverd worden voor geadverteerde prijs
Nu komen daar enkele verdwaalde: "ze zijn de laatste tijd veel slechter, want .." posts bij.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
True schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:02:
[...]

Dat is binnen 24u na het openen van dit topic toch gedaan? WouterdR in "MaxICT waarom mag dit nog?"

Dat men hier niet tevreden mee is, is wat anders. De argumenten zijn grotendeels hetzelfde:
  • weinig zichtbaar verschil tussen ratings in sterren waardoor MaxICT het goed lijkt te doen;
  • prijzen in de PW zijn incorrect;
  • product kan niet geleverd worden voor geadverteerde prijs
Nu komen daar enkele verdwaalde: "ze zijn de laatste tijd veel slechter, want .." posts bij.
Omdat "Na de feestdagen zullen we MaxICT attenderen op dit topic en waar nodig in gesprek gaan om de ervaring te verbeteren."

Hierna is geen reactie geweest. Als het is wat het is dan heeft dit topic niet echt zin meer om de redenen die jij aangeeft en welke tot in den treure herhaalt worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:58
... Het enige wat Tweakers van mij zou kunnen en misschien moeten verbeteren is een kleurgradatie op die sterren zetten. Van rood voor 1 ster over geel tot groen voor 5 sterren. Dan zou het misschien weer wat meer opvallen dat er shops zijn met een slechtere reputatie bij de community.
Ik gebruik dit al jaren.

Review sterrenkleurtjes (rood/geel/oranje/groen/donkergroen) FIXED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten Blom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 15:39
6 jaar geleden iets besteld. Mooi meer. Verpakking was open geweest miste kabels en maak je een melding bij het bedrijf, krijg je kik op stuk beleid. En dit was een zakelijke order.
Ik hoop dat ze failliet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:46

franssie

Save the albatross

Het zou helpen als er een (duidelijk zichtbaar) standaard filter op de review score zou staan. Niet alleen voor de gebruikers, maar ook voor de reputatie van de price watch, en de webshops die hun zaakjes wel op orde hebben.
En dat betreft meerdere webshops, maar die vanuit TS en de vele eerdere topics in het bijzonder.

Nu weet ik het ondertussen wel welke shops ik minder kan vertrouwen, maar Tweakers hoopt natuurlijk op nieuwe aanwaa, en die gaan na één of twee dergelijke ervaringen het platform wel wantrouwen.

De PW is een goed verdienmodel voor tweakers (en daar is niets mis mee) maar ga er dan ook wel zo mee om.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bennoid
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-02 14:46
Waar ligt Tweakers hun lijn tussen plaatsen en niet plaatsen op PW?

Als ik een webshop online zwier, een aantal populaire items zet ik aan de beste prijs online. 1 op 5 verstuur ik en de rest dat zie ik nog wel hoe ik het regel. Lekker veel klikt op mijn website in PW, 50 cent per keer voor Tweakers. Lijkt mij een succesvol business model. Mijn website is populair op de PW!

Waar ligt de lijn tussen een slechte webshop en oplichting? Is het echt aan de casual gebruiker op Tweakers om zich vooraf te informeren en eerst een slechte ervaring te ondergaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen31
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-06 13:06
Het zijn grote oplichters,heb behuizing besteld nooit omtvangen,en reageren totaal niet op mailtjes.
Ongehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Bennoid schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:26:
....
Is het echt aan de casual gebruiker op Tweakers om zich vooraf te informeren
....
Ja. Zoals altijd: Buyer beware. Eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:06
WouterdR schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:30:
Hoi Allemaal,

Ik ben sinds eind augustus werkzaam voor de Tweakers pricewatch en (nog) niet heel actief op het forum maar wil wel graag reageren.

We streven ernaar om een zo compleet mogelijk aanbod van producten en webshops in de Pricewatch aan te bieden. Op die manier kan je als gebruiker de laagste prijs van een product bij ons vinden en dat vinden we belangrijk. We zijn niet van plan om winkels waar (af en toe) klachten over binnenkomen te weren, daar zijn de shopreviews voor. Door resultaten te filteren op bijvoorbeeld de review score kan je als gebruiker een voor jou optimale selectie creëren.

MaxICT is een grote speler onder de webshops (op basis van het aantal klikken vanuit de Pricewatch (net geen top 10 in 2024). Hoewel hun reviewscore voor verbetering vatbaar is, blijven gebruikers geïnteresseerd in hun aanbod. Na de feestdagen zullen we MaxICT attenderen op dit topic en waar nodig in gesprek gaan om de ervaring te verbeteren.
Is hier al wat meer over bekend? :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

corset schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:37:
Wel grappig dat mensen schermen met reviews, terwijl al tijden bekend is dat bedrijven als MaxICT gewoon reviews verzinnen. Ik kende zelf iemand die zo goed heeft bijverdiend voor onder andere MaxICT. Wat fake reviews schrijven.
Late quote maargoed.

Gelukkig kun je ook de karma zien en welke user de review geplaatst heeft. Lage karma en nieuw account is voor mij al instant ongeloofwaardig.
Vrijwel niemand gaat speciaal een account hier aanmaken om een enkele positieve review te plaatsen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:32
sapphire schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:25:
[...]

Late quote maargoed.

Gelukkig kun je ook de karma zien en welke user de review geplaatst heeft. Lage karma en nieuw account is voor mij al instant ongeloofwaardig.
Vrijwel niemand gaat speciaal een account hier aanmaken om een enkele positieve review te plaatsen.
Maar dan verwacht je wel heel veel van de gebruikers zelf. Want wie gaat er naast de reviewscores nog tijd spenderen om de reviews 1 voor 1 door te kijken om te bepalen welke review nu wel/niet echt is?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:39

Kheos

FP ProMod
[...]

Late quote maargoed.

Beetje vreemde instelling: genoeg webshops met een 'hey, laat een review en krijg korting op je volgende bestelling'-programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

redwing schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:38:
[...]

Maar dan verwacht je wel heel veel van de gebruikers zelf. Want wie gaat er naast de reviewscores nog tijd spenderen om de reviews 1 voor 1 door te kijken om te bepalen welke review nu wel/niet echt is?
Nouja de karma staat naast de gebruikersnaam bij de review.
Je hoeft er geen hele studie voor te doen maar een beetje eigen inzet mag wel toch en even kijken en begrijpen wat je leest is wel redelijk basic lijkt me :?
Kheos schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:38:
[...]

Beetje vreemde instelling: genoeg webshops met een 'hey, laat een review en krijg korting op je volgende bestelling'-programma.
Dat zijn toch indirect gesponsorde reviews, imho dus ook niet heel geloofwaardig.

Begrijp me niet verkeerd, ik hang de vlag uit als MaxICT uit de PW gegooid word want ik vind het schandalige praktijken maar een beetje eigen inzet in de vorm van even de reviews bekijken is toch niet teveel gevraagd van iemand die potentieel veel geld aan een product uit gaat geven lijkt me.

Edit: Voorbeeld van deze user: Lucrativity
Account bestaat al even, 0 activiteit behalve één positieve review voor MaxICT waarbij hij zelf nog aangeeft kans te maken op een prijs. En het mooiste is dat je overal leest dat de voorraad en levertijd indicaties niet kloppen en deze review roemt de voorraad indicatie. Ja heel geloofwaardig allemaal :+

[ Voor 28% gewijzigd door sapphire op 27-01-2025 10:55 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:15
Kheos schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:38:
[...]

Sterker nog; op pagina 1 van de reviews zie ik al meerdere personen onder "motivatie" benoemen dat diegene een prijs kan winnen. Het zal niet toevallig zijn dat deze reviews opvallen door 3 sterren of meer, omringd door 1 sterren reviews van personen die de review "uit eigen beweging" doen.

Natuurlijk is het zo dat een negatieve review over het algemeen eerder geplaatst wordt dan een positieve, maar hier is toch een duidelijke tendens te zien.

Maar waarom zou een webwinkel graag zien dat mensen reviews achterlaten? Nou, ik heb dit even bij Thuiswinkel.org nagekeken:
Reviews spelen een belangrijke rol bij online winkelen
Ze signaleren naar potentiële kopers dat jouw reviews authentiek zijn, wat bijdraagt aan het vertrouwen in jouw merk. Bovendien geven ze je de kans om te laten zien hoe je met klachten omgaat, wat kan resulteren in verbeterde klanttevredenheid en loyaliteit.
Het lijkt me evident dat het vertrouwen en de loyaliteit niet groeiende is, gezien het aantal topics en klachten hier op GoT. Eerder het tegenovergestelde. Het lijkt er dus sterk op dat MaxICT de reviews vooral wil "manipuleren" (ja ik zet het maar even in het heel negatieve) om de slechte score nog enigszins naar de 3 sterren te bewegen.

Ik ben dan ook zeer benieuwd wat er uit het gesprek tussen MaxICT en @WouterdR is gekomen :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
sapphire schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:46:
[...]

Nouja de karma staat naast de gebruikersnaam bij de review.
Je hoeft er geen hele studie voor te doen maar een beetje eigen inzet mag wel toch en even kijken en begrijpen wat je leest is wel redelijk basic lijkt me :?
Daarvoor is de reviewscore. De meeste mensen zullen niet verder kijken dan de prijs en het aantal sterren. En al is die score van MaxICT al niet hoog, moet je wel weer doorklikken om te zien dat die niet te hoge score ook nog eens geboost is met fake-reviews. En dat uitzoeken is leuk voor de Tweaker die urenlang bezig is om zeker te zijn dat ie het goede koopt, maar de meeste mensen spenderen amper 10 minuten aan zo'n 'zoektocht'

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:54
[...]

Late quote maargoed.

Maar voor mensen suggereren dat er moet worden gefilterd op karma-score enzo: ik heb daar twee jaar geleden eens naar gekeken, wat het verschil in score is als je enkel de reviews meeneemt van mensen met meer dan 100 karma-punten, bijvoorbeeld:
vanaalten in "Vraag aan WoutF over MAXICT - een half jaar later."
Ja, de nieuwelingen met <100 karma trekken de shopreview-score wat omhoog, maar het is geen dramatisch groot verschil.

Het blijft toch verstandig als potentieele koper om wat onderzoek te doen bij een winkel waar je niet eerder gekocht hebt. Zelf kijk ik dan altijd de reviews door om specifiek naar klantenservice te kijken: hoe gaat een winkel om met klachten vind ik een betere indicatie dan of ze een doosje op tijd met PostNL bezorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
vanaalten schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:52:
[...]

Maar voor mensen suggereren dat er moet worden gefilterd op karma-score enzo: ik heb daar twee jaar geleden eens naar gekeken, wat het verschil in score is als je enkel de reviews meeneemt van mensen met meer dan 100 karma-punten, bijvoorbeeld:
Ja, de nieuwelingen met <100 karma trekken de shopreview-score wat omhoog, maar het is geen dramatisch groot verschil.
Als je naar de reviews kijkt zie je dat ook degene die een hoge score geven vaak een heel lage karma hebben. Het lijkt dus niet dat je aan de karma echt goed kunt zien of iemand een serieuze of juist gesponsorde review geeft.
Het blijft toch verstandig als potentieele koper om wat onderzoek te doen bij een winkel waar je niet eerder gekocht hebt. Zelf kijk ik dan altijd de reviews door om specifiek naar klantenservice te kijken: hoe gaat een winkel om met klachten vind ik een betere indicatie dan of ze een doosje op tijd met PostNL bezorgen.
In dit geval komt het ook nogal vaak voor dat ze het doosje helemaal niet hebben en dus al helemaal niet op tijd met PostNL kunnen laten bezorgen......

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:56
MaxICT is een grote speler onder de webshops (op basis van het aantal klikken vanuit de Pricewatch (net geen top 10 in 2024). Hoewel hun reviewscore voor verbetering vatbaar is, blijven gebruikers geïnteresseerd in hun aanbod. Na de feestdagen zullen we MaxICT attenderen op dit topic en waar nodig in gesprek gaan om de ervaring te verbeteren.
Dit is natuurlijk een dooddoener. Dat aantal kliks komt alleen maar omdat ze altijd de goedkoopste prijs hebben op producten die vaak niet geleverd worden.
Je bedoelt te zeggen dat het voor Tweakers een grote klant is door het aantal kliks en dat daarom Max ICT nooit geweerd zal worden. Dat is geen "service" aan mensen die een product zoeken maar gewoon geld verdienen voor Tweakers ongeacht hoe ruk de webwinkel is en wat mijn inziens heel dicht bij oplichting komt.

En ik snap dat jij nieuw bent bij Tweakers en de historie niet kent, maar er zijn al zoveel topics hierover geweest, er is al eerder zogenaamd vanuit Tweakers gepraat met Max ICT, maar verbetering komt er niet.

PS: ik snap dat Tweakers een bedrijf is en alleen kijkt naar hoe het geld kan verdienen aan ons en dus zijn mijn verwachtingen ook niet erg hoog hieromtrent. Zolang Max ICT niet veroordeeld wordt door een rechter zal Tweakers dit gewoon blijven gedogen.

[ Voor 30% gewijzigd door Arjant2 op 27-01-2025 12:47 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• vanaalten
vanaalten schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:52:
[...]

Toch m'n scriptjes even afgestoft, reviews van MaxICT even gescraped en wat statistiek gedaan:

Als ik review-cijfers bepaal en dan weer eens de scores bepaal voor <100 karma, >=100 karma of voor iedereen (de score op Tweakers.net):
karma#reviewsalgemeenverzendingklantenservice
<100124.3333.8004.500
>=100972.3302.2822.293
0-infinite1092.5502.4552.533

Ofwel: als je enkel >100 karma telt komt de reviewscore ongeveer 0.2 ster lager uit voor alle categorieën. Niet zo gek dat dat weinig verschil maakt: het aantal reviews van mensen met <100 karma is slechts 10% van het totaal aantal reviews.

Daarna vroeg ik mij af of de motivatie voor een review (eigen beweging, beloning of kans op prijs) iets uitmaakt. Dus weer dezelfde statistiek, maar nu ALLEEN de 'eigen beweging' (en dan moet je maar aannemen dat men dat eerlijk ingevuld heeft):
karma#reviewsalgemeenverzendingklantenservice
<100104.3003.5004.444
>=100952.3052.2632.259
0-infinite1052.4952.3812.478

Ofwel, maakt praktisch geen verschil. Niet zo heel gek, want van de 109 reviews zijn er slechts 4 die niet uit eigen beweging een review hebben geplaatst. Vind ik ergens wel wat verdacht laag.

Hoe dan ook, ik denk dat karma als criterium niet heel goed werkt om een beter beeld van een winkel te krijgen.

Voor het geval men zelf met de getalletjes wil spelen, hier de data voor de laatste 109 reviews van MaxICT:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
8230,24-1-2025,19:39,1,1,0,1
99,24-1-2025,9:40,1,3,2,3
3450,23-1-2025,12:47,1,1,1,1
16800,23-1-2025,10:54,1,1,0,0
453,21-1-2025,12:47,1,5,3,0
449,18-1-2025,11:15,1,1,3,1
137,17-1-2025,14:23,3,3,2,5
472,17-1-2025,12:11,1,1,1,1
1490,16-1-2025,21:59,1,5,3,4
105,16-1-2025,11:13,1,2,1,1
108,16-1-2025,7:9,1,1,1,1
4480,15-1-2025,16:18,1,1,1,1
143,13-1-2025,16:32,1,1,1,1
-102,11-1-2025,22:54,3,5,5,5
409,11-1-2025,8:9,1,1,1,1
9000,10-1-2025,14:58,1,1,0,2
80,9-1-2025,7:27,3,4,5,0
26200,7-1-2025,10:22,1,1,3,1
198,7-1-2025,9:36,3,4,4,0
112,4-1-2025,21:29,1,1,1,1
130,1-1-2025,13:3,1,2,1,2
107,31-12-2024,15:31,1,1,3,1
5090,24-12-2024,10:30,1,4,4,4
74100,14-12-2024,8:7,1,3,2,2
95500,12-12-2024,15:15,1,4,0,4
4780,6-12-2024,15:22,1,4,5,0
94,6-12-2024,14:11,1,5,5,5
3000,5-12-2024,21:56,1,4,4,0
931,5-12-2024,19:29,1,4,3,5
98,4-12-2024,12:53,1,5,5,5
309,30-11-2024,22:50,1,2,1,2
8840,29-11-2024,3:19,1,4,5,0
92,28-11-2024,9:6,1,5,3,5
1710,27-11-2024,18:33,1,1,1,2
2700,27-11-2024,11:0,1,2,1,1
1030,26-11-2024,12:54,1,1,1,1
196,18-11-2024,14:40,1,2,0,1
119,13-11-2024,11:53,1,5,5,0
167,12-11-2024,12:21,1,1,1,1
1820,7-11-2024,9:8,1,1,2,1
164,2-11-2024,16:11,1,3,3,5
3750,30-10-2024,7:59,1,1,0,0
173,28-10-2024,16:24,1,5,1,1
5690,24-10-2024,9:24,1,1,0,0
3030,22-10-2024,9:7,1,2,2,2
4270,18-10-2024,21:16,1,2,1,2
1320,18-10-2024,15:23,1,3,1,1
114,15-10-2024,21:49,1,1,1,1
19500,14-10-2024,13:9,1,4,3,0
695,9-10-2024,11:12,1,1,1,3
3700,8-10-2024,14:32,1,5,1,0
95,19-9-2024,17:36,1,4,0,4
6930,19-9-2024,11:58,1,1,1,1
1030,12-9-2024,23:5,1,2,1,2
1210,11-9-2024,11:36,1,2,1,4
170,10-9-2024,21:36,1,1,0,1
3970,10-9-2024,10:47,1,1,1,3
2370,9-9-2024,16:43,1,1,1,1
31300,8-9-2024,1:44,1,3,4,1
2840,6-9-2024,15:46,1,4,4,4
338,31-8-2024,14:38,1,2,1,0
19800,23-8-2024,11:35,1,2,2,2
16300,20-8-2024,10:27,1,1,0,0
3750,12-8-2024,14:47,1,1,1,1
106,5-8-2024,14:44,1,1,1,1
281,3-8-2024,13:26,1,1,1,1
7030,25-7-2024,15:48,1,1,0,0
2180,24-7-2024,8:52,1,1,0,1
369,22-7-2024,16:38,1,1,0,1
16200,20-7-2024,15:50,1,1,1,1
105,16-7-2024,10:1,1,2,1,2
99,10-7-2024,14:57,1,5,5,5
18600,4-7-2024,23:45,1,2,3,3
118,3-7-2024,21:50,1,1,1,2
89,28-6-2024,10:21,1,1,0,0
12900,28-6-2024,8:33,1,4,5,5
235,12-6-2024,9:29,1,1,0,1
1290,10-6-2024,9:38,1,1,0,1
5510,10-6-2024,8:14,1,2,2,2
1380,8-6-2024,20:32,1,3,3,3
19500,7-6-2024,23:26,1,3,1,3
1860,7-6-2024,21:47,1,2,2,3
173,30-5-2024,11:37,1,1,1,2
93,28-5-2024,16:51,1,5,2,5
1480,6-5-2024,17:2,1,4,1,2
174,6-5-2024,15:23,1,5,5,5
229,3-5-2024,11:8,1,2,1,4
5510,1-5-2024,13:48,1,1,1,1
5480,30-4-2024,12:31,1,2,0,1
2350,26-4-2024,16:23,1,5,5,5
24600,25-4-2024,9:48,1,1,0,3
99,22-4-2024,8:45,1,5,3,5
1840,21-4-2024,21:18,1,5,5,5
47100,17-4-2024,12:15,1,5,5,5
96,15-4-2024,20:42,1,5,3,3
503,11-4-2024,11:42,1,5,2,5
1710,4-4-2024,19:59,1,5,5,4
13600,3-4-2024,18:0,1,5,4,5
12800,29-3-2024,1:34,1,4,5,5
5700,25-3-2024,13:55,1,3,3,5
6240,22-3-2024,17:12,1,5,5,5
170,12-3-2024,13:14,1,2,3,2
556,7-3-2024,17:25,1,1,1,1
7260,7-3-2024,13:43,1,1,0,1
490,7-3-2024,11:37,1,1,1,1
559,26-2-2024,18:35,1,4,5,5
13800,15-2-2024,17:50,1,1,0,1
4180,12-2-2024,11:39,1,1,0,1
375,28-1-2024,19:29,1,5,3,0
CSV met kolommen: karma, datum review, tijd review, motivatie (1=eigen beweging; 2=krijg een beloning voor terug; 3=kans op prijs), algemeen, verzending, klantenservice. Voor die laatste drie: een 0 betekent geen gegevens voor ingevuld (dus moet je ook niet meenemen voor gemiddelde).
En slechts 109 reviews, waar Tweakers er 110 gebruikt heeft: er was een review precies een jaar geleden die mijn script dan net niet meeneemt en Tweakers blijkbaar net wel. Leek mij niet relevant voor de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Laatst online: 04-06 18:58

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

[quote]Arjant2 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:39:
[...]

Het is jammer dat de problemen bij Max ICT blijven voortbestaan.

[ Voor 93% gewijzigd door Marchel op 27-01-2025 21:45 ]

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06:56
vanaalten schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:16:
[...]
Ofwel: als je enkel >100 karma telt komt de reviewscore ongeveer 0.2 ster lager uit voor alle categorieën. Niet zo gek dat dat weinig verschil maakt: het aantal reviews van mensen met <100 karma is slechts 10% van het totaal aantal reviews.
Is het voor andere winkels niet zo dat laag karma users een hogere score geven?
Het zou wel een manier kunnen opleveren om review fraude te bepalen.
Ik kan me dan ook andere maatregelen voorstellen dan alleen de hoge scores verwijderen van gebruikers met weinig karma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-06 21:46

ViezeVis

Sample Text

[...]

Late quote maargoed.

Ik werd een tijd geleden benaderd door hen met de vraag of ik een review wilde schrijven. Verder goed gesprek gehad met hen aan de telefoon dus heb besloten een review te schrijven. Bij nader inzien heb ik me voor het karretje laten spannen zodat ze hun reviews wat omhoog konden krikken I guess..

(=2023 geweest)

/Edit
Overigens toen wel uit eigen overweging een review geschreven. Niet omdat zij dat zo graag wilden.

[ Voor 8% gewijzigd door ViezeVis op 27-01-2025 20:30 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

ViezeVis schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:28:
[...]

Ik werd een tijd geleden benaderd door hen met de vraag of ik een review wilde schrijven. Verder goed gesprek gehad met hen aan de telefoon dus heb besloten een review te schrijven. Bij nader inzien heb ik me voor het karretje laten spannen zodat ze hun reviews wat omhoog konden krikken I guess..

(=2023 geweest)

/Edit
Overigens toen wel uit eigen overweging een review geschreven. Niet omdat zij dat zo graag wilden.
Voor iemand van 125 zou ik wat minder naïviteit verwachten :+

Maar serieuze vraag; waar gaat zo’n goed gesprek dan over?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Marchel schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:53:
[...]

Op Linkedin is al een headcount verlaging van 12% waarneembaar binnen de laatste 6 maanden. Enorm veel reviews over verlate leveringen, of geen leveringen (indien het geld kost). Je kan de jaarcijfers downloaden voor een paar euro, dan weet je het snel genoeg.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only:

Ik zou ook voorzichtig zijn met het suggereren van deze problemen zonder onderbouwing (of MO tags) imo.

[ Voor 34% gewijzigd door ViezeVis op 27-01-2025 21:56 . Reden: MO tags toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

sapphire schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:49:
[...]

Voor iemand van 125 zou ik wat minder naïviteit verwachten :+

Maar serieuze vraag; waar gaat zo’n goed gesprek dan over?
- Hoe liep het bestelproces
- Welke tips en verbeteringen heb je voor het bestelproces
- Waarom koos je voor ons, niet voor een ander
- Heb je alles netjes ontvangen zoals verwacht
- Heb je alles snel ontvangen

Ze vroegen ook naar mijn beeld over MaxICT. Daar kon ik ze toen nog niet veel over delen. Ik vind het op zich best goed dat ze bellen. Dat verklaarde toen ook wel de enorme toestroom aan positieve reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:01
Is iemand anders ook opgevallen dat MaxICT Google-zoektermen onterecht "afvangt", door te laten lijken alsof het door jou gezochte product op hun site te vinden is? Kan het nu niet 1-2-3 reproduceren, maar ben er al een keer of drie in gestonken. Na klikken belandde ik gewoon op hun homepage en bleken ze het betreffende product niet eens te hebben. De fake Google-hit werd volgens mij dynamisch aangemaakt, met mijn typfout erin en al.

Het bevestigde het beeld dat ik al van ze had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
ViezeVis schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:01:
[...]

***members only***

***members only***

Ik zou ook voorzichtig zijn met het suggereren van deze problemen zonder onderbouwing (of MO tags) imo.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen31
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-06 13:06
Van mij is het netjes opgelost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 574346

Dit probleem speelt al meer dan 10 jaar. Tweakers verdient gemiddeld 40 cent per klik en Max ICT staat in de top 10 van meest geklikte shops. Ik durf te garanderen dat het meer dan 2 ton per jaar oplevert aan kliks minimaal.

Dus ja, die shop eruit halen gaat never nooit gebeuren. Terwijl in principe het geen omzetdaling zou op moeten leveren aangezien er altijd wel een andere shop het product aanbied dus die klik komt er toch wel.

Max ICT is enkele jaren geleden een maand of 2 er wel uitgehaald, je zag dan ook het klik aandeel van concurrerende shops omhoog gaan (azerty, megekko etc)

Maar de persoon die uiteindelijk hierover een beslissing maakt kijkt waarschijnlijk puur alleen naar de facturen van Max ICT en zegt dan dikke doei, bang om omzet te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBlaster
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-02 18:27
Ik sluit mij hierbij aan. Zij houden zich ook niet aan de wetten en regels. Dit is mij meermaals overkomen. Laatst in 2018. Geen communicatie, geen consumentrecht gericht beleid.

Dat Tweakers hier de ogen voor sluit is ronduit belachelijk! Ik zou zeggen doe een aantal aankopen bij deze webwinkel en deel uw ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
GoldenBlaster schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:30:

Dat Tweakers hier de ogen voor sluit is ronduit belachelijk!
Dat is wel het beeld wat ik krijg. Hoe vaak er ook in een ander topic over is gesproken (die uiteindelijk gesloten is, want <insert random reden>) en er uitspraken worden gedaan "Na de feestdagen gaan we praten met ze" zonder iets van terugkoppeling.

Tweakers (of DPG eigenlijk) geeft wel het beeld van "Gewoon lekker laten gaan zo"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:44
Nu dat is gebleken dat Tweakers luistert naar bezoekers van Tweakers (zich te verwijderen van X (symbolisch))

Gaan ze dan nu ook luisteren om eindelijk MaxICT te verwijderen uit de prijswatch?
of zijn inkomsten weer net iets belegrijker dan publieke Tweakers mening ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

absrnd schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 19:04:
Nu dat is gebleken dat Tweakers luistert naar bezoekers van Tweakers (zich te verwijderen van X (symbolisch))
Haha echt? Hoe sneu is dat zeg! Geloof er niks van dat een meerderheid dit wil.
Gaan ze dan nu ook luisteren om eindelijk MaxICT te verwijderen uit de prijswatch?
of zijn inkomsten weer net iets belegrijker dan publieke Tweakers mening ?
Natuurlijk niet. Links lullen, rechts zakken vullen. Hypocriete mentaliteit.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Anoniem: 574346 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:06:
Dit probleem speelt al meer dan 10 jaar. Tweakers verdient gemiddeld 40 cent per klik en Max ICT staat in de top 10 van meest geklikte shops. Ik durf te garanderen dat het meer dan 2 ton per jaar oplevert aan kliks minimaal.

Dus ja, die shop eruit halen gaat never nooit gebeuren. Terwijl in principe het geen omzetdaling zou op moeten leveren aangezien er altijd wel een andere shop het product aanbied dus die klik komt er toch wel.

Max ICT is enkele jaren geleden een maand of 2 er wel uitgehaald, je zag dan ook het klik aandeel van concurrerende shops omhoog gaan (azerty, megekko etc)

Maar de persoon die uiteindelijk hierover een beslissing maakt kijkt waarschijnlijk puur alleen naar de facturen van Max ICT en zegt dan dikke doei, bang om omzet te verliezen.
Maar dat is natuurlijk omdat ze vaak een van de goedkoopste zijn. Het is natuurlijk niet zo dat als MaxICT eruit getikt wordt die kliks verdwijnen. Die worden voor een groot deel verdeeld onder de andere shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Hoi Allemaal,

Ik ben sinds eind augustus werkzaam voor de Tweakers pricewatch en (nog) niet heel actief op het forum maar wil wel graag reageren.

We streven ernaar om een zo compleet mogelijk aanbod van producten en webshops in de Pricewatch aan te bieden. Op die manier kan je als gebruiker de laagste prijs van een product bij ons vinden en dat vinden we belangrijk. We zijn niet van plan om winkels waar (af en toe) klachten over binnenkomen te weren, daar zijn de shopreviews voor. Door resultaten te filteren op bijvoorbeeld de review score kan je als gebruiker een voor jou optimale selectie creëren.

We zijn alweer wat maanden verder. Is er al iets meer bekend?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:11

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

op basis van het aantal klikken vanuit de Pricewatch
Dat is hoe dan ook een nutteloze meting, als je 'altijd' de goedkoopste bent en vervolgens op de site staat niet meer leverbaar of een lange levertijd of een verkeerd artikel dan heeft de klik geen waarde.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterdR
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 03-06 14:44

WouterdR

Manager Pricewatch
De update is dat alles blijft zoals het is. Als vergelijker streven we ernaar compleet te zijn en alle relevante producten + shops online te krijgen en te houden. Met zoveel mogelijk shops per product en onder andere de prijs, voorraad en reviewscore kan een consument voor zichzelf de juiste keuze maken.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• corset
WouterdR schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:31:
De update is dat alles blijft zoals het is. Als vergelijker streven we ernaar compleet te zijn en alle relevante producten + shops online te krijgen en te houden. Met zoveel mogelijk shops per product en onder andere de prijs, voorraad en reviewscore kan een consument voor zichzelf de juiste keuze maken.
Dat snap ik, maar wat is er uitgekomen met MaxICT zelf? Of is het zoals anderen al noemen "We verdienen teveel hierin dus laat ze maar lekker hun gang gaan"?

Ik vind het echt verontrustend als er keer op keer dingen naar boven komen bij een verkoper er wordt geroepen "Nee joh, we zijn compleet! dus ze mogen dit gewoon doen"

Ook moet ik wle zeggen dat ik het zeer teleurstellend vind dat niemand binnen Tweakers zelf het blijkbaar niet nodig vond om een update te geven tot 3 maanden later... "We luisteren" dat klopt inderdaad, maar daar blijft het ook bij heb ik het gevoel soms.

[ Voor 14% gewijzigd door corset op 11-03-2025 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
WouterdR schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:31:
Het ging er toch niet om of ze wel/niet in de pricewatch moeten staan? Er zouden verbeteringen besproken worden. En dan lijkt mij dat te gaan om zowel produkten in de pricewatch die ze helemaal niet blijken te hebben of voor een veel te lage prijs staan aangeprijst, maar ook wat ze van plan zijn te doen aan de lage reviewscore. Vanuit een grote site als Tweakers zou ik verwachten dat je zeker dat 1e stuk (false aanbiedingen) opgelost willen hebben.

Helaas zie je dat de trend in dit soort topics is dat er niet naar het probleem wordt geluisterd en de update keer op keer is 'dat het blijft zoals het is'. Ik zou wat meer verwachten van een site als Tweakers met een pricewatch die toch door heel veel kopers wordt gebruikt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterdR
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 03-06 14:44

WouterdR

Manager Pricewatch
Ik ga de inhoud van dergelijke gesprekken, met welke shop dan ook, niet delen en ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
Er wordt je niet gevraagd om de inhoud te delen. De conclusie is voldoende.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:52
jadjong schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:50:
Conclusie: Zij dronken een glas, zij pisten een plas en alles bleef zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
WouterdR schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:46:
Ik ga de inhoud van dergelijke gesprekken, met welke shop dan ook, niet delen en ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben.
Niemand vraagt hier naar de inhoud. Maar of er iets gaat veranderen adv de gesprekken. Als het antwoord nee is. dan weet ik ook dat ik de pricewatch voor de rest kan negeren. Dat is dan niet betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jadjong schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:50:
Het is vrij duidelijk dat hij er niets over kwijt wil. Het argument dat ze lage reviews hebben, tsja dat moet kunnen.
Het bedonderen/lokken met kunstmatig te lage (niet bestaande) prijzen , tsja daar verdient maxict vast goed aan ... Toch meer clicks.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• corset
Boudewijn schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:54:
[...]

Het is vrij duidelijk dat hij er niets over kwijt wil. Het argument dat ze lage reviews hebben, tsja dat moet kunnen.
Het bedonderen/lokken met kunstmatig te lage (niet bestaande) prijzen , tsja daar verdient maxict vast goed aan ... Toch meer clicks.
Ik ben bang dat dat de conclusie is. Clicks winnen van integriteit. Scheelt me wel weer een vergelijkings site. Blijkbaar is Tweakers niet betrouwbaar als het gaat om eerlijke data weergeven. Helaas, maar het is niet anders.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik heb daar geen begrip voor. Hoop dat je dat begrijpt.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Maar dat wordt ook niet gevraagd :) De vraag is of er wat uit is gekomen of is ook daaruit de conclusie :
De update is dat alles blijft zoals het is.
Want het lijkt me logisch dat je niet in gaat op de inhoud/details van zulke gesprekken. Maar het lijkt me ook logisch dat eventuele afspraken/verbeteringen wel degelijk gemeld worden. Momenteel vertroebelen ze de pricewatch gewoon en klikken mensen vaak onnodig op een aanbieding die er helemaal niet is. En dat brengt de kwaliteit van de pricewatch en dus Tweakers gewoon omlaag.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
Boudewijn schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:54:
[...]

Als ze een lage review-score hebben, dan is het aan potentieele kopers om zelf na te denken, risico-inschatting te doen en zelf beslissen om er wel of niet te kopen. Hooguit kan je Tweakers er op aanspreken dat een lage score niet duidelijk genoeg gebracht wordt (en verbeterd zou kunnen worden met kleurtjes, bijvoorbeeld).
Ik denk dat dit veel zinniger is om op te focussen: als de prijzen in de PW niet overeenkomen met wat op de website staat, of de levertijd niet correct wordt weergegeven in de PW: meldt dat! Als de PW crew dagelijks tientallen meldingen te verwerken krijgt, maakt dat de winkel onrendabel voor Tweakers en zullen ze aangesproken worden op het foutief aanleveren van prijzen en levertijden.

Ondertussen is dit topic - en voorgaande MaxICT topics - meer een rant aan het worden dan een concreet probleem bespreken. Wat zijn zoal de dingen die voorbij komen:
  • "Ze hebben een lage score!" - tja, daar is de PW voor. Zodat mensen op basis van de score kunnen besluiten er niet te kopen. Vind je dat er geen shops met lage score in de PW mogen? Ik heb juist liever van wel, want als ik via Google bij een webwinkel terecht kom wil ik graag hier in de PW kunnen opzoeken of het een beetje betrouwbaar is. Verder verwacht ik dat een winkel contractueel ook niet kan worden uitgesloten op basis van review-scores.
  • "Nep-reviews door nieuwe gebruikers zorgen voor een hogere score!" - dat heb ik denk ik al eerder ontkracht. Uiteraard altijd goed om (onderbouwd) nep-reviews te melden.
  • "Prijzen kloppen niet!" - zoals ik hierboven noemde, als de PW prijs niet overeenkomt met wat op hun website staat, meldt dat vooral. Een foute feed kan de winkel op aangesproken worden.
  • "Vaak kunnen ze helemaal niet leveren!" - dat de prijzen lokketjes zijn, ze niet kunnen leveren voor die prijs en wel een dag later ofzo voor een hogere prijs. Dat lijkt mij een serieus foute manier van handelen, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat Tweakers alleen actie zal ondernemen als er concrete, controleerbare misstanden zijn. Als dit daadwerkelijk vaak gebeurd, zou het ook nog eens via de PW scores te zien moeten zijn. Daarnaast zal elke webwinkel wel eens een keer hebben dat ze iets door omstandigheden niet kunnen leveren. Fouten kunnen gebeuren, dus zal er ook duidelijk vaker dan bij andere winkels iets mis moeten gaan voor met de winkel er op kan aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
@vanaalten op zich mee eens. Maar Tweakers heeft al eerder consequenties verbonden voor shops die zich bezighouden met dit soort praktijkten. De enige die er keer op keer mee wegkomen? MaxICT.
En nu is het weer duidelijk dat er gewoon geen plan is om dit op te lossen of bespreekbaar te maken bij ze.

Ze ondermijnen de betrouwbaarheid van de Pricewatch, maar goed. Als dat geen probleem is, ook goed. Maar laat dat dan weten. Dan weet ik ook hoe serieus ik de pricewatch nog moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
redwing schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:42:
[...]

Het ging er toch niet om of ze wel/niet in de pricewatch moeten staan? Er zouden verbeteringen besproken worden.
Nee, dat laatste klopt niet. Wat @WouterdR schreef was "Na de feestdagen zullen we MaxICT attenderen op dit topic en waar nodig in gesprek gaan om de ervaring te verbeteren."
(vetgedrukt door mij). Kan dus zomaar zijn dat er geen noodzaak gezien werdt door Tweakers om in gesprek te gaan. Uiteindelijk is het een keuze van elke winkel om een bepaald service-niveau te leveren en daar een bepaalde winstmarge aan te hangen. Als MaxICT er voor kiest om met prijzen te stunten en dan te bezuinigen op klantenservice, dan mag dat. En als het goed is zie je dat in de reviews terug en kan je als klant een afgewogen keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
vanaalten schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:47:
[...]
Nee, dat laatste klopt niet. Wat @WouterdR schreef was "Na de feestdagen zullen we MaxICT attenderen op dit topic en waar nodig in gesprek gaan om de ervaring te verbeteren."
(vetgedrukt door mij). Kan dus zomaar zijn dat er geen noodzaak gezien werdt door Tweakers om in gesprek te gaan. Uiteindelijk is het een keuze van elke winkel om een bepaald service-niveau te leveren en daar een bepaalde winstmarge aan te hangen. Als MaxICT er voor kiest om met prijzen te stunten en dan te bezuinigen op klantenservice, dan mag dat. En als het goed is zie je dat in de reviews terug en kan je als klant een afgewogen keuze maken.
Klopt, en dit is ook wat de tweakers-crew steevast als antwoord geeft. Terwijl de vragen keer op keer toch echt over de 2 laatste punten uit jouw lijstje hierboven gaat. En die hebben totaal niets te maken met de review-score. Sterker nog, in de meeste gevallen kun je er geen review van geven omdat er geen transactie is geweest (of de transactie gecancelled is en de review daarom wordt verwijdert)

Dat ze een slechte klantenservice hebben maakt me geen bal uit en is ook niet de reden waarom ik er niet meer koop. Ik koop er niet omdat ik keer op keer op een aanbieding klik die op hun site een stuk duurder is, niet leverbaar is, of welke na bestelling binnen een paar dagen gecancelled wordt waarna het produkt plotseling een stuk duurder is.

En al die punten komen niet naar voren uit de reviewscore, maar maken wel de pricewatch onbetrouwbaar. Ik filter MaxICT er dan ook uit om deze reden en met mij velen. Puur omdat de echte aanbiedingen vaker niet dan wel kloppen. En dat is iets waar tweakers naar mijn idee wel degelijk iets mee zou moeten doen.

Het is trouwens iets waar een paar van de grote aanbieders de fout mee in gaan, maar waarbij alleen de kleinere worden aangepakt (of dat zijn de enige die luisteren)

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:53
En 'in the end' kiest ook Tweakers (oftewel DPG) weer voor het geld. Iets wat we hadden kunnen verwachten.
Er zijn ellenlange topics geweest over MaxICT maar keer op keer is het enige wat telt, de kliks en de CPC opbrengsten (die hoog zijn bij MaxICT heb ik het vermoeden).

Gelukkig voor de vaste bezoekers is er Custom CSS en daar staan dan ook MaxICT en CAPS tussen bij mij, maar voor de minder vaste bezoekers is die mogelijkheid er helaas niet.

Een webshop dat loopt te 'kloten' met levertijden etc zou geweerd moeten worden, ook om je eigen naam te beschermen als prijsvergelijker. Dat het geld oplevert is 1, dat het een slechte naam oplevert moet je niet willen.

Ik zal de PW ook niet meer gaan gebruiken om door te klikken, imo zouden meer mensen dit moeten doen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
SgtElPotato schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:26:
En 'in the end' kiest ook Tweakers (oftewel DPG) weer voor het geld. Iets wat we hadden kunnen verwachten.
Er zijn ellenlange topics geweest over MaxICT maar keer op keer is het enige wat telt, de kliks en de CPC opbrengsten (die hoog zijn bij MaxICT heb ik het vermoeden).

Gelukkig voor de vaste bezoekers is er Custom CSS en daar staan dan ook MaxICT en CAPS tussen bij mij, maar voor de minder vaste bezoekers is die mogelijkheid er helaas niet.

Een webshop dat loopt te 'kloten' met levertijden etc zou geweerd moeten worden, ook om je eigen naam te beschermen als prijsvergelijker. Dat het geld oplevert is 1, dat het een slechte naam oplevert moet je niet willen.

Ik zal de PW ook niet meer gaan gebruiken om door te klikken, imo zouden meer mensen dit moeten doen.
Mee eens, ik gebruikte het al even niet meer want het is gewoon onbetrouwbaar. Clicks/geld is belangrijker dan transparantie en eerlijkheid. Jammer. Ik zou zeggen dat het aan DPG ligt. Maar Tweakers blijft volhouden dat DPG niks met het beleid te maken heeft. Dus ligt de keuze hiervan 100% bij tweakers zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
SgtElPotato schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:26:
Maar, MaxICT heeft ook een beoordeling bij Google. En ook bij TrustPilot. Kan jij een serieuze prijsvergelijker noemen die winkels weert als ze een slechte score krijgen? Of omdat er niet-concrete berichten zijn over rommelen met levertijden?
corset schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:31:
Mee eens, ik gebruikte het al even niet meer want het is gewoon onbetrouwbaar. Clicks/geld is belangrijker dan transparantie en eerlijkheid. Jammer. Ik zou zeggen dat het aan DPG ligt. Maar Tweakers blijft volhouden dat DPG niks met het beleid te maken heeft. Dus ligt de keuze hiervan 100% bij tweakers zelf.
Vooral dat laatste. Als tweaker heb je 100% de keuze om zelf reviews te lezen, scores te bekijken en keuzes te maken voor een winkel. Het zou goed zijn als mensen zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun keuzes dan te verwachten dat anderen je beschermen.

Als structureel de prijzen in de PW niet kloppen met wat op de website staat, dan mag je wat mij betreft Tweakers PW er op aanspreken. En als er concrete bewijzen zijn van (structurele) misleiding door een winkel, dan mag je wat mij betreft de PW er op aanspreken dat ze een malafide winkel steunen. Maar verder... eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 10:03
vanaalten schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:44:
[...]

Maar, MaxICT heeft ook een beoordeling bij Google. En ook bij TrustPilot. Kan jij een serieuze prijsvergelijker noemen die winkels weert als ze een slechte score krijgen? Of omdat er niet-concrete berichten zijn over rommelen met levertijden?
Ik ken ze niet, maar ik kan me wel voorstellen dat als jouw eigen product (de PW) onder druk staat omdat de inhoud (van de shops) al dan niet consequent fouten bevat, je daar wel wat mee zou willen doen.

Dan blijft natuurlijk de vraag óf het "product PW" volgens T.net überhaupt onder druk staat, dan is er vanuit het eigen perspectief in elk geval geen incentive om daar iets aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Fixed, er zijn genoeg topics en voorbeelden hier op tweakers te vinden om te laten zien dat het hier om bewuste manipulatie gaat.
[...]

Vooral dat laatste. Als tweaker heb je 100% de keuze om zelf reviews te lezen, scores te bekijken en keuzes te maken voor een winkel. Het zou goed zijn als mensen zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun keuzes dan te verwachten dat anderen je beschermen.
Alleen kun je over veel van dit soort dingen helemaal geen review schrijven. Want als de prijzen hoger zijn op de site bestel je niet en is er geen transactie. Als de levertijden langer zijn dan gemeldt is er geen transactie. De huidige score is dus gebaseerd op transacties, waarbij er dus veel negatieve ervaringen niet eens zijn meegenomen.
Als structureel de prijzen in de PW niet kloppen met wat op de website staat, dan mag je wat mij betreft Tweakers PW er op aanspreken. En als er concrete bewijzen zijn van (structurele) misleiding door een winkel, dan mag je wat mij betreft de PW er op aanspreken dat ze een malafide winkel steunen. Maar verder... eigen verantwoordelijkheid.
Wat vind je structureel? Want in dit geval kun je wekelijks wel voorbeelden vinden waarbij de prijzen niet kloppen. En bij nieuwe introducties van gewilde items zie je ook standaard dat de prijzen niet kloppen, orders gecancelled worden en dezelfde items vlak er na voor een hogere prijs weer te koop zijn.

Het hele punt is dus ook juist dat deze tent aan alle voorwaarden voldoet die jij noemt en het daarom ook keer op keer wordt aangekaart. Alleen zie je niets veranderen en lijkt het er ook niet op dat er echt serieus naar gekeken wordt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

[...]
Prijsvergelijkers niet, ken wel meerdere fora die een sponsor-webshop eruit hebben geknikkerd omdat er teveel gedoe was, ook omdat het forum constant werd aangesproken op het slechte gedrag van hun sponsor.

Overigens denk ik dat serieuze prijsvergelijkers inderdaad wel winkels weren als ze zich niet aan bepaalde voorwaarden houden. Vergelijkers die puur scrapen natuurlijk niet, maar pricewatch-achtigen zullen gewoon voorwaarden hebben. De vraag is alleen hoe streng zijn die voorwaarden, en blijkbaar zijn die bij Tweakers niet zo streng op het vlak van "eerlijke informatie geven"

Kun je een mening over hebben, en die heb ik ook, maar ik ken Tweakers als bedrijf inmiddels goed genoeg om te weten dat ze helemaal niks geven om die mening, of de mening van wie dan ook.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Klopt, maar als ze dat dan gewoon zeggen zijn we ook snel klaar :+

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral.

Tweakers is helaas alleen nogal hypocriet. Bijv. ze gaan van X af en naar Bluesky met een slap larmoyant verhaal. O.a. verschillende werknemers hadden een slecht gevoel bij X ofzoiets. Topics daarover gooien ze dicht.

Maar Tweakers kan niet bestaan zonder de PW dus geld aannemen van de MaxICT's van deze wereld die uiteindelijk de salarissen betalen is dan natuurlijk wel weer prima. We kijken wel even de andere kant op.

Die hypocrisie die je telkens terugziet bij tweakers is eigenlijk storender dan dat crappy MaxICT in de PW staat.

Beste advies: gebruik de CustomCSS snippets, klik nooit op hun links en bestel er niks.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

RobinHood schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:06:
[...]

Kun je een mening over hebben, en die heb ik ook, maar ik ken Tweakers als bedrijf inmiddels goed genoeg om te weten dat ze helemaal niks geven om die mening, of de mening van wie dan ook.
Nee ze hopen dat je er begrip voor hebt ;)

Ik heb lekker de anti-max-ict CSS in de pricewatch draaien, ze kunnen de pot op met winkel.

[ Voor 49% gewijzigd door Boudewijn op 11-03-2025 16:16 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Help!!!! schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:15:
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral.

Tweakers is helaas alleen nogal hypocriet. Bijv. ze gaan van X af en naar Bluesky met een slap larmoyant verhaal. O.a. verschillende werknemers hadden een slecht gevoel bij X ofzoiets. Topics daarover gooien ze dicht.

Maar Tweakers kan niet bestaan zonder de PW dus geld aannemen van de MaxICT's van deze wereld die uiteindelijk de salarissen betalen is dan natuurlijk wel weer prima. We kijken wel even de andere kant op.

Die hypocrisie die je telkens terugziet bij tweakers is eigenlijk storender dan dat crappy MaxICT in de PW staat.

Beste advies: gebruik de CustomCSS snippets, klik nooit op hun links en bestel er niks.
100% mee eens, ik weiger gewoon Pricewatch te gebruiken. En over Bluesky was echt amusant. Eerst roepen "Doen we niet! te weinig userbase!" toen ging het fout met Twitter en opeens "Nee we wilde het altijd al, maar moesten het goede moment afwachten" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:53
Help!!!! schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:15:
Stemmen doen we met onze portomonnee. Klik gewoon niet meer op de PW naar de webshops. Wij zijn onder de streep nog steeds de klant en vanuit ons moet het geld komen (naast advertenties etc). Daarmee kunnen we stemmen :)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

SgtElPotato schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:30:
[...]

Stemmen doen we met onze portomonnee. Klik gewoon niet meer op de PW naar de webshops. Wij zijn onder de streep nog steeds de klant en vanuit ons moet het geld komen (naast advertenties etc). Daarmee kunnen we stemmen :)
Volgens mij zijn wij het product en de webshops in de PW de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 01:36

Felyrion

goodgoan!

Het vervelende is gewoon dat dit soort praktijken er toe leiden dat pricewatch als niet betrouwbaar wordt ervaren. Nu stel je een lijst samen van spullen die je wil hebben maar moet je echt nog de shop reviews in duiken om te controleren of alles wel helemaal lekker is en erachter komen dat een X aantal producten bij een shop staan met discutabele reputatie. Moet je je lijst weer gaan ombouwen (of gokken dat het deze keer wel mee zal vallen). Dat doet gewoon echt af aan de gebruikservaring en het gevoel van betrouwbaarheid.

De enige factor die "verzachtend" werkt is dat je ze eruit kunt filteren. Het zou naar mijn mening niet nodig moeten zijn, maar Tweakers kiest duidelijk voor zichzelf hierin (opbrengsten), niet voor hun gebruikers (ervaring).

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Dit topic kwam weer naar boven in de 'populair op het forum' kolom.

Ik betreur de reactie van @WouterdR. Toen MaxICT mij destijds vroeg om een review te posten op Tweakers had ik geen enkel besef uit welke overweging dit was. De puzzelstukjes passen steeds beter in elkaar. De reviews stonden er toen al niet zo denderend voor en was dus vooral om de naam wat op te krikken. Noem de Pricewatch een 'onafhankelijke prijsvergelijker'. Voor de doorsnee persoon die op zoek is naar een prijsvergelijker kom je van een koude kermis thuis als je bij deze winkel je producten niet geleverd krijgt. Mede dankzij, of met hulp van Tweakers (hoe lullig misschien: maar ze staan best vaak bovenaan en dat geeft soms een verkeerd signaal). De kliks leveren genoeg op dus.

[ Voor 8% gewijzigd door ViezeVis op 11-03-2025 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mijn laatste twee bestellingen bij Max ICT waren in principe geen enkel probleem. Ene bestelling kwam 2 dagen eerder dan verwacht, tweede bestelling was "verwerkt" en kreeg geen track&trace, paar dagen later stond TNT ineens voor de dichte deur.

En ja, ik heb zeker wel de slechte reviews zelf ook meegemaakt in het verleden, het is wat dat betreft bij Max ICT bij elke bestelling overwegen "ga ik het erop wagen, of toch liever elders bestellen?"

Wat me wel opvalt is dat Max ICT bij steeds minder producten vermeld staat. Vroeger stond het hele assortiment in de PW en ook in de unsorted afdeling stond het vol met Max ICT vermeldingen, dat is nu niet meer. Aan de ene kant een goede opschoningsactie (want minder ruis van zooi die ze toch niet gaan leveren), aan de andere kant moet je nu hun vreselijk trage website gebruiken om te kijken of ze het verkopen, wat het daar kost en vooral wat de verwachte levertijd gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
ViezeVis schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:46:
[...]
Toen MaxICT mij destijds vroeg om een review te posten op Tweakers had ik geen enkel besef uit welke overweging dit was. De puzzelstukjes passen steeds beter in elkaar. De reviews stonden er toen al niet zo denderend voor en was dus vooral om de naam wat op te krikken. Noem de Pricewatch een 'onafhankelijke prijsvergelijker'.
[...]
Dit is zo raar niet, veel webshops vragen om een (positieve) review achter te laten op Tweakers en andere vergelijkingssites, in sommige gevallen kan je zelfs een cadeaubon oid winnen (moet je natuurlijk wel netjes aangeven).
_JGC_ schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 18:00:
Wat me wel opvalt is dat Max ICT bij steeds minder producten vermeld staat. Vroeger stond het hele assortiment in de PW en ook in de unsorted afdeling stond het vol met Max ICT vermeldingen, dat is nu niet meer. Aan de ene kant een goede opschoningsactie (want minder ruis van zooi die ze toch niet gaan leveren), aan de andere kant moet je nu hun vreselijk trage website gebruiken om te kijken of ze het verkopen, wat het daar kost en vooral wat de verwachte levertijd gaat zijn.
Dan lijkt het erop dat het onderstaande enigszins werkt momenteel.

WoutF in "Vraag aan WoutF over MAXICT - een half jaar later."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 10:15
Tja… eigenlijk had ik deze reactie al wel verwacht. DPG is de marionettenspeler en Tweakers HQ is degene die onderaan de touwtjes hangt.

En toch is het om meerdere redenen een teleurstellende reactie.
  1. Er verandert niks. Ervaren Tweakers weten deze shop inmiddels goed te omzeilen. Uiteraard is het als koper goed om onderzoek te doen, maar minder ervaren Tweakers of nieuwe users blijven in deze val trappen.
  2. Als je door de tig negatieve Max ICT topics struint, dan zie je dat de Topicstarters en posters die valide klachten uiten massaal duimpjes krijgen. Het is dus écht een wijdverspreid en groot probleem waar veel users en kopers last van hebben. Om dan in dergelijke oneliners te antwoorden vind ik wat kort door de bocht en geen recht doen aan de community (en klanten). We hoeven de notulen echt niet in te zien, maar een kort verslag met een conclusie was fijn geweest.
  3. Inhakend op wat @corset ook al zei.Tweakers is ons op zich geen reactie verplicht, maar gezien punt 2 zou het beter geweest zijn om proactief i.p.v. reactief gehandeld te hebben. Iets met de “klantverwachting” overtreffen, nu laat Tweakers het sudderen en komt het gevoel “doofpot” toch weer naar boven drijven.
  4. Uit “Over Tweakers”:
    Een onafhankelijke expert biedt uitkomst. Daarom is Tweakers er.
    Uit de dikke Van Dale:
    on·af·han·ke·lijk (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
    1 vrij, zelfstandig
    2 door niets bepaald of geregeld
Het spijt me zeer, maar op basis van de gegeven reacties (in alle topics overigens), het ontbreken van actie en het verdienmodel, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat die onafhankelijkheid enigszins in het geding is met de PW. En dat is niet erg want het is een verdienmodel en daar heeft Tweakers ook gewoon recht op. Maar geef dan gewoon toe dat Max ICT te belangrijk is om te weren, restricties op te leggen of op z'n minst stevig aan te spreken op kwaliteit.

Nu ik dit stukje tekst getikt heb vraag ik me af of ik me niet veel te druk maak om deze kwestie. Maar ik heb zo'n 20 jaar van mijn carrière met intensief klantcontact gewerkt en dit staat haaks op alles wat ik daar geleerd heb. En wij hadden met honderden reviews een 4,7 op Google. Wellicht dat dat er mee te maken heeft.

Even los van de ellende die kopers aangedaan wordt en mijn teleurstelling in het faciliteren hiervan door (nog steeds) mijn favoriete website.

We zullen er mee moeten leren leven ben ik bang.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TweakGP
Denman schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:29:
Tja… eigenlijk had ik deze reactie al wel verwacht. DPG is de marionettenspeler en Tweakers HQ is degene die onderaan de touwtjes hangt.
Je kan natuurlijk ook gewoon accepteren dat je een keer niet je zin krijgt.... Tweakers is gewoon een commerciële toko geworden met DPG als moreel kompas.

Ze doen aan zoveel niets zoals de bizarre advertenties, de cookies en bieden gewoon een review mogelijkheid voor de winkels in de PW. Maar dan wel voor echte ervaringen ipv meningen over hoe het zou moeten.

Kan iedereen gewoon zelf besluiten of ze Tweakers/PW/Max ICT nog willen gebruiken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
TweakGP schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:06:
[...]

Je kan natuurlijk ook gewoon accepteren dat je een keer niet je zin krijgt.... Tweakers is gewoon een commerciële toko geworden met DPG als moreel kompas.

Ze doen aan zoveel niets zoals de bizarre advertenties, de cookies en bieden gewoon een review mogelijkheid voor de winkels in de PW. Maar dan wel voor echte ervaringen ipv meningen over hoe het zou moeten.

Kan iedereen gewoon zelf besluiten of ze Tweakers/PW/Max ICT nog willen gebruiken....
Deels mee eens. Maar ga dan niet als website verkondigen dat je zo onafhankelijk en alles bent. Terwijl je gewoon je laat beinvloeden door de bedrijven die je genoeg betalen.

Zie de gehele situatie met AP waar Tweakers weigert iets mee te doen (cookiemuur die foutief is e.d.)
Zie deze situatie ook

Het gaat niet meer om correct en goed zijn. Het gaat erom dat het meeste geld binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
corset schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:14:
[...]
Maar ga dan niet als website verkondigen dat je zo onafhankelijk en alles bent.
Je bedoelt dat je door plegen van censuur die onafhankelijkheid vorm geeft 8)7 .

Gewoon 1 van de vele winkels met goede en slechte ervaringen. Iedereen kan zelf bepalen waar te kopen.
Glijdende schaal ook.... die vele stampvoetende kindertjes hadden 2 weken geleden vast ook graag gezien dat Megekko verwijderd moest worden.

[ Voor 15% gewijzigd door TweakGP op 22-03-2025 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
TweakGP schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:03:
[...]

Je bedoelt dat je door plegen van censuur die onafhankelijkheid vorm geeft 8)7 .

Gewoon 1 van de vele winkels met goede en slechte ervaringen. Iedereen kan zelf bepalen waar te kopen.
Glijdende schaal ook.... die vele stampvoetende kindertjes hadden 2 weken geleden vast ook graag gezien dat Megekko verwijderd moest worden.
Censuur? Sorry, maar dat wordt betekend echt niet wat je denkt. Niet alles wat weg gehaald wordt is Censuur.

Megekko was idioot, en een eenmalige situatie. MaxICT gaat al jaren zo door, en Tweakers blijft het al jaren promoten/toestaan.

En natuurlijk ben ik het met je eens, het ligt ook aan de mensen zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het hele gedoe rondom GPUs bij Megekko vind ik overdreven. Dat Megekko nog steeds geen andere contact optie heeft dan e-mail vind ik een groter probleem. En toch staan ze er nog in. Amazon heeft niet significant betere reviews (waarbij granted, het ligt natuurlijk grotendeels aan hoeveel mensen een goede review achterlaten, bijvoorbeeld met win acties, maar tegelijk doen een hoop dat). En nu hebben we zelfs Aliexpress in de PW. En ik bestel daar ook best weleens wat, maar tegelijk laten we niet net doen alsof Aliexpress niet heel hoog op het lijstje digitale puinhopen staat.

En dan blijft voor mij de vraag (als iemand die nog nooit bij MaxICT heeft besteld): Waarom is het specifiek bij hun een probleem. Ze zijn echt niet de enige webshop in de PW met twijfelachtige situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 21:08
corset schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:45:
[...]

Censuur? Sorry, maar dat wordt betekend echt niet wat je denkt. Niet alles wat weg gehaald wordt is Censuur.
Als je het over censuur in de puurste zin van het woord hebt, dan gaat het meestal over iets van een overheid die het censureren doet. Dus in die zin zou het hier geen 'censuur' zijn.

Maar als je censureren ziet als simpelweg het 'verbieden of weghalen van bepaalde informatie', dan zou je het prima over censuur kunnen hebben. Belangrijk detail is echter dat censureren niet direct iets slechts is om te doen.

Bijvoorbeeld haatdragende berichten censureren zullen de meeste mensen prima vinden, gok ik zo.

En om terug te komen op wat je in je vorige post zei:
Maar ga dan niet als website verkondigen dat je zo onafhankelijk en alles bent.
Het niet verbieden/beperken/censureren (;)) van MaxICT is in mijn ogen eerder een teken dat Tweakers wél onafhankelijk is, mits ze alle partijen zo behandelen.

Als er andere bedrijven wel geweerd worden, omdat/terwijl die minder of niks betalen, dan heb je pas een punt over dat Tweakers niet onafhankelijk zou zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Hahn schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:55:

Het niet verbieden/beperken/censureren (;)) van MaxICT is in mijn ogen eerder een teken dat Tweakers wél onafhankelijk is, mits ze alle partijen zo behandelen.

Als er andere bedrijven wel geweerd worden, omdat/terwijl die minder of niks betalen, dan heb je pas een punt over dat Tweakers niet onafhankelijk zou zijn.
Fair, daar heb je gelijk in. Echter is het vaker voor gekomen dat zaken geweerd werden voor hetzelfde wat een MaxICT doet. Nu heb ik het wel over jaren geleden dus pre DPG overname.

Ik ben zelf ook zeker niet als enige oplossing "Verwijder die pleuris bende maar". Echter zou ik iets van communicatie wel prettig vinden. En aangezien mensen als @WouterdR eerst aangeeft "We gaan het bespreken":
Na de feestdagen zullen we MaxICT attenderen op dit topic en waar nodig in gesprek gaan om de ervaring te verbeteren.
En dan maanden later een keer aangeven "Ja we hebben het besproken. Zoek het verder lekker uit" is niet heel prettig. Zeker als je ziet dat er al eerder topics over zijn gesloten omdat de medewerkers van Tweakers die er over gaan weigeren iets van openheid te geven.

En dat voor een site wat het beeld voorhoud "We zijn zo open en transparant" is dat wel grappig te noemen toch?

Pagina: 1 2 Laatste