Klinkt hier alsof hij de macht niet zomaar meer overdraagt."20 januari 2025 zal bekend komen te staan als Bevrijdingsdag"
Wat doet Infantino van de FIFA daar nou? Of lijkt ie er gigantisch op? Helemaal achterin bij Biden.
"So this is how democracy dies. With thunderous applause."

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Hier komen de maatregelen, zijn stempel begint nu. Wat een toespraak van harmonie /s uiteraard
oorlog met cartels, klinkt als oud nieuws
Volgens mij is dat jeff bezosD. Ninjai schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:20:
Wat doet Infantino van de FIFA daar nou? Of lijkt ie er gigantisch op? Helemaal achterin bij Biden.
Georganiseerde misdaad en de cartels en dergelijke aanpakken is op zich niet verkeerd. Benieuwd of daar dan ook echt wat van terecht komt.
[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 20-01-2025 18:25 ]
Drill baby Drill, kijken of wij als Europa er ook van profiteren.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Behalve dat de verhouding provincies tov hoge Raad heel anders is dan die van staten vs scotus.Jerie schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:12:
[...]
Ze hebben SCOTUS. En dat is het dan. Het is alsof PVV een meerderheid zou hebben in de Eerste en Tweede Kamer en dat ze de Hoge Raad in de pocket zouden hebben.
[....]
Ja want de VS kan alleen lichte olie zoals uit het midden oosten raffineren. Europa kan het zwaardere fracking product raffineren, waar nieuwe olie winningen voor een belangrijk deel uit bestaan.Pierre schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:24:
In de vorm van meer klimaatschade ja.Pierre schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:24:
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Twee geslachten, terug in de tijd (edit: genders, maar boodschap leek me duidelijk)
[ Voor 43% gewijzigd door Botticelli op 20-01-2025 19:06 ]
Dat bedoel ik ook inderdaad, die man spoort niet, maar hij is gekozen voor 4 jaar.TheRicolaa10 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:28:
[...]
In de vorm van meer klimaatschade ja.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat hoop je…Pierre schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:31:
[...]
Dat bedoel ik ook inderdaad, die man spoort niet, maar hij is gekozen voor 4 jaar.
Manifest Destiny hergebruiken. Ooof...
Zeker niet Bezos, lijkt er niet eens op
Nee hoor, Het is Infantino volgens mij.
[ Voor 76% gewijzigd door Jebus4life op 20-01-2025 18:34 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
De Panama Canal is van China? Volgens mij is die van Panama en wordt gerund door de Panamese overheid... Maar volgens Trump niet.
Wat een klapvee.
Eerst klappen dat Trump een vredesduif wil zijn, en dan klappen dat Trump Panama terug wil nemen. Wat is het nou precies?
Eerst klappen dat Trump een vredesduif wil zijn, en dan klappen dat Trump Panama terug wil nemen. Wat is het nou precies?
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
dit is hiks meer dan een rally met meer grootspraak en ideen die niet kunnen worden waargemaakt
Ben geen aanhanger van Trump maar laat hem die 4 jaar maar vol maken, een aanslag zo als een paar maanden geleden gun ik niemand ook hem niet.
Maar wel met een verontrustende ondertoon. America first in alle opzichten. Ben blij dat ik er niet woon in elk geval.
Ik ben ook heel bang dat een succesvolle aanslag hem een martelaar maakt en het ultra-rechtse gedachtengoed alleen maar méér wordt versterkt. Dat kan wel eens goed een vlam-in-de-pan moment worden.Pierre schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:37:
[...]
Ben geen aanhanger van Trump maar laat hem die 4 jaar maar vol maken, een aanslag zo als een paar maanden geleden gun ik niemand ook hem niet.
Zou zo kunnen die man zit overal waar die poen kan pakkenJebus4life schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:34:
Manifest Destiny hergebruiken. Ooof...
[...]
Nee hoor, Het is Infantino volgens mij.
@Jebus4life
https://www.swissinfo.ch/..._medium=rss&utm_content=o
Hij is er inderdaad
[ Voor 26% gewijzigd door bie100 op 20-01-2025 18:44 ]
Ik ben meer bang dat hij iets verzint om langer op het zetel te zitten. En anders iemand van zijn familie.Pierre schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:37:
[...]
Hij kan het allemaal mooi brengen en flink overdrijven maar wellicht was het dan slimmer geweest om mensen met kennis van zak aan te stellen. Ik ben heel benieuwd hoe lang het goed blijft gaan met die regering voor er belangenconflicten gaan ontstaan en er schade voor de VS zelf ontstaat.
Importtarieven werken twee kanten uit, dat bleek in zijn vorige periode al maar daar heeft hij weinig van geleerd. Zijn plannen met de bitcoins kunnen de dollar beschadigen maar dat heeft ie zelf nog niet door. Hopelijk worden de mensen snel wakker daar.
Importtarieven werken twee kanten uit, dat bleek in zijn vorige periode al maar daar heeft hij weinig van geleerd. Zijn plannen met de bitcoins kunnen de dollar beschadigen maar dat heeft ie zelf nog niet door. Hopelijk worden de mensen snel wakker daar.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
*knip*, dat kan een stuk respectvoller.Botticelli schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:28:
Twee geslachten, terug in de tijd
[ Voor 20% gewijzigd door NMH op 22-01-2025 01:00 ]
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Als ik zo kijk ben ik toch wel trots als Nederlander. De helft van de tweede kamer zweert niet op een bijbel en roepen hoe geweldig je bent wordt niet erg gewaardeerd.
Dit is denk ik wel een beetje hoe de termijn van Trump eruit gaat zien, krijgen de muziek niet eens voor mekaar
[ Voor 22% gewijzigd door marijn15 op 20-01-2025 18:42 ]
Het territorium uitbreiden? Dat klinkt een beetje eng… maar meneer is vooral vredestichter hoor. Het valt de NOS op dat hij zich aan zijn tekst hield. Het zegt genoeg dat niemand in zijn team hem even apart neemt en zegt dat stuk over de golf van Mexico kun je beter weglaten… zeker voor een speech die de hele wereld over gaat. Dat weerwoord zal nu veel minder zijn.
Geen specifiek woord over Oekraïne. Behalve dat ie oorlogen wil beindigen in zijn algemeenheid.
Dat waren zijn letterlijke woorden? Hij noemde het nog net geen "levensruimte"?Woodsy schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:42:
Het territorium uitbreiden? Dat klinkt een beetje eng…
Auch.
Vind het altijd al storend hoe in Nederland God nog verwikkeld is in onze politiek, maar Amerika weet dat altijd wel weer in perspectief te zetten, vooral nu met Trump.
Met Groenland heeft ie iig weer even genoeg "Lebensraum"....
Dat begon niet bij Trump. Maar in de jaren 50 met "One Nation Under God" als uitspraak van McCarthy om de VS te onderscheiden van de (seculiere) Sovjetunie werd het ineens enorm versterkt.marijn15 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:45:
Vind het altijd al storend hoe in Nederland God nog verwikkeld is in onze politiek, maar Amerika weet dat altijd wel weer perspectief te zetten, vooral nu met Trump.
Vredestichter, maar wel het Panama kanaal en Groenland in willen nemen. Wat een mafkees.
En wat meer 'drill, baby, drill'.DutchOwnage schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:46:
Dat heb je ook wel nodig als je in Groenland er ook maar een beetje warmpjes bij wil zitten.
Gaat hij ook nog bekendmaken of hij Groenland, Canada en Panama desnoods met militair ingrijpen wil innemen?
Of blijft het enkel bij grote woorden, maar geen daden?
Of blijft het enkel bij grote woorden, maar geen daden?
Virussen? Scan ze hier!
Ik vond het persoonlijk echt een hele patriotistische rede. Er is niets mis met wat vaderlandsliefde, maar hier kreeg ik wel enigzins een nare bijsmaak van.
Wat een hoop gewauwel.
Voor zover ik begrijp is birthright citizenship verankerd in de constitutie, middels het veertiende ammendement. Voor die mensen die in hadden gezet op een Trump die de grondwet zou eerbiedigen voor zijn termijn heb ik alvast slecht nieuws. Nu ja.
Ook het inzetten van antiterreurwetgeving voor het bestrijden van bendes met buitenlandse wortels. Volgens mij is dat gewoon nog een extra poging om buitenlanders er uit te werken. Ik bedoel - blijkbaar zijn criminele organisaties met Amerikaanse wortels niet de moeite van het aanpakken waard? Waarom volstaat het gewone strafrecht niet?
En dan nog een kleine opmerking over Mars. Dat gaat dan wel een enkeltje Mars worden, was hij er even vergeten bij te vermelden.
Voor zover ik begrijp is birthright citizenship verankerd in de constitutie, middels het veertiende ammendement. Voor die mensen die in hadden gezet op een Trump die de grondwet zou eerbiedigen voor zijn termijn heb ik alvast slecht nieuws. Nu ja.
Ook het inzetten van antiterreurwetgeving voor het bestrijden van bendes met buitenlandse wortels. Volgens mij is dat gewoon nog een extra poging om buitenlanders er uit te werken. Ik bedoel - blijkbaar zijn criminele organisaties met Amerikaanse wortels niet de moeite van het aanpakken waard? Waarom volstaat het gewone strafrecht niet?
En dan nog een kleine opmerking over Mars. Dat gaat dan wel een enkeltje Mars worden, was hij er even vergeten bij te vermelden.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Dat heb ik als ik elon musk daar zie maar goed zijn autootjes worden hier toch wel verkochtDutchOwnage schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:50:
Ik vond het persoonlijk echt een hele patriotistische rede. Er is niets mis met wat vaderlandsliefde, maar hier kreeg ik wel enigzins een nare bijsmaak van.
Still baby drill gaat er niet van komen.
Onder Biden worden al record hoeveelheden opgepompt.
Fracking en dergelijke is alleen winstgevend bij een hoge olieprijs, dus dat gaan de bedrijven ook niet zomaar doen.
De bedrijven bepalen het/hun optimum van hoeveelheid en marktprijs. Ze willen gewoon maximale winsten. Dus ook geen te lage olieprijs.
Steeds minder, het smet van Musk dat er aan hangt begint toch wel echt de verkoop te beïnvloeden.bie100 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:54:
[...]
Dat heb ik als ik elon musk daar zie maar goed zijn autootjes worden hier toch wel verkocht
[ Voor 23% gewijzigd door DropjesLover op 20-01-2025 18:57 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
We've got the American JesusFastFred schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:19:
Ja daar was ik al bang voor. God zou hem gered hebben bij die aanslag waarbij z'n oor geraakt werd in plaats van z'n dikke kop. God wilde dat hij Amerika weer groot zou maken....
zucht....
Dit is overigens de eerste keer dat ik live zo'n inaugeratie kijk, is al dat God gedoe en al die gebeden normaal?
Bolstering national faith
We've got the American Jesus
Overwhelming millions every day
Bad Religion - American Jesus
YouTube: Bad Religion - American Jesus
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Genders.Botticelli schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:28:
Twee geslachten, terug in de tijd
Verder een erg patriottische speech waarvan ik hoop dat hij zich houdt aan zijn belofte vredestichter te zijn in de breedste zin van het woord.
[ Voor 31% gewijzigd door LED-Maniak op 20-01-2025 18:59 ]
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Tuurlijk wordt dat een enkeltje, want volgens zijn eigen achterban is de aarde plat en zou dat Starship alleen maar te pletter slaan tegen de glazen koepel.Helixes schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:50:
Ach, ik als EU-man heb maar op 1 vlak met Trump te maken>> gaat dije ons in de steek laten zodra Poetin de Baltics binnenmarcheert.
En wat is er waar dat Trump alleen maar goeie economie heeft, dankzij de presidenten voor hem die (oh oh hoe toevallig) Democraten waren?
En wat is er waar dat Trump alleen maar goeie economie heeft, dankzij de presidenten voor hem die (oh oh hoe toevallig) Democraten waren?
Nou de tweedehandsjes gaan als warme broodjes over de toonbankDropjesLover schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:56:
[...]
Steeds minder, het smet van Musk dat er aan hangt begint toch wel echt de verkoop te beïnvloeden.
Ooit gehoord van het fenomeen hermafrodiet? *knip*, zo hoeft het ook weer niet.
[ Voor 27% gewijzigd door NMH op 22-01-2025 00:59 ]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Als hij zo doorgaat is het een kwestie van tijd voordat de andere aandeelhouders eisen dat hij opstapt. Extreme meningen zijn niet erg, totdat het ze geld gaat kosten.DropjesLover schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:56:
[...]
Steeds minder, het smet van Musk dat er aan hangt begint toch wel echt de verkoop te beïnvloeden.
Tja technisch gezien hebben die er ook maar tweeJerie schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:00:
[...]
Ooit gehoord van het fenomeen hermafrodiet? *knip*
[ Voor 9% gewijzigd door NMH op 22-01-2025 00:58 ]
Met welk leger...?Sjah schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:59:
gaat dije ons in de steek laten zodra Poetin de Baltics binnenmarcheert.
De EU heeft Amerika echt niet actief nodig tegen Rusland.
Als alle landen aangesloten bij de NAVO hun troepen sturen kloppen ze binnen een week aan bij het Kremlin.
Over Lebensraum ben ik nog een keer gestruikeld bij een mondelinge repetitie Geschiedenis op het VWO.... Ik wist nog ongeveer wat het was maar ging net niet genoeg om de vraag te beantwoorden.DutchOwnage schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:46:
Dat ging toch over naar Polen kunnen rijden op één tank?Frame164 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:03:
[...]
Over Lebensraum ben ik nog een keer gestruikeld bij een mondelinge repetitie Geschiedenis op het VWO.... Ik wist nog ongeveer wat het was maar ging net niet genoeg om de vraag te beantwoorden.
Duidelijke taal van AOC 
“All these journalists are like, ‘Congresswoman, Congresswoman, are you going to the inauguration?’” she told her followers Sunday. “Let me make myself clear: I don’t celebrate rapists.”
Her caption for the video read, “Guess I’m old school that way.”
[ Voor 38% gewijzigd door user109731 op 20-01-2025 19:06 ]
Hun oorlogseconomie draait anders aardig... Maar goed ik begrijp dat in spellen als CoD de Russen slapperts zijn..?TheBrut3 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:01:
[...]
Met welk leger...?
Zo robuust dat een veroordeelde crimineel gewoon weer president kan worden.k995 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:16:
De VS is en blift een robuste rechtstaat, al willen sommige doen alsof het een bananenrepubliek is.

Maar dan mag ie nog steeds niet op zichzelf stemmen want hij is een veroordeeld crimineel.P-Rock schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:07:
[...]
Zo robuust dat een veroordeelde crimineel gewoon weer president kan worden.
Wit? De marketing heeft het inderdaad super gedaan. En de oorlogseconomie zorgt er inderdaad voor dat ze terreinwinst hebben op Oekraïne. Of nouja, Oekraïne weet het oh zo almachtige Rusland dat complete roofbouw pleegt op de eigen economie tegen te houden. De terreinwinst is minimaal en dat terwijl de EU eigenlijk maar mondjesmaat betrokken is. En dat met maar 0.6% van het totale GDP van de EU als donatie aan Oekraïne.Sjah schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:05:
[...]
Hun oorlogseconomie draait anders aardig... Maar goed ik begrijp dat in spellen als CoD de Russen slapperts zijn..?
Rusland kan een rechtstreeks onflict met de EU niet aan. Al is het maar omdat het zo compleet duur is militair gezien dat alle andere buurstaten bovenop ze zouden zitten.
[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 20-01-2025 19:11 ]
Is dat zo ja? Volgens mij kost de oorlog enorm veel. Zowel financieel als levens. Die dreun komt nog, gebeurde na WWII ook.Sjah schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:05:
[...]
Hun oorlogseconomie draait anders aardig... Maar goed ik begrijp dat in spellen als CoD de Russen slapperts zijn..?
Maar goed, het zou in die zin fijn zijn als Trump, Poetin harder aanpakt. Maar dat is echt een utopie.
[ Voor 12% gewijzigd door tiswat op 20-01-2025 19:16 ]
Aardrijkskunde en biologie worden in ieder geval al van hogerhand op basis van ideologie en nationale trots aangepast. Maar verder komt er een absoluut verbod op censuur. De ironie.Jerie schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:00:
[...]
Ooit gehoord van het fenomeen hermafrodiet? *knip*
De toon beviel me verder ook allerminst. Een hoop overtrokken dramatisering alsof men uit een regelrechte hel is gekomen waarvan Trump de verlosser is, en enkel zijn maatregelen Amerika uit het slop kunnen trekken. Een hoop wollig taalgebruik en hyperbool zoals gebruikelijk. Niet dat er niet doorheen te prikken valt, maar het baart me wel zorgen omdat ik weet dat er een groot deel van de bevolking is die dat niet kan en/of niet wil, en het dus letterlijk opvat.
Het is niks nieuws dat een grote sterke leider zich middels een God-complex presenteert, maar het werd in deze speech wel heel erg duidelijk. De toon is gezet, ik hoop dat de realiteit gematigder is.
[ Voor 2% gewijzigd door NMH op 22-01-2025 00:59 ]
Zal het ook niet zijn dat zijn toon zo hard is, omdat ze weten dat de hele wereld nu mee kijkt. Je kunt nu een mooi verhaal vertellen en laten zien hoe "sterk" je bent.
Wat je ermee doet gaan veel mensen toch niet schelen, die worden weer wakker als de volgende verkiezingen zijn.
Wat je ermee doet gaan veel mensen toch niet schelen, die worden weer wakker als de volgende verkiezingen zijn.
Ik hoop dat we een parallel aan wilders kunnen trekken. Veel geschreeuw of getwitter, maar uiteindelijk geen enkel plan om zijn claims waar te maken.Cid Highwind schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:12:
[...]
Aardrijkskunde en biologie worden in ieder geval al van hogerhand op basis van ideologie en nationale trots aangepast. Maar verder komt er een absoluut verbod op censuur. De ironie.
De toon beviel me verder ook allerminst. Een hoop overtrokken dramatisering alsof men uit een regelrechte hel is gekomen waarvan Trump de verlosser is, en enkel zijn maatregelen Amerika uit het slop kunnen trekken. Een hoop wollig taalgebruik en hyperbool zoals gebruikelijk. Niet dat er niet doorheen te prikken valt, maar het baart me wel zorgen omdat ik weet dat er een groot deel van de bevolking is die dat niet kan en/of niet wil, en het dus letterlijk opvat.
Het is niks nieuws dat een grote sterke leider zich middels een God-complex presenteert, maar het werd in deze speech wel heel erg duidelijk. De toon is gezet, ik hoop dat de realiteit gematigder is.
marijn15 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:16:
Zal het ook niet zijn dat zijn toon zo hard is, omdat ze weten dat de hele wereld nu mee kijkt. Je kunt nu een mooi verhaal vertellen en laten zien hoe "sterk" je bent.
Vergeet organisaties als The Heritage Foundation niet. De komende ~2 jaar is hun kans om zoveel mogelijk van Project 2025 erdoor te drukken. Trump zelf zal misschien niet zo gemotiveerd zijn over N maanden maar zij des te meer. Hetzelfde voor anderen in Trump's cirkel zoals Musk.stylezzz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:17:
Ik hoop dat we een parallel aan wilders kunnen trekken. Veel geschreeuw of getwitter, maar uiteindelijk geen enkel plan om zijn claims waar te maken.
Ik denk dat je de huidige capaciteiten (en industrie) van de lidstaten behoorlijk overschat. Daarnaast is er ook helemaal geen politieke wil of intensie om onszelf te beschermen, of ervoor te zorgen dat we onszelf kunnen beschermen. Nog maar niet te spreken over de Trojaanse paarden (Hongarije, Slowakije) die zoiets ook zouden saboteren.TheBrut3 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:01:
[...]
Met welk leger...?
Toch bizar dat we 50 jaar geleden een stuk toleranter leken te zijn jegens mensen met een andere seksuele geaardheid. Af en toe lijkt het alsof we 70 jaar terug de tijd in zijn gegaan wat betreft gedachtengoed.
Een land zonder fatsoenlijke scheiding der machten is geen rechtsstaat. Nooit.k995 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:16:
[...]
De VS is en blift een robuste rechtstaat, al willen sommige doen alsof het een bananenrepubliek is.
Ik heb een paar keer zakelijk in Amerika voor de rechter gestaan, en geloof me, het was al geen sterke rechtstaat en nu is het gewoon een kleptocracy.k995 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:16:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat is inderdaad een grote verschil met zijn eerste termijn, hij heeft nu alleen maar mensen om zich heen die niet tegen spreken of hem zelfs voeden in zijn extreme gedachtegoed.user109731 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:19:
[...]
[...]
Vergeet organisaties als The Heritage Foundation niet. De komende ~2 jaar is hun kans om zoveel mogelijk van Project 2025 erdoor te drukken. Trump zelf zal misschien niet zo gemotiveerd zijn over N maanden maar zij des te meer. Hetzelfde voor anderen in Trump's cirkel zoals Musk.
Het blijft wel altijd de vraag hoe uitvoerbaar het is, je ziet nog wel eens dat het binnen de partij spaak loopt door wantrouwen na elkaar of drang na aandacht van Trump.
Niet dat ik die man wil verdedigen verre van dat maar hij had het over geslachten niet over seksuele geaardheidP-Rock schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:23:
Toch bizar dat we 50 jaar geleden een stuk toleranter leken te zijn jegens mensen met een andere seksuele geaardheid. Af en toe lijkt het alsof we 70 jaar terug de tijd in zijn gegaan wat betreft gedachtengoed.
Hij had het over gender niet over het geslachtbie100 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:28:
[...]
Niet dat ik die man wil verdedigen verre van dat maar hij had het over geslachten niet over seksuele geaardheid
2 stapjes vooruit, 1 stapje terug is het meestal. Als het 'te snel' gaat, krijg je vrijwel altijd tegenreacties.P-Rock schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:23:
Ik vergelijk het altijd maar met zwarte piet. Die traditie was al langzaam aan het veranderen. Piet werd van het domme hulpje het slimme kereltje, Sint werd van oude wijze man de wat dommige verstrooide oude man. De roe verdween ergens in de jaren 80-90, de dikke zulu lippen werden toch ook wel beduidend minder.
En toen kwam daar ineens een beweging die vond dat het allemaal niet snel genoeg ging. En prompt ontstond daar weer een tegenbeweging en is het jaar na jaar hommeles. Had je die ene beweging niet gehad, dan weet ik zeker dat we vanzelf waren overgegaan op roetpieten en wie weet regenboogpieten. Alleen ben je dan weer een generatie verder.
Dit dus.
Nu ben ik het daar niet mee eens. Wat mij betreft mag genderidentiteit best gevat worden onder het bredere onderwerp waartoe geaardheid ook toe hoort. Bovendien zie je toch vaak dat men het liefst alle rechten zou afnemen van de betrokken groep - maar begint bij de meest kwetsbare groep. Nu ja.bie100 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:28:
Niet dat ik die man wil verdedigen verre van dat maar hij had het over geslachten niet over seksuele geaardheid
Laten we eens inzoomen op de claim dat er maar twee genders zijn. Dat betekent dus dat Trump mogelijk wel erkent dat er meer dan twee geslachten zijn, maar dat deze mensen dan maar gewoon moeten kiezen. Of, liever gezegd, dat iemand anders namens deze mensen mag kiezen, want meestal is dat wat men daarmee bedoeld. Ook, a propos, wanneer die eerste inschatting er redelijkerwijs naast zat.
Wat Trump trouwens ook niet uitsloot, is dat mensen halverwege een keertje kunnen wisselen, maar laat ik zeggen dat ik in die zin weinig hoop heb....
Welke rechten bedoel je? niet lullig bedoeld btw maar ze hebben toch dezelfde rechten zo als iedereen die in dat land wonenHelixes schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:35:
[...]
Bovendien zie je toch vaak dat men het liefst alle rechten zou afnemen van de betrokken groep
Zij willen bevoorbeeld een registratie hebben in een geslacht waarbij ze zich thuisvoelen in een paspoort of in officiële documentatie. Dat is voor de rest wel geregeld maar niet voor die groep.bie100 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:47:
[...]
Welke rechten bedoel je? niet lullig bedoeld btw maar ze hebben toch dezelfde rechten zo als iedereen die in dat land wonen
D. Ninjai schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:20:
:strip_exif()/f/image/zHALZ3DX2GCOcOMmW7spdr0w.png?f=user_large)
Dat zag jij helemaal goed
Ja al die, mensen verwarren dat trump gedoogd worden bij de gop met dat ze hem volgen.Joris748 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:42:
[...]
Hij komt nu defacto al weg met een poging tot staatsgreep. Wat houdt hem tegen om voor een derde termijn te gaan? Congres? Senaat? Supreme court?
Het overgrote deel van de gop politici zouden trump onder de bus gooien als dat morgen hun positie verbeterd.
Het recht om genoemd te worden zoals jij genoemd wil worden, bie100. Een recht waar jij blijkbaar niet om geeft.bie100 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:47:
[...]
Welke rechten bedoel je? niet lullig bedoeld btw maar ze hebben toch dezelfde rechten zo als iedereen die in dat land wonen
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Dat geldt denk ik ook voor de kabinets en partijleden rondom Poetin. Er worden voorwaarden geschapen waarbij ze het beste de grote leider kunnen volgen, waarbij Poetin geweld niet schuwt en Trump al meermaals gedreigd heeft politieke tegenstanders op te sluiten. Financieel worden ze er waarschijnlijk allemaal beter van. In die zin wordt Poetin ook gedoogd.k995 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:51:
[...]
Ja al die, mensen verwarren dat trump gedoogd worden bij de gop met dat ze hem volgen.
Het overgrote deel van de gop politici zouden trump onder de bus gooien als dat morgen hun positie verbeterd.
Ik zie het niet ophouden vanzelf na twee termijnen Trump omdat er een bepaling in de grondwet staat. Dat vergt toch dat de instituties niet verder afgebroken worden en dat is precies waar Trump op inzet.
Ja oké dat begrijp ik ze willen een toevoeging dat is wat anders dan dat hun rechten geschonden wordenHEY_DUDE schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:51:
[...]
Zij willen bevoorbeeld een registratie hebben in een geslacht waarbij ze zich thuisvoelen in een paspoort of in officiële documentatie. Dat is voor de rest wel geregeld maar niet voor die groep.
Zo gelijk op de man spelen je kent me schijnbaar goedJerie schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:56:
[...]
Het recht om genoemd te worden zoals jij genoemd wil worden, bie100. Een recht waar jij blijkbaar niet om geeft.
[ Voor 25% gewijzigd door bie100 op 20-01-2025 19:58 ]
En dat is eenvoudigweg niet juist iets wat de veroordeling van trump wel duidelijk maakte.ph4ge schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:26:
[...]
Ik heb een paar keer zakelijk in Amerika voor de rechter gestaan, en geloof me, het was al geen sterke rechtstaat en nu is het gewoon een kleptocracy.
Het omgekeerde geldt ook: het overgrote deel van de GOP-politici zal alles doen wat Trump zegt als dat hun positie verbeterd.k995 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:51:
[...]
Neen, men wil bijvoorbeeld het recht afnemen om bepaalde operaties en medische ingrepen te doen, zelfs bij volwassenen.bie100 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:47:
[...]
Sorry dat is niet juist, de VS is een rechtstaat met checks en balances.Helixes schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:13:
[...]
Hmmm...
Iedere wet is slechts een stukje papier. In dit geval met een paar mooie handtekeningen er op. Dat stukje papier heeft geen kracht, of macht, an sich - maar ontleent die aan de context.
In de eerste trump termijn zag je dat duidelijk toen trump keer op keer op dat botste en grote delen van zijn agenda onmogelijk maakte.
Dat is nu niet anders.
Wat jij zegt is dat collectief de VS plots de schouders zou ophalen en de grondwet (die door velen in trump zijn partij als godelijk geinspireerd zien) en ze al eeuwen in stand houden zouden negeren omwille van trump zijn mooie ogen? Omdat hij 1 of andere debiele wet erdoor wil jagen? Dat is gewoon langs geen kanten realistisch.
Misschien wat offtopic maar zij loopt de hele dag er al zo bij en ik vind het geen gezicht alsof ze d'r eigen moeder gaat begraven.
/f/image/9Sd7DcBpa66XqJSjBVeTtFmv.png?f=fotoalbum_large)
Ik doel dus op Mevrouw Trump Melanie Zorro.
/f/image/9Sd7DcBpa66XqJSjBVeTtFmv.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Pimmuz op 20-01-2025 20:04 ]
Toch symbolisch, op dat moment werd de Amerikaanse democratie begravenPimmuz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:03:
Misschien wat offtopic maar zij loopt de hele dag er al zo bij en ik vind het geen gezicht alsof ze d'r eigen moeder gaat begraven.
[Afbeelding]
Dat zou dan een kwalijke zaak zijn als dat zo zou zijnk995 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:59:
[...]
Neen, men wil bijvoorbeeld het recht afnemen om bepaalde operaties en medische ingrepen te doen, zelfs bij volwassenen.
Joh, ze zouden het in de huidige toestand niet eens van Finland winnen.. Laat staan dat Polen en dergelijke het gaan toestaan dat ze even door hun heen walsen.Brazos schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:22:
[...]
Ik denk dat je de huidige capaciteiten (en industrie) van de lidstaten behoorlijk overschat. Daarnaast is er ook helemaal geen politieke wil of intensie om onszelf te beschermen, of ervoor te zorgen dat we onszelf kunnen beschermen. Nog maar niet te spreken over de Trojaanse paarden (Hongarije, Slowakije) die zoiets ook zouden saboteren.
We hebben in het westen van de EU misschien geen politieke wil, maar gelukkig zitten er nog genoeg mensen tussen ons en Rusland in die ook inwoner van de EU zijn.
Je overschat de capaciteit die Rusland nog meer heeft boven wat ze nu in Oekraïne inzetten. Niet voor niets dat ze de hulp van Noord Korea nodig hebben.
Met zo’n redenering hadden we de slavernij ook niet af hoeven schaffen. Vrijheid is een recht die mensen met een kleur toch niet hadden en dus is hun ook niets afgenomen en worden dus hun rechten niet geschonden?bie100 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:57:
[...]
Ja oké dat begrijp ik ze willen een toevoeging dat is wat anders dan dat hun rechten geschonden worden
[...]
Ik zie pas net dat ze dit dus met een reden heeft gedaan zodat hij haar niet kan kussen en dat ziet er toch wel krachtig uit. Vind het een mysterieuze vrouw ergens wel fascinerend maar ook droevig want ik denk niet dat ze heel veel invloed heeft of überhaupt kan hebben op Donald.marijn15 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:06:
[...]
Toch symbolisch, op dat moment werd de Amerikaanse democratie begraven
Ze is toch aanwezig op de begrafenis van de Amerikaanse democratie? Alsook de begrafenis van NAVO? De kleding lijkt me dus geschikt.Pimmuz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:03:
[Afbeelding]
Met alleen maar witte, blonde spelers, naar ik aanneem...

Mijn vrouw vroeg wie het was. Ik vroeg of ze Michael Jackson bedoelde. Toen vroeg ze waarom ze zo zuur keek. Dus maar verteld dat Trump ook niet altijd lief tegen haar was. "Oh, dat verklaart de hoge nek, daar kan je veel mee verbergen"Pimmuz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:03:
[Afbeelding]
Tja.. geen idee. Ik hoop voor haar van niet eigenlijk.
Neen de staten, immers trump moet op elke staat op een lijst komen om verkozen te kunnen worden en die gaan die er gewoonweg niet opzetten.Jebus4life schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:17:
Ga even mee in volgend scenario.
Over 4 jaar is Trump nog niet uitgespeeld en wil hij van geen wijken weten. Hij kondigt in de media aan dat hij voor een derde termijn gaat. Kan uiteraard niet zeg jij, de grondwet heeft een artikel dat zegt dat het niet mag!
Maar hoezo mag dat niet? Trump zelf, en zijn advocaten zullen wel een scenario maken dat het eigenlijk wel mag. Dus, wie beslist uiteindelijk? Wel, de rechtbanken: Dat komt sowieso bij het hooggerechtshof, en die hebben de taak om te oordelen. Als ze daar met een meerderheid besluiten dat hij wél mag deelnemen aan de verkiezingen mag hij dat. Want het hooggerechtshof is het eindstation als het gaat over het interpreteren van de grondwet (dat is zelfs zowat hun enige taak).
Trump moet dus EN een groot deel van het congress mee hebben EN scotus & elke circuit court & zowel de gouerneur als de parlementen in elke staat.
En dan nog komt hij enkel op een lijst om mogelijk verkozen te worden.
SNap je nu wat waarom dit zo absurd is?
De "propere" echte manier zou zijn een grondwetswijziging, maar dan moet hij nu beginnen en misschien over een 10 jaar geraakt dat er wel door.
Misschien over twee jaar al.Spykie schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:55:
Zullen de Republikeinen bij de volgende verkiezingen direct met 95% van de stemmen winnen, of is dat pas een paar verkiezingen later?
Er staan wel meer mensen achter Trump dan ik verwachte, de tech bedrijven, Snoop Dogg, The Village people. Het is ook niet allemaal onzin wat hij zegt, veel msenen denken het, maar veel mensen zijn er ook tegen. Misschien als we een president zouden hebben in de EU dat het hier ook kon gebeuren (maar dat hebben we niet
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Trump heeft toch aangekondigd tienduizenden ambtenaren te zullen ontslaan en vervangen door trouwe volgelingen? Dat maakt het wat makkelijker om zijn agenda uit te voeren. Want hij erkende dat hij tijdens zijn eerste termijn flink werd tegengewerkt, en dat het nu anders zal verlopen.k995 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:03:
[...]
Sorry dat is niet juist, de VS is een rechtstaat met checks en balances.
In de eerste trump termijn zag je dat duidelijk toen trump keer op keer op dat botste en grote delen van zijn agenda onmogelijk maakte.
Dat is nu niet anders.
Het blijft een bijzondere gewaarwording van dit fantastische land dat nu nog meer een oligarchie wordt zoals Biden al ons heeft gewaarschuwd.
Ik vind het toch eng dat big tech zo prominent aanwezig is en nu nog meer absolute macht krijgt waar we in de EU toch nu onderzoeken afhouden.
Ik vind het toch eng dat big tech zo prominent aanwezig is en nu nog meer absolute macht krijgt waar we in de EU toch nu onderzoeken afhouden.
Ik heb geen enkel medelijden met mevrouw Trump. Deze golddigger heeft er zelf voor gekozen.
Dat hoeft helemaal niet, een echte heerser wordt opgevolgd door zijn zoon. Trump is ook al op leeftijd heh.k995 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:13:
[...]
Neen de staten, immers trump moet op elke staat op een lijst komen om verkozen te kunnen worden en die gaan die er gewoonweg niet opzetten.
Trump moet dus EN een groot deel van het congress mee hebben EN scotus & elke circuit court & zowel de gouerneur als de parlementen in elke staat.
En dan nog komt hij enkel op een lijst om mogelijk verkozen te worden.
SNap je nu wat waarom dit zo absurd is?
De "propere" echte manier zou zijn een grondwetswijziging, maar dan moet hij nu beginnen en misschien over een 10 jaar geraakt dat er wel door.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat kan hier ook hoor, zolang je je burgerrechten niet verliest.P-Rock schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:07:
[...]
Zo robuust dat een veroordeelde crimineel gewoon weer president kan worden.
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.