NL: Marstek Venus E -V2 (5.12 kWv ) (V153 BMS:V215); HW P1 - 4300 pw Jinko panelen/APSystem- Kaifa 3 fase meter,) - WiFi TPLink Deco X20 - HA-Green
Knop heet inderdaad "Visit", ik heb het aangepast in startpost.gho schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 16:29:
[...]
Weet niet of het aan hardware Home assistant green ligt waarbij EspHome geen view knop maar visit knop
lilygo-rs485.yaml is voor de eerste batterij maakt niet uit voor een V1 of V2
lilygo-rs485-2.yaml is voor de 2e
lilygo-rs485-3.yaml is voor de 3e
MarstekVenus-Lilygo-T-POE-Pro.yaml is voor de versie met een UTP aansluiting.
Als je lilygo-rs485.yaml een paar weken/maanden geleden hebt gedownload moet je dat opnieuw doen voor de meeste recente versie. Daar zit de fix in voor de LED driver = obsolete meldingen.
Bekijk nog een keer een filmpje over ESP home, misschien kom je er dan achter wat je anders doet.
https://www.youtube.com/watch?v=UI8Xjl7nwsI
En anders kun je screenshots van foutmeldingen in een AI zoals Gemini plakken om je een hint te geven.
[ Voor 57% gewijzigd door superduper1969 op 13-09-2025 20:14 ]
MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt
Dank Superduper, zal video goed bekijken en vlgs mij heb ik de versie van ca 3 weken gedownload, maar voor de zekerheid opnieuw doen.superduper1969 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:57:
[...]
Knop heet inderdaad "Visit", ik heb het aangepast in startpost.
Als je lilygo-rs485.yaml een paar weken/maanden geleden hebt gedownload moet je dat opnieuw doen voor de meeste recente versie. Daar zit de fix in voor de LED driver = obsolete meldingen.
Bekijk nog een keer een filmpje over ESP home, misschien kom je er dan achter wat je anders doet.
En anders kun je screenshots van foutmeldingen in een AI zoals Gemini plakken om je een hint te geven.
Hopelijk lukt het de Wifi alsnog via secrets te activeren met niet Lot netwerk,..
Dank Superduper, zal video goed bekijken, knelpunt lijkt me dat aanwezige Secret.yaml Wifi niet koppelt. Zal Lot wijzigen in reguliere TP Link en verder speuren, doch altijd open voor suggesties en tipssuperduper1969 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:57:
[...]
Knop heet inderdaad "Visit", ik heb het aangepast in startpost.
NL: Marstek Venus E -V2 (5.12 kWv ) (V153 BMS:V215); HW P1 - 4300 pw Jinko panelen/APSystem- Kaifa 3 fase meter,) - WiFi TPLink Deco X20 - HA-Green