Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:50
Zag vandaag dat er ook een kleinere 13 uitkomt 13T.

Heel benieuwd wanneer deze naar Nederland komt.. Vorig jaar had ik even een tripje gedaan van iPhone naar een S24 Ultra en ondanks dat ik het OS echt prima vond, kon ik maar niet wennen aan het formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Lynix schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:26:
Zag vandaag dat er ook een kleinere 13 uitkomt 13T.

Heel benieuwd wanneer deze naar Nederland komt.. Vorig jaar had ik even een tripje gedaan van iPhone naar een S24 Ultra en ondanks dat ik het OS echt prima vond, kon ik maar niet wennen aan het formaat.
Waarom niet een gewone S24 geprobeerd? Die is zelfs iets kleiner dan een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:50
RepareerDroid schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:30:
[...]
Waarom niet een gewone S24 geprobeerd? Die is zelfs iets kleiner dan een iPhone.
Puur om de specs eerlijk gezegd, met name het exynos vs snapdragon geneuzel.
Ik had hiervoor een iPhone 15 Pro en wou eigenlijk puur overstappen uit nieuwsgierigheid.

[ Voor 6% gewijzigd door Lynix op 15-04-2025 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 16:19

westergas

rikkie_pc

G.Scholtens schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:06:
Ben ook op zoek naar een screenprojector voor mijn 13, toestel toch laten vallen en klein krasje. Ben er totaal niet handig mee, dus ergens heen brengen kan ook maar moet ik wel weten waar naar toe
Ik heb deze op de 12 zitten. Zat er in 1x op zonder bubbels of dingetjes dus wat mij betreft een aanrader. Hier heb ik hem vandaan. Bijna 2x zo duur dan bij Ali maar sneller in huis.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 23:03
Ik had die vragen van hierboven ook nog aan OnePlus gesteld. Voor de volledigheid heb ik hieronder hun reactie toegevoegd. Hmm, klinkt alsof er tóch technische verschnillen tussen beiden zitten. Na ja, het zal wel.

= = =

When we say a model is "tuned for" a region (like the U.S. version for U.S. carriers), we are usually referring to the device’s modem firmware and hardware configuration being optimized to support the frequency bands and network protocols used by carriers in that region. This could affect things like signal strength, data speed, and carrier-specific features (like VoLTE or 5G compatibility).

Similarly, when we say a model "focuses more on" certain bands, it typically means that those bands are prioritized or more fully supported either because they’re more widely used in that region or because the model lacks support for bands not commonly used there.

We appreciatey your understanding in this matter.

Thank you and have a great day ahead!

Warm Regards,
Carl Roy
OnePlus CSSF team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-08 00:35
Goedemorgen, ik overweeg een OnePlus 13 aan te schaffen. Kan iemand van dit forum mij wellicht wat de camera kwaliteit is? Ik hoor graag wat bevindingen. Alvast bedankt 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:24

GVR

zuukie schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:53:
Goedemorgen, ik overweeg een OnePlus 13 aan te schaffen. Kan iemand van dit forum mij wellicht wat de camera kwaliteit is? Ik hoor graag wat bevindingen. Alvast bedankt 👌
Dat is al voor je uitgezocht: review: OnePlus 13 - Vlaggenschip zorgt voor déjà vu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-08 00:35
Dat klopt. Maar ik heb persoonlijk meer waarde van wat de gebruikers ervan vinden 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:46

Steeffoon

Smartphone-nerd

zuukie schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:53:
Op internet zijn de nodige reviews te vinden, met wat klikwerk vind je mijn review ook terug op het internet. Met veel voorbeeldfoto’s.

De camera is best oké, maar heeft wel vaak de neiging naar het donkere te gaan. Dan is een Xiaomi 15 veel kleurrijker zonder onrealistisch te worden. Dus slecht; zeker niet, maar persoonlijk vind ik bijvoorbeeld Xiaomi of een Pixel betere foto’s maken, maar goed, die hebben dan weer niet de goede accuduur.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:00
Vraag, als ik een OP13 wil kopen, maakt het dan nog uit of ik dit doe via de officiële OP site of via een winkel als mobiel.nl of belsimpel.nl?

En als het uit maakt, wat maakt het dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas81
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:37
NineTailedFox schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:10:
Vraag, als ik een OP13 wil kopen, maakt het dan nog uit of ik dit doe via de officiële OP site of via een winkel als mobiel.nl of belsimpel.nl?

En als het uit maakt, wat maakt het dan uit?
Volgens mij maakt het weinig uit. Ik doe het meestal via mobiel.nl omdat die betere prijzen heeft dan de provider zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:37
Ik zou ff op de prijzen bekijken, Belsimpel is vaak wat goedkoper is mijn ervaring.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:00
Bas81 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:17:
[...]

Volgens mij maakt het weinig uit. Ik doe het meestal via mobiel.nl omdat die betere prijzen heeft dan de provider zelf.
vuurvreter63 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:59:
Ik zou ff op de prijzen bekijken, Belsimpel is vaak wat goedkoper is mijn ervaring.
Het zou dus voor garantie e.d. ook helemaal niet uit maken? Of is het dan juist fijner / beter als je hem in een NL (online) winkel koopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:37
NineTailedFox schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:28:
[...]

[...]

Het zou dus voor garantie e.d. ook helemaal niet uit maken? Of is het dan juist fijner / beter als je hem in een NL (online) winkel koopt?
Mijn ervaring met Belsimpel, is dat je de telefoon sneller in huis hebt (behalve bij een nieuwe lancering) vaak de volgende dag al. Terwijl je via OnePlus zelf, langer moet wachten.

En wat de garantie betreft, die is volgens het Nederlandse recht als je hem via Belsimpel koopt.

Ik benoem Belsimpel, omdat ik daar hele goede ervaring mee hebt, niet omdat ik daar aan verbonden ben.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sawal
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-05 21:42
Hallo, enkele dagen een 13R gehad, echter tijdens het navigeren Maps/Waze was die regelmatig eventje de weg kwijt.... Is een een 13R dingetje of gewoon pech met een kapotte gps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Zojuist de 13R in gebruik genomen, komende van de Pixel 7a is 't genieten qua accuduur en scherm. 'k Ben vooralsnog dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romborum
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 09-07 17:19
Hoe bevalt de 13 nu?

Ik heb nu een OP 9 pro, die gaat voor geen meter meer. Oplaadproblemen, batterij is op, geheugen vol, etc. Ding is op. Heb al jaren oneplus.

Ik twijfel ontzettend tussen de 13 en de Samsung s25 ultra. Veel vergelijkingen prijzen de 13, maar als ze voor zichzelf kiezen, dan kiezen ze ze toch nipt voor de Samsung.

Merken jullie iets van de grotere batterij? Welke negatieve dingen merken jullie op? Hoe zit het met krasgevoeligheid? Hebben jullie een screenprotector en wat is het effect daarvan op gimmicks als met natte handen het scherm kunnen bedienen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Romborum schreef op zondag 18 mei 2025 @ 08:43:
Hoe bevalt de 13 nu?

Ik heb nu een OP 9 pro, die gaat voor geen meter meer. Oplaadproblemen, batterij is op, geheugen vol, etc. Ding is op. Heb al jaren oneplus.

Ik twijfel ontzettend tussen de 13 en de Samsung s25 ultra. Veel vergelijkingen prijzen de 13, maar als ze voor zichzelf kiezen, dan kiezen ze ze toch nipt voor de Samsung.

Merken jullie iets van de grotere batterij? Welke negatieve dingen merken jullie op? Hoe zit het met krasgevoeligheid? Hebben jullie een screenprotector en wat is het effect daarvan op gimmicks als met natte handen het scherm kunnen bedienen?
Ik kom van de 9 Pro vandaan en herkende dezelfde dingen als jij benoemt.
De 13 is een enorm verschil. Doe nu ook weer 2 dagen met de accu, kan eindelijk draadloze android gebruiken zonder dat de telefoon warm wordt, gaat perfect.
Heb de standaard meegeleverde screenprotector er nog op zitten. Bedienen met natte handen gaat prima. Met handschoenen wil niet echt lukken, ook al staat die modus daarvan aan.
Blij met de overstap van de 9 naar de 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08 13:39
Mister I schreef op zondag 18 mei 2025 @ 09:13:
[...]

Ik kom van de 9 Pro vandaan en herkende dezelfde dingen als jij benoemt.
De 13 is een enorm verschil. Doe nu ook weer 2 dagen met de accu, kan eindelijk draadloze android gebruiken zonder dat de telefoon warm wordt, gaat perfect.
Heb de standaard meegeleverde screenprotector er nog op zitten. Bedienen met natte handen gaat prima. Met handschoenen wil niet echt lukken, ook al staat die modus daarvan aan.
Blij met de overstap van de 9 naar de 13.
Voor mij exact hetzelfde verhaal van de OP9 Pro naar de 13, dus ik kan me hier volledig bij aan sluiten. Al laad ik nu standaard de accu op tot 80% in de nacht en haal daarmee eenvoudig het einde van de dag.

De screenprotector die er standaard op zit, zit nog perfect. Hopelijk gaat die ook gewoon weer jaren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtLover
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-06 08:01
Hallo, heeft iemand oplossing voor mijn Bluetooth probleem. Kan enkel bestanden ontvangen, niet verzenden met Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romborum
Heb de Oneplus 13 dus besteld, via Belsimpel. Ik had verwacht dat het standaard wel geleverd zou worden inclusief Oneplus-hoesje, maar helaas... Dat doet OnePlus dus blijkbaar alleen zelf. Misschien handig voor iemand anders om even te melden. Voor de rest nog even wachten op de nieuwe oplader, want de oneplus 9 pro werd geleverd met een usb-c usb-c kabel en deze is maar aan 1 kant usb-c. Niet heel handig, nu dus maar mijn oude oneplus-6 oplader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Romborum schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:49:
Heb de Oneplus 13 dus besteld, via Belsimpel. Ik had verwacht dat het standaard wel geleverd zou worden inclusief Oneplus-hoesje, maar helaas... Dat doet OnePlus dus blijkbaar alleen zelf. Misschien handig voor iemand anders om even te melden. Voor de rest nog even wachten op de nieuwe oplader, want de oneplus 9 pro werd geleverd met een usb-c usb-c kabel en deze is maar aan 1 kant usb-c. Niet heel handig, nu dus maar mijn oude oneplus-6 oplader...
Vind ik ook wel een puntje, met de OP11 kreeg je er netjes een lader, kabel, hoesje bij. Nu geen lader, wel kabel en geen hoesje...

Gebruik OP al sinds de 6T. Dus nu heb ik een 25watt, 65 en 100watt lader. (Van de 6T, 8T en 11).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-06 18:16
Vandaag de OnePlus 13R besteld bij mobiel.nl. Met de extra 80 euro korting via ING punten deals en bijbetaling van €130 euro, kon ik mijn Odido Unlimited abbonement verlengen. Betaal zometeen 10 euro voor de toestel per maand en 30 euro voor de Unlimited abbonement. Vindt het al met al geen slechte deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:10
Ik moet zeggen dat ik niet zo tevreden ben met de meest recente update, versie 15.0.0.821(EX01V70P03) want de batterijduur is behoorlijk verkort en sommige features zijn naar mijn inziens nadelig aangepast. App optimization, wat normaal altijd na een grote update wordt uitgevoerd is dit keer niet gedaan.

Trillingen bij bijna alle soort nieuwe meldingen zijn behoorlijk afgezwakt en bijna niet meer merkbaar. Daarnaast is Betalingsbeveiliging niet meer zichtbaar rechtsboven in beeld wanneer je bijvoorbeeld jouw bank app opstart, het is als het goed is op de achtergrond nog wel actief maar je merkt dus niks meer van.

Het Community forum van OnePlus wordt overspoeld met dezelfde soort klachten dus ik ben ook niet de enige die het ervaart. In het algemeen hadden de updates tot dusver altijd wel een positieve invloed maar ik ben nu toch wel behoorlijk teleurgesteld in OnePlus en ik mag hopen dat het in toekomstige updates verholpen gaat worden.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

App optimization kan je zelf forceren: settings -> about device -> system core -> app optimisations.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Anonymoussaurus schreef op maandag 26 mei 2025 @ 17:20:
App optimization kan je zelf forceren: settings -> about device -> system core -> app optimisations.
Het probleem is dat deze optie verdwenen is, bij mij althans.

[ Voor 78% gewijzigd door Bull op 26-05-2025 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-08 17:00
Bull schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:51:
[...]

Het probleem is dat deze optie verdwenen is, bij mij althans.
Systeemkern -> Trinity engine.
Daar kan je het starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
LeStef schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:37:
[...]

Systeemkern -> Trinity engine.
Daar kan je het starten.
Ik weet waar het hoort te staat maar het staat er nu helaas niet meer bij dus ik kan het ook niet meer uitvoeren, zelfs al zou ik het willen. Het is gewoon compleet uit deze versie verdwenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enPxZ9Kx-VUMIKQTkELRAl9_rmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WHrpy0jOAnygpZWe5xvJtwzE.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn broer zijn Nord 3 draait nog op versie 15.0.0.701 en daar is App optimization of in het Nederlands App-optimalisaties nog wel beschikbaar.

[ Voor 49% gewijzigd door Bull op 26-05-2025 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bull
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7VWkXB5cvcmf9g4X_Ivka-k6uo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7WGNioJNR674Kft8zYTIWgW5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg dit ervoor wanneer ik de desbetreffende app wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Je zoekt naar wat je gewend was. Wie zegt dat het nog nodig is en het niet automatisch wordt uitgevoerd? Ik mis er niks aan en merk geen verschil na de update. En mbt betalingsbeveiliging, zegt alleen dat de app die je gebruikt veilig is op basis van Android principes, doet dus verder helemaal niks. Onnodige notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
GVR schreef op maandag 26 mei 2025 @ 23:38:
Je zoekt naar wat je gewend was. Wie zegt dat het nog nodig is en het niet automatisch wordt uitgevoerd? Ik mis er niks aan en merk geen verschil na de update. En mbt betalingsbeveiliging, zegt alleen dat de app die je gebruikt veilig is op basis van Android principes, doet dus verder helemaal niks. Onnodige notificatie.
Dat kan best allemaal het geval zijn maar hoe verklaar je dan het belangrijkste punt wat de sterk verkorte batterijduur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Bull schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 01:04:
[...]

Dat kan best allemaal het geval zijn maar hoe verklaar je dan het belangrijkste punt wat de sterk verkorte batterijduur is?
Al gekeken in de instellingen welke app dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
GVR schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 01:09:
[...]

Al gekeken in de instellingen welke app dit veroorzaakt?
YouTube en Firefox hebben het hoogste verbruik maar dat kan ook niet anders want die gebruik ik ook het vaakst en het meest. Voor deze update was dat ook al het geval maar ging de mobiel veel langer mee op een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik krijg nu mijn fingerprint niet ingesteld, erkend mijn vinger niet op mijn 13.... Help? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door LeStef op 27-05-2025 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Bull schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:26:
[...]

YouTube en Firefox hebben het hoogste verbruik maar dat kan ook niet anders want die gebruik ik ook het vaakst en het meest. Voor deze update was dat ook al het geval maar ging de mobiel veel langer mee op een lading.
Vreemd! Ik herken het issue niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bull
GVR schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:28:
[...]

Vreemd! Ik herken het issue niet.
Ik laad mijn mobiel trouwens altijd tot 80% op.

Edit: het gisteren opladen van mijn mobiel tot 100% heeft tot een aanzienlijke verlenging van de batterijduur geleid. Ik ben blij verrast maar blijf het wel vreemd vinden waarom, na de update, bij het opladen tot 80% de mobiel zo snel leeg raakt.

[ Voor 38% gewijzigd door Bull op 28-05-2025 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Bull schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:47:
[...]

Edit: het gisteren opladen van mijn mobiel tot 100% heeft tot een aanzienlijke verlenging van de batterijduur geleid. Ik ben blij verrast maar blijf het wel vreemd vinden waarom, na de update, bij het opladen tot 80% de mobiel zo snel leeg raakt.
Ik geloof niet dat het door de update komt, maar hier ook inderdaad; als je laadt tot 80 procent lijkt het wel alsof er een veel groter verschil is dan die 20 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Steeffoon schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:49:
[...]

Ik geloof niet dat het door de update komt, maar hier ook inderdaad; als je laadt tot 80 procent lijkt het wel alsof er een veel groter verschil is dan die 20 procent.
Best gek wat die laatste 20% voor behoorlijk positief verschil op de batterijduur kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
1/5 extra is natuurlijk ook niet mis.
Ik heb mijn OP's altijd tot 100% laten laden, niets degradatie gezien na één jaar en altijd een geweldige batterijduur gehad.

Iemand die me een beetje kan helpen met de fingerprint?

Bepaalde delen van mijn duim wil hij gewoon niet erkennen, ook niet als ze wat vochtig zijn, die stukken waren ook niet al geregistreerd.

Dacht dat ultrasonic veel beter ging maar heb meer een 2/5 fails hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtops1977
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-08 16:15
hebben jullie dat ook bij de op13
dat je maar 1 lettertype erin zit (roboto)
als ik google, heeft iedereen 3 keuzes , bij mijn op10 zat er ook meer keuzes lettertypes

of kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

mrtops1977 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:05:
als ik google, heeft iedereen 3 keuzes , bij mijn op10 zat er ook meer keuzes lettertypes

Ja, hier ook inderdaad. Eerst kon je bij andere toestellen nog kiezen uit een OnePlus eigen-lettertype, maar die optie zie ik ook niet meer helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

Bull schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:47:
[...]

Net als een EV, bij 100% laden wordt het batterij management gereset ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
GVR schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:16:
[...]

Net als een EV, bij 100% laden wordt het batterij management gereset ;)
Grappig feitje dan maar ik blijf het toch curieus vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

LeStef schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:57:
1/5 extra is natuurlijk ook niet mis.
Ik heb mijn OP's altijd tot 100% laten laden, niets degradatie gezien na één jaar en altijd een geweldige batterijduur gehad.

Iemand die me een beetje kan helpen met de fingerprint?

Bepaalde delen van mijn duim wil hij gewoon niet erkennen, ook niet als ze wat vochtig zijn, die stukken waren ook niet al geregistreerd.

Dacht dat ultrasonic veel beter ging maar heb meer een 2/5 fails hierdoor.
Wellicht je vingers even opnieuw registreren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:35
Bull schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:33:
[...]

Grappig feitje dan maar ik blijf het toch curieus vinden. ;)
Bij LFP batterijen dien je deze geregeld tot 100% te laden. Doe je dat niet dan krijg je SoC drift, wat ervoor zorgt dat het BMS denkt te weten wat erin zit maar ernaast zit. Afhankelijk van de batterij in de OP13 en het BMS kan het ook zijn dat het BMS in de war raakt.

Gelukkig is het snel te verhelpen door een keer tot 100% te laden. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 02:57:
[...]

Wellicht je vingers even opnieuw registreren?
Doet niet veel, heb al een nieuwe installatie zonder overzetten van apps ofzo getest.
Zelfde effect, een deel van mijn duim wil de phine niet herkennen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

LeStef schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:37:
[...]

Doet niet veel, heb al een nieuwe installatie zonder overzetten van apps ofzo getest.
Zelfde effect, een deel van mijn duim wil de phine niet herkennen 8)7
Met alle vingers? Probeer je teen eens. :p En die van anderen? Zo niet, lijkt het haast wel hardwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
asing schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 09:59:
[...]

Bij LFP batterijen dien je deze geregeld tot 100% te laden. Doe je dat niet dan krijg je SoC drift, wat ervoor zorgt dat het BMS denkt te weten wat erin zit maar ernaast zit. Afhankelijk van de batterij in de OP13 en het BMS kan het ook zijn dat het BMS in de war raakt.

Gelukkig is het snel te verhelpen door een keer tot 100% te laden. :)
Duidelijk, dankjewel voor opheldering! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi_4
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-08 22:33

Remi_4

remi4x@gmail.com

Wie weet raad.
Bij mij oude OP7PRO, als ik die dmv een hdmi verbind naar mijn LG tv is het full screen.
Nu met mijn OP13 krijg ik rond om zwarte balken te zien.
Hoe kan ik dit aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 12:23:
[...]

Met alle vingers? Probeer je teen eens. :p En die van anderen? Zo niet, lijkt het haast wel hardwarematig.
Ik vrees dat het hardwarematig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romborum
Na een week gebruik van de oneplus 13. De batterij is wel groter, maar toch gaat deze best snel leeg. Om 12 uur opgeladen en nu 12 uur later nog 22%. Ja, ik heb mijn telefoon vandaag veel gebruikt, maar dan nog. Ik had toch wel verwacht dat ik pas morgenochtend zou hoeven opladen.

Ik heb trouwens een nieuw hoesje binnen, via Aliexpress, omdat in nederland weinig naar mijn zin te vinden is. Dit was zover ik kon vinden het enige opklikbare magneethoesje ergens te koop.
2-in-1 magneethoesje uit China

Het filmpje is inderdaad wat je krijgt. Alles lijkt prima beschermd (ja, sorry, ik ga mijn toestel niet expres laten vallen ;). Wel is het hoeje in de complete vorm wat dik. Je kan er wel veel pasjes, geld, etc in kwijt. Dat heb ik nog niet gedaan, maar volledig gevuld zal het best zwaar zijn. Ik vind het soms wel fijn om een volledig hoesje te hebben, om krassen te voorkomen. Thuis en op mijn werk boeit het me niet zo, maar op sommige andere plekken ideaal. De camera wordt zelfs beter beschermd dan met het normale Oneplus hoesje. Ik weet niet of het op lange termijn te vergelijken is met hoesjes van de bekende fabrikanten, maar voorlopig niet ontevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
@Romborum Geef de batterij nog een paar dagen, het kan soms even duren voor alles gesetteld is.
Zo niet check welke app het meeste verbruikt.
Of... Gezien het een "nieuwe" batterij samenstelling is, moet dit in toekomstige modellen nog verbeterd worden. ( Hopelijk niet ).

Langs de andere kant is de 8 Elite minder zuinig dan de 8 Gen 3. Hij wordt toch warmer dan de 8 Gen 3.

Het komt allemaal goed.

[ Voor 4% gewijzigd door LeStef op 30-05-2025 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Sinds de laatste update die hier draait, versie 821 lijkt de batterijduur echt bizar verslechterd te zijn. Drie uur SOT op 5G en hij is leeg.

Merk ook regelmatig problemen met het mobiele netwerk (zowel in NL als in buitenland) dat hij niet over wil springen op een netwerk, of dat hij op bijvoorbeeld Edge blijft hangen... Word je wel moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Steeffoon schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 23:11:
Sinds de laatste update die hier draait, versie 821 lijkt de batterijduur echt bizar verslechterd te zijn. Drie uur SOT op 5G en hij is leeg.

Merk ook regelmatig problemen met het mobiele netwerk (zowel in NL als in buitenland) dat hij niet over wil springen op een netwerk, of dat hij op bijvoorbeeld Edge blijft hangen... Word je wel moedeloos van.
Ik heb ook het gevoel dat mijn oude OP12 langer meeging en een hogere SOT had.

Heb zo de indruk dat het door de 8 Elite komt.
Als de chipset aan de bak moet heb je power maar draint het de batterij sneller.
Efficiëntie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:35
Ik zit op de laatste firmware en ervaar het probleem totaal niet. Ik doe gerust 2 dagen op een lading.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Sinds ik mijn mobiel weer tot 100% oplaad en niet meer tot 80% dan gaat ie op rustige dagen ook gemakkelijk twee dagen mee op een lading en anders een dikke dag wel.

Ps; in de Oxygen updater staat versie 822 klaar maar ik zie geen verschil met versie 821 dus ik laat het maar zoals het nu is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Bull schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:47:
[...]

[Afbeelding]

Ik krijg dit ervoor wanneer ik de desbetreffende app wil installeren.
Hmm, vaag. Wellicht hebben ze dat eruit gesloopt met een OOS update. Werkt hier nog wel, en ik update regelmatig systeem APK's. Staat 'ie nog wel in de lijst van "geinstalleerde apps"? Lijkt mij niet though.

Maar over accuduur gesproken (als dat op het moment van schrijven nog een onderwerp van gesprek is): dit merk ik met mijn Nord 3 ook. Leuk dat dan een paar apps bovenaan staan, maar als ik dat allemaal bij elkaar optel blijft er een grote leegte over qua percentage. Oftewel, dat moeten dan systeemapps zijn. Maar ja... De mogelijkheid om verbruik van systeemapps te zien hebben ze er jaren geleden uitgesloopt, ook lekker handig... :+
Steeffoon schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 23:11:

Dat hele 5G heb ik maar opgegeven. Dat vrat zoveel accuduur bij mij dat ik maar gewoon weer 4G ben gaan gebruiken. Heeft toch niet zoveel nut en ik vind 4G prima zat.
Bull schreef op zondag 15 juni 2025 @ 17:03:
Sinds ik mijn mobiel weer tot 100% oplaad en niet meer tot 80% dan gaat ie op rustige dagen ook gemakkelijk twee dagen mee op een lading en anders een dikke dag wel.

Ps; in de Oxygen updater staat versie 822 klaar maar ik zie geen verschil met versie 821 dus ik laat het maar zoals het nu is.
Wat bedoel je dat je geen verschil ziet? Je bedoelt dat de changelogs hetzelfde zijn? Kan zijn dat 822 een hotfix is van 821. Waarom zou je het niet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bull
Anonymoussaurus schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:08:
[...]

Hmm, vaag. Wellicht hebben ze dat eruit gesloopt met een OOS update. Werkt hier nog wel, en ik update regelmatig systeem APK's. Staat 'ie nog wel in de lijst van "geinstalleerde apps"? Lijkt mij niet though.

Maar over accuduur gesproken (als dat op het moment van schrijven nog een onderwerp van gesprek is): dit merk ik met mijn Nord 3 ook. Leuk dat dan een paar apps bovenaan staan, maar als ik dat allemaal bij elkaar optel blijft er een grote leegte over qua percentage. Oftewel, dat moeten dan systeemapps zijn. Maar ja... De mogelijkheid om verbruik van systeemapps te zien hebben ze er jaren geleden uitgesloopt, ook lekker handig... :+

[...]

Dat hele 5G heb ik maar opgegeven. Dat vrat zoveel accuduur bij mij dat ik maar gewoon weer 4G ben gaan gebruiken. Heeft toch niet zoveel nut en ik vind 4G prima zat.

[...]

Wat bedoel je dat je geen verschil ziet? Je bedoelt dat de changelogs hetzelfde zijn? Kan zijn dat 822 een hotfix is van 821. Waarom zou je het niet doen?
Nee, die ene app nergens te bekennen.

Het niet volledig tonen van het accuverbruik van alle apps is idd niet zo fraai van OnePlus.

Ik ben ook gewoon op 4G blijven zitten, ook omdat ik in Duitsland zelden 5G op mijn mobiel zag verschijnen.

Zoals ik het bekijk zit er geen verschil in de changelogs tussen 821 en 822.

Ik heb die update verder ook nog niet via OnePlus zelf aangeboden gekregen. Versie 831 is al een weekin India uit en komt hier binnenkort ook wel uit dus daar wacht ik gewoon rustig op. 🙂

[ Voor 14% gewijzigd door Bull op 16-06-2025 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
Bull schreef op zondag 15 juni 2025 @ 17:03:
Er staat ook bij dat er installatie problemen kunnen zijn vanuit de full OTA zip en dat er aangeraden wordt om deze versie te skippen.

Mijn batterij is met 821 ook erg achteruit gegaan, maar ik wacht het voor nu toch maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-08 16:00
asing schreef op zondag 15 juni 2025 @ 13:19:
Ik zit op de laatste firmware en ervaar het probleem totaal niet. Ik doe gerust 2 dagen op een lading.
Same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Heeft er iemand toevallig al deze toegepast:

Google service framework: Cashe ledigen.
Aansluitend
Google play services deïnstalleren. Updates verwijderen.
Herstart je phone.

Hier helpt het precies wel een beetje 76% over met 3u47 SOT.

Misschien het proberen waard.

[ Voor 5% gewijzigd door LeStef op 18-06-2025 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn
  • Laatst online: 03:23

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

mrtops1977 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:05:

Ik heb One Sans en OnePlus Sans (en Roboto).
Wallpapers and Style -> Font

Maar ik heb wel een Indiase OnePlus 13, dus zit waarschijnlijk in een iets andere firmware channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Hier ook enkel Roboto.
Ps: sinds de handeling iets boven is de batterij terug zoals daarvoor, ook standby drainage is weg.

[ Voor 69% gewijzigd door LeStef op 18-06-2025 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
LeStef schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:20:

Aansluitend
Google play services deïnstalleren.
Herstart je phone.

Hoe wil je Google play services deïnstalleren? Ik kan alleen maar voor Gedwongen stoppen of Uitzetten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

LeStef schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:20:

Aansluitend
Google play services deïnstalleren.
Herstart je phone.

Ik zal wel eroverheen kijken, maar waar zie je het service framework?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bull
Steeffoon schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:17:
[...]

Ik zal wel eroverheen kijken, maar waar zie je het service framework?
Te vinden in Instellingen>>Apps>>App-beheer>>op de drie stipjes rechtsboven klikken>>Systeem-apps tonen inschakelen, daarna zoeken op Google services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Bull schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:21:
[...]

Te vinden in Instellingen>>Apps>>App-beheer>>op de drie stipjes rechtsboven klikken>>Systeem-apps tonen inschakelen, daarna zoeken op Google services.
Inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Bull schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:32:
[...]

Hoe wil je Google play services deïnstalleren? Ik kan alleen maar voor Gedwongen stoppen of Uitzetten kiezen.
Zoals hieronder, drie punjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCTPNVDxcO9Ii8-JsYBe6R_6JBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yz5lxWlCn2CcaU1IBZwZe2J5.jpg?f=fotoalbum_large
Er zijn geen mirakels, de 8 Elite is een power hungry ship maar de standby is terug zoals vroeger bij mij.

[ Voor 7% gewijzigd door LeStef op 18-06-2025 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Dan verwijder je de updates - niet heel Google Play Services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:51:
Dan verwijder je de updates - niet heel Google Play Services.
Juist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Bull schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:21:
[...]

Ah, thanks, tuurlijk. Heb het ook maar eens gedaan. Benieuwd of er verbeteringen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Nieuw systeem update beschikbaar, niets nieuws.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KplsRGyMU7JTQOGPJx-NdQEotFQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hm17OtD0XQnMNbpBFnJlTs6H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
In Oxygen updater staat de 822 klaar.
Iemand ervaring mee of best even skippen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bull
@LeStef : 822 kun je beter skippen, staat ook bovenaan de tekst in Oxygen Updater vermeld. Versie 831 komt er binnenkort ook al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Bull schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:04:
@LeStef : 822 kun je beter skippen, staat ook bovenaan de tekst in Oxygen Updater vermeld. Versie 831 komt er binnenkort ook al aan.
Merci!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
Steeffoon schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:43:
[...]

Ah, thanks, tuurlijk. Heb het ook maar eens gedaan. Benieuwd of er verbeteringen zijn.
Bij mij lijkt het zowaar te helpen. De accu doet het vandaag veel beter dan de afgelopen weken en lijkt weer op zijn normale niveau te zijn.

Nu eens zien hoe lang het zo blijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Dan ben ik wel benieuwd: stond Google Play Services ook bovenaan in accuverbruik? Bij mij niet namelijk, maar toch is de accuduur op mijn Nord 3 niet meer zo goed in idle. Ik kan mij vaag herinneren dat wipen van data wat betreft Google Play Services ook wat dataloss met zich meebracht, heb je dat al gemerkt?

Edit: yep, zie hier: https://support.google.com/googleplay/answer/9037938?hl=en

[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-06-2025 05:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 05:17:
Dan ben ik wel benieuwd: stond Google Play Services ook bovenaan in accuverbruik? Bij mij niet namelijk
Nee totaal niet. Als ik keek naar de 'grootverbruikers' dan stonden er apps als Chrome, Reddit (rif), ruimschoots bovenaan. Als je dan keek naar hoeveel mAh ze verbruikt hadden, kwam dat totaal niet overeen met hoeveel batterij je inmiddels kwijt was voor het aandeel dat ze horen te hebben.

Verder geen data loss opgemerkt vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

flippiej schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 06:33:
[...]

Nee totaal niet. Als ik keek naar de 'grootverbruikers' dan stonden er apps als Chrome, Reddit (rif), ruimschoots bovenaan. Als je dan keek naar hoeveel mAh ze verbruikt hadden, kwam dat totaal niet overeen met hoeveel batterij je inmiddels kwijt was voor het aandeel dat ze horen te hebben.

Verder geen data loss opgemerkt vooralsnog.
Idd, zo ervaar ik dat ook, wat je zegt dat die telling niet overeenkomt met wat je kwijt bent. Daarom is het zo vervelend dat je geen system usage meer kan zien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeStef
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 05:17:
Dan ben ik wel benieuwd: stond Google Play Services ook bovenaan in accuverbruik? Bij mij niet namelijk, maar toch is de accuduur op mijn Nord 3 niet meer zo goed in idle. Ik kan mij vaag herinneren dat wipen van data wat betreft Google Play Services ook wat dataloss met zich meebracht, heb je dat al gemerkt?

Edit: yep, zie hier: https://support.google.com/googleplay/answer/9037938?hl=en
Bij mij stonden Chrome en een paar andere apps helemaal boven maar vond het verbruik VS realiteit vrij abnormaal.
Verbruik van systeem apps kunnen we helaas niet meer zien.

Na de truk merk ik dat de standby weer is zoals vroeger was en dit zonder data loss.
Het lijkt dus vooral een Google ding, alleen raar dat het enkel bij Oneplus is. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door LeStef op 20-06-2025 09:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LeStef
Ik ben even gaan rondneuzen op Reddit, blijkt dat de Google play systeem update van mei bij meerdere apparaten ook voor een abnormale drainage heeft gezorgd.
Het is ook daar waar ik de truk vond om dit wat terug te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Versie 15.0.0.831(EX01) is nu ook voor onze Europese variant beschikbaar gekomen als update via de interne updater, maar ook via Oxygen Updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
831 is inmiddels via normale weg en via de Oxygen updater binnen te hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Bull schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:02:
831 is inmiddels via normale weg en via de Oxygen updater binnen te hengelen.
Hoe bevalt 831?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bull
Ik ga em ergens vanavond op een rustig moment installeren en op een later moment mijn bevindingen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Intussen ook binnengenomen, amai was nogal een zware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bull
LeStef schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:11:
Intussen ook binnengenomen, amai was nogal een zware.
Oke, ik vond het meevallen.

Het draait momenteel prima en ik ben nog niks raars tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Bull schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:52:
[...]

Oke, ik vond het meevallen.

Het draait momenteel prima en ik ben nog niks raars tegengekomen.
Same hier. Batterij blijft het goed doen in standby, 1% op een nacht.
Hij wordt precies ook net minder warm, het kan maar een gedachte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Na drie dagen in gebruik ervaar ik dat versie 831 meer batterijverbruik oplevert dan versie 821. Ik weet dat de mobiel normaal gesproken altijd even een weekje moet wennen maar opvallend vind ik het wel.

Edit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hJSeilw9pEJMp-odRF6FNLHy1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W96bAav7Ejb6sw0ZXPJDkDM4.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn toestel werd eerder echt heet, kan ook niet anders want de SOC liep de gehele tijd op 2400 Mhz. Daardoor ging de batterij natuurlijk ook zo rap leeg.

Ik heb alle junk bestanden verwijderd en daarna het toestel opnieuw opgestart en nu lijkt het weer normaal te zijn, echt zo vaag weer.

[ Voor 62% gewijzigd door Bull op 24-06-2025 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Waarschijnlijk een app die op de achtergrond kabaal aan het maken was want ik herken dit niet.
Wel is het zo dat mijn OP12 langer meeging, ook tijdens cpu intensieve zaken.
Deze 8 Elite chipset is power hungry wanneer die iets moet doen.
Standby is ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Heeft iemand anders ook last van een laag volume bij het afspelen op YouTube? YouTube Music heeft er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Bull schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:18:
Heeft iemand anders ook last van een laag volume bij het afspelen op YouTube? YouTube Music heeft er geen last van.
Geen last van, maar ik zie dat je met app specifiek volume kan werken, misschien zit 't 'm daar in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
GVR schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:35:
[...]

Geen last van, maar ik zie dat je met app specifiek volume kan werken, misschien zit 't 'm daar in?
Van dat laatste heb ik weet van maar die staat voluit, heel vreemd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-08 13:37
Je leest in verschillende reviews van de 13R dat de ergonomie slecht is. Zijn er gebruikers hier die dat ook echt ervaren? Of krijg je geen last als hem lang in je hand hebt met een hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
RutgerVitesse schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:35:
Je leest in verschillende reviews van de 13R dat de ergonomie slecht is. Zijn er gebruikers hier die dat ook echt ervaren? Of krijg je geen last als hem lang in je hand hebt met een hoesje?
Zonder hoesje voel je idd hoe strak de 13R is vormgegeven. Met een Tudia Mergegrip zijn de scherpe randjes er weer af en houdt ie prettig vast.

Ben zelf nog steeds in m'n nopjes met de 13R, o.a. de accuduur blijft fenomenaal met z'n Snapdragon 8 Gen 3 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-08 13:37
Chris.nl schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:44:
[...]

Zonder hoesje voel je idd hoe strak de 13R is vormgegeven. Met een Tudia Mergegrip zijn de scherpe randjes er weer af en houdt ie prettig vast.

Ben zelf nog steeds in m'n nopjes met de 13R, o.a. de accuduur blijft fenomenaal met z'n Snapdragon 8 Gen 3 chipset.
Ah top, bedankt. Zat te kijken naar de nothing phone 3 maar die word erg duur en krijgt een Snapdragon 8s Gen 4 die niet echt beter is dan de 8 gen 3. En mijn OnePlus 8T is nu wel een keer aan vervanging toe. Camera is ook prima las ik. Zijn er verder nog minpunten om rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@RutgerVitesse de 8T heb ik ook een tijdje gehad. Fijn toestel was dat! Je zal met de 13R merken dat de optische vingerafdrukscanner vrijwel net zo vlekkeloos/snel werkt als die van de 8T. Foto's van de 13R hoofdcamera zijn prima (niet de beste) maar daarvoor had je destijds de 8T waarschijnlijk ook niet aangeschaft.

Voor mij is het een grote plus dat de 13R een plat scherm heeft zonder gebogen randen, ivm gebruik glazen screenprotector. Vergeleken met het updatebeleid van een Pixel zou ik OxygenOS als minpunt willen noemen, maar daar ben je ook al mee bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 12:39
Ik heb jaren geleden de Oneplus 3 gehad, by far mijn favoriete smartphone ever. Daarna de Poco X3 Pro, erg tof ook en fijn qua prijs, maar de accu begint aanzienlijk slechter te worden. Tijd voor een nieuwe en terug te gaan naar Oneplus.

Het gaat hoogstwaarschijnlijk of de Nord 4 worden, of de 13r. Lang verhaal kort, hoe zit het met opladers? Normaal hoef je je hier niet druk om te maken, je kreeg het gewoon bij de phone en klaar. Ik neem aan dat ik gewoon de Xiaomi 33 lader kan gebruiken voor een Oneplus phone, dit zal alleen natuurlijk niet fast/dash charging zijn. Moet ik perse eentje bij Oneplus zelf halen, of zijn er ook goedkopere alternatieven die prima werken? En vooral, welke?

Ik wil namelijk wel echt graag de max speed qua opladen hebben natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 05-07-2025 00:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtops1977
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-08 16:15
Ik heb bij mijn op13 de 100watt bij AliExpress gekocht
Weet niet meer hoeveel ik er voor betaald heb maar flink goedkoper dan hier via de normale weg

En ook al is het via AliExpress hij is orgineel en werkt super
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste