DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Blijkt een bug in de software te zijn van de versie 850.Remi_4 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 11:23:
Na kleine probleempjes, dacht ik ff terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Was ik vergeten uit te loggen bij Google.
Nu is de mobiel geblokkeerd.
Heb vie de pc uitgelogd bij Google, maar blijft geblokkeerd.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is.
Maar niet iedereen heeft er last van.
Opgestuurd naar oneplus, en een paar dagen weer terug gehad.
860 stond ernu op.
En de andere problemen waren ook weg.
Zelfs een factory reset heb ik geprobeerd. Maar ook direct hierna had ik het probleem weer.
Ik heb ook al gegoogled en veel mensen blijken dit probleem te hebben, maar heb niets gevonden dat het heeft opgelost.
Ik heb alle laatste updates van zowel het OS als alle apps.
Dit heeft nog nooit eerder gewerkt, heb dit issue dus al vanaf het begin dat ik de telefoon had.
Ik had dit probleem ook op mijn oude OnePlus 8 Pro en had gehoopt dat het opgelost zou zijn op de OnePlus 13, maar niet dus.
Op andere telefoons die ik heb (gehad), zoals van Samsung, werken automatische updates perfect!
Ik ben erg benieuwd of er anderen zijn die dit issue herkennen? Of juist niet?
Een vriend heeft hetzelfde probleem met zijn Xiaomi telefoon dus het is niet echt een OnePlus specifiek probleem.
Voor de zekerheid: automatische updates staat bij jullie wel aan? In de instellingen van de Play Store app -> Netwerkvoorkeuren -> Apps automatisch updaten -> checken dat de instelling 'Apps niet automatisch updaten' NIET is geselecteerd.
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Net ff gekeken en de laatste update is vanochtend gedaan om 08.18 uur. En toen lag ik nog op een oor.
Hij doet het dus wel. Maar misschien vindt die automatische update gefaseerd plaats of om de zoveel uur. Ook ik zie wel eens een rijtje updates klaar staan, maar merk wel dat apps worden bijgewerkt zonder actie van mij.
Hikvision gebruiker
Ik begrijp dat de OP15 op elk moment aangekondigd kan worden. Ik denk dat ik wacht tot de definitieve aankondiging of die het wachten waard is, of dat ik wellicht toch voor de OP13 ga.
Zitten hier mensen in hetzelfde schuitje?
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Als je kan wachten zou ik altijd wachten. Waarom upgraden als je geen moeite hebt met wachten?Hammetje schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:04:
Ondanks dat dit het OP13 topic is, stel ik de vraag toch hier.
Ik begrijp dat de OP15 op elk moment aangekondigd kan worden. Ik denk dat ik wacht tot de definitieve aankondiging of die het wachten waard is, of dat ik wellicht toch voor de OP13 ga.
Als ik de rumours mag geloven, dan zou ik zeker wachten op de OP15 nu.Hammetje schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:04:
Ondanks dat dit het OP13 topic is, stel ik de vraag toch hier.
Natuurlijk kan ik wachten; geen probleem. Wel heb ik wat bedenkingen bij het nieuwe camera eiland van de OP15. Qua voordelen zie ik nu vooral de snellere snapdragon (al lijkt mij de elite ook meer dan prima) en de grotere accu; echter is dat allemaal nog geruchten.
Sowieso ga ik niet de 'nu' prijs betalen voor de 13; als de 15 bestelbaar is en geweldig lijkt (!), dan pre-order ik die, anders wacht ik black friday af op een deal van de 13 (als die uberhaupt al komt).
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
En dat is ook een SOTA-update, geen OxygenOS update/systeemupdate.LeStef schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:55:
Ik kreeg net een melding van een systeem update en dacht meteen aan Android 16 die vandaag aangekondigd werd maar toch niet
[Afbeelding]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Als ik het goed gelezen hebt, zal dit op 27 oktober plaatsvinden.LeStef schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:35:
Als ik me niet vergis zal dit gebeuren na de launch van OP15. Wat ik wel logisch vind.
Bron: https://www.gsmarena.com/...aunch_date-news-69948.php
Hikvision gebruiker
Dat is in China, de global/int zou pas voor 13 november zijn.vuurvreter63 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:43:
[...]
Als ik het goed gelezen hebt, zal dit op 27 oktober plaatsvinden.
Bron: https://www.gsmarena.com/...aunch_date-news-69948.php
Meh
De Vivo X300 Pro nog even in gedachte houden, maar die gaat vast en zeker slecht verkrijgbaar zijn en veels te duur.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik heb hetzelfde, alleen de OPPO lijkt betere camera’s te hebben en de oneplus lijkt zelfs mindere (kleinere sensor) dan zijn voorganger te krijgen.Deathchant schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:13:
Ik ben wel erg benieuwd naar de verschillen tussen de OnePlus 15 en de Oppo Find X9 Pro en vooral welke gunstiger geprijsd is. Ik roep het inmiddels al een jaar, maar mijn 7T Pro is écht aan vervanging toe
De Vivo X300 Pro nog even in gedachte houden, maar die gaat vast en zeker slecht verkrijgbaar zijn en veels te duur.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Op zich hoeft dat niet zo vreselijk slecht te zijn, een kleinere sensor, maar spec wise spreekt het tegen ze idd. Ze komen dit keer met hun eigen imageprocessing power van stal, dus ze moeten er vertrouwen genoeg in hebben dat een kleinere sensor ook goed genoeg is (de accucapaciteit schiet wel enorm omhoog zo te zien, dus wat mij betreft een goeie trade-off, alhoewel het grotendeel daar natuurlijk van komt dat het een Siliciumcarbon accu is (en fysiek misschien niet groter is)....Christiano007 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 18:52:
[...]
Ik heb hetzelfde, alleen de OPPO lijkt betere camera’s te hebben en de oneplus lijkt zelfs mindere (kleinere sensor) dan zijn voorganger te krijgen.
Ik ben in ieder geval benieuwd dit keer, want ik ben wel aan een upgrade toe. Het mag vooral wat sneller/soepeler gaan allemaal, en idd nieuwere/betere camera's. Alles went natuurlijk en ik ben de 7T Pro nu al bijna 6 jaar gewend, maar goed...Mijn oog viel altijd op de Sony's, maar die zijn gewoon absurd geprijsd. De OP13 en de Oppo Find X8 Pro waren enigszins redelijk geprijsd tussen al dat premium-highend geweld...Ik hoop dat het nu ook zo blijft!
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Jep: [OnePlus 15] Ervaringen & Discussiedano_nl schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:57:
Is er al een oneplus 15 topic eigenlijk?
Je neemt een screenshot en je bewerkt deze, het default gedrag is dat hij beide beelden bijhoudt in Photos. Ik zou graag willen dat hij enkel de bewerkte beelden zou bijhouden, de originele heb ik niet echt nodig.
Edit: Delete Original Image after editing dus
Vraag nr2: Heeft OxygenOS ook een feature that gelijkaardig is aan iOS? Je neemt een screenshot, bewerkt het, stuurt het naar een contact (WA,Messages) en dan delete hij die media?
[ Voor 29% gewijzigd door Lyca op 05-11-2025 12:23 ]
Foto's-app - menu rechtsboven - Instellingen - kopje 'Meer' - 'Gewijzigd bestandsopslaggedrag', daar kun je kiezen uit 'Kopie opslaan', Origineel vervangen' of 'Altijd vragen'. Daar kies je voor Origineel vervangen, dan wordt het originele bestand overschreven met de nieuwe versie.Lyca schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:22:
Weet er eigenlijk iemand hoe je op OxygenOS het volgende kan doen?:
Je neemt een screenshot en je bewerkt deze, het default gedrag is dat hij beide beelden bijhoudt in Photos. Ik zou graag willen dat hij enkel de bewerkte beelden zou bijhouden, de originele heb ik niet echt nodig.
Edit: Delete Original Image after editing dus
De sportstand/actiemodus zou het een stuk beter moeten doen met bewegende onderwerpen.RutgerVitesse schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:51:
Ik heb met mijn 13r dat wanneer een iets beweegt op de foto dit niet goed vast legt. Is dat nog ergens in te stellen? Of zijn dan de beperkingen van de 13R camera?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Weet iemand ook of het mogelijk is om de zoekbalk automatisch te activeren als je de app drawer opent? Dus dat je gelijk kan gaan typen? Ben van CRDroid gewend dat je dat in kan stellen.
Dat heb ik hier of elders al een keer gevraagd en dat kan nu (nog) niet... helaas, want ik mis het ook vanuit mijn voorgaande Realmeplofkip schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:49:
Sinds vandaag de eigenaar van de OP 13R, fijn toestel so far!
Weet iemand ook of het mogelijk is om de zoekbalk automatisch te activeren als je de app drawer opent? Dus dat je gelijk kan gaan typen? Ben van CRDroid gewend dat je dat in kan stellen.
Nee, dat is niet mogelijk. Persoonlijk zie ook het nut niet echt, omdat dan de helft van je scherm meteen zou worden afgedekt door je toetsenbord. Maar een optie om het aan of uit te zetten zou natuurlijk wel fijn zijn.plofkip schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:49:
Wat ikzelf wel graag zou zien is dat je ook in de app-drawer mappen zou kunnen aanmaken, zoals bij Samsung OneUI.
Als ik een app niet op m'n home screen heb (dus niet vaak nodig), vind ik het makkelijker om de eerste 2 letters te typen dan die alfabetische slider aan de zijkant te gebruiken.Of-Aaargh schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 07:21:
[...]
Persoonlijk zie ook het nut niet echt, omdat dan de helft van je scherm meteen zou worden afgedekt door je toetsenbord.
Dus gebruik ik in de app drawer eigenlijk alleen maar de zoekfunctie.
Met het naar boven swipen zitten je vingers daar en zou je gelijk kunnen gaan tikken..
Dat had ik wel bij mijn vorige Xiaomi toestel.
zo heeft iedereen wel wat natuurlijk..
Burp
Wat denken jullie? Misschien nog even wachten tot de echte "Black Friday" de 28e?
Hebben ze je gevraagd of je wilde overstappen?LeStef schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:09:
Ik wissel makkelijk van phone maar zie eigenlijk nog geen enkele reden om over te stappen naar de 15. De 13 is gewoon een goede phone die doet wat moet zonder morren of vertraging.
Neen wou enkel aangeven dat de OP 13 nog zeker relevant is.ocn schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:26:
[...]
Hebben ze je gevraagd of je wilde overstappen?
Ga jij voor proefkonijn spelen? 😋LeStef schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:30:
Android 16 beschikbaar via Oxygen updater voor EU modellen OP13.
[Afbeelding]
Heb het geïnstalleerd. Nog niets getest van de nieuwe snufjes. Maar het is stabiel en alles werkt zoals ervoor.
Wil ik gaan betalen sta je mooi voor lul dat je nfc niet meer werkt ...
Schijnt een probleem te zijn en India heeft schijnbaar de patch al gehad voor dit probleem .....
Straks maar een vpnnserver naar India proberen voor die patch update....
Is toch gek dat ze dat niet meteen repareren als ze de os16 update naar de rest van de wereld opsturen
Pffff
Zelfde hier! Blij dat ik niet de enige ben. Ook zo'n ervaring dat je bij een pinautomaat staat, gelukkig had ik mijn pas nog. Verder voelt het wel vloeiend aan. Maar met een andere launcher erop (Niagara) heb ik eigenlijk weinig gevoel bij echt de nieuwe features....mrtops1977 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 07:25:
Nou dat is fijn die update naar os16😡
Wil ik gaan betalen sta je mooi voor lul dat je nfc niet meer werkt ...
Schijnt een probleem te zijn en India heeft schijnbaar de patch al gehad voor dit probleem .....
Straks maar een vpnnserver naar India proberen voor die patch update....
Is toch gek dat ze dat niet meteen repareren als ze de os16 update naar de rest van de wereld opsturen
Pffff
Volgens Marques Brownlee is de camera van de 15 minder goed dan die van de 13. Aangezien de camera voor velen belangrijk is, is de 15 om die reden geen upgradeLeStef schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:09:
Ik wissel makkelijk van phone maar zie eigenlijk nog geen enkele reden om over te stappen naar de 15. De 13 is gewoon een goede phone die doet wat moet zonder morren of vertraging.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Klopt wel een beetje, ik heb ook verschillende reviews gelezen waar foto's van de 15 vergeleken worden met de 13 en naar mijn bescheiden mening trekt de 15 geen slechte foto's, wat warmer getint maar soms ook overbelicht.asing schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:55:
[...]
Volgens Marques Brownlee is de camera van de 15 minder goed dan die van de 13. Aangezien de camera voor velen belangrijk is, is de 15 om die reden geen upgrade
13 is standaard fletser maar geeft meer details in bepaalde scenario's.
Nu ja OP stond nooit bekend voor zijn camera prestaties maar vind de 13 toch wel netjes presteren.
PS: ik heb het gevoel dat de batterij net weer langer mee gaat met A16 erop, 3u SOT met nog 87% batterij.
Ik heb de 13 uitgebreid met de 15 vergeleken, de 15 is vooral overdag stukken beter.LeStef schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:11:
[...]
Klopt wel een beetje, ik heb ook verschillende reviews gelezen waar foto's van de 15 vergeleken worden met de 13 en naar mijn bescheiden mening trekt de 15 geen slechte foto's, wat warmer getint maar soms ook overbelicht.
13 is standaard fletser maar geeft meer details in bepaalde scenario's.
Nu ja OP stond nooit bekend voor zijn camera prestaties maar vind de 13 toch wel netjes presteren.
PS: ik heb het gevoel dat de batterij net weer langer mee gaat met A16 erop, 3u SOT met nog 87% batterij.
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Ik ook gisteren direct geupdate, vooralsnog geen issues maar ik maak dan ook geen gebruik van betalen met NFC (daar gebruik ik al jaren Garmin Pay voor). Batterij ook nog weinig zinnigs over te zeggen, vannacht bewust de accu weer eens naar 100% opgeladen ipv standaard 80% om hem potentieel weer goed te calibreren. Nu nog 81% over na 3.5 uur SOT.LeStef schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 22:16:
[...]
Heb het geïnstalleerd. Nog niets getest van de nieuwe snufjes. Maar het is stabiel en alles werkt zoals ervoor.
Systeem bestanden bijgewerkt en voor de zekerheid de cache van de nfc leeg gemaakt.
Net een betaling gedaan en werkt weer als ooit ervoor 👍
Vreemd, ik heb geen update voor systeembestanden, ook niet via India vpnmrtops1977 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:53:
Bij mij werkt nfc contactloos betalen weer
Systeem bestanden bijgewerkt en voor de zekerheid de cache van de nfc leeg gemaakt.
Net een betaling gedaan en werkt weer als ooit ervoor 👍
Nee heb het niet via vpn gedaan uiteindelijkGVR schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:00:
[...]
Vreemd, ik heb geen update voor systeembestanden, ook niet via India vpn
Ze legde het uit als ;controleer op update dan op de 3 puntjes rechtsboven klikken ,dan naar automatisch bijwerken, dan op systeem bestanden bijwerken ...toen kwam er een systeembestanden klaar om te downloaden 16.0.0.210 patch04
Vreemd. Bij mij verschijnt er niets. En ik snap ook niet helemaal hoe ik de NFC app cache kan legen.mrtops1977 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:42:
[...]
Nee heb het niet via vpn gedaan uiteindelijk
Ze legde het uit als ;controleer op update dan op de 3 puntjes rechtsboven klikken ,dan naar automatisch bijwerken, dan op systeem bestanden bijwerken ...toen kwam er een systeembestanden klaar om te downloaden 16.0.0.210 patch04
Help?
Ga naar app beheer, selecteer rechts boven de drie puntjes, selecteer systeem-apps tonen en zoek naar NFC.RiCk schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:54:
[...]
Vreemd. Bij mij verschijnt er niets. En ik snap ook niet helemaal hoe ik de NFC app cache kan legen.
Help?
Ik krijg trouwens ook geen update als ik systeembestanden wil updaten, zegt dat alles bijgewerkt is.
Is het dit dat je zoekt?plofkip schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:49:
Dan komt dit met Android 16
Toevallig vandaag dezelfde ervaring.GVR schreef op zondag 16 november 2025 @ 12:50:
[Afbeelding]
Via Malaysia VPN. Downloaden lukte vreemdgenoeg pas na verbreken van de vpn verbinding, maar dat lag wellicht and e VPN zelf (surfshark). Kan nog niet testen of het issue hiermee is opgelost.
Hij vond de update maar downloaden ho maar (ook via Surfshark) maar goed weer terug op de wifi zonder vpn en toen ging het soepel.
Als ik gebruikers op Reddit moet geloven is met deze patch het probleem met contactloos betalen opgelost. Nog niet de kans gehad om het zelf te proberen.
Edit:
Het werkt weer
Volgens mij kun je niet gelijk beginnen te typen toch? Aangezien het toetsenbord niet geopend is?LeStef schreef op zondag 16 november 2025 @ 18:22:
[...]
Is het dit dat je zoekt?
Dan komt dit met Android 16
[Afbeelding]
Met één tik op de balk wel.plofkip schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:09:
[...]
Volgens mij kun je niet gelijk beginnen te typen toch? Aangezien het toetsenbord niet geopend is?
....krijg dus net een notificatie of ik even wil rebooten om de gedownloade update te installeren. Heb al jaren auto update bewust uit staan, dat is dus ergens weer magisch aangegaan. Ik word hier zo moe van.
Contactloos zal wel blijven werken want dat was al opgelost met 16.0.0.210Patch01.Seagorilla321 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:00:
Met wat moeite vandaag een update gedaan van versie 201 patch 04 naar 304 met patch 01. Merk verder geen verschil. Android beveiligingsupdate naar 1 november 2025. Straks even testen of betalen met Wallet nog steeds werkt. [Afbeelding]
Info over 304:
https://community.oneplus.com/thread/1995872105501032456
Jorik
Ja hier ook, wel weer even wennen met die thema'sjorikw schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:08:
Hier de OTA OO16 geïnstalleerd, en direct daarachter kreeg ik een patch met laatste beveiligingsupdate. Werkt allemaal goed hier, en ziet er fantastisch uit!
De rode 1 in de tijd is verdwenen viel me op in het always on display.
Op je vergrendel scherm is deze er nog wel.
Burp
Heb zo nu en dan, met zowel YouTube als Reddit tijdens het afspelen van een video en tegelijkertijd scrollen, dat dan opeens het scrollen niet meer soepel gaat. De app afsluiten en opnieuw starten lijkt vooralsnog de enige remedie.
Ik heb deze app eraf gegooid en herinstalleerd, maar dat bood geen soelaas, dus de app er voor nu helemaal af.
Zag bij toeval dat ook een 'report bug' op het lock screen werd getoond tijdens dit feest, maar dat is uiteraard kansloos als het toestel aan het flippen is en niet echt op input reageert. Nog een keer geprobeerd deze modus omhoog te krijgen, maar geen idee hoe je hierin terecht kunt komen.
EDIT, na wat zoeken blijkt AIMP van russiche oorsprong is, die komt dus niet meer terug op mijn toestel..
[ Voor 7% gewijzigd door Methew op 22-11-2025 17:05 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Deze update via de reguliere manier binnengehaald? Ik heb namelijk nog geen melding, ook na manueel checken niet.reiniero schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:50:
De update is nu ook uit voor de 13R. Veel dingen zien er net iets anders uit.
Ja, wel handmatig gezocht. Overigens zie ik ook een update bij systeembestanden bijwerken, is ook niet te downloaden net als bij @CryRaven .Goeiedagschotel schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:00:
[...]
Deze update via de reguliere manier binnengehaald? Ik heb namelijk nog geen melding, ook na manueel checken niet.
Hardware fout of toch software matig... Voordat ik hem ga returnen voor garantie.
Hier geen probleem.maffiabaas schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:40:
Zijn er hier mensen die sinds de op13 update problemen hebben met opladen? Vele van mijn opladers werken niet meer (batterij geeft wel aan charging, 2.5 uur tot vol) maar in werkelijkheid 2.5 uur later is het percentage het zelfde gebleven. Fast charger werkt wel maar duurt ook langer dan voor de update. Lees er online meer over, maar blijkbaar niet iedereen.
Hardware fout of toch software matig... Voordat ik hem ga returnen voor garantie.
Vanochtend mijn telefoon nog opgeladen met een snellader die ik van amazon had. Binnen 25 minuten van 25 naar 100%.
Burp
1 iets wat ik niet direct vind is hoe ik de titels bij apps en widgets kan uitzetten op het homescreen in OxygenOs 16. Een Google zoektocht zegt me dat dit niet meer mogelijk is?
Ik wil de launcher nog even de kans geven voor ik waarschijnlijk weer overstap naar Nova 🙈
:strip_exif()/f/image/zVH72tyqKMjC6WqccVveZVOQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Indeling kiezen
:strip_exif()/f/image/VxEjUy5PssVcS6waodLWDWzX.jpg?f=fotoalbum_large)
Verberg pictogramnamen aanvinken.... @superiscch ik denk dat je er zo bent.
Top! Ik zat tussen de instellingen te zoeken 🙈Chris.nl schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:26:
Startscherm even ingedrukt houden.
[Afbeelding]
Indeling kiezen
[Afbeelding]
Verberg pictogramnamen aanvinken.... @superiscch ik denk dat je er zo bent.
Ja, hier ook! Heb 'm kunnen overnemen van @Chris.nl voor een mooie prijs.superiscch schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 06:10:
Sinds gisteren de 13 in bezit komende van de Nord 3, leuke upgrade.
1 iets wat ik niet direct vind is hoe ik de titels bij apps en widgets kan uitzetten op het homescreen in OxygenOs 16. Een Google zoektocht zegt me dat dit niet meer mogelijk is?
Ik wil de launcher nog even de kans geven voor ik waarschijnlijk weer overstap naar Nova 🙈
Bevalt goed tot nu toe. Ik ben trouwens eindelijk afgestapt van mijn bijna compleet zwarte achtergrond met doorzichtige iconen... Dat werd wat saai, dus nu terug op stock icons met default live wallpaper. Het oog wilt ook wat. Waar ik mij na al die jaren nog wel aan irriteer, dankzij de gestures, is de delay bij het teruggaan naar je homescreen bij het gebruik van een third-party launcher (Nova Launcher). Overigens ging het overzetten zeer soepel: door middel van Google al 75% van m'n Nord 3 kunnen overzetten. Vervolgens Clone Phone van OnePlus gebruikt en de andere 20% overgezet, inclusief apps en wat app-data.
Betekent dit nu, aangezien de optie uit staat by default, je de optie aan moet zetten om snel (80W) te kunnen laden?Charge your device faster using a genuine power adapter and cable. The device may get warmer during charger.
Your guess is as good as mine.Anonymoussaurus schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:48:
Weet iemand trouwens wat er bedoelt wordt in de batterijinstellingen met "smart rapid charging"?
[...]
Betekent dit nu, aangezien de optie uit staat by default, je de optie aan moet zetten om snel (80W) te kunnen laden?
Heb ooit gemeten dat een 100W vooc-lader 60W uit het stopcontact trekt met die optie uit, vond dat al prima. Had niet getest wat er gebeurt met die optie ingeschakeld, wellicht pakt ie dan idd de volle 80W (volgens specs van de 13R)
Meestal laad ik 's nachts met een 5W blokje. Zolang ie vol zit als de wekker gaat hoeft 't voor mij niet sneller.
Als je met vooc even snel wil kunnen aftoppen, kan je die optie aanvinken en 't proberen....
En same, dat deed ik eerst wel, maar nu heb ik 2 USB-poorten ingebouwd zitten in mijn bureau, dat is wat meer dan 5W. Dat gebruik ik als ik geen haast heb met laden. 80W laden als ik het dringend nodig heb.
Is er ergens een instelling zodat berichten 'opengeklapt' binnen komen, maw dat ik direct kan reageren en niet extra met tikken.
De OnePlus 13 laadt met de originele oplader + kabel met 100 Watt op en niet met 80 Watt.Anonymoussaurus schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:46:
Nice, goed om te weten. Denk dat ik dan wel kan aannememen dat ik die optie aan moet zetten.
En same, dat deed ik eerst wel, maar nu heb ik 2 USB-poorten ingebouwd zitten in mijn bureau, dat is wat meer dan 5W. Dat gebruik ik als ik geen haast heb met laden. 80W laden als ik het dringend nodig heb.
Ik heb het ook over mijn 13R, en die laadt met 80W op. Dat is een miscommunicatie vanuit mijn kant omdat ik zei "hier ook", maar ik heb dus de 13R, niet de 13R. Had ik er even bij moeten zeggen.Bull schreef op donderdag 4 december 2025 @ 22:42:
[...]
De OnePlus 13 laadt met de originele oplader + kabel met 100 Watt op en niet met 80 Watt.
Helemaal goed, geeft niet en voor de 13R is idd 80 Watt het maximale.Anonymoussaurus schreef op donderdag 4 december 2025 @ 22:49:
[...]
Ik heb het ook over mijn 13R, en die laadt met 80W op. Dat is een miscommunicatie vanuit mijn kant omdat ik zei "hier ook", maar ik heb dus de 13R, niet de 13R. Had ik er even bij moeten zeggen.
Dubbelclick op de aan- en uitknop ging ik naar mijn camera. Na de update was de koppeling weg, maar via de instellingen weer aan te zetten.
Nu alweer 2x gehad dat de functie niet meer gekoppeld was, wederom handmattg weer koppelen..
Dat is een bekend probleem, heb er zelf ook last van op mijn 13R. Zie https://community.oneplus.com/thread/2007707353117360129.CoachKoos schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:25:
Weet niet of meer mensen dit probleem hebben na de Android update:
Dubbelclick op de aan- en uitknop ging ik naar mijn camera. Na de update was de koppeling weg, maar via de instellingen weer aan te zetten.
Nu alweer 2x gehad dat de functie niet meer gekoppeld was, wederom handmattg weer koppelen..
Q: Why is the function of double-clicking the power button to open the camera turned off, or the switch turned grey after restarting the phone?
A: The cause of this issue has been identified, and it will be fixed in the subsequent update. You can now restart the double-click power button to open the camera and continue using it.
Method:
Settings > Accessibility & convenience > Power button > Doble click the Power Button > Camera
Waarschijnlijk 13R, ik heb 'm ook pas ontvangen, zit nog op 16.0.0.205.LeStef schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:56:
Nu pas binnen? Heb die update al een paar weken draaien.
[Afbeelding]
[ Voor 28% gewijzigd door Anonymoussaurus op 09-12-2025 12:29 ]
Ah, de Oxygen Updater, die gebruikte ik op mijn 8T. Is die ook veilig te gebruiken op de 13R?Anonymoussaurus schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:28:
Nee, OxygenOS 16.0.1.302 (voor de 13R) wordt nog niet uitgerold voor EU-gebruikers, enkel voor toestellen met de India software. Zij hebben de reguliere 13 (zoals in het screenshot te zien is, is de CPH2653 de OnePlus 13). Ik denk dat er sprake is van een staged rollout, en dat LeStef 'm heeft binnen gehengeld via Oxygen Updater of geluk had dat 'ie in de juiste batch zat.
Jazeker, wat zou er niet veilig aan zijn precies?ardvark99 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:56:
[...]
Ah, de Oxygen Updater, die gebruikte ik op mijn 8T. Is die ook veilig te gebruiken op de 13R?
Veilig was algemeen bedoeld. Maar ondertussen weer geïnstalleerd. Ik weet niet meer precies, maar sinds de 8T geen updates meer kregen, had ik de Updater toen verwijderd. Dus een tijd niet meer gebruikt.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:58:
[...]
Jazeker, wat zou er niet veilig aan zijn precies?We ondersteunen nu ook Oppo-telefoons en het werkt hetzelfde als toen op de 8T.
Oxygen updater for the winAnonymoussaurus schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:28:
Nee, OxygenOS 16.0.1.302 (voor de 13R) wordt nog niet uitgerold voor EU-gebruikers, enkel voor toestellen met de India software. Zij hebben de reguliere 13 (zoals in het screenshot te zien is, is de CPH2653 de OnePlus 13). Ik denk dat er sprake is van een staged rollout, en dat LeStef 'm heeft binnen gehengeld via Oxygen Updater of geluk had dat 'ie in de juiste batch zat.
Nee de OP13 en nu pas binnen inderdaad 😅 wel nog maar weekje in gebruik misschien daarom... ☺️LeStef schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:56:
Nu pas binnen? Heb die update al een paar weken draaien.
[Afbeelding]
Ik vertrouw OxygenUpdater niet...
(grapje Anonymoussaurus 😉)
Edit: het lettertype van widgets is na update wel stuk kleiner volgens mij 🙈
[ Voor 12% gewijzigd door superiscch op 09-12-2025 15:53 ]
Stoppen en cache verwijderen etc. heeft niet geholpen.
Iemand die hier een oplossing voro weet?
Probeer eens Gegevens wissen uit te voeren.pitchdown schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 19:56:
Ik krijg op mijn OP13 sinds vandaag foutmeldingen dat de google play store is vastgelopen.
Stoppen en cache verwijderen etc. heeft niet geholpen.
Iemand die hier een oplossing voro weet?
Iemand die een oplossing weet?
Via APKMirror even een nieuwere versie downloaden/updaten.pitchdown schreef op donderdag 11 december 2025 @ 08:46:
Dit helpt voor een uurtje en dan is het probleem weer terug.
Iemand die een oplossing weet?
:strip_exif()/f/image/aDn0dZknr0F8r4HhcHPEPEXQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sZBOmfwKbREJMSZYlvpr9aPt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qlaR8WiRY6HFrf56q5SvFUAv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2wnrPgjHJpQlbp021ecSPCcU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/acQs77wlt9FZZzJBF58RdMgj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3xCnpsE3wZkZ8ezkHlPhgsBo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eQsXf6ywp1hqjiAKRAYgX85F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xRKiIdn31Co3pm50XEISbkCB.jpg?f=fotoalbum_large)