Geen last van, maar ik zie dat je met app specifiek volume kan werken, misschien zit 't 'm daar in?Bull schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:18:
Heeft iemand anders ook last van een laag volume bij het afspelen op YouTube? YouTube Music heeft er geen last van.
Van dat laatste heb ik weet van maar die staat voluit, heel vreemd weer.GVR schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:35:
[...]
Geen last van, maar ik zie dat je met app specifiek volume kan werken, misschien zit 't 'm daar in?
Je leest in verschillende reviews van de 13R dat de ergonomie slecht is. Zijn er gebruikers hier die dat ook echt ervaren? Of krijg je geen last als hem lang in je hand hebt met een hoesje?
Zonder hoesje voel je idd hoe strak de 13R is vormgegeven. Met een Tudia Mergegrip zijn de scherpe randjes er weer af en houdt ie prettig vast.RutgerVitesse schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:35:
Je leest in verschillende reviews van de 13R dat de ergonomie slecht is. Zijn er gebruikers hier die dat ook echt ervaren? Of krijg je geen last als hem lang in je hand hebt met een hoesje?
Ben zelf nog steeds in m'n nopjes met de 13R, o.a. de accuduur blijft fenomenaal met z'n Snapdragon 8 Gen 3 chipset.
Ah top, bedankt. Zat te kijken naar de nothing phone 3 maar die word erg duur en krijgt een Snapdragon 8s Gen 4 die niet echt beter is dan de 8 gen 3. En mijn OnePlus 8T is nu wel een keer aan vervanging toe. Camera is ook prima las ik. Zijn er verder nog minpunten om rekening mee te houden?Chris.nl schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:44:
[...]
Zonder hoesje voel je idd hoe strak de 13R is vormgegeven. Met een Tudia Mergegrip zijn de scherpe randjes er weer af en houdt ie prettig vast.
Ben zelf nog steeds in m'n nopjes met de 13R, o.a. de accuduur blijft fenomenaal met z'n Snapdragon 8 Gen 3 chipset.
@RutgerVitesse de 8T heb ik ook een tijdje gehad. Fijn toestel was dat! Je zal met de 13R merken dat de optische vingerafdrukscanner vrijwel net zo vlekkeloos/snel werkt als die van de 8T. Foto's van de 13R hoofdcamera zijn prima (niet de beste) maar daarvoor had je destijds de 8T waarschijnlijk ook niet aangeschaft.
Voor mij is het een grote plus dat de 13R een plat scherm heeft zonder gebogen randen, ivm gebruik glazen screenprotector. Vergeleken met het updatebeleid van een Pixel zou ik OxygenOS als minpunt willen noemen, maar daar ben je ook al mee bekend...
Voor mij is het een grote plus dat de 13R een plat scherm heeft zonder gebogen randen, ivm gebruik glazen screenprotector. Vergeleken met het updatebeleid van een Pixel zou ik OxygenOS als minpunt willen noemen, maar daar ben je ook al mee bekend...
Ik heb jaren geleden de Oneplus 3 gehad, by far mijn favoriete smartphone ever. Daarna de Poco X3 Pro, erg tof ook en fijn qua prijs, maar de accu begint aanzienlijk slechter te worden. Tijd voor een nieuwe en terug te gaan naar Oneplus.
Het gaat hoogstwaarschijnlijk of de Nord 4 worden, of de 13r. Lang verhaal kort, hoe zit het met opladers? Normaal hoef je je hier niet druk om te maken, je kreeg het gewoon bij de phone en klaar. Ik neem aan dat ik gewoon de Xiaomi 33 lader kan gebruiken voor een Oneplus phone, dit zal alleen natuurlijk niet fast/dash charging zijn. Moet ik perse eentje bij Oneplus zelf halen, of zijn er ook goedkopere alternatieven die prima werken? En vooral, welke?
Ik wil namelijk wel echt graag de max speed qua opladen hebben natuurlijk.
Het gaat hoogstwaarschijnlijk of de Nord 4 worden, of de 13r. Lang verhaal kort, hoe zit het met opladers? Normaal hoef je je hier niet druk om te maken, je kreeg het gewoon bij de phone en klaar. Ik neem aan dat ik gewoon de Xiaomi 33 lader kan gebruiken voor een Oneplus phone, dit zal alleen natuurlijk niet fast/dash charging zijn. Moet ik perse eentje bij Oneplus zelf halen, of zijn er ook goedkopere alternatieven die prima werken? En vooral, welke?
[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 05-07-2025 00:13 ]
Ik heb bij mijn op13 de 100watt bij AliExpress gekocht
Weet niet meer hoeveel ik er voor betaald heb maar flink goedkoper dan hier via de normale weg
En ook al is het via AliExpress hij is orgineel en werkt super
Weet niet meer hoeveel ik er voor betaald heb maar flink goedkoper dan hier via de normale weg
En ook al is het via AliExpress hij is orgineel en werkt super
FYI: de Nord 5 komt letterlijk volgende week uit, ik zou daar even op wachten. Dan zal de prijs niet lang daarna zakken van de Nord 4.devilsnight schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 00:12:
Ik heb jaren geleden de Oneplus 3 gehad, by far mijn favoriete smartphone ever. Daarna de Poco X3 Pro, erg tof ook en fijn qua prijs, maar de accu begint aanzienlijk slechter te worden. Tijd voor een nieuwe en terug te gaan naar Oneplus.
Realme en Oppo laders gebruiken ook SuperVOOC naar mijn weten.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Iemand toevallig hier al een fix voor gevonden zonder root? Ik las in de reviews dat de volumeregeling in 15 stapjes geregeld is, maar als ik van 50 naar 51 procent ga, dan boost dat 8db in volume op de Soundcore Liberty 4nc oordopjes. (getest met een toongenerator) Ik mag graag naar muziek luisteren gedurende werk, maar van 80 naar 88db is fors te gortig. Tranen met tuiten, toestel is verder top. Is het probleem ook aanwezig met originele oortjes?
Klopt. Ik was ook niet van plan één van de twee te halen voordat Nord 5 uitkomt. Als de Nord 4 nog meer zakt en de 13r niet, dan kan ik voor mijzelf qua usage het niet echt goedpraten om alleen voor een mooier scherm 500 euro uit te gaan geven. Daarnaast heb ik ook nog mijn oog op Motorola met de G86 Power die qua prijs ook leuk is met 320 euro.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 08:51:
[...]
FYI: de Nord 5 komt letterlijk volgende week uit, ik zou daar even op wachten. Dan zal de prijs niet lang daarna zakken van de Nord 4.
Realme en Oppo laders gebruiken ook SuperVOOC naar mijn weten.
Dat is goed om te weten over die laders. Zelf kwam ik gisternacht nog dit tegen:
https://nl.grandado.com/p...jdFZhcmlhbnQ6OTQ4NDI1NDg2
Maar ja, op Reddit lees ik wel verschillende dingen over third party chargers. Maar je zou zeggen als het echt SuperVOOC is dat het goed zou moeten zijn qua snelladen.
Ik ervaar precies hetzelfde en ook ik vind dit hoogst irritant.to3dornottobe schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 08:54:
Iemand toevallig hier al een fix voor gevonden zonder root? Ik las in de reviews dat de volumeregeling in 15 stapjes geregeld is, maar als ik van 50 naar 51 procent ga, dan boost dat 8db in volume op de Soundcore Liberty 4nc oordopjes. (getest met een toongenerator) Ik mag graag naar muziek luisteren gedurende werk, maar van 80 naar 88db is fors te gortig. Tranen met tuiten, toestel is verder top. Is het probleem ook aanwezig met originele oortjes?
Volgens mij heb ik precies dezelfde lader + kabeltje gehaald via Amazon voor €29 en ik kan zeggen dat ie werkt. De 13R geeft iig aan dat ie met 80watt aan het laden is.devilsnight schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:10:
[...]
-knip-
Dat is goed om te weten over die laders. Zelf kwam ik gisternacht nog dit tegen:
Maar ja, op Reddit lees ik wel verschillende dingen over third party chargers. Maar je zou zeggen als het echt SuperVOOC is dat het goed zou moeten zijn qua snelladen.
Dat is zeer goed om te weten. 👌🏻Chris.nl schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:49:
[...]
Volgens mij heb ik precies dezelfde lader + kabeltje gehaald via Amazon voor €29 en ik kan zeggen dat ie werkt. De 13R geeft iig aan dat ie met 80watt aan het laden is.
Irritant is het zeker. Wat mij verbaast is dat er half betrokken medewerkers zijn die dit goed hebben gekeurd. Dan weet je niet wat je doet.Bull schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:30:
[...]
Ik ervaar precies hetzelfde en ook ik vind dit hoogst irritant.
Heb in het verleden al diverse dingen meegemaakt met oneplus (dit is mijn 4e oneplus, vanaf de oneplus 1 af aan) en iedere keer denk je weer 'het zal nu wel goed zijn' en telkens loop je weer tegen eigenwijs geneuzel aan. Telefoon ingericht, alles op orde, dik tevreden (ben je toch wel even mee zoet om het toestel in te richten) en als laatste even je oortjes koppelen en dan ontdek je dit. Ik luister graag naar muziek als ik in de werkplaats ben. Maar de stap
Hebben originele oneplus oortjes dit probleem ook? (zou natuurlijk ook een strategische actie kunnen zijn om dit soort ellende te forceren). Maar wat de invalshoek ook is, het klopt niet.
Ja ik merk hetzelfde op mijn Nord 3 met Nord Buds oortjes. Echter is het erger via de speaker. Als in: de eerste stap hoor je geen reet. De tweede is weer te luid.
Persoonlijk heb ik het liefst zoveel mogelijk stappen zodat ik het zo precies mogelijk kan afstellen.
Persoonlijk heb ik het liefst zoveel mogelijk stappen zodat ik het zo precies mogelijk kan afstellen.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ben er net wat mee aan het spelen; als je in de bluetooth settings van je oortjes 'synchronisatie van het apparaatvolume' uitzet, kan je wel wat fijngevoeliger het volume regelen. Als je dan boven het niveau wil van voor het loskoppelen van de synchronisatie kan je hem met de touch bediening van je oortjes niet harder zetten. (tenzij je die syncrhonisatie uitzet, dan het volume met de knoppen verhoogd, synchronisatie weer aanzet op hoger volume en dan weer uitzet).
Tikkie eigenaardig en niet echt super, maar je kan wel om die 1%= 8db verschil heen
Tikkie eigenaardig en niet echt super, maar je kan wel om die 1%= 8db verschil heen
De Nord 4 legt het nogal af tov de 13R...devilsnight schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:10:
[...]
Klopt. Ik was ook niet van plan één van de twee te halen voordat Nord 5 uitkomt. Als de Nord 4 nog meer zakt en de 13r niet, dan kan ik voor mijzelf qua usage het niet echt goedpraten om alleen voor een mooier scherm 500 euro uit te gaan geven. Daarnaast heb ik ook nog mijn oog op Motorola met de G86 Power die qua prijs ook leuk is met 320 euro.
https://versus.com/en/one...plus-nord-4-256gb-8gb-ram
Dat klopt absoluut. Maar de Nord 4 is nog steeds een leuke upgrade over mijn huidige Poco X3 Pro en voor de dingen waar ik mijn phone voor gebruik is het voldoende.edjedan schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:06:
[...]
De Nord 4 legt het nogal af tov de 13R...
https://versus.com/en/one...plus-nord-4-256gb-8gb-ram
Ik kan echter niet ontkennen dat het blijft kriebelen met die 13r. Toen ik beide phones gisteren bij MM aan het testen was viel gewoon dat prachtige scherm van de 13r op en het is toch weer een investering voor minimaal vier jaar, ik denk zelfs langer want ik heb heel lang met de Oneplus 3 gedaan.
Zou nice zijn als de prijs van de 13r nog verder omlaag gaat. Ook al is hij nu in de sale met 499. We gaan het zien.
Ik heb ook getwijfeld maar ik haal de 13R maandag op. Mijn zoon werkt bij Coolblue en voor hem was het zo klaar als een klontje. Ik pik nog wat extra korting meedevilsnight schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:11:
[...]
Dat klopt absoluut. Maar de Nord 4 is nog steeds een leuke upgrade over mijn huidige Poco X3 Pro en voor de dingen waar ik mijn phone voor gebruik is het voldoende.
Ik kan echter niet ontkennen dat het blijft kriebelen met die 13r. Toen ik beide phones gisteren bij MM aan het testen was viel gewoon dat prachtige scherm van de 13r op en het is toch weer een investering voor minimaal vier jaar, ik denk zelfs langer want ik heb heel lang met de Oneplus 3 gedaan.
Zou nice zijn als de prijs van de 13r nog verder omlaag gaat. Ook al is hij nu in de sale met 499. We gaan het zien.
Toch een vraagje over de opladers. Ik heb ooit bij mijn Xiaomi een 65 Watt lader gehad. Als ik mijn OnePlus laadt haal ik ongeveer 1700ma volgens ampère. Als ik mijn oude Xiaomi aan deze lader hang met diezelfde kabel kom ik op 4700ma. Zorgt dat oudere laadprotocol voor de enorme laad verschillen?
Zit te twijfelen om een andere lader te halen, want dat zal best wat tijd gaan schelen. Heb ik dan ook nog een specialere kabel nodig?
Zit te twijfelen om een andere lader te halen, want dat zal best wat tijd gaan schelen. Heb ik dan ook nog een specialere kabel nodig?
Burp
Je Xiaomi oplader gebruikt niet hetzelfde oplaadprotocol als OnePlus. OnePlus (Oppo en Realme inbegrepen) werken met SuperVOOC. Je hebt ook een andere kabel nodig, maar die krijg je vaak standaard meegeleverd bij je telefoon (gelukkig die nog wel)Wii4all schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:21:
Toch een vraagje over de opladers. Ik heb ooit bij mijn Xiaomi een 65 Watt lader gehad. Als ik mijn OnePlus laadt haal ik ongeveer 1700ma volgens ampère. Als ik mijn oude Xiaomi aan deze lader hang met diezelfde kabel kom ik op 4700ma. Zorgt dat oudere laadprotocol voor de enorme laad verschillen?
Eergisteren de 13 gekocht. Ik heb toen meteen ota update gedaan naar 703. Maar als ik nu updates check zegt ie dat ik de laatste software heb terwijl ondertussen 831 al uit.
Nog iemand die dit heeft / is dit normaal?
Heb je ook al met Oxygen Updater gecheckt?bloobje schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:20:
Eergisteren de 13 gekocht. Ik heb toen meteen ota update gedaan naar 703. Maar als ik nu updates check zegt ie dat ik de laatste software heb terwijl ondertussen 831 al uit.
Ja, in India komt firmware meestal 't eerst uit, weken later bij ons. Om de maand komt een update. Als je het OnePlus forum gaat lezen en checken op updates die India al wél heeft, wordt je niet zo blij. Als je het toestel gewoon gebruikt en je laat verrassen is 't goed te doen.bloobje schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:20:
Oxygen Updater is een niet officiële manier om officiële updates sneller te krijgen.
Volgens een Google search gaat de Nord 5 rond de 499 kosten, dus dan zou je denken dat niet alleen de Nord 4, maar ook de 13r omlaag zal gaan. Tenzij de 13R nog steeds aanzienlijk beter is qua specs.
Morgen is het in elk geval zo ver, dus goed in de gaten houden.
Morgen is het in elk geval zo ver, dus goed in de gaten houden.
[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 07-07-2025 13:29 ]
Een vraag aan de gebruikers van de OnePlus 13
Wat vinden jullie van de camera kwaliteit bij dag en nachtlicht? Ik hoor het graag
Wat vinden jullie van de camera kwaliteit bij dag en nachtlicht? Ik hoor het graag
Double post. Verwijder
[ Voor 182% gewijzigd door bloobje op 08-07-2025 01:22 . Reden: double post ]
Oxygen Updater werkt helaas ook niet. Daar krijg ik melding "package incompatible".Chris.nl schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:53:
[...]
Ja, in India komt firmware meestal 't eerst uit, weken later bij ons. Om de maand komt een update. Als je het OnePlus forum gaat lezen en checken op updates die India al wél heeft, wordt je niet zo blij. Als je het toestel gewoon gebruikt en je laat verrassen is 't goed te doen.
Oxygen Updater is een niet officiële manier om officiële updates sneller te krijgen.
Heb het even nagevraagd op de Oxygen Updater discord maar die snappen ook niet waarom..
Volgens oneplus zelf is de update al op 9 juni ota gepushed voor EU dus vind het toch maar vreemd dat ik blijf zitten op 703.
https://community.oneplus.com/thread/1879175450404585478
Plus dat tussen 703 en 831 ook nog 821 is geweest en die komt ook niet binnen..
[ Voor 15% gewijzigd door bloobje op 08-07-2025 01:30 ]
Wat vinden we ervan?
nieuws: OnePlus introduceert Nord 5- en Nord CE5-midrangesmartphones vanaf 34...
Ik vraag me dan wel weer af hoe merkbaar het verschil tussen 120hz en 144hz nou echt is. Maar het ziet er leuk uit. Echter is de 13r op dit moment bij bepaalde zaken maar 50 euro meer en qua specs wel beter.
nieuws: OnePlus introduceert Nord 5- en Nord CE5-midrangesmartphones vanaf 34...
Ik vraag me dan wel weer af hoe merkbaar het verschil tussen 120hz en 144hz nou echt is. Maar het ziet er leuk uit. Echter is de 13r op dit moment bij bepaalde zaken maar 50 euro meer en qua specs wel beter.
@bloobje Da's niet ideaal en een beetje vreemd idd. Ik weet niet hoe veel werk je al gehad hebt qua instellen/tweaken van je toestel, maar mijn guts zegt "Factory reset, en opnieuw proberen". Je kan het ook nog een update afwachten, wat is wijsheid....
Eerlijk, prima toestellen, maar...devilsnight schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:49:
Wat vinden we ervan?
Eigenaar BBK maakt meer moois dan alleen de OnePlus toestellen. Ik zou ook Oppo Reno telefoons in de vergelijking gooien qua IP rating, batterijcapaciteit en foto kwaliteit. OxygenOS en ColorOS verschillen qua branding, maar zijn hetzelfde.
Is Oppo stiekem nét niet een tandje beter? 🫣
Dit gezegd hebbende zou ik wat OnePlus betreft ook de 13R adviseren ipv de Nord 5. Gisteren toevallig nog onderstaande screenshot gemaakt van de accuduur 🥳
:strip_exif()/f/image/adjhj2tpbWY0oexdL9Rkgc3T.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Chris.nl op 08-07-2025 15:05 ]
Oh boy, dadelijk ga je me op ideeën brengen en ga ik het mijzelf weer lastig maken. Nu net wanneer ik er bijna, bijna uit ben welke phone het moet gaan worden.Chris.nl schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:56:
[...]
Eerlijk, prima toestellen, maar...
Eigenaar BBK maakt meer moois dan alleen de OnePlus toestellen. Ik zou ook Oppo Reno telefoons in de vergelijking gooien qua IP rating, batterijcapaciteit en foto kwaliteit. OxygenOS en ColorOS verschillen qua branding, maar zijn hetzelfde.
Is Oppo stiekem nét niet een tandje beter? 🫣
Dit gezegd hebbende zou ik wat OnePlus betreft ook de 13R adviseren ipv de Nord 5. Gisteren toevallig nog onderstaande screenshot gemaakt van de accuduur 🥳
[Afbeelding]
Ik vond mijn Oneplus 3 jaren geleden echt geweldig, de Premium feel en power voor zo weinig geld. En nu wetende dat Oneplus weer goed bezig is, dan wil ik absoluut wel terug weer. Het gaat op dit moment nog tussen de Oneplus 13r en Poco X7 Pro.
De tweede is echt goed ook en de prijs is helemaal aantrekkelijk. Ik heb de phone echter niet zelf kunnen testen en weet dus niet of het scherm net zo mooi is als de 13r, want damn, die is toch echt mooi.
Met de X7 Pro weet ik het niet maar ik kom van de X6 Pro en heb nu de 13R. Het verschil is verbluffend. Helderheid, fotokwaliteit, batterijduur maar ook Oxygen OS is zoveel fijner. En dat zeg ik als verstokte Xiaomi fan. Ik had de Xiaomi Redmi Note 1 al. En daarna nog een heleboel (tussendoor ook nog de Oneplus X gehad).devilsnight schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:52:
[...]
Oh boy, dadelijk ga je me op ideeën brengen en ga ik het mijzelf weer lastig maken. Nu net wanneer ik er bijna, bijna uit ben welke phone het moet gaan worden.
Ik vond mijn Oneplus 3 jaren geleden echt geweldig, de Premium feel en power voor zo weinig geld. En nu wetende dat Oneplus weer goed bezig is, dan wil ik absoluut wel terug weer. Het gaat op dit moment nog tussen de Oneplus 13r en Poco X7 Pro.
De tweede is echt goed ook en de prijs is helemaal aantrekkelijk. Ik heb de phone echter niet zelf kunnen testen en weet dus niet of het scherm net zo mooi is als de 13r, want damn, die is toch echt mooi.
Eén van de volgende dagen als ik tijd heb proberen ja.Chris.nl schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:11:
@bloobje Da's niet ideaal en een beetje vreemd idd. Ik weet niet hoe veel werk je al gehad hebt qua instellen/tweaken van je toestel, maar mijn guts zegt "Factory reset, en opnieuw proberen". Je kan het ook nog een update afwachten, wat is wijsheid....
@devilsnight Poco heb ik géén ervaring mee, wél met de 13R icm eSIM. -knip-
-edit-
Bij nader inzien heeft de poco vergelijkbare specs. Tja..
-edit-
Bij nader inzien heeft de poco vergelijkbare specs. Tja..
[ Voor 64% gewijzigd door Chris.nl op 09-07-2025 00:30 ]
Factory reset heeft niet geholpen. Zijn er hier nog mensen met een OnePlus 13 die nog steeds op 703 zitten of is het enkel ik?
Vind het toch maar vreemd dat Oxygen Updater ook niet werkt.
Nee ik draai ook op 831.bloobje schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:19:
Factory reset heeft niet geholpen. Zijn er hier nog mensen met een OnePlus 13 die nog steeds op 703 zitten of is het enkel ik?
Maar dit issue moet je bij OnePlus support kunnen aanmelden neem ik aan.
Sinds een week de Oneplus 13 in gebruik. Na 2 jaar de s23+ en de lovende reviews over de 13 nu weer terug bij Oneplus. Fijne telefoon maar een paar dingetjes waar ik tegen aan loop.
Ik krijg het niet voor elkaar om de notifications werkend te krijgen als de telefoon vergrendeld in standby stand ligt. Dan hoor ik wel een melding binnen komen maar het scherm blijft zwart. Dus moet ik zelf het scherm aantikken om te kijken wat het is. In de instellingen staat alles goed voor zo ver ik weet. Heb ook al de telefoon in de hoogste prestatiemodus gehad maar dit werkte ook niet. Apps hebben ook gewoon toestemming om meldingen te sturen etc.
Ze staan wel gewoon op het vergrendelscherm. Wel heel raar dat deze ineens verdwenen zijn als ik de telefoon een keer ontgrendel heb, ook als ik ze nog niet geopend heb. Maar ik lees net dat dat laatst middels een update is toegevoegd. Heel irritant..
En de batterijduur valt best tegen. Als ik hierboven de screenshot zie van de 13r , daar kom ik bij lange na niet aan. Nu 4 uur schermtijd met nog 33% batterij (op de gebalanseerde mode, zonder ai, fel scherm of andere dingen die veel batterij eten.
Ik krijg het niet voor elkaar om de notifications werkend te krijgen als de telefoon vergrendeld in standby stand ligt. Dan hoor ik wel een melding binnen komen maar het scherm blijft zwart. Dus moet ik zelf het scherm aantikken om te kijken wat het is. In de instellingen staat alles goed voor zo ver ik weet. Heb ook al de telefoon in de hoogste prestatiemodus gehad maar dit werkte ook niet. Apps hebben ook gewoon toestemming om meldingen te sturen etc.
Ze staan wel gewoon op het vergrendelscherm. Wel heel raar dat deze ineens verdwenen zijn als ik de telefoon een keer ontgrendel heb, ook als ik ze nog niet geopend heb. Maar ik lees net dat dat laatst middels een update is toegevoegd. Heel irritant..
En de batterijduur valt best tegen. Als ik hierboven de screenshot zie van de 13r , daar kom ik bij lange na niet aan. Nu 4 uur schermtijd met nog 33% batterij (op de gebalanseerde mode, zonder ai, fel scherm of andere dingen die veel batterij eten.
hmm dan klopt er iets niet bij jou lijkt wel, ik heb juist alles wat beter gezet qua resolutie en helderheid.Sander H schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:41:
Heb hem 19 uur geleden opgeladen. 4 uur en 15 minuten schermtijd batterij staat nog op 48%
Tussendoor nog ongeveer 1,5 uur naar luisterboeken geluisterd....
Batterij staat op gebalanceerde modus
[ Voor 6% gewijzigd door Wii4all op 10-07-2025 12:10 ]
Burp
Je zou de optie moeten vinden die het scherm wakker maakt bij inkomende meldingen, werkt hier gewoon.
Batterij is inderdaad geen koploper. Mijn OP 12 had een langer SOT.
:strip_exif()/f/image/YrQORp9pFzXjsrFSKruXCq8G.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door LeStef op 10-07-2025 11:29 ]
Dat red ik nog niet. Misschien moet ie mij nog even 'leren'. Heb voor de rest nog weinig geexperimenteerd qua instellingen. Als er nog tips zijn hoor ik het graag.Wii4all schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:14:
[...]
hmm dan klopt er iets niet bij jou lijkt wel, ik heb juist alles wat beter gezet qua resolutie en helderheid.
Heb hem 19 uur geleden opgeladen. 4 uur en 15 minuten schermtijd batterij staat nog op 48%
Tussendoor nog ongeveer 1,5 uur naar luisterboeken geluisterd....
Batterij staat op gebalanceerde modus
Die heb ik helemaal over het hoofd gezien, bedankt. Werkt nu wel. Is dit de enige manier? Het liefst zou ik gewoon de melding op het scherm zien verschijnen maar dat het wel zwart blijft. Zoals bij Samsung.LeStef schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:28:
Je zou de optie moeten vinden die het scherm wakker maakt bij inkomende meldingen, werkt hier gewoon.
[Afbeelding]
Ik heb de mijne ook pas 4 dagen, actief in gebruik ben heel tevreden over de accumoet ik zeggen.Sander H schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 07:57:
[...]
Dat red ik nog niet. Misschien moet ie mij nog even 'leren'. Heb voor de rest nog weinig geexperimenteerd qua instellingen. Als er nog tips zijn hoor ik het graag.
Mijn vorige telefoon was 5 jaar oud, als ik daarmee dezelfde handelingen deed dan moest ik hem 2 keer per dag opladen.
Burp
Ik merk nu wel dat het beter gaat. Nu 5u schermtijd met nog meer dan de helft batterij. Dat lijkt er meer op. Heb eigenlijk niks veranderd, dus lijkt er op dat het even wst tijd nodig heeft.
Mijn dag kan echt NIET meer stuk.
Lang verhaal kort...
Vorige week via Facebook Marktplaats zag ik een advertentie van een Oneplus 13r uit mei dit jaar, bon erbij, zo goed als nieuw. Ook SuperVOOC lader erbij. Net langs de verkoper geweest en nu heb ik hem. Hij gaf me er zelfs 12 hoesjes bij. 325 euro. Wat een deal.
Love it!
Lang verhaal kort...
Vorige week via Facebook Marktplaats zag ik een advertentie van een Oneplus 13r uit mei dit jaar, bon erbij, zo goed als nieuw. Ook SuperVOOC lader erbij. Net langs de verkoper geweest en nu heb ik hem. Hij gaf me er zelfs 12 hoesjes bij. 325 euro. Wat een deal.
Love it!
@devilsnight Da's een vriendenprijsje joh. 'k Heb zelf 2 (ook aardige) hoesjes geprobeerd voordat ik bij de Tudia Merge Grip uitkwam als favoriet. Kan jij iets zeggen over de best aanvoelende / beschermende?
Waarom niet gewoon de originele sandstone?Chris.nl schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:29:
@devilsnight Da's een vriendenprijsje joh. 'k Heb zelf 2 (ook aardige) hoesjes geprobeerd voordat ik bij de Tudia Merge Grip uitkwam als favoriet. Kan jij iets zeggen over de best aanvoelende / beschermende?
'k Heb ooit een sandstone case gehad, toen ging m'n voorkeur naar een andere TPU case. Er bij deze telefoon domweg niet meer aan gedacht sandstone te proberen 😅
Heb de 13 nu ook, erg blij mee. Hebben jullie ervaring met andere draadloze laders die net zo goed laden als de originele turbine van 50W, maar met een goedkopere prijs?
En gebruikt iemand hier zo'n draadloze lader (zo'n siliconen pad aangesloten op de USB-poort) voor in de auto, die daar ervaring mee heeft?
En gebruikt iemand hier zo'n draadloze lader (zo'n siliconen pad aangesloten op de USB-poort) voor in de auto, die daar ervaring mee heeft?
Weliswaar een oneplus 9, maar wel draadloos laden in de auto op een Citroen origineel ingebouwd plateau.
Laden gaat langzaam, en de telefoon wordt erg warm.
Een reguliere USB kabel 5W laden gaat sneller.
Dat komt waarschijnlijk ook doordat ik ook nog een sandstone cover gebruik. Dan is de afstand met de laadlys iets groter.
Laden gaat langzaam, en de telefoon wordt erg warm.
Een reguliere USB kabel 5W laden gaat sneller.
Dat komt waarschijnlijk ook doordat ik ook nog een sandstone cover gebruik. Dan is de afstand met de laadlys iets groter.
Sinds kort heb ik de OnePlus 13R. Prima toestel, alleen valt het mij op dat hij erg warm wordt bij normaal gebruik zoals videobellen of YouTube kijken. Hebben er hier meer last van? Is dat iets tegen te doen?
Ik heb dat draadloos laden nooit begrepen.Vads schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:45:
Heb de 13 nu ook, erg blij mee. Hebben jullie ervaring met andere draadloze laders die net zo goed laden als de originele turbine van 50W, maar met een goedkopere prijs?
Je tel is binnen paar minuten vol bekabeld, hoezo langer er over doen draadloos?
Dat is het ding: ik wil de auto instappen en de telefoon op de draadloze lader leggen. Zo'n reis kan paar minuten duren, maar ook uren.sikkwittet schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:09:
[...]
Ik heb dat draadloos laden nooit begrepen.
Je tel is binnen paar minuten vol bekabeld, hoezo langer er over doen draadloos?
Wat ik al jaren doe is instappen, kijken waar de stekker van de kabel ligt, deze oppakken, aansluiten en dan de telefoon in de bak in het midden leggen (waar die in de bochten met mijn rijstijl, uit valt). Zo'n draadloze lader is dan makkelijk en de telefoon valt/schuift niet uit zijn vak.
Ik bedoel zo'n lader: https://nl.aliexpress.com....0.0&gatewayAdapt=glo2nld
Ik heb ook net de 13R en dezelfde hitte ervaren. Sinds de laatste update heb ik daar een stuk minder last van, welke versie draai je?RutgerVitesse schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 21:10:
Sinds kort heb ik de OnePlus 13R. Prima toestel, alleen valt het mij op dat hij erg warm wordt bij normaal gebruik zoals videobellen of YouTube kijken. Hebben er hier meer last van? Is dat iets tegen te doen?
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Dat is goed om te horen. Ik zit op: CPH2645_15.0.0832(ex01)Low-Tech schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:28:
[...]
Ik heb ook net de 13R en dezelfde hitte ervaren. Sinds de laatste update heb ik daar een stuk minder last van, welke versie draai je?
Ik draai hier ook op, heb enkel nog last als ik oplaad en/of veel data verzet. Even een whatsapp backup terugzetten levert aardig wat hitte op.RutgerVitesse schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:51:
[...]
Dat is goed om te horen. Ik zit op: CPH2645_15.0.0832(ex01)
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
ik heb een vraag ik heb interesse in een oneplus 13s maar komt in niet uit in Europa wel in inda
Op ebay staan er te koop aangeboden is het mogelijk deze hier in Nederland te gebruiken
Op ebay staan er te koop aangeboden is het mogelijk deze hier in Nederland te gebruiken
Moet je even naar de 4/5G frequentie banden kijken, je mist er een paar. 4/5G zal werken, maar niet optimaal. Dus mindere dekking en lagere snelheden. Waar je WiFi hebt, niets aan de hand.davidnothen72 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 18:18:
ik heb een vraag ik heb interesse in een oneplus 13s maar komt in niet uit in Europa wel in inda
eSIM en WiFi-bellen kan je hoogstwaarschijnlijk op je buik schrijven. Daarnaast zit je vast aan firmware van een Aziatische regio.
Ik vind de 13s ook heel tof en heb het destijds overwogen, maar toch gekozen voor een model wat voor NL op de markt is gezet.
Die is inderdaad hier te gebruiken! Alleen ondersteunt deze niet de B7 en B20 band die beide belangrijk zijn voor 4G in Nederland (vooral B7). Daarnaast lijkt die volgens Kimovil geen eSIM ondersteuning te hebben.davidnothen72 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 18:18:
Je kan ook kijken naar de Chinese versie van de OnePlus 13S genaamd de 13T. Deze heeft een grotere accu en is ook goedkoper in aanschaf. Helaas wel met de Chinese ColorOS ROM. Hierdoor is de kans groot dat je geen Android Auto support hebt. De Google Play Store en bankieren apps zullen werken.
Met Kimovil kan je ze nog vergelijken en zien welke netwerk banden ondersteunt worden:
https://www.kimovil.com/en/compare/oneplus-13s,oneplus-13t
De Chinese versie is bijvoorbeeld te koop bij TradingShenzhen:
https://tradingshenzhen.c...-13/oneplus-13t-12gb256gb
Ik heb de hele week nog niets gedaan met de phone. Nog niet de tijd ervoor genomen en qua hoesjes, dat gaat ook nog even kijken worden. Voor de Poco had ik altijd zo'n doorzichtige cover die zijkant en achterkant beschermde. Ik vind echter die covers die je helemaal dicht kan klappen ook erg nice en daar heb ik een paar van. Wordt ie wel wat dikker van, maar toch.Chris.nl schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:29:
Ik heb vandaag genoeg tijd, dus ik ga lekker aan de slag ermee zo. Zijn er nog dingen die ik echt perse moet checken/testen met de 13r? Gewoon toffe dingen, games? Al game ik amper op mobiles.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de blauwe Oneplus 13.
Ik twijfel nog tussen de zwarte of blauwe. De blauwe is wel echt anders dan anders, maar hoe voelt het 'nep' leer aan? Geeft het een beetje grip?
Ik twijfel nog tussen de zwarte of blauwe. De blauwe is wel echt anders dan anders, maar hoe voelt het 'nep' leer aan? Geeft het een beetje grip?
Na lang wikken en wegen besloten de OnePlus 13R te kiezen boven de Pixel 9. Beide €499. Hopelijk de goede keuze gemaakt, kom zelf van de Nord 2.
Via OnePlus site zelf, gratis charger erbij, €50 coupon eraf en met een coupon gratis een case erbij van €25. Goede deal voor €499
Nog tips voor dingen die je beter kan wijzigen in de instellingen?
Via OnePlus site zelf, gratis charger erbij, €50 coupon eraf en met een coupon gratis een case erbij van €25. Goede deal voor €499
Waarschijnlijk open deuren, maar;25luchtballon schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:31:
Na lang wikken en wegen besloten de OnePlus 13R te kiezen boven de Pixel 9. Beide €499. Hopelijk de goede keuze gemaakt, kom zelf van de Nord 2.
Als je notificaties niet wil missen via instellingen -> batterij -> energiebesparingsinstellingen -> App-accubeheer per mail/berichtapp achtergrondactiviteit toestaan.
Instellingen -> Weergave en helderheid -> Verniewingsfrequentie van scherm op automatisch zetten, dan schakelt ie zelf tussen 1 en 120Hz (out-of-the box weet ik niet meer waar ie op staat)
Met UAD-ng kan je eventueel wat systeemapps uitschakelen die handmatig via instellingen niet uit te schakelen zijn. Als je daar nooit mee bezig bent geweest, hoeft dat nu ook niet natuurlijk.
Ik blijf echt wel issues hebben met mijn OneP13.
Ik gebruik de gestures en niet de knoppen.
- Instagram gaat soms compleet zwart als ik naar beneden swipe voor terug naar het begin scherm te gaan
- Discord laadt op momenten gewoon niet meer, zelfs met stabiele connecties. Enkel een app restart lijkt dit op te lossen
- Perikelen tussen Photos en Google Photos, sommige syncen wel, andere dan weer niet
- Als hij aan mijn auto hangt gaat het scherm gewoon soms blank
- Als ik tussen apps switch terwijl mijn camera actief is, gaat hij blank
Ik ben overgestapt van een iPhone naar dit toestel, maar ik ben er echt gewoon niet tevreden van. Er is ook een beetje vuil in mijn case geraakt en dat heeft daar blijkbaar een tijdje rond gehangen, want ik heb heel veel krassen nu op de zijkanten van de telefoon.
Ik ben van plan deze weg te doen en eerder te kijken naar een Google Pixel 10 als deze uitkomt, een zeer povere ervaring met OnePlus eigenlijk. Mijn vriendin heeft een OnePlus Nord en heeft geen van deze issues
Ik gebruik de gestures en niet de knoppen.
- Instagram gaat soms compleet zwart als ik naar beneden swipe voor terug naar het begin scherm te gaan
- Discord laadt op momenten gewoon niet meer, zelfs met stabiele connecties. Enkel een app restart lijkt dit op te lossen
- Perikelen tussen Photos en Google Photos, sommige syncen wel, andere dan weer niet
- Als hij aan mijn auto hangt gaat het scherm gewoon soms blank
- Als ik tussen apps switch terwijl mijn camera actief is, gaat hij blank
Ik ben overgestapt van een iPhone naar dit toestel, maar ik ben er echt gewoon niet tevreden van. Er is ook een beetje vuil in mijn case geraakt en dat heeft daar blijkbaar een tijdje rond gehangen, want ik heb heel veel krassen nu op de zijkanten van de telefoon.
Ik ben van plan deze weg te doen en eerder te kijken naar een Google Pixel 10 als deze uitkomt, een zeer povere ervaring met OnePlus eigenlijk. Mijn vriendin heeft een OnePlus Nord en heeft geen van deze issues
Ik zou hem terug naar fabrieksinstelling brengen en dan eens app per app installeren en testen. Ik herken geen enkel van die zaken.
Om de paar dagen uw toestel herstarten doet ook wonderen.
En hier en daar wat tweaken in de settings ook.
Dit heb ik inderdaad al eens ondernomen, maar dat is een zeer pijnlijk process met Authenticator. Mijn werk zit daar ook op en ik heb dan gehad na een restore van de Authenticator dat die weer een extra stap moet doen om weer te werken en daarvoor moet ik hier altijd een admin lastig vallen.LeStef schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 12:22:
Ik zou hem terug naar fabrieksinstelling brengen en dan eens app per app installeren en testen. Ik herken geen enkel van die zaken.
Af en toe restarten vind ik persoonlijk geen oplossing, ik heb mijn iPhone vroeger amper moeten herstarten, buiten na de updates. Het zou niet moeten
Een computer moet je toch ook af en toe herstarten als hij lang ( dagen) heeft zitten draaienLyca schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:25:
[...]
Af en toe restarten vind ik persoonlijk geen oplossing, ik heb mijn iPhone vroeger amper moeten herstarten, buiten na de updates. Het zou niet moeten
heb de blauwe maar ik vindt het juist fijn dat leerachtige achterkant..idd meer grip dan een "glazen"achterkantyannickie111 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:52:
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de blauwe Oneplus 13.
en geen vervelende vingerafdrukken erop
hij blijft mooi
Beter wel doen:Lyca schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:25:
[...]
Dit heb ik inderdaad al eens ondernomen, maar dat is een zeer pijnlijk process met Authenticator. Mijn werk zit daar ook op en ik heb dan gehad na een restore van de Authenticator dat die weer een extra stap moet doen om weer te werken en daarvoor moet ik hier altijd een admin lastig vallen.
https://id.nl/huis-en-ent...martphone-moet-herstarten
13r
Paar vraagjes.
Wat hebben jullie bij scherm resolutie gekozen? Gewoon de boel op default gelaten?
En de helderheid op default gelaten? Verschilt natuurlijk per persoon, maar vind het altijd wel interessant om van anderen te horen.
Vernieuwingsfrequentie van het scherm, automatisch laten beheren?
Last but not least, slim laden aan of niet aan beginnen?
Paar vraagjes.
Wat hebben jullie bij scherm resolutie gekozen? Gewoon de boel op default gelaten?
En de helderheid op default gelaten? Verschilt natuurlijk per persoon, maar vind het altijd wel interessant om van anderen te horen.
Vernieuwingsfrequentie van het scherm, automatisch laten beheren?
Last but not least, slim laden aan of niet aan beginnen?
[ Voor 22% gewijzigd door devilsnight op 26-07-2025 13:27 ]
Ik ben ook hiervoor aan het kijken. Heb je die coupon via je eigen account ? Ik dacht dat dit niet zou werken met een "flash sale" op hun site ?25luchtballon schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:31:
:strip_exif()/f/image/ov1dGECF3awqkylBE91qX8W7.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is met automatic brightness, de hoogste resolutie setting en verder alles op default. Ik heb Instagram, WhatsApp, Pathé en nog wat andere apps geïnstalleerd. Hooguit een uurtje buiten gezeten in de zon en de Phone kort gebruikt.
Kan ik tevreden zijn met dit? Ik zie ook dat WhatsApp bijna 40% gebruikt, godskolere.
[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 27-07-2025 14:43 ]
Ja is echt prima hoor. In 24 uur tijd je scherm 4 uur aan gehad en dan nog bijna de helft over.devilsnight schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:38:
[Afbeelding]
Dit is met automatic brightness, de hoogste resolutie setting en verder alles op default. Ik heb Instagram, WhatsApp, Pathé en nog wat andere apps geïnstalleerd. Hooguit een uurtje buiten gezeten in de zon en de Phone kort gebruikt.
Kan ik tevreden zijn met dit? Ik zie ook dat WhatsApp bijna 40% gebruikt, godskolere.
Ik heb een probleem waarbij ik twijfel of het aan de provider of telefoon ligt. Ik had een fysieke sim (Odido) in mijn OP11 waar ik altijd prima bereik mee had in binnen en buitenland. Dezelfde sim onlangs overgezet in mijn nieuwe OP13. In NL gaat alles goed met internet en telefonie maar zodra ik in België of Duitsland kom 'hangt' de verbinding voortdurend. Ik krijg dit alleen opgelost door de sim uit- en in te schakelen waarna het soms weer voor drie minuten werkt. Ik dacht dan een e-sim erin. Helaas nog altijd hetzelfde probleem. Heeft iemand van jullie een idee?
Nice. Dat is fijn om te weten, want met mijn vorige phone heb ik daar totaal niet op gelet. Maar na tig reviews gelezen te hebben van de 13r en dan oa over de batterijduur was ik benieuwd hoe dit gezien werd.Plenkske schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:12:
[...]
Ja is echt prima hoor. In 24 uur tijd je scherm 4 uur aan gehad en dan nog bijna de helft over.
Ik heb in die 24 uur WhatsApp gebruikt, websites bezocht, ongeveer een uurtje via Bluetooth naar muziek geluisterd en nog wat dingetjes. Ik heb wel pas vandaag Instagram erop gezet, dus kijken hoe dat gaat na de tweede charge. Blijft wel bizar dat WhatsApp zoveel batterij opvreet. Maar ja, ik heb de aanbevolen setting voor die app al aan staan, dus kan ik er weinig aan doen. Tja, uninstallen maar dat ga ik niet doen.
Prachtig beeld, lekker scherp, heb de helderheid iets hoger gezet terwijl adaptive aan staat, dus als het goed is onthoud de setting dit voor mij nu. Ik begreep dat hij "leert". En hij is heerlijk vlot.
Morgen maar eens kijken naar wat leuke tips and tricks/I wish I knew this sooner video's over deze top phone. Voelt goed om terug te zijn bij OnePlus.
Die coupon van €50 met het inleveren van mijn oude telefoon (ga de telefoon gewoon houden). En die gratis case heb ik los besteld. Anders werkte het inderdaad niet.Plenkske schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:25:
[...]
Ik ben ook hiervoor aan het kijken. Heb je die coupon via je eigen account ? Ik dacht dat dit niet zou werken met een "flash sale" op hun site ?
Huh, je kan aangeven dat je hem inlevert en dan toch houden ? Komen ze er dan niet meer op terug ?25luchtballon schreef op zondag 27 juli 2025 @ 18:06:
[...]
Die coupon van €50 met het inleveren van mijn oude telefoon (ga de telefoon gewoon houden). En die gratis case heb ik los besteld. Anders werkte het inderdaad niet.
Na zelf wat zoeken lijkt het erop dat dit kan. Gewoon alle berichten negeren en vervolgens verloopt het en annuleren ze het zelf.
Klopt dat ?
[ Voor 15% gewijzigd door Plenkske op 27-07-2025 18:27 ]
Ik dacht dat ik de enige was en dat het aan mij lag, maar dit klinkt heel herkenbaar. Ik woon vlakbij Duitsland, en elke keer gedonder. Heb er een fysieke sim in van KPN, heb al een nieuwe simkaart aangevraagd, maar continue hetzelfde gedoe. Had het in Londen ook.Remko1973 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:55:
Ik heb een probleem waarbij ik twijfel of het aan de provider of telefoon ligt. Ik had een fysieke sim (Odido) in mijn OP11 waar ik altijd prima bereik mee had in binnen en buitenland. Dezelfde sim onlangs overgezet in mijn nieuwe OP13. In NL gaat alles goed met internet en telefonie maar zodra ik in België of Duitsland kom 'hangt' de verbinding voortdurend. Ik krijg dit alleen opgelost door de sim uit- en in te schakelen waarna het soms weer voor drie minuten werkt. Ik dacht dan een e-sim erin. Helaas nog altijd hetzelfde probleem. Heeft iemand van jullie een idee?
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ja en nu uit frustratie nog een keer ook de APN instellingen doorgenomen en nu stond het poortnummer niet ingevuld. Net overgenomen vanuit Odido en handmatig ingevoerd en zowaar lijkt het probleem opgelost. Dus krijg nu het idee dat bij het kopiëren van alle instellingen van de OP11 naar de OP13 iets niet goed is gegaan. Dus wellicht helpt dit ook voor jou!Steeffoon schreef op zondag 27 juli 2025 @ 22:00:
[...]
Ik dacht dat ik de enige was en dat het aan mij lag, maar dit klinkt heel herkenbaar. Ik woon vlakbij Duitsland, en elke keer gedonder. Heb er een fysieke sim in van KPN, heb al een nieuwe simkaart aangevraagd, maar continue hetzelfde gedoe. Had het in Londen ook.
In de tussentijd kan je de telefoon hebben laten vallen, kan van alles gebeuren. Heb mijn Nord 2 opgegeven, is een oud ding.Plenkske schreef op zondag 27 juli 2025 @ 18:13:
[...]
Huh, je kan aangeven dat je hem inlevert en dan toch houden ? Komen ze er dan niet meer op terug ?
Na zelf wat zoeken lijkt het erop dat dit kan. Gewoon alle berichten negeren en vervolgens verloopt het en annuleren ze het zelf.
Klopt dat ?
In het ergste geval betaal je die €27 retour kosten of die coupon terug. Dat vind ik wel meevallen voor een gratis lader erbij en een case.
Is er een manier om die batterij icon van het lock screen af te krijgen? Ik hoef dat niet perse elke keer te zien. Ik had iets aan gezet waardoor battery niet meer wordt toegestaan op de lock screen, maar toch blijf ik hem zien.
Als het niet kan, helaas.
Instellingen - Meldingen en Snelle instellingen - Statusbalk + de rest wijst zich vanzelf 👌devilsnight schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:32:
Is er een manier om die batterij icon van het lock screen af te krijgen? Ik hoef dat niet perse elke keer te zien. Ik had iets aan gezet waardoor battery niet meer wordt toegestaan op de lock screen, maar toch blijf ik hem zien.
Nee dat is het helaas niet. Ik wil de battery wel graag in de status balk rechtsboven zien. Het gaat echt om de lock screen en dan staat de batterij onder de tijd links aan de zijkant. Die zou ik graag weg willen hebben. Het aparte is, wanneer ik de phone op de lock screen zet dan is het icoontje niet te zien. Echter wanneer de lock screen weer aan gaat daarna is hij zichtbaar. Denk dat het niet kan.Chris.nl schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:35:
[...]
Instellingen - Meldingen en Snelle instellingen - Statusbalk + de rest wijst zich vanzelf 👌
Thanks voor de tip.Remko1973 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 04:35:
[...]
Ja en nu uit frustratie nog een keer ook de APN instellingen doorgenomen en nu stond het poortnummer niet ingevuld. Net overgenomen vanuit Odido en handmatig ingevoerd en zowaar lijkt het probleem opgelost. Dus krijg nu het idee dat bij het kopiëren van alle instellingen van de OP11 naar de OP13 iets niet goed is gegaan. Dus wellicht helpt dit ook voor jou!
Heb zojuist even de stappen doorlopen bij KPN, maar de zaken die er al in staan, die staan goed. Jammer.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
@devilsnight Ah, je hebt gelijk. 'k Had de vraag niet goed gelezen.
'k Heb zelf géén batterijstatus op 't lockscreen of bij heractivatie hiervan. Zal er eens op letten of ie tevoorschijn komt bij een notificatie.
Heb je bij de instellingen extra informatie op geen staan?
:strip_exif()/f/image/LWbs1EGu8ba1GoR9puyk00Yx.jpg?f=fotoalbum_large)
Zou ook kunnen dat ik 't niet zie omdat ik vrij veel gebloated heb met UAD-ng, maar 'k zou dan niet exact weten welke app je daarvoor moet uitschakelen...
'k Heb zelf géén batterijstatus op 't lockscreen of bij heractivatie hiervan. Zal er eens op letten of ie tevoorschijn komt bij een notificatie.
:strip_exif()/f/image/LWbs1EGu8ba1GoR9puyk00Yx.jpg?f=fotoalbum_large)
Zou ook kunnen dat ik 't niet zie omdat ik vrij veel gebloated heb met UAD-ng, maar 'k zou dan niet exact weten welke app je daarvoor moet uitschakelen...
Misschien stomme vraag maar hoe kom ik daar precies? Ik zie zelf die klok optie niet staan.Chris.nl schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:12:
@devilsnight Ah, je hebt gelijk. 'k Had de vraag niet goed gelezen.
[Afbeelding]
Oh en stel ik heb allemaal apps aan staan, en ik wil alles sluiten, hoe? Ik kan natuurlijk swipen naar links of rechts onderin en dan per app naar rechts of links om ze te sluiten maar surely dat dit makkelijker kan?
[ Voor 23% gewijzigd door devilsnight op 28-07-2025 11:22 ]
Instellingen - Achtergrond en stijl -> Op actieve thema klikken -> op de klok klikkendevilsnight schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:20:
[...]
Misschien stomme vraag maar hoe kom ik daar precies? Ik zie zelf die klok optie niet staan.
Oh en stel ik heb allemaal apps aan staan, en ik wil alles sluiten, hoe? Ik kan natuurlijk swipen naar links of rechts onderin en dan per app naar rechts of links om ze te sluiten maar surely dat dit makkelijker kan?
Alle apps tegelijkertijd sluiten, zie ik ook geen setting voor. Één voor één wegvegen het is 🥹
Ik heb dat geprobeerd, maar helaas, ik blijf die batterij status zien, zelfs met percentage. Dat kan ik voor status bar wel uitzetten. Apart dat jij het niet ziet, dan zou je denken dat het moet kunnen.Chris.nl schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:50:
[...]
Instellingen - Achtergrond en stijl -> Op actieve thema klikken -> op de klok klikken
Alle apps tegelijkertijd sluiten, zie ik ook geen setting voor. Één voor één wegvegen het is 🥹
Er is nog een manier om apps redelijk vlot te sluiten. Van onder naar boven swipen en vasthouden. Dan kun je de apps ook redelijk vlot sluiten en hoef je ze niet per stuk weg te vegen.
Instellingen - Achtergrond en stijl - Always-on display - Weergave instellingen - Informatie -> Accu uitvinkendevilsnight schreef op maandag 28 juli 2025 @ 12:11:
[...]
Ik heb dat geprobeerd, maar helaas, ik blijf die batterij status zien, zelfs met percentage. Dat kan ik voor status bar wel uitzetten. Apart dat jij het niet ziet, dan zou je denken dat het moet kunnen.
[ Voor 17% gewijzigd door Chris.nl op 28-07-2025 14:07 ]
Held!Chris.nl schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:03:
[...]
Instellingen - Achtergrond en stijl - Always-on display - Weergave instellingen - Informatie -> Accu uitvinken
Mijn dank is groot! 🙏🏻
Wist je dat nog niet? Dat is zo een standaard Android functie die al jaar en dag bestaat....devilsnight schreef op maandag 28 juli 2025 @ 12:11:
[...]
Er is nog een manier om apps redelijk vlot te sluiten. Van onder naar boven swipen en vasthouden. Dan kun je de apps ook redelijk vlot sluiten en hoef je ze niet per stuk weg te vegen.
Haha, tja, ik denk dat ik me er nooit zo mee bezig heb gehouden met de vorige phone .LeStef schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:20:
[...]
Wist je dat nog niet? Dat is zo een standaard Android functie die al jaar en dag bestaat....
Heb hem zojuist besteld in het zwart. Nog even de blauwe overwogen, maar weet dat ik er toch een (sandstone) case om ga gebruiken, oa ivm de magneet in de case. Vind de zwarte dan toch mooier.
Heeft er iemand ervaring met een (non-oneplus) draadloze powerbank, icm een magnetische case?
Heeft er iemand ervaring met een (non-oneplus) draadloze powerbank, icm een magnetische case?
Ik ben zelf niet echt onder de indruk van de originele magnetische sandstone case. Hij viel meteen van de magnetische telefoonhouder in de auto af terwijl ik nog niet eens reed.yannickie111 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:21:
Heb hem zojuist besteld in het zwart. Nog even de blauwe overwogen, maar weet dat ik er toch een (sandstone) case om ga gebruiken, oa ivm de magneet in de case. Vind de zwarte dan toch mooier.
Een vraagje, is OnePlus nogsteeds zo aggressief met achtergrond processen en daarmee ook dat je notificaties soms mist? Ik ben aan het overwegen om ernaar over te stappen
Nog nooit last van gehad met OnePlus.Henkdepotvis schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:58:
Een vraagje, is OnePlus nogsteeds zo aggressief met achtergrond processen en daarmee ook dat je notificaties soms mist? Ik ben aan het overwegen om ernaar over te stappen
Een beetje in de settings duiken en het naar je hand zetten.Henkdepotvis schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:58:
Nooit problemen gehad.
Ik heb ook de magnetische case, en een magnetische houder. Dat hij eraf valt is mij nooit overkomen.edjedan schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:53:
[...]
Ik ben zelf niet echt onder de indruk van de originele magnetische sandstone case. Hij viel meteen van de magnetische telefoonhouder in de auto af terwijl ik nog niet eens reed.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month