Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtops1977
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 08:28
yannickie111 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:52:
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de blauwe Oneplus 13.
Ik twijfel nog tussen de zwarte of blauwe. De blauwe is wel echt anders dan anders, maar hoe voelt het 'nep' leer aan? Geeft het een beetje grip?
heb de blauwe maar ik vindt het juist fijn dat leerachtige achterkant..idd meer grip dan een "glazen"achterkant
en geen vervelende vingerafdrukken erop

hij blijft mooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:04
Lyca schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:25:
[...]

Dit heb ik inderdaad al eens ondernomen, maar dat is een zeer pijnlijk process met Authenticator. Mijn werk zit daar ook op en ik heb dan gehad na een restore van de Authenticator dat die weer een extra stap moet doen om weer te werken en daarvoor moet ik hier altijd een admin lastig vallen.

Af en toe restarten vind ik persoonlijk geen oplossing, ik heb mijn iPhone vroeger amper moeten herstarten, buiten na de updates. Het zou niet moeten
Beter wel doen:
https://id.nl/huis-en-ent...martphone-moet-herstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
13r

Paar vraagjes.

Wat hebben jullie bij scherm resolutie gekozen? Gewoon de boel op default gelaten?

En de helderheid op default gelaten? Verschilt natuurlijk per persoon, maar vind het altijd wel interessant om van anderen te horen.

Vernieuwingsfrequentie van het scherm, automatisch laten beheren?

Last but not least, slim laden aan of niet aan beginnen?

[ Voor 22% gewijzigd door devilsnight op 26-07-2025 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 18:49
25luchtballon schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:31:
Na lang wikken en wegen besloten de OnePlus 13R te kiezen boven de Pixel 9. Beide €499. Hopelijk de goede keuze gemaakt, kom zelf van de Nord 2.
Via OnePlus site zelf, gratis charger erbij, €50 coupon eraf en met een coupon gratis een case erbij van €25. Goede deal voor €499
Ik ben ook hiervoor aan het kijken. Heb je die coupon via je eigen account ? Ik dacht dat dit niet zou werken met een "flash sale" op hun site ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xlHGeY84vHoPcqg6NFolUsCj-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ov1dGECF3awqkylBE91qX8W7.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is met automatic brightness, de hoogste resolutie setting en verder alles op default. Ik heb Instagram, WhatsApp, Pathé en nog wat andere apps geïnstalleerd. Hooguit een uurtje buiten gezeten in de zon en de Phone kort gebruikt.

Kan ik tevreden zijn met dit? Ik zie ook dat WhatsApp bijna 40% gebruikt, godskolere.

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 27-07-2025 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
devilsnight schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:38:
[Afbeelding]

Dit is met automatic brightness, de hoogste resolutie setting en verder alles op default. Ik heb Instagram, WhatsApp, Pathé en nog wat andere apps geïnstalleerd. Hooguit een uurtje buiten gezeten in de zon en de Phone kort gebruikt.

Kan ik tevreden zijn met dit? Ik zie ook dat WhatsApp bijna 40% gebruikt, godskolere.
Ja is echt prima hoor. In 24 uur tijd je scherm 4 uur aan gehad en dan nog bijna de helft over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko1973
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 20:55
Ik heb een probleem waarbij ik twijfel of het aan de provider of telefoon ligt. Ik had een fysieke sim (Odido) in mijn OP11 waar ik altijd prima bereik mee had in binnen en buitenland. Dezelfde sim onlangs overgezet in mijn nieuwe OP13. In NL gaat alles goed met internet en telefonie maar zodra ik in België of Duitsland kom 'hangt' de verbinding voortdurend. Ik krijg dit alleen opgelost door de sim uit- en in te schakelen waarna het soms weer voor drie minuten werkt. Ik dacht dan een e-sim erin. Helaas nog altijd hetzelfde probleem. Heeft iemand van jullie een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
Plenkske schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:12:
[...]

Ja is echt prima hoor. In 24 uur tijd je scherm 4 uur aan gehad en dan nog bijna de helft over.
Nice. Dat is fijn om te weten, want met mijn vorige phone heb ik daar totaal niet op gelet. Maar na tig reviews gelezen te hebben van de 13r en dan oa over de batterijduur was ik benieuwd hoe dit gezien werd.

Ik heb in die 24 uur WhatsApp gebruikt, websites bezocht, ongeveer een uurtje via Bluetooth naar muziek geluisterd en nog wat dingetjes. Ik heb wel pas vandaag Instagram erop gezet, dus kijken hoe dat gaat na de tweede charge. Blijft wel bizar dat WhatsApp zoveel batterij opvreet. Maar ja, ik heb de aanbevolen setting voor die app al aan staan, dus kan ik er weinig aan doen. Tja, uninstallen maar dat ga ik niet doen.

Prachtig beeld, lekker scherp, heb de helderheid iets hoger gezet terwijl adaptive aan staat, dus als het goed is onthoud de setting dit voor mij nu. Ik begreep dat hij "leert". En hij is heerlijk vlot.

Morgen maar eens kijken naar wat leuke tips and tricks/I wish I knew this sooner video's over deze top phone. Voelt goed om terug te zijn bij OnePlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 25luchtballon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-08 11:47
Plenkske schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:25:
[...]

Ik ben ook hiervoor aan het kijken. Heb je die coupon via je eigen account ? Ik dacht dat dit niet zou werken met een "flash sale" op hun site ?
Die coupon van €50 met het inleveren van mijn oude telefoon (ga de telefoon gewoon houden). En die gratis case heb ik los besteld. Anders werkte het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
25luchtballon schreef op zondag 27 juli 2025 @ 18:06:
[...]

Die coupon van €50 met het inleveren van mijn oude telefoon (ga de telefoon gewoon houden). En die gratis case heb ik los besteld. Anders werkte het inderdaad niet.
Huh, je kan aangeven dat je hem inlevert en dan toch houden ? Komen ze er dan niet meer op terug ?

Na zelf wat zoeken lijkt het erop dat dit kan. Gewoon alle berichten negeren en vervolgens verloopt het en annuleren ze het zelf.
Klopt dat ?

[ Voor 15% gewijzigd door Plenkske op 27-07-2025 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:04

Steeffoon

Smartphone-nerd

Remko1973 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:55:
Ik heb een probleem waarbij ik twijfel of het aan de provider of telefoon ligt. Ik had een fysieke sim (Odido) in mijn OP11 waar ik altijd prima bereik mee had in binnen en buitenland. Dezelfde sim onlangs overgezet in mijn nieuwe OP13. In NL gaat alles goed met internet en telefonie maar zodra ik in België of Duitsland kom 'hangt' de verbinding voortdurend. Ik krijg dit alleen opgelost door de sim uit- en in te schakelen waarna het soms weer voor drie minuten werkt. Ik dacht dan een e-sim erin. Helaas nog altijd hetzelfde probleem. Heeft iemand van jullie een idee?
Ik dacht dat ik de enige was en dat het aan mij lag, maar dit klinkt heel herkenbaar. Ik woon vlakbij Duitsland, en elke keer gedonder. Heb er een fysieke sim in van KPN, heb al een nieuwe simkaart aangevraagd, maar continue hetzelfde gedoe. Had het in Londen ook.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko1973
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 20:55
Steeffoon schreef op zondag 27 juli 2025 @ 22:00:
[...]

Ik dacht dat ik de enige was en dat het aan mij lag, maar dit klinkt heel herkenbaar. Ik woon vlakbij Duitsland, en elke keer gedonder. Heb er een fysieke sim in van KPN, heb al een nieuwe simkaart aangevraagd, maar continue hetzelfde gedoe. Had het in Londen ook.
Ja en nu uit frustratie nog een keer ook de APN instellingen doorgenomen en nu stond het poortnummer niet ingevuld. Net overgenomen vanuit Odido en handmatig ingevoerd en zowaar lijkt het probleem opgelost. Dus krijg nu het idee dat bij het kopiëren van alle instellingen van de OP11 naar de OP13 iets niet goed is gegaan. Dus wellicht helpt dit ook voor jou!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 25luchtballon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-08 11:47
Plenkske schreef op zondag 27 juli 2025 @ 18:13:
[...]

Huh, je kan aangeven dat je hem inlevert en dan toch houden ? Komen ze er dan niet meer op terug ?

Na zelf wat zoeken lijkt het erop dat dit kan. Gewoon alle berichten negeren en vervolgens verloopt het en annuleren ze het zelf.
Klopt dat ?
In de tussentijd kan je de telefoon hebben laten vallen, kan van alles gebeuren. Heb mijn Nord 2 opgegeven, is een oud ding.

In het ergste geval betaal je die €27 retour kosten of die coupon terug. Dat vind ik wel meevallen voor een gratis lader erbij en een case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Is er een manier om die batterij icon van het lock screen af te krijgen? Ik hoef dat niet perse elke keer te zien. Ik had iets aan gezet waardoor battery niet meer wordt toegestaan op de lock screen, maar toch blijf ik hem zien.

Als het niet kan, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
devilsnight schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:32:
Is er een manier om die batterij icon van het lock screen af te krijgen? Ik hoef dat niet perse elke keer te zien. Ik had iets aan gezet waardoor battery niet meer wordt toegestaan op de lock screen, maar toch blijf ik hem zien.

Als het niet kan, helaas.
Instellingen - Meldingen en Snelle instellingen - Statusbalk + de rest wijst zich vanzelf 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Chris.nl schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:35:
[...]

Instellingen - Meldingen en Snelle instellingen - Statusbalk + de rest wijst zich vanzelf 👌
Nee dat is het helaas niet. Ik wil de battery wel graag in de status balk rechtsboven zien. Het gaat echt om de lock screen en dan staat de batterij onder de tijd links aan de zijkant. Die zou ik graag weg willen hebben. Het aparte is, wanneer ik de phone op de lock screen zet dan is het icoontje niet te zien. Echter wanneer de lock screen weer aan gaat daarna is hij zichtbaar. Denk dat het niet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Remko1973 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 04:35:
[...]

Ja en nu uit frustratie nog een keer ook de APN instellingen doorgenomen en nu stond het poortnummer niet ingevuld. Net overgenomen vanuit Odido en handmatig ingevoerd en zowaar lijkt het probleem opgelost. Dus krijg nu het idee dat bij het kopiëren van alle instellingen van de OP11 naar de OP13 iets niet goed is gegaan. Dus wellicht helpt dit ook voor jou!
Thanks voor de tip.
Heb zojuist even de stappen doorlopen bij KPN, maar de zaken die er al in staan, die staan goed. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@devilsnight Ah, je hebt gelijk. 'k Had de vraag niet goed gelezen.

'k Heb zelf géén batterijstatus op 't lockscreen of bij heractivatie hiervan. Zal er eens op letten of ie tevoorschijn komt bij een notificatie.

Heb je bij de instellingen extra informatie op geen staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGuid6C97CpMJddMTXDxrJu8YFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWbs1EGu8ba1GoR9puyk00Yx.jpg?f=fotoalbum_large

Zou ook kunnen dat ik 't niet zie omdat ik vrij veel gebloated heb met UAD-ng, maar 'k zou dan niet exact weten welke app je daarvoor moet uitschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Chris.nl schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:12:
@devilsnight Ah, je hebt gelijk. 'k Had de vraag niet goed gelezen.

'k Heb zelf géén batterijstatus op 't lockscreen of bij heractivatie hiervan. Zal er eens op letten of ie tevoorschijn komt bij een notificatie.

Heb je bij de instellingen extra informatie op geen staan?

[Afbeelding]

Zou ook kunnen dat ik 't niet zie omdat ik vrij veel gebloated heb met UAD-ng, maar 'k zou dan niet exact weten welke app je daarvoor moet uitschakelen...
Misschien stomme vraag maar hoe kom ik daar precies? Ik zie zelf die klok optie niet staan. :)

Oh en stel ik heb allemaal apps aan staan, en ik wil alles sluiten, hoe? Ik kan natuurlijk swipen naar links of rechts onderin en dan per app naar rechts of links om ze te sluiten maar surely dat dit makkelijker kan?

[ Voor 23% gewijzigd door devilsnight op 28-07-2025 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
devilsnight schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:20:
[...]

Misschien stomme vraag maar hoe kom ik daar precies? Ik zie zelf die klok optie niet staan. :)

Oh en stel ik heb allemaal apps aan staan, en ik wil alles sluiten, hoe? Ik kan natuurlijk swipen naar links of rechts onderin en dan per app naar rechts of links om ze te sluiten maar surely dat dit makkelijker kan?
Instellingen - Achtergrond en stijl -> Op actieve thema klikken -> op de klok klikken

Alle apps tegelijkertijd sluiten, zie ik ook geen setting voor. Één voor één wegvegen het is 🥹

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Chris.nl schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:50:
[...]

Instellingen - Achtergrond en stijl -> Op actieve thema klikken -> op de klok klikken

Alle apps tegelijkertijd sluiten, zie ik ook geen setting voor. Één voor één wegvegen het is 🥹
Ik heb dat geprobeerd, maar helaas, ik blijf die batterij status zien, zelfs met percentage. Dat kan ik voor status bar wel uitzetten. Apart dat jij het niet ziet, dan zou je denken dat het moet kunnen.

Er is nog een manier om apps redelijk vlot te sluiten. Van onder naar boven swipen en vasthouden. Dan kun je de apps ook redelijk vlot sluiten en hoef je ze niet per stuk weg te vegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
devilsnight schreef op maandag 28 juli 2025 @ 12:11:
[...]

Ik heb dat geprobeerd, maar helaas, ik blijf die batterij status zien, zelfs met percentage. Dat kan ik voor status bar wel uitzetten. Apart dat jij het niet ziet, dan zou je denken dat het moet kunnen.
Instellingen - Achtergrond en stijl - Always-on display - Weergave instellingen - Informatie -> Accu uitvinken

[ Voor 17% gewijzigd door Chris.nl op 28-07-2025 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Chris.nl schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:03:
[...]

Instellingen - Achtergrond en stijl - Always-on display - Weergave instellingen - Informatie -> Accu uitvinken
Held!

Mijn dank is groot! 🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 12:56
devilsnight schreef op maandag 28 juli 2025 @ 12:11:
[...]

Er is nog een manier om apps redelijk vlot te sluiten. Van onder naar boven swipen en vasthouden. Dan kun je de apps ook redelijk vlot sluiten en hoef je ze niet per stuk weg te vegen.
Wist je dat nog niet? Dat is zo een standaard Android functie die al jaar en dag bestaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
LeStef schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:20:
[...]

Wist je dat nog niet? Dat is zo een standaard Android functie die al jaar en dag bestaat....
Haha, tja, ik denk dat ik me er nooit zo mee bezig heb gehouden met de vorige phone .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeStef
Net nieuw systeem update ontvangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VQpdnHQg4u7eQZzHeemNDe42Os=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QI8SpFTGYjsqYRxQsUxAlvws.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 14:09
Heb hem zojuist besteld in het zwart. Nog even de blauwe overwogen, maar weet dat ik er toch een (sandstone) case om ga gebruiken, oa ivm de magneet in de case. Vind de zwarte dan toch mooier.
Heeft er iemand ervaring met een (non-oneplus) draadloze powerbank, icm een magnetische case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:04
yannickie111 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:21:
Heb hem zojuist besteld in het zwart. Nog even de blauwe overwogen, maar weet dat ik er toch een (sandstone) case om ga gebruiken, oa ivm de magneet in de case. Vind de zwarte dan toch mooier.
Heeft er iemand ervaring met een (non-oneplus) draadloze powerbank, icm een magnetische case?
Ik ben zelf niet echt onder de indruk van de originele magnetische sandstone case. Hij viel meteen van de magnetische telefoonhouder in de auto af terwijl ik nog niet eens reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkdepotvis
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-09 20:46
Een vraagje, is OnePlus nogsteeds zo aggressief met achtergrond processen en daarmee ook dat je notificaties soms mist? Ik ben aan het overwegen om ernaar over te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:07

GVR

Henkdepotvis schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:58:
Een vraagje, is OnePlus nogsteeds zo aggressief met achtergrond processen en daarmee ook dat je notificaties soms mist? Ik ben aan het overwegen om ernaar over te stappen
Nog nooit last van gehad met OnePlus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Een beetje in de settings duiken en het naar je hand zetten.
Nooit problemen gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
edjedan schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:53:
[...]

Ik ben zelf niet echt onder de indruk van de originele magnetische sandstone case. Hij viel meteen van de magnetische telefoonhouder in de auto af terwijl ik nog niet eens reed.
Ik heb ook de magnetische case, en een magnetische houder. Dat hij eraf valt is mij nooit overkomen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devilsnight
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6AOwwIfPdu2tvUz8vzhq17X00g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0yriEGpBEV8eGoRhLxGyRkT.jpg?f=fotoalbum_large

Potverdorie, dit is toch verdomd goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Voor een paar apps zet ik "geen beperkingen achtergrondactiviteiten" aan. Maar voor de meeste apps hoeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qaudore
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 18:11
Ook de OnePlus 13 besteld.. mijn Pixel 6 was na 4 jaar toch iets te oud, ding doet het nog prima maar de batterij en oplaadpoort zijn wel echt aan het eind van hun leven.

Nog even getwijfeld over een pixel 9/10 Pro, mede ook dat de pixel 6, met al zijn falen tot nu toe, toch wel echt een goede telefoon is en was. Maar de betere hardware en de wat openere houding tov custom roms en daardoor minder afhankelijk van Google Services, etc bij OnePlus hebben me over de streep getrokken. Ben benieuwd! Na jaren weer een flagship yeey!

Iemand nog goede hoesjes die ik kan kopen? Ik zoek iets met qi2 magnetisch en dat het hoesje een klein opstaand randje heeft om het scherm heen.

[ Voor 12% gewijzigd door qaudore op 04-08-2025 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
qaudore schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:32:
Ook de OnePlus 13 besteld.. mijn Pixel 6 was na 4 jaar toch iets te oud, ding doet het nog prima maar de batterij en oplaadpoort zijn wel echt aan het eind van hun leven.

Nog even getwijfeld over een pixel 9/10 Pro, mede ook dat de pixel 6, met al zijn falen tot nu toe, toch wel echt een goede telefoon is en was. Maar de betere hardware en de wat openere houding tov custom roms en daardoor minder afhankelijk van Google Services, etc bij OnePlus hebben me over de streep getrokken. Ben benieuwd! Na jaren weer een flagship yeey!

Iemand nog goede hoesjes die ik kan kopen? Ik zoek iets met qi2 magnetisch en dat het hoesje een klein opstaand randje heeft om het scherm heen.
Ik heb zelf de sandstone case nu in bestelling, die vond ik ook super bij de Nord 2T.
Die was even geleden niet beschikbaar, en heb toen de woodgrain case besteld.
Die zou ik je zeker níet aanraden. Voelt wiebelig, té open aan de zijkanten naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10
qaudore schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:32:

Ik heb deze gekocht en ben er erg blij mee! Wiebelt niet, maakt het device niet log (lees: voelbaar dikker) in je hand en de gripplekken aan de zijkanten zijn superfijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Vads schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:17:
[...]

Ik heb deze gekocht en ben er erg blij mee! Wiebelt niet, maakt het device niet log (lees: voelbaar dikker) in je hand en de gripplekken aan de zijkanten zijn superfijn.
Ik heb vandaag de sandstone case binnengekregen. Die voelt hetzelfde als bij mijn Nord 2T, en daar was ik meer dan tevreden over.
Kan me voorstellen dat de case die jij linkt beter is met magsafe, omdat het dat extra streepje magneet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Dit is dan weer raar als ik het vergelijk met de vorige charge.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJwCNTyOCIFxOl1y5aSQFTuIH6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJy9Y3AEIkzUoFYSZbEnAchR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb niks zwaars gedaan, geen games, amper video's, hooguit wat browsing en whatsapp, zeer vergelijkbaar met de vorige charge. Hoe kan deze screen on time zoveel korter zijn?

Misschien begrijp ik het screen on time verkeerd, want op mijn vorige foto staat iets van 9 uur screen on time, maar er is no way dat ik het scherm in totaal 9 uur aan heb gehad. Of heb ik nu te maken met iets wat de batterij echt te snel opslurpt? Chrome gebruikt 30%, maar dat was bij de vorige charge ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
devilsnight schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:55:
Dit is dan weer raar als ik het vergelijk met de vorige charge.

[Afbeelding]

Ik heb niks zwaars gedaan, geen games, amper video's, hooguit wat browsing en whatsapp, zeer vergelijkbaar met de vorige charge. Hoe kan deze screen on time zoveel korter zijn?

Misschien begrijp ik het screen on time verkeerd, want op mijn vorige foto staat iets van 9 uur screen on time, maar er is no way dat ik het scherm in totaal 9 uur aan heb gehad. Of heb ik nu te maken met iets wat de batterij echt te snel opslurpt? Chrome gebruikt 30%, maar dat was bij de vorige charge ook.
Bij deze heb je de telefoon langer gebruikt sinds lading, maar minder je scherm aan gehad.
Bij de vorige heb je de telefoon minder lang gebruikt en meer je scherm aan gehad. Scherm aan staat los van een app. Die telt gewoon hoelang het scherm aan is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Plenkske schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:22:
[...]

Bij deze heb je de telefoon langer gebruikt sinds lading, maar minder je scherm aan gehad.
Bij de vorige heb je de telefoon minder lang gebruikt en meer je scherm aan gehad. Scherm aan staat los van een app. Die telt gewoon hoelang het scherm aan is geweest.
Maar dat is best apart, want ik gebruik hem voornamelijk voor WhatsApp, internet browsing, na die lading geen muziek dit keer, en hele korte dingetjes zoals een supermarkt pas spannen en/sport school.

Voor mijn gevoel heeft het scherm bij de lading ervoor no way 9 uur in totaal aan gestaan, maar ja. Dat heb ik dan mis, haha.

Ik schrok wel een beetje van hoeveel procent Chrome en Whatsapp gebruiken van de accu. Is het nou zo dat wanneer ik Chrome bijvoorbeeld helemaal sluit, dus de hele window sluiten zeg maar, dat ie dan geen gebruik maakt van de accu of moet ik echt via de app settings Chrome geforceerd sluiten dan?

[ Voor 26% gewijzigd door devilsnight op 08-08-2025 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10
Ben erg blij met mijn OnePlus 13 maar ik ding wat ik erg mis, is wanneer ik de app drawer open (met vinger van onder naar boven) het toetsenbord automatisch mee-opent... kan dat überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Vads schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:38:
Ben erg blij met mijn OnePlus 13 maar ik ding wat ik erg mis, is wanneer ik de app drawer open (met vinger van onder naar boven) het toetsenbord automatisch mee-opent... kan dat überhaupt?
Niet direct. Ik heb wel ingesteld dat wanneer je van boven naar beneden veegt, de zoekfunctie direct kunt gebruiken en dan het toetsenbord opent. Dan zoek ik direct naar een desbetreffende app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Als jullie buiten zitten in de volle zon met de 13r en met brightness op max, kun je dan echt goed een youtube video of Netflix film/serie zien? Ik niet namelijk. Heb het net even getest.

Browsing gaat verder wel, maar een video is toch wel slecht zichtbaar. Volgens OnePlus zou deze een peak brightness van 4500 nits hebben, maar dat is dit naar mijn idee echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:20

13art

Moderator Mobile
Vandaag in een coolblue winkel de Op13 in mijn handen gehad. Was wel meteen liefde op het eerste gezicht. Deze nu dan Vandaag in een coolblue winkel de Op13 in mijn handen gehad. Was wel meteen liefde op het eerste gezicht. Deze dan ook maart kort daarna online gekocht (twee kansje, zo goed als nieuw). Morgen maar even mee spelen en kijken welke telefoon ik ga houden. S23+, Xiaomi 15 of de Op13.

Twijfelde nog tussen de blauwe met nep lederen achterkant of de witte die een soort van glitter er in verwerkt had. Maar nu voor de blauwe gekozen. Vanwege de extra grip is voor mij dan een case denk ik niet nodig.

De Xiaomi (heb ik net twee dagen in gebruik) is op zich een prima toestel met goede camera's. Voordeel is dat het een wat compactere telefoon is, vlak scherm dus een glazen screenprotector is geen probleem. Wel is alles in het menu net even anders ingedeeld, niet altijd even logisch. En Bitwarden krijg ik in zijn geheel niet 100% van de tijd goed werkend. Laden in de auto gaat niet helemaal lekker (waar een andere telefoon het prima doet) en de telefoon laadt niet op tijdens het gebruik van AA.

So far is de Xiaomi 15 een telefoon met een haat/liefde verhouding door de vreemde menu's en quirks als is het merendeel een kwestie van wennen denk is.

Maar goed, morgen de OP 13 naar eens aan de tand voelen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@13art Wat de S23+ specs/soc betreft had je ook de 13R in de mix kunnen gooien. Ook een vlak scherm, wat idd goed samen gaat met glazen screenprotector. Bla... Have fun met de 13 morgen, ook vast een topkeuze 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Chris.nl schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 06:45:
@13art Wat de S23+ specs/soc betreft had je ook de 13R in de mix kunnen gooien. Ook een vlak scherm, wat idd goed samen gaat met glazen screenprotector. Bla... Have fun met de 13 morgen, ook vast een topkeuze 👌
De S23+ heb ik (al) twee jaar, met een kleintje van 8+ maanden in ons midden wilde ik een toestel dat iets meer up to date is en iets betere camera's heeft zonder er 1000+ euro aan uit te geven.

Daarbij dacht ik gelezen te hebben, maar correct me if I'm wrong dat de camera's van de 13 toch wel wat beter zijn dan de 13R (ik zal zo even wat reviews lezen).

In de winkel hadden ze echter niet de blauwe variant liggen. En de witte was echt wel <3 . Maar goed, de blauwe is meer grip, geen hoesje nodig en daarmee dan een dunner toestel. Ik ga het zien en eventueel de blauwe dan wel weer omruilen voor een witte.

Eerder een OP7T Pro gehad dus ik verwacht wel snel gewend te zijn aan de OP13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik geloof direct dat de 13 camera's beter zijn dan die van de 13R. Die heeft gewoon een oké camera, maar niet bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qaudore
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 18:11
Vads schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:17:
[...]

Inderdaad prima hoesje! Beetje bulky, maar ik heb grote handen dus komt wel goed. Verder heb ik nog wel last van wireless Android Auto. Mijn OnePlus 13 blijft disconnecten, als ik bluetooth uitzet als ie eenmaal verbonden is gaat het langer goed maar verliest die soms wel signaal... Ik heb net cache en data van Android Auto verwijderd en opnieuw opgestart even kijken of dat het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 15:53
devilsnight schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 13:22:
Als jullie buiten zitten in de volle zon met de 13r en met brightness op max, kun je dan echt goed een youtube video of Netflix film/serie zien? Ik niet namelijk. Heb het net even getest.

Browsing gaat verder wel, maar een video is toch wel slecht zichtbaar. Volgens OnePlus zou deze een peak brightness van 4500 nits hebben, maar dat is dit naar mijn idee echt niet.
Bij instellingen en dan oogcomfort moet je hem op slim zetten. Bij mij pas hij hem daarom automatisch aan. Met veel zonlicht kan ik prima mijn scherm aflezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bijzonder, heb de optie aan staan om te laden tot 100% en dan te zakken tot 95% dan weer naar 100%, etc.
Vannacht aan de lader gehangen (slim laden staat ook aan maar dat moet mijn OP13 nog leren), de hele nacht op 100% gebleven.

Vanochtend van de lader, toen de accu naar 99% sprong kwam de melding: Opladen stopt automatisch wanneer de batterij volledig is opgeladen en wordt hervat wanneer het batterijniveau onder de 95% zakt.

Joh, had je dat niet vannacht moeten doen toen de telefoon daadwerkelijk aan de lader lag? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Het ging de laatste tijd beter met de batterijduur van de OnePlus 13, mogelijk toch na de eerder genoemde zaken van Google Play. Maar inmiddels is de batterijduur weer matig. Geen pijl op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Steeffoon schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:42:
Het ging de laatste tijd beter met de batterijduur van de OnePlus 13, mogelijk toch na de eerder genoemde zaken van Google Play. Maar inmiddels is de batterijduur weer matig. Geen pijl op te trekken.
Ik ervaar inderdaad net hetzelfde.
Er is geen houvast aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

LeStef schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:14:
[...]

Ik ervaar inderdaad net hetzelfde.
Er is geen houvast aan.
Jammer zeg, maar 'gelukkig' dat ik blijkbaar niet de enige ben... Snap er niets van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zijn er hier meer mensen die de optie hebben aanstaan dat de accu tot 100% laadt en wanneer vol en nog aan de lader de telefoon de accu tot 95% laadt zakken om vervolgens weer te laden tot 100%?

Zo, zie je dat terug in de grafiek? Ik heb die optie wel aan staan, maar het lijkt niet te werken. Strakke horizontale lijn op de 100%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VURYuRm-gzWvcFCwwSgoHIWoMQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Rx8FIuGd550qMkAMuNTjy4r.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
Ah, meer mensen die hetzelfde ervaren: https://www.reddit.com/r/OnePlus13/s/lZJ9VO3WZq

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 17-08-2025 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 13:47
Kan ik in dit topic ook mijn vraag kwijt over de OnePlus 13T/13S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Joeneunited schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:21:
Kan ik in dit topic ook mijn vraag kwijt over de OnePlus 13T/13S?
Ja, maar die wordt niet verkocht in de EU (behalve import uit China), dus kans dat je weinig response krijgt.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 13:47
Ik was dus benieuwd of mensen het aan hebben gedurfd deze te importeren en of dit hier een beetje werkt. Zag in het nieuwsbericht op de FP discussie over waarom dit wel en geen goed idee is. Ik zit bij Odido, dus voor 5G is dit geen probleem, maar dan haalt iemand er weer 4G banden bij die blijkbaar nodig zijn, dan wordt het mij al snel te ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Joeneunited schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:39:
Ik was dus benieuwd of mensen het aan hebben gedurfd deze te importeren en of dit hier een beetje werkt. Zag in het nieuwsbericht op de FP discussie over waarom dit wel en geen goed idee is. Ik zit bij Odido, dus voor 5G is dit geen probleem, maar dan haalt iemand er weer 4G banden bij die blijkbaar nodig zijn, dan wordt het mij al snel te ingewikkeld.
Voornaamste probleem wat tegenwoordig speelt is dat we (van Oxygen Updater) zien dat OnePlus het een stuk moeilijker maakt. Zo lopen veel 'converted devices' (ColorOS naar OxygenOS) tegen het handmatig updaten aan via Oxygen Updater. Dan staat er bij lokale upgrade 'update failed'. Vermoedelijk omdat OnePlus het moeilijker wilt maken zodat je minder makkelijk aan een goedkoop toestel komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:45

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand nog een tip voor een goede screen protector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Steeffoon schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:42:
Laadt je wel tot 100%? Of heb je batterijbesparing aan staan? Niet af en toe tot 100 laden geeft SoC drift en dan haal je ineens een stuk minder.

Ik heb mijn toestel zaterdagochtend van de lader gehaald, een dag SAIL Amsterdam gedaan (3 uur treinen, streamen, internetten) en veel foto's gemaakt. Vervolgens de hele zondag ook nog mee gedaan en uiteindelijk lag het ding om 23:00 aan de lader met 4% batterij.

Het is niet dat ik klaag met 1 dag en 11 uur gebruik dat hij dan een keertje leeg is. :P

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

asing schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:08:
[...]

Laadt je wel tot 100%? Of heb je batterijbesparing aan staan? Niet af en toe tot 100 laden geeft SoC drift en dan haal je ineens een stuk minder.

Ik heb mijn toestel zaterdagochtend van de lader gehaald, een dag SAIL Amsterdam gedaan (3 uur treinen, streamen, internetten) en veel foto's gemaakt. Vervolgens de hele zondag ook nog mee gedaan en uiteindelijk lag het ding om 23:00 aan de lader met 4% batterij.

Het is niet dat ik klaag met 1 dag en 11 uur gebruik dat hij dan een keertje leeg is. :P
Jups, ik laad 'm tot 100, geen batterijbesparing.
Het is gewoon zo inconsistent als wat; de ene dag haal je er alles mee, de andere dag haal je net aan rond bedtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas81
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:44
Bij mij lijkt het mobiele netwerk bereik veel verschil te maken.
Ik was 2 weken in Frankrijk met slechte dekking. Dat halveerde mijn accuduur!
Terug in NL gelijk weer 2 dagen voor hij aan de lader moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Steeffoon schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:13:
[...]

Jups, ik laad 'm tot 100, geen batterijbesparing.
Het is gewoon zo inconsistent als wat; de ene dag haal je er alles mee, de andere dag haal je net aan rond bedtijd.
Staan er toevallig updates klaar in de Play store? Bij mijn vorige toestel maakte dat heel veel uit. Iedere keer als ik door de accu vloog even kijken in de Play store en jawel, een zooi updates. Die even installeren en dan was alles weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Bas81 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:15:
Bij mij lijkt het mobiele netwerk bereik veel verschil te maken.
Ik was 2 weken in Frankrijk met slechte dekking. Dat halveerde mijn accuduur!
Terug in NL gelijk weer 2 dagen voor hij aan de lader moet.
Dat is voor ieder toestel een probleem. Proberen te verbinden met een mast kost veel energie. Een gebrek aan dekking is slecht voor je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

asing schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:21:
[...]

Staan er toevallig updates klaar in de Play store? Bij mijn vorige toestel maakte dat heel veel uit. Iedere keer als ik door de accu vloog even kijken in de Play store en jawel, een zooi updates. Die even installeren en dan was alles weer in orde.
Nope, doe ik braaf. Heb me er maar bij neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb de OP13 nu 3-4 weken in mijn bezit, maar ben toch enigzins teleurgesteld. Heb zelfs overwogen om hem weer terug te sturen, maar ik zie hier toch maar vanaf en wacht op de nieuwere generatie toestellen.

Met name de camera ben ik wat in teleurgesteld. Foto's zijn op het eerste gezicht meestal mooi (een enkele keer worden de foto's teveel aangepast waardoor het niet meer mooi is). Goed contrast, mooie kleuren, ed. Echter heel vaak valt het me op dat bij het inzoomen de foto toch net niet helemaal scherp is. Nu moet ik er bij zeggen dat het dan vaak om foto's gaat van mijn 9 maanden oude dochtertje die natuurlijk niet vaak stil zit. Het probleem zit hem in dat de foto vaak genomen wordt met een 1/100 sluitertijd. Dat is gewoon te laag voor echt een scherpe foto. Daarbij gebruik ik voor portret foto's het liefste de 3x zoom want anders moet ik te dichtbij komen en is de kleine alweer afgeleid.
Kan je zeggen, probeer dan master mode. Is een optie inderdaad. Maar daarbij valt het me weer tegen hoe snel er ruis zichtbaar is. Bij een iso van 320 is al behoorlijk wat ruis zichtbaar. Jammer.

Verder is de accu prima, maar ik had er meer van verwacht. Ik vind hem nu niet zo fenomenaal beter dan de andere telefoons die ik gehad heb.

Maar goed, ik heb hem nu, ik houd de telefoon want buiten de camera om is het op zich best een fijn toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

13art schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:52:
Ik heb de OP13 nu 3-4 weken in mijn bezit, maar ben toch enigzins teleurgesteld. Heb zelfs overwogen om hem weer terug te sturen, maar ik zie hier toch maar vanaf en wacht op de nieuwere generatie toestellen.

Met name de camera ben ik wat in teleurgesteld. Foto's zijn op het eerste gezicht meestal mooi (een enkele keer worden de foto's teveel aangepast waardoor het niet meer mooi is). Goed contrast, mooie kleuren, ed. Echter heel vaak valt het me op dat bij het inzoomen de foto toch net niet helemaal scherp is. Nu moet ik er bij zeggen dat het dan vaak om foto's gaat van mijn 9 maanden oude dochtertje die natuurlijk niet vaak stil zit. Het probleem zit hem in dat de foto vaak genomen wordt met een 1/100 sluitertijd. Dat is gewoon te laag voor echt een scherpe foto. Daarbij gebruik ik voor portret foto's het liefste de 3x zoom want anders moet ik te dichtbij komen en is de kleine alweer afgeleid.
Kan je zeggen, probeer dan master mode. Is een optie inderdaad. Maar daarbij valt het me weer tegen hoe snel er ruis zichtbaar is. Bij een iso van 320 is al behoorlijk wat ruis zichtbaar. Jammer.

Verder is de accu prima, maar ik had er meer van verwacht. Ik vind hem nu niet zo fenomenaal beter dan de andere telefoons die ik gehad heb.

Maar goed, ik heb hem nu, ik houd de telefoon want buiten de camera om is het op zich best een fijn toestel.
Ik gebruik zelf ook vaak de actie knop op de camera (rennend poppetje als icoon) als ik mijn kinderen fotografeer en ze zijn aan het rennen of iets. Dan zijn de foto's mooi scherp. Wellicht is dat nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mister I schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:01:
[...]

Ik gebruik zelf ook vaak de actie knop op de camera (rennend poppetje als icoon) als ik mijn kinderen fotografeer en ze zijn aan het rennen of iets. Dan zijn de foto's mooi scherp. Wellicht is dat nog iets?
Ja die moet ik nog uitproberen. Jammere is alleen dat die in de portretmodus niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Knip, dubbel.

[ Voor 97% gewijzigd door 13art op 27-08-2025 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04-09 16:02
Ik lees hier veel over bluetooth problemen. Sindskort de OnePlus 13R. Prima toestel.
Ik ervaar problemen met mijn JBL oortjes. Als ik Netflix kijk of Spotivy luister valt na een paar minuten het geluid even weg en komt weer terug en dat blijft zich herhalen.

Ik heb al alles geprobeert. Cach geleegd van de JBL app, oordopjes opnieuw geconnect en ook gereset. Niks helpt. Het ligt niet aan de JBL oordopjes. Als ik op mijn oude OnePlus 5T luister doet alles het vlekkeloos. Zelfs oortjes van de action doen het vlekkeloos!

JBL oortjes zijn Bluetooth 5.2 en Oneplus 13R is 5.4. Kan het daar aan liggen? Moet ik nieuwe oortjes kopen. Ben bang dat ik dan dezelfde problemen krijg.

Iemand zelfde soort problemen?

Alvast bedankt voor reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Paterman schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:55:
Ik lees hier veel over bluetooth problemen. Sindskort de OnePlus 13R. Prima toestel.
Ik ervaar problemen met mijn JBL oortjes. Als ik Netflix kijk of Spotivy luister valt na een paar minuten het geluid even weg en komt weer terug en dat blijft zich herhalen.

Ik heb al alles geprobeert. Cach geleegd van de JBL app, oordopjes opnieuw geconnect en ook gereset. Niks helpt. Het ligt niet aan de JBL oordopjes. Als ik op mijn oude OnePlus 5T luister doet alles het vlekkeloos. Zelfs oortjes van de action doen het vlekkeloos!

JBL oortjes zijn Bluetooth 5.2 en Oneplus 13R is 5.4. Kan het daar aan liggen? Moet ik nieuwe oortjes kopen. Ben bang dat ik dan dezelfde problemen krijg.

Lijkt mij een software probleem idd, maar zal niet aan de verschillende Bluetooth-versies liggen nee. 5.4 is uiteraard backwards compatible met veel oudere Bluetooth-versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
@Anonymoussaurus
Lijkt mij een software probleem idd
Bedoel je de Android software van de telefoon of de JBL software?
De versie die ik draai op mijn oude OnePlus 5T is dezelfde versie die ik om de 13R draai.

Ik hoop niet dat ik hetzelfde probleem heb als ik andere oortjes koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Paterman schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:26:
@Anonymoussaurus

[...]

Bedoel je de Android software van de telefoon of de JBL software?
De versie die ik draai op mijn oude OnePlus 5T is dezelfde versie die ik om de 13R draai.

Ik hoop niet dat ik hetzelfde probleem heb als ik andere oortjes koop.
OxygenOS. Wat voor een versie bedoel je? De 5T draait een veel oudere OxygenOS-versie dan de 13R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
Wat voor een versie bedoel je?
Bedoelde de versie van de JBL software.
De 5T draait een veel oudere OxygenOS-versie dan de 13R
Dat klopt.

Ik heb dus goedkope oortjes van de action van 15 euro en die werken wel gewoon op de 13R.
Is dat een bug dat die JBL's problemen geven met OxygenOS 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Paterman schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:54:
[...]

Bedoelde de versie van de JBL software.

[...]

Dat klopt.

Ik heb dus goedkope oortjes van de action van 15 euro en die werken wel gewoon op de 13R.
Is dat een bug dat die JBL's problemen geven met OxygenOS 15?
Ik denk dat het een OxygenOS 15 (voor je 13R) bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik heb 0 problemen met BT en ik gebruik het veel.
Onderandere met: Tom tom navigatie op de motor, systeem-helm op de motor, Sony draagbaar speaker, Pioneer muziek installatie en JBL Flip box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
13art schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:52:

Als je de aller-allerbeste camera wilt dan moet je geen OnePlus kopen. Denk dan aan een Samsung of iPhone. Dat is wel het maximale van wat je uit een telefoon kan halen.

Wil je meer/beter dan wordt het denk ik tijd om om te kijken naar een spiegel-reflex camera met een setje lenzen. Het maakt namelijk niet meer uit hoeveel pixels de sensor heeft en hoe goed de software is om fouten te corrigeren, er is maar zoveel ruimte in de behuizing en niemand zit te wachten op een toestel van een cm dik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Paterman schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:55:

Geen last van op mijn 13. Het enige wat ik merk is dat mijn Jabra niet automatisch oppakt als ik weer terug kom van een plek buiten bereik van de Jabra. Maar dat was met de vorige telefoon net zo.

Het enige moment dat mijn OP13 mij in de steek laat is als ik haast heb, het koud en nat is, ik mijn handen vol heb en de Tesla ziet niet meer dat ik in de buurt ben. Dan ineens doettie het niet meer. BT uit en aan en de auto gaat weer open. Maar zoals gezegd, alleen als het regent etc. Met dit weer geen enkel issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
@asing

Misschien is het toch iets met JBL software icm OxygenOS 15. Ik ga eens testen met de AirPods van mijn zoon. Als dit werkt dan zullen andere merken ook wel goed zijn. En anders testen bij de Mediamarkt of CoolBlue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Paterman schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:03:
@asing

Misschien is het toch iets met JBL software icm OxygenOS 15. Ik ga eens testen met de AirPods van mijn zoon. Als dit werkt dan zullen andere merken ook wel goed zijn. En anders testen bij de Mediamarkt of CoolBlue.
Een bluetooth speaker kan ook, of je autoradio. Misschien wel je versterker. Het hoeft niet perse een oordopje te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
Als het een bug in OxygenOs 15 is hoop ik dat ze het snel fixen.
En anders toch maar andere oordopjes kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
asing schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:47:
[...]

Als je de aller-allerbeste camera wilt dan moet je geen OnePlus kopen. Denk dan aan een Samsung of iPhone. Dat is wel het maximale van wat je uit een telefoon kan halen.

Wil je meer/beter dan wordt het denk ik tijd om om te kijken naar een spiegel-reflex camera met een setje lenzen. Het maakt namelijk niet meer uit hoeveel pixels de sensor heeft en hoe goed de software is om fouten te corrigeren, er is maar zoveel ruimte in de behuizing en niemand zit te wachten op een toestel van een cm dik. :)
Spiegelreflex heb ik al, maar ja die pak je toch wat minder snel dan de telefoon.

Overigens ben ik niet van mening dat Samsung en iPhone de beste camera's hebben. Die zijn ondertussen al voorbij gestreefd door Vivo en (op sommige vlakken) Xiaomi. Het zijn wel dan weer de meest breed toegankelijke telefoons. De Ultra telefoon van Samsung laatst in een Coolblue winkel in mijn handen gehad, ongetwijfeld een goede telefoon maar niet voor mij.

• Paterman
Ik was ook even benieuwd welke merk/model jullie probleemloos gebruiken icm een OnePlus 13R.

• Chris.nl
  • Niet online
Paterman schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:40:
Ik was ook even benieuwd welke merk/model jullie probleemloos gebruiken icm een OnePlus 13R.
Mosterd na de maaltijd, maar hier werken Google Pixel Buds (1)A Series probleemloos.

• Paterman
@Chris.nl

Op een OnePlus 13R?

Beetje goede kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Paterman schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:06:
@Chris.nl

Op een OnePlus 13R?

Beetje goede kwaliteit?
Ja, op de 13R. Ik ben zelf heel tevreden, prima geluid. Maar dit is dus wel de mening van iemand die 33db gehoorverlies heeft, ik durf je niet te beloven dat ze voor jou ook prima klinken (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zijn er hier meer mensen waarbij voLTE of voWifi niet in te schakelen (meer) is op de OnePlus 13?
Bij mij valt de data verbinding weg wanneer ik aan het bellen ben. Dit zou mogelijk te maken hebben met voLTE/voWIFI dat niet geactiveerd is. Maar die hele optie is bij instellingen niet zichtbaar bij mij.

Ook bij instellingen en sim status staat dat IMS niet geregistreerd is. Nu is het even de vraag of de optie om voLTE te activeren er überhaupt hoort te zijn of niet aangezien ik ook gelezen heb dat dit automatisch zou vallen onder de automatische 5G voorkeurs netwerktype (Others (newer devices ) there is 5G/4G/3G/2G (auto). If this is selected, then it should work.)

En anders moet ik maar eens hier mee aan de slag.

Was even zoeken maar dit filmpje was er behulpzaam:
YouTube: Ultimate Guide: How to Enable Volt and WiFi Calling in OnePlus Mobil...

Nu is de optie bellen via Wifi wel zichtbaar en geactiveerd en blijft de data verbinding in stand tijdens het bellen.

[ Voor 38% gewijzigd door 13art op 01-09-2025 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:47
Ik heb mijn oneplus 13 geupdate waarna het niet meer lukt om met een oplader via usb-c op te laden. Dit speelt ook in deze thread : https://community.oneplus.com/thread/1814457111422173193

Iemand die dit herkend een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:13
pitchdown schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:22:
Ik heb mijn oneplus 13 geupdate waarna het niet meer lukt om met een oplader via usb-c op te laden. Dit speelt ook in deze thread : https://community.oneplus.com/thread/1814457111422173193

Je kan dit proberen:
https://community.oneplus.com/thread/1878975763206635523

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi_4
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:20

Remi_4

remi4x@gmail.com

Had ik ook las van.

Usb debugging aangezet, en werkte weer.

Nu heb ik alleen nog kast van dat ik de meldings individueel toon niet kan veranderen.
Allemaal het zelfde nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Bij mijn oneplus 13 is het geluid tijdens het bellen erg zacht.
Het gaat dan om het maximale volume wat uit de telefoon komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Over welke update hebben jullie het eigenlijk over, deze hieronder?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKkO2r1G3N0bWxL350Mr_X2d1O4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qGHEcmSVcpQKp9C67fTBV2H0.jpg?f=fotoalbum_large

Want met deze update werkt mijn 13 naar behoren, behalve batterij waar die de eene dag goed doet en de andere dan weer zeer slecht maar dat is wel la'ger gaande dan deze update.

Edit: ik zie net dat ik op 850 zit en niet 602. Hebben jullie deze niet ontvangen een week geleden?

[ Voor 7% gewijzigd door LeStef op 05-09-2025 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 20:27:
Bij mijn oneplus 13 is het geluid tijdens het bellen erg zacht.
Het gaat dan om het maximale volume wat uit de telefoon komt.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Meest voor de hand liggende lijkt te zijn dat de gaatjes van de speaker verstopt zitten. Even proberen schoon te maken met een wattenstaafje oid.

• Remi_4

Remi_4

remi4x@gmail.com

Na kleine probleempjes, dacht ik ff terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Was ik vergeten uit te loggen bij Google.
Nu is de mobiel geblokkeerd.
Heb vie de pc uitgelogd bij Google, maar blijft geblokkeerd.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is.

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:40
Remi_4 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 11:23:
Na kleine probleempjes, dacht ik ff terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Was ik vergeten uit te loggen bij Google.
Nu is de mobiel geblokkeerd.
Heb vie de pc uitgelogd bij Google, maar blijft geblokkeerd.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is.
Ik heb mijn toestel ook naar fabrieksinstellingen reset zonder uit te loggen bij Google. Dat ging gewoon goed en toestel is verder gewoon opnieuw in te stellen.

• Remi_4

Remi_4

remi4x@gmail.com

barbarian schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 12:18:
[...]

Ik heb mijn toestel ook naar fabrieksinstellingen reset zonder uit te loggen bij Google. Dat ging gewoon goed en toestel is verder gewoon opnieuw in te stellen.
Bij mij blijft deze hangen na wifi of mobiel netwerk instellen, gaat dan ff na voor bereiding.
En keert terug na netwerk, geeft wel aan dat deze verbonden is met de wifi.

Heb ook links boven een hangslotje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Remi_4 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 16:19:
[...]

Bij mij blijft deze hangen na wifi of mobiel netwerk instellen, gaat dan ff na voor bereiding.
En keert terug na netwerk, geeft wel aan dat deze verbonden is met de wifi.

Heb ook links boven een hangslotje staan.
Heb ik ook eens voorgehad met een ander toestel en bij mij lag het aan de router, heb de phone op de router moeten verwijderen en dan terug connectie moeten maken. Weet ook niet hoe het kwam maar daarna werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi_4

Remi_4

remi4x@gmail.com

LeStef schreef op zondag 14 september 2025 @ 02:14:
[...]

Heb ik ook eens voorgehad met een ander toestel en bij mij lag het aan de router, heb de phone op de router moeten verwijderen en dan terug connectie moeten maken. Weet ook niet hoe het kwam maar daarna werkte het weer.
Maar hij geeft verbonden aan, en de mobiel doet het zelfde als de sim erin zit en dan verbinding heeft.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste