• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-11 14:16
Ik wissel makkelijk van phone maar zie eigenlijk nog geen enkele reden om over te stappen naar de 15. De 13 is gewoon een goede phone die doet wat moet zonder morren of vertraging.

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 11:44

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

LeStef schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:09:
Ik wissel makkelijk van phone maar zie eigenlijk nog geen enkele reden om over te stappen naar de 15. De 13 is gewoon een goede phone die doet wat moet zonder morren of vertraging.
Hebben ze je gevraagd of je wilde overstappen? :o

• LeStef
ocn schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:26:
[...]

Hebben ze je gevraagd of je wilde overstappen? :o
Neen wou enkel aangeven dat de OP 13 nog zeker relevant is. :?

• LeStef
Android 16 beschikbaar via Oxygen updater voor EU modellen OP13.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rce2Bh4KLDXZQ_T0RX6OrCorHmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlaR8WiRY6HFrf56q5SvFUAv.jpg?f=fotoalbum_large

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:43
LeStef schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:30:
Android 16 beschikbaar via Oxygen updater voor EU modellen OP13.

[Afbeelding]
Ga jij voor proefkonijn spelen? 😋

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• LeStef
Bull schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 21:42:
[...]

Ga jij voor proefkonijn spelen? 😋
Heb het geïnstalleerd. Nog niets getest van de nieuwe snufjes. Maar het is stabiel en alles werkt zoals ervoor. _/-\o_

• mrtops1977
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:40
Nou dat is fijn die update naar os16😡
Wil ik gaan betalen sta je mooi voor lul dat je nfc niet meer werkt ...
Schijnt een probleem te zijn en India heeft schijnbaar de patch al gehad voor dit probleem .....
Straks maar een vpnnserver naar India proberen voor die patch update....

Is toch gek dat ze dat niet meteen repareren als ze de os16 update naar de rest van de wereld opsturen
Pffff

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 13:28
mrtops1977 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 07:25:
Nou dat is fijn die update naar os16😡
Wil ik gaan betalen sta je mooi voor lul dat je nfc niet meer werkt ...
Schijnt een probleem te zijn en India heeft schijnbaar de patch al gehad voor dit probleem .....
Straks maar een vpnnserver naar India proberen voor die patch update....

Is toch gek dat ze dat niet meteen repareren als ze de os16 update naar de rest van de wereld opsturen
Pffff
Zelfde hier! Blij dat ik niet de enige ben. Ook zo'n ervaring dat je bij een pinautomaat staat, gelukkig had ik mijn pas nog. Verder voelt het wel vloeiend aan. Maar met een andere launcher erop (Niagara) heb ik eigenlijk weinig gevoel bij echt de nieuwe features....

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:05
LeStef schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 16:09:
Volgens Marques Brownlee is de camera van de 15 minder goed dan die van de 13. Aangezien de camera voor velen belangrijk is, is de 15 om die reden geen upgrade :9

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• LeStef
asing schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:55:
[...]

Volgens Marques Brownlee is de camera van de 15 minder goed dan die van de 13. Aangezien de camera voor velen belangrijk is, is de 15 om die reden geen upgrade :9
Klopt wel een beetje, ik heb ook verschillende reviews gelezen waar foto's van de 15 vergeleken worden met de 13 en naar mijn bescheiden mening trekt de 15 geen slechte foto's, wat warmer getint maar soms ook overbelicht.
13 is standaard fletser maar geeft meer details in bepaalde scenario's.
Nu ja OP stond nooit bekend voor zijn camera prestaties maar vind de 13 toch wel netjes presteren.
PS: ik heb het gevoel dat de batterij net weer langer mee gaat met A16 erop, 3u SOT met nog 87% batterij. _/-\o_

• GVR
  • Laatst online: 23:01

GVR

Ah bekend issue dus. Contactloos betalen werkt bij mij ook niet meer.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:56

Steeffoon

Smartphone-nerd

LeStef schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:11:
[...]

Klopt wel een beetje, ik heb ook verschillende reviews gelezen waar foto's van de 15 vergeleken worden met de 13 en naar mijn bescheiden mening trekt de 15 geen slechte foto's, wat warmer getint maar soms ook overbelicht.
13 is standaard fletser maar geeft meer details in bepaalde scenario's.
Nu ja OP stond nooit bekend voor zijn camera prestaties maar vind de 13 toch wel netjes presteren.
PS: ik heb het gevoel dat de batterij net weer langer mee gaat met A16 erop, 3u SOT met nog 87% batterij. _/-\o_
Ik heb de 13 uitgebreid met de 15 vergeleken, de 15 is vooral overdag stukken beter.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-11 13:29
LeStef schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 22:16:
[...]

Heb het geïnstalleerd. Nog niets getest van de nieuwe snufjes. Maar het is stabiel en alles werkt zoals ervoor. _/-\o_
Ik ook gisteren direct geupdate, vooralsnog geen issues maar ik maak dan ook geen gebruik van betalen met NFC (daar gebruik ik al jaren Garmin Pay voor). Batterij ook nog weinig zinnigs over te zeggen, vannacht bewust de accu weer eens naar 100% opgeladen ipv standaard 80% om hem potentieel weer goed te calibreren. Nu nog 81% over na 3.5 uur SOT.

• mrtops1977
Bij mij werkt nfc contactloos betalen weer
Systeem bestanden bijgewerkt en voor de zekerheid de cache van de nfc leeg gemaakt.
Net een betaling gedaan en werkt weer als ooit ervoor 👍

• GVR

GVR

mrtops1977 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:53:
Bij mij werkt nfc contactloos betalen weer
Systeem bestanden bijgewerkt en voor de zekerheid de cache van de nfc leeg gemaakt.
Net een betaling gedaan en werkt weer als ooit ervoor 👍
Vreemd, ik heb geen update voor systeembestanden, ook niet via India vpn

• mrtops1977
GVR schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:00:
[...]

Vreemd, ik heb geen update voor systeembestanden, ook niet via India vpn
Nee heb het niet via vpn gedaan uiteindelijk
Ze legde het uit als ;controleer op update dan op de 3 puntjes rechtsboven klikken ,dan naar automatisch bijwerken, dan op systeem bestanden bijwerken ...toen kwam er een systeembestanden klaar om te downloaden 16.0.0.210 patch04

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-11 17:50
Hier ook de 15 afgewacht maar volgende week toch de 13 bestellen via 't werk. Nord 3 mag naar de dochter ☺️

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 13:28
mrtops1977 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:42:
[...]

Nee heb het niet via vpn gedaan uiteindelijk
Ze legde het uit als ;controleer op update dan op de 3 puntjes rechtsboven klikken ,dan naar automatisch bijwerken, dan op systeem bestanden bijwerken ...toen kwam er een systeembestanden klaar om te downloaden 16.0.0.210 patch04
Vreemd. Bij mij verschijnt er niets. En ik snap ook niet helemaal hoe ik de NFC app cache kan legen.
Help?

• LeStef
RiCk schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:54:
[...]

Vreemd. Bij mij verschijnt er niets. En ik snap ook niet helemaal hoe ik de NFC app cache kan legen.
Help?
Ga naar app beheer, selecteer rechts boven de drie puntjes, selecteer systeem-apps tonen en zoek naar NFC.
Ik krijg trouwens ook geen update als ik systeembestanden wil updaten, zegt dat alles bijgewerkt is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-5uq3V6mSWtnbPvKSRU_wnX64g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifxozLtmbFI9zp6oueXRMWeg.jpg?f=fotoalbum_large

• GVR

GVR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QmEZ9CvjYlWsbMOLXCpHVa8Pe8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wnrPgjHJpQlbp021ecSPCcU.jpg?f=fotoalbum_large

Via Malaysia VPN. Downloaden lukte vreemdgenoeg pas na verbreken van de vpn verbinding, maar dat lag wellicht and e VPN zelf (surfshark). Kan nog niet testen of het issue hiermee is opgelost.

• LeStef
plofkip schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:49:
Sinds vandaag de eigenaar van de OP 13R, fijn toestel so far!
Weet iemand ook of het mogelijk is om de zoekbalk automatisch te activeren als je de app drawer opent? Dus dat je gelijk kan gaan typen? Ben van CRDroid gewend dat je dat in kan stellen.
Is het dit dat je zoekt?
Dan komt dit met Android 16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-e1MTjZdb2rcKneCGSI3XfIGLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHj6Ezzdx7DwmYlrbIVsZAhD.jpg?f=fotoalbum_large

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 12:43

13art

Moderator Mobile
GVR schreef op zondag 16 november 2025 @ 12:50:
[Afbeelding]

Via Malaysia VPN. Downloaden lukte vreemdgenoeg pas na verbreken van de vpn verbinding, maar dat lag wellicht and e VPN zelf (surfshark). Kan nog niet testen of het issue hiermee is opgelost.
Toevallig vandaag dezelfde ervaring.
Hij vond de update maar downloaden ho maar (ook via Surfshark) maar goed weer terug op de wifi zonder vpn en toen ging het soepel.

Als ik gebruikers op Reddit moet geloven is met deze patch het probleem met contactloos betalen opgelost. Nog niet de kans gehad om het zelf te proberen.

Edit:
Het werkt weer (y)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-11 13:12
LeStef schreef op zondag 16 november 2025 @ 18:22:
[...]

Is het dit dat je zoekt?
Dan komt dit met Android 16
[Afbeelding]
Volgens mij kun je niet gelijk beginnen te typen toch? Aangezien het toetsenbord niet geopend is?

• LeStef
plofkip schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:09:
[...]

Volgens mij kun je niet gelijk beginnen te typen toch? Aangezien het toetsenbord niet geopend is?
Met één tik op de balk wel.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste