Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 15:36

Ace

Happy Happy Joy Joy

Topicstarter
OnePlus brengt de OnePlus 13 in januari uit in Europa. Het bedrijf maakt nog geen prijs of precieze datum bekend. De smartphonefabrikant kondigde de telefoon eind oktober aan. De smartphone heeft onder meer een platter scherm en een grotere accu.

De telefoon komt in drie kleuren naar Europa: in het zwart, wit en blauw. Die eerste twee hebben een glazen achterkant, de blauwe Midnight Ocean-versie heeft veganistisch leer aan de achterzijde. OnePlus zegt in de komende weken meer details te delen over de Europese release. De 13 is sinds november te koop in China. Het toestel heeft onder meer een grotere 6000mAh-accu, Qualcomm Snapdragon Elite 8-soc en drie 50-megapixelcamera's aan de achterzijde. Daarnaast is het 6,82"-oledscherm platter dan bij voorgaande modellen het geval was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCUDWz246KrUkxMojGlduogiLYQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rpB3y4a9jlLyQxLLjwBcoP5E.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-jD2JGwfD67quXtTVIoXPwgB_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ldaqjqcB52VIwvylTh3ltbGs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 83% gewijzigd door Ace op 11-01-2025 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 07:16
Mooie openingspost!

Ik voeg meteen de release stream toe: YouTube: OnePlus 13 Series Winter Launch Event

Tierelier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-06 09:57

westergas

rikkie_pc

Ben wel in de markt voor dit toestel, de batterij van mijn 9PRO is niet meer helemaal in orde.

Wel jammer dat het toestel zo veel duurder is in de EU dan in China. De enige reden om geen toestel te importeren is het gebrek aan (officiële) eSIM support. Ik zie dat er trucjes zijn om dit te omzeilen maar zie nergens een helder antwoord of het 100% werkt. Iemand hier ervaring mee?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Topicstarter
Bedankt, zal vanavond de 13R specs proberen toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
En de eerste prijzen staan in de pricewatch:

uitvoering: OnePlus 13, 16GB ram, 512GB opslag Zwart

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 16:28
Nu nog wachten op de S25U en dan een keuze maken tussen deze 2.
Maar het is idd een groot verschil qua prijs met een toestel uit China.
En dan zit er blijkbaar in NL geen lader meer bij. :(

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBNL20
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-05 20:40
Maandje of 2 wachten en dan voor 6-700 de 16gb uit China importeren? Inderdaad bizar verschil maar wel fijne phone met alles erop en eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobberg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 21:12
Nou hij is uit hoor!

Bij OnePlus Store:
Vroege vogel 16GB RAM + 512 GB Storage + bijvoorbeeld een OnePlus Watch 2R en gelijk opgestuurd volgens mij...
1.149,00 - 50,-
Vraag me dan toch af waarom je hier dan weer meer betaalt.

Als je hem nu bestelt komt het 30 januari binnen:
16 GB RAM + 512 GB Storage + bijvoorbeeld een OnePlus Watch 2R
€ 1.049,00
12 GB RAM + 256 GB Storage + bijvoorbeeld een OnePlus Watch 2R
€ 999,00

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
bobberg schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:33:
Nou hij is uit hoor!

Bij OnePlus Store:
Vroege vogel 16GB RAM + 512 GB Storage + bijvoorbeeld een OnePlus Watch 2R en gelijk opgestuurd volgens mij...
1.149,00 - 50,-
Vraag me dan toch af waarom je hier dan weer meer betaalt.

Als je hem nu bestelt komt het 30 januari binnen:
16 GB RAM + 512 GB Storage + bijvoorbeeld een OnePlus Watch 2R
€ 1.049,00
12 GB RAM + 256 GB Storage + bijvoorbeeld een OnePlus Watch 2R
€ 999,00
Bij bol.com is die 16/512GB 1050 euro inclusief watch

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobberg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 21:12
Ik ga misschien even wachten tot de Global ROM uit is, en dan er een importeren. Ik vind 1049,- toch wat te duur. Ben ook benieuwd wat de verschillen zijn qua Android Auto, banden en E-sim. Maar volgens mij maakt het niet zoveel uit. Daar haal je het toestel OnePlus 13 (12GB/256GB) voor € 649,-

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-06 21:37
Zojuist toch maar bij TZ besteld voor 670. Global rom komt er aan, en valt te flashen. Hoewel het al mogelijk is middels leaked build.

eSIM die mist, kan ik mee leven. Gebruik dat in feite toch nooit. En de missende bands zijn volgens Kimovil prima mee te leven in Europa

https://xdaforums.com/t/p...1_15-0-0-402ex01.4707431/

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Topicstarter
bobberg schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:14:
Ik ga misschien even wachten tot de Global ROM uit is, en dan er een importeren. Ik vind 1049,- toch wat te duur. Ben ook benieuwd wat de verschillen zijn qua Android Auto, banden en E-sim. Maar volgens mij maakt het niet zoveel uit. Daar haal je het toestel OnePlus 13 (12GB/256GB) voor € 649,-
De verschillen zijn minder banden, geen Android Auto en geen E-sim.

Laatste twee al reden genoeg voor mij om daar niet aan te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Ace schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 00:48:
[...]

De verschillen zijn minder banden, geen Android Auto en geen E-sim.

Laatste twee al reden genoeg voor mij om daar niet aan te beginnen.
True. Maar na flashen van global rom is eSIM en een band minder, waar je in NL niks van merkt. 330 euro waard? Gewoon uit interesse hoor.

Maar uiteraard is dat heel persoonlijk voor iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-05 22:54
Pukson schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 01:01:
[...]

True. Maar na flashen van global rom is eSIM en een band minder, waar je in NL niks van merkt. 330 euro waard? Gewoon uit interesse hoor.

Niet vergeten dat je ook één jaar garantie hebt in plaats van twee. Voor sommige mensen kan dat €330 extra waard zijn. Mij persoonlijk zou het niet uitmaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

[...]

Als je een tijdje rond zwerft in landen buiten Europa waar je de taal niet spreekt is het wel erg handig als je niet iedere keer de plaatselijke markt op hoeft voor een nieuwe simkaart. Maar als je dat niet doet heeft een eSIM weinig toegevoegde waarde inderdaad.

Maar het prijsverschil is wel bizar. Gewoon extra marge omdat het kan.
En geen USB blokje meer in de doos? Aiiiii....... :(

[ Voor 8% gewijzigd door westergas op 08-01-2025 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
westergas schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:17:
[...]

En geen USB blokje meer in de doos? Aiiiii....... :(
Die los 50 euro kost!

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolbe
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-06 21:39
Pukson schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 23:00:
Zojuist toch maar bij TZ besteld voor 670. Global rom komt er aan, en valt te flashen. Hoewel het al mogelijk is middels leaked build.

eSIM die mist, kan ik mee leven. Gebruik dat in feite toch nooit. En de missende bands zijn volgens Kimovil prima mee te leven in Europa

https://xdaforums.com/t/p...1_15-0-0-402ex01.4707431/
Yes ook besteld, op Trading Shenzhen, vooralsnog loopt de bestelling soepel, oudjaarsdag besteld en morgen bezorging met de snellere verzendoptie. Helaas wel ca 25€ aan extra kosten voor paypal, ook al staat op de site dat ideal etcetera werkt.
Zeer benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Kolbe schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:27:
[...]

Yes ook besteld, op Trading Shenzhen, vooralsnog loopt de bestelling soepel, oudjaarsdag besteld en morgen bezorging met de snellere verzendoptie. Helaas wel ca 25€ aan extra kosten voor paypal, ook al staat op de site dat ideal etcetera werkt.
Zeer benieuwd.
Ah ja! Ik heb met Klarna besteld, geen extra kosten en betalen dan bij ontvangst. Mocht je TAX betalen of iets. TZ vergoedt die kosten, hier ook voor UPS/FedEx gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Topicstarter
[...]

Ik ga bijna alleen maar buiten Europa op vakantie dus dan zet ik m'n werk esim uit en schakel de lokale van te voren gekochte esim in op het moment dat het vliegtuig aan het uitrollen is richting de gate :) Dus esim kan ik niet missen.

Plus al de andere nadelen van klooien met een rom, minder garantie, google location history schijnt ook niet te werken etc. Dat is het mij niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Ace schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:55:
[...]

Ik ga bijna alleen maar buiten Europa op vakantie dus dan zet ik m'n werk esim uit en schakel de lokale van te voren gekochte esim in op het moment dat het vliegtuig aan het uitrollen is richting de gate :) Dus esim kan ik niet missen.

Plus al de andere nadelen van klooien met een rom, minder garantie, google location history schijnt ook niet te werken etc. Dat is het mij niet waard.
Zeker! Wil ook niemand overhalen ofzo, het is heel persoonlijk uiteraard. Heb zelf dit in verleden wel eens gebruikt. Werkt ook prima. Esims kan je dan schrijven naar de simkaart. Maar blijft een gedoe, snap als je veel reist een eSIM of 2de simkaart tray wel een must is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:16
Kolbe schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:27:
[...]

Zeer benieuwd.
Is dat betrouwbaar?

Anders daar ook bestellen.

Werkt gewoon met Belgische sim kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolbe
sturtiebe schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:53:
[...]

Is dat betrouwbaar?

Anders daar ook bestellen.

Werkt gewoon met Belgische sim kaart?
Morgen weet ik meer! Even kijken of ik op tijd thuis ben om pakket in ontvangst te nemen.
Ace schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:55:
[...]

Begrijpelijk!
Werkt Google locatiegeschiedenis niet? Die gebruik ik veel voor bepalen werktijd etc.. Zou ik niet willen missen. Dat zou echt vervelend zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Topicstarter
Kolbe schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:04:
[...]

Morgen weet ik meer! Even kijken of ik op tijd thuis ben om pakket in ontvangst te nemen.

[...]

Begrijpelijk!
Werkt Google locatiegeschiedenis niet? Die gebruik ik veel voor bepalen werktijd etc.. Zou ik niet willen missen. Dat zou echt vervelend zijn..
Dat heb ik gelezen maar zou ook aan de de standaard meegeleverde ROM kunnen liggen en niet de Global ROM die je later moet flashen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-05 22:54
Kolbe schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:04:
Begrijpelijk!
Dat is alleen met de Chinese ColorOS ROM. Als de globale ROM erop geflasht is, werkt dit gewoon. Net zoals Android Auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Begrijp ik nou goed dat in de EU geen oplader wordt meegeleverd, en verder wel overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Pukson schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:47:
Begrijp ik nou goed dat in de EU geen oplader wordt meegeleverd, en verder wel overal?
Volgens mij wordt er in de USA en China een charger geleverd en verder niet. Ik vindt dat wel echt de grootste afknapper, t/m de OP12 was het leveren van een charger juist 1 van de USP's van Oneplus.

edit: In India is de charger ook mee geleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door westergas op 08-01-2025 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:52
geen charger
geen rubberen case
geen stickers
geen usb otg adapter

enkel een rood kabeltje EN een tool om de sim kaart te swappen.lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
En geen screen protector

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20-06 00:39

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Tec7lol schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:36:
geen charger
geen rubberen case
geen stickers
geen usb otg adapter

enkel een rood kabeltje EN een tool om de sim kaart te swappen.lol
En deze dingen zaten er vroeger in reden zal wel 'klimaat' zijn gewoon meer winst Samsung en Apple zijn ook zo. :(

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

"Klimaat" m'n reet... Kijk eens hoeveel mensen er in India en China wonen, daar leveren ze het ook gewoon mee. Als ze echt dat verschil willen maken stoppen ze er daar mee. Maar als ze dat doen, backlashed dat natuurlijk - hier niet.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Anonymoussaurus schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:54:
"Klimaat" m'n reet... Kijk eens hoeveel mensen er in India en China wonen, daar leveren ze het ook gewoon mee. Als ze echt dat verschil willen maken stoppen ze er daar mee. Maar als ze dat doen, backlashed dat natuurlijk - hier niet.
En waarom is dat dan hier niet
en wel in Azië?

Shit happens yk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

t.w.e.a.k.e.r schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:58:
[...]

En waarom is dat dan hier niet
en wel in Azië?
Hier accepteren we simpelweg veel; we klagen er 1x over waarbij niemand het ziet, en dat is het. In Azië (dus ook India, maar ook in landen als Maleisië/Indonesië) is het redelijk normaal om merken te boycotten als fabrikanten iets flikken wat de koper niet leuk vindt. Hier kopen we het toch wel, want luxe.

Op de OnePlus forums zie je daarom ook heel veel mensen uit India klagen over bepaalde keuzes van OnePlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Ah zo bedankt om het uit te leggen.

Shit happens yk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

https://www.androidauthority.com/oneplus-13-review-3512919/

Toch een hele andere conclusie dan Tweakers...

En ook bij GSMArena zijn de resultaten van de accuduur compleet anders: https://www.gsmarena.com/oneplus_13-review-2777p3.php

[ Voor 37% gewijzigd door Anonymoussaurus op 09-01-2025 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-06 19:56
westergas schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:20:
Ben wel in de markt voor dit toestel, de batterij van mijn 9PRO is niet meer helemaal in orde.
Zelfde hier met mijn OnePlus 9 Pro, dus dit lijkt me een mooie upgrade.

Ik heb het 512GB model via mobiel.nl besteld voor 921 euro icm een verlenging bij mijn huidige provider en je krijgt er ook de OnePlus Watch 2R bij.

Qua levering lijkt het morgen bezorgd te gaan worden, dus dat was vooral een extra reden om het niet via OnePlus zelf te doen vanuit de preorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winger7
  • Registratie: September 2017
Interessant toestel. Ik was voorheen een gebruiker van de OnePlus 7 Pro, maar vanwege de camerakwaliteit ben ik destijds overgestapt naar een Pixel 6, die ik nu nog steeds gebruik. Echter, afgezien van de camera en het updatebeleid, vind ik de Pixel toch minder prettig in gebruik dan de OP7 Pro.

Daarom ben ik nu op zoek naar een nieuw toestel, en mijn keuze zal waarschijnlijk gaan tussen deze OnePlus 13 (afhankelijk van de fotokwaliteit) en een toestel uit de aankomende Samsung S25-lineup. Dus ik hou dit topic in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Anonymoussaurus schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:17:
https://www.androidauthority.com/oneplus-13-review-3512919/

Toch een hele andere conclusie dan Tweakers...

En ook bij GSMArena zijn de resultaten van de accuduur compleet anders: https://www.gsmarena.com/oneplus_13-review-2777p3.php
Een stuk of tien reviews gelezen inmiddels en ik vind vooral de meningen over de camera's erg uiteen lopen, van beste ooit tot veel te onnatuurlijk en veel te veel AI. Dat houdt mij wel tegen nog.

Bij KPN zelf overigens verkrijgbaar voor 840 euro met de gratis watch. Helaas alleen nog de zwarte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

yoekel schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:44:
[...]

Een stuk of tien reviews gelezen inmiddels en ik vind vooral de meningen over de camera's erg uiteen lopen, van beste ooit tot veel te onnatuurlijk en veel te veel AI. Dat houdt mij wel tegen nog.

Bij KPN zelf overigens verkrijgbaar voor 840 euro met de gratis watch. Helaas alleen nog de zwarte versie.
Persoonlijk geloof ik het wel, de camera is vast dik in orde. Iedereen wil de beste camera die er is, om vervolgens alleen maar selfies voor Instagram te maken.

Ik zit meer met de prijs, €1000 is best veel geld. Die 840 kan ik hem nergens voor vinden. Heb je daar een linkje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas81
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:32
Deze aanbieding met 2 Jaar abonnement gok ik:
https://www.mobiel.nl/aan...oneplus-13/met-abonnement
westergas schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:20:
[...]

Persoonlijk geloof ik het wel, de camera is vast dik in orde. Iedereen wil de beste camera die er is, om vervolgens alleen maar selfies voor Instagram te maken.

Ik zit meer met de prijs, €1000 is best veel geld. Die 840 kan ik hem nergens voor vinden. Heb je daar een linkje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
[...]

Gewoon op de KPN site zelf bij het afsluiten of verlengen van abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:08
[...]

Zou graag eens wat meer smartphones zien met een mindere camera om de prijs te drukken maar wel met high end andere hardware.

Camera is voor mij niet zo belangrijk. Mijn OP3 of OP6 van enkele jaren terug schoot ook prima foto's voor een smartphone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Wel helemaal €92 korting bij het 512Gb model bij het afsluiten van een 2 jarig abonnement.
De tijd van mooie kortingen zijn duidelijk voorbij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-06 19:42
westergas schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:54:
[...]

Wel helemaal €92 korting bij het 512Gb model bij het afsluiten van een 2 jarig abonnement.
De tijd van mooie kortingen zijn duidelijk voorbij ;)
Hij is 846 euro bij een maandelijks opzegbaar abonnement van 14 euro. Die een maand nemen, dan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolbe
Gisterenavond is pakket aangekomen, hele circus duurde van 31-12 tot nu. Via FedEx laten leveren en met PayPal betaald. 23€ aan de douane betaald, tradingshenzeng zegt dit nog terug te betalen.
Telefoon is met een sandstone hoesje, dunne screenprotector er op (zo ziet er voor mij uit) en een Chinese oplader met 100w.

Veel Chinese apps er op. Is nog een en ander zoeken en instellen, vooralsnog bevalt de telefoon super. Eindelijk weer die slimme functies terug. Camera is goed en snel. Er stond met een een flinke oxygen os update klaar, werkte goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Kolbe schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:49:
Gisterenavond is pakket aangekomen, hele circus duurde van 31-12 tot nu. Via FedEx laten leveren en met PayPal betaald. 23€ aan de douane betaald, tradingshenzeng zegt dit nog terug te betalen.
Telefoon is met een sandstone hoesje, dunne screenprotector er op (zo ziet er voor mij uit) en een Chinese oplader met 100w.

Veel Chinese apps er op. Is nog een en ander zoeken en instellen, vooralsnog bevalt de telefoon super. Eindelijk weer die slimme functies terug. Camera is goed en snel. Er stond met een een flinke oxygen os update klaar, werkte goed.
Mooi mooi. Ben benieuwd naar de global rom, ga je die flashen of is die nog niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolbe
westergas schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:00:
[...]
Mooi mooi. Ben benieuwd naar de global rom, ga je die flashen of is die nog niet uit?
Ik denk het wel, er blijven wat Chinese apps (onder andere Breeno) die ik zo niet uitgeschakeld krijg.

En inderdaad, tijdlijn in maps wordt niet ondersteund. Sinds vanochtend zie ik de knop in google Maps en bij kiezen komt een schermvullende melding dat timeline niet wordt ondersteund op google go apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:24

Laguna

Connaisseur

Dit jaar wordt het misschien toch ook eens tijd om mijn OnePlus 7T te vervangen, al is OnePlus wel meer Oppo geworden met het vertrek van Carl Pei. Toen 500 euro voor betaald en de prijzen liggen sindsdien aanzienlijk hoger, maar desondanks zijn de potentiële kandidaten de OnePlus 13, Samsung S25 en de Nothing Phone 3.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:07
Laguna schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:43:
Dit jaar wordt het misschien toch ook eens tijd om mijn OnePlus 7T te vervangen, al is OnePlus wel meer Oppo geworden met het vertrek van Carl Pei. Toen 500 euro voor betaald en de prijzen liggen sindsdien aanzienlijk hoger, maar desondanks zijn de potentiële kandidaten de OnePlus 13, Samsung S25 en de Nothing Phone 3.
Ik heb precies hetzelfde. Nu nog een OnePlus 8T. Hoeveel kwaad kan het als een telefoon gebruikt die geen security updates krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Pukson schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:47:
Een nieuwe oplader is niet meer zo nodig als voorheen. Vroeger kon je met een Power Delivery (PD) oplader de meeste OnePlus telefoons maximaal met 18W opladen. De OnePlus 13 en 13R kun je met een PD oplader met 55W opladen. Ook kun je de SUPERVOOC oplader van je vorige OnePlus gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:24

Laguna

Connaisseur

RutgerVitesse schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:26:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Nu nog een OnePlus 8T. Hoeveel kwaad kan het als een telefoon gebruikt die geen security updates krijgt?
Is it safe to use your phone after it stops getting security updates?
What it means when your phone isn't supported anymore

TLDR; veiliger dan vroeger door Google updates via Play Store en verder ligt het risico ook veelal bij het handelen van de gebruiker.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavirolo
  • Laatst online: 26-03 15:13
Voor de Belgen:

Als klant van Telenet kan je de Oneplus 13 256/512GB + OnePlus 2R Watch kopen aan respectievelijk 799 en 849 euro zolang je klant ben van één van hun diensten (telecom, tv, mobiel). Je moet nadien wel nog minstens 1 jaar klant blijven. Zo niet betaal je de restwaarde.

https://www2.telenet.be/r...details?productId=3302386

Wel een interessante promo lijkt me? Zeker als je al klant bent. Al betaal je natuurlijk wel nog steeds pakweg 100 euro meer dan op TradingShenzen. Maar je krijgt dan wel eentje zonder de nadelen van de Chinese versie (Sommige Google functies en geen eSIM).

[ Voor 28% gewijzigd door Mavirolo op 10-01-2025 15:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijsvr
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04-05 18:52
zeker wel een voorgeinstaleerde screenprotector hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
matthijsvr schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:46:
[...]

Oh beter!

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-06 07:20
RutgerVitesse schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:26:
[...]

De laatste maanden zijn er een aantal m/h cve's voor android geweest zoals recent NCSC 2025-0003.

Het leuke is dat de ondersteuning van de 13R maar 4 jaar is en een Nord4 1,5 jaar langer wordt ondersteund...

Oneplus psti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekroeck
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:27
Mavirolo schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:46:
Voor de Belgen:

Als klant van Telenet kan je de Oneplus 13 256/512GB + OnePlus 2R Watch kopen aan respectievelijk 799 en 849 euro zolang je klant ben van één van hun diensten (telecom, tv, mobiel). Je moet nadien wel nog minstens 1 jaar klant blijven. Zo niet betaal je de restwaarde.

https://www2.telenet.be/r...details?productId=3302386

Wel een interessante promo lijkt me? Zeker als je al klant bent. Al betaal je natuurlijk wel nog steeds pakweg 100 euro meer dan op TradingShenzen. Maar je krijgt dan wel eentje zonder de nadelen van de Chinese versie (Sommige Google functies en geen eSIM).
Morgen wordt hij al geleverd🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovaDova
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-06 13:29
Baardmeester schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:58:
[...]

De laatste maanden zijn er een aantal m/h cve's voor android geweest zoals recent NCSC 2025-0003.
Volgens die pagina:

Voor succesvol misbruik moet de kwaadwillende het slachtoffer misleiden een malafide app te installeren en draaien, of een malafide link te volgen.

Sorry, maar ik vind het in dit geval overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
RepareerDroid schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:32:
[...]
Een nieuwe oplader is niet meer zo nodig als voorheen. Vroeger kon je met een Power Delivery (PD) oplader de meeste OnePlus telefoons maximaal met 18W opladen. De OnePlus 13 en 13R kun je met een PD oplader met 55W opladen. Ook kun je de SUPERVOOC oplader van je vorige OnePlus gebruiken.
Is geen excuses als de rest van de wereld het wel krijgt en wij 50 euro moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
matthijsvr schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:46:
[...]

Klopt idd. Maar zat wel ontzettend scheef bij punchhole dus direct eraf. OCD couldn't handle it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-01 22:19
RedNas74 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:47:
[...]

Hij is 846 euro bij een maandelijks opzegbaar abonnement van 14 euro. Die een maand nemen, dan opzeggen.
Zoals ik het lees staat er in de voorwaarden dat de looptijd van het contract 24 maanden is. Waar heb jij een contract gevonden dat maandelijks opzegbaar is, met toestel prijs van 846 (en watch)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-06 07:20
NovaDova schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:14:
[...]

Volgens die pagina:

Voor succesvol misbruik moet de kwaadwillende het slachtoffer misleiden een malafide app te installeren en draaien, of een malafide link te volgen.

Leuk dat je dat vindt, maar iedereen moet dat zelf beoordelen hoe groot het risico is. In een standaard phishing test trapt zo'n 15% er in en bij testen van ai spearphishing was het laatst 54%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
Bijk schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:51:
[...]

Zoals ik het lees staat er in de voorwaarden dat de looptijd van het contract 24 maanden is. Waar heb jij een contract gevonden dat maandelijks opzegbaar is, met toestel prijs van 846 (en watch)?
Ga naar https://www.kpn.com/shop/...=24&data=12&bel=onb&mp=34

Kies daar het goedkoopste abonnement, zonder data en maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-01 22:19
Ah ja, nu ik het nogmaals probeer wel. De site deed er net steeds erg lang over om te laden, denk dat 'ie op de achtergrond bleef hangen in 24mnd. Wel interessant, aangezien m'n abonnement zakelijk betaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
RedNas74 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:47:
[...]

Ik kom op €16,50 uit. Heb jij soms nog €2,50 korting omdat je al Internet van KPN hebt?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
Bull schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:14:
[...]

Ik kom op €16,50 uit. Heb jij soms nog €2,50 korting omdat je al Internet van KPN hebt?
Dat zal het zijn inderdaad. Maar die 2,50 zijn de kosten ook niet 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 03:24
Heb de OnePlus 13 global versie inmiddels (in Australië). Had eerlijk gezegd meer verwacht.

Had hiervoor een OnePlus 10 Pro en ik zie vrijwel geen verschil.
- batterij tot nu toe niet veel beter
- hij is zwaarder en ligt minder fijn in de hand
- als non-gamer is ie net zo snel
- de front camera zat netjes in de hoek, nu meer prominent in het midden

Had vooral veel meer verwacht van de batterij. Heb eigenlijk al spijt van de aankoop op basis van 3 dagen gebruik. Hopelijk verandert dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik denk dat ik voor de OP12 ga. De EU versie is nu maar EUR62 duurder dan in China, dus nu hebben we eindelijk een goede prijs. En er zit een USB blokje bij die weer van pas komt bij de volgende upgrade (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:13

GVR

Heb m net binnen, via kpn besteld. Hoezo zit er nu weer een usb-a kabel bij de 13, zelfs mijn oplader die met de 9 pro meekwam heeft al usb-c 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-06 17:05
GVR schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:54:
Heb m net binnen, via kpn besteld. Hoezo zit er nu weer een usb-a kabel bij de 13, zelfs mijn oplader die met de 9 pro meekwam heeft al usb-c 🤔
Even KPN klagen, want vanaf 28 december 2024 is men verplicht de USB C kabel te leveren.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekroeck
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:27
Ander uiteinde is toch usb-c? Dan zijn ze in regel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yoekel
Omdat de USB-A de 100W levert en de USB-C 80W.

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.nl/max/500x500/products/2098207

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:52
nickpma schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:38:
Heb de OnePlus 13 global versie inmiddels (in Australië). Had eerlijk gezegd meer verwacht.

Had hiervoor een OnePlus 10 Pro en ik zie vrijwel geen verschil.
- batterij tot nu toe niet veel beter
- hij is zwaarder en ligt minder fijn in de hand
- als non-gamer is ie net zo snel
- de front camera zat netjes in de hoek, nu meer prominent in het midden

Had vooral veel meer verwacht van de batterij. Heb eigenlijk al spijt van de aankoop op basis van 3 dagen gebruik. Hopelijk verandert dat nog.
de cpu van de OP13 is een stuk efficienter en de batterij is ook een stuk groter.
De batterijduur kan je de eerste dagen eigenlijk nooit wat van zeggen, probeer eens na een week. ;)

Verder worden de verschillen tussen smartphones natuurlijk steeds kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

yoekel schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:02:
[...]

Omdat de USB-A de 100W levert en de USB-C 80W.

[Afbeelding]
That makes sense. Ik twijfel nog of ik een nieuwe oplader ga kopen. Toch apart dat USB-A de snelste is terwijl usb-c de nieuwe standaard is. En in de oneplus store lees ik bij deze oplader:
Dankzij de USB-A- en USB-C-poorten kun je met deze oplader twee apparaten opladen. De twee poorten ondersteunen SUPERVOOC 80 W en 45 W, zodat je je telefoon en tablet tegelijkertijd kunt opladen. Deze handige redder in de nood staat altijd voor je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

vuurvreter63 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:22:
[...]

Even KPN klagen, want vanaf 28 december 2024 is men verplicht de USB C kabel te leveren.
Volgens mij niet, usb c is verplicht op het apparaat. De meegeleverde kabel is uiteraard een usbc naar usba kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
GVR schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:32:
[...]

That makes sense. Ik twijfel nog of ik een nieuwe oplader ga kopen. Toch apart dat USB-A de snelste is terwijl usb-c de nieuwe standaard is. En in de oneplus store lees ik bij deze oplader:

[...]
Ik had van de week dus specificaties gelezen waarin 100W op de USB-A stond en 80W op de USB-C. Maar nu lees ik hier weer 100W op beide.

https://www.oneplus.com/n...-dual-ports-power-adapter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-06 16:24
Ik heb de oneplus 11 gehad, de pixel 8 pro , deze 2 daar was ik niet tevreden van.
Van samsung ultra en de iPhone veelal wel tevreden over de video camera.
Ik heb nu sinds gister de oneplus 13 en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben, de kwaliteit is zeer goed, net gekeken op mijn 55 inch oled tv en de zoom mag er ook nog zijn deze keer. Stabiliteit valt goed mee en als ik naar links en rechts ga is er zeer weinig hapering te zien. Ja, de iPhone video camera is op verschillende vlakken nog net wat beter maar met deze oneplus 13 kan je overal deftige filmpjes maken, zeer zeker.

Alleen 's avonds in den donker (met lichten) moet ik nog verder uittesten omdat ik 4K 60fps met HDR aan had gefilmd, alles gaat goed tot ik op een ietsje meer donkere plaatste inzoomde, bijna helemaal donker werd het dat beeld trok op niets meer. De 4K 60fps ga je alleen kunnen gebruiken met wat zoom als het goed verlicht is.
Ik had het nog eens snel op 4K 30fps gezet en toen leek het beter te zijn, moet ik vanavond nog eens testen maar ik denk dat dat de oplossing zal zijn.
Het rare is dat samsung en iPhone daar geen probleem mee hebben. Dat zal nog een werkpuntje zijn voor oneplus.

Over de batterij kan ik nog niet veel zeggen, dat heeft een weekje de tijd nodig om te verbeteren, uw gebruikspatroon te leren kennen en zo de batterijduur te optimaliseren. Vergeet niet; ik trek alles open in de instellingen ;). Alles staat op het beste en snelste ingesteld. Developer settings ook 3 keer de animatie op uit.

Wat ik wel nog voor heb is met de google foto's app, nu toont die al mijn fotos en dergelijke ervan ook in de gewone fotos app die er op staat, heb al van alles gedaan maar krijg het niet opgelost.
Bij samsung blijft die beide apart houden.
Geen idee of dit te fixen is.
Moet ik nog eens voor verder kijken, nog te weinig tijd voor gehad nu.

Voor de rest is het toestel snel, goed scherm, snel opladen mits de goeie lader nog bij te kopen, 100 watt kopen he.
Contactloos betalen moet ik nog eens testen vandaag of morgen.
Vingerscan werkt zeer goed ook.
Facebook en scrollen en dergelijke gaat ook zeer goed, tot nu toch geen klagen.

Ik heb mijn toestel bij proximus met een abonnement gekocht; 200 euro maar wel 200 cashback, dus 0 euro + nog een R2 watch erbij (die ik waarschijnlijk verkoop). 512GB model welteverstaan. Voor de cashback moet je voor op de website kijken bij promo voorwaarden op proximus onderaan.
Wel goeie deal voor een goed toestel vind ik.
Kans is wel nog redelijk groot dat ik binnen x tal maand toch nog de S25 ultra ga kopen ook, samsung software blijft me toch nog steeds het meeste bekoren al is de oneplus zeker niet slecht.

https://www.proximus.be/n...-512gb-black-eclipse.html

[ Voor 12% gewijzigd door Reetkeverke op 11-01-2025 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

yoekel schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:15:
[...]

Ik had van de week dus specificaties gelezen waarin 100W op de USB-A stond en 80W op de USB-C. Maar nu lees ik hier weer 100W op beide.

https://www.oneplus.com/n...-dual-ports-power-adapter
Dat is de 100w variant, ik keek naar de 120w variant. Laten we het erop houden dat de beschrijving niet overeenkomt met de specs, en dat de specs wel zullen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Dernet eens gefilmd op carnaval: 1u35min ong en ik had nog ong 53% over.
Ik heb de oneplus nog maar kleine 2 dagen maar of die op gebied van video camera recording nog in tijd zal verbeteren vrees ik mss wat voor.

Wat denken jullie? Rond de 3u15min denk ik ong video recording totaal. Zal bij de meeste top smartphones zo zijn zeker? Wel jammer dat dat nooit eens een heel stuk beter kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Reetkeverke schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:50:
Ik heb de oneplus nog maar kleine 2 dagen maar of die op gebied van video camera recording nog in tijd zal verbeteren vrees ik mss wat voor.

Wat denken jullie? Rond de 3u15min denk ik ong video recording totaal. Zal bij de meeste top smartphones zo zijn zeker? Wel jammer dat dat nooit eens een heel stuk beter kan zijn.
Met welke instellingen heb je gefilmd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
Bull schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 22:04:
[...]

Met welke instellingen heb je gefilmd?
Zoals (bijna) altijd: 4K 60fps HDR aan.

Nog ander vraagje;; ik heb een carplay, ze vinden elkaar, ik geef code in maar als ik rechteronder op het toetensenbord op de knop klik om oke te zeggen dan doet die niets, voorlopig kan ik niet connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Lees het eea over https://esim.me/
Ik ga me er eens in verdiepen, wellicht gaat dat wel werken met de Chinese versie.

update: Lees dat het gewoon werkt, alternatief http://esim.5ber.com/?language=en-US bijvoorbeeld ook.

Nu nog even wachten of/wanneer de global rom beschikbaar komt die ook OTA te updaten is en gaan met die banaan *O*

update 2: Ziet er niet heel gunstig uit https://www.reddit.com/r/...13_chinese_to_global_rom/

[ Voor 64% gewijzigd door westergas op 12-01-2025 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 20:43
Reetkeverke schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:50:

Anderhalf uur filmen en dan nog geen lege batterij of oververhitte telefoon hebben is een prima score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:30
NovaDova schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:14:
[...]

Volgens die pagina:

Nou ik denk van niet : https://duckduckgo.com/?t...ide+app&atb=v408-1&ia=web

Er zijn legio mensen die iets installeren zonder erop te letten of het eigenlijk wel oke is. En dat gebeurt dus vaak zoals je kan lezen.

Gelukkig zijn er voldoende custom ROMs beschikbaar : https://wiki.lineageos.org/devices/#oneplus

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
Gisteren onder slechte weersomstandigheden (mist enzo) op carnaval zitten filmen en ik ben tevreden vh resultaat al denk ik wel dat de iPhone daar nog steeds onklopbaar in is.
Ik ben maar een gewone filmer, geene pro, ik heb zoals ik dus vaak doe 4K 60fps HDR aan gefilmd maar ik weet niet had ik 30fps genomen of hdr off gezet of het dan nog beter had geweest? Iemand kennis van zaken?
Ben wel tevreden vh resultaat ze, het is goed genoeg, het geluid doet het ook goed, het zoomen gaat ook goed en links naar rechts bewegen niet meteen haperingen gezien , als ik dat vergelijk met dat oneplus 11 en pixel 8 pro, oneplus heeft er echt wel werk van gemaakt om de video camera te verbeteren, chapeau.

Update: carplay werkt met de oneplus 13. Weet wel niet waarom waze de snelheid enzo niet toont en nog wat andere dingetjes ondanks instellingen goed staan. Maar soit: tis al een begin dat ik het kunnen connecteren heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Reetkeverke op 13-01-2025 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
Als ik dan toch minpuntje moet opnoemen vd oneplus 13: de selfiecamera, die is niet zo goed.

Batterijduur nu zeker op wifi is steengoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Reetkeverke schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:59:
Als ik dan toch minpuntje moet opnoemen vd oneplus 13: de selfiecamera, die is niet zo goed.

Batterijduur nu zeker op wifi is steengoed.
Selfiecamera is (naar mijn weten en ervaring) nooit OnePlus hun sterkste punt geweest dus dat verbaast mij nu ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

Er is een update onderweg, als het meezit deze maand nog in EU.

https://community.oneplus.com/thread/1772855689874505728

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Hier aan het binnenhalen:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBYEkECOFcFv7BrbMLidZZ9BtCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BTaJmfpMwheCjpeah19FbDnz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurrijnP
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-06 18:33
Sinds gisteren ook in het bezit van een OnePlus 13 nadat mijn OnePlus 6 na 6+ jaar besloot dat de lijm waarmee het scherm vastzit overbodig is :)

Aantal dingen met zoveel generaties vooruit zijn even wennen zoals de fingerprint scanner in het scherm ipv achterkant en de volume knoppen en stil/tril/geluid schuif die omgewisseld zijn tov de 6.

Enige minpunt wat ik ben tegengekomen is dat ik een icon pack gebruik en dat bij de apps waar geen icon voor is dat ik vervolgens niet uit alle icons kan kiezen die eigenlijk beschikbaar zijn als ik deze zelf wijzig. Ben er nog niet helemaal achter of dit probleem vanuit de pack/app of vanuit de OS komt.

Verder een flink positieve upgrade tot dusver.

Zal over een aantal dagen nog een update geven als ik de camera wat uitgebreider heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
JurrijnP schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:27:
Sinds gisteren ook in het bezit van een OnePlus 13 nadat mijn OnePlus 6 na 6+ jaar besloot dat de lijm waarmee het scherm vastzit overbodig is :)

Aantal dingen met zoveel generaties vooruit zijn even wennen zoals de fingerprint scanner in het scherm ipv achterkant en de volume knoppen en stil/tril/geluid schuif die omgewisseld zijn tov de 6.

Enige minpunt wat ik ben tegengekomen is dat ik een icon pack gebruik en dat bij de apps waar geen icon voor is dat ik vervolgens niet uit alle icons kan kiezen die eigenlijk beschikbaar zijn als ik deze zelf wijzig. Ben er nog niet helemaal achter of dit probleem vanuit de pack/app of vanuit de OS komt.

Verder een flink positieve upgrade tot dusver.

Zal over een aantal dagen nog een update geven als ik de camera wat uitgebreider heb geprobeerd.
Dat aanpassen lukt mij wel.

App ingedrukt houden
Bewerken
Tik op icoon
Dan kan je keuze maken uit icons van een icon pack,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HveNoyZzQp5IxAAUhrbvgxIfpsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uaj8XdyyYdI3VsrtkeH4wNi6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halilg85
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-03 07:43
Is het gelukt om te updaten. Ik heb gisteren mijn import OP13 met Oxygen OS kunnen updaten naar deze versie maar daarna geen verbinding met netwerk kunnen maken. Er word wel gevraagd om een pincode voor je sim maar krijgt geen verbinding. Heb jij dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 16:28
Goede camera vergelijking op YT.
De OP13 doet m.i. op fotogebied niet veel onder tov de S24U en I16PM.
Met video is het wel minder. Ik hoop dat dit nog met software updates wat beter gaat worden.
Selfie camera blijft wel duidelijk achter... (Maar persoonlijk boeit mij dat niet veel.)

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
halilg85 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:12:
[...]

Is het gelukt om te updaten. Ik heb gisteren mijn import OP13 met Oxygen OS kunnen updaten naar deze versie maar daarna geen verbinding met netwerk kunnen maken. Er word wel gevraagd om een pincode voor je sim maar krijgt geen verbinding. Heb jij dit ook?
Ik heb de mijne ook sinds gisteren. Het apparaat zit nog op de .305 release. Als ik op updaten klik dan komt er een melding dat het apparaat up tp date is en er geen updates zijn.

Grote kans dat ze een bug gevonden hebben en de update hebben ingetrokken. Of het gaat in batches en ik moet even geduld hebben, dat kan natuurlijk ook. :P

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurrijnP
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-06 18:33
Pukson schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:39:
[...]

Dat aanpassen lukt mij wel.

App ingedrukt houden
Bewerken
Tik op icoon
Dan kan je keuze maken uit icons van een icon pack,

[Afbeelding]
Dit lukt ook wel maar ik kan vervolgens niet kiezen uit alle icons de een pack biedt, ongeveer 200 en dan worden er niet meer geladen. Ik heb het opgezocht en schijnt dat dit een bug in de OS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
halilg85 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:12:
[...]

Signal-Fix For Rooted Users

If you are a rooted user and the signal is not working, you need to install fix-signal-oneplus13v2.zip module.
Download the fix-signal-oneplus13v2.zip module found in attachments at the end of this post and open your root management app (Magisk, KernelSU, etc.).
Go to the Modules section in your root management app and select Install from storage.
Choose the fix-signal-oneplus13.zip file and install it.
After installation, reboot your device for the module to take effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halilg85
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-03 07:43
Pukson schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:31:
[...]

Signal-Fix For Rooted Users

If you are a rooted user and the signal is not working, you need to install fix-signal-oneplus13v2.zip module.
Download the fix-signal-oneplus13v2.zip module found in attachments at the end of this post and open your root management app (Magisk, KernelSU, etc.).
Go to the Modules section in your root management app and select Install from storage.
Choose the fix-signal-oneplus13.zip file and install it.
After installation, reboot your device for the module to take effect.
Dit kan dus alleen bij een toestel die geroot is?

Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:07
Iemand al de 13R? Ben wel benieuwd naar de bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Als ik dit topic mag geloven werkt het flashen van OOS15 over Color OS gewoon en zijn vrijwel alle bugs er uit. Op Trading Shenzhen staat echter nog dat ze nog wachten op een werkende ROM. Iemand hier al ervaring mee? Wat is nu de huidige stand van zaken?

Geen zin om me te laten oplichten met de EU versie maar wil wel graag een werkend toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik heb nu zo'n magnetisch woodgrain hoesje wat OnePlus aanbiedt voor de 13. De telefoon wordt er iets breder door, en voelt iets zwaarder. Het hoesje geeft duidelijk meer grip bij het vasthouden van de telefoon.

Vervolgens heb ik hem getest op een MagSafe lader van Apple. Dat werkt prima en de magneet is sterk genoeg om te zorgen dat je de telefoon er echt af moet trekken anders blijft hij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samba80
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-06 22:59
westergas schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:39:
Als ik dit topic mag geloven werkt het flashen van OOS15 over Color OS gewoon en zijn vrijwel alle bugs er uit. Op Trading Shenzhen staat echter nog dat ze nog wachten op een werkende ROM. Iemand hier al ervaring mee? Wat is nu de huidige stand van zaken?

Geen zin om me te laten oplichten met de EU versie maar wil wel graag een werkend toestel ;)
Flashen werkt; maar:

Als je de bootloader wil locken / niet rooten dan werken OTA updates niet. Je moet als je wil updaten de bootloader unlocken en dat betekent data kwijt
Als je ok bent met een unlock bootloader en root (+wat acties om banking apps etc te laten werken), dan werkt OTA wel.

Vooralsnog is er geen methode voor flash+bootlock+OTA updates en men betwijfelt of dit er gaat komen
Pagina: 1 2 3 4 Laatste