Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samba80
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 20:11
halilg85 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:12:
[...]

Dit kan dus alleen bij een toestel die geroot is?

Helaas
Nee. Check op xda de oxygen naar color guide en kies voor de eu 402 rom. Tijdens installatie kies voor no root.
Wel enkele bugs (zie pagina 1 vd Guide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 13:58

westergas

rikkie_pc

samba80 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 22:58:
[...]

Flashen werkt; maar:

Als je de bootloader wil locken / niet rooten dan werken OTA updates niet. Je moet als je wil updaten de bootloader unlocken en dat betekent data kwijt
Als je ok bent met een unlock bootloader en root (+wat acties om banking apps etc te laten werken), dan werkt OTA wel.

Vooralsnog is er geen methode voor flash+bootlock+OTA updates en men betwijfelt of dit er gaat komen
Bedankt voor je reactie. Ik heb op zich niets tegen een unlocked bootloader en root, lekker nostalgisch ;)
Ik zal me er eens in verdiepen wat de nadelen hiervan zijn anno 2025, de laatste keer dat ik met een unlocked toestel liep waren de bank apps enz nog niet zo'n ding namelijk.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53
westergas schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:50:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb op zich niets tegen een unlocked bootloader en root, lekker nostalgisch ;)
Ik zal me er eens in verdiepen wat de nadelen hiervan zijn anno 2025, de laatste keer dat ik met een unlocked toestel liep waren de bank apps enz nog niet zo'n ding namelijk.
Ik had mijn 6T unlocked, niet geroot. Dat is niet (meer) nodig om een andere ROM erop te zetten.

Rabobank app werkt zonder problemen. MxDonalds app niet.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

asing schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:59:
[...]

Ik had mijn 6T unlocked, niet geroot. Dat is niet (meer) nodig om een andere ROM erop te zetten.

Rabobank app werkt zonder problemen. MxDonalds app niet.
Van wat ik heb begrepen is het bij de 13 anders geregeld dan bij voorgaande toestellen. Lees: meer gedoe. Mijn aanname is dat dit een bewuste keuze is om het importeren van de toestellen uit China te ontmoedigen, vanwege de downgrade die wij in de EU hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
westergas schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:17:
[...]

Van wat ik heb begrepen is het bij de 13 anders geregeld dan bij voorgaande toestellen. Lees: meer gedoe. Mijn aanname is dat dit een bewuste keuze is om het importeren van de toestellen uit China te ontmoedigen, vanwege de downgrade die wij in de EU hebben.
Bij mijn weten mogen telefoonfabrikanten binnen China geen Google services mee installeren op de telefoons. Dus geen Play Store, Maps of andere diensten. ColorOS is dan ook een OS zonder Google apps.

OnePlus doet in ieder geval niet heel moeilijk om een Global ROM vrij te geven, en gebruikers in de gelegenheid stellen om hun Chinese versie van de Global ROM te voorzien. De telefoon is net 2 weken uit dus er zitten hoogstwaarschijnlijk nog wat kinderziektes in.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:59
OxygenOS 15.0.0.405 is beschikbaar gekomen voor de OnePlus13 EU variant via de interne updater (bij mij) en ook Oxygen Updater.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ViLAw68w2UC9RdlUJPr47zNSgnY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mOcKp5XslQF8aSf5b69aE4NQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 13:48
Sinds gister de 13 in handjes

Heb de 3. De 6. De 10pro en nu de 13.

Tja alles zelfde maar beetje beter natuurlijk

Word wel echt gek dat het schuifje naar links is gegaan en de aan en uit knop samen met geluid knoppen naar rechts.

Zit gehele tijd mis te klikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
flippiej schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 06:58:
OxygenOS 15.0.0.405 is beschikbaar gekomen voor de OnePlus13 EU variant via de interne updater (bij mij) en ook Oxygen Updater.

[Afbeelding]
Na een handmatige controle komt hij hier nu ook binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:53
flippiej schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 06:58:

[Afbeelding]
Thx, bij mij zojuist ook. 👍🏻

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bull
sikkwittet schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:57:

Word wel echt gek dat het schuifje naar links is gegaan en de aan en uit knop samen met geluid knoppen naar rechts.

Lol ja, dat is bij mij ook nog steeds wennen plus het feit dat de knoppen voor mijn gevoel net iets te hoog geplaatst zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
Bull schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:54:
[...]

Lol ja, dat is bij mij ook nog steeds wennen plus het feit dat de knoppen voor mijn gevoel net iets te hoog geplaatst zitten.
Oef maat. Nu je het zegt. Nu heb ik het door..was hier onbewust ook mij aan het ergeren aan dit feit. Nu jij het benoemd hebt
..kan ik het niet meer niet zien.

Playstation controllers waren altijd aziatische handjes klein qua formaat en deze telefoon lijkt als of een aziaat dan maar voor die grote reuze uit het westen een telefoon moest verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 11:23
Hier zojuist ook mijn allereerste OnePlus 13 besteld. De zwarte met 256gb icm 2 jarig abonnement. 40 gb data.

Ben zeer benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
sikkwittet schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:57:

Ik schreef dit ongeveer 24 uur geleden.

Sinds dien de telefoon meer gebruikt dan ik normaal zou doen in een dag.
Call of duty gedownload en ff gespeeld.
Allerlei instellingen geprobeerd en veranderd.
Meer er mee gedaan dan op een normale dag dus is wat ik wil zeggen.

De 13...heeft nu nog steeds 35% batterij over en ik heb hem echt meer dan 24 uur geleden voor het laats aan de prik gehad.

Dit is wel echt een mega feature zeg.
Als je weer ouderwets 1 tot 1.5 dagen makkelijk met je batterij kan doen en dna binnen 40 min van 0 naar 100% weer bent.

Damn. Ik ben echt onder de indruk hiervan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
sikkwittet schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:06:
[...]

Ik schreef dit ongeveer 24 uur geleden.

Sinds dien de telefoon meer gebruikt dan ik normaal zou doen in een dag.
Call of duty gedownload en ff gespeeld.
Allerlei instellingen geprobeerd en veranderd.
Meer er mee gedaan dan op een normale dag dus is wat ik wil zeggen.

De 13...heeft nu nog steeds 35% batterij over en ik heb hem echt meer dan 24 uur geleden voor het laats aan de prik gehad.

Dit is wel echt een mega feature zeg.
Als je weer ouderwets 1 tot 1.5 dagen makkelijk met je batterij kan doen en dna binnen 40 min van 0 naar 100% weer bent.

Damn. Ik ben echt onder de indruk hiervan.
Ik ben een redelijk lichte gebruiker, maar was wel veel aan het scrollen en kijken. Ook een uur wezen sporten met Youtube Music. Donderdagochtend heb ik hem van de lader gehaald en er zit nu nog 60% in. Het batterijverbruik is met recht indrukwekkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje710
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-04 17:14
Iemand nog advies voor een tempered glass screen protector? Alles wat ik vind lijkt niet goed te passen of the vinger print sensor functionaliteit weg te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Iemand die weet hoelang het ongeveer duurt voordat de watch in huis is? In de mail staat binnen 60 dagen, maar vind ik best ruim begrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:07

GVR

G.Scholtens schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:00:
Iemand die weet hoelang het ongeveer duurt voordat de watch in huis is? In de mail staat binnen 60 dagen, maar vind ik best ruim begrip
Ik heb daarnaar gevraagd bij activationboxx (de partij die de promotie uitvoert), ze konden in ieder geval vertellen dat de Metal Grey variant wordt verzonden (dus gelukkig niet de groene). Heb nog geen antwoord op de vraag of ze specifieker kunnen zijn dan de 2 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
GVR schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:06:
[...]

Ik heb daarnaar gevraagd bij activationboxx (de partij die de promotie uitvoert), ze konden in ieder geval vertellen dat de Metal Grey variant wordt verzonden (dus gelukkig niet de groene). Heb nog geen antwoord op de vraag of ze specifieker kunnen zijn dan de 2 maanden.
Klopt die info had ik ook al in mijn mail staan, dat het de metal grey zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
De Bang & Olufsen Beosound zat bij mij gelijk al samen met het toestel in één doos dus daar heb ik niet op hoeven te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Vraagje. Ik heb nu een S22. Werkt op zich prima, alleen accu is wel aan vervanging toe.
Accu wil ik laten vervangen en dan toestel doorschuiven naar mijn zoon. Toestel is verder in nieuwstaat.

Ik zit te azen op een Oneplus 13, maar weet nog even niet wat te doen. Op dit moment is er tot de 31e nog een actie waarbij je een horloge erbij krijgt. Nu héb ik al een horloge en heb daar dus geen behoefte aan. Ik denk echter dat het horloge een beetje bij de prijs zit inbegrepen.

Is het handig om te wachten tot de actie voorbij is? Gaat dan de prijs van het losse toestel omlaag, of gaat de prijs gelijk blijven en verloopt de actie? Iemand enig idee of ervaring met voorgaande acties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Dat vraag ik me af, de pricewatch van de OP 12 laat ook niet zo'n snelle daling zien: uitvoering: OnePlus 12, 16GB ram, 512GB opslag Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

GVR schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:04:
Dat vraag ik me af, de pricewatch van de OP 12 laat ook niet zo'n snelle daling zien: uitvoering: OnePlus 12, 16GB ram, 512GB opslag Zwart
Had deze destijds ook een horloge/introductie actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Geen idee eigenlijk haha. Maar ik vond de prijs ook zonder watch nu al aantrekkelijk (via kpn). Als je hem graag wilt waarom wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Fairy schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:09:
[...]

Had deze destijds ook een horloge/introductie actie?
Even gaan lezen in het OP12 topic op Tweakers? Staat het vast in. De Watch 2/2R waren er nog niet dus die zat er sowieso niet bij.

Ik ben erg tevreden over de mijne. Fenomenale accu. 33% over na 1 dag en 12 uur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Het wil niet opschieten met de Global ROM op de CN versie, dus toch maar voor de 12 gegaan.
Mooi toestel hoor, de 13, maar niet voor ruim €1000.
Ik zie jullie wel weer in het OP15 topic tegen die tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

westergas schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:48:
Het wil niet opschieten met de Global ROM op de CN versie, dus toch maar voor de 12 gegaan.
Mooi toestel hoor, de 13, maar niet voor ruim €1000.
Ik zie jullie wel weer in het OP15 topic tegen die tijd :)
Zit ik ook mee, ik denk dat ik hem toch niet koop nu en de accu van mijn S22 laat vervangen.

Voor €750 zou ik het nog wel willen, maar €1000 is echt een grens die ik niet over wil gaan anno 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:54
Fairy schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:07:
[...]

Zit ik ook mee, ik denk dat ik hem toch niet koop nu en de accu van mijn S22 laat vervangen.

Voor €750 zou ik het nog wel willen, maar €1000 is echt een grens die ik niet over wil gaan anno 2025.
Of je gaat voor de OP 12.
Bij Bol.com voor €660,00 lees ik in het OP12 topic

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Ik ben blij met 840 euro eerder deze maand icm kpn abbo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

GVR schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:18:
Geen idee eigenlijk haha. Maar ik vond de prijs ook zonder watch nu al aantrekkelijk (via kpn). Als je hem graag wilt waarom wachten.
Nee sorry, het toestel zal ongetwijfeld prima zijn, maar €1000 voor een telefoon gaat bij mij toch een soort magische grens over.

Ik wacht nog even, mijn huidige toestel werkt nog goed voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Fairy schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:27:
[...]

Nee sorry, het toestel zal ongetwijfeld prima zijn, maar €1000 voor een telefoon gaat bij mij toch een soort magische grens over.

Ik wacht nog even, mijn huidige toestel werkt nog goed voorlopig.
1000 had ik ook teveel gevonden. Gelukkig was ik dat niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Nou, de screenprotector die de 13 zit heeft het welgeteld bij mij een week volgehouden want hij begint al los te raken (heel snel moet ik zeggen) dus ik ben nu op zoek naar een andere en eentje waarbij de vingerafdrukscanner het ook nog optimaal bij blijft doen.

Heeft iemand een goede suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolbe
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18:09
Ik heb de CN versie en draai het origineel geleverde OS. Wat zijn nu de opties voor een global Rom en zijn er nadelen? Updates ok geregeld?
ColorOS to OxygenOS STABLE EU .405, GLO .405 & IN .405 draadje zie ik op xda, dat lijkt mij de juiste weg toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
Kolbe schreef op zondag 2 februari 2025 @ 15:55:
Ik heb de CN versie en draai het origineel geleverde OS. Wat zijn nu de opties voor een global Rom en zijn er nadelen? Updates ok geregeld?
ColorOS to OxygenOS STABLE EU .405, GLO .405 & IN .405 draadje zie ik op xda, dat lijkt mij de juiste weg toch?
Ja ik draai die rom, met root. Alles werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohdjOQrpfy8EdPaDyZCUqLXG3Sw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRIkvTO9LRshjGDEuK35GxHq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aba9h44q1exD3bZk81iA9PjbGM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lHIutJoQKSt9Cpd6jlqKIqW8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmkjWxLdQxFQzMPF_c4ODesjBp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jo8AcfC77PjWSGaAE18ApIEA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mai6WTrga8FJOu3S3L4LyE9HLc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kv64CUBqXniIc2XiM9h2PkUa.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste twee afbeeldingen zijn afkomstig van mijn OnePlus 11 en de derde en vierde van mijn 13. Ze draaien beide op OxygenOS 15 maar waarom is bij de 13 de Ram-informatie weergegeven instelling verdwenen?

Dit is eigenlijk het enige wat ik "mis".

[ Voor 21% gewijzigd door Bull op 03-02-2025 07:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 19:50
de ram informatie kan je ook vinden in de eerste tab van de "ontwikkelaarsopties"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Tec7lol schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 23:45:
de ram informatie kan je ook vinden in de eerste tab van de "ontwikkelaarsopties"
Klopt maar waarom zit er verschil tussen de 11 en de 13 terwijl ze beiden op dezelfde software draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Vraagje, heb nu sinds 2 weken de OnePlus 13.
De laatste Android beveiligingsupdates is van 5 dec 2024. Klopt dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas81
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:49
wilke77 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:16:
Vraagje, heb nu sinds 2 weken de OnePlus 13.
De laatste Android beveiligingsupdates is van 5 dec 2024. Klopt dat?
Ja dat is correct

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Bull schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 00:43:
[...]

Klopt maar waarom zit er verschil tussen de 11 en de 13 terwijl ze beiden op dezelfde software draaien?
Verschillende builds.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobberg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 20:37
Lijkt weer beschikbaar te zijn voor 649,- op https://www.giztop.com/oneplus-13.html maar wel Chinese versie met ColorOS. Ik vraag me af wanneer de officiele global ROM versie uit komt.

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthKurt
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23-02 17:52
GVR schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:06:
[...]

Did you submit the form for the promotion?
Did you receive any confirmation emails from them?

• GVR

GVR

DarthKurt schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 23:31:
[...]

Did you submit the form for the promotion?
Did you receive any confirmation emails from them?
Yes, I received an automatic confirmation directly by mail, and an approval within 2 working days. You can contact oneplus@activationboxx.com for questions.

[ Voor 8% gewijzigd door GVR op 13-02-2025 07:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bull
Vind iemand anders ook dat het volume bij deze telefoon wel heel erg hoog kan?

Het volume balkje hoeft maar een klein stukje omhoog te worden gezet om al half weggeblazen te worden. 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netebuk
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-02 16:42
Sedert 2 weken een oneplus 13 in bezit.
Batterij gaat bijna 2 dagen mee.
Maar de laatste dagen is die na 1 dag leeg.
Als ik kijk bij instellingen dan zie ik dat Google play services 28 procent van mijn batterij gebruik.
Wanneer ik klik op gedwongen stoppen dan gaat deze automatisch terug aan.
Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 4% gewijzigd door netebuk op 15-02-2025 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuffie123
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48
Bull schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:30:
Het volume balkje hoeft maar een klein stukje omhoog te worden gezet om al half weggeblazen te worden. 🫣
Ik ben op zoek naar iets waarmee het volume wat nauwkeuriger kan instellen (meer stappen), zoiets als Sound Assistent kan van Samsung. Heb Precise Volume + gevonden in de Play Store. Dat werkt, maar voor de Volume Button Override moet je betalen en dan weet je nog niet of het werkt.

Edit: nee, niet kopen. Ik heb het gekocht, getest en het werkt niet met OnePlus 13. Ook niet met de OnePlus workaround setting. Bovendien moet je de app ook toegang geven tot de knoppen en het lezen/schrijven van je scherm en daar hou ik niet zo van. Ik heb terugbetaling aangevraagd.

Edit 2: in 'Snelle Instellingen' kun je het volume nauwkeuriger instellen.

Edit 3: reactie van ontwikkelaar Precise Volume +: "Working on a fix! OnePlus made some changes recently that broke it again. Sorry for the inconvenience."

[ Voor 34% gewijzigd door stuffie123 op 16-02-2025 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
netebuk schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 07:43:
Als ik kijk bij instellingen dan zie ik dat Google play services 28 procent van mijn batterij gebruik.
Wat ik merkte met mijn 6T en LineageOS was dat Google Play updates vond en vervolgens de batterij leeg trok. Het installeren van de updates zorgde ervoor dat Google Play zich ook weer ging gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtops1977
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 08:28
heeft iemand al die gratis op watch 2r binnen die bij de op13 zit ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas81
mrtops1977 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:42:
Nee ik wacht ook nog geduldig af.. 9 maart is 2 maand na aanschaf in mijn geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
mrtops1977 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:42:
Ja gelijk gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Even voor degenen die in de aanschaf fase zitten:

De OnePlus 13 ondersteunt GEEN Ultra Wide Band (UWB). Ik kwam erachter doordat Tesla met veel tamtam bekend maakte dat de hands-free trunk nu ook voor Android werkt. Ik heb druk zitten proberen maar kreeg het niet aan het werk.

De reden is dat SnapDragon wel een chip heeft uitgegeven voor UWB, maar niet iedere fabrikant neemt dat over. OnePlus dus ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bobberg
netebuk schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 07:43:
Het kan hier aan liggen. https://www.reddit.com/r/privacy/s/8w5XSsL7vM
Laat maar weten!

[ Voor 4% gewijzigd door bobberg op 20-02-2025 00:48 ]

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

• netebuk
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-02 16:42
@bobberg Thx! ik heb deze app verwijderd, we zien wel. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door netebuk op 20-02-2025 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Ook gelijk verwijderd.

Top dank

Had overigens vandaag voor het eerst dat mijn telefoon oververhit raakte. Giga warm wassie. Dit niks anders dat podcast luisteren er op...maar ben wel in buitenland met gemiddeld 33 graden. Toch was dit een negatieve verbazing. Even uitgezet en 5 min later opnieuw opgestart zonder verdere issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:00
Weet er iemand of de OnePlus herstel dienst voor Belgie iets waard is? Of kan je andere aanraden?

Ik heb hem bij CB gekocht en daar zou ik hem 2-3 weken kwijt zijn, da's iets te lang, mijn andere telefoon is een iPhone en dan krijg ik mijn Microsoft authenticator niet mee (werk etc), want het ondersteund geen backup cross platform.

De schade is de back glass cover, daar zit een barst in en schade aan de hoek (in het glas), doodjammer. Ik heb een hoesje, maar ik ben geen fan echt dikke hoesjes, dus het is een vrij dun ding.

Vroeg me gewoon af of iemand ook een goeie hersteldienst kent, ik zou wel graag als voorwaarde hebben dat ze hem terug waterdicht kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Een familielid wilt de OnePlus 13 kopen, maar kan nergens iets vinden over de microfoon, wat ik raar vind. Is er iemand die de OnePlus 13 al eens op pad heeft genomen naar een concert/festival? Zo ja, hoe is het geluid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Bull schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:30:
Vind iemand anders ook dat het volume bij deze telefoon wel heel erg hoog kan?

Sinds gister lijkt het volume ineens veel lager voor mij.

Vorige week gekocht en eerste paar dagen idd volume bijna niet hoger gehad dan 50%

Nu heb ik hem bijna constant op 100% en het volume lijkt lager dan voorheen op 50%

Geen updates gedaan voor deze volume verandering.

Hij mag eigenlijk wel weer ietsje harder wat mij betreft.

[ Voor 9% gewijzigd door GaHard op 25-02-2025 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:40:
Een familielid wilt de OnePlus 13 kopen, maar kan nergens iets vinden over de microfoon, wat ik raar vind. Is er iemand die de OnePlus 13 al eens op pad heeft genomen naar een concert/festival? Zo ja, hoe is het geluid?
Ik heb het niet getest maar de OP13 heeft een clear voice optie om achtergrond geluiden te onderdrukken.

YouTube: How To Remove Background Noise During Calls On OnePlus 13

• bobberg
Ik heb net alles geinstalleerd op een chinese Oneplus 13 via de XDA tutorial. Enig idee of je Google Wallet op een Rooted Oneplus 13 kan krijgen?

Ondertussen een tutorial gevonden. Eens kijken of dat gaat werken

[ Voor 19% gewijzigd door bobberg op 27-02-2025 10:41 ]

• Thewhale
  • Laatst online: 18-03 16:15
ik heb de oneplus 13 sinds 12jan 2025 en bevalt goed.

alleen ben ik nu 46dagen verder na mijn registratie en horloge nog steeds niet ontvangen
13mrt loopt van mij de 60dagen af

nou ben nenieuwd maar mijn gevoel zegt vergeet het gewoon want je hoort er niets over wanneer deze aankomt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

Thewhale schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:11:
ik heb de oneplus 13 sinds 12jan 2025 en bevalt goed.

alleen ben ik nu 46dagen verder na mijn registratie en horloge nog steeds niet ontvangen
13mrt loopt van mij de 60dagen af

nou ben nenieuwd maar mijn gevoel zegt vergeet het gewoon want je hoort er niets over wanneer deze aankomt
Hier ook sinds 11 januari. Activationboxx (de partij die de promotie verzorgd) kon toen geen indicatie afgeven. Dus ik ga er nog steeds vanuit dat het horloge binnen nu en 2 weken binnenkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thewhale
als jij bericht krijgt dat hij verzonden is wil je mij dan ff aub een berichtje doen

zodra ik bericht krijgt zal ik dat ook doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas81
#metoo
Ik heb ze een mail gestuurd omdat de 2 maanden bijna voorbij zijn. En als de 2r niet op voorraad is mogen ze beste een 3 met typo sturen :D

• Thewhale
precies wat ik al dacht betreffende de verzending van het horloge.
we worden gewoon weer aan het lijntje gehouden

ik heb ook al 2x een mail gestuurd
de eerst keer kreeg ik hetzelfde terug als de 2e keer
dus ik hoop er niet meer op denk dat we het kunnen vergeten anders hadden we hem toch allang gehad binnen 2/3 weken

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:47
Ik heb een vraag over de oneplus 13.
Met een normale PD-lader haalt de oneplus bekabeld maximaal 20 watt.
Kan de oneplus op een reguliere draadloze lader wel 50 watt halen? of is er dan ook perse de lader van oneplus benodigd?

Ik heb over een tijdje een 50 watt lader in mijn auto. Haalt de oneplus dan ook 50 watt?

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Nog een ander vraagje: die 120/100W laders zijn enorm duur, dat is waar flinke marge op zit. Een tijd geleden dacht ik gelezen te hebben in een van de andere topics, of in dit topic, dat je ook prima een Realme/OPPO lader kan gebruiken en dat dat ook werkt. Die zijn een stuk goedkoper. Weet iemand dit? Kan het bericht niet meer vinden.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ik lees veel positiefs over https://nl.aliexpress.com/item/1005006246935807.html, ook op Reddit. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikw
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:56
Ja, deze heb ik in gebruik. Werkt helemaal prima!

Jorik

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

jorikw schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:04:
[...]

Ja, deze heb ik in gebruik. Werkt helemaal prima!
Weet je ook hoe het zit met langdurig gebruik? Vraag mij af of het daadwerkelijk een originele is en of het risico's met zich meebrengt. Aan de prijs te zien lijkt het origineel. Vroeger wel eens zo'n 5 euro ding gehad, en deed het na een paar maanden niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:47
pitchdown schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:19:
Ik heb een vraag over de oneplus 13.
Met een normale PD-lader haalt de oneplus bekabeld maximaal 20 watt.
Kan de oneplus op een reguliere draadloze lader wel 50 watt halen? of is er dan ook perse de lader van oneplus benodigd?

Ik heb over een tijdje een 50 watt lader in mijn auto. Haalt de oneplus dan ook 50 watt?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Anonymoussaurus schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:38:
[...]

Weet je ook hoe het zit met langdurig gebruik? Vraag mij af of het daadwerkelijk een originele is en of het risico's met zich meebrengt. Aan de prijs te zien lijkt het origineel. Vroeger wel eens zo'n 5 euro ding gehad, en deed het na een paar maanden niet meer.
Je noemt AliExpress en Origineel in 1 zin? Tuurlijk niet. Ik lees gemengde reacties in de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

GVR schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:56:
[...]

Je noemt AliExpress en Origineel in 1 zin? Tuurlijk niet. Ik lees gemengde reacties in de review.
Het zou toch prima kunnen dat het uit de OnePlus/Oppo store uit China komt en ze er een EU-stekker op hebben gemonteerd? Kan mij namelijk de prijs van zo'n oplader wel voorstellen in China.

Gemiddelde reviewscore zijn 5 sterren, maar ach, niks is zonder risico natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 28-02-2025 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:58:
[...]

Het zou toch prima kunnen dat het uit de OnePlus/Oppo store uit China komt en ze er een EU-stekker op hebben gemonteerd? Kan mij namelijk de prijs van zo'n oplader wel voorstellen in China.

Gemiddelde reviewscore zijn 5 sterren, maar ach, niks is zonder risico natuurlijk.
Zou kunnen ja, maar dan zou het ook een branded store moeten zijn lijkt me. Verder als een Ali autolader ben ik nog niet gekomen dus heb er geen ervaringen mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
Anonymoussaurus schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:59:
Nog een ander vraagje: die 120/100W laders zijn enorm duur, dat is waar flinke marge op zit. Een tijd geleden dacht ik gelezen te hebben in een van de andere topics, of in dit topic, dat je ook prima een Realme/OPPO lader kan gebruiken en dat dat ook werkt. Die zijn een stuk goedkoper. Weet iemand dit? Kan het bericht niet meer vinden.
De Realme SuperVOOC oplader werkt inderdaad ook met OnePlus. Dit is de link: https://amzn.eu/d/0gHFg9L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

Jotyjo schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:42:
[...]

De Realme SuperVOOC oplader werkt inderdaad ook met OnePlus. Dit is de link: https://amzn.eu/d/0gHFg9L
Let op dat de beschrijving niet klopt, die lader bevat een usb-a connector en geen usb-c. Maar dat past dan gelukkig weer met de 'ouderwetse' usb-a kabel die OP vreemdgenoeg meeleverde met de OP 13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:03
Jotyjo schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:42:
[...]

Hier ook een realme in huis met een realme superdart lader(65w)
Als ik mijn OP12 inplug word het realme snelladen inderdaad herkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:03
Ik vermoed dat je de draadloze lader van One plus nodig hebt om snel draadloos te laden.

En in de auto 50watt laden lijkt me nogal veel? Maar kan je toch zelf snel testen door hem in te steken? Als die na een kwartiertje goed is opgeladen zal die op 50w werken. Als er een paar procenten bij zijn niet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:13
Ik ben erg aan het twijfelen om een Oneplus 13 te kopen als opvolger van mijn huidige S23+.
De laatste Oneplus die ik had was de Oneplus 8T, ik was toen teleurgesteld over de trage software updates en de camera en de haptic feedback.

Ik lees veel tegenstrijdige verhalen, wat is jullie ervaring?

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 15:05
Helaas heb ik de watch misgelopen omdat ik mijn contract per vandaag pas kan verlengen, dus had ik Oneplus gemaild of er nog nieuwe acties komen.
En ze bevestigen mij dat er in Maart nieuwe acties komen met de Oneplus 13.

Heb gevraagd om specifieke datum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas81
Bassbounce schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:26:
Ik ben erg aan het twijfelen om een Oneplus 13 te kopen als opvolger van mijn huidige S23+.
De laatste Oneplus die ik had was de Oneplus 8T, ik was toen teleurgesteld over de trage software updates en de camera en de haptic feedback.

Ik lees veel tegenstrijdige verhalen, wat is jullie ervaring?
Even inzoomend op je punten:
Software updates zijn prima. Regelmatig security patches en ook nieuwe android versies.
Camera is on par met de rest van high end telefoons.
Haptic feedback is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewhale
ondertussen zit ik op dag 47
echt belachelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Vergelijk eens een camera en zoom comparison tussen de S25 Ultra en de OnePlus 13, de 13 is veel beter. 5 jaar geleden is anders dan nu. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtops1977
Heb er ook 1 gekocht op alie , heb de orginele gekregen .... De 100 watt Europese stekker ... Je Op13 laat ook zien dat het 100watt laad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtops1977
Thewhale schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:45:
als jij bericht krijgt dat hij verzonden is wil je mij dan ff aub een berichtje doen

zodra ik bericht krijgt zal ik dat ook doen
Hier net zo ...nog niks mijn eind datum is 10 maart ..ben benieuwd ....zal hier ook berichten als ik iets krijg/hoor ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:46
Sinds vandaag ook weer een Oneplus. Ben er tot nu wel over te spreken. 😁

Wat ik me afvroeg, gezien het grote camera eiland, hebben jullie daar iets van bescherming op? Tegen krassen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Er is amper iets te vinden over de draadloze mogelijkheden. Ze ondersteunen Qi 1.3.3 (https://9to5google.com/20...lus-13-qi2-not-supported/). Ik heb een magnetisch hoesje en een Apple Magsafe lader in de auto en dat werkt prima.

Ze gebruiken dezelfde technieken als Oppo, dus dat geeft je wat meer zoekopties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
Glassertje schreef op zondag 2 maart 2025 @ 23:55:
Sinds vandaag ook weer een Oneplus. Ben er tot nu wel over te spreken. 😁

Wat ik me afvroeg, gezien het grote camera eiland, hebben jullie daar iets van bescherming op? Tegen krassen enzo?
Ik heb een hoesje erom heen.
Zo'n "boomer ding" dus voor als achter is er een bescherming en er zouden pasjes in kunnen etc.

Telkens als ik voor een andere oplossing ga word mijn tel toch beschadigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
Ik heb er nu UV glas op zitten aan de voorkant. Voelt veel beter dan het plastic wat er op zat en de vingerprint scanner werkt perfect.

Erop zetten ging goed, hoop alleen dat het er ook weer goed afkomt straks lol eerste keer met zo'n UV glas. Van Ali want lokaal is er niet veel.

https://a.aliexpress.com/_EJPGGDw

Voor de achterkant ook nog aan het kijken. Gebruik nu een Spigen case, die heeft wel iets van een lip rond de lens maar veel is het ook niet..

[ Voor 18% gewijzigd door GaHard op 03-03-2025 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtops1977
[quote]GaHard schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:28:
Ik heb er nu UV glas op zitten aan de voorkant. Voelt veel beter dan het plastic wat er op zat en de vingerprint scanner werkt perfect.

Erop zetten ging goed, hoop alleen dat het er ook weer goed afkomt straks lol eerste keer met zo'n UV glas. Van Ali want lokaal is er niet veel.

https://a.aliexpress.com/_EJPGGDw

dat uv glas heb ik ooit op de oneplus 10 pro gehad
ineens een barst in het glas , met het eraf trekken bleef bij mij niks achter op het scherm dus no problem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas81
Bas81 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:10:
#metoo
Ik heb ze een mail gestuurd omdat de 2 maanden bijna voorbij zijn. En als de 2r niet op voorraad is mogen ze beste een 3 met typo sturen :D
Het antwoord..

"Bedankt voor je bericht.
We weten jammer genoeg niet wanneer deze verstuurd zal gaan worden.
We communiceren binnen 60 dagen na goedkeuring van je aanvraag.
Maar omdat het hierbij een geheel geautomatiseerd proces betreft, hebben wij er zelf geen invloed op helaas.
Zodra het pakket naar je onderweg is, ontvang je per mail de Track&Trace code zodat je het pakket kunt volgen."

Volgende week maar even contact zoeken met OnePlus NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewhale
bedankt voor je replay
ja dit antwoord krijg je keer op keer
maar hoe nemen we dan contact op met oneplus NL denk dat we daar ook niet verder komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
Ruim 12 uur SoT

Deze telefoon _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ud7JXgy6dNUnzSyYlGQw0ZmxO3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJMObPzotKa2UGavmSGTclQy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Ik kreeg een melding van een nieuwe update via Oxygen updater maar kan Dee niet installeren. Zie nu ook de melding in de updater app dat ik een provider exclusief apparaat heb. Dit is blijkbaar nieuw?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

GVR schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:50:
Ik kreeg een melding van een nieuwe update via Oxygen updater maar kan Dee niet installeren. Zie nu ook de melding in de updater app dat ik een provider exclusief apparaat heb. Dit is blijkbaar nieuw?
Dat was een foutje van mijn kant. Ik had per ongeluk de GLO-update toegevoegd aan EU. Toen ik dat meteen ontdekte heb ik het apparaat disabled in de app om ervoor te zorgen dat gebruikers geen foutieve update downloaden (dat had waarschijnlijk toch niet gewerkt, maar toch). Vervolgens m'n fout herstelt en device weer enabled. Sorry! EU komt er spoedig aan, verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Heel netjes zeg! Is dit tot 80% of tot 100% opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Bull schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:45:
[...]

Heel netjes zeg! Is dit tot 80% of tot 100% opgeladen?
Ik ga altijd 100%

Na een jaar of 2/3 vervang ik meestal de batterij.

Van 100% naar 80% is meestal zo'n 3 uur SoT op deze telefoon. Waarom dat laten liggen zodat je batterij langer mee gaat als je het toch niet gebruikt ? Ik snap dat nooit zo. Batterijen zijn spot goedkoop.

[ Voor 29% gewijzigd door GaHard op 04-03-2025 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
GaHard schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:18:
[...]

Ik ga altijd 100%

Na een jaar of 2/3 vervang ik meestal de batterij.

Van 100% naar 80% is meestal zo'n 3 uur SoT op deze telefoon. Waarom dat laten liggen zodat je batterij langer mee gaat als je het toch niet gebruikt ? Ik snap dat nooit zo. Batterijen zijn spot goedkoop.
Oke, dat dacht ik al want ik haal dat nooit op mijn mobiel wanneer ik tot 80% oplaad.

Ja, daar heb je wel een valide punt.

Mijn OnePlus 11 laadde ik altijd tot 100% op en daar had ik na twee jaar nog een batterijcapaciteit van 93% over wat opzich netjes is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
Bull schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:50:
[...]

Oke, dat dacht ik al want ik haal dat nooit op mijn mobiel wanneer ik tot 80% oplaad.

Ja, daar heb je wel een valide punt.

Mijn OnePlus 11 laadde ik altijd tot 100% op en daar had ik na twee jaar nog een batterijcapaciteit van 93% over wat opzich netjes is.
Ja ik zal ook niet ontkennen dat het beter is voor je accu, heel veel mensen houden de 20-80% aan om die reden. Maar accu's zijn nou eenmaal producten die slijten. Ik accepteer dat en vervang ze indien nodig, tot die tijd verbruik ik ze gewoon volledig en zit ik er verder niet over in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Na 2-3 jaar de accu vervangen is al wel snel. Tegenwoordig is de slijtage zo langzaam dat je er wel 4-5 jaar mee kan doen voor vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCruysberghs
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-03 06:29
Na meer dan tien jaar iPhone te hebben gebruikt was ik het beu en viel mijn oog op de OnePlus 13. Beetje twijfels over Android, maar toch besteld. Vrijdag komt ‘ie aan ter vervanging van iPhone 13, heel erg benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

iCruysberghs schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:10:
Na meer dan tien jaar iPhone te hebben gebruikt was ik het beu en viel mijn oog op de OnePlus 13. Beetje twijfels over Android, maar toch besteld. Vrijdag komt ‘ie aan ter vervanging van iPhone 13, heel erg benieuwd naar!
Mijn broertje, die de 13 heeft, zei in ieder geval dat hij erg te spreken is over de iPhone-achtige functies en animaties. Dat zal je vast aanspreken.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste