Sorry... Alles wind mee...ElGreco schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:58:
Ja sorry. Ik was er niet bij en @McMiGHtY kan zich, net als een jonge hond, slecht inhouden en/of inschatten hoe laat hoe ver hij is
McMiGHtY schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:41:
Onze advocaten nemen contact met je op...
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!
avdongen schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:15:
Ik moet afmelden voor komende zaterdag. Dat vind ik jammer, had er veel zin in. Ik wens jullie een mooie rit!

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Als ik schriftelijk vastleg om de komende 2 maanden 4x per week te koken en minstens 10 zaterdagen de boodschappen te doen (op straffe van verplichte verkoop van alle rijwielen bij niet nakomen), dan maak ik zaterdag nog een kans om je plek te mogen innemen.avdongen schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:15:
Ik moet afmelden voor komende zaterdag. Dat vind ik jammer, had er veel zin in. Ik wens jullie een mooie rit!
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Prima deal👌🏻Mistraller schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:05:
[...]
Als ik schriftelijk vastleg om de komende 2 maanden 4x per week te koken en minstens 10 zaterdagen de boodschappen te doen (op straffe van verplichte verkoop van alle rijwielen bij niet nakomen), dan maak ik zaterdag nog een kans om je plek te mogen innemen.
Ik ben voor minder van partner veranderd.Mistraller schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:05:
[...]
Als ik schriftelijk vastleg om de komende 2 maanden 4x per week te koken en minstens 10 zaterdagen de boodschappen te doen (op straffe van verplichte verkoop van alle rijwielen bij niet nakomen), dan maak ik zaterdag nog een kans om je plek te mogen innemen.

@mhr-zip Een fanatiek fietsende vrouw zet je niet zomaar aan de kant
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Misschien ben ik te vroeg, maar vanaf waar is het vertrek?McMiGHtY schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:45:
Kleine update voor de SR Achterhoek toegevoegd in de startpost. Een paspoort..kan handig zijn
Meer informatie volgt deze week vanuit het bestuur maar vertrek is weer vanuit Broods in Zeddam.reshi schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:18:
[...]
Misschien ben ik te vroeg, maar vanaf waar is het vertrek?
Pssst.. Zeddam hoort niet bij de Achterhoek maar bij de Liemersrinslll schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 19:45:
[...]
Meer informatie volgt deze week vanuit het bestuur maar vertrek is weer vanuit Broods in Zeddam.
Kan er helaas niet bij zijn overigens.. feest van mijn ouders die 50 jaar getrouwd zijn.
https://nhsb.cc/sr/sr-achterhoek/
Zoals je ziet fietsen we Duitsland in, dus regel alvast je Reichsmarken und Reisepass.
Inschrijven: https://forms.cloud.microsoft/r/ku8E5n0Se5
Sluitingsdatum inschrijving: dinsdag 17-6
Aangezien dit logisitiek een uitdaging zou kunnen zijn een aantal praktische tips:
- De start is om 10:30 op Texel zelf, de afvaart de je hiervoor in Den Helder moet hebben is 10:00 uur. Ben je erg op tijd. Neem alvast de boot van 9.30. Aan de overkant is er een groot snackbar waar je een kop koffie kunt nemen tot de rest er is.
- De tickets voor de boot bestel je op:https://www.teso.nl/tickets/
Steek je met de fiets over dan zijn de kosten hiervan €6,- voor een retour.
- Op Texel zelf zijn tal van overnachtingsmogelijkheden,van campings tot hotels, b&b's en vrienden op de fiets.
Aangezien Texel een populaire bestemming is, kan vroeg boeken de juiste keuze zijn.
- Er zijn aan wal ook genoeg alternatieven voor een overnachting binnen en straal van 30 autominuten
- Naast de veerboot is er een gratis parkeerterrein maar ervaring leert dat deze op vrijdag al vol is. Parkeren kan makkelijker bij Fort Erfprins en dan fietsen naar de veerboot.
- Er wordt waarschijnlijk bij terugkeer aan wal gezamenlijk gegeten, voor wie wil.
Vergeet je niet in te schrijven voor de SR Achterhoek
rinslll in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Deze SR is op de weg (hoop ik)
https://forms.office.com/r/EsTbNhvhrt
Balen, dan is de auto al geconfisqueerd en van Nijmegen naar Drenthe fietsen wordt een beetje veel heheheElGreco schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:26:
De volgende SR staat alweer om de hoek naar ons te lonken! De local legend heeft weer zijn best gedaan voor een mooi rondje stenenstapels. Aanmelding is geopend en sluit op woensdag 16 juli middernacht.
https://www.ns.nl/reispla...abledTransportModalities=crimby schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:55:
[...]
Balen, dan is de auto al geconfisqueerd en van Nijmegen naar Drenthe fietsen wordt een beetje veel hehehe
True alleen woon ik niet in Nijmegen zelf dus wordt allemaal ietwat omslachtig. Maar ga zeker een keer aansluiten, lijkt me leuk!
Als je nou een fiets bij je had kon je naar het station fietsen ....crimby schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 20:59:
[...]
True alleen woon ik niet in Nijmegen zelf dus wordt allemaal ietwat omslachtig. Maar ga zeker een keer aansluiten, lijkt me leuk!

Ja kan zeker, maar dat wordt dus allemaal erg omslachtig zo voor een 100k ritje. Een volgende keer!DieAnder schreef op zondag 13 juli 2025 @ 13:34:
[...]
Als je nou een fiets bij je had kon je naar het station fietsen ....
100k ritje levens veranderde experiencecrimby schreef op zondag 13 juli 2025 @ 13:40:
[...]
Ja kan zeker, maar dat wordt dus allemaal erg omslachtig zo voor een 100k ritje. Een volgende keer!
Laat ik mij door haar wel naar de start brengen.
Stuur even een DM als je wilt!?Guido7619 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:10:
Hoe gaat dat me zo'n social ride? 19 juli Drenthe zou ik wel mee kunnen. Maar ik hou het (nog) geen 100km vol. Ik zie dat er op 60km een lunch staat gepland in Appelscha. Nou wil het toeval dat mijn moeder daar woont dus mooi moment om vanaf daar jullie tot ziens te wensen.
Laat ik mij door haar wel naar de start brengen.
Joehoe! Word mooi weer zaterdag!ElGreco schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:26:
De volgende SR staat alweer om de hoek naar ons te lonken! De local legend heeft weer zijn best gedaan voor een mooi rondje stenenstapels. Aanmelding is geopend en sluit op woensdag 16 juli middernacht.
Nou klinkt Drenthe al heel snel "heel ver weg!" maar de start ligt aan de "goeie kant" voor de rest van Nederland. Komt allen!
[ Voor 13% gewijzigd door McMiGHtY op 14-07-2025 20:41 ]
Ik ben er bij tot (of tot en met) aan de lunchMcMiGHtY schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:41:
[...]
Joehoe! Word mooi weer zaterdag!
Nou klinkt Drenthe al heel snel "heel ver weg!" maar de start ligt aan de "goeie kant" voor de rest van Nederland. Komt allen!
Eigenlijk staat er voor zaterdag een Ardennenbrevet op het programma, maar een klimklassieker met hoogtemeters en 200km voor de wielen is voor nu even onaantrekkelijk.
30 augustus is er de SR Kroondomeinen.
Opgeven hiervoor kan voor deze keer middels een melding in het topic, zodat het voor onze local legend @klaaas overzichtelijk blijft!
Zijn de gravel rondjes ook ongeveer 100km?McMiGHtY schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:39:
Even een reminder!
30 augustus is er de SR Kroondomeinen.
Opgeven hiervoor kan voor deze keer middels een melding in het topic, zodat het voor onze local legend @klaaas overzichtelijk blijft!
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Uiteraard hebben we een lunchplek halverwege en is er aan het eind de mogelijkheid om nog even wat te drinken en/of te eten.
Hij wil.
Deze organiseer ik op zaterdag 20 september van Fietscafé De Proloog in Amerongen. Het wordt een echte gravelrit, dus met onverharde wegen. Banden van 28mm zullen geschikt zijn. Er zijn ook deelnemers van het andere fietsforum.
Je hebt het nu al gedaan hé........Hencksch schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 11:49:
Kan ik hier een eigen rit pluggen?
Denk dat je hier meer bereik hebt voor gravel: Het grote gravelbike topic (Deel 1)
Maar hier pluggen is prima, als je het verdere organiseren en afspreken maar buiten dit topic houdt, om verdere verwarring te voorkomen.
Is er een topic op "het andere forum" voor deze rit? Je kunt ook de link naar de topic daar hier droppen, kan kan men zich daar of direct bij jou melden middels een pb.Hencksch schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 11:49:
Kan ik hier een eigen rit pluggen?
Deze organiseer ik op zaterdag 20 september van Fietscafé De Proloog in Amerongen. Het wordt een echte gravelrit, dus met onverharde wegen. Banden van 28mm zullen geschikt zijn. Er zijn ook deelnemers van het andere fietsforum.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
Bertl
[ Voor 14% gewijzigd door klaaas op 11-08-2025 17:49 ]
Hij wil.
M'n langste rit is momenteel rond de 60km, maar 100km is denk ik prima vol te houden.
Na overleg privé toch besloten er van af te zien om de groep niet op te houden. Volgende keer ben ik er bij wanneer ik iets meer heb getraind.
[ Voor 38% gewijzigd door Jan_V op 15-08-2025 18:47 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Hij wil.
Moet op zich wel kunnen. 100km @23 gemiddeld dan houd je meer dan 1,5 uur over voor lunch en ouwehoeren.GWBoes schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:53:
Wil wel mee maar heb 's avonds nog een afspraak dus zou wel tegen 4 uur weer bij het startpunt moeten zijn. Dat gaan we niet redden zeker?
Hij wil.
Er zijn geen vignetten, dagkaarten of wat dan ook nodig.guapper schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:35:
@klaaas Is het al bekend of er voor de route van 30 augustus vignetten danwel dagkaarten voor toegang nodig zijn?
Hij wil.
#mooiweerfietser
We starten om 10:00uur vanaf deze parkeerplaats bij Uddel: hiero
Graag opgeven in dit topic voor woensdag 27 augustus om middernacht, zodat ik de lunchplek kan inlichten.
De opgaven worden verzameld in de startpost van dit topic.
Praktische informatie:
- Er zijn geen vignetten o.i.d. nodig.
- Het is nogal droog geweest, beetje dikke banden kan geen kwaad.
- De kans dat je in aanraking komt met de lokale flora is ongeveer 100%, dus vergeet niet je achteraf te (laten) controleren op teken en neem, indien gewenst, voorzorgsmaatregelen.
Eidt: de route staat HIER online!
[ Voor 3% gewijzigd door klaaas op 19-08-2025 16:09 ]
Hij wil.
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
Hij wil.
Dan zaterdag direct een beste rit.. zal een multitool meenemen voor alle losrammelende onderdelen
Weet niet wie die route toen bedacht had maar dat was zeker wel een bepalende factor.. samen met mijn onbenulligheid en het falen van een BBB Cyclig gereedschapbidon. Wel de potentiële vinder een geweldige dag gegeven zo!McMiGHtY schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:34:
Sjah..er zijn mensen ( he @dreameater ) die hebben die dingen bij zich bij de start..maar halverwege niet meer...
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat
https://nhsb.cc/sr/sr-noord-holland/
Ondanks de afwezigheid van het voltallige bestuur van de stichting, stonden er 8 rijders aan de start om te genieten van de geweldige route die @klaaas heeft uitgezet.
En enkeling had nog een laatste paniek training gedaan, door op vrijdag alvast met de fiets naar een logeeradres te fietsen. Later bleek dat deze paniektraining, totaal niet nodig was voor deze heren. Maar gelukkig beheersten ze hun power waardoor iedereen in de groep mooi kon meekomen.
Het eerste deel van de route ging voornamelijk over de mooie paarse heidevelden. Lekker gevarieerd met zo nu en dan een mooie single track, dan weer wat bredere paden en soms een klein stukje mul zand of wat boomwortel.
Halverwege was er in Vierhouten een tafeltje gereserveerd, waar we met z’n allen lekker konden lunchen. Nadat de broodjes kroket, uitsmijters met mayo (of hoorde de mayo nu bij de kroketten?) en 0.0 biertjes verorberd waren, werd de rit weer vervolgt.
Eerst nog een stukje heide waarna het landschap veranderde naar een mooie bosrijke omgeving in de Kroondomeinen. Ook hier weer mooie gravelpaden afgewisseld met stukjes single track.
Bijna aan het einde had Klaas nog een mooie bonus. We kregen de keuze uit de gravelweg route of een iets technischere singletrack.
Na het keuzemoment kwamen de routes weer bij elkaar voor een laatste klimmetje gevolgd door een zeer fraaie slingerende, goed lopende single track afdaling.
Na 100 mooie gravelkilometers kwamen we weer bij het startpunt, waar we met een deel van de groep nog even hebben nagepraat onder het genot van een drankje.
De route was super met veel variatie. Soms iets technischere stukjes maar nooit te extreem zodat dit voor iedereen te doen is. Zelf voor het lekkere weer had Klaas gezorgd (na eigen zeggen was dit regelt na een aantal belletjes, maar het telefoonnummer waar je naar toe moet bellen kon ik helaas niet ontfutselen).
Al met al een geslaagde dag met een mooie groep Tweakers.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
"Men" weet ons te bereiken hoop ikdreameater schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 21:59:
Was genieten! Dit smaakt naar meer... Gravel SR's volgend seizoen. Volgens mij genoeg geluiden gehoord van mensen die de handschoen op willen pakken om 'hun' omgeving tentoon te stellen 😉
Dit jaar gaan we naar het uiterst noordelijk puntje van de provincie Noord Holland: De Cocksdorp op Texel. Uiteraard komen we ook langs de plaatselijke vuurtoren
Nou dan hebben wij nog wel even contact voor zaken waarvoor ik nogsteeds bij jou moest langskomen
Hij wil.
We hebben dit zo bedacht speciaal voor jou. 100km is natuurlijk niets voor je. Maar heen en terug naar Den Helder op de fiets, dan kom je aan je kilometers voor een zaterdag!DDX schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:32:
Ok had een andere startplek verwacht eigenlijk, haha.
Nou dan hebben wij nog wel even contact voor zaken waarvoor ik nogsteeds bij jou moest langskomen
@McMiGHtY en ik zoeken nog een "taxi" naar Den Helder toe. We kunnen met zn 3en er heen kachelen.
[ Voor 10% gewijzigd door ElGreco op 05-09-2025 17:39 ]

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
ZW6 met flinke bak regen.
Maargoed voorspellen blijft lastig en waaien de buien voorbij zaterdag.
Ik kijk ‘t nog ff aan idd, hopelijk klaart ‘t nog wat op….DDX schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:36:
Ziet er op dit moment niet heel prettig uit voor groepsritje.
ZW6 met flinke bak regen.
Maargoed voorspellen blijft lastig en waaien de buien voorbij zaterdag.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Hij wil.
En de zaterdag daarvoor ook. Toen was het beter weer dan verwachtklaaas schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:22:
Afgelopen zaterdag mijn tegoed al ingezet...
Dat was nog augustus. Dag erna weer nieuwe bundel.wisselwerking schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:21:
[...]
En de zaterdag daarvoor ook. Toen was het beter weer dan verwacht
Hij wil.
Vandaag 2 flinke buien en tussendoor regelmatig miezerregen hier op Texel.DDX schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 18:04:
Nou dat viel wel weer mee met de regen, oftewel volgende keer gewoon niet teveel naar buienradar luisteren
Vandaag dus maar gewandeld en geregeld met regenjas aangelopen en met wandelen weinig last v.d regen gehad maar fietsen was niet lekker geweest.
Plaatje van vandaag:
:strip_exif()/f/image/kFcLSylcAYOJeDtnW4MQZwVz.jpg?f=fotoalbum_large)
Maarrr......gister rond de middag al op Texel aangekomen want airbnb was al geboekt ivm de SR van vandaag die niet doorging 😅
Met gravelbike ipv racer om ook wat onverhard mee te kunnen pakken.
Gezien gisteren droog weer voorspeld was, toen een deel v.d SR Texel route gefietst (laatste lusje niet ivm regen). Heerlijk weer en prachtige luchten. Wel een bries"je" trouwens 😅
Mooie route die zeker de moeite waard is om te fietsen, soortgelijke route zag ik v.d week ook in de fietssport mail staan.
Heel divers, afwisselend en verrassend verschillende landschappen en soorten natuur.
:strip_exif()/f/image/PuJ97Qt1bv3lEebXK1aW0FV6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OYUPxAP7o3r2dOltHqNa45kW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4a9u0E70qaFUEZP2w2jxnETf.jpg?f=fotoalbum_large)
Bekijk mijn fietsrit op Strava: https://strava.app.link/inu7gZNzDWb
[ Voor 7% gewijzigd door rinslll op 13-09-2025 22:35 ]