Have you tried turning it off and on againMorwen schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:58:
Misschien beetje simpel maar juist daarom wel eens vergeten. Echt helemaal aan en uit zetten.
Dat moet je natuurlijk al doen voor je die partition cache wipe kunt doen.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Zet tijdelijk nfc even uit.. kijk of je drain dan weg is.avotar schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:55:
Ik (S25) heb sinds de laatste update dat het draadloos betalen via de wallet amper nog werkt en de batterij lijkt veel sneller leeg te gaan.
Ik heb partition cache wipe al gedaan, maar dat heeft niet veel gebracht helaas.
Voordat ik een factory reset doe, zijn er nog andere dingen waar ik niet aan denk.
Bij mij hielp factory reset totaal niet. Maar na een paar dagen nfc uit en op dat moment had ik geen drain meer.
Daarna voor een test de nfc weer aangezet en nu werkt alles weer prima.
Nog een vraag: zit er toevallig een pasje (rijbewijs) achter je telefoon?
[ Voor 24% gewijzigd door Scheurbuik op 07-11-2025 10:30 ]
Ga ik doen.Scheurbuik schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:28:
[...]
Zet tijdelijk nfc even uit.. kijk of je drain dan weg is.
Bij mij hielp factory reset totaal niet. Maar na een paar dagen nfc uit en op dat moment had ik geen drain meer.
Daarna voor een test de nfc weer aangezet en nu werkt alles weer prima.
Nog een vraag: zit er toevallig een pasje (rijbewijs) achter je telefoon?
[Afbeelding]
En inderdaad, mijn rijbewijs zat in m'n hoesje. Gaf geen probleem, al is het een nieuwe sinds een week of 2 met een nieuwe RFID chip. Wellicth doet dat ook wat. Verhaal van Samsung snijdt wel hout.
Heb je er nu geen pasje meer in zitten?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Pasje zit er nog steeds/weer in. Dacht uit de samsung reactie dat er iets is opgelost. Maar inserdaad misschien nog niet.avotar schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:06:
[...]
Ga ik doen.
En inderdaad, mijn rijbewijs zat in m'n hoesje. Gaf geen probleem, al is het een nieuwe sinds een week of 2 met een nieuwe RFID chip. Wellicth doet dat ook wat. Verhaal van Samsung snijdt wel hout.
Heb je er nu geen pasje meer in zitten?
Ga eens mijn rijbewijs omdraaien, zodat de chip hoger/lager komt.. kijken of de drain dan teugkomt
In elk geval is de NFC wel de boosdoener.Scheurbuik schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:01:
[...]
Pasje zit er nog steeds/weer in. Dacht uit de samsung reactie dat er iets is opgelost. Maar inserdaad misschien nog niet.
Ga eens mijn rijbewijs omdraaien, zodat de chip hoger/lager komt.. kijken of de drain dan teugkomt
Na anderhalf uur zonder noemenswaardige screentime 3% batterij verbruikt is zelfs al beter dan ik een paar weken geleden zou verwachten.
Ben ik ook 100% van overtuigd.. maar bij mij lijkt de bug opeens verdwenen te zijn.. zonder update. (Die kwam pas later).avotar schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:40:
[...]
In elk geval is de NFC wel de boosdoener.
Na anderhalf uur zonder noemenswaardige screentime 3% batterij verbruikt is zelfs al beter dan ik een paar weken geleden zou verwachten.
100% zeker de nfc chip.. in comibatie met uitlezen van pasje.avotar schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:40:
[...]
In elk geval is de NFC wel de boosdoener.
Gisteren mijn rijbewijs omgedraaid, daarna kon ik niet pinnen bij de jumbo.
Vervolgens hoge drain over nacht. Zojuist rijbewijs weer met chip naar beneden.. en drain weg. (En kan weer pinnen.
In blauw: spaarstand over nacht drain.. en nu veel normaal gebruik.
Ik heb die Spigen ook en bij mij doet ie ook soms moeilijk. Duim even bevochtigen doet wonderen. Dus ik heb er niet zo probleem mee.FZ6 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:29:
Wat is jullie ervaring en hopelijk tip voor de beste screenprotector voor de S25 Ultra met de vingerafdruklezer?
Ik heb een Spigen Glazen protector maar merk dat ik best hard moet drukken en zelfs dan reageert ie vaak nog niet goed. Ik heb beide duimen 2x geregistreerd en de gevoeligheidsinstelling aan staan.
Arriving Somewhere but not here....
Nog geen oplossing voor gevonden dus? Zie wel veel zogenaamde oplossingen op het internet maar bij mij het niet veel geholpen.MaDLiVe schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:22:
[...]
Hier hetzelfde probleem. Grappige is dat een xiaomi tablet met Android 14 wel de September play update heeft.
Staat inmiddels met de ultra op 1 augustus. Mijn s10 + tablet staat op Oktober.MartNL schreef op zondag 9 november 2025 @ 07:50:
[...]
Nog geen oplossing voor gevonden dus? Zie wel veel zogenaamde oplossingen op het internet maar bij mij het niet veel geholpen.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
1 vingerafdruk maken met een zo droog mogelijke vinger/duim. Dat lijkt bij mij goed te werken. Het is dan wel moeilijk om 1 te registreren maar met enige moeite lukt het wel.Joop_Klepzeiker schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:14:
[...]
Ik heb die Spigen ook en bij mij doet ie ook soms moeilijk. Duim even bevochtigen doet wonderen. Dus ik heb er niet zo probleem mee.
Je gaat dus wel langzaam vooruit.😄MaDLiVe schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:05:
[...]
Staat inmiddels met de ultra op 1 augustus. Mijn s10 + tablet staat op Oktober.
Ik heb exact hetzelfde gedaan en ervaren.Scheurbuik schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 12:32:
[...]
100% zeker de nfc chip.. in comibatie met uitlezen van pasje.
Gisteren mijn rijbewijs omgedraaid, daarna kon ik niet pinnen bij de jumbo.
Vervolgens hoge drain over nacht. Zojuist rijbewijs weer met chip naar beneden.. en drain weg. (En kan weer pinnen.
In blauw: spaarstand over nacht drain.. en nu veel normaal gebruik.
[Afbeelding]
Bedankt voor het meedenken en de oplossing!
hier hetzelfde. wat wordt er bedoeld met drain hier?avotar schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:55:
Ik (S25) heb sinds de laatste update dat het draadloos betalen via de wallet amper nog werkt en de batterij lijkt veel sneller leeg te gaan.
Ik heb partition cache wipe al gedaan, maar dat heeft niet veel gebracht helaas.
Voordat ik een factory reset doe, zijn er nog andere dingen waar ik niet aan denk.
Dat je batterij leeg loopt terwijl je niks met je telefoon doet.Farabi schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:42:
[...]
hier hetzelfde. wat wordt er bedoeld met drain hier?
Dus de meeste hebben ook hetzelfde probleem hier? Ik lees een software issue als ik een paar posts terugkijk? anders wilde ik mijn garantie inschakelen.MartNL schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:51:
[...]
Dat je batterij leeg loopt terwijl je niks met je telefoon doet.
[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 10-11-2025 17:40 ]
Bug is inmiddels wel onderkent door samsung, dus zal uiteindelijk wel worden opgelost.
Heel vreemd dat dit niet in een beta naar boven is gekomen.
Is er een storing, want ik kan dat getal niet invullen in de mail.outlook app want daar zit ik al in. Ook al op de website geprobeerd en dan krijg je ook ga naar uw outlook app en vul daar het getal in. Maar er gebeurd dus niks in de outlook app.
Inloggen met wachtwoord lukt ook al niet...zucht😏
Hier hetzelfde probleem gehad, 24 uur wachten en opnieuw proberen in te loggen met uw paswoord. Dat met die code weet ik ook niet waar je dat zou moeten verifiëren, al achter gezocht maar nergens uitleg van Microsoft.elaho schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:54:
Ik krijg mijn hotmail adres op mijn s25 ultra maar niet geïnstalleerd. Nu zegt microsoft ik heb teveel met onjuiste wachtwoord ingelogd. Ik moest deze 3x wijzigen en dat heb ik gedaan. Als ik de mail app open (outlook mail app) ga ik naar account toevoegen- vul mijn emailadres in- krijg in cijfercode waarbij staat open uw outlook app en vullen dit getal in-. Maar ik zit al in die outlook app en ik kan dat dus nergens invullen er gebeurd niks in de outlook app.
Is er een storing, want ik kan dat getal niet invullen in de mail.outlook app want daar zit ik al in. Ook al op de website geprobeerd en dan krijg je ook ga naar uw outlook app en vul daar het getal in. Maar er gebeurd dus niks in de outlook app.
En als je dan ziet hoe dit gaat hierboven met je mail-adres in kunnen stellen
Toch succes gewenst ermee!
Had je hiervoor de Outlook app ook al in gebruik, op een andere telefoon bijvoorbeeld? In dat geval ligt het voor de hand dat de 2FA code nog naar die andere telefoon gaat. Je moet dan op die nog de 2FA doen, daarna kun je je S25U instellen als tweede factor. Zodat die codes in het vervolg naar de S25U gaan.elaho schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:54:
Ik krijg mijn hotmail adres op mijn s25 ultra maar niet geïnstalleerd. Nu zegt microsoft ik heb teveel met onjuiste wachtwoord ingelogd. Ik moest deze 3x wijzigen en dat heb ik gedaan. Als ik de mail app open (outlook mail app) ga ik naar account toevoegen- vul mijn emailadres in- krijg in cijfercode waarbij staat open uw outlook app en vullen dit getal in-. Maar ik zit al in die outlook app en ik kan dat dus nergens invullen er gebeurd niks in de outlook app.
In wat reviews wordt gezegd dat je het toestel zelf in je hand gehad moet hebben en gebruikt moet hebben om te ervaren hoe het is. Omdat het anders niet echt te omschrijven is. En ik snap dat helemaal. Na twee dagen de simkaart gewisseld naar de S25 Edge en dit wordt voorlopig mijn toestel!
Batterij is ook top, ik haal makkelijk de dag met 4-6 uur on screen tijd.
Super ding die S25 Edge!
Battle.net || Strava
Wees er maar zuinig op want dit is de allerlaatste Samsung Edge.. de hele lijn is geschrapt vanwege zeer tegenvallende verkopenretlaw schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:06:
Afgelopen vrijdag een S25 Edge gekocht via marktplaats om te vergelijken met mijn iPhone 17. Ik was benieuwd hoe zo een dunne telefoon bevalt.
In wat reviews wordt gezegd dat je het toestel zelf in je hand gehad moet hebben en gebruikt moet hebben om te ervaren hoe het is. Omdat het anders niet echt te omschrijven is. En ik snap dat helemaal. Na twee dagen de simkaart gewisseld naar de S25 Edge en dit wordt voorlopig mijn toestel!
Super ding die S25 Edge!
Dat mensen het nu kopen is ook niet eens zo gek, Edge gaat nu voor de helft van de prijs weg.stin00 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:30:
[...]
Wees er maar zuinig op want dit is de allerlaatste Samsung Edge.. de hele lijn is geschrapt vanwege zeer tegenvallende verkopen
Mijn base S25 was hetzelfde prijs (256gb) als de Edge, ik zat nog na te denken of ik de betere main camera wou maar uiteindelijk vind ik een compacter toestel belangrijker.
S25 Edge is ook een prima toestel verder, alleen die hele dunne telefoon hype voegt verder vrij weinig toe, laatst nog gelezen hoe Motorola het ook is gaan proberen, met een mid range chip voor meer geld dan wat de S25 Edge nu is (oftewel, hun toestel flopt omdat de geflopte S25 Edge goedkoper en beter is).
elaho schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:54:
Ik had dit probleem ook en telkens 'teveel ingelogd met het verkeerde wachtwoord'. Toen heb ik het op mijn iphone geprobeerd en hetzelfde probleem. Terwijl ik via outlook web wel gewoon kon inloggen. Vandaag nog eens geprobeerd op de s25 en nu werkt het . Het was wel frustrerend , elke keer mijn ww veranderen .
Ja, die staat gewoon sinds 3 novemer in de Playstore.richajax schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:51:
Heeft er al iemand een update van Nova Launcher kunnen installeren op de Ultra?
[Afbeelding]
Edit: er is ook weer een nieuwe beta via Playstore.
[ Voor 5% gewijzigd door Glassertje op 12-11-2025 19:27 ]
Het is ineens toch gelukt. Of er was een storing of er zat blokkade op mn account. Maar helemaal blij nu. Bedankt voor jullie hulp!😃👍Jerrythafast schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:06:
[...]
Had je hiervoor de Outlook app ook al in gebruik, op een andere telefoon bijvoorbeeld? In dat geval ligt het voor de hand dat de 2FA code nog naar die andere telefoon gaat. Je moet dan op die nog de 2FA doen, daarna kun je je S25U instellen als tweede factor. Zodat die codes in het vervolg naar de S25U gaan.
Mocht je hem manually willen updaten.MaDLiVe schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:05:
[...]
Staat inmiddels met de ultra op 1 augustus. Mijn s10 + tablet staat op Oktober.
Hier staat de nieuwste Google system update. Bij mij staat hij nu op november.
https://www.apkmirror.com...%22%3A%22minapi-31%22%7D/
Die veranderd alleen de datum. Is ook maar 0,04MB grootMartNL schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:17:
[...]
Mocht je hem manually willen updaten.
Hier staat de nieuwste Google system update. Bij mij staat hij nu op november.
https://www.apkmirror.com...%22%3A%22minapi-31%22%7D/
Dat meen je. Dat schiet dus ook niet op.Glassertje schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:34:
[...]
Die veranderd alleen de datum. Is ook maar 0,04MB groot
Ik ben nu aan het twijfelen of ik deze ook ga halen. Nu gunstig geprijsd en zie in vergelijking met de Ultra heeft de Ultra de meer zoom functiesretlaw schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:06:
Afgelopen vrijdag een S25 Edge gekocht via marktplaats om te vergelijken met mijn iPhone 17. Ik was benieuwd hoe zo een dunne telefoon bevalt.
Super ding die S25 Edge!
Ik heb voor de Ultra gekozen omdat die ook flink in prijs is gezakt. Het enige USP van die Edge is de dunne behuizing, maar ik vind zelf dat je daar helemaal niets aan hebt. Zeker omdat er nog een hoesje omheen gaat.De waarden schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:42:
[...]
Ik ben nu aan het twijfelen of ik deze ook ga halen. Nu gunstig geprijsd en zie in vergelijking met de Ultra heeft de Ultra de meer zoom functies
En dan zie je dat de Ultra op zowat alle vlakken beter presteert. En de s-pen is ook zeker een leuke en nuttige toevoeging.
Als je twijfeld, zou ik het gewoon doen :)! Al kan ik natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar voor 599 heb je een mooi toestel! Ik ben er nog erg tevreden over. Het is ontzettend fijn om een dun en licht toestel te gebruiken. Ook al is de Edge maar 14 gram lichter dan mijn iPhone 17, voelt de S25 Edge echt als een veertje in je hand.De waarden schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:42:
[...]
Ik ben nu aan het twijfelen of ik deze ook ga halen. Nu gunstig geprijsd en zie in vergelijking met de Ultra heeft de Ultra de meer zoom functies
Iedereen vind wat anders belangrijk, daarom is het fijn als je een keuze kan maken. Ik hoop ook stiekem dat dit soort toestellen blijven. Ik vind de vorm en het gewicht echt top. Ik wil geen zwaar toestel, vandaar dat ik mijn 17 Pro ook heb ingeruild voor een base 17. En de S25 Edge doet daar nog een stapje bovenop, zonder op de voor mij belangrijke features in te leveren. Verschil in prijs in de pricewatch is 300 euro, dat is nog best een bedrag.Nyarlathotep schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:39:
[...]
Ik heb voor de Ultra gekozen omdat die ook flink in prijs is gezakt. Het enige USP van die Edge is de dunne behuizing, maar ik vind zelf dat je daar helemaal niets aan hebt. Zeker omdat er nog een hoesje omheen gaat.
En dan zie je dat de Ultra op zowat alle vlakken beter presteert. En de s-pen is ook zeker een leuke en nuttige toevoeging.
Ik gebruik mijn toestel overigens zonder hoes, dan blijft ie lekker dun.
Qua batterij haal ik nu zo rond de 6 uur SOT op 80% lading. Voor mijn gebruik is dat meer dan genoeg!
Battle.net || Strava
Kogel is door de kerk! Besloten om te gaan voor de Edge! Maandag wordt deze bezorgt.retlaw schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:38:
[...]
Als je twijfeld, zou ik het gewoon doen :)! Al kan ik natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar voor 599 heb je een mooi toestel! Ik ben er nog erg tevreden over. Het is ontzettend fijn om een dun en licht toestel te gebruiken. Ook al is de Edge maar 14 gram lichter dan mijn iPhone 17, voelt de S25 Edge echt als een veertje in je hand.
[...]
Iedereen vind wat anders belangrijk, daarom is het fijn als je een keuze kan maken. Ik hoop ook stiekem dat dit soort toestellen blijven. Ik vind de vorm en het gewicht echt top. Ik wil geen zwaar toestel, vandaar dat ik mijn 17 Pro ook heb ingeruild voor een base 17. En de S25 Edge doet daar nog een stapje bovenop, zonder op de voor mij belangrijke features in te leveren. Verschil in prijs in de pricewatch is 300 euro, dat is nog best een bedrag.
Ik gebruik mijn toestel overigens zonder hoes, dan blijft ie lekker dun.
Qua batterij haal ik nu zo rond de 6 uur SOT op 80% lading. Voor mijn gebruik is dat meer dan genoeg!
sorry voor de late reactie, Glassertje.Glassertje schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:04:
[...]
Ja, die staat gewoon sinds 3 novemer in de Playstore.
Edit: er is ook weer een nieuwe beta via Playstore.
Ik krijg de update nergens aangeboden...
Ik heb Nova Launcher prime, misschien heeft het daar mee te maken.
Een backup heb ik gemaakt maar ben toch bang dat ik na evt deinstalleren en herinstallatie iets kwijt ben. Bv Firefox snelkoppelingen die de backup volgens mij niet hersteld
Edit:
Ik zie nu dat als ik de laatste stabiele versie download dat dat niet de laatste versie is! 🤔
:strip_exif()/f/image/5Gmq7In8HnKVoyp7eM8kKcQz.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit:
Herinstallatie gedaan en zit nu op nieuwere versie 👌🏽
Wel weer alle Firefox snelkoppelingen kwijt☹️
[ Voor 53% gewijzigd door richajax op 15-11-2025 14:39 ]
De rest van mijn gezin zit nog steeds in het Apple ecosysteem en nu probeer ik mijn icloud account te synchroniseren naar mijn S25 Edge. Via de outlook app gaat dit prima voor wat betreft mijn email en mijn eigen agenda. Echter willen de agenda's van mijn vrouw en kids niet synchroniseren. Ik zie deze wel terug als opties om aan te vinken, maar de daadwerkelijke synchronisatie vind niet plaats.
Ik heb ook geprobeerd om via IMAP met een app-specifiek-wachtwoord in te loggen, maar dan wordt de agenda ook niet gesynchroniseerd.
Heeft iemand hier een tip om op een android device toch de icloud agenda te kunnen gebruiken met gedeelde agenda's?
Battle.net || Strava
Edit: 12:00 update is nu wel te downloaden!
[ Voor 40% gewijzigd door LogiZ5500 op 20-11-2025 12:01 ]
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
Echt bijzonder en onwerkelijk voelt het zo’n licht toestel.
Hier ook op Juli.devilkin schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:27:
Hier wel nog steeds Play system update van Juli.
Mijn Z flip 7 staat overigens al op augustus
[ Voor 3% gewijzigd door Azmodann op 21-11-2025 00:57 ]
Vreemd, somehow heb ik 1 sept.devilkin schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:27:
Hier wel nog steeds Play system update van Juli.
Blijkbaar ook op Android 16 devices.
Dear Samsung Member,
Greetings from Samsung Customer Support!
We want to inform you that currently, it is intended behaviour that the Google Play System Update (GPSU) does not work on some Samsung Android 15 devices. This issue is due to Samsung's policy and consultations with Google. The blocked updates will be resumed soon at the appropriate time for each device.
Please also note that critical fixes have been preloaded with support from Google. We appreciate your understanding and ask you to keep the current status in mind.
Warm Regards,
Samsung Customer Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, bestellingen en levertijden: [Samsung Galaxy S25-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Samsung Galaxy S25-serie] Accessoires
- Voor het posten van kortingscodes kun je terecht in Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
:strip_exif()/f/image/BxqiJ1MSdac2jQfJG2HVyn8l.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SdxtqC7NSltRoVi2ItshyM3h.jpg?f=fotoalbum_large)