Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-08 13:46
Dacht aanvankelijk te wachten tot de 26. Maar nu wat aanbiedingen kunnen scoren en m'n s21fe begint nu echt vervelend te worden soms.

Dus, een ultra is in aantocht! En voor de verandering eens geen zwart maar voor jade green gegaan. Er gaat toch een hoesje om, maar in vindt het wel leuk eens een andere kleur te hebben.

Ben erg benieuwd. Dit gaat een enorme upgrade zijn.

Gebruiken jullie Samsung switch of de manier van Google (inloggen en laten downloaden).

[ Voor 10% gewijzigd door twowheeler op 14-08-2025 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:50
Ik heb alles kaal geïnstalleerd. Had eerst sreenscots gemaakt. Daarna via de play store handmatig de apps geïnstalleerd.
Van tevoren eerst door mijn apps gegaan en verwijderd wat ik niet meer gebruik.

Had in eerste instantie smart switch gebruikt maar dat leverde problemen op.
Door alles kaal te installeren waren de problemen voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-08 21:56
Ik zou, zeker na zo’n lange tijd, in jouw geval waarschijnlijk vier jaar even een schone installatie doen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Mschrijver88 op 15-08-2025 06:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-08 20:46

g86

Altijd kale installatie. Doe ik ook als we van Android 15 naar 16 gaan op hetzelfde toestel. Smart Switch is voor mij bloatware.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:40

OcGuru

Giulietta Qv

Hier trouwens ook een s25 in t' navy blue sinds kort. Mooist kleur die er is na mijn bescheiden mening :>

Kom van een A22 af, maar wat een wereld van verschil. Heerlijk om een hoop apps open te houden en dan weer te openen zonder dat de app weer opnieuw geladen moet worden.

Ben qua formaat naar beneden gegaan 6.6 > 6.2. Deze s25 past teminste fatsoenlijk in m'n broekzak. :P

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Dank allen.

Ik denk dat ik smart switch dus laat, gewoon inlog op m'n google account en vanuit daar herstel. Dan download hij alle apps gewoon op de android manier. Neem aan dat dat gewoon kan.

Mijn vriending had wel smartswitch gebruikt, werkte prima maar ze miste toch wat apps en contacten. Was niet helemaal volgens plan gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

twowheeler schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:16:
Dank allen.

Ik denk dat ik smart switch dus laat, gewoon inlog op m'n google account en vanuit daar herstel. Dan download hij alle apps gewoon op de android manier. Neem aan dat dat gewoon kan.

Mijn vriending had wel smartswitch gebruikt, werkte prima maar ze miste toch wat apps en contacten. Was niet helemaal volgens plan gegaan.
Dat is volgens mij dan ook geen blanco installatie.
Blanco = alles manueel doen: instellingen, apps installeren, apps 1 voor 1 openen en inloggen/instellen

Contacten zitten in mijn Google account. Na koppelen van Google account aan S25U zitten mijn contacten automatisch gesynct in de contacten app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
g86 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:49:
[...]

Dat is volgens mij dan ook geen blanco installatie.
Blanco = alles manueel doen: instellingen, apps installeren, apps 1 voor 1 openen en inloggen/instellen

Contacten zitten in mijn Google account. Na koppelen van Google account aan S25U zitten mijn contacten automatisch gesynct in de contacten app.
Dat klopt.

Wat ik meestal doe is alleen de apps herstellen en accounts etc. Maar instellingen niet, dan is dat weer standaard. Van samsung backup wil ik wel eens alle oude wifi gegevens halen.

Het voordeel van google gebruiken is dat hij in feite doet wat je voor als manueel beschrijft. Hij download de apps en installeert ze waar samsung switch (volgens mij) de hele play store omzeilt. Dat is in mijn ogen een schone instal zonder dat ik van alles moet doen.

[ Voor 17% gewijzigd door twowheeler op 15-08-2025 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

AvK

Ready Set Go

Heb een paar maanden geleden mijn gegevens van mijn S21+ via Smart Switch over gezet naar mijn S25 Ultra. Ging helemaal prima. Alles stond er goed op. Links en rechts een klein instellinkje 'goed' zetten en gaan.
Het kan dus wel.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:40
Volgens mij is mijn usb poort niet meer goed, opladen met kabel stopt en start steeds, daarnaast is het elke keer snel opladen, of langzaam opladen. Draadloos opladen werkt wel gewoon. Is niks geks gebeurd met het toestel en werkte afgelopen week nog gewoon goed.

Ik heb de oplaadpoort schoongemaakt en verschillende Samsung snelladers geprobeerd maar helaas, opnieuw opstarten heeft ook niet geholpen.

Edit: valt me ook op bij bekabeld opladen telkens instappen richting 3000mA gaat en dan meteen weer terug de min in vervolgens weer omhoog en weer de min in. Bij draadloos opladen gaat de snelheid naar +- 3000mA.

Opladen kabel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xfv7ET9IjZD2RXw88CextIQT04M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCmCfJOPJdrQmlzmJ5ldGwOk.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2lt8eJGh7waabywbmgTyDf7TP9k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOEImMKth1VByHJ7fZTzxBnO.jpg?f=fotoalbum_large

Opladen draadloos met zelfde adapter/kabel aan de pad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pN4RgzYsTW-KE7PMFP5a8sEq-Y4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ip4Xi232iZeoAfM31Jf9sytm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door DM89 op 16-08-2025 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
@DM89 Kun je ook ergens de temperatuur van de batterij zien? Een tijdje terug had iemand een vergelijkbaar probleem: wildhagen in "[Samsung Galaxy S25-serie] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:40
hcQd schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 20:39:
@DM89 Kun je ook ergens de temperatuur van de batterij zien? Een tijdje terug had iemand een vergelijkbaar probleem: wildhagen in "[Samsung Galaxy S25-serie] Ervaringen & Discussie"
Toevallig zag ik dat de temperatuur tijdens de bovenstaande foto's iets boven de 40 graden lag, nu zonder laden 33 graden.

Heb de poort net nog eens goed schoongemaakt met een tandenstoker en als extra nog met licht vochtig doekje kwam alsnog wat vuil van de aansluiting af.

Edit: zo te zien werkt het weer normaal gelukkig, connector zelf was vervuild. 🥵

[ Voor 9% gewijzigd door DM89 op 16-08-2025 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:44
Iemand die al one ui 8 beta aan het proberen is? Zo ja, wat zijn jullie bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:21
lifeguard schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:06:
Iemand die al one ui 8 beta aan het proberen is? Zo ja, wat zijn jullie bevindingen?
Kunnen we in Nederland überhaupt de Beta installeren zonder gebruik van Odin of in dergelijke?

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Iemand al ervaring met SOS Satellite op de S25U? Of is dat nog altijd niet functioneel in Europa?
Vertrek binnenkort naar de bergen en zou deze functie willen als veiligheid. Of toch maar Garmin inReach (Iridium netwerk)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:02
g86 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:59:
Iemand al ervaring met SOS Satellite op de S25U? Of is dat nog altijd niet functioneel in Europa?
Vertrek binnenkort naar de bergen en zou deze functie willen als veiligheid. Of toch maar Garmin inReach (Iridium netwerk)?
Werkt enkel met Verizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-08 00:00
Hier een redelijk tevreden overstapper vanaf de S21 (zonder +). Véél betere accuduur en iets groter scherm.
Wat me de laatste tijd in zomerse omstandigheden is opgevallen dat de telefoon snel aangaf het warm te hebben en het scherm daarop donker maakte. Nóg sneller dan de S21 leek mij.
Het ook gewoon binnen warm aanvoelen van de telefoon en snel leeglopen van de accu komt ook af en toe voor. Herkenbaar voor andere tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
k_ers schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:17:
Iemand en tip voor een screenprotector die iets kleiner is als het scherm.
Vraag je waarom?
Nou mijn hoesje van me telefoon drukt de screenprotector omhoog waardoor die niet goed vast blijft en er lucht onder komt 😭

Mag van AliExpress zijn zodat de prijs niet te duur is 😋
Is een ander hoesje of bumper case niet een betere optie?

Aliexpress of Temu bied daar zeer goedkope opties voor ( Ook al moet je niet te veel van verwachten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:08
Geraedus schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:24:
[...]

Is een ander hoesje of bumper case niet een betere optie?

Aliexpress of Temu bied daar zeer goedkope opties voor ( Ook al moet je niet te veel van verwachten).
Nee geen optie 😋, had gehoopt dat iemand de gouden tip heeft los van het vervangen van mijn hoesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:17

DON PAPA

Tweaker-fan

k_ers schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:17:
Iemand en tip voor een screenprotector die iets kleiner is als het scherm.
Ik heb geen idee wat je met iets kleiner bedoeld, maar deze screenprotector zit rondom 1 a 1,5mm van de scherm rand af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
g86 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:59:
Als het je echt om veiligheid gaat zou ik voor iets serieuzers gaan. Zoals idd een inReach (met als bijbehorend voordeel dat je er ook gewone berichten mee kan sturen). Of een PLB (met als voordeel dat je er geen abonnementskosten bij hebt). De SOS satellite moet je specifiek uitrichten en heeft zich nog niet echt bewezen.

offtopic:
Ik ben zelf wel tevreden met mijn inReach behalve de support van garmin. Ik had een accuprobleem en ze boden me aan om hem om te ruilen voor 123 euro maar de "nieuwe" heeft een nog slechtere accu!

[ Voor 20% gewijzigd door Llopigat op 16-08-2025 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g86

g86

Llopigat schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 20:42:
[...]

Als het je echt om veiligheid gaat zou ik voor iets serieuzers gaan. Zoals idd een inReach (met als bijbehorend voordeel dat je er ook gewone berichten mee kan sturen). Of een PLB (met als voordeel dat je er geen abonnementskosten bij hebt). De SOS satellite moet je specifiek uitrichten en heeft zich nog niet echt bewezen.

offtopic:
Ik ben zelf wel tevreden met mijn inReach behalve de support van garmin. Ik had een accuprobleem en ze boden me aan om hem om te ruilen voor 123 euro maar de "nieuwe" heeft een nog slechtere accu!
Ik heb al een Garmin gpsmap 67i :-)
Maar het zou leuk zijn als ik ook de SOS Satellite van mijn S25U kan gebruiken. De hardware is er al. ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/alQpcrpolApLK__3FqB11fZ_WI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOEFXDArVVyGiWDy4ZA8TO36.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
g86 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 00:51:
[...]
Ik heb al een Garmin gpsmap 67i :-)
Oh okee, dat is nog veel beter dan de Inreach mini die ik heb. Voor navigatie gebruik ik meestal OpenStreetMap (OSMAnd+) op de Samsung. Ik vind die kaarten erg goed. Ik loop ook niet al te ver van de gebaande paden maar soms wel zonder netwerk en ik ben erg onhandig dus ik heb graag een noodvoorziening bij me.

Ik gebruikte altijd Xcovers hiervoor maar een S serie in een Spigen Tough Armor hoesje is eigenlijk net zo goed. Dus dat doe ik nu. Dat hele Xcover gebeuren betekent eigenlijk weinig en betekent vooral minder specs voor je geld.
g86 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 00:51:
[...]
Maar het zou leuk zijn als ik ook de SOS Satellite van mijn S25U kan gebruiken. De hardware is er al. ...
Ik zie bij Skylo: https://www.skylo.tech/faq (de provider die Samsung gebruikt) dat ze technisch gezien wel dekking hebben in Europa. Ik snap ook niet helemaal waarom het er niet is. Ik heb wel begrepen dat LTE satteliet providers een deal moeten maken met lokale aanbieders voor de rechten op het frequentiegebruik. Misschien ligt het daar aan. Het is jammer dat er geen speciale frequentieband voor is gereserveerd zoals voor Iridium enzo.

Maar het is jammer dat we in de Android wereld hier zo lang op moeten wachten terwijl Apple het al jaren heeft idd.

[ Voor 13% gewijzigd door Llopigat op 17-08-2025 02:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Llopigat schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 02:38:
Ik loop ook niet al te ver van de gebaande paden maar soms wel zonder netwerk en ik ben erg onhandig dus ik heb graag een noodvoorziening bij me.
Vroegah heette dat een kaart..... :P

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
AvK schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:35:
[...]

Vroegah heette dat een kaart..... :P
Kaart + Kompas 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Op mijn S25U gebruik ik Locusmap (gold abo van 24 euro per jaar). Perfecte kaarten! Zeker een aanrader.
En nu dit in combinatie met mijn Garmin gpsmap 67i.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ha ha ha. Ja inderdaad.

De ANWB routekaart om gemakkelijk via de Snel- en Hoofdwegen in de buurt van de bestemming te komen (die was gratis als lid zijnde), een goede kaart van het land / regio om 'de camping' te vinden (koste 8 Gulden ofzo) en bij de lokale VVV een gedetailleerde kaart van de directe omgeving incluis alle bijzondere plekken en must see locaties. Vaak gratis of voor bijna niks te koop.

En ja, diep in de bossen van Frankrijk heb ik mijn kompas wel eens gebruikt om grofweg de richting te kunnen kiezen tijdens zwaar bewolkt weer. Had geen idee waar de zon stond..... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
Ik gebruik voor het wandelen altijd OSMand+. Heb je geen data voor nodig als je ze hebt gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Ik heb trouwens bij mijn S25U ook een anti glare screen film gekregen. Moet het toestel nog krijgen. Heb ook een tempered glass besteld.

Begrijp ik nu goed dat de coating in het scherm z'n werking verliest met een tempered glass en dat Samsung daarom die film aan biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:52
twowheeler schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:03:
Ik heb trouwens bij mijn S25U ook een anti glare screen film gekregen. Moet het toestel nog krijgen. Heb ook een tempered glass besteld.

Begrijp ik nu goed dat de coating in het scherm z'n werking verliest met een tempered glass en dat Samsung daarom die film aan biedt?
Je zou zou eens een kijkje kunnen nemen in het accessoires topic voor de s25 serie https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2284708

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

twowheeler schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:03:

De S25 Ultra heeft van zich zelf al een prima anti reflectie laag. Daar heb je geen opplak plaatje voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:56
Ben van plan om de overstap te maken van de samsung s22 naar de s25. Iemand enig idee op welke vlakken ik er op voorruit ga. Of iemand die een goede website kent waar ik dat kan vergelijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-08 22:04
Nietdatikweet schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:14:
Ben van plan om de overstap te maken van de samsung s22 naar de s25. Iemand enig idee op welke vlakken ik er op voorruit ga. Of iemand die een goede website kent waar ik dat kan vergelijken?
Ik heb dezelfde overstap gemaakt! Op Kimovil kun je beide phones toevoegen en wel prettig vergelijken. Persoonlijk vind ik de snelheid, betere accu en vlottere software updates erg welkom!
Veel zaken zijn ook wel erg hetzelfde!

[ Voor 3% gewijzigd door LogiZ5500 op 22-08-2025 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
LogiZ5500 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:28:
[...]

Ik heb dezelfde overstap gemaakt! Op Kimovil kun je beide phones toevoegen en wel prettig vergelijken. Persoonlijk vind ik de snelheid, betere accu en vlottere software updates erg welkom!
Veel zaken zijn ook wel erg hetzelfde!
Thx zal even gaan kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17:38
Vorige maand deze overstap gemaakt. Grootste verschil is de batterijduur. Die is notoir slecht bij de S22, maar uitstekend bij de S25. Op de S25 gaat alles nog net iets soepeler, maar vond de S22 ook al snel zat. Vond de S22 altijd al een mooi toestel, maar de S25 is lichter, dunner en heeft hele kleine bezels. Dat geeft het een premium gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:02
Ik heb de S25 nu een paar daagjes en ik kan ook bevestigen, premium feel en die accu zijn wel de grootste veranderingen. Vooral de accu! Verder vond ik de S22 niet traag maarde S25 is toch echt sneller. Scherm is ook wat mooier. Enige nadeel is dat ik geen LED cover hoesje heb. Ik vond de S22 helemaal prima maar heb die naar familie doorgeschoven. Het voelde een beetje als een moetje, dus ik was niet zo overtuigd van de S25. Nu blij dat ik geswitcht ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
En hoe zit het met de camera jongens? Merken jullie daarin ook grote verschillen? Een van de punten waarom ik wil overstappen is de opslag. Ga de overstap maken naar 256 gb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17:38
Nietdatikweet schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:28:
En hoe zit het met de camera jongens? Merken jullie daarin ook grote verschillen? Een van de punten waarom ik wil overstappen is de opslag. Ga de overstap maken naar 256 gb.
Ben geen expert op het gebied van de camera's, maar het is allemaal weer net iets beter. Maar op dat gebied geen schokkende verschillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Nietdatikweet schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:28:
Een puntje over de camera: Die is alleen substantieel veranderd met de S25 Ultra. De andere modellen hebben al vele jaren (vrijwel) exact dezelfde camera's.

De S25 heeft nu de 200Mpx main sensor, die is wel nieuw (nouja geintroduceerd met de S24 Ultra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Zijn er hier meer mensen waarbij de veilige map niet meer werkt? Ik kan mijn pincode invoeren, maar er gebeurt vervolgens niets als ik op de "check" button druk...
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, bestellingen en levertijden: [Samsung Galaxy S25-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Samsung Galaxy S25-serie] Accessoires
- Voor het posten van kortingscodes kun je terecht in Meld hier uw kortingscodes/coupons V2