beetje aan het wandelen geweest, vandaar zoveel Pokémon GO gebruik
2% klopt zo ongeveer, zelfs als ik hele dag bezig ben met Whatsapp heb ik deze nog nooit boven de 5% gezien.
Ik denk gewoon dat de update voor sommige mensen issues geeft, zelf heb ik in al die jaren nog nooit gehad dat een OS update mij een drain gaf (app updates wel).
Maar Android toont het wel vaker verkeerd, ik weet niet meer precies sinds wanneer dat zo is, maar hetzelfde geldt voor de SoT die bovenin staat versus als je alles bij elkaar optelt, niet alle apps die accu verbruiken staan in die lijst, en zie dat bij paar andere merken ook sinds paar jaar (zelf mijn oude LG deed dat in 2019).
Zorian schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:54:
Ik zie Whatsapp geeneens in de verbruiksmonitor terug en heb nergens last van met de Juli update, bijzonder. Zie hem wel elke nacht om 02:00 een backup maken en uploaden.
Nou gebruik ik Whatsapp niet meer en heb ik hem puur nog erop staan "voor het geval dat", maar toch.
Die back-up om 2:00 gebeurt sowieso, ook als je back-ups uitschakelt.
want het is sowieso ook een lokale back-up, ik maak bijvoorbeeld alleen lokale back-up en sla die extern op, als ik nu de hele chats map op mijn telefoon kopieer en daarna zou willen herstellen, ben ik alles qua berichten kwijt dat na 2:00 binnenkwam vandaag.
Ik zet mijn Whatsapp bij een nieuw toestel altijd handmatig over, zo kwam ik erachter waarom ik soms berichten kwijt was.
Je kan hem handmatig forceren in ieder geval maar dat terzijde.
[
Voor 5% gewijzigd door
Mizgala28 op 30-07-2026 22:07
]