Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:39
Als ie meerdere flinke apps te updaten heeft dan zit ik rond de 5% batterijverbruik bij de play store. En dat zal je verbazen hoe vaak dat toch gebeurt. Als je echt twijfelt zet de updates maar eens uit en kijk wat 't verschil is. Diepe slaap helpt daarin inderdaad, dan updaten de apps niet. Kijk wel uit met apps zoals de ANWB of banken/geld. Je wilt bij autopech niet eerst zo'n melding krijgen dat je de app moet updaten om te starten. En bij inloggen om bij je geld te komen ook niet natuurlijk.

Vooral na een software update gaan die app updates heel hard, ik zie dan echt meerdere dagen regelmatig nieuwe versies van alle apps binnenkomen en dan haalt ie wel even honderden MB's binnen en installeert de boel, logisch dat dat wat stroom kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 20:16

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Scheurbuik schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:13:
Voor vandaag een batterijverbruik van 65% met een sot van 5 minuten. Outlook app 5% hoogste. rest niks. Dit weekend factoryreset anders gaat ie terug naar samsung
Kan je niks vinden met good lock en nice catch?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeuwsMeisje
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03-10 20:28
Hulp gevraagd met (start)schermen.

Ik heb vandaag de UI update gedaan, zonder daarbij stil te staan. Nu blijkt dat er heel veel instellingen gewijzigd zijn. De meeste niet zo erg of makkelijk terug te plaatsen maar ik kan niet vinden hoe ik mijn (start)schermen zo kan instellen dat ze als een carrousel rondgaan.
Ik kan nu vanaf mij startscherm alleen de schermen naar links swipen en niet meer naar rechts en het stopt ook bij het laatste scherm.

Wie weet hoe ik dit weer kan instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:34
ZeeuwsMeisje schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:08:
Hulp gevraagd met (start)schermen.

Ik heb vandaag de UI update gedaan, zonder daarbij stil te staan. Nu blijkt dat er heel veel instellingen gewijzigd zijn. De meeste niet zo erg of makkelijk terug te plaatsen maar ik kan niet vinden hoe ik mijn (start)schermen zo kan instellen dat ze als een carrousel rondgaan.
Ik kan nu vanaf mij startscherm alleen de schermen naar links swipen en niet meer naar rechts en het stopt ook bij het laatste scherm.

Wie weet hoe ik dit weer kan instellen?
Daarvoor heb je good lock nodig met de home up app. Waarschijnlijk moet je die nog updaten en gaat het dan als vanouds terug

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 23:50
Na Oneplus One, iPhone 6, weer terug naar Oneplus One, daarna Oneplus X, Oneplus 6 en Oneplus Nord 2T5G heb ik vanmorgen een Galaxy S25 binnen gekregen.

Ik wacht nog even met instellen en ingebruik nemen tot ik een degelijke hoes heb. Iemand aan/af- raders? Zit te kijken naar de Spigen Slim Armor Backcover MagSafe ?

Als ik gebruik wil maken van draadloos opladen, moet ik dan specifiek een hoes hebben die MagSafe ondersteunt of kan dat ook zonder?

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 03-10-2025 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeuwsMeisje
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03-10 20:28
devilkin schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:42:
[...]

Daarvoor heb je good lock nodig met de home up app. Waarschijnlijk moet je die nog updaten en gaat het dan als vanouds terug
Dank je wel! Good Lock was de oplossing! Helemaal blij weer! 🙏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:04
FastFred schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:24:
Na Oneplus One, iPhone 6, weer terug naar Oneplus One, daarna Oneplus X, Oneplus 6 en Oneplus Nord 2T5G heb ik vanmorgen een Galaxy S25 binnen gekregen.

Ik wacht nog even met instellen en ingebruik nemen tot ik een degelijke hoes heb. Iemand aan/af- raders? Zit te kijken naar de Spigen Slim Armor Backcover MagSafe ?

Als ik gebruik wil maken van draadloos opladen, moet ik dan specifiek een hoes hebben die MagSafe ondersteunt of kan dat ook zonder?
Ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van de eigen hoesjes van Samsung.

Draadloos opladen op magsafe laders kan ook zonder magsafe (dus zonder hoesje, en met hoesjes zonder magsafe). Je moet dan natuurlijk wel zelf de telefoon goed positioneren op de oplader.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10:37
Huigie schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:49:
[...]

Net geinstalleerd.. kijken of er iets uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:58
FastFred schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:24:

Ik zit in twijfel na verschillende generaties OnePlus de overstap te make naar de S25 Ultra 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:59

AvK

Ready Set Go

Gewoon doen. Krijg je geen spijt van. Echt een fantastische telefoon.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
Huigie schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:49:
[...]

Helaas.. vanacht in 6 uur weer 45% eraf terwijl ik slaap. Nice catch ziet niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LoeCJvk4OmwlZmKyz1G-nyMjtNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PX17LEuOMH0rayM3McCx5zFH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 20:16

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Scheurbuik schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 08:08:
[...]

[Afbeelding]
Irritant...nou, het is toch poep-weer, mooie dag voor een clean install... 😬

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:35
[...]

[Afbeelding]
Terugsturen een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:24
[...]

[Afbeelding]
Op de S24 in combi met Odido werd mijn batterij 's nachts ook behoorlijk leeg getrokken. Uitschakelen van 5g in de nachten zorgde raar maar waar voor de oplossing. Meerdere mensen bleken last te hebben van dit fenomeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02:43
[...]

[Afbeelding]
Je zou een afspraak kunnen maken bij een Samsung Service Center. Ben er ooit geweest en mijn probleem werd ter plekke gerepareerd. Was zeer tevreden.

Moest er wel een eindje voor rijden, maar vond het een betere oplossing, dan zonder telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
-knip-

al gevonden

[ Voor 255% gewijzigd door Mizgala28 op 04-10-2025 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
Samsung servicecentre zit op uur rijden. Heb nog een s22 liggen die ik tijdelijk ga inrichten, daarna een factoryreset. Enig voordeel.. heb contact gehad met samsung, en batterydrain en nfc zijn bekende problemen.. verwacht dus wel een snelle update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:32
[...]

[Afbeelding]
Hoe is jouw bereik vanaf jouw locatie/de plek waar jouw smartphone 's nachts ligt? Kan dat een reden zijn van het verbruik van de accu? Bij een slechter bereik moet jouw Phone immers harder werken voor het in stand houden van de verbinding.

Zoekerman, zoek op meerdere zoekmachines tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Peer_76 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 11:12:
[...]

Hoe is jouw bereik vanaf jouw locatie/de plek waar jouw smartphone 's nachts ligt? Kan dat een reden zijn van het verbruik van de accu? Bij een slechter bereik moet jouw Phone immers harder werken voor het in stand houden van de verbinding.
Gebeurt toch ook op vliegtuigmodus.. 45% is echt absurd. Dat is bij mij een hele dag normaal gebruik. Lijkt me gewoon een defecte telefoon.

Als een factory reset niks verhelpt gewoon een RMA of retour regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
Inderdaad vliegmodus zelfde probleem. Heb ook screenshots gemaakt in developermode, ook daar niks bijzonders te zien. Voordeel.. community of samsung staat.er.inmiddels.vol.mee.

Locatie van de telefoon is niet veranderd sinds de update, en zelfs dan geen excuus voor dit verbruik.

[ Voor 23% gewijzigd door Scheurbuik op 05-10-2025 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ziet er veelbelovend uit, ik had geen betere accuduur verwacht dan met mijn S23 (onderstaande is inclusief 4+ uur die ik kwijt was aan alles instellen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/eyy1Va7Zv8V7JJjgcI32cVAY.jpg

S25 256gb gisteren binnen gekregen, en volgende keer sla ik smart switch wel over want die software heeft blijkbaar hekel aan mij.

Normaal doe ik een schone installatie, gisteren voor het eerst voor mijzelf smart switch gebruikt en 2 keer ging dat de mist in, terwijl ik dit nooit eerder had met Samsung naar Samsung overstap bij anderen als ik het op die manier deed.

Uiteindelijk maar zelf opnieuw ingesteld, ben ruim 4 uur bezig geweest hierdoor.

Qua meer positieve dingen de accuduur is tot nu toe prima, niet slechter dan mijn S23 en zeker beter op 5G dan met mijn S23 (waar ik 4G gebruikte om betere accuduur te krijgen).

Weinig te klagen, en ook nog eindelijk meer RAM dus dat probleem is nu ook opgelost.

Coral Red ziet er mooier uit in het echt dan op foto's, maar ik wou dat Samsung nog steeds de Lavender kleur had maar helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 05-10-2025 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:43
theonlymarco83 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:24:
[...]

Op de S24 in combi met Odido werd mijn batterij 's nachts ook behoorlijk leeg getrokken. Uitschakelen van 5g in de nachten zorgde raar maar waar voor de oplossing. Meerdere mensen bleken last te hebben van dit fenomeen.
In Nederland gaat m'n accu vrij snel, als ik voor werk in het buitenland ben (vorige week Bulgarije, nu Zwitserland) dan zijn er een paar % af, in Nederland 20%+, soms zelfs 30% in een nacht.

Ik ga bij terugkomst eens proberen de Odido SIM uit te schakelen en kijken wat dat doet.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 23:50
superiscch schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:39:
[...]

Ik zit in twijfel na verschillende generaties OnePlus de overstap te make naar de S25 Ultra 🙈
Ik wilde wel weer eens wat anders, heb nog naar de Oneplus Nord 5 gekeken maar die heeft geen IP68 classificatie voor waterdicht en dat risico loop ik af en toe wel.

Heb inmiddels er een Spigen screenprotector en Spigen backcover op zitten en ben alle apps nu aan het installeren (en alle standaard Samsung troep eraf gooien want dat is veel meer dan bij Oneplus!). Het is ff wennen hoe alles werkt en waar ik bepaalde settings kan vinden om alles in te stellen zoals ik hebben wil.

En ik zal nog wel een dag of wat met 2 telefoons rondlopen want mijn huidige toestel heb ik iets van 15 MFA's op zitten :P

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 06-10-2025 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:05

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Scheurbuik schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 11:43:
Inderdaad vliegmodus zelfde probleem. Heb ook screenshots gemaakt in developermode, ook daar niks bijzonders te zien. Voordeel.. community of samsung staat.er.inmiddels.vol.mee.

Locatie van de telefoon is niet veranderd sinds de update, en zelfs dan geen excuus voor dit verbruik.
Je hebt een ultra? Ik zie dit probleem op samsung fora meer voorkomen inderdaad bij dit toestel. Veel gebruikers vertellen ook dat hun toestel achterop, bovenaan erg warm wordt. Zat te denken, Samsung heeft bij de introductie gepraat over een nieuwe TIM op de processor. Kan het niet zijn dat deze TIM van slechte kwalitieit is en dus uitdroogt of gewoon niet goed geplaatst is waardoor het toestel te warm wordt en de accuduur hier dus door achteruit gaat? Is bij videokaarten en processoren ook vaak genoeg gebeurd in het verleden.

Daarnaast lees ik ook dat Samsung health veel op de achtergrond aan resources gebruikt maar dus niet op de lijst met battery usage terecht komt. Weet niet of je die app al gedeinstalleerd had?

[ Voor 9% gewijzigd door Tweakriez op 07-10-2025 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17:13
Tweakriez schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:04:
[...]

Je hebt een ultra? Ik zie dit probleem op samsung fora meer voorkomen inderdaad bij dit toestel. Veel gebruikers vertellen ook dat hun toestel achterop, bovenaan erg warm wordt. Zat te denken, Samsung heeft bij de introductie gepraat over een nieuwe TIM op de processor. Kan het niet zijn dat deze TIM van slechte kwalitieit is en dus uitdroogt of gewoon niet goed geplaatst is waardoor het toestel te warm wordt en de accuduur hier dus door achteruit gaat? Is bij videokaarten en processoren ook vaak genoeg gebeurd in het verleden.
Door warm worden zou de accuduur niet achteruit moeten gaan. Sterker nog, je zou eerder verwachten dat hij dan gaat throttlen, langzamer wordt, en minder stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

XelaRetak schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:05:
[...]

Door warm worden zou de accuduur niet achteruit moeten gaan. Sterker nog, je zou eerder verwachten dat hij dan gaat throttlen, langzamer wordt, en minder stroom verbruikt.
Warmte heeft toch direct een negatieve invloed op de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17:13
Tweakriez schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:07:
[...]

Warmte heeft toch direct een negatieve invloed op de accu?
Waarom? Warmte is an sich niet slecht voor een accu (mits niet TE warm, zelfde voor TE koud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

XelaRetak schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:08:
[...]

Waarom? Warmte is an sich niet slecht voor een accu (mits niet TE warm, zelfde voor TE koud).
Misschien zit mijn gedachte niet in de juiste richting, maar probeer mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Al paar dagen de normale S25 in bezit, qua accuduur tevreden (misschien dat ik de accu op 80% instel als het zo door gaat).

Verder weinig veranderingen en dat is prima, de stap van 8GB RAM naar 12GB RAM merk ik vrij goed en de apps blijven nu gewoon ook open als ik wat intensiever bezig ben.

Alleen als ik niet de telefoon gebruik sluit hij de apps onnodig af, maar dat probleem had ik met mijn S23, S22U en Tab S9 ook, na paar weken zou dat probleem vanzelf oplossen.

(Batterij instellen op "onbeperkt" is qua functie meer voor de sier, aan of uit maakt geen verschil op welke Samsung toestel ik ook had)

Er is alleen 1 ding dat mij lichtjes tegenvalt en dat zijn de speakers, ze klinken meer als die op S22U (matig) dan zoals op mijn oude S23, niet onbruikbaar maar wel merkbaar slechter.

Nu nog hopen dat Play Store eindelijk die update wil downloaden want ik zit vast op Juli (play store cache of gegevens wissen deed niks in het verleden dus ik wacht af, meestal komt die update alsnog wel binnen).

[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 07-10-2025 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:59

AvK

Ready Set Go

Geen idee of er in de 'gewone' S25 andere speakers zitten... Kan het me eigenlijk niet voorstellen. Het geluid bij mijn S25 Ultra is echt heel erg goed. Verbazingwekkend goed. Als ik bijvoorbeeld 'A real mother for ya' van Johnney "Guitar" Watson afspeel dan klinkt dat heel erg volwassen. En die hele diepe bastonen hoor je natuurlijk niet. Das ook niet gek.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
Tweakriez schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:04:
[...]

Daarnaast lees ik ook dat Samsung health veel op de achtergrond aan resources gebruikt maar dus niet op de lijst met battery usage terecht komt. Weet niet of je die app al gedeinstalleerd had?
Nee.. ik heb de "gewone" s25. Blijft vreemd.. ene dag -10%, anders -53% overnacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
Nou het accu probleem is ook bij mij aangekomen. 'Gewone' S25 hier.

Eergisterochtend bij het opstaan vond ik het al raar dat 'ie zo leeg was. Gisteravond naar 90%. Met 86% naar bed gegaan. Bij het opstaan 26%. Ik had hooguit reddit op de achtergrond draaien en zelfs de wekker loopt via een ander apparaat. Ik heb 's nachts weinig ontvangst, maar dat is altijd zo en bij aankoop een paar weken terug kon ik met gemak 2 dagen op 1 accu. Alle apps goed geupdate dus zeker ook geen 20 - 30 app updates gehad vannacht. Werk telefoon (A-nogwat) lag op dezelfde plek zonder accu problemen.

Android Auto liep ook niet lekker vanochtend maar dat kan ook aan de auto liggen. Reddit en insta eraf gegooid en eerst maar eens opnieuw opgestart en snelladen. Maar of dat het gaat oplossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoORKI7nH_HFPegfgXDdcN34NFQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4epl12pssVluayZvpoImjjA0.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 09:29
Bij mij is de batterij nu juist eindelijk stabiel geworden. Begin zelfs de Spen wat te gebruiken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:30
Niet helemaal specifiek, maar ik hoop dat het mag: Ik heb Nova Launcher op mijn S25 Ultra, maar daarvan gaat de ondersteuning stoppen. Wat ik een fijne feature vind is dat ik de startpagina's kan door swipen. Dus op de laatste pagina naar links swipen, betekent dat ik weer op de eerste kom. Is er een andere manier om dit te doen? Standaard of met een andere launcher? Heb het nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
twowheeler schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:15:
Bij mij is de batterij nu juist eindelijk stabiel geworden. Begin zelfs de Spen wat te gebruiken!
Dat dacht ik gisteren ook.. maar vancht gewoon weer va. 90% naar 10% in 8 uurtjes. Dit gaat nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
coenox schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 14:28:
Wat ik een fijne feature vind is dat ik de startpagina's kan door swipen. Dus op de laatste pagina naar links swipen, betekent dat ik weer op de eerste kom.
Dit kan met de standaard launcher, je kunt het aanzetten in Good Lock/Home Up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
Scheurbuik schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 14:50:
[...]

Dat dacht ik gisteren ook.. maar vancht gewoon weer va. 90% naar 10% in 8 uurtjes. Dit gaat nergens meer over.
Inderdaad wel heel bijzonder. Na het opladen vanochtend om half negen van de stekker gehaald en nu staat ie nog op 70%. Ben benieuwd wat ie dan vannacht doet. Jammer van de reddit app wel, dan maar op tweakers scrollen. Verder ben ik er echtwel super happy mee hoor. Super telefoon, jammer dat ze er even een software bugje in gewerkt hebben, maar als ze het nu snel oplossen hoor je mij niet echt klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:04
Ik kan op dit moment voor mezelf maar niet de keuze maken of ik een S25+ of een S25 Ultra wil. Via werk kan ik een van de twee modellen krijgen, voor een prijsvershil van 50 euro. 550 vs 600 voor beide 256gb modellen. 512gb uitvoering van de 25+ zou 650 zijn, dus de Ultra ligt er precies tussenin kwa prijs xD

Ik vraag me alleen af het de verschillen waard zijn, gericht foto's maken doe ik zelden, en de S Pen zal ik nooit gebruiken. Verder heb ik het idee dat de specs minimaal anders zijn, behalve dan de iets? betere camera.

vandaag ook nog ff naar de Odido shop geweest om ze even in de hand te hebben, moet zeggen dat het me echt verraste hoe licht de S25+ aanvoelde, al helemaal tov de S25U. (

Kon hem niet helemaal lekker in de hand leggen vanwege de anti diefstal kabels en dergelijke, maar merkte wel dat de 25+ direct prima lag, en met de 25U nog een beetje aan het shiften was in de hand om hem degelijk vast te kunnen houden. Geen idee hoe ik me met zo'n formaat telefoon zou voelen als die de hele dag in de broekzak zit, of in de handen. Zal natuurlijk ook een stuk gewenning zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:19
Raxious schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:40:
Ik kan op dit moment voor mezelf maar niet de keuze maken of ik een S25+ of een S25 Ultra wil. Via werk kan ik een van de twee modellen krijgen, voor een prijsvershil van 50 euro. 550 vs 600 voor beide 256gb modellen. 512gb uitvoering van de 25+ zou 650 zijn, dus de Ultra ligt er precies tussenin kwa prijs xD

Ik vraag me alleen af het de verschillen waard zijn, gericht foto's maken doe ik zelden, en de S Pen zal ik nooit gebruiken. Verder heb ik het idee dat de specs minimaal anders zijn, behalve dan de iets? betere camera.

vandaag ook nog ff naar de Odido shop geweest om ze even in de hand te hebben, moet zeggen dat het me echt verraste hoe licht de S25+ aanvoelde, al helemaal tov de S25U. (

Kon hem niet helemaal lekker in de hand leggen vanwege de anti diefstal kabels en dergelijke, maar merkte wel dat de 25+ direct prima lag, en met de 25U nog een beetje aan het shiften was in de hand om hem degelijk vast te kunnen houden. Geen idee hoe ik me met zo'n formaat telefoon zou voelen als die de hele dag in de broekzak zit, of in de handen. Zal natuurlijk ook een stuk gewenning zijn.
Als ik het zo lees gaat je voorkeur uit naar de S25+. Ligt beter in je hand, je gebruikt de S Pen niet, gericht foto's maken doe je zelden. Ik zou dan gewoon lekker voor de S25+ gaan. En op basis van je gebruik weet je een beetje of je 256 of 512GB moet nemen :)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Raxious schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:40:

Ik heb een S24U maar ga bij een volgende telefoon voor het Plus model. Ik gebruik de S-pen nooit en vind het Ultra model best zwaar/lomp. Voordelen voor het Ultra model zijn de camera's (100x zoom) en wat hogere restwaarde indien je graag wisselt van smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:04
RobinNL schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:43:
[...]

Als ik het zo lees gaat je voorkeur uit naar de S25+. Ligt beter in je hand, je gebruikt de S Pen niet, gericht foto's maken doe je zelden. Ik zou dan gewoon lekker voor de S25+ gaan. En op basis van je gebruik weet je een beetje of je 256 of 512GB moet nemen :)
Ja oorspronkelijk was de keuze al redelijk gemaakt, maar omdat het prijs verschil nu opeens maar 50 euro was ben ik er toch weer naar gaan kijken xD
stin00 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:46:
[...]

Ik heb een S24U maar ga bij een volgende telefoon voor het Plus model. Ik gebruik de S-pen nooit en vind het Ultra model best zwaar/lomp. Voordelen voor het Ultra model zijn de camera's (100x zoom) en wat hogere restwaarde indien je graag wisselt van smartphone.
Over het algemeen doe ik best lang met mijn telefoons, het is dat dit via mijn werk kan en mijn huidige S21 FE helaas een defecte usb-c aansluiting heeft, anders had ik deze nog gewoon gehouden. Met mijn Oneplus 3T ook onderhand 6 jaar gedaan hiervoor haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Raxious schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:49:
[...]

Ja oorspronkelijk was de keuze al redelijk gemaakt, maar omdat het prijs verschil nu opeens maar 50 euro was ben ik er toch weer naar gaan kijken xD

[...]

Over het algemeen doe ik best lang met mijn telefoons, het is dat dit via mijn werk kan en mijn huidige S21 FE helaas een defecte usb-c aansluiting heeft, anders had ik deze nog gewoon gehouden. Met mijn Oneplus 3T ook onderhand 6 jaar gedaan hiervoor haha
USB connector laten fixen bij Samsung kost maar 65 euro.

[ Voor 44% gewijzigd door Ernemmer op 09-10-2025 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
Morwen schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:09:
[...]

Inderdaad wel heel bijzonder. Na het opladen vanochtend om half negen van de stekker gehaald en nu staat ie nog op 70%. Ben benieuwd wat ie dan vannacht doet. Jammer van de reddit app wel, dan maar op tweakers scrollen. Verder ben ik er echtwel super happy mee hoor. Super telefoon, jammer dat ze er even een software bugje in gewerkt hebben, maar als ze het nu snel oplossen hoor je mij niet echt klagen.
Betwijfel of het de redditapp is. (Die heb ik bv al niet). Het gebeurt bij ook random als ik alles gekilled heb. Heb de outlook app verdacht gehad.. maar die verwijdert en nog steeds random shit.
Als het volgende week nog zo is gaat ie terug naar samsung

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:24
Ik ben in het voorjaar na jaren iPhone te gebruiken overgestapt naar de S25. Voor een stuk uit nieuwsgierigheid, maar was het ook wel beu dat er bijna geen vernieuwing meer zat in de iPhones. De S25 heeft me sindsdien op meerdere vlakken positief verrast;

- Vormfactor: Compact en licht.
- Performance: 120 Hz scherm, Snapdragon processor en 12 GB ram leveren op elk moment top prestaties.
- Batterij: Super zuinig, ik doe steeds laden tot 85 % en de gemiddelde werkdag zak ik bijna niet onder de 50%.
- Software: Misschien wel de grootste verrassing. Android en One Ui zijn zo logisch en stabiel geworden dat het de omgekeerde wereld is met enkele jaren geleden. Ik kan mijn weg niet meer vinden op de iPhone van mijn vrouw.

Toegegeven, ik zit nog met één volledig been in het Apple ecosysteem (Mac, iCloud, Apple Tv, iPad, ...) en ik weet nog niet goed wat ik hier in de toekomst mee ga doen. Maar momenteel lukt het wel prima door apps te gebruiken die op meerdere platformen goede ondersteuning bieden (Edge browser, Google Agenda, ...).

Als Tweaker volg ik natuurlijk ook de release van de iPhone 17 op de voet, het voelt zo nu en dan ook weer aanlokkelijk om terug te gaan naar de oude bekende, maar misschien is de grootste bevestiging voor mezelf dat ik steeds weer uitkom bij hoe goed die S25 eigenlijk echt wel is en er niet meer van weg wil.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17:10
Darks schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 23:45:
Ik ben in het voorjaar na jaren iPhone te gebruiken overgestapt naar de S25. Voor een stuk uit nieuwsgierigheid, maar was het ook wel beu dat er bijna geen vernieuwing meer zat in de iPhones. De S25 heeft me sindsdien op meerdere vlakken positief verrast;

- Vormfactor: Compact en licht.
- Performance: 120 Hz scherm, Snapdragon processor en 12 GB ram leveren op elk moment top prestaties.
- Batterij: Super zuinig, ik doe steeds laden tot 85 % en de gemiddelde werkdag zak ik bijna niet onder de 50%.
- Software: Misschien wel de grootste verrassing. Android en One Ui zijn zo logisch en stabiel geworden dat het de omgekeerde wereld is met enkele jaren geleden. Ik kan mijn weg niet meer vinden op de iPhone van mijn vrouw.

Toegegeven, ik zit nog met één volledig been in het Apple ecosysteem (Mac, iCloud, Apple Tv, iPad, ...) en ik weet nog niet goed wat ik hier in de toekomst mee ga doen. Maar momenteel lukt het wel prima door apps te gebruiken die op meerdere platformen goede ondersteuning bieden (Edge browser, Google Agenda, ...).

Als Tweaker volg ik natuurlijk ook de release van de iPhone 17 op de voet, het voelt zo nu en dan ook weer aanlokkelijk om terug te gaan naar de oude bekende, maar misschien is de grootste bevestiging voor mezelf dat ik steeds weer uitkom bij hoe goed die S25 eigenlijk echt wel is en er niet meer van weg wil.
Hier ook een verstokte ex-Apple gebruiker met een vergelijkbare ervaring. Ben een aantal jaren geleden overstapt op een Samsung Galaxy S20, later een S22 en sindsdien stap voor stap volledig uit het Apple ecosysteem gegaan. Ik heb mij vorig jaar laten verleiden tot het kopen van een iPhone 16, maar van die romantiek van vroeger was niets meer over. Het deed het gewoon niet meer voor mij. Dat gesloten karakter, het zware toestel, 60Hz, geen native Firefox browser, foto' in HEIC, tragere UI, voor mij onlogische indeling, geen back knop, etc. Dus het toestel snel doorgegeven en een S25 gekocht en helemaal happy. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
Vannacht weer als vanouds. Ik heb wel eerder slechte ervaringen op mijn S22 met Insta gehad, dus die heb ik nog steeds een beetje in verdacht en effe detoxen is wel goed.

Verder had ik wel de achtergrondgegevens van bijvoorbeeld play store uitgezet. Maargoed, ik heb er nu 2x last van gehad en jij al wel vaker. Dat maakt wel verschil. Dan zou ik er op een gegeven moment ook klaar mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:30
hcQd schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:04:
[...]

Dit kan met de standaard launcher, je kunt het aanzetten in Good Lock/Home Up.
Yes, veel dank! Ik kon het niet vinden omdat Home Up bij mij niet werkte. Ik bleek een update te moeten doen 🫣.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01:07
@Morwen @Scheurbuik welke mobiele provider gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
Simyo (KPN netwerk). Maar ik heb vrijwel geen ontvangst waar ik woon, dat is dus een soort constante en lijkt me niet van invloed. De wifi deed het de hele nacht als ik naar de router kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
Hollandse nieuwe (vodafone) als sim 1.. en sim 2 odido.

Heb niet idee dat het daaraan ligt.. liggen opdezelfde plek en van dag tot dag verschillend. En 1 nacht vliegruigstand (met wifi en blauwtand aan) en ook een drain

[ Voor 66% gewijzigd door Scheurbuik op 10-10-2025 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-10 23:37
Scheurbuik schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:10:
Hollandse nieuwe (vodafone) als sim 1.. en sim 2 odido.

Heb niet idee dat het daaraan ligt.. liggen opdezelfde plek en van dag tot dag verschillend. En 1 nacht vliegruigstand (met wifi en blauwtand aan) en ook een drain
Eens een nachtje kijken wat hij doet zonder de Odido sim erin? Daar schijnt weleens 'iets mee te zijn'.

Soms zijn ze bezig met updates van de masten. Soms hebben ze masten die afhankelijk van gebruik (van anderen) het vermogen terugbrengen of zelfs een mast uitschakelen om energie te besparen? Zo kan het van nacht tot nacht mogelijk verschillen hoe jouw telefoon erop reageert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:04
Raxious schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:49:
[...]

[...]

Een van de nog niet genoemde voordelen van de S25 Ultra ten opzichte van de S25+is de anti-reflectiecoating op het scherm van de Ultra. Dat is echt heel fijn bij gebruik in omgevingen met veel reflecties (ramen, lampen, of gewoon buiten). Het enige nadeel is dat je daarna nooit meer een gewoon spiegelend scherm wil...

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, bestellingen en levertijden: [Samsung Galaxy S25-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Samsung Galaxy S25-serie] Accessoires
- Voor het posten van kortingscodes kun je terecht in Meld hier uw kortingscodes/coupons V2