nothing stops this train
Ik zou willen dat iedere ‘ruis’ op mijn rekening gestort zou worden.Kol Nedra schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:30:
komt wel goed hoor, allemaal ruis
ik hoop eigenlijk op een mooie legdown, ik wil nog bijkopen, als het goed is over 5-6 dagen 13e maand airdrop
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ja, precies... dat is het dubbele. Van de ene kant voelt het een beetje alsof ik toch te vroeg aan het verkopen ben. Terwijl 15000% winst toch ook nooit slecht kan zijn.Wispe schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:42:
[...]
Als je het niet nodig hebt, gewoon laten staan en over 5 jaar is dat 15k.
Eerste keer dat ik een beetje verkocht was toevallig heel dicht bij de ATH in 2021 en daarna heeft het dus 3 jaar lang veel lager dan mijn verkoopprijs gestaan. Nooit iets teruggekocht natuurlijk want (verstopt zich onder de tafel) eigenlijk geloof ik totaal niet meer in het hele cryptoconcept. Ik zal m'n redenen voor me houden om de sfeer hier niet te verpesten.
Vroeg me al af onder welke steen jij zatanti elppa schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:44:
niets aan de hand idd. Morgen ome powell weer met de reet kuts
druk met werk. Snap ook niet waarom, verdien het 10 voudige met magische internet muntjestomtom901 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:48:
[...]
Vroeg me al af onder welke steen jij zat
Nou iig bijna 5 uur dan.anti elppa schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:50:
[...]
druk met werk. Snap ook niet waarom, verdien het 10 voudige met magische internet muntjes
Zo, ga nu maar weer omhoog Bitcoin. Genoeg gedipt.
nou nou, ik zou vanavond na het lezen van de Linda maar eens goed nadenken over je prioriteitenanti elppa schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:53:
[...]
ook daar doe ik niet echt aan. Kan ook niet met de rol die ik heb.
Van alle tijdsbesteding is werk de meest dunne drek.anti elppa schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:53:
[...]
ook daar doe ik niet echt aan. Kan ook niet met de rol die ik heb.
Doe dat masker af en kom uit je niets betekenende rol.
Lekker ontslag nemen en verhuizen naar Indonesië.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Da's ook wat, gelukkig hebben we we Bitvaveau.Kol Nedra schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:42:
ByBit announcement, voor nu French users only, maar dit kan in nederland ook gebeuren![]()
https://announcements.byb...sets-blt1cc27bcc231c3b4f/
Of helemaal niet.djatwork007 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:54:
Tegen Kerst zal het aan de alts zijn zeker?
Of BTC naar 5000 en ADA naar 10? Kan allemaal
De kans dat er geen altseason komt is vele malen groter dan dat BTC naar 5k gaat.djatwork007 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:57:
[...]
Of BTC naar 5000 en ADA naar 10? Kan allemaal
Wel even realistisch blijven hè.
jajajaja ik weet het, en ik leer ook slecht van mijn foutentomtom901 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:54:
[...]
nou nou, ik zou vanavond na het lezen van de Linda maar eens goed nadenken over je prioriteiten
Tegen Sint Juttemis ongeveer, laatst gezien in een podcast.djatwork007 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:54:
Tegen Kerst zal het aan de alts zijn zeker?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Pasta rekteroni dan maar? Nope, 2 MC kroket voor 2 euro hiero. En natuurlijk stiekem solliciteren om hamburgers te gaan flippen.
Deze is goud, komen ze met dat matras aan lopen haha
Lekker man, ik heb onlangs een nieuwe midrange telefoon gekocht, 6 weken op een mooie deal gewachttomtom901 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:01:
[...]
Ja is dat? Hier in het dorp zijn een man of 3-4 die weten dat ik (dik) in de BTC / crypto zit. Spraken me aan in de supermarkt toen ik in de bak met afprijzingen / datumvoordeel het vlees en allerlei andere shit eruit stond te graaien![]()
Weet niet, denk dat het heel persoonlijk is waar je het aan uitgeeft. Vakanties moeten ze me m'n huis uit trekken, voor de rest bezig met besparen waar mogelijk, maar de enige splurge is dat ding op 4 wielen.

Of wel, profits gepakt en uit de trade. Boom.
tomtom901 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:16:
[...]
Of wel, profits gepakt en uit de trade. Boom.
Ik blijf het roepen: je kunt het beter uitgeven aan herinneringen en spullen die je nu nodig hebt in plaats van met een gevulde Ledger de kist ingaan. Oftewel: wel realistisch blijven. Hodlen is goed, maar we moeten niet net doen alsof dat het intrinsieke doel van crypto is.Vis schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:34:
[...]
1 BTC = 1 BTC
En als ie zijn inleg eruit haalt heeft ie minder sats. Dus why sell als je het niet nodig hebt?
Maar bovenstaande komt ook omdat ik een beetje te vaak op de begraafplaats heb gestaan

Nou, dat doe ik dus net niet, want met de inflatie + 0% rente wordt de schuld relatief minder. Dus die laat ik mooi doorlopen. Dat is ook het enige waar Madelon V. gelijk in had ;-)Raaafie schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:48:
[...]
Zo denk ik er ook over. Mocht ik écht in geldnood komen dan kan ik altijd een stukje crypto verkopen. Maar zolang ik 't zo ook red vind ik het prima. Ik heb al eerder de fout gemaakt om in 2015 BTC te verkopen.. nooit weer. Enige waar ik het wel voor zou kunnen gebruiken is het afbetalen van mijn studieschuld. Maar het randamant van BTC is vele malen hoger dan de rente op de schuld.
==
hoi
Of je loopt de kans om de meest waardevolle asset van de komende eeuwen uit bezit van je bloedlijn te halen voor een hand vol kralen en spiegeltjes.Eusebius schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:26:
[...]
Ik blijf het roepen: je kunt het beter uitgeven aan herinneringen en spullen die je nu nodig hebt in plaats van met een gevulde Ledger de kist ingaan. Oftewel: wel realistisch blijven. Hodlen is goed, maar we moeten niet net doen alsof dat het intrinsieke doel van crypto is.
Maar bovenstaande komt ook omdat ik een beetje te vaak op de begraafplaats heb gestaan
Maar net hoe je het bekijkt.
De rente op mijn studieschuld is van 0% naar bijna 3% gegaan. Dat tikt wel aardig aan op een hoge schuld. Maar ik betaal hem ook niet in 1x af hoor, zoals ik al eerder zei. Althans, zo sta ik er nu in. Wie weet wat de toekomst brengt. Als BTC naar 1 mil gaat dan wil ik best een stukje gebruiken om die schuld weg te poetsenEusebius schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:26:
[...]
Ik blijf het roepen: je kunt het beter uitgeven aan herinneringen en spullen die je nu nodig hebt in plaats van met een gevulde Ledger de kist ingaan. Oftewel: wel realistisch blijven. Hodlen is goed, maar we moeten niet net doen alsof dat het intrinsieke doel van crypto is.
Maar bovenstaande komt ook omdat ik een beetje te vaak op de begraafplaats heb gestaan![]()
[...]
Nou, dat doe ik dus net niet, want met de inflatie + 0% rente wordt de schuld relatief minder. Dus die laat ik mooi doorlopen. Dat is ook het enige waar Madelon V. gelijk in had ;-)
[ Voor 9% gewijzigd door Raaafie op 17-12-2024 17:32 ]
Je werkt dan voor de btw denk ikanti elppa schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:50:
[...]
druk met werk. Snap ook niet waarom, verdien het 10 voudige met magische internet muntjes
Precies, maar dat is een doel: je nageslacht rijkdom meegeven. Maar gekregen bezit wordt vaak kwistig behandeld. Niet dat ik mijn kinderen niks gun (graag zelfs) maar ik probeer een goede balans tussen nu en later te houden.FrambozenTaart schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:29:
[...]
Of je loopt de kans om de meest waardevolle asset van de komende eeuwen uit bezit van je bloedlijn te halen voor een hand vol kralen en spiegeltjes.
Maar net hoe je het bekijkt.
==
hoi
alles door t putjetomtom901 schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:15:
[...]
ADA staat al in NK, FET doe ik misschien wel ff.
en aans löpt wa vast
Nederlands Kampioenschap
[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3
[ Voor 20% gewijzigd door knakworst op 17-12-2024 17:48 ]
Nationaal kampioenschap lijntjes trekken
en aans löpt wa vast
Droog oud brood en water. Een echte schrale Bitcoin maxi atser!Dacuuu schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:02:
[...]
Als ik wel eens op de Nibud site kijk, dan vraag ik me echt af hoe ze aan all die bedragen komen.\
Hier ook weer, kind van 4-8 jaar, €1,13 per ontbijtje.
Je koopt een heel brood voor €1,20. Als beleg huismerk pindakaas.
Wil je aan die €1,13 komen moet je een heel brood eten.
[Afbeelding]
Maar 3 broodjes, stuk fruit, boter, beleg (je kan niet enkel op pindakaas groot worden) en wat lekkers te drinken.... Je komt een heel eind
ADA is een goede tip voor anti elppa's shitcoin van de week. Wat een drek.
Maar volgende week kan de prijs weer hoger zijn omdat Charles de ballen van Donald heeft gelikt.knakworst schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:47:
[...]
ADA is een goede tip voor anti elppa's shitcoin van de week. Wat een drek.
En dan is het plotseling weer een innovatieve blockchain met een founder die zo gruwelijk veel betekent voor deze space.
:strip_exif()/f/image/b2qcsMuF0NA5yoRgridsbJmR.jpg?f=fotoalbum_large)
Je bent lekker in vorm vandaag 😀FrambozenTaart schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:56:
[...]
Maar volgende week kan de prijs weer hoger zijn omdat Charles de ballen van Donald heeft gelikt.
En dan is het plotseling weer een innovatieve blockchain met een founder die zo gruwelijk veel betekent voor deze space.
[Afbeelding]
Die Japanse stond bij mij ook bovenaan in mn google
nouja, ik werk volgens mij vooral voor 5 uitkerings trekkers gezinnen, partimers, kinder bijslag onzin, meuk wat bij dat dorp in groningen binnen komt. Als ik stop met werken heeft de belastingdienst weer een aardig gat te vullen om al die "kansarmen" overeind te houden.
Ik kijk wel eens naar wat ik per maand afsta, en daar word ik serieus niet goed van. Tis dat ik mijn werk en mijn collega's ongekend leuk vind, anders was ik al lang gestopt.
Namens mijn part-time werkende vrouw en mij bedankt voor de centenanti elppa schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:22:
[...]
nouja, ik werk volgens mij vooral voor 5 uitkerings trekkers gezinnen, partimers, kinder bijslag onzin, meuk wat bij dat dorp in groningen binnen komt. Als ik stop met werken heeft de belastingdienst weer een aardig gat te vullen om al die "kansarmen" overeind te houden.
Ik kijk wel eens naar wat ik per maand afsta, en daar word ik serieus niet goed van. Tis dat ik mijn werk en mijn collega's ongekend leuk vind, anders was ik al lang gestopt.
Voelt goed om onze dromen te kunnen realiseren over jouw hardwerkende rug
hahah geen dank. Ik heb ook niets tegen de mensen die er van profiteren. Echt totaal niet zelfs. Het beleid is gewoon rot. Werken word niet beloond. we zijn volledig door geslagen in het zorg staat gebeuren. WAt juist niet meer houdbaar is nu groningen op/ dicht is (heel de verzorgingstaat is daarop gebouwd namelijk).FrambozenTaart schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:34:
[...]
Namens mijn part-time werkende vrouw en mij bedankt voor de centen![]()
Voelt goed om onze dromen te kunnen realiseren over jouw hardwerkende rug
We moeten terug naar veel meer eigen broek op houden en werken belonen. En niet bij elke poep en scheet te hulp schieten. Want juist de mensen die het echt nodig hebben, krijgen nu niet de hulp die ze moeten krijgen, doordat al die sbs6 probleemwijkrabobankgruwelijkenattefiguren veel te veel, en veel te makkelijk geld krijgen.
Dus mensen die er van profiteren snap ik heel goed, wie wil er niet legaal gratis geld? Den haag is gewoon al jaren een zooitje incompetende bak mafklappers zonder enige kennis en kunde, en totaal van de werkelijkheid los getrokken. Soort teletubbie droom bubble leven die in
[ Voor 12% gewijzigd door anti elppa op 17-12-2024 18:42 ]
anti elppa schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:38:
[...]
hahah geen dank. Ik heb ook niets tegen de mensen die er van profiteren. Echt totaal niet zelfs. Het beleid is gewoon rot. Werken word niet beloond.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sAslUOoJh9oxd6J8xrXmniYU.jpg?f=user_large)
Maktub
--
@tomtom901 : In het kader van de domme vragen ; Kun je deze uitleggen? Waarom/waardoor trek je die lijn precies daar?
[/quote]
Ik zie het meer als bounce op een trendline, nu nog een breakout.
/f/image/DhY3ZnyKRWvGYktHUY7uEkX3.png?f=fotoalbum_large)
Ik zit er serieus over na te denken om te stoppen met werken om precies deze redenen.anti elppa schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:38:
[...]
hahah geen dank. Ik heb ook niets tegen de mensen die er van profiteren. Echt totaal niet zelfs. Het beleid is gewoon rot. Werken word niet beloond. we zijn volledig door geslagen in het zorg staat gebeuren. WAt juist niet meer houdbaar is nu groningen op/ dicht is (heel de verzorgingstaat is daarop gebouwd namelijk).
We moeten terug naar veel meer eigen broek op houden en werken belonen. En niet bij elke poep en scheet te hulp schieten. Want juist de mensen die het echt nodig hebben, krijgen nu niet de hulp die ze moeten krijgen, doordat al die sbs6 probleemwijkrabobankgruwelijkenattefiguren veel te veel, en veel te makkelijk geld krijgen.
Dus mensen die er van profiteren snap ik heel goed, wie wil er niet legaal gratis geld? Den haag is gewoon al jaren een zooitje incompetende bak mafklappers zonder enige kennis en kunde, en totaal van de werkelijkheid los getrokken. Soort teletubbie droom bubble leven die in
Mis alleen het vermogen nog.
Maar de rest is helemaal uitgedacht.
Op zich helemaal met je eens maar is natuurlijk ook afhankelijk van je bedrag in BTC en je doelen.Eusebius schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:26:
[...]
Ik blijf het roepen: je kunt het beter uitgeven aan herinneringen en spullen die je nu nodig hebt in plaats van met een gevulde Ledger de kist ingaan. Oftewel: wel realistisch blijven.
Ik bedoel: als je nu op potentieel wife changing money kunt zitten is het jammer dat je t vorig jaar aan n airco of dakkapel hebt uitgegeven.
Just my 2c
Ik lul ook zomaar wat
Dat zeg ik, kralen en spiegels. Generational wealth, je bloedlijn pensioneren. Fiat hoarders hate this one trick.shovelhead1340 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:53:
[...]
Op zich helemaal met je eens maar is natuurlijk ook afhankelijk van je bedrag in BTC en je doelen.
Ik bedoel: als je nu op potentieel wife changing money kunt zitten is het jammer dat je t vorig jaar aan n airco of dakkapel hebt uitgegeven.
Just my 2c
En meer van zulks.
Ik grapte het gisteren nog. Maar eigenlijk voel ik 0.0 % motivatie om mij harder in te zetten voor een baas als er helemaal niks extra s van overblijft, hoogstens extra belasting. Waarom zou ik?FrambozenTaart schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:52:
[...]
Ik zit er serieus over na te denken om te stoppen met werken om precies deze redenen.
Mis alleen het vermogen nog.
Maar de rest is helemaal uitgedacht.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Skills to pay the billsDarrell schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:01:
Wat hebben @anti elppa @tomtom901 en @Vis met elkaar gemeen?
spoiler:
Als een Sjonnie patsen met zn monnie.
Maar elppa heeft gisteren zijn LTC gedumpt... Dus dat HFSP Elppaa hahahaaaaDarrell schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:01:
Wat hebben @anti elppa @tomtom901 en @Vis met elkaar gemeen?
spoiler:
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Het enige wat jij moet is in de USA gaan wonenanti elppa schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:38:
[...]
hahah geen dank. Ik heb ook niets tegen de mensen die er van profiteren. Echt totaal niet zelfs. Het beleid is gewoon rot. Werken word niet beloond. we zijn volledig door geslagen in het zorg staat gebeuren. WAt juist niet meer houdbaar is nu groningen op/ dicht is (heel de verzorgingstaat is daarop gebouwd namelijk).

Haha prachtig, altijd als je je coin dumpt gaat ie moon! @anti elppa heb je hemule nog? Doe me/ons een lol en pump onze bags!!Vis schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:11:
[...]
Maar elppa heeft gisteren zijn LTC gedumpt... Dus dat HFSP Elppaa hahahaaaa
Wellicht kan hij een green card kopen.Waah schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:15:
[...]
Het enige wat jij moet is in de USA gaan wonendaar doen ze exact waar je van droomt
:strip_exif()/f/image/PmRolweCh7ohFD582neW9tsB.jpg?f=fotoalbum_large)
Doe ik dat hier in de SC, wat denk je? Alle posts van @FrambozenTaart verdwenen uit het overzicht. Wat moet ik nu de hele dag doen? Werken?!?
Ik ga wat bitcoinen inruilen voor een nokia 3310.
oja shit die heb ik nog....fuck....niet 100% btc dus. 99,9999%Don Guacamole schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:15:
[...]
Haha prachtig, altijd als je je coin dumpt gaat ie moon! @anti elppa heb je hemule nog? Doe me/ons een lol en pump onze bags!!
nee, als je goed gelezen hebt, ik ben voor een zorg systeem. Zijn alleen doorgeslagen daarin in NL. Echt volledig compleet doorgeslagen.Waah schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:15:
[...]
Het enige wat jij moet is in de USA gaan wonendaar doen ze exact waar je van droomt
Ontslag recht mag ook tussen usa en nl in. In nl en be is het gewoon ziekelijk.
FUCKING RAPPARTED!anti elppa schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:20:
[...]
oja shit die heb ik nog....fuck....niet 100% btc dus. 99,9999%
Bannen voor een half jaar!
@anti elppa zal zelf uitsluitsel moeten geven, maar heeft het niet te maken met de slang Elppa = appel omgekeerd = arm persoon (derde referentie hier). En anti is dan tegenovergesteld.Domino schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:19:
Effe ranten boys, ik snap ineens waar de nick @anti elppa vandaan komt. Ik heb wat nieuws ontdenkt in safari/ios:
[Afbeelding]
Doe ik dat hier in de SC, wat denk je? Alle posts van @FrambozenTaart verdwenen uit het overzicht. Wat moet ik nu de hele dag doen? Werken?!?
Ik ga wat bitcoinen inruilen voor een nokia 3310.
==
hoi
anti elppa schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:20:
[...]
oja shit die heb ik nog....fuck....niet 100% btc dus. 99,9999%
:strip_exif()/f/image/QH9kyecRnLrU26S8C9weYLyx.png?f=user_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Domino op 17-12-2024 19:28 ]
No shit Sherlockpletter schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:05:
Sja no comment BTC naar beneden chats gaan naar beneden en BTC ook.
:strip_exif()/f/image/KxPbvXAAmrYKVddFxd2YPlaQ.png?f=user_large)
idd dat bagger merk met een fruit icoontje. overpriced shit. En dan anti ervoorEusebius schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:25:
[...]
@anti elppa zal zelf uitsluitsel moeten geven, maar heeft het niet te maken met de slang Elppa = appel omgekeerd = arm persoon (derde referentie hier). En anti is dan tegenovergesteld.
Dit dus! Ik snap best dat iemand die meer verdiend een grotere duit in het zakje moet doen maar er zijn wel grenzen. Dat vrouwlief straks een dag gratis minder kan werken door kinderopvangtoeslag als er een kleine komt is leuk maar eigenlijk te bizar voor woorden. En zo zijn er legio voorbeelden in dit land. Werken en meer verdienen moet altijd lonen !anti elppa schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:22:
[...]
zure maxi == zure appelanti elppa schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:27:
[...]
idd dat bagger merk met een fruit icoontje. overpriced shit. En dan anti ervoor
We kunnen hem voortaan granny smith noemen
Niet gratis, mijn vrouw is van 5 naar 3 dagen gegaan en dat scheelt ons netto 200€ in de maand.Deman23 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:28:
[...]
Dit dus! Ik snap best dat iemand die meer verdiend een grotere duit in het zakje moet doen maar er zijn wel grenzen. Dat vrouwlief straks een dag gratis minder kan werken door kinderopvangtoeslag als er een kleine komt is leuk maar eigenlijk te bizar voor woorden. En zo zijn er legio voorbeelden in dit land. Werken en meer verdienen moet altijd lonen !
Ze kan wel zorg dragen voor ons kind, i.p.v. dat de kleine op een of andere opvang als biggetje wordt behandeld
Eens! Als onvrijwillig eenverdiener kan ik bruto een paar duizend omhoog gaan maar netto is het tientjeswerk 'want je partner kiest ervoor niet te werken'. Ja partner koos ervoor om ziek te worden. Niet dus.Deman23 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:28:
[...]
En zo zijn er legio voorbeelden in dit land. Werken en meer verdienen moet altijd lonen !
Ze moeten gewoon iedereen met normale beleggingen extra belasten. Crypto meer inflow, probleem opgelost :-)
==
hoi
anti elppa schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:27:
[...]
idd dat bagger merk met een fruit icoontje. overpriced shit. En dan anti ervoor
:gifsicle():strip_exif()/f/image/WqhXblxIqLh8fslpmI5DRO3K.gif?f=user_large)
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
* WhySoSerious rent snel weg
Dat moet je dus ook helemaal niet doen. Maar serieus.ByteMe_ schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:56:
[...]
Ik grapte het gisteren nog. Maar eigenlijk voel ik 0.0 % motivatie om mij harder in te zetten voor een baas als er helemaal niks extra s van overblijft, hoogstens extra belasting. Waarom zou ik?
Ik heb een heerlijke baan waar ik op jaarbasis gezien gemiddeld 33 uur per week werk. Zit voornamelijk cappuccino's te tikken en sigaretten te paffen. Krijg daar ook nog best leuk voor betaald. Heb met niemand wat te maken en werk veelal zelfstandig. Ik heb een gruwelijke hekel aan mensen dus dat werkt perfect.
2 jaar geleden een aanbod gehad om binnen de dagdienst een functie te vervullen.
Minder loon want geen ploegentoeslag en veel meer aanwezig want 36 urige werkweek en geen doorbetaalde pauzes meer. Bovendien alle vervelende kutklusjes opknappen, veel contact en communicatie met incompetente collega's en veel meer kopzorgen.
Hahahaha ja, mooie deal

'Maar daar zou ik toch helemaal niet gelukkig van worden?' Was mijn antwoord. 'Dan zit ik over twee jaar in de ziektewet met een depressie en daar heeft niemand wat aan.'
Vervolgens een andere arme stakker naar voren geschoven. Ook eerlijk gewaarschuwd waar hij in zou stappen. Hij had ambities, dus is er voor gegaan. En komt er nu achter hoe het bedrijf werkt
Mij niet gezien. Ik lever af en toe wat verbeterpunten aan en krijg dan zowat staande ovaties, terwijl ik collega's heb die letterlijk dronken op het werk verschijnen en in slaap vallen in de kantine. De werkvloer is zo doordrenkt met incompetentie dat het een godswonder is dat er nog winst wordt gedraaid. Gelukkig maken we hier van stront goud. Producten met gigantische marge die ook nog eens verkopen als warme broodjes.
En als het klapt?
Niet mijn probleem. Heb hier wel een papiertje gehaald waarmee ik aanstaande maandag nog ergens anders aan de slag kan binnen een functie waar zowat ieder bedrijf in NL vacatures voor heeft staan.
Dingen als ambitie en werkethiek worden je aangepraat en vanaf je jeugd met de paplepel ingegoten om het systeem draaiende te houden. Presteren. Al vanaf het moment dat je kunt lopen tot de dag dat je omvalt. Je moet het maximale eruithalen, jezelf ontwikkelen. Het liefst in belang van een bedrijf. De ratrace, mij niet gezien.
Al zou ik hier alle dagen met mijn lul uit mijn broek rondlopen is men alsnog dankbaar voor mijn aanwezigheid. En dat met 30% inzet.
En daarmee kom je op de essentie; de truc is om qua arbeid met de minimale inzet de maximale beloning eruit te halen.
Als ik mijn pensioen kan halen op deze manier dan lach ik me werkelijk helemaal kapot.
Zeker als het vroeger komt dankzij crypto.
Aankomende nachtdienstFrambozenTaart schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:35:
[...]
Dat moet je dus ook helemaal niet doen. Maar serieus.
Ik heb een heerlijke baan waar ik op jaarbasis gezien gemiddeld 33 uur per week werk. Zit voornamelijk cappuccino's te tikken en sigaretten te paffen. Krijg daar ook nog best leuk voor betaald. Heb met niemand wat te maken en werk veelal zelfstandig. Ik heb een gruwelijke hekel aan mensen dus dat werkt perfect.
2 jaar geleden een aanbod gehad om binnen de dagdienst een functie te vervullen.
Minder loon want geen ploegentoeslag en veel meer aanwezig want 36 urige werkweek en geen doorbetaalde pauzes meer. Bovendien alle vervelende kutklusjes opknappen, veel contact en communicatie met incompetente collega's en veel meer kopzorgen.
Hahahaha ja, mooie deal![]()
'Maar daar zou ik toch helemaal niet gelukkig van worden?' Was mijn antwoord. 'Dan zit ik over twee jaar in de ziektewet met een depressie en daar heeft niemand wat aan.'
Vervolgens een andere arme stakker naar voren geschoven. Ook eerlijk gewaarschuwd waar hij in zou stappen. Hij had ambities, dus is er voor gegaan. En komt er nu achter hoe het bedrijf werkt![]()
Mij niet gezien. Ik lever af en toe wat verbeterpunten aan en krijg dan zowat staande ovaties, terwijl ik collega's heb die letterlijk dronken op het werk verschijnen en in slaap vallen in de kantine. De werkvloer is zo doordrenkt met incompetentie dat het een godswonder is dat er nog winst wordt gedraaid. Gelukkig maken we hier van stront goud. Producten met gigantische marge die ook nog eens verkopen als warme broodjes.
En als het klapt?
Niet mijn probleem. Heb hier wel een papiertje gehaald waarmee ik aanstaande maandag nog ergens anders aan de slag kan binnen een functie waar zowat ieder bedrijf in NL vacatures voor heeft staan.
Dingen als ambitie en werkethiek worden je aangepraat en vanaf je jeugd met de paplepel ingegoten om het systeem draaiende te houden. Presteren. Al vanaf het moment dat je kunt lopen tot de dag dat je omvalt. Je moet het maximale eruithalen, jezelf ontwikkelen. Het liefst in belang van een bedrijf. De ratrace, mij niet gezien.
Al zou ik hier alle dagen met mijn lul uit mijn broek rondlopen is men alsnog dankbaar voor mijn aanwezigheid. En dat met 30% inzet.
En daarmee kom je op de essentie; de truc is om qua arbeid met de minimale inzet de maximale beloning eruit te halen.
Als ik mijn pensioen kan halen op deze manier dan lach ik me werkelijk helemaal kapot.

MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Klopt. Maar die fictieve shit in box 3 is een gedrocht. Stel btc doet een pump naar een miljoen. Mag je 3 procent over afrekenen. Vervolgens jaar erop doet het een dump terug naar 106. Geen rendement op je dikke bitcoin. Hoef je dat jaar geen belasting te betalen. Maar die van het jaar ervoor krijg je niet terug.WhySoSerious schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:35:
Het is een voorrecht om belastingen te betalen en in dit mooie land te kunnen wonen, stelletje schrale atsers!
Puur fictief allemaal natuurlijk, het is btc. Maar het idee is duidelijk toch.
FrambozenTaart schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:35:
[...]
Vervolgens een andere arme stakker naar voren geschoven. Ook eerlijk gewaarschuwd waar hij in zou stappen. Hij had ambities, dus is er voor gegaan. En komt er nu achter hoe het bedrijf werkt![]()
En als het klapt?

Ja, dat laatste heb ik nu ook. Je houdt bijna geen reet over van je salaris, de banken geven geen moer rente en je gaat er bijna niet op vooruit (tenzij je n dikke managerfunctie hebt). crypto is na vele jaren mn halleluja moment, toch een manier om uit de loonslaafmaatschappij te kunnen ontsnappen. Ook al kan het fout gaan. Maar dat geloof ik nog niet zo erg.
Heb het vandaag nog gezegd.WhySoSerious schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:35:
Het is een voorrecht om belastingen te betalen en in dit mooie land te kunnen wonen, stelletje schrale atsers!
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81052658
Hoelang ben je gemiddeld bezig met dit soort posts typen?FrambozenTaart schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:35:
[...]
En als het klapt?
Ach, zoals ik eerder vandaag al postte. Mijn werkgever verhoogd salarissen komend jaar gemiddeld met 3%, waarvan 1,5% (de helft dus) vanwege inflatiecorrectie. Welke halve gare dat berekent heeft vraag ik me zeer afByteMe_ schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:42:
[...]
Ja, dat laatste heb ik nu ook. Je houdt bijna geen reet over van je salaris, de banken geven geen moer rente en je gaat er bijna niet op vooruit (tenzij je n dikke managerfunctie hebt). crypto is na vele jaren mn halleluja moment, toch een manier om uit de loonslaafmaatschappij te kunnen ontsnappen. Ook al kan het fout gaan. Maar dat geloof ik nog niet zo erg.
Misschien toch eens de OR mailen of ze dat inzichtelijk willen krijgen.
Ah, je werkt op Keizersgracht 281 begrijp ik.FrambozenTaart schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:35:
[...]
Gelukkig maken we hier van stront goud.
Maktub
WhySoSerious schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:35:
:gifsicle():strip_exif()/f/image/zrvuyA9rtNAWFv6vlgis1DRU.gif?f=user_large)
Oei, dan zitten we op een significant level qua posts. Meer posten zorgt voor afstand op de 1D Moving Laurens.WhySoSerious schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:45:
Laurens is bij met +jes geven mensen, meer posten!
Stack Sats
Eens. Nederlanders hebben echt geen idee in wat voor paradijs we leven: zowel historisch gezien als wereldwijd bekeken. Ja we hebben onze problemen (politiek waar het gaat om imago, schandalen, Kol onterechte ban, huizencrisis et cetera). Maar zelfs als je in armoede leeft in Nederland behoor je tot de rijke bovenklasse (!) van de wereld.knakworst schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:43:
[...]
Heb het vandaag nog gezegd.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81052658
==
hoi
Doet er niet toe, is in de baas zijn tijd.Wispe schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:44:
[...]
Hoelang ben je gemiddeld bezig met dit soort posts typen?
Nachtdiensten om 20.00. Rare jongens daar in het hoge noorden.FrambozenTaart schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:04:
[...]
Doet er niet toe, is in de baas zijn tijd.
Die begrijpt het
[ Voor 12% gewijzigd door zenith op 17-12-2024 20:10 ]
Oke, dit is echt fking grappigByteMe_ schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:31:
[...]
We kunnen hem voortaan granny smith noemen

Misschien een gekke vraag. Maar een vriend vroeg zich af of ze mensen zoeken bij dat bedrijf.FrambozenTaart schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:35:
[...]
En als het klapt?
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Heb geen enkel probleem met belasting betalen. Heb wel een probleem met hoe het opgehaalde belastinggeld in Nederland wordt besteed. Zie liever dat we het geld besteden aan stimuleren van werken, innovatie en technologische vooruitgang. Nu zitten de regels dusdanig in elkaar, dat minder werken wordt beloont (je hebt overigens groot gelijk als je dit vervolgens ook doet).WhySoSerious schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:35:
Dit topic is gesloten.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19 en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!