Even serieus: lees de topicstart, lees dat blokje voordat je post. Lees wat al heel veel mensen al heel vaak tegen je hebben gezegd: "Investeer niet meer dan je bereid bent te verliezen".
En al helemaal als je in alts gaat zitten, wat je ondanks talloze adviezen toch blijft doen.
Ik zou je graag willen adviseren goed na te denken over de vraag: hoeveel risico wil je lopen? Hoe groter je risicobereidheid, hoe groter de winst kan worden, maar ook net zo goed de kans dat je het allemaal kwijt raakt. En vice versa. Ik heb een vermoeden dat je risicobereidheid niet overeenkomt met de keuzes die je maakt. Als je hier van schrikt is crypto wellicht niet hetgeen wat bij je past.
Voor de duidelijkheid: Niemand voorziet zulke drops.
En tegelijkertijd voorziet iedereen ze. Want dit gaat gegarandeerd nog eens gebeuren - al weet niemand wanneer.
In een bullmarket zijn 30% throwbacks normaal, en daar is Bitcoin nog lang niet, laat staan waar alts dan dus heen kunnen gaan. De run kan over zijn en het kan jaren duren tot je break even staat of je red dat nooit meer. Of misschien staan we morgen weer op een ATH. Niemand weet het, en het is naïef om te denken dat je het na een paar maanden wel kan weten (itt de gasten die dit al jaren doen).
Je kan ook wat centen in de SP500 duwen, en een staatslot voor morgen kopen voor een mooie mix van risico, risk en reward. Begrijp me goed, ik wil je echt niet wegjagen hier, maar ik lees vaker wat je post en vraag me af of crypto eigenlijk wel de beleggingskeuze is die bij je past.